magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Lehet-e kormány keresztény?

Újabb keresztényellenes agymenés:

Eleve a cím hibás: "az Orbán-kormány nem keresztény"- persze, hogy nem az, keresztény csak ember lehet, kormány vagy intézmény nem. Egy intézmény - pl. egy kormány - csak abban az értelemben lehet keresztény, hogy elősegíti a keresztény értékek terjedését.

Az pedig teljesen abszurd, hogy tolerenciát vár el bárki a kereszténységtől. A kereszténység nem toleráns vallás. A kereszténység egy adott eszmét hirdet, s az attól való eltérést problémának tekinti.

Valójában elmondható: a toleráns kereszténység az álkereszténység.

De, teljesen véletlenül, az ismert magyar antiferencista katolikus pap megadja a választ, pedig videója pár nappal korábbi, mint Perinta hülyesége:

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7918825106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:38:01

Hiszen ezért Laudetur a köszöntés és nem a Tolerantur.

GyMasa 2025.03.25. 12:54:07

Igen, annyiban "toleráns" vallás, hogy megengedi, hogy az embert bűnt kövessen el, és istenre bízza az ítélkezést, nem kell helyben karóba húzni a házasságtörőket.
Meg nem az az ukáz, hogy a hitetleneket meg kell ölni.

Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 13:02:17

@GyMasa: Ítélkezni? Ezt a szar hangot, ahogy a házasság hangot is szarják vagy fossák? Nem fogem fel, a házasság kretény-libcsi hang, nem ősi, de nálem urteilen az reden, regyni, racionálisan beszélni, ar-ra-re stumától. A házasság hangot nem rakem, bullshit kretény-libcsi. A probléma hogya a libcsizmus a kreténységtől ered, itt nálunk, hogyí a magyar nyelv indogermán és germán nyelv. Ha regyünk, úgy:
- ena baru.
-ona barno.
-anya barna van.

erről van a blogemen írva, hogyan van az automatizmus az ősi szokásraktánál, attól, hogy folyton automatikusan ranakered ahogy tenni van, de ez hosszú volna.

Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 13:12:34

Volna-e a kúromány kretény?
-------------
Igens tak az volna, attól, hogy a kjúromány már egy kretény-libcsi hang, magyarnak regerda van, de a kúromány kersztény-libcsi. Magyar ember nem volna keresztény, attól, hogy a kereszténység stak libernyál állami, ahogy az új-ónemmagyar nyelv is, nem a magyar ember a kretény, stak a libernyák állam, a pityui szar. Intez he? Bullshit hang, a probléma stak annyi, hogy az összes fennálló institut kretény, vagyis aki fennrekkja, fenntartja azokat az kretény, dfe az instituttól, nem attól, hogy az ember a kretény. Magyar ember vagyem, ez a perspektívem, attól is, hogy kreténység így egy gang.
A kretény vallás nem toleráns? Dehát stak egy vallás! A vallás etimológiája bizonylosza, de úgy mondem, hogy az vélés, választás. Hogyan van itt kretényésg? Két módon, az egyik az, hogy a kreténység volt anno Soros, azt mondtaja, hogy vélned, választanod kell, vélned a kreténységet, van választanado a kreténységet. A kreténység így toleráns volt, ttól, hogy a kereszténység a toleranciától ered, arra vágyott, hogy tolerálják, ahogy tolerálják azt is, aki a kreténységet választja. A másik módszer volt, hogy a német-zsidók Pityuval verték a magyart a templomina, hát igen, úgy valósan nem toleráns, de trükkös, attól, hogy arra vágyott, hogy a pogány az tolerálja, hogyha valakai a kreténységet választja. Ígyhát ember nem keresztény, stak a pityuszar, és az új-ónemmagyar halandzsája.

Boldeone2 2025.03.25. 13:19:18

A keresztény elveket kellene tartaniuk, ha már hirdetik; azaz: szolidaritás, altruizmus, a szegények segítése, egyenlőségre törekvés

Az orbáni neofasimus minden, csak nem keresztényi

gigabursch 2025.03.25. 15:51:03

@Boldeone2:
Szerintem te, mint kívülálló először a saját portádon sepregess.
Se keresztény nem vagy, toleranciát is csak hírből ismered.

Nevem senki. 2025.03.25. 16:32:17

Én toleranciát várhatnék el a liberálisoktól, elméletileg ők mindenkit elfogadnak olyannak amilyen.
elméletileg

Ha meg nem, akkor ne hazudják magukat liberálisoknak.

IdomitottFoka 2025.03.25. 20:21:47

@GyMasa: "megengedi, hogy az embert bűnt kövessen el"
de rendes. mondjuk nem kértük a keresztényeket h meghatározgassák h mi bún meg mi nem. tartsátok magatokban az avítt, de attól még önkényes szabályrendszeretek, és akkor elvárhatjátok h ne kritizálja meg pofázzon bele senki.

"Meg nem az az ukáz, hogy a hitetleneket meg kell ölni"

Már nem. Európa háborúinak felét még ebben a köntösben vívták.

Billy Hill 2025.03.26. 00:09:13

(Ez a kérdező életrajza?

www.tvmt.hu/Sebes%20Gy%C3%B6rgy.htm

Mert ebben több a red flag, mint egy MSZMP pártkongresszuson. ;-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 09:49:35

@IdomitottFoka: látod, ebben most kivételesen nagyon igazad van. Engedni kellett volna a törököket szépen befelé, win-win lenne. Több, erősebb magyarság lenne, és neked se kéne ebben az avítt, szúette, molyszagú keresztény erkölcsiségben szenvedned.

kiskisutca 2025.03.26. 10:17:54

"csak abban az értelemben lehet keresztény, hogy elősegíti a keresztény értékek terjedését."

De ezek az értékek nem egy konkrét keresztény felekezet értékei, se nem egy konkrét keresztény személy értékei, ezek szerintem egy eléggé általános, zsidó-keresztény-ISZLÁM(!) értékek.

Tehát az egyistenhívő világvallások közös minimuma.

Wildhunt 2025.03.26. 10:26:20

@kiskisutca: közös minimuma.

Nincs ilyen

GyMasa 2025.03.26. 10:27:38

@IdomitottFoka:
"de rendes."
Szerintem igen. az pl. kifejezetten elönyös, hogy az igen elfogadó iszlámhoz képest, ha tezsem azt te jobban szereted a faszt, mint a pinát, akkor, ha rajtakapnak, akkor nem cipelnek fel a háztetöre és dobnak le onnan... (mellesleg egy keresztény nem is fogja rádtörni az ajtót emiatt...)
Persze, ízlések és pofonok, bár ez a kettös mérce elégge sokat elmond rólad...

" mondjuk nem kértük a keresztényeket h meghatározgassák h mi bún meg mi nem."
Egyrészt, egy keresztény sem fogja meghatározni, mi a bün, az benne van a biblliában.
Söt elítélni sem fog snekit egy igazi keresztény.
Vérmérséklettöl függöen, esetleg beszélni fog róla neked, ha úgy ítéli meg, hogy fogékony vagy a hitre, dehát, sajnos vannak, akik szerint mindenkinek beszélni kell róla, másrészt van, hoyg te´ved az ember. én pl. a legjobb barátomnak is beszéltem erröl, de ö azt mondta, hogy nem érdekli a dolog. Van iylen. Azóta is a legjobb barátok vagyunk, csak erröl nem beszélünk...)

"tartsátok magatokban az avítt, de attól még önkényes szabályrendszeretek, és akkor elvárhatjátok h ne kritizálja meg pofázzon bele senki."
Én, pontosan ezt csialom.
De, nem vállalhatok fleösséget minden egyes kereszény tetteiért.
Pont ugyanúgy nem, ahogy nem minden iszlamista terrorista...

"Már nem. Európa háborúinak felét még ebben a köntösben vívták."
Dehogynem az, nem ovlasod a híreket???
Itt, Németországban hetente legalább egy ilyen iszalmista terrorakció van.
Miért hazudozol össze-vissza???

GyMasa 2025.03.26. 10:36:12

@IdomitottFoka:
És, egy utolsó gondolat:
Én, keresztényként abban bízom, hogy amiben hiszek az igaz, és a mennybe jutok a halálom után.
Addig is megpróbálok egy egészséges, teljes életet élni.
Ez azzal jár, hogy lemondok dolgokról, amik jók lehetnek nekem, testileg, de ártanak a lelkemnek.
Igazam van?

Nem tudom, mert hitnek pont az a lényege, hogy bizonyosság nélkül kell hinnem benne.

Mi van akkor, ha én tévedek?
- Nos, akkor kihagytam pár dolgot az életemből, és úgy jön a "sötétség" meg a " semmi", hogy ezeket kihagytam.

Mi van akkor, ha te tévedzs?
Nos, akkor nem lennék a helyedben, amikor eljön a fény az alagút végén.
És, akkor azt sem mondhatod, hogy "Dehát, senki nem mondta nekem, hogy ez hogy van!", hiszen én most beszéltem róla neked.
Isten egy dolgot tiszteletben tart, az pedig a szabad akarat.
Ha te nem öt választod, nem fog rákényszeríteni semennyire sem.
De, attól halálod után még meg fogja ítélni az életedet a saját törvényei szerint.
Függetlenül attól hogy te hittél-e ebben, vagy nem...

(mint a felirat a vasúti átjáróban: " Ezen a ponton ez érkező vonat 80km/h sebességgel fog áthaladni, függetlenül attól, hogy az Ön autója ott van, vagy nincs!")

Még egyszer: Te döntesz, ahogy akarsz, de a következményeit is te viseled.

Tapi2021 2025.03.26. 11:17:08

@Boldeone2: "A keresztény elveket kellene tartaniuk, ha már hirdetik; azaz: szolidaritás, altruizmus, a szegények segítése, egyenlőségre törekvés"

És pontosan ezt is teszik!

Az ukrán emberekért pl. egyetlen kormány aggódik három éve, amely nem akarja, hogy ÉRTELMETLENÜL, egy másik hatalom proxy-háborújában legyilkolják őket: a magyar (és a Vatikán!).

Tapi2021 2025.03.26. 11:24:40

@kiskisutca: "De ezek az értékek nem egy konkrét keresztény felekezet értékei, se nem egy konkrét keresztény személy értékei, ezek szerintem egy eléggé általános, zsidó-keresztény-ISZLÁM(!) értékek.
Tehát az egyistenhívő világvallások közös minimuma. "

Ez eleje igaz, de az iszlámot így inkább ne hozzuk ide. Az iszlám ember által kitalált és megalkotott vallás, amit Mohamed és követői pakolásztak össze, részben az Ó-, részben az Újszövetség, részben a saját elméjük kitalációi alapján.

Tehát a legjobb esetben is a két szövetségi vallás "eretnekei", "reformátorai".
Akik lényegileg egy súlyosan elnyomó terrorvallást hoztak létre.
Ami nyomokban Ó- és Újszövetségi elemeket is tartalmaz.

Tapi2021 2025.03.26. 11:41:58

@GyMasa: @IdomitottFoka: A kereszténységről való beszédhez annyit hozzátenék, hogy valójában sokkal kevésbé opciós, mint ahogy azt szeretjük hinni.

Pál írja: "2 Timóteushoz 4
Az evangéliumi szolgálat hű betöltése
1Kérlek azért Isten és Krisztus Jézus színe előtt, aki ítélni fog élőket és holtakat eljövetelekor az ő országában, 2hogy hirdesd az igét, állj elő vele alkalmas és alkalmatlan időben, ints, fedj, buzdíts teljes béketűréssel és tanítással. 3Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem fogják elviselni, hanem saját kívánságaik szerint szereznek maguknak tanítókat, akik kedvük szerint beszélnek, 4és az igazságtól elfordítják fülüket, de a mesékhez odafordulnak. 5De te józan légy mindenben, viseld el a bajokat, végezd az evangélista munkáját, és szolgálatodat teljesen betöltsd."

Vagyis minden megtért KÖTELESSÉGE hirdetni az evangéliumot, alkalmas és alkalmatlan időben is.
Hiszen csak így lehet továbbadni másoknak. Ez a küldetés.

Ezt ma már sem mi keresztények, sem az egyházaink nem szeretjük, szeretik csinálni. Meg is látszik a világon, főleg az elpogányosodó Európán!!! A kettő között közvetlen összefüggés van.
Ez a mi bűnünk is, ami történik. Mert nem tesszük, amire elhívásunk van.

kiskisutca 2025.03.26. 12:19:12

@Tapi2021:

"Vagyis minden megtért KÖTELESSÉGE hirdetni az evangéliumot,"

Ja, de ezt lehet balf@x módon, hiteltelenül: pofázni róla, de hiteltelenül élni, és lehet úgy is, hogy az életed példaszerű.
Állítólag az iszlám kezdetekben így (is) terjedt. Látszott az áldás a hívők életén.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 12:25:03

@GyMasa: @Tapi2021: ugye végigolvastátok a hozzászólásait mielőtt ezzel a lyézusozó emberrel - már ha ezt így lehet mondani - felesleges időpocsékolásba kezdtek?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 12:27:09

@kiskisutca: az iszlám egyfajta versenyképességi ajánlattal (kevesebb adó) terjedt.
Illetve, abban az időben a keresztény gondolkodás és életérzés már áthatotta a mindennapokat, közel sem volt "sötét" az a középkor. Ezt a megállapítást illusztrálja a nyolcadik században Szaloniki bevétele, amikor a helyiek keresztény énekekkel akarták a támadó arabokat leállítani.

GyMasa 2025.03.26. 13:25:28

@Deak Tamas:
Nem felesleges idöpocsékolás.
Úgy hívják keresztény körökben, hogy "magvetés".
Lehet, most nem értem el vele semmit, viszont 30 év múlva ahalálos ágyán, az utolsó pillanatban emlékezni fog rá, és akkor Isten küld érte valakit, aki segíteni fog.

Nekem nem tiszem ítélkezni felette, vagy eldönteni, hoyg érdemes-e a mennybe jutásra.
Azen dolgom az, hogy elmondjam neki, hogy müködik a dolog.
Onnantól az ö dontése.

Tapi2021 2025.03.26. 14:12:39

@kiskisutca: Az optimális ez lenne, de ez utópia. Ha bűntelen, hibátlan emberek hirdethették volna csak az evangéliumot, sosem terjed el.

Ugyanígy, ha csak hibátlan politikusokra várnánk, soha nem lenne politikai érdekképviseletünk a Parlamentben vagy kormányon.

Isten pontosan tisztában van azzal, hogy mind bűnösök vagyunk, az egyházának tagjai is. Ebből és így kell kihozni valami jót, valamit, ami meghalad minket, túlmutat rajtunk.

Tapi2021 2025.03.26. 14:19:08

@kiskisutca: @Deak Tamas: És azt se felejtsük el, mennyire jó ajánlat volt az a középkorban, az írástudatlan, sivatagi kecskepásztoroknak, rablóknak - és sajnos még ma is -, hogy uralkodhatsz a családodon, a nőkön, kirabolhatsz és megölhetsz bárkit, aki nem muszlim, ha gyilkolás, terroristáskodás közben Allahu akhbározol, húsz szűzet dughatsz meg a muszlim mennyországban... stb.

Persze, hogy sikeresebb ajánlat, mint a tartsd oda a másik orcádat is..., meg állj a sor végére..., hagyd, hogy megöljenek a hitedért, te te ne ölj, hanem SZERESD azt aki megöl...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 14:19:51

@GyMasa: ezért respect.
Nem akarok sem befolyásolni, sem semmi egyéb ettől eltérő dolgot tenni, csak ideteszem a linket.

www.nyirgorkat.hu/?q=heti-gondolat&id=42

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 14:22:03

@Tapi2021: szerintem amúgy nem ez volt, bár ezt csak most források alapján mondom, ezért is - ha lenne időm - kezdenék az ógörögbe, hogy hitelesen olvashassam pont ezeket a dolgokat.
De ismétlem. ami alapján ezt most mondom, fel nem dolgozott forrás.

GyMasa 2025.03.26. 14:26:20

@Tapi2021:
Söt, a "hitetleneket megevesztheted hazugsággal is" kitétel mennyire kényelmes, ha oylan dolgot akarna valaki csinálni, amit az iszlám amúgy tilt (ivás, drogok, kurvák, buzulás, stb) mert elég csak azt mondania, hogy " csak a hitetleneket tévesztem meg vele..."

Tapi2021 2025.03.26. 15:00:50

@GyMasa: Mondom, ez egy baromira jól kitalált vallás. Teljes egészében férfiakra és uralomra szabva. Az uralmat úgy értve, hogy totális kontroll a hívők - a férfiakat is beleértve! - és a muszlim uralom alatt élő nem hívők felett is!

Rendkívül agresszív, elnyomó és totalitárius. A náci, fasiszta vagy kommunista rendszerek az iszlámhoz képest a fasorban sincsenek.

GyMasa 2025.03.26. 15:12:50

@Tapi2021:
Azért a kommmerek sokkal jobbak az éhezés elöállításában és az emberélet leértékelésében!

Tapi2021 2025.03.26. 17:41:48

@GyMasa: Hát, nem tudom. Az arab, néger... és muszlim országok gyakran szocik is. Dupla szívás.
A muszlimok főleg ott nem éheznek, ahol van olaj...

GyMasa 2025.03.31. 13:09:19

@Tapi2021:
Így van.
De az a vicces, hogyha megnézed, akkor a progresszívek által annyira lesajnált, és elmaradottnak mondott feudális államok világszerte jobb körülményeket biztosítanak a polgáraiknak, mint a kommerek, de akár a demokráciák is (és, itt most nem elsösorban az olajállamokra gondolok, hanem az örök "jó példa", skandináv államokra...)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása