magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Légy sátánista, hülyegyerek!

A liberalizmus gyereknevelési programja a sátánizmuson alapszik.

"Alkosd újra a világod!", "Add önmagad!", "Tégy ahogy jól esik!" - mondja a Cartoon Network.

A józan ésszel is szembegy, hiszen közismert tény: a kisgyerek bűntelenül gonosz, azaz állatias ösztönlény. Pont ezért foglalkozott minden eddigi társadalom a gyerekek nevelésével.

Itt a javaslat: mindez marhaság, a gyerek jobban tudja, nem szabad őt nevelni.

A legaljasabb, hogy ezt persze ők se gondolják komolyan. Vajon mi lenne a reakció, ha a gyerek úgy alkotná újra a viláégát, hogy abban nem kapnának helyett a liberális értékek, ha így adná önmagát és a liberális elvekkel szembe tenné azt ami jól esne neki? Azonnal pszichiáterek és pszichológusok hada venné őt kezelésbe.

Szóval a jelszavak valódi jelentése: "Alkosd újra a világod a mi értékrendünk keretein belül!", "Add önmagad, ha egyetértesz velünk!", "Tégy ahogy jól esik, ha az esik jól, ami nekünk jól esik!".

124 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7917899561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2022.08.13. 22:26:51

@Mindenkinek Igaza van: "Mi a f@szert nem lehet felfogni, h tulfogyasztas van, olyan dolgokat allitanak elo es vasarolunk meg, amire ha szuksegunk is van, kb 5 percig"

Ezért is kezdeném részemről a diszkontláncok heti akciós újságainak a kipurgálásával... Hetente érkezik 1 kg elpazarolt fa és nyomdafesték. Ott a kicseszett okostelefon meg a lapozató PDF-ek - az egész nyomtatósdit e téren tiltani kellene. Nem most, már 5 éve.

Gógita 2022.08.14. 00:07:15

Perinta is újra elemében van (az övéi között!!!).

"Három évvel ezelőtt az egyik legnagyobb üdítőmárka „Love is Love” (A szeretet, az szeretet) című kampánya váltott ki hangos politikai és vallási vitákat hazánkban, az LMBTQ-közösséghez tartozó személyek pedig negatív célpontokká váltak. Több helyen kezdtek átnevelőtáborokról beszélni, a katolicizmus pedig a gyűlöletbeszéd mellé állt.

„A Vatikán szemében az LMBTQ-jogok nem tartoznak az emberi jogokhoz. A jelenlegi pápa az első, aki az egész eddigi gyakorlathoz képest másképpen kommunikál a közösség felé. Akárcsak a judaizmus esetében, a keresztény vallást űzők körében is nyitottabbak azok, akik Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban élnek és tevékenykednek. Idehaza az itthoni politikával kooperálnak a vallási vezetők, így olvasatukban a család egy anyából és egy apából áll. Az LMBTQ-embereket már-már démonizálják, ugyanakkor ez nem valós félelem. Akárcsak a politikában, a vallásban is a hatalomról szól a diskurzus. Az emberek irányításának vágya áll a háttérben, ilyen szempontból az LMBTQ-emberek eszközök azokban az országokban, ahol erre fel lehet őket használni” – magyarázta Perintfalvi Rita. "

index.hu/fomo/2022/08/13/sziget-2022-fesztival-magic-mirror-vallas-keresztenyseg-zsidosag-buddhizmus-lmbtq-lior-bar-ami-rabbi/

Gógita 2022.08.14. 00:12:43

Vagyis újbeszélről lefordítva:

Minél jobban eltávolodik a zsidó a zsidó/izraelita hittől és a keresztény a kereszténytől, annál nyitottabbak, elfogadóbbak..., lesznek a többi hit és a pogányság iránt!
És NEM JOBB KERESZTÉNYEK vagy zsidók!
Ahogy Perintáék igyekszenek eladni a hamis tanaikat.

Gógita 2022.08.14. 00:21:02

"Szóval a jelszavak valódi jelentése: "Alkosd újra a világod a mi értékrendünk keretein belül!", "Add önmagad, ha egyetértesz velünk!", "Tégy ahogy jól esik, ha az esik jól, ami nekünk jól esik!"."

PONTOSAN!

És ne kerülje el a figyelmünket a színezés sem!!! (Most, hogy a Pride már 365 napos lett a fejlett, progresszív nyugati világban.)

Gógita 2022.08.14. 00:24:40

@midnight coder: "ha nagyon gyorsan kompenzálnánk a globális felmelegedést."

Persze. A legutóbbi jégkorszakot is kompenzálhatták volna, csak hát...
Ne viccelj.
A klíma változik. Vele együtt kell változtatni a túléléshez, nem szembevizelni a szélviharral, esély nélkül.

Gógita 2022.08.14. 00:39:59

@midnight coder: A legnagyobb bűnök közé tartozik a gyermekek megrontása! (Akár van Isten, akár nincs. Szerintem van.)
Most ez folyik.
Ezért szivárványos ez is.

Gógita 2022.08.14. 01:40:44

@sync: Minden világnézet egyben hit és hitvallás! Vagyis vallás.
Az ateizmus is egy ezek közül. Egy hit-vallás a világról. Szerintem a világ...

Gógita 2022.08.14. 01:57:07

@midnight coder: "Csakhogy az ateizmus és a természetfeletti nem barátok. "

Ott a feloldás, hogy az ateizmus, vagyis a tagadás, az Istenben való hit inverze, maga is a Sátán műve. :-)
Azaz az ateizmus (materializmus, evolúciós hit, vagyis, hogy az ember Isten nélkül állt elő a földből, stb.) is egy eszköz az Isten elleni harcában.

Hogy az ember megszakítsa a kapcsolatát Istennel a teremtőjével, ahhoz mi lenne jobb annál, hogy azt hiszi, nincsen, nem létezik?
Erre jó az ateista hit!

Gógita 2022.08.14. 02:03:34

@midnight coder: "Ha végtelen hatalmad van, akkor egy kő kenyérré alakítása nem lehet probléma. "

Így van. De nem az ördög szavára!

midnight coder 2022.08.14. 07:42:09

"Ott a feloldás, hogy az ateizmus, vagyis a tagadás, az Istenben való hit inverze, maga is a Sátán műve"

A sátánizmus ördögimádat. Ez azt jelenti, hogy nem a Jehova nevű istent imádja hanem a Lucifer nevűt. De ez ugyanúgy istenhit, csak másképp hívják az istent.

Ha nem hiszel semmilyen istenben, akkor az ördögben sem hiszel, és pláne nem fogod imádni.

"Azaz az ateizmus (materializmus, evolúciós hit, vagyis, hogy az ember Isten nélkül állt elő a földből, stb.) is egy eszköz az Isten elleni harcában. "

Ezzel nemigen van beljebb, hiszen ha az ember nem hisz Istenben akkor benne sem fog.

Másrészt, ha feltételezed hogy van természetfeletti, és odajön hozzád valaki ilyen hatalommal, és azt mondja hogy ő Isten, akkor te mint mezei halandó honnan tudod azt eldönteni, hogy valóban az Istennel beszélsz és nem a Sátánnal? Illetve, Mózes bácsi honnan tudta? Azért mert az égő csipkebokor azt mondta neki? És mi van, ha hazudott? Mózes bácsi kurvára nem volt abban a helyzetben, hogy ellenőrizni tudja. Aztán Mózes bácsi lejött a hegyről a tízparancsolattal, benne hogy Ne ölj, utána pedig lelkesen részletezik hogy a dicső ősök épp kiket hánytak kardélre, erőszakoltak meg, stb. természetesen Isten segedelmével. Pár fejezettel később Mózes bácsi már maga is csinál olyan dolgokat, amik alapján ma simán elítélnék Hágában emberisességellenes bűncselekmény miatt.

"Hogy az ember megszakítsa a kapcsolatát Istennel a teremtőjével, ahhoz mi lenne jobb annál, hogy azt hiszi, nincsen, nem létezik? "
Igazából ilyen kapcsolata ezer évvel ezelőttig eleve csak a zsidóknak volt (sőt, Mózes előtt nekik sem), az emberiség többi része nem igazán érdekelte Istent, és igazából az emberek is egész jól elvoltak a zsidók istene nélkül. Mi több, egy rakás országban ma is elvannak (hinduk, buddhisták, stb).

2022.08.14. 08:10:36

@midnight coder:
ez a róm. kat. magyarázat. a sátánizmus az őspogány fényvallás. annak is istene lux, lucifer.
a biblikus magyarázat a fenti.

sync 2022.08.14. 09:00:36

@Gógita: Nem vagy erős logikából. Ha én nem hiszek az egyszarvúak létezésében, akkor megvádolsz azzal, hogy én vallást alapítottam, azaz az egyszarvuakban-nem hívők-vallását. Na, ne hülyéskedj!
Hol vannak az ateisták templomai, hol a papjai, hol vannak a szertartásai, imádságai? Az ateizmus lehet, hogy nézet, de nem vallás.A valláshoz sokkal több kell, mint nézetrendszer. Az ateisták nagy része elismeri, hogy nincs bizonyíték arra, hogy isten nem létezik. Egyfajta agnosztikus álláspontot vesz fel. Bármelyik vallás megengedi, hogy agnosztikus legyél? Nem, mert teljes odaadásodat akarja. Az iszlámból soha sem léphetsz ki, csak halálos fenyegetés mellett. Nem hiszem, hogy az ateisták megköveznének, ha azt mondanád, hogy valamennyire el kell fogadnom isten létezésést. Még Dawkins is azt írja, hogy nagyon kicsi esély van, hogy isten létezik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 09:07:18

@sync:

Minden vallás ami racionálisan bizonyíthatatlant állít.

A tudomány pl. ezért NEM vallás. De az ateizmus nem tudomány, bármennyire is igyekszik ezt állatani magáról.

Az agnoszticizmus viszont tudományos, hiszen nem állít semmi bizonyíthatatlant.

sync 2022.08.14. 09:11:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Minden vallás ami racionálisan bizonyíthatatlant állít, de nem minden racionálisan bizonyíthatatlan vallás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 09:14:38

@sync:

Nyilván lehet árnyalni.

Van aki szerint a vallás definíciója = irracionális állítás + természetfeletti.

Így a természetfeletti nélküli irracionalitás nem vallás persze.

Wildhunt 2022.08.14. 09:16:16

@midnight coder: ha végtelen hatalmad van akkor nem irányíthat semmilyen kényszer. Sem az ördög, sem az éhség.

sync 2022.08.14. 09:56:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Milyen irracionalitás? Az ateisták elsősorban a vallásos hit bírálatával foglalkoznak. Ilyan értelemben az ateizmus is tudomány. Legalább annyira tudomány, mint a teológia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 10:08:41

@sync:

Az ateizmus alapvető baja:
- azt állítja nem szabad bizonyítás nélkül semmit elfogadni,
- bizonyítás nélkül állítja Isten nemlétét.

sync 2022.08.14. 10:19:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

1. "azt állítja nem szabad bizonyítás nélkül semmit elfogadni," Ez inkább a tudományosság kritériuma. Persze sokan keverik az ateizmust a tudományossággal, hiszen a tudomány szerint ismereteink hiányosságait ne pótoljuk be Istennel. A tudomány nem mond semmit istenről, mert csak akkor tudna róla valamit állítani, ha tudná vizsgálni.

2. Miért kellene előállní bizonyítékokkal, hiszen megállapítottuk, hogy nem lehetséges valaminek a nemlétét bizonyítani. Nem elég, ha cáfolja Isten léte melletti bizonyítékokat?
A vallás állít valamit. A bizonyítás terhe azé, aki állít.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 10:54:34

@sync:

"ha cáfolja Isten léte melletti bizonyítékokat?"

Dehát ilyenek nincsenek.

"a tudományosság kritériuma"

Az ateizmus, a fősodrú, magát tudományos világnézetnek állítja.

2022.08.14. 12:00:24

@sync:
a tudomány formális axiomatikus elméletekből áll.

a logika bevezeti az elsőrendű nyelv fogalmát. és abból megalkotja a formális axiomatikus elmélet fogalmát. amiben bizonyos formulák azonos igazak. tehát nemcsak logikai axiómák vannak. hanem bármilyen lófaszkarikát állíthat az elmélet.

ebből azt szokás kanonizálni, ami összhangban van a matematikával. vagy ha nincs összhangban, legalább nem mond ellent annak.

Serény Vélemény 2022.08.14. 12:53:13

@midnight coder: Ja. A nem létező sátán kitalál egy olyan ideológiát, ami folyamatosan felbukkan. Tök logikus!

Serény Vélemény 2022.08.14. 12:56:08

@sync: "Hol vannak az ateisták templomai, hol a papjai, hol vannak a szertartásai, imádságai?"

Pl az egyik fontos szertartás az abortusz.

2022.08.14. 14:07:14

@sync:
a reformátusság megengedi, hogy agnosztikus legyél. azt is megenegedi, hogy ateista legyél. az azt mondja, hogy beleszülettél egy vallásfelekezetbe. választhatsz egy gyülekezetet. abban választhatsz vezetőket. és abból szerveződik az élő egyház. az általános emberséget kell hirdetni nem evilági bölcseletre alapozva.

a nem evilági bölcselet az példázat. olyan, mint a népmese, a mítosz, a lengenda, a rege. egyszer régen nagyon régen, sűrű erdő közepében. volt egyszer egy ember szakálla volt kender. egyszer volt hol nem volt égból pottyant mese volt.

ha valaki hiszi jézus krisztust és úgy hiszi, mint a kockásfülű nyulat, de hiszi, akkor hívő. hiszi azt általános emberséget nem evilági bölcseletre alapozva.

egy reformátusnak nem kell kálvinistának lennie. miért kellene?

mondjuk én kálvinista vagyok, mert debrecen a kálvinista róma. úgy vagyok kálvinista, ahogyan a cipők sarka. az is kálvinista, mert a kálvinista rómára van alapozva. ezért a reformátusságból talán nem átkoznak ki. mert kálvint nem tekintik tévedhetetlennek.

a kedvenc néptanítóm a népmeséket asztrálmítoszti foglalaltban elemzi. ez népmese vagy egy a népmese ezen hőse kos tulajdonságú. és megmondja, hogy az micsoda. amit a fény és sötétség arányában értelmez. ez a racionalisták. arányokon alapul az évkörben.

amire te azt mondjod, hogy zagyvaság. az a vallás.

sync 2022.08.14. 14:18:00

@cvsvrs: A református egyházat tokkal-vonóval felvásárolták. Lelkészei a Fideszre való szavazást hírdeti a szószékről, miközben az Aranyborjúnak hódolnak.

2022.08.14. 14:24:00

@midnight coder:
a vallásos hit alapja az általános emberség és a nem evilági bölcselet.

ha valaki tőlem megmkérdezi, hogy te elhiszed, hogy létezik lúdas matyi? persze, hogy elhiszem. és erre azt mondják, hogy de azt fazekas mihály írta.ráadásul egy sumér népmesére alapozva. a nippúri fiút is hiszem. aki 6 ezer éves agyagtáblára írt mesét is hiszem. hiszem ezeket a példázatokat.

2022.08.14. 14:36:34

@sync:
egy részét nyilván megvásárolták. tokkal vonóval aligha.

2022.08.14. 14:50:35

@midnight coder:
tessék, ide épül a catl akkumulátor gyár.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2022/catl_2.jpg
az ipari üzemek eddig is szétbaszták a környezetet. most majd még inkább szétbasszák.

debrecenben gyors egymásutánjában a negyedik akkumulátor gyár ami épülne. semcorp, ecopro bm, eve energy és most a catl. azt mondják, hogy ennek zéró környezeti hatása lesz. lehet. az is lehet, hogy egy ponton elkergetik el a fideszt. csak nem gyurcsány.

midnight coder 2022.08.14. 14:53:58

@sync: Ha te valamit igaznak tartasz valamit amit nem tudsz bizonyítani, az bizony hit. Ha pedig ezt rendszerbe foglalod, keretet adsz neki, az pedig vallás. A vallásnak nem az a kritériuma hogy templomba mész, nem az hogy imádkozol, de még csak a természetfeletti sem kell hozzá. Csak az, hogy olyasmit fogadj el igaznak, amit nem tudsz még csak közvetetten sem bizonyítani. Márpedig az ateizmus pont ilyen. Te mint mezei emberi lény pont úgy nem tudod bizonyítani hogy nincs isten/istenek, mint ahogy a vallási fanok sem azt, hogy van.

2022.08.14. 14:57:26

@midnight coder:
a formális axiomatikus elméletek is ilyenek. vannak alapfogalmak, amelyeket nem definiálnak. vannak alapigazságok, amelyeket azonos igaznak tartanak. és ezt rendszerbe foglalják.

midnight coder 2022.08.14. 14:58:19

@cvsvrs: A linkelt fotó egy viszonylag kis része a bolygónak. Ennél Pl. a brazilok nagyságrendekkel több őserdőt basztak szét és szart sem építettek. Debrecen környéke pár évtizeden belül sivatag lesz, akár van ott akksi gyárt akár nincs. De ha van, akkor a helyiek esetleg találak melót arrafelé és tudnak kaját venni máshonnan.

2022.08.14. 15:00:48

@midnight coder:
az is lehet, hogy örülnek a 4 új akkumulátor gyárnak. és az is lehet, hogy annyira nem orülnek majd. ez kétesélyes.

midnight coder 2022.08.14. 15:04:40

@cvsvrs: Ja. Ilyen "alapigazság" a hívőknek hogy létezik Isten, az ateistáknak meg az, hogy nem. Csak bizonyítani egyik sem tudja az állítását - ezért beszélünk hitről. A tudományban ugyanezt elméletnek hívják. Valójában az különbözteti meg a vallástól, hogy a tudomány nem állítja hogy az adott elmélet feltétlenül igaz. Sőt, akár egyszerre több elmélet is létezhet egy dolog leírására.

2022.08.14. 15:13:11

@midnight coder:
csak a róm.kat. egyház mondja, hogy létezik egy tévedhetetlen tanítóhivatal. és néhány karizmatikus irányzat vezetője gondolja magát tévedhetetlennek.

2022.08.14. 16:16:09

@sync:
gyors egymásutánban épül 4 akkumulátpr gyár debrecenben. hogy nehogy csődbe menjen az ország. szétbasszák debrecent. ha ez terszik a népnek (mert szeretnének 3 kínai és 1 koreai akkumulátor gyárban dolgozni), akkor tetszik. ha nem, akkor erre a ref. papság egy másodpercig sem fogja védeni a fideszt. a ref. papokat is a hívek választják.

a ref. egyház a populizmusra erősít rá. ha az fideszes, akkor arra. ha az fidesz ellenes, akkor arra is.

Wildhunt 2022.08.14. 16:34:04

@Serény Vélemény: a sátánizmus valahogy mindig eljut a gyermekáldozathoz. Az ókorban elégették őket a jó termésért, most abortálják a karrierért. Akkor templomi szexrabszolga lett belőlük, most LMBTP mesedélutánt tartanak nekik.

Gógita 2022.08.15. 12:33:17

@sync: Dawkinsnak ez a HITE!
Az ateistáknak is az a HITE!...

És előbb volt, avagy világszerte dominánsabb volt mindig a felsőbb erőkben, létezőkben való hit. Az ateizmus ezek TAGADÁSA.
Szintén puszta hit alapon.

Hogy egy hitnek vannak-e rítusai, közösségbe szerveződései..., csinálnak-e együtt valamit rendszeresen...., az mellékes.
Az már a hit következménye.

A lényeg, hogy ki, miben hisz?! Mert azon alapul a teljes világnézete.

Gógita 2022.08.15. 12:35:06

@midnight coder: A sátán, ördög, az a zsidó-ker. hitben nem isten! Hanem egy rendzavaró, ellenszegülő, a teremtés rendjét megrontó teremtmény.

Gógita 2022.08.15. 12:42:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az agnoszticizmus viszont tudományos, hiszen nem állít semmi bizonyíthatatlant. "

Az agnoszticizmus is tagadás, csak a sunnyogó fajta, mert a nyilvános tagadáshoz is gyávák. Lásd Tóta W.-t az agnosztikust! Semmi tudományosság nincsen benne.

Neki is ahhoz kell, hogy kívülállónak, függetlennek, semlegesnek láttassa magát (a bárhová elkötelezettek FELETT állónak!), aki nem köteleződött el sehová. Ezért nyugodtan lehet Isten-vallás-keresztény ellenes, hiszen ő csak "nem tudja"...!!!

Jó húsz éve egy hosszú vitában eljutottunk Tótával odáig, hogy fekete-fehéren állást tudott volna (kellett volna) foglalni, de nem tette meg. Mert oda lett volna a "szellemi fölénye", amit az agnosztikusságára támaszkodva hisz magáról.
A tudomány valójában a tagadók, semlegesek ellensége.

Gógita 2022.08.15. 12:48:48

@sync: " Nem elég, ha cáfolja Isten léte melletti bizonyítékokat?
A vallás állít valamit. A bizonyítás terhe azé, aki állít. "

És ez meg is történik. pl. az Értelmes Tervezettség elméletének szakemberei által! Csak alig ismeri ezeket valaki, mert szembe megy a mai hitekkel. :-(

Az ateisták valójában semmit nem tudnak ezen érvekből, meglátásokból cáfolni! Inkább nem vesznek róluk tudomást! Vagy tudománytalan sarlatánságnak bélyegzik - ugyan az, mint egy vitában nácizni az ellenfelet!. hogy ne kelljen az érveivel vitázni!

Gógita 2022.08.15. 12:51:18

@sync: "A bizonyítás terhe azé, aki állít. "

A "nincs Isten" is ÁLLÍTÁS! Tehát igazolni kell!
Ugye?

sync 2022.08.15. 12:55:17

@Gógita: Nem állítás, hanem tagadás. Miért kellene igazolni?

Gógita 2022.08.15. 12:55:30

@cvsvrs: "mert kálvint nem tekintik tévedhetetlennek."

Hát..., melyik tanítását dobták ki, mint tévedést?

Gógita 2022.08.15. 12:57:10

@sync: Mert a nincs Isten állítás!

A "nem tudom" az a nem állítás.
A nincs Isten egy teljesen konkrét állítás és álláspont. Tehát ugyanúgy igazolásra szorul.

Gógita 2022.08.15. 12:59:57

@sync: "A református egyházat tokkal-vonóval felvásárolták. Lelkészei a Fideszre való szavazást hírdeti a szószékről"

Nagyon helyesen! Azért küldünk a Parlamentbe képviselőket, hogy minket képviseljenek. Ebben az egyházaink adhatnak útmutatást. Nagyon is.

Még így is sok hülye szavaz az ellenségére.

Gógita 2022.08.15. 13:05:25

@sync: "miközben az Aranyborjúnak hódolnak. "

Az, hogy a minket képviselőket küldjük a Parlamentbe alapvető és racionális döntés. A minket nem támogatókat kellene?

Ennek semmi köze aranyborjúhoz. Ez logikus és racionális döntés, mert ez szolgálja a MI érdekeinket és értékeinket.

Mindenki más nem UGYANÍGY tesz?
A saját érdekei szerint szavaz.

2022.08.15. 13:41:52

@Gógita:
a kálvinizmus eltörlése megint csak valamilyen tévedhetetlen tanítóhivatalt előfeltételez.

van egy élő egyház. népegyház. és abban van egy a népszokásokhoz hasonló egyházi szokásjog, szokásrend. a népvallás van egy zsinat, ami adott esetben tilthat. maguk a hívek választják a papságot. maguk a hívek alakítják az egyházat.

Yorg 2022.08.15. 13:49:22

@cvsvrs: Azok a hívek, akik szíves közlésed szerint templomba se járnak "arrafelé"? Baromi élő lehet akkor az a "népegyház".

2022.08.15. 14:14:37

@Yorg:
olyan nagyon sokan nem járnak templomba. attól még léteznek közösségek. az elsődlegesen nem a templomtól van. nem feltétlen a papoktól való.

2022.08.15. 14:23:20

@Yorg:
a fidesz telepít 4 akkumulátor gyárat debrecenbe. és ebből adódik majd valamiféle népítélet. lehet, hogy az, hogy szuper lesz a sok új munkahely és az ukrán és román vendégmunkások. lehet, hogy ez lesz. valami lesz. a papok ehhez igazodnak.

2022.08.15. 14:24:17

@Yorg:
a reformátusságba na papság arra való, hogy a nép hangját felerősítse. és ha a többség fideszes, akkor az a fideszt erősíti. ha nem, akkor nem.

Yorg 2022.08.15. 14:29:14

@cvsvrs: A választások előtt a 4-ből három már tudott volt. Majd nyilván a negyediktől fog betelni a pohár.

2022.08.15. 14:39:12

@Yorg:
lehet, hogy a negyediktől telik be a pohár. nyilván. és az is, hogy nem. ez majd elválik.

Yorg 2022.08.15. 15:03:11

@cvsvrs: Az a papság, aki szerinted a néppel szinte nem is találkozik. Aha.

Yorg 2022.08.15. 15:14:54

@cvsvrs: Lehetni kb. minden lehet. Csak éppen az egyik eshetőség jóval valószínűbb, mint a másik. És az nem a pohárbetelés. Nem látom a hírekben az össznépi tiltakozást a CATL gyár ellen.

2022.08.15. 15:43:00

@Yorg:
nem az a kérdés, hogy legyen-e akkumulátor gyár, vagy ne legyen. ha valakik így döntenek, akkor legyen. pro-test. próbáljuk ki. ha a fidesz szétbassza debrecent, és annak környezetét, akkor debrecen is szétbassza a fideszt. és azt jelentené, hogy a fidesz úgy végzi mint a többi rendszerváltó párt. és ez is lehet. és az is lehet, hogy nem.

Yorg 2022.08.15. 15:47:29

@cvsvrs: "akkor debrecen is szétbassza a fideszt"

:D Álmodik a nyomor.

2022.08.15. 15:48:04

@Yorg:
a ref. papság hogyne találkozna a köznéppel. csak elsődlegesen nem a templomban. a ref. papnak van családja, felesége, gyerekei, rokonsága, baráti, ismerősi köre.

Yorg 2022.08.15. 15:49:49

@cvsvrs: Még a végén kiderül, hogy a református lelkészek se járnak templomba "arrafelé" :D

2022.08.15. 15:54:27

@Yorg:
debrecen szétbaszta az mdf-et. szétbaszta az mszp-t és az szdsz-t és a jobbikot is. ugyanígy szétbaszthatja a fideszt is feltéve, hogy úgy adódik. nem budapesten, hanem debrecenben.

de persze lehet, hogy a kormány narratívája érvényesül. új munkahelyek, stb. és nincs tiltakozás.

Yorg 2022.08.15. 16:01:09

@cvsvrs: Enyhén szólva túlértékeled Debrecent.

Yorg 2022.08.15. 18:28:22

@cvsvrs: Valami jelet azért mutathatnál, hogy komoly esélye van egy Fidesz-buktának a közeljövőben. A kata-, rezsi-, fairtás, vagy mi miatti tüntetések eddig nagyon gyenge eresztések voltak.

Gógita 2022.08.15. 23:06:56

@Yorg: Tüntetni fognak, hogy "nem akarunk több munkahelyet Debrecenben!"

Gógita 2022.08.15. 23:11:13

@cvsvrs: Munkahely teremtéssel basszák szét?
Akkor irány Miskolc! Ott örülni fognak. Pedig ellenzéki a polgi és a közgyűlés. Meg van még pár város, ahol nem bánnák, ha pár százmilliárdos beruházással basznák szét őket.

Gery87 2022.08.19. 15:11:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt hogy kitalálok valamit és nem tudod bizonyítani hogy nincs, nem jelenti hogy létezik!
Pl a repülő spagettiszörny és Russell teáskannája pont erre példa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 15:18:51

@Gery87:

Amiről nem tudom bizonyítani, hogy nincs, arról nem állítható, hogy nincs. Itt követik el a hibát az ateisták.

Gery87 2022.08.19. 16:28:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát van spagetti szörny meg láthatatlan teáskanna meg isten?
És miért pont az egyikben higgyek vagy a másikban?

Nekem pusztán ennyi bajom magával a vallással, hogy egyik sem tudja bizonyítani hogy van és hogy a másiké miért nincs!
Így nézve bár lehet hinni, csak eléggé értelmetlen, meg logikátlan valójában mindenben kéne hinni hogy bizton nyerj:)
Logikád alapján ugyanis minden van amiről nem tudod bizonyítani hogy nincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 16:40:04

@Gery87:

"Nekem pusztán ennyi bajom magával a vallással"

Akkor az ateizmussal is kell, hogy bajod legyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 16:40:55

@Gery87:

"Logikád alapján ugyanis minden van amiről nem tudod bizonyítani hogy nincs."

Sose mondtam ilyet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 18:29:21

@cvsvrs:

Miért lenne jobb axióma a "nincs Isten", mint a "van Isten"?

Gery87 2022.08.19. 22:02:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondani sok mindent lehet, igen.
A vallások is ezt teszik.

"Akkor az ateizmussal is kell, hogy bajod legyen. "

Bajom nincs, mert még mindig logikusabb meg érthetőbb ha valaki azt mondja azt fogadja el amit lát és bizonyítható empirikusan mint bármi mást ami vagy van vagy nincs....

Ha röviden kell válaszolni azt szoktam mondani hogy ateista vagyok. Ha bővebben akkor meg azt hogy nem tudjuk mi a világmindenség oka és egyáltalán mi az, de nem is fontos igazán és nem is valószínű hogy valaha megtudjuk. Ezért bármiben hinni felesleges és önámítás.

"Sose mondtam ilyet. "

De állítod hogy van isten, a teremtő egy keresztény isten. Csak épp bizonyítani nem tudod semmivel hogy miért pont ő van és nem a spagettiszörny. hited teljesen választásszerű és nem megalapozott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:05:27

@Gery87:

Miért lenne logikus bármit is állítani bizonyítás nélkül?

Gery87 2022.08.19. 22:06:51

Egyébként mint mondtam engem nem érdekel igazán egész már régóta, mert szerintem a "megismerhetetlent, felfoghatatlant" kár üldözni.
Mert kevesek vagyunk hozzá.
Mint egy videójáték karaktere, vagy ahogy macska sose fogja felfogni hogy a madár nem a képernyő mögött van és igazából ott sincs!
ha feltekintünk az égre, vizsgáljuk a világmindenséget simán lehet ugyanez a helyzet...ki tudja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:07:26

@Gery87:

Azt állítom, van Isten, s ez nem bizonyítható sehogy.

Mi az a spagettiszörny? Ha jól emlékszem, ez gyakorlatilag Isten szinonímája. Azaz van.

Nem látom, mi a spagettiszörny definíciója, ez miben különbözik Isten definbíciójától.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:09:21

@Gery87:

Minden macska rájön előbb-utóbb, a tv-ben lávő madár nem "igazi" madár.

Gery87 2022.08.19. 22:09:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha valamit tudsz empirikusan bizonyítani, leírni az logikus nem?

Gery87 2022.08.19. 22:14:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem jön rá, arra "jön rá" hogy nem tudja elkapni, nincs ott...és feladja, érdeklődése az inger iránt megszűnik...azt sosem fogja fel a kis agyával hogy az nem madár és ott se volt, egy digitális kép vagy videó csupán az interneten. Eleve magát az okot, forrást nem érti. Számára a monitor mint fizika tárgy létezik, de nem érti mi a célja, hogy működik, a madár mint vizuális inger van számára ahogy a madárhang is de a videó és a hangfal már felfoghatatlan a fizikai létén túl....

Gery87 2022.08.19. 22:15:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami pont annyira "igaz" és szent mint bármi más amire azt mondják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:18:27

@Gery87:

Nyilván n em tudom milyen macskának lenni, de v an 2 macskám is. S legelőször vagy az első pár alkalommal még azt hiszi, az egy madár ott, majd rájön, nem igazi, azaz nem felel meg amacska madár-fogalmának.

A kutya pont ugyanez,csak gyorsabban tanul.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:21:27

@Gery87:

De nem ez a kérdés.

A vallás hivatkozhat arra, hogy valami van, amire nincs bioznyíték, hiszen azt állítja, nem minden racionális.

Míg az ateizmus azt állítka magáról, hogy racionális, így nem tehet bizonyíthatatlan állítást.

Ez az ateizmus belső logikátlansága. Míg a vallás esetében minden koherens.

Gery87 2022.08.19. 22:27:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Megragadsz annál hogy nem igazi madár és ezt tudja.
De magát a nem igazi madarat létrehozó fogalmakat nem fogja érteni soha.
Márpedig ez a lényeg.

Gery87 2022.08.19. 22:31:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ilyen alapon viszont mindegyik igaz lehet, vagy egyik sem...akkor mi alapján mondod hogy "nem! csak az én hitem az igazság, a többiek tévednek"?

Mert lehet azt mondani hogy nekem a csokis maffin jön be nem a lekváros, meg hogy épp piros kocsit vettem, nem feketét mert ez tetszett...na de az nem hit ha azt mondod "épp most a keresztény isten tetszik ezért ő van nekem és kész."

A hit arról szól, nekem igazam van mások tévednek" csakhogy ezt mondja mindegyik:) ezért hit.
logikátlan és bizonyíthatatlan!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:34:33

@Gery87:

A kutyáknál ezt sokszor láttam. Először reagál, majd megszagolja a monitort, s mivel nincs meg a szükséges szaga, onnantól nem veszi komolyan a képet se.

Csak kis kölyökkutyát lehet átverni, őt is csak 2-3 alkalommal. Onnantól megjegyzi.

Gery87 2022.08.19. 22:34:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A vallás hivatkozhat arra, hogy valami van, amire nincs bioznyíték, hiszen azt állítja, nem minden racionális."

Minden vallás ezt mondja. Így egymást sem tudják érdemben kritizálni, sem bizonyítani a sajátjukat!

Gery87 2022.08.19. 22:37:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Még mindig nem érted:)
Tudja hogy mi az a monitor? nem tudja. tudja miért nem igazi a madár és ha nem az akkor mi? Sose tudja meg, . Egy tereptárgy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:37:46

@Gery87:

De ateista szemszögből ez nem segít. Vallási szempontból meg végképp lényegtelen. Hiszen ez már a különbözőú felfogások harca, s nem maga afelfogás kérdése.

Hiszen abban megegyezünk, hogy van természetfeletti, a vita csak ennek a pontos leírása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:43:58

@Gery87:

Ezért hit kérdése az ember melyk vallást követi. Meg persze van kulturális meghatározottság is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:45:25

@Gery87:

Azt gondolja valószínűleg, ez amolyan madárutánzat, nem igazi madár, ami elég jól közelít a valósághoz.

Gery87 2022.08.19. 23:07:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De nem tudod leírni mert nincs mivel.

-Az ateista macska szerint. a monitor egy ketrec abban van a macska, és van egy ajtó rajta, csak meg kell találni.
-A vallásos macska szerint a madár a monitorketrecben van, mert odatették, az ajtaja meg kinyílik csak hinni kell benne.

Gery87 2022.08.19. 23:10:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A macska nem tudja mi az a fogalom hogy "utánzat."
reagál rá mint az igazi madárra, aztán siker híján, már nem reagál rá. ennyi.
Egy percet nem gondolkodik el a madár vagy madárság mibenlétén, vagy ennek mi az oka.

Gery87 2022.08.19. 23:14:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na de ez a választás, megalapozatlan.
Alátámaszthatatlan.

Amivel semmi baj nem lenne ha annyit állítana "a cukorka vagy a jobb vagy a bal kézben van, szerintem bal".
De azt állítja "biztos hogy ott van, aki a jobb kezet választja biztosan téved."
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása