magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Omlik össze

Magyar szempontból persze a dolog problémás.

Minden kelet-európai nacionalizmus nagy problémája, hogy megkésett. Míg Nyugat-Európában egyes régiókban sikeresen lement az etnikai homogenizáció már a nacionalizmus kora előtt, de legalábbis korai szakaszában, addig keleten erre esély se volt: a népek birodalmakban éltek: orosz, oszmán, osztrák.

Nyugaton a legtöbb nemzetállam úgy lett, hogy sikeresen ki lett alakítva egy közös nemzeti identitás, s aki nem volt hajlandó ebben részt venni, azt erőszakkal integrálták. Keleten erre esély se volt: egy birodalom se akart egységes nemzetet kialakítani.

Így aztán amikor lettek nemzetállamok keleten is, jöttek a problémák: a kisebbségek. A kisebbség ugyanis mindig probléma, hiszen ez egyfajta rés a nemzetállamban - nyilván a gyenge, szétszórt vagy kisszámú kisebbségek nem okoznak problémát, ezek amolyan díszek csak.

Románia esetében úgy alakult, hogy a fő problémás kisebbség a magyar. Aki román hazafi és erős Romániát akar, az mindenképpen szembesül ezzel. Hogyan lehet ezt megoldani? Szerintem sehogy.

Annyit lehet tenni: megértetni a román nacionalistákkal, hogy több a közös érdekük a magyarokkal, mint az ellentét.

Mindenesetre ennek ellenére nem szabad úgy tenni, mintha probléma lenne egy román ultranacionalista valószínű győzelme a román elnökválasztáson. A rendszerkritikus erők győzelme mindig pozitív fejlemény.

A bukaresti alkotmánybíróság pedig sokat segített. Már tavaly sokan mondták ezt: a rendszerkritikus jelölt kizárása csak erősíteni fogja a rendszerkritikus erőket. S így is lett: most George Simion majdnem dupla annyi szavazatot szerzett, mint a tavaly kizárt Călin Georgescu.

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3818852588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 12:23:31

Az ötödik bekezdéssel az a gond, hogy az a mai teljes román állameszme eltörlését jelentené.

Boldeone2 2025.05.06. 13:02:53

Ez nem más, mint a csőcselék lázadása a normalitás ellen...

Ez a szélsőjobb populizmus, a modern fasizmus...

Elég csak megnézni, mit tett Indiával a nacionalizmus, vagy Oroszországgal a "empireizmus", orosz felsőbbrendűség.

Beteg az összes anakronisztikus társadalom, az a probléma....

Boldeone2 2025.05.06. 13:07:05

A kérdés inkább az, hogy 35 évvel a rendszerváltás után, miért maradt csőcselék egy nemzet...Mikor lesz valódi polgári, liberális, progresszív világ ...

Ott sem mindenki csőcselék, persze... A jómódúak már kevésbé azok, pl a kolozsvári románok, akik beszélnek magyarul

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 13:21:20

@Boldeone2: múltkorjában még azt írtad, hogy Románia sikertörténet, te szarvasmarha.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.06. 13:27:23

"Mindenesetre ennek ellenére nem szabad úgy tenni, mintha probléma lenne egy román ultranacionalista valószínű győzelme a román elnökválasztáson."

De, nekem semennyire sem érdekem egy magyar kisebbséget fenyegető ultranacionalista román vezetés, akkor se ha rendszerkritikus. Én abból semmit se profitálok hogy a románok utálják a nyugati globohomot ha ez a magyarokon fog lecsapódni, szimplán azért mert ők vannak kéznél.

Tapi2021 2025.05.06. 13:27:48

@Boldeone2: "A kérdés inkább az, hogy 35 évvel a rendszerváltás után, miért maradt csőcselék egy nemzet"

Nem. Az igazi kérdés az, miért tűrik meg a népek azokat, akik csőcselékezik őket?

2025. 2025.05.06. 13:28:06

Bukarest és az erdélyi nagyvárosok (felvilágosult, modern, befogadó, demokratikus européer, stb.) románsága Dan-ra szavazott. Úgy virítanak zölddel a térképen, mint nálunk Budapest, Szeged, Pécs.

Tapi2021 2025.05.06. 13:33:39

@Deak Tamas: Ez akkor volt, amikor sikeresen szabotálták egy RÁJUK veszélyes NEMZETI jelölt indulását. (Amiről még Vance is elmondta a nem épp hízelgő véleményét.)

Tudod, attól függ, hogy egy nép csőcselék-e vagy nem, hogy SZÁMUKRA (nem a nép számára!) jó politikusokra, pártokra szavaz vagy ellenkezőleg.

Ezeknek az embereknek a gondolkodása faék. Két bit. Sem a bevándorlásban/honfoglalásban nem ismernek árnyalatokat, sem az ukrán (korábban USA) szopkodásban/orosz ellenességben, sem másban. Vagy-vagy. 1-0. Két bit.

Tapi2021 2025.05.06. 13:36:34

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Van ebben igazad. De a szükség nagy úr. A nyugat sem örömből szövetkezett Sztálinnal.

Mindig az éppen aktuális és nagyobb veszély a mérce. Ha az leküzdve, jöhet a többi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 13:42:49

@Tapi2021: ott nem tűrik meg. Sajnos csak Magyarországon.

2025. 2025.05.06. 13:58:20

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: A képzeletbeli mérleg egyik serpenyőjében van egy magyarellenes párt és annak magyarellenes jelöltje. A másikban egy külföldi parancsra végrehajtott államellenes összeesküvés, amely az elnökválasztás első fordulós eredményének törlését és a procedúra megismétlését eredményezte.

Részben erdélyi származásúként is nálam az utóbbi felé billen a mérleg nyelve. A washingtoni és brüsszeli antidemokratikus akaratnak megálljt kell parancsolni. Aki itthon így gondolkodik, attól még nem fogja megkedvelni Simonit, sőt kifejezetten rühellni fogja. Bár a puding próbája az evés: tettekkel kell bizonyítania majd, hogy az aggodalom nem volt alaptalan.

Azért jelezném: Romániában nem elnöki rendszer van. Nem ismerem mélyrehatóan a román közjogi berendezkedést, de Simion bizonyára még így is sok borsot törhet a kormánykoalíció orra alá, ami a magyarságot is érinteni fogja. Megjegyzem: ehhez nem kell valóban szélsőjobboldali államfő. Az "européer", "haladár" kormány asztalán van az önkormányzatokat kurtító közigazgatási reformtervezet, amely a felére vágná vissza a magyar irányítású önkormányzatok számát.

Egy gyakorlati haszna lenne Simion győzelmének. Az Európai Tanácsban Romániát az államfő képviseli és minden bizonnyal a háborúpárti nyomorultak érdekeivel szemben szavazna. Nyugaton ettől vannak beszarva. Bár ő is megvehető...Miközben az AUR EP képviselői a masszívan euroatlantista, az Ukrajnát támogató ECR frakciójában ülnek. Na ezt add össze!

vergyula 2025.05.06. 14:06:02

@Tapi2021: Úgy tűnik, a határontúli magyarok feláldozhatók az illiberalizmus oltárán Szlovákiában, Ukrajnában, Romániában...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 14:10:09

@2025.: félelnöki, szóval annyira nem gyengécske.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 14:11:46

@vergyula: ez a téves következtetés miből is látszana így?

A határontúli magyarok persze hogy feláldozhatók, a csonkaországikat tótozzák, oláhozzák le őket, és ugatnak hogy jönnek ide etnikai alapon ugatni meg nyugdíjat elvenni.

Tapi2021 2025.05.06. 14:19:40

@vergyula: Vajon miből tűnik ez neked úgy???

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 14:30:31

@Tapi2021: egyébként abból amit írtál feljebb, a nullaegybites gondolkodásból, de nem vágnék Gyuszi elébe.

Gery1987 2025.05.06. 14:44:01

"ennek ellenére nem szabad úgy tenni, mintha probléma lenne egy román ultranacionalista valószínű győzelme a román elnökválasztáson. A rendszerkritikus erők győzelme mindig pozitív fejlemény."

Orbán Balázsi gondolatok.

vergyula 2025.05.06. 14:45:10

@Tapi2021: @Deak Tamas:
Tapi írta (én csak szomorkodom rajta), hogy "nagyobb veszély". Eszerint a brüsszelből áradó euroatlantizmus nagyobb veszély, mint a külhoni magyarok elnyomása egy szélsőjobbos kormány által.
De árnyaljátok nyugodtan az 1bites (tévesen gyakran 2bitesnek nevezett) felfogásomat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 14:53:56

@vergyula: de a külhoni magyarok 1918 óta el vannak nyomva, nem értem, miért kell ezt most kiemelni, hacsak nem valami aktuálpolitikai szempontból.
Romániában még akár ez jól is elsülhet, hátha a töketlen népség valami önbizalomnövelő sikerélményben részesül, ha összefog.
A brüsszeli euroatlanizmus persze, hogy nagyobb veszély, hiszen egy laza mozdulattal lesöpörte a Minority Safepack nevezetű elég jól alátámasztott kezdeményezést. Most, ha hiszünk a propagandának, csak annyi fog történni, hogy Románia fogja lesöpörni a Minority Safepack helyi formáit.
El is lesz neki nézve, bőséggel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.06. 14:57:19

@vergyula:

Vajon egy nemzeti román kormány jobban elnyomná a magyarokat, mint más kormány?

Az világos, hogy nem adna autonómiát. Dehát az euroatlantista román kormány se ad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.06. 14:58:06

@Gery1987:

Okos ember ő. Sajnos nem beszélhet szabadon, de ez más kérdés.

A jövő az együttműködésben van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 15:01:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: autonómiát soha semmikor senki sem adott senkinek. Mindig ki kellett kényszeríteni.
Lásd most a mandi mélypontja Kohán interjút a moldáviai külüggyel, benne is van már a gagauz téma pontosan ugyanúgy ahogy az erdélyi lapot már egy éve megjósolták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.06. 15:03:41

@Deak Tamas:

Persze. Ez olyan, mint a saját ország. A népek 99 %-ának nincs. S akinek van, annak úgy van, hogy kiharcolta és megvédte.

Gery1987 2025.05.06. 15:37:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A határontúli magyarsag sajnos nem harcolt erővel soha az autonómiájáért.

Gery1987 2025.05.06. 15:38:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért nyelvtörvényekkel, nemzeti jelképek tiltasaval, gyuloletkeltessel, bunbakkepzessel stb meg lehet basztatni őket.

vergyula 2025.05.06. 15:39:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Vajon egy nemzeti román kormány jobban elnyomná a magyarokat, mint más kormány?"
Nem látok a jövőbe, de - ismerve a nacionalistákat - logikusnak tűnik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 15:42:53

@vergyula: mert, most akkor nincs elnyomás? Ha nincs mitől nincs? Ha nem jobban van, mitől nem van?

Gery1987 2025.05.06. 15:47:27

@vergyula:

Ezt is megéltuk: a magyar fasiszták, mentegetik a román fasisztakat:)

vergyula 2025.05.06. 15:48:02

@Deak Tamas: Most is van, és esetleg a jövőben méginkább lenne. A nacionalizmus természetéből fakadóan, de csak tippelgetek.

vergyula 2025.05.06. 15:48:54

@Gery1987: Birca ötlete volt, hogy keressenek közös pontokat. :D

Gery1987 2025.05.06. 16:06:08

@vergyula:

A nacionalizmusok nem tudnak tartósan együttműködni. plane ha kisebbség formájában jelen van az egyik a másiknál. Mivel alap erdekellentetek állnak fenn.

Tapi2021 2025.05.06. 16:16:42

@Deak Tamas: @vergyula: De hátha nem azonnal és nekik is az lesz a legelső és legsürgősebb politikai célkitűzésük, hogy elnyomják még jobban a magyarokat.

vergyula 2025.05.06. 16:26:54

@Gery1987: Ezt én is így gondolom.

vergyula 2025.05.06. 16:27:14

@Tapi2021: Hátha. Talán ez csak a második lesz.

Boldeone2 2025.05.06. 16:41:47

@Tapi2021: Eljött az idő, hogy belássátok hülyeségeiteket!

Minden szélsőjobb, populista politikai erő KÁRTÉKONY a társadalomra! Hamis illúziókkal hitegetik az embereket; de mivel adni ne m tudnak, így marad a gyűlöletpolitika, és a diktatórikus rezsimek "üdvözlése" ...

Minden országban a lecsúszott, a kevésbé iskolázott tömegek vevők erre!

Csak a full idióták hiszik, hogy Ursula vagy Manfred Weber miatt csökken az életszínvonaluk! Ezek GLOBÁLIS , komplex problémák, de ezt a butasággal fanatizált tömegek nem értik

A legtöbb probléma "beyond their political control" - most az általatok gyakran szidott EU jelképes vezetőkre értem...

Boldeone2 2025.05.06. 16:44:51

@Tapi2021: A tömegember nem érti mi történik: EZ A GLOBÁLIS kapitalizmus, amiben nekik nem jó lapot osztanak! Hiába cserélik le a mainstream vezetőket, láthatóan a populisták nagyobb idióták, lsd Trump

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.06. 17:33:40

@Tapi2021: @vergyula: pedig lenne benne ráció, elég lenne egy ilyen Boldeone típusú félhülye hazaáruló, azaz az nem, idegen, mint a Dollár Kinga. Elmondaná, hogy milyen jó lenne ütni ezeket a magyarokat hiszen zorbanisták.

vasútihíd 2025.05.06. 18:28:30

@Boldeone2: az általad lecsúszottnak és kevésbé iskolázottnak nevezett tömeg a magyar nép. te pedig annak a idegen liberális elitnek vagy képviselője vagy tagja akik megpróbálják őket elnyomni és kizsákmányolni.

élveteg 2025.05.06. 18:58:00

Úgy láttszik hogy a románok valamit megszagolhattak ,mert akármilyen ellenszél is van csak meg akarják kezdeni az áttállást :))))

Gery1987 2025.05.06. 19:39:11

@élveteg:

Végülis ki lehetne használni ezt.

Mi mindig a szar oldalra állunk. A Romanok még mindig időben váltanak.

Mi megmondjuk ki fog biztos elbukni..ők még időben jelzik a kiugrás időpontját:)

Lám beléptünk az EU bá meg a NATO bá már esik is szét:D

élveteg 2025.05.06. 20:05:30

@Gery1987:

Én már javasoltam hogy ha valakinek ellensége támad az béreljen fel bennünket és mi legyünk az ő ellenségüknek a szövetségesei Ahol aztán mi vagyunk ott a bukás egész biztos ))) Azán a bukás után elszámolunk

Gery1987 2025.05.06. 20:09:04

@élveteg:

:)
Most is szétbasztuk az EU-t, meg a NATO-t...
Ataltunk putyinhoz...nem lennék most a helyében.

0dzsud0 2025.05.06. 22:24:49

@vergyula: Ez de cuki. :) Tehát megerősíted (nem mintha eddig nem lett volna világos a jellemetek), hogy eddig a nemszélsőjobbos magyargyűlölő román férgekkel úgy igazán nem volt gond, hiszen világ ballibjei egyesüljetek. :) Ám ha most nemballib nyer, hát lehet (úgy látom, már előre) mutogatni, hogy az elmúlt száz évben miatta, nameg persze a Fidesz miatt éri atrocitás a határon túli magyarokat.

Szóval jól sejtetted. Ilyen egybites elmetrükkökkel csakis magadat csapod be, mást nem.

IdomitottFoka 2025.05.06. 22:28:52

Az még világos h a hazátlan oroszfan poszter miért örül h oroszfan nacionalista vezet a románoknál is, de azt a szellemi öngyilkosságot olvasgatni, ahogy a sovén illibereknek mitől jók a magyarfaló elnökök, na az priceless.

0dzsud0 2025.05.06. 22:28:57

@Gery1987: "Orbán Balázsi gondolatok."

Ez jó. Olyan dologgal akartad kínosnak beállítani a birkát, ami valójában dicsőítő. :)

0dzsud0 2025.05.06. 22:32:15

@IdomitottFoka: Eggyel feletted. Neked is szól.

Amúgy megbuktatok matekból valahol általános negyedikben szerintem. Ha van két jelölt, mindkettő utál téged és próbál ártani neked, akkor melyiket választod? Amelyikkel néhány ponton van közös nevező és együttműködési lehetőség, vagy azt, akivel egy darab ilyen sincs? Mert szerintem egy ballib az utóbbit választja, ezért is ballib. Egy normális ember meg nem az utóbbit választja, még ha egy ballib ezt képtelen is elfogadni.

élveteg 2025.05.07. 06:52:25

" A rendszerkritikus erők győzelme mindig pozitív fejlemény.....

Valoban ...és nem hülye ám ez a román jóember

"Simion szerint Orbán Viktor néha beszél a határok módosításáról és felhoz olyan ezer évvel ezelőtti dolgokat, amik miatt „nem érdemes ma már vitázni”. Hozzátette, Magyarországnak és Romániának

egyesítenie kell az erőit, és harcolni az illegális migráció ellen, kezelni a demográfiai problémákat, legyőzni a woke és más neomarxista ideológiákat, amelyek sokat ártanak a románoknak és a magyaroknak”.

Hangsúlyozta, „akár tetszik, akár nem, egy földön élünk. Ugyanazon az országon és a szomszédos országokon osztozunk. Tehát közösen kell építenünk a jövőt” – állította.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.07. 07:37:25

@Tapi2021: na ha a nyugat sztálinnal szövetkezése a példa, az pont hogy szar. Az angolok odadobták neki fél európát csak hogy a saját bőrüket mentsék. Amikor kiegyeztek vele sztálin már gyakorlott népirtó volt, hitler még semmit sem csinált.

Ott is Hitler lett volna a jobb választás és Európa is sokkal jobb pozícióban lenne mint most, kevesebb áldozattal járt volna az egész világháború. A nácizmus hamarabb kimúlt volna mint a kommunizmus.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.07. 09:07:14

@élveteg: ravasz valóban, hát akkor minek tanítják a dáko-elméletet? :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.07. 09:10:14

@0dzsud0: szövegértésből is megbukhatott, sok mindent olvashat itt, de hogy örömet nem, az fix.

Tapi2021 2025.05.07. 10:11:01

@vergyula: Egyelőre ezt tudjuk:

"George Simion: ... Szerinte egyesíteniük kellene az erőiket és együttesen kellene fellépniük az illegális migráció, a demográfiai problémák, a woke- és más neomarxista ideológiák ellen, mert azok Romániának és Magyarországnak is károkat okoznak.

Akár akarjuk, akár nem, egy földön élünk. Ugyanazon az országon és a szomszédos országokon osztozunk. Tehát együtt kell megteremtenünk a jövőt – mondta.

...
Arra a kérdésre, hogy Romániának folytatnia kellene-e az ukrán F–16-os pilóták kiképzését azt mondta, „a regionális és a világbéke érdekében nem az a prioritásunk, hogy tankokba, fegyverekbe, katonai eljárásokba fektessünk be többet, hanem béketárgyalásokba”. A háború nem vezet sehova, ezért nem ért egyet azzal, hogy más nemzetekbe fektessenek be. Ehelyett a saját hadseregükbe fektetne be, a védelmük biztosítása érdekében – hangsúlyozta.

Szerinte az Európai Unióban mind a 27 tagállam állampolgárai változást szeretnének, és vissza akarnak térni „a józan észhez”, és le akarják állítani „Ursula von der Leyen, az EU jelenlegi vezetőjének őrült politikáját”. Úgy gondolja, hogy az uniós bürokraták félnek tőle, de nem tervez háborút indítani, csak a politikai színtéren szeretne győzelmeket aratni."

Tapi2021 2025.05.07. 10:18:47

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Vannak ilyen példák. Most pl. ha az EU egyből Oroszország - és az elnyomott ukrajnai kisebbségek!!! - mellé áll és helyretesszük (már 2014-ben/-től) Ukrajnát és nem engedjük az USA-nak, hogy háborút provokáljon ki Európában és a saját érdekében összeugrassza Európa két felét, ..., sokkal jobb helyzetben lennénk. Szoros EU-orosz (gazdasági) szövetségben.

Gery87 2025.05.07. 12:08:05

@IdomitottFoka:

Az értelem meg a logika már rég nincs jelen a farhát-jobboldalon.
Törzsi szellem van, meg Főni szopkodás, ami erősebb még a saját nemzethy köpönyegüknél is.

Gery87 2025.05.07. 12:08:59

@0dzsud0:

Hát ha hazaáruló putyinbérenc vagy akkor igen:)

Gery87 2025.05.07. 12:10:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis a regionális magyar érdek helyett a törzset választjátok.
Tiszta internacionalizmus...

Hm...."komcsi tempó":D

Gery1987 2025.05.07. 14:00:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az a baj te egy demonizalt képet tartasz annak...
Erre nem lehet mit mondani.
Csak annyit hogy Putyin autoritasa és a sovén román érdek biztos nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.07. 14:03:07

@Gery1987:

Van más út mint a népek megbékélése közös antiliberális, antipolgári, keresztény alapon?

Gery1987 2025.05.07. 15:37:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor a tengelyben voltunk együtt akkor se lett megbékélés.

IdomitottFoka 2025.05.07. 16:26:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az angolok, franciák, németek, vikingek, németalföld népei, latinok évszázadokig csépelték egymást, nagyon gyakran vallási alapon. Már 80 éve liberális, polgári és szekuláris módon meg vannak békülve egymással. Most se egymással, hanem a permanens agresszióban szenvedő orosz ortodoxiával kénytelenek kardozni.

Úh ja, van más út, mint a felsorolt antihumán módszerek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.07. 16:26:38

@gigabursch: menni is fog, hiszen a 2030-ban EU tag Ukrajnában mindmáig alkotmányos szinten tilos a nemzetiségi elvű politikai szerveződés, a KKMSZ ezért Kulturális szövetség.
Picit más : Von der Leyen asszony ma megemlékezett a nácizmus feletti győzelemről és harsány Szlava Ukrajini-vel zárta beszédét.
Leemeltem a polcról dr. Putnoky István kábítószerekről szóló könyvét :
" A bõr alá fecskendezés alkalmával jöttek rá az orvosok a kokain távolabbi hatására, mely fellépett természetesen akkor is, ha nyálkahártyát ecseteltek vele. Azt tapasztalták, hogy mig befecskendezés vagy ceseteléskor azon a helyen érzéstelenség lépett fel, addig az ettõl távol az agyban egy egészen különös izgalmi állapot állott elõ, mely igen hasonlított az alkoholvagy morphin-mámorhoz. [...] A kokain okozta mámor a morphin és alkohol együttes hatásához hasonlít, Élvezõje szellemesnek, frissnek, tetterõsnek érzi magát. Testének súlyát alig érzi, képzeletében hatalmas utakat tesz meg, terveket valósít meg elméletileg, stb. A mámor elmúltával azonban erõs visszahatás áll be. Az eddig életvidám, mámoros ember kedvetlenné, szótlannú válik. Természetes, hogy ilyen állapotban fokozottabbb vágyat érez a kokain iránt, amitõl mindent szépnek, rózsaszínnek lát. A kábítószert azonban hamar megszokja s belõle mindig nagyobb mennyiséget kíván. Már pedig a kokain t az üzérek nem mérik olcsón s így az áldozat rövidesen anyagi gondok közé kerül. Ennek ellenére sem képes lemondani már az úgyszólván életszükségletévé vált kábítóanyagról és a bûn útjára téved, Lop, rabol, söt nem egyszer gyilkol is, csakhogy a kokain hoz szükséges pénzt meg todja szerezni. Így zülleszti el a kábítószer a legrendesebb embert is közönséges bûnözövé. A kokain élvezetének túlhajtásánál gyakran fellép az ú. n. hallucinációs elmebaj, melynél a beteg mindent felnagyítva lát és hall. Pl. a szunyogot hatalmas madárnak látja, a tüsszentést mennydörgésnek hallja. Menekülni akar ezektõl a hatalmas arányú képzetektõl, de lábai megbénulnak, mozdulni nem képes. Kétségbeesésében ordít, segítségért kiabál, üldözési mániát kap. Ezek a szerencsétlenek az örültek házában fejezik be életüket. A kokain izrmius elvonó kúrával, zárt intézetben, szigorú felügyelet mellett sok esetben gyógyítható. Ha azonban a szervezet leromlott, úgy az elvonó kúra lelki és testi megpróbáltatásait elszenvedni nem képes. Ilyenkor a szerenesétlen rövidesen elpusztul."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.07. 16:29:20

@IdomitottFoka:

LÁtjuk az eredményt: ateizmus, perverzió, "jogok" szörnyszülötteknek, gyilkosságok, gyermekek megrontása.

Gery1987 2025.05.07. 16:35:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tanultak semmit.

Naiv gondolat hogy a sovinisztak majd nem lesznek magyarellenesseg csak mert Orbán...

Gery1987 2025.05.07. 16:37:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezek jelentős része nem úgy van ahogy találjátok, vagy csak nektek probléma.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.07. 16:40:40

@Gery1987:

Keresztény vagyok és a polgári kapitalizmus ellensége, nyilván ilyen szempontból nézem.

Gery87 2025.05.07. 22:51:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Leöntve egy jó adag ner propagandával és hazugsággal.

0dzsud0 2025.05.07. 23:32:50

@Gery87: Amikor a hazaárulók hazaárulóznak. :)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.08. 05:08:37

@Gery87:

Mindenkinek választania kell: Brüsszel vagy NER.

A keresztények számára könnyű döntés.

gigabursch 2025.05.08. 06:45:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
1) nem csak két választási lehetőség van.
2) sajnos pártunk és kormányunk számos tagja vagy vitathatóan, vagy egyáltalán nem keresztény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.08. 06:58:30

@gigabursch:

Hiába esetleg nem keresztény egy vagy más kormányzati ember, a kormány tevékenysége a keresztény értékrendet segíti.

gigabursch 2025.05.08. 14:12:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Annak tükrében, hogy a Sintér utasítására egy drogos fakabát ordibálása mellett egy drogtanyát megvédtek az ingatlan tulajdonosával szemben és pár nap alatt veszítettel félmillió szavazatot (alsó hangon), nem írnám le esélytelenek pl a Mi Hazánk Mozgalmat.

Aztán most, hogy Fletó legálisan lecserélte öregecskedő férjecskéjét, veszítettek újabb fél milliót..., mert már nem ellenség.
Mindeközben Héber Kajfás persze gyúr a szavazatokra, de ő is amortizálódik.

Gery1987 2025.05.08. 16:21:35

@0dzsud0:

Ki a hazaárulas?
Egy tolvaj moszkovita maffiát támogatni, vagy egy választott közösség mellett maradni?

A helyzet súlyos, olyan mint 39-ben.
A régi rend válságban van helyette jönne az autoriter putyinista alternatíva.

Megint a fasz rossz oldalára sodrodtunk.

Gery1987 2025.05.08. 16:23:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

London vagy Berlin...
A szövetségesek vagy a nácik.

Gery1987 2025.05.09. 16:15:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Normális ertekvilagu ember szerint..

Normális ember nem akar diktatúrát, gumibotozast, börtönt, emigraciot se Putyin pórázát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.09. 16:25:59

@Gery1987:

Minden rendszer póráz.

Te olyat szeretnél, ahol polgárok uralkodnak, mi meg olyat, ahol a kisemberek.

Gery1987 2025.05.09. 18:41:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kisemberi rezsim nálad azt jelenti: a kétbites budosbunko cinikus alkesz lumpen réteg álltal támogatott autoriter diktatúra legyen, választási autokraciat, kirakat ellenzékkel.
Mindenki fogja be a pofajat és kussoljon aki nem nyalja a főni és az allampart segget, akik "maga a nemzet"...így minden kritika hazaárulás és felsegsertes.

Logfaszt kell ilyen.

Én olyat szeretnék amiben mind a gazdaság mind az állam a dolgozó polgárok demokráciája.

Gery1987 2025.05.09. 18:42:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, nem minden rendszer póráz úgy ahogy elhitetni szeretnéd meg amire vágysz.

Én értem hogy te ennyire tartod magad hogy kutya vagy, birka...és nem is kell több.
De ez te vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.10. 06:32:33

@Gery1987:

Minden rendszer lényege az egyén korlátozása. Ezért társadalom. Másképp nem lehet.

Azt választhatpd meg mi legyen az egyén korlátozásának eszméje.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.10. 06:33:31

@Gery1987:

Amit te akarsz, az a legrosszabb verzió: a szovjet rendszer.

Próbáltuk, teszteltük: nem jó.

Gery1987 2025.05.12. 07:45:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ne, nem azt akarom. De írd le meg párszor had lássam mindenki hogy mennyire értetlen vagy, vagy rosszabb: szándékosan hazudsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 07:51:45

@Gery1987:

Próbáltuk: nem működik.

Ha minden állami, akkor nem működik semmi. Államinak csak a stratégiai, nagy rendszereknek kell lenniük.

Gery1987 2025.05.12. 09:28:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Dehogynem csak olyan vagy mint Tapi, ami nem tetszik az nincs vagy nem akarod érteni.

Mint a rendőr a viccben.
Van akvariumod? Nincs? Akkor buzi vagy.
Kész. Ennyit tudtok..

Gery1987 2025.05.12. 09:30:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem mondtam sose hogy legyen minden állami, megint a saját hulyesegeiddel vitatkozol.

Nem csodálom hogy fideszesek vagytok, az információ töredéke se megy át...ezért kell a kétbit propaganda, azt is unásig ismételve hogy valami megragadjon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 10:50:14

@Gery1987:

Simán elismerném. Akkor se értenék egyet veled, de elismerném, hogy állítasz valamit.

Jelenleg viszont nem tartunk ott, mert máig nem értem mi az a "demokratikus szocialzmus".

Tapi2021 2025.05.12. 11:42:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Sose lett tisztázva mit akarsz. "

De, szerintem is tisztázta Gery. És értjük is őt. Ő nem fogja fel, hogy amiket mond és amit akar az NEM ÚJDONSÁG, hanem már MÁS NEVEKEN, más címkékkel ki lettek próbálva. (A kis kibucoktól a totális szocialista államokig.) És buktak. (Vagy kicsiben, speciális körülmények között működnek úgy-ahogy, addig, amíg, mint a kibuc vagy a példaként felhozott kurd "állam".)

Vagy, ha csak elméletben modellezzük a különböző verziókat (amiket még nem tudtak kipróbálni embereken), akkor sem lesznek működőképesebbek.

Ezek ezért álmok, ezért utópiák.

Gery egy ezeregyedik próbálkozásban hisz, ezer bukás után. Mert NEM HISZI el, hogy nem életképes amit akar és csak diktatúrában lehet ideig óráig megvalósítani. (Nem válthatod le a szocialista rendszert választáson sem.) Mert idegen az embertől. Az ember SZEMÉLY, nem kollektíva. Egyéni tudatunk és vágyaink vannak, nem kollektív tudatunk és vágyaink...

Gery azt akarja hinni, hogy amit ő akar az sosem volt még és új. És hiába mondjuk, hogy attól mert másképp hívja, nem új...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.12. 11:50:31

@Tapi2021:

Nekem kb. annyi jött le eddig, hogy pirosló arcú emberek vörös zászlóval járják az országot, mindenhol munkástanácsokat alakítanak, s aki nem lép be, azt pofán basszák.

Gery87 2025.05.12. 15:24:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kollektív tulajdonnal, egyenlőbb elosztással és demokráciával, beleszólással jár

Gery87 2025.05.12. 15:29:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez a te bajod, hogy ennyire értetlen vagy direkt nem ismered el hogy érted és tagadsz..
És nem, nem hiszem már el neked hogy ha értenéd akkor bevallanád.

Több nyelven beszélsz, már rég utána nézhettél volna mindennek, ha nekem nem hiszel.

De tagadhatod a valóságot, magadat égeted csak.

Gery87 2025.05.12. 15:33:29

@Tapi2021:

Tapikám tudjuk hogy annyi eszed van mint a töknek és a baloldalhoz meg a mozgalmaihoz semennyire nem értesz.
Nálad ez egy személyes sérelem, valami rossz emlék hogy "kommunistákat" látsz tőled balra mindenben és minden az és volt és lesz és punktum...
És kb ennyit tudsz a baloldalról.

Ne gondolkozz mondtam már, hagyd az a Vityáékra, majd megmondják miről mit gondolj.

Majd pont egy fideszes szektás barom fogja megfejteni mi működik és mi nem:)

Ami a szemed elött zajlik 15 éve azt se érted aranyhal!

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mer ennyi eszed van!
Belőled többet néztem ki régen, de már elmúlt.

valis47 2025.05.12. 15:45:42

@Gery87: Azért 38 éves fejjel lehetne több eszed, mint ennek az Iszkra pólós ifjoncnak a videóban:

youtu.be/G4rYWIFWduY

Gery87 2025.05.12. 16:23:00

@valis47:

Hát, a srác egyáltalán nem volt hülye.
Sőt.

Nem emlékszem hogy marhaságot mondott volna.

valis47 2025.05.12. 18:09:34

@Gery87: Nem hülye, érettebb a koránál. Attól még egy téves, bukott tant szajkóz.

ez a nevem senki 2025.05.12. 18:15:11

nagyon távol vagytok
a tudományos módszertől is xd

Gery87 2025.05.12. 19:09:33

@valis47:

Én sem vagyok kommunista, de szoci.
A srác viszont zömében olyasmiket mondott amik mai napig érvényesek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása