Amikor Mező Gábor publicisztikát csinál, az telitalálat. Amikor viszont oknyomoz, az katasztrófa.
Mivel többször kritizáltam az utóbbi miatt - lásd pl. itt -, íme az ellenpont. Íme egy anyag, mely nem leleplezni akar titkokat, hanem véleményt fogalmaz meg, szubjektívan, nyilvános adatok alapján:
Azt mutatja be, teljesen jól, hogy reformkommunista elit hogyan nőtt össze az új liberális elittel, ezúttal nem a gazdaság, hanem a kultúra terén.
Engem ez a jelenség az, ami a legjobban zavart annak idején. Bevallom, még ballib koromban - nagyjából 1988-1993 között - is nagyon viszketett nekem valahol a videóban kritizált jelenség miatt. Nem egyedül ez vezetett ki a ballib táborból annak idején, de ez is egy fontos motiváló erő volt.
Én ebben abszolút szektaszagot éreztem: a kiválasztottak, akiknek mindig igazuk van, s mindenki más, aki ámult tisztelettel leborul nagyságuk előtt. Aki pedig ez ellen egy szót is szól, annak antiszemitának rágalmazása, mintha az egész zsidó ügy lenne.
Nagyon ajánlom a videó megnézését.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Serény Vélemény 2026.01.27. 06:35:13
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 07:15:02
A bejegyzésbeli téma pedig szimplán ízlés és műveltség kérdése, én komolyzenén és népzenén nőttem fel, akkor is világos volt, hogy a cikkbeli produkció mekkora szar.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 07:49:44
Ennek a műfajnak eleve van egy nagy baja: nem kell jót csinálni, elég elüvölteni pár jelszót, az aztán meg tetszik az adott jelszavak híveinek.
Plusz Mo-on a szekértábor-elv: a mieink tetszenek, bármekkora szart is produkálnak.
filmraketa 2026.01.27. 08:29:46
Gelimtredfd 2026.01.27. 08:40:10
az egész zsidó ügy lenne.
--------------------------------------------------------
1. A csinál egy sklavenaufstandi hang, szláv, sklavisch, dúrgerni kell.
2. Az ok hang rekkésje gewöhnen, indogermán euk stumától, dúrgerni kell, bullshitizmus. Az ok lagujára azt kell írni, hogy raku.
3. Nem nyom, a nyom hangot inkább dúrgerni, lagujára dúrekni dúrka és foru(Spur átírva), hogy visszagermánosítsunk, de ide azt kell írni, hogy rekkent, rakut rekkent.
4. Ühgy írva, germán withja-tól.
5. A probléma, hogy ez valósan egy jude-ühgy. Erre van egy rövid storyem. A debreceni egyetem filozófia szakja egy zsidótól van lerakva, a zsidótól, ahogy Vajda ered például az itteni Nietzsche lerakás. A probléma, hogy Vajda interpretációja zsidó, kretény-jude problémákról beszél így, stakhogy Nietzsche a nácizmus filozófusja, de a zsidók úgy vágyák interprátlni, ahogy azt a hülye nőt, aki átment a judaizmusra. Nietzschenél nem erről van a regyó, de az Egyetemen a két hanuka fingrista, ahogy Maticsák és Hoffman már rám is rontott. Ez egy zsidó ühgy, zsidó ühgy a fingrizmus is.
Gelimtredfd 2026.01.27. 08:41:49
----------------
Fogalom bulslhit hang, dúrgerni regynire.
Adat hangot is dúrgerni, rejni, rejta.
Alap hangot is dúrgerni, az al a túl, inkább raku: rejták laguján.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 08:47:56
Meg akarom keresni majd, az egyik témája közvetlenül érinti a családomat, és úgy látom, érdemes lenne neki néhány érdekességre felhívnom a figyelmét.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 08:50:45
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 08:52:25
Ami engem legjobban zavar, hogy amit ismerek SZEMÉLYESEN, a külkeres világ témája esetében teljesen tévúton vannak. Eleve nem is koherens amit állítanak saját további állításukkal.
Ő is és Borvendég is kb. azt csinálják, amit a nyugati médiák Putyin vagyonával: évente nő százmilliárddal, de közben még 10 millióra sincs bizonyítékuk.
Boldeone2 2026.01.27. 09:01:51
Geszti Péter valamelyik gyermekműsorban tűnt fel, meg a Mézga csalában. Volt valami gyermekfilm mellékszerepe is, de arra már nem emlékszem. Az Első Emelet zenekarnak szintén tagja volt
Princz Gábor ( Postabank) segítségével hamar karriert épített a rendszerváltás után..
Ne feledjük: a késői kommunizmus szabadabb volt sok szempontból, mint a mai Fidesz vilàg! Azt már érezték az emberek, hogy lassan vége lesz, a rendszernek . Egy kései kommunista vezető sem akart olyan diktátor lenni, mint Orbán ma
Boldeone2 2026.01.27. 09:08:14
A másik oldalon meg a "népnemzetiek" Így újra indult a történelmi ellentét: urbánusok vs népiesek
Az ellentét ma is megvan: Budapest - a többség - gyűlöli Orbánt, a gumicsizmás parasztot, aki képes disznót ölni, majd pr-fotózkodni utána
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:12:53
Én is fővárosi ember vagyok, irtózom pl. a disznóvágástól. Viszont van eszem, s képes vagyok belátni: olyan nincs, hogy a disznó nem hal meg és mégis disznóhús lesz a tányéron.
alöksz róz 2026.01.27. 09:16:12
alöksz róz 2026.01.27. 09:19:09
a disznóval van itten a fő baj, nem a vágással :-)
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.01.27. 09:20:48
" a belpesti magyargyűlölő zsidók lenézték és gúnyolták a többieket. "
Miért a múlt idő?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:21:42
Az alap az volt, hogy egy szűk pesti értelmiségi réteg kinevezte magát a nemzet lelkiismeretévé, s aki meg nem értett velük egyet, azokat mucsai fogatlanokká.
Ez ellen meg lassan felláézadt a többség.
A Zorbán meg időben észrevette, ha marad az önkinevezett elit oldalán, ott ő maximum örök pótjátékos maradhat csak, így átállt a többséghez a 90-es évek második felében.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:23:02
Ha te disznó lennél, mit választanál, a házi vágást vagy a nagyüzemi vágóhidat?
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:28:51
------------------
Antandatét, nem ellen. Nem nép, hanem folykó vagy bölgo.
Bullshit! Sajnos stak Sklavenaufstand van, ennyit erről.
alöksz róz 2026.01.27. 09:31:42
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:32:11
------------------
Ész hangot dúrgerni, bulslhit halandzsa.
A képes hangot is dúrgerni, libcsi, ernya vagy rekna.
Belátni németizmus, einsehen, a frazeológia emprizmus, így:
bírem remermányt, s rekna vagyem rakni...
Sajnos ez bullshit! A sklavenaufstandnak anta kapitalista vagyem, azt vélem, hogy a humanoid is váljon Betreibskapitalvá, a munkás, ahogy a disznó(nem csuvas hang).
A disznó-t inkább bolványra, Lichtre kellene átírni.
alöksz róz 2026.01.27. 09:33:08
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:33:24
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:34:58
Az a baj, hogy nincs történészi kutatás ebben a témában még mindig.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:36:22
Nem kéne etetni a vidéknek a várost, egyétek csak a szart.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:37:11
Azt választanád, ami gyorsabb és kevésbé stresszes.
Egyértelműen a házi szakszerű vágás a jobb a disznónak.
alöksz róz 2026.01.27. 09:37:19
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:38:11
---------------
Nem komoly, hanem ernyeszta, ősungarisch, a komoly szláv degenerált.
A zene hang is szláv, a tematika itt sklavenaufstandisch, ahogy a gajdol, stak az ének germán, de azt rekkja, hogy nyivákolás, Aufhebungolja a zenét, vagyis negatívnak mondja.
A tánc, a dal, danol ezek rokonok, ahogy a gajdol, zene sklavenaufstandi hangok, dúrgerni kell őket, a germán ének-vel, ana ahogy írtem nyivákolás, Gewimmer.
Ki kell menni, és ahol szlávizmus, sklavizmus van, ott ütni kell, ahol megy a zene.
alöksz róz 2026.01.27. 09:39:06
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:39:20
Ugyanaz más szavakkal.
A lényeg: aki elitté nevezi ki magát, az aztán könnyedén bukik, mert az elittől az ember maximális eredményt vár, ami aztán persze nem jön.
Az eredmény: le se szarja őket senki.
A magyar eseménysorozat pont ezt igazolja.
_Neville 2026.01.27. 09:41:00
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:42:40
--------------
A disznó maradjon stak Licht, ahogy a dívány, az indogermán dei stumától, ahogy dísz, dics, díjó...
Nem jobb, az az indogermán ie stumától ered, ide azt kell mondani, hogy véla, ahogy wohl, a vél-től, a jó racionális hang volna, de vissza kell verbesíteni, raktagát kell mondani. A jó hang átment egy teleológikus és utilitarista-empirista interpretáción úgy dúrgerni.
Véla a hang. Sajnos nem véle, de tiltani kell a vágást otthon, attól, hogy ősi germanoid vagyem, vagyis arányétma kell, ősi kommunizmus.
_Neville 2026.01.27. 09:42:54
alöksz róz 2026.01.27. 09:43:08
@Deak Tamas: én komolyzenén és népzenén nőttem fel
finom úr a tompi :DD
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:44:22
_Neville 2026.01.27. 09:45:26
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:46:13
Szaktörténészek munkáit se olvassa a saját szakmája, akkor nem lehetne Teleki Pál "ismeretlen" búcsúleveleit elemezni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:46:49
Ha igaza lenne, akkor a háttérben nagyobb összegek mozogtak, mint az egész országadósság. Kérdés: hol van most ez a pénz? Mert sehol.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:47:05
Csak hogy a finom urak iránti ellenszenved gyarapodjon, ócska proli.
_Neville 2026.01.27. 09:47:18
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 09:49:02
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:50:26
---------------------
1. Érd hang nem van, stak indogermán er és ár hang.
2. A történész nyelvkakilási hang, dúrgerni.
3. A tiszta hangot dúrgerni, etimológia bizonylosza, de itt a frazológia újra empirizmus, a tiszta hang lagujára harjana, rein, ahogy a répa rein, ha harják, indogermán sker stumától, vagy a bolo, a bol stumától.
4. A rég hangot is dúrgerni kell, bullshit, dolga nem van a réved hangval, ereb indogermánval, hanem a regu-tól ered, ana racionális Bericht, a rege, ar-re-re stumától, a rég a regu-tól ered, de a regu racionális Bericht.
5. A történészeket agyon kell verni, az összes ilyen értelmetlenségit, attól, hogy ölik az életet. Itt is Nietzscheiánus vagyem, vagyis a history stak arra kell, hogy felfogjuk, hogy nem vannak Dingek an sich, nem vannak ideák, stak historyailag eredt eredmények, de a historya az egy narratíva, fejlövéssel és egyebekkel, ahogy antikvitárius, ezeket dúrgerni kell. A historyán al, túl van a primitív, anat Engels tagad.
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:52:02
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 09:52:19
Persze.
De ez a pénz mire ment.
Alapvetően a fele a lyukak betömésére. S fele az életszínvonal tartására.
Nem eldugva titkos számlákra.
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:57:59
------------------------
Tenka véla, hogy valana kirekketten le van írva egy rekkésnek innen, anat olvastak a rejkunak innen 100-an, de annak libcsi örökésje bé vánkományos, íngományos.
A társadalom egy sklavenaufstandi hang, szláv, dúrgerni kell. Az hogy hogyan is vélnek a zemberek és a szagértők irreleváns, ha vannak folyamatok, ahogy egy folyamat hogy az ungarisch nyelv indogermán és germán nyelv.
Gelimtredfd 2026.01.27. 09:59:46
-----------------
Ki a fasz az a Teleki Pál? Fingem nem van, le se van szarva, agyonlőni. Teleki Pál illegitim volt, ahogy az alna, egész értelmetlenségi pack, attól, hogy az ungarisch nyelv indogermán és germán nyelv, de valósan Skalve nyelv az új-ónemmagyar.
Boldeone2 2026.01.27. 10:01:41
Ha jól tudom a "Lánchídi csata "volt utolsó keményebb fellépés, ahol Deutsch Tamást elverték...
Nem véletlenül mondták, hogy a "legvidámabb " barakk, ami a 80 - es évekre már nem barakk volt! A szüleim a legmagasabb életnívót tudták biztosítani a szocializmusban, nem kommunistaként
Apám a nemzeti bank számviteli felügyelője is volt, valamikor...
Gelimtredfd 2026.01.27. 10:06:03
--------------------
Libcsi barakk inkább. A vidám a víd indogermán stumától ered, ez az űz is, a vidám naknama attól van, ha víd, űz az ember, úgy vidám, a vidámság eredményje a humanoid ölés.
Libcsinek kell mondani, inkább így a sklavenaufstandi barakk, hogy nem ütötték ezeket a libcsiket agyba főbe. Libcsi barakk, hogy Negan nem ütje szét az agyát Lucínak a folyonyi Alexandriai, pógár libcsinek.
Most a munkától függlosza.
alöksz róz 2026.01.27. 10:07:17
én is ezt mondom. csak te pörögsz rajtuk :-)
Gelimtredfd 2026.01.27. 10:08:02
------------------
Nem szín, hanem ferkva vagy bolja, országtagó vagyem.
Nem, nem volt polémia, ez itt a probléma, stak metódusváltás volt, a libcsi narratíva, a kommcsi narratíva ment tovább, ahogy megy most is tovább. 0 polémia volt.
alöksz róz 2026.01.27. 10:10:29
vagy pl. már mondhatta, hogy nem tetszik a rendszer, és nem kellett attól félnie, hogy kicsinálják.
Boldeone2 2026.01.27. 10:11:13
Jobboldali a hagyományokhoz való hozzáállás miatt nem vagyok, sokat elvetek és nem fogadok el...Ami régi és hagyomány, az nem feltétlen jó...
Pl tetszene Spanyolország, de a nép már kevésbé. Sem a bikaviadalt sem a " galgózást" nem tudom elfogadni
Gelimtredfd 2026.01.27. 10:12:08
-----------------
A pörög egy bullshit hang, jevevény, ungarischul fereg.
Oké, de úgy is marad, ahogy a Völkerrecht, a fingrizmus, az új-ónemmagyar makogás. Ha az eredmények után le se szarja őket senki, attól az eredmények maradnak.
Például, habár a fingrizmust folyónian le se szarják,attól officiel az ungarisch marad fingár nyelv, ahogy az új-ónemmagyar is fennmarad, stak a nullára a fingristák és az értelmetlenségiek emelik a lóvét. Ennyit erről.
Ez olyan, hogyhabár Trump le se szarja a Völkerrechtet, attól a Howardon marad, úgy a kisembernek is fennmarad.
alöksz róz 2026.01.27. 10:14:29
sokkal inkább, mint a természeti adottságok...
Gelimtredfd 2026.01.27. 10:16:14
---------------------------------
A vállakoz hangot dúrgerni, libcsizmus. Ajaj, a totális degeneráció, a Sklavenaufstand. Az ungar az erdán már annyit tesz, hogy a seftelő Sklave. Az Espanse namájú amcsi filmnél az Ungar egy degenerált antiungarvá vált, seftelő szarrá, egy Sklave-vá.
Ungar= Skalve, kalmár seftelő szláv.
Gelimtredfd 2026.01.27. 10:19:29
----------------------
Bölgo, folykó reja a rejkut.
Hát ez így bullshit, a probléma is, hogy az ország talán az úr, indogerműn uirus-tól ered, vagyis az ungarizmus nép nem= az országval. A spanyol rejku germán volt, a bölgo a nép ibér inkább, nem bolo, fehér ember. Habár az ország itt is germán volt, stak ma már egy absztrált Begriff.
Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2026.01.27. 10:25:33
Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2026.01.27. 10:30:29
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 10:34:55
Egyszerűen az alapállítások se igazak külker témában.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 10:49:29
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 10:52:03
A tudomány "szabadabb" volt, persze, hiszen addigra kihaltak a micsurinisták meg a nemesdezső-karsaielekek.
Ettől függetlenül például a szabad tudományod már akkor elég vicceset hisztitett amikor Pozsgay népfelkelésnek nevezte 56-ot.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 10:53:45
Apám a nemzeti bank számviteli felügyelője is volt, valamikor..."
Na ne röhögtessél már itt senkit. Fekete János se volt kommunista, Nyers Rezső se, Kapolyi se ugye?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 10:53:50
Sokáig sikerült.
Emlékszem jól, valamikor 1978-ban kezdett kávéhiány kialakulni a boltokban.
A legmagasabb szintről jött az ukáz: bármi áron, de azonnal importálni kell kávét, mert nem lehet olyan, hogy a boltokban a kávé hiánycikk.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 10:55:30
_Neville 2026.01.27. 11:06:24
Serény Vélemény 2026.01.27. 11:14:32
Nekünk 88-ban még külön osztályfőnöki órát tartottak március 15. előtt, hogy nehogy kimenjünk tüntetni a rendszer ellen. És szép az az volt, mindezt szépen eufemisztikusan, nehogy néven kelljen nevezni a dolgokat!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 11:20:12
Tőkések kevesek lettek, ahhoz kellett komoly pozíció is, meg szerencse is.
A másik meg tény: akinek voltak jó kapcsolatai nyugaton, az könnyen talált magának jó állást az új rendszerben, Dehát ez természetes: a nyugati tőkés azok közül választott, akiket ismert. Miért választott volna ismeretleneket?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 11:53:35
Tapi2021 2026.01.27. 12:04:12
Tapi2021 2026.01.27. 12:07:53
Egy dolog, hogy ki, hogyan tudott karriert csinálni - nyilván a kutyájuk kölyke sokkal könnyebben, vagy egyáltalán - meg egy másik, hogy abban, amit csinál tehetséges-e?!
Lehet Gesztit az előbbivel revolverezni, de a tehetségét elvitatni, abban, amit csinál, puszta érzelmi baszakodás. (Talán kis irigység is.)
alöksz róz 2026.01.27. 12:12:42
de sajnos nem cáfolja azt, hogy akkor már lehetett vállalkozni anélkül, hogy attól kellett volna félni, hogy elveszik. meg azt se cáfolja, hogy akkor már szólhattál a rendszer ellen anélkül, hogy attól kellett volna volna félned, hogy tönkretesznek.
ma meg egyik se igaz.
alöksz róz 2026.01.27. 12:14:59
hihetetlen.
Wildhunt 2026.01.27. 12:28:35
Tapi2021 2026.01.27. 12:29:24
Mert akkoriban szabadon lehetett bárki külkeres... Ja, nem.
Mert akkoriban senkinek nem hajlott maga felé - vagy kötelezően a párt felé - a keze... Ja, nem.
alöksz róz 2026.01.27. 12:33:16
az állításokat természetesen nem bírja cáfolni, de szembe se mer velük nézni.
ezért inkább kijelölte ellenfélnek a távolban a hatalmas szalmabáb-óriásokat :D
Tapi2021 2026.01.27. 12:35:33
Sajnos minden rendszerben.
"Krisztus sírját sem őrizték ingyen."
Tapi2021 2026.01.27. 12:37:37
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 12:37:39
Gondolod, hogy a rendszer nem ellenőrizte a külkereseket, s nem voltak állandó megfigyelés alatt?
Nyilván nem lehetett bárki külkeres. Bizalmi állás volt, mint más fontos beosztások.
Tapi2021 2026.01.27. 12:40:02
Pl. elkótyavetyéli-e az állami, KÖZÖS VAGYONT bagóért, meg a neki szánt jutalékért, vagy nem?
Tapi2021 2026.01.27. 12:41:36
EZ nem igaz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 12:49:16
Aki nomenklaturistából tőkés lett, azok 90+ %-a sikertelen lett. Mert kiderült: nem ért hozzá, tudása nem működik a kapitalizmusban.
Tulajdonképpen akkor járt a legjobban egy adott cég, ha "elkótyavetyélték", majd az új nyugati tulaj működtette.
A baj az, hogy sokszor eleve azért vette meg a céget a nyugati tulaj, hogy azt bezárja, miután minden értéket kipakolt belőle.
Szóval az ország mindenképpen vesztett.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 12:53:56
A képességeit a hozzászólásai, írásképe tükrözik, és még sok éve van a nyugdíjig, sőt még az érettségiig is.
2026. 2026.01.27. 13:25:58
És hogy (többnyire) mennyire igaza lehet, azt közvetetten bizonyítja, hogy nem indítanak ellene pereket. Érintettek legföljebb halkan morognak vagy kussban vannak.
Tapi2021 2026.01.27. 14:07:21
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 14:23:18
Nyilván mindenki az volt. Ahogy ma is.
A lényeg: Mezőek komolyan hiszik, hogy a külkeresek szinte kívül voltak a rendszeren, lásd őket senki se kontrollálta.
Hihetsz nekem, MINDKÉT szülőm külkeres volt, egymástól függetlenül - úgy jöttek össze, hogy mindketten egy külker cégnél dolgoztak.
Tapi2021 2026.01.27. 14:42:45
Szerintem is a párt, de legalábbis a szoci-komm. vezetés teljes tudtával és engedélyével működtek az "impexesek", külkeresek.
És a pénzek is a tudtukkal vándoroltak ide-oda.
Abban a rendszerben ez aligha lehetett másként.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 15:02:42
Volt BÁRMI, ami a hatalom tudta nélkül működött szerinted?
De az az elmélet, hogy az impexesek hatalmas pénzeket kaptak, harácsoltak össze, s ezt a hatalom simán tűrte? Ez teljesen abszurd.
Meg mondjuk gyerekkori élményem, hogy szüleim - KÉT IMPEXes! - minden hónap 20-25. napján mentek kölcsönkérni pénzt a nagyszülőktől, mert addigra elfogyott a pénz. Most vagy ők voltak a nagy kivétel, akik kimaradtak a pénzesőből, vagy az egész egy marhaság.
Az impexes múlt segített szüleimnek, ez tény. A rendszerváltozáskor: amikor új munkahelyet kellett keresni, mert az impexek megszüntek. Könnyedén lett szuper jó munkahely az impexes ismeretségek miatt, anyám pl. barátnője, volt kolléganője volt a későbbi bankelnök Surányi György nővérének. Apám meg ismerte a fél reformkomcsi elit gazdasági-pénzügyi részét, annak a másodvonalát, annak idején a Kádár alatt MNB osztályvezető Zdeborszky - később a CIB elnoke - szerzett neki munkát.
Szóval amiben igaza van Mezőnek: a kapcsolati háló nagyon is működött, arendszerváltozás UTÁN is. De ezek a mesék a milliárdokról egyszerűen csak mesék.
Gery1987 2026.01.27. 15:40:22
Ezt nevezem fejlodesnek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.27. 15:52:36
Hogy jön ide az Orbán?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.27. 18:08:53
Gelimtredfd 2026.01.27. 18:45:55
--------------------
Bír raktát.
Nem, nem olvasod, folyton libcsi volt Birca, ahogy Öboa is.
Wildhunt 2026.01.27. 21:47:29
Tapi2021 2026.01.27. 22:20:34
Ez a pártban sem volt így. Sőt, a pártban nagyon is mentek a puritán szövegek. Pl. Kádár krumplileveséről.
Hogy aztán meg kinek, mije, hogyan lett...
Mert azért lett párnak... Voltak milliomosok a rendszerváltás előtt is. És nem csak a GMK-sok, új kisvállalkozók. Azt talán te sem tagadod.
Nyilván a látványos és nagyon nagy szakításokat a rendszerváltáskor és a privatizációkor lehetett abszolválni.
És ott nagyon is számított, kit, hol ért a "lehetőség".
Tapi2021 2026.01.27. 22:21:31
valis47 2026.01.27. 22:22:08
Gery87 2026.01.28. 01:41:09
Szerinte aki nem fideszes, az mind komcsi.
Krassó Györgyöt meg lelibsizte...:D
De persze ez nála épp nem baj, mert a "többi" libsi nem szerette.
A legjobbak a kommentelői voltak, ilyen Schifferi szerepbe rakták hogy "zsidó volt, de JÓ zsidó...zsidónak lenni degeneráció, de azért vannak normálisak is, egy kettő":D
Ha a talponálló idiota barmok tudnák hogy ki volt Krassó, akkor "komcsi lenne", "judeo-bolsevik"...de hát ezek a fogyatékosok Mezőnek bármit elhisznek.
Hiteltelen a pali.
Gery87 2026.01.28. 01:44:23
Nagyot léptünk előre...
Most meg az van hogy Orbánnak mindig igaza van, vagy lesz.
Mindenki más brüsszelita hazaáruló és nem magyar.
Orbán nélkül háború lesz és világvége, egy zseni...
Már megérte:)
Látszik hogy a fideszes szavazóbázis exmszp kádári kisemberekből áll.
Ezeknek csak annyi bajuk van az elittel hogy nem az ő aktuális törzsük van helyzetben.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.28. 07:52:57
"Most meg az van hogy Orbánnak mindig igaza van, vagy lesz."
Nincs semmi ilyen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.01.28. 07:59:28
De mi az igazság? SEMMILYEN pénzek nem folytak ott, az államilag ellenőrzött pénzeken kívül. Ezekről tudott kb. 50 ember az országban és ez abszolút titkos volt. Lásd különféle pénzkiutalások nyugatra, ottani szervezeti egységekbe, jellemzően a hírszerzés céljaira, a szovjet táborban Mo. egyik feladata az ipari kémkedés volt.
Az impexesek pedig magánemberként csakis akkor tudtak meggazdagodni, amikor jött a rendszerváltozás, s akkor is csak azok, akik éppen jó helyen voltak, jó időben, azaz egy kis hányad.
Apám nem privatizált semmit, mert bár magas rangú volt, de nem volt ehhez pozícióban, így ehhez hozzá se férhetett,
Ismétlem: a kétségtelen előny a kapcsolati háló, ezt én se tagadom.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.28. 08:13:16
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.01.28. 08:15:32
alöksz róz 2026.01.28. 08:53:06
kivéve a fideszeseknek. nekik sírás-rívás jön, amikor firtatni kezdik a lopott vagyonukat :-)))
Gery1987 2026.01.28. 12:58:16
Csak ez van.
Tapi2021 2026.01.28. 14:15:27
És ahogyan mások is írták - pl. Rónánál - ki lehet nyitni a törvénytelenség, meg a politikai bosszú Pandora szelencéjét, csak nem érdemes!!!!
Mert onnan kezdve PRECEDENS!!!
Az inga meg ugye leng...
alöksz róz 2026.01.28. 14:22:16
Tapi2021 2026.01.28. 15:13:18
Mert ha az egyik politikai oldal akarja megmondani, hogy a politikai ellenfele korábbi TÖRVÉNYES ügyleteiből mi a lopás - és nem a hatályos törvények -, abból lesz a vendetta.
Viszont akkor oda-vissza lesz!
Ezért kérdem: ki akarjátok-e nyitni ezt a szelencét?
Mármint a politikai LESZÁMOLÁSÉT?!!!
Gery1987 2026.01.28. 16:07:55
Az inga valoban leng...ez az egy pozitiv hatasa a nernek, a farhat jobboldali budosbunkoskodas jo idore cikive es hiteltelenne fogja tenni a jobbildalt, a populista nemzethyeskedo keresztenykedo alszent pokitikat..
Gery1987 2026.01.28. 16:12:35
A torvenyesseg onmagaban nem biztositeka annak hogy nincs szo lopasrol, korruociorol, a kozpenzek maganzsebekbe atjatszasarol..
Aki megteheti az tisztara tudja mosni a torvenyekkel barmilyen ugyletet.
Ne csinalj ugy mintha ezt nem tudnad.
A naci nemetorszagban is minden torvenyes volt, hisz maguknak hoztak a tirvenyeket.
Ahogy eszak koreaban is minden az es a szovjetunioban is volt...
Na?
Akkor most mi van?
alöksz róz 2026.01.28. 16:12:53
a sok hűtlen kezelés, túlárazás, teljesítés nélküli fizetés, pénzért elintézés, közvagyon szétosztása ingyen, cégek közpénzből és/vagy zsarolás útján megszerzése, ez mind lopott vagyon.
alöksz róz 2026.01.28. 16:15:26
valis47 2026.01.28. 18:59:03
Gery1987 2026.01.28. 19:24:25
Pont az volt a problema hogy nem tortent politikai leszamolas 89-ben.
Atmentettek a hatalmukat, az ellenzek meg lepaktalt veluk.
Ennek eredmenye hogy a harmadik magyar koztarsasag gyenge volt, hiteltelen, soha nem is kepviselte 56-ot, nem volt tobb mint egy kartyavar..
El is bukott tiltakozas nelkul, es felfalta a ner.
Nem kar erte.
Gery1987 2026.01.28. 19:27:17
:) nyuggerektol nem is kell.
Jarokerettel nehez polgarhaborut vivni..
De foleg: erkolcsi nullak ellen nem is kell.
Ha bukik a fidesz, ugy atpartolnak majd mint a rossebb...ahogy az mszp-bol anno..
A legerosebb segg kell nekik mindig.
valis47 2026.01.28. 19:42:58
Vannak az ukrán lövészárkokban is olyan korúak, mint sok kormánypárti. De persze nem lesz polgárháború, ne legyen.
"Pont az volt a problema hogy nem tortent politikai leszamolas 89-ben."
Antall is megmondta, tetszettek volna forradalmat csinálni. De nem volt valóban, mert a kádári puha diktatúrát a nép többsége nem gyűlölte, ez az igazság. Tetszik vagy sem. Persze örült az ígéretnek, hogy most majd úgy fogunk élni mint az osztrákok meg az "nszk-sok", olyan lesz, mint amit a Gorenje-beszerző túrán láttak. Aztán amikor nem történt ez meg 4 év alatt, vissza is szavazták a kommereket. Persze ez nem csak nálunk történt meg, még a lengyel nép is visszatapsolta a posztkomcsi pártot egy időre a 90-es években. Pedig ott a 80-as években több milliós Szolidaritás, hadiállapot stb. volt.
"Atmentettek a hatalmukat, az ellenzek meg lepaktalt veluk."
Az SZDSZ az maga volt az átmentők. Rákosi kádereinek fiai ("Apák és fiúk", megvan? Mekkora botrány volt belőle, "felháborító antiszemitizmus, kérem!")
vasútihíd 2026.01.28. 20:08:36
az ilyesmihez kicsit autista beütés kell.
például a libbancs oldalon geszti meg lennon értékelhetően jó zenéket tudtak összerakni. de a rosszat-gonoszat támogatva.
aztán ott van a puszi riot meg a pádödö. ott a zene is szar.
alöksz róz 2026.01.28. 20:43:54
alöksz róz 2026.01.28. 20:46:15
némelyikről azt is elképzelem, ahogy ott bokszolgat a monitor előtt.
igen, gyere akkor gyíkvállu geci, páf páf
:D
Gery1987 2026.01.28. 20:48:00
A tiszasok tobbsege kozepkoru, de valoban a fiatalok kozott a tisza vezet erosen.
Az meg egy teny higy a fidesz bazisa a 60 felettiek, meg a ciganyok...kar tagadni.
Minel iskolazatlanabb es iregebb valaki annal inkabb fideszes.
A kadari kisember meg valoban beszopta hogy a nyugati toke meg a csicskaik, elen antallal majd puszira osztrak joletet fognak hozni.
Ennyi eszuk volt..
Vissza is hoztak a maszopot majd 2010ben a kadar papaba atmeno orbant...
Gery1987 2026.01.28. 20:48:29
Az szdsz-t a tobbseg ruhellte, en is.
Gery1987 2026.01.28. 20:50:25
Igen, az oregek veszekednek a tv-vel, meg penzt gyujtenek Izauranak:)
Agyilag "Gyerekek", de az igazi gyerekek nem szavazhatnak.