magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nincs helye a marxizmusnak?

Rétvári Bence azt mondja ünnepi beszédében, hogy a marxista, kommunista eszmének nincs helye sehol a világban.

Marhaság, röviden fogalmazva.

Egyrészt az indoklás is abszurd. Hogy emberi áldozatokhoz vezetett. Nos, ezen az alapon a hadiipart és a késgyártást is be kell tiltani, sőt azokat hamarabb! Másrészt mert demokráciaellenes, keresztényellenes, zsidóellenes.

Nos, a zsidóellenesség teljes fantázia. Maga Marx is zsidó származású volt. De a szovjet állam alapítói között is többszörösen felül voltak reprezentálva a zsidók. A keresztényellenesség se igaz, a marxizmus tulajdonképpen eredetileg egyfajta ateista keresztény üdvtörténetnek indult, s ez aztán a gyakorlatban is folytatódott: a szovjet eszme gyakorlata zavarbaejtő módon utánozott keresztény intézményeket, hagyományokat. Hogy üldözte a hatalmon lévő kommunizmus a kereszténységet? Ez tény, de úgy, ahogy bármely más eszmét. A keresztényellenesség egyszerűen nem volt alapja a marxista tanításnak és gyakorlatnak.

Hogy demokráciaellenes? Nos, ez tény. Dehát ezzel mi a gond? Úgy kellene tenni, mintha a polgári társadalom lenne a világ csúcsa, mely ellen nem szabad szólni se?

De ami a legjobban zavar a beszédben: a büdös liberális szag, ami árad belőle. Ilyeneket 20-30 éve még neves ballib megmondóemberek hangoztattak, lásd "küzdjünk az ordas eszmék ellen".

Persze, nem vagyok hülye, tudom, hogy a beszéd a választási kampány része, s nem szabad komolyan venni. De akkor is: alá kell húzni, ez téveszmés gondolkodás.

150 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4116673952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2021.09.02. 17:32:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért kicsi a korrupció, mert gazdag. S nem azért gazdag, mert kicsi a korupció.
"Talán az egyk legnagyobb hazugság, hogy a korrupciómentesség a gazdagság előzménye. "

Azért gazdag többek közt mert nem lopják el amit beraksz a közösbe!
Nem kerül száz csilliárdba egy autópálya, meg 100 millába egy vacak kilátó...
A korrupció persze lehet a szegénység miatt, de ezt a sok pénz nem írja felül...lásd NER!
Nálunk a korrupció és lopás a gazdagság alapja.

Gery87 2021.09.02. 17:37:13

@Deak Tamas:

Naív hülye hippik mindenhol vannak, az arcok meg semmit nem árulnak el.

Gery87 2021.09.02. 17:39:04

@midnight coder:

Valahogy így, a legrosszabb képviselője a liberalizmusnak, többet árt mint használ az ilyen naiv hülye.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 17:50:29

@Gery87:

Az ember meg akar élni.

Alapszinten pl. enni akar. S ha látja, hogy valaki aránytalanul és indokolatlanul gazdagabbak nála, akkor azoktól tiszta lelkiismerettel lop.

Ugyanaz akkor is, ha már nem az éhezés az állapota.

Akkor nem lop az átlagember, ha azt látja: mindenki jól él, s az eltérések racionálisak.

A XVIII. században egész Európában a "svéd korrupció" volt a példa olyan országra, ahol mindenkit le lehet fizetni, s semmi se intézhetú el pénz "adomány" nélkül.

S nem az történt, hogy a svédek abbahagyaták a lopást, majd meggazdagodtak, hanem fordítva.

A magyar korrupció szintje alacsony. Persze a skandináv helyzethez képes magasabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 17:52:35

@Gery87:

Amikor elmeséltem bolgároknak, hogy a magyar liberálisok szerint az utcán szarás emberi jog, s a menhelyre kötelezés meg fasizmus, azt hitték viccelek, mert ez nem lehet igaz.

Gery87 2021.09.02. 18:03:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én kormányzati szintű és gazdasági korrupcióról beszélek ott meg ez nem értelmezhető mivel igazi szegénység és igazolható erkölcsi indok a lopásra ezen a szinten nincs!

Az átlagember többsége pedig nem lop alapvetően és ezen a szinten max a protekció létezik meg a hálapénz...és módja sincs rá.

Nem igaz tehát hogy csak az anyagiak miatt van vagy nincs korrupció és ez pénzzel kinőhető!
Ez mentalitás és társadalmi tapasztalat kérdése....a magyar társadalom nem együttműködő, nincs ebben sikeres tapasztalata, mintái...bizalmatlan és nem empatikus.
Ezért akar és tud "okosba" megoldani mindent mert ezt szokta meg hogy így lehet, el sem tudja képzelni hogy lehetne másként.....mert ahhoz változnia kéne, de azt mindig másoktól várja el! Pl a politikától....de nem fogja fel hogy a politikai elit is közülünk kapaszkodik fel....mégpedig azokkal a mintákkal és módszerekkel amikben szocializálódik!

Gery87 2021.09.02. 18:06:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem jog, hanem közszeméremsértés...minimum!
Honnan veszel ilyen hülyeséget?
max annyit mondtak a hajléktalanokat nem lehet erővel bezárni, elüldözni vagy ilyesmi.....(ami fasság szerintem is) már nem emlékszem mi volt ez az ügy anno....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:16:37

@Gery87:

Ilyen a kapitalizmus.

Egyszer a piac dönt, máskor meg ne döntsön?

sync 2021.09.02. 18:17:24

Milyen érdekes, az apja
kommunista volt valószínűleg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:17:58

@Gery87:

Miért ne lenne alkalmazható erő jogsértés esetében? Ezen az alapon atolvajt se zaklassa a rendőr, hanem kérje meg szépen, adja vissza amit lopott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:22:11

@sync:

Párttag volt, ez tény, kommunista nem volt valószínűleg.

Az apja iskolaigazgató volt, az nem lehetett senki Kádár alatt párttagság nélkül.

sync 2021.09.02. 19:02:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lehet, hogy nem volt kommunista. Ki a kommunista? Marx híve. Az marxista. Lenin híve, az leninista. Igazán a kommunizmus mibenlétéről sincs egyesség. Akkor az apja nem hitt semmiben, akkor csak konformista volt.

a nagy hohohorgász 2021.09.02. 19:04:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ezért krealsz magadnak egy másik valóságot és abban élsz. Ezzel semmi baj csak az eredetihez semmi köze.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 19:15:01

@sync:

Belépett egy szervezetbe, ami semmit nem jelentett. Ez bűn lenne?

Tény, hogy nem volt Rétvári apja partizán Kádár ellen. Na és?

sync 2021.09.02. 19:22:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Én sem gondoltam, hogy jelentene valamit. Csak te érezted úgy, hogy meg kell védened.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 19:27:00

@sync:

Az igazságot védem meg.

Aki ma fiatal, az jellemzően nem tudja mit jelentett a párttagság Kádár alatt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 19:29:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én ebben a pillanatban rájöttem basszus, a valóságban százszázalék hogy a Gery a Karácsony Gergely. Minden stimmel:
- román (Karácsony, Hosszú, Gyurcsány/=györgyfalvi/, Torgyán/=tordai/, Szombati, Mihályi, a legtipikusabb román nevek)
- hiperpasszív íráskép (központozás hiánya, értelmetlen mondatok, mintha valaki szétesetten beszélne, a helyesírási hibákat nyilván az automata javítja)
- felfogásbeli problémák (reagálok arra, amit a fegyverkereskedelem betiltására írtál, erre odaböfögi hogy Svédországban nincs szocializmus)
- alibi (Karácsony Varsóban volt, tegnap meg közgyűlés, ez idő alatt a Gery87 nick nem írt semmit, illetve szokatlanul keveset, azt sem napközben mint amúgy)

Gery87 2021.09.02. 21:15:56

@Deak Tamas:

Te akkor troll hülye vagy hogy tanítani kéne, szerintem valami fideszes pincében tanítják is:D

"legtipikusabb román nevek"

igen ezek a magyar nevek román nevek.....:)

Örülök hogy így követed mikor írok....tegnap aludtam délután, ezt jegyezd fel!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 08:30:53

"Maga Marx is zsidó származású volt"

A kitalált meséje szerint ZombiJézuska is az volt. Hiszen az anyukája, nevelő apukája és a nemző apukája is az volt. Jave. Azért is judeokereszténység a helyes elnevezés.

midnight coder 2021.09.03. 08:53:11

@Boldeone Bull: "Egyedül Kína a kihívója nyugatnak , elsősorban a mobilkommunikáció ès a 4g hálózatok terèn, viszont tudati elmaradottságban nagyon a nyugat mögött vannak..."

Már régen jóva több szabadalmat nyújtanak be kínában mint mondjuk az USA-ban, az EU-ról nem is beszélve. Tudati elmaradottság? Ott már most a kommunista párt irányít, az USA-ban és az EU-ban pedig még csak most kezdik átvenni a hatalmat a kommunisták.

"Ami van kínai technológia bevált, az mindet a nyugattól lopták , a nyugati tudományos kutatás mèg mindig fejlettebb : Sinopharm vs Pfizer , Sinovac vs Moderna"

Ma még fejlettebb, de az alapszintû oktatásuk már jobb, ahogy egyre jobb egyetemeik is vannak világszinten is. Nem véletlenül akarják Orbánék is idehozni az egyiket.

midnight coder 2021.09.03. 08:54:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az hogy ki a rendőr és ki a bűnöző nem egyértelmű, ez mindig a rendtől függ. "

Kétségtelen. Pl. ha a drogos szomszédon múlik akkor te vagy a bûnözõ, elvégre te nem drogozol.

midnight coder 2021.09.03. 09:03:09

@Gery87: "Ez mentalitás és társadalmi tapasztalat kérdése....a magyar társadalom nem együttműködő, nincs ebben sikeres tapasztalata, mintái...bizalmatlan és nem empatikus."

A magyar soha nem volt együttmûködõ. Pont azért nem, mert kulturálisan mindig elég heterogén társaság voltunk. Vannak köztünk intelligens, normális emberek akik északon is beleférnének a társadalomba és vannak olyan tahók akiknek afrikában lenne a helye. Vannak olyan naiv liberálisok akik soha nem hagyták el a belvárost de meg vannak gyõzõdve róla hogy csak õk ismerik a világot, és vannak olyan konzervatívak akik pont azért azok mert elég sokfelé megfordultak és láttak pár dolgot.

Cserébe viszont kreatív, mert megszokta hogy mindent egyedül kell megoldania.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 09:51:41

@TanNé:

Nem, Isten nem zsidó.

A "judeokereszténység" pedig mást jelent:
- egyrészt a kultúrkört,
- másrészt a zsidózó keresztény szektákat.

midnight coder 2021.09.03. 11:13:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Általában az erõszak akkor kerül elõ amikor egyesek úgy gondolják, hogy más normát szeretnének mint a jelenlegi. Ilyen lehet akár a drogozás is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 14:33:57

@TanNé:

Igen, a fejlett világban növekszik az ateizmus és a pszeudoateizmus. Na és?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 14:56:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Rosszul értékeled az adatokat. A judeokereszténység az elhalási szakaszába lépett.

A lengyel adatok az elmúlt 4-5 évben drámaian felgyorsultak. Ma az a leggyorsabban elvallástalanodó, eljudeokerszténytelenedő ország az EU-ban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 14:59:36

@TanNé:

MAGA a kereszténység jósolja, hogy csökkenni fog a hívek száma. Mi ebben az új? S mi a jelentősége számunkra, keresztényekre?

vergyula 2021.09.03. 15:43:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyszer csak meglepődve tapasztalod, hogy a csökkenés áldozatává váltál.

Gery87 2021.09.03. 16:55:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem az minden vallás és hívő célja hogy mindenki abban higyjen amiben ők mert az és csak is az az EGYEDÜLI igaz hit és megváltás?
Különben csak egy belterjes szekta lenne, ami annak örül hogy csak ők, a kiválasztott kevesek üdvözülnek, mindenki más meg nem számít...

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 17:57:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem érted ... ez már nem csökkenés, hanem a kihalás, a VÉG.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 18:42:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

de ... hiszen nagyon sok más vallás is kihalt. Volt amelyik 10 ezer év után.

Gery87 2021.09.04. 00:08:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nyilván ez a cél, de az embernek szabad akarata van. "

Akkor miért volt térítés? És miért nem engedték hogy az ember abban higgyen amiben akar? Miért volt inkvizíció? Keresztes hadjáratok?
Hát mert nem úgy vélték ahogy most te.

valahogy ez nem jön össze....nincs azzal baj hogy csökken a hívők száma...a mai kor ateistáit nem húzzák karóba, régen meg eretnek, boszorkány és bűnös lettél elég hamar.

Én inkább úgy látom hatalom és erő nélkül ma már azt mondják hogy "nem baj ez"....mi mást mondana?....valójában csak hatalmuk nincs ezt megállítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 09:22:42

@Gery87:

"Akkor miért volt térítés"

Mert kötelesség amásik ember tájékoztatása.

" És miért nem engedték hogy az ember abban higgyen amiben akar? "

Mert a premodern társadalmakban a hit és a közösség nem volt független egymástól. Lásd, az ógörög városállamoknam a helyi kultusz megtagadóit automatikusan hazaárulóknak tekintették.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 09:23:47

@Gery87:

"Miért volt inkvizíció?"

Ma miért van rendőrség, ügylszség, bíróság?

"Keresztes hadjáratok?"

A volt keresztény területek visszahódítására.

Gery87 2021.09.04. 22:34:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A tájékoztatás meg a "nem térsz meg akkor meghalsz" között elég nagy különbség van.

"Lásd, az ógörög városállamoknam a helyi kultusz megtagadóit automatikusan hazaárulóknak tekintették. "

Akkor ma miért nem? Mikor a hit semmit nem változott.

Gery87 2021.09.04. 22:35:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert a gyilkosság, lopás stb nem szabad akarat kérdése...de azt mondod a hit igen, akkor mi köze hozzá miben hiszek és miért ítélkezik felettem az egyház?

Gery87 2021.09.04. 22:36:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez sem jó érv, azt mondod szabad akarat...akkor ők már nem keresztények, másban hiszek ergo mi köze hozzá és miért lépne fel fegyveresen ez ellen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 22:37:34

@Gery87:

Akkor az volt a logika: segíteni az embertársunkon, akkor is, ha az nem akarja. Ma nem az.

Plusz ma az államok zöme ateista, így a jogrendje eleve kizárja a vallás kötelezőségét

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 22:39:42

@Gery87:

De, még keresztények voltak, csak meg lettek támadva és el lettek foglalva.

Gery87 2021.09.05. 22:00:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ma miért nem az? Isten mikor mondta hogy "már nem kell pogányokat égetnetek"?
És mióta segítség ha megkínzod és megölöd?
Pláne ha pogányként hal meg és a pokolra jut? Az segítség?

"Miért ítélkezik az állam feletted? "

Az állam mindig megtette.
Az egyház ma nem. Miért nem?
Mikor mondta isten az egyháznak hogy már nem kell?

Lássuk be az egész nem teológiai, hanem hatalmi kérdés....az egyháznak semmi hatalma, a Pápa egy öreg bácsi aki szépeket mond és ennyi...nemhogy máglyán elégetni nem tud de ennél jóval kevesebbet tenni sem.

A mai egyház azért toleránsabb mert semmi hatalma. Ennyi az egész.

"De, még keresztények voltak, csak meg lettek támadva és el lettek foglalva. "

Továbbra sem látom érvnek ezt..
Az is csak hatalmi, egzisztenciális és demográfia eset volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.05. 22:21:45

@Gery87:

"Az egyház ma nem. Miért nem?
Mikor mondta isten az egyháznak hogy már nem kell?"

Ma is van egyházi ítélkezés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 07:26:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én őszintén bámulom a kitartásod, hogy megpróbálod ennek a geryökörnek elmagyarázni azt, ami max. 17,4 másodperces önálló gondolkodással is kideríthető lenne. (Na persze nyilván a megfelelő alapismeretek birtokában)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 07:35:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: megnéztem azt a másik blogot is amit ajánlanak, a keresztre feszített Oziriszon meg Buddhán meg Dionüszoszon szerintem a hét hátralévő felében megállás nélkül fogok röhögni. Holott ez inkább szánalmas, újabb érv a kötelező hit- és erkölcstan bevezetése mellett.

vergyula 2021.09.06. 07:44:43

@Deak Tamas: Az már be van vezetve, vagy rosszul tudom?
Amúgy melyik az a blog?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:25:02

@vergyula: nincs, opciós a hittan. Bocsika, de nem mondom meg melyik. Akkora eszement baromságok vannak benne, hogy a jóérzésem tiltakozik ellene. Aki alapszinten is ismeri az egyiptomi mitológiát például, az pontosan tudja hogy Ozirisz - de mi a fenének hívjuk a görög torzításán, szóval Usziri - halálának körülményei a mitológia lényegi részét képezik.
Ez már a nyugateurópai hatás, hogy örüljön a sok nyugatmániás. Egy alkalommal résztvettem egy komplex IT- infrastruktúra frissítés programban, amelynek a projektvezetője nagy Ciprusbuzi lehetett, mert olyan neveket adott az egyes részfázosoknak, hogy Larnaca, Nicosia, Pafosz, mittomén, és az egyik részállomás Afrodité volt.Volt egy belga kiscsaj a csapatban aki huszonéves korára már lassú eszűvé és -beszédűvé itta és drogozta magát, megkérdezte, hogy mi az az Afrodité. Én elmagyaráztam neki, hogy ezt illene tudni, ő volt az istennő, aki Ciprus mellett emelkedik ki a habokból, úgy kerül bele a projectbe. Válasz : "Én nem vagyok vallásos."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 08:55:17

@Deak Tamas:

A ZeitGeist film első részét ajánlom. 15 éve a fél félművelt budapesti értelmiség el volt ájulva tőle. Pedig tömény tudatlanság.

Ha nevetni akarsz, a www.youtube.com/c/AllGodsAreDying csatornát ajánlom még: agresszív ateista misszionárius, akinek fogalma sincs mit kritizál.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:55:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát, Szent Száva növessze erődet :) én csak akkor, ha látom, hogy az illető megérti amit írunk neki, mégha nem is értünk egyet.
Egyik újévi fogadalmam volt, hogy szakkérdésekről csak szakemberekkel beszélek, azért nem is kommentelhető az elhanyagolt blogom.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:57:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, láttam, bőszen hivatkoznak rá, mint Dionüszosz keresztfájára.
Nekem elég szokott lenni a hatvanas évek aljakommunista propagandájától kiindulás Delphine Seyring-en át J.P. Sartre-ig zárva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 09:01:05

@Deak Tamas:

A szovjet ateista propaganda pár szinttel a ZeitGeist felett volt, a szovjet ateista szakemberek legalább a tényeket ismerték.

Ott a lényeg az volt, hogy a tényeket elfogadták, csak mindenre rá volt mondva: a végok az osztályharc. Azt persze sose tudták elmagyarézni, minek kellett létrehozni az elnyomóknak az osztályharchoz a kereszténységet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 09:16:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát nép ópiuma, elterelés a valós dolgokról. Mintha a szovjet vörös pezsgő nem az lett volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 09:32:23

@Deak Tamas:

Ráadásul Sztálin mint ex-papnövendék szinte az egész keresztény struktúrát lemásolta, megcsinálta mindennek a szovjet verzióját.

vergyula 2021.09.06. 09:36:41

@Deak Tamas: De a kettő (hittan/erkölcstan) közül egyet kötelezően fel kell venni. (?)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 09:47:27

@vergyula: azt nemtom kettő van-e, a tantárgy régen hit- és erkölcstan volt, hiszen ez az amit szoktam mindig mondogatni, hogy mi a kapcsolat és a különbség a hit, erkölcs, vallás és egyház között. Külön is lenne értelme, hiszen az erkölcs mint olyan ugyanúgy a béka sge alatt van, dehát amiről a tudás borzasztóan hiányos, az a hit meg a vallás, pláne az egyház.
Nem hinném, hogy kötelező lenne, akkor már menne a hetes cikkely meg a dékámomentós tüntetés.

vergyula 2021.09.06. 10:00:15

@Deak Tamas: Guglizgattam, úgy tűnik az egyik kötelező. Az elnevezés zavaros, néhol "1. Hittan, 2. Erkölcstan", máshol "1. Hit- és Erkölcstan, 2. Erkölcstan".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 10:05:58

@vergyula: furcsa akkor hogy a szabadság- és felvilágosodásvédők ennyire csendben vannak.
A két tárgynak együtt lenne értelme, hiszen praktikusan ez hit- és vallástörténet kellene legyen, és az ezekhez kapcsolódó morális magatartásformák elmagyarázása vagy bemutatása.

kiskisutca 2021.09.06. 13:10:31

A német szociáldemokraták 1959-ben a Bad-Godesbergi kongresszusokon szakítottak a marxizmussal.

Rodney_2 2021.09.06. 14:14:12

@kiskisutca: nem a kommunizmussal szakítottak (kollektív vagy állami tulajdon)??

Gery87 2021.09.06. 21:36:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak épp bajod nem lesz belőle ha nem vagy hívő.
Azért nem mindegy. Egyházi tizedet sem kell fizetni ha nem akarsz. stb.

Gery87 2021.09.06. 21:38:08

@Deak Tamas:

Minek akarsz hittant tanítani annak aki nem hívő te szerencsétlen?
"Erkölcstan"...? Na igen ezt is pont a NER-nek kell meghatároznia:)

Gery87 2021.09.06. 21:40:27

@Deak Tamas:

Ha te is hívő vagy akkor úgysem fogod érteni miért és mivel van problémám.

Gery87 2021.09.06. 21:42:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Amit ők generáltak sok esetben.
Pl nem a pogány baltiak mentek baszogatni a lovagrendet a Szentföldre, hanem fordítva...
A magyar pogány sem azért tért meg mert "háború volt" hanem mert muszáj volt.

Gery87 2021.09.06. 21:44:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem bármit.
Mindennek oka van. Miért kell hittant tanítani mindenkinek? Annak is aki nem hisz benne? Ennyi erővel a koránból is lehetne....egy ateistának mindegy. Egyikbe se hisz.

Persze nem mondom hogy nem jó vagy érdemes tudni bármit a vallásról, hitről...csak ne legyen kötelező.

vergyula 2021.09.07. 05:53:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mondjuk hogy általánosban 4 éven keresztül miért kell, azt én sem tudom. Szerintem 2 elég lenne, de a tantervet remélhetőleg nálam okosabbak állították össze.
Mindenesetre a kémia egy világnézetileg semleges, ugyanakkor fontos tudomány. A világnézeti nevelést jobb a szülőre bízni, hátha marad rá ideje a szexuális felvilágosítás mellett.
Kb. ugyanez a helyzet a szekuláris államisággal is. Semmi értelme a vallást/egyházat (istenhitet, szezont, fazont) belekeverni egy ország vezetésébe, ha a lakosság nagyrésze nem vallásos. Egy ilyen rendszert a tálibok is csak erőszakkal tudnak fenntartani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 07:39:51

@Gery87: az hogy neked mivel van problémád, hibbant káposztaagyú fogyatékos, az engem kb. annyira érdekel mint Mr. Hyde-ot a nagytőke szempontjai, illetve még ennyire sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 07:47:31

@vergyula: most bizony nagy ostobaságot mondtál. Például a görög alkotmányban benne van az, hogy a hivatalos államvallás az ortodox, ehhez képest zsinórban választják meg a baloldali kormányokat. A brit királynő az anglikán egyház feje, a Lordok Házában ott ülnek és döntenek az egyházak képviselői. Izraelt most ne is vegyük ide. Az összes rendszer ezt az állapotot valóban a talibán módszereivel tartja fenn. (muhawhawhahwha)
Nem értem, mi a homályos pont abban, miért kéne hit-és erkölcstan - hacsak most megint ki nem derült a tudáshiátus - az, hogy a gery nem fog fel ilyeneket az oké, de most szomorúan lepődtem meg.

vergyula 2021.09.07. 08:16:49

@Deak Tamas: Azt már megbeszéltük, hogy van hit- vagy erkölcstanoktatás. Kérvényezni lehet, hogy melyik, de nem kötelező. Akinek a szülei nem nyilatkoznak, az automatikusan erkölcstant kap. Nekem ezzel semmi bajom, de a gyakorlati megvalósítás hasznosságát illetően szkeptikus vagyok. Általános iskolás gyermekkel rendelkező ismerősöm szerint elég haszontalan színvonalon történik.

"Például a görög alkotmányban benne van az, hogy a hivatalos államvallás az ortodox, ehhez képest zsinórban választják meg a baloldali kormányokat." - S talán pont ettől nyer értelmet?

A világ nagyobbik részén nincs államvallás. Ahol igen, azon országok nagyrészében nem szeretnék élni, s gondolom te sem.
Mint mondtam, szerintem a hittanoktatás egy világnézeti kérdés, nem hiszem, hogy bárki ráerőltetheti másokra a sajátját.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 08:25:11

@vergyula: egyértelműen szívesebben élnék egy államvallásos Oroszországban mint egy államvallástalan Szovjetunióban. De szerintem mára hagyjuk ezt a témát.

vergyula 2021.09.07. 08:46:41

@Deak Tamas: A Szovjetunio végletes példa, de szerintem Mr. Hyde azt választaná.

Gery87 2021.09.08. 14:15:47

@Deak Tamas:

Ez a fogyatékosozás az amit ti "értéknövekedésnek" hívtok?
Ennyit tud ám a magyarok felé a sudribunkó román meg szerb is!
Miben vagy te jobb náluk? Semmiben.

Gery87 2021.09.08. 14:18:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert az tudomány és megismételhető, ellenőrizhető, tapasztalható.
Akkor is ha buddhista vagy meg akkor is ha ateista.
A vallás meg magánügy és van belőle ezer és pont annyira igaz mindegyik mint a másik. Miért pont ezt vagy azt tanítsuk? Kémia viszont csak egy van!

Gery87 2021.09.08. 14:18:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked.
De több százmillió ateistának meg nem az.

Gery87 2021.09.08. 14:24:15

@Deak Tamas:

Az hogy mi hova van írva nem mindig jelent sokat.
A görögöknél egyszerűen a nemzeti identitás része hogy ők ortodoxok és ezt beleírták az állam alapjaiba, mert olyan szépen hangzik....
A brit uralkodó meg egy celeb, egy dísz....hogy minek a feje annyira számít minthogy melyik jótékonysági szervezet tsizteletbeli tagja....
ha annyira vallásos lenne az állam és komolyan venné ma is, nem engedett volna be muszlimokat....pláne nem ennyit.
Igazából már nem számít.

Azt meg továbbra is fejtsd ki miért kéne hit-és erkölcstant tanítani....az hogy lekezelően bunkózol mert csóválod a fejed az nem rév és nem válasz.
beszélgetni jársz ide vagy kurvaanyázni?

Gery87 2021.09.08. 14:30:12

@vergyula:

Ha az én iskoláskorom óta nem változott meg pozitívan a helyzet az iskolákban a tanárok tekintélye és a fegyelmezési leheltségek és eszközök terén, akkor az erkölcstan (bármilyen tartalommal) nem ér semmit.

Ráadásul hiteltelen is az egész!
A felnőtt társadalom prédikál erkölcsről? Miközben a gyerekek is látják a közösségi és egyéb médiában meg az életben hogy ez az ország következmények nélküli....ha gazdag és híres vagy bármit megúszol.....pofátlan bunkó prolinak lenni ma jobb mint valaha!
Az elitről nem is szólva: a példájuk az erkölcstelenség magasiskolája!
És akkor jön az állam meg pártunk és vezérünk és oktat baszod hogy mi meg hogy erkölcsös.....meg hittan...meg keresztényiség? Ezektől? .VICC!

Gery87 2021.09.08. 14:47:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szekuláris állam még mindig jobb egy vallásosnak, mert van vallásszabadság pl, mint egy ateistának egy nem szekuláris államban.
Mi ad nagyobb szabad döntést az embereknek? A vallás és az állam szétválasztása.
Pláne nincs miről beszélni ha a többség ateista, nem vallásos.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása