A liberalizmus gyereknevelési programja a sátánizmuson alapszik.
"Alkosd újra a világod!", "Add önmagad!", "Tégy ahogy jól esik!" - mondja a Cartoon Network.
A józan ésszel is szembegy, hiszen közismert tény: a kisgyerek bűntelenül gonosz, azaz állatias ösztönlény. Pont ezért foglalkozott minden eddigi társadalom a gyerekek nevelésével.
Itt a javaslat: mindez marhaság, a gyerek jobban tudja, nem szabad őt nevelni.
A legaljasabb, hogy ezt persze ők se gondolják komolyan. Vajon mi lenne a reakció, ha a gyerek úgy alkotná újra a viláégát, hogy abban nem kapnának helyett a liberális értékek, ha így adná önmagát és a liberális elvekkel szembe tenné azt ami jól esne neki? Azonnal pszichiáterek és pszichológusok hada venné őt kezelésbe.
Szóval a jelszavak valódi jelentése: "Alkosd újra a világod a mi értékrendünk keretein belül!", "Add önmagad, ha egyetértesz velünk!", "Tégy ahogy jól esik, ha az esik jól, ami nekünk jól esik!".
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
midnight coder 2022.08.13. 07:57:38
A teremtsd újra a világot ezen a szinten kb. annyit jelent, hogy légy kreatív. Ami bizony nagyon ráférne gyerekre, felnőttre. Amúgy ebből a szempontból pont az újbaloldal a legkonzervatívabb: a bolygó bioszféráját csak úgy lehetne megmenteni, ha nagyon gyorsan kompenzálnánk a globális felmelegedést. De ez ellen a bolygómérnökösködés ellen úgy tiltakoznak a zöldkomcsik mint a disznó a herélés ellen - nem véletlenül, ők mostanság leginkább a felmelegedésből élnek, és a hatalom mégiscsak fontosabb mint a bioszféra.
Az add önmagaddal sincs alapvetően nagy baj, pláne ha be is tartanák, Pl. nem akarnának egy introvertáltból mindenáron extrovertáltat csinálni.
A tégy ahogy jólesik a leginkább vitatható. De valahol ennek is van értelme: Pl. a szaladgáló gyerekre ezerrel rászólnak hogy ne szaladgálj, aztán meg küldik naponta tornaórára mert elhízott.
2022.08.13. 09:43:43
a klímaváltozásra egyelőre működő high tech megoldások nincsenek. jönnek az elektromos autók. nem bocsátanak ki co2-t. csak kell hozzá egy rakás akkumulátor, bányák, akkumulátor gyárak, ezekből lesz egy rakás környezeti kár.
debrecent környezeti értelemben szétbassza a fidesz. mert növelni kell a gdp-t. óriás kínai üzemekkel. ezek nyilván nem környezetbarát megoldások. a városi elektromos buszgyárat ugyanez a fidesz leállítja. pedig az is egy haver vezeti. csak az nem növeli úgy a gdp-t, mint a haveri építési vállalkozói, akik a száraz homokot kezdik el lebetonozni. és ezek után vízigényes ipari üzemeket telepítenek. a potenciális környezeti károk óriásiak.
klímapolitikában a realitás az, hogy a high tech ipari termelést nagyon erősen korlátozni kellene. mégpedig úgy, hogy a közösségi megoldásokat kell ingyenessé tenni. ingyenes tömegközlekedés például. fel kell számolni a mély szegénységet. a hajléktalnokat. pl. errefelé a buszgyár szerződik a hajléktalanszállóval, hogy a legegyszerűbb elemeket ők gyártsák le. ha a hajléktalan szereli és mossa üléshuzatot, akkor nem hugyozza össze. ez az, amit a fidesz jól csinál. a reform buszokba bevonja a református egyházat. az ugye részleges kommunizmus. amit úgy hívnak, hogy szocializmus. keresztényszocializmus. refomkommunizmus.
az ingyenes közösségi megoldádok mellett alacsony technológiai szinten kellene fejleszteni. egyszerű analóg megoldásokkal. józan parasztésszel. ami ugye multik nélkül is lehetséges. ez pedig ugyebár a feudalizmus. refomációval. döbrögi uraságok nélkül.
és ez nem zárja ki a kapitalista megoldásokat se. ez a közepes technológiai fejlettségi szint. pl. hidrogénhajtás, ami egy előző generációs technológia. ez a kapitalizmus reformja.
és ezek legfeljebb a mikroklímát változtatják meg. aztán lehet, hogy lesz valami olyan csoda megoldás, amivel mindenki olyan klímát teremt magának amilyet akar. egyelőre ilyen nincsen.
2022.08.13. 09:58:30
magyarország a mikroklímát tudja befolyásolni. szomszédaival a kárpát-medencét és az alpeseket, szövetségi rendszerben a duna medencében és közvetlen környezetében .ehhez szinte minden technológia adva van. nyilván nem kellenek kínai üzemek. és akkor ebből azért el lehet érni egy olyan jólétet, ami egy átlag németnek vagy magyarnak megfelel.
lehet, hogy ebből nem lesznek globálisan versenyképes üzemek. nem is feltlétlen kellenek. mi a francért kellene a lehetős legolcsóbb autót előállítani. az a fogyasztó célja. a termelőnek az a célja, hogy az olcsó a lehető legdrágább legyen. és ezt a kettőt kell egyensúlyba hozni. és ezt akár a duna-medencében és környezetében meg lehet tenni. és abban kell óvni a környezetet. a mikroklímát.
és nyilván ezen túl kell tárgyalni az enszben, vagy egy új globális szervezetben. mert nyilván földkerekség egésze határozza meg az éghajlatot. partikuláris megoldásokat keresve lehet globális méretekben tárgyalni.
Gery87 2022.08.13. 13:32:36
Egyszerűen a fogyasztókhoz szóló reklámok ilyenek: kinyalják a segged képletesen és semmit nem várnak el tőled, "úgy vagy jó ahogy vagy" minden buli, szórakozás, könnyű...csak vedd meg amink van stb...tehát behízelgik magukat a zsebedbe...
Már egy mosogatószer reklám is arról szól hogy buli az egész mosogatás.
X csokit enni pedig elképesztően menő dolog...
Ha X mesecsatornát nézel akkor pedig az
"Mindennap inspirálódunk a rajongóinkból és a Cartoon Network most arra bátorítja őket, hogy ünnepeljék önmagukat, a személyiségüket, kedvenc időtöltéseiket. Az Alkosd újra a világod kampányt azért indítottuk el, hogy a gyerekek jól érezzék magukat, és tudják, hogy mindenki számít, mindenkinek vannak jó tulajdonságai, izgalmas képességei. A Cartoon Network merész, vicces és befogadó stílusa a kampányban is visszaköszön"
Én ebben így semmi rosszat nem látok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.13. 13:46:14
Tudom. Én is ilyen cégnél dolgozom, ahol tisztán pénzügyi okokból nyomatják a hülyeséget. De sajnos ettől még ennek rendkívül rossz a hatása.
SoltBrain 2022.08.13. 14:28:43
Fontos leszögezni, hogy - mint minden vallásnak - a sátánizmusnak is több ága van. Ami ebből a szempontből érdekesebb, az az Anton LaVey-féle Sátán egyháza. Lényegét tekintve az az ember kombinálta a liberalizmust és az ateizmust, hogy kifejlessze az ő sátánista eszmeiségét, ami az önmegvalósításról szól állítása szerint.
Lehet, hogy terjed az eszmeisége, mert a liberalizmus eszméje kezd összefonódni az ateizmussal, legalábbis úgy érzékelem. Az önmegvalósítás pedig a gyakorlatban sok embernél az önzőséghez vezet, sajna azt látom.
midnight coder 2022.08.13. 15:16:01
midnight coder 2022.08.13. 15:30:18
Egy lófüttyöt nincsenek. A bolygó már évmilliók óta produkál lehűléseket. Ehhez elég egy-két nagy vulkánkitörés. Aminek a hatását fél kézzel bármikor megcsináljuk mi is. Csak ez politikai döntés kérdése. Amúgy szerintem a mostani gyors felmelegedésnek pont a zöldek az okai, és nem csak az atomerőmű bezárásokkal, de azzal is, hogy a 90-es évektől kivontuk az üzemanyagból a ként. A kén ugyan egyrészt valóban csúnya rossz anyag ami savas esőt csinál - ugyanakkor a sztratoszférában visszaveri a napsugárzás jó részét.
"csak kell hozzá egy rakás akkumulátor, bányák, akkumulátor gyárak, ezekből lesz egy rakás környezeti kár"
Ez a kisebbik gond. Egyrészt ez a kár kontrollálható - szemben a globális felmelegedéssel - másŕészt akksit sokféleképpen lehet gyártani.
A gond igazából nem ez, hanem az hogy ha ma minden eladott autó elektromos lenne, akkor is kellene úgy 30 év addig, amíg az összes széntüzelésű autó eltűnik - és ez csak az autók. És csak a fejlett országok. Másrészt, ha teszem azt 30 év múlva klímasemleges lenne az emberiség - ami szerintem kizárt - az a CO2 akkor is ott lesz a levegőben. És nem, erre a problémára nem az a megoldás, hogy védd a fákat egyél hódot, mert a fák ugyan megkötnek némi CO2-t, de ahhoz hogy eltűnjön a CO2, az emberiségnek sok évszázadig kellene fát ültetnie, kivágnia és elásnia fõállásban. Arról nem is beszélve, hogy addigra már régen annyi lesz a kisfókáknak és nem csak azoknak. A debreceniek pedig tárt karokkal fogadják majd az arab bevándorlókat, mert megmutathatják nekik hogy hogyan kell tevét tenyészteni és általában életben maradni a sivatag közepén.
Gery87 2022.08.13. 17:51:53
Az önmagában nem baj ha önbizalomra és toleranciára nevelik a kis szarosokat, elég gecik tudnak lenni és depisek is.
Ha egymással megértőbbek az nem baj, persze nem egy mesecsatorna fogja megnevelni őket.
vasútihíd 2022.08.13. 18:25:11
Azt, hogy mi a hatása mindenki maga vagy részben az elején a szülők döntik el mert az embereknek van szabad akaratuk azaz a saját döntésük hogy mi befolyásolja őket és a családjukat és az interneten minden és az ellentéte is olvasható még te is.
Mindenkinek Igaza van 2022.08.13. 18:48:13
Az a baj, h mindenki azt hiszi, h minden jar neki, amit meg tud fizetni. Amit nem tud megfizetni, az csak jarna, ha lenne annyi penze.
Mi a f@szert nem lehet felfogni, h tulfogyasztas van, olyan dolgokat allitanak elo es vasarolunk meg, amire ha szuksegunk is van, kb 5 percig v 1 napig, aztan elunjuk es kuka, v jo esetben eladjuk olcsobban. Tehat nincs is ra szukseg, csak jopofa, vicces, szines, izletes, v van belole vegtelen csak mindig elfelejtjuk elhozni, stb.
Amig az egyeni felelossegvallalas nincs az ember agyaban es sziveben, amig a nagyobb, erosebb, szebb, gyorsabb auto a divat, a meno. Amig arra elvezunk, h ket kerekkel puffogjunk hobbibol a szabadsagerzet illuziojat kergetve, amig az agyatlan, szivtelen vevot megvezetheti a profitehes akarki az erzekszerveikre hatva, addig eselye nincs tulelni az emberisegnek, luxusjaraton ulunk a pokol nevu vegallomas fele mikozben az utodaink jovojet eljuk fel.
Hogy kell a nyugdijat megoldani? Meg tobb gyerek...
Ertitek? Mindig tobb kell!
sync 2022.08.13. 19:46:58
2022.08.13. 20:16:24
a biblia elég pontosan megmondja, hogy mi a sátánizmus.
a materalizmus. (4), a globalizáció/totatlitás (5) és a defetizmus (9).
Lukács 4,1-13
1 Jézus pedig Szent Lélekkel telve, visszatére a Jordántól, és viteték a Lélektől a pusztába
2 Negyven napig, kísértetvén az ördög által. És nem evék semmit azokban a napokban; de mikor azok elmúltak, végre megéhezék.
3 És monda néki az ördög. Ha Isten Fia vagy, mondd e kőnek, hogy változzék kenyérré.
4 Jézus pedig felele néki, mondván: Meg van írva, hogy nemcsak kenyérrel él az ember, hanem az Istennek minden ígéjével.
5 Majd felvivén őt az ördög egy nagy magas hegyre, megmutatá néki e föld minden országait egy szempillantásban,
6 És monda néki az ördög: Néked adom mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét; mert nékem adatott, és annak adom, a kinek akarom;
7 Azért ha te engem imádsz, mindez a tied lesz.
8 Felelvén pedig Jézus, monda néki: Távozz tőlem, Sátán; mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj.
9 Azután Jeruzsálembe vivé őt, és a templom ormára állítván, monda néki: Ha Isten Fia vagy, vesd alá magad innét;
10 Mert meg van írva: Az ő angyalinak parancsol te felőled, hogy megőrizzenek téged;
11 És: Kezökben hordoznak téged, hogy valamikép meg ne üssed lábadat a kőbe.
12 Felelvén pedig Jézus, monda néki: Megmondatott: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet.
13 És elvégezvén minden kísértést az ördög, eltávozék tőle egy időre.
SoltBrain 2022.08.13. 21:16:24
midnight coder 2022.08.13. 21:27:17
midnight coder 2022.08.13. 21:33:18
Ami nagyjából így is van. Ha nincs rá pénzed akkor max. jár, de nem jut.
"Mi a f@szert nem lehet felfogni, h tulfogyasztas van, olyan dolgokat allitanak elo es vasarolunk meg, amire ha szuksegunk is van, kb 5 percig v 1 napig, aztan elunjuk es kuka, v jo esetben eladjuk olcsobban. "
Nem túlfogyasztás van, hanem a technológia fejlődött picit rossz irányba, amit korrigálni kell.
De a zöldek másszunk vissza a fára megközelítése pont akkora baromság mint minden amit a komcsik valaha is kitaláltak. A bioszféra megvédésének az első lépése annak a belátása lenne, hogy a baloldal mint olyan baromság, ami onnan jön az garantáltan katasztrófához vezet. Lásd egész szocializmus. Azaz a környezetvédelmet első körtben le kellene választani a baloldali politizálásról. Ellenkező esetben az lesz ami most is van: a zöldek jóval többet ártanak a bolygónak mint amit használnak.
midnight coder 2022.08.13. 21:44:03
Gery87 2022.08.13. 21:51:18
Hogy lehet sátánista valaki aki ateista?
Sátán ugye nem egy empirikusan bizonyítható racionálisan létező biológiai lény hanem egy anyagon túli isteni lény...innentől kezdve aki hisz a szarvas patás gonosz izében az nem ateista, hanem bolond vagy kókler!
Billy Hill 2022.08.13. 22:26:51
Ezért is kezdeném részemről a diszkontláncok heti akciós újságainak a kipurgálásával... Hetente érkezik 1 kg elpazarolt fa és nyomdafesték. Ott a kicseszett okostelefon meg a lapozató PDF-ek - az egész nyomtatósdit e téren tiltani kellene. Nem most, már 5 éve.
Gógita 2022.08.14. 00:07:15
"Három évvel ezelőtt az egyik legnagyobb üdítőmárka „Love is Love” (A szeretet, az szeretet) című kampánya váltott ki hangos politikai és vallási vitákat hazánkban, az LMBTQ-közösséghez tartozó személyek pedig negatív célpontokká váltak. Több helyen kezdtek átnevelőtáborokról beszélni, a katolicizmus pedig a gyűlöletbeszéd mellé állt.
„A Vatikán szemében az LMBTQ-jogok nem tartoznak az emberi jogokhoz. A jelenlegi pápa az első, aki az egész eddigi gyakorlathoz képest másképpen kommunikál a közösség felé. Akárcsak a judaizmus esetében, a keresztény vallást űzők körében is nyitottabbak azok, akik Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban élnek és tevékenykednek. Idehaza az itthoni politikával kooperálnak a vallási vezetők, így olvasatukban a család egy anyából és egy apából áll. Az LMBTQ-embereket már-már démonizálják, ugyanakkor ez nem valós félelem. Akárcsak a politikában, a vallásban is a hatalomról szól a diskurzus. Az emberek irányításának vágya áll a háttérben, ilyen szempontból az LMBTQ-emberek eszközök azokban az országokban, ahol erre fel lehet őket használni” – magyarázta Perintfalvi Rita. "
index.hu/fomo/2022/08/13/sziget-2022-fesztival-magic-mirror-vallas-keresztenyseg-zsidosag-buddhizmus-lmbtq-lior-bar-ami-rabbi/
Gógita 2022.08.14. 00:12:43
Minél jobban eltávolodik a zsidó a zsidó/izraelita hittől és a keresztény a kereszténytől, annál nyitottabbak, elfogadóbbak..., lesznek a többi hit és a pogányság iránt!
És NEM JOBB KERESZTÉNYEK vagy zsidók!
Ahogy Perintáék igyekszenek eladni a hamis tanaikat.
Gógita 2022.08.14. 00:21:02
PONTOSAN!
És ne kerülje el a figyelmünket a színezés sem!!! (Most, hogy a Pride már 365 napos lett a fejlett, progresszív nyugati világban.)
Gógita 2022.08.14. 00:24:40
Persze. A legutóbbi jégkorszakot is kompenzálhatták volna, csak hát...
Ne viccelj.
A klíma változik. Vele együtt kell változtatni a túléléshez, nem szembevizelni a szélviharral, esély nélkül.
Gógita 2022.08.14. 00:39:59
Most ez folyik.
Ezért szivárványos ez is.
Gógita 2022.08.14. 01:40:44
Az ateizmus is egy ezek közül. Egy hit-vallás a világról. Szerintem a világ...
Gógita 2022.08.14. 01:57:07
Ott a feloldás, hogy az ateizmus, vagyis a tagadás, az Istenben való hit inverze, maga is a Sátán műve. :-)
Azaz az ateizmus (materializmus, evolúciós hit, vagyis, hogy az ember Isten nélkül állt elő a földből, stb.) is egy eszköz az Isten elleni harcában.
Hogy az ember megszakítsa a kapcsolatát Istennel a teremtőjével, ahhoz mi lenne jobb annál, hogy azt hiszi, nincsen, nem létezik?
Erre jó az ateista hit!
Gógita 2022.08.14. 02:03:34
Így van. De nem az ördög szavára!
midnight coder 2022.08.14. 07:25:34
midnight coder 2022.08.14. 07:42:09
A sátánizmus ördögimádat. Ez azt jelenti, hogy nem a Jehova nevű istent imádja hanem a Lucifer nevűt. De ez ugyanúgy istenhit, csak másképp hívják az istent.
Ha nem hiszel semmilyen istenben, akkor az ördögben sem hiszel, és pláne nem fogod imádni.
"Azaz az ateizmus (materializmus, evolúciós hit, vagyis, hogy az ember Isten nélkül állt elő a földből, stb.) is egy eszköz az Isten elleni harcában. "
Ezzel nemigen van beljebb, hiszen ha az ember nem hisz Istenben akkor benne sem fog.
Másrészt, ha feltételezed hogy van természetfeletti, és odajön hozzád valaki ilyen hatalommal, és azt mondja hogy ő Isten, akkor te mint mezei halandó honnan tudod azt eldönteni, hogy valóban az Istennel beszélsz és nem a Sátánnal? Illetve, Mózes bácsi honnan tudta? Azért mert az égő csipkebokor azt mondta neki? És mi van, ha hazudott? Mózes bácsi kurvára nem volt abban a helyzetben, hogy ellenőrizni tudja. Aztán Mózes bácsi lejött a hegyről a tízparancsolattal, benne hogy Ne ölj, utána pedig lelkesen részletezik hogy a dicső ősök épp kiket hánytak kardélre, erőszakoltak meg, stb. természetesen Isten segedelmével. Pár fejezettel később Mózes bácsi már maga is csinál olyan dolgokat, amik alapján ma simán elítélnék Hágában emberisességellenes bűncselekmény miatt.
"Hogy az ember megszakítsa a kapcsolatát Istennel a teremtőjével, ahhoz mi lenne jobb annál, hogy azt hiszi, nincsen, nem létezik? "
Igazából ilyen kapcsolata ezer évvel ezelőttig eleve csak a zsidóknak volt (sőt, Mózes előtt nekik sem), az emberiség többi része nem igazán érdekelte Istent, és igazából az emberek is egész jól elvoltak a zsidók istene nélkül. Mi több, egy rakás országban ma is elvannak (hinduk, buddhisták, stb).
2022.08.14. 08:10:36
ez a róm. kat. magyarázat. a sátánizmus az őspogány fényvallás. annak is istene lux, lucifer.
a biblikus magyarázat a fenti.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 08:44:44
Muszlimban tök ugyanez van, csak ott kevesebb a "reformer".
sync 2022.08.14. 09:00:36
Hol vannak az ateisták templomai, hol a papjai, hol vannak a szertartásai, imádságai? Az ateizmus lehet, hogy nézet, de nem vallás.A valláshoz sokkal több kell, mint nézetrendszer. Az ateisták nagy része elismeri, hogy nincs bizonyíték arra, hogy isten nem létezik. Egyfajta agnosztikus álláspontot vesz fel. Bármelyik vallás megengedi, hogy agnosztikus legyél? Nem, mert teljes odaadásodat akarja. Az iszlámból soha sem léphetsz ki, csak halálos fenyegetés mellett. Nem hiszem, hogy az ateisták megköveznének, ha azt mondanád, hogy valamennyire el kell fogadnom isten létezésést. Még Dawkins is azt írja, hogy nagyon kicsi esély van, hogy isten létezik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 09:07:18
Minden vallás ami racionálisan bizonyíthatatlant állít.
A tudomány pl. ezért NEM vallás. De az ateizmus nem tudomány, bármennyire is igyekszik ezt állatani magáról.
Az agnoszticizmus viszont tudományos, hiszen nem állít semmi bizonyíthatatlant.
sync 2022.08.14. 09:11:33
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 09:14:38
Nyilván lehet árnyalni.
Van aki szerint a vallás definíciója = irracionális állítás + természetfeletti.
Így a természetfeletti nélküli irracionalitás nem vallás persze.
Wildhunt 2022.08.14. 09:16:16
sync 2022.08.14. 09:56:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 10:08:41
Az ateizmus alapvető baja:
- azt állítja nem szabad bizonyítás nélkül semmit elfogadni,
- bizonyítás nélkül állítja Isten nemlétét.
sync 2022.08.14. 10:19:56
1. "azt állítja nem szabad bizonyítás nélkül semmit elfogadni," Ez inkább a tudományosság kritériuma. Persze sokan keverik az ateizmust a tudományossággal, hiszen a tudomány szerint ismereteink hiányosságait ne pótoljuk be Istennel. A tudomány nem mond semmit istenről, mert csak akkor tudna róla valamit állítani, ha tudná vizsgálni.
2. Miért kellene előállní bizonyítékokkal, hiszen megállapítottuk, hogy nem lehetséges valaminek a nemlétét bizonyítani. Nem elég, ha cáfolja Isten léte melletti bizonyítékokat?
A vallás állít valamit. A bizonyítás terhe azé, aki állít.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.14. 10:54:34
"ha cáfolja Isten léte melletti bizonyítékokat?"
Dehát ilyenek nincsenek.
"a tudományosság kritériuma"
Az ateizmus, a fősodrú, magát tudományos világnézetnek állítja.
2022.08.14. 12:00:24
a tudomány formális axiomatikus elméletekből áll.
a logika bevezeti az elsőrendű nyelv fogalmát. és abból megalkotja a formális axiomatikus elmélet fogalmát. amiben bizonyos formulák azonos igazak. tehát nemcsak logikai axiómák vannak. hanem bármilyen lófaszkarikát állíthat az elmélet.
ebből azt szokás kanonizálni, ami összhangban van a matematikával. vagy ha nincs összhangban, legalább nem mond ellent annak.
Serény Vélemény 2022.08.14. 12:53:13
Serény Vélemény 2022.08.14. 12:56:08
Pl az egyik fontos szertartás az abortusz.
2022.08.14. 14:07:14
a reformátusság megengedi, hogy agnosztikus legyél. azt is megenegedi, hogy ateista legyél. az azt mondja, hogy beleszülettél egy vallásfelekezetbe. választhatsz egy gyülekezetet. abban választhatsz vezetőket. és abból szerveződik az élő egyház. az általános emberséget kell hirdetni nem evilági bölcseletre alapozva.
a nem evilági bölcselet az példázat. olyan, mint a népmese, a mítosz, a lengenda, a rege. egyszer régen nagyon régen, sűrű erdő közepében. volt egyszer egy ember szakálla volt kender. egyszer volt hol nem volt égból pottyant mese volt.
ha valaki hiszi jézus krisztust és úgy hiszi, mint a kockásfülű nyulat, de hiszi, akkor hívő. hiszi azt általános emberséget nem evilági bölcseletre alapozva.
egy reformátusnak nem kell kálvinistának lennie. miért kellene?
mondjuk én kálvinista vagyok, mert debrecen a kálvinista róma. úgy vagyok kálvinista, ahogyan a cipők sarka. az is kálvinista, mert a kálvinista rómára van alapozva. ezért a reformátusságból talán nem átkoznak ki. mert kálvint nem tekintik tévedhetetlennek.
a kedvenc néptanítóm a népmeséket asztrálmítoszti foglalaltban elemzi. ez népmese vagy egy a népmese ezen hőse kos tulajdonságú. és megmondja, hogy az micsoda. amit a fény és sötétség arányában értelmez. ez a racionalisták. arányokon alapul az évkörben.
amire te azt mondjod, hogy zagyvaság. az a vallás.
sync 2022.08.14. 14:18:00
2022.08.14. 14:24:00
a vallásos hit alapja az általános emberség és a nem evilági bölcselet.
ha valaki tőlem megmkérdezi, hogy te elhiszed, hogy létezik lúdas matyi? persze, hogy elhiszem. és erre azt mondják, hogy de azt fazekas mihály írta.ráadásul egy sumér népmesére alapozva. a nippúri fiút is hiszem. aki 6 ezer éves agyagtáblára írt mesét is hiszem. hiszem ezeket a példázatokat.
2022.08.14. 14:36:34
egy részét nyilván megvásárolták. tokkal vonóval aligha.
2022.08.14. 14:50:35
tessék, ide épül a catl akkumulátor gyár.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2022/catl_2.jpg
az ipari üzemek eddig is szétbaszták a környezetet. most majd még inkább szétbasszák.
debrecenben gyors egymásutánjában a negyedik akkumulátor gyár ami épülne. semcorp, ecopro bm, eve energy és most a catl. azt mondják, hogy ennek zéró környezeti hatása lesz. lehet. az is lehet, hogy egy ponton elkergetik el a fideszt. csak nem gyurcsány.
midnight coder 2022.08.14. 14:53:58
2022.08.14. 14:57:26
a formális axiomatikus elméletek is ilyenek. vannak alapfogalmak, amelyeket nem definiálnak. vannak alapigazságok, amelyeket azonos igaznak tartanak. és ezt rendszerbe foglalják.
midnight coder 2022.08.14. 14:58:19
2022.08.14. 15:00:48
az is lehet, hogy örülnek a 4 új akkumulátor gyárnak. és az is lehet, hogy annyira nem orülnek majd. ez kétesélyes.
midnight coder 2022.08.14. 15:04:40
2022.08.14. 15:13:11
csak a róm.kat. egyház mondja, hogy létezik egy tévedhetetlen tanítóhivatal. és néhány karizmatikus irányzat vezetője gondolja magát tévedhetetlennek.
2022.08.14. 16:16:09
gyors egymásutánban épül 4 akkumulátpr gyár debrecenben. hogy nehogy csődbe menjen az ország. szétbasszák debrecent. ha ez terszik a népnek (mert szeretnének 3 kínai és 1 koreai akkumulátor gyárban dolgozni), akkor tetszik. ha nem, akkor erre a ref. papság egy másodpercig sem fogja védeni a fideszt. a ref. papokat is a hívek választják.
a ref. egyház a populizmusra erősít rá. ha az fideszes, akkor arra. ha az fidesz ellenes, akkor arra is.
Wildhunt 2022.08.14. 16:34:04
Gógita 2022.08.15. 12:33:17
Az ateistáknak is az a HITE!...
És előbb volt, avagy világszerte dominánsabb volt mindig a felsőbb erőkben, létezőkben való hit. Az ateizmus ezek TAGADÁSA.
Szintén puszta hit alapon.
Hogy egy hitnek vannak-e rítusai, közösségbe szerveződései..., csinálnak-e együtt valamit rendszeresen...., az mellékes.
Az már a hit következménye.
A lényeg, hogy ki, miben hisz?! Mert azon alapul a teljes világnézete.
Gógita 2022.08.15. 12:35:06
Gógita 2022.08.15. 12:42:39
Az agnoszticizmus is tagadás, csak a sunnyogó fajta, mert a nyilvános tagadáshoz is gyávák. Lásd Tóta W.-t az agnosztikust! Semmi tudományosság nincsen benne.
Neki is ahhoz kell, hogy kívülállónak, függetlennek, semlegesnek láttassa magát (a bárhová elkötelezettek FELETT állónak!), aki nem köteleződött el sehová. Ezért nyugodtan lehet Isten-vallás-keresztény ellenes, hiszen ő csak "nem tudja"...!!!
Jó húsz éve egy hosszú vitában eljutottunk Tótával odáig, hogy fekete-fehéren állást tudott volna (kellett volna) foglalni, de nem tette meg. Mert oda lett volna a "szellemi fölénye", amit az agnosztikusságára támaszkodva hisz magáról.
A tudomány valójában a tagadók, semlegesek ellensége.
Gógita 2022.08.15. 12:48:48
A vallás állít valamit. A bizonyítás terhe azé, aki állít. "
És ez meg is történik. pl. az Értelmes Tervezettség elméletének szakemberei által! Csak alig ismeri ezeket valaki, mert szembe megy a mai hitekkel. :-(
Az ateisták valójában semmit nem tudnak ezen érvekből, meglátásokból cáfolni! Inkább nem vesznek róluk tudomást! Vagy tudománytalan sarlatánságnak bélyegzik - ugyan az, mint egy vitában nácizni az ellenfelet!. hogy ne kelljen az érveivel vitázni!
Gógita 2022.08.15. 12:51:18
A "nincs Isten" is ÁLLÍTÁS! Tehát igazolni kell!
Ugye?
sync 2022.08.15. 12:55:17
Gógita 2022.08.15. 12:55:30
Hát..., melyik tanítását dobták ki, mint tévedést?
Gógita 2022.08.15. 12:57:10
A "nem tudom" az a nem állítás.
A nincs Isten egy teljesen konkrét állítás és álláspont. Tehát ugyanúgy igazolásra szorul.
Gógita 2022.08.15. 12:59:57
Nagyon helyesen! Azért küldünk a Parlamentbe képviselőket, hogy minket képviseljenek. Ebben az egyházaink adhatnak útmutatást. Nagyon is.
Még így is sok hülye szavaz az ellenségére.
Gógita 2022.08.15. 13:05:25
Az, hogy a minket képviselőket küldjük a Parlamentbe alapvető és racionális döntés. A minket nem támogatókat kellene?
Ennek semmi köze aranyborjúhoz. Ez logikus és racionális döntés, mert ez szolgálja a MI érdekeinket és értékeinket.
Mindenki más nem UGYANÍGY tesz?
A saját érdekei szerint szavaz.
2022.08.15. 13:41:52
a kálvinizmus eltörlése megint csak valamilyen tévedhetetlen tanítóhivatalt előfeltételez.
van egy élő egyház. népegyház. és abban van egy a népszokásokhoz hasonló egyházi szokásjog, szokásrend. a népvallás van egy zsinat, ami adott esetben tilthat. maguk a hívek választják a papságot. maguk a hívek alakítják az egyházat.
Yorg 2022.08.15. 13:49:22
2022.08.15. 14:14:37
olyan nagyon sokan nem járnak templomba. attól még léteznek közösségek. az elsődlegesen nem a templomtól van. nem feltétlen a papoktól való.
2022.08.15. 14:23:20
a fidesz telepít 4 akkumulátor gyárat debrecenbe. és ebből adódik majd valamiféle népítélet. lehet, hogy az, hogy szuper lesz a sok új munkahely és az ukrán és román vendégmunkások. lehet, hogy ez lesz. valami lesz. a papok ehhez igazodnak.
2022.08.15. 14:24:17
a reformátusságba na papság arra való, hogy a nép hangját felerősítse. és ha a többség fideszes, akkor az a fideszt erősíti. ha nem, akkor nem.
Yorg 2022.08.15. 14:29:14
2022.08.15. 14:39:12
lehet, hogy a negyediktől telik be a pohár. nyilván. és az is, hogy nem. ez majd elválik.
Yorg 2022.08.15. 15:03:11
Yorg 2022.08.15. 15:14:54
2022.08.15. 15:43:00
nem az a kérdés, hogy legyen-e akkumulátor gyár, vagy ne legyen. ha valakik így döntenek, akkor legyen. pro-test. próbáljuk ki. ha a fidesz szétbassza debrecent, és annak környezetét, akkor debrecen is szétbassza a fideszt. és azt jelentené, hogy a fidesz úgy végzi mint a többi rendszerváltó párt. és ez is lehet. és az is lehet, hogy nem.
Yorg 2022.08.15. 15:47:29
:D Álmodik a nyomor.
2022.08.15. 15:48:04
a ref. papság hogyne találkozna a köznéppel. csak elsődlegesen nem a templomban. a ref. papnak van családja, felesége, gyerekei, rokonsága, baráti, ismerősi köre.
Yorg 2022.08.15. 15:49:49
2022.08.15. 15:54:27
debrecen szétbaszta az mdf-et. szétbaszta az mszp-t és az szdsz-t és a jobbikot is. ugyanígy szétbaszthatja a fideszt is feltéve, hogy úgy adódik. nem budapesten, hanem debrecenben.
de persze lehet, hogy a kormány narratívája érvényesül. új munkahelyek, stb. és nincs tiltakozás.
Yorg 2022.08.15. 16:01:09
Yorg 2022.08.15. 18:28:22
Gógita 2022.08.15. 23:06:56
Gógita 2022.08.15. 23:11:13
Akkor irány Miskolc! Ott örülni fognak. Pedig ellenzéki a polgi és a közgyűlés. Meg van még pár város, ahol nem bánnák, ha pár százmilliárdos beruházással basznák szét őket.
Gery87 2022.08.19. 15:11:23
Azt hogy kitalálok valamit és nem tudod bizonyítani hogy nincs, nem jelenti hogy létezik!
Pl a repülő spagettiszörny és Russell teáskannája pont erre példa.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 15:18:51
Amiről nem tudom bizonyítani, hogy nincs, arról nem állítható, hogy nincs. Itt követik el a hibát az ateisták.
Gery87 2022.08.19. 16:28:07
Tehát van spagetti szörny meg láthatatlan teáskanna meg isten?
És miért pont az egyikben higgyek vagy a másikban?
Nekem pusztán ennyi bajom magával a vallással, hogy egyik sem tudja bizonyítani hogy van és hogy a másiké miért nincs!
Így nézve bár lehet hinni, csak eléggé értelmetlen, meg logikátlan valójában mindenben kéne hinni hogy bizton nyerj:)
Logikád alapján ugyanis minden van amiről nem tudod bizonyítani hogy nincs.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 16:38:54
Állíthatsz bármit bizonyítás nélkül?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 16:40:04
"Nekem pusztán ennyi bajom magával a vallással"
Akkor az ateizmussal is kell, hogy bajod legyen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 16:40:55
"Logikád alapján ugyanis minden van amiről nem tudod bizonyítani hogy nincs."
Sose mondtam ilyet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 18:29:21
Miért lenne jobb axióma a "nincs Isten", mint a "van Isten"?
Gery87 2022.08.19. 22:02:42
Mondani sok mindent lehet, igen.
A vallások is ezt teszik.
"Akkor az ateizmussal is kell, hogy bajod legyen. "
Bajom nincs, mert még mindig logikusabb meg érthetőbb ha valaki azt mondja azt fogadja el amit lát és bizonyítható empirikusan mint bármi mást ami vagy van vagy nincs....
Ha röviden kell válaszolni azt szoktam mondani hogy ateista vagyok. Ha bővebben akkor meg azt hogy nem tudjuk mi a világmindenség oka és egyáltalán mi az, de nem is fontos igazán és nem is valószínű hogy valaha megtudjuk. Ezért bármiben hinni felesleges és önámítás.
"Sose mondtam ilyet. "
De állítod hogy van isten, a teremtő egy keresztény isten. Csak épp bizonyítani nem tudod semmivel hogy miért pont ő van és nem a spagettiszörny. hited teljesen választásszerű és nem megalapozott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:05:27
Miért lenne logikus bármit is állítani bizonyítás nélkül?
Gery87 2022.08.19. 22:06:51
Mert kevesek vagyunk hozzá.
Mint egy videójáték karaktere, vagy ahogy macska sose fogja felfogni hogy a madár nem a képernyő mögött van és igazából ott sincs!
ha feltekintünk az égre, vizsgáljuk a világmindenséget simán lehet ugyanez a helyzet...ki tudja.
Gery87 2022.08.19. 22:07:18
Akkor a biblia miért teszi?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:07:26
Azt állítom, van Isten, s ez nem bizonyítható sehogy.
Mi az a spagettiszörny? Ha jól emlékszem, ez gyakorlatilag Isten szinonímája. Azaz van.
Nem látom, mi a spagettiszörny definíciója, ez miben különbözik Isten definbíciójától.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:09:21
Minden macska rájön előbb-utóbb, a tv-ben lávő madár nem "igazi" madár.
Gery87 2022.08.19. 22:09:32
Ha valamit tudsz empirikusan bizonyítani, leírni az logikus nem?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:11:36
A Biblai szentírás, kinyilakoztatáson alapszik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:12:15
Így igaz.
Gery87 2022.08.19. 22:14:09
Nem jön rá, arra "jön rá" hogy nem tudja elkapni, nincs ott...és feladja, érdeklődése az inger iránt megszűnik...azt sosem fogja fel a kis agyával hogy az nem madár és ott se volt, egy digitális kép vagy videó csupán az interneten. Eleve magát az okot, forrást nem érti. Számára a monitor mint fizika tárgy létezik, de nem érti mi a célja, hogy működik, a madár mint vizuális inger van számára ahogy a madárhang is de a videó és a hangfal már felfoghatatlan a fizikai létén túl....
Gery87 2022.08.19. 22:15:00
Ami pont annyira "igaz" és szent mint bármi más amire azt mondják.
Gery87 2022.08.19. 22:15:20
De a hitet nem tudod.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:18:27
Nyilván n em tudom milyen macskának lenni, de v an 2 macskám is. S legelőször vagy az első pár alkalommal még azt hiszi, az egy madár ott, majd rájön, nem igazi, azaz nem felel meg amacska madár-fogalmának.
A kutya pont ugyanez,csak gyorsabban tanul.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:21:27
De nem ez a kérdés.
A vallás hivatkozhat arra, hogy valami van, amire nincs bioznyíték, hiszen azt állítja, nem minden racionális.
Míg az ateizmus azt állítka magáról, hogy racionális, így nem tehet bizonyíthatatlan állítást.
Ez az ateizmus belső logikátlansága. Míg a vallás esetében minden koherens.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:22:26
Persze, hogy nem. De nem is kell.
Gery87 2022.08.19. 22:27:29
Megragadsz annál hogy nem igazi madár és ezt tudja.
De magát a nem igazi madarat létrehozó fogalmakat nem fogja érteni soha.
Márpedig ez a lényeg.
Gery87 2022.08.19. 22:31:36
ilyen alapon viszont mindegyik igaz lehet, vagy egyik sem...akkor mi alapján mondod hogy "nem! csak az én hitem az igazság, a többiek tévednek"?
Mert lehet azt mondani hogy nekem a csokis maffin jön be nem a lekváros, meg hogy épp piros kocsit vettem, nem feketét mert ez tetszett...na de az nem hit ha azt mondod "épp most a keresztény isten tetszik ezért ő van nekem és kész."
A hit arról szól, nekem igazam van mások tévednek" csakhogy ezt mondja mindegyik:) ezért hit.
logikátlan és bizonyíthatatlan!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:34:33
A kutyáknál ezt sokszor láttam. Először reagál, majd megszagolja a monitort, s mivel nincs meg a szükséges szaga, onnantól nem veszi komolyan a képet se.
Csak kis kölyökkutyát lehet átverni, őt is csak 2-3 alkalommal. Onnantól megjegyzi.
Gery87 2022.08.19. 22:34:58
"A vallás hivatkozhat arra, hogy valami van, amire nincs bioznyíték, hiszen azt állítja, nem minden racionális."
Minden vallás ezt mondja. Így egymást sem tudják érdemben kritizálni, sem bizonyítani a sajátjukat!
Gery87 2022.08.19. 22:37:39
Még mindig nem érted:)
Tudja hogy mi az a monitor? nem tudja. tudja miért nem igazi a madár és ha nem az akkor mi? Sose tudja meg, . Egy tereptárgy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:37:46
De ateista szemszögből ez nem segít. Vallási szempontból meg végképp lényegtelen. Hiszen ez már a különbözőú felfogások harca, s nem maga afelfogás kérdése.
Hiszen abban megegyezünk, hogy van természetfeletti, a vita csak ennek a pontos leírása.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:43:58
Ezért hit kérdése az ember melyk vallást követi. Meg persze van kulturális meghatározottság is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 22:45:25
Azt gondolja valószínűleg, ez amolyan madárutánzat, nem igazi madár, ami elég jól közelít a valósághoz.
Gery87 2022.08.19. 23:07:03
De nem tudod leírni mert nincs mivel.
-Az ateista macska szerint. a monitor egy ketrec abban van a macska, és van egy ajtó rajta, csak meg kell találni.
-A vallásos macska szerint a madár a monitorketrecben van, mert odatették, az ajtaja meg kinyílik csak hinni kell benne.
Gery87 2022.08.19. 23:10:21
A macska nem tudja mi az a fogalom hogy "utánzat."
reagál rá mint az igazi madárra, aztán siker híján, már nem reagál rá. ennyi.
Egy percet nem gondolkodik el a madár vagy madárság mibenlétén, vagy ennek mi az oka.
Gery87 2022.08.19. 23:14:07
Na de ez a választás, megalapozatlan.
Alátámaszthatatlan.
Amivel semmi baj nem lenne ha annyit állítana "a cukorka vagy a jobb vagy a bal kézben van, szerintem bal".
De azt állítja "biztos hogy ott van, aki a jobb kezet választja biztosan téved."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.19. 23:24:20
A hit az alátámasztás.