magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Jó hírek Varsóból

Ilyen helyzet: nem az esemény önmaga jó, hanem az ellentétes esemény elmaradása.

Teljesen mindegy ugyanis az, hogy ki az, aki megnyerte a tegnapi lengyel elnökválasztást. Az egyetlen lényeg: elvesztette a háttérhatalmista, européer, liberális, ateista jelölt.

Ha a liberális jelölt nyert volna, az kihatott volna negatívan az egész régióra. Hiszen Lengyelország messze a legnagyobb kelet-európai EU-tagállam.

Lehetett volna jó hír Romániából is. Ha a hazafias erők nem olyan embert indítanak, aki könnyedén támadható és eleve nem egy szimpatikus alak. De ezt én megmondtam 2 hónapja, lásd: A román nacionalisták öngyilkossága.

145 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr518880182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.02. 12:39:09

A diaszpóra húzta fel Rafal Karácsonyt, itt Pesten a kolónia 70%-a rá szavazott. Az sem véletlen, hogy Amerikában Nawrocki nyert.
Rafaltól búcsúzzunk egy nála sokkal értékesebb másik Rafallal:

youtu.be/1vGlfMNjkb8?t=305

2025. 2025.06.02. 14:02:15

A térképet (itt is) szemlélve nem igaz a közhely: a nyugati országrészben is sok választókörzetben tudott nyerni a PiS jelöltje.

Billy Hill 2025.06.02. 14:18:04

Nagyon örvendetes az eredmény (ha ez marad az), és az EU számára is az kell legyen, hiszen megmarad a fékek és egyensúlyok rendszere! Nyugatos kormány és konzervatív elnök! Ez egy remek konstelláció, nem? ;-)

GyMasa 2025.06.02. 15:07:26

@Billy Hill:
Az attól függ, hogy mik a célok.
Tuskéknsk nsgxon nem jó, ha nem egy szervilis báb az elnök, és folyamatosan kersztbe tesz a kormányzásuknak.
Mondjuk, elnézve Tuskék eddigi teljesítményét, egy támogató elnök az országnak sokkal rosszabb lenne.

Tapi2021 2025.06.02. 15:23:34

Ha nehezen is, de a lengyel hazafik hozták a kötelezőt.
Sokkal érdekesebben alakul a hazai helyzet. Orbánék továbbra sem találják a gyógyszert MP-re.
Ahogy itt már sokszor leírtam, most éppen magukat verik meg (megint). Mert a kommunikátoraik, válságmenedzsereik elérték a képességeik határát, és képtelenek megfelelően reagálni - már a kegyelmi ügy óta - a történésekre.

A HK sereggel sem mennek semmire, ha nem megfelelően kommunikálnak!

A levágott fejű csirke is futkos még, csak gond, ha nincs meg az irányító agy...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 15:33:36

@Tapi2021: "Sokkal érdekesebben alakul a hazai helyzet." - igen, úgy tűnik, a magyar hazafiak jövőre elzavarják a fideszt.

Gery1987 2025.06.02. 16:26:39

@Tapi2021:

Azt nem értitek meg hogy nem a kommunikáció nem megfelelő, hanem maga a rendszer vált nemkívánatossá.

Tapi2021 2025.06.02. 17:00:55

@Alöksz Róz Unbanned: Amennyiben a labanc is hazafi, aki hűen kész kiszolgálni bármilyen idegen hatalmat, ha abból neki haszna van.

Sajnos az ország fele szinte mindig ilyen volt. Rákóczi alatt is, 1848-49-ben is, 1956-ban is... És ma is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 18:40:35

@Tapi2021: "Amennyiben a labanc is hazafi, aki hűen kész kiszolgálni bármilyen idegen hatalmat, ha abból neki haszna van." - csak kár, hogy ez a fideszre igaz.

mi, kurucok meg mindig is az olyan elnyomó, a nekik hű főurakat hizlaló hatalmasok ellen harcoltunk, mint az orbán.

Gery1987 2025.06.02. 19:11:48

@Tapi2021:

Milyen idegen hatalmat akar kiszolgálni?
Mert azonkívül hogy mondjátok, semmi jele ennek...

Gery1987 2025.06.02. 19:14:14

@Alöksz Róz Unbanned:

Tapi már az újbeszelt használja...
A szabadság szolgasag, a béke, haboru...

valis47 2025.06.02. 20:08:15

@Gery1987: Nézőpont kérdése, mi az idegen hatalom (az ellenzékiek szemében Brüsszel="mi", ahol pedig nem mi vagyunk, ott az ellenség, mint a Tanúból tudjuk). Vagy hogy van-e relevanciája a nemzetállamoknak korunkban.
Szerintem van, mindenképpen több, mint a marxi lázálom osztályharcos víziójának. Ami már az első világháborúban is megbukott, mert a proletariátus nem küldte együtt a pokolba a tisztjeit és nem fordította rájuk a puska csövét, és nem lett világforradalom.
Ha a "szovjetek ellen áll majd a menet" (most oroszok ellen?) nem fogja most sem.
Az ukrajnai háború sem azt mutatja, hogy halott a nacionalizmus. Az bizarr persze, hogy az ukrán nackók üdvözlését használják globalisták, de ez egy ilyen korszak.

valis47 2025.06.02. 20:10:22

@Alöksz Róz Unbanned: Dehogy vagytok ti kurucok, legfeljebb Dózsa utódai. Akit teljes joggal végeztek ki a főembereivel együtt úgy, ahogy. Nagy kárt okozott.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 20:31:07

@valis47: "Dózsa utódai" - persze. meg az erdélyi parasztlázadás utódai. a rákóczi-szabadságharc is parasztlázadással indult, keress rá.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 20:35:54

@Gery1987: a békepárti putyin sem akar háborúzni, de hát ezek a köcsög ukránok feszt védekeznek, most mit csináljon?

hagyja ott őket csúfságban, védekezni a senki ellen?

Gery1987 2025.06.02. 20:50:42

@valis47:

Brüsszel mint Orbán lazalmaban a birodalom, egy marhaság.
Az EU tagjai vagyunk, miért lenne árulás egyuttmukodni?

Ha nem tetszik ki kell lépni.

A nemzetállamot meg semmi nem fenyegeti.
Az orbáni illiber autokrata elit csak saját hatalmát félti, erre húzza rá az egész nemzet veszélyben narrativad...

Gery1987 2025.06.02. 20:56:14

@Alöksz Róz Unbanned:

Persze Hitler is csak védekezett...
Lengyel agresszorok ellen.

Azt felejti el a bekeharcos tábor, hogyha nem lenne a Putyini autoriter rezsim, akkor nem lenne Oroszországnak gond a nyugatos Ukrajna.

Mert ez az alapja a konfliktusnak.
Putyin egy belorusz szintű kozelkulfoldet akár ott is...
Ha ebbe belekopnek akkor fellép ellene.

Hitélet is meg kellett volna érteni?

erol 2025.06.02. 21:03:16

@valis47:
"Akit teljes joggal végeztek ki a főembereivel együtt úgy, ahogy."

Ezt a profi kivégzési technikát esetleg bemutathatták volna néhány évvel később a törökkel szemben is, csak sajnos akkor pont nem értek rá.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 21:11:58

@Gery1987: azért a kommunikáció is fontos. csak hát nem nagyon tudnak már mit mondani, ami ne hullna vissza rájuk

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 21:30:08

@Gery1987: arra akarják terelni a szót. mindegy, milyen áron.
most ezek az ukránok is utálni fognak minket jó sokáig.

valis47 2025.06.02. 21:42:36

@Gery1987: Két út van, az EEÁ, a föderalizmus, vagy pedig visszatérés a nemzetek Európájához, amely vámunió és szabadkereskedelmi övezet, nem egy új Leviatán szörnyállam (olyan vezetéssel, amely felett vajmi kevés kontrollja van a tagállamok népének), megszüntetni az EP-t és a Bizottságot, a Tanács megmaradhatna.
Könnyű azt mondani, hogy ki kell lépni, ha nem tetszik, csak gazdaságilag öngyilkosság, mert nincs olyan opció, hogy mi csak az elsőből kérünk, a vámunióból és a közös piacból.
Ha maradunk akkor viszont tudomásul kell vennünk, hogy Brüsszel fokozatosan magához vonja a nemzetállamok szuverenitásának minden funkcióját, ahogy előrehalad a folyamat, mert ahogy egy libsi tanártól hallottam idézni, "az Európai Unió egy folyamat". Az "egyre szorosabb unió" volt már a célkitűzés régen is, persze, csak lopakodva, a népek közvéleménye elől rejtegetve. Csak a britek bírtak kiugrani, a régi reflexeik miatt. Más kérdés, hogy a UK sem épp egy mintaország, sőt az egyik legrosszabb szólásszabadság szempontjából is, a korlátlan migrációt sem állította le a kóserkonzervatív kormány sem, sőt felgyorsította, hogy a globalista mélyállam irányította brit sajtó az egyik fő háborús uszító Ukrajna ügyében (is), plusz a brit titkosszolgálatok képezik ki az ukránokat arra, hogyan kell merényelni... (követik a régi brit politikát, háborúkat szítani az eurázsiai kontinensen, mindez párosul az I-II. világháborúst idéző "színvonalú" háborús uszítással a médiában, a "Destroy this mad brute Enlist" plakát hiányzik már csak Putyin arcvonásaival az őrjöngő majomemberen ugye).

valis47 2025.06.02. 21:44:36

@Alöksz Róz Unbanned: Utáltak azok eddig is, Lemberg/Lvivben 2022 előtt sem volt tanácsos magyar rendszámú autóval leparkolni, inkább messziről elkerülni a várost.

valis47 2025.06.02. 21:47:40

@Gery1987: Hitler nem közelkülföldet akart, hanem Lebensraumot, ugyebár.
Ha meghallgatod mondjuk Mersheimer profot, ő elmondja az ukrán háború okait.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.02. 22:00:32

@valis47: "mert ahogy egy libsi tanártól hallottam idézni, "az Európai Unió egy folyamat". Az "egyre szorosabb unió" volt már a célkitűzés régen is, persze, csak lopakodva, a népek közvéleménye elől rejtegetve." - :D dugdosták előlük.

az euróról se hallott senki, mígnem egyszer csak úgy megjelent az emberek tárcájában.

erol 2025.06.02. 22:16:56

@valis47: Én ezt vágom, csak arra utaltam, hogy mennyivel könnyebb leverni az elkeseredett földműveseket, mint egy profi hadsereget. Szulejmánt miért nem ültették tüzes trónra? Talán jobban megérdemelte volna...

Gery87 2025.06.02. 22:20:12

@Alöksz Róz Unbanned:

Azok az ukránok, akiken keresztól jön az orosz gáz...
Ahol még él vagy 50.000 magyar.

Orbán Európa segglukát csinálta ebből az országból.

Miközben a szlovákok és bolgárok kormányválságokkal, előrehozott választásokkal semmivel nem rosszabbak lassan mindenféle mutatóban mint mi!

Ennyit ért 15 évnyi NER: nekünk semmit + nekik elképesztő lopást, gyakorlatilag 1990-es évek eleje után újra kifosztották az országot, tönkre tették a közbeszédet, megosztották a társadalmat végletesen, letörték a maradék munkavállalói jogokat, és kvázi felszámolták az önkormányzatok amúgy sem túl kiterjedt jogosítványait...stb.

Ha nem csináltak volna semmit, már azzal is jobban jártunk volna.

valis47 2025.06.02. 22:22:44

@erol: Hát le kellett volna győzni. A mai történészi álláspont szerint egyáltalán nem biztos, hogy Szapolyai direkt késett el a mohácsi csatából, vagy hogy török báb volt. Csak hát mindig kell nekünk egy bűnbak, 1849 után Görgeyre fogta a vereséget Kossuth is stb.
Vagy Trianonért a baloldal Tiszát és Horthyt szokta hibáztatni, a jobboldal meg Károlyit és Kunt stb. Vagy a II. vh-ból is "kimaradhattunk volna, csak a rohadék Horthy belépett" stb.

valis47 2025.06.02. 22:23:24

Vagy Károlyi Sándort is kb. árulónak tekintette a magyar történelmi emlékezet, ha már kurucok.

Gery87 2025.06.02. 22:26:33

@valis47:

"Brüsszel fokozatosan magához vonja a nemzetállamok szuverenitásának minden funkcióját,"

Marhaság.

A polarizálódó világban egy gyenge, konszenzusok és intézmények nélküli "nemzeti" Európa egy semmit érő gyenge délibáb, amiben a kisállamokat felzabálják a nagy nemzetközi hatalmi és tőke érdekek.

Ahogy a Lengyel-Litván Nemzetközösséget is felzabálták a környező hatalmak, mert minden része, sőt azon belül minden kis hétszilvafás nemes csak a birtoka és kiváltságai határáig látott el...
Ugyanúgy lefizette Moszkva egy-egy korrumpálható "kuruckodóját" ahogy most a "szuverenistákat" és ugyanúgy megvétózott mindent kicsinyességből, ostobaságból és sértettségből, dacból...

valis47 2025.06.02. 22:27:47

@Gery87: Orosz gáz (meg orosz olajból Battán finomított dízel) csak tőlünk megy már Ukrajnába, rajtuk keresztül nem.
A kőolajvezeték még működik, mutatva ennek a furcsa háborúnak az abszurditását. Mintha mondjuk a SZU a II. vh. alatt is szállított volna Németországnak mondjuk bakui kőolajat. Vagy iráni olaj ment volna a németeknek, szovjet területen keresztül.

Gery87 2025.06.02. 22:32:10

@valis47:

A megoldás tehát hogy még rúgunk beléjük egyett ahol csak lehet, hátha tényleg jönnek az Orbán álltal belengetett maffiózók robbantgatni?

Ennyi esze is csak a farhátjobboldaliaknak lehet.

Tényleg azt hinné az ember a cinikus sértett sudribunkóságot fokozni már nem lehet, de hát....
Mindig van lejjebb.

Igaz lehet ebben Puzsérnak:

A jelenlegi jobboldali kurzusnak a történelmi szerepe hogy mivel 65 éve nem volt érdemben hatalmon, most kiélje magát, revansot vegyen, kuruckodjon, magyarkodjon, elmenjen a falig, komcsizzon, kirekesszen, megmondja ki magyar és ki nem.......tehát végleg lejárassa ezt a túltolt sovén giccses büdösbunkó jobber világnézetet a társadalom előtt!
Aztán majd talán emiatt lehet egy értelmes és intelligens jobboldal és baloldal is végre!

Gery87 2025.06.02. 22:34:15

@valis47:

Putyin célja a volt SZU utódállamai feletti kontroll és K-Európa ellenörzése, az EU és a NATO gyengítése...
Hogy ez nekünk miért jó, azt nem tudja senki.
Álmok meg képzelődések vannak csak.

Gery87 2025.06.02. 22:35:28

@valis47:

Így van, a direkt megkésett elmélet ma már nem igen elfogadott.

valis47 2025.06.02. 22:35:31

@Gery87: Az nem puszta "sértettség és dac", ha majd leáll Paks orosz fűtőelemek nélkül (vagy csak vehetünk amerikait bele a Westinghouse-tól, nyilván jóval drágábban - nem tudom megoldották-e már a fűtőelem problémát, a csehek tőlük akartak venni az orosz típusú reaktorukba, de először kiderült, hogy be sem megy a helyére... de gondolom mostanra talán megoldották, a szlovákok viszont nem akarnak szintén tőlük venni valamiért), vagy a lakosság szembesül majd egy jókora benzináremeléssel és a rezsi minimum duplázásával, a "hős Ukrajnáért".
Vagy csak a Paks2 beruházást kell majd leállítani a beleölt milliárdok után végleg, mondjuk ezt eleve minden eszközzel gátolta az EU, ahogy a kínai vasútépítést is. A ballib sajtóban persze ezt úgy hozták le, hogy az orosz és a kínai a hülye hozzá, hogy teljesítse az európai előírásokat (Szerbiában valamiért nincs velük gond, a pályaudvar leszakadt teteje más téma, valószínűleg a szerbek sara). De el kellene hinnünk, hogy Kínában nincsenek szintbeli vasúti kereszteződések és ezért erre nem voltak felkészülve és hasonló színvonalú állításokat.

Gery87 2025.06.02. 22:36:42

@valis47:

A Shell holland-brit vállalat pl szállított a németeknek a háború alatt is...

Tőkés gecik, ennyi.

Gery87 2025.06.02. 22:42:04

@valis47:

valahogy mindig oda jutunk ki a nagy kuruckodás megmagyarázásában hogy "merjünk kicsik lenni" és "adjuk meg magunkat az erősebbnek"...

Nem érzel némi ellentmondást?

Paks?
Hát akkor mi a faszért kellett megint a ruszkiktól technológiát venni?

Egyébként nem hiszem hogy ilyen szinten leállna a kereskedelem, nem orosz érdek.

Ahogy Kínával sem muszáj vasutat építeni, meg akkugyárat.
Mondjuk itt se az a baj hogy kínai, hanem hogy szarrá van lopva az egész...
Nálunk nikkelmérgezést kapnak a dolgozók, Szerbiában meg rájuk szakad a mennyezet.

erol 2025.06.02. 22:56:38

@valis47: Persze, ezek összetett problémák, de Szapolyai érdekes módon nem késett amikor Dózsáék ellen kellett vonulni. A parasztok a durván megemelt adók miatt fordultak az "urak" ellen, szerintem ne bántsuk őket. Görgei (ő maga is így írta i-vel) régen fel lett oldozva. Jogos, nincsenek bűnbakok, az adott korban mindenki "jót" akart, csak nem mindig sikerült.

gigabursch 2025.06.03. 07:05:22

@Alöksz Róz Unbanned:
Nem.
Egy nemesi felkeléssel Lipót pátense ellen, melyben elrendelte a várak, templomok felrobbantását.
A parasztlázadás ezt követően indult el.

Ha valós "kuruc" lennél, tudnád.

gigabursch 2025.06.03. 07:06:48

@valis47:
Ilyvó a történelmi magyar neve.

Amúgy igen, a gennyes hoholok akkor is kibeba$&ott soviniszta szarfészkek voltak.

gigabursch 2025.06.03. 07:08:22

@erol:
Nem verték le.
Megvárták, m8g a sereg 2/3-a magától hazamegy (aratás, szüret, miegymás)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 08:52:20

@gigabursch: nem, a rákóczi-szabadságharc parasztlázadással indult.

és nem feltétele ilyen dolgok ismerete annak, hogy "valós" kuruc legyen valaki. a kurucok nem történészek voltak :-)

valis47 2025.06.03. 09:27:06

@Gery87: Nem orosz érdek, hanem EU-s célkitűzés.

Tapi2021 2025.06.03. 09:31:23

@Alöksz Róz Unbanned: Az Orbán kormány nem idegen hatalom, hanem a demokratikusan megválasztott MAGYAR kormány!

És pont, hogy nem tolják egyik külföldi hatalom szekerét sem.

Nektek van bajotok azzal a törvénnyel is, amely nem engedné, hogy a CIA, FSZB, kínaiak, ... vagy bármely más IDEGEN érdekkör fizesse a magyar sajtót!!! Az IDEGEN ÉRDEK MENTÉN!

Tapi2021 2025.06.03. 09:35:37

@valis47: "Az bizarr persze, hogy az ukrán nackók üdvözlését használják globalisták, de ez egy ilyen korszak. "

Ennél már csak az bizarrabb, amikor fideszes megmondók fejezik úgy be a dumát, hogy Dicsőség Magyarországnak!

Sajnos ezek sem normálisak! Az ilyen szar, elmeroggyant és kontraproduktív kommunikációért simán lehet bukni.

Tapi2021 2025.06.03. 09:39:10

@Alöksz Róz Unbanned: "azért a kommunikáció is fontos. csak hát nem nagyon tudnak már mit mondani, ami ne hullna vissza rájuk 2

Dehogy nem lehetne. Itt is simán lemosunk titeket a hamis "érveitekkel".
Ez országosan is menne, nagy közönség előtt.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 10:11:36

@Tapi2021: nem mostok le senkit, ti önnellentmondó faszságokat szajkóztok, amit már tényleg csak a leghülyébbek hisznek el...
biztos nagy siker lenne, amit javasolsz :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 10:17:58

@Tapi2021: a fidesz-kormány nem demokratikusan megválasztott kormány.

és pont csak a magyarok szekerét nem hajlandók tolni.

valis47 2025.06.03. 10:36:28

@Alöksz Róz Unbanned: Nem demokratikusan megválasztott? Azért ez kissé merész kijelentés.

Tapi2021 2025.06.03. 10:37:07

@Alöksz Róz Unbanned: "most ezek az ukránok is utálni fognak minket jó sokáig. "

Mert nekik sem tudták jól elmondani, hogy egyedül a magyar kormánynak fáj, hogy a SEMMIÉRT halomra ölik őket és jól rábasztak a nagy USA-Nyugat szopásra.

Ha rajtunk áll, eleve háború sem lenne, de ha már lett, két hónap után le lehetett volna zárni!

Kik is akadályozták ezt meg????
És milyen ÉRDEKBŐL?

Tapi2021 2025.06.03. 10:52:20

@Alöksz Róz Unbanned: A kuruc, labanc nem ott dől el, hogy mire emlékszik a törióráról, hanem a hozzáálláson. Hogy ki, kit, mit "szolgál".

A kuruc a szuverén magyar érdeket, a labanc az idegen érdeket.

Az ország kb. fele mindig is hajlamos volt az idegent, az erősebbet, a HASZNOSABBAT szolgálni.

1848-49-ben, vagy '56-ban is ez a fél a Habsburgokat és a szovjeteket szolgálta!
Ma meg másokat. Az EU erőseit, Az USA-t, ha elvtársi vezetés van...
Pragmatikusan.

Mikor, mi a hasznosabb nekik, akkor is, ha az szembemegy az ország érdekeivel.

Ezekben dől el, ki kuruc, ki labanc.

Tapi2021 2025.06.03. 10:58:49

@Alöksz Róz Unbanned: Hát, nem mi hiszünk abban, hogy egy nap Putyin úgy ébredt, hogy akkor megtámadjuk Ukrajnát. Minden OK és ELŐZMÉNY nélkül.

Meg nem mi szajkózzuk a brüsszeli propagandát ész nélkül (háborúról, a források visszatartásának VALÓS okáról...) úgy is, hogy tudjátok, hogy HAMIS!

....

Pl. egy egyenes választ nem kaptam arra a többször feltett kérdésre, hogy ha nem gond, hogy idegen erők finanszírozzák a hazai sajtót, akkor mi volt a gond a román elnökjelölt TikTok kampányával???

...

Tapi2021 2025.06.03. 11:03:01

@Alöksz Róz Unbanned: "a fidesz-kormány nem demokratikusan megválasztott kormány."

Ezekből látszik, hogy a legalantasabb, aljas labanc, HAZUG propagandisták vagytok csak. :-(

És ezért könnyű veletek a padlót felmosni, mert HAZUDTOK, és a hazugságra könnyű rámutatni.

Az, hogy erre a kormány kommunikációja képtelen..., hát pont a hiba, amit mindig mondok.

gigabursch 2025.06.03. 11:14:03

@Alöksz Róz Unbanned:
Javaslom ne a wiki-t olvasgasd, ha történelemből akarsz tovabbfejlődni.

gigabursch 2025.06.03. 11:18:00

@Alöksz Róz Unbanned:
Neeeeem?
Ritka nagy sötétség tombol benned...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 12:18:18

@Tapi2021: "Aki nem hajlandó kételkedni, bigott, aki nem képes rá, ostoba, aki nem mer, az rabszolga" - ebből ti melyek vagytok, papám?
mert szerintem mind igaz rátok.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 12:19:02

@gigabursch: összekeversz valakivel, szerintem a gerivel. én nem a wikipediára alapozok.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 12:43:23

@Tapi2021: na ne mondd. kaptál választ, pont tőlem.

Tapi2021 2025.06.03. 12:54:24

@Alöksz Róz Unbanned: Jó duma, de az összes KONKRÉT és VALÓS kérdésben padlót fogtok.

Szóval tényleg nem volt a háborúnak előzménye? Tényleg elkerülhetetlen volt? ...

Tényleg jogállamisági problémák miatt nem kapjuk a pénzt és nem azért, mert meg akarják buktatni a velük egyet nem értő kormányt, kormányokat??? ...

Ha egyszer probléma, ha egy idegen hatalom (állítólag) pénzzel támogat egy politikust, akkor máskor miért nem az? Amikor csak annyi a különbség, hogy minket vagy az ellenfelet támogatja? ...

Nem tudtok ezekre semmit sem mondani, mert tudjátok, mi az igazság, de ti hazudni akartok ezekről!

Gery1987 2025.06.03. 14:51:59

@Tapi2021:

Hát azért az oroszoket erősen tolják.

Gery1987 2025.06.03. 14:54:38

@Alöksz Róz Unbanned:

Kar hogy én se, bár azt is hiába jelöld meg, azt se olvassák el az aranyhalak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.03. 14:55:56

@Gery1987:

Nekem és a néptömegeknek.

A NATO a nyugati elit agresszív tömbje. Mi a nyugati elit vagyunk? Nem, nem vagyunk.

MEDVE1978 2025.06.03. 15:02:05

Egyik szemem sír, a másik nevet. Az egyik nyilván sír, mivel a PIS nagyjából orbáni receptre működik, azzal a különbséggel, hogy Kaczinsky komolyan gondolja az oroszellenességet, illetve a bigott katolicizmust.

A másik viszont nevet, mert Tuskot rühellem, mint a szart. Egy tipikus seggnyaló föderalista, a volt EU-s kapcsolataiból élő politikus. Az ő nevéhez fűződik anno, hogy amikor az EU először kitalálta a hülye migránselosztási rendszert, akkor megszavazta, pedig már akkor sem értett egyet vele. Tusk Lengyelországot alapvetően sem a visegrádi négyek tagjaként képzeli el, hanem inkább a német-francia tengely harmadik tagjaként.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.03. 15:06:16

@erol: kevered a Lépes György féle felkeléssel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.03. 15:09:27

@Tapi2021: én azt mondanám, ismételve magamat a tegnapi butapesti látogatásom után, hogy nem is lenne baj, ha vesztene jövőre a Fidesz. Legkésőbb 2030-tól lesz majd vagy negyven nyugodt évünk, de lehet, hogy előbb.
Mondom: olyanokra próbálsz érvekkel hatni, akik szerint Imane egy algír lány.

Tapi2021 2025.06.03. 15:26:13

@MEDVE1978: Igen. A lengyelek egy részének túl kis homokozó egy V4, egy közép-európai ÉRDEK szövetség. Nagyobb babérokra törnének.
(Mint az ukránok. Akiket szintén jól felbiztattak bizonyos erők. És most aratják annak gyümölcseit.)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 17:55:04

@Deak Tamas: "olyanokra próbálsz érvekkel hatni, akik szerint Imane egy algír lány." - ne hazudj, tompi.
ki mondott ilyet, senki.
sőt még a legprogresszívebb boldi volt a legjobban felháborodva...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 17:55:59

@Gery1987: oké papám, csak te szoktál wikipediát linkelni

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 18:11:58

@Tapi2021: "Jó duma, de az összes KONKRÉT és VALÓS kérdésben padlót fogtok." - dehogy fogunk padlót. attól hogy hangosan bégeted ezt, még nem lesz igaz.

"Szóval tényleg nem volt a háborúnak előzménye? Tényleg elkerülhetetlen volt?" - szerintem senki nem mondta, hogy nem volt előzménye, de én biztosan nem. és amikor levezettem neked a háború okát, köpni nyelni nem tudtál.
lehet hogy elkerülhetetlen volt, lehet hogy nem. úgy látták 10 éve, hogy elkerülhetetlen, csak elodázható.
(szerintem jól látták, a történelmi tapasztalatok legalábbis ezt mutatják.)

"Tényleg jogállamisági problémák miatt nem kapjuk a pénzt" - tényleg. komoly jogállamisági problémák vannak magyarországon.

és az az érdekes benne, hogy mindig orbán adja alájuk (eu sóhivatal) a lovat, mindig ő prezentálja az ürügyet.
ugyan miért tenné, ha nem azért, mert ki akarja vezetni az országot az eu-ból, amely veszélyezteti a hatalmát azzal, hogy nem tűri keretein belül a diktatúra és a nyílt lopás rendszerének kiépítését.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 18:15:00

@valis47: nagy merészség egyelőre még nem kell hozzá, de erősen afelé tartunk.

Gery1987 2025.06.03. 18:17:10

@Alöksz Róz Unbanned:

Igen, mert az egyszerű és gyors..
Na meg azt se olvassák el...
Ha nem illik a buliba.

Gery1987 2025.06.03. 18:19:36

@Deak Tamas:

Ja újabb 40 év orosz megszállás?:)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 18:23:05

@Tapi2021: "Ha egyszer probléma, ha egy idegen hatalom (állítólag) pénzzel támogat egy politikust, akkor máskor miért nem az?" - nem az a különbség. orbán is támogatta a francia és a spanyol szélsőjobboldalt.
konkrétan a román jelölt saját bevallása szerint sem költött egy fillért se kampányra, a kampányt egy idegen hatalom, konkrétan az eu-val és a nato-val (így romániával is) ellenséges viszonyban lévő oroszország finanszírozta és folytatta le, többszörösen is törvénysértő módon.

én meg nem is tudom mit mondjak erre a helyzetre amibe a románok kerültek... szerintem egy kávét kérek.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 18:25:51

@Gery1987: igen. azért szurkolnak ezek az agymosottak...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 19:12:08

@valis47: werbőczy tripartitum

2. § És ámbár mind e népségek (a királyi jászok, kúnok, oroszok és polgárok kivételével) eddigelé a szabadság amaz előjogával éltek, hogy, ha úgy akarták, szabadságukban állott, törvényes földbérük letétele és adósságaik kifizetése után lakóhelyeikről bármikor más, nekik inkább tetsző helyre költözniök, hogy majdan ott lakjanak, minthogy azonban pártot ütöttek és bizonyos Székely György nevű leggonoszabb haramia vezérlete alatt az egész nemesség ellen az úgynevezett kurucz lázadásban váratlanul felkeltek és e miatt örök hűtlenség vétkébe estek: az elmúlt nyáron szabadságukat végkép elvesztvén, földesuraiknak föltétlen és örökös szolgaságába kerültek.

www.staff.u-szeged.hu/~capitul/analecta/trip_hung.htm

innesttől kedzve ne kurucozzon egy fideszes se, hiszen mi kurucok pont ellenük lázadunk :-)

valis47 2025.06.03. 19:21:10

@Gery1987: Itt legfeljebb ukrán megszállás jöhet, legalábbis előbb lesz, mint orosz. Persze sok különbség nincs.

valis47 2025.06.03. 19:22:16

@Alöksz Róz Unbanned: Aha. Akarsz fogadni, hogy az AfD-t tiltják be, vagy a tiszát?

Gery1987 2025.06.03. 19:46:00

@Alöksz Róz Unbanned:

Látjuk. Kiváló Muszkavezető lesz belőlük.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 19:46:05

@valis47: remélem az afd-t.

azzal együtt tudok élni, hogy egy (akármennyire is demokratikusnak mondott) rendszerben nincs hely az adott rendszer felszámolását akaróknak, ez természetes dolog.
vagyis inkább én nem látom, hogy lehetne a gyakorlatban másképp.
(birca írt már itt párszor erről, én meg egy rövid gondolkodás után nagyjából egyet is értek vele. nem olvastad még akkoriban?)

Gery1987 2025.06.03. 19:47:36

@valis47:

Okorseg.
Ukrajna nem fogja megtámadni a NATO-t, a szövetségeseit.
Fideszes ketbit propaganda.

valis47 2025.06.03. 19:49:48

@Gery1987: Mindenesetre erre is több esély van, mint orosz megszállásra.
Egyébként elhangzottak már ilyen fenyegetések ukrán részről Mo. irányába, meg Szerbia irányába is (na oda kiken keresztül akarnának menni?)

valis47 2025.06.03. 19:52:13

@Alöksz Róz Unbanned: Az AfD milyen rendszert akar felszámolni? Az a programja, hogy diktatúrát vezet be, vagy mi?
Egyébként a logikád szerint a magyar ellenzék és holdudvara ellen jogos lenne a törvény teljes erejével fellépni, csak a saját kijelentéseik alapján (jogszakadás, rendszerváltás stb.)
az AfD semmi ilyenről nem beszél.

valis47 2025.06.03. 19:54:43

@Gery1987: Illetve volt az a Zágrábban leesett, robbanótöltet hordozására átalakított régi szovjet felderítő robotrepülő is, ami Paks felett is elszállt. Azt most sem tudjuk, kinek szánták, de nagyjából kizárt, hogy nem szándékos volt, vagy hogy az oroszoké lett volna.

Gery1987 2025.06.03. 19:58:17

@valis47:

Nem lesz ilyesmi.
Ukrajna ak nagyobb baja van most még lesz is minthogy meg egy háborút bevállalni.

Orosz megszállás sem lesz, elég a rendszert belorusz mintára megszerveznie Orbánnak meg kivezetni minket az EU ből NATO bol.

Gery1987 2025.06.03. 19:59:29

@valis47:

Ha olyan rendszert csinálna az afd mint a ner akkor már jogos a tiltás.

A magyar ellenzék meg épphogy ezen folyamatok ellen van, a jogállam és a demokrácia mellett.

Gery1987 2025.06.03. 20:00:37

@valis47:

Senkinek nem szánták, eltévedt egység volt.
Megesik.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 20:02:39

@valis47: az AfD semmi ilyenről nem beszél - nyilvánosan...

igen, pl. a fleck az elég gyanús. valószínűleg el kellene tiltani a választáson való indulástól.

de az alkotmányos berendezkedésünkkel nincs alapvető problémája az ellenzéknek.
a rendszerváltás se arra vonatkozik, hanem a ner-re.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 20:25:53

@valis47: "Itt legfeljebb ukrán megszállás jöhet, legalábbis előbb lesz, mint orosz." - muhaha.

egyébként az mitől a magyarok érdeke, hogy a szomszéd országból ádáz ellenséget csinálunk?
vagy kitartanak az ukránok nyugati segítséggel, és akkor lesz a szomszédban egy ellenség plusz a szövetségesek is azok lesznek.
vagy nem tartanak ki, de akkor meg egy sokkal veszélyesebb dolog lesz a szomszédunkban, és nem lesz egy szövetségesünk se aki megvédene tőlük.

zseniális külpolitika...

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 20:33:02

@valis47: szerintem meg egyáltalán nem korrekt értékelés, hiszen pont a lényeget hagyja ki, hogy teljesen jogosak voltak a jobbágyok lázadásai.

Gery87 2025.06.03. 22:11:01

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem érted a fideszes gondolatmenetet!!!

Mindenképpen Putyin seggéhez kell majd dörgölőzni "védelemért" és ez jó...valamiért.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.03. 23:32:01

@Gery87: akkor menjenek ők oda, ne ő jöjjön ide

Gery87 2025.06.04. 00:10:39

@Alöksz Róz Unbanned:

Az a helyzet hogy ők sem akarnak olyan rendszerben élni, csak a pofájuk nagy.
Az élmény kell, az erőhöz való simulás az kell, meg a szektás hőbörgés, a törzsi köpönyeg...de az élet ott, na az nem!

Birca sem jön ide, a "csodálatos NER"-be, hanem a "liberális buzi sorosista brüsszelita pedó lmbtq woke romlott dekadens gyarmati Bulgáriából" osztja az észt hogy milyen kibaszott jó a NER!

Érdekes módon azt a silány cinikus szürke megkeseredett kisemberi panelproli életet azt ott is ugyanúgy tudja élni....és nem dug műfaszt a Soros a seggébe....valahogy nem jobb a csodás NER-ben sem az élet ilyen minőségben...jéééé.
Nahát...

Wildhunt 2025.06.04. 05:18:42

@Alöksz Róz Unbanned: azért akartátok Rákóczit a lengyel trónra ültetni?

vasútihíd 2025.06.04. 07:01:40

@Gery87: putyin áll a jó ráadásul győztes oldalon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.04. 07:57:51

@Gery1987:

Jelenleg 2 lehetőségünk van:
- "baloldali" (Brüsszel Péter): beállás lelkes tagnak a nyugati rendbe,
- "jobboldali" (Zorbán): a nyugati rend vonakodó kényszertagja.

Ezek a realitások.

Nyilván jobb lenne más, keresztény államiság kiépítése, de erre nem esélyt a világrend jelenleg. Ha megpróbálnánk, másnap a NATO bombázni kezdené a Balaton-parti iszlamista terroristákat és a budai atomfegyver-raktárakat.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 09:53:25

@Wildhunt: meg az akkori szerint is (csak nem a nemeseké szerint).
teljesen abszurd lenne azért lázadni, amit az emberek nem gondolnak jogosnak...
persze megtévesztve felbujtani is lehet a parasztot, de ha nincs tömeges elégedetlenség, akkor hiába bujtogat akárki, szerintem.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 09:56:24

@Gery87: nem a szimpatizánsok, hanem a orbánék.
nekünk, magyaroknak nem kell az orosz rendszer, ezt már többször világosan kifejeztük.

Gery87 2025.06.04. 12:39:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán nem vonakodik, hanem szépen vezet ki minket a nyugati szövetségből.

Gery87 2025.06.04. 12:41:27

@Alöksz Róz Unbanned:

Orbán itt akar Oroszországot építeni!

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 12:52:51

@Gery87: akkor lehet fel lesz koncolva, mint párszáz éve

Gery1987 2025.06.04. 14:02:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked se lenne jó.
Benne van a pakliban hogy érted is eljönnek a fekete autó...
Ennyi eszetek van.

Gery1987 2025.06.04. 14:03:01

@Alöksz Róz Unbanned:

Vagy mehetne Ázsiában mint Rákosi pajtás...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.04. 14:06:36

@Gery1987:

Igen, ha nem Soros van hatalmon, akkor mindenkit elvisz a fekete autó.

Gery1987 2025.06.04. 15:29:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja ha még nem Orbán akkor Soros hazaárulók.
Saját fassagodat igazolod.

Gery1987 2025.06.04. 16:28:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs ilyen hogy normalitás.
Amit akarsz sima jobboldali diktatúra.

De nevezheted neofasizmusnak is.

A fasiszták az utolsó pillanatig tagadják hogy azok manapság, sőt, eljátsszák a nagy demokratát, a kisemberi védo populistat..

Gery1987 2025.06.04. 18:39:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az a baj látod a partokracia hibáit, erre még rosszabb felé fordulsz.
Semmi értelme.

Gery1987 2025.06.04. 18:46:55

Mi a jelen liberális demokrácia hibája, problémája?
Az hogy a képviseleti rendszer minimálisan ellenőrizhető a nép álltal.
4 évre alig korlátozott hatalmat adsz nekik.
A közvetlen ellenőrzés, kontroll, visszahívás gyakorlatilag nem működik.
A képviselők korrumpalodnak, az elit részei lesznek, a hatalommal vagyonhoz jutnak, a vagyonosok náluk lobbiznak...
A nép érdeke távoli igergetesekbe fullad.
Eltávolodtak a kozneptol.

A megoldás nem a centralizált levalthatatlan még erősebb hatalomra csereles.

Hanem a demokracia elmélyítése, decentralizáció, helyi szintű önkormányzat, konkrét programokra szavazás, népszavazás, nepgyulesek, a törvények közvetlen népi vitája a visszadobhatosaga...

Nem a diktatúra.

Votmá, nem jó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.05. 07:58:00

@Gery1987:

Ha az alap a pénz és a gazdasági siker, akkor nem fogsz semmit megoldani apró változtatásokkal.

valis47 2025.06.05. 10:15:31

@Alöksz Róz Unbanned: Nem, az el lett adva nekik, hogy milyen jó lesz, hogy nem kell pénzt váltaniuk majd a görög, spanyol nyaralásnál stb.

Gery1987 2025.06.05. 14:58:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem is elég pusztan a kormányzati rendszert megváltoztatni.

Gery1987 2025.06.05. 15:21:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most ha rossz, akkor miért tagadod hogy diktatúrát akarsz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.05. 15:22:52

@Gery1987:

Nem fogadom el narratívádat, hogy 2 rend van: demokrácia és diktatúra.

Még az ókoriak is 6 rendszert tartottak számon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.05. 15:23:53

@Gery1987:

Nem hiszem el, hogy a polgári demokrácia demokratikus.

De még az ókori igazi demokrácia se működött.

Gery1987 2025.06.05. 16:48:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azok csak ezek változatai.
Vagy nepszuverenitas van, többségi döntés, vagy nem választott és levalthatatlan vezetőség.

Gery1987 2025.06.05. 16:50:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az ókorban nem volt jogállam, általános választójog és jogi egyenloseg a lakosok között.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.05. 16:54:16

@Gery1987:

S ez miben változtat? Most is vannak állampolgársági jogúak és jpg nélküliek.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.05. 22:08:07

@valis47: legyen úgy. de meglepetés azért nem volt :-)

és pár évente szavazással adhatnak véleménynyilvánító értékelést az uniós választópolgárok az integrációs folyamatról
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása