magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Panaszkodik a Mérce

Panaszkodik a Mérce:

Pedig a jelenség nem új.

A világkommunizmus összeomlása (1988-1992) óta egyértelmű a helyzet. A szélsőbal (ami alatt a rendszerkritikus baloldal értendő) narratíváját lassan átvette a nyugati elit, miután ez a értékrend nem kapcsolódott immár az ellenséges hatalom Szovjetunióhoz. A woke mozgalom felívelésekor a 2010-es években a nagytőke immár teljesen átvette a szélsőbalos jelszavakat.

Én magam ezt személyesen is láttam. 2015-2017 között a Coca-Colánál dolgoztam, pont a woke egyik csúcsidőszakában, majd 2020-2022-ben a TikToknál, ez a kései woke időszak volt. Ott folyamatos tapasztalat volt, hogy a világ akkor második legnagyobb márkaneve - csak az Apple előzte meg -, a Coca-Cola hogyan nyomta folyamatosan ezt a narratívát. Folyamatosan ment a mélyzöld marhaság, globális felmelegedés elleni kamuharc, szegénysimogatás, genderológia, homoszexuális lobbitevékenység.

A vicces az volt, amikor a cég túlfeszítette a húrt, s nem belemélyedve a woke eszmébe, azt felületesen alkalmazva követett el bakikat. Az egyik híres eset egy aztán gyorsan vissza is vont reklámkampány volt, tartalma kb. ez:

  • bús indiánok élnek a nyomorban, szarban és sárban, Mexikóban,
  • megérkeznek az indián faluba a woke amerikai fiatalok, köztük homokos párok is,
  • az amerikaiak kólát osztanak az indiánoknak,
  • végre minden indián boldog!

Aztán a cég bocsánatot is kért, hogy a XIX. századi gyarmatosító narratívát adta elő új köntösben: mennek a bátor fehér telepesek a nyomorban élő tudatlan bennszülöttekhez, s elviszik nekik a felvilágosodás szent lángját üveggyöngyök alakjában.

De ez az eset is igazolja, a nemzetközi nagytőke átvette a szélsőbal eszközeit.

S ezt a liberális nyilvánosság is így látja: a szélsőbal a "miénk", akkor is ha kissé kellemetlen rokon, de mégis a mi kutyánk kölyke, míg a szélsőjobb az egyértelmű ellenség, vele szemben mindenki köteles összefogni.

Ezek után a Mérce min csodálkozik? Hiszen minden rájuk is igaz. Az állítólag szélsőbalos Jámbor - volt szerkesztőjük - vajon hogyan lett parlamenti képviselő, ha nem a liberális médiák és szavazók teljes támogatásával?

Szóval ez egy műfelháborodás most.

Szimpla tény: a rendszerkritikusság a jobboldalon van, azaz a szélsőjobb az.

217 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7418964733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.10.08. 19:49:46

@alöksz róz:

Normális embernek nincsenek törzsei a politikában hanem gondolkodik és kritikus.

A törzsi íze a fociban való meg az olimpiaba...

alöksz róz 2025.10.08. 20:00:44

@Gery1987: vagy a gondolkodók és kritikusok törzsébe gondolja magát

alöksz róz 2025.10.08. 20:09:30

siffer ilyen volt, míg áruló nem lett :D

alöksz róz 2025.10.08. 20:19:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az egyik híres eset egy aztán gyorsan vissza is vont reklámkampány volt" - fent van valahol?

Gery1987 2025.10.08. 20:29:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Masoljam ide az összes kommentet.

Na látod ez is egy érvelési hiba amikor ezt csinálod..

Gery87 2025.10.09. 12:39:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyet?
Ó rengeteg ilyet csináltok!

pl

"- máshol is szar / máshol sem jobb"
"- amit Gyurcsány csinált az nem jó, de ha az ellenzéki szerint Orbán is azt csinálja, akkor meg miért nem örül neki?"
"-mivel MP nem fideszes ezért ballib. Aki buzi az pedó simogató"
"- aki nem Orbáni értelemben "békepárti" az háború párti..
"- hamis okozati összefüggések: mivel Orbán rombolja a jelenlegi világrendet, ezért Orbán segíti a "normalitást"
"- Bizonyítási kényszer áthárítása"
" - Hamis deilemma: Aki nincs velünk, ellenünk van. Aki nem mi vagyunk az nem magyar"
Aki nem utálja az egész komplett lmbtq izét, az mindenben támogatja őket"
"mivel az emberek járnak boltba ezrét senki nem szegény Magyarországon"
"mivel nem tudsz vagy akarsz elképzelni hinni valamit ezrét az nincs vagy az ellenkezője igaz"
"Magyar Péter azért lenne katasztrófa minielnökként...mert felvette a feleségével folytatott beszélgetését és mellé vágott egy övet"
És a kedvencem
"Mivel téged nem érdekel valami, nem tetszik...ezért az nincs pl demszoc sem"

stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.09. 13:25:15

@Gery87:

""mivel az emberek járnak boltba ezrét senki nem szegény Magyarországon""

Ilyet meg eleve sose mondtam. S más is van a felsoroltakban, amit sose mondtam.

Gery1987 2025.10.09. 17:48:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ott van, mindegyik egy érvelési hiba fajtára példa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.10. 11:35:49

@Gery87:

Nem látom 3 példádat, annak megjelölésével, hol az érvelési hiba.

Ez olyan, mint a "demszoc"?

Gery87 2025.10.10. 12:13:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- "Magyar Péter nem fideszes tehát ballib."
- "más is szar, más is lop, máshol is ez van"
- "mivel Orbán pusztítja a libsiket, ezért építi a normalitást.."

Persze hogy nem látod, nyilván nem fogod bevallani.

A demszoc olyasmi nyuggerkém ami fent van az interneten tessék megnézni az hogy 3 nyelvtudással nem bírod kikaparni a te bajod.
Már mondtam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.10. 12:54:54

@Gery87:

"Magyar Péter nem fideszes tehát ballib."

Igen, hiszen 2 tábor van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.10. 12:55:18

@Gery87:

"más is szar, más is lop, máshol is ez van"

Mi az érvelési hiba?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.10. 12:55:58

@Gery87:

"mivel Orbán pusztítja a libsiket, ezért építi a normalitást.."

Igen, hiszen a rossz elleni küzdelem jó dolog, azaz segíti a normalitást.

Gery1987 2025.10.10. 17:28:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen a kormánypárti meg az ellenzéki...
De ettől még nem ballib.
Ugyanolyan populista nemzetieskedo jobber párt mint a fidesz.
A ballib pártok pl DK momentum együtt párbeszéd stb be sem jutnak már.

Gery1987 2025.10.10. 17:29:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az nem érv valami mellett hogy a másik is pont úgy szar meg pont azt a hülyeséget csinálja..

Pl a Józsika is egyest kapott nem csak én..

Gery1987 2025.10.10. 17:31:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát ha a bolsevikok pusztítják a nácikat akkor az nem csak jó,de egyben következik belőle a demokrácia építése is?
Marhaság.

Ennyi erővel akkor mi a baj a náci erő antifaval?
Építik a nirmalitast?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 08:59:04

@Gery1987:

Ha a kellemetlen, rossz szomszédod éppen fát ültet, akkor az jó vagy rossz?

Bárki is tesz jót, az jó. Függetlenül, hogy az illető célja, motivációja esetleg rossz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 09:00:55

@Gery1987:

Bemész a börtönbe (pedofil cselekedetért ítéltek el).

Az egyik cellatársaddal jóban vagy, a másikkal nem.

Megkérdezik tőled: miért nem kedveled a másikat?

Válaszod: mert ő elítélt bűnöző.

Ez szerinted értelmes válasz lenne?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 09:03:00

@Gery1987:

Nem kormánypárti és ellenzéki.

A Mi Hazánk is ellenzéki, mégse mondjuk ballibnek, mivel közelebb áll a Fideszhez eszméihe, mint a ballibekhez.

A Tisza ballib párt. Miért? Nézd meg kik tapsolnak neki? Pl. az egykori ballib megmondóemberek 90+ %-a

Gery87 2025.10.11. 10:29:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis de, kormánypártiak vannak ÉS ellenzékiek.
Mit nem értettél?

"Pl. az egykori ballib megmondóemberek 90+ %-a"

Meg kb mindenki aki amúgy nem szavazna rá de kormányváltás szeretne.
A Tisza egy protest párt, a szavazóik és értelmiségi támogatóik nagy része egy kormányváltó erőt lát benne elsősorban.

Gery87 2025.10.11. 10:35:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha a kellemetlen, rossz szomszédod éppen fát ültet, akkor az jó vagy rossz?"

Attól függ neked az jó e pl árnyékot vet a napelemedre vagy a hulló levelei meg a termése átesnek hozzád:)

"Bárki is tesz jót, az jó. Függetlenül, hogy az illető célja, motivációja esetleg rossz."

(Ami eredendően jó, az is okozhat rosszatt..lásd elverték a nácikat a picsába, helyette lett szovjet megszállás és 10 millió kitelepített német stb.)

Az volt a kérdés származik e belőle a normalitás.
Én erre mondtam hogy nem következik, teljesen más is következhet belőle pl még rosszabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 16:28:32

@Gery87:

A Tisza ballib. Ez a tényhelyzet.

Amit szerinted nem szabad kimondani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 16:30:01

@Gery87:

Arra, hogy nem érv az X, ha mindenki X. S nem érvelési hiba tehát ezt kimondani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.11. 16:31:42

@Gery87:

Minden lehet, de mégis: a rossz elleni tevékenység jó.

Az már egy új helyzet, hogy aztán mi lesz.

Gery87 2025.10.13. 02:32:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát a fidesz nem jobb vagy rosszabb mint bárki más?

Gery87 2025.10.13. 02:34:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt lehet tudni hogy mit okoz a rossz elleni fellépés ha az azt legyőző is rossz.
lehetett tudni hogy a szovjet győzelem a nácik felett bolsevizmust okoz és nem szuverén demokráciákat.
Azt is ehet tudni hogy a Fidesz nem okoz normalitást, hisz bármi legyen is az, gondolom valamiféle konszolidáció, nos a fidesz ebben ellenérdekelt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.13. 08:06:17

@Gery87:

Nincs direkt determinizmus, mindennek több kimenete lehetséges.

A Fidesz normalitást okoz, lásd pl. a homofób törvényeket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.13. 08:07:29

@Gery87:

A Fidesz jobb, mint a ballibek.

Ez ténykérdés. Egy ballib kormány hozna homofób törvényeket, ellenezni az ukrán hisztériát, támogatná az egyházakat?

Gery1987 2025.10.16. 13:07:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát neked bizonyára ennyi elég ott a messzi bulgariabol..

Gery1987 2025.10.16. 13:08:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintetek aki nem fidesz az Brüsszel.
De kurvara unja már ezt a hazugságot a többség szóval vége van...
Minél többet mondjátok annál inkább.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 13:19:46

@Gery1987:

Mindenkinek jobb, aki távolább lát az orránál.

Ki nyerne egy liberális, EU-nak hajbókló, genderista, háborúpárti Tisza-helytartósággal?

alöksz róz 2025.10.16. 13:35:51

@Gery1987: ezek komolyan attól félnek, hogy megbuzulnak :D

Gery87 2025.10.16. 14:45:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jaj de jóó....a konteós faskók nem Brüsszel:D
Kurva jó!
Máris jobb bazmeg.
És még orosz barátok is! Micsoda véletlen!

Orbán sajátbájáratú törvénybenyújtó lacikája meg TúróTortácskája nem brüsszel és nem ballib...ki hitte volna:)

Gery87 2025.10.16. 14:48:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mindenkinek jobb, aki távolább lát az orránál."

Meg nem veszi igénybe a magyar állam "szolgáltatásait" pl MÁV, közút, oktatás, EÜ...
Ja és annak is jobb akinek nem itt kell élnie, pl neked.

Akkor biztos kurva jó...

Meg az is segít ha az ember 60+ megzápult agyú visszagyerekesedett nyugger, 40 évnyi bagó meg alkohol hatásaival.
Az is segít.
Ja és a 15 évnyi m1.

"Ki nyerne egy liberális,"

miben?

" EU-nak hajbókló",

Miben?

" genderista,"

Mikor, miben?

" háborúpárti "

Mikor mondta?

"Tisza-helytartósággal?"

Jóvan nyugger.

Gery87 2025.10.16. 14:50:00

@alöksz róz:

Fideszeseknél kell is félni, tele vannak látens meg gyakorló de ájtatoskodó buzikkal...

Hány olyan lehet még ott mint a Szájer, csak nem derült ki:)

Gery87 2025.10.16. 15:05:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

MIelött elmenne a fél délután hogy a jelentésén kukacoskodsz és ezzel terelsz ahogy szoktál:

"Az oligarchia egy olyan rendszer (gyakran politikai), ahol a hatalom egy viszonylag kicsi csoport kezében összpontosul, akik a saját érdekükben kormányoznak, illetve döntő befolyást gyakorolnak a hatalomra és a döntéshozatalra. Többféle formája van: politikai, vagyoni, katonai, vallási stb.

Az eredeti szóhasználatban kevesek zsarnoki uralmát jelenti."

Gery87 2025.10.16. 15:35:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De ma ezt jelenti.
A Megafosch újbeszél segédszótárban biztos nem ez van, de hát az ki a faszt érdekel ugye.

Gery87 2025.10.16. 15:36:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát erről pofáztok hogy igen és hogy ez milyen jó, ők az új csodás nemzethy tőkésosztály.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 15:38:21

@Gery87:

S ennek mi köze az oligarchákhoz?

A "tőkés" számodra azonos az "oligarchával"?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 15:41:01

@Gery87:

Kampánycélból jelenti csak azt.

A ballibek szerint:
- nekik tetsző tőkés = vállalkozó, munkaadó, önerejéből gazdaggá lett okos ember,
- nekik nem tetsző tőkés = oligarcha, kizsákmányoló, közpénzből megtollasodott bunkó.

Ugye nem gondolod, hogy nekem ehhez igazodnom kellene?

Gery87 2025.10.16. 16:53:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"
-A Fidesznek nincsenek oligarchái.
-Ők maguk azok:D
-kik?
-A koleszos haverokés csatlósaik.
-Ők a tőkések?"

Nem kell a terelés.

Gery87 2025.10.16. 16:58:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én értem hogy most az a mosdatás meg terelgetés jön hogy "hát a Lölő gazdag és akkor már oligarcha is? nem minden tőkés oligarcha."

Nem kell ez Birca. Mindenki tudja ki pl Lölő (vagy Tiborcz meg a többi kitömött nyaloncz)te is tudod, hogy hogy lett vagyona és miért!
És a vagyona mögött valójában ki áll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 16:58:39

@Gery87:

Mo-on sose volt oligarcha. Egy szál se. Se balos, se jobbos.

Ez legalább egy jó pont. Más kelet-európai országban, pl. Oroszországban egy időben tucatnyi oligarcha volt.

Szóval felesleges nemlétező oligarchákat kitalálni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 16:59:31

@Gery87:

Mészárosnak van politikai hatalma? Nincs. Azaz nem oligarcha.

Gery87 2025.10.16. 17:01:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"- nekik tetsző tőkés = vállalkozó, munkaadó, önerejéből gazdaggá lett okos ember,"

Én mondjuk ilyet a büdös életbe nem mondnék szerintem tudod:)
Szóval az én érelemzésem nyilván nem lehet ez.

"- nekik nem tetsző tőkés = oligarcha, kizsákmányoló, közpénzből megtollasodott bunkó."

Nem, hanem "nekik nem tetsző NER közeli Orbán rokon, haver, szobatárs, közpénzből megtollasodott bunkó."
Ma főleg ezt jelenti.

"Ugye nem gondolod, hogy nekem ehhez igazodnom kellene?"

Hát próbáld meg, a NER aktuális propagandája rutinból fapofával megy:)

Gery87 2025.10.16. 17:04:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ki van Mészáros mögött? Na?

"Az oligarchia egy olyan rendszer (gyakran politikai), ahol a hatalom egy viszonylag kicsi csoport kezében összpontosul, akik a saját érdekükben kormányoznak,"

Orbán és a koleszszoba, rokonaik és házastársaik.

" illetve döntő befolyást gyakorolnak a hatalomra és a döntéshozatalra."

Orbán és a koleszszoba, rokonaik és házastársaik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.16. 19:23:28

@Gery87:

Ha van valaki egy oligarcha mögött, akkor az nem oligarcha, vedd észre.

Gery87 2025.10.16. 21:10:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hadakozhatsz itt a dolgokkal...de nincs értelme.
A fogalmak jelentése, köznapi használata változhat.

"Az oligarchia egy olyan rendszer (gyakran politikai), ahol a hatalom egy viszonylag kicsi csoport kezében összpontosul, akik a saját érdekükben kormányoznak, illetve döntő befolyást gyakorolnak a hatalomra és a döntéshozatalra. "

Ez van most és kész.

Szűk csoport irányít? Az.
Adj neki más nevet. ÉS? A lényeg változik? Nem.
Akkor miről beszélünk?

Van egy pártelit ami a közvagyon magántőkítésre használja az ország kárára és aztán az ebből származó vagyont politikai hatalomra váltja pl a külföldi és a hazai konkurenseivel szemben miközben a politikai bekötéseit is latba veti pl saját magukra írt közbeszerzésekkel és törvényekkel.

Szóval a végeredmény ugyanaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.17. 07:58:33

@Gery87:

Oligarcha:
- autonóm személyiség,
- jelentős a gazdasági ereje,
- előbbi által meghatározó politikai befolyása van.

Miért kellene másra használni a szót?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.17. 07:59:57

@Gery87:

"Szűk csoport irányít?"

Az nem oligarchia feltétlenül. S eleve MINDIG MINDENHOL szűk csoport irányít.

Gery87 2025.10.17. 19:28:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk a proli meg a paraszt jelentése is változott a köznyelvben...

Csinálhatsz úgy, eltartot kisujjal hogy te akkor se akarod érteni, de ettől még pontosan tudod és érted te is hogy amikor ma az oligarcha szót használják, nálunk, akkor az mit jelent és miért mondják!

Az álértetlenkedés az értelemtlen.

Gery87 2025.10.17. 19:29:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Amikor ezt mondják úgy értik hogy a jogállamiság, a demokrácia, népszuverenitás sérült.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.17. 22:29:33

@Gery87: nincs ilyen gond, proli vagy az alöksz fiúkáddal minden értelemben, paraszt meg az új megvilágításban.
Elnézést a földmívesektől.

Gery87 2025.10.17. 23:51:01

@Deak Tamas:

Tudod faskókám hozzád képest én egy jól nevelt értelmiségi munkás arisztokrata vagyok:)

Játszod itt a szellemi meg kultúrfölényt, a kurva angy keresztény fajmagyar tökömtudjamit aztán csak egy frusztrált vén hülye pöcs vagy, aki az első kritikára a nemzetből is kiírja a másikat meg ömlik a szar a szájából.
Képmutató egy frusztrált senki vagy és a tudod is, de ennyi maradt neked.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.18. 08:28:33

@Gery87: te értelmiségi? Te ? Te? Két évvel ezelőtt bazmeg egy mondatot nem tudtál leírni, még a Boldeone írásképe is Jókai volt hozzád képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.18. 10:42:31

@Gery87:

Nincs a 2 között kapcsolat.

Sajnos Mo-on máig európai a rend, szóval ezen még van mit dolgozni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.18. 10:43:17

@Gery87:

Tehát az oligarcha jelentése "gazdag ember, aki nem tetszik nekem"? Erre minek új szót alkotni?

Gery87 2025.10.19. 23:41:54

@Deak Tamas:

Megint az írásképpel jössz, mikor te aki lehet hogy helyesebben írsz, mondandódat tekintve egy büdös suttyó kisnyilas sovén geci vagy!

Gery87 2025.10.19. 23:42:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Még Döbrögibb legyen minden és még inkább egy szűk elit irányítson?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.20. 08:02:51

@Gery87:

A ballibek erre használják: olyan gazdag ember, aki nem nekik köszönhetően tollasodott meg = oligarcha.

Gery87 2025.10.21. 23:36:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor mi lenne mesélj?
magad se tudod, csak össze-vissza beszélsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.22. 08:31:58

@Gery87:

Obvjektív mérce szükséges, ezért nem lehet a társadalmi rend emberközpontú. Az objektív mérce az Isten.

Gery87 2025.10.22. 11:48:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha isten objektív mérce lehetne akkor isten és rendje mindenkinek ugyanazt jelentené.
De hát nem így van, már eleve akkor ortodox vagy református nézőpontből? ÉS miért pont abból? Már ebben sem tudtok megegyezni...áhh...

Szóval ez akkora fasság hogy beszarás.

Mondjuk semmi meglepő nincs ebben mert istent és törvényeit is emberek találták ki.
Ezért is van belőle 1000 féle.

Gery87 2025.10.22. 11:50:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a "ballibek" tehetnek róla hogy 15 éve NER van és Orbán haverjai gazdagodtak, nem a Gyurcsányéi...
Nyilván Fletó nem tartja magát annak ahogy a NER lovagok sem.

alöksz róz 2025.10.22. 12:15:17

@Gery87: "Nem a "ballibek" tehetnek róla hogy 15 éve NER van és Orbán haverjai gazdagodtak" - hát kik tehetnek róla?
az lehet hogy nem 100%-ban ők tehetnek róla, de nagymértékben felelősök.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.22. 13:59:02

@Gery87:

Még ha így is lenne, az isteni rend akkor se változó konszenzus.

Gery87 2025.10.22. 15:55:10

@alöksz róz:

úgy értem hogy nem ők pumpálták fel Orbán Récsölt, Lölőt meg a többi helyi Döbrögit közbeszerzésekel és uniós pénzekkel.

Gery87 2025.10.22. 15:58:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Dehogynem változó.
Melyik istené? Mikor? Kiknél?

Hol vannak az ókor istenei és szabályaik, rendjük? Sehol.

Még a keresztény "egyigaz isten" rendje és szabályai is állandóan változó értelmezés alá esnek...
Te ortodox szempontból nézed, más meg baptista szemüvegen át.
Akkor melyik az "igazi"?
Melyiken alapuljon a világ?

Gyerekes ez amiről beszélsz.

"-milyen tévét szeretne?
- jó tévét, gondolom.."
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása