Érdektelen interjú, de szinte önparódia. Minden benne van, ami jellemző a műfajra.
Gyorsan fel is állítom a ballib szakértő 8 parancsolatát.
Íme tehát a Ballib Szakember Kódexe:
- 1. Beszéljünk leereszkedően, hiszen rajtunk kívül mindenki funcionálisan analfabéta mucsai barom.
- 2. Legyünk érzelemmentesek, egyedül enyhe megvetést éreztessünk, hogy mi kivételes emberek kénytelenek vagyunk ostoba átlagemberekkel közös levegőt szívni.
- 3. A legjobb nem venni levegőt a mondatok közt és enyhe fejhangon beszélni. Ha filmeznek minket, akkor nézzünk szigorúan, időnként a fejünket ingatva.
- 4. Használjuk gyakran a ballib hívószavakat, ezek nélkül a hívek elbizonytalanodnak, nem vett-e meg minket a Zorbán kilóra.
- 5. Bármilyen nehéz kérdést is kapunk, válaszoljunk határozottan, gondolkodás nélkül, így éreztetve, valójában az egyetlen probléma, hogy nem mi vagyunk hatalmon.
- 6. Éreztessük: minden teljesen világos, viták nincsenek, a világ egységes, valójában problémák sincsenek, hiszen a hozzánk hasonló szakemberek mindenre tudnak megoldást. Az egyetlen ok, hogy mégsincs megoldva minden az, hogy az ilyen zorbánok belepofáznak mindenbe és nem engedik a világ azonnali felvirágoztatását.
- 7. Ha bárki árnyalni akar valamit, határozottan tiltakozzunk: nem, Zorbán mindenben téved, amikor meg nem téved, akkor hazudik, ha meg nem hazudik, akkor lop.
- 8. Mindig jussunk el oda a végén, hogy minden baj oka az, hogy Zorbán nem hallgat ránk, szakemberekre.
A kedvencem egyébként Kéri Lászlóné, de ő mivel nő, mégis van benne valami csacska báj, ami enyhíti a röhejességet. Békesi elvtárs esetében ilyen nincs, nála vegytiszta az egész.
Van egy kérdés, amivel ezeket a "szakértőket" őrületbe lehet kergetni: hogyan lehet, hogy nem volt paradicsom, amikor ti voltatok hatalmon, ráadásul korlátlanul uraltatok mindent?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
élesi 2023.01.10. 07:49:07
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 08:34:27
Békesi ultraliberális, nem kommunista. Neki hiába beszélsz a kommunista bűnökről, egyet fog érteni veled.
tűz fal 2023.01.10. 10:13:58
"Neki hiába beszélsz a kommunista bűnökről, egyet fog érteni veled."
Azért a folytatólagosság látszik. Az pedig hogy egyetért a kommunista bűnökkel, csak felelősséghárítás. A libsikomcsik átlagosan 4 évente szakítanak a múltjukkal és "bátran" kritizálják a saját korábbi dolgaikat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 10:17:45
Nyilván kellemetlen neki, hogy magas rangú funkcionárius volt Kádár alatt, de alapvetően ő seose volt marxista. Már az MSZP-s időkben is MSZP-be beépült SZDSZ.esnek számított.
erol 2023.01.10. 10:21:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 10:28:50
Nagyon nem szeretem a "kommunista" szót szitokként.
tűz fal 2023.01.10. 10:32:52
Birca szerinted annyit írt hogy Békesi mást gondol mint mi? Mennyit értettél meg a szövegből? Ilyen semmire se jó sablon szöveg helyett próbálj meg gondolkodni, aztán ha kivételesen támad valami gondolatod - eddig nem láttam olyat - akkor írj.
erol 2023.01.10. 10:41:55
tűz fal 2023.01.10. 10:54:30
Nem gúnyolódás volt, hanem leírás. Én pedig azt írtam hogy látszik a folytatólagosság. Te meg átfogalmazod amit más ír, aztán "leleplezed". A náci mint ellenpélda pedig a hozzád hasonlóknál sosem akkor kerül elő amikor valaki nácizik, hanem csak akkor amikor próbálsz úgy tenni mintha pártatlan lennél.
erol 2023.01.10. 10:58:43
tűz fal 2023.01.10. 11:22:51
Ha megnézel egy szótárat hogy mit jelent egy szó, akkor látod, hogy rengeteg dolgot jelenthet. A pontosabb jelentését a kontextus határozza meg.
Amikor valaki párhuzamot von komcsik és liberálisok között, akkor elsősorban a hatalomhoz való antidemokratikus viszonyuk számít, és hogy ezt (szerintük) nehezen kikezdhető ideológiával támasztják alá. Az hogy korábban ez a hamis ideológia a szocilizmus(=jólét) volt (amihez semmi közök nem volt) most pedig a liberalizmus(=szabadság) (amihez semmi közük sincs), az másodlagos az embertípus megítélése szempontjából.
erol 2023.01.10. 12:10:14
2023.01.10. 12:17:23
Amúgy részben magyar sajátosság, hogy a liberális elit az egykori nómenklatúra leszármazottaiból áll, és természetesen az előbbiek kapcsolati és vagyoni tőkéjét használja. Ilyen értelemben van csakis összefonódás, a,úgy a kommunizmus és a liberalizmus ellentétes eszmék.
élesi 2023.01.10. 12:27:30
2023.01.10. 12:31:47
*előbbiek - utóbbiak
*ellentétes - inkább szembenálló
tűz fal 2023.01.10. 13:26:38
Te azt se érted amit te írsz.
tűz fal 2023.01.10. 13:58:54
Ott van a zűrzavar, hogy eszme az csak maszlag, a lényeg amit a nevében, azzal takarózva tesznek. Ezért felesleges a szavakon lovagolni.
2023.01.10. 14:49:52
Gery87 2023.01.10. 15:22:15
"Kommunistázni", összemosni különböző fogalmakat, csak azért mert olyan "jól hangzik" meg "utálom őket", semmi értelme.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 15:25:48
Pontosan.
Fogalmi tisztaság kell.
tűz fal 2023.01.10. 15:28:47
Olyan dolgokat soroltál fel, aminek semmi köze az eszméjükhöz, mert máshol is megvalósult és ráadásul nem feltétlenül olyan áron mint itt, ahol ezek alapja eleinte vagyonelkobzás és tömegek büntetése, lágerekbe küldése, stb. volt, később pedig ész nélkül fevett kölcsönök.
Az eszme általában maszlag.
Gógita 2023.01.10. 16:55:46
Ezek csak szavak.
Az a lényeg, hogy melyik van éppen hatalmon, melyikkel lehet hatalmon maradni, hatalomra jutni, és azt szolgálják! De UGYANAZOK!
A mai "liberálisok" (nem azok, de azt a címkét használják), és a múlt szocialistái, kommunistái ugyanazok az emberek és b. családjaik.
Birca - talán a családi érintettség miatt - hajlamos relativizálni ezt, felmentéseket osztogatni nekik, hogy ez sem volt IGAZI komcsi-szoci, meg az sem. Még a KOMMUNISTA Ifjúsági Szövetség elnöke sem volt az..., stb.
Ez csak mentegetés, relativizálás. Ilyen alapon nácik sem voltak. Csak náci szervezeteket vezettek...
2023.01.10. 17:36:26
Persze, sokminden fejlesztés amúgy is megvalósult volna, de az ellenfél érdemeinek el nem ismerését hagyjuk meg a ballibeknek. Látjuk, hová vezet ez náluk. A legtöbb akkori intézkedés természetesen baloldali jellegű volt, és nem csak a kommunisták támogatták.
A minapi post egyébként érinti az alaphelyzetet: bircahang.blog.hu/2023/01/08/szelsobal_es_szelsojobb
A jobbos és a kommunista nagyrészt egyetért. Miért van ez? Mert a félperifériás nemzetek legnagyobb ellensége a nemzetközi nagytőke. Jelenleg az a helyzet, hogy bizonyos, kommunista jellegű intézkedések (profit adóztatása) bizony éppen a nemzet érdekében állnak.
2023.01.10. 17:38:28
Gery87 2023.01.10. 17:43:59
"Ez csak mentegetés, relativizálás. Ilyen alapon nácik sem voltak. Csak náci szervezeteket vezettek..."
És azt nem tudod elképzelni hogy voltak "igazi nácik" meg opportunisták, karrieristák és voltak igazi komcsik, meg karrieristák, opportunisták, sőt továbbmegyek ma sem mindegyik igazi libsi!!!?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 17:59:07
Így igaz. A magyarok 90 %-a baloldali.
Gógita 2023.01.10. 18:15:29
Belépett a csapatba és felvette a mezt.
Gógita 2023.01.10. 18:22:02
Attól függ, mit értünk ezalatt?!
Gery87 2023.01.10. 18:47:05
Oké, csak akkor ne hívjuk őket komcsinak pláne ha már nincs párt sem, nincs mez sem!
Jobban mondva más a mez és más a csapat. Te mondtad, ez számít.
Egyébként sima csak karrieristák, opportunisták..erre vannak ez a kifejezések.
Gery87 2023.01.10. 18:48:08
Magyarok alatt vagy baloldal alatt?:)
Klasszikus gazdasági baloldalra gondol.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 19:26:31
Baloldali eszméket, mi mást?
Gógita 2023.01.10. 19:49:26
Te azt írod: "Baloldali eszméket, mi mást?"
Gery: "Klasszikus gazdasági baloldalra gondol."
Ez nem ugyanaz.
Ha eszméket, abban nem értek egyet.
Valójában senki nem szeretne pl. mindenkivel egyenlő lenni anyagi értelemben, megosztani amilye van, vagy az államra bízni, a javak, közte az övé újraosztását.
Amiben a többség "balos" az az irigység. Írigyelünk mindent és mindenkit, akinek több van, ügyesebb, jobb állása van, szerez ezt-azt...
Annak a 90%-nak ennyi a balossága.
Gógita 2023.01.10. 19:52:57
Én sem mondom, hogy most komcsi, most szoci, de ha az volt xyz, mégpedig aktívan, pozíciókban. Akkor ez legyen világos. Különben minden és mindenki egy kalap alá kerül. És az elfedi az igazságot. Azt is, ki volt a rendszer áldozata és ki a haszonélvezője.
És ez egyáltalán nem mindegy.
Gógita 2023.01.10. 19:57:34
Meg vegyünk el a gazdagoktól és osszuk szét magunknak... Stb.
Ez az a baloldaliság, amit a tömeg könnyen a magáévá tesz.
Mindaddig, amíg nem róla van szó, nem ő lesz a "gazdag", akitől elvesznek. Pl. progresszív adóval, ahogy az már megtörtént.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 19:59:09
Az gazdag gazdagsága a szegényektől származik, szóval ez végülis egy helyes gondolat. Ha kicsit eltúlzott alakban is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.10. 20:01:04
Alapvetően azt jelenti: az átlagmagyar nem tiszteli agazdagságot, nem hiszi - mint pl. egy angol -, hogy az a tehetség eredménye. Az átlag magyar tudja, a gazdagság mindig becsapás, lopás eredménye.
tűz fal 2023.01.10. 20:10:22
Nem azt írtam hogy ugyanaz, hanem hogy van kapcsolat. Az MSZP az MSZMP utódpártja, a DK az MSZP-ből vált ki. Az SZDSZ összebútorozott az MSZP-vel, pedig nem volt koalíciós kényszer. Miután Medgyessy kitálalt hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel, a törpepárt bedurcult, és csak akkor békültek meg, amikor a bátor Gyurcsány került a helyére, de akkor nagyon. Gyurcsány buktája után nem voltak képesek kezelni a helyzetet hogy Gyurcsánnyal vagy nélküle és az értelmetlenségeikkel kicsinálták magukat. Az MSZP Gyurcsány helyett Bajnait indítva lőtte fel a leghiteltelenebb kampányát, hogy a tiszta kezű, makulátlan Bajnai leszámol a korrupcióval - a sajátjukkal.
Aztán boldogan énekelték az internacionálét.
youtu.be/dXm9rJZf_fM
Gógita 2023.01.10. 20:56:52
Na, ez pl. egy balos felfogás.
Egy másik meg az, hogy a gazdagság a vállalkozásból származik. Ha nincs vállalkozás, nincs munka, nincs áru, nincs szolgáltatás nincs kereskedelem. Ha nincs kereskedelem, nincs mit megvenni, nincs áru, nincs termelés sem. Ha nincs haszon, nincs termelés bővítés, fejlesztés, innováció, nincs fejlődés sem. Mert nem éri meg. Ha ezek nincsenek, szegénység, vegetálás van.
Ez balos.
A kapitalizmus jobbos. A magángazdaságra, magán vállalkozásokra épített gazdaság jobbos. És működő. Van munka, van áru, vannak szolgáltatások, van kereskedelem, piac, van hová és miért termelni, invesztálni, fejleszteni, mert van haszon.
Ez a motiváció, ez viszi előre a világot. Ettől van fejlődés.
Ez jobbos.
És a gazdagság ebből jön. A haszonból.
A haszonból, ami lecsorog az árut előállító munkásokig. És így még nekik is jobb az életük, mint az egyenlően elosztott balos szegénységben.
Gógita 2023.01.10. 21:09:52
Ezt nem tudja. Ez előítélet néhány példa alapján.
És kifogás, hogy ő miért nem vállalkozik, miért nem kockáztat, miért nem talál ki egy céget.
De a BMW-vel járó pék vállalkozó hajnali háromkor kel és megy sütni. Előbb egyedül, aztán a megtermelt haszonból MUNKÁT AD másoknak. Stb. Ezt az istenadta nép nem látja, nem is akarja, csak a BMW-t.
Mert irígy. Irígyli mástól a BMW-t, de esze ágában nincs vállalkozni, hajnali háromkor kelni, céget építeni saját zsebből, saját házra felvett hitelből...,, eladni, kereskedni, tárgyalni, kockáztatni... Semmit. Őt tartsa el más. A pék, a gyáros...
Pofája nagy, meg az irígysége.
De a kockázatot kerüli, azt vállalja más. A gyűlölt vállalkozók (tőkések).
Gógita 2023.01.10. 21:14:09
Ez tudatos stratégia!
Ami be is vált. Sajnos.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.11. 03:55:45
Igen, a nap 25 órájában dolgozik, s ezért lett milliárdos.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.11. 04:00:24
Ha nincs kitől elvenni a pénzt, a vállalkozó sose lesz gazdag.
Gery87 2023.01.11. 05:23:58
De hát ez világos.
Gery87 2023.01.11. 05:28:23
A Skandináv modell is ugyanez. "fizessenek a gazdagok" szóval lehet ezt jól csinálni.
A lényeg a nagyobb társadalmi szolidaritás, akinek több van adjon többet, mert neki még így is bőven marad, akinek nincs, annak viszont még a kevés elvonás is sok és fájó.
Továbbá mindenki jobban jár ha a szegények kevesen vannak.
A jobboldal azt mondja mint te, hogy emögött csak "irigység" van.
Mert talán elképezni sem tudják hogy valaki lehet őszintén empatikus és szolidáris és hihet ebben.
Gery87 2023.01.11. 05:33:31
Ez nézőpont kérdése. De mindegyik nézőpont helyes.
Ha nincs vállalkozás nincs munka, ha nincs munkás, nincs vállalkozás.
Kölcsönös függőség van a munka és a tőke között, (meg ellenérdek is persze) csak épp a tőke mögött ott a pénz meg a befolyás nyújtotta hatalom, a munkavállaló alkupozíciója pedig mindig gyengébb (egyénileg pláne).
A baloldal a dolgozót támogatja éppen ezért.
Gery87 2023.01.11. 05:40:20
"És kifogás, hogy ő miért nem vállalkozik, miért nem kockáztat, miért nem talál ki egy céget. "
Nem lehet mindenki vállalkozó, eleve matematikailag is kizárt, hisz pont az a lényeg hogy a gazdagok kevesen vannak, keveseknél van sok, a cél bekerülni ebbe a körbe, mások kárára, ez a rendszer lényege!
Szóval ez nem érv.
Olyan mintha 100 emberhez odamennél és felrónád neki:
"miért nem vagy a felső 1% tagja?"
nyilvánvaló hogy a felső 1%-nak csak 1 ember lehet tagja..azért 1%.
Szóval "melyik" ember van "rossz helyen", a 100-ból? mind? Az lehetetlen.
ha egy rendszert arra alapozunk hogy a felső 1-10%-nak legyen jó, akkor ne rójuk fel hogy a többségnek ez miért nem tetszik.
alöksz róz 2023.01.11. 13:54:35
csak ehhez először olyan jövedelmi szintre kéne valahogy eljutni.
Gógita 2023.01.11. 19:28:06
Egy vállalkozó valóban 24 órában vállalkozó, tehát dolgozik. Sosem mehet "haza"!
Nem csak a kapálás meg a csavarozás a munka.
Gógita 2023.01.11. 19:30:45
Senkitől nem vesznek el pénzt! Az a rabló, tolvaj vagy egy állam.
A vállalkozó ELAD! A vevők ÖNKÉNT megveszik, ha akarják, amit elad. Ha nem, nem. Akkor bukta, oda a pénze, amit kockáztatott. Lehet, hogy a háza is. Családja is...
Gógita 2023.01.11. 19:37:31
Ők sem hisznek, hanem az állam elveszi és kész.
Persze a lényeg mindig az, hogy mennyi az annyi? Ha így is elég marad - a busás, progresszív, agresszív adók után - és aki odateszi magát az jól él, és JOBBAN, mint a herék, akkor nem tartják nagyon igazságtalannak.
Gógita 2023.01.11. 19:46:04
Ellenérdek a baloldal szerint, KÖZÖS érdek valójában.
Éppen az a baj, hogy elhitették az emberekkel, hogy a munkadóik az ellenségeik! Tipik, balos, komcsi, szoci, marxista... "filozófia"!
A tőkés mögött AZUTÁN van csak ott a pénz, miután már a semmiből felépített egy jövedelmező vállalkozást. Vállalva minden ezzel járó kockázatot, bukási lehetőséget, erőfeszítést. És nem ajándékba kapott egyet.
Gógita 2023.01.11. 19:53:26
Szóval ez nem érv."
Ez meg hibás logika!
Nem azért vannak kevesen, mert zárt kör, hanem, mert kevesen vállalkoznak. És azok közül is a többség megáll egy alacsonyabb szinten.
Ez egy verseny, egy kiválasztódás.
Az olimpiára sem jut ki minden úszó, futó, súlyemelő... És akik kijutnak, azokból is csak hárman állnak fel a dobogóra.
Az életben ez mindennel így van.
A vállalkozásokkal is.
De az olimpiai bajnokokra sem haragszunk azért, mert a többieket legyőzték, mert jobbak, ügyesebbek, gyorsabbak (vagy szerencsésebbek) voltak, és ők lettek bajnokok, a többiek meg nem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 07:55:59
Tehát csak akarni kell és milliárdps leszel?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:18:14
Ez pont olyan, mint a lottó.
A rendszer olyan, hogy csakis kevés ember nyerhet. Egyszerűen másképp nem is lehetne. Ha mindenki nyerne, a nyeremény pár forint lenne, azaz senki se játszana.
Csak persze a lottó tisztességes rendszer: mindenki tudja ezt, nincsen semmi se rejtve. Ez egy játék, fix szabályokkal. Ha bárki azt állítaná, csakis akarni kell és mindenki milliárdps lehet, azt a legbutább ember is kiröhögné. Mindenki tudja: ez egy szerencsejáték, az esélyek minimálisak. Csak ugye olyan olcsó a részvétel, hogy a legtöbb ember annyi kevés pénzt szívesen áldoz rá "hátha szerencsém lesz" alapon.
Míg a kapitalizmus esetében máig sokan komolyan hiszik, hogy mindenki nyerhet rajta. Pedig nem. Ha mindenki nyerne, akkor megszűnne a kapitalizmus.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.12. 08:22:54
Itt most nem a sarki pékről és a cipészről beszélünk, ők gyakorlatilag munkások.
Gazdag vállalkozókról van szó.
gigabursch 2023.01.12. 09:08:17
Amikor a Friderikusz műsorában előadta megát, a sok nagyképeségű kommentelő meg tolta a mantrát, hogy "végre egy szakember".
Békesi akkora 'szakember', hogy még mindig csak azt ismeri, amit 50 éve tanult a FoxiMaxin.
Pont annyit is ér. Ő is meg a 'tudása' is.
Nem csak buta, de tudásában olyan szinten elavult, hogy az már fájdalmas.