magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Puccsot terveznek

A dilettáns alkotmányjogász azt mondja: jogszakadás kell.

A jogszakadás azt jelenti: a közjogi állapot nem a hatályos szabályok alapján változik, hanem azokat felrúgva.

Nos, persze megesik a jogszakadás országok történetében. Magyarországon ez volt eddig: 1000, 1849, 1867, 1918, 1919, 1921, 1945, 1956.

Ahhoz, hogy jogszakadás legyen egy ország életében alapvetően a következők valamelye kell:

  • új országalapítás,
  • háborús vereség utáni káosz,
  • idegen uralom bevezetés vagy annak megszűnése,
  • forradalom,
  • puccs.

Na most az első négyet gyorsan kizárhatjuk, hiszen nyilván nem alakul jövőre új magyar állam, háború se lesz, idegen csapatok se vonulnak be, s forradalom se lesz. Marad a puccs.

Hiszen az puccs, hogy egy politikai erő választást nyer egy adott közjogi renden belül, majd kijelenti, hogy azt nem ismeri el, s újat alkot, nem betartva az erre vonatkozó szabályokat. Lehet persze ilyet tenni, de ehhez minek előtte választást nyerni?

A legviccesebb a "szakértő" azon érve, hogy "lehet, ha előre szólunk". Ez kb. olyan, mintha valaki kijelentené, hogy meg fogja verni Fleck Zoltánt, majd meg is veri őt, aztán amikor ebből rendőrségi ügy lesz, azzal védekezik, hogy ő előre megmondta, mire a rendőrség be is fejezi a vizsgálódást, hiszen akkor ez így mindjárt más.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6018865196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.05.27. 06:58:10

Ne feledjük, az Orbán - kormány minden alkotmányos és EU jogállamisági elvet felrúg. A most elfogadni tervezett törvény, " átláthatósági törvény" , lényegében a nyílt diktatipúra törvénye már. A putyini hivatal Orbán által kinevezett bábja fog dönteni ezután arról, hogy nekik ki a veszélyes politikai szervezet. Az ellenfél már nem is politikai pártok, hanem a média és civil szervezetek. Lényegében a már befizezetett 1%- ot is el akarják venni, ami rablás, az állampolgári akarat semmibe vétele!
A diktatúra nyílt harcát látjuk ma már, ami egyértelmű 7- es cikkely!

A közjogi rend ÉRRVÉNYTELEN. Az alkotmánybírák MINDEGYIKE a Fidesz által kierőszakolt JOBBOLDALI alkotmánybíró, vagyis nem képezik le a közakaratot!

Nyilván jogszakadás lesz, de ezt tudja Fidesz is, ezért harcolnak életre- halálra a hatalomért. Jön az "út a börtönbe" program!

Boldeone2 2025.05.27. 07:07:08

közjogi rend ÉRRVÉNYTELEN."- Nyilván csak simán érvénytelen...

A legjobb lenne a Tisza 2/3, de erre azért még kisebb esély van. A relatív többség meglehet, azzal kell kezdeni valamit, mert a Fidesz - rezsim jogrendje kormányokon átnyúló....

A " Tákolmánnyal" kezdeni kell valamit. Szerintem az is érvénytelen, tartalmi és formai okokból is.

Pl: a világon egy alkotmányba sem írtak bele olyat, hogy kötelező az egykulcsos adó! Vagy: a nemi identitás kérdése...

Ez egy ideológiai indíttatású salátatörvénykezés, nem komoly Alkotmány. A Fidesz párt, Orbán hatalmi alkotmánya, nem más

Boldeone2 2025.05.27. 07:11:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Formai és tartalmi szempontból is az.

Nyilván a hülyeségnek nem kellene hogy beleíródjon! Egy párt ideológiai szemlélete, a hatalmi érdekei, nem a nemzeti közakarat. Néha a 30-40%, néha több, totálisan mást gondol a világról. Minden alkotmánynak konszenzust kell tükrözni!

gigabursch 2025.05.27. 07:15:12

A népszerű natratívával szemben Szent István nem alapított államot.
Azt már Álmos megtette.

Szent István önálló egyházi szervezetet alapított.

Gery1987 2025.05.27. 07:17:48

Van még egy pont, ami közel áll a harmadikhoz: rendszerváltás.

valis47 2025.05.27. 07:34:50

BTK 254. § (1) Aki olyan cselekményt követ el, amely közvetlenül arra irányul, hogy Magyarország alkotmányos rendjét erőszakkal vagy ezzel fenyegetve megváltoztassa, bűntett miatt öt évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel büntetendő

Csak alkalmazni kellene a hatályos törvényeket. Életfogytiglani börtönt Fleck Zoltánnak!
De nem hogy nem emelnek vádat ellene, még állami egyetemen taníthat... Ekkora a diktatúra.

valis47 2025.05.27. 07:40:29

Egyébként lehet, hogy vészmadár vagyok, de "idegen uralom bevezetése" (pl. külföldi személyek bevétele a kormányba, mint Ukrajnában 2014-ben), idegen csapatok bevonulása (pl. ukrán) sem kizárható. Semmi sem kizárható, ha 50%+1 szavazatra hivatkozva legitimálhatják, Brüsszel rábólint!

Bár ilyet a lengyeleknél sem mertek megcsinálni Tuskék. Magyarországon pedig 1989-ben sem volt jogszakadás. Egy "fülkeforradalomra" hivatkozva akarnak az ilyen Fleck meg Boldeone2 féle elmebetegek ex lex állapotot hirdetni!

Gery1987 2025.05.27. 07:47:26

@valis47:

Ukrán csapatok:)
Az persze.

A NATO szövetséges Ukrajna bevonul egy NATOtagallamba, miközben a hatukban az orosz...
Mindenre vágynak csak kétfrontos harcra nem.

Agyatokra ment a NER.

valis47 2025.05.27. 07:56:38

@Boldeone2: Ezt már levezettük Bircával, igazat kell adjak neki. Nem lehet teljes konszenzussal alkotmányozni. Az általad álmodott alkotmánynak is lenne 30-40% ellenzője. És ha tényleg jogszakadást akartok, onnantól mindenki más is jogosan fog jogszakadást hirdetni, ha megnyeri a választást.
Szerezni kell kétharmadot (mi van, mégsem bíztok benne, hogy meglesz? hiszen hatalmas a tisza támogatottsága, igaz csak a közvéleménykutatásokban, időközi választáson nem nagyon szeret elindulni) és lehet módosítani az alaptörvényt, vagy pedig bele kell törődni, hogy nem mozdíthatjátok el azonnal sem Sulyokot, sem az AB-t stb. hiába szeretnétek.

valis47 2025.05.27. 08:01:39

@Gery1987: Nincs komoly erőt képviselő magyar honvédség, ha egyáltalán ellenállást tanúsítana, és nem "ruszinoskodna" helyette, két harcedzett ukrán dandár meg tudná szállni az országot, legalábbis pár kulcsfontosságú pontot. Jelenleg az orosz és az ukrán a két legtapasztaltabb szárazföldi haderő, egész Európában nincs olyan hadsereg, amelyik olyan tapasztalatokkal rendelkezne, mint amilyet ők az elmúlt 3 évben megszereztek.

Tegyük fel addigra mégiscsak lesz ha nem is béke, tartós tűzszünet, viszont lesz egy csomó frusztrált ukrán katona, azovos stb. Pont jók lesznek rá, hogy ide küldjék őket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 08:04:14

@Gery1987:

A rendszerváltozás esetében nem volt jogszakadás, a hatályos jog 100 %-ban be lett tartva.

Emlékezz vissza: a de facto új alkotmányt 1989-ben az 1985-ben "megválasztott" parlament fogadta el.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 08:05:24

@gigabursch:

Ez most részletkérdés. A lényeg: valamikor volt kezdet, az meg most mindegy, hogy mikor pontosan.

Ha volt korábbi államalapítás, akkor István rendszert váltott és akkor az jogszakadás volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 08:06:26

@Boldeone2:

Mi a formai érvénytelenség? Miközben teljesen a hatályos szabályok alapján zajlott az alkotmányozás 2011-ben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 08:08:02

@Boldeone2:

Ha a baloldal győz jövőre és elkezd alkotmányozni feles többséggel, akkor innentől kezvde mindenki ezt fogja csináni minden győztes választás után. Ezt akarod?

valis47 2025.05.27. 08:11:31

@Boldeone2: Nyilvánvalóan be kell tiltani az alkotmányos rend ellen szervezkedő pártokat, és nem engedni őket indulni a választásokon. Legalábbis ezt tenné minden liberális demokrácia. Ha az AfD azt hirdetné, hogy ha győz, sutba dobja a hatályos német alaptörvényt stb., akkor szerinted hány nap múlva oszlatná fel a bíróság és vennék őrizetbe a vezetőit?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 08:19:15

@valis47:

A Tisza Párt nem támogatta soha hivatalosan mindezt, így nem lehet fellépni ellen ezen az alapon. Mellesleg eleve helytelen lenne politikailag.

valis47 2025.05.27. 08:24:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Majd kiderül, hogy fogja-e, valószínűleg nem fog egyértelműen állást foglalni. MP szerintem tudja, hogy ez így képtelenség, de nem akarná hűteni a hívők lelkesedését.

2022-ben az Összefogás lényegében rábólintott erre a Fleck-féle agymenésre, ha jól emlékszem, MZP helyeselte. Karácsony szintén, még 2018-ban (nem új gondolatok ezek, a balliberális keménymag 2011 óta abban van, hogy az Alaptörvény illegitim és hatályon kívül fogják azonnal helyezni valami seggből előrántott formulával, ha nyernek, annak idején nagyot ment 1-2 falmenti "alkotmányjogász", akik tákolmánynak titulálták)

IdomitottFoka 2025.05.27. 08:49:50

Most már a választásokig, vagy annak ellehetetlenítéséig mindenki kihúzza féllábon is, az EU nem menti át magát egy EU.v2-be, a ballibsi felszabadítási front meg nem határozza el hogy bizottságot alapít, ami megvizsgálja h a puccs mennyire lenne törvényes ha vki esetleg venné rá a fáradtságot, vmint a szabadszegedért mozgalom se rabolja el Anikó asszonyt, h viki teljesítse a követeléseiket.

Főhet szegény tóni feje, a csinyovnyikok is szöknek, a kétbalkezes zelóták kezébe gránátot adni meg mégse bizonyult vmi nagy ötletnek.

Boldeone2 2025.05.27. 10:02:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha a baloldal győz jövőre és elkezd alkotmányozni feles többséggel, akkor innentől kezvde mindenki ezt fogja csináni minden győztes választás után. Ezt akarod"

- Egyszer el kell törölni, a kázi egypárti rezsimalkotmányt, mert a jelenlegi az. Lényegében minden egy párt hatalmának a bebetonozásról szól benne és ideológiailag átitatott. A jelen alkotmány ezért érvénytelennek tekinthető. A Fidesz semmire sem alkalmaz konzenzust, pedig lehetne
Sulyok Tamás- de minden közjogi méltóság egy báb

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 10:04:18

@Boldeone2:

Ugyanazt mondhatja más párt is a jövőben, választási győzelem után.

vergyula 2025.05.27. 10:04:53

@Boldeone2: Remélem lesz rezsimcsökkentési kormánybiztos.

Boldeone2 2025.05.27. 10:06:30

@valis47: Szerezni kell kétharmadot (mi van, mégsem bíztok benne, hogy meglesz? hiszen hatalmas a tisza támogatottsága, igaz csak a közvéleménykutatásokban"

- Nemcsak ott, elmebeteg! A Fidesz azért vergődik ilyen szinten: " szuverenitásvédelmi törvény " és hivatal, " átláthatósági törvény" és "harcosok klubja" stb, mert tudják hogy baj van

Boldeone2 2025.05.27. 10:10:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyszer kell megtetemteni a stabil alkotmányos rend alapjait!

A feltételek tiszták: -
-ki kell venni minden ideológiai elemet, arról soha nem lesz konszezus
- ki kell venni azt, ami a mindenkori kormány diszkrecionális joga, mint az adórendszer
- garantálni kell a plurális demokráciát

Szerintem ami a legfontosabb: új választási rendszer kell

Boldeone2 2025.05.27. 10:12:37

@vergyula: Csak "elszámoltatási kormánybiztos kell"...:) Volt már ilyen, Budai Gyula...Lényegében senkit nem számoltatott el..

Gery1987 2025.05.27. 10:39:09

@valis47:

Marhaság, minek küldenek őket ide?
Ugye tudod hogy a katona, amint lehet leszerelt és megy haza, "frusztraltsagbol" nem fog senki háborút követelni velünk.

Ez egy fideszes konetos fassag.

Gery1987 2025.05.27. 10:41:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem is 89-re gondoltam elsősorban.
Hanem arra hogy lehet puccsnelkuli belső változás.

Persze nem lesz.
Ha nem lesz Tisza kétharmad akkor nem fognak tudni lépni semmit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 10:43:36

@Gery1987:

Nem akarnak kormányozni? Lehet alkotmányváltoztatás nélkül is.

Gelimtredfd 2025.05.27. 11:09:13

Puccsot terveznek
A dilettáns alkotmányjogász azt mondja: jogszakadás kell.
A jogszakadás azt jelenti: a közjogi állapot nem a hatályos szabályok alapján változik, hanem azokat felrúgva.
---------------------------
1. Olyan hang, hogy tervez nem van, nyelvkakilási, új-ónemmagyar hang, aljan ideológia, remu volna és remni régi, racionális nyelven.
2. Alkoholizálmány hang se van, nem rakem, egy halandzsa.
3. A jog az a Joch volna, vagyis iga ősi nyelven, a libcsi law antandája rakta.
4. A jelent egy nyelvkakilási hang, a jel örmény, sklavenaufstandi.
5. A köz egy jevevényhang, sklavenaufstandi, dúrgerni
6. A hatályos hangot is dúrgerni, bullshit nyelvkakilás.
7. Az alap nem van, az al a túl volna magyarul, Grund raku és stuma.
8. Változ bullshit z-s verb, dúrgerni, vándel a hang.

ez a nevem senki 2025.05.27. 11:34:25

@Gelimtredfd: tenéköd animét kell néznöd mer fogékony
vagyol a földön túli tudományokra

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.27. 11:49:22

@Boldeone2:

Öcsém, te egy bolsevik felforgató vagy, aki polgárháborút fog generálni. Olyan elveket vallasz, mint 1917-ben a bolsevikok, és abból vérontás lett meg nyomor.

Nézzük már meg, hogy milyen állatságokat írtál:

"Ne feledjük, az Orbán - kormány minden alkotmányos és EU jogállamisági elvet felrúg."

Mi a faszt rúg fel, te szerencsétlen. Szerintem semmilyet, de tök mindegy az elv, mert a lényeg, hogy TÖRVÉNYEKET felrúg-e. És a válasz az, hogy nem. Teljesen törvényesen választották az országgyűlést, az alaptörvényt is egy olyan országgyűlés változtatta meg, amelyiket az akkori törvények szerint választottak meg, és megvolt a 2/3-os felhatalmazása az alkotmány megváltoztatására.

"A diktatúra nyílt harcát látjuk ma már, "
:-))))))))))))))))))))))))))))))))
Nem tudod, te miket beszélsz. EZ nem diktatúra. A diktatúra az, hogy el sem mondhatod a véleményed, ha meg igen, akkor minimum börtönbe basznak. Nem Magyar Pétert, hanem téged.
Ha érdekel, hogy mi a diktatúra, olvasd el ezt:
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2025/04/15/10_ev_borton_orban-ellenes_viccert

"A közjogi rend ÉRRVÉNYTELEN. "

Nem, nem érvénytelen. Ezt te csak úgy mondod, de semmivel sem tudod alátámasztani. Mármint komoly dologgal. Az nem érv, hogy csúnya, rossz, nekem nem tetszik. Mondj egy hatályos törvényt, amit megsértettek. (Mármint ami akkor volt hatályban, mikor te szerinted megsétették)

"Az alkotmánybírák MINDEGYIKE a Fidesz által kierőszakolt JOBBOLDALI alkotmánybíró"
Kierőszakolt????? Te hol élsz? Törvényesen megválasztott.

" vagyis nem képezik le a közakaratot!"
Közakaratot? Az alkotmánybíróknak nem az a feladatuk, hanem a törvények objektív ellenőrzése.

"Ez egy ideológiai indíttatású salátatörvénykezés, nem komoly Alkotmány."
:-))))
Értem, ha egy párt vagy valaki, azt mondja, hogy nem komoly, akkor már nem is kell betartani.
Ecsém, ez messzire vezet. Ha elindultok ezen az úton, ne csodálkozz, ha polgárháborúban találod magad. Nem javasolnám. Gondolj bele, hogy mi is vártunk 20 évet, hogy a kommunista alkotmányt leváltsuk. Az MDF mondogatta anno, hogy csak egy kicsit kéne felfüggeszteni az alkotmányt. :-)))) Pedig az tényleg kérdőjeles volt, mert egy olyan OGY szavazta meg, ami viszont TÉNYLEG diktatúrában működött, őket nem választotta meg senki. És mégis elfogadtuk, hogy maradjon a jogfolytonosság.

"Egyszer el kell törölni, a kázi egypárti rezsimalkotmányt, mert a jelenlegi az. Lényegében minden egy párt hatalmának a bebetonozásról szól benne és ideológiailag átitatott. A jelen alkotmány ezért érvénytelennek tekinthető."

Ez az a veszélyes út. Ezek alapján te azt állítod, hogy ha VALAKI azt mondja, hogy érvénytelen egy törvény, akkor az az. Ilyen alapon mindegyiket el lehetne törölni, mert biztosan találsz pár embert, aki szerint "ideológiailag átitatott". Ez butaság.

Boldeone2 2025.05.27. 12:53:49

@fofilozofus: Mi a faszt rúg fel, te szerencsétlen. Szerintem semmilyet, de tök mindegy az elv, mert a lényeg, hogy TÖRVÉNYEKET felrúg-e. És a válasz az, hogy nem. Teljesen törvényesen választották az országgyűlést, az alaptörvényt is egy olyan országgyűlés változtatta meg, amelyiket az akkori törvények szerint választottak meg,"

- Te szerencsétlen! Te SEMMIT nem értesz! A demokrácia elvein születhetnek csak törvények! Egy parlament bármilyen törvényt hozhat, ilyenek voltak anno a zsidótörvények is, amelyet a náci pártok hoztak.
Fogd már fel: NEM LEHET mindent törvénybe írni, illetve ha azt beírják, onnantól már nem tekinthető egy állam szabadnak, demokratikusnak
A választások megléte ÖNMAGÁBAN nem a demokràcia feltétele, azok vannak Oroszorszagban is! EGYENLŐ politikai versenyre lenne szükség, ember!
Nálunk Fidesz= állampárt= magyar állam forrásai---> manipulált társadalom, elfojtott ellenvélemény!

Boldeone2 2025.05.27. 13:04:24

@Boldeone2: A diktatúra az, hogy el sem mondhatod a véleményed, ha meg igen, akkor minimum börtönbe basznak. Nem Magyar Pétert, hanem téged."

- Éppen elég, ha egzisztenciálisan fenyegetnek, ha eljárásokkal fenyegetnek, ez pedig adott! Engem nem, de bárkit, aki fellép a politika színpadán, retorziók érhetnek
Nyisd ki a szemed ember !

Mondj egy hatályos törvényt, amit megsértettek"

- A Fidesz törvényei ellenkeznek az EU- a liberális demokrácia alapelveivel, ezért folynak az eljárások a magyar kormány ellen;
Pl "gyermekvédelmi törvény", "átláthatósági törvény" , az állampolgárságtól megfosztás, stb

Az alkotmánybírák MINDEGYIKE a Fidesz által kierőszakolt JOBBOLDALI alkotmánybíró"
Kierőszakolt????? Te hol élsz? Törvényesen megválasztott."

- Ez egy diktatórikus rezsim alkotmánybírósága! Hány baloldali alkotmánybíró van? Nem képezi a társadalmat le kriptokonzerv jobbos szekta !

Boldeone2 2025.05.27. 13:10:30

@fofilozofus: index.hu/belfold/2025/05/25/alkotmanybirosag-legfobb-ugyesz-polt-peter-hende-csaba-nagy-gabor-balint-hack-peter/?token=bf4c4bf411053dae59dc9abf1985c283

"Hack Péter hangsúlyozta, a konszenzuskényszer 2010-ig megvolt, akkor a kormánypárti többség úgy változtatta meg az alkotmánybíró-választás szabályait, hogy a jelölés mandátumarányos bizottságban történik, tehát nincs szükség konszenzusra."

A Fidesz mindent így csinál: Zéró konszenzus van!

Lehet itt játszani a szavakkal, diktatúra, hibrid rezsim, a lényeg ugyanaz: Minden arról szól, hogy a Fidesz Minden törvényi eszközzel maradjon hatalomban

Ez tuajdonképpen a 21- ik századi diktatúra

valis47 2025.05.27. 13:20:39

@Boldeone2: Németországban egyenlő politikai verseny van? Ne vicceljünk már kérem.
Az általad istenített liberális demokrácia korlátozza a politikai versenyt és a nyilvánosságot. Ha úgy tetszik, a liberális demokrácia hibrid rezsim, csak olyan, ami neked tetsző.

Boldeone2 2025.05.27. 13:31:31

@valis47: Az általad istenített liberális demokrácia korlátozza a politikai versenyt és a nyilvánosságot"

Miben korlátozzák? Odakint kancellárok jönnek mennek. Baloldalit vált jobboldali, nálunk Orbán örök darab! I

valis47 2025.05.27. 13:45:25

@Boldeone2: A bábok jönnek mennek... azok az egymást váltó "baloldaliak" és "jobboldaliak" egyformák gyakorlatilag. Semmi lényegi különbség nincs egy solc meg egy merc között.
Akik tényleg alternatívát jelentenének, azokat épp be akarják tiltani, de addig is kirekesztik őket amennyire csak lehet, a média nem ad nekik teret stb.

Gery1987 2025.05.27. 14:25:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lehet, szerintem a legfontosabb lépés az kellene legyen hogy aranyos választási rendszert vezetnek be.
Ne lehessen többé a lakosság harmadával kétharmados tejhatalommal kormányozni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.27. 14:26:50

@Gery1987:

Ha ki akar tolni a Zorbán az ellenzékkel, már most bevezeti ezt. Akkor biztos sose lesz kétharmada az ellenzéknek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.27. 17:01:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a jogszakadások listája tökéletesen helytelen, az ott felsorolt dátumokból csak két ízben volt jogszakadás, 1918-ban a "népköztársasággal" illetve 1945-ben a köztársasággal. Azt megelőzően 1687-ben volt jogszakadás, amikor a török felszabadítás miatt a pozsonyi országgyűlés jelentősen feladott az ország szuverenitásából.
Az 1920.I. törvény az alkotmányosság helyreállításáról beszél, és a népköztársaságtól keltezett rendeleteket törli.
A listában szereplő dátumoknál az uralkodó személye illegitimálódik, de az intézmény és a jogrend nem. Kossuth is, József főherceg is, Horthy is régens volt, a királyt helyettesítő személy.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.27. 19:18:20

Van ilyen ismerősöm, mint ez a Boldeone, ezekkel kár vitatkozni. Úgysem hatja meg semmi, csak makacsul ismételgeti az ideáját, és nem is gondolkozik el rajta sosem. Volt ilyen egyébként jobbos, fideszes formátumban is, az is idegesítő, de van libsi kiadásban is. Ő a világ legkonformistább embere, akit ismerek. Vitatkozik, ilyen hülye érvekkel, mint Beldeone, de én tudom, hogy valójában az agyában az van, hogy "fölösleges gondolkozni, nyugaton jobban tudnak mindent, ha én nem is tudok érvelni, akkor is a jó, mert nekik sok pénzük van, tehát igazuk van". Kb. ennyi a "gondolat" mögöttük.

GyMasa 2025.05.27. 19:57:54

@valis47:
Ez a scenario a NATO felbomlásához vezetne, ami azonnal felbátorítaná az oroszokat, hogy lerohanják a Baltikumot. Gyorsan kell lépniük, ha ki akarják javítani az ottani államok NATO-ba való belépését.

GyMasa 2025.05.27. 19:58:59

@valis47:
Mondju, amit a lelépő német kormánnyal az új tett, az pont kimeríte ennek a fogalmát...

élveteg 2025.05.27. 20:10:40

@Boldeone2:

"EGYENLŐ politikai versenyre lenne szükség, ember!"

Igen ,például amerikában ahol ugy van megalkotva a rendszer hogy a két párton kívül senkinek a leghalványabb esélye se legyen

gigabursch 2025.05.27. 21:29:57

@fofilozofus:
Rosszabb és veszélyesebb!

Ugyanolyan szarházi, mint John Béla és Szamuely.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.28. 08:08:21

@Deak Tamas:

1920. problémás: ott volt a legitím király, s nem engedték vissza.

Eleve hogyan lehet az örökös dinasztiát trónjától megfosztani jogszakadás nélkül?

vergyula 2025.05.28. 08:14:39

@fofilozofus: Nagy "De jó, hogy ilyen miniszterelnökünk van. Nekem már nem kell gondolkodnom semmin. Ő megmondja, merre kell menni, és arra megyünk" Feró jutott eszembe.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása