Rétvári Bence azt mondja ünnepi beszédében, hogy a marxista, kommunista eszmének nincs helye sehol a világban.
Marhaság, röviden fogalmazva.
Egyrészt az indoklás is abszurd. Hogy emberi áldozatokhoz vezetett. Nos, ezen az alapon a hadiipart és a késgyártást is be kell tiltani, sőt azokat hamarabb! Másrészt mert demokráciaellenes, keresztényellenes, zsidóellenes.
Nos, a zsidóellenesség teljes fantázia. Maga Marx is zsidó származású volt. De a szovjet állam alapítói között is többszörösen felül voltak reprezentálva a zsidók. A keresztényellenesség se igaz, a marxizmus tulajdonképpen eredetileg egyfajta ateista keresztény üdvtörténetnek indult, s ez aztán a gyakorlatban is folytatódott: a szovjet eszme gyakorlata zavarbaejtő módon utánozott keresztény intézményeket, hagyományokat. Hogy üldözte a hatalmon lévő kommunizmus a kereszténységet? Ez tény, de úgy, ahogy bármely más eszmét. A keresztényellenesség egyszerűen nem volt alapja a marxista tanításnak és gyakorlatnak.
Hogy demokráciaellenes? Nos, ez tény. Dehát ezzel mi a gond? Úgy kellene tenni, mintha a polgári társadalom lenne a világ csúcsa, mely ellen nem szabad szólni se?
De ami a legjobban zavar a beszédben: a büdös liberális szag, ami árad belőle. Ilyeneket 20-30 éve még neves ballib megmondóemberek hangoztattak, lásd "küzdjünk az ordas eszmék ellen".
Persze, nem vagyok hülye, tudom, hogy a beszéd a választási kampány része, s nem szabad komolyan venni. De akkor is: alá kell húzni, ez téveszmés gondolkodás.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 08:02:35
Jó az amit felvetsz, a nagy humanista szép csodálatos Svédország is ránézhetne, hogy a kis reggeli kávékájuk hogyan áll össze a szép fegyvereik árából, meg abból a svédacélból ami oly zavartalanul közlekedett az Északi tengeren a negyvenes években Németország felé.
midnight coder 2021.09.02. 08:04:31
midnight coder 2021.09.02. 08:11:02
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 08:34:33
Most, hogy jó ideje nem járok oda, csak alkalomszerűen, különösen feltűnő a züllés, Isztambultól Kabulon át Delhin keresztül Belgrád, Athén, Manchester legretkebb minden hangulata megvan Pesten, épp csak már magyar nincs mutatóba, sose volt túl sok amúgy.
Egyébként teljesen igazad van amit a segélyezésről írsz, hozzátenném, hogy aki ott úgy tesz, az pontosan azért is megy oda.
midnight coder 2021.09.02. 08:49:58
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 09:02:08
www.youtube.com/watch?v=sVm9I-j20yY
Boldeone Bull 2021.09.02. 09:16:56
Magyarországon Debrecen lehet a legèlhetőbb város , mert ott mèg èrvènyesül a konzervatív, református szellem , ès a város kilakoltatta az oda nem illő társadalmi elemeket...
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.02. 09:17:23
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 09:21:02
Boldeone Bull 2021.09.02. 09:29:28
Eddig csak elmaradott társadalmi tudatú országokban volt magát kommunistának nevező rendszer , valójában mindenhol csak egy uralkodó csoport , egypárti diktatúrájának igazolására szolgált ..
A Szovjetunió a legjobb pèlda , hogy milyen katasztrófát okoz, ha egy elmaradott társadalmi tudatú országában ilyesmivel próbálkoznak.
Ha ennek az utópiának valahol helye lehetne valahol elviekben , az kizárólag a fejlett társadalmi tudatú, haladó ès altruista èszak- nyugat európai országok ès azok is egy megállított, visszafordított migrációval ami ugye nem több mint fikció...
midnight coder 2021.09.02. 09:35:53
midnight coder 2021.09.02. 09:39:36
Boldeone Bull 2021.09.02. 09:42:42
Boldeone Bull 2021.09.02. 09:46:57
midnight coder 2021.09.02. 10:04:38
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 10:19:23
Lisszabonban engem is agitáltak, hogy jól szerezzek lakcímkártyát és jól menjek el szavazni. Én meg mondtam, hogy épp az irántatok érzett tiszteletből nem tehetem meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 11:30:07
Önmagában az erőszak nem rossz dolog eleve, szóval ez nem érv.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 11:31:36
A másik: a liberalizmus, a polgári társadalom sokkal több bűnt követett el, mint a kommunizmus, de Rétvári nem mond beszédet arról, hogy a liberális eszme elfogadhatatlan emberi közösségben.
midnight coder 2021.09.02. 11:39:42
midnight coder 2021.09.02. 11:42:01
Már hogy a fenében ne lenne az? Vagy szerinted rendben van, ha a szomszéd hátrányos helyzetû kiirt téged és a családodat hogy meglegyen neki a napi dizájner drogra való?
midnight coder 2021.09.02. 11:45:23
A legtöbb bûnt kimondottan a nem annyira liberális korban követték el: Pl. a kontinensek "felfedezését", Pl. az amcsi indiánok kiirtását is derék keresztény emberek követték el, akik csak megmentették a pogányok lelkét az örök kárhozattól. Igazából valódi liberalizmusról úgy 1945 utántól úgy a 90-es évekig beszélhetünk az USA-ban, és jókora fenntartásokkal Nyugat-Európában.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 12:09:54
Nyilván nem beszélek most a védelemkor alkalmazott erőszakról, az teljesen más tészta.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 12:11:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:33:05
Az erőszak olyan, mint a konyhakés: használható jóra és rosszra is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:34:03
A történelmi tény ennek a ellenkezője: a keresztények mentették meg a kiirtástól az indiánokat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:35:13
Minden társadalom alapja a legitím erőszak. Csak anarchisták hiszik, hogy lehet erőszakmentes társadalom.
Boldeone Bull 2021.09.02. 12:37:32
Mièrt lenne lózung? Èppen ott tud működni a szociális piacgazdaság , ahol működik a tudásalapú a társadalom , azaz van globális versenykèpessèg
Ha van megfelelően magas , egy főre jutó GDP, akkor fenn lehet tartani egy jólèti államot , sőt, èppen ezért lehet versenykèpes egy társadalom, mert mindenki hozzá tud jutni a magas szintű közszolgáltatásokhoz, van gondoskodó állam ès mindenkinek hozzáfèrhető felsőoktatás, egèszsègügy ès nagy szociális diszkrepanciák nem jellemzőek.
Nem vèletlenül az èszak- nyugat- európai országok mutatják a legmagasabb HDI- t a Földön ès ott mèrik a legmagasabb boldogság- indexeket is ( Dánia )
Tehát a szociális piacgazdaság egy megvalósítható dolog , ha adottak a társadalmi ès gazdasági alapok hozzá ès van rá össztársadalmi igèny .
Az USA pl hiába nagyon gazdag ország : nulla a társadalmi kohèzió, ès túl nagyok a vagyoni különbsègek, ami nagy problèma lehet a jövő szempontjából...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:41:52
A szociális piacgazdaság az kb. olyan, mint a szűz kurva vagy a fából vaskarika.
midnight coder 2021.09.02. 12:45:09
Ja, amikor te versz agyon másokat az jó, amikor téged ütnek az rossz.
"A történelmi tény ennek a ellenkezője: a keresztények mentették meg a kiirtástól az indiánokat."
Ja. Nem is lettek kiirtva. Elvégre pár maradt.
"Minden társadalom alapja a legitím erőszak."
Ja. Csak egy liberális társadalomban a rendõr a bûnözõt akadályozza meg abban, hogy agyonverjen. Egy kommunizmusban pedig nem kell félned, elvégre érted jönnek a verõlegények és nem ellened!
Boldeone Bull 2021.09.02. 12:46:12
A kerdès az , hogy merre menjen a jelenlegi rendszer : anarchokapitalizmus vagy anarchokommunizmus - kell - e magántulajdon vagy nem...
Vagy egy jó kompromisszum a kistulajdonosi kapitalimus , amit èn gondolok, egy korlátozott állammal ès eltörölt összes règi hierarchiával ..
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 12:47:03
midnight coder 2021.09.02. 12:51:08
Ez valójában arról szól, hogy a kicsi kínaiak legyártják a zoknit kabátgombért, behozzák Eurpába, itt ráteszik a márkajelet és eladják a lúzernek 3x annyiért mint amennyiért a kínai idehozta. Ami azt jelenti, hogy a profit nagy része a remek európai országban lesz, amibõl aztán lehet remek piacgazdaságot létesíteni, azaz a profit egy részébõl felvenni a polgárt aki a kínába költözés elõtt a zoknit gyártotta és excelt tologattatni vele. És mivel az excel tologatása komplexebb tevékenység mint a zokni gyártása, ezért lesz a dolog tudásalapú.
A probléma akkor kezdõdik, amikor a kicsi kínaiak is elkezdenek saját márkás zoknit hozni a piacra olcsóbban és jobb minõségben - netán némi marketinggel megtámogatva. És akkor jön a globalizáció is, azaz az, hogy elkezd megkérdõjelezõdni, hogy miért is keres ugyanaz a melós ugyanazért a melóért 4x annyit a németeknél mint kínában.
midnight coder 2021.09.02. 12:54:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:55:11
"Ja, amikor te versz agyon másokat az jó, amikor téged ütnek az rossz."
Amikor a cél jó, akkor nincs baj az erőszakkal.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 12:57:50
"Ja. Nem is lettek kiirtva. Elvégre pár maradt."
Mert a kereszténység megmentette őket.
A világ lakossága 1500-ban: 500 millió. Ázsia: 250 millió, Afrika 50 millió, Amerika 50 millió, Európa 150 millió.
Amerikában az 50-ből maradt 5 millió. A betegségek eredménye ennek 90 %-a.
Boldeone Bull 2021.09.02. 13:20:26
Ugyanazért az okèrt, amièrt egy átlag dolgozó ugyanazèrt a munkáèrt többet kap Budapesten , mint Mátèszalkán. A munkaerő ára nem ugyanaz a földrajzi tèr különböző pontjain. Van centrum- perifèria viszony , az üzleti- információs- döntèsi központokban mindig jóval nagyobb pènz kapnak ugyanazèrt a munkáèrt az emberek. A lènyeg az, hogy legyen innovatív egy társadalom , legyen "tudásalapú " ès magasabb hozzáadott èrtèket gyártsunk ,ne kabátgombokat. Amíg a nyugat technológiában a világ felett tud állni , addig a vezető szerep is fennmarad. Egyedül Kína a kihívója nyugatnak , elsősorban a mobilkommunikáció ès a 4g hálózatok terèn, viszont tudati elmaradottságban nagyon a nyugat mögött vannak...
Ami van kínai technológia bevált, az mindet a nyugattól lopták , a nyugati tudományos kutatás mèg mindig fejlettebb : Sinopharm vs Pfizer , Sinovac vs Moderna
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 13:29:19
"egy liberális társadalomban a rendõr a bûnözõt akadályozza meg abban, hogy agyonverjen"
Az hogy ki a rendőr és ki a bűnöző nem egyértelmű, ez mindig a rendtől függ.
erol 2021.09.02. 13:38:50
Ja, csak mindenki azt mondja, hogy az ő célja a jó.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 13:47:24
Nyilván. Ezért vannak eltérő társadalmak.
A sumérok pl. családostul kiirtották azt, aki megrongálta az öntözési rendszert. Mert ez az egyik legfontosabb alap volt abban a rendszerben. Ma ugyanez lehet, hogy csak szimpla pénzbüntetés lenne.
Gery87 2021.09.02. 14:31:53
OKé, de ez semmit nem bizonyít....ettől még egy kommunista lehet antiszemita!
"a szovjet eszme gyakorlata zavarbaejtő módon utánozott keresztény intézményeket, hagyományokat."
Az utánzás nem jelent egyetértést és azonosulást.
"A keresztényellenesség egyszerűen nem volt alapja a marxista tanításnak és gyakorlatnak."
A gyakorlatnak biztosan!
"Hogy demokráciaellenes? Nos, ez tény. Dehát ezzel mi a gond? Úgy kellene tenni, mintha a polgári társadalom lenne a világ csúcsa, mely ellen nem szabad szólni se?"
nyilván nem, de azért a beleszólás a dolgokba mindig jobb, pláne ha rólunk van szó, mintha az "élcsapat" döntene rólunk, nélkülünk!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 14:34:48
Egy kommunista lehet antiszemita, én is ismerek ilyet, de a kommunizmus nem antiszemita ideológia.
Olyan ez mint a liberalizmus éa kereszténység. Én is ismerek liberálist, aki ehyben keresztény, de ettől még a liberális eszme messze áll a kereszténységtől.
Szóval egyéni szinten lehetnek furcsa dolgok, de itt nem ez a kérdés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 14:37:13
"Az utánzás nem jelent egyetértést és azonosulást."
Így igaz. De érezhető volt a kereszténység felváltásának igénye.
A szovjet megvalósult kommunizmus a gyakorlatban nem ateizmust propagált, hanem valamilyen torz álkereszténységet. Kedvencem: a névadó ünnepség kitalálása a keresztelő helyére.
Gery87 2021.09.02. 14:37:17
"Jó az amit felvetsz, a nagy humanista szép csodálatos Svédország is ránézhetne, hogy a kis reggeli kávékájuk hogyan áll össze a szép fegyvereik árából, meg abból a svédacélból ami oly zavartalanul közlekedett az Északi tengeren a negyvenes években Németország felé. "
Ezek aztán érvek!
Svédország nem csak azért gazdag meg működik jól mert van pénz - ilyen alapon nekünk is sokkal jobban kéne élnünk - hanem mert egyrészt nem az elit gecik lopják el milliárd számra a közvagyont és a szakszervezetiség sem üdültetésre van.
Mellesleg nincs szocializmus Svédországban, csak nagyobb társadalmi szolidaritás.
Gery87 2021.09.02. 14:39:12
Helyére (nekem is volt), de nem mint vallásos ceremónia. Pláne nem álkereszténységként.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 14:40:40
Fordítva.
Azért kicsi a korrupció, mert gazdag. S nem azért gazdag, mert kicsi a korupció.
Talán az egyk legnagyobb hazugság, hogy a korrupciómentesség a gazdagság előzménye.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 14:42:49
A polgári demokrácia eleve arról szól, a piac dönt, nem a nép. Azaz a nép éppenhogy nem szólhat bele a dolgok legfontoabb részébe.
a nagy hohohorgász 2021.09.02. 16:03:39
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 16:06:52
Ismerem a "valóságot", csak nem értek egyet vele.
Gery87 2021.09.02. 17:22:38
"Kis hazánk úgy a spanyolok és az osztrákok között lenne ha anno abban a 40 évben amikor Európában még volt tere a fejlõdésnek kimarad a szocializmus"
Semmi se biztos! Ahhoz mindenképp rendszert kellett volna váltani. Még inkább úgy mint 45-ben.
És egyébként a Portugálok nem élnek sokszor jobban mint mi, pedig itt nem volt szocializmus, de volt egy jobbos diktatúra...
Gery87 2021.09.02. 17:29:06
A demokráciát is meg lehet erőszakolni...névleg az is az ami nálunk van, meg az is ami Svájcban.
Csak Svájcban a népszavazás működő dolog és még az alkotmány sem áll felette! Nálunk meg egy párt alkotmányoz ahogy akar és kuss....hogy mit akarsz senkit nem érdekel odafent valójában.
Alternatívát egyet mondj!
Gery87 2021.09.02. 17:32:58
Azért kicsi a korrupció, mert gazdag. S nem azért gazdag, mert kicsi a korupció.
"Talán az egyk legnagyobb hazugság, hogy a korrupciómentesség a gazdagság előzménye. "
Azért gazdag többek közt mert nem lopják el amit beraksz a közösbe!
Nem kerül száz csilliárdba egy autópálya, meg 100 millába egy vacak kilátó...
A korrupció persze lehet a szegénység miatt, de ezt a sok pénz nem írja felül...lásd NER!
Nálunk a korrupció és lopás a gazdagság alapja.
Gery87 2021.09.02. 17:37:13
Naív hülye hippik mindenhol vannak, az arcok meg semmit nem árulnak el.
Gery87 2021.09.02. 17:39:04
Valahogy így, a legrosszabb képviselője a liberalizmusnak, többet árt mint használ az ilyen naiv hülye.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 17:50:29
Az ember meg akar élni.
Alapszinten pl. enni akar. S ha látja, hogy valaki aránytalanul és indokolatlanul gazdagabbak nála, akkor azoktól tiszta lelkiismerettel lop.
Ugyanaz akkor is, ha már nem az éhezés az állapota.
Akkor nem lop az átlagember, ha azt látja: mindenki jól él, s az eltérések racionálisak.
A XVIII. században egész Európában a "svéd korrupció" volt a példa olyan országra, ahol mindenkit le lehet fizetni, s semmi se intézhetú el pénz "adomány" nélkül.
S nem az történt, hogy a svédek abbahagyaták a lopást, majd meggazdagodtak, hanem fordítva.
A magyar korrupció szintje alacsony. Persze a skandináv helyzethez képes magasabb.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 17:52:35
Amikor elmeséltem bolgároknak, hogy a magyar liberálisok szerint az utcán szarás emberi jog, s a menhelyre kötelezés meg fasizmus, azt hitték viccelek, mert ez nem lehet igaz.
Gery87 2021.09.02. 18:03:39
Én kormányzati szintű és gazdasági korrupcióról beszélek ott meg ez nem értelmezhető mivel igazi szegénység és igazolható erkölcsi indok a lopásra ezen a szinten nincs!
Az átlagember többsége pedig nem lop alapvetően és ezen a szinten max a protekció létezik meg a hálapénz...és módja sincs rá.
Nem igaz tehát hogy csak az anyagiak miatt van vagy nincs korrupció és ez pénzzel kinőhető!
Ez mentalitás és társadalmi tapasztalat kérdése....a magyar társadalom nem együttműködő, nincs ebben sikeres tapasztalata, mintái...bizalmatlan és nem empatikus.
Ezért akar és tud "okosba" megoldani mindent mert ezt szokta meg hogy így lehet, el sem tudja képzelni hogy lehetne másként.....mert ahhoz változnia kéne, de azt mindig másoktól várja el! Pl a politikától....de nem fogja fel hogy a politikai elit is közülünk kapaszkodik fel....mégpedig azokkal a mintákkal és módszerekkel amikben szocializálódik!
Gery87 2021.09.02. 18:06:06
Nem jog, hanem közszeméremsértés...minimum!
Honnan veszel ilyen hülyeséget?
max annyit mondtak a hajléktalanokat nem lehet erővel bezárni, elüldözni vagy ilyesmi.....(ami fasság szerintem is) már nem emlékszem mi volt ez az ügy anno....
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:16:37
Ilyen a kapitalizmus.
Egyszer a piac dönt, máskor meg ne döntsön?
sync 2021.09.02. 18:17:24
kommunista volt valószínűleg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:17:58
Miért ne lenne alkalmazható erő jogsértés esetében? Ezen az alapon atolvajt se zaklassa a rendőr, hanem kérje meg szépen, adja vissza amit lopott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 18:22:11
Párttag volt, ez tény, kommunista nem volt valószínűleg.
Az apja iskolaigazgató volt, az nem lehetett senki Kádár alatt párttagság nélkül.
sync 2021.09.02. 19:02:54
a nagy hohohorgász 2021.09.02. 19:04:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 19:12:04
Igyekszem a valóság mögé nézni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 19:15:01
Belépett egy szervezetbe, ami semmit nem jelentett. Ez bűn lenne?
Tény, hogy nem volt Rétvári apja partizán Kádár ellen. Na és?
Gery87 2021.09.02. 19:17:29
Így van.
sync 2021.09.02. 19:22:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.02. 19:27:00
Az igazságot védem meg.
Aki ma fiatal, az jellemzően nem tudja mit jelentett a párttagság Kádár alatt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.02. 19:29:18
- román (Karácsony, Hosszú, Gyurcsány/=györgyfalvi/, Torgyán/=tordai/, Szombati, Mihályi, a legtipikusabb román nevek)
- hiperpasszív íráskép (központozás hiánya, értelmetlen mondatok, mintha valaki szétesetten beszélne, a helyesírási hibákat nyilván az automata javítja)
- felfogásbeli problémák (reagálok arra, amit a fegyverkereskedelem betiltására írtál, erre odaböfögi hogy Svédországban nincs szocializmus)
- alibi (Karácsony Varsóban volt, tegnap meg közgyűlés, ez idő alatt a Gery87 nick nem írt semmit, illetve szokatlanul keveset, azt sem napközben mint amúgy)
sync 2021.09.02. 19:59:13
Gery87 2021.09.02. 21:15:56
Te akkor troll hülye vagy hogy tanítani kéne, szerintem valami fideszes pincében tanítják is:D
"legtipikusabb román nevek"
igen ezek a magyar nevek román nevek.....:)
Örülök hogy így követed mikor írok....tegnap aludtam délután, ezt jegyezd fel!
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 08:30:53
A kitalált meséje szerint ZombiJézuska is az volt. Hiszen az anyukája, nevelő apukája és a nemző apukája is az volt. Jave. Azért is judeokereszténység a helyes elnevezés.
midnight coder 2021.09.03. 08:53:11
Már régen jóva több szabadalmat nyújtanak be kínában mint mondjuk az USA-ban, az EU-ról nem is beszélve. Tudati elmaradottság? Ott már most a kommunista párt irányít, az USA-ban és az EU-ban pedig még csak most kezdik átvenni a hatalmat a kommunisták.
"Ami van kínai technológia bevált, az mindet a nyugattól lopták , a nyugati tudományos kutatás mèg mindig fejlettebb : Sinopharm vs Pfizer , Sinovac vs Moderna"
Ma még fejlettebb, de az alapszintû oktatásuk már jobb, ahogy egyre jobb egyetemeik is vannak világszinten is. Nem véletlenül akarják Orbánék is idehozni az egyiket.
midnight coder 2021.09.03. 08:54:21
Kétségtelen. Pl. ha a drogos szomszédon múlik akkor te vagy a bûnözõ, elvégre te nem drogozol.
midnight coder 2021.09.03. 09:03:09
A magyar soha nem volt együttmûködõ. Pont azért nem, mert kulturálisan mindig elég heterogén társaság voltunk. Vannak köztünk intelligens, normális emberek akik északon is beleférnének a társadalomba és vannak olyan tahók akiknek afrikában lenne a helye. Vannak olyan naiv liberálisok akik soha nem hagyták el a belvárost de meg vannak gyõzõdve róla hogy csak õk ismerik a világot, és vannak olyan konzervatívak akik pont azért azok mert elég sokfelé megfordultak és láttak pár dolgot.
Cserébe viszont kreatív, mert megszokta hogy mindent egyedül kell megoldania.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 09:51:41
Nem, Isten nem zsidó.
A "judeokereszténység" pedig mást jelent:
- egyrészt a kultúrkört,
- másrészt a zsidózó keresztény szektákat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 09:52:42
Ha az adott társadalomban a drogozás a norma.
midnight coder 2021.09.03. 11:13:03
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 14:32:31
Figyelmetekbe ajánljuk az alábbi blogbejegyzésben lévő nemzetközi statisztikai adatokat: vilagnezet.blog.hu/2020/10/14/tomeges_kigyogyulasok_isten_membol
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 14:33:57
Igen, a fejlett világban növekszik az ateizmus és a pszeudoateizmus. Na és?
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 14:56:15
Rosszul értékeled az adatokat. A judeokereszténység az elhalási szakaszába lépett.
A lengyel adatok az elmúlt 4-5 évben drámaian felgyorsultak. Ma az a leggyorsabban elvallástalanodó, eljudeokerszténytelenedő ország az EU-ban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 14:59:36
MAGA a kereszténység jósolja, hogy csökkenni fog a hívek száma. Mi ebben az új? S mi a jelentősége számunkra, keresztényekre?
vergyula 2021.09.03. 15:43:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 16:00:54
Hogyan lehetnék ebben áldozat?
Gery87 2021.09.03. 16:55:50
Nem az minden vallás és hívő célja hogy mindenki abban higyjen amiben ők mert az és csak is az az EGYEDÜLI igaz hit és megváltás?
Különben csak egy belterjes szekta lenne, ami annak örül hogy csak ők, a kiválasztott kevesek üdvözülnek, mindenki más meg nem számít...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 17:05:15
Nyilván ez a cél, de az embernek szabad akarata van.
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 17:57:24
Nem érted ... ez már nem csökkenés, hanem a kihalás, a VÉG.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 18:07:46
Sose fog kihalni.
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2021.09.03. 18:42:05
de ... hiszen nagyon sok más vallás is kihalt. Volt amelyik 10 ezer év után.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.03. 19:07:12
Ez engem nem izgat, mi nem fogunk kihalni.
Gery87 2021.09.04. 00:08:42
"Nyilván ez a cél, de az embernek szabad akarata van. "
Akkor miért volt térítés? És miért nem engedték hogy az ember abban higgyen amiben akar? Miért volt inkvizíció? Keresztes hadjáratok?
Hát mert nem úgy vélték ahogy most te.
valahogy ez nem jön össze....nincs azzal baj hogy csökken a hívők száma...a mai kor ateistáit nem húzzák karóba, régen meg eretnek, boszorkány és bűnös lettél elég hamar.
Én inkább úgy látom hatalom és erő nélkül ma már azt mondják hogy "nem baj ez"....mi mást mondana?....valójában csak hatalmuk nincs ezt megállítani.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 09:22:42
"Akkor miért volt térítés"
Mert kötelesség amásik ember tájékoztatása.
" És miért nem engedték hogy az ember abban higgyen amiben akar? "
Mert a premodern társadalmakban a hit és a közösség nem volt független egymástól. Lásd, az ógörög városállamoknam a helyi kultusz megtagadóit automatikusan hazaárulóknak tekintették.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 09:23:47
"Miért volt inkvizíció?"
Ma miért van rendőrség, ügylszség, bíróság?
"Keresztes hadjáratok?"
A volt keresztény területek visszahódítására.
Gery87 2021.09.04. 22:34:48
A tájékoztatás meg a "nem térsz meg akkor meghalsz" között elég nagy különbség van.
"Lásd, az ógörög városállamoknam a helyi kultusz megtagadóit automatikusan hazaárulóknak tekintették. "
Akkor ma miért nem? Mikor a hit semmit nem változott.
Gery87 2021.09.04. 22:35:53
Mert a gyilkosság, lopás stb nem szabad akarat kérdése...de azt mondod a hit igen, akkor mi köze hozzá miben hiszek és miért ítélkezik felettem az egyház?
Gery87 2021.09.04. 22:36:51
Ez sem jó érv, azt mondod szabad akarat...akkor ők már nem keresztények, másban hiszek ergo mi köze hozzá és miért lépne fel fegyveresen ez ellen?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 22:37:34
Akkor az volt a logika: segíteni az embertársunkon, akkor is, ha az nem akarja. Ma nem az.
Plusz ma az államok zöme ateista, így a jogrendje eleve kizárja a vallás kötelezőségét
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 22:38:28
Miért ítélkezik az állam feletted?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.04. 22:39:42
De, még keresztények voltak, csak meg lettek támadva és el lettek foglalva.
Gery87 2021.09.05. 22:00:59
Ma miért nem az? Isten mikor mondta hogy "már nem kell pogányokat égetnetek"?
És mióta segítség ha megkínzod és megölöd?
Pláne ha pogányként hal meg és a pokolra jut? Az segítség?
"Miért ítélkezik az állam feletted? "
Az állam mindig megtette.
Az egyház ma nem. Miért nem?
Mikor mondta isten az egyháznak hogy már nem kell?
Lássuk be az egész nem teológiai, hanem hatalmi kérdés....az egyháznak semmi hatalma, a Pápa egy öreg bácsi aki szépeket mond és ennyi...nemhogy máglyán elégetni nem tud de ennél jóval kevesebbet tenni sem.
A mai egyház azért toleránsabb mert semmi hatalma. Ennyi az egész.
"De, még keresztények voltak, csak meg lettek támadva és el lettek foglalva. "
Továbbra sem látom érvnek ezt..
Az is csak hatalmi, egzisztenciális és demográfia eset volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.05. 22:12:55
Sose kellett pogányt ölni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.05. 22:21:45
"Az egyház ma nem. Miért nem?
Mikor mondta isten az egyháznak hogy már nem kell?"
Ma is van egyházi ítélkezés.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 07:26:00
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 07:35:13
vergyula 2021.09.06. 07:44:43
Amúgy melyik az a blog?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:25:02
Ez már a nyugateurópai hatás, hogy örüljön a sok nyugatmániás. Egy alkalommal résztvettem egy komplex IT- infrastruktúra frissítés programban, amelynek a projektvezetője nagy Ciprusbuzi lehetett, mert olyan neveket adott az egyes részfázosoknak, hogy Larnaca, Nicosia, Pafosz, mittomén, és az egyik részállomás Afrodité volt.Volt egy belga kiscsaj a csapatban aki huszonéves korára már lassú eszűvé és -beszédűvé itta és drogozta magát, megkérdezte, hogy mi az az Afrodité. Én elmagyaráztam neki, hogy ezt illene tudni, ő volt az istennő, aki Ciprus mellett emelkedik ki a habokból, úgy kerül bele a projectbe. Válasz : "Én nem vagyok vallásos."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 08:52:27
Kitartó vagyok az ilyen dolgokban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 08:55:17
A ZeitGeist film első részét ajánlom. 15 éve a fél félművelt budapesti értelmiség el volt ájulva tőle. Pedig tömény tudatlanság.
Ha nevetni akarsz, a www.youtube.com/c/AllGodsAreDying csatornát ajánlom még: agresszív ateista misszionárius, akinek fogalma sincs mit kritizál.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:55:54
Egyik újévi fogadalmam volt, hogy szakkérdésekről csak szakemberekkel beszélek, azért nem is kommentelhető az elhanyagolt blogom.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 08:57:55
Nekem elég szokott lenni a hatvanas évek aljakommunista propagandájától kiindulás Delphine Seyring-en át J.P. Sartre-ig zárva.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 09:01:05
A szovjet ateista propaganda pár szinttel a ZeitGeist felett volt, a szovjet ateista szakemberek legalább a tényeket ismerték.
Ott a lényeg az volt, hogy a tényeket elfogadták, csak mindenre rá volt mondva: a végok az osztályharc. Azt persze sose tudták elmagyarézni, minek kellett létrehozni az elnyomóknak az osztályharchoz a kereszténységet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 09:16:16
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 09:32:23
Ráadásul Sztálin mint ex-papnövendék szinte az egész keresztény struktúrát lemásolta, megcsinálta mindennek a szovjet verzióját.
vergyula 2021.09.06. 09:36:41
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 09:47:27
Nem hinném, hogy kötelező lenne, akkor már menne a hetes cikkely meg a dékámomentós tüntetés.
vergyula 2021.09.06. 10:00:15
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.06. 10:05:58
A két tárgynak együtt lenne értelme, hiszen praktikusan ez hit- és vallástörténet kellene legyen, és az ezekhez kapcsolódó morális magatartásformák elmagyarázása vagy bemutatása.
kiskisutca 2021.09.06. 13:10:31
Rodney_2 2021.09.06. 14:14:12
Gery87 2021.09.06. 21:35:31
De megtették nem is egyszer.
Gery87 2021.09.06. 21:36:15
Csak épp bajod nem lesz belőle ha nem vagy hívő.
Azért nem mindegy. Egyházi tizedet sem kell fizetni ha nem akarsz. stb.
Gery87 2021.09.06. 21:38:08
Minek akarsz hittant tanítani annak aki nem hívő te szerencsétlen?
"Erkölcstan"...? Na igen ezt is pont a NER-nek kell meghatároznia:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 21:40:01
Háborúban.
Gery87 2021.09.06. 21:40:27
Ha te is hívő vagy akkor úgysem fogod érteni miért és mivel van problémám.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 21:40:40
De ez az államtól függ.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 21:41:51
Miért tanítasz bármit bárkinek?
Gery87 2021.09.06. 21:42:12
Amit ők generáltak sok esetben.
Pl nem a pogány baltiak mentek baszogatni a lovagrendet a Szentföldre, hanem fordítva...
A magyar pogány sem azért tért meg mert "háború volt" hanem mert muszáj volt.
Gery87 2021.09.06. 21:44:34
Nem bármit.
Mindennek oka van. Miért kell hittant tanítani mindenkinek? Annak is aki nem hisz benne? Ennyi erővel a koránból is lehetne....egy ateistának mindegy. Egyikbe se hisz.
Persze nem mondom hogy nem jó vagy érdemes tudni bármit a vallásról, hitről...csak ne legyen kötelező.
Gery87 2021.09.06. 21:45:16
És a nyugati államok szekulárisak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 22:52:04
keresztény államiság volt
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 22:52:42
S miért kötelező a kémia?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 22:53:09
Ami probléma.
vergyula 2021.09.07. 05:53:06
Mindenesetre a kémia egy világnézetileg semleges, ugyanakkor fontos tudomány. A világnézeti nevelést jobb a szülőre bízni, hátha marad rá ideje a szexuális felvilágosítás mellett.
Kb. ugyanez a helyzet a szekuláris államisággal is. Semmi értelme a vallást/egyházat (istenhitet, szezont, fazont) belekeverni egy ország vezetésébe, ha a lakosság nagyrésze nem vallásos. Egy ilyen rendszert a tálibok is csak erőszakkal tudnak fenntartani.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 07:39:51
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 07:47:31
Nem értem, mi a homályos pont abban, miért kéne hit-és erkölcstan - hacsak most megint ki nem derült a tudáshiátus - az, hogy a gery nem fog fel ilyeneket az oké, de most szomorúan lepődtem meg.
vergyula 2021.09.07. 08:16:49
"Például a görög alkotmányban benne van az, hogy a hivatalos államvallás az ortodox, ehhez képest zsinórban választják meg a baloldali kormányokat." - S talán pont ettől nyer értelmet?
A világ nagyobbik részén nincs államvallás. Ahol igen, azon országok nagyrészében nem szeretnék élni, s gondolom te sem.
Mint mondtam, szerintem a hittanoktatás egy világnézeti kérdés, nem hiszem, hogy bárki ráerőltetheti másokra a sajátját.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 08:25:11
vergyula 2021.09.07. 08:46:41
Gery87 2021.09.08. 14:15:47
Ez a fogyatékosozás az amit ti "értéknövekedésnek" hívtok?
Ennyit tud ám a magyarok felé a sudribunkó román meg szerb is!
Miben vagy te jobb náluk? Semmiben.
Gery87 2021.09.08. 14:16:22
Volt, de ez nem a semmiből jött ugye,.
Gery87 2021.09.08. 14:18:01
Mert az tudomány és megismételhető, ellenőrizhető, tapasztalható.
Akkor is ha buddhista vagy meg akkor is ha ateista.
A vallás meg magánügy és van belőle ezer és pont annyira igaz mindegyik mint a másik. Miért pont ezt vagy azt tanítsuk? Kémia viszont csak egy van!
Gery87 2021.09.08. 14:18:28
Neked.
De több százmillió ateistának meg nem az.
Gery87 2021.09.08. 14:24:15
Az hogy mi hova van írva nem mindig jelent sokat.
A görögöknél egyszerűen a nemzeti identitás része hogy ők ortodoxok és ezt beleírták az állam alapjaiba, mert olyan szépen hangzik....
A brit uralkodó meg egy celeb, egy dísz....hogy minek a feje annyira számít minthogy melyik jótékonysági szervezet tsizteletbeli tagja....
ha annyira vallásos lenne az állam és komolyan venné ma is, nem engedett volna be muszlimokat....pláne nem ennyit.
Igazából már nem számít.
Azt meg továbbra is fejtsd ki miért kéne hit-és erkölcstant tanítani....az hogy lekezelően bunkózol mert csóválod a fejed az nem rév és nem válasz.
beszélgetni jársz ide vagy kurvaanyázni?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.08. 14:29:43
Na és?
Gery87 2021.09.08. 14:30:12
Ha az én iskoláskorom óta nem változott meg pozitívan a helyzet az iskolákban a tanárok tekintélye és a fegyelmezési leheltségek és eszközök terén, akkor az erkölcstan (bármilyen tartalommal) nem ér semmit.
Ráadásul hiteltelen is az egész!
A felnőtt társadalom prédikál erkölcsről? Miközben a gyerekek is látják a közösségi és egyéb médiában meg az életben hogy ez az ország következmények nélküli....ha gazdag és híres vagy bármit megúszol.....pofátlan bunkó prolinak lenni ma jobb mint valaha!
Az elitről nem is szólva: a példájuk az erkölcstelenség magasiskolája!
És akkor jön az állam meg pártunk és vezérünk és oktat baszod hogy mi meg hogy erkölcsös.....meg hittan...meg keresztényiség? Ezektől? .VICC!
Gery87 2021.09.08. 14:30:25
Mit na és?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.08. 14:30:34
Az, hogy a vallás magánügy már nem egy semleges nézet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.08. 14:31:24
De ez kölcsönös.
Gery87 2021.09.08. 14:44:48
Nem olyasmi amit kötelezően tanítani kell.
Gery87 2021.09.08. 14:47:33
A szekuláris állam még mindig jobb egy vallásosnak, mert van vallásszabadság pl, mint egy ateistának egy nem szekuláris államban.
Mi ad nagyobb szabad döntést az embereknek? A vallás és az állam szétválasztása.
Pláne nincs miről beszélni ha a többség ateista, nem vallásos.