magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Románia csak a teszt volt

Kiderült: a legesélyesebb ellenzéki elnökjelölt indokolatlan kizárása a versenyből Romániában nem egyedi eset volt, nem román sajátosság. Hanem pont ellenkezőleg: egy összeurópai politika első lépése.

Íme most Franciaországban ugyanez történik: a fő ellenzéki jelöltnek megtiltják az indulást a választáson.

Magyarországon utoljára ilyen a rossz emlékű 1946-1949 közti Magyar Köztársaság idején volt, amikor listák voltak arról, ki fasiszta és horthysta, s ezek aztán ki voltak zárva a jogaikból.

Úgy tűnik, a polgári rend egyre szélsőségesebb, egyre inkább nyúl a nyílt diktatúra eszközeihez. Nagy lehet a kétségbeesés a filantrógereknél: az elnyomók "jogállama" remeg.

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1818830440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.04.03. 06:39:33

...persze arról ne beszéljünk hogy valóban volt e alap elítélni.

Ha tolvaj is,nem baj,most sírni kell.

"Keresztény erkölcs"

Wildhunt 2025.04.03. 06:56:05

@Gery1987: tolvaj is,nem baj

Nem tolvaj

Gery1987 2025.04.03. 07:13:18

@Wildhunt:

Persze hogy nem...aki a törzs tagja az drogos orgiazó buzi is lehet.

Gery1987 2025.04.03. 08:57:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

...bűnösek azok az asszisztensek is, akik európai parlamenti asszisztensként kaptak fizetést, de a párt alkalmazottaiként dolgoztak, őket a "lopott javak elrejtéséért" ítélte el a bíróság. A fiktív szerződésekkel a kár 2,9 millió euróra rúg."

gigabursch 2025.04.03. 09:07:18

Nincs jogerősen elítélve!

Mondjuk a Francia Nemzeti Tömörülésnek lehet, hogy jót tenne, ha az apja útjáról eltévedt leány félreállna.

Gery1987 2025.04.03. 09:24:41

a közügyektől való eltiltás azonnal életbe lép, függetlenül attól, hogy a bíróság döntése jelenleg nem jogerős

_Neville 2025.04.03. 10:08:17

@Gery1987: Nem azzal vádolják, hogy lopott, hanem hogy az EP-képviselők asszisztensei foglalkoztak belpolitikai ügyekkel is, és ez húha. Kb minden országban minden pártnál ezt csinálják, nincs teljesen külön apparátus az EU-s meg belföldi ügyekre.

Tapi2021 2025.04.03. 10:19:08

Egyértelmű, mire megy ki a játék! Ugyanarra mint a románoknál.

Ha ez a dolog korrekt lenne, akkor egy EU-s, erre felhatalmazott szerv kivizsgálná az ÖSSZES ország, összes képviselőinek viselt dolgait! Pl. megnéznék MINDENKI pénzügyeit!

Nem csak egy - eleve üldözött és kiszorításra ítélt! - pártét.

Így nagyon kilóg a lóláb. Míg mások csontvázait nem is keresik! A "jókét"...

Le Penéknél kitalálták most ezt, hogy szerintük az asszisztensek nem azt csinálták, amit... De ezt ki tudja valójában megítélni? Illetve van-e egyáltalán arra törvény, hogy egy képviselő vagy párt, a kapott pénzt pontosan mire költheti el és mire nem? És mindenki más, hogyan költötte el? ...

Szóval az ügy egyértelműen KREÁLT!

Mint a román, ahol a mai napig nincs igazolva, hogy az oroszok valóban és hogyan avatkoztak be a román választásba? Vance is kiröhögte őket, és jól látta, hogy ez csak a demokrácia meghekkelése.

A franciák is tudják, abból van ügy, amiből csinálnak! És ők pontosan úgy iktatják ki a politikai ellenfelet, mint a románok.

Érdekes, hogy a demokráciát és a jogállamiságot féltők ezeket valahogy nem akarják látni, érteni. Vagy nagyon is értik...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.03. 10:21:01

@Gery1987:

Ami megint vicces.

Képzeld el ha ezt csinálná egy magyar bíróság. Már összült volna minden lehetséges szerv és tiltakozni Zorbánék diktatúrája ellen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.03. 10:23:49

@Gery1987:

A szabály kb. olyan, mintha azt mondanám: kommentelés közben nem foglalkozhatsz mással. Aztán letiltalak a kommenteléstől, mert levegőt vettél kommentelés alatt.

Gery1987 2025.04.03. 10:48:10

@_Neville:

Nem. Azzal vádolják hogy nem arra költöttek a pénzt amire adtak.

Gery1987 2025.04.03. 10:49:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha még Orbán csinálna akkor tapsolnatok neki hogy jeee megint visitsanak a libsik.

Ha nektek ez kell akkor ez lesz a játék.
Gondolom Macronek is így vannak vele...

Gery1987 2025.04.03. 10:52:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A fő probléma a penzekkel van...

Ha elkuldelek tizorait venni, de cigit veszel belőle az nincs rendben.
Ha elhiszed olajcsere a kocsit a szerelő meg kicseréli a váltót az megint nincs rendben..

Gery1987 2025.04.03. 10:53:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha nem gond, akkor nem kell játszani a sértett demokratát aki a jogallamert aggodik.
Ennyit mondtam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.03. 10:55:12

@Gery1987:

Akkor ez szabályok nélküli harc. Ezen enm mi fogunk bukni a végén, hidd el.

IdomitottFoka 2025.04.03. 11:06:14

Egyfelől ez egy rendkívül piti vagy ha úgy nézzük kétségbeesett húzás a francia politikától, h kizárja lepent a választásról. Csodálkoznék ha nem tudná kijogászkodnia magát ebből.

Másrészről az itt hajukat tépő demokráciaféltők kussolnak, vagy egyenesen csujjogatnak amikor erdogan vagy putyin csukatja le a lehetséges kihívóit, úh kurvára nem hiteles a sírás.

vergyula 2025.04.03. 11:17:34

@IdomitottFoka: "Másrészről az itt hajukat tépő demokráciaféltők kussolnak, vagy egyenesen csujjogatnak amikor erdogan vagy putyin csukatja le a lehetséges kihívóit, úh kurvára nem hiteles a sírás."
Mer' azokat a liberális mélyállam pénzeli, ami a nemzetek szuverenitására tör. És az nem ér.

gigabursch 2025.04.03. 11:26:55

@Tapi2021:
Azért az több, mint érdekes, hogy Kis-Románia és Nagy-Románia ugyanabban a cipőben jár.

Gery1987 2025.04.03. 11:48:27

@IdomitottFoka:

Hol vannak már a jó oreg fasiszták akik tokosen belealltak abba hogy szarnak a demokráciába:)

Nekünk már csak ilyen picsogo farhatok jutottak akik belemasznak a fogatlan pofajukkal az emberbe meg hahotaznak a vergődő felett, amikor még vissza kézből kapnak egy pofont akkor sírnak...segítség elnyomnak...elütött a hadhazy...rendőrt rendőrt...!!!!

Tapi2021 2025.04.03. 11:51:21

@IdomitottFoka: Na erre írja Gery, hogy azért, mert mások - Erdogan, Putyin - ezt csinálja, nem kéne Macronéknak és a románoknak is. Hiszen elvileg ezek jogállamok és éldemokráciák. ....

Persze, ahogy meg Birca írja, ha szopatják ezek SZAVAZÓIT, és a népek egy részénél is leesik a tantusz, mi folyik, az nagyon kontraproduktív lehet egy következő választáson.

Tapi2021 2025.04.03. 11:54:24

@vergyula: Szó sincs róla. Csak azok NEM EU tagállamok!!! Sem Oroszország, sem Törökország. És nem ők szívatnak MINKET évek óta, mert itt nincs jogállam meg demokrácia SZERINTÜK!!!
Hanem pl. pont Franciaország.

EZÉRT fontosabb számunkra az, ami Romániában vagy Franciaországban, vagy Németországban... történik.

Szerintem ez érthető.

Tapi2021 2025.04.03. 11:56:53

@gigabursch: :-) Igen a párhuzam nekem is feltűnt.

GyMasa 2025.04.03. 12:57:25

@Gery1987:
Ez alapján kb az EU képviselők 90+%-át is el lehetne ítélni, és eltiltani az indulástól.

A második kérdésem, hogy szernted Varjúnak, aki ismét győzött a körzetében a hétvégén, holott másodfokon el lett ítélve többféle bűncselekmény miatt, jogos lett volna-e egy ugyanilyen tiltást kiszabni halmozati büntetésként?

Ha igen, akkor vajon mennyire rendőrállam, vagy diktatúra Magyarország, ha ez nem történt meg?

GyMasa 2025.04.03. 12:59:02

@Gery1987:
... ami szembemegy az alapvető jogi alapelvekkel, miszerint, amíg valaki nincs jogerősen elítélve, addig ártatlannak tekintendő.

GyMasa 2025.04.03. 13:02:37

@Tapi2021:
Arra sincs törvény, hogy a tik-tokon nem lehet kampányolni, és aki amiatt nyer azt ki lehet zárni az indulásból...
Amúgy most kérdeztem meg a román kollégámat, mi a fax van Georgescuval:
" Oh, by the way, what the fuck is going on with Georgescu now?"
...és ezt válaszolta:
"Quiet"
"The voices say USA will not accept the elections"
"And demand to revert to the one Georgescu was winning"

Érdekes...

GyMasa 2025.04.03. 13:07:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Pontosan, nézzünk csak Varjúra, aki többrendbeli büncselekmények miatt másodfokon is jogerősen el lett ítélve, mégis a múlt vasárnap megint győzött.

Tapi2021 2025.04.03. 13:13:17

@GyMasa: "A második kérdésem, hogy szernted Varjúnak, aki ismét győzött a körzetében a hétvégén, holott másodfokon el lett ítélve többféle bűncselekmény miatt, jogos lett volna-e egy ugyanilyen tiltást kiszabni halmozati büntetésként?

Ha igen, akkor vajon mennyire rendőrállam, vagy diktatúra Magyarország, ha ez nem történt meg? "

Erről van szó!

Tapi2021 2025.04.03. 13:18:53

@GyMasa: Hát Vance elég keményen beszólt nekik.

Tapi2021 2025.04.03. 13:22:08

@GyMasa: Azt nem értem, hogy lassan hetente élnek vissza az erejükkel azon az oldalon, és a magyar ellenzéket ez kicsit sem zavarja meg. :-(

Olyan súlyú dolgokban, amikhez képest Orbánék simlijei, nem is látszanak.

Gery1987 2025.04.03. 13:24:21

@Tapi2021:

Csakhogy a DK lényegtelen győzelmet aratott, mellesleg hasznos a rendszernek. Nem jó példa.

Ellenben MP már fenyegetobb számukra.
Még mindig lebeg a közéletben hogy esetleg nem engedik indulni pl külföldi befolyásoltság miatt...

Gery1987 2025.04.03. 13:25:04

@Tapi2021:

Hatvanpuszta eléggé látszik...meg a mészáros 1300 milliárdja.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.04.03. 13:40:02

Kiderült, hogy a demokrácia csak addig jó, amíg el lehet tüntetni a királyokat és a helyükbe lehet ülni. Aztán már le van szarva, mi akar a nép. Eddig tartott a kommunizmus hatása. Ugye 90-ig be kellett mutatniuk, hogy jobbak a kommunistáknál, aztán meg kellett 35 év, hogy ezt elfelejtsék az emberek. Most már jöhet az igazi vallási köztársaság, mint Iránban: a papság megmondhatja, hogy ki indulhat, de onnantól kibaszottul demokratikus már minden. Csak itt nem az ajatollah mondja meg, hogy ki a megfelelő, hanem nem tudjuk ki, de a sajtó útján közvetíti az "isteni parancsot".

GyMasa 2025.04.03. 15:08:17

@Tapi2021:
EZ azért van, mert alatta vannak értelmi képességek terén annak a vonalnak, ami ahhoz kell, hogy ezt felfogják.

GyMasa 2025.04.03. 15:19:02

@Gery1987:
"Csakhogy a DK lényegtelen győzelmet aratott, mellesleg hasznos a rendszernek. Nem jó példa."
De, tökéletesen jó példa, hiszen mutatja a kettös mércét, és egyben cáfolja az ellenzéki állításokat a diktatúráról...
Abban egyet értünk, hogy a rednszernek hazsnos...
Van az a bölcs mondás, hogy "Soha ne akadályozd meg az ellenfeleidet abban, hogy nyilvánosan hülyét csináljanak magukból"...

"Ellenben MP már fenyegetobb számukra."
Nem igazán...
MP-nek jelenleg van egy fizetett, meg egy elkeseredett "rajongótábora".
Meg egy ígéret/remény arra, hogy majd ö:
- leváltja Orbánt (nem fogja)
- Jobb lesz nála (nem, nem lesz jobb.)

"Még mindig lebeg a közéletben hogy esetleg nem engedik indulni pl külföldi befolyásoltság miatt..."
Orbán eddigi tetteiböl ez semennyire nem következik.
Szerintem Orbánnak megvan már a saját stratégiája MP ellen.

vasútihíd 2025.04.03. 15:31:03

egy igazi demokráciában nem lenne korlátozva választhatóság vagy akár a szavazati jog büntetőjogi alapon. sem. persze választásokon indulás esetében nyilvános lenne az illető minden ilyen adata. is.

vergyula 2025.04.03. 15:43:28

@vasútihíd: Végülis ja, majd a választó eldönti, hogy számára vállalható-e.
Bár mondjuk ha előtte politikusként pl. hűtlen kezelésért ítélték el.....

Tapi2021 2025.04.03. 16:33:05

@GyMasa: ""Még mindig lebeg a közéletben hogy esetleg nem engedik indulni pl külföldi befolyásoltság miatt..."
Orbán eddigi tetteiböl ez semennyire nem következik.
Szerintem Orbánnak megvan már a saját stratégiája MP ellen. "

Persze, ha Magyarország (és az Orbán kormány) bezzeg Románia lenne...

Akkor ugye teljesen jogszerűen és demokratikus módon zárnák ki a választásból!!!!!!

2025. 2025.04.03. 16:40:56

Románia: a mérleg egyik serpenyőjében egy szélsőséges, magyarellenes (most már csak volt) jelölt, a másikban az elnökválasztás első fordulós eredményének törvénytelen, a jogállamisággal szembemenő megsemmisítése, majd eme elnökjelölt kizárása a megismételt választásból.

A mérleg nyelve nálam az utóbbi felé billen. Mert egyértelműen demokráciaellenes és precedenst terem.

Bayer_Zsolt 2025.04.03. 16:54:36

Lényeg hogy Ilaria Salis, Eva Kaili és Urshulánk továbbra is szabadlábon bűnözhet.
Na meg a Péter! Ne feledjük, a telefonlopás is bűn. Ezt jegyezzétek meg drágáim, hogy az imént fölsoroltak becstelen gazember mind.

Tapi2021 2025.04.03. 17:27:42

@Bayer_Zsolt: Milyen telefonlopás?

Ha a gazdájától veszed el, az rablás. :-)

élveteg 2025.04.03. 18:44:04

Maguk alatt vágják a fát Egy rend amit csak így lehet fentartani annak rövidesen vége

Gery87 2025.04.03. 19:54:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha a választások szabadok lesznek akkor nem olyan biztos az.
Nem véletlenül van ráállva az egész NER propaganda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.03. 19:56:38

@Gery87:

Vidéken dől el a választás, ott nem lesz képes a Soros srác kiépülni.

Gery87 2025.04.03. 19:58:23

@fofilozofus:

A pártokrácia mindig is ilyen volt - sosem akartak valódi népszuverenitást és demokráciát, mert abban max egy közös képviselő hatalmával bírnának - és a francia forradalom óta (amikor a polgári elit "lekeverte" a sans-coulotte-okat....vagy épp a Kommün... - az elit maga akarja megmondani alkalmas és jó jelölt.

*És mielőtt csillogni kezdene egyesek szem, ez nem vonatkozik arra hogy a putyinista autokraták akkor most jobbak lennének...sőt.

Gery87 2025.04.03. 20:07:17

@GyMasa:

"és egyben cáfolja az ellenzéki állításokat a diktatúráról..."

Választási autokrácia létrehozása a cél (már ha nem az van ma is) még Putyinnál is vannak "ellenzéki pártok"...

"Abban egyet értünk, hogy a rednszernek hazsnos...
Van az a bölcs mondás, hogy "Soha ne akadályozd meg az ellenfeleidet abban, hogy nyilvánosan hülyét csináljanak magukból"..."

Mondjuk a DK ezt szállítja is.
Gyurcsány legutóbbi homles simogatása egy tökön szúrás volt...a pali újra és újra bebizonyítja hogy annyira baloldali és szociális mint egy csoportvezető egy gyerekmunka táborban.

"Nem igazán..."

A számom nem ezt mutatják és az sem hogy mennyire ráállt a propaganda.

"MP-nek jelenleg van egy fizetett, "

Ó bazmeg...

"meg egy elkeseredett "rajongótábora"."

Az elkeseredettség ugyanúgy X-el.

"Meg egy ígéret/remény arra, hogy majd ö:
- leváltja Orbánt (nem fogja)
- Jobb lesz nála (nem, nem lesz jobb.)"

Ennyi a lényeg, bármi csak ne Orbán.

"Orbán eddigi tetteiböl ez semennyire nem következik."

Eddig egy megosztott "moslékkoalíció" állt vele szemben ami tartalmazta Gyurcsányt...15 év óta először ez nem működik.

"Szerintem Orbánnak megvan már a saját stratégiája MP ellen."

Szerintem nincs.
Semmit nem fejlődött. most is csak Gyurcásny, meg soros, meg a buzizás megy, meg a karaktergyilkolászás...de most először Vona óta egy nem ballib jelölt ellen kell mennie.

Azóta viszont két dolog megváltozott:
1, akkor az volt a recept hogy "mi még mindig jobbak vagyunk mint a fasiszták"...mára a Fidesz szélsőségesebb mint a Jobbik volt valaha. MP pont arra játszik hogy nem annyira szélsőséges mint Orbán...de bizonyos kérdésekben kb azt mondja.
2, azóta évek tartó válság van és infláció..."szarabbul élünk mint 4 éve".

Billy Hill 2025.04.03. 22:54:51

@IdomitottFoka: "Egyfelől ez egy rendkívül piti vagy ha úgy nézzük kétségbeesett húzás a francia politikától, h kizárja lepent a választásról. Csodálkoznék ha nem tudná kijogászkodnia magát ebből."

Most nem néztem meg a legújabb számokat, de lehet, hogy Le Pen asszonyon a jogászkodás sem segít, mert nyomhatnak a francia pártok is egy német forgatókönyvet bármikor: mivel pl. egy AfD nemigen fog 50+ százalékot kapni országos szinten, ezért tök mindegy, hogy akár legerősebb párttá is válik - ha egyszerűen a "mindenki más" összefog vele szemben, akkor lenyomják az akár 49%-os súlyát is.

Egyedül elért többség nélkül ezeknek a pártoknak azokban az országokban nincs esélye, még most sem.

Tapi2021 2025.04.04. 09:07:31

@Billy Hill: Az élet ezt azért majd intézi.
A szivárványos koalák nem mindig tudnak jól kormányozni. Sőt!

Mivel ugye tök más ideológiájú pártok állnak össze, csak, hogy pl. ne az AfD...
Csak kérdés, hogy ezek a "moslékkoalák", hogyan és meddig tudnak futni.
Németország is csúszik lefelé!!! (És még az új kormány is kifelé, Ukrajnába lapátolná a pénzt, ahelyett, hogy a saját polgáraira költené.)

Előbb-utóbb jöhet egy pofon.

GyMasa 2025.04.04. 16:44:16

@Billy Hill:
AZ lehet, hogy az AfD nem lesz 50+%-o párt egyhamar (bár, erre mostmár én nemmernék mérget venni. 2 éve még teljesen hihetetlennek tartootam az ötletet is, de mára már nem zárom ki a lehetöségét..)
De, jelenleg a "gyöztes" CDU, és a "nevetségesen marginális, senki által nem támogatott" AfD között 1% a különbség...(25% vs 24%)

GyMasa 2025.04.04. 16:46:12

@Tapi2021:
A leendö német kormánykoalídot a németek a "Pinokkio koalíció" névvel illetik.
És, épp ma láttam az ajánlóját egy német videonak, amiben azt elemzik, hogy bukhat (buktathatja meg az AfD) a még meg sem alakult új kormányt.
Nem eztem még meg, de elég érdekesen hangzik.

vergyula 2025.04.05. 15:37:24

@Deak Tamas: Ugye. Van, akit ez sem zavar.

Bayer_Zsolt 2025.04.06. 17:07:24

@Tapi2021: Való igaz! hHa mástól veszed el az rablás. Illetve szándékos vagyon elleni károkozásról beszélhetünk ha a Dunába dobják. Azt kell mondjam, a jó imént HHhhh magamhoz képest visszafogottan fogalmaztam.

vasútihíd 2025.04.06. 18:28:27

@vergyula: @Deak Tamas: papíron trumpot is elitélték. a libsi háttérhatalom ezért még a választások eredményeit is elfelejtette elcsalni mert azt hitték hogy elég lesz bűnözőként megbélyegezni ahhoz hogy ne válaszzák meg. pedég ezzel az átlátszó politikai manőverrel pont az ellenkező hatást érték el. és szerencsére az amerikai rendszer olyan hogy nem tudták megakadályozni hogy az elnökválasztáson részt vehessen.

GyMasa 2025.04.07. 09:01:19

@vasútihíd:
Nagy kár, hogy jóelöre látszott, hogy egy ítéletnek sem lesz hátrányos következménye Trump esélyeit illetöen.

vasútihíd 2025.04.07. 15:46:49

@GyMasa: trump nyíltan kimondta az igazat hogy ezek a perek és elitélése segíti őt. ennek ellenére nem tudtak a libsik és a hátterhatalom taktikát változtatni. mert olyan a természetük.

GyMasa 2025.04.07. 18:07:52

@vasútihíd:
Igen, és még most sem tudnak...
Full gázzal hajtanak a szakadék felé.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.09. 17:06:25

@vergyula: így van, ezen alapszik a Tisza-párt nevezetű jelenség, lásd a tegnapi Véletlenül megütöttem egy rendőrt és most ezt teszik velem című fragmentumot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.09. 17:19:16

@vergyula: az vesse rá az első követ, aki még egyszer sem ütött rendőrt, a rendőrütés napjában szinte minden emberrel megesik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.09. 18:19:55

@vergyula: persze, a kábítószerhasználat meg a hatósági intézkedésnek való ellenszegülés majd súlyosbító körülmény lesz.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása