magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Amikor komolyan vették

A valódi baloldal persze koherensebb az álbaloldali ballibeknél, legalább van belső logika a szövegeikben, de ettől még nem kevésbé elmebetegek.

Nagyjából 20 éve ismerkedtem össze komolyan hívő bal-zöld-progresszív emberekkel. Akkor volt a ZeitGeist nevű rendkívül ostoba film megjelenése, ez aztán egy mozgalmat is létrehozott. Az eszme lényege: antikapitalizmus, de határozottan nem marxista, hanem valamiféle techno-futurista alapon, továbbá zöld eszmével, de nem a hagyományos zöld módon, hogy korlátozzuk a termelést és fogyasztást, hanem éppen az ellenkező módon, mintha korlátlan erőforrás lenne a világban, melyet szuperokos számítógépek fognak irányítani az emberek helyett.

Maga az alapfilm persze hemzsegett a tévedésektől, így eleve az álmodozó, műveletlen embertípust szólította meg.

A csúcson, ez 2010-2012 környéke, több tízezres akciókat is képesek voltak megcsinálni tucatnyi országban. Emlékszem, akadt, hogy Budapest belvárosában plakátokat ragasztottak a falakra.

A kedvenc esetem: pár hívő komolyan felhergelte magát, hogy meg akarta az egészet valósítani a gyakorlatban is. Az egyiknek volt egy örökölt falusi telke, egy faházzal. Szóval oda mehetnek majd a tagok, ott fognak lakni, elszakadva a gonosz társadalomtól, aztán sikerük terjed, s lassan mindenki áttér a pénzmentes életmódra.

Az első probléma gyorsan jött: senki se tudja, hogyan kell élelmiszert termelni. Ezt megoldották, megnézték a neten.

Aztán jött a baj: nem tudnak áramot termelni, ehhez olyan befektetés kellene, ami nincs, így fizetni kell az áramszámlát, de ki fogja fizetni és mi lesz, ha elfogy a pénz. Dehát ha még az áramellátásban se tudnak elszakadni a társadalomtól, akkor az egész nem működőképes.

A legradikálisabb tag javasolta: ki kell rabolni egy gazdaboltot, onnan kell beszerezni az anyagokat a fejlődéshez, valami saját áramfejlesztő kiépítéséhez! Hiszen - a mozgalom elvei szerint - a magántulajdon lopás, a tolvajtól pedig szabad lopni. A józanabbak megjegyezték: ez nem jó ötlet, mert rendőrség, börtön, stb. lesz az eredmény.

Az legértelmesebbek lassan eltűntek. Rájöttek: nem akarnak a sárban élni hülyékkel hülyeségekről társalogva. Maradtak a kemények. Aztán úgy 2 hét múlva a tag, aki a telek tulajdonosa volt megunta az egészet, s mindenkit elzavart.

Ma már nyomuk sincs. Nemcsak konkrétan ennek a csoportnak, hanem az egész mozgalomnak. Amerikában egy kis szekta, egyre dühösebb és egyre butább tagsággal. Máshol teljesen megszűntek, a magyar szervezeteiknek ma már a doménjeik sincsenek meg.

A fenti kép a Mércében nagyon jó, kiválóan jellemzi az egész gondolkodást: valamiféle amerikai felsőközéposztálybeli kertvárost képzel el, s valahogy mindenki úgy él, mint egy amerikai filmben, s közben ez "közösségi" élet. Miközben magában Amerikában se így él a társadalom 80 %-a.

152 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6218826836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.03.27. 15:59:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Meg még más is...
Működni működik.

Rojava 12 éve működik. Valószínű bukásának oka a külső hatások lesznek a nagyhatalmi imperializmus főleg.
Az USA kivonulása, cserbenhagyásos és Törökország érdekei.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 16:02:47

@Gery1987:

Az egy nemzeti alapú önkormányzat háborús körülmények között, de facto katonai diktatúra alakban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 16:03:34

@Gery1987:

Én is ezt mondtam: ha minden fasizmus, akkor nyilván fasizmus van.

Gery1987 2025.03.27. 16:10:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem ez nem igaz, olyannyira nem hogy maga a többség arab nem kurd jelentős kissebbsegekkell...

A katonai vezetés decentralizált kantonokkent...

És jó pár évig nem voltak nagy nyílt összecsapások sem.

Az iszlám államot pedig kicsinaltak így is.

Gery1987 2025.03.27. 16:13:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vannak tanácsok, választott delegaltak, nepgyulesek demokratikus döntések.
Nem diktatúra.

Gery1987 2025.03.27. 16:15:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Trump ( meg persze főleg a mögötte álló stáb, lobbi, érdekkörök) egyáltalán nem demokratikusabb irányba viszi Amerikát, ez igaz mondjuk.

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 16:20:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát az biztos, hogy nem vagyem baloldali, attól, hogy jobboldali se vagyem, attól,. hogy nem vagyem democsokrata, se parlamentbuzi, úgyhogy nekem ez ez modern buzllshit.

2. Alap hang nem van, az al a túl, úgy Grund raku. Tév a magyar nyelv rekkint olvad volna a té stumától, úgy düheb a hang dühebel, de ennek dolga nem van a verifikációval. Tan hang nem van tana dünn magyarul tanu substantív a ten-től a-val flektálva.

3. És hol van a raku? Marx rakuja? Jah, hogy Szájer brüsszelitázik? Az marxizmus, nem? A leszbikus Hunyadinál, vagyis Hunmyadi marxista? Hát nem ez a vulgármarxizmus? A fideszlibcsizmus. De hogyha ez ontonál, félremarad, úgy Marxot egy picit máshogfy látem, hogy a magyar nyelv nem fingár nyelv, hanem indogermán és gemrán nyelv, stak itt a probléma, hogy a marxizmus is itt fingrizmus, habár Marcx nem volna fingrista(Marx vs. Poesche), de az új-óennmagyar egy halandzsa. Marx egy zsidó, úgyhogy hablatyol egy rakás olyat, anat egy magyar nem fog ffel, hogy a számok jevevényhangok, ahogy részint az angol szarságokat kritizálja, areról fingem nem van, az olyan libernyákokról, ahogy Hobbes, Smith. A marxizmus lingvistikiailag(de nem a fingrizmusként), ahogy ontológiailag(de nem naturalista-realizmusként) nem bullshit, de máshogy rakem, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, Nietzschevel keverve így oké.

Gery1987 2025.03.27. 16:24:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kérdés az Trump erősíti és demokráciát jogállamot vagy sem. A válasz az hogy nagyon úgy tűnik nem.

Gery1987 2025.03.27. 16:24:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én azt mondom a kevesebb demokrácia felé megy a világ amiből könnyen lehet fasizmus.

Gery1987 2025.03.27. 16:25:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Senki álltal el nem ismert allamfelerol van szó, minden oldalról fegyveresen támadva...

Nyilván az alapja a fegyveres ellenállás képessége.
Ettől még nem katonai diktatúra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 16:26:02

@Gery1987:

Mindenből lehet minden, ez marhaság.

Szerinted Trump fasiszta?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.27. 16:26:50

@Gery1987:

Dehogynem, a hadsereg dönt minden lényeges kérdésről. Ez klasszikus katonai diktatúra.

Tapi2021 2025.03.27. 16:34:54

@_Neville: Mert valakinek elő kell állítania azokat a dolgokat, amelyek egy-egy szocialista periódushoz, kísérlethez szükségesek...

És ezek nem az ácsok, állványozók...

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 16:40:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt így át kell írni.

A hadu a szak stuma h-s formájától ered, germán hadu, indogermán kat. A sereg a sarabol rokonja, indogermán sker-től, ahogy a német Schar, de oké volna stak hadu, de ezt inkább átraknám olyan substantívra ana azt modnja, hogy ölés van. Nem dönt, az ö magyarlosza, dent vagy dánt, germán vagyis magyar hang, de fát szoktunk denteni, úgy inkább antorakni. A lényeg egy bullshit hang, raku ide is a hang. Nem kérdés, a kér a ghé indogermán stumától ered, kérni a hiány rokonja, a racionális a rekkelés.

A katona egy bulslhit hang, jevevényhang, öreszorok vannak, az uer stumától. A katona is egy pógári perspektíva, úgy inkább azt kell mondani, hogy racionalisták, ide nem az öreszort mondem. Stakhogy az original, eredeti állapot a Kriegsverfassung, ahol ráció van, vagyis nem diktatúra, attól, hogy ahol ráció van, racionalisták, ott nem van diktatúra, stak a pógársaágnál van diktatúra, attól, hogy a pógár-libcsizmus irracionális.

Úgyhát az ősmagyarnál rakók vannak, rekkárok, regények, ez a Kriegsverfassung hangjai, ősmagyarok és ősindogermánok. Ha rakó van, úgy az rak, de úgy antorak, ez az entscheiden, de nem scheiden, hanem líneáris, úgy a raktány, a rektiony rakós rekkelés: rakók antorakják a rakós rekkeléseket. Ez így nem diktatúra, attól, ahogy te írod új-ónemmagyarul az a diktatúra, vagyis nem a Kriegfsverfassung, hanem az új-ónemmagyar zagyvaság, a libernyák-pógári.

Gery1987 2025.03.27. 16:54:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem Trump egy nárcisztikus megaloman tőkés fasz.
Aki lebont minden akadályt a célja érdekében.

Gery1987 2025.03.27. 16:55:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Maradjunk annyiban nem értesz ehhez, mert kb most hallottál róla először...
De már úgy nyomod mintha eddig kurvara érdekelt volna.

Gery1987 2025.03.27. 16:56:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked nem kérdés. A világ másik felének meg igen.

Gery1987 2025.03.27. 17:00:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem erről vitaztunk,hanem arról hogy csökken e a demokrácia a világban, és ez fasizalodhat e, a válasz igen.

MEDVE1978 2025.03.27. 17:03:13

@Gery1987:

"A munkások 100-150 éve jártak könyvtárba, voltak felolvasó estek, írták verseket, voltak színházi előadásom..'"

Hát a többségük biztosan nem, az ment a kocsmába. Legfeljebb a fehérgallérosok. Mindenesetre a tömeges filozofálás munkás részről mindig is utópia volt és ma is az (még inkább, mint régen).

"A világ megváltoztatható, eddig is folyamatosan változott."

Mindkettő igaz. Utóbbi egy állandó igazság, előző egy korlátozott. Nem biztos, hogy egy ugandai gyerek akkorát tud változtatni a világon, mint Bill Gates, sőt. Lehet, hogy ő jobb, ha belátja, hogy ha nem termeszt elég vaníliát, éhen hal.
Valamint a változás nem fejlődés, a fejlődésnek pozitív többletjelentése van. Ez szerintem arról is szól, hogy a változtatás negatív és pusztító lehet.

"A demokrácia, az emberi jogok nem öröktől valók...ezeket ki kellett talalni és még kellett valósítani." Igen és ebből el is értünk egy magas szintet. A világ jelentős részében az individuális emberi jogok "csúcson" vannak.

"Úgy csináltok mintha az ami most van ne lehetne jobb és mindig ez volt."

Egy szóval sem mondtam ilyet, bár szerintem az emberiség elérte a technológia / életszínvonal mix optimumát a második világháború után kialakult jóléti államokban, akkori skandináv modellben. Volt egy idő - talán tinédzser koromban -, amikor hittem valami hasonlóban, mint a nagy összefogás és nemzetközivé lesz a világ blabla....

Ezek az új fellángolások, mint a méregzöldek Thunberggel és a hasonló fiatalok nyilvánvalóan utópiák. Egy olyan társadalom, amely a nem növekedésre, fogyasztás visszafogására épít egyértelmű utópia, mert az emberi természettel ellentétes.
Ebből kifolyólag elnéző tudok lenni ezekkel a fiatalokkal - hiszen fiatalon kell ilyesmiben hinni - de sajnos úgy látom, hogy elképesztő baromság, amit képviselnek.

MEDVE1978 2025.03.27. 17:18:04

@Gery1987:

Na, ez "változás", mármint a fasizálódás. Node a Jóisten útjai kifürkészhetetlenek vagy ki tudja mit hoz a sors? stb. Trump például amellett, hogy egyre autoriterebb rendszert épít ki, akár jól is elsülhet. Ha szerencsénk van, csinál egy dealt, ami befejezi ezt a cirkuszt a szomszédban. Nekem pozitív két dolog, amit csinált: az egyik az izraeli politikája. Trump tudatában van annak, hogy a gázai helyzetnek nincs jó megoldása, ezért nem kritizálja a zsidókat mindenféle marhaságokkal. A másik a jemeni akció. A legviccesebb, abból ami kiszivárgott, hogy tök igaz: az alelnök közölte, hogy tele van a töke azzal, hogy megint Európát segítik ki, pedig hát igen. A jemeni bohóc tevepásztorok a nekünk Európaiaknak kulcsfontosságú vizi utat támadták. Mivel Európa impotens és nincs hadserege, ezért nem szórtuk meg őket, megtették most az amcsik. Ezt Macron, Merz és Van der Leyen együtt köszönhette volna meg Trumpnak.

Ha további szerencsénk van, valami jó is kisülhet abból, hogy Trump feloldotta a mesterséges intelligencia szabályozásokat és kifejleszthetnek valami előremutatót a tengerentúlon.

Persze van az egésznek sötét oldala is: a vámok, a nárcisztikus öntömjénezés, személyi kultusz stb. Az, hogy 5 millióval többen fognak AIDS-ben meghalni, több millióan éhenhalnak, meg valószínűleg Afrikában jön egy pár jó kis polgárháború.

Szóval a fasizálódás is elsülhet jól is, meg még rosszul is középtávon. Az amcsikat nem kell félteni, annyi fegyver van a lakosságnál, hogy ott nem kell a szomszédba menni egy jó lázadásért, polgárháborúért, ha esetleg az elnök teljes önkény módba kapcsolna.

Gery1987 2025.03.27. 17:20:38

@MEDVE1978:

A többségük nem, de nem a fehergallerosok...kifejezetten kekgallerosok.
A változás alatt fejlődést remelek, azért nem úgy élünk mint 200 éve.

Gery1987 2025.03.27. 17:22:31

@MEDVE1978:

A munkások többségének nem filozofalnia kell hanem érvényesíteni e jogait erdekeit.

A nép felé ma is elmegy szavazni, miért feltételeznek hogy a dolgozók nem képesek ilyen fokú aktív cselekvésre? Pláne hogy átfedés van, szavazok ma is.

Gery1987 2025.03.27. 17:26:22

@MEDVE1978:

Márpedig a fő utópia az állandó növekedés, ez nem lehetséges, korlátai vannak. Az erőforrások végesek.

Az emberiség évezredeken át el felhalmozás nélkül, fenntartható módon.

A Gréta felé meregzold utopiakban én se hiszek.
Mert valódi mely gazdasagi politikai változas nélkül kollektív szentimentális joemberkedessel akarnak mást.

Gery1987 2025.03.27. 17:30:48

@MEDVE1978:

Pont ez a baj a fasizalodassal, autonraciaval hogy lutri!!!!!

Lehet jó. Lehet rossz..
Felnőtt társadalom nem bizhatja a jövőjét arra hogy a jó király majd jó marad mindig vág várja hogy a rossz kifingjon.

A palesztin simogatast én se támogatom.

Viszont az USA sziriabol is kivonult, cserben hagyta a kurdokat a törökök meg sunyiban az ISIS támogatja...ami a terrorizmus fenyegetését fogja megint erősíteni európában.

Gery1987 2025.03.27. 17:43:36

@MEDVE1978:

Sose hittem abban hogyha az embereknel fegyver van, az majd önmagában megállít bármiféle onkenyt.
Ez szerintem hiu ábránd.
Főleg hogy a fegyverbuzi réteg a leginkább trumpista és azt se gondolnám hogy különösebben demokratikus értékrendű lenne...

Gery1987 2025.03.27. 17:45:13

@Gery1987:

A demokráciához akarat kell, akarni kell, a fegyver megléte nem elég.
Fegyvertelen lázadó tömegek pedig minden korban tudták fegyvert szerezni ha kellett...ehhez nem kell a párna alatt tartani.

Tapi2021 2025.03.27. 18:01:13

@MEDVE1978: A munkás, aki filozofál (és erre ráér) már nem munkás.

Filozofáló, tehát gondolkodó munkásokat meg éppen az elnyomó (az elmúlt kettő szocialista volt Európában!) rendszerek akartak a legkevésbé!

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 18:10:14

@MEDVE1978: Egy olyan társadalom....
-------------------
1. A társ egy libernyák jevevényhang, ezt totál dúrgerni kell, stakhát van egy probléma, hogy életről beszélsz, ez így társadalomanta, attól, hogy így az élet lerombolja a libernyák társadalomat, ahogy a te utilitarizmusodat is.
2. Nem ért, stak er és ár stuma van, úgy egyrakású.
3. Természet? Bullshit kretény-libcsi hang, a terem hangot dúrgerni, erjesz, erjeszed, bér, bölev vannak, úgy Natur ősmagyarul eredő, hogy origo vagy bölvány.
4.Nem ellen, hanem ez alna volna, de inkáűbb mondjukj, hogy anta.

5. Emberi eredő? Az ember negani poltikai hang, de olyan hogy emberi eredő, univerzálisan nem van, stakhogy ahogy te beszélsz az egy ideoplógia, a te ideológiád itt volna úgymond konzervatív, ana mást mond emberei eredőnek az az úgymond baloldali, stakhogy a két oldsal olyan selbstvewrtandlich mekegja, hogy ez vagy az, hogy már definíció volna, egy ideológiai definíció. A növekedés laguján, attól, hoghy ez az ena partikeltől ered, ahogy emel, mell, megas a me partikeltől, az al stumát, alni vagyis élni mondanám. hát igen, bé, bé, én is nietzscheiánus volném, az életet wachsen-nek mondem, ettől is eredne az élni az al indogermán stumától, stakhogy habár Nietzsche a két narratíva innento filozófált, vagyis egy részje bulsl,hit anat mekeg, hogyha egy mandineres mekegne a két narratívától ezt vagy azt, de van egy pont nála is, ahol a két narratívát vészejtje, ez mondjuk Akkhileusz, nálunk az ősmaygar démoin, az árny, Kirgen. Az élet alni, wachsen, ha wachsen, úgy Kirgen, a démon az árny szüntetje a társadalmat, vagy Negan(dse ő máshogy) azon át, hogy élni vágy, vagyis wachsen, ezen át a te úgymond humanoid Naturodat is, ana univerzálisan nem van. A másik példa, ahogy logosz, Scott őrmester kinyírja a burzsujt, az összeset, aki nem logikus, nem racionális, stak ott mondjuk a logosz éás a Mitleid nyírja ki ewgyütt a burzsujt, a libcsizmust.

Humanoid Natur nem van, attól is, hogy vannak ősmagyarok, bolondo dühorok ahogy vannak bonoboidák.

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 18:28:17

@Gery1987: Fegyverbuzi réteg....
----------------
A bullshitjeidtől rosszul látod az egészet, attól, hogy amcsinál a democsokrata ahogy a republikánus egy system részje, vagyis jing és jang, de a jing nem van jang nélkül, a jang a jing nélkül. Pártoskodások vannak az amcsiknál, de ez stak a systemen innen, nem kívül, ha nem volna jang úgy az egyensúlynak annyi volna, úgy nekem az amcsi theater irreleváns, hogy az új-ónemmagyar is. Na most, ha a fegyverek nem volnának privátoknál, úgy azzal az amcsi libertiánizmus sérülne, ahogy az amcsi systzem is, ana libertiánus, vagyis ha nem bírna a privát armával, fegyvererl(ez nekem irreleáns, attól, hogy az ősmagyar Kriegsverffasung, germagyar ember bírt fegyvert, armát), úgy hova a börtön. Ennyi erővel börtön nélkül is agyonlőnenk az amcsi polizeiok bárhol, attól, ha a fegyvert tiltják, azzal sérül az amcsi ökomókia is, ahogy Verfassung, annyi a libcsizmusnak, az amcsi Wirtschaftnak is annyi. Hova kell úgy börtön vagy drogtiltás, ha a drogost agyon is lőnék. Vagy úgy véled, hogy az úgymond bűnözést(a bűn hangot dúrgerni, de most így írem), nem duadna az USA két perc folyamján vészejteni, szüntetni? De igen, stakhogy az már nem Amcsi volna, ahogy saját magaját és a Wirtschaftját kúrná szét amcsi.

Gery1987 2025.03.27. 18:44:09

@Gelimtrtrddddd:

Hát ezt fájdalmas olvasni:)
Inkább TGM összes maraton.

élveteg 2025.03.27. 18:50:25

Látom emlegetik itt TGM-et Na ő aztán ékes példa arra hogy kit lehet megetetni a kommunisztikus marhaságokkal TGM életében egy percig nem dolgozott piaci munkahelyen Nem tudom beszélt-e életében egy melossal is Szerintem nem A melós kiröhögné az ilyen tanácskommunista meg egyéb kommunisztikus marhaságokat

vergyula 2025.03.27. 18:57:35

@élveteg: Mik a melós kritériumai? Csak tudni szeretném, hogy melós vagyok-e.

Gery1987 2025.03.27. 18:58:40

@élveteg:

Valóban ez egy komoly probléma a magyar ujbaloldalon hogy a vezerszonokai, értelmisége nem kapcsolódik semennyire azokhoz akiket elvileg képviselne és akikhez szólnia kéne.

Azt hogy a munkások kinevetnek e ideológiáját, nos bizonyára nem, ha megértenék.
De ahogy TGM tolmacsolta úgy nem működik. Bizonyára elküldtek volna a faszba...már ha elment volna hozzájuk.
A faszi a polcnak írt.

Kar érte.

élveteg 2025.03.27. 19:06:15

@vergyula:

Én melos vagyok Logisztikai cégnél vagyok raktáros/targoncás Egy kritérium saját magamról

élveteg 2025.03.27. 19:08:17

@Gery1987:

"A faszi a polcnak írt"

Jobb is Azzal nem ártott senkinek A baj az lett volna ha valakik elkezdik valóra váltani

vergyula 2025.03.27. 19:09:40

@élveteg: Ezzel magamat tekintve nem lettem beljebb.

_Neville 2025.03.27. 19:09:59

@Gery1987: Engem kifejezetten idegesített, hogy sokszor azzal akart menőzni, ő aztán milyen sok idegen nyelvű szakkifejezést ismer, és ezt okvetlenül bele is kellett írnia az összes cikkébe. Totális öncélú arcoskodás.

vergyula 2025.03.27. 19:12:42

@élveteg: Informatikus vagyok, de nyugodtan tegezz(en).

Gery1987 2025.03.27. 19:16:37

@élveteg:

Na mégis mit?
TGM sose mondta meg mit kellene tenni és hogyan. Pusztán reagalt a valóságra és elmondta hogy az szörnyű....elviselhetetlen es nincs remény.

_Neville 2025.03.27. 19:18:34

@Gery1987: minden falusi kocsma alaptartozéka az ilyen kiégett öreg, aki mogorván ül a kisfröccs mögött és mindent lefikáz, hogy reménytelen. Csak ő nem cirádás körmondatokban fogalmazza ezt meg. :D

Gery1987 2025.03.27. 19:23:41

@_Neville:

A fő baj ezzel az volt hogy totál ellehetetlenítette hogy egy átlag ember is megértse mit akar mondani vagy egyáltalán hajlandó legyen elolvasni.

Sose értettem ilyen okos értelmes művelt emberek végülis ezt miért nem látták be, a szalon gravitációja volt ekkora vagy valójában nem érdekelte őket sohasem?.

élveteg 2025.03.27. 19:39:40

@vergyula:

Az is melós ha mukája után él Igaz nem a klasszik melós mint én

élveteg 2025.03.27. 19:44:07

@Gery1987:

Az lehet hogy ami TGM-nek elviselhetetlen az másnak meg elviselhető De én azt is elfogadom van olyan a TGM-en kívül is akinek elviselhetetlen a kapitalizmus Én nem tartozom közéjük

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 19:52:11

@_Neville: Nem idegen, hanem aljan, de ez a fejez hangot nem rakem, inkáb artulás a kidúrekés, ausdrücken. Hát a fenti mondatod totál dulva, telve van aljanizmussal, hogy új-ónemmagyar. Te felfogod ezt az új-ónemmagyar halandzsát? Én newm! Hát erre is kell!

TGM egy libernyák, oké, totál bulslhitokat is ír, de az a probléma, hogy TGM olyan, ahogy a fingrizmus, TGM saját magaját ráverja a filozóüfiára és itt két rekkelés van, hogy te most tgm-fájand(Feind) vagy, vagy filozófiafájand, vagyis így jobbról libcsi? A probléma, hogy van egy jobboldali áramlat, részint náci is, ana a filozófiát lejáratná, de ennek két aspektusja van, az úgymond pógári(de ez már a görögöknél is volt), a másik náci, Nietzsche mondjuk a pógárit a későbbi nácival reja elő, de a pógári az olyan,a hogy ma a mandineres, stak a probléma, hogy saját filozófiát kreálnak így, mondjuk humanoid natur. Én az új-ónemmagyart nem mekegem, a politikai életet leszarem, de itt is kevert van ma a 90 évektől, az egyik a régi system anta van, attól, hogy anno az volt A filozófia, a másik itt is pógári, ahogy libcsi, ahogy ott vagyem néha én is, a náci, aki máshogy rakja az egészet.

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 20:00:38

@Gery1987: lehetlenit, hogy átlag ember is megértse..
-----------
1. A lehet hangot dúrgerni, a hat-ot is így, az totál más, ért hang se van, stak indogermán er és ár stuma magyarul rakni verstehen.

2. Átlag ember? A probléma annyi, hogy az új-ónemmagyar mekegést nem van felfogni, ahogy nem is annyi népi nyelv volna, ttól, hogy itt van a kazincbaszikai és egyebek, de mondjuk stak az új-ónemmagyar mekegést a csimpánzok makogásjának. A probléma már annyi, hogy ennek az álnépnyelvnek is van egy struktúrája, már előre rekk, hogyan is vélnél ezt vagy azt mondani, attól, hogy egy műnyelv, vagyis ettől ki kell ugrani, attól, hogy bonoid csimpánz nyelkv ez az újk-ónemmagyar, nem is nyelv. Raktailag és systematikusan nem így kellener regyni, beszélni, mondjuk raktailag stak az ilyen hangok volnának akceptálni: ena baru, ona barno, anya barma. Az úr akceptálni volna, de a férfi hangot dúrgerni, az feleség kretény-libcsi hang, a gyereket is dúrgerni...Ha ősmagyarul, systematikusan mondem, úgy nem úgy mondem ahogy a degenerált csimpánz mekegésen.

Tapi2021 2025.03.27. 20:03:44

@élveteg: Rónai Egonnál most éppen azon aggódnak, hogy a multiknak az ÁRRÉS stop miatt csökken a bevételük!!!

Érted, azért, mert CSAK 10%-ot tehetnek rá alapvető élelmiszerekre.

És a hiányzó pénz EZÉRT a "MELÓSOKNÁL" marad!!!!

Ha már baloldal...

Tapi2021 2025.03.27. 20:07:25

@_Neville: Így volt TUDOMÁNYOS! Meg ÉRTELMISÉGI!

Aki ugyanazt magyar szavakkal írja le, az mucsai, bunkó paraszt. (Fidesz szavazó.)

Gery1987 2025.03.27. 20:10:58

@élveteg:

Minden rendszer élhető valaki számára.
Ebből messzemenő következtetéseket levonni nem lehet.

A "nekem jó a többi le van szarva" hozzáállás nem rendszerszintű gondolkodás.

Tapi2021 2025.03.27. 20:13:48

@élveteg: Ja, jut eszembe, valamelyik nap volt hír, hogy Svédországban az emberek tüntetnek, mert elviselhetetlenek az árak....

Ki milyen kormányt választott... (Erről meg az jut eszembe, hogy a lengyelek, meg a többi baromkormányú országban (+ Brüsszel) készülnek a háborúra!!! Szóval, ki milyen kormányt választott!)

Gery1987 2025.03.27. 20:14:22

@Tapi2021:

A hiányzó pénzt a melosoktol fogják megvonni, tobbet dolgoztatják őket vagy kirúgják őket.
Ne akkor legyél balos amikor Orbán azt mondja:) mert ő aztán kurvara nem az.

Gelimtrtrddddd 2025.03.27. 20:15:31

@Tapi2021: a szó nem magyar,jevevényhang

Gery1987 2025.03.27. 20:15:42

@Tapi2021:

Én pl nem ezt választottam szóval nekem tessenek olcsóbban adni:)

élveteg 2025.03.27. 20:59:43

@Gery1987:

"A "nekem jó a többi le van szarva" hozzáállás nem rendszerszintű gondolkodás."

Igaz Csak tudja a szocialista rendszerben volt az hogy a melóstól elvárták hogy a munkája mellett "rendszerszintűen gondolkozzon" De a melós akkor sem akarta ezt hanem minél többet akart kereseni Most meg aztán pláne Én még viszonylag olvasott ember vagyok De kollégáim közül egy de egyetlenegy sem képes rendszerszintűen gondolkodni mert ahhoz történelmi ,társadalmi gazdasági ismeretek kellenének az meg nincs nekik De még mielőtt bárki azzal jönne esetlg hogy én lenézem a melóst ....Nem Nem nézem le csak ismerem őket és leírom a puszta tényt

Gery87 2025.03.27. 22:29:54

@élveteg:

A melósokat '56-ban leverték majd akasztgattak...
Utána a konszolidáció arról is szólt hogy "oké, befogod a pofád és nem lesz bajod nem leszel "túlagitálva" és nem várunk el aktív rendszerhűséget"...
Ennek az apolitikus hozzáállásnak lett az eredménye hogy a magyar melós egy porhüvely...a kocsmapolitizáláson kívül nem gondol semmiről semmit és nem szolidáris, nem érdekli a másik, csak saját maga...

"De még mielőtt bárki azzal jönne esetlg hogy én lenézem a melóst ....Nem Nem nézem le csak ismerem őket és leírom a puszta tényt"

Én is ismerem őket, csak tudom hogy ez nem volt mindig így!

Pl Olaszországban a 70-es évek végéig ("ólom évek") igen aktív baloldali rendszerkritikus röviden munkásmozgalmi élet volt...utcai harcokkal, sztrájkokkal, gyár és házfoglalásokkal stb!

(A munkásjáratra nem voltak hajlandóak jegyet venni, a buszsofőr meg nem volt
hajlandó elfogadni a pénzt....a boltokban - válaszul a kiharcolt béremelések kormányzati elinflálására - nem fizették meg a megemelt árakat! annyit adtak amit méltányosnak tartottak, A lakosok 20%-a nem fizette be az áramszámlát mert drágábban adták a lakosságnak mint a gyáraknak stb)

Az hogy a melós olyan mint ma, nincs kőbe vésve!
Csak már mindenki elfelejtette hogy a munkás az nem az eredendően mint ma: "micisapkás vén alkesz" meg "gyáva önző nemtörődöm biorobot"!

_Neville 2025.03.27. 23:04:58

@Gery87: Nem is nagyon vannak már a nyugati világban olyan klasszikus értelemben vett munkások, nagyszámú, viszonylag homogén osztályként főleg nem.

Gery87 2025.03.28. 02:22:25

@_Neville:

Ó, dehogynem, mindenki aki bérből él, dolgozó, bérmunkás.
Homogén pedig sosem volt. Régen sem.

Ami megváltozott az a tudatosság, a fogyasztói társadalom individualizálta az embereket és atomizálta a közösségeket.
Ez változott.
De ezt a folyamatot már régen felismerték a kapitalizmusra, úgy hívták "elidegenedés"...
Elidegenedés a munkától, a közélettől, az emberi közösségi léttől.
Fogyasztókká, gyökértelen egyénekké degradáltak bennünket.

Gery87 2025.03.28. 10:57:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Buborékban volt.
Többször elmondta pl hogy "nincs TV-m, sose volt.."

Ő, annyira zéretlmiségi hogy nem néz tévét sőt nem ismeri a bulvárt, a popkultúrát.

Az a baj hogy amikor meglehet élni abból hogy "véleményed van" akkor idővel olyanról is beszélsz amihez nem értesz....a gyémánt fokozatú megmondóember meg már bármit mondhat, akármekkora marhaságot...a fehérgandalf fokozatnál meg már mondani sem kell semmit:)

Csintalan egy időben ilyen volt: fogta a fejét, a földet nézte mint aki épp agyvérzést kap....majd felnézett:

"tudjátok az a baj...öhh....hogy, na persze ti túl fiatalok vagytok....na mindegy.."

És ennyi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.28. 11:00:39

@Gery87:

Vicces volt pár éve.

2000 ember tüntetett a CEU-ért, 95 %-ban újgazdag woke-értelmiségi fiatalok. TGM ment beszédet tartani, hatalmas taps, majd TGM megszólal "elvtársak!", mire gyorsan lefagyott a mosoly a tüntetők arcáról.

Gery87 2025.03.28. 12:06:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:)
Munkások nélkül nincs munkásmozgalom.

Múltkor olvastam a Bekiáltáson hogy:

"A Marx Károly Társaság pártfogásával, több ismert közéleti szereplő közreműködésével kapitalizmuskritikus mozgalom szervezéséről született döntés október 26-án....."

Na mondom ez meg mi, és hát igen, a szokásos: "értelmiségi vén komcsik" (pl Szanyi kapitány) újabb gittegyletet hoztak létre...

Nem sok értelmét látom ezeknek.

Kabai is megérne egy misét, az választja el TGM-től, hogy ő érthetően ír, csak őt bölcsész egyetemisták helyett kádárista nyuggerek olvassák.

_Neville 2025.03.28. 12:18:09

@Gery87:
"Ó, dehogynem, mindenki aki bérből él, dolgozó, bérmunkás"
Igen, de nem az van, hogy mind dolgozzuk kb ugyanazt, ugyanazon a folyamaton egy nagy gyárcsarnokban, ami a klasszikus ipari munkás. Értem mit mondasz, az irodai rabszolga is ugyanúgy bérmunkás persze, de nincsenek meg a szervezettség ilyen keretei, és főleg az azonos identitás nincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.28. 12:40:58

@Gery87:

Nincs is munkásmozgalom, mert az alapjai hiányoznak. Nincs miért legyen.

Gery87 2025.03.28. 13:00:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az alapok megvannak. Az emberek 90+% bérből él.

"Nincs miért legyen."

Nincs talán kapitalizmus?

Gery87 2025.03.28. 13:01:33

@_Neville:

A munka jellege mindegy egyébként...régen még a nem dolgozó diákság is összefogott egy szervezetben a melósokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.28. 13:10:50

@Gery87:

Mert célok kellenek.

Ezek azonban mára megbuktak. Mind a 2 irány: a szocdem és a kommunista is.

Gery1987 2025.03.28. 14:42:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A cél ugyanaz. A kapitalizmus nem változott.
Ugyanaz a baj vele mint régen.

A szocdem irány nem elég illetve a jóléti allamahoz szintén kizsákmányolás kell.
A kommunizmus meg nem megvalósítható nagyobb közösségekben.

A harmadik lehetőség még mindig is létezett de mind jobbról mind a pártállami oldalról támadás érte...

Más út nincs.

Gery1987 2025.03.28. 15:46:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már megbeszéltük múltkor hogy van, ne legyel te is aranyhal.

Tapi2021 2025.03.28. 15:52:50

@_Neville: Gery - szándékán kívül - pontosan leírta az olasz példával, mi a gond a (lumpen)proletárokkal!

Szét kellet volna azokat is verni úgy, hogy még a nagyanyjuk is sántikáljon.

Tapi2021 2025.03.28. 15:58:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mi a 3. lehetőség? "

A másik tesó, a nemzeti szocializmus. Amit valójában nem sikerült hosszútávon, háború nélkül kipróbálni.

Bár talán Kína megpróbálja. Ötvözve a magánszektort/kapitalista gazdaságot a szocialista társadalmi berendezkedéssel.

Tapi2021 2025.03.28. 16:02:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Olyan nincs."

Persze, hogy nincs. Onnantól kezdve, hogy nem választható más csak a szocializmus, nem demokratikus. Sőt, diktatúra.

Lásd Kínát!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.28. 16:04:51

@Gery1987:

Múltkor valami olyasmi derült ki, hogy pirosló arcú lelkes komisszárok körbejárnak és mindenkit köteleznek szövetkezetek alakítására, s aki nem hajlandó, azt vörös zászlóval pofán verik.

Gery1987 2025.03.28. 16:54:09

@Tapi2021:

Tagja lettél volna a rendőröket segítő fasiszta csőcseléknek mi?

Gery1987 2025.03.28. 16:54:57

@Tapi2021:

Erre még mindig nem hoztal forrást...

Gery1987 2025.03.28. 16:55:57

@Gery1987:

...a baloldalhoz mint kiderült.
Aranyhal.

Billy Hill 2025.03.29. 23:24:26

@Gery87: "Csak már mindenki elfelejtette hogy a munkás az nem az eredendően mint ma: "micisapkás vén alkesz" meg "gyáva önző nemtörődöm biorobot"!"

Ha már szóba hoztad... A Szeszélyes évszakok végén azok a kocsmajelenetek is sokat tettek (tudat alatt vagy felett) a melósok degradálásáért. Amikor Forgács Gábor meg Tahi Tóth László támasztották a pultot kék köpenyben és micisapkában, ál-bebaszva grimaszolva meg ilyen felemelő szövegekkel, hogy "Te figyejjémá idéé", az utólag (meg akkor is) elég káros...

Gery1987 2025.03.30. 12:17:33

@Billy Hill:

Sajnos ez a fajta melós létezik a valóságban is.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása