Mi a diktatúra?
A diktatúra jellemzői:
- a hatalom nem vátható le,
- a hatalom nem a népszuverenitásból eredeztetik,
- nincs jogállamiság,
- nem biztosítottak az emberi és polgári jogok.
Ezen belül lehet enyhébb (autoritárius) és keményebb (totalitárius) egy diktatúra.
Különbségek a 2 között:
Pluralizmus: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).
Civil szféra: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).
Hivatalos ideológia: nincs (autoritárius) – van (totalitárius).
Civil szféra: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).
Szóval a diktatúra nem azt jelenti, hogy valakinek a kedvenc pártja nem nyert a választásokon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
spagetthi 2014.10.28. 16:32:53
1: "az Orbán-kormányt a történelmi jelentőségű társadalmi beágyazottsága miatt sem most, sem később nem lehet leváltani". Bencsik András, a fidesz-közeli álcivil ezt találta mondani pár napja. Emellett, egy olyan országban ahol a kormányon lévő párt kényére-kedvére írja át a választási törvényt és jelöli ki a szavazőkörzeteket a leváltás igencsak problémás. Ne felejtsük el hogy a Fidesz csak 44 %-ot kapott parlamenti választásokon. Az, hogy ezt sikerült 2/3-á alakítaniuk csupán egy ügyes bűvésztrükk semmi több.
2: a jogámmasiágról csak annyit, hogy habár papíron létezik, a kormány kényére-kedvére alakítja a törvényhozást. A "nem-narancs" civil társadalom vegzálásába bele se menjünk.... Maradjunk inkább annyiban igazi, de facto jogállamiság nincs Magyarországon.
3: az emberi és polgári jogok... Beszélhetnék a menekültekkel és a rabokkal való bánásmódról, merthogy ne feledjük, ők is emberből vannak!! Szerintem tehát kimondható, hogy az emberi és polgári jogok sem biztosítottak.
Ez tehát azt jelenti, hogy az általad kijelölt 4 kritériumból 3-ban jellemzi a Mi Országunkat. Mivel a 4. kritériumot csak nagyon nyakatekert, és kevésbé intelligens emberek számára nehezen érthető módon tudnám bizonyítani ebbe inkább nem is fognék bele.
Maradjunk inkább abban, hogy hiába nem diktatúra a magyarországi politikai rendszer, közelebb áll a diktatúrához, mint a demokráciához.
Tisztelettel
S
maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.28. 16:41:37
"Ne felejtsük el hogy a Fidesz csak 44 %-ot kapott parlamenti választásokon. Az, hogy ezt sikerült 2/3-á alakítaniuk csupán egy ügyes bűvésztrükk semmi több."
Ilyen a választási rendszer 1990 óta.
Mit értesz jogállamiság alatt?
A menekültprobléma mindig létezett. Ezek szerinte diktatúra volt mindig?
spagetthi 2014.10.28. 16:57:19
Nem egészen, a választási rendszer hasonló volt 1990 óta. Gondolj csak a parlamenti képviselők számának csökkentésére, valamint az ebből adódó választási körzetek "kreatív" újratervezésére és összevonására. Természetesen ott van még az önkormányzati választások rendszerének megváltoztatása (most már nem 4, hanem 5 évre szólnak a mandátumok) és a budapesti közgyűlés összetételének manipulálása.
"A jogállam olyan állam, ahol a közhatalmat a nyilvános és írott jogszabályok tartalmának megfelelően, és a jogszabályokban meghatározott eljárások keretében, arra feljogosított szervezetek és személyek gyakorolják. A jogállamiság a legáltalánosabb értelemben a közhatalom jognak való alávetettségét jelenti" Pontosan ezt értem. Tehát ha egy kormányzati szerv olyan dolgokat vizsgál amihez nincs joga, vagy ha az országgyűlés egy bizonyos cégre szab ki különadót, az sérti a jogállamiságot.
Ez valóban így van, menekültprobléma mindig is volt. De mint azt mondtam, Magyarország nem egy diktatúra (ez perszi jelzi, hogy milyen nyíltan és odafigyelve olvastad végig a commentemet). Viszont a menekültek és az elítéltek helyzetének ROMLÁSA (mármint az eddigiekhez képest) jelentheti az ország diktatúrához való közeledését.
maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.28. 17:03:22
A budapesti választási szabályok tekintetében egyetértek, ez egy ad hoc akció volt.
Ami a többit illeti, nem értek egyet. A választási rendszert eleve aránytalannak tervezték 1989-ben. Igen, a Fidesz még egy picit aránytalanabbá tette, de ez jelentéktelen változtatás.
spagetthi 2014.10.28. 17:17:15
Azzal sem értek egyet hogy ezek a változtatások jelentéktelenek lennének. A képviselők számának csökkentése igenis jelentékeny változtatás! Csakúgy mint a a választás egy-fordulóssá tétele. Az önkormányzati tisztségviselők mandátunának megnövelése is. (Ami mellesleg a legkevésbé védhető döntés)
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.28. 18:56:38
Nézd meg a korábbi választások adatait. Lásd az aránytalanságot a szavazati arány és a mandátumarány között.
spagetthi 2014.10.28. 22:30:01
1990 (MDF): 1.25% a mandátumarány javára.
1994 (MSZP+SZDSZ): 1.9% a szavazatarány javára
1998 (FIDESZ+MDF+FKGP): 1.1% a mandátumarány javára
2002 (MSZP+SZDSZ): 2.6% a mandátumarány javára
2006 (MSZP+SZDSZ): 5.8% a mandátumarány javára
2010 (FIDESZ): 14.3% a mandátumarány javára
2014 (FIDESZ): 22.0%(!!!) a mandátumarány javára
A 2014-es különbség több mint másfészer nagyobb, mint a legnagyobb aránykülönbség a régi választási rendszerben. (Azt csak halkan jegyezném meg, hogy az is FIDESZ-kormányzás alatt történt). Szóval miről is beszélünk?
Elszabtuk 2014.10.29. 10:09:19
Kobaki 2014.10.31. 19:57:44
@birka: Igyekezz kigyógyulni a barnanyelv betegségből.
maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.31. 20:29:41
bircahang.blog.hu/2014/04/06/aranytalansag
maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.03. 08:26:07
Eleve trükközöl, mert egyszerre számítasz 2 pártot és 1 pártot. Az MSZP 1994-es eredménye NAGYOBB aránytalanságot eredményezett, mint a Fideszé 2010-ben.