magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A kamukivándorlás

Kedves ballib mítosz: hatalmas a menekülés Zorbán diktatúrájából.

A valóságban Kelet-Európában - a 11 kelet-európai EU-tagállamban - Magyarország az utolsó előtti helyen áll a lakosságarányos kivándorlás tekintetében, egyedül Csehországból vándorolnak ki kevesebben, mint Magyarországról.

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6618826180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThunderDan 2025.03.27. 08:03:29

Persze.
Ma már egyébként egy (ugye, 1990-es felosztás szerint nyugati, illetve a ballib narratívában, avagy turistaként sokszor bezzeg-országként megjelenő) Portugáliából is jelentősen nagyobb a kivándorlás, mint tőlünk.
De semmi nem számít, semmilyen objektív tény, adat, kontextus nem ér: #mindenszar. És igen, a Zorbán üldözte el a zembereket.

gigabursch 2025.03.27. 09:04:30

Ezt nem gondoltam volna.

De a csúcs kivándorlás mégiscsak hohóliaból történt.
Viszont ők a legaljasabbak. Dolgozni nuku, tartsuk el őket, harcoljon helyettük az ő fa$ságukért mindenki.
Gondolom többen láttatok a videót:
youtu.be/kRZ0C5toYXo?si=9MS5-GFHz0ajdXMm

S akkor még emellé ők vagy a félostoba seggnyalóik nettó btk-s bűncselekményt is produkálnak.
kuruc.info/r/2/285902/

Az összes szaros patkányt ki kéne toloncolni (a'la sorozás idegenhonban), segélyt megszüntetni.
Mehetnek ahová akarnak. Főleg a pokolba!

Boldeone2 2025.03.27. 09:23:56

Az uralkodó magyar trendek számítanak, Birca

444.hu/2024/06/28/csucsra-nott-a-kivandorlas-tavaly-tobb-mint-35-ezren-hagytak-el-az-orszagot

Az, hogy a románok mit tesznek, nem számít!

Boldeone2 2025.03.27. 09:27:01

Akinek van egy csepp esze, és lehetősége, az meneküljön innen! Pont erről írtam, egy másik blogban ma reggel:

.Minket kergettek előre. Nem volt szabad hátranézni. Meglátni, honnan megyünk robogva. Meglátni, hogy néhány Fáraóé ez az ország. Hogy szennyes, állati életben tartják a milliókat...(...)...

...Tízezer ember előreszaladt. Európaivá vált idegben, vérben, gondolatban, kínban, szomjúságban. Egy túlfejlődött ember-typus termett itt, mely előttefut a magyar társadalomnak száz esztendővel legalább. Ezek a szent kengyelfutók nem is álmodták, hogy sarkukban százezrek nincsenek...(...)....

"Morituri", persze ...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.27. 09:29:39

@gigabursch: Spanyolországban épp téma, hogy az ottani fiatalok is azt mondják, hogy nem akarnak dolgozni. Milyen alapon kellene ha egyszer másokat is eltart az állam?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 09:31:35

@Boldeone2:

35 ezer? Ez semmi.

S mi a gond ezzel? Az emberek világot látnak.

gigabursch 2025.03.27. 09:31:36

@Boldeone2:
Ezt várom már, hogy végre elkotródj.
Okoztál már épp elég kárt itt, Magyarországon.

Boldeone2 2025.03.27. 09:31:58

Érdekes, azt mondták sokáig, hogy "a puliszka nem robban" ...De, robbant...A románok mindig is " európaiak" akartak lenni...
A kivándorlást is komolyabban tolták, mint a magyarok...
Az oláh jobban " fészkelődik" mint az aföldi magyar..

Boldeone2 2025.03.27. 09:36:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A trendek lényegesek. Sokan megunták ezt a kényszerű rendszert és az itthoni légkört, pedig van munka..és mégis..
Szabad levegőt akarnak...

Péterfyéket szoktam nézni:

"Az egyik legnépszerűbb író házaspár, Péterfy-Novák Éva és Péterfy Gergely pár éve költöztek a festői szépségű Todiba, Olaszországba. Az év nagyobb részében ott vannak, kisebbik részében pedig Kisorosziban. A költözés miatt mindkettőjüknél volt gyászfolyamat, de Éva egy percig sem érezte, hogy vissza akarna jönni Magyarországra. "

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.27. 09:37:14

@Boldeone2: ez így van, jöttek Erdélybe századokon át és vásároltak mindent, ami a kezük ügyébe került, a magyar elnyomásban az Albina, a Poporul meg a maradék 30 román bank (a Regátban volt akkor valami hat összesen) közben a bárgyú aschaffenburgi degenerált felmenőid asszisztáltak ehhez és harsogták ugyanúgy a magyarellenes propagandát, mint te.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.27. 09:41:33

@Boldeone2: a legjobb példát hoztad szarvasmarha !

www.facebook.com/jaszberenyisandor/posts/kedves-olvas%C3%B3kszeretn%C3%A9m-mindenkinek-de-legf%C5%91k%C3%A9ppen-a-p%C3%A9terfy-h%C3%A1zasp%C3%A1rnak-az-eln%C3%A9/1031217148627758/

Kedves olvasók,
szeretném mindenkinek, de legfőképpen a Péterfy házaspárnak az elnézését kérni, mert az állítottam, hogy korrupt és kettősmércéjű hipokriták, akik feltételnek szabják a fiatalok felé, hogy ne részesüljenek a NER álltal adott irodalmi támogatásokban, miközben magukkal és a baráti körükkel sokkal elnézőbbek.
Szíves elnézésüket kérem, hogy álszentséggel vádoltam meg őket. A mentségem, hogy akkor még nem kapargattam meg a kis üzletüket (Bejrútban ülök, háború készül)
Tévedtem azzal kapcsolatban, hogy hipokriták. Sokkal rosszabb a helyzet.
Az umbriai forradalmárok ugyanis maguk a NER.
A Felhő Café kft. tulajdonosi adatlapja szerint a Kft-nek három tulajdonosa van: Péterfy-Novák Gergely, Péterfy-Novák Éva, és Varga Edit.
Varga Edit annak a Kóka Jánosnak a felesége, aki azok közé a volt SZDSZ-es politikusokhoz tartozik, akik szuperszonikus sebességgel kezdtek el közeledni a NER-hez a rendszer megszilárdulása után. Már 2015-ben Kóka Szijjártótól kapott diplomata-útlevelet, többször is tagja volt az Orbán vezette kormánydelegációknak. A barátság csodás és sajtónyilvános Szíjártó Péter és Kóka János között.
Kóka a saját közösségi médiájában is reklámozta a Felhő könyveket, igaz arról mélyen hallgatott, hogy családilag is érdekelt a cégben, mint ahogyan Péterfy-ék valahogyan elfelejtették megemlíteni, hogy miközben fegyveres felkelésre szítanak a NER ellen ( retorikai túlzás, nem aktuális fizikai erőszak JS), illetve azzal verdesik magukat a földhöz, hogy intellektuális számüzetésben élnek, hogy megőrizzék szellemi integritásukat, cégecskéjükbe a kezdetektől bevásárolta magát a NER.
Mit lehet erre mondani? Semmit.
Beszélnek a tények helyettünk. Elmondják például, hogy minden országnak olyan forradalmárai vannak, amilyet érdemelnek, illetve, hogy nem kellene óbégatni arról, hogy büdös van, ha közben mi is beszartunk.
Legfőképpen azonban bemutatják, miféle emberek azok, akik feltételnek szabják egy ösztöndíjnál, hogy a huszonéves fiatalok nem fogadhatnak el NER pénzt, miközben ők abban ülnek.

Boldeone2 2025.03.27. 10:04:53

@Deak Tamas: Legfőképpen azonban bemutatják, miféle emberek azok, akik feltételnek szabják egy ösztöndíjnál, hogy a huszonéves fiatalok nem fogadhatnak el NER pénzt, miközben ők abban ülnek."

- Én ilyen feltételekről nem hallottam....Forrás van róla? Egyébként meg miért nem fogadhat el a Felhő Café állami pénzeket a szépirodalom támogatására?

Ez megint inkább a gyűlöletkeltés kategóriája! Amit csinálnak, az példaértékű, szerintem.

IdomitottFoka 2025.03.27. 10:12:15

Szokás szerint egy ki tudja honnan származó cím, amit jól legyőz a poszter egy fene tudja mire alapozott állítással.

""35 ezer? Ez semmi.

S mi a gond ezzel? Az emberek világot látnak."

www.ksh.hu/stadat_files/nep/hu/nep0031.html

Innen látszik, h a kivándorlás növekedése trendszerű. Nem 35 000, h 364 000, az ország lakosságának 3,5%-a, munkavállalóinak 10%-a.
És ebben nincsenek benne akik 2010 előtt dobbantottak. A születések számát hadd ne kelljen már ideírni. Na, ez a semmi, majd a filippínók pótolják. Azt értem h az internacionalista bircát ez mér nem zavarja, de h az itt kérődző többi nackó minek örül, az rejtély.

Gery87 2025.03.27. 10:26:32

@IdomitottFoka:

Minek örülnének? Hát Orbán megmondta nekik hogy boldogok és ezért boldogok, ennyi.

"Szokás szerint egy ki tudja honnan származó cím, amit jól legyőz a poszter egy fene tudja mire alapozott állítással."

A propaganda akkor a leginkább hatásos ha nem tudod ellenőrizni.
De itt úgy se olvassák el, nézik meg a forráscikket/videót, kritika nélkül elhiszik amit Birca állít róla.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 10:47:12

@IdomitottFoka:

S mi a gond? Építsen a Zorbán kerítést, s vezzesse be a kiutazási engedélyt?

Az emberek szeretnek világot látni. Ez hasznos dolog. Nekem is sokat segített, hogy gyerekként már megismerhettem többet a világból.

Tapi2021 2025.03.27. 12:46:31

@gigabursch: De hát a felsőbbrendű nyugati vezetők IS olyanok, mint az ukránok:

index.hu/kulfold/2025/03/26/europai-unio-europai-bizottsag-valsag-fenyegetes-valsagkezeles-biztonsag--es-vedelempolitika/

"Az Európai Bizottság azt kéri az uniós polgároktól, hogy állítsanak össze egy 72 órára elegendő túlélőcsomagot

Vészhelyzetekre való felkészülésre és azok kezelésére vonatkozó iránymutatásokat tett közzé az Európai Bizottság. A testület szerint mivel az unió egyre összetettebb válságokkal és kihívásokkal néz szembe, azt javasolják, a háztartások legalább 72 órára elegendő túlélési készlettel rendelkezzenek, a tagállamoktól pedig többek között azt kérik, halmozzanak fel készleteket, és biztosítsák a kritikus infrastruktúrát. Szeretnék továbbá azt is, ha évente tartanának egy válságokra felkészítő napot."...

És mindezt azért, mert ŐK beszálltak egy eleve értelmetlen és csak az USA érdekeit szolgáló háborúba a szomszéd Oroszországgal, amit még ma sem akarnak ABBAHAGYNI!!!
Akkor ki állítja elő a vészhelyzetet???

Tapi2021 2025.03.27. 12:54:03

@IdomitottFoka: De hát ezért, a szabad munka- és lakhelyválasztás JOGÁÉRT léptünk be az EU-ba!!!
Akkor mi is ezzel a bajotok?

Egy TERMÉSZETES folyamatról beszélünk! Ahol nem is mi vagyunk az élbolyban.

IdomitottFoka 2025.03.27. 13:52:15

@Tapi2021: Tehát ha 15 éven keresztül évről évre többen lépnek le az országból, akkor szted nincs semmi gond? Gondolom, csak szarul kommunikáljátok a fényes jelent...

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "S mi a gond?"
A posztban kiteszel egy képet, ami közöl egy tényadatot, majd azt írod h a valóság szerint ez nincs is így, majd amikor beteszem a trendszerű romlásról az adatot, azt kérdezed h jó mégis így van de mi ezzel a gond. Az h hazudozol összevissza.

IdomitottFoka 2025.03.27. 14:06:11

@Tapi2021: "Egy TERMÉSZETES folyamatról beszélünk"

btw Afrikából is sokan migrálnak mindenfelé, az meg baj. Vagy nem? Mintha 10 éve az menne h migráció, minmeghalunk. Most meg jösz azzal, h ez természetes, ez van, ezt kell szeretni.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ott h szted nincs itt semmi látnivaló, a ballibek megint haluznak.

Gery1987 2025.03.27. 15:29:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Cinikus gecizmus ez amit előadást.
Nem vilaglatasrol van szó hanem gazdasági elvándorlás ről mert itthon nem tudnak megélni vagy jobb esetben máshol több a pénz.

Gery1987 2025.03.27. 15:30:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Előbb írta le hogy hol.
Ragadós a valóságot majd amikor visszakozni kell akkor elvicceled cinikus marhasaggal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 15:31:42

@Gery1987:

S mi ezzel a gond?

Emberek mennek gazdagabb országokba. Megesik az ilyesmi.

Gery1987 2025.03.27. 15:32:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mivel alapból demográfiai válság van ezért minden kivándorlás alapvetően negatív hatású.

Nem lesz orvos, melós, ápoló...szakemberek.

Tapi2021 2025.03.27. 18:09:11

@IdomitottFoka: Nem, nincs gond, mert ez egy pozitív VÍVMÁNY! Ez az EU egyik pillére és joga.

Közben számolni kell a visszatérőket és a máshonnan ideköltözőket is.

Másik dolog, hogy amióta világ a világ - és lehetett -, az emberek egy része ment a jobb lét (ígérete) után. Így népesült be pl. egész Amerika európaiakkal!
Vagy így és ezért özönlött minden Rómába.

Tapi2021 2025.03.27. 18:13:43

@IdomitottFoka: " Afrikából is sokan migrálnak mindenfelé, az meg baj. Vagy nem? Mintha 10 éve az menne h migráció, minmeghalunk. Most meg jösz azzal, h ez természetes, ez van, ezt kell szeretni."

Pontosan így van! Ők pont azért kelnek útra ide, mint az európaiak Amerikába, vagy most EU-n belül oda, ahol több a fizu.

Az egy más dolog, hogy be kell-e engedni, azokat, akiket nem akarunk? Szerintem nem.

Amerika elfoglalása invázió volt, gyarmatosítás. Az EU-n belüli mozgás meg JOG!
Az illegális bevándorlás meg NEM JOG!
Tehát lehet rá NEMET mondani!

Bili 2025.03.27. 21:57:09

@IdomitottFoka: Nem tántorognak ki 15 éve egyre többen, sokkal inkább hullámzó a ki-bevándorlás mértéke:

www.portfolio.hu/gazdasag/20201102/240-ezer-magyar-kivandorlasa-utan-tavaly-johetett-a-nagy-fordulat-tenyleg-tobben-jonnek-haza-mint-ahanyan-elmennek-455052

www.portfolio.hu/gazdasag/20230409/ot-eve-nem-lepett-le-ennyi-magyar-megint-elindul-a-tomeges-kivandorlas-607468

Egyébként sokkal alacsonyabb mint a környező országok többségében, még bezzeg Ausztriából is többen költöznek el, mint Magyarországról, de a szlovénok vagy szlovákok körében is magasabb a kivándorlási arány. Horvátokról, románokról, szerbekről, vagy baliakról, portugálokról (és még sokáig lehetne sorolni) nem is beszélve.

Ronald Reagan: The trouble with our Liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.

Bili 2025.03.27. 22:00:22

@Gery1987: Idomított fókának írtam de bemásolom Önnek is mert elképesztő a mélysötétség ami a libsibolsi agyakban van:

Nem tántorognak ki 15 éve egyre többen, sokkal inkább hullámzó a ki-bevándorlás mértéke:

www.portfolio.hu/gazdasag/20201102/240-ezer-magyar-kivandorlasa-utan-tavaly-johetett-a-nagy-fordulat-tenyleg-tobben-jonnek-haza-mint-ahanyan-elmennek-455052

www.portfolio.hu/gazdasag/20230409/ot-eve-nem-lepett-le-ennyi-magyar-megint-elindul-a-tomeges-kivandorlas-607468

Egyébként sokkal alacsonyabb mint a környező országok többségében, még bezzeg Ausztriából is többen költöznek el, mint Magyarországról, de a szlovénok vagy szlovákok körében is magasabb a kivándorlási arány. Horvátokról, románokról, szerbekről, vagy baliakról, portugálokról (és még sokáig lehetne sorolni) nem is beszélve.

Ronald Reagan: The trouble with our Liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.

Bili 2025.03.27. 22:03:08

@IdomitottFoka: Maga elolvassa amit belinkel? Pont ott is látszik, hogy hullámzó a kivándorlás mértéke, hol több, hol kevesebb, nem trendszerűen emelkedő. Mo-ra ráadásul többen vándorolnak be, mint innen ki.

Gery87 2025.03.28. 02:24:37

@Bili:

A számok nem ezt mutatják.

PL a csehek, szlovákok minimális növekedést mutatnak mi egyértelműen nem!

Gery87 2025.03.28. 02:28:07

@Bili:

Tehát lehetne rosszabb/máshol rosszabb és akkor most ennek örülni kéne?
Tipikus jobber "máshol is szar" "Amerikában meg verik a négereket" duma.

Mondtam már: az hogy máshol is rossz vagy rosszabb, nem teszi jóvá a rosszat minálunk!

"Örülj hogy a fél karod hiányzik, mások meg meghaltak"

Kösz.
Szar duma.

IdomitottFoka 2025.03.28. 07:47:06

@Bili: A cikk szerint a vizsgált időszakban bejött 131e ember, a ksh szerint kiment 300e. Mutasson rá a többletre, legyen szíves. Vagy akár azt is kérdezhetném h.

"Maga elolvassa amit belinkel?"

Amúgy elolvasom, ezért is írtam h trendszerűen, nem pedig azt h monoton. A paywallos portfolio cikkekből sok minden nem derült ki számomra, se pro, se kontra, de ha tényleg megcáfol bármit, amit írtam, akkor idézze nyugodtan.

@Tapi2021: Az h az országrból távozik a képzett munkaerő nem kis része, akkor is rossz, ha a szabad munkaerőáramlás EU-s szinten pozitív dolog. Ezt a mindenkori, és hát a jelen esetben egyféle kormánynak 15 év alatt illett volna kezelnie, mint ahogy az oktatást, eüt, tömegközlekedést, közműveket sem lerohasztani és szétverni kellene, úgy itt sem sem elég holmi suttyó röghözkötési próbálkozás, ami a jelek szerint nem is működött.

Bili 2025.03.28. 15:43:42

@IdomitottFoka: Kezdem érteni miért ballibsi. Nem érti amit olvas. Bevándorlási többlet azt jelenti, hogy többen jöttek be (131ezerrel) mint ahányan kimentek.

"A bevándorlási többlet 2011 és 2022 között 131 ezer volt, enélkül mintegy 30 százalékkal gyorsabban fogyott volna a népesség."

Az a 300e aki kiment nem mind örökre ment ki, hanem jelentős részük már vissza is jött.

www.ludovika.hu/blogok/ludeconblog/2024/09/10/mitosz-csupan-a-magyarok-tomeges-kivandorlasa/

(Tipp: ha a googleba bemásolja a portfolio cikk címét és rákeres majd rákattint a találatra tudja olvasni a tartalmat.)

Bili 2025.03.28. 15:53:04

@Gery87: Azt állítjátok Orbán miatt szar az ország ezért menekül innen mindenki és magas a kivándorlás. Ekkor hozom a tényadatokat, hogy minden egyes környező országból magasabb a kivándorlás, a bezzeg baltiaktól is, bezzeglengyelektől is, a portugáloktól stb. is tehát nem igaz az az állítás, hogy Orbán miatt mennek el az emberek az országból, mert akkor miért mennek el sokkal többen bezzegromániából bezzeglengyelektől, bezzegbaltiaktól?

Vagy jól értem, hogy Ön azt állítja, hogy Magyarország sokkal jobb hely, mint Lengyelország, Csehország, a Balti államok vagy Portugália? Ott még szarabb, mint nálunk?

Bili 2025.03.28. 16:01:16

@IdomitottFoka: 2010 és 2015 között nőtt a kivándoroltak száma, 2017 és 2021 között csökkent a kivándorlók száma, olyannyira, hogy 2021-ben többen tértek haza, mint amennyien a kivándorlás mellett döntöttek. Majd 2021-től megint növekszik a kivándorló magyarok száma. Ez nem trendszerű, hanem hullámzó.

Ön nem csak azt nem érti amit olvas hanem azt sem érti amit ír, nemcsoda, hogy ballibsi.

Mellesleg ez lehetetlenné teszi az értelmes kommunikációt.

Gery87 2025.03.28. 22:17:01

@Bili:

Én azt állítottam, hogy a népesség ott picit nőtt, tehát a hozzánk hasonló kivándorlást kompenzálja a bevándorlás.
Ami azért azt mutatja hogy nálunk vonzóbb célországok.

Gery87 2025.03.28. 22:18:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy nem világlátás hanem kényszer, ne légy ennyire cinikus .

Gery87 2025.03.30. 21:14:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy mi az oka az elmenetelnek.

A többség nem világot látni megy, hanem dolgozni és élni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása