magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Miért jött be?

Az előző cikk igazát erősítik a kommentháborúk, melyek igen hevesen törtek ki a ballib törzskommentelők között.

Persze van egy vékony, művelt ballib réteg, mely átlátja mi a helyzet. Szerencsére kevesen vannak, s a többség le is fideszesezi őket. Mit mondanak? Tulajdonképpen a teljes igazságot:

  • 2010 óta először akadt egy ellenzéki erő, mely legalábbis eleve nem esélytelen a választási győzelemre,
  • a gazdasági helyzet nem rózsás, a Fidesz képtelen szavazatokat vásárolni,
  • mi az egyetlen megoldás tehát: az ellenzék belső feszültségeinek erősítése,
  • a DK megoldott kérdés, számukra presztízskérdés nem közösködni a Tiszával, de ez kevés, s helyes tovább növelni a zavart, íme a lehetséges célpont a Nomentum, mely ráadásul eleve közel el a korábbi, ma is tisztelt ballib messiáshoz, Hatházi Mákoshoz,
  • csak kicsit kell megsegíteni tehát a Nomentumot és Hatházit, azonnal ugrani fognak, egyszerűen nem bírnak nem ugrani,
  • s a gondolat tett lett, sikeres az orbáni kampány.

Ugyanis mi az ideális helyzet a Tisza Párt számára? Az, ha rajta kívül minden ballib ellenzék - nyilván a DK kivételével - lenullázódik, olyan szinten, hogy el se mer indulni a választáson, mert a fideszesség vádja éri őket azonnal. Így minden ballib szavazó kénytelen lenne a Tiszára szavazni.

Ezt kell tehát megakadályozni. Olyan szintre kell emelni a óballib ellenzéket, hogy az hitelesen állíthassa magáról: nem a Zorbán parancsára indul a választásokon, hanem olyan értékek védelmében, melyeket a Tisza nem képvisel.

Ha nem történik összeomlás a Tiszában, akkor ez az egyetlen módszer, hogy maradjon kormányon Orbán 2026 után is. Ez ugyanis azt fogja eredményezni, hogy a Parlamentben a Fidesznek lesz egy nagyjából 55-60 %-os többsége, s ez a Mi Hazánkkal együtt kétharmadot is fog jelenteni.

Ami után a Tisza össze fog omlani. Hiszen ők kormányváltást ígértek, nem azt, hogy erős, 25-30 %-os ellenzék lesznek.

De eddig el kell jutni. S úgy tűnik, minden megy a maga rendes útján. A Tisza látja a problémát, de nem tud semmit tenni ellene, az ugrásra triggerelt óballibeket nem lehet ugyanis lebeszélni az ugrásról.

Ezt persze fokozni érdemes. A tegnapi 2-3 ezres tünti túl gyenge volt, valahogy el kellene érni, hogy ez felmenjen 10 ezer fő körülire.

A politikai kampány művészet, mint a háború.

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3818825856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2025.03.26. 12:17:48

Nem fog összejönni, a DK kap max 5%-ot ennél több mozgósítható gyurcsánymániás nyugger nincs, a libsiknek fontosabb a kormányváltás mint hogy legyen bent külön liberális párt pl a Momentum, ők kapnak max 2%-ot, ennél több turbólibsi nincs...

Nem hiába mondják ezeket óllenzéknek, már leszerepeltek, nincs visszacsinálás ebből, kár reménykedned.

Madarász Henrik 2025.03.26. 12:47:08

Ritka ostobák ezek a balosok és még egoisták is, lenne egy kormányváltásra alkalmas erő, félre kellene állniuk egy időre, erre ők ráugranak még az ellenzéki szavazók egy részének is ellenszenves buzi témára. Én simán arra gondoltam hogy azért hozta be Orbán ezt a témát, hogy ne menjenek át fideszesek a Mi Hazákhoz, erre meg a hülye balosok ugrottak rá.

kiskisutca 2025.03.26. 12:54:57

@Madarász Henrik:

"Ritka ostobák ezek a balosok"

De pont ezért balosok, mert vannak "Szent Teheneik" ezeket védik, más nem számít.
Az átlagos Tisza szavazó nem balos, csak sodródó ember, aki beszopja az aktuális kormány ideológiáját, de szeretne jobban élni. Neki nincs baja pl. Wass Alberttel, a nemzeti szimbólumokkal, mint a libsiknek, őt a Lölö jelenséggel lehet mozgósítani.

_Neville 2025.03.26. 13:01:41

@kiskisutca: A Tisza-tábor szerintem elég heterogén, a libsi részről már meg is indult a nyomás, hogy igenis álljanak be és öltözzenek ők is szivárványba. MP azonban nem teljesen hülye, inkább őket fogja elengedni szerintem, mint a sokkal nagyobb, inkább konzervatív szellemiségű tábort.

_Neville 2025.03.26. 13:02:46

@Gery87: Ott lesz még a Mi Hazánk is. És könnyen lehet, hogy végül ők lesznek a mérleg nyelve, mivel potenciálisan mindkét naggyal összeállhatnak

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:16:21

@_Neville: honnan tudjuk ezeket arányokat, márhogy a Tisza nagyobb részben konzervatív?
Az én tiszás ismerősem 99%-a lelki, önértékelési zavarokkal küzdő ember, van közöttük gyakorló aktív elmebeteg, és a resztli jellemzője a nőiségbeli zavarokkal küzdő nő, akár testleg, akár lelkileg.

GyMasa 2025.03.26. 14:16:41

@_Neville:
Ez teljesen logikus, mert anélkül a konzervatív tábor nélkül semmi esélye nincs gyözni...
Ezt az összes választás 2010 óta világosan megmutatta...
AMúgy vele is az a baj, amit az öreg Nógrádi szokott mondani, hogy " a magyarok szeretik az árulást, de nem szeretik az árulókat"...

GyMasa 2025.03.26. 14:19:17

@Deak Tamas:
Szerintem a MP szavazók nagyban átfedésben állnak az eddigi ellenzéki szavazókkal.
Én semmife´le valós jelét nem láttam a TISZA elöretörése´nek azon kívül, hogy az EU arlamenti válaztásokon a fidesz nem ugyanazzal az 51%-kal nyert, (hanem "csak" 45-tel), mint 2022-ben...
Azóta a TISZA csak közvéleménykutatásokban veri a fideszt....
Sehol nem indult még el, hogy megméresse magát a való életben is.

Digitális_Fater 2025.03.26. 14:25:17

Ha jövő tavasszal rosszul állnak a számok, be kell hívni a baráti U.S. Armyt, a választást el kell halasztani, és az ellenzék vezéralakjait el kell szállíttatni Guantánamóba.

Tapi2021 2025.03.26. 14:31:50

Azok az arcok a tegnap esti tüntin! Beszarás. A fotók jó részén konkrétan erősen gengszterarcú romák voltak, akik szerintem azt sem tudták miért, mi ellen tüntetnek.
Nem olyannak néznek ki, mint akiket felháborít, hogy a buzik nem demonstrálhatnak köztéren.

Nem látszanak tipikus Prájdra járóknak.
Ahogy a nyugdíjas részleg sem.

Gery1987 2025.03.26. 14:49:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha el is vesznek, miért. E léphetnének vele koaiciora?
A 2026-os választás is arról fog szólni hogy le lehet e váltani Orbánt.
Minden ellenzéki parton ez a választói elvárás, nyomás van.

Gery1987 2025.03.26. 14:53:28

@_Neville:

A Tiszaval biztos nem,eléggé úgy tűnik hogy a fidesz zsebében van. Tudják jól hogy addig nincsenek baszogatva meg karakter gyilkolva amíg a fidesznek hasznosak.

Egyebkent a fidesz folyamatosan happolja el a témákat a mi hazánk elől.
Kérdés hogy így mennyi szavazat marad nekik 2026-ra.

_Neville 2025.03.26. 14:54:48

@GyMasa: "hogy " a magyarok szeretik az árulást," A magyarok miért szeretnék jobban az árulás, mint bárki mást? Nem vagyunk románok. :) Amúgy senki sem szereti az árulókat.

Gery1987 2025.03.26. 14:56:35

@Deak Tamas:

Tudjuk. Rajtad kívül mindenki elmebeteg.
Olyan vagy mint a gyogyoban az a beteg aki szerint mindenki más a bolond.

Gery1987 2025.03.26. 14:57:53

@Tapi2021:

Mivel nem kizárólag a Pride miatt voltak kint...

GyMasa 2025.03.26. 15:09:41

@_Neville:
Szerintem a balosokra gondolt az öreg, mert én, személy szerint is megvetem az árulást is meg az árulókat is.
(és, valszeg az ország nagy része is így lehet ezzel, elnézve az eredményeket. Söt, szerintem emiatt sincs esélye a selyemmajomnak győzni jövőre)

Nevem senki. 2025.03.26. 15:49:44

@_Neville: Toroczkai már nyilatkozta, egyikkel sem fog összeállni. El is vesztette a szimpátiámat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.26. 15:54:28

@Gery1987:

A választás az egyéni körzetekben dől el, vedd észre.

Milyen koalíció? Be se jutnak.

Gery1987 2025.03.26. 16:56:23

@GyMasa:

A mérések eddig nem ezt mutatják.

Fidesz szemszögből nyilván árulás történt mint egy maffiaban. De alapvetően nem ördögtől való oldalt váltani és már másképp gondolni.
Hogy mennyire őszinte ez? Ki tudja.
A szimpatizalokat láthatóan nem érdekli.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.26. 16:57:40

@Gery1987:

4 párt fog bejutni: Fidesz, Tisza, Mi Hazánk, DK. EBben a sorrendben.

De a kérdés nem ez volt. Aki nem jut be, az is elvisz szavazatokat, sőt ő viszi el őket a legjobban.

GyMasa 2025.03.26. 17:09:06

@Gery1987:
"A mérések eddig nem ezt mutatják."
Am érések semmit nem jelentenek addig, amíg nem lesz egy valódi választás, ahol össze lehet hasonlítani e "mérések" eredményét, az "úgynevezett VALÓÁGGAL"
2022-ben még én is elhittem a végén, hogy az ellenzék meg tudja szorongatni a fideszt.
Akkor én a realista célját az ellenzéknek úgy határoztam meg, hogy megakadályozzák a következö 2/3-ot.
Aztán jöttek a mérések, hogy gyözni fognak 50+%-kal.
És a csapból is az folyt hónapokon keresztül.
Végül, kiderült, hogy még az én tippem is böven túl optimista volt a valósághoz képest, hiszen a fidesz történelme legjobb eredményével gyakorlatilag rommá verte az ellenzéket.

"Fidesz szemszögből nyilván árulás történt mint egy maffiaban."
Kezdem azt hinni, hogy MP nem is a CIA embere, hanem Orbán dobott egy Simicska V2.0-t vele...

" De alapvetően nem ördögtől való oldalt váltani és már másképp gondolni."
Igen, ez így van, Anno Trump is a demokrata oldalon ment neki elöször az elnökválasztásnak.
Musk is demokrata szavazó volt, meg Joe Rogan is.
Viszont, az nem mindegy, hogy HOGYAN vált az ember oldalt.
Ahogy P csinálta, na az nem egy szép példa.

"Hogy mennyire őszinte ez? Ki tudja."
Nincsenek elvárásaim azok alapján, amit eddig láttam töle.
Szerintem a legteljesebb mértékben alkalmatlan a feladatra.

"A szimpatizalokat láthatóan nem érdekli."
Igen, de nagy kérdés, hogy mennyi szimpatizánsa van neki.
Mert az egész ezen fog eldölni.
Én még azt sem látom, hogyan fog kiállítani 106 egyéni jelöltet bö egy éven belül....
Arra pedig alapvetöen szüksége van, hiszen igazából az egyénikben döl el a választás, nem lsitán.

Gery1987 2025.03.26. 17:18:59

@GyMasa:

Majd meglátjuk a mérések mennyire valthatoak szavazatra.

Meg építik a pártot, van egy évük.

Az hogy hogyan ugrott, lehet véleményezni, de hát pont emiatt lett az aki.

Ha csendben kiugrik, és kussol, sose hívják meg a partizánba.
Nyilván ezzel célja volt.

Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 17:27:54

He? Na most az új-ónemmagyar nyelvről nem beszélünk, hogy a cikk az, nem rakem, de stak annyit, hogy nekem így inkább Magyar Péter a fidesz emberje, attól, hogy így a fidesz vészejtja, szüntetja a régi antandátnem marad attól nenna, semmi, azzal, hogy Magyar Péter nem úgy baloldali, nem libernyák-kapcsi, antolgosan is annyi a régi baloldalnak, vagyis stak két narratíva marad, de a két narratíva egy, attól, hogy stak úgy funkinál a másik, hogyha gond nélkül funkionál a másik, úgy marad egy libernyák antanda és a fideszlibcsi. Magyar Péter nem is autentikus exfideszlibcsiként,ígylesülly ed a poltika a csimpánzok feldjére(habár folyton az volt az új-ónemmagyar mekegéssel). Én leszarem, halandzsa az egész, egyik csimpánz, a másik orángután.

Gery1987 2025.03.26. 17:28:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha bejut a DK akkor nagy lesz rajtuk is meg a tiszán is a nyomás hogy együttmukodjenek ha egyedül a Tiszanak nem lesz elég szavazata. Ennyi az egész.

A mihazankkal biztos nem fognak együttműködni.

GyMasa 2025.03.26. 17:34:03

@Gery1987:
"Majd meglátjuk a mérések mennyire valthatoak szavazatra."
Nos, én 2022 óta erösen szkeptikus vagyok, föleg, hogy a "szabad" sajtó ugyanezt eljátsszotta az USA-ban is!
Harrist végig esélyesnek hazudták, és nagyon csúnyán kikapott.
Olyan csúnyán, amit már bajosan lehet eladni "tévedésnek"...

"Meg építik a pártot, van egy évük."
Egy év az nagyon kevés!
UGyanis kb. két lehetöségük van:
- Elhappolják a jelenlegi ellenzéki politikusokat. Ennek az az elönye, hoyg azok már ismert nevek, de sajnos nem túl minöségi a kínálat belölük...
- Keresnek lelkes embereket, akiket neki kell "felépíteniük". Nos, arra már viszont kevés az egy év! Eleve kell nekik 54 jelölt, aki MEG IS NYERI az adott egyéni körzetet. Az meg eléggé esélytelen vidéken, ahol a fideszes polgármeszter évtizedek óta sikeresen vezeti a falut...
Budapest pedig nem elég.

"Az hogy hogyan ugrott, lehet véleményezni, de hát pont emiatt lett az aki."
Nem, amiatt lett "valaki", mert valaki nyomja a háttérböl!
Az, hogy karizmatikusabb, mint mondjuk MZP volt, az böven nem elég!
Egyrészt MZp kb egy tégla karizmatikusságával rendelkezett, másrészt ö tényleg elhitte magáról, hogy azért lett kiválasztva, mert jó a szerepre. Holott az ö kiválasztásának az oka csakis az volt, hogy 2021-ben Biden elnökké válásakor elindította a "buktassuk már végre meg Orbánt" CIA-s projektet, aminek a kick-off meetingjén a "és, van ott felépített emberünk?" kérdésre az ö neve volt a válasz.
Ö nem használta a CIA spin doktorjait, mert azt hitte, hogy majd séróból elég okos.
Tévedett.

"Ha csendben kiugrik, és kussol, sose hívják meg a partizánba.
Nyilván ezzel célja volt."
Nem azért hívták meg a partizánb, hanem azért, mert a CIA parancsba adta a balos sajtónak, hogy fel kell szopniuk az új messiást.
(Igen, vannak az ellenzéki oldalon is olyanok, akik maguktól ilyen hülyék és öszinen lelkesednek érte, de a profikat naponta eligazítják a CIA-tól.)

Tapi2021 2025.03.26. 17:43:10

@Nevem senki.: Választás előtt ezt kell mondani. Hogy utána meg mit dob a gép...

Tapi2021 2025.03.26. 17:55:36

@GyMasa: Nincs új a nap alatt! Az árulók motivációja könnyen kideríthető:

index.hu/belfold/2025/03/25/direkt-36-magyar-peter-tisza-part-varga-judit-karacsony-gergely-gulyas-orban-viktor-fidesz/

A sértődés és a harag (meg a giga ambíció!) talán a legerősebb.

Gery1987 2025.03.26. 18:00:05

@GyMasa:

Olyan sokan akarnak már kormányváltást hogy az ismeretlen jelöltseg sem számít már.
Szerintem.

A többi meg konteo.
Most Trump van akinek nem érdeke Orbán leváltása szóval logikad alapján "ejtve van" MP...mégse tűnik úgy hogy vége lenne.

Vannak ám őszinte organikus jelenségek a világban, nem kell minden mögé sorost meg a CIA látni...

Gery1987 2025.03.26. 20:30:52

@GyMasa:

Jo hát ez a tipikus cinikus jobber világkép...
Minden amin nem ti, az soros.

GyMasa 2025.03.26. 20:34:41

@Gery1987:
Én ilyet nem mondtam...
Pedig én is mondhatnám, hogy "tipikus kommer világkép, ami nem tui vagytok, az mind nácik..."

Nevem senki. 2025.03.26. 21:03:04

@Gery1987: @Tapi2021: Az hogy Péterrel nem áll össze még valahol érthető. Toroék rühellik az árulókat. Ezért is hagyták ott a Jobbikot.
De ha netán a sors úgy hozná hogy összekellene állnia a Fidesszel és erre nemet mond. Az azért meredek.
Toró mind a két esetben hagyná hogy kisebbségi kormány legyen. Na az volna a káosz! Bár Péter lehet hogy bevenné a Gyurcsányt. Választások után lennénk leszarná a nép nemtetszését.

GyMasa 2025.03.26. 22:16:30

@Nevem senki.:
Szerintem MP és fleto, mint a tűz és a víz.
MP-t nem azért küldték, hoyg leváltsa Orbánékat, hanem, hogy leváltsa az ellenzéket, és eltakarítsa Gyurcsányt a porondról!
A CIA MZP után rájött arra, hogy:
- Fletó szeretne a messiás lenni, csakhogy ő nagyon nem jó messiás a CIA-nak, hiszen egy bohóc, de mivel megvan neki a saját vagyiona és fix bevétele, így ő nem zsarolható, azaz, ha a saját érdekeivel szembe megy az, amit "kérnek tőle", akkor nemet fog mondani...
- Amíg Fletó a porondon van, addig akadályozni fogja a CIA projektet
- Fletó jelenléte a politika porondján garancia a fiedsz győzelmére.
MP egészen jól szerepelt, de ő is szembnefordult a tartóival, amikor mégis felvette az EU képviselői mandátumát. Nem ez volt a terv. neki Fletót kellett volna eltakarítania teljesen az útból.

Gery87 2025.03.27. 00:43:11

@GyMasa:

Most mondjam hogy én se mondtam ilyet?:)

Azért a konteózás elég más, én sose mondtam pl hogy "a fidesz kétharmad az valójában nem létezik organikusan, mind fizetett propagandista és a NER-t meg a békemenetet Putyin pénzeli"
Na így vesd össze.

Nálatok meg:
Szerbiában tüntetnek = soros.
Törökországban tüntetnek = soros.
Magyarországon tüntetnek = soros.

Hagyjuk már.

Gery87 2025.03.27. 00:45:45

@Nevem senki.:

A MHM valóban egy őszinte, egyenes, következetes párt.
fasiszták. Szélsőjobb.
Ennyi elmondható a javukra, vállalják hogy nem középutasozódnak meg libsülnek csak azért hogy behúzzanak pár százalékot, még jobban is tisztelem őket mint a Fideszt.

Serény Vélemény 2025.03.27. 07:01:02

Ugye az van, hogy az ellenzéki szavazók és maga a ellenzék is benyelte az egészet. HA tényleg kormányt akarnának váltani, akkor minden egyéni választókerületben EGY ellenzéki jelölt indulna, még pedig olyan, akinek van esélye a nyerésre. Csakhogy kié legyen ez az egy jelölt? Ezzel a húzással Viktor ügyesen szegmentálta a potenciális ellenzéki szavazókat még pedig úgy, hogy az ellenzék nem fog tudni úgy jelölteket állítani, ahogy az a kormányváltáshoz szükséges volna. Ha két esélyes ellenzéki jelölt indul akkor a fideszes nyer. A legtöbb ellenzéki párt egyébként nem kormányváltást akar, hanem az "ellenzéki politikusi" státusszal járó 0 felelősség, 0 munkával, és (a """""tehetségükhöz""""""" képest )végtelen pénzzel.

Serény Vélemény 2025.03.27. 07:03:06

@GyMasa: "eltakarítsa Gyurcsányt a porondról!"

Ja, csak ez nem megy, mert az egyetlen igazi párt az em-es-zé-pé bukása óta baloldalon a DK. Minden más pártnak csak virtuális szervezete, és tagsága van.

Serény Vélemény 2025.03.27. 07:05:45

@Nevem senki.: Mo-n nincs nagyon matekilag esélye a kisebbségi kormányzásnak. Az a párt, amelyik nyer, az annyira nyer, hogy tud kormány alakítani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.27. 09:12:17

@GyMasa: így van, jók ezek a meglátások.
Amin én filózgatom, hogy kéne-e négy év valamikor ezekből. Ami feltűnően, gyorsan gyarapszik, az azon képességtelenek száma akik tényleg azt hiszik, hogy azért nem keresnek négyezer eurót kettő elemivel mer a Zorbán beépítette a pézt a Hatvanpusztába.

MEDVE1978 2025.03.27. 10:38:14

Ez egy jó helyzetértékelés. A Pride alapvetően a fiatal nagyvárosiakat, illetve értelmiségieket mozgósítja. A Tiszának ez valóban egy rossz helyzet, ahhoz képest jól kezelik: tegnap néztem a Fővárosi Közgyűléses riportot, ahol a FIDESZ hisztérikusan próbált állásfoglalást kikényszeríteni a Tisza Pártból a Pride-ot érintően. A Tiszas faszi azt nyilatkozta pont, amit kell, hogy a gyülekezési jog korlátozása aggodalomra és visszaélésekre ad lehetőséget és, hogy az egész figyelemelterelés az igazi problémákról.
Ha a Tisza ezt fenn tudja tartani, akkor ez egy működőképes stratégia lehet. Közben a "régi ellenzék", ami lényegében már csak a DK, az MSZP, LMP, Párbeszéd, Momentum meg hasonló törpeformációk persze megpróbálja majd meglovagolni ezt a hullámot, de ez nem feltétlenül baj.

Ami a fő pont, hogy a botrány érdekesen időzített, hiszen a Pride júniusra van időzítve. Onnantól kezdve viszont majdnem egy év van hátra még a választásokig. Ez azt is jelenti, hogy a politikai motivációkat is csak júniusig lehet érdemben fenntartani, hiszen utána ez már nem lesz középpontban. Nem hinném, hogy júliusban még arról szólnának a hírek, hogy fú, a kormány nem engedte megrendezni a Pride-ot stb.

Ebből a szempontból ez egy nem tökéletes lövés a FIDESZ részéről (más kérdés, hogy ezt 2026-ban nem lehetett volna megcsinálni, hiszen a választások után van az esemény), de viszonylag effektív.

A stratégia viszont egyértelmű a FIDESZ részéről: én valószínűnek tartom, hogy hirtelen a régi ellenzéki pártok költségvetése is meg fog nőni jövőre, ahogy azok a sajtótermékek is, amelyek hozzájuk lojálisak (pl: Népszava, ATV).

A jövő heti tüntetés nagy kérdés lesz, illetve az is, hogy meddig tud ez bennmaradni a közbeszédben. Jó esetben az egész eltűnik egy-két hét alatt, legfeljebb a tényleges esemény előtt lángol majd fel újra.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása