Ami mindig kimarad: a liberális demokráciákban a hatalom nem csupán a politikai közhatalom. Sőt, egy erős liberális demokráciában a közhatalom kifejezetten gyenge. De még egy tökéletlen liberális demokráciában is jelentős az a hatalom, mely a nyilvános politikai közhatalmon kívül van.
Így tehát ha egy média független a politikai közhatalomtól, de nem független cseppet sem általában a hatalomtól, akkor az nevetséges.
Magyarországon 2010 előtt a kormányoknak alig volt médiájuk, a létező médiák pedig függőek voltak, csak nem a mindenkori kormánytól. Vajon kinek volt pl. a 90-es évek elején nagyobb hatalma Magyarországon: Antallnak vagy Sorosnak?
A Fidesz ellen iszonyú harag egyik oka, hogy ezen Orbánék változtattak: létrehoztak kormányfüggő médiákat.
Az én fő bajom a fideszes médiákkal: nem igazán hatékonyak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery1987 2025.12.09. 07:13:42
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 07:45:19
Amúgy én vitatkoznék azzal a Boldili szagú megállapítással, hogy a szélsőliberális demokráciában a közhatalom gyenge. Legfeljebb az irányító politikai hatalom lehet "gyenge" csak ott erős önkormányzatiság van, mint Hollandiában vagy Brit Anniában. A magyar választási rendszer is egyébként a német koppintása, ahol ugyanez az alapgondolat, kerekasztalék azt hitték, hogy majd visszaalakul az erős megyerendszer.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.09. 07:56:14
Az nem hazugság, hogy más a véleménye valakinek, mint neked.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 08:32:56
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.09. 08:34:11
Mindenki a végére számít.
Gery1987 2025.12.09. 09:06:05
Az nem, csak épp nem erről van szó.
Gery1987 2025.12.09. 09:07:27
Nem lesz ennek vége, max befagy.
Aztán majd kezdődik elölről az expanzio pl moldovaban, kazahsztánban...
Gery1987 2025.12.09. 09:08:41
Igaza volt.
A megye rendszert senki nem akarta megerősíteni.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 09:35:03
Őket senki sem ellenőrzi igazából, mindenkiről azt terjesztenek, amit akarnak, felelősség nélkül.
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2021/01/11/mikor_mond_le_soros_gyorgy
Boldeone2 2025.12.09. 09:37:21
Boldeone2 2025.12.09. 09:45:55
Sajnos, az anakronisztikus társadalmakban azt sem értik mit akar
A gond nem Soros, hanem ez azok a gazemberek, az "erős vezetők" mint Orbán, akik fogva tartják a társadalmat
Csakhogy az értelmiség egyedül nem tud megküzdeni a " mucsaisággal"
Boldeone2 2025.12.09. 09:52:42
orulunkvincent.blog.hu/2020/07/27/a_konzervativ_mucsa
"A azonban elég világos, hogy Magyarországon nincs komoly konzervatív filozófus, és a filozófiai értelemben vett konzervativizmust Orbán Viktor száműzte Mucsára"
"A magyar konzervativizmus nem volt mucsaiságra ítélve. Elfért volna pár egyetemi katedrán, tisztes távolságban a tiborczizmustól. A magyar konzervatívoknak zseton kellett és státusz"
Ez így van mai napig! Jobboldal= képességtelenek - fizetett - gyülekezete
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.09. 10:12:42
Ez jó hír.
Semmi szükség "konzervatívizmusra".
Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2025.12.09. 10:22:52
Gery1987 2025.12.09. 10:28:30
Naná, kommunista duma;)
Gery1987 2025.12.09. 10:30:38
Orbánt le lehet váltani soroshoz hasonlókat nem,tőkés gecik.
Az hogy jó vagy rossz célra használja valaki a vagyonát, lutri, pont ez a baj mint az abszolút mobarchiakkal...
Nem az ő pénze, tőzsde sopekulans geci.a tőzsde meg egy vicc, szerencsejáték.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.09. 10:31:35
Van hatalma Sorosnak?
Gery1987 2025.12.09. 10:32:22
A média Z média, mi megy hogy nyomtatott e, pont hogy bazieros.
Nálunk pl az ellenzék abszolút ereje, a pártok sehol nincsenek a tiszta kivéve de még nekik is kell a média, nélkülük sehol nem lenne sőt mondhatjuk ő általuk jött létre...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 10:37:38
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 10:40:01
Én azon szoktam röhögni sokat, ha a Nyugat ostobaságára akarok példát találni, hogy a legkapitalistább életszemléletet bemutató tévésorozat főcímzenéje olyan zeneszerző műve, aki gondosan felhívta a figyelmet mindenhol, hogy ő nem örmény, hanem szovjet.
élveteg 2025.12.09. 10:46:28
Igaz De ez bármelyik hagyományos médiára igaz ,legyen az print vagy online felület Ugyan ki olvas még Népszavát ma? 3000 ember ? Lassan a hagyományos TV-k is megfognak szünni A Tcom- már meg is szüntette különböző TV előfizetéses csomagjait
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 10:49:15
Ebben igazad van, a fiataloknál és akik a neten tájékozódnak, ott szinte észrevehetetlen a Fidesz-propaganda. Azonban az, hogy "szerencsére" nagyon nem állja meg a helyét. Nem tudom, hogy a történelemben mikor volt olyan, hogy egy országban a lakosok egy jó részének véleményét kívülről irányítsák. Nyilván így nem a lakosok érdeke fog érvényesülni, hanem a külső szereplőké.
Ha nekik az az érdekük pl., hogy menj neki Oroszországnak fegyveresen, akkor neki fogsz menni, pedig az neked nem is jó. Ez csak egy kis példa volt azoknak, akik nem értenék meg, hogy mit jelent, hogy külső erő parancsol. Ezt, hogy neki lesz jó, nem neked.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 10:51:56
"kommunista duma"
Nem, a kommunisták a tőkések vagyonára hajtottak. Aki bírálja Sorost, nem csak azért teheti, mert el akarja venni a gyárát (mondjuk az nincs neki, köcsög spekuláns), hanem mert a vagyonával belepofázik a társadalmi, politikai folyamatokba.
GyMasa 2025.12.09. 10:52:55
www.youtube.com/watch?v=Ck-1nZ8OoEQ
Pont erről a témáról szól.
élveteg 2025.12.09. 10:57:39
Gery1987 2025.12.09. 11:27:41
Ugyanarról beszélünk, a vagyonával belepofazik a dolgokba, anélkül hogy erre népi felhatalmazása lenne.
A szocinak is pont ez a problémája, nem azért kell felszámolni a tőkés osztályt mert "irigység" hanem mert hatalmat ad.
Egyebkent vicceltem.
Gery1987 2025.12.09. 11:28:23
...nyilván nem gondoltam komolyan hogy komcsi dumát nyomsz.
Boldeone2 2025.12.09. 11:34:44
- Ők tíz, ha nem százmilliókat keresnek, mert igény van a rendszerellenességre!
Nektek 35 év alatt miért nem sikerült jobbos, nemzeti értelmiséget épiteni?
Boldeone2 2025.12.09. 11:38:52
- Miért, most van rá példa? Ti úgyis vakon követitek Orbánt, bármit mond; mi meg úgysem...
A kritika a fidesz- szektának csak "falra hányt borsó"
Soros legalább nem az adófizetők pénzét költötte!
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 11:45:25
"- Miért, most van rá példa?"
Abszolút. Pl. a mi gyerekeink (az enyém és néhány barátomé) ezerrel nyomja a liberális propagandát annak ellenére, hogy mindegyikük szülője nemzeti, konzervatív gondolkodású. Ők a buzik jogairól, rasszizmusról meg olyanokról beszélnek, ami az ő életükhöz nem sok köze van, viszont a halihúdi értelmiségnek nagyon fontos. Utálják a Fideszt , mert szerintük itt Kánaán lenne, ha nem lenne korrupció. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Igen, mások nevelték fel a gyerekeinket szellemileg. Rohadjon meg az egész nyugati világ. Kötve hiszem, hogy egy muszlim országban a gyerekek nem a szüleik gondolkodását követnék, hanem idegenekét. Ott levágnák a faszukat az ilyen kakukkoknak.
_Neville 2025.12.09. 11:46:09
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 11:50:27
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 11:51:46
élveteg 2025.12.09. 11:55:36
Így van A Magyar Nemzet szombati magazin melléklete is remek volt Azt is sokat vettem
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 12:00:46
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 12:06:11
"Nemzeti kultúra híján nem is várhatsz mást. "
Nem lenne nemzeti kultúránk? Szerintem van, én inkább abban látom a bajt, hogy nagyon erős az ellenoldal. Minden kulturális terméket el tudnak könnyen juttatni hozzánk. Ha belegondolunk primitív igénytelen sorozatokkal és fostalicska érdektelen filmekkel győznek meg az igazukról. Napi 100 filmet gyártanak az ő szellemükben és azt meg is nézik a hülye emberek. Én olyan szinten nem tudok már amerikai filmet megnézni, hogy hányingerem lesz. Nem akarattal idegenkedem tőlük, hanem nem találom őket szórakoztatónak, intellektuálisnak. Igénytelen, sematikus, erőltetett történetek megfelelő ideológia körítéssel. Nem, hogy nem fizetek értük, hanem még pénzért sem nézném meg őket. Egyszerűen NEM SZÓRAKOZTATÓAK. De az embereket ehhez szoktatták. A vicc, hogy láttam pár filmet (na jó, csak átpörgettem őket), és elcsodálkoztam, hogy már a kommunizmusban is engedték ezeket nálunk. Az emberek az egészből a csillogást fogták fel, meg jó kocsikat. Akkor kötelezték el magukat mellettük.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 12:17:46
Egy spanyol a saját számait énekli, egy olasz szintén. A brazil bossa novát és szambát, ami század óta töretlenül fejlődik, nem volt semmi ami megakassza.
Hol van a magyar Sorrentino aki az elmúlt tíz évben csinált volna egy La grande bellezzát vagy egy Parthenopét?
Bekapcsolod a rádiót, depresszív szar európakiadós alterrock vagy sárdonnéhányós Azariah meg ez a szemét megy. Elegáns helyeken is.
Nincs nemzeti kultúránk ami asszimilálna, ennyi. Nem tudod dallal, verssel, filmmel, bármivel kitenni magadból a bajodat. Ezért van az, hogy a gyereked felmegy Pestre vidám mosolyós tiniként és depresszív, mosolytalan, a saját megszületett gyerekeivel is bugrisként viselkedőként jön vissza, ez a szomszédom huszonéves egyetemista lányának karriertörténete, analóg azzal amit írtál. Itt a faluban járt táncházba, mindenhova, mostmár köp az egészre.
Bili 2025.12.09. 12:56:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.09. 13:07:19
Én is mindig vettem a szombati MNemzetet és Népszabadságot. 1997-2007 között.
Gery1987 2025.12.09. 13:39:10
A te generációd s sáros ebben, hogy ilyenné tették a közhangulatot.
Bunkó, cinikus, buborek, alkesz dogoljon meg az szomszéd tehene mentalitas, jovanazuuugy...
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 13:48:30
Lehet, hogy igazad van. Azt nem tudom viszont, hogy mennyiben felelős ezért a török hódoltság. Gyakorlatilag a mai magyaok genetikailag nem is azok, max. 20-30%-ban. Lehet, hogy ezért van az egész? Mindenestere nagyon elszomorító.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 14:26:06
A magyar lassú mint a víz, és ez abszolút kormányzati feladat lenne a kultúraépítés. A mostani kormány pragmatikus, azt mondja, ha a hülye magyar nem akar tanulni, hát menjen 16 évesen melózni.
Most ahogy írok, azért talán mégsem a genetika lesz itt a fő dolog, hiszen az afrikai, olasz, holland, spanyol, portugál, német, magyar brazil egyformán szambázik.
www.youtube.com/watch?v=qo4OGtRPWLQ
MEDVE1978 2025.12.09. 14:36:47
Orbánék profik a médiát érintően, ez lényegében a FIDESZ 2002-es és 2006-os vereségeivel van összefüggésben. Viktor akkor jött rá, hogy a média bemutatta őt igaz valójában, ha úgy tetszik nem ő tematizálta a közéletet, mert nem volt elég médiaháttere és ezért veszített is. Az egész építés ezt követően látszik a FIDESZ-en, ennek része a Hír TV létrehozása, ami azóta is egyszerű FIDESZ propaganda TV-ként működik, illetve a Magyar Nemzet erősítése stb. 2010 után aztán jött az ellenfél médiájának kinyírása vagy átvétele, az origo, a Népszabadság, a TV2, az index, Klub rádió stb.
A FIDESZ-es média stratégia igazából 2020 tájékán kezdett el kopni, amikor az internet már egyre nagyobb jelentőséget vett fel a mindennapi életben és a videómegosztók is kezdtek társadalmilag előtérbe kerülni. A FIDESZ ugyanis 2010-től elsősorban a hagyományos médiára fókuszált, viszont a fiatalok azt egyáltalán nem fogyasztották már.
Erre reagált a NER először az origo és aztán az index megkaparintásával, illetve a Megafon létrehozásával, illetve ennek a folyamatnak a kicsúcsusodásai a digitális polgári körök, valamint a FIDESZ-es influenszerek tudósításai a miniszterelnök programjairól.
A színvonalat érintően a NER lényegében sorbakapcsolt zombikat csinált ezekből az újságokból, csatornákból. A fő üzenetet Rogán Antal adja ki és ez rezonál végig, nagyon gyakran változatlan formában a FIDESZ-es médián: a KESMA-n, a TV2-n, a különböző influenszerek videóiban.
Természetesen egy ilyen helyen egy képzettebb és ambíciózusabb újságíró nem nagyon tud mit kezdeni. Nem véletlen az index átalakítása sem, az index ma már úgy dolgozik, hogy rengeteg tartalomfelelős megbízottja van, akik azonban zsoldosok és pillanatok alatt elengedhetők, ha valami rosszul csinálnak. Éppen ezért nincsenek túl kiemelkedő újságírók ma a NER sajtójában, akik vannak és mondjuk elmennek vitatkozni, azok általában Megafonos influenszerek vagy junior politikusok.
vergyula 2025.12.09. 14:50:41
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 15:00:41
alöksz róz 2025.12.09. 15:06:43
objektív média nincsen.
vergyula 2025.12.09. 15:21:08
Tapi2021 2025.12.09. 15:26:18
Mondanál egyet?
Tapi2021 2025.12.09. 15:44:53
Már te is azt írod, hogy utópia! Tehát NEM MEGVALÓSÍTHATÓ, vagy nem is szabad megvalósítani!
Az is sajátos, hogy egy globalista PÉNZEMBER egy TŐKÉS, aki kiépített egy rendkívül hatékony globális (nyomásgyakorló) rendszert, számos embert meg- és lefizet..., hogy a SAJÁT céljait szolgálják és valósítsák meg, szerinted ő az, aki küzd a globális elnyomók ellen.
Mert ő mi?
Mindenki, akinek MÁS az elképzelése, mint neki, az ő nyomulását, nyomásgyakorlását, erre kiépített globális szervezetét tarja globálisan elnyomónak!
"Sajnos, az anakronisztikus társadalmakban azt sem értik mit akar"
Inkább végre egyre jobban és többen értik! Ezért állnak ellent neki!
"A gond nem Soros, hanem ez azok a gazemberek, az "erős vezetők" mint Orbán, akik fogva tartják a társadalmat"
A Soros-féle, globalista, pogány, stb. nemzetközi erőkkel szemben csakis erős országok és népek képesek VÉDEKEZNI!
"Csakhogy az értelmiség egyedül nem tud megküzdeni a " mucsaisággal" "
Kérdés, ki, kit tart értelmiségnek?
Tapi2021 2025.12.09. 16:02:08
Ebben pl. szintén van OV-éknak is felelősségük. Itt is előjön, hogy szar a kommunikációjuk itthon is, külföldön is.
A helyében én pl. világosan elmondanám, hogy az EU egy BÉKE projekt! (A NATO meg egy védelmi projekt.)
Aki tehát háborúzni akar, az NE EU-s sőt, ne is NATO színekben tegye, hanem alapítson rá egy új "Antantot" és hajrá! A hajlandók koalícióját.
De SEMMIKÉPPEN NE mint EU, vagy mint NATO!
A NATO azért kerülhet ide, mert kifejezetten védelmi közösségnek lett létrehozva, nem támadónak. Az USA sem mint NATO támadta meg sorra az országokat! Hanem az erre hajlandókkal szövetkezve!!!
Másik dolog, hogy ha egyes NATO tagországok szándékosan húzzák magukra a háborút és úgy kerülnek bele, vagy úgy támadják meg őket, akkor ugyan miért lenne érvényes kötelezettség, hogy a többiek menjenek neki, nekik segíteni és az ő hülyeségük miatt meghalni???
Szóval Orbánnak ilyesmiket kellene jól elmondania. Pl. most, amikor három európai "hatalom" meg Ukrajna főzi a saját kis leveskéjüket.
Mi fasz köze kellene, hogy legyen ehhez az EU-nak??? ....
Tapi2021 2025.12.09. 16:18:13
Nektek 35 év alatt miért nem sikerült jobbos, nemzeti értelmiséget épiteni? "
Ennek sok oka van. Az egyik mindjárt az, hogy míg a konzervativizmus, a kereszténység, a patriotizmus egy életérzés, életfilozófia, amely nem mozgalom, nem politikai akció, így nem is késztet cselekvésre, politikai AKTIVIZMUSRA, addig a balosság, a liberalizmus (amit ma értünk alatta), és társaik mind AKCIÓK.
Mind akarnak valamit, mind politikai cselekvő.
Ezért tehát aktívan nyomultok mindenhol. Ez a konziktól, keresztényektől TÁVOL ÁLL.
Franc se akar most sem harcolni veletek, pl. a normális családért, az abortuszos népirtás miatt, a woke ellen, az újjáéledt pogányság ellen, a baliiberális elnyomási kísérletek, sőt, valóság ellen, stb. Csak muszáj.
MI inkább söröznénk egy kényelmes fotelben és a haverokkal anekdotáznánk.
Messze elkerülve a színpadokat, tv stúdiókat, nyilvánosságot... Nekünk erre nincs igényünk.
Ezért nem vagyunk, voltunk ott.
Ezért nyúlta ezeket a tereket le sokáig a ballib oldal. Sőt, nem egyszerűen lenyúlták, ki is sajátították! A művészeteket, a sajtót, a színházat, a pódiumokat, a katedrákat, már a Nobel-díjat is.
Most sem tudtak egy érdemes konzi-keresztény-hazafi írót találni egy irodalmi Nobelhez...
Ez is kisajátítás!
És akkor jössz a rossz dumával, hogy miért nem vagyunk ott többen ezeken a helyeken?
Tapi2021 2025.12.09. 16:35:12
Mára generációk nőttek fel úgy, hogy ezek kivétel nélkül és szinte folyamatosan bizonyos erők kezében voltak és vannak!
Ha éppen nem, akkor megy a balhé.
Én is csak úgy tudok hatni a gyerekeimre, hogy próbálom, amíg lehet együtt nézni velük a filmeket, megbeszélni őket, meg egyáltalán elmondani nekik az álláspontomat politikai kérdésekben.
Hogy ne csak máshonnan töltsék az elméjüket.
És már ez egy olyan aktivizmus - lásd a korábbi hsz-emet - amit azért teszek, mert muszáj. Azért, mert ma védekezni kell. Hiába idegen ez egy konzi-kereszténytől.
Az LMBTQ ügyek emlegetése nélkül is leéltem évtizedeket, amíg nem kezdték naponta az arcomba, és a gyerekeimébe tolni.
És muszáj beszélni róla.
alöksz róz 2025.12.09. 16:41:27
a szolgalelkűből meg nem lehet értelmiségi. seggnyaló lehet belőle.
alöksz róz 2025.12.09. 16:42:28
alöksz róz 2025.12.09. 16:43:22
Tapi2021 2025.12.09. 16:47:51
Ez szinte természetes volt.
Nyilván tehetséges újságírók is voltak, akik jól írtak. Csak ballib jól.
Ez utóbbi csak akkor kezdett feltűnni, amikor kezdtek végre megjelenni konzibb, nemzetibb és keresztényibb médiumok is. És egyszer csak ott álltam, kezemben mindkét fél sajtójával és olvastam ugyanazokról a dolgokról két teljesen más megközelítést.
És szinte szó szerint "éreztem", ahogy a hályog felszakadt. Hogy basszus, hát XY dolgot lehet ám nagyon másképp, és mégis érvényesen és jogosan látni másnak, mint ahogyan a Révészék látják a Népszabinál!
Ritkán tudatosul ilyen világosan az emberben, hogy tényleg az vagy szellemben, tudatban, az elmédbe és gondolkodásodban is, amit szellemi szinten "megeszel"!
Ezért nem mindegy mit.
És tenni kell azért, hogy mást is kóstolj, ne csak a megszokottat! Csak így szakadhat fel a hályog vagy mai szóval a buborék.
alöksz róz 2025.12.09. 16:56:07
Tapi2021 2025.12.09. 16:57:35
Elérhető lett a Békeharcos 2. évada. James Gunn rendezése, írása. (Galaxis őrzői, új Superman...) Az első évad elég durva volt. Erkölcsileg nagyon sok határesettel, átlépéssel, de voltak nagyon vicces poénok, beszólások is, így végül is élvezhető volt, még egy konzinak is. (Akinek bejött anno a Brian élete is.)
Szóval megnéztem a 2-at is. És, sajnos ég és föld. Gunn azóta a pogányság, LMBTQ propaganda és az erkölcstelenség zászlóvivője lett. A második évad már nem vicces, hanem ótvar propaganda és öncélú vulgaritás, célzott és már nem is álcázott agymosási kísérlet.
De hát kik monopóliuma Hollywood??? ...
Boldeone2 2025.12.09. 16:57:51
Erkölcstlen az Orbán- rezsim! Évek óta megy a gyermekek verése, a pecofília, a prostitúció az államra bízott gyermekekkel!
Csak azt ne mondd, hogy az állam, a felsőbb szervek nem tudtak róla!
Mindnyájan tudjuk, hogy de!
Ezért mondom: soha többet ekkora hatalmat senkinek!
youtu.be/2-PwsaFAD8Q?si=nEY0oIOBNeIkkgZU
Boldeone2 2025.12.09. 17:01:18
- pofátlan vagyongyűjtés, a "családnak" is
- buzulás, prostik, koko- titokban
- gyermekek abuzálása, pedofília!
Pedó Fidesz, mondják ma már sokan!
Tapi2021 2025.12.09. 17:14:13
Mi a magyar kultúra?
Apáméknak és fölöttük még a magyar nóta, cigány zenével. A csárdás.
Iszogattak egy buliban, nótáztak, táncoltak, iszogattak, tovább nótáztak...
Bevallom, hiányzik az a világ és az a hangulat. Sokszor dúdolom is magamban, hogy "nótás kedvű volt az apám, átmulatott sok éjszakát...".
De már én sem voltam se nótás, se csárdást járó alkat. Hallgatni, nézni még jó volt, de csinálni már nem akartam. Aztán már nem is lehet, mert mások sem akarták és kihalt.
Számomra ez volt a magyar nép kultúra.
Ez elveszett. De én sem kapaszkodtam belé. Mások sem. Ezért veszett el.
Hogy ez baj-e? Valahol biztosan, a veszteség, veszteség. De, hogy ettől most már ne lenne magyar kultúra? Nem tudom. Mi az?
A jó szövegű "magyar" pop vagy rock? Vagy mi lenne az?
Miközben látom, hogy mi az, ami elveszett - szinte egyetlen generáció alatt! -, azt nem látom, hogy kényszerrel kellett volna megtartani azt, amit ilyen könnyen és gyorsan engedett el mindenki.
Nekem a táncház is kényszer. Nem a világom. Jó, hogy hagyományőrzők megtartják, de az sem az én "kultúrám".
ez a nevem senki 2025.12.09. 17:35:47
Tapi2021 2025.12.09. 17:42:39
Hú, hát nem sajnos. Bentről és kintről is látom.
Profik voltak a médiumok megszerzésében és átszervezésében, átállításában. De bebizonyosodott, hogy nem elég tulajdonolni, uralni a sajtót, JÓL működtetni is kéne!
Ahhoz pedig jó szakemberekre lenne szükség, nem haverokra, talpnyalikra és olyan szerencsétlenekre, médiamunkásokra, akik pisszenni sem mernek, mert kirúgják őket.
Inkább mindenki meghajlik. Sokszor a teljesen lúzer, anti-szaki főnököknek, akiket csak helytartónak tettek oda, meg haver és kell neki egy főszerkesztői poszt és fizu.
A jobbos TULAJDONÚ média tele van megalkuvókkal, ellenzékiekkel és haverokkal!
Lassan újságírókra nincs is szükség, TARTALOMGYÁRTÓK kellenek, akik generálják a kattintást hozó SZART, főleg a közösségi médiából átcsatornázott fossal. ...
És mindenki, akinek még van, volt köze a szakmához kussol és nyel, mert nincs hová menni.
Amit a Fidesz művel pl. a megyei napilapoknál, arra szavak sincsenek. Főleg a kollégákkal.
Aki tud menekül.
Az elkötelezettek is, mert velük is úgy bánnak, mint a cselédekkel. Vagy inkább robotokkal. Vidéken az újságíró most egy robot.
Azt is leszarják, hogy ki ellenzéki, ki lenne egyébként velük. Ha mind termeli azt a szart, amit kérnek és kussol, elfogadja, hogy hülyék irányítják, maradhat. Persze csak addig, amíg nem jön az újabb spórolási ukáz, mert akkor jobb-konzi-keresztény ide vagy oda, repül. (Főleg, ha azért kell spórolni, mert a havernak kell egy vezetői poszt vezetői fizuval!!!...)
Mindenkit leszarnak!!!
A "sajátjaikat" ugyanúgy, mint az ellenzékieket.
Itt vidéken tort ül a szakmaiatlanság, a haveri világ, az amatőrizmus és az ostobaság a "kormányközeli" médiában. Is.
De Pesten sincs ez másként, hiszen onnan jönnek az ukázok...
Az meg, hogy mennyire hatékonyan tudnak kommunikálni itthon és külföldön, hát szintén jól látszik.
Onnan nézve nem a fákjaláng vagyunk, hanem a mocsárgáz.
Úgyhogy csak óvatosan ezzel a profizással. A mennyiségből nem lett minőségi ugrás. Egy ideig a mennyiséggel is lehet teret nyerni. DE utána már csak minőséggel.
Már a "kegyelmi ügynél" kiviláglott és azóta sokszor, mennyire nem vagyunk profik.
Tapi2021 2025.12.09. 17:59:08
Természetesen egy ilyen helyen egy képzettebb és ambíciózusabb újságíró nem nagyon tud mit kezdeni. Nem véletlen az index átalakítása sem, az index ma már úgy dolgozik, hogy rengeteg tartalomfelelős megbízottja van, akik azonban zsoldosok és pillanatok alatt elengedhetők, ha valami rosszul csinálnak. Éppen ezért nincsenek túl kiemelkedő újságírók ma a NER sajtójában."
Igen, ez így van.
A "régi" újságírók, tehát akik még tudják mi az, ezt nem bírják. De a szerkesztőségek sem őket. (Értsd: a kinevezett haverok, helytartók, akiknek a dolga vasmarokkal fogni a munkatársakat, és teljesíteni a parancsokat, kritika, ellenvetés, szakmai szempontok és lélek nélkül.) Ki is nyomják őket, amint lehet.
Vannak még tehetségek persze, de azoknak sem kell a tehetsége, csak, hogy gyártsa, amit kell. Meglegyen a kiszabott karakter. Tolja a szekeret úgy, ahogy a főnök mondja.
Ne újságot írjon, hanem TARTALMAT GYÁRTSON! És akkor egy ideig még van szarul fizetett munkája.
Itt vidéken egy "csak" újságírónak, médiásnak, kommunikációs szakembernek NINCS HOVÁ MENNIE dolgozni! Ergo, megalkuvók leszünk. Amíg bírjuk.
alöksz róz 2025.12.09. 18:03:05
"Itt vidéken tort ül a szakmaiatlanság, a haveri világ, az amatőrizmus és az ostobaság a "kormányközeli" médiában. Is." - meg az egész államigazgatásban meg az egész állami gazdálkodásban is.
abban az egyben profik, hogy bűnszervezetben lopjanak.
alöksz róz 2025.12.09. 18:04:31
alöksz róz 2025.12.09. 18:08:29
alöksz róz 2025.12.09. 18:09:50
mehetsz a gyárba 12 órázni.
Tapi2021 2025.12.09. 18:10:39
Ilyen szempontból mindegy, hogy a tulajdonos éppen az állam/kormány vagy Axel Springer (nyugodjék békében).
Azok meg meghatározzák, milyen lehet a médiumuk. Akkor mitől függetlenek?
Külső tényezőktől, esetleg. Más tulajdonosok médiumaitól.
Például az Axel Springer hálózattól és annak ideológiai vonalától mennyire független az EU hivatalosnak tekintett lapja a Politico?????
Tapi2021 2025.12.09. 18:14:34
A rendkívül ritka esetek egyike, amikor egyetértek Boldival. :-)
Hozzátéve, hogy a köznek, az államon keresztül joga van a költési feltételeket meghatározni, akár korlátozni!
Tapi2021 2025.12.09. 18:15:46
Tapi2021 2025.12.09. 18:17:48
És ebből rögtön tudható is, hogy ki teljesen elborult hülye.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 18:18:36
"A jobbos TULAJDONÚ média tele van megalkuvókkal, ellenzékiekkel és haverokkal! "
Van egy ismerősöm, aki sokat forog ilyen körökben. Teljesen ki van akadva, hogy a viszonylag ismert jobbos újságírók olyan 5-600 Ft között keresnek nettóban. Ugyanez a 444-nél vastagon 1,5 millió feletti összeg. Sajnos nem fizeti meg a Fidesz az embereit. Bayer kivétel, de a többi csak gombokat kap.
alöksz róz 2025.12.09. 18:19:36
alapvető ellentmondásba kerültél saját magaddal mindössze három mondaton belül :D
Tapi2021 2025.12.09. 18:19:53
Nem, ők már fel voltak a szocialista-kommunista diktatúra által szabadítva. Ők már öltönyben jártak bulizni.
alöksz róz 2025.12.09. 18:21:09
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.09. 18:22:01
Én még a barátokkal szoktam nótázgatni, de a többségük erdélyi gyökerű, ahol viszont tovább megmaradt ez. Apámék is még a brigádkiránduláson nótáztak, kisgyerekként láttam. Én ezért tanutam meg hegedülni, hogy tudjunk nótázni együtt. Persze ehhez társaság kell, egyedül nem lehet. Olyan bulikat szoktunk évente egyszer a táborokban csapni, hogy a környéken bedugják a fülüket a lakók. Sokan szóltak is már, hogy milyen jó ilyet látni, mostanában ez nem divat. Persze a végén meg a fiatalokkal együtt megy a gagyi mutatós, de az is MAGYARUL. Egyszerűen azt értjük. Angolul mi a fszt lehet énekelni? Egy magyarnak semmit.
alöksz róz 2025.12.09. 18:22:29
és az nem tűnt fel véletlenül, hogy a leggagyibb liberális maszlagot írtad le a magyar kultúráról?
Yorg 2025.12.09. 18:23:51
:D Ezt pont te írod??
Minden hullámhosszon a te nyavalygásaidat kéne sugározni Trianonról, meg a jövő évi Tanácsköztársaságról, és a Kárpát-medence összes élőlénye magyar akarna lenni.
Tapi2021 2025.12.09. 18:30:01
Ahogy te képzeled. Ne hidd, hogy volt újságíróként, pláne ha vezető is voltál, felvesznek. Ha meg ötvenen túl vagy, akkor véged.
Nekik csavarok kellenek, akit becsavarnak és nyomja a melót. Minimálbéren.
Az értelmiségi erre alkalmatlan. Szerintük. És van benne igazság.
Ha itt kikerülsz a szakmából, szinte véged van. Főleg, ha beköltözőként nincs erős és támogató kapcsolatrendszered sem.
Még tanítani sem mehetsz el diplomával, kommunikációs végzettséggel, több évtizedes gyakorlattal, kommunikációt, újságírást tanítani, mert nincs pedagógus végzettséged! Egészen agyrém.
A friss pedagógus diplomás meg nulla szakmai tapasztalattal igen.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:33:26
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:36:22
Pontosan azokat a kérdéseket kellett volna az igen tisztelt "nemzeti" kormányoknak napirendre venni, de már az első bedörögte a barcelonai olimpikonok fogadásán, hogy nem vagyunk nacionalisták, soviniszták, irredenták.
Tapi2021 2025.12.09. 18:37:21
És vagy ez vagy a semmi. ! Jobb-konzi-keresztény-patriótaként és nagycsaládosként! Most éppen egy "Fidesz-KDNP-s városvezetés alatt, Fidesz-KDNP szavazóként...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:38:04
Tapi2021 2025.12.09. 18:38:59
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:40:15
alöksz róz 2025.12.09. 18:40:27
az imént is bemutattad.
alöksz róz 2025.12.09. 18:40:52
alöksz róz 2025.12.09. 18:41:29
Tapi2021 2025.12.09. 18:43:36
És igen, a Fidesz robotokat akar, tartalomgyártásra, nem újságírókat. Úgy is bánnak velünk.
Ha az AI ki tudna menni az út szélére, amikor valamelyik politikus átad egy befoltozott kátyút, már le is lennénk cserélve gépre.
Rogán meg pár tucat programozó teleíratna az AI-val minden lapot. Simán. Egyébként ez a jövő.
Tapi2021 2025.12.09. 18:49:11
Nem Bartók és Kodály.
Erről egy régi Felvonulók kérték paródia jutott eszembe. :-)
"Stravinski: Manók tánca"
www.youtube.com/watch?v=cwI2EvLPCgw&t=43s
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:49:32
Az eredménye pedig a fentebb látható bőgatyázás lett.
Tapi2021 2025.12.09. 18:51:35
Dehát tényleg nem vagyunk. :-)
Gery1987 2025.12.09. 18:52:42
Minek?
Azt mondtad téged nem érdekelnek a linkek meg a tények meg semmi, te tudod amit tudsz és ennyi.
Megbeszéltük már ezt én neked soha többé semmit nem fogok kiturni.
Mert nem érdekel, mert száraz rá.
Megvan az alomvilagod a szektad a tirzsed és hagyjanak békén a bubidban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:53:59
Tapi2021 2025.12.09. 18:54:59
Inkább arról van szó, hogy egy nem reális dolgot várnál el egy kormánytól, olyan dologban, amire nincs valós ráhatása.
Parancsra - pláne - senki nem fog újra dalolni, táncházba járni..., stb. Olyan dolgokat csinálni, amiket önszántából nem akar.
Tapi2021 2025.12.09. 18:58:02
De ki? Mi sorvasztottuk el! Mi nem vettük át a stafétát a nótás szülőktől, nagyszülőktől.
Senki nem tiltotta meg.
És talán ez a normális, hogy néhány generációnként megújul a kultúra is. Új dolgok jönnek, régiek mennek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 18:59:04
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 19:00:05
Tapi2021 2025.12.09. 19:03:43
Az eredménye pedig a fentebb látható bőgatyázás lett. "
Persze, ez is igaz. De beleillik abba, amit a konzi-keresztényekről írtam. Hogy mi nem is akartunk soha politikai, ideológiai aktivistaként nyomulni.
A konzervatív szemlélet, a keresztény élet nem egy termék, amivel mindenképpen színpadra vagy hordóra akarunk állni, és tukmálni, üvöltözni róla.
Ezzel persze át is adtuk a terepet.
Amit mások ki is sajátítottak. És amikor már néhányan bemennénk, kilöknek. Mert ott ők az erősebbek.
Ez is kultúrharc.
Yorg 2025.12.09. 19:09:19
Yorg 2025.12.09. 19:12:20
Tapi2021 2025.12.09. 19:12:46
Az oktatás is olyan, mint a sajtó. Hiába vagy te a fenntartó, a tulaj, ha mások azt csinálnak benne, amit akarnak, akár veled szemben is!
Lásd legutóbb, hogy meghurcolták a katolikus egyetem talán dékánját, aki miután többször felszólított két oktatót arra, hogy legyenek szívesek oktatóként nem kiadni a katolikus egyház tanításával ellentétes nyilatkozatokat, és mivel ez nem vezetett eredményre eltanácsolta őket.
Tehát még egy egyházi iskolában sem vagyunk képesek a saját értékeinket megvédeni! Az egyházi iskolák is fullon vannak nem hívőkkel, tanártól diákig.
De ha tennél ellene, meg is ölnének.
Tapi2021 2025.12.09. 19:14:21
Tapi2021 2025.12.09. 19:15:05
alöksz róz 2025.12.09. 19:15:39
a nagyvárosi zsidók gúnyolták (vagy tán még gúnyolják most is) ezzel a magyarokat.
segítek példákkal, a teljesség igénye nélkül:
a bepálinkázva nótázáson kívül ott van még
a népművészet (pl népköltészet, székelykapu, hímzés).
a népszokások avagy tradíciók (pl a locsolkodás, elsőbálozás, a bulika utáni verekedés a szomszéd falu legényeivel stb),
népi bölcsességek: népmesék, szólások és közmondások.
játékok, találós kérdések.
népi gyógyászat.
tisztaszoba, tukmálás, vőfély, vasárnapi fürdés, pletykálkodás, lóca a kerítés előtt, meg egy csomó minden.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 19:21:37
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 19:23:57
24.hu/sport/2025/12/04/noi-kezilabda-vb-2025-magyarorszag-romania-konfliktus-kerekes-eva/
"Szerintem ez nevetséges! Nekem fáj a szívem, mert középen vagyok ebben a helyzetben. Nagyon utálom, amikor látom, hogy az emberek egymásra fújnak, egymással verekednek, veszekednek. Békében kellene lennünk egymással, az a legjobb. Ez csak kézilabda, nem háború! Mindegy, mi történt ezelőtt száz plusz évvel."
Egy katalán ilyet nem nyilatkozna, vagy ha meg is tenné, nem mehetne haza.
alöksz róz 2025.12.09. 19:25:54
1. nincs is annyi hívő, mint amennyi intézményt odaadtak az egyházaknak.
2. jóval több pénzt kapnak ezek az intézmények
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.09. 19:26:56
alöksz róz 2025.12.09. 19:32:24
alöksz róz 2025.12.09. 21:53:59
há magyarpéter mindig hazudik :D
www.facebook.com/reel/856592653903359
vergyula 2025.12.09. 23:01:12
Én nagyjából egyetértek az egésszel. A Klub rádió csak valami becsúszott hiba lehet.
vergyula 2025.12.09. 23:01:41
vergyula 2025.12.09. 23:07:31
vergyula 2025.12.09. 23:10:02
vergyula 2025.12.09. 23:14:30
Jártam egyszer Bukarestben üzleti úton. Senki sem akart megölni, és én sem őket.
Azt nem állítom, hogy mindegy mi történt 100 éve, de nem is az alapján kéne látnunk a világot. Történelem.
Gery1987 2025.12.10. 05:58:54
Ennek mondhatod, neki meg most is 1944 van....
Gery1987 2025.12.10. 06:00:27
Akkor jó hülyék ezek a katalánok.
Gery1987 2025.12.10. 06:03:28
Ehhez önteni kéne a pénzt a minosegi oktatásba, nem kiégett tanárokkal 100 éves padokban basztatni a gyerekeket napi 8 órában...
A turbo magyar kuruckodas ezen nem segít.
Gery1987 2025.12.10. 06:04:00
Hogy téged idegeljen.
Gery1987 2025.12.10. 06:07:34
Ez nem egy termék hanem egy letűnt paraszti, múltbeli világ, amit nem lehet erőltetni a posztmodern világban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.10. 07:27:05
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.10. 07:27:46
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.10. 07:32:43
Nem népszerű a dolog. Ahogy az elvakult fideszes haver írja feljebb, ez csak értelmiségi lázadás volt anno, ugyanúgy ahogy az összes többi, Radicstól a CPG-ig. Az ötvenes években többen jártak templomba, mint az azt megelőző ezer évben.
A táncház sajnos ma is értelmiségi dolog, és szűkebb mint volt, egyetlen eredménye hogy Martin György munkásságát megmentette.
Ez is szánalmas valahol, hogyha a "nemzeti" kormányon múlna, ma is úgy lenne mondjuk a népzenekutatás mint akkor, némafilmmel és terta magnóval.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.10. 07:38:50
Gery1987 2025.12.10. 09:33:22
Maradj is ott örökre, valami isten háta mögötti tanany aztán jó puffogast a soven haverjaiddal..
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.10. 10:38:03
Gery1987 2025.12.10. 11:12:23
Európában vagyunk hülyegyerek.
Csak az ilyen soven barmokat nem bírom mint te. Maradnal ott a frankoista fasko tesoidnal a picsaba azt dormogjetek egy net nélküli kunyhóban bazmeg:)
Tapi2021 2025.12.10. 12:53:28
a bepálinkázva nótázáson kívül ott van még
a népművészet (pl népköltészet, székelykapu, hímzés).
a népszokások avagy tradíciók (pl a locsolkodás, elsőbálozás, a bulika utáni verekedés a szomszéd falu legényeivel stb),
népi bölcsességek: népmesék, szólások és közmondások.
játékok, találós kérdések.
népi gyógyászat."
Ja, meg a "Stravinski: Manók tánca"!!! :-)
(Nézd meg a linkelt Markos-Nádas paródiát.)
Amiket írtál, azzal 40-50 (80-100?) évvel ezelőtt már csak az a 2-5-esetleg 10% foglalkozott. Mármint az echte magyar nép.
Ebben vagy ezen felül volt még az értelmiség, amely már ezekkel SEM foglalkozott. (Beleértve az eleve más kulturális közegben élt/élő zsidókat. De nekik eleve sosem volt része a kultúrájuknak a székelykapu, a matyó hímzés vagy a magyar nóta.)
Tapi2021 2025.12.10. 13:00:24
Mit? Hogy majd jönnek utánunk a többiek is?
Abból, hogy rájuk is hat a "kortárs" kultúra. Ami persze amerikanizált, nyugatos. Mindennel, amit ez jelent.
Az ottani fiatal is ezen nő már fel és a vidékiek sem olyan elszigeteltek már, hogy konzerválódjanak sok időre.
Már a Havasalföld eldugott falvaiban is van internet.
Magyarország több okból, előttük járt és jár, a nyugatos orientációban és a nyugatos kultúra átvételében.
Tapi2021 2025.12.10. 13:05:59
Pedig ez a jó hozzáállás. Mire mész azzal, ha vered magad a földhöz az elcsatolt országrészek és honfitársak miatt? Meg azzal, ha a MAI románt vered?
Ez, amit mond, nem azonos azzal, hogy elfogadjuk a helyzetet, hogy jól van az úgy. Hogy igazságosnak tartjuk. Csak azt jelenti, hogy annak nincsen értelme, hogy egy sportesemény 2025-ben is a trianoni traumánkról és a revansvágyunkról szóljon.
Így biztosan nem tudjuk visszacsinálni.
Tapi2021 2025.12.10. 13:13:39
Erről írtam az imént azt, hogy mi magyarok mindig sokkal nyugatiasabbak voltunk, mint a tőlünk keletebbre, délebbre élők. És a magyar kultúra is Európaibb volt.
Most írhatnám, hogy a románok, ukránok, szerbek... elmaradottabbak voltak, mint mi.
Mostanában kezdenek talán utolérni, nyugatosodni.
A nyugatosodásnak itt inkább a pozitív értelmében, amit ez századokon át jelentett. És nem abban, amit az utolsó egy-két-három évtizedben jelent, vagy kezd jelenteni.
alöksz róz 2025.12.10. 14:47:08
ilyenekből áll a népi kultúra, a miénk se volt kevesebb. nem csak a cigánynótából állt, ami egyébként elég szar, lássuk be. idegesítő vonyítás.
nagyanyáméknak még ezek voltak, nem a tévé bámulása. nekem gyerekkoromból, faluhelyről még ismerősek ezek a dolgok (ott tovább megmaradtak), de már csak úgy, hogy az öregek foglalkoztak vele.
Tapi2021 2025.12.10. 16:34:11
Ezért mondom, hogy ahogy mi is, úgy a többi nép is változik és változni fog. Csak más sebességgel esetleg.
Ezért nem nagyon értem Tamás kormányt érő kritikáit emiatt. Egy kormány sem tudja megállítani ezeket a változásokat.
A magyar meg ahol tudja támogatja a hagyományőrzést. Ennél többet mit tehetne?
Én is szívesen meghallgatom a népdalokat is, Kalákát is, operát is, de igazán a pop-rock-metál kapcsol ki. És ez ellen mit tehetnék?
Nyilván, amíg ezek nem voltak, vagy csak heti egyszer a B. Tóth László kívánságműsorában, addig jobban volt "helye" másnak.
vergyula 2025.12.10. 16:55:56
Elsőre úgy tűnhet, hogy ez nem ide kapcsolódik: Évek óta beszélgetjük bátyámmal Mindenszentek környékén, hogy vajon hányadiziglen visszamenőleg kéne megemlékezni, sírt gondozni, gyertyát gyújtani. Édesanyánk 2 éve távozott egy jobb világba, esélytelennek tűnik folytatni az ő hagyományait olyan felmenők kapcsán, akiket mi nem is ismertünk, pláne továbbadni a kisfiamnak.
Elnézést a gyászos hozzászólásért.
alöksz róz 2025.12.10. 17:26:46
csak más dolgok koptak ki hamar és maradtak meg esetleg.
"Nyilván, amíg ezek nem voltak, vagy csak heti egyszer a B. Tóth László kívánságműsorában, addig jobban volt "helye" másnak." - nyilván.
a nóta igen szar volt, ezért hamar kikopott, amikor már lehetett választani, mit hallgassunk. a pálinkázás viszont megmaradt, pedig az is kikophatott volna.
orbán viktor pedig pálinkázik és curtissel meg győzikével feszít :-)))
vergyula 2025.12.10. 18:12:38
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.12.10. 18:13:48
" ott a pont.."
Ó, Istenem, ments meg!
Angolul a point azt is jelenti, hogy lényeg. Angolul azt jelenti, hogy ez a lényeg. There's the point vagy It's the point. Erre lefordítják szó szerint az idegenszívűek, hogy ott a pont. :-( Mindjárt sírnom kell.
Tapi2021 2025.12.10. 18:45:03
Ez nálunk is probléma. Néhány éve megléptük, hogy egy falusi temetőben a közelebbi rokonok - rég elhunyt nagybácsik, testvérek, felmenők - maradványait exhumáltattuk és összeköltöztettük őket egy sírba.
Éppen ezért, mert már mi sem találtunk meg mindenkit, a fiatalabbak meg már azt sem tudták, hogy ki rokon, ki nem.
De ez is időleges megoldás, mert a közös sír "tudása" meg velünk száll majd sírba.
Előrenézve meg engem is foglalkoztat, mi legyen az én testemmel? Eleve hol lehetne eltemetni? Amikor már a negyedik településen élek. És itt ahol most élek, senkim nincsen a temetőben... Ki tudja a gyerekeim hol fognak élni? Stb.
Hívő emberként idegenkedem a hamvasztástól, de ha most kellene döntenem, talán leginkább ez a járható út. Mert 1. az urna mobil, szállítható, 2. a hamvak szétszórhatók, így utána szinte bárhol lehet értem gyújtani egy gyertyát, 3. van technológia, hogy mesterséges gyémántot csináljanak a hamvakból, és mindegyik gyerekem kaphatna egy kis gyémántot, amit eltehet egy dobozba vagy befoglaltathat egy ékszerbe...
Nehéz kérdés.
Az biztos, hogy egy helyhez kötött sír a legkevésbé szerencsés ma már, amikor mindenki vándorol.
vergyula 2025.12.10. 18:51:12
vergyula 2025.12.10. 18:53:24
Azért anyánk nevét felvésettük apánké mellé, amely fix helyen van.
alöksz róz 2025.12.10. 19:35:27
úgy használom, ahogy a magyarok.
te mint idegenszívű az angolt részesíted előnyben, én mint magyar a magyart.
mi, magyarok úgy használjuk, ahogy akarjuk, márpedig így használjuk akkor is, ha ti angolmajmoló idegenszívűek megpukkadtok.
alöksz róz 2025.12.10. 19:36:39
de akkor nem sírtál, hanem a markodat tartottad.
MEDVE1978 2025.12.10. 21:23:58
"egyértelműen tévedsz, ha ők maguk döntik el, hogy mit képviselnek, akkor az bizony egyértelműen független média."
Szerintem ez értelmezhetetlen. Egy hobbi honlapnál, ahol nincs anyagi érdekeltség és mondjuk csak örömből posztolgat híreket, még talán elképzelhető ez. Ugyanakkor egy hírportálnál már aligha. Egy hírportálnál meg kell felelni a hirdetőknek, az olvasóknak. Ha a Magyar Nemzet holnap kritikus cikket írna Hatvanpusztáról, akkor mindkettő miatt be is zárhatna. Ha a telex holnap hosszú cikket hozna arról, hogy Orbán Viktor a legjobb miniszterelnök, akkor szintén becsukhatnának. Amikor valami már kicsit nagyobb léptékben zajlik, a finanszírozási oldala miatt nem lehet teljesen független.
valis47 2025.12.10. 21:37:42
alöksz róz 2025.12.10. 22:01:08
alöksz róz 2025.12.10. 22:09:59
ha a hirdető elő tudja neki írni, hogy mit képviseljen és miről írjon, akkor nem független, nem is mondtam mást. ha nem tudja előírni, akkor független.
az olvasó pedig vagy olvassa, vagy nem olvassa, elég sok médiát ismerek, amelyik nem ahhoz írja a cikkeit, hogy mit szól hozzá x párt szavazóbázisa.
inkább olyat ismerek, ami meg akarja mondani az olvasónak, hogy miről mit kell gondolni.
pl. a telex. ezek progresszív liberális arcok, nem szeretik a fideszt, marhaság azt gondolni, hogy nem pont ugyanezeket írnák maguktól.
(és egyébként egyik fő hirdetője a ner-kompatibilis csányi bankja.)
Billy Hill 2025.12.10. 22:32:55
alöksz róz 2025.12.10. 22:41:02
Billy Hill 2025.12.10. 22:49:55
Egyébként környékbeli népeknél is van sok búval szeretkezett nóta, főleg déli irányban, szóval lehetne egy brand-et csinálni a k-európai kesergőknek...)
alöksz róz 2025.12.10. 23:32:42
jó ebédhez szól a nóta.
www.youtube.com/watch?v=WHBW1tGllZQ&list=PL8DB021D472AC1EC1&index=8
www.youtube.com/watch?v=QLNvDcDyW5o&list=PL8DB021D472AC1EC1&index=10
ilyeneket húzattak a cigánnyal az urak. tmpi is ilyen úrnak képzeli magát az anyja nagyszobájában :-)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.12.11. 07:49:41
A Balkánon máig népszerű a népzene, az araboknál is.
Sőt, ott mindenhol létezik a "turbófolk", azaz népzenei alapú modern zene.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.18. 10:28:28
Ami pedig az esetleges nyugatosodásos magyarázat, hogy miért nem a világod, arra csak annyit tidnék mondani, hogy elég látványosan cáfolódott meg amikor a sztrájk napján Lisszabonba érkeztem: mivel ugye nem kellett dolgozni, a jómunkásembereknél több borocska is fogyott. Az egyik szépen dülöngélő meszesgatyás a lenti dalt énekelte, már ahogy tellett tőle.
www.youtube.com/watch?v=lh9YHtZzHfk
Szóval nem a nyugatosodásról van szó, hanem arról, hogy magad is lesz.d a dolog ápolását, illetve nincs olyan kultúránk amely mondjuk a lenti képi és zenei világú klipet produkálna, amit amúgy egy ottani barátnőm deszkakocsmájában láttam először.
www.youtube.com/watch?v=EMkf5uwUAFc
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.12.18. 10:29:23