magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Puzsér-MZP nemvita

Puzsér "vitázik" MZP-vel. MZP nem érti, Puzsér meg félreérti, ez a fő eltérés köztük.

Azt mondja Puzsér, van két rossz: az autoritárius hatalom és a globális hálók. Mindkettő problémája szerinte a demokratikus felhatalmazás hiánya: az előbbi esetben ez a jogállamiság hiánya miatt, az utóbbiban meg mert ez tisztán pénzért vett politikai hatalom.

Puzsér olyan, mint egy szovjetellenes marxista. Azt hiszi, van egy ideális nyugat, melyhez képest a valódi nyugat eltorzult. Szóval egyszerűen csak meg kell ráznia magát a nyugatnak, le kell vetnie magáról az idegen elemeket, s immár tündökleni fog ismét.

A gond ezzel, hogy a háttérhatalom (mert ez az, amit Puzsér globális hálóknak nevez) léte egyáltalán nem mond ellent a nyugati ideálnak. A klasszikus liberális demokrácia éppen arról szól, akinek több a pénzteremtő képessége, az többet is ér, így méltóbb tagja a társadalomnak, azaz minden joga megvan beleszólnia a társadalmi kérdésekbe. Azaz liberális szemmel nézve - ellentétben Puzsér álláspontjával - abszolút nem antidemokratikus, hogy pl. Soros György alapítványai politizálnak.

MZP szövegéről nem írok: iszonyú buta ez az ember, képes pár mondaton belül saját magának is ellentmondani. Gyakorlatilag egy harmadosztályú ballib megmondóember szintjén gágog.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7617929629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2022.09.20. 11:02:20

az a neoliberális világrend, hogy amerika azt mondja: kereskedjünk dollárban és ő nyomtatja a dollárt. és ezt bárki mondhatja. az usa a legerősebb. katonai értelemben.

ennek alternatívája a nylít társadalom. (nem támogatják se a republikánusok, se a demokraták.) most az auchan bizalomkártyán pontokat oszt. és mondhatja azt, hogy kereskedjünk auchan pontokkal. az auchan kereskedelmi központja majd előállítja a pontokat. pontokban fizeti ki az alkalmazottakat és a beszállítókat. és ha kiválaszt egy bizalomkártyát, akkor auchanisztán polgára leszel. a supershop kártyával tescoland polgára is lehetsz. és ebből lesz egy nyílt fogyasztó társadalom. a szabad piac uralkodik és nincsenek nemzetállamok. ez a koncepció. ami a régi típusú parlamentáris demokráciát helyettesítené.

a klasszikus liberalizmus azt mondta, hogy a szabad piac önkéntes árucserén alapul. és a pénz az feudálisan árupénz. klasszikusan arany. a neoliberalizmus mondta azt, hogy a francokat kell aranyat szállítgatni. túl sokbe kerül előállítani. nincs belőle elegendő. kis színes papírokat kell nyomatatni. és azt mondani, hogy ezért bármit megvehetsz a brit gyarmatbirodalomban.

és az amerikaiak azt mondták, hogy ők is csinálnak egy ilyen gyarmatbirodalmat. ez a neoliberalizmus. és a soros alapítvány és társai azt mondják, hogy ilyet bárki csinálhat. 300 ilyen óriás tőkealap hatékonyabban vezeti a világot, mint az ensz 200 tagállama.

2022.09.20. 11:11:46

az orbán is ezt a rendszert használja ki.

van az mnb. kinyomtat valamennyi forintot. azt beteszi az eximbankba. az előállítja a hitelpénzt. (többszörösét a készpénznek. vagy akármilyen betétnek.) és abból lölő jobbkeze megveszi a vodafone-t. igen ám, de a jegybank forintot tud előállítani. és a vodafone tulajdonosai euróban számolnak. átváltják a forintot euróra. amivel a forint gyengül.

ezért az állam felvesz hitelt euróban. azt visszaváltja forintra. és a fidesz fele pénzért visszaszerezte a vodafone felett az irányítást. és lölő jobbkeze nem viszi ki a nyereséget. nem fekteti be külföldön. nem zsákmányolja ki a szegény kis külföldieket. tehát jó fiú. csak lesz 360 milliárd forint hitele. aminek ellenértékét előállítják a nézőgyerekek. csudijó.

GyMasa 2022.09.20. 11:43:17

Puzsér kezd nagyon befordulni...
Egyre jobban meróleges kezd lenni a valóságra...
A legutolsó mélypont az a német külügyminiszter-asszony "igazságbeszédének" a felszopása volt.
Na, abban rohadtul nem volt neki igaza...
Egy politikusnak egyetlen kötelessége, hogy az őt megválasztó polgárok érdekeit képviselje!

Gógita 2022.09.20. 12:38:07

@GyMasa: PONTOSAN!

Puzsér nagy agygondja szerintem az, hogy értelmes emberként tudja mi az igazság, mi a jó, mi a helyes, ezt a cikkei elején le is írja, de mivel ballib és OV fóbiás, a cikkek másik felében kényszeresen köpködi OV-éket és a "NER"-t, akkor is, ha az első részben leírta, hogy egyébként nekik van igazuk és éppen jól csináltak valamit.

Ebben a tudathasadásban élnek itt százezrek.
A hitük, világnézetük ütközik a valósággal és győz a hit! Mert ami cáfolja a hitüket az feszültséget és szorongást okoz náluk. Kognitív disszonanciát!

Gógita 2022.09.20. 12:42:31

Lásd pl. a sok közül, az írását a szívhang törvényről!
A cikk eleje arról szól, hogy EZ JÓ! Az abortusz, mint fogamzásgátló eszköz ROSSZ!... Stb.
És jó, hogy ha a szívhang pár felelőtlen szexelőt eltántorít..., stb.

És itt kellene megállnia. De nem. Úgy folytatja, hogy DE egyébként Orbánék álkeresztények, mert nem merik betiltani az abortuszt. Stb.

Ez Puzsér.

2022.09.20. 12:58:45

@Gógita:
orbánék áltkeresztények mert nem merik betiltani az abortuszt. ha a fidesz egy keresztény párt lenne, vagy lenne egy valódi kereszténydemokrata platformja, akkor azt mondaná, hogy az abortuszt tiltani kellene.

a fidesz valójában egy pragmatikus politikai párt. a kereszténység ellenkultúraként jelenik meg. mi keresztények nem engedhetjük meg. a nemzeti érzület ellenérzésként jelenik meg a nyugattal szemben. kb. albánia világképe csak az iszlámmal.

ulpius66 2022.09.20. 15:10:54

Szerintem is MZP ritka buta emberke!

Tárgyi tudása nulla, logikai készsége nulla, kifejező képessége nulla, az egész emberke egy nagy NULLA!

NEM BAJ, A VÁSÁRHELYIEKNEK JÓ LESZ!

Sztbeni95 2022.09.20. 16:40:42

Puzsér valóban egy idealizált, nem létező nyugatban hisz, ez a fő baja. Régen értelmesebb volt, ma már teljesen lesüllyedt átlag ballib szintre. MZP pedig egy komplett idióta. Tavalyig az egyik legnormálisabb ballibnek tartottam, majd bizonyította mi a színvonala. Eleinte azt hittem, csak a kommunikáció nem megy neki, majd bebizonyította, hogy egyszerűen buta mint a fasz.

GyMasa 2022.09.20. 17:12:48

@Gógita:
" Kognitív disszonanciát! "
Igen, azt jellemzően verbális erőszakkal próbálják feloldani a fanatikus balosok.
(okoskodnak, személyeskednek, vagy gyalázkodnak)

GyMasa 2022.09.20. 17:17:06

@Sztbeni95:
"...majd bebizonyította, hogy egyszerűen buta mint a fasz. "
Szerintem is...
Sőt, még arrogáns is.
Kapott tavaly egy kurvanagy esélyt, hogy megpuccsolja orbánt.
Ott volt mögötte egy komplett CIA csapat a megfeleően képzett spindoktorokkal.
Neki csak annyi dolga lett volna, hogy soha, semmiben nem improvizál, mindig csak felolvassa a kivetítőről az előre megírt, tökéletes beszédeket.
Szerintem próbálkoztak vele a háttéremberek, csak az egója nem engedte neki, hogy ezt megtegye.

Gógita 2022.09.20. 20:41:36

Schiffer kiderítette MZP hátterét is. Nem magától olyan "okos"!!!

index.hu/velemeny/2022/09/20/akcio-a-demokracia-importert/

ulpius66 2022.09.20. 20:52:22

@Gógita:

JA!

Én is olvastam, DE NEM AKARTAM ELHINNI......... ENNYIRE POFÁTLANUL SZÓLNAK BELE A MAGYAR BELPOLITIKÁBA..... ÉS ENNYI PÉNZZEL TÖMIK A MAGYAR BALLIBSIKET......

SZINTE HIHETETLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gógita 2022.09.20. 20:52:25

@cvsvrs: Butaság. Vannak egy demokráciában és egy jogállamban korlátok.
Ilyen, pl. hogy egy ker.dem. párt kormányon nem tiltja be a liberális vívmányokat (DE NEM IS BŐVÍTI!!!), amiket már addig "kiharcoltak", váltáskor meg cserében nem tiltják be a kereszténységet. Stb. (Még.)

Most gondold át, hogy mekkora ügyet kreáltak a szívhang meghallgatásából, mintha tényleg betiltották volna a magzat gyilkosságot.
Mi lenne, ha tényleg?
Bevonulnának a nyugati felszabadító erők! (És ez ma már nem is poén. Ha csak rajtuk múlna...)

Vagy az LMBTQ lobbi kizárásából az iskolákból?! Azt, hogy felnőttek nem mehetnek be ovikba meg iskolákba megrontani MÁSOK gyerekeit, mások gyerekeinek népszerűsíteni a pogány szexuális szokásaikat, azt annak hazudják máig, Európa és világszerte, hogy szinte betiltották az LMBTQ-s szexet, üldözik itt a homokosokat.

Stb.

Könnyű azt mondani a pályán kívülről, hogy álkeresztények, amiért nem tiltják be az abortuszt, meg/vagy az LMBTQ-t.

Boldeone2 2022.09.20. 20:53:43

@cvsvrs: az orbán is ezt a rendszert használja ki."

- Így van , az elmaradott , rèszben fèlfeudális, részben kollektivista tudati alapokat ...Nemcsak hogy játszik a populizmus hangszerèn, hanem ő szerzi a darabokat, ő írja a repertoárt
A nagy ès hazug narratívák legnagyobb szerzője , Cippola mester, Arturo Ui- akit meg kellene állítani , mert ámokot fut ...
Baloldal ugye nem létezik , a liberalizmus jórészt èrtelmisègi dolog Magyarországon ...
Az kevès , ha Pálinkás József meg pár csúcsèrtelmisègi kiáll halkan a rendszer ellen....Nagyjából nem hallja senki ...
A názicmusèrt, a kommunizmusèrt is odavolt a nép...
Orbán csak felismerte a magyar társadalom tartogatta lehetőségeket ...

Gógita 2022.09.20. 20:54:50

@ulpius66: Ez neked új.
Csak most így összeszedve egy cikkbe ütős. Főleg egy ellenzékitől!
Mondjuk pl. Bayer Zsolt hiába írta volna meg ugyanezt, ugyanígy.

Holnap 2. rész!

ulpius66 2022.09.20. 21:05:08

@Gógita:

Tudom, kis naíva vagyok!

Azt tudtam, hogy jönnek a milliárdok a ballibsikhez, DE EZT ÍGY ÖSSZESZEDVE tényleg ütős!!!!!!!

...ÉS EZEK POFÁZNAK DEMOKRÁCIÁRÓL, MEG ÖNRENDELKEZÉSRŐL, MEG BE NEM AVATKOZÁS POLITIKÁJÁRÓL!!!!!!

ÉGBEKIÁLTÓ POFÁTLANSÁG!!!!!!
(azokat teljességgel meg tudom érteni, akik ennek a támogatásnak haszonélvezői.....azokkal viszont nem tudok mit kezdeni, akiket csak beetetnek, hogy itten tombol a fasizmus, és ezerrel szolgálják az USÁ-s rablókat....mint pl. a Boldi)

Boldeone2 2022.09.20. 21:41:06

@Gógita: Schiffer egy önjáró ,renegát ember, nem igazán a klasszikus ellenzéki figura . Vagyis : nem abban az értelemben , meg már nem
Ő utálja a nyugatot ès a nagytőkèt , gazdasági értelemben zöldkommunista
Egyébként rendkívüli tudású ember , mondhatni felebarátom

2022.09.21. 07:18:07

@Boldeone2:
a fasizmusban és a kommunizmusban is volt valami értékelhető. a fasizmus külvárosi építészetként nem lenne olyan rossz. és a félkommunista (refomszocialista) rendszerekből is lehet építkezni.

2022.09.21. 07:27:07

@Gógita:
én liberális vagyok eredendően. nemzeti liberális. és az megengedi a puritanizmust. azt, hogy egy róm.kat. város (mondjuk pannonhalma) extrém eseteket leszámítva rendelti úton betiltja az abortuszt. és ha egy nő nem kívánt terhességét meg kívánja szakítani, akkor a puritanizmus következetében kénytelen elköltözni. és ezzel pannonhalma szülőképes nőket veszít. viszont nyilván vannak olyanok, akiknek egy ilyen kis világ tetszik. és lehet oda menni lakni. és egy libertárius város (monjduk szeged) az abortuszt adminisztatív úton nem korlátozza. az általános emberség keretein belül lazább erkölcsöket hirdet.

ez a nemzeti liberalizmus. sokféleség a belpolitikában. egység a külpolban.

2022.09.21. 07:44:04

@Sztbeni95:
mzp terve az volt, hogy 1) a gyurcsány szavazóival megveri orbánt. ezek után kisebbségbe kerül a parlamentben a fidesz. amelyik ezek után szétesik. 2) a szakadár fidesz képviselőkkel kiszorítja gyurcsányt.

Gógita 2022.09.21. 09:31:55

@cvsvrs: De aztán a bilibe lógott a keze. És felébredt.

A kis amerikai ügynök. Zelenszkij 2. lett volna.

a nagy hohohorgász 2022.09.21. 12:02:39

Puzserrol egy dolog elmond mindent, hogy p. Edina a felesége:)))) de ez fordítva is igaz:)))

a nagy hohohorgász 2022.09.21. 12:17:51

kedves bölcsész kommentelok, Orbán csak pragmatikusnak látszik de nem az, mert nem szakemberekkel van korbeveve hanem talpnyalokkal. A többi pártot hagyjuk mert azok aztán....
Visszaterve az abortuszra. A pragmatikus törvény kb így szólna: ha bizonyítottan megeroszakoltak és vagy kiderul hogy a magzat beteg akkor minden probléma nélkül elvetetheto lehessen a gyerek ( nem kötelező) ha viszont bűncselekmény vagy betegség nem áll fenn akkor a szülő igen is álljon felelősség vonás elé. Ehhez állami támogatás kellene az ovszerhez és fogamzasgatlashoz és a szexuális oktatáshoz!!!! Még egy speciális eset van hogy ha védekeztek de még sem védett minden, a magzat 12. Heteig elvetetheto. Na most ha valaki tudatosan vedekezik az a 12. Hétig biztosan észre veszi ha terhes. Szóval miről is beszélünk? Puzsernak Orbán fikazasat pont a pragmatikus gondolkodás hiányára kellene felhuznia!!!!! De ő inkább vallashaborut indít. Ha Orbánnak lenne esze akkor azt hozná törvénybe hogy Magyarországon az lmbtqk csak úgy fogadhatnak örökbe gyereket ha meggyoznek egy magyar állampolgárt hogy szulje meg a nem kívánt magzatot és azt fogadják örökbe! Na ez a pragmatizmus!!!! Lmbtq pipa,kereszténység pipa, születési ráta pipa.....

a nagy hohohorgász 2022.09.21. 12:25:14

@a nagy hohohorgász: ja és a magzatok genetikai vizsgalata államilag támogatott legyen. De a legfontosabb a szülői felelős viselkedés megkovetelese, ami nem annyit jelent hogy gazdag faszinak pucsitok. És akkor elerkeztunk oda hogy náci e vagyok. Pedig minden ember tudja hogy az élethez szeretet kell elsősorban nem pénz!!!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.21. 12:27:36

@GyMasa: Biden numero 2. Aki képes fél óra hosszat a Jeszenszkiről beszélni mialatt már a fél stáb üvölt neki, hogy Zelenszkij, arról pleonazmus (Jókai :) ) bármit is szólni.

vergyula 2022.09.21. 12:59:49

@a nagy hohohorgász: "Még egy speciális eset van hogy ha védekeztek de még sem védett minden"
Hogyan bizonyítják, hogy védekeztek?

a nagy hohohorgász 2022.09.21. 13:06:38

@vergyula: szexuális oktatás segítségével! Ha óvszerrel dugok az ejakuláció után kimegyek a mosdóba és ellenőrzöm hogy nem lyukas. Ha lyukas akkor odafigyelek, a fogamzásgátló meg kimutathato vérből. Egyéb kérdés .még egyszer mondom, nincs szabadság felelős viselkedés nélkül!!!! Ja és nem baszunk fűvel fával, és a média nem azt sulykolja hogy fűvel fával baszni trendi!!!!!!

vergyula 2022.09.21. 13:19:35

@a nagy hohohorgász: Nem az igazi. "Esküszöm, ellenőríztem az óvszert, és nem volt lyukas."
Vagy "Védekeztünk, de a végén kiderült, hogy lyukas az óvszer" és visz egy lyukas óvszert bizonyítéknak....

vergyula 2022.09.21. 13:20:38

@a nagy hohohorgász: Egyébként a szexuális oktatás fontosságával nagyon egyetértek.

a nagy hohohorgász 2022.09.21. 13:24:22

@vergyula: ha ellenorzod a kufirc után az óvszert és lyukas, te meddig vársz??? Hahaha. Figyelj, ha debil vagy akkor olvass sok szex szerelem gyengédséget, vagy cseh botmixer katka jó pénzért ledaralja a gyereked! Ha pedig felelős ember vagy akkor megtalalod a módját!

GyMasa 2022.09.21. 15:28:19

@Gógita:
Ebben pont az a poén, hogy ki írta le.
Szerintem most nagyon gyorsan beindul Schiffer ""Cancel" folyamata.

Wildhunt 2022.09.21. 15:28:40

@a nagy hohohorgász: szerintem meg ha valaki felelős, akkor legyen tisztában azzal, hogy csak 1 100%-os védekezés van. A dugás nem alapvető emberi jog.

GyMasa 2022.09.21. 16:10:45

@cvsvrs:
"1) a gyurcsány szavazóival megveri orbánt. ezek után kisebbségbe kerül a parlamentben a fidesz. amelyik ezek után szétesik."
- Gyurcsány szavazói - mint világosan látszott az ereményekből - NEM szavaztak volna MZP-re.
- Gyurcsány szavazói - mint az eredményekből tisztán látszik - nincsenek annyian, hogy érdemben megszoríthassák a fideszt.
- Gyurcsány neve önmagában elég arra, hogy mozgósítson elég embert, akik ELLENE szavaznak.

2) a szakadár fidesz képviselőkkel kiszorítja gyurcsányt.
- Nedves álom.

2022.09.21. 17:00:13

@GyMasa:
gyurcsány választói mzp-re szavaztak az előválasztást követően. a dk-sok az összefogásra voksoltak. tehát ha mzp többséget kapott volna, akkor gyurcsány szavazataival leváltothatta volna orbánt. és ezek után orbán szavazóinak egy részével gyurcsányt.

ezt a jobbikosok nem értettek meg. (a dk-sok se. de az kevésbé érdekes) ha a jobbik megért, akkor se orbán, se gyurcsány. nem értették meg így mzp megy a levesbe.

GyMasa 2022.09.21. 17:44:16

@cvsvrs:
nem.
Semmiképpen nem jött volna ki a matek az ellenzék győzelmére.
Eleve figyelmen kívül hagyod a kutyapárt és a Mi hazánk szavazóit.
Ők mind az ellenzétől vettek el szavazatokat.
Sőt, szigorúan véve a fidesz is onnan vett el szavazókat, mert úgy tűnik a "teljes összefogás" csak az abban résztvevő pártok fejében megoldás orbánt leváltani.

tűz fal 2022.09.21. 17:57:25

@cvsvrs:
Gyurcsánnyal szövetkezve akarta leváltani Gyurcsányt

tűz fal 2022.09.21. 20:20:10

@cvsvrs:
Nem volt annak semmi elképzelése, buta mint a tök. Kapott egy csomó pénzt kampányra, elherdálta, és beszél összevissza, ahogy korábban is.

alöksz róz 2022.09.21. 20:42:37

puzsérnak határozottan jót tett, hogy végre sikerült becsajoznia.
megjött az önbizalma, és már nem ordítja a sok hülyeséget, hanem nyugodtan végiggondolja, mielőtt mond valamit. látszik, hogy már ő maga is elhiszi, hogy igaza lehet vmiben.
és tényleg, sokszor valóban kapisgálja.

alöksz róz 2022.09.21. 20:47:22

@alöksz róz: mondjuk így pár perc beletekerés után ezt a kiabálós részt lehet inkább visszavonom :-)

GyMasa 2022.09.21. 21:18:38

@cvsvrs:
"mzp gondolhatta azt, hogy aki nem akar se gyurcsányt, se orbánt azok őrá szavaznak."
Hát, azért voltak ott közvéleménykutatási adatok, amik nem igazán támasztották alá már akkor sem ezt a hipotézist...
Vegyük észre, hogy az ellenzéknek az ambíciózus célja lett volna a fideszt megszorngatni, hogy ne legyen újabb 2/3.

"mert megértik a választók, amit egyébként el is mondott, hogy ő gyurcsányt és orbánt is le akarja váltani."
Gyurcsányt NEM LEHET leváltani úgy, hogy összefogsz vele!
EZ egy oximoron!

" amire a dk és jobbik vezetői összefogtak. és ezek után a jobbik szavazói átmentek a fideszbe."
A jobbik a szavazóit akkor veszítette el, amikor Vona elkezdte a pártot eltolni középre.

"ez nem volt egy ostoba terv."
De, az volt.
Gyurcsánnyal nem lehet gyurcsányt leváltani.
Továbbra is kitartok amellett, hogy orbánt csak egy olyan párt fogja tudni leváltani, amelyik hajlandó végigmenni a hosszú úton ÉS végig mereven elzártkózik az msz(m)p, és hasadványaival való összefogástól, fel tud mutatni egy közepesen jó programot, ÉS egy karzmatikus vezetőt.

" mzp nem ostoba."
De, szerintem az.
Ugyanúgy, mint Bajnai volt 2014 előtt és Botka 2018 előtt. Aki nem látja, hogy milyen az mszp, meg a vadhajtásai, és szóba áll velük, az szerintem nem normális!

" csak ezt nem lehetett megcsinálni."
Igen, mert nem jött ki semmikor a matek.

" illetve mzp nem tudta a tervét megvalósítani. és így ment a lvesbe."
Persze, hogy nem tudta... Hiába volt meg a 2 milliárdos CIA háttér, gyurcsányt a CIA sem tudta kordában tartani.

"ahogyan egyébként is schiffer is ilyesmit akart. azzal, hogy ő állhatatosan középen marad."

MZP nem maradt középen!
Ő elmondta, hogy a kommerektől a nácikig mindenkit képvisel.
Ez, szerintem nem volt egy praktikus kijelentés.

" csak ezt az lmp választóinak többsége se tolerálta mondván, hogy inkább álljanak be gyurcsány mellé, mert az erdményez néhány biztos befutó helyet. és ungár péter politikája győzőtt."
Hát, ez attól függ, hogy mi a cél: a fix meló a pőarlamentben a következő 4 évre, vagy kormányozni.
Ha az első volt a cél, akkor jó megoldás.

"egyiküket se gondolom feltétlen ostobának. ezek politikai elképzelések. ezekkel lehet próbálkozni. orbán ezeket a támoadásokat sikeresen elhárította. "
Szerintem a politikusi szakma alapvetően kontraszelektált.
Azaz, akik rátermettek lennének, azoknak a gerince megakadályozza, hogy beszálljanak, így csak a gerinctelen szar alakok maradnak. Látod, Schiffert, meg Puzsért is hogy kitűrták maguk közül.

GyMasa 2022.09.21. 21:20:54

@alöksz róz:
Hát, nem tudom... Nekem az Annalena barenack-et felszopó cikke nagyon nem arra utal, hogy értené, mi a képviseleti demokrácia lényege...

alöksz róz 2022.09.21. 21:40:52

@GyMasa: és? nem azt írtam, hogy minden szava szentírás.

még abban a cikkében is van valami, amit kapisgál, pl amikor a totál elhülyített szavazókról ír.

ebben pl hol látod a hibát: "ÍGY KELLENE MŰKÖDNIE A POLITIKÁNAK, AHOGYAN ANNALENA BAERBOCK ELŐADJA MAGÁT: EZ AZ Ő ÁLLÁSPONTJA, MERT MEG VAN GYŐZŐDVE ARRÓL, HOGY EZ ÍGY HELYES, AKINEK MEG NEM TETSZIK, AZ MAJD NEM SZAVAZ RÁ, ÉS KÉSZ."

alöksz róz 2022.09.21. 22:28:58

@GyMasa: na megvan, unalmamban visszaolvastam :-)

"Egy politikusnak egyetlen kötelessége, hogy az őt megválasztó polgárok érdekeit képviselje!" 1. (hosszútávú) érdekeit, vagy pillanatnyi hangulatát? nem mindegy.
2. nem feltétlenül lehet egyértelműen eldönteni mi az az érdek (és különböző csoportoknak lehet más az érdekük), erre van a szavazás és erre vannak a pártok

tűz fal 2022.09.21. 22:33:14

@alöksz róz:
A probléma az, hogy Németországban gyakorlatilag mindegy kire/mire szavaznak, ugyanazt kapják. Az egyetlen alternatíva az AfD, azt pedig elszigetelik, ellehetetlenítik. Látszatdemokrácia, ahogy a többi nyugati ország többsége is.

tűz fal 2022.09.21. 22:37:26

@GyMasa:
Az LMP pont veszített az összefogással. Korábban, Schiffer vezetésével önállóan is bejutottak, mostanra meg arctalan, jellegtelen párt lettek, és néhány képviselői helyért mint alamizsnáért kuncsoroghatnak, talpalhatnak, nyalhatnak.

Billy Hill 2022.09.22. 16:24:09

@GyMasa: "Továbbra is kitartok amellett, hogy orbánt csak egy olyan párt fogja tudni leváltani, amelyik hajlandó végigmenni a hosszú úton ÉS végig mereven elzártkózik az msz(m)p, és hasadványaival való összefogástól, fel tud mutatni egy közepesen jó programot, ÉS egy karzmatikus vezetőt."

Ezzel az a nehézség a mai napig, hogy mindenki azonnal szeretné a kormányváltást, tehát mindig legkésőbb a következő választáson. Ami persze emberileg érthető, de ahhoz, amit írsz, akár 2-3 cikluson keresztül is építkezni kell, az meg túl hosszú táv. Mert minden most kell, keveseket érdekel 8-12 év munka, hogy majd eljusson valahova.

Illetve valakit érdekelt, a Zorbánt, mert ő 2002-től 2010-ig folyamatosan "készült" (mint most a Feri)...

GyMasa 2022.09.23. 15:25:57

@alöksz róz:
Ebben ott van a hiba, hogy ezt ELŐRE kell mondani,a MIELŐTT megválasztották!
Azzal a programmal kell kapmpányolni, hogy ő egy arrogáns, önző , demagóg picsa, aki pont leszarja, hoyg mit akarnak a választói, és simán hajlandó sutba dobni az addigi (jegyezzük meg, hogy valójában az is teljesen életidegen volt) progrmaját, hogy minden áron, akár a német államcsőd árán is a végletekig támogassa az Ukránokat, amivel csak azt éri el, hogy 100 000 felett lesz a halottak száma, és 1000 milliárd EUR nagyságrendben a pusztítás, és akkor nem is beszéltünk a harcokat túlélő, legalább félmillió katonáról, akiknek egy nagy része egy lelki roncsként fog hazatérni a frontról, és soha többet nem lesz képes normális életet élni.
Én el sem tudom képzelni, hogy tudja ehhez a nevét adni normális ember.

GyMasa 2022.09.23. 15:30:35

@alöksz róz:
"1. (hosszútávú) érdekeit, vagy pillanatnyi hangulatát? nem mindegy."
AZt az eszme rendszert, amivel a támogatói rendelkeznek, és ami miatt felhatalmazást kapott. Ha a pillanatnyi hangulata ilyen mértékben a hatalmában tartja, akkor ott súlyos személyiségbeli problémák is jelen vannak.

"2. nem feltétlenül lehet egyértelműen eldönteni mi az az érdek (és különböző csoportoknak lehet más az érdekük), erre van a szavazás és erre vannak a pártok "
EZ igaz, de csak részben. Pl. hogy most a nap- vagy a szélenergiát nyomatja a progrmajában, az egy részletkérdés, az viszont nem, hogy koldusbotra juttatja az egész, 80+ milliós országot egy olyan téma maitt, amiben a választások előtt nem nyilatkozott.
Ja, és vegyük azt is figyelembe, hogy a zöldek itt, egy 15%-os kispárt, aki pont a 15%-a miatt van kormányon, és az ország lakosságának 85%-a NEM rá szavazott.
Tehát tiszta SZDSZ-feelingem van...

GyMasa 2022.09.23. 15:34:08

@tűz fal:
Igen, itt klasszkusan nem szoktak működni azok a koalíciók, amik 2-nél több pártból állnak.
Most is csak azért van 3 párti, mert egyik nagy párt sem ért el olyan eredményt, amivel 2 párti, ÉS többségi kormányzás lehetett volna.
Az AfD-vel, meg pont ugyanaz itt a probléma, mint otthon a Jobbikkal, most meg a Mi hazánkkal van, hogy a 24%-os eredményükkel ők 27%-nyira vannak a kormányzástól, míg bármelyik pártnál már plusz 7% erre esélyt adna.

GyMasa 2022.09.23. 15:38:47

@tűz fal:
Pont nem érdekel. Szerintem, amelyik pártformáció szóba áll az összefosás bármelyik inkarnációjával, az NEM egy független politikai párt, és el fog tünni a palettáról elég hamar.
Én már fel sem tudom sorolni ezeket a kérés-életű pártokat, akik max 2 ciklusig húzzák ki.
Tulajdonképpen ezek a pártok ugyanannak a korlátozott számú, balos rétegnek versenyeznek a kegyeiért.
AMivel csak az a baj, hogy aki le akarja váltani orbánt, az úgyis rá fog szavazni az összefogásra. de, akkor már jobban jár, ha közvetlenül gyurcsányra szavaz, mert neki van esélye.
A kis pártoknak hiába van programja, az összefogás keretein belül esélyük sincs, hogy bármit is megvalósítsanak belőle.
Az már eddig is világos volt, hoyg az összefogás msz(m)p-s és DK-s részei csak a kispártok szavazataira hajtottak. Sem helyet, sem lehetőséget nem adtak soha nekik a programjuk érvényesítésére...

GyMasa 2022.09.23. 15:42:33

@cvsvrs:
"ez esetben senkit se lehet leváltani egy párton, vagy pártszövetségen belül. ha szövetségben áll valakivel, akkor nem válthatja le? dehogynem."
Pontosan, csak ahhoz illik vagy jobban támogatottnak, vagy dörzsöltebbnek lenni, mint a célpont.
Nos MZP egyik SEM volt...

"lázár hogy válthatná le orbánt? szövetségben áll vele! valóban. de ha kell, akkor a nyakához tenné a kést, ha tehetné, akkor hátba döfné. a közvélekedés szerint legalább is. lázár szövetségben áll orbánnal, de egyben egy potenciális politikai ellenfele. "
Ez pontosan így van, de ez nem jelenti azt hogy soha nem fogja megtenni.
Jelenleg orbán támogatottsága toronymagas.
Ha lézerjani mondjuk taktikus/okos ember, akkor kivárja, amíg eljön az ő ideje. Addig elég, ha gyűjti a támogatást mega befolyást. Aztán, amikor eljön az idő, akkor lehet, hogy orbán neki adja át a stafétát.
Ha csak simán megpuccsolják, akkor abba belebukhat az egész fidesz is, ami senkinek nem lenne jó.

GyMasa 2022.09.23. 15:48:15

@Billy Hill:
"Ezzel az a nehézség a mai napig, hogy mindenki azonnal szeretné a kormányváltást, tehát mindig legkésőbb a következő választáson."
Jaja, és mennyire kurvára jól működik már ez a vágy?
12 éve sehová nem jutnak, mert szisztematikusan elfojtanak minden ilyen irányú kísérletet.
És NEM a fidesz, hanem a balos háttéremberek.
(Lásd, Bajnait '14-ben meg Botkát '18-ban)

" Ami persze emberileg érthető, de ahhoz, amit írsz, akár 2-3 cikluson keresztül is építkezni kell, az meg túl hosszú táv. Mert minden most kell, keveseket érdekel 8-12 év munka, hogy majd eljusson valahova."
Erre csak a Mandalori-t tudom idézni: "This is the way!"

"Illetve valakit érdekelt, a Zorbánt, mert ő 2002-től 2010-ig folyamatosan "készült" (mint most a Feri)... "
Igen, de ő 2002-ben csak éppenhogy veszített, fer viszont olyan durván elkúrta, hogy 2/3-ot adott orbánéknak, akik sokat tanultak az előző ciklusukból, (illetve, szerintem még többet gyurcsánytól) és kínosan ügyelnek rá, hoyg nehogy elkövessék azokat a hibákat még egyszer!
PL. abban egészen biztos vagyok, hogy abban az esetben, ha orbán gyakrolatilag megbukik, mint fleto, 20006-ban, orbán képes lesz visszalépni, és mondjuk Varga Juditot kinevezni ME asszonynak.
Aztán, ő max Köztársasági elnök lesz, vagy elmegy Európai politikusnak.

alöksz róz 2022.09.24. 00:34:18

@GyMasa: ez tipikusan olyan helyzet, amiről a választások előtt eleve nem is nyilatkozhatott.
az eszmerendszerrel meg szerintem egyáltalán nem ellenkezik. bár ellenkezne...

alöksz róz 2022.09.24. 00:37:09

@alöksz róz: ha a német választókat mégis meglepte, az inkább őket minősíti, ebben is van valami igazsága a puzsérnak
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása