magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2016. május 09. 07:07 - BircaHang Média szerkesztősége

Vége az Ubernek

A vita, melyben mindkét fél hazudik.

A taxisok valójában nem akarnak változást a piacon, elzárkóznak az újításoktól.

Az Uber pedig magát közösségi szolgáltatásnak hazudva szeretne kibújni minden szabályozás és adózás alól.

Egyébként az Uber hamarosan maga szünteti be saját magát. Az ügyfélszolgálatukat rohamosan építik le, bocsátják el az ügyfélszolgákat. Valójában az egész Uber egy rövid távra tervezett, milliárdokat elsíboló vállalkozásnak lett tervezve. Lassan az egész világon betiltják, ill. olyan – taxisszolgálattal azonos – feltételeket szabnak ki rájuk, melyek mellett már nem éri meg. Ez egy eleve extraprofitra felépített cég. az Uber haszna onnan van, hogy nem tartja be a sok pénzbe kerülő szabályokat és nem adózik.

Kormányellenes lenne az Uber, ahogy ezt a fanatikus ballibák gágogják? Dehogy az. Az Uber leszarja a politikát. A “baloldal” persze örül, hiszen mindennek örül, ami az ország pénzét ofsór számlákra viszi? De ez miért jó az országnak? Igen, jó az Uber tulajdonosainak, ezt elismerem, de ez miért szempont bárki másnak?
Az átlag taxis adót csal. Az átlag uberes meg nem fizet egyáltalán adót. Mégis, az előbbi kevésbé káros. Ráadásul egy idegen cég adócsalása sokkal nagyobb kárt okoz az országnak, mintha egy magyar teszi ezt.

Az utas szempontjából valóban kiszámíthatóbb az Uber, ez tény ugyanakkor a cég az országnak súlyos kárt okoz.

A liberális mítoszokkal ellentétben ugyanis abszolút nem mindegy a tőkés személye. Ha az országban megtermelt profit külföldre megy, az nem gazdagítja az országot, hanem más országokat gazdagít. Ez gyarmati modell, mely sehová se vezet.

A külföldi tulajdon olyan ez, mint az alkohol. 1-2 pohár rendben van, de több káros. Semmi gond az idegen tulajdonnal, ha annak aránya egészséges. Szóval dehogy mindegy ki a tulaj! A belföldi tulaj nem visz mindent ki, míg az idegen igen. Sose egyetlen országból sem lett még gazdag állam úgy, hogy idegenek lefölözték gazdasága hasznát. Mert ha ez lenne a siker kulcsa, ma Afrika lenne a világ gazdasági csúcsa. Az idegennek nem érdeke, hogy a befektetésének országa gazdag legyen. A tőke pedig eleve mindig a legkevésbé jövedelmező befektetéseket viszi el befektetni.

Azaz a jelenlegi kelet-európai modell többszörösen téves:

  • a tulajdon idegen kezekben van,
  • a befektetők kizárólag olyan területekre fektetnek be, melynek nem jelentik a világ élvonalát.

Mindennek eredménye: Kelet-Európa modellje konzerválja a régió elmaradását nyugathoz képest, pontosan e modell teszi lehetetlenné a felzárkózást, azaz nem az, hogy a csúnya Gyurcsány/Orbán hülye és korrupt.

Orbán nagy érdeme, hogy ezt felismerte 2012 után, rájött: nem azért nem fejlődik az ország, mert a rohadt gonosz ballibák elszúrtak mindent 8 év alatt, hanem a rendszerváltáskor választott téves modell miatt. Ez a bevált megoldás, máshol ez vezetett a kiemelkedéshez. Miért pont Magyarország lenne kivétel? Ahol ez sikerült, ott ez volt a módszer, lásd Dél-Korea, Japán, Tajvan, de akár Kína is példa erre, bár az életszinvonalig most is Magyarország alatt van, viszont sokkal mélyebbről indult.

A másik klasszikus nyugati megoldás – más országok nyílt kifosztása, lásd gyarmatosítás – nem lehetőség, még ha nem is lenne erkölcsi ellenvetésünk.

Az pedig, hogy Magyarország beemelje magát félperiférikus államként a magállamok közé a periféria kizsákmányolásával szintén nem opció. Azaz marad a magállamok részéről jelentkező kiporszívózás lassú, de folyamatos csökkentése, leállítása.

Amit meg kell érteni: idegen befektetők NEM emelik fel sosem az ország szintjét. Természetesen ők is hoznak pozitívumokat (erre sok példa hozható), de az alapkérdést nem fogják sosem megoldani. Orbánék pozitívuma, hogy erre rádöbbentek, bár ami a megoldást illeti, sok dologban tévednek ma is. De a totális tévelygő ballibekhez képest mindenképpen előrelépés az orbánizmus.A fő gond, hogy a pénz kifolyik az országból.

Mi is az Uber-kérdés lényeg egyetlen mondatban: vajon normális, hogy egy magyarországi taxifuvar árának a negyede két amerikai emberke ofsór számláját gazdagítsa? Mert EZ az igazi kérdés. Csak ezt nem merik nyíltan kimondani hivatalos szinten. Orbán sem meri.

Címkék: taxi uber
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr778693454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.05.10. 06:11:16

Az Uber mondjuk megszűnik. De ha a valóban kocsimegosztó szolgáltatásokra rászáll a kormánt, akkor mi lesz? Telekocsi rendszer, valaki felveszi reggel a haverokat, munkatársakat és elviszi őket magával munkába. Ők pedig beszállnak a benzinbe. Taxisoknak és a NAV-nak mindennel lesz baja.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.10. 07:56:27

@karandash:

A valóban megosztó szolgáltatás egész más dolog.

2016.05.10. 16:05:13

@BircaHang Média szerkesztősége: nyugi, a NAV szerint nem lesz más. Az a vicc, hogy bár az Uber valóvan adóelkerüléssel és a taxisokra vonatkozó szabályok figyelmen kívül hagyásával operál, a taxisok nem azért kezdtek vergődni, hogy legyen kevesebb az előírás, bürokrácia, díjak, adók nekik is, hogy ők kerüljenek kedvezőbb helyzetbe, hanem a hirtelen jött versenytársat akarták belenyomni az adóprésbe. Ez egy jó lehetőség lett volna arra, hogy az állami bürokráciát, adóprést kikezdjék, de jó magyar ember módjára csak arra koncentráltak, hogy a másiknak is olyan rossz szabályoknak kelljen megfelelni, mint a taxisoknak. Most se hallom, hogy vernék az asztalt a mindenféle díjak, adók, bürokratikus előírások lazítása érdekében. Igazi maffiát alkotnak a taxisok, ami inkább fizeti az állami sarcokat, de az állam ne engedjen másokat a piacára.

Ugyanígy fogják a taxisok meg a tömegközlekedési lobbi megfúrni a tekekocsi rendszert is.

Az állami vízfej meg csak nő, mert minden kis életidegen szabálynak örül valami kedvezményezett gyökér. Ja, hogy az utasnak mi a jobb, olcsóbb az nem számít. Adó legyen beszedve meg cserébe a taxisok maffiája uralja a terepet.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása