magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Segítségkérés

Ez most nem egy normál cikk, segítséget kérek. Tudom, van az olvasók között IT-szakember is bőven.

Szóval pár napja nem tudok a Windows 10 rendszerű számítógépről Android eszközre fájlokat másolni! Másolás elindul, aztán megszakad.

További infók:

  • igen, próbáltam más kábellel is,
  • nem, nincs levédve a telefon, nem használok automatikus zárást,
  • igen, van antivírus alkalmazásom, s azt kikapcsolva se megy a másolás,
  • az USB-csatlakozó jó, azon pl. simán megy adatforgalom mondjuk egy bedugott flash drive-ra,
  • minden drájver friss,
  • a Windows 10 legális, s frissítve van mindig.

A legfurcsább: fordított irányban semmi gond, azaz Android eszközről a számítógépre simán lehet másolni. Ugyanazzal a kábellel, ugyanazon az USB-n.

Persze, megoldható a probléma, kiveszem a kártyát a telefonból/tabletből, beleteszem egy közvetlenül bedugható USB-kártyaolvasóba. De ez így nekem sok idővesztés.

Mi lehet a megoldás?

123 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1217894213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2022.07.30. 18:43:29

Próbáld meg ezt:
- Nyisd meg a "Start" manü-t, a bal oldalon a "kikapcsolás" (vagy mi, nem tudom, nekem angol a Windiws-om) felett van a "settings" menü.
- Kattints rá
- A megnyíló ablakban kattints a "Devices" (Eszközök) ikonra
- Az új lapon a lap alján ott kell lennia a telefonnak az "Other devices" (egyéb eszközök) részben
- Kattints a nevére.
- Előjön egy menü, amin legalább a "Remove device" (eszköz eltávolítása) pontot tartalmazza
- Kattints rá, ami eltávolítja az eszközt.
- Csatlakoztasd újra, és nézd meg, hogy segített-e (nem valószínű, hogy fog...)
Ha szerencséd van, lesz egy "Troubleshhot" gomb az eszköz alatt, ami elindít egy wizard-ot. Az van, hogy megoldja a gondot.

Ha nem működik, akkor még megoldás lehet a driverek újratelepítése.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.30. 18:55:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én nem használok windówzt, de nekem is sokszor van ilyen, és még nem jöttem rá, mitől. Van már olyan gyanúm, hogy talán maga az SD kártya haldoklik.
A legegyszerűbb megoldás az android telefonra ezt:

play.google.com/store/apps/details?id=com.bv.wifisync

ez másol mindent, oda is vissza is. Vagy felrakni egy mini ftp-t:

play.google.com/store/apps/details?id=com.medhaapps.wififtpserver
play.google.com/store/apps/details?id=com.theolivetree.ftpserver

és úgy másolni.

ide offtopic: az ebben a játékfilmben ábrázolt jelenet megtörténhetett??? Borisz cár titkos futárját elkapták a németek??

ok.ru/video/3383416261272?fromTime=3578

2022.07.30. 19:40:51

Lehet, hogy annak a drive-on, amit kioszt a win10 a telefonnak, nincs írás jogosultságod. A drive/telefon jobb gombos menüjében lehet állítani a jogokat, én ezt nézném meg. Lehet valami újabb Android feature ez, hogy biztonsági okokból ne lehessen írni rá azonnal.
Másik tipp: a drive letterjét módosítani a device managerrel/onnan való törléssel és újra csatlakoztatással.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 20:10:34

Ez valami súlyosabb baj lehet, egyik megoldás se jó. A neten láthatók se.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 20:55:33

@cvsvrs:

Persze. S mint mondtam, ugyanaz a kártya múködik rendesen.

Sőt a visszafelé másolás is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 20:56:14

@GyMasa:

Az ÖSSZES USB-drájvert leszedtem, visszatettem. Nem segít.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.30. 21:38:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ami még nekem most beugrott, hogy mi a window$os hybrid shutdownnal szenvedünk sokat és azt mindig ki kell kapcsolni. Történik-e bármi pozitív, ha nyitsz egy cmd ablakot vagy a futtatásba beírod ezt a két parancsot ebben a sorrendben:

powercfg -h off
shutdown -s -t 0

ekkor kikapcsol a gép (valóban, nem pedig a hybrid shutdownnal), hátha jó lesz ettől.

GyMasa 2022.07.30. 21:42:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A telefonodon, amikor rádugod, beállíítod, hogy mit csináljon (töltés, file átvitel, kép átvitel, stb.) ?
Nyilván próbáltad már, de azért megkérdezem.

Aztán a másik kérdés, hogy Bluetooth-hoz van-e hozzáférésed.
Azon keresztül is meg kellene próbálni.
Ha ott sem megy, akkor lehet, hogy tényleg a kártya rossz.
Ezen felül vedd ki a kártyát, és tedd bele olvasóba nézd meg, hogy úgy is megy-e.
Ha van egy mésik kártya, akkor azt tedd bele a telefonba és nézd meg, hogy azzal is megy-e vagy azzal sem.
Nézd meg az "Event viewer"-rel hogy milyen hibák kerültek a naplóba, amikor ez történt.
(Windows logs->System, és állíts be egy szűrőt, hogy az event "Source"-ja az "Disk" legyen)

GyMasa 2022.07.30. 21:44:12

@GyMasa:
Persze, nem írtad, hogy kártyára másolnál, szóval az az első kérdés, hogy igen-e?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.30. 21:47:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tudom hogy gyogyó hülye kérdés, de velem is megesett: a telefon tárhelye nem telt be, ugye?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:48:35

@GyMasa:

"beállíítod, hogy mit csináljon (töltés, file átvitel, kép átvitel, stb.) "

Nem. Ezt elég egyszer megtenni, nem kell minden egyes alkalommal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:49:19

@GyMasa:

" tényleg a kártya rossz"

Nem lehet. Mert működik. S mint mondtam, onnan másolni a pc-re lehet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:50:02

@GyMasa:

" tedd bele olvasóba nézd meg, hogy úgy is megy-e"

Mindenhogy megy, kivéve az USB+kábel kombinációt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:51:20

@GyMasa:

"meg az "Event viewer"-rel hogy milyen hibák kerültek a naplóba, amikor ez történt"

Kiad 20 MB log fájlt a telefon mint hibaüzenetet ha debug opcióba teszem, amiből egy szót se értek. Szóval ez nem megoldás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:52:42

@GyMasa:

S Windows Event viewert meg nem tudom használni, nincs hozzá elég tudásom, nem tudom mit kell nézni és hol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:54:27

@Deak Tamas:

Sehová se lehet másolni, se a telefon belső memóriájába, se a kártyája.

Samsung S10 hatalmas memóriával és a kártám még nagyobb.

Egyébként meg ha helyhiány lenne, azt kiírná, nem az lenne, hogy megszakad, majd lekapcsolja magát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 21:55:47

@GyMasa:

Se kátyára, se telefonmemóriába nem lehet. Onnan viszont igen.

Mintha valami akadályozná a PC-Android irányú másolást, de nem tudom mi az.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.30. 22:01:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát az Event Viewernél egy másolás leállása nálam minimum Error lenne, vagyis piros ikonnal jelölt bejegyzés, Application Log fül alatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:09:46

@Deak Tamas:

Nme tudom mit kell nézni. Ott egy rakás bejegyzés van.

Eleve milyen Applications alá megy a másolás. Nem értek hozzá.

GyMasa 2022.07.30. 22:20:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nekem mindig rákérdez a kis rohadék...
És a sunyi dög a háttérben teszi, azaz nem dob fel semmit, csak a fenti üzenetsávot megnézve lesz egy üzenet.
Mondjuk, ez nem lehet oka annak, amit írtál, hiszen nekem addig meg sem jeleni a tárhely, amíg ki nem választom.
Szóval ez biztosan sem oka sem megoldása a gondnak.

GyMasa 2022.07.30. 22:24:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, de az írás az más... ezért kellene megnézni az event viewert.
Technikailag azok a kártyák ilyen soros buszon kommunikálnak a telefonnal.
Azaz, egy viszonylag lassú buszon megy be az adat, ha mondjuk hibás a kártya, akkor nem tud írni rá az android, és megpróbálja párszor. Ha ez a "párszor" a windowsnak túl hosszú idő, akkor feladja, és akkor láthatod, hogy "megszakad az írás.
Olvasni tudod, mert onnan visszajön az adat. És, egy fotón nem fogod észrevenni, ha egy pixel 500 árnyalattal sötétebb, mint kellene.
Ezért lenne érdemes megnézni az event viewert vagy egy ismerten jó kártyát tenni a telefonba és azzal is megpróbálni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:26:19

@GyMasa:

" kellene megnézni az event viewert"

Nem tudom mit kell ott megnézni. Nem értek hozzá sajnos.

GyMasa 2022.07.30. 22:32:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A Windows-ban nézd meg. ("windows+S" gomb megnyom (keresés), elkezded baírni, hogy "event" és ki fogja adni a keresőmező felett a találatokat. Ott kiválasztod a file-t, és kattintasz. Amikor elindul, a bal oldali panelen lesz 4 elem:
- custom views
- Windows logs
- Applications...
- Suscriptions
Ebből neked a második kell!
Kinyitod, ott lesz 5 újabb elem, amiből neked a "System" kell.
rákattintasz, vársz, amíg beolvassa a naplókat
utána a jobb oldalon a panelen van egy olyan, hogy "Filter current log..."
Ha rákattintasz, akkor kiad egy ablakot, amiben mindent hagyj, ahogy van, kivéve az "Event source" legördülő menüt.
Ott válaszd ki, hogy "Disk"
OK
Akkor leszűri a logot azokra az üzenetekre, amik a lemezekkel kapcsolatosak.
(Itt most felteszem, hogy a telefonod kártyája valamelyik drive alatt elérhető, mondjuk G:\)

Fincsi kis grafikus felület.
Könnyen kezelhető.
Nekem sokat segít, amikor ilyen titokzatos hibákba szaladok bele...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:38:04

@GyMasa:

A legutolsó hiba tegnapelőtti. Az előbbi hiba nincs benne, ezek szerint ez nem "disk" hiba.

GyMasa 2022.07.30. 22:39:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor próbáld meg még egyszer, és, amikor jelentkezik, akkor a szűrő oldalon ne forrásra szűrj, hanem az elmúlt 5 percre

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:40:18

@GyMasa:

" a telefonod kártyája valamelyik drive alatt elérhető"

Nem. Szimplán SamsungS10 a neve, s azn belül van Internal és SD. Azaz nincs betűjele.

GyMasa 2022.07.30. 22:40:46

@GyMasa:
Bocsi, "elmúlt óra" a legrövidebb előre definiált szűrő, de a "custom range"-ben be tudsz bármit állítani.

GyMasa 2022.07.30. 22:41:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
OKé, akkor valószínűleg azért nem a "disk" a nyerő "kategória"

GyMasa 2022.07.30. 22:45:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
És próbáltál írni a kártyára az elmúlt órában?

jónévez 2022.07.30. 22:46:57

"D
Most teszteled, hogy ki milyen ügyfélszolgálatos lenne (telefonos vagy chetes, mindegy).
Elmondtad, hogy
-kábelt ellenőrizted, cserélted is
-kártya jó, különben is, az eszköz tárhelyére sem tudsz másolni, fordított irányban viszont igen
-számítógép, Widows biztosan jó.
Akkor csak az maradt: maga az az Androidos eszköz beteg.
Azonban mint ügyfélszolgálatos tudhatod, hogy ennél pontosabb infofmációt kéne megadni arról az eszközről -és telefonon/neten távszerviz kevés esetben hatékony.

GyMasa 2022.07.30. 22:49:10

@jónévez:
Egyáltalán nem biztos, hogy jó a kártya!
fenetbb leírtam, hogyan működik ez a kártya. Ha egy szektor valami miatt nem írható, akkor többször próbálkozik az android, de egy idő után feladja.
Olvasni viszont lehet arról a kártyáról gond nélkül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:50:32

@GyMasa:

Persze. Ahogy mindig: elindul, majd leáll pár mp után. Ez a hiba, ami pár napja van. Korábban sose volt.

GyMasa 2022.07.30. 22:52:06

Még egy teljesen buta kérdés:
Megnézted a telefonon, hogy ott van-e a file, vagy csak a windows intézőben nem látod?
Nem lehet, hogy sikerül az írás, csak mondjuk valami miatt rejtett, vagy rendszerfile lesz, amit odaír, de a telefonon ot is van?
Mert az megmagyarázná, hogy miért nincs hibaüzenet a Windowsban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:52:36

@jónévez:

Ja, s megnéztem van-e áram a lakásban! :-)

A probléma ráadásul az androidos tabletemmel ie fennáll. Szóval szinte biztos, hogy a hiba a pc-n van, csak nem tudom mi.

GyMasa 2022.07.30. 22:54:18

Illetve egy utolsó lehetőség, ami miatt én inkább vettem egy USB-s Bluetooth dongle-t, az az volt, hogy a Galaxy A50-esemnek annyira szar az USB-C csatlakozója, hoyg folyton ki-be jelentkezik a telefon, amint egy picit is megmozdul...
Tölteni tud rendesen, de az adatátvitel az fos.

GyMasa 2022.07.30. 22:55:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"A probléma ráadásul az androidos tabletemmel ie fennáll. Szóval szinte biztos, hogy a hiba a pc-n van, csak nem tudom mi. "
Hmm, ez érdekes info...
Ettől lehet Android hiba is.
Fenn van az Androidon az összes frissítés?

GyMasa 2022.07.30. 22:56:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
OK.
Tehát, akkor nem is windows file beállítási hiba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 22:57:26

@GyMasa:

Persze. Sőt szerintem ez lehet a baj oka, vagy valamilyen Windows frissítés vagy valamilyen Android-frissítés.

GyMasa 2022.07.30. 22:58:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Melyiket frissítetted utoljára?
És az a hiba első jelentkezése előtt volt-e?

GyMasa 2022.07.30. 23:02:38

Itt van egy ilyen hasonló:
thecellguide.com/usb-connection-not-working-on-a-samsung-galaxy-smartphone-377
A nagyját már megcsináltad, tényleg a brutál dolgok maradnak, de gondolom, nem akarsz factory reset-et :-(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 23:04:09

@GyMasa:

Nem, mert semmi értelme. Mehgtenném, ha a tablettel minden menne, de ott se megy, azaz biztos nem ez a probléma.

Nyilván pc-probléma.

GyMasa 2022.07.30. 23:05:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
OKé, nekem a Samsung- telóm mindig rákérdez, hogy updatelhet-e. Nem is tudom, van-e automata frissítés...
A Windows-t is manuálisan használom...
Amióta a MS leépítette a validációs csapatát, és minden releasekor van valammi gebasz, azóta manuális a frissítás nálam, és csak havonta-kéthavonta egyszer telepítek.
Így, leaglább a nyilvánvaló elkúrásaikból kimaradok jó eséllyel.

GyMasa 2022.07.30. 23:07:01

Viszont Windows alatt a Settings/Update and security alatt alul van egy olyan, hogy "View Update History" ott meg tudod nézni, mikor települt az utolsó frissítés.

GyMasa 2022.07.30. 23:07:44

@GyMasa:
Ott tudsz törölni update-t is, meg vannak "recovery option"-ök is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 23:07:58

@GyMasa:

Mindenesetre az teljesen abszurd, hogy az egyik irányban lehet másolni, a mésikban nem. Ilyet még sose láttam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 23:09:34

@GyMasa:

július 15.: July 12, 2022—KB5015807 (OS Builds 19042.1826, 19043.1826, and 19044.1826)

GyMasa 2022.07.30. 23:09:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, ez igaz, ezért gyanakszom a kártyára, hogy valami írási hibája lehet, mondjuk cellafáradás
Tényleg, fotót a telefonnal tudsz közvetlenül a kártáyára elmentve csinálni?

GyMasa 2022.07.30. 23:10:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És, ez a hiba első jelentkezése előtt vagy utén volt?
Mert pár napot mondtál ez pedig több, mint 2 hete volt.

GyMasa 2022.07.30. 23:12:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
OKé, akkor tényleg nem a kártya lesz az...
Viszont, azt hiszem, nekem megdöglött az összes libám :-D

GyMasa 2022.07.30. 23:14:49

Esetleg még egy lehetőség:
van otthon isopropil vagy tiszta alkoholod?
Ha igen a kártyának a csatlakozóit meg kellene vele takarítani, meg egy picit az USB csatlakozót is. De ez tényleg már egy ilyen utolsó utáni ötlet...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.30. 23:25:41

@GyMasa:

Holnap megpróbálom. De ugyanaz a kártya simán megy kártyaolvasón keresztül csatlakoztatva az USB.hez. Azaz egyedül USB+kábel esetben van baj.

GyMasa 2022.07.30. 23:27:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Jaja, oké, valószínűleg igazad van, és nem a kártya a probléma.
Sajnos, Android ügyben nem vagyok kompetens...

vergyula 2022.07.31. 07:05:50

Csak átfutottam a hozzászólásokat, tehát lehet, hogy elkerülte a figyelmemet: Másik PC-ről próbáltad?

jónévez 2022.07.31. 08:36:06

@GyMasa:
(Ez érdekes eset. Nekam ugyancsak A50-el egyane probléma előjött bár, de csak a pluszként vásárolt USB-C kábellel (amit azért vettem, mert a gyári nagyon rövid). A gyári sohasem szakadozott le.
Úgyhogy valami tényleg nem a legjobb a csatlakozásánál, de azóta van még újabb hosszú kábel (mert amaz vége a sört sem szerette, pedig ő ugrott bele), most már egyik sem (sem a gyári, sem a texo-s) nem szakad le.

midnight coder 2022.07.31. 08:45:52

Elég sokat játszom ilyen fájlmásolósdit különféle droidos eszközökre windowsról és linuxról is, mostanában nemigen szokott ezzel gond lenni, bár régebben volt amikor nekem is volt. Akkor újramásoltam, aztán előbb-utóbb sikerült. De tény, hogy az már egy öregecske telefon volt, aminek lehet hogy a belső memóriája nem volt a legjobb formában. De simá lehet az is, hogy a Samu küldött fel egy olyan frissítést, amit nem kellett volna.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 09:19:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát csak azt ami piros. De akkor a hybrid shutdown tiltás se segített ?

vergyula 2022.07.31. 09:38:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nálunk van egy (nem mindig betartott) szabály: ha a troubleshooting több időt venne igénybe, mint a clean reinstall, akkor ez utóbbit kell alkalmazni. (Nem feledve, hogy bizonyos problémákat a reinstall nem old meg.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 09:41:16

@midnight coder:

S ami gyanús: a szintén Samsung tabletemen teljesen ugyanaz a hiba van, oda se lehet másolni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 09:42:49

@vergyula:

Csak számtalan esetben ez nem megy. Sokan ezt meg se akarják csinálni.

vergyula 2022.07.31. 09:44:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rutinos ügyfélszolgálatosként látsz rá esélyt, hogy a Samsung-ügyfélszolgálat tudna segíteni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 09:54:17

@vergyula:

Kizárom ezt.

Elmondanák a 7-8 megoldást, melyek egyike se megoldás.

A kérdés túl bonyolult.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 10:44:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a telefon megjelenik valamilyen drive betűjelként a gépen? ( D:, E:, F: stb)? Ha igen, meg kellene nézzük cmd ablakban a copy,xcopy parancsot, hogy az ad-e valami értelmes hibaüzenetet. Ha mondjuk E: a telefon, akkor így :

copy C:\Windows\System32\cmd.exe E:\
vagy
xcopy C:\Windows\System32\cmd.exe E:\

ha konkrét hibaüzenet nélkül szakítja meg nekem leginkább arra hajaz, hogy valamiért időtúllépést észlel a telefon felé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 10:46:51

@Deak Tamas:

Nem lehet, mert nincs betűjele a telefonnak. Eleve 2 külön betűjel kellene, mert van belső memória és kártya is. De nincs, sose volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 10:51:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: és másol egy darabig (tehát látni a bitkolbászt ahogy növekszik) vagy 0 darab bitkolbászt látni ?

Bitkolbász alatt a progress bart értem:

discussions.apple.com/content/attachment/486518040

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 10:56:02

@Deak Tamas:

Másol. Sőt ha a fájl nagyon kicsi, még át is másolja időnként. De kb. 40 MB felett már biztosan leáll.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 11:05:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: még ami értelmes próba lehet, hogy bekapcsoljuk a telón a repülőgépüzemmódot és úgy próbáljunk meg másolni. Nekem a céges window$ rendszeresen leáll olyannal sok művelelnél hogy "network change detected" amikor nem is használom a hálózatot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 11:23:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: arra esetleg emlékszel, hogy amikor az egész kezdődött, aznap a tabletre is, illetőleg az összes android eszközre lehetett másolni? Magyarán minden eszközzel azonnal jelent meg ez a kórság?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 12:16:58

@Deak Tamas:

Amikor elkezdődött a probléma a telefonnal, előző lap lehetett másolni a tabletra és a telefonra is. Amikor megjelent a probléma atelefonnal, nem tszteltem a tabletet, de 2 nappal később oda se lehetett immár.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 12:18:54

@Deak Tamas:

S valamit észrevettem: a telefonon van egy olyan, hogy "usb controlled by", ez csak a "this device" opcióra állítható be, a másikra ("connected device") nem. Persze arra nem emlékszem eredetileg is így volt-e.

2022.07.31. 13:13:18

"Szóval pár napja nem tudok a Windows 10 rendszerű számítógépről Android eszközre fájlokat másolni!"
Feltoltotted illetve hasznalod a Samsung sajat file transfer programjat, a KIES-t?
Nekem a PC-n a File Manager automatikusan kulon kiirja a Galaxy SD kartyajat es kulon a Galaxy belso memoriajat ha USB kabellel csatlakoztatom a szamitogephez. A file-okat tudom minden iranyba mozgatni a PC, a Galaxy belso memoriaja es a Galaxy SD kartyaja kozott.

2022.07.31. 13:22:25

Most olvasom, hogy a KIES helyett a Samsung Smart Switch-et hasznal. Jol le vagyok maradva. :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 13:31:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát a gyanús az az, hogy látszólagos előzmény nem volt, ez inkább windowzra jellemző. Még azt nézhetjük meg a Power options-ban, hogy nem állított-e be magának valami USB időtúllépést ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 13:37:00

@Sztálin orgnistája:

KIES - nem oldotta meg. Gyorsan törlöm is, mert idegesítő alkalmazás.

2022.07.31. 13:50:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem kell minden esetben alakalmazni, beepul a File Managerbe automatikusan. Ha a Samsung telefon USB-vel csatlakozik a PC-hez, megjelenik a Galaxy ikonja a File Managerben es rakattintva kulon lathato a telefon SD kartyaja es a belso memoriaja es az azokon levo directorys, files, stb. Azokra kattintva lehet masolni, torolni, stb.

2022.07.31. 14:05:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mi tortenik, ha rakattintassz a telefon ikonjara? Megjelenik az SD kartya es a belso memoria ikonja kulon kulon?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 14:08:43

@Sztálin orgnistája:

Smart Switch nem segített, fájmásolás leáll. Márminr pc és telefon között. Az eltérés annyi, hogy mpst nem áll le a másolás ablak, hanem időnként pittyeg, s vár hogy én állítsam le.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 14:11:29

@Sztálin orgnistája:

Persze, de ez eddig se volt probléma.

Megjelenik és minden megy is.

Egyetlen baj van: pc-telefon irányban nem lehet másolni semmit. Fordítva lehet. S a telefonon belül is lehet.

2022.07.31. 14:18:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Most jut eszembe, tavaly volt hasonlo problemam: Mexico Citybe erve vettem eszre, hogy a Galaxy toltokabelt Magyarorszagon hagytam, ezert vennem kellet egyet. Sajnos azzal csak toltott, de adatot nem vitt at semmi iranyba. Vettem masik kabelt, az se volt jo, csak toltesre. Vettem egy harmadikot is, na az tokeletes volt. Raadasul fele ara volt, mint az elozo kettonek. :)

2022.07.31. 14:21:03

Lehet, hogy a legutobbi Windows update megvaltoztatott nehany beallitast, pl ezt:
Disable Remote Differential Compression
The Remote Differential Compression task compresses data before it is sent over the network. This takes a considerable amount of time and can lead to congestion. Speed up the file copying, moving or deleting process by disabling this process:
1. Open Control Panel and select Programs and Features.
2. Now select Turn Windows features on or off from the pane on the left-hand side.
3. Search for Remote Differential Compression API Support and uncheck the box next to it.
4. Click OK to save the changes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 14:27:36

@Sztálin orgnistája:

Van 10+ kábelem, egyikkel se megy.

S mindegyikkel megy fordított irányban, azaz telefoinról pc-re.

Szóval ez nem kábelkérdés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 14:46:10

@Sztálin orgnistája:

Nem oldotta meg. Egyetlen változás: eltüntek a File managerből az ikonok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:20:06

@Deak Tamas:

Sajnos nem.

Egyébként ezt a javaslatot olvastam már 2 napja, de akkor se jött be. Most ismét kipróbáltam.

Szerintem van valami az Andrpidban, ami megállítka a kábelen bejövő fájlokat. S szerintem az "USB controlled by" opció a probléma gyökere, annak nem lenne szabad "this device" opcióban lennie, csak éppen sehogy se engedi átállítani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 16:29:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: abszolút igaz lehet. Azon gondolkodom, hogy lehetne valahogy ezt az event logot nekem elküldeni vagy ide kitenni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 16:31:58

@Deak Tamas:

De az event log nem ír semmit.

Arra kellene rájönni, miért nem engedi a telefon átállítani a "USB controlled by" opciót.

Rákerestem sok helyen, de semmi értelmest nem találtam.

GyMasa 2022.07.31. 17:57:10

@Deak Tamas:
pastebin.
Talán regisztrálni sem kell...

jónévez 2022.07.31. 20:02:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Na, ezt, hogy több Androidos cuccoddal ugyanez van, nemcsak egy darabbal, nem írtad a cikkben, kérésben. Eljutottunk odáig, hogy
-nincs baj a kábellel
-nincs baj a kártyával (bár nem tudom, miért használnál egyetlen kártyát több eszközben, de a ta dolgod. De akkor már ugyana kényelmetlenség, mint harmadikba, kártyaolvasóba is áttenni)
-mint most kiderült, mindkét Androidos izével hadilábon áll az átmásolás
-és az elején azt írtad, a Windows is kitűnő.

Nekem meg kihullott a hajam. De el tudom képzelni, hogy a Microsoft tett olyan frissítést, ami nem vett figyelembe Androidos sajátosságokat, de erre nem is fogsz választ kapni (míg magától -azaz a Microsofttól) meg nem oldódik.
Az IT-s is olyan, mint a telefonos ügyfélszolga -azt majd utólag jól elmondja, miért TE HIBÁZTÁL

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.31. 20:04:49

@jónévez:

Ezt a "USB cotrolled by" izét szívesen tesztelném még, de nem lehet: nem lehet sehogy se átállítani. S erre se láttam működő megoldást.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.07.31. 21:03:32

@GyMasa: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát, figyelem akkor, hogy nálunk is előáll-e hasonló hiba.
De volt már a karrieremben olyan, hogy épp így a majdani szabid alatt ki van kapcsolva a gép, és magától megjavul :)
Mindenképp shutdown -s -t 0 paranccsal kapcsold ki, az a tuti. Az fixen kikapcsolja, ha valami a tudtunkon kívül visszaállította volna a hybrid shutdownt.

GyMasa 2022.08.01. 06:57:51

@Deak Tamas:
Nekem is rémlik, hogy ezzel a hibrid szarral valami gond volt a céges gépemen.
Arra már nem emlékszem, hogy emiatt volt-e, de egyszer 2 hétre nemes egyszerüséggel eltünt a gépemröl a Blutetooth.
Kompletten, mintha nem is lenne benne a HW.
Aztán visszajött, 2 hét után.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.08.01. 07:29:13

@GyMasa: így igaz, ez az egyik típushiba amit szervizelünk, a másik ugyanez okból a kamera, ámbár ott először arra gyanakodtam, hogy a hollandok arcától van ... :)

GyMasa 2022.08.02. 15:02:42

Na, lett valami megoldás?

GyMasa 2022.08.04. 10:40:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Van hozzáférésed ehy linuxos géphez?
(vagy van egy 8GB-os pendrive-od, amire feltennél egy live linuxot?)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.15. 12:17:37

@Deak Tamas:

A kisebbik fiam itt járt a laptopjával, onnan minden tökéletesen megy a másolás. Azaz telefon- és kártyahiba ünnepélyesen kizárva.

Azaz az én oprendszeremben valami nincs jól beállítva.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.08.15. 12:21:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, hát ez valószínű is volt. De mi a súj lehet ez ...
Közben figyeltem nálunk az ügyfélnél, nem jelentkezett ilyen hibával senki.
A saját gépeden a Rendszergazda/Adminisztrátorral vagy bejelentkezve vagy valami saját birca userrel?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása