magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Eszement héja

Itt Puzsér eszement liberális héját alakít, érdemes nézni:

05:53-tól az érdekes rész

Olyanokat mond, mintha egy balti politikus lenne. Ezt az embert gyorsan kezelni kellene.

Még az a szerencse, hogy nincs valós hatalma. Azaz van, de csak mint influenszer: átver hiszékeny embereket mint egy piramisjáték-szervező.

Az embert akkor lehet igazán kiismerni, amikor hatalmat lap kezébe. Puzsérrel ez zajlott, gazdag polgár lett, immár szabadon mondhat amit akar, s ki is derült: korábbi rendszerkrikussága csak álca volt, sose gondolta komolyan.

201 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7218890636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2025.06.29. 00:42:46

@Bili:

"Mi MP programja ami miatt rá kellene szavaznom?"

Bukjon a NER.

" Mi a hitelessége, előélete ami miatt rá kellene szavaznom? Milyen érv szól mellette?"

Az hogy 45%-on áll...a többség valamiért hisz benne. HOgy ő hozza el a NER lebontását.
lehet elvek mentén a 2%-os pártra szavazni, csak épp semmi értelme.

"De rájöttem, ti trollok vagytok, ennyire nem lehet valaki hülye mint ti. Szavazzatok csak arra a neresre aki azért hagyta ott a nert mert nem tudott eleget lopni, akkor biztos jobb lesz."

Lehet hogy nem, de lehet hogy igen.
Az viszont biztos hogyha a Fidesz marad akkor nem lesz jobb.

Gery87 2025.06.29. 00:59:30

Ellenzéki, kormányellenes szavazóként mit kellene tennem?
Semmit?

Mert hát mik a lehetőségek?

1, nem megyek el szavazni...ez viszont a Fidesznek kedvez.
2, elvek mentén szavazni olyanokra akiknek esélye sincs bejutni, tehát elveszett szavazat és még arra sincs mód ezzel hogy az ellenzékkel álljanak koalícióba....ez megint a Fidesznek kedvez.

Mire lenn ez jó?

MP egy lutri, vagy bejön vagy nem, de legalább valami esélye megvan hogy más lesz, a Fidesz, meg a passzivitás a biztos rossz.

Gery87 2025.06.29. 01:01:24

Aki agresszív kötekedő köcsögként pofánbasz egy békés, pacifista, jámbor embert annak semmi morális alapja nincs arra hogy számon kérje az illető miért ütött vissza!

Mit kellene tennie? Agyonveretnie magát?

Tapi2021 2025.06.29. 01:03:26

Úgy látom az MP mániásoknak, az "MP a kisebb rosszt" szajkózóknak, meg a "majd elhajtjuk őt is, ha..."- val önmagukat nyugtatgatóknak érdemes újra idetenni ezt az ellenzéki által írt cikket. Mondjuk el kellene olvasni, ÁTGONDOLNI.

"A Magyarral kapcsolatos fenntartások cseppet sem alaptalanok. Az ellenzék azon hite, hogy egy autoriter karaktert – aki már most sem tűri az ellenvéleményt és a kritikát, és gátlástalanul polarizálja a közéletet – majd eszközként használhat fel a kormány leváltására, hogy aztán megfelelő időben félreállítsa vagy lecserélje, a legnagyobb önbecsapás, amit elkövethet.

Ez az elképzelés abból az elitista gőgből és liberális-technokrata illúzióból táplálkozik, amely szerint a hatalom pusztán konstrukció: egy eszköz, amely bármikor visszavonható, ha valaki túllép bizonyos határokat. Pedig elég lenne megvizsgálni a magyar politika elmúlt másfél évtizedének fejleményeit, de számos történelmi példa is cáfolja a hiú ábrándokat:

a személyiségzavaros, bosszúvágyó figurák nem megszelídülnek a hatalomban, hanem még veszélyesebbé válnak.

Magyar Péter nem politikai programmal, nem ideológiai profillal, sőt még csak nem is egy koherens narratívával lépett a színre, hanem identitáscsere-trükkel: egyik napról a másikra „ellenzékivé” vált, és úgy tett, mintha mindig is az lett volna. Radikálisan megváltoztatta politikai pozícióját és szerepét, miközben saját múltját és felelősségét elhallgatta vagy relativizálta – azaz semmiféle önkritikát nem gyakorolt. A trükk bevált, a gyors átváltozás nem leplezte le színészjellegét, mi több, épp ez vált az erősségévé. A NER-rel szemben álló közönség számára ugyanis nem az számított, ki is ő valójában, hanem hogy megtestesítse a haragot, az erőt, a bosszút – és azt a vágyat, hogy valaki végre kiüsse a hatalomból Orbán Viktort.

Ebben az értelemben Magyar Péter nem csupán politikai szereplő, hanem pszichológiai jelenség is. Személye mögött mélyebb, kollektív lélektani és kulturális folyamatok zajlanak: egy regresszív társadalmi változás, amely nemcsak a fideszes tábort, hanem az ellenzéki közeget is áthatja. A metamorfózis nem egyik napról a másikra ment végbe, hiszen hosszú évek frusztrációja, kiábrándultsága és tehetetlensége vezetett oda, hogy a 2022-es, immár negyedik súlyos választási vereség után az ellenzék gyakorlatilag lemondott a valódi változás lehetőségéről, és elkezdődött egy szellemi-morális hanyatlás."...

Folyt. itt:

index.hu/velemeny/2025/06/28/puzser-robert-polgari-ellenallas-magyar-peter-tisza-part-ellenzek-vezerelvuseg-fidesz-orban-viktor-kormany-elemzes/

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.29. 07:55:45

@Bili: és az utolsó bekezdésben beálló helyzetet meg mindenki viseli.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.29. 07:57:22

@Tapi2021: az idézet utolsó bekezdése a Szálasi-jelenség pontos magyarázata.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.29. 08:01:19

@valis47: én az ukránok oldaláról nem vagyok meggyőződve ilyesmiről, elég a lelépettek számára gondolni. Az is nagy különbség hogy a 16 kilométeres katonaság elvileg profi hadsereg volt, az ukrán oldalon fanatikusan harcolók pedig jobbszektor-azovos nép, ugyanúgy igazolnia kell mindazt ami most történik, ahogy 1944 őszén itt egy nyilas pártszolgálatosnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.29. 08:03:19

@Bili: de, ezek ennyire hülyék, nem trollok.

vergyula 2025.06.29. 08:20:35

@Bili: "Szavazzatok csak arra a neresre aki azért hagyta ott a nert mert nem tudott eleget lopni"
Marad minden a régiben (Fidesz), vagy jön a változás (Tisza). Ennyi.
(Persze a változásban benne van az a lehetőség is, hogy rosszabb lesz.)

ez a nevem senki 2025.06.29. 12:19:51

@vergyula: Závecz még annyit hozzátett, hogy a nagyvárosokban „brutális” a Tisza fölénye, a kistelepüléseken pedig szorosan feljött a Fidesz mögé.

A napokban a Nézőpont is új méréssel jelentkezett, náluk a Fidesz vezet 44 százalékkal, szemben a Tisza 39 százalékos eredményével

úgy izgulok emiatt

valis47 2025.06.29. 13:31:37

@Gery87: "Ti nyomjátok azt a narratívát hogy Oroszország "háát mit kell tőle félni, hát csak Donbaszt akarja, meg Ukrajnát sem tudja elfoglalni" máskor meg " a szilaj orosz medve, ha piszkálják akkor odabasz és atomháború lesz"...!!!!"

Nincs ellentmondás a kettő között, mert atomfegyverei vannak. Bár vannak olyan teljesen veszélyérzet nélküli ruszofób libsik, akik szerint "le kellene hívni az orosz atomblöfföt" (pl. Puzsér), meg olyanokkal hitegetik magukat, hogy az orosz atomtöltetek talán már mind működésképtelenek és így tovább, azért a Nyugat is ennél józanabb. Nem csináltak "repüléstilalmi zónát" és hasonló lépéseket, amik végső eszkalációhoz vezettek volna.

Bili 2025.06.29. 17:59:02

@Gery87: Tehát az érv MP mellett az O1G. Semmi más. Mivel nem szereted a Nert ezért leszavazol olyanra aki a ner minden ellenszenves tulajdonságát megtestesíti és biztos, hogy rosszabb lesz, mint Orbán. Önsorsrontó döntés. És ezzel, ha nyertek is most utána újabb fidesz 2/3-okat fog eredményezni.

A megoldás: Hiteles ellenzéki szereplőt kitermelni magatok közül. Építkezni, hiteles embereket megkeresni, felépíteni. Az persze nehéz, meg melós, az nem megy nektek. Ezért leszavaztok egy undorító pojácára, akit a médiátok a pofátokba tol. Ha semmi elvetek nincsen és folyamatosan szemen köpitek magatokat akkor sok jóra ne számítsatok. Szerintem még 2026-ban sem...

GyMasa 2025.06.29. 18:31:35

@vergyula:
Nem "benne van", hanem garantált.

GyMasa 2025.06.29. 18:33:38

@Tapi2021:
AZt nem értik a barmok, hogyha nem lölö vagyona lenne az az 1400 milliárd, akkor az valószínűleg egy nyugati befektető haszna volna.
Semmiképpen nem maradt volna az országban.

GyMasa 2025.06.29. 18:35:11

@valis47:
Mondjuk a szocik sem voltak semennyivel különbek.
Tehát, azt le lehet szögezni, hogy ez oldaltól teljesen független.

GyMasa 2025.06.29. 18:36:58

@Deak Tamas:
Én azt hallottam, hogy az oroszok végig nem tolták teljes erővel, mert féltek tőle, hogyha túl gyorsan nyomulnak előre, akkor az kiválthat egy 3.VH-t.

Gery87 2025.06.30. 13:14:22

@Bili:

HOnnan tudod hogy rosszabb lesz?
Sehonnan, ez csak ócska propaganda.

Igen, ellenzéki vagyok és nem tiszás.

Gery87 2025.06.30. 13:20:57

@Bili:

"Hiteles ellenzéki szereplőt kitermelni magatok közül. Építkezni, hiteles embereket megkeresni, felépíteni. "

Igen.

"Az persze nehéz, meg melós, az nem megy nektek."

Sajnos eddig valóban nem.

"Ezért leszavaztok egy undorító pojácára, akit a médiátok a pofátokba tol. Ha semmi elvetek nincsen és folyamatosan szemen köpitek magatokat akkor sok jóra ne számítsatok. Szerintem még 2026-ban sem..."

Amire számít mindenki hogy eltakarodik a Fidesz, lebomlik a NER, mert Orbán, ez az undorító pojáca, akit a közmédia a mi adónkból a pofánkba tol a kétbit propagandájával, rosszabb mint egy előrángatott exfideszes nyikhaj...

És igen, ettől még semmi sem biztos, ez még nem polgárosodás, csak messiásvárás...
De a kérdés az volt:
Továbbra is Orbán alatt akarunk "építkezni, valódi hiteles jelöltet állítani" vagy takarodjon a faszba, bárki alatt könnyebb lesz?
Utóbbi.

89 ben sem tudta senki hogy pontosan mi fog történni és ki lesz biztosan alkalmas!
Senki nem látta előre milyen lesz Antall!
Az is egy protest szavazat volt: "NEM az állampártra..."

Mit kellett volna tenni? Még 8 év mszmp?

valis47 2025.06.30. 13:39:19

@Gery87: Ha már ezt a párhuzamot hoztad fel, 4 év után vissza is jött az mszmp.
Ja egy m betűt elhagyott közben. Meg összeálltak vele a 4 évvel korábban még legvéresszájúbban komcsizók :)

"Senki nem látta előre milyen lesz Antall"

Azért ő legalább egy becsületes embernek látszott. De amúgy a kormányzása iszonyatos pusztítással ért fel. Eladtak minden mozdítható állami vagyont a "szakmai befektetőknek", persze amit még nem, azt aztán az mszp-szdsz adta el, az energiaszolgáltatókat például államilag garantált 4%-os haszonnal a vevők számára...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.30. 13:48:02

@GyMasa: meg minek? Tanultak ők a Téli Háborúból.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.30. 13:49:41

@valis47: Antall becsületesen naiv elvhű liberális ember volt, valahogy úgy mint az egyszál Horthy a sok kicsi Szálasi között.

vergyula 2025.06.30. 17:12:06

@GyMasa: Hogy rosszabb lesz, részemről csak egy elméleti lehetőség. Amúgy nem hinném, de hát egyikünk sem lát a jövőbe. Meg ugye kinek mi a rossz(abb).

Viszonylag jó helyzetben vagyok, mert ugyan nem esnek jól az áremelkedések, lemondani semmiről sem kellett egyelőre. Mondjuk ez nem Vityának köszönhető.
Szóval kb. bármilyen reális választási eredményt ki fogok bírni.
Sokkal aggasztóbbnak érzem, hogy a balhé szerintem így is, úgy is borítékolható.

Gery87 2025.06.30. 23:04:00

@valis47:

Ez így van, Antall nem jött be, de ezt nem lehetett előre látni, na meg a visszatérő mszp sem vált be, sőt....

De most azt kéred számon a Tiszára szavazókon hogy miért nem látnak előre 20 évet?

Gery87 2025.06.30. 23:07:06

@vergyula:

Balhé akkor lesz ha Orbán nem meri bevállalni a választásokat a Tiszával szemben mert azt látja hogy nagy eséllyel bukó a dolog...

Persze lehet arról fantáziálni hogy Orbán ezt stratégiai okokból benyeli és ad 4 válságos évet a Tiszának és visszatér, de Orbán nem ilyen ember, egy perce nem fogja elengedni a gyeplőt, inkább beledöglik, jobban mondva mi döglünk bele, de az meg mégannyira sem érdekli...

Bili 2025.07.01. 00:19:54

@Gery87: MP előéletéből lehet tudni, hogy rosszabb lesz. Meg abból, hogy kik támogatják. A leszerepelt balliberális közeg. Nem ártana kicsit tájékozódnod MP-ről mielőtt rászavazol. Ellenzéki vagy gerinc és elvek nélkül, egy elved van az O1G. A kétbites ballibsi propaganda teletömte a fejedet faszsággal és azt hiszed okos vagy.

Egy kérdésre válaszolj: Ha ez a csávó (MP) a fideszben lenne még mi lenne a véleményetek róla? Kamuállások, nepotizmus, milliós fizetések, nagyzolás, arrogancia, családin belüli erőszek, pofátlan hazudozás, nagyot mondás, média és szavazók lenézése, magamutogatás, hergelés stb. Végtelenségig lehetne sorolni. Na, szóval ha ez a csávó fideszben lenne még mi lenne a véleményed róla?

Elmondom, az hogy egy féreg a csávó, a fidesz szégyene és egy neres köcsög, az ilyenek miatt kell takarodnia a fidesznek. Ha lenne benned egy csepp gerinc most is ezt mondanád rá. De nincsen benned, ezért rá szavazol és várod a csodát. Ami nem fog jönni. Kurva nagy pofára esés lesz ha nyer is.

Bili 2025.07.01. 00:26:53

@Gery87: "Persze lehet arról fantáziálni hogy Orbán ezt stratégiai okokból benyeli és ad 4 válságos évet a Tiszának és visszatér, de Orbán nem ilyen ember, egy perce nem fogja elengedni a gyeplőt, inkább beledöglik, jobban mondva mi döglünk bele, de az meg mégannyira sem érdekli..."

Ebből is látszik, hogy tiszta hülye vagy. Lesz választás és ha kikap Orbán átadja a hatalmat. Bárcsak ne így lenne. Ha igazad lesz a huhogással és Orbán nem adja ki a kezéből a hatalmat meghívlak egy sörre.

De ez csak a szokásos balliba huhogás, ugyanaz mint a rabszolgatörvénynél volt, a soroksári méreglerakattal, meg az összes huhogással amit mindenki elfelejt 2 hét alatt
mert csak a hergelésre jó, mint ez a barom duma is amit nyomsz.

Egyébként mind Antalékról mind a szocikról lehetett tudni, hogy szar lesz, ahogy mist pontosan lehet tudni a Tiszáról is, hogy szar lesz. akinek van egy csepp esze az látja. Hát neked nincsen, az is látszik...

valis47 2025.07.01. 01:08:46

@Gery87: A kutyák viccpártnak álcázott szélsőbalos alakulat. A rothadás hozza létre az ilyeneket nyugaton is (a drogos hülyék jó poénnak találják megválasztani néhány hasonszőrűt). Az egyik BLM szobrot állíttat, meg szivárványos padot, a másiknak a Turul csípi nagyon a szemét stb.
Van egy bizonyos jóléttel eljövő teljes szellemi elhülyülés, aminek a hatására ilyeneket megválasztanak (nyugaton pl. Grazban az Osztrák Kommunista Pártot!), ez történt a XII. kerületben, ahol ezekre bízta a nép az önkormányzatot. Pedig még a DK-ra is értelmesebb lett volna.

GyMasa 2025.07.01. 08:41:22

@vergyula:
AZért, szerintem azt te is meg fogod érezni ha:
- Felemelik az SZJA-dat 44%-ra, ami szold 3x-osa annak, amit most fizetsz
- Megszüntetik a gyermekek- unokák után járó adókedveezményeket (Bár, sejtásem szerint a gyerek-adókedvezmény jelenleg nem érint téged (mint, ahogy engem sem érint most)
- Bevezetnek egy jü kis vagyoinadót, mondjuk 3,5% éves mértékben, amivel gyakorlatilag egy 100 milliós, amúgy egyáltalán nem puccos családi ház után HAVONTA 300 000 vagyonadót kellene fizetned
- Jól megemelik a családi pótlékot, csak, hogy megint a faszukból élhessenek emberek. (Persze, arra kínosan ügyelve, hogy az emelés bőven alatta maradjon annak, mit jelenleg adókedvezméby formájában kaphatnál)
- Visszahozzák nekünk az SZJA-mentes minimálbért, ami vosszahozzaa az adócsalást, és nagyon rövid távon megint tönkreteszi az országot.
- Visszalökik a szerencsétlen cigányokat abba a nyomorba és kiszolgáltatottságba, amiből Orbánék az elmúlt 15 évben megpróbálták kiemelni őket
- Emiatt majd megint lesz fincsi kis bűnözés.

vergyula 2025.07.01. 08:46:46

@GyMasa: Nem tartok ezektől. Egyet jelentene azzal, hogy a következő választást nem akarják megnyerni.

"Visszalökik a szerencsétlen cigányokat abba a nyomorba és kiszolgáltatottságba, amiből Orbánék az elmúlt 15 évben megpróbálták kiemelni őket"
"De sikerült?"

vergyula 2025.07.01. 08:48:57

@GyMasa: De, érint az adókedvezmény. Kb. az egyetlen anyagi segítség az állam részéről számunkra.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 09:32:59

@vergyula: sikerült. A cigányok döntő többsége nem segélyleső már.
Meg elég megnézni a kriminalitási rátát. Néhány név 2000-2010 között : Szögi Lajos, Bándy Kata, Marian Cozma, Pénzes Henrietta, Nagy László. Várom a 2010 utáni hasonló súlyú cselekmények listáját.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 09:36:23

@GyMasa: ennek a társalgásnak sokadjára is kiviláglik az értelme: az ország O1G fílinges népségének egyszerűen fogalma nincs arról milyen jól él most, fogalma sincs arról milyen dolgokat képzelnek alapnak ami nem az.
Én ezért várom az euróbevezetést. Amikor majd az államháztartási egyensúly érdekében adót kell emelni, nyugdíjat meg nem, akkor is orbánegygeci.

vasútihíd 2025.07.01. 09:38:40

@GyMasa: vagyonadó. amerikai rokon szokott panaszkodni az ingatlanadója miatt. bárcsak egy-két százalék vagy még kevesebb de ami azért dollártízezreket jelenthet éves szinten. elvileg az a magyarázata hogy senki se ülhessen az ingatlanvagyon-babérjain hanem dolgozzon tovább és termeljen. a probléma ezzel az hogy pl az amcsi rokon röhögve akarom mondani panaszkodva kifizeti ezt is a befektetéseiból ami nem egy társadalmilag hasznos tevékenység hanem liberális kizsákmányolás.

GyMasa 2025.07.01. 09:43:28

@vergyula:
""De sikerült?" "
Igen, sok esetben igen.
Nyilván, nem azt mondsom, hogy minden egyes cigánynak arany élete van az országban, de szerintem határozottan javult a helyzetük.
Pl. mennyit hallasz a "cigánybűnözésről", amivel anno a szoci kormányok alatt tele volt a sajtó?
Már a közmunkaprogram is aranyat ért, amikor a pénzt nem automatikusan kapták meg, hanem olyan viszonylag rendes életvitel kellett hozzá (tudod, reggel időben felkelsz, összekészülődsz és elmész dolgozni, ahogy az ország nagyja is csinálja) Sőt, a gyerekek it azt látták otthon, hogy "apa és anya eljár dolgozni".
Lehet, hogy a közmunka program neked személy szerint nem tetszik, de vannak videok, pl. a Youtube-on,a hol láthatjuk, ahogy cigány emberek tovább tudtak lépni a közmunkaprogamból, és rendes, piaci, viszonylag jól fizetett munkát találtak.
(ugye egy 8 általánossal azért mások az ember lehetőségei, főleg Borsodban, mint diplomásan, Budapesten...)

GyMasa 2025.07.01. 09:44:35

@vergyula:
"De, érint az adókedvezmény. Kb. az egyetlen anyagi segítség az állam részéről számunkra. "
Ja, a 15%-os szja, az téged nem érint?
Meg, akkor ha van gyerek, akkor ott van az autó-támogatás, meg az ingatlanvásárlásra adott támogatások....

GyMasa 2025.07.01. 09:46:51

@Deak Tamas:
Az EURO bevezetése lenne az utolsó szög Orbán uralmának a koporsójába.
Kizárt, hogy amíg nem rendeződik az EU helyzete (értsd a nyíltan ellenséges hozzáálllás) addig nincs sem értelme sem haszna bevezetni, hiszen csak az esz a vge, hogy az lesz az az eszköz, amivel ténylegesen is térdre tudják az országot kényszeríteni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 09:47:03

@Deak Tamas:

BG-ban már most pedzegetik: az szjat fel kell vinni 10-ről 15 %-ra, az egészség-nyugdíj adót meg 8-ról 11-re.

GyMasa 2025.07.01. 09:51:44

@vasútihíd:
Szerintem a vagyonadó a világ legaljasabb rablása.
Eleve megadóztatnak egy olyan miatt, amit az adózott bevételeidből vbettél meg, valamint folyamatosan adóztatnak, függetlenül a teherviselési képességedtől. (ami, ugye a bevételeid függvénye, nem a vagyonodé)
Amúgy, pedig pont a kisember fogja megszívni ezt is, hiszen, akiknek 10-100-1000 milliós vagyona van, az könnyedén megfizet pár millióért jó ügyvédeket és könyvelőket, akik majd kitalálják, hogyan lehet megkerülni az adózást (amúgy, ezek más mind megvannak nekik...)
Csak azt a réteget fogja bántani, akik most sem állnak a legjobban.

GyMasa 2025.07.01. 10:03:04

@GyMasa:
...meg, ott vannak még az indirekt támogatások is:
- A rezsicsökkentés (te ugyanannyiot fizetsz a villanyért magánemberként, mint a háború előtt, nekem a gáz- és a villanyszámlám kereken 2x annyi, mint azelőtt, mostmár 3+ éve, és itt ilyen HAVI 200-250 EUR többletről beszélünk...)
- A plusz egymillió új állás, amivel elérték, hogy növekednek a magyar bérek, hiszen a munkaadóknak versenyezniők kell a munkaerődért.
- A közbiztonság javulása, mert ki tudsz menni sétálni Budapest belvárosában éjjel anélkül, hogy tartanod kellene attól, hoyg bármi baj ér
- A megyei autópálya-matrica, amivel már 5000HUF-ért használhatod az autópályarendszer részét, nem kell 70 000HUF-ért országos, éves matricát venni
- A kedvezményes vasúti/buszos bérlet, amivel szintén egészen olcsón, és egyszerűen tudsz tömegközlekedni...
Most nyilván nem azt mondom, hogy minmden tökéletes, mert nyilván lehetne jobb is, de azért, ha megnézzük a fideszen kívüli szoci kormányokat, vagy akár csak karigeri ámokfutását, akkor azért a fidesz láthatóan jobban teljesít náluk...

vergyula 2025.07.01. 10:12:49

@GyMasa: "Ja, a 15%-os szja, az téged nem érint?"
Úgy értettem, hogy gyerekkel kapcsolatos.
Az autótámogatáshoz sok gyerek kell, az ingatlan meg életkorhoz kötött.

vergyula 2025.07.01. 10:14:33

@GyMasa: "Lehet, hogy a közmunka program neked személy szerint nem tetszik"
De, tetszik, a semminél sokkal jobb.
És hallottam önkormányzati forrásoktól, hogy legalább van kivel elvégeztetni bizonyos feladatokat.

valis47 2025.07.01. 10:20:44

@Deak Tamas: Elég megnézned a kurucinfó Cigánybűnözés rovatát, hogy lássad, van most is cigánybűnözés.

24.hu/belfold/2025/05/29/hos-utca-angyala-emberoles-vallomasok-vadirat-targyalas/

youtu.be/bS8pO6u82SY

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 10:25:18

@GyMasa: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem meg amúgy sincs semmi értelme, hiszen nem váltotta be a reményeket, az történt, amit az ellenzői mondtak, a gazdagok gazdagodtak, a szegények szegényedtek. Szeptemberig sajna nem lesz lehetőségem lisszabonozni, de az eddigi történeteket a munkába visszament és albérletből kidobott hetvenesekről megírtam már.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 10:26:52

@valis47: ezt senki nem tagajda. A mennyiség és a súlyosság kérdéses. Hat Szögi Lajos ügy van egy évben vagy egy? Nyugdíjas nénit gyilkolnak a dílerek vagy egymást?

vergyula 2025.07.01. 10:30:02

A sima adóemelésnél szerintem jobb megoldás egy (vagy több) magasabb sáv bevezetése.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 10:31:29

@vergyula: a fogyasztásra, és nem a jövedelemre.

vergyula 2025.07.01. 10:39:14

@Deak Tamas: Nem vagyok egy közgazdász alkat, de szoktam ezen gondolkodni.

Pont mostanában volt téma, hogy stagnál a fogyasztás, mert az emberek inkább ülnek a pénzükön.

valis47 2025.07.01. 11:35:27

@Deak Tamas: Gyilkoltak nyugdíjas nénit is. Mocsár Krisztofer, az encsencsi rém pl.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 12:54:40

@valis47: tudom, itt a mi falunkban is, többször is, benne is volt a hírekben. De mondom, a kérdés az, hogy csökkent-e, és itt a környéken a naplopók és a bűnelkövetőkl száma egyértelműen csökkent.

GyMasa 2025.07.01. 13:43:12

@Bili:
Arról nem is beszélve, hoyg egy MP kománynak, szerintem 6 hónapja sem lenne, nemhogy 4 éve.
Aztán, az is szupervicces, hogy "majd Orbán nem adja át a hatalmat", holott éppen Gyurcsány volt az, aki kijelentette, hogy "az a legfontosabb, hogy kitöltsék a 4 évet".
Jah, kitöltötték, és azzal ágyaztak meg a fidesz legelső 2/3-ának.
Szerintem most is valami ilyesmi lenne.

GyMasa 2025.07.01. 13:44:53

@vergyula:
"Úgy értettem, hogy gyerekkel kapcsolatos.
Az autótámogatáshoz sok gyerek kell, az ingatlan meg életkorhoz kötött. "
De a 15% SZJA is érint nem?

GyMasa 2025.07.01. 13:45:46

@vergyula:
Na, látod, akkor máris tláltunk olyan dolgokat, amik cáfolják az az O1G álláspontot.

GyMasa 2025.07.01. 13:49:45

@Deak Tamas:
Igen, kb mindenhol az történt, hogy az éárakat felfelé kerekítették a béreket meg lefelé.
És, ezzel azonnak lecsippentettek mindenkinek a zsebáből olyan 10%-nyi keresetet meg vagyont is.

GyMasa 2025.07.01. 13:57:06

@vergyula:
Minek?
A jelenlegi rendszerrel is elvan a költségvetés, nem?
Tehát a 15% is működik, nem kell újabb adósáv.
EGyszerűen nem lehetságes, hogy az jól működjön:
- Az igazán gazdagok, akiknek a szocik szerint fizetniük kellene, azok nem a 15%-os SZJA-val adózó bérből élnek, hanem részvényopciókból, meg egyé, befektetésekből. Azaz a hozzám hasonló, állítólag burzsuj, jól megfizetett (kb az 1+ milliós havi nettó) mérnökök meg orvosok fizetnének csak többet
- Mindenféle emelésnek az lenne a mellékhatása, hoyg visszatérne az "egy részt hivatalosa, a másioikat, feketén, zsebbe" Azt meg láttuk, mekkora sikertörténet lett. (kb az volt a z egyik fő oka annak, hogy Ferenc 2006-ra összecsukta a magyar gazdaságot., szopott vele mindenki (a költségvetés, a melósok, az ország), kivéve a tolvaj vállalkozókat.
- Még, ha be is vezetnének ilyesmit, akkor is ott a probléma, hogyha a kiválló gazdálodásuk nyomán elszalad az infláció, akkor pár év alatt szépen megint ugyanott leszünk, hogy a minimálbér után is max kulcscsal kell adózni

GyMasa 2025.07.01. 13:59:47

@vergyula:
És, mi azzal a baj?
Jobb, mint nyakló nélkül felvenni hieteleket, ahogy azt a románok csinálják...
Azok a megtakarítások valamelyik bankban vagy egyéb befektetésekben állnak, azaz azt a pénzt tudja a magyar gazdaság használni, forgatni. Őgy, hogy a hitelek kamata is az orszűgon belül marad, és nem egy multi viszi ki az országból, szinte teljesen.

vergyula 2025.07.01. 14:06:18

@GyMasa: "De a 15% SZJA is érint nem?"
Érint, de ismétlem, a gyerekvállaláshoz kötött előnyökre gondoltam.

vergyula 2025.07.01. 14:08:21

@GyMasa: Én nem szoktam O1G-zni, legalábbis szó szerint nem. :)

vergyula 2025.07.01. 14:09:36

@GyMasa: Ezt a bolgár terv kapcsán írtam. Hogy egy sima emelésnél tán jobb egy második kulcs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 14:11:00

@vergyula:

A második kulcs baja, hogy a nem-gazdag, kicsit jobban keresőket bünteti.

GyMasa 2025.07.01. 14:11:06

@vergyula:
Én sem szó szerint értettem és nem rád korlátoztam a hozzászólást.

vergyula 2025.07.01. 14:11:11

@GyMasa: Nagy Márton magyarázta ezzel a fogyasztás növekedésének elmaradását.

vergyula 2025.07.01. 14:12:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Attól függ, hol a határa. (persze mindenki szerint picivel a saját bruttója fölött van a helye)

GyMasa 2025.07.01. 14:13:08

@vergyula:
Nem, semmi haszna nincs neki.
EMeljk meg ők is az ÁFÁT, azzal jobban járnak.
Az csak azokat bünteti, akik mondjuk feketén szereznek bevételt. Az ÁFÁ-t akkor is be kell fizetniük, ha vesznek valamit.
(persze, ehhez kell az is, amit Orbánék szintén jól csináltak, hogy minimálisra szorították az ÁFA csalást.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 14:25:19

@vergyula:

Ha a határ túl magas, akkor meg semmi értelme, mert kb. semmit se hoz az adóhivatalnak.

Lásd, a jelenlegi bolgár adat:
- minimálbér (1077 leva bruttó) - munkavállalók 32 %-a,
- 1077-2000 leva - munkavállalók 39 %-a,
- 2001-3000 leva - munkavállalók 14 %-a,
- 3001-5000 leva - munkavállalók 9 %-a,
- 5001-1000 leva - munkavállalók 5 %-a,
- 10000 leva felett - munkavállalók 1 %-a,

vergyula 2025.07.01. 14:31:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Értem én, de egyrészt ki kell számolni, mi hogy éri meg, másrészt egy sima SZJA-emelés viszont a legalacsonyabb jövedelműeknek is rossz.

Nyilván az ÁFÁ-t legalább borítékból is befizetik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.01. 14:34:59

@vergyula:

A megoldás: második kulcs, de lefelé. Pl. 0 % minimálbérig.

GyMasa 2025.07.01. 18:12:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem az a lehető legrosszabbb ötlet! Nézd meg, mit tett a magyar gazdasággal!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 18:43:24

@vergyula: Nagy Márton nekem egy rejtély. Ugyanis teljesen nyilvánvalóan a három teljes hülyéből (Szíjjártó, Hankó meg ő) belföldön ő okozta a közvetlenül mérhető legnagyobb kárt. Egyszer elolvasnám a memoárokat, hogy miért is kellett a többgenerációsan profi közgazdász Matolcsyakkal szembern ezt az embert pozicionálni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 18:45:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez azonos a bokrosista magyar illetve a 2014-es portugál adórendszerrel. Megemelik a fizumat, erre kevesebbet kapok :)
(Ma már ez :), de hogy akkor nem volt az, fix.)

vergyula 2025.07.01. 18:53:53

@Deak Tamas: Volt köztük egy VM is.
Amúgy én sem értem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 19:00:35

@vergyula: én azt tippelem, hogy Nagy Márton a token-face a Nyugatnak, hogy van ilyen miniszterünk is, bár ez már a világháború alatt Kállaynak sem jött be, amikor közismert tokennácikat* és ügynököket (Reményi-Schneller, Szász Lajos, Antal István) hagyott a kormányában.
(*=Antal István a legjobb példa, aki csak sima opportunista volt, de közel sem náci. Jól megtalpalták a nyilasok 44-ben majd 45-től penészedett a kommancs börtöben. Ezért nem érdemes a token-face figurákat erőltetni.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 19:04:09

@vergyula: Varga Mihályt hülyézni azért elég erős. Imrédy Béla óta a legjobb pénzügyminiszter. Már csak azért is, mert Imrédyvel ellentétben ő nem hiszi, hogy Isten után a második.

ez a nevem senki 2025.07.01. 19:04:48

„Műmagyar, kamukeresztény. Térdelj le Orbán előtt” – gyűlöletcunami zúdult a Csík zenekar énekesnőjére

ezta térdepelést nem a viktor javasolta a csuhásoknak e

vergyula 2025.07.01. 19:05:37

@Deak Tamas: Csak a teljesség igénye miatt említettem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.01. 19:14:48

@vergyula: nem értem a teljesség igényét, bár ez is csak arra világít rá: ha szerinted azzal a pénzügyminiszterrel teljes a hülyék sora, akinek munkássága alatt több éven keresztül defláció jellemezte a magyar gazdaságot (utoljára ez annak a Reményi-Schellernek sikerült, akit ugyebár azért akasztottak fel és nem lőttek agyon, mert nem volt miniszterelnök) csak az újabb példa arra, hogy miért is nem a valamiért baromira vágyott tényszerű párbeszéd felé halad a történet.
Ja, Reményi-Scheller az összes kölségvetési ciklusát 3-5% plusszal (PLUSSZAL) zárta. Már csak ezért is inkább kapott volna golyót.

vergyula 2025.07.01. 19:32:13

@Deak Tamas: Hát nem. Matolcsyt említetted és Nagy Mártont, én csak közéjük tettem Vargát.

vasútihíd 2025.07.01. 20:01:26

@GyMasa: engem bizonyos mértkékig nem zavarna mert van miből megfizetnem és jelenleg jó helyre kerülne az ilyen befizetés. de belátom hogy nem mindenki van így vele ezért mindenkire kiterjeszteni nem lenne fair. én is inkább önkentes alapon adok néha nem jelentéktelen összegeket a megfelelő helyekre.

GyMasa 2025.07.02. 09:05:04

@vasútihíd:
Én azt megértem, de, a szocikkal én biztos vagyok benne, hogy csak ellopva lenne a pénzünk...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 09:44:09

@vergyula: továbbra sem értem teljesen a textusodat, egy biztos, hogy az állítás, amely az ultratehetséges, szakmai csúcs Vargát és a generációkon keresztül ugyancsak jó képességű közgazdászokat adó Matolcsyakat valamilyen ilyen érthetetlen negatív kontextusba teszi, az csak az értelmes párbeszéd táguló mértékű lehetetlenségét példázza újra meg újra.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 09:46:24

Mandineres hozzászólás :

2025. július 02. 07:26
A múltkor a buszon két fiatal beszélgetett. azt mondja az egyik, hogy eddig nem kellett adót fizetnie, de a jövő hónaptól már kell, hogy dögölne meg az Orbán. Ja, a fiatalok adómentessége fán terem, nem a rohadt Orbán adta nekik. Szerintük.

Tovább a kommentekhez

vergyula 2025.07.02. 10:07:26

@Deak Tamas: Egy rossz szavam nem volt rájuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.02. 10:08:45

@Deak Tamas:

Ezt megírtam évekkel ezelőtt viccként!

*

X: Hallottad, a rohadék cigány Orbán új pokoli terve, hogy ezentúl évente adóbevallást kell beadni és büntetve lesz a többnejűség! Ugye felháborító?

Y: Dehát eddig is volt adóbevallás és büntetve volt a többnejűség.

X: Úúúúúúú! Lefizetett téged a cigány Orbán diktátor, te bérkommentelő!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 10:52:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: látod, ahogy a Szexmisszióból, ebből is szomorú valóság lett.

vergyula 2025.07.02. 11:28:50

@Deak Tamas: A Szexmisszióból valóság lett? Eltűntek a férfiak???

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 11:41:42

@vergyula: már rég. A karriertabletta is valóság sajnos.

vergyula 2025.07.02. 11:58:04

@Deak Tamas: Ha eltűntek a férfiak, te pl. mi vagy?

A karriertabletta netán a fogamzásgátló?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 12:12:34

@vergyula: én pl. férfi vagyok, a szó minden értelmében, de nem ez a kérdés, hanem pl. Mia Szösz férfi? Pl. John Lennon férfi volt, a szó minden értelmében? Pl. Szent Maximilian Kolbe az volt-e?

vergyula 2025.07.02. 12:19:43

@Deak Tamas: Megnyugodtam, egy férfi még biztos van.

Az említetteknél szabad a gazda, én nem merek állást foglalni.

GyMasa 2025.07.02. 16:37:28

@vergyula:
És, miért nem?
ENgem pl. érdekel a véleményed.

valis47 2025.07.02. 16:52:11

@Deak Tamas: Téves intézkedés volt egy olyan réteget ilyesmivel megpróbálni megnyerni, amelynek influenszerek és a mai trendi celebek mondják meg úgyis mit gondoljon.
Persze ostorozzák az "agymosott fideszes nyuggereket" mert azoknak meg a kormánypropaganda mondja meg, de ők sem mások, csak másoknak hisznek el mindent.
SZJA mentességet én nem adtam volna se 25 év alattiaknak, se anyáknak, minek? Még szavazatvásárlásnak sem működik, és igazságtalan is. Főleg az előbbi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.02. 16:54:30

@valis47: én a 25 év alattiaknak nem, így csak a munkához való viszonyuk lesz kérdéses. Az anyáknak talán könnyebb lesz így.

vergyula 2025.07.02. 17:02:13

@GyMasa: Először is tudnom kéne, mit jelent "a szó minden értelmében".

vergyula 2025.07.02. 17:06:22

@valis47: Viszont pl. a diákhitel elengedésének lehet olyan hatása, hogy aki várni akart a gyerekvállalással a hitel kifizetéséig, az előbb belevág. Persze attól még nem feltétlenül lesz belőle Fidesz-szavazó. Ráadásul ezt is lehet igazságtalannak tekinteni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása