Egyik kedves szórakozásom a ballib törzskommentelők követése.
Sok vidámságot okoz ez. Persze vannak ballib közírók is ezen a rendkívül alacsony szinten - Föld S. Péter, Tótha W, Szele Tamás, Bartus László, Vogronics András, hogy csak a leghírhedtebb alakokat említsem, vannak mások is, most hirtelen ez az 5 név ugrott be -, de azért ők is kénytelenek vigyázni valamilyen szinten arra, hogy mit írnak. Az igazi ballib autentikus hangot a törzskommentelőtől lehet megkapni.
A ballib törzskommentelő rendszerint teljesen tudatlan. Nem, nem azt akarom mondani, hogy a fideszes törzskommentelő meg zseni, mert ott is van egybitesség bőven, de saját felmérésem szerint a ballib törzskommentelő jóval keményebb buborékban él, s már emiatt is kevesebbet tud.
Amit legújabban megfigyeltem, az az erdélyi tematikában való tudathasadás.
Egyrészt két axióma küzd egymással a fejekben: a "primitív bunkó románok" és a "már lehagytak minket". Persze ezeket még lehet egyeztetni: "lám, Zorbán annyira gonosz tolvaj, hogy még a szőröstalpasok is leköröztek minket".
De ott van a határontúli magyarok kérdése. Eddig a helyzet tiszta volt: ők románok és kész, s csak azért kérnek magyar állampolgárságot, mert azonnal átjönnek a határon, segélyeket vesznek fel és Zorbánra szavaznak, pedig valójában színrománok, hisz ott születtek. Ezt pár éve így fogalmazta meg a pár évvel ezelőtti ballib blogger-celeb Juhász Söpredék Zoli:

Azóta szerencsére Zolika csillaga leáldozott. A sajátjai unták meg, hogy évente kétszer-háromszor forradalmat szervez Zorbán ellen, erre pénzt gyűjt, majd hirtelen nyomtalanul eltűnik a pénz, aztán meg gettócigányoknak gyűjt segélyre, majd sose számol el, csak zavaros képeket tesz közre pár csirke átadásáról valamilyen koszos udvaron adatok helyett, s aki kiejti az "elszámolás" szót, azt fideszbérencnek kiáltja ki. Kifejezetten ballib-szimpatizáns médiában olvastam ellene leleplező cikket pár éve. Régebben követtem őt, ma már nem, mert tábora a korábbi huszadára csökkent. De mindegy is, most eleve nem róla akartam írni.

Aztán valami pislákolni kezdett a ballib agyakban, hogy ez így kontraproduktív. Időközben találtak is maguknak egy erdélyi ballib sztárt Borocă Parázna személyében.
Szóval most bajban van a ballib törzskommentelő: nem lehet egy az egyben szidni az erdélyieket.
Jött a hír: a romániai magyarság létszáma 11 év alatt 1,2 millióról 1,0 millióra esett, arányosan pedig 6,5 %-ról 6,0 %-ra. Ennek nyilván örülni kellene a korábbi ballib direktíva szerint. De most meg kell találni a módját hogyan lehet ezt orbánozásra használni.
A probléma komoly: hiszen ha Románia már lehagyott minket, miért mennek el onnan az emberek? A válasz meg is lett: mert Zorbán állampolgárságot adott! Felvették a magyar állampolgárságot, majd a magyar útlevéllel nyugatra távoztak!
S ezt olvasom mindenhol, százszorosan terjesztve.
Komolyan lehetséges, hogy ezek az emberek nem tudják, hogy Románia az EU-tagja, s román útlevéllel 2007 óta teljes mozgási, 2014 óta pedig teljes letelepedési és munkavállalási szabadság van az egész EU területén?
Valójában a román útlevél a világ egyik legjobb útlevele! A világ 174 országába/területére lehet vele belépni szabadon, a magyar csak kicsit jobb nála (a magyarral 183-ba). Most nem néztem utána az eltérések listájának, de így kapásból: román útlevéllel vízum kell az USA-ba és Dél-Afrikába, míg magyarral Dél-Afrika vízummentes, az USA pedig elektronikus vízakérelemmel látogatható. Ami biztos: Nyugat-Európát illetően a két útlevél teljesen azonos erejű, mindenhová vízummentes.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_Neville 2023.01.03. 13:03:15
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.03. 13:29:31
Ha azt vesszük, hogy a szlovákoknál tíz év alatt több magyar fogyott mint Erdélyben, az abszolút siker. (Bocsi, én a magyart második helyen megellölőket nem tartom magyarnak., pláne ott ahol nyelvhasználat lehetőségeinek tekintetében előbb is vannak) Ha azt vesszük, hogy a tíz évvel ezelőtti létszám megfelel az 1920-as román népösszeírás "magyar eredetű" címszóval jelzett lakosságszámának, az is siker.
Ha azt vesszük, hogy 1920-ban volt négyszázezer koszovói albán és 580 ezer magyar , ma meg kétmiló albán és talán 150 ezer magyar, akkor ez is sokszoros kudarc.
Még mindig nem kezdjük el ezeket a dolgokat elemezni, feldolgozni, lépéseket tenni, ez minden magyar kormányzat bűne már nagyon régóta. Van egy Hulló magyarság című 1933 körüli könyv, amely betippeli az 1980-990-es népességet (egyedül Ausztriát tízezres pontossággal el is találja) mondva, hogy kezdhetjük dotálni a koporsóipart, mert csak húszmillióan leszünk akkorra.Na szegény Hídvégi János mit szólna most?
mtda.hu/books/hidvegi_janos_hullo_magyarsag.pdf
Semelyik kormányzat nem indult neki végre a kultúra és a külügy felfejlesztésének, ősbűn. Csak úgy maradhatunk meg, ha menő lesz magyarnak lenni, divat lenne a magyar kultúrát alkotni és fogyasztani. Ennek most jele sincs, a társadalom lelki elcigányosodásának, a white trash előretörésének annál több, amire rásegít sok lélekmérgező "pedagógus" meg tényhamisító "tanár" is.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.03. 13:37:04
Gery87 2023.01.03. 14:36:46
Deák Tomi barátunk ezt még lazábban intézi el, számára nem kell Romániában élned ahhoz hogy lerománozzon, egyedüli feltétel hogy ne érts vele egyet és ne nyald a kékvérű Döbrögik seggét:)
"igen, én is ezen gondolkodom napok óta, hogy kéne értékelni ezt az egészet, az biztos, hogy a jövőkép (Székesfehérvár vagy szlovák-magyar vagy magyar-román határváros lesz de a legvalószínűbb a szlovák-román határállomás a Margitszigeten) nem változott."
Ilyet is csak egy üldözési mániás antant fóbiás sovén hülye tud vizionálni.
"Még mindig nem kezdjük el ezeket a dolgokat elemezni, feldolgozni, lépéseket tenni, ez minden magyar kormányzat bűne már nagyon régóta. "
Mit akarsz elemezni, tenni?
Egész Európa fehér népessége jellemzően fogy!
A román is, a szlovák is. stb.
Ez világtrend.
Nem speciális maygar eset.
"Csak úgy maradhatunk meg, ha menő lesz magyarnak lenni"
Hát ha ilyen idióták népszerűsítik a nemzeti oldalt, a magyarságot akkor nem sok jóra kell számítani:)
A jelen rendszer meg aztán végképp nem tesz minket népszerűvé.
Emlékszem a 2000-es években még volt valami friss és picit menő a nemzeti radikalizmusban...nem olyan mélyen fingszagú avitt mint a baloldal meg olyan cinikusan beképzelt mint az szdsz...vagy olyan semmilyen mint a korabeli fidesz.
Mára már ezt is cikivé hiteltelenné nyuggerré tették.
"Ennek most jele sincs, a társadalom lelki elcigányosodásának, a white trash előretörésének annál több, amire rásegít sok lélekmérgező "pedagógus" meg tényhamisító "tanár" is. "
Persze megint a tanárok, véletlenül sem a tolvaj, cinikus, nagypofájú, szégyentelen újgazdag proli látens buzi NER lovagok, meg a tolvaj "cigány Orbán" az oka ennek nem?
Neem, ők jó példát mutatnak!
Persze..
_Neville 2023.01.03. 15:17:39
Ezt mire alapozod? Ezen országok demográfiai trendjei semmivel sem jobbak nálunk, Romániából ráadásul durvább jelentősen a kivándorlás is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.03. 15:35:39
Én is ettől tartok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.03. 15:36:22
Mo. az utolsó helyek egyikén van a régióban kitántorgás téren.
Gery87 2023.01.03. 15:58:11
Nem alapozza semmire, csak hülye szegény. Fóbiás.
Nála 44-ben véget ért az idő múlása.
Mindenhol cseheket, szlovákokat, románokat, szerbeket lát akik ártatlan szűz magyar lányok vérét isszák ma is titkos pincékben és terveket szövögetnek az ország szétszedésére.
Ezért járnak a tótok Győrbe vásárolni és a románok azon keresztül mennek Ausztriába melózni a furgonokkal (mind rejtett Szupercsapat!) Bizony, az már a terv része...:)
a nagy hohohorgász 2023.01.03. 15:58:57
A magyar nép az egyetlen aki saját magával is osztható és ez pedig Istvánnal kezdődött.
Arra kellene valami tudományos ismeret vatikanbol hogy a magyarokat szándékosan osztották e meg anno ? Vajon tényleg hagyták volna koppanyt vezetni a keresztény magyarokat????
a nagy hohohorgász 2023.01.03. 16:00:20
Gery87 2023.01.03. 16:02:14
"A magyar nép az egyetlen aki saját magával is osztható és ez pedig Istvánnal kezdődött. "
Hagyjál a sumerszírisuszi fasságaiddal.
Gery87 2023.01.03. 16:03:40
Bizonyos értelemben igen.
Aki mindenhol nácit lát ma is mint anno a baloldal, szdsz...az fóbiás.
De nekem ahhoz semmi közöm.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.03. 16:26:28
Másodsorban a mostmár egészen emberi karakterét is lassan elvesztő állatias túlélésösztön, amelyért a magyarok mindenre képesek. Talán olvastad még régebbről a Nyírő-féle Néma küzdelemből hozott példát ahol a falu kocsmapultot támasztó geryje szidja az urakat hogy ő miattuk nem jut semmire, a pópa átkeresztelkedésért meg románná válásért ad neki földet, persze ettől sem okosodik meg és beeteti a kivándorlási ügynök, a helyére a telekre meg a pópa hozza a húsztagú moldvai kiccsaládot. De említhetném az Esztendő folyóirat 1919-es számát, Móricz Zsigmondnak mondják januárban a kabai parasztok, hogy nekik aztán hótmindegy, jöjjenek a románok akár, csak zaba legyen. Jöttek is ám a románok áprilisban, érdemes elolvasni a kabai vérengzés történetét.
Harmadrészt meg nem látok semmit, hogy ez a folyamat mért fordulna meg. Nem érdemes abban hinni, hogy a dolog lehetetlen, nézd csak meg mennyi baszkokról elnevezett földrajzi név van milyen elképesztően szélesen szétterülve, az Alpoktól Bordeauxig, Gascogne-ig (az is baszkot jelent), többmilliós fixen letelepedett népnek kellett lennie. Ehhez képest ma vannak 580 ezren.
Gery87 2023.01.03. 16:41:31
Ez az ország "miattatok" fog elsüllyedni a mocsárban!
A bunkó állandóan visszatekintgető frusztrált kuruckodó balfaszok miatt.
Aki elnézik a korrupciót, a lopást, a hatalmat, a tekintélyelvűséget és szolgaságot csak mert nemzeti színekbe van bugyolálva.
"Nemrég olvastam a korabeli KSH-s értékelését az 1910-es népszámlálásnak"
Mi a francot is néztél volna, ha nem 100 éves adatokat:)
meg is lepődtem volna.
Közben meg a szlovák, cseh, román stb ugyanúgy fogy mint a magyar, több bolgár és román van kint magyar és ők se lesznek már a nemzet részei.
A szerbek meg ugyanúgy kisebbségben vannak szétszórva mint mi....a hajdani Határőrvidékből ki is söpörték őket...ennyit az 1910-es adataidról balfaszkám.
"a helyére a telekre meg a pópa hozza a húsztagú moldvai kiccsaládot."
A nemes uraid meg hagyták!
Na ennyit erről ki a nemzetrontó, te barom.
"Harmadrészt meg nem látok semmit, hogy ez a folyamat mért fordulna meg. "
Talán mert ők is ugyanúgy fogynak és cigányosodnak te szerencsétlen!
Meg ehhez háború kellene, ami pl 3 NATO tag között nem igen lesz.
Talán mert csak a te nedves álmaidban van ez tervben.
"Nem érdemes abban hinni, hogy a dolog lehetetlen, "
De alaptalan hülyeségeket sem kell böfögni.
2023.01.03. 16:41:43
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/2/27/Net_primary_income_per_inhabitant%2C_2019_%28in_purchasing_power_standards_%28PPS%29%2C_by_NUTS_2_regions%29_RYB2022.png
és budapestet megelőzte bukarest. és a lengyel jövedelmek is megelőzték a magyar átlagot.
magyarország az olcsó bérmunkára van alapozva. és ebben verseng bulgáriával.
Gery87 2023.01.03. 16:48:57
Gyönyörűen kirajzolódik a Frank Birodalom:)
Nincs új a nap alatt.
gigabursch 2023.01.03. 16:49:59
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.03. 17:04:36
www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Romania&country2=Hungary&city1=Bucharest&city2=Budapest&tracking=getDispatchComparison
www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Hungary&city1=Budapest&country2=Poland&city2=Warsaw&displayCurrency=EUR
de ez megint nem tartozik ide.
a nagy hohohorgász 2023.01.03. 17:47:59
Gery87 2023.01.03. 18:09:11
Amerika nem akar erős konkurenciát, ennyi az egész.
Meg a "Heartland" elmélet ugye.
Eurázsia nem lehet egységes.
A német-orosz-kínai együttműködésnek lennének előnyei ahogy a múltban is mindig közeledtek egymáshoz...de ez nem amcsi és brit érdek így meg kell akadályozni.
Erről szól a jelen háború is.
"magyarország nemzeti nagytőkésekkel a balkáni (vagy annak mondott) utat járja. szerencselovagok, szélhámosok, félhülyék irányítják az országot. amíg politikai védettséget élveznek. és hogy utána mi lesz azt nem nagyon tudja senki. "
Nem is érdekli őket!
Hát bármi van akkor fogják magukat aztán lelépnek!
Mit érdekli ezeket hogy mi lesz itt utánuk!
Szarnak bele.
gigabursch 2023.01.03. 21:08:43
Csakhogy a "papírosok" közül egy jelentős hányada - szó szerint - kikérdezhetetlen (külföldi és/vagy segghülye) volt.
S ilyenkor a számlálóbiztos "kénytelen" a szomszédok alapján menni.
Legvégül meg marad az AS (ahogy sikerül) szabvány.
Nem gondolom, hogy máshol ez ne hozna rendes torzítást.
Gógita 2023.01.03. 22:58:54
Hogy ez mennyire durván így van, azt ma olvastam: Valakik - vajon kik? - kitalálták, hogy a HH -s új rendszámokat nem szabad kiadni, le kell tiltani, mert arról HITLER jut az emberek eszébe!!! A Heil Hitler!!!
Eszem megáll.
És még valami másik betűpárról is a nácik jutottak VALAKIK eszébe. (És nem az SS-ről!)
Ezt az egész náculást, nácizást, főleg a zsidók - és fizetett gojaik - tartják életben és örökítik át! Azzal, hogy állandóan napirenden tartják, és nem hagyják feledésbe merülni!
Most komolyan, a HH-s rendszám az Heil Hitler????
B+
Gógita 2023.01.03. 23:09:12
A német-orosz-kínai együttműködésnek lennének előnyei ahogy a múltban is mindig közeledtek egymáshoz...de ez nem amcsi és brit érdek így meg kell akadályozni.
Erről szól a jelen háború is."
Vannak tiszta pillanataid. :-)
Gógita 2023.01.03. 23:11:19
Hát bármi van akkor fogják magukat aztán lelépnek!
Mit érdekli ezeket hogy mi lesz itt utánuk!
Szarnak bele. "
Ez viszont nyilvánvalóan nem igaz. A kormány nemzet, család, határontúli, bevándorlási és egyéb politikája az ellenkezőjét igazolja.
Gógita 2023.01.03. 23:19:25
Egyik kérdés:
Ön szerint a magyarok vagy a németek (nácik) felelősek a holokausztért? (A Végső Megolás ugye 100%-ban német terv volt és ők is hajtották végre (vagy a einsatzgruppék, maelyek szintén nem magyarok voltak, hanme pl. ukránok...)
Válasz: a németek.
Kettővel később:
Ön szerint inkább a MAGYAR emberek SZEMÉLYESEN felelősek a holokausztért, vagy a MAGYAR ÁLLAM? (kb.)
Ez a kérdés, miután már válaszoltam, hogy nem a magyarok.
Tehát kettővel lejjebb, már CSAK a közül hagy az IDEA választani, hogy a MAGYAROK a felelősek mindenképpen, csak egyénileg vagy államilag, társadalmilag, kollektíven-e?!!!!
Az IDEA kicsit sem manipulál és terel a "helyes" válasz felé.
Gery87 2023.01.04. 00:21:33
".....az USA és a vele szövetséges államok, mindenekelőtt az EU tagállamai, köztük hazánk és Japán, nem szavazták meg a nácizmus dicsőítésének elítélését az ENSZ közgyűlésben. Miként az Eszmélet folyóirat kommentárjában is olvasható: „az atlantista szövetség más államokkal együtt azzal az érveléssel szavazta le a kezdeményezést, hogy a határozat Oroszország geopolitikai érdekeit szolgálja. Ezek szerint a Nyugatnak az áll geopolitikai érdekében, hogy ne ítélje el a nácizmus heroizálását a mai világban és mindenekelőtt régiónkban. Olyan katasztrofális fordulatra utal e jelentéktelennek látszó tény, amelyen érdemes mélyebben elgondolkodnunk az új év küszöbén”."
bekialtas.blog.hu/2022/12/29/1075_bekialtas_a_belarusz_alternativa
Ennyi a náculásról.
Gery87 2023.01.04. 00:22:09
Sosem támogattam az angolszász imperializmust!
Gery87 2023.01.04. 00:24:05
Én ezt hiteltelennek tartom, maradjunk annyiban!
Populista, őszintétlen fogásnak.
Ami hatalmi fogás, semmi több.
Gery87 2023.01.04. 00:28:03
A magyarok felelőssége vitathatatlan!
Még a német nácik is elismerik hogy a magyar zsidók evakuálása nem sikerült volna a hatékony és szervezett maygar bürokrácia és karhatalmi szervek közreműködése nélkül.
A hivatalnokok mellett a létszámhiány miatt bevont tanárok is segédkeztek!
Összállami projekt volt.
A 20 éve sulykolt antiszemitizmus és a zsákmány, zsidó vagyon iránti vágy terméke.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 05:06:20
Ezek irányított kérdések.
A szovjet alapvicc erről:
- Ki a példaképed? Fejtsd ki, miért Lenin az!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 05:08:46
A kedvencem a Liget-felmérés volt.
A kérdés kb. az volt: Ön mit szeretne a Városligetben, hogy zöld, kellemes, családoknak és kutyáknak alkalmas sétáló és pihenő övezet legyen, vagy inkább hogy Zorbán és Tarlós az egészet lefedjék két méternyi betonnal?
Persze 98 %-ot kapott a "zöld" verzió.
vergyula 2023.01.04. 06:20:53
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 06:44:20
Így igaz. A nemzeti konzultáció célja a propaganda.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.04. 08:21:58
A nemzeti konzultációnak a célja nem a propaganda. Adott téma politikai hasznára való felmérés.
A propagandát megoldja ingyen is az ellenzék, épp erről szól a fenti bejegyzés.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.04. 08:29:43
www.ideaintezet.hu/hu/publikaciok/139/elso-valasztok-kutatas---ha-csak-rajtuk-mulna--az-ellenzek-ketharmadot-kapna-
www.ideaintezet.hu/hu/publikaciok/131/erdektelen-a-bevandorlas-temaja--csokkeno-fidesz-kdnp-tamogatottsag
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 08:29:54
Nyilván nem valódi kérdések ezek, erre utaltam.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.04. 09:54:45
Ugyanez lett volna a másik oldalon az előválasztás, csak mivel annyira hülyék voltak mint minden liberális, be is lőtték az öngólt. Pont azt lehetett volna felmérni, hogy ki lehet a legvonzóbb arc, ehhez képest az össze-oda-vissza-hátra át meg visszalépésekkel pont a megszerezni kívánt információ torzult.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 10:00:10
A kérdés eleve olyan, hogy az egyik álláspontot sugalmazza.
Gery87 2023.01.04. 10:01:25
A drágalátos urunk és parancsolónk Nemzethy Konzultációja is ilyen!
"Akarja e ön hogy buzik abuzálják a gyerekeket az óviban?"
"Akarja e hogy muszlim néger hordák farkalják meg a nyugdíjas özvegyeket?"
stb...
kb ez a szint.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 10:03:12
Nyilván egy adott értékrendet akar a kérdés propagálni.
Gery87 2023.01.04. 10:11:05
Felmérés? Mit mérnek fel? Hogy képes vagy az egyetlen nyilvánvaló választ megadni egy bugyuta kérdésre?
Hogy vagy e olyan hülye hogy foglalkozol valamivel amit ők már rég eldöntöttek?
Mintha bármit számítana utólag mi lesz az eredmény.
ugytudjuk.hu/storage/userfiles/a/2/a2739fceee663000296b39b373cea4f5.jpg
m.blog.hu/k/k/image/meme.png
Gery87 2023.01.04. 10:12:26
De legalább kurva sokba kerül.
Meg még több szemét....mivel csattan a kuka alján ahogy kell.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 10:14:58
A demokrácia nem olcsó mulatság.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.04. 10:30:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 10:42:41
Így van. S én ebben nem is látok problémát.
Gery87 2023.01.04. 10:56:30
Valóban nem és nem is lenne ezzel baj ha olyasmire kérdeznének rá ami még nincs eldöntve eleve!
Tehát népszavazás és az eredmény kötelező érvényű.
Így semmi értelme, most eltekintve attól hogy bugyuta is.
Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.04. 12:09:24
Az a vásárlóerő paritással módosított.
Egy gazdaság szempontjából lényegtelen, a társadalom tagjai milyen életszinvonalon élnek. Itt azt kell összevetni, egyes tagjai mennyi vagyont képesek termelni.
Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.04. 12:14:40
Billy Hill 2023.01.04. 13:46:06
vergyula 2023.01.04. 14:58:33
MEDVE1978 2023.01.04. 17:40:34
Azóta is megmaradt több ballib körben ez a zsigeri reakció és az arra való rájátszás.
Én személy szerint egyetértek abban, hogy a határontúli magyarok állampolgárságot kaphatnak, jogosultak legyenek egészségügyi ellátásra, utazásra, oktatásra stb., de szavazati jogot már nem adnék nekik, mivel nem Magyarországon adóznak és a hazai politika jóval kisebb hatással van az életükre.
Gery87 2023.01.04. 19:04:54
"Én személy szerint egyetértek abban, hogy a határontúli magyarok állampolgárságot kaphatnak, jogosultak legyenek egészségügyi ellátásra, utazásra, oktatásra stb., "
Ja, ha fizetnek érte adót!
Egyébként meg miért járna bármi?
"de szavazati jogot már nem adnék nekik, mivel nem Magyarországon adóznak és a hazai politika jóval kisebb hatással van az életükre. "
Így van, aki tartósan külföldön él, az ne szóljon bele mi van itt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 19:38:04
Arra számítottak, hogy a magyarok idegellenesek, s ezen nem lehet változtatni.
Aztán a Fidesz változtatott rajta.
Plusz később nevetségesek lettek a ballibek, amikor migránspártiak lettek. Azaz "idegen igen, magyar nem", önként belemásztak a magyarellenes skatulyába.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.04. 19:40:27
Soros nem Mo-on és beleszól. Ráadásul az ő hangjának ereje vagyona miatt és hatalmas hálózata következtében százezerszeres egy erdélyi magyaréhoz képest.
A Fidesz megtalálta a választ azóta: a Soros-hálózat fokozatos ellehetetlenítése, ellenhálózat kialakítása, a határontúliak támogatása.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.04. 20:28:30
Citálhatnám megint a Nyírő-könyvet ahol az író azt adja a román pópa szájába hogy "románt romántól egy falevél se válasszon el", citálhatnám az 1861-es oktatási törvényüket, ahol a végrehajtási utasításban az van, hogy kifejezetten javasolt a pozitív túlzás a román közösségi szellem kialakításakor (Jancsó Benedek emlékkönyv), citálhatnám a román történész esetét akinek megtiltották hogy az iasi pogromról írjon mert az a románság nemzetközi reputációját súlyosan sértené (Száraz: Egy furcsa könyvről).
Dehát ez van.
Wildhunt 2023.01.04. 21:16:35
Vedd észre hogy az első itthon sem evidens, a második pedig nem igaz.
Wildhunt 2023.01.04. 21:25:37
Gery87 2023.01.04. 21:52:55
Arra számítottak a többség egyszerűen mindenkit úgy is "románnak, szlováknak, ukránnak, szerbnek" tekint aki nem itt él.
Amire volt is némi alap, az idősebb generáció aki már 45 után de 89 előtt szocializálódott a határontúliak gyakran csak "románok" stb akkor is, ha tudja hogy magyar nemzetiségűek, sőt kifejezetten volt egy ellenszenv a "nyomulós erdélyiek, szlovákok" felé!.
Csakhogy a 2000-es évek a nacionalizmus, nemzeti radikalizmus fellángolásának kora volt, így nem jött be.
Gery87 2023.01.04. 21:53:53
Attól még hogy az a fajta lobbi sem jó, még ez sem lesz az!
Aki nem itt él, ne szavazzon, kész.
Mivel nem viseli a következményeket.
Gery87 2023.01.04. 21:59:00
Egyrészt ahogy a gazdasági helyzet alakul, meg az EU miatt nyitott a piac, nem hinném hogy tömegesen akarnának jönni már!
Másrészt meg úgy áll a dolog, hogyha ott maradnak akkor előbb-utóbb asszimilálódnak, eltűnnek.
Ez nem jó, de ez van.
A többségi nyelvet egyre többen ismerik, az általuk lakott terület munkalehetőségei, fejlettsége, nem a legkedvezőbb, gyakran peremterület, a magyar már nem vallásos, így a felekezeti különbség sem gátló tényező, az urbanizáció is erősíti az asszimilációt, kultúrális különbségek is kicsik, mind nyugati, európai fogyasztói társadalom vagyunk...gyermektelenség, elöregedés, kivándorlás stb.
Nem látni hogy fordulna ez vissza.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.05. 07:19:41
Mi a következmények viselésének módja?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.05. 08:39:18
Eleve ez is probléma, hogy ez vitatéma tárgynak képzelhető el akár hipotetikus szinten is.
Mondjuk eleve, ha működő nemzet lennénk, nem lett volna Trianon, vagy nem ennyire súlyos következményekkel.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.05. 08:46:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.05. 11:11:49
Erről jut eszembe.
Van egy új kollégám: macedóniai román.
Először látok ilyet szemtől szembe.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.05. 12:27:21
De tényleg, ez most komoly kérés volt. Főleg nyilván video kellene, hiteles kucóoláh beszélőt én még az életben nem hallottam.
Van olyan vélekedés hogy a megloromán nagyon latinos, annyira hallanék már ilyet.
Gery87 2023.01.05. 12:41:48
Lakjál élj dolgozz, adózz, vállalkozz, szórakozz, utazz stb itt.
MI ebben nem érthető?
ha befingasz a liftbe érezd is a többiekkel:)
De odamenni befingani, majd elfutni és dicsérni hogy szerinted milyen rózsaillatú..és ezek csak finnyásak....háát.
Gery87 2023.01.05. 12:45:49
aromán, meglenoromán?
vagy echte román?
hu.wikipedia.org/wiki/Meglenorom%C3%A1nok#/media/F%C3%A1jl:South-Balkan-Romance-languages.png
Gery87 2023.01.05. 12:49:51
Hát ez román részről nem is rossz ötlet.
A szórvány kisebbség (balkáni latinok) úgy is halott ügy.
De még magyar részről sem, mivel az etnikai exklávé (székelyek) szinten problémás.
Mennyivel kedvezőbb lenne ha a 39-es határok egyben etnikaiak is lennének végül teljesen.
(A ruszinok meg úgy is elukránosodtak mára, sokat nem értek vele hogy ott maradtak ahol).
gigabursch 2023.01.05. 12:56:49
Jancsó Benedek életműve sajnálatosan ismeretlen idehaza, pedig ha valahol, nála tökêletesen le van írva a tudatos hapszbúh elrománosítási terv és megvalósítás.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.05. 13:03:24
Gery87 2023.01.05. 13:14:06
Hát ha a nemesség nem csak a saját rendi érdekeivel foglakozott volna, ugye.
"vegyen maga mellé egy pár száz lófő székelyt s keményen büntesse meg
azokat az istentelen oláhokat, kik noha sem szabadságra nem
születtek, sem pedig arra hivatva nincsenek, elég vakmerők
voltak mégis a birodalom parancsai ellen magoknak szabadságokat arrogálni."
"Mátyás király oklevele azt mondja, hogy az oláhok szabadságra nem születtek és arra nem hivatottak.
De miért?
Megfelel e kérdésre a középkori magyar jog-felfogás és
a történelem. A középkori magyar jog-felfogás szabadságra
csak azokat tartja hivatottaknak, kik a földet, a melyen laknak,
vagy az első foglalás jogán, vagy pedig királyi adomány erejé
nél fogva bírják. Ez okozza, hogy szabadságra nemcsak a honfog
laló magyarok hivatottak és születtek, hanem a királyi meg
hívás és adomány folytán itt később letelepedett vendégek is
(hospites), minők a nyugatról behívott németek, olaszok stb.
voltak, vagy a kelet felöl befogadott kánok és besenyők.
A románok eredete és ennek következtében közjogi hely
zete nálunk egészen más volt, mint a külföldről behívott ven
dégeké. Őket nem hívta senki. Jövevények (advenae) voltak.
Magoktól jöttek kisebb-nagyobb csapatokban. És ez okból, mint
később az erdélyi törvények mondották, csupán pro tempore
szenvedtettek usque bene placitum Principum et Regnicolarum
és propter regni emolumentum patialtattak."
Picit sem elfogult a fickó, régi feudális, rendi alapú fasságokra hivatkozni a XIX.század végén, hát ezért lett Trianon.
Az elit a múltban élt, már akkor is!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.05. 14:20:35
Ő románnak mondja magát, de őslakos ott, szóval megleno lehet, de úgy tűnik, ma már sima román öntudatuk van.
Szerintem a fő ok az útlevél... :-)
Macedón útlevál macerás. Egyszerűbb elmenni a román követségre, srománnak nyilvánítnaia magát az embernek, aztán lesz állampolgárság.
gigabursch 2023.01.05. 14:24:10
Olyan szinten elfogult embert, mint te, még az életben nem láttam, hallottam, olvastam.
Persze mindig, mindent is jobban tudsz, úgyhogy hidd el, ezt a kérdést sem veled fogom megvitatni.
Na csá!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.05. 14:25:47
Majd megkérdezem.
Gery87 2023.01.05. 14:41:11
Értem.
@gigabursch:
Ez csak duma. Miben lennék elfogult? Hogy nem veszem be a sovén meg áltudományos sumér-szíriuszi fasságokat?
Simán csak nem értünk egyet, de ez előfordul.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.01.05. 15:10:18