magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

"Kiakadás"

A "kiakad" szót utálom, ezt 40 éve csak kamaszok használták. Azóta bement a normál nyelvbe is. Ami sajnálatos, dehát ilyen egy élő nyelv: változik. S persze nem lehet minden változás kedves nekem.

Szóval kiakadt a nyugati díszpinty homoklobbista. Hát, akadjon csak ki szabadon, tapsolunk.

Szerencsére az a legjobb ezekben a magukról megfeledkezett nyugatiakban, hogy teljesen elvesztették kapcsolatukat a valósággal. Ehelyett egy mesterséges, szivárványos léggömbben élnek, s bebeszélték maguknak: a léggömb belsején kívül minden más a nagy semmi. Sőt, ez komolyan el is hitték. Ez az emberke pl. kifejezetten őszintének tűnik, olyan tisztességes, bár tenyérbemászó pofázata van, szóval joggal hihető, hogy nem hazudik.

Nem baj, annál nagyobb lesz a meglepi, amikor a lufi kipukkad.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4817848547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2022.06.07. 14:38:55

Kirill is egy prototípus. Most ő, utána bármilyen keresztény vezető, akit először valóban elfogadható kritika, utána már akármilyen kis sorból való kilógás esete miatt ki lehet pécézni.

Gery87 2022.06.07. 16:14:15

Állítólag ez a Kirill egy milliárdos orosz trafikmutyiból meggazdagodott volt KGB-s.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 16:33:41

@Gery87:

A 90-es években az állam nem adott pénzt az egyháznak, így kellett saját forrás, ennyi az egész.

2022.06.07. 17:20:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az ortodoxiában a pátriárka hogyan választódik ki. ki választja?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 17:29:24

@cvsvrs:

Alapvetően van egy szabály erre, de a gyakorlatban nem mindig van betartva.

A szabály: egyházfő-választó gyűlés van, ezen 1/3 a hívők képviselői, 1/3 a papok képviselői, 1/3 a főpapság.

A Szjnódus - ez a legfelsőbb szerv - javaslatot tesz, legalább 3 embert kell. Ez kötelezően szerzetes.

Aztán a gyűlés szavaz, s aki a legtöbb szavazatot kapja, az nyer.

A gyakorlatban szinte mindig a Szinódus tagjai küzül választanak valakit, azaz valakit aki már főpap.

S persze sokszor az állam beleszól. Az oroszoknál gyakorklatilag csak az utóbbi 30 évben nem szól bele az állam.

GyMasa 2022.06.07. 17:57:42

@Gery87:
Nem az a lényeg!
Ha most öt lehet szankcionálni, akkor azzal az EU precedenst teremt, amivel holnapután akár Teréz anyát is lehet majd szankcionálni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 19:03:04

@cvsvrs:

Persze, vannak tanácskozások. De jellemzően nem pátriárkák, hanem egyházak közt.

A pátriárka nem király, hanem "első egyenlőek közt", azaz saját nevében nem dönthet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 19:07:21

@cvsvrs:

"a pártriarkák egymást ellenőrizhetik?"

Nem. Mindegyik független egymástól.

Ha nincs egyetértés, az egyetlen eszköz a kapcsolatok megszakítása. De ennek oka mindig adminisztratív kérdés. Teológiai ok nem lehet, mert eleve senki se hozhat új teológiai elvet.

Boldeone2 2022.06.07. 20:20:54

Csakhogy Orbán rossz politikájának árát , együtt fizetjük meg! A háború kitörèse óta többet gyengült a forint mint a hrivnya, ami ultra gáz ...Orbánt meg fogják büntetni , emiatt mi vesztünk, nem adnak pènz, tovább adósodik az ország, pokoli az infláció!
Orbán haverja miatt szenved a világ , èlelmszerhiány , ès vágtató infláció , nyilván hogy ez csak a kezdete annak, amit még Orbán fog kapni - teljesen jogosan ... Kiutált ország lehetünk..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 20:29:10

@cvsvrs:

Az ortodox alap: ami kötelező az Istentől van, s az minden oda lett adva az elején. Azaz még katolikus dogmafejlődés sincs.

Ami meg minden más, az kánonjog, az emberi, s persze változtatható.

tűz fal 2022.06.07. 20:53:11

@Boldeone2:
Hú de felháborodtam Orbán ellen!
Orbán politikájának köszönhetjük, hogy a patkány szektád nincs abban a pozícióban, hogy ránk kényszerítse az EU azokat az energiaszankciókat, amelyek következtében az általad bálványozott országokban már arról beszélnek, hogy kevesebbet kell mosdani, fürdeni meg fűteni, te segghülye droid.

Gery87 2022.06.07. 20:57:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És miért lett milliárdos? És tényleg KGB-s volt?

Gery87 2022.06.07. 20:58:33

@GyMasa:

Szerintem ez eddig sem okozott nekik gondot.
Mármint hogy akárkit basztassanak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 21:00:33

@Gery87:

Nem lett milliárdos. Ez marhaság.

Az egyházi vagyon nem az övé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.07. 21:02:51

@Gery87:

Úgy volt KGB-s, ahogy Medgyessy ügynök.

Azaz nem hivatásos volt, hanem jelentett, mert papi vezetőként utazott külföldre, s erről jelentési kötelezettsége volt a KGB felé.

tűz fal 2022.06.07. 21:06:22

Obamát nem akarják szankcionálni?

www.youtube.com/watch?v=MNxEDomUlXw

"Barack Obama in open microphone gaffe with Dmitry Medvedev"

Birom egyébként hogy a míg libernyák droidokat évekig etették azzal hogy Trump-ról "biztos" van valami leleplező video, de sosem látta senki, de az Obamáéról nem tudnak.

Boldeone2 2022.06.07. 21:30:06

@tűz fal:
nincs abban a pozícióban, hogy ránk kényszerítse az EU azokat az energiaszankciókat"

Dehogy nincs , te fèreg!

www.portfolio.hu/gazdasag/20220607/importvamot-vethet-ki-az-orosz-olajra-az-eu-549221

A patkány szektát te kèpvisled , te nyomorult ! Èn azt mondom , amit civilizált nyugati világ többsège mond , a kisebbsèg te vagy!

Boldeone2 2022.06.07. 21:34:07

@cvsvrs: Orbán már sok mindent bedöntött, elèg csak a forint árfolyamát megnèzni , így az infláció duplán sújtja az embereket
De, szerintem ezt te is tapasztalod...Egèszen elkèpesztő , ami áremlekdès terèn törtènik ma...

tűz fal 2022.06.07. 21:48:22

@Boldeone2:
Az első mondaban benne volt a "fontolgat" szó, úgyhogy ezzel a "hírrel" egyelőre kitörölheted az általad filantrópként tisztelt hullarabó spekuláns gazdád seggét.

Te azt mondod, amit a propaganda a szádba ad, mert agyatlan hülye állat vagy. A hozzád hasonló szolgalelkű szar arra való, hogy szabadságról pofázzon, és niggerek lábát (szerintem te inkább a seggét) csókolgassa az utcán vezeklésképppen amiért "fehér felsőbbrendűnek" született.

Nem csoda hogy nincs igényetek fürdésre, mert a büdös patkányok nem szoktak fürdeni.

Gery87 2022.06.07. 21:52:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó, csak mert személyes vagyonról beszéltek....
meg a KGB érintettség.

Gery87 2022.06.07. 21:55:29

@tűz fal:

A szankció nem objektív dolog, azt szankcionálják aki "ellenség".
Hogy ki az, változó.
Érdekek vannak.
Még ha ha nyugat objektívnek is hazudja magát.

Az 50-es években "kommunista üldözés" volt, még ha akkor is liberálisnak, demokratának és szabadságpártinak mondták magukat.
Egyértelmű volt hogy a hidegháború miatt a liberális elvek, a szólás és sajtószabadság nem terjed ki pl a szocialista eszmékre.

Gery87 2022.06.07. 22:02:54

@Boldeone2:

Orbán felsőssége nagy, pl abban hogy még mindig forint van nem euró, mert neki ez érdeke.....de az egész válság és inflációs spirál a kapitalizmus miatt van. Egyszerűen kapzsik és a profitérdek mindent felülír és senkit nem érdekel hogy amúgy ez a 99%-nak nem jó.

Tegyük fel hogy valamiből hiány van:
Mit csinálsz?
- jó drágán adod mert úgy is megveszik és kaszálsz, leszarod hogy ebbe emberek mennek tönkre, nem marad megtakarításuk stb.
- korlátozod az eladását, olcsón adod, de hosszú távon kitart és megfizethető marad: nem lesz nagy profitod, de azért lesz!
Neem....drágán kell adni mert más is annyiért adja meg "úgy is megveszik a parasztok"....

tűz fal 2022.06.07. 22:03:38

@Gery87:
Azt, hogy mennyire mondvacsinált dolgok ezek, mármint a szankcionáltak "bűnei", jól mutatja, hogy amikor egy teljes orosz kémhálózat bukott le az USA-ban, akkor - bár kiutasították őket - de semmiféle következméne nem lett. Egyszerűen azért, mert akkor még abban bíztak, hogy Oroszország vissza fog térni a derék, megbecsült koronagyarmatok sorába és ezt képviselte a politika. Obama komor arc helyett inkább olyanokat viccelődött hogy az övéik bezzeg nem buknak le, a média meg tele volt a dögös vörös macával.
Ezeknek az ügyeknek pontosan akkora a súlya, amekkorára duzzasztják.

tűz fal 2022.06.07. 22:06:29

@Gery87:
"A szankció nem objektív dolog, azt szankcionálják aki "ellenség"

Amikor az előző kommentemet elküldtem még nem olvastam ezt. Egyetértünk.

Boldeone2 2022.06.07. 22:06:34

@tűz fal: Nyilván azért fontolgatják , mert be akarják vezetni , te kretèn! A gazdáid miatt szív Európa ès Magyarország is , amikor a boltban vásárolsz, minden nap megfizeted az árát az elcseszett politikájuknak, te vèn, büdös náci - komcsi !

Gery87 2022.06.07. 22:08:58

Még az iszlám is tiltja az uzsorát és a kamatszedést.

Gery87 2022.06.07. 22:09:58

@tűz fal:

Mert féltek hogy keményen lépnek fel akkor az ő ügynökeikkel is úgy bánnak!

Gery87 2022.06.07. 22:13:45

@Boldeone2:

Mindenhol áremelkedés van, ahol gyenge a valuta ott jobban.
Az egészről nem csak Orbán tehet hanem az ostoba víruskezelésnek (leállt sok minden) és a háborúra való indoknak, ürügynek köszönhető folyamatoknak!
A pandémia idején elestek jó sok profittól most szépen beszedik, mert szolidaritás meg mértékletesség az nulla.

Boldeone2 2022.06.07. 22:16:29

@Gery87: Az inflációs spirál nem a kapitalizmus miatt van , hanem èppen amiatt, hogy nem hagyják működni a piacot
A piac , ha hagyják szabadon működni , előbb - utóbb helyretesz mindent : az árak egyensúlyba jutnak mert ha nő a kereslet, akkor a kínálat is hozzá fog igazodni , ha nem monopol,vagy oligopol piacról van szó, de az olyan meg kevès van
Ha egy termèk korlátosan hozzáfèrhető , akkor a technológia segítsègèvel kitalálnak valami mást a helyettesítèsre
Az árak soha nem nőnek az ègig, ha nem hagyják a piacot hogy regulalja magát, akkor jön a gazdasági válság , amely erővel teszi helyre az árakat, akkor az emberek már nem fogják tudni megvenni ..

tűz fal 2022.06.07. 22:19:31

@Boldeone2:
A szankciót is fontolgatták, azt sikerült megakadályozni. A patkány szektád ott árt a magyaroknak ahol tud, úgyhogy pofád lapos, takarodj Ukrajnába harcolni.

tűz fal 2022.06.07. 22:21:23

@Gery87:
"Mert féltek hogy keményen lépnek fel akkor az ő ügynökeikkel is úgy bánnak! "

Ebben viszont nem értünk egyet. Ahhoz hogy elbánjanak az ügyökkel, először le kell bukni. Egyszerűen akkor abban voltak érdekeltek, hogy elsimítsák az ügyet.

Boldeone2 2022.06.07. 22:23:22

@Gery87: Az inflációs spirál okait leírom neked :

1. A törtènelem legnagyobb pènznyomtatása folyik a világban 2009- óta
Magyarországon szinten , csak itt mág irreálisabb szinteken vagyunk, mert még nagy termelès sincs mögötte , a NER- elit ezermilliardokat akvirált , meg a választás előtt fedezet nèlkül osztogattak

2. A covid megszakította a termelèsi láncokat, ami aremelkedèssel járt világszerte . A covid válságot szinten pènznyomtatással kezeltèk , ami hiba volt

3. Putyin háborúja . Tavaly már nem jött szinte gáz, az európai vezetèkeken , ezèrt már akkor elindult az infláció
Ukrajna megtámadása meg szinte minden termék árát feljebb nyomta
Logikus : ugyanannyi vagy több pènzre kevesebb áru jut

4. klimakatasztrófa folyamatos hatása

Boldeone2 2022.06.07. 22:25:07

@tűz fal: Takarodj te az oroszhoz harcolni ! Majd az ukránok adnak a pofádnak!

Gery87 2022.06.07. 22:35:57

@Boldeone2:

"Az inflációs spirál nem a kapitalizmus miatt van , hanem èppen amiatt, hogy nem hagyják működni a piacot"

vagyis leállítottak sok mindent anno...

"A piac , ha hagyják szabadon működni , előbb - utóbb helyretesz mindent : az árak egyensúlyba jutnak mert ha nő a kereslet, akkor a kínálat is hozzá fog igazodni , ha nem monopol,vagy oligopol piacról van szó, de az olyan meg kevès van"

persze persze...kevés ja.
Sose fog már 600 alá menni a bezin ára, mert "ennyiért is megveszik"....beépítik a többi termék árába (szállítás)..te meg "spórolj máson"

"Ha egy termèk korlátosan hozzáfèrhető , akkor a technológia segítsègèvel kitalálnak valami mást a helyettesítèsre"

Vagy nem, mert a monopolhelyzet nekik nagyon is megfelel.
A lisztet mivel pótolod? vagy az üzemanyagot?
Akinek fáj a 480-as benzin is az nem fog elektromos autót venni mert nincs miből....jár biciklivel. kösz.

"Az árak soha nem nőnek az ègig,"

persze hogy nem! csak a tőkés megszedi magát....amíg lehet, aztán mossa kezeit. Te meg addig feléled amid van!
Aki benzint árul pont leszarja hogy emiatt a más termékből csökken a kereslet mert nem veszed.

"ha nem hagyják a piacot hogy regulalja magát, akkor jön a gazdasági válság , amely erővel teszi helyre az árakat, akkor az emberek már nem fogják tudni megvenni .. "

Ki jár szarul? Mi!
Amíg drága, nekünk szar....nekik jó. Amikor nincs rá pénz nekünk szar, nekik már jó volt...leszarják.
Ők nem vesztenek, ennyi a lényeg.
Bármi van mi szívunk nekik jó.

Gery87 2022.06.07. 22:37:09

@tűz fal:

Ha precedenst teremtenek akkor később ha esetleg lebuknak az övéik akkor nem számíthatnak jóindulatra.
Szerintem, de ezt csak gondolom logikusan.

Gery87 2022.06.07. 22:38:37

@Boldeone2:

Ez mind igaz.
Viszont ez még mindig nem indokolja hogy ezt kihasználják és csak a profitérdeket szem elött tartva kapzsi módon ezen nyerészkedjenek!

Gery87 2022.06.07. 22:44:44

ugyanaz van mint a béreknél!
A munkaadó érdekérvényesítő képessége jobb mint a dolgozóé!
A munkásnak muszáj dolgozni hogy megéljen, a tőkésnek nem muszáj alkalmaznia.
Kinek van több mozgástere? neki.

A fogyasztónak muszáj tankolnia, ennie, inni, fűtenie, világítania stb...
Muszáj megvennie ezeket és nem igen válogathat.
Panelba nem fűthetsz fával....nincs pénzed E autóra...nem élhetsz bogyókon....stb.

A szolgáltató, termelő meg ezen nyerészkedik!

+ ő drágábban ad mindent "mert költségek meg infláció".
A pénzénél marad.
Ami eddig 400 volt most 600...1000...
A béredet meg nem emeli! ez is haszon, kevesebbért dolgozol! A különbség neki haszon.
Te meg szívsz.

Boldeone2 2022.06.07. 22:45:43

@Gery87: vagyis leállítottak sok mindent anno..."

- Mire gondolsz, konkrètan?

persze persze...kevés ja.
Sose fog már 600 alá menni a bezin ára, mert "ennyiért is megveszik"....beépítik a többi termék árába (szállítás)..te meg "spórolj máson"

- Dehogynem fog, a kèrdès csak az hogy mikor, ès mi által:
- jön egy gazdasági válság a világon , így csökken a kereslet;
- vagy vège lesz a háborúnak
- hosszú távon a technólgiaváltás

Vagy nem, mert a monopolhelyzet nekik nagyon is megfelel.
A lisztet mivel pótolod? vagy az üzemanyagot?"

- Kevés olyan ágazat van ahol monopol a helyzet , ami most van, egy az orosz haború által mestersègsen indukált válság , nem jut elèg gabona a piacra , ezért emelkedik az ár
Jövőre jobb lesz - a klímaváltozás nem szól bele..Ha nő az ár, akkor majd nagyobb területen vetnek búzát a világon

Boldeone2 2022.06.07. 22:49:58

@Gery87: www.ariva.de/brent_crude_roh%C3%B6l_ice_rolling-kurs/chart?t=all&boerse_id=126

Nézd meg, ez a crude oil prices , hosszú távon ...
Helyre fog állni minden , ebben 100%- ig biztos vagyok ...volt már ilyen a törtènelemben!
Az árak nem nőnek az ègig ...

tűz fal 2022.06.07. 22:51:10

@Gery87:
Azóta számtalan precedenst nem féltek megtenni ami miatt nem számíthatnak jóindulatra. Abban semmi logika nincs, hogy akkor a valós ügynökök lebukásából nem mertek ügyet csinálni, azóta meg felfújnak dolgokat és hazugságokat is kreálnak hogy ügyet csinálhassanak.
A politikai irány változott.

Boldeone2 2022.06.07. 23:04:33

@Gery87: Egyet nem szabad elfelejteni : kapitalizmusban èlünk, szinte minden árát, az "egyensúlyi árat " a kereslet- kínálati függvèny metszèspontja határozza meg
Tehát : ha nő a kereslet , akkor kínálatnak is hasonló mèrtèkben nőni kell , ha hasonló árát akarunk
Fontos a pènzkínalat mennyisége is , ha nő pènzkínalat a gazdasági rendszerben, akkor azonos árúmennyisègre több pènz jut, vagyis áremelkedèst okoz
A munkaerő is egy árú, tulajdonkèppen , a kereslet - kínálati viszonyok határozzák meg az árát egyrèszt, masrèszt pedig a háttèrgazdaság teljesítmènye
Így más ès más lesz a munkaerő ára Berettyóújfaluban ès Münchenben
A takarító ugyanazt csinálja , mégis ott 4 X többet keres

Gery87 2022.06.07. 23:05:53

@Boldeone2:

"- Mire gondolsz, konkrètan?"

Vendéglátás, szolgáltatások...gyárak, üzemek lásd chiphiány.

persze persze...kevés ja.

"- Dehogynem fog, a kèrdès csak az hogy mikor, ès mi által:"

Sose tért vissza eddig egy termék ára sem a korábbira!

"- jön egy gazdasági válság a világon , így csökken a kereslet;"

köszi, ez megnyugtató...nem lesz pénzünk.
Hiába lesz olcsóbb valami hanem lesz miből! Mert pl nem lesz munka...

"- vagy vège lesz a háborúnak"

Pont a nyugat nem akarja hogy végre vége legyen!

"- hosszú távon a technólgiaváltás"

Miben?
Mint mondtam az E autózás nem kiforrott és igen drága, nincs alternatívája az olajnak a fogyasztók 99% számára.
Amíg egy dízelt használtan megkap 1.000.000-ért addig egy E 20 milla...miről beszélünk? hol tölti? A panelban? Mennyibe kerül egy akksi csomag ah beszarik?
vagy BKV? Volán? az nem "technológia váltás" hanem elszegényedés.

"- Kevés olyan ágazat van ahol monopol a helyzet , "

ja, kivéve ha az orosz olajat és gázt nem engeded venni....jó drágán majd jön az amcsi.

"ami most van, egy az orosz haború által mestersègsen indukált válság ,"

Így van mesterséges, spekulatív, kapzsi szar.

"nem jut elèg gabona a piacra , ezért emelkedik az ár"

Az a gabona mit olcsón megtermelték még anno!
MO-on pl van bőven, idén rekord termés lesz, de mégis drága mert "ez a világpiaci ár", nyerészkednek rajta!

"Jövőre jobb lesz - a klímaváltozás nem szól bele..Ha n"ő az ár, akkor majd nagyobb területen vetnek búzát a világon "

Meglátjuk....nem remélhetünk semmi jót.

Gery87 2022.06.07. 23:07:01

@Boldeone2:

Azt mondták 4-5 év...
Értem én, de de addig is meg kel venni,a z rajtunk nem segít ha közben küszködünk, ők meg nem.

Gery87 2022.06.07. 23:12:37

@Boldeone2:

Én ezt teljes mértékben értem, tudom a logikát csak kritizálom amiatt hogy keveseknek ez éveket jelent az életükből....egy cégnek meg a tulajdonosnak meg "változó gazdasági körülmény" amiben mindig jól járnak hosszú távon.
A mi kárunkra. Akkor is ha időleges....de egy ember életéből 3-5 év nem adahtó vissza.

Az ő profitjuk áll a mi életszínvonalunkkal szemben!
Nekik nagy a mozgásterük hogy mindig meglegyen a haszon, nekünk szinte semmi.
Ők szabhatják úgy az árakat, mi a béreket nem!
Nem egyenlő alkupozícióban vagyunk, ezt lásd be!

tűz fal 2022.06.07. 23:55:41

@Gery87:
Az ilyen Boldeone féle ostoba serpák azt fújják, ami a közgazdaságtanban "ideális piacgazdaság" címszó alatt szerepel, miközben a tankönyvek azt is leírják, hogy az ideális piacgazdaság tiszta formában ugyanúgy nincs és nem is volt soha sehol, mint ahogy az ellenpólusa, az "ideális tervgazdaság" sem. Ezek idealizált dolgok. A kapitalizmust nagymértékben meghatározza például a monopóliumokhoz való viszonya. Manapság a monopóliumellenes korlátok egyes területeken szinte teljesen eltűntek, és az agymosók úgy tesznek, mintha ez rendben is lenne így. Ahol monopólium van, ott az ár stabilizálódása az a pont, amit a fogyasztóval még meg tudnak fizettetni (tehát amit a fogyasztótól el lehet venni), és ez jóval magasabb, mint a normális verseny, ahol az ár stabilizálódása az a pont, ahol egy piaci szereplő termékét még megveszik a konkurrenseké mellett vagy helyett.
A másik probléma a fedezetlen pénznyomtatás, ami addig lehetséges, amíg a dollárnak sikerül megtartani a tartalékvaluta szerepét. A fedezetlen pénz teljesen lerombolja azt a képet ami az agymosott libernyákok fejében él, hiszen nincs mögötte megtermelt érték. A pénznyomtatás ugyanaz mint a pénzhamisítás, csak nekik szabad.

Serény Vélemény 2022.06.08. 09:01:04

@Boldeone2: "Csakhogy Orbán rossz politikájának árát "

Azt hogy Orbán politikája jó-e, a választók eldöntötték. Az a baj, hogy a hozzád hasonlók még mindig nem tértek magukhoz az igézetből. Az egész világ halad egy szakadék felé, Viktorunk meg megpróbál úgy kormányozni, hogy elkerüljük a szakadékot. A hozzád hasonlóan agykimosott haladárok meg azt hiszik, hogy ha gyorsítanánk, akkor hamarabb odaérnék a célba, ami nagyjából a menyországba oltott kánaán mindenkinek. De már csak a haladási irányból egyértelmű, hogy szakadék következik, hogy az milyen mély, azt még nem lehet tudni.

GyMasa 2022.06.08. 09:31:41

@Gery87:
AZért nagy különbség van aközött, hoyg megjelenik valami picsogó cikk a 444-en, vagy Guardianban valakiröl és aközött, hogy ténylegesen is zárolják a vagyonát, és nem engedik mondjuk eb egyik EU-s országba sem, a világ egyik legnagyobb egyházának vezetöjeként... vezetöjeként...

GyMasa 2022.06.08. 09:35:51

@tűz fal:
"Birom egyébként hogy a míg libernyák droidokat évekig etették azzal hogy Trump-ról "biztos" van valami leleplező video, de sosem látta senki, de az Obamáéról nem tudnak."
Jaja, a "szabad", "független" és "demokratikus" nyugati sajtó...
Emlékezz csak az USA választások elötti durva cenzúrára ebben a "sajtóban" a biden fiú laptopjával kapcsolatban!
A balos demokrata híreket fogysaztók nagyrészt nem is tudtak róla, hogy a botrány létezik, akik meg hallottak róla, azoknak az lett mondva, hogy az fake news.
Láttam egy közvéleménykutatást, ami szerint az USA demokraták kb. 10%-a nem bidenre szavazott volna, ha elöre tud Hunter csintalanságairól...
Az, pedig azt jelenti, hogy ma Trump lenne az elnök...

GyMasa 2022.06.08. 09:38:37

@Boldeone2:
"Èn azt mondom , amit civilizált nyugati világ többsège mond , a kisebbsèg te vagy!"
Figyi!
Itt, Németországban, amióta Olaf elkezdte az ukránfelszoast, azóta sorra bukja el a pártja a tartományi választásokat, és rendre a CDU nyeri azokat.
SZóval, kicsit vegyél vissza az arcból, ezzel a "mi vagyunk a többség" dumával, hiszen, te csak HISZED magadról, hogy a többség vagy, semmiféle valós bizonyítékod nincs rá!

GyMasa 2022.06.08. 09:40:34

@Boldeone2:
"De, szerintem ezt te is tapasztalod...Egèszen elkèpesztő , ami áremlekdès terèn törtènik ma..."
Elég nagy kár, hogy az kurvára nem CSAK magyar jellemzö, itt is eléggé meglódult az infláció, szóval, vagy nincs igazad, vagy orbán a német gazdaságot is elbassza éppen.
Szóval válaszd ki a kettö közül, hogy szerinted melyik a valószínübb.

GyMasa 2022.06.08. 09:56:41

@Boldeone2:
"- Dehogynem fog, a kèrdès csak az hogy mikor, ès mi által:
- jön egy gazdasági válság a világon , így csökken a kereslet;"
Azaz, szarabbul fogunk majd élni. Remek!

"- vagy vège lesz a háborúnak"
Jaja, és szerinted majd akkor hipp-hopp el fogják törölni ezek a faxfej EU-s bürokraták a szankciókat?
Egy szart!
Az oroszok 2014 óta mindenféle szankciók alatt állnak, szóval ne nagyon számíts rám hogy ez gyorsan be fog következni!
Különösen akkor nem, ha a háború úgy fog végetérni, hogy az oroszok elfoglalják a teljes déli régiót, Harkovot, és mondjuk ostromgyürübe zárják Kijevet.
Akkor, ha mondjuk Zelenszkijnek végre megengedik a CIA-nál, hoyg letegye a fegyvert, akkor SEM fogják megszüntetni a szankciókat, hiszen nem ukrán gyözelemmel végzödött a háború...

"- hosszú távon a technólgiaváltás"
Oh, az _IGAZÁN_ remek!
Annyira örülök, hogy neked van még 50+ éved fél lábon kivárni azt!

"- Kevés olyan ágazat van ahol monopol a helyzet , ami most van, egy az orosz haború által mestersègsen indukált válság , nem jut elèg gabona a piacra , ezért emelkedik az ár"
Ugye, az megvan, hogy a gabonaválság nagy részben az EU-s szankciók miatt van?
Hogy az Oroszok aknamentesítettek egy tengeri folyosót Mariupolból a fekete tenger felé?
è, gify egyes hírek szerint a jelenleg ukrán ellenörzés alatt álló Odessza kikötöjében van ott tartva kb. 70 gabonaszállító hajó, azaz az Ukránok nem engedik kifutni azokat.
Azon a részen még sim´n meg lehetne oldani, hogy odaszállísák a gabonát Odesszába, megrakodják az ottani hajókat, és azok szállíthassanak...

"Jövőre jobb lesz - a klímaváltozás nem szól bele..Ha nő az ár, akkor majd nagyobb területen vetnek búzát a világon"
AZ megvan, ugye, hogy a búzát azt nem akkor veted el, amikor kedved van, és legalább fél év, mire megérik?

tűz fal 2022.06.08. 10:02:47

@GyMasa:
Az ilyen Boldeone féle agymosott droidoknak már igénye sincs a tájékozódásra. A retardált világképét vetíti ki a valóságra. Jól mutatja a vágyalapú gyerekes világát az, hogy az ukránokat hősökkel azonosítja, miközben Ukrajnában meg kell tiltani hogy a sorköteles férfiak elhagyhassák az országot (tehát inkább elmennének) és kötelezően behívják őket (tehát nem akarnak harcolni).
Az inflációt meg sokkal kevésbé érezzük itt, köszönhetően pontosan annak, hogy sikerült kivédeni a nekünk ártó szankciókat.

GyMasa 2022.06.08. 10:03:28

@Gery87:
"...ja, kivéve ha az orosz olajat és gázt nem engeded venni....jó drágán majd jön az amcsi."
Az a baj, hogy NINCS, aki ilyen gyorsan ki tudná váltani az orosz olajat!
Tehát nem azért drága az olaj, mert kevés van belöle, hanem, mert, - ahogy nagyon helyesen írtad - egy mesterségesen keltett pszeudo hiány van belöle!
(Amúgy, csak zárójelben megjegyzem, hogy a háború kitörése pontosan ugyanúgy orosz olajat vesz az EU, mint elötte, csak most nem közvetlenül az oroszoktól, hanem middle men-ektöl, akik felkeverik az orosz olajat, mondjuk nigériaival 49%-51% arányban, és az a kevert olaj már egyböl nem számít orosznak)
Így amíg nem sikerül felépiteni az alternatív ellátási láncot az EU-nak, addig igenis magas lesz az EU-s energiahordozók ára!
Ez, simán eltarthat akár 5 évig is!

GyMasa 2022.06.08. 10:12:44

@tűz fal:
Szegénykém mostanra kifogyott az érvekböl, mert feltünöen sokakkal tárgyal eléggé, alpári módon.
Nekem az a teóriám, hogy kognitív disszonanciája van a sok olyan hírtöl, ami nem egyezik meg az ö buborékában hallottakkal.
(pl. hogy az oroszok ég mindig nem veszítettek, holott, ugye nagyon rossz a moráljuk, dezertálnak a kiskatonák, nincs felszerelésük, üzemanyaguk, ezerszámra foglalja vissza az ukrán hadserge a falvakat, és kapják számolatlanul a pénzt ( gyakorlatilag az ukránok csak a külföldi pénzek miatt nem mentek eddig csödbe) és a "modern" nyugati fegyvereket (jaja, az M2-ket, meg az elsö generációs, lengyel Abrams-okat), aztán mégis csak a nyugati sajtóban megy a gyözelmi híradás, bár, mostanában elkezdödött azért az ettöl való rugalmas elszakadás...)
És, azt vettem észre, hogy a kognitív disszonanciát az ilyenek általában verbális (textuális) aggresszióval illetve személyeskedéssel (mivel, ugye tényeket nem nagyon tudnak felhozni, ugyanis az ö buborékjukban csak nekik logikusak azok a tények) próbálják meg feloldani.

tűz fal 2022.06.08. 10:37:51

@GyMasa:
Oroszországban megerősödött a rubel, újabb szintet léptek az orosz-kínai gazdasági és katonai kapcsolatok, Indiával is újabb üzleteket köt, Afrikával tárgyal a gabonaexport növeléséről...
Az általa "civilizált világ"-nak nevezett USA és Nyugat-Európa közben készül a "nem kell mosdani és fűteni" programra, a szellemi fogyatékos Biden telefonhívását Szaúd-Arábiában egyszerűen fel se vették...

Libernyák következtetés: Oroszország elszigetelődött és a végét járja, a nyugatot pedig tisztelet övezi és hasít.

GyMasa 2022.06.08. 12:55:52

@tűz fal:
Jaja, én is hallottam az orosz propaganda szöveget, hogy le kellett csökkenteniük az alapkamatot 18%-ról 11%-ra, mert túl erös lett a rubel, és az a szint már az oroszoknak sem jó...
Igen, láthatóan omlanak össze...

kunzoo 2022.06.08. 21:55:33

@Gery87:
Miert nem tért vissza? Az olajé visszatért, az első öböl háború idején is ennyi volt, aztán 20 dollár lett. A lezárások előtt. Forintban számolva nem. Dollárban igen.

kunzoo 2022.06.08. 21:56:52

@tűz fal:
A Szovjetunióban 1 rubel 1 dollárt ért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.08. 22:16:14

@kunzoo:

1,35 dollárt. 1985-ben.

De ez a hivatalos átfolyam volt.

Illegális magánváltóknál 0,20-0,25 körül volt.

kunzoo 2022.06.08. 23:24:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Erre utaltam. Most sem biztos hogy annyit ér. Olvastam, hivatalos árfolyamon váltják, de magas kezelési költséggel megoldják.

tűz fal 2022.06.08. 23:26:47

@kunzoo:
Ezzel nem közöltél semmi informatívat, mert annak semmi köze a mostani helyzethez. Fehéroroszországban például volt hogy egyszerűen újraértékelték a pénzt. Az új érték a bolti árakat meg a béreket is jelentette, tehát nem változott semmi, de így a dollárhoz képest sokkal többet ér. Jelent ez bármit? Nem. Ugyanannyit tudnak vásárolni az emberek a pénzükért mint azelőtt, csak könnyebb számolni.
Az számít, ami a tendencia. A rubel a szankciók ellenére erősödott az utóbbi időben. Ez a lényeg. Meg az, hogy aki nem hülye, az érti, hogy ha a dicsőséges nyugat ajrópa készíti a lakosait arra hogy szokjanak le a fürdésről meg a fűtésről, akkor nem Oroszország van szarban, hanem azok, akik hőzöngenek, piszkálódnak, aztán meg sírnak mint egy hülyegyerek. Ezek a nyugati politikusok ma.

tűz fal 2022.06.08. 23:44:15

@kunzoo:
Egyébként meg most kivételesen Orbán a kedvére tehetne a ballib patkányoknak. Be kell vezetni patkányigazolványt azoknak akik szankciós áron akarják venni a benzint meg a gázt, és amit ők fogyasztanak, azt lehet jó drága palagázzal fedezni és megfizettetni velük. Mások nevében viszont viszont ne cincongjanak a büdös ballib patkányok.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása