magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Hogyan nem lettem biztosítási ügynök?

Amikor 1998-ben kirúgtak budapesti munkahelyemről - egy bankban, pont a Parlament épülete mellett voltam pénztáros-ügyintéző -, elkezdtem ismét munkát keresni. Hozzá voltam szokva, hogy az ember szétküld átlag 100 önéletrajzot, kap 10 elutasítást, majd elhívják 2 interjúra, majd 2-3 hét múlva onnan is jön az elutasítás.

Így nagyon meglepődtem, hogy az egyik helyen, az egyik bank biztosítótársaságánál, interjú után szinte azonnal visszaszóltak, fel vagyok véve. S meg is lett mondva, a következő héten hétfőn indul a betanítás, az első napon lesz intézve a szerződéskötés.

Meg is jelentem a cég budaörsi irodájában rendes időben. Találkoztam ott még 25 szintén friss munkatárssal, akik ugyanarra vártak.

Leadtam a papírjaimait. Azt mondták, a nap folyamán meg is lesz a szerződés.

Kezdődött az oktatás. Az első rémület akkor jött, amikor az előadó elkezdett MLM-piramisjáték stílusban beszélni, pedig ez nem egy MLM-piramis cég volt egyébként (olyan helyre eleve nem is jelentkeztem volna, mert nem szeretek munka címszó alatt pénzt veszteni). Kora délutánra kiderült: szó sincs munkaviszonyról, még kevésbé bérről, ez egy szimplán jutalékos munka, viszont ez nem MLM - ezt maga az előadó húzta alá -, tehát pl. a cég fizeti a telefonköltségünket, ha bejövünk az irodába és onnan telefonálunk, ill. használhatjuk irodaként a cég irodáját, ingyenesen.

Ez már eleve rosszul hangzott, de gondoltam, várjuk ki a kéthetes tanfolyam végét. A második napon nyilvánvalóvá vált: minden arról szól, hogy biztosításokat adjunk el, s ebből - ha az ügyfél legalább 12 hónapig fizeti a részleteket - jutalékot kapunk. Elhangzott pár elmés tanács. Az egyikre máig emlékszem: életbiztosításhoz kellett mindenképpen orvosi vizsgálat, de az emberek - ezt az előadó mondta - nem szívesen mennek orvoshoz, ezért a megoldás, az "orvosi vizsgálat" helyett használjuk a "menedzserszűrés" szót. Ezen máig mosolygok, amikor eszembe jut.

A második nap délutánján sikerült elaludnom előadás közben. Éppen valami kötvénytípusokat magyaráztak. A nap végén észleltem, már csak 15-en vagyunk.

A harmadik nap is mentem tanfolyamra. Aztán kimentem 13 órakor ebédszünetre, elmentem a közeli IKEA-ba ebédelni, telt az idő, láttam, hogy késésben vagyok, de kinéztem az ablakon, megláttam az autópályát, a kocsikat, meg ahogy sütött a Nap - kora ősz lehetett -, majd jóllakottan távoztam az áruházból. Haza, nem vissza az irodába, oda soha többet nem tértem vissza.

Kerestek aztán kétszer telefonon a cégtől, de nem is vettem fel a hívást. Vége lett biztosítási ügynöki karrieremnek.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6615609166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2020.04.14. 08:43:01

Dettó ugyanez, csak 1994-ből, amikor még kemény tandíjakat kellett fizetnem. Motivációs szöveg: nem lehetetlen, hogy kemény munkával 20-25 év alatt már egy Skodát is vehetek, és nem kell a céges kocsival mászkálni.
Ami a legtragikusabb: 2017 körül, kényszerből muszáj volt tárgyalnom két ügynökkel, egy férfival és egy nővel: stílus, tarhálás, minden ugyanaz mint harminc éve ...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2020.04.14. 08:45:53

@Deak Tamas: mármint nem a biztosítási ügynökségre kellett tandíjat fizetnem, hanem az akkori főiskolán :)
De engem például a munkanélküli hivatal küldött oda, nyilván lerázandó a kedves munkanélkülit ...

Karipapa01 2020.04.14. 12:16:44

Jól tetted? Nem tudhatjuk, hiszen nem ismerhetjük a történet azon részét, hogy mi lett volna, ha mégis elvállalod a munkát. Egy dolog dícséretes: átgondoltad a jövőbeli lehetőségeket, a jelek alapján úgy mérted fel, hogy ez a munka nem "becsületes" és inkább tovább léptél.
Sajnálatos módon voltak emberek, akik ugyanúgy átgondolták, de az akkori gazdasági helyzet arra kényszerítette őket, hogy ha átmenetileg is, de felvállalják ezt a fajta tevékenységet. A munkát kínáló hasonló vállalkozások pedig kifejezetten erre utaztak. Ne felejtsük el, hogy ez '98-ban volt a Bokros-csomagot követően, amikor az addig is elszegényedettnek minősíthető egyszerű munkavállalók mégnagyobb megszorítás alatt voltak, a munkanélküliségi rátával meg nem dicsekedhetett az ország. Szinte hemzsegtek a biztosítási mellet az AMWAY, ZEPTER, Tupperware... és egyéb ügynökök, akik különben egyszerű szövőnők, gépírónők, lakatosok, pékek voltak, de valamiből meg kellett élniük. Borzalmas egy időszak volt!
Nem rossz dolog ha írók, történészek, jogászok, kvalifikált emberek irányítják az országot, de egy gazdaságilag mélyponton álló országban inkább inkább műszaki-gazdasági-szervezési szakemberek kellettek volna, akik nem helyezik előtérbe a politikát a gazdasági fejlődéssel szemben. Szerencsére túléltük.

littke 2020.04.14. 14:46:57

Értem, de vannak olyan állások, bőven ahol nincs fix fizetés, minden az eladástól függ ami után van hozzájárulás. Ingatlan ügynök jön elsőre az eszembe és igen sokan nagyon szépen keresnek ezzel. Biztosítás is sokszor ilyen.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása