Az ügy háttere: Idrissa Gueye szenegáli futballista nem volt hajlandó csatlakozni francia munkahelye, a Paris Saint-Germain F. C. akciójához, melynek célja a homofóbia és transzfóbia elleni nemzetközi tiltakozás volt. Vallási meggyőződésére hivatkozott.
Most a futballistának a francia futball szövetség becsületbírósága előtt kell felelnie tettéért. Az elvárás vele szemben: kérjen bocsánatot a homokos és transz közösségtől.
Mi is itt a valódi üzenet? Ha az illető nem egy sztárfocista lenne, semmi etikai bizottságosdi nem lenne, hanem szimpla kirúgás lenne a reakció, melyről senki se értesülne.
Meg kell tanítani a renitens nyugati kisembert, viselkedjen "ahogy kell". Tessék a 4 fal közt nem támogatni a homofóbia és transzfóbia elleni nemzetközi tiltakozást! Ott lehet, de ha kitudódik, akkor megnézheti magát mindenki.
Mi kelet-európaiak jól ismerjük ezt, legalábbis akik most legalább 40 évesek vagyunk. Abban nőttünk fel, hogy nyilvánosan hazudni kell, mert ha nem, akkor nagy bajunk lesz. Már kisgyerekként a 70-es évek közepén szembesültem azzal, hogy "ilyet nem szabad mondani, mert apádnak, anyádnak baja esik", majd mikor visszakérdeztem "s nem igaz?", megkaptam "még kisgyerek vagyok, ezt nem értheted, amikor nagyobb leszel, megérted: nem számít mi igaz, mert hiába igaz, akkor is bajod esik".
S mindenki tette a dolgát: hogy amit nem "illik", azt nem csináljuk. Ahogy nem fingunk a villamoson, úgy nem kritizáljuk a rendszer hivatalos eszméit se nyilvánosan. S aki ezt nem tartotta be, arra nem azt mondtuk "hű, de bátor", hanem úgy néztünk rá, mint kellemetlenkedő alakra, aki nem képes az alapvető etikettet se követni.
Persze le a kalappal Schiffer előtt. Talán az egész - tágan vett - ballib holdudvar legértelmesebb személyisége. De azért vegyük észre: ő megteheti, semmilyen veszély nem fenyegeti ezért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
midnight coder 2022.05.23. 07:33:12
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.05.23. 08:00:28
Tapi2021 2022.05.23. 09:31:59
(Az ukrán parlament BETILTOTTA a Z és a V betűt!!!!! Monty Python a gyakorlatban.)
Tapi2021 2022.05.23. 09:34:00
Vagy megfőzték őket lassan, mint a békát? Valószínű. Évtizedek óta mossák az agyukat.
Tapi2021 2022.05.23. 09:35:42
Igaz, neki többet elnéznek.
chrisred 2022.05.23. 10:18:06
www.bbc.com/sport/football/61492696
"Paris St-Germain's Idrissa Gueye refused to play in a match to avoid wearing a rainbow symbol in support of LGBTQ+ rights, BBC Sport understands."
Tehát ez a "nem volt hajlandó csatlakozni xy akciójához" valójában azt jelentette, hogy megtagadta a munkavégzést, amiért milliókat keres.
Ez a becsületbíróság pedig ezt jelenti: "The French Football Federation (FFF) has reportedly written to Gueye to clarify why he was absent."
Tehát a szövetség magyarázatot kért, miért tagadta meg a pályára lépést. És itt most már inkább az a kérdés, hogy Európában el lehet-e fogadni azt a védekezést a munkaköri kötelesség megsértésekor, hogy hithű muszlimként neki valamit nem szabad megtenni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 10:44:11
Része a munkavégzésnek a homoklobbi támogatása?
Boldeone2 2022.05.23. 10:47:41
Idrissa egy szolidaritási akció ellen lèpett fel , mely cèlja a homoszexualitás dekriminalizációja lenne. Katarban is büntetik , meg Szengálban is, 5 èvig terjedő szabadságvesztèssel, ebből az akcióból vonta ki magát tüntetőleg ès csinált politikai , ideológiai francia - Szentgáli ügyet , a szenegáli elnökkel együtt Idrissa...
Becsületbíróság " sincs termèszetesen , mindössze egy levelet kapott a francia labdarúgó szövetsèg etikai tanácsától , hogy tisztázza az álláspontját diszkrimináció ügyèben...
A megoldás egyszerű: ha nem tetszik neki az európai világ , akkor szèpen hazamegy a kecskèk közzè, ha a millió dollárokat választja , akkor meg kell felelni a munkaszerződèsben leírtaknak, meg annak a viselkedèsnek amit társadalmilag elvárnak tőle. Ennyi .
chrisred 2022.05.23. 10:53:05
2022.05.23. 11:01:02
lmbtq ügyben rég túl van tolva a bicikli. és nyilván a többséget támogató előjogokban (családtámogatás) van szükség progresszióra.
chrisred 2022.05.23. 11:02:33
2022.05.23. 11:06:27
a psg tulajdonosa a katari emir.
2022.05.23. 11:13:26
pontosítok. európában túl van tolva a bicikli. ehhez a katari emir is fel akar zárkózni. a szenegáli elnök nem akar.
erol 2022.05.23. 11:16:56
chrisred 2022.05.23. 11:35:37
2022.05.23. 11:46:38
a "liberálisok" próbálnak antihőst faragni belőle. és ez nem működik.
2022.05.23. 11:50:54
Boldeone2 2022.05.23. 11:57:58
erol 2022.05.23. 11:59:08
Boldeone2 2022.05.23. 12:03:16
Debrecen pl. tele van afrikai ès ázsiai vendègmunkásokkal...Lassan az ètelkihordók harmada már külföldi lesz.
Nyilván ez nem hoz demográfiai fordulatot , mert a szülőkèpes nő a kevès
A 3-4 gyerek vállalása már 40 ève is ritka volt ...
Orbánèknak fiatal nőket kellene "behozni" mert abból van kevès ...Ez a szelektált bevándorlás lènyege
chrisred 2022.05.23. 12:03:29
chrisred 2022.05.23. 12:05:39
Arról nem beszélve, hogy azoknak a többsége, akik 3-4 gyereket vállaltak akkor és most, nem enyhítették ezzel a társadalmi problémákat, hanem fokozták.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:07:10
Tehát pl. akinek nem tetszik Orbán, az hagyja el Mo-ot?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:08:52
Ez tulajdonképp azt jelenti, a munkavállaló jogfosztott munkaidőben. Sőt, azon kívül is, hiszen ha mondjuk egy focista szabadidejében mond bármit, azzal is kárt okozhat a klubjának.
Magyarul: aki munkavállaló, annak kuss mindig.
chrisred 2022.05.23. 12:09:05
chrisred 2022.05.23. 12:11:07
2022.05.23. 12:20:11
novák katalin nem egy automóm elnök, hanem egy végreahtó láncszem a gépezetben. ebben nincs vita közüttünk. de ettől még a baloldali progresszió elsőszámú képviselője magyarországon.
mert egyébként kicsoda? gyurcsány (dk), tóth bertalan (mszp) vagy karigeri (p) vagy "tibi atya"?
Tapi2021 2022.05.23. 12:22:42
Hát hol máshol lenne ALAP az, hogy senkit nem kényszerítenek a hite ELLENI cselekvésre??? Mint az (állítólagos?) liberális demokráciákban???
Hát éppen ezeken a "tolerancia teszteken" bukik el sorra az összes nyugati ország és kisebb-nagyobb cégeik, szervezeteik, foci klubjaik!!!
Annyira támogatni akarnak X-et, Y-nt, hogy simán elnyomják cserébe Z-t!
Nevem senki. 2022.05.23. 12:23:02
Serény Vélemény 2022.05.23. 12:28:07
A multik már most is olyan dolgokat fogadtatnak el a munkavállalókkal etikai kódex, meg hasonló néven, ami már alapjáraton sérti az ember vallásszabadságát, de ha még nem is sérti, de már nagyon határeset.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:28:17
Miért ne lehetne?
Erre mindig azt a példát szoktam mondani: tessék megnézni messze a legnépszerűbb XX. századi ortodox teológus.
Egy amerikai, aki homokos drogos volt, sőt évekig párkapcsolatban élt férfivel, furcsa szektákban volt. Aztén egyszer megtért. S 40 éves korára a legnagyobb amerikai ortodox szerzetes lett.
Már a szovjet korban lefordították írásait oroszra, azok szamizdatban terjedtek. Most meg egyértelműen az egyik fontos hivatkozási alap.
chrisred 2022.05.23. 12:28:21
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:30:10
Ha bevándorló nem kompatibilis a liberális nyugattal, az egyenesen jó hír. Ez esetben a bevándorló mellett állunk.
Tapi2021 2022.05.23. 12:30:54
Ez az intoleráns megoldás!
Az európai, toleráns, liberális meg az LENNE, hogy tiszteletben tartják az ő hitét és vallását IS!
Meg a keresztényekét is!!! És nem KÉNYSZERÍTIK a hite elleni állásfoglalásra!
Ez egy liberális, toleráns rendszerben fel sem merülhetne! Nem, hogy állásvesztéssel fenyegetnének embereket, ha a hite szerint foglalnak állást egy kérdésben. Mert, hogy állítólag ehhez JOGUNK VAN, hiszen mind a vallásgyakorlás, a hitbeli meggyőződés szabad, mind a szólás- és a vélemény IS!
Ezek nem működését mutatják az ilyen fegyelmik, elbocsátások, zsarolások, kényszerítések!!! Azt, hogy csak papíron léteznek ezek a jogaink, mert, ha élünk velük, MEGTOROLJÁK!!!
Ergo, EURÓPA NEM LIBERÁLIS és nem demokrata, hiszen nem tűri azt sem, amit alapjogok biztosítanak!
Serény Vélemény 2022.05.23. 12:31:09
Most pont ilyen nincs.
Egy középosztálybeli nem fog szegénnyé válni, ha vállal harmadik gyereket.
És nagyon sokan vállalnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:31:51
Azaz a helyi viszony azonos a homokobbista értékrenddel?
2022.05.23. 12:32:07
nincs kényszerítve. felteszem aláírt egy szerződést, hogy akármilyen mezt ráadhatnak. és ha nem akarja felvenni, akkor elbocsáthatják.
felvesz egy szivárnványos pólót és elmondhatja a véleményét, hogy szerinte az egynemű párok a dolgaikat csinálják a négy fal között, vagy ne csinálják, vagy bármi egyebet. azt, hogy ez a hitével ellentétes. és neki ez a póló nem ezt jelenti. szabadon elmondhatja a véleményét, megvallhatja a hitét. utóbbiért nem bocsáthatják el.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:32:28
S ez hogyan tehető meg a gyakorlatban?
chrisred 2022.05.23. 12:36:07
chrisred 2022.05.23. 12:37:10
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:37:56
Amikor a Coca-Colánál, ott 50 oldalas volt az etikai kódex. Természetesen el se olvastam soha. Amikor belenéztem, akkor is csak röhögés céllal.
Persze ez Kelet-Európa. Itt a Coca-Cola se veszi magát komolyan.
Egyszerűen voltak központi elvárások, ezeket a helyi vezetés mindig kihirdette, majd maga se vette komolyan.
Nem csak politikai ügyek, hanem teljesen politikamentes marhaságok is.
chrisred 2022.05.23. 12:40:27
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:40:51
A kérdés nem az volt, hogy bűn-e.
Az akció a homoklobbival való szolidaritás miatt volt. Azt mondod, ez kötelező a törvények szerint?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:42:28
Azaz mondjuk a focista felveszi a szivárványos mezt és demobstrál a homokosok mellett, majd mecss után szabadidejében szabadon tüntethet a homokosok ellen?
Tapi2021 2022.05.23. 12:44:04
Ha büntetnek Európában azért, mert kitartasz a hited mellett, akkor van egy kis baj Európával, meg a vallásszabadsággal, szólásszabadsággal!!!
Az ilyen cégek, klubok, államok a hited MEGTAGADÁSÁRA kényszerítenek!!!
Ez pontosan ugyanaz, mint gyertyát gyújtani egy bálványnak (a cézár szobrának). Nem nagy dolog, csak a hited megtagadása.
Ilyesmire egy valóban liberális és valóban toleráns társadalom SOHA nem kényszerítené az ott élő vallási közösségeket!
Most kényszerít, mint a kereszténység kezdeti időszakában a római állam, és üldöz, büntet, ha nem gyújtod meg a gyertyádat az ő bálványaik előtt!
Ha ezt értenétek, értenétek mi a gond ezzel az üggyel is.
És, hogy miért vannak a muszlimokkal ebben egy platformon a keresztények, zsidók, és számtalan más vallási közösség.
Akiket ma gyakorlatilag - újra - üldöznek, ha nem imádják az új, LMBTQ és más pogány bálványokat.
vergyula 2022.05.23. 12:44:34
chrisred 2022.05.23. 12:46:21
vergyula 2022.05.23. 12:48:02
chrisred 2022.05.23. 12:49:16
Tapi2021 2022.05.23. 12:49:29
Alkotmányos jogokat nem írhat(na) felül semmiféle vállalati policy vagy elvárás. Sem állami!!!
Mert most éppen ezt csinálják.
Amikor egy muszlimot, keresztényt, hívő zsidót... az LMBTQ melletti kiállásra, "gyertyagyújtásra" kényszerítenek. Holott alkotmányos joga van a szabad vallásgyakorláshoz és véleményhez!!!
Illetve nincs és ez a baj.
Serény Vélemény 2022.05.23. 12:49:38
1) létezik bűn,
2) a bűn megoldása Jézus Krisztusban (egész pontosan Jézus Krisztus vérében - mint tökéletes áldozati bárány vérében) van
ki merje mondani.
Az lmbtq+ mozgalom minden betűje a biblia szoros szövege és szelleme szerint is bűn.
A mozgalom fő állítása az, hogy:
1) Nem létezik olyan, hogy bűn.
ez pedig közvetlen implikálja azt, hogy:
2) ha nincs bűn, annak az a következménye, hogy Jézus Krisztus nem halhatott meg a bűneink miatt, és ha nem halhatott meg a bűneink miatt, akkor nem is támadhatott fel a mi megigazulásunkért.
(A feltámadás pedig az Isten-fiúságának a _bizonyítéka_.)
Tehát végső soron az egész nem egy, az emberi lét jobbá tételén szorgoskodó ideológia, hanem egy gonosz sátáni realitás, ami közvetlen előkészítője annak, amikor az emberek a sátánt fogják imádni az Antikrisztus képében.
Pedig még egyszer: Jézus Krisztus állítása az, hogy mindazok, akik akár lmgtq+ emberek, akár nem - hisznek az ő helyettes halálában, eltemettetésében és feltámadásában, - ráadásul ezt a szájukkal ki is mondják - azoknak az Isten Jézus Krisztus igazságosságát tulajdonítja, és nem azokat a bűnöket, amiket elkövettek.
Ezáltal ők már nem bűnös, kárhozott emberek, hanem krisztuséi.
De ha ezt nem lehet elmondani, mert "gyűlöltbűncselekmény", akkor mindenki el fog kárhozni, aki azért nem hallhatja az evangéliumot, mert a keresztények nem merik elmondani. Ezért félemlítik meg azokat, akik hisznek az igazságban.
Tapi2021 2022.05.23. 12:55:13
Ha nem tagadjuk meg a hitünket nyilvánosan, nem lesz állásunk??? EURÓPÁBAN???
Tudod ez valójában micsoda?
Milyen izmus?
chrisred 2022.05.23. 12:56:21
erol 2022.05.23. 12:56:34
Lényegtelen. A feleség megcsalása is bűn és még egy csomó más hülyeség is. Európában az a bűn, ami a BTK szerint bűn, pont.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:56:38
Ez oké, de ez nem lehet végtelen.
Egy dolog, hogy a Coca-Cola dolgozója vagyok, s nem mondhatom azt, hogy a termék szar, mert a Pepsié sokkal finomabb.
S más dolog, hogy a Coca-Cola kiáll a homoklobbi mellett, ezért nem szólalhatok meg a homoklobbi ellen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:58:01
Azaz ugyanaz a focista a szabadidejében tüntethet a homoklobbi ellen? Miután lerótta munkakötelességét és munkaidőben meg tüntetett a homoklobbi mellett.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 12:59:23
S szerinted ezt elfogadná a homoklobbi? Vagy kampány lenne a klub ellen, a szabadidejében homofób dolgozójuk miatt?
chrisred 2022.05.23. 12:59:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:01:09
"Alkotmányos jogokat nem írhat(na) felül semmiféle vállalati policy vagy elvárás."
Pedig mindenhol nyugaton ez van.
Tulajdonképpen már a kötelező dresszkód is sérti a jogokat.
chrisred 2022.05.23. 13:01:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:01:57
"Az lmbtq+ mozgalom minden betűje a biblia szoros szövege és szelleme szerint is bűn.
A mozgalom fő állítása az, hogy:
1) Nem létezik olyan, hogy bűn."
De, létezik: a homofóbia.
Tapi2021 2022.05.23. 13:02:19
Pontosan tudod, hogy ez nem így van. Nem mondhatja el. Még a haverokkal sörözve sem, vagy a Facebookon zárt csoportban sem, mert vége a karrierjének. Vannak akiket több évvel korábbi poénokért rúgtak ki. Mert MA azok már sértik az új erőközpontok és kreált áldozatcsoportjaik, érzékenységét.
Újra írom: egy hívőt a hite ELLENI demonstrációra és bálványok előtti tisztelgésre kényszeríteni Néró-i megoldás, nem liberális európai.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:04:09
Ez jogütközés. Sok ilyen van ma is. Lásd: nemek egyenlősége, ezt tilos megsérteni. Viszont van vallásszabadság is, s ezt is tilos megsérteni.
A kettő pedig sok esetben kizárja egymást: pl. pap nem lehet nő.
erol 2022.05.23. 13:05:04
1) Nem létezik olyan, hogy bűn."
Tehát elfogadják a gyilkosságot is pl.?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:06:31
Nem az akérdés mit mond a Btk. Az azt mondja, amit mond.
A kérdés az, ha valakinek a hite szerint bűn patogatott kukoricát enni, akkor ennek az embernek a munkaadója kényzerítheti-e őt arra: vegyen részt a pattogatott kukorica evést támogató céges rendezvényen.
2022.05.23. 13:07:29
kevesebb pénzért focizhat máshol.
Tapi2021 2022.05.23. 13:08:54
Nincs magánéletben muszlim/keresztény/zsidó... a munkában meg nem az!
Ezt nem akarják érteni a pogányok.
Ezért nem lehet olyan, hogy a munkában felveszed a bálványokat tisztelő pólót, a magánéletben meg hirdeted az ellenkezőjét.
Vagy-vagy.
Minden más meghasonlás és hazugság.
Ez bűn. Ahogy az is, ha erre - a megalkuvásra, kétszínűségre - kényszerítenek embereket.
Ott, ahol JOGUNK lenne a magunk álláspontjához, ami az alaptörvények védenek, és azt nem írhatná felül semmiféle céges szerződés.
Tapi2021 2022.05.23. 13:09:24
Erről van szó!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:09:55
A kérdés nem ez, hanem az: a munkaadó elbocsáthatja-e az ilyen alkalmazottját? Hiszen azt mondja: a homoklobbi bojkottja nagy gazdasági kárt okoz nekem, így elbocsátom a homoklobbit szabadidejében ellenző alkalmazottat.
2022.05.23. 13:10:13
nem arra kényszerítik, hogy háljon férfiakkal. hanem arra, hogy vegyen fel egy szivárványszínű mezt. ha ő azt mondja, hogy nem akar ilyen propaganda tevékenységet folytatni, akkor ne vegye fel. focizhat máshol. esetleg kevesebb pénzért.
chrisred 2022.05.23. 13:11:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:11:31
Ez most hogy jön ide?
A párhuzam akkor lenne jó, ha létezne francia jogszabály, mely szerint a homoklobbi ellenzése bűncselekmény.
Tapi2021 2022.05.23. 13:12:16
Ez lenne az alap egy liberális demokráciában!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:12:55
Azaz a klub alapszabálya, csak homokszimpatizáns dolgozhat ott?
chrisred 2022.05.23. 13:13:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:14:03
Tilos a nemi alapú diszkrimináció, márpedig pl. a katolicizmus ezt teszi.
Serény Vélemény 2022.05.23. 13:14:13
11-es az utolsó népszámlálás, de azért lehet elemezni.
Év 3 gyerek 4 gyerek 5, vagy több Összesen (megoszlás)
1990 5,1 0,9 0,5 6,5
2001 5,8 1,1 0,5 7,4
2011 6,0 1,3 0,7 8,0
vagyis a 3 és 3+ gyerekes családok (háztartások) aránya nőtt. (2011-ig)
erol 2022.05.23. 13:15:44
vergyula 2022.05.23. 13:16:15
A muszlim pénztáros nem hajlandó lehúzni a sertéscomb vonalkódját.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:16:30
"Magánvéleményért nem, ez nyilvánvaló."
Pedig ez a jellemző.
Nálunk, a Coca-Colánál pl. benne volt a munkaszerződésben, hogy "munkaidőn kívül se ronthatja a cég hírnevét, teheti azt negatívvá".
Serény Vélemény 2022.05.23. 13:20:56
lásd még:
www.statista.com/statistics/185274/number-of-legal-abortions-in-the-us-since-2000/
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:20:56
Ezek közvetlen esetek, azaz nem jók.
Nyilván ha a homokbár is megkövetelheti, hogy az alkalmazott ne legyen homofób. Ezzel semmi gond.
Egyébként az iszlám csak a disznó fogyasztását tiltja, nem a tenyésztést. Vannk muszlim országok, ahol nevelnek disznókat, azokat levágják, feldolgozzák. Míg muszlim nem eszik a termékből, ez nem bűn.
Azaz nem olyan, mint a radikális állatvédő és a húsevés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:23:25
Ez csak akkor érv, ha eleve benne volt a szerződésben, hogy köteles a cég minden társadalmi akcióját aktívan támogatni, lemondva a saját véleményéről. De ilyet meg nem lehet beleírni munkaszerződésbe, mert ez ellenkezne az alkotmánnyal.
Tapi2021 2022.05.23. 13:25:42
(Szabad-e ezt egyáltalán, bevinni egy munkahelyre??? Dolga-e cégeknek a kultúrharc? ...)
Tehát kikényszeríthető-e, pl., hogy te Zeuszt imádd nyilvánosan, ha a céged ezt kívánja? De jogod van nem hinni Zeuszban?! És ahhoz is, hogy senki ne kényszeríthessen a hiteddel ellentétes cselekedetekre!!! És nem fenyegethetnek elbocsátással és büntetéssel sem.
Serény Vélemény 2022.05.23. 13:28:20
erol 2022.05.23. 13:28:26
Ebből is látszik, hogy jó világ van, hogy ilyen pitiáner, marginális hülyeségeken problémázunk. :)
Nem éhhalál, nem nyomor, betegség, katasztrófa, nem. Az a probléma milyen pólót kell felvennie a szenegáli focistának!
erol 2022.05.23. 13:30:45
2022.05.23. 13:31:46
felteszem aláírt egy szerrződést, hogy olyan mezt visel, amilyet ráadnak. és többek között ezért kap egy zsák pénzt. ha felveszi a mezt és homofóbb állásfoglalást tesz, akkor nem lehet elmarasztalni. kizárólag a véleménye miatt. (másik kérdés, hogy szerződést sem kötelesek hosszabbítani). ha nem veszi fel, akkor szerződést szegett. és a munkaadója elbocsáthatja a munkahelyi dresscode megsértése miatt.
2022.05.23. 13:34:09
az iszlám megköveteli a homofóbiát?
erol 2022.05.23. 13:34:55
Tapi2021 2022.05.23. 13:35:01
Így érthetőbb? Mert, amíg mással szórakoznak...
"Nem értek veled egyet, de küzdök azért, hogy te is elmondhasd a véleményedet!" Ez lenne a toleráns, liberális demokrácia alapja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:36:16
Kizárt, hogy ilyen szerződése lenne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:36:36
Igen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:38:29
De nagy valószínűséggel ez tudható.
Jellemzően egy ködös megfogalmazás szokott lenni, hogy "nem sértheti munkáltatója érdekeit", "nem tanúsíthat méltatlan viselkedést", ilyesmi.
2022.05.23. 13:41:14
hogy olyan mezt visel, amit ráadnak?
Tapi2021 2022.05.23. 13:41:31
A jó példa az lenne, hogy mivel tudom, hogy pl. a katolikusoknál nincsen női pap, nőként eleve nem jelentkezem oda papnak.
De még ez is sántít, mert amíg van számtalan másik egyház, ahol lehet nőből pap, addig, ha minden fociklub beáll kultúrharcolni, akkor a focisták nem mehetnek máshová focizni.
És ezt társadalmi méretekben nézve oda vezet (megint), hogy aki nem náci, azt kiszorítják a náci társadalomból!!!
Nem értem, hogy nem látjátok, hogy ez az ideológiai kizárósdi hová vezet?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:43:52
Igen.
erol 2022.05.23. 13:45:09
De egyébként csak szórakozásból vitázom, tőlem felvehetne félholdas vagy horogkeresztes pólót is, abszolút nem érdekel.
Tapi2021 2022.05.23. 13:49:15
Az a baj, hogy senki nem üt a cég kezére, hogy ezt nem teheted! Mert alapjogokkal mész szembe. És visszaélsz az erőfölényeddel.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 13:49:33
Nálunk igen, nyugaton már nem. Ott normál kisemberek is szembesülnek ilyen nyomással.
Pl. a magyar Coca-Cola a homokmenet szponzora, ennek ellenére a dolgozóknak ne m kötelező a részvétel. Amerikában ez már nem így van, ott ha nem mész, megnézheted magadat.
chrisred 2022.05.23. 13:50:34
Tapi2021 2022.05.23. 13:50:43
2022.05.23. 13:51:16
focizhat, pl. a debrecen valószínűleg leigazolná, mert nincs egy rendes védekező középpályása.
Boldeone2 2022.05.23. 13:51:28
- Az alapjogok nem sèrültek. Elve nincs minden kodifikálva, hanem vannak bizonyos íratlan erkölcsi szabályok, amihez egy adott kultúrában igazodni kell, ez mèg a nyugati kultúrában is így van.
Úgy nem èrvènyesülhetnek valakinek az " alapjogai " valakinek, hogy másokat megsèrt
A sèrtès persze nem bűncselekmèny, vagy szabálysèrtès a legtöbb esetben , csak nettó bumfordiság , bunkóság vagy èppen szándèkos renegát viselkedès, amivel fel kívánja magára hívni a figyelmet
A klub próbál pèldát mutatni, ő meg a klub szellemisègèvel szemben megy, vagy kárt is okoz
Nem csodálkoznèk, ha ugyanúgy kirúgnák, mint Petrit, de nem azért , mert a saját vilagnèzete szerint akar èlni , hanem ezért mert nyilvánvalóan tudta hol van ès melyek az elvárások vele szemben, mègsem tartotta be.
chrisred 2022.05.23. 13:53:33
Tapi2021 2022.05.23. 13:53:44
Most még csak néhány cég. Aztán...
Aztán jön az, hogy "nem szóltam, amikor XY-t kirúgták a munkahelyéről, mert nem volt az én bajom..." Aztán meg késő lett, amikor már engem rúgtak ki, vittek el azért, mert másként gondolkodtam.
Pontosan így kezdődik!
2022.05.23. 13:54:49
a közéletben is lehet valaki hívő. kereszténydemokrata pártok is vannak. csak el kell fogadni azt, hogy a közéletben vannak filoszemiták, akik azt mondják, hogy a vallás magánjellegű. és az államot és az egyházat intézményesen teljesen szét kell választani. amúgy nem kell.
erol 2022.05.23. 13:56:16
chrisred 2022.05.23. 13:58:09
chrisred 2022.05.23. 13:59:51
Boldeone2 2022.05.23. 14:00:13
Csak arról van szó, hogy a nyugati kultúrkörben az " LMBTQ " elfogadott magatartás . Ha egy foci "sztár" ez ellen lèp fel, akkor az a nem elfogadott magatartás , amivel kènyelmetlen helyzetbe hozza a klubot ès magát a szövetsèget is
Van egy társadalmi elvárás, viselkedès, aminek meg kell felelni , kb ennyi, főleg nem kell beleállni a konfliktusba
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:00:47
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:01:32
chrisred 2022.05.23. 14:01:57
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:03:39
erol 2022.05.23. 14:06:55
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:06:56
Volt pl egy igazi kék kocka programozó srác, aki írt egy tudományos jellegű tanulmányt arról, hogy miért van kevesebb női programozó, és őt alapjáraton úgy meghurcolták, kirúgták, ellehetetlenítették, hogy az elképesztő. Pedig csak utánanézett, hogy mi a különbség a nők (általában) gondolkodásmódja és a férfiak gondolkodásmódja között.
erol 2022.05.23. 14:09:24
És az elmúlt 10 évben?
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:11:09
Ez a gerinc. És ha mindenki azt mondja, hogy a házasságtörés jó, akkor is én azt fogom mondani, hogy nem jó. És ha kötelező lesz a házasságtörés, akkor sem fogom csinálni.
2022.05.23. 14:11:43
a klubnak figyelemmel kell lenni az alkalmazott vallására. miért igazolták le?
chrisred 2022.05.23. 14:12:45
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:13:51
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:17:44
chrisred 2022.05.23. 14:17:52
erol 2022.05.23. 14:21:09
Tehát ez a "ma" a 2011 előtti időszak.
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:22:39
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:25:17
chrisred 2022.05.23. 14:26:08
chrisred 2022.05.23. 14:32:35
"a kettő után harmadikat vállalók aránya viszont nő, előtt a rendszerváltástól az ezredfordulóig 25-ről 27 százalékra, majd 2016-ig 35 százalékra javult."
Tehát az arány tényleg nő, de ez elsősorban a gyermeket vállalók arányának csökkenése miatt van. Egyre kevesebben vállalnak gyereket, egyre kevesebben vállalnak az első után második gyereket, viszont arányaiban többen vállalnak a második után harmadik gyereket is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:33:39
Igazad van. S mi pont ez ellen küzdünk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:37:25
Valójában itt a kérdés nem ez. Hanem amit @Boldeone2: is nyíltan elismer.
Ez pedig: a homoklobbizmus-homofóbia vélemény megszűnjön véleményeltérés lenni, hanem ez legyen "tudományos" ügy: azaz az egyk a amegapozott, tudományos, elfogadott normalitás, a másik meg áltudományos, elavult, alaptalan, bunkó baromság.
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:38:56
Egyenlő bérek = a férfi egyre kevésbbé tudja eltartani a családját, ezért az első gyerek vállalása kitolódik, 35 évesnél idősebb nő meg már elég nehezen szüli meg az első gyerekét.
chrisred 2022.05.23. 14:39:03
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:40:54
Serény Vélemény 2022.05.23. 14:42:55
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:43:33
Ahogy Kádár alatt volt, azaz enyhe diktatúra rend szerint.
Tehát nem az, hogy mindenkit ellenőriznek, nyilvántartanak, büntetnek, de mindenki tudja: veszélyben van, s jobb ha nem lóg ki a sorból, mert bármikor elővehetik.
Nem tudom hány éves vagy, én idén leszek 55. S az én gyerek- és kamaszkorom ilyen volt, mondjuk 1975-1985 között ez volt az áltam átélt magyar rend.
Persze tény, BG-ban rosszabb volt, ott kemányebben ellenőriztek, bár ki tudja: az legalább nyíltabban ment.
chrisred 2022.05.23. 14:44:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:46:00
Erről majd írok. Épp most olvasom a magyar ballibek új amerikai csilagának a főművét.
chrisred 2022.05.23. 14:47:43
www.reuters.com/article/uk-soccer-france-nce-olm-report-idUKKCN1VI2M2
"A Ligue 1 derby between Nice and Olympique Marseille was interrupted for several minutes on Wednesday over the display of banners with homophobic connotations.
Play was stopped in the first half and players left the field over the banners displayed by Nice fans. French media also reported homophobic chanting by the home supporters."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:52:05
S indokolt, hogy csak férfi lehet pap? Milyen hiányossága van egy nőnek, ami képtelenné teszi számára a papságot? Semmilyen. Ez egyszerűen egy keresztény parancsolat, melynek nincs semmilyen tudományos, racionális alapja.
Szóval miért nem lép fel a liberális állam a katolikus (és ortodox, meg iszlám!) nőkirekesztéssel szemben?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:52:29
S indokolt, hogy csak férfi lehet pap? Milyen hiányossága van egy nőnek, ami képtelenné teszi számára a papságot? Semmilyen. Ez egyszerűen egy keresztény parancsolat, melynek nincs semmilyen tudományos, racionális alapja.
Szóval miért nem lép fel a liberális állam a katolikus (és ortodox, meg iszlám!) nőkirekesztéssel szemben?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:53:28
Hol kapcsolatos a focista szakmával kapcsolatos az, hogy az embernek mi az álláspontja a homoklobbival kapcsolatban?
chrisred 2022.05.23. 14:56:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 14:58:32
Mondok egy példát: a cég ahol dolgozom egy teljesen abszurd terméket árusít, melynek haszna kb. 4-5 egy 0-100 közti skálán, sőt szerintem kifejezetten káros a gyerekekre.
Amíg ott dolgozom, sose fogod megtudni tőlem a cég/termék nevét. Mert abszurd lenne ha ilyet tennék. Nem is lenne erkölcsös visszaélni belső infóimmal.
Amikor majd kirúgnak/kilépek, meg fogom írni.
Ez egy dolog.
De ha a cégem mondjuk holnap azt kezdi hirdetni, hogy Tibet legyen független állam, akkor én nem mondhatom meg, hogy mondjuk én nem támogatom Tibet függetlenségét?
chrisred 2022.05.23. 14:59:38
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:02:45
Ezzel semmi gond.
Mi homofóbok pl. nem akarjuk elvenni a homoklobbisták jogát véleményükhöz.
De mit szólnál, ha egy homofób cégtulaj, aki mondjuk egy pizzériahálózatot üzemeltet, kötelenzé az alkalmazottait, mindenki viseljen áthúzott szivárványzászlós pólót bizonyos napokon, mondjuk "Isten Ádámot és Évát teremtette, s nem Ádámot és Bélát!" felirattal?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:07:17
De ez eleve egy állami szabály.
Míg a vallásszabadság és a diszkriminációmentesség mindenkire kötelező általános elv. Lásd, nem tilthatod ki a cigányojat a boltodból, meg nem mondhatpd azt, nem szolgálsz ki reformátusokat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:08:33
Hol itt a gyűlöletkeltés? Ezen az alapon a vegetáriánusok gyűlöletet keltenek a húsevőkkel szemben.
Gery87 2022.05.23. 15:09:13
Ezért tartunk ott ahol tartunk!
Ezért nem változik soha semmi!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:12:22
A kisember nem is tehet mást, azért ezt tudni kell.
chrisred 2022.05.23. 15:14:31
chrisred 2022.05.23. 15:15:19
chrisred 2022.05.23. 15:18:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:25:57
Konkrétan?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:26:57
Bűnösnek minősítik a húsevőket.
chrisred 2022.05.23. 15:30:13
chrisred 2022.05.23. 15:30:57
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:34:18
Ahogy a legtöbb homofób is azt vallja, "csináljanak amit akarnak a 4 fal között, de ne vigyék a közösség elé dolgaikat".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:35:02
S munkaidőn kívül tüntethetek Tibet ellen?
chrisred 2022.05.23. 15:39:56
chrisred 2022.05.23. 15:40:16
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:41:30
A homofóbok se tüntetnek a homokklubok ellen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:43:07
Kelet-Európában igen, feltéve hogy alacsony a beosztásom.
De ha mondjuk a cég egyik vezetője lennék, már biztosan nem. Nyugaton meg alacsony rangúként se.
chrisred 2022.05.23. 15:43:27
chrisred 2022.05.23. 15:45:11
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 15:48:35
Jönne a bojkott. "Maguk megtúrnek ilyen nézetű alkalmazottakat???"
chrisred 2022.05.23. 15:52:01
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 16:14:40
De a kérdés nem ez.
Gery87 2022.05.23. 17:22:40
Ez azért nem igaz teljesen.
A munkásmozgalom, a szakszervezetiség, szövetkezeti mozgalmak mind "kisemberek" által jött létre és működött és érte el eredményeit, természetesen az értelmiséggel együtt sokszor annak vezetésével..
Pedig sokkal rosszabb anyagi helyzetben voltak, jobban ki voltak szolgáltatva és többet is dolgoztak!
Mégis vállalták a nehézségeket, a küzdelmet és sokszor ez vérre ment.
Ma meg mindenki mérgelődik, aztán vállat von és egy hangyányi kockázatot sem mer vállalni, "ez van" "családom van" szokták mondani...."nem kötelező ezt csinálni"...
Persze csak ez oda vezet hogy idővel sehol senkinek nem lesz jó.
Gyávák és lusták. Tisztelet a kivételnek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 17:29:54
Olyan ez, mint a hadművelet.
Meddig szabad ellenállni, s mikor érdemesebb megadni magunkat?
Mikor helyes a személyes bátorság és mikor felesleges vakmerőség?
chrisred 2022.05.23. 20:01:36
Gery87 2022.05.23. 20:12:59
Ezt sosem lehet előre eldönteni.
De szerintem bőven itt lenne az ideje. Ugyanis a sztrájkjog mára kiherélt lett, szakszervezetek gyak. nincsenek, egy két kivétel ami valóban tud is tenni valamit. A többi dísz.
A munkáltató gyakorlatilag rendelkezik az életeddel: szabadságoddal, körülményeiddel, béreddel, jogaiddal....
Innen hova kéne még visszavonulni?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 20:17:59
Én ezt úgy oldom meg, hogy arendszerben csak annyira veszek részt, amennyi szükségszerű. Mivel nincs elég vagyonom, részt kell vennem benne, de ezt igyekszem alacsony szinten tartani.
Gery87 2022.05.23. 20:19:18
Azt veszel fel amit ők mondanak, akkor szarsz hugyozol pihensz amikor ők mondják, akkor eszel...amikor jössz és mész azt csekkolják...kamerával figyelnek, sok helyen beszélgetni nem lehet, leülni nem lehet....szervezkedni nem lehet...szakszervezet tilos...túlóra előző nap bejelentve...hosszabb szabadságot hónapokkal előre bejelenteni, rövidebbet hetekkel! Munkavédelem nincs...ujjlenyomatot vesznek, anyagi kártérítésre köteleznek...kötelező szabadnapot nem adják ki...
Mi kell még. Ezekhez mind volt szerencsém itt-ott.
És erre mit mond a jobbágy?
semmit. "lehetne rosszabb".
Hát akkor anyádat, meg is érdemled.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 20:24:01
Megint rossz példa. Itt a kapcsolat közvetlen. Azaz az eset nyilvánvaló. Lásd példámat: a Coca-Cola joggal elvárta tőle, amikor ott dolgoztam, hogy ne mondjam, hogy a Pepsi jobb (egyébként nem jobb, a pepszi kicsit édesebb, mint a koka, de a koka meg szénsavasabb, egyformán jók/rosszak, én szeretem mind a 2-t).
Olyat nézz hogy nincs közvetlen kapcsolat. Na ott miért szólhatna bele a munkáltató?
Gery87 2022.05.23. 20:26:01
Ha passzív akarsz lenni akkor igen, sajnos ez van.
De ugye ez lassan oda fog vezetni (nálatok is) hogy folyamatosan még vesznek el a jogaidból.
Egy reményünk van: hogy a tanultabb, okosabb, öntudatosabb deklasszálódott középrétegek ellenállnak ennek és szervezkedni kezdenek. Mivel ők tudják vagy tapasztalták hogy lehet jobb is.
Mert a prolikra nem lehet számítani...(tapasztalat) se eszük, se öntudatuk nincs!
Kivétel nyilván van.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.23. 20:27:23
A szakszervezet kizárt a multinál itt (BG) is.
Egyszer egy kolléga szervezett egyik korábbi munkahelyemen, ki is rúgták pár napon belül.
S az emberek be se akarnak lépni. Miért? Mert a multi munkahelyek relatíve jobbak a nem-multiknál, s mindig a relatív értékelés számít.
2022.05.23. 20:50:40
ma totális versenyt hirdetnek és a fogyasztó szent. ebből következően nincs termelői érdekvédelem.
céhes iparban a mestereknek legfeljebb egy inasuk lehetett. és ha mégis többet fogadtak, akkor a céh többi tagjának jogában állt őket kölcsönkérni. és ha egy inas megbetegedett, akkor a többi köteles volt kölcsön adni. az alapanyagot közösen vásárolták, stb. korlátozták a kereskedelmet. ezt szokták kiemelni. ebből adódtak a termelői közösségek jogai.
tűz fal 2022.05.23. 20:58:38
Gery87 2022.05.23. 21:06:53
Ez időleges.
A munkavállaló az első aki ha bármi van pórul jár.
Ostobaság a munkáltató jóindulatában bízni.
chrisred 2022.05.24. 06:03:00
chrisred 2022.05.24. 06:04:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 08:00:56
Azaz visszatlrtünk oda, hogy aki munkavállaló, annak nincsenek jogai.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 08:02:09
Van ezzel egy gond: elidegeníthetetlen jogokról szerződéssel se mondhatsz le.
tűz fal 2022.05.24. 08:22:34
Milyen szerződést, hülyegyerek? A szerződése futballról szól. Az hogy van valami szponzor nem jogosítja fel a munkaadót bármire, amit egyesek akár megalázónak élhetnek meg. Nem szerződésről szól ez, hanem az a ti "szabadságotok". A munkaadód holnap azt mondja, hogy új szponzor jött a pornóiparból, úgyhogy a reggelt ezentúl azzal kezded hogy leszopsz egy vagon majmot kamerák előtt. Nem kell egyetértened, csak ne menj szembe a vállalati kultúráával.
tűz fal 2022.05.24. 08:25:14
Ne hagyd magad megvezetni, normális országokban ilyenre nem kötelez a munkaszerződés, ez a libernyák "szabadság". Ezeknek a patkányok csak pofáznak szabadságról, de igényük sincs rá, azt élvezik, ha niggerek lábát csókolgathajták esedezve hogy bocsássák meg hogy felsőbbrendűű fehérnek születtek.
chrisred 2022.05.24. 08:27:10
chrisred 2022.05.24. 08:27:43
chrisred 2022.05.24. 08:30:29
tűz fal 2022.05.24. 08:41:14
Ha már annyira védted a szerződést, akkor azt is kellene kapizsgálnod, hogy szabályosan nem úgy működik, hogy beintesz és mész, hanem leszopod a majmokat, beadod a felmondásodat, aztán még szopod a majmokat míg le nem telik a felmondási idő. Ha kilépsz, akkor hátrányok érnek, ha rendkívüli felmondással mész el, azt meg kell védened bíróságon.
Ez az egész sztori pontosan mutatja, hogy milyen az a libernyák "szabadság", amiből normális emberek nem kérnek. Normális országban ilyen nem fordulhat elő, mert a munkaszerződés nem írhat felül jogszabályokat, ez kifejezetten libernyák "érték" olyan országokban, amelyek szeretnek másokat "jogállamisági hiányosságokkal" vádolni.
chrisred 2022.05.24. 09:12:26
Szerintem normális ember nem mossa össze a mezviselést egy általánosan elismert szimbólummal, és a majomszopkodást.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 09:20:54
Ilyen szerződés semmis eleve. Ezért se írják ezt bele.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 09:21:48
Szerinted a politikai és polgári jogokat korlátozhatja egy munkaszerződés?
chrisred 2022.05.24. 09:32:47
Tapi2021 2022.05.24. 09:40:08
De nincs olyan, hogy a magánéletben keresztény/muszlim vagyok, a munkában meg nem!
Ezt kellene megérteni!
Ezt nem értette MZP sem, amikor "katolikusként" azt mondta, hogy min. elnökként támogatni fogja az LMBTQ-t is. Ilyen nincs. Legfeljebb az, hogy kat. min. elnökként, nem tesz ellenük, tolerálja, hogy vannak és azt csinálnak egymás között, amit akarnak.
chrisred 2022.05.24. 09:44:22
Tapi2021 2022.05.24. 09:49:04
Sajnos nem értitek, hogy ugyanez volt a Római Birodalomban is, és utána számtalan más országban. Hogy "csak" el kellett volna fogadni az akkori, ottani elvárásokat, - pl. hódolni az ő isteneik, bálványaik előtt, részt venni a szaturnáliákon/Pride felvonuláson..., - és otthon a négy fal között "kereszténykedni", és akkor minden oké.
De ez így nem lehetséges. Sem a keresztények, sem a muszlimok, sem a zsidók, sem más vallás követői számára. Senki nem szolgálhat két urat egyszerre.
Amit most csinálnak, az ugyanaz a hittagadásra kényszerítés, mint amit évezredeken át csináltak az INTOLERÁNS társadalmakban!
Ez lett újra Európa és az USA!
chrisred 2022.05.24. 09:57:25
Tapi2021 2022.05.24. 09:58:25
És akkor ugyanúgy a férfi klubok, férfi szervezetek, egynemű focicsapatok, sportágak ... ellen is!
Sőt, a csak nőkből álló női szervezetek ellen is! :-)
Tapi2021 2022.05.24. 10:02:54
Csak úgy, ha arról szól, hogy toleráljuk az LMBTQ-sokat, ne bántsuk őket. De kifejezetten támogatólag, az LMBTQ-t helyeselve és pozitívnak beállítva semmiképpen.
Mert azzal már szembemegy a vallása tanításával.
Ahogy minden muszlim, keresztény, zsidó... is.
erol 2022.05.24. 10:07:22
Ez lett újra Európa és az USA!"
Mikor voltak ezek toleráns társadalmak?
Tapi2021 2022.05.24. 10:09:06
A nem helyeslés már gyűlöletkeltés?
Amire sor sem kerülne, ha nem provokálnák ki!!! Már mint arra, hogy muszlimoknak, keresztényeknek nyilvánosan kelljen elhatárolódniuk az LMBTQ propagandától.
Erre csak azért kerül sor, mert rákényszerítenek minket!!!
Pl. éppen azzal, hogy vegyél fel ey LMBTQ-t támogató pólót. Stb.
Tapi2021 2022.05.24. 10:13:51
Csak hogy, amint bárki a vallásoddal ELLENTÉTES viselkedésre, állásfoglalásra KÉNYSZERÍT, sérül a vallásszabadsághoz való jogod!
Éppen erről van szó.
chrisred 2022.05.24. 10:18:25
Én úgy tudom, hogy semmiféle helyeslés vagy támogatás nem történt, csak annyi, hogy nem tűrik a stadionokban a homofób megnyilvánulásokat. Amiket egyébként a francia törvények és az UEFA szabályzata is tilt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 10:18:36
Korlátozható munkaszerződéssel a szólásszabadság?
chrisred 2022.05.24. 10:19:13
Tapi2021 2022.05.24. 10:20:33
semmit. "lehetne rosszabb".
Hát akkor anyádat, meg is érdemled. "
Igazad van!
De az ember nehezen lázad és kockáztat. Nyel, amíg tud. És, ha elnyomják a falig, sokad magával, akkor jön a forradalom.
chrisred 2022.05.24. 10:21:55
Tapi2021 2022.05.24. 10:27:37
Ha nem értek egyet a lopással, nem leszek ugye kleptofób? Ha nem értek egyet a pedofíliával nem leszek ugye pedofób? Ha nem értek egyet a bikaviadalokkal, nem leszek bikaviadal vagy matadorfób... Ha nem értek egyet azzal, hogy férfiak egymást dugják, miért vagyok homofób??? Nem vagyok. Csak meg van róla a véleményem. az, hogy szerintem undorító és szerintem bűn.
Nincs jogom ehhez a véleményemhez? MIÉRT NINCS???
Ilyen nincs. El kellene fogadni, hogy van, amivel emberek nem értenek egyet, És ez nem betegség!
"Homofób" tüntetést még sosem láttam. Legfeljebb olyat, hogy homoszexualitást népszerűsítő tüntetések ellen tüntettek azzal egyet nem értő emberek.
És ott is az első volt előbb, a másik REakció volt arra!
Tapi2021 2022.05.24. 10:32:14
Kell egy felheccelt tömeg. Hadseregnek, ágyútölteléknek, golyófogónak. Meg legitimációnak.
chrisred 2022.05.24. 10:33:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 10:35:50
Megint csúsztatsz.
Nem a munkáltató tevékenységéről van szó. Hanem attól független dolgokról.
Lásd, a munkáltató pl. szemüveget gyárt. A doigozó szabadidejében ellenezheti a homoklobbit? S munkaidejében kötelezhető, hogy részt vegye a munkáltató homoklobbista akcióján?
Tapi2021 2022.05.24. 10:36:01
Akár cégnél dolgozva, akár egy foci klubnál.
Tapi2021 2022.05.24. 10:47:43
Ez nagyon más. És ehhez joga van. Alaptörvények által biztosított joga, amit nem ismernek el. És ez a probléma. Hogy a vallásával ellentétes dologra kényszeríti egy munkaadó.
chrisred 2022.05.24. 10:48:28
chrisred 2022.05.24. 10:50:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 11:00:40
Azaz a focista lehet a szabadidejében homofób, de munkaidejében nem, ha a munkáltatójának az érdeke ezt kívánja meg?
chrisred 2022.05.24. 11:04:03
Tapi2021 2022.05.24. 11:04:49
A polgári társadalom biztosítja, hogy senki ne korlátozhasson a hited, vallásod ZAVARTALAN megélésében. Azért SEMMIFÉLE HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBÖZTETÉS NE érhessen! És azt, hogy senki ne kényszeríthessen azzal ellentétes cselekedetekre.
Ha nem így van, az már nem polgári (liberális, demokrata) társadalom, hanem elnyomás! És ebből látszik, merre tart Európa és az USA!
A világnézeted, vallásod olyan, mint az operációs rendszer, nem veheted le vagy kapcsolhatod ki, amikor belépsz a munkahelyedre!
A szétválasztás nem azt jelenti, hogy a foci klubban, irodában, melóhelyen... már nem vagy, NEM LEHETSZ muszlim/keresztény, hanem azt, hogy ott nem a vallásoddal foglalkozol. Hanem focizol.
Amikor azonban a focizás mellé ideológiai, politikai állásfoglalást is kérnek, amely ütközik a sajátoddal, ott ugye már nem a munkáról van szó. Ott nem jó munkát várnak el, amire szerződtél!
Hanem világnézeti elköteleződést. Ez tutira alkotmányellenes egy nem eleve speciálisan világnézeti alapon működő szervezetnél - mint egy egyház -, ahol az együttműködés célja nem vallási, hanem pl. szórakoztatás, sport, csavargyártás, kóla gyártás... Tehát nem ideológiai tevékenység és produktum.
Náci rendszer az, ahol önkényesen, ideológiai alapon megbélyegezni kezdenek, ahol a bélyeg nyomán elbocsátanak, nem szolgálnak ki, hátrányokat alkalmaznak veled szemben... A zsidókat nem szolgálunk kitől, és a négereket nem szolgálunk kitől igen rövid az út a "homofóbokat" (tehát muszlimokat, keresztényeket...) nem szolgálunk kiig!
Így kezdődnek ezek a diktatúrák. És Európa rálépett erre az útra!
Tapi2021 2022.05.24. 11:07:14
Hanem?
Tapi2021 2022.05.24. 11:09:35
Vagyis: Petry alkotmányos jogát még a szabadidejében, magánemberként sem ismerte el és tűrte egy cég!
Szerinted ez rendben van?
Tapi2021 2022.05.24. 11:12:41
Igen, vagyis nem veszem fel a pólót! És egy fociklub (vállalat) nem is kényszeríthet rá. Ugye?
Ha így működne, nem vitáznánk itt erről!
Tapi2021 2022.05.24. 11:16:03
Mint írtam már, az LMBTQ ellenes tüntetések mindig reakciók az ő propaganda tüntetéseikre és egyéb, egyre durvább nyomulásukra!
Most is miről beszélgetünk? Arról, hogy már egy szaros fociklub is ideológiai állásfoglalást követel az LMBTQ mellett!
Különben nem focizhatsz!!!!
chrisred 2022.05.24. 11:18:57
Így van, a polgári társadalomban a privát szférádban senki se korlátozhat, akár lelkiismereti, téren akár más területen, mondjuk a nemi preferenciáid terén. Ez oda-vissza, kölcsönösen működik. Tehát egy ateista játékos sem tagadhatja meg a pályára lépést, ha egy futballcsapat mondjuk keresztet visel a mezén.
"A világnézeted, vallásod olyan, mint az operációs rendszer, nem veheted le vagy kapcsolhatod ki, amikor belépsz a munkahelyedre!"
Pedig meg kell tennie, tisztában kell lennie azzal, hogy egy olyan közösségben él, ahol mindenkinek más és más lehet a meggyőződése, a véleménye, a preferenciái. Aki képtelen rá, az vagy fanatikus, vagy elmebeteg.
chrisred 2022.05.24. 11:20:28
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 11:20:43
Mikor zajlik a munkáltató képviselete?
Amíg ez a képviselet van, addig nem lehet saját véleménye a dolgozónak, ha ez nem azonos a munkáltatóéval?
chrisred 2022.05.24. 11:21:24
Tapi2021 2022.05.24. 11:22:25
Sajnos nem csak ennyit kérnek. Hanem kifejezett támogatást az LMBTQ mellett. Szerintem ez a focista sem helyesli, ha a szurkolók csak úgy gyűlölködnek. De hogyan is került ez a téma a stadionokba?
chrisred 2022.05.24. 11:22:53
Tapi2021 2022.05.24. 11:25:32
Vagyis az övé is lehet más!
Azt miért nem tartják tiszteletben???
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 11:26:59
" te mint xy cég munkavállalójaként mutatkozol"
S ez idő alatt nem lehet semmilyen eltérő véleményed? Pl. ha a munkahelyed egyik fontos partnere egy húskombinát, akkor köteles vagy részt venni aktívan a kolbászfesztiválon, ott enni, akkor is, ha vegetáriánus vagy?
Viszont amikor a szabad idődben vagy, lehetsz szabadon vegetáriánus, s elítélheted a húsevést?
chrisred 2022.05.24. 11:27:38
Erre tudsz bizonyítékot szolgáltatni?
"Szerintem ez a focista sem helyesli, ha a szurkolók csak úgy gyűlölködnek."
Szerintem meg egyetért velük, ő is gyűlöli a homokosokat.
"De hogyan is került ez a téma a stadionokba?"
Az ultrák már régóta a társadalmi deviancia képviselői voltak. Lásd az angolokat a nyolcvanas évekből. Nem véletlen, hogy a Crvena Zvezda ultráiból lett az Arkan tigrisei a délszláv háborúban, vagy most az Azovi ezred a Dinamo Kijev ultráiból. Vagy amit a magyar ultrák műveltek Németországban az EB alatt.
Tapi2021 2022.05.24. 11:32:42
Ez igaz. Ha ezzel nem értesz egyet, valóban fel kell állnod és továbblépned. A csapda az, ha nincs hová továbblépni, mert az összes hasonló cég/klub ugyanolyan állásfoglalást vár el.
Ilyen esetben két választásod van: megalkudsz és akár a saját hitedet is megtagadod, hogy legyen állásod, vagy felhagysz a focival.
Ez a két választás van egy intoleráns, ideológiailag uralt rendszerben.
Egy nyitott, toleráns és liberális rendszerben pedig, ahol nem csak kamu a vallás és szólásszabadságod, ott eleve nem állítanak ilyen választás elé.
Egyébként nem gondolunk rá, de ezekből a muszlimok sokat tanulnak! És, amikor sokkal erősebbek, dominánsabbak lesznek, ők is választás elé fognak minket, európaiakat állítani!!!
chrisred 2022.05.24. 11:33:01
Tapi2021 2022.05.24. 11:37:52
chrisred 2022.05.24. 11:43:46
chrisred 2022.05.24. 11:49:02
Tapi2021 2022.05.24. 12:14:22
azonnali.hu/cikk/20220522_cim?fbclid=IwAR2bTOWTRO8dxlJyVbOckot4yFBmkzF3uwAujWaZ0M1FV8iPwu3vJBwgc20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 12:47:07
De egy keresztényt/muszlimot miért kötelezhet akkor a bűn mellett való kiállásra a munkáltató?
chrisred 2022.05.24. 12:53:53
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 13:00:13
A kérdés nem az elfogadás, hanem a mellettük való kiállás. Nagy különbség.
chrisred 2022.05.24. 13:02:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 13:05:56
Dehogynem. A szivárványos póló jelentése a következő volt: a Homofóbia, transzfóbia és bifóbia elleni világnap ünneplése.
chrisred 2022.05.24. 15:04:56
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 15:07:50
Ez kiállás mellettük, hiszen aki az x elleniek ellen kiáll, az kiáll x mellett ezáltal.
chrisred 2022.05.24. 15:17:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 15:22:36
Ő nem hajlandó "elfogadni", pontosabban támogatni őket.
Ezek után miért álljon ki az őket "elfogadni" nem akarók ellen?
Saját maga ellen álljon ki?
chrisred 2022.05.24. 19:48:06
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.24. 20:06:34
Mit értesz elfogadás alatt?
Mert lehet szimpla beletörődés és lehet egyetértés is.
chrisred 2022.05.25. 05:02:01
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 07:31:37
Ha az egyetértés is, akkor ezzel elismered: a kiállás nem lehet elfogadható egy homofób számára, hisz meg kellene tagadnia önmagát.
chrisred 2022.05.25. 07:54:41
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 09:01:16
Az elvárás nem a beletörődés, hanem a támogatás, vedd észre.
chrisred 2022.05.25. 10:24:58
Serény Vélemény 2022.05.25. 11:04:29
A világon sok millió ember él sokkal nagyobb elnyomattatásban, mint a valaha létezett összes homofób által elnyomott valaha létezett összes homokos.
Sőt, valójában a homokosok egymás közötti "családon belüli" erőszak elkövetési rátája jóval magasabb, mint a homofóbok által a homokosok ellen valaha is elkövetett "gyűlöletbűncselekményeké".
A ma zsidaja a homofób. Akit üldözni kell, és antihomofóbnak lenni vele szemben, mert minden bajt a homofóbok okoztak. Előbb-utóbb elő fog kerülni a homofóbokkal szemben a többi lózung is, pl az endlösung. Végső soron a szivárványos vallás-ideológiai kombó a legnagyobb tanítványa a nacimaciknak. Valaha. Az originál nacimacik meg a kommunizmustól tanultak, még a zászlajuk színét is tőlük vették kölcsön-örökbe. A szivárványé is csak azért a szivárvány, mert az eredeti veres posztó már le volt stoppolva náluk nem kellemesebb ordas eszék részéről.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 11:26:39
S ez szerinted elvárható? Miért lenne az? Kötelező homofóbellenesnek lenni?
chrisred 2022.05.25. 11:49:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 12:21:26
Sehol se számít a homofóbia gyűlöletbűncselekménynek.
chrisred 2022.05.25. 12:28:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 12:44:19
S mi a kapcsolat e jogszabály és a homofóbia között?
chrisred 2022.05.25. 12:46:06
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 12:52:03
Nézd meg a SAJÁT linkedet!
"kihívóan közösségellenes magatartást tanúsít"
chrisred 2022.05.25. 12:59:59
Serény Vélemény 2022.05.25. 13:05:25
ÉN még olyan transzparenst nem láttam, amelyik a homoszexuálisok megöletésére, vagy társadalom egészéből való kizárására, vagy hasonlóra buzdított volna!ű
Ott van az aljas, és gusztustalan csúsztaás és náci logika az egész szivárványos mozgalomban, hogy egy kalap alá veszik a homoszexuálisokat megölni akarókat, meg azokat, akik nem értenek egyet azzal, hogy ha két férfi közül az egyik a másik végbelébe helyezett nemi szervvel szerez szexuális kielégülést, az normális, jó dolog volna.
A stempli mind a két esetben ugyanaz: homofóób! Pedig az egyik csak egyet nem értés, a másik pedig tényleges gyűlölködés.
chrisred 2022.05.25. 13:49:17
Serény Vélemény 2022.05.25. 14:00:52
Ez alkalmas a félelemkeltésre?
vagy ez:
"Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát? Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők,
Se lopók, se telhetetlenek, se részegesek, se szidalmazók, se ragadozók nem örökölhetik Isten országát."
chrisred 2022.05.25. 14:03:02
www.theguardian.com/football/2019/sep/04/homophobia-france-football-rise
Serény Vélemény 2022.05.25. 14:05:36
Úgy jön ide, hogy megkérdeztelek.
chrisred 2022.05.25. 14:07:18
Serény Vélemény 2022.05.25. 14:09:10
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 17:52:11
Azt mondod az ellenzése bárminek az az ellen irányuló kihívóan közösségellenes magatartást valósít meg?
Tehát pl. nem szabad Orbán ellen tüntetni, mert ez félelmet kelt a fideszesekben, hiszen ez a fideszes közösség ellen irányul?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.25. 18:00:03
Ha szélesen értelmezed, minden alkalmas rá.
chrisred 2022.05.26. 05:02:06
Tehát az kevés, ha csak Orbán ellen irányul.
chrisred 2022.05.26. 05:03:56
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 06:11:03
Találsz bőven minden fideszes ellen irányuló megszólalást is. Szerinted ezeket be kell tiltani?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 06:12:01
Így igaz. S pl. a homokizmus ellenzése nem fenyegetés. Azaz egész logikád bukik.
chrisred 2022.05.26. 08:21:21
chrisred 2022.05.26. 08:23:43
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:26:38
Mindegy, nem ez a téma.
Te kezdted, hogy a homofób álláspont az félelemkeltő minden homokos számára, azaz a büntetendő.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:28:27
Azt mondod, hogy aki ellenez bérmilyen jelenséget, az automatikusan ellenez minden azzal kapcsolatos személyt is.
Akkor a Fidesz ellenzése minden fideszes ellenzését is jelenti? Azaz bűncselekmény a Fidesz ellenzése?
chrisred 2022.05.26. 08:33:40
chrisred 2022.05.26. 08:37:53
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:43:48
Egy darab focista magatartása a téma, nem a fociultráké.
A szenegáli focista megvalósított bűncselekményt, kihívóan közösségellenes magatartást valósított meg?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:47:00
Homofóbnak lenni megvalósít minden homokossal szembeni gyűlöletkeltést?
chrisred 2022.05.26. 08:51:36
chrisred 2022.05.26. 08:52:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:56:46
Így igaz. Azaz nem mondható ki, hogy a homofóbia úgy általában megvalósít bűncselekményt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 08:58:22
Tévedsz. A kampány a Homofóbia, transzfóbia és bifóbia elleni világnap
támogatása volt, s nem az erőszakos fociultrák elítélése.
Serény Vélemény 2022.05.26. 09:00:06
'A szenegáli focista az ebben való rész vételt uitasította el, vagyis a kirívóan közöségellenes magatartást tanusítókkal ért egyet."
Ha igaz is lenne, (de nem) akkor is mondat első részéből nem következik a második: vagyis csúsztatsz!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:04:41
Igen.
Ezen az alapon elhívok valakit a Békemenetre. S aki megtagadja a részvételt, az kirívóan fideszfób közösségellenes magatartást tanúsít.
S ezt nem én találtam ki. Egy ballib közszereplő mondta, akinek azért van egy kis esze is.
chrisred 2022.05.26. 09:06:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:10:05
Nyilvánvaló mi lesz a magyarázat: a focista személyes hite nem teszi lehetővé, hogy támogassa a Homofóbia, transzfóbia és bifóbia elleni világnapot. S mivel nem akarta sérteni az ellenvéleményen lévőket, ezt diszkréten tette, azaz nem ellentüntetett, csak bojkottálta a tüntetést csendesen.
Ezután a kérdés: joga van.e ehhez?
Serény Vélemény 2022.05.26. 09:15:34
A római birodalom vallása az volt, hogy te hihetsz bármilyen istenkédben, még a szivárványosban is, vagy akár Jézus Krisztusban is, de a császár szobra előtt le _kell_ borulni. Akár hiszed, hiszed, hogy a császár isten, akár nem.
Ez az egész szivárványos terror ugyanez újratöltve!
chrisred 2022.05.26. 09:20:00
apnews.com/article/85f819fb1ac045a7abb4f2f8dbf41473
The French soccer league has set up an action plan to tackle homophobia in its stadiums, a system that will pave the way for judicial sanctions against abusive fans.
The campaign will officially be launched on May 17 during the International Day against Homophobia, when team captains, coaches and referees will wear a special rainbow armband at second-division matches. Their topflight counterparts will also take part during the 37th round of matches on May 18. A short movie will also be aired in stadiums and on social networks, with the slogan “Homo or Hetero, we all share the same shirt.”
2022.05.26. 09:20:19
a klub tulajdonosa kérhet tőle magyarázatot. a szerződésében nyilván benne van, hogy akármit köteles reklámozni. ő vagy a menedzsere, aki euromilliókat keres miért nem kötötte ki, hogy a hitével ellentétes dolgokat ne kelljen propagálnia.
a francia labdarúgó szövetség aligha vonhatja felelősségre. ha lerúgott volna valakit a pályáról, csak azért, mert homoszexuális, akkor kapjon hosszabb eltiltást. ha csak azért okozott volna valakinek marandó sérülést, mert nem tetszik a nemi irányultsága, akkor az testi sértés minősített esete. erről szó nincs. nem vett fel egy szivárványos mezt.
az uefa eleve tiltja a direkt politikát a sportpályákon. és az lmbtq szervezetek politikai aktivistákból állnak. nagyrészt fővárosi heteroszexuálisokból. tehát mégcsak nem is elnyomott melegekből áll, akiket a falvak lakói kirekesztenek. a prájd nagyrészt egy semmirekellő csürhe.
chrisred 2022.05.26. 09:26:46
chrisred 2022.05.26. 09:30:02
2022.05.26. 09:32:17
na de éppen arról van szó, hogy a klubban azonos mezt viseljenek. a psg színei a piros-fehér-kék.
errefelé orbán focisulijában csináltak "különleges akadémiát".
www.youtube.com/watch?v=nuNy5K6ET6k
torinóból hívtak instruktorokat, hogy az ott jól működő programot a gyógytornászok adaptálják. és ugyenazt a mezt viselik, mint a "profik". ők is részei a klubnak. és az ultrák ha akarnak, ha nem: nekik is szurkolnak. nincs külön "gyogyós" mez, amit a játékosok kötelesek felhúzni. hanem a klubnak egyetlen uniformisa van, amit hazai pályán visel. és ebből esetleg engednie kell vendégként. úgy a tartalék csapat színeiben futnak ki a küzdőtérre.
Serény Vélemény 2022.05.26. 09:32:40
Ugyanakkor ugyanott nem homofóbok úgy gyújtottak föl rendőrautókat, hogy kukákkal elreteszelték az ajtókat, így a rendőrök nem tudtak kiszállni az autóból, és jól megégtek.
(A rendőri intézkedést az váltotta volna ki, hogy őrizni akartak egy darab térfigyelő kamerát, amit valakik rendszeresen levertek, mert zavarta a téren zajló drogkereskedelmet.)
Ezek után szerinted mi a fontosabb: az , hogy a francia rendőröket ne lehessen élve elégetni, vagy pedig az, hogy a futbalszurkolók egy részének állítólagos - valójában csak állítólagos - homofób viselkedésével szemben fellépjenek:?
chrisred 2022.05.26. 09:36:48
chrisred 2022.05.26. 09:37:31
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:40:33
Nme, ez az ünnep nem a fociszövetség találmánya, ők csak csatlakoztak hozzá.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:42:02
Azaz a munkavállalónak nem lehet személyes meggyőződése, köteles mindenben egyetérteni a munkáltatójával?
chrisred 2022.05.26. 09:42:51
Serény Vélemény 2022.05.26. 09:43:51
És ez ugyanaz, amiért lefejezték a keresztényeket.
Egy szivárványos mez viselése ugyanolyan szimbolikus cselekedet, mint egy cézár szobor előtti gyertya meggyújtása.
chrisred 2022.05.26. 09:44:02
chrisred 2022.05.26. 09:46:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:50:13
Mindegy. Ehhez szerinted kötelező csatlakozni? A nemcsatlakozás pedig gyűlöletkeltés és emiatt büntetendő?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 09:51:11
Szerinted a szerződésben benne van a homoklobbi támogatásának kötelezettsége?
2022.05.26. 09:58:29
ezért a klub megbüntetheti. a reklámszerződést szegte meg. a szövetség nem.
a szövetség akkor zárhatná ki a játékból ha ez a szenegáli valamilyen különc mezt szeretne viselni. azt középső hátvédként nem lehet. legyen kapus. psg színe a piros-fehér-kék. azt hordja? igen. a reklámszerződésben benne van, hogy bármit köteles propagálni? felteszem igen. francia alkotmányban benne van, hogy az iszlám mindenek felett áll, a reklámszerződések felett is? tudtommal nincs.
a klub éppenséggel megbüntetheti, a szövetség nem. legyen külön roma mez, amit viselni kell. vagy legyen külön zsidó mez. vagy iszlám mez. mindenki lépjen fel iszlám mezben, mert szegény kis iszlámok el vannak nyomva. vagy mindenki lépjen fel ukrán mezben. vagy magyar mezben trianon miatt? vagy székely mezben, mert elnyomják őket a románok. vagy húzzon mindenki free tibet mezt. vagy "putler" áthúzva mezt. vagy akármit.
ha az ellenzék nyer, akkor az nb1 húzzon o1g mezt. ha veszít, akkor "mzp=mini feri" mezt. járjon mindenki egyféle mezben. nem így értendő. hanem a különféle származású, vallású, nemi irányultságú mind a psg mezét hordja. a névadó egy 5. századi szent. a szegények atyja.
a vatikán vagy szent szinódus mondhatná még azt, hogy az ő szentjük nevével ne viseljenek szivárványos mezt. és legyen fc paris, vagy akármi. egy keresztény szent nevével nem nagyon propagálhatják a homoszexualitást.
Serény Vélemény 2022.05.26. 10:01:51
A párhuzamban pont a szivárványosok az iS-nek megfelelő magatartást tanúsítják: pont megint azok üldözöttek, akik nem értenek egyet egy erőszakos, diktatúrára törekvő hamis ideológia alaptételeive.
chrisred 2022.05.26. 10:06:38
2022.05.26. 10:06:59
a reklámszerződésben nyilván benne van az, hogy a játékos akármilt köteles propagálni, amit a klub előír.
2022.05.26. 10:09:42
csányi papi azt mondaná, hogy mindenki vegyen fel egy o1g mezt áthúzva, mert szegény kis orbánt támadják, akkor az is rendben lenne? vagy vegyen fel egy narancs színű "csak a fidesz" mezt, mert a fideszeseket bántja a gonosz partizán.
chrisred 2022.05.26. 10:14:24
chrisred 2022.05.26. 10:15:23
2022.05.26. 10:17:12
ez esetben rendjén való az is, hogy a focisták "védjük meg a rezsit" mezt viseljenek.
chrisred 2022.05.26. 10:19:04
chrisred 2022.05.26. 10:23:40
2022.05.26. 10:29:25
ezek szerint a francia labdragúgó szövetség is autoriter. pintér sándor azt mondja, hogy vannak a magyar közalkalmazottak. van egy törvény, ami rájuk vonatkozik. illetve miniszteri rendeletek. azt kérem szépen be kell tartani. tiltakozásnak helye nincs. nem kötelező magyar állam alkalmazásában állani. és erre az a válasz, hogy majd felmond százezer tanár. és nem mond fel csak száz, vagy ezer. és az ebbőlidőleges problémákat a belügyminisztérium átvezényléssel megoldja.
erre mondják, hogy ez egy autokratikus államberendezkedés. autoriter rezsim.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 10:35:13
Egyszerűsítsük le!
A kampány alapüzenete: a homofóbia bűnös, rossz dolog.
A focista pedig ezt nem így látja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 10:36:28
Nyilván. De ez nem egy reklám, hanem egy társadalmi akció.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 10:39:26
Benne van a szabályzatban a homofóbia tilalma? Kétlem.
Ha meg az van benne, hogy ne legyen homofób megnyilvánulás a meccsek alatt, az más ügy, de ez az Ünnepnap nem erről szól.
Serény Vélemény 2022.05.26. 10:47:07
A párhuzam természetesen megint nem erre vonatkozott!
Hanem arra, hogy ahogyan az iszlám megengedhetőnek tartja a saját világnézetével egyet nem értő emberek likvidálását és szolgasorba döntését - alávetését - ugyanúgy a szivárványos vallás megengedhetőnek, sőt kötelezőnek tartja a saját világnézetével egyet nem értő emberek megbélyegzését, kiközösítését és végső soron likvidálását is. Csak ennél a likvidálás fázisnál _még_ (hála Istennek) nem tartunk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 10:50:24
"az iszlám megengedhetőnek tartja a saját világnézetével egyet nem értő emberek likvidálását"
Ez nem igaz. Csak addig, míg fegyveresen ellenállnak. A békés gyaurokat bűn megölni.
Serény Vélemény 2022.05.26. 10:55:32
Serény Vélemény 2022.05.26. 10:56:18
chrisred 2022.05.26. 11:12:53
chrisred 2022.05.26. 11:16:03
chrisred 2022.05.26. 11:23:41
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:24:04
A francia jogrend - ahogy a magyar - nem tiltja a homofóbiát.
chrisred 2022.05.26. 11:24:27
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:25:40
Nem, a Nap jelentése sokkal szélesebb. Lásd: may17.org/
Serény Vélemény 2022.05.26. 11:29:26
chrisred 2022.05.26. 11:30:32
The law of December 2004 created the Haute autorité de lutte contre les discriminations et pour l'égalité (High Authority against Discrimination and for Equality). Title 3 and articles 20 and 21 of the law amended the Law on the Freedom of the Press of 29 July 1881 to make provisions for more specific offenses including injury, defamation, insult, incitement to hatred or violence, or discrimination against a person or group of persons because of their gender, sexual orientation or disability. When a physical assault or murder is motivated by the sexual orientation of the victim, the law increases the penalties that are normally given.
chrisred 2022.05.26. 11:31:12
Serény Vélemény 2022.05.26. 11:33:07
Na most: nem férfi és nem nő hanem a kettőnek valamilyen keveréke pedig biológiai szempontból nem létezik. Ha pedig nem létezik, akkor az egész ... fóbiás nap egy nagy darab kamu.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:37:16
Ez a homofób diszkriminációt, erőszakot, gyűlöletkeltést tiltja.
Hol a homofóbia általános tilalma?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:38:01
De igen, hiszen ezt támogatják.
2022.05.26. 11:42:21
ezek a loki szurkolók. parasztok, nincsen hangotok. fasszopó tirpákok. aki nem ugrál az tirpák. nyíregyházi tirpákok az nb2-ben rohadtok. szar nyiíregyháza. utálunk szar nyíregyháza. és ez a jobbik.
www.youtube.com/watch?v=gIJvTo4EZeA
ugyanez kulturált formában. a két filmben ugyanaz a vezérszurkoló.
www.youtube.com/watch?v=t3WchDHfZf8
égjen a régi fény és a szenvedély. rekedjenek be újra a torkok. csattanjanak a tenyerek. lengjenek újra a zászlók. könnyezzenek a füsttől a szemek. pörögjenek a sálak. törjenek elő a régi emlékek. égjen benned a tűz. mindent bele. civisváros. (ugyanaz a vezérszurkoló már-már egy coelho.)
vagy a női kézilabda csapat búcsúztatják az egyik játékost. aki térdsérülése miatt kénytelen abbahagyni a profi sportot.
www.youtube.com/watch?v=2Y_BfN3qiCs
és eljátsszák a fideszes himnuszt. mi (nélkületek is) egy vérből valunk. és sírnak a szurkolók egyesek náci tetoválással. és erre a válasz az, hogy ezeket a sötét fasisztákat meg kell büntetni.
chrisred 2022.05.26. 11:44:42
chrisred 2022.05.26. 11:46:07
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:46:09
A homofób gyűlöletkeltés a Homokos Nap ünnepéhez való nem csatlakozás?
2022.05.26. 11:47:11
de megengedik. csak ezek után kirúghatják őket.
ez a focista mondhatná: "A SZTRÁJK ALAPJOG".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 11:47:18
Jajj, dehogynem. Ott van a nap neve, ez egy homoklobbista akció. Ehhez csatlakoztak.
chrisred 2022.05.26. 11:57:01
"Fans of Shakhtar Donetsk and Dynamo Kiev sing 'Путин хуйло' (Putin is a dickhead) in a rare display of unity."
chrisred 2022.05.26. 11:57:52
2022.05.26. 11:59:15
a francia labdarúgó szövetség indít egy társadalmi akciót. és ha ahhoz valaki akar csatalkozni, akkor csatlakozik. ha nem, akkor nem. és utóbbi esetben a szövetségnek ezt tűrnie kell. és indíthat újabb kampányt, amihez esetleg az összes játékos csatlakozik. az egyénnek minden esetben jogában áll eldönteni, hogy ezt támogatja, vagy sem.
ezt mondja schiffer. és ez egy következetes szociálliberális álláspont. lehet valaki homoszexuális, homofil vagy homofób. az ő dolga. gondolhatja azt, hogy pál apostol mégis csak nagyobb gondolkodó volt, mint a francia labdarúgó szövetség elnöke. vagy akármit. lehet ez a meggyőződése. ahogyan a homoszexualitást nem lehet értelmesen betiltani úgy a homofóbiát se nagyon lehet.
chrisred 2022.05.26. 11:59:29
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:02:54
Akkor miért baj, hogy a szenegáli nem akart csatlakozni az ünnepléshez?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:07:13
A baj, hogy ez nem igaz. www.lequipe.fr/Football/Article/L-embarrassante-affaire-gueye-etrangement-absent-lors-de-la-journee-de-lutte-contre-l-homophobie/1333448
chrisred 2022.05.26. 12:07:17
Schiffer meg baloldali, harcos antikapitalista, de nem liberális. Ha liberális lenne, nem köpne a pacta sunt servanda elvre.
2022.05.26. 12:07:35
ezek az ellenkampányok. pozitivista kampányok érzékenyítenek.
kovács anna válogatott kézilabda játékosnak terhelés mellett fáj térde. nem kockázat. orvosi tanácsra kénytelen befejezni a pályafutását. és a klub, a játékosok, a szurkolók, a szövetség könnyes búcsút vesz tőle a közönség. egyesek horogkeresztes tetoválással. ez is érzékenyítő kampány. csak pozitivista. nem ellenkampány.
a pozitiv diszkrimináció nem a homoszexuálisokat, hanem a holtakat, a haldoklókat illeti meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:08:09
Itt nincs pactum, vedd észre.
chrisred 2022.05.26. 12:08:35
chrisred 2022.05.26. 12:09:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:15:32
Nekem se, az ingyenes rész elég.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:16:27
Tudok latinul.
Nincs szerződés, mely kötelezne a homoklobbista álláspontra egy dolgozót.
chrisred 2022.05.26. 12:18:12
chrisred 2022.05.26. 12:21:22
Az, hogy a PSG középpályása, Idrissa Gueye személyes okokból megtagadta a részvételt a homofóbia elleni napon, kényes helyzetbe hozza őt. A klubja is."
Mire elég? A korábbi cikk kimerítően leírta a francia szövetség kampányával kapcsolatos részleteket.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:22:05
Ha így lenne, eleve nem is lenne a kérdés.
De a meccs kifejezetten mint a Homofóbia Elleni Nap támogatásaként volt meghirdetva.
2022.05.26. 12:25:41
debrecenben "méltóság menete" helyett "méltóság mezeje" van. az emberi méltóság napján a hospice ház körül futnak a haldoklókért. hirdetve az emberi méltóságot. és az intézmények az óvodától kezdve szabadon csatlakozhatnak. és a szülők, gyerekek is. majd az érzékenyítő program keretében pszichológusokkal beszélgetnek a családban történt halálesetről.
a holtak, a haldoklók iránti érzékenyítés.
www.youtube.com/watch?v=6gyHKwxcJ8s
szent istván napi emlékezés a holtakra. a halotti kultusz is része a karneválnak.
www.youtube.com/watch?v=wCr9A9gjIDc
2022.05.26. 12:27:58
a sztrájk alapjog?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:28:09
Az, hogy ez egy speciális akció volt a klub részéről, NEM a normál munkamenet része,
Tegyük fel a főnököd fideszes, te meg futár vagy.
Aztán azt mondja neked, holnap van a Békemenet, ezt a cég támogatja, ezért ezen a napon "Éljen Orbán! Elég a ballib hazudozásból!" feliratú egyenruhát kapsz, ebben fogsz dolgozni.
A munkaszerződésedben nincs olyan kitétel, hogy ballibek nem dolgozhatnak a cégnál, s nincs előírva a Fidesz melletti kiállás.
Te aznap kamubeteget jelentesz, hogy ne kelljen a Fidesz mellett demonstrálnod.
Ez kitudódik. A Futárszolgálatok Szövetségének becsületbírósága felszólít, adj számot fideszfóbiádról.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.26. 12:29:22
Igen. De nem abszolút jog.
chrisred 2022.05.26. 12:35:18
- Kérem, én csak annyit szeretnék mondani, hogy éljen Rákosi...
Dübörgő taps szakítja félbe, az emberek felállnak, vastaps. Amikor befejezik, Kohn bácsi újra kezdi:
- Szóval csak annyit akartam mondani, hogy éljen Rákosi...
Ismét dübörgő taps, felállás, skandálás.
Kohn kissé ingerülten mondja:
- Engedjék már meg, hogy befejezzem! Szóval azt akartam mondani, hogy éljen Rákosi abból a havi hatszáz forintból, amit mi kapunk."
chrisred 2022.05.26. 12:39:38
2022.05.26. 13:31:57
ezt teheti meg, hogy szabadnapra megy. ha egy irodalomtanárnak nem teszik wass albert, akkor vegyen ki szabit. és micike néni helyett majd a "horthyfasiszta" kollégája tanítja. vagy ha az összes irodalomtanár szabadságot vesz ki a "libsi" iskolába, akkor majd odavezényelnek "náci" irodalomtanárokat. és a tanároknak, a diákoknak jogukban áll fújjolni. adott esetben kénytelenek lesznek wass albertből érettségizni.
egy osztálytársam irodalom érettségin a léda verseket húzta. és azt mondta, hogy őszerinte elég gyenge poén volt ady-tól, hogy adél-t (megfordítva) lédának nevezni. ez elég középszerű húzás. nagy költőket ilyesmi aligha jellemez. nézett ki a fejéből az elnök, aki azt mondta, hogy ezt ő diákként nem ítélheti meg. de a véleménye miatt viszont ő nem ítélheti el a diákot. ez egy korrekt álláspont.
2022.05.26. 13:38:04
a szociálliberálisok azt mondják, hogy a hatamasságok (a szövetség és a klub, vagy klubok) diktálta paktumokat nem feltélen kell szolgálni az egyénnek. tehát ha ez a szenegáli lelkiiesmereti okból nem venne részt egy rendezvényen, akkor ehhez minden joga meg van. ezt a hatalomnak tűrnie kell. akkor is ha ezek után homófóbia erősödik. ez elsődlegesen azt jelenti, hogy a szövetség egy ostoba homofób kamányt indított. és nem azt, hogy ez a szenegáli feltétlen náci.
ez kb. a korrekt szociálliberális álláspont.
chrisred 2022.05.27. 07:51:18
chrisred 2022.05.27. 07:53:57
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 07:58:35
Ilyen csak a ballib nedves álmok birodalmában van azonban. A valóságban tantervek vannak, államilag megállapítva.
chrisred 2022.05.27. 08:06:19
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 08:35:28
A ballib paradoxon: egyszerre éljenzik a tanszabadságot és a finn iskolarendszert, ahol abszolút egységes oktatási rend van.
chrisred 2022.05.27. 08:39:22
A finn nemzeti alaptantervet 1985 óta négyszer is megújították és minden alkalommal egy kicsit több autonómiát adtak az iskolakörzeteknek és iskoláknak. A finnek is kontrollálták kezdetben az iskoláikat és pedagógusaikat, de mintegy 30 év alatt jutottak el oda, hogy a pedagógusok annyira jók és szakmailag megbízhatóak, hogy nincs szükség egy országos tanfelügyelet működtetésére. A visszacsatolás önkormányzati vagy iskolai szinteken folyik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 08:42:20
Azaz n incs szabad tankönyvválasztás és a többi ballibbant marhaság.
chrisred 2022.05.27. 08:55:02
"Nincs iskola felügyeleti rendszer, és a tankönyvek centralizált kontrolját is megszűntették 1992-ben."
2022.05.27. 09:14:05
a közoktatás az, hogy tanévben bemegy a tanár a svábhegyi iskolába és ugyanazt a tananyagot tanítja, mint a szatmári tiszaháton. szóról szóra ugyanazt. különbözik tanár, különbözőek a gyerekek ezért nem teljesen ugyanúgy, de majdnem. ez a kötelező és a válaszható tárgyakra is érvényes. ez a közoktatás országos keretek között. asszimilál. ami ellen budapest választói többsége kézzel lábbal kapálózik, mert nem magyar érzelmű.
és ha valaki azt mondja, hogy ő szeretné létrehozni a saját iskoláját, akkor megteheti. az a magániskola. és ha abból valami népszerűvé válik, akkor az beépülhet a közoktatásba. pl. polgár (judit) féle sakkiskolát az orbán kormány beemelte a választható tárgyak közé. a sakkpalota programot támogatja a magya sakkszövetség és az emmi.
értem, hogy ez megköti a pedagógus kezét. a közalkalmazotti státusz ilyen. általában az alkalmazotti. jóska úgy gondolja, hogy sokkal jobb lenne ilyen, vagy amolyan módon gyártani. csináljon magánvállalkozást. és csinálja jobban.
vannak autónóm közintézmények. mondjuk egy múzeum. és az indít egy múzeumpedagógia programot. irodalomból, vagy régészetből. vagy akármiből. cégek is. errefelé is van bosch kölyöklabor. és ezeket az oktatási hivatal támogathatja. vagy megélhet teljesen magánúton. ezek a közoktatás keretein kívül működnek egy népiskolai rendszerben.
és az ezzel szemben álló nézet:
közoktatás = rossz
magánoktatás = jó
és a "progresszió" az, hogy a közoktatást felszámolják.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 09:23:56
S furcsa módon mégis aoznos az oktatási terv mindenhol.
chrisred 2022.05.27. 09:26:12
A közszolgálatot az különbözteti meg a versenyszférától, hogy az ott dolgozók nem, magánérdeket, hanem a köz érdekét szolgálják. A magániskolákban a magánérdek azz, amit a tulajdonos szeretne, a közoktatásban a közérdek, hogy a rendszer a társadalom (és nem az állam) érdekének megfelelően működjön. A polgári társadalomban az a közérdek, hogy az oktatási rendszer úgy működjon, hogy a kikerülők minél inkább alkalmasabbak legyenek önálló egzisztencia kialakítására.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 09:30:49
Poroszos oktatás: tényeket, adatokat tanítanak.
Liberális oktatás: halandzsázni tanítanak.
2022.05.27. 09:34:02
magyarországon sincs teljesen centralalizált rendszer.
az egyetemi iskolák majdnem teljesen önállóak. a tanító, tanárképző iskolák gyakorló iskolái szintén. az egyházi iskolák elsődleges felügyeletét nem az állam látja el. és a klik tankerületek is viszonylagos önállósággal rendelkeznek. a helyi fideszhez kötődnek. legalábbis errefelé.
kk.gov.hu/a-debreceni-tankeruleti-kozpont-tankeruleti-tanacsanak-tagjai
a tankerületi tanács tagjai a fideszes polgármester, kósa országgyűlési főképviselő kedves felesége, pajna országgyűlési képviselő a fidesz színeiben, egy fideszes önkormányzati képviselő (ált. isk. igazgató), aranyi tanár úr, a hvg rangsorban legjobban teljesítő "versenyistálló" (nem-fideszes, de nem is fidesz-ellenes) igazgatója. és egy kislány, aki vidéki, görög katolikus neveltetésű, sportoló. könnyedén irányítják. és a tankerületi elnök, a "cárnő", aki felülről van kinevezve. (a többi alulról választott).
ez kb. a kádár rendszerhez hasonló centralizáltság. ami azt jelenti, hogy az iskola kb. azt tanít, amit akar. úgy, ahogy akarja. és olyan rendezvényt szervez, amit akar. írni kell egy jelentést katikának. amit iktatnak. felküldik a minisztériumba. onnan jön egy leirat. megkapják az iskolaigazgatók. és azt csinálnak, amit akarnak. majd visszaírnak katikának, hogy végrehajtották. aki visszaír a minisztériumba. ahol iktatják. és maruzsa államtitkár (aki egy gyenge kezű vezető) jelenti a miniszternek, hogy nincsen lázadás. aki a jelent a kegyelmes kormányzó úrnak. hogy az iskolákban minden a legnagyobb rendben.
2022.05.27. 09:39:51
nekem úgy magyarázta erzsike néni első osztályban (aki bejött és az asztalra lecsapta az oszálynaplót, és azt kiáltotta: osztály vi-gyázz!!!), hogy ő a "poroszos óraadó". és azt játssza, hogy szigorúbb az apáknál. mert láttam, hogy csak játék.
erzsike néni ordított ani nénire, a napközis tanítóra. ancsa! leszakítják a sötétő függönyt. mire ani néni azt mondta: mit számít az. gyakorolják a kötélmászást. ani néni azt játszotta, hogy ő a francia nevelőnő. engedékenyebb az anyáknál.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.27. 09:48:33
A vicc szerint:
Poroszos: - Gyerekek, holnapra tanuljátok meg a szorzótáblát!
Liberális: - Gyerekek, most énekelni fogunk a szorzótábláról!
2022.05.27. 10:03:04
a magyar közoktatás nagyrészt poroszos. valóban. és a népiskola francia nevelőnős.
szabó magda emlékházban a gyerekeknek tartanak egy bentalvós pizsama partit. ahol éjszaka zseblámpával szabó magda irodalmi idézeteket olvasgatva "nyomoznak". ez az iskolán kívüli tanrendben az intézményvezetők kitalálnak valamit. amire a gyerekek többsége azt mondja, hogy jó móka. a francia nevelőnős múzeumpedagógia.
az állatkertben figyeld a hangokat. hangZOO. az vidámpark igazgatója kitalál gyerekprogramokat. vagy a fűvészkertben. hétvégi szakkörök, napközis táborok. a népiskolai rendszerben temérdek népszerű program van, ami nem poroszos. francia nevelőnős. és ennek összességében van egy angolparkos, anglikán jellege. csak sokkal póriasabb.
és vannak magániskolák. rocksuli, roncsbár lukács lacival.
Legyél rocksztár, igyál ingyen / A világnak meg hagyd meg azt, hogy / Ha akar higgyen rólad bármit / Úgyse az számít, tudod jól
és erre is azt mondják a tankerületben: lukács elvtárs, muszáj ilyenekkel mételyezni az ifjúságot? aki vállat von. és utána megtámogatják. cserébe, hogy fideszes politikusokkal fényképezkedik. ez kb. így működik.
amit g fodor gábor mond. mindent megengednek, ami nem a rendszer megdöntése ellen irányul.
2022.05.27. 10:18:01
azt, hogy az oktatásban most mi a közérdek azt elsődlegesen pintér sándor mondja meg. aki azt mondja, hogy a rend, a fegyelem mindenek előtt. tiltott az egyéni engedlenség, csak tövényes keretek között folyhat a sztrájk. az ebből fakadó esetleges tanárhiányt átvezénylésekkel megoldják. elsődlegesen ez a közérdek. és nem arra, hogy legyen sokkal szabadabb a társadalom. mert az már túlontúl szabados lenne. ez a fideszes narratíva.
a fidesz ellenes az, hogy az iskolák autonóm közintézmények. és a pedagógusok különleges státusszal rendelkező közalkalmazottak. akik tudják, hogy mi a gyerekek érdeke. és ebbe még esetleg a szülők szólhatnak bele.
rendben. de ez a magániskola.
és van egy köztes elem. a népiskola. ezek a művházakban futó népszerű programok. mint a kádár rendszerben. a kerületi művházban azt mondták:
Csavard fel a szőnyeget,
A bútorokat gyorsan told szerteszéjjel,
Ne fél, baj nem lehet!
Oltsd el a lámpát, nyisd fel a zongorát,
A zene szóljon, szálljon az éjen át!
Tűntesd el a rendet, megtörjük a csendet,
Csavard fel a szőnyeget!
persze ezt is a rendszer kontrollálta. fenyő miklós és s nagy istván a rendszer kegyeltje volt. kb. most ezt a szerepet játszza a tankcsapdás lukács laci, majka, ruzsa magdi és a többiek. akiknek a fideszes párttitkárokkal egy színpadra állni. és ezzel legitimálják a rendszert.
2022.05.27. 10:26:20
a poroszos kapitány és a francia nevelőnő.
www.youtube.com/watch?v=LJTRZI2HThU
2022.05.27. 10:39:34
felmérték, hogy egy gyerek egy perc alatt hány szótagot olvas el. stopper órával. ha a szó felét még éppen kiolvasta, akkor az is számított. a pedagógiai intézetben összesítették. csináltak belőle összesítő táblázatokat, hisztogramokat és jelentették a minisztériumnak. ahol megállapították, hogy az olvasás tanítása rendben halad az iskolákba. összevetették az oecd országok eredményeivel. és az jött ki, hogy a magyar iskola nem is olyan rossz. csak rettentő pórias.
chrisred 2022.05.27. 10:51:43
2022.05.27. 11:25:53
a közalkalmazottaktól most azt várják el, mint a legtöbb alkalmazottól egy multinacionális vállalatnál a végeken. hajtsák végre a központi tervutasításokat és nem kell okoskodni.
2022.05.27. 12:10:06
a magyar rendszer:
1. (állami/egyházi) közoktatás - 2. nép (nemzeti) kultúra (népiskola) - 3. (civil) magánkezdeményezések (magániskola)
1. van az iskola. az államosított. abban közalkalmazottak dolgoznak. tilosak a magánórák. a magánkezdeményezések legfeljebb a tűrt kategóriába tartoznak.
2. vannak a népi kulturális intézmények. ilyen mondjuk egy művelődési ház, vagy egy kultúrpark. ezek összekapcsolódnak az állammal úgy, hogy ezek már támogatják a magánkezdeményezéseket. a debreceni nagyerdei kultúrparkban gyereknapi fellépők között ott lesz az állami (hajdú) (népi) együttes. mellette akrobatikus rock and roll. egy magán táncegylet. amelyik ingyenes bemutatót tart. és ha a gyereknek megtetszik, akkor beiratják. ahol fizetni kell érte.
vagy mondjuk a kultúrparkban felvonul az agrárkultúra. népi iparművészek, kézműves termékek vásárolhatók. a gyermeknapi vásárban maszekok is árusítanak. ezért helypénzt kell fizetniük.
3. és lehetnek teljes egészében privát rendezvények például a hipermarketekben.
és a fidesz azt mondja, hogy ők mindhármat uralnák. tehát a hipermarketeket is. ha kell, akkor különadókat vetnek ki. mondván, hogy extra profitot húznak a háborúból.
---
az ellenzék modellje: az állami (rossz, elvault, nem működő) intézményei helyébe a magán (jó, modern, működő) intézményei lépnek.
állam -> piac
ez a progresszió. és ez ment végbe amerikában. vagy a briteknél a közszolgáltatások privatizációja fele részben végbement. és a skandinávok is ebbe irányba haladnak. feladták a keresztény államegyházat és a népvallást. a központosítást. tanfelügyeletet.
chrisred 2022.05.27. 12:51:44
A skandinávoknál a diploma megszerzése is alanyi jogon ingyenes.
2022.05.27. 13:55:55
az első rendszer a késő kádár kor, a korai horthy korszak és az orbánista állammodell is egyben. a modern magyar államiság ezt a rendszert hozta létre. mépedig dominánsan egypárti, pártállami keretek között. egy az egyben aczél györgy kultúrpolitikája a három t-vel. vagy g fodor gábor interjúja. a párt igényli a kritikát. de a kormányfő személyének megváltoztatására és a rendszer megdöntésére irányuló törekvésekkel szemben fel kell lépni. mert másképp a káosz és az anarchia uralkodik el. lényegében ugyanazt mondják, amit grósz károly.
na most azt ehhez hozzá kell tenni, hogy a fidesz a választásokon rendre alkotmányos többséghez jut (4x egymás után). és ezek a választások vannak annyira szabadok, mint amikor a fidesz kis különbséggel vesztett az mszp-vel szemben (2x), vagy jelentős vereséget szenvedett (2x) legfőbb riválisától az szdsz-tők (2x). és a fidesz uralma többségi alapokon állva többé kevésbé legitim. azért nem teljesen, mert a fővárosban kis különbséggel veszít. (a fidesz 6:2 arányban veszett a szociálliberális koalícióval szemben)
tehát ha valaki a fideszt meg akarja bélyegezni, akkor a nemzeti bolsevik a legjobb billog. orbán az új hazafias népfront vívja a békeharcot. az ellenzék nemzetköz nemzetközi mensevik mozgalom. a régi politikai bizottság kádereivel. (gyurcsány)
2022.05.27. 14:07:31
a magyar közoktatás, a magyar iskola, a tanítói kar pórias. ebben nincs vita közöttünk. a tanítói közösség nem különösebbnek tűnik öregnek. debrecenben legalább is. van elég fiatal tanár. értem, hogy nem nagyon gimnáziumi fizika, vagy kémia tanár. a szakképzés rendszerében van tartalék. politechnikumokban. debrecenben nincsenek azok a katasztrofális állapotok a közoktatásban, amiről az indexen az oktatási szakértők értekeznek. kevés kivételtől eltekintve sehol az országban. ami nem azt jelenti, hogy a rendszer jól működik. hanem azt, hogy működik valahogy.