magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Zsoldos

25 éve halott a legnagyobb magyar sci-fi író, Zsoldos Péter.

Főműve a Viking-trilógia, ez a 60-as években született, bár az utolsó részét a 80-as években írta már, de az a trilógia legkevésbé fontos része.

A mű kiválóan megírt. Valószínűleg már megfilmesítették volna, ha angol nyelvű lenne.

A történet valójában egy történelmi regény sci-fi keretben. Egy sikertelen földi expedíció története a 12 fényévre lévő Tau Ceti második bolygóján (a könyv szerint 11 fényév, azóta jobban megmérték), majd ottani elsősorban ókori civilizációk leírása, kb. a földi mezopotámiai városállamok mintájára. A sci-fi elem: egy földi ember az egyik városállam vezetője.

Tulajdonképpen semmi különös, csak egy jól megírt, kalandos, de egyben ismeretterjesztő szándékú írás.

Ami érdekes az, mint minden hasonló esetben maga a mögöttes ideológia. Amikor egy mű olyanról ír, ami vagy kitalált vagy a szerző által nem átélt eseményekről szól, mindig az az egyik legérdekesebb dolog, hogy a szerző mit képzelt el a leírtakról.

Itt Homérosz az egyik jó példa. A trójai háború az i. e. XII. században zajlott, a legnépszerűbb elmélet szerint valamikor a XII. sz. első két évtizedében. Miközben maga Homérosz kb. 450 évvel később írta műveit. Azaz mintha ma valaki regényt írna a XVI. században történtekről: biztosan utána nézne történelemkönyvekben mi volt akkor, de sok dolgot nem is értene, hiszen nem tudná beleélni magát az akkoriakba. Homérosz esete ugyanez, a mindig felhozott példa a harci kocsi. Homérosz idejében már nem használtak harci kocsikat, de az emlékük megvolt. Homérosz meg megpróbálta elképzelni mire is használhatták a harci kocsikat Trójában. Mi tudjuk mire, más forrásokból: állt benne a harcos és kardjával ütötte-vágta az ellenséget, a gyors mozgásnak köszönhetően sok ellenséges gyalogost lekaszabolva. Homérosz ezt nem tudhatta, korában csak gyalogos és lovas katonák voltak, így egyszerű szállítóeszköz nála a harci kocsi: a vitézek beszállnak, elvitetik magukat a csatamezőre, ott kiszállnak és harcolnak, szóval ez nem harci eszköz, hanem afféle dísz a gazdagabb vitézeknek.

A görög "sötét korban" - i. e. XI-IX. sz. - elveszett a korábbi időszak számos ismerete, ez is.

Szóval a kutató számára a Zsoldos-trilógia mögöttes értelme: mit hitt Zsoldos a világról, de legalábbis mi volt kora és környezete eszméje.

Zsoldos esetében a marxizmus szaga erős. A elképzelt jövőben, a XXV. században kommunista világállam van a Földön, s a marxista történelemszemlélet triviális tudományos ismeret.

A civilizáció materialista, nyoma sincs már vallásnak.

Alapvetően 3 fő ateista vallásmagyarázat létezik:

  • tudománypótlék: amit az emberek nem tudtak megmagyarázni racionális érvekkel, ott elővették a láthatatlan, titokzatos erőket - azaz a papság egykor pozitív erő volt, hiszen kvázi-tudósok voltak, de szerepük egyre csökken a történelem során, hiszen egyre több dolgot tudunk racionálisan magyarázni, s ma már teljesen szükségtelenek a papok,
  • átverés: azok a gátlástalan emberek, akik kiemelkedtek a tudatlan többségből, jó emberismeretük segítségével mindenféle hókuszpókuszokkal manipulálták az embereket, így javakat kicsalva tőlük - azaz a papság tulajdonképpen ingyenélő, átverő kaszt, lám, máig ezt csinállják, pl. pénzt kérnek felesleges, abszurd szertartásokért,
  • hatalmi eszköz: a tömeget nem lehetett másképp szófogadásra bírni, a legerősebb földi hatalom ellen is lázadoztak az emberek, így ki kellett találni egy rettenes, teljhatalmú erőt, ami ellen immár a nép nem mert nem engedelmes lenni - azaz a papság a hatalom tartóoszlopa.

(Mondanom se kell, mind a 3 magyarázat marhaság. A másodikat bárki kapásból tudja cáfolni. Az elsőt se nehéz. A harmadikhoz már kell több idő, de itt is azonnal felmerülnek súlyos ellentmondások.)

Zsoldosnál mind a 3 szerepel, de a fő elem az átverés. Mind a könyvbeli őskori társadalomban (ez az első könyv legeleje), mind a könyvbeli ókori társadalomban (ez szinte minden más rész) a pap az átlagnál okosabb ember, aki azonban kétséges jellemű, igyekszik tudását rosszra, anyagi haszonra és hatalmi pozícióra használni. Ráadásul az ókori pap egyenesen ateista, ő maga se hisz abban, amit hangoztat, jól "tudja", hogy nincs természetfeletti, de azt is érti, a vallás kiváló eszköz az emberek féken tartására. Ezt maga a pozitív hős is így gondolja, csak ő jóra használja a vallást, rajta keresztül a tudományt fejleszti.

Az meg már magától értetődik, hogy a 60-as évekbeli Zsoldos kommunista utópiája antifeminista. A szovjet kommunizmus ilyen volt a legkorábbi szakaszát leszámítva, azaz támogatta a hagyományos "polgári" értékrendet házasság, család, nemek kérdésében.

369 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2418023720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:01:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Tehát az igazi evési szabadság az éhezés"

Te tènyleg buta vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:02:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "
Pont mint Jézus: azt mondta, fogadjátok el ami van, nem adott alternatívát"
Ja, Mammon helyett Istent...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:05:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nem adott alternatívát, azaz nem lett politikai programja.

Nem mondta, legyen demokrácia, diktatúra, királyság, oligarchia, bármi más.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:07:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mellesleg, ha nemegyházi oldalról nézzük, Jézust elítélték a rómaiak. Vallási kérdésrkbe nem szóltak bele.
Azaz, Róma ellen lázadónak találták.
Ha vallási dolgokért ítélik el, akkor zsidó jog szerint végzik ki. Kövezés, vagy lefejezés.
Csak szarul nézne ki a nyakadban egy kő, vagy egy levágott fej...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:08:18

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ami nem politikai program.

Ráadásul te erre azt monod, ez liberalizmus, miközben éppen a pénz központisága az egyik liberális alapelv.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:09:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "z liberalizmus, miközben éppen a pénz központisága az egyik liberális alapelv"

Lófaszt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:10:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "liberalizmus, más néven szabadelvűség, a szabadságot jelentő liberty szó után alapvetően a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapul, vagyis a szabad gondolatok széles spektrumát jelentő eszmerendszer, melyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:12:27

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Sokan választ adtak erre a kérdésre már.

De röviden elismétlem:
- a zsidólakta római területen instabil volt a hatalom,
- Rómának szüksége volt a zsidó előkelők segítségére,
- a zsidó vezetés sértőnek, veszélyesnek, eretneknek tekintette Jézust,
- Róma ezért kivégezte Jézust.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:13:55

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ezért is nem politika az üzletpolitika. Az csak az adott cég pénzügyi sikerének a tervezete.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:14:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Akkor ennek nézz jobban utána.

Mutass klasszikus liberalizmust gazdasági szabadságjogok nélkül.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:14:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: " Olyan korábbi alapvető elveket tagadott meg, mint az uralkodók isteni felhatalmazása, az öröklött kiváltságok, államvallás és protekcionizmus."

Elismerte-e Jézus, hogy Herodest az Isten ültette trónra?
Nem azt mondta-e Jézus, hogy Isten gondoskodik az egyénről?
Beszélt-e az öröklött vagyonról?
Nem lázadt-e a fennálló államvallás ellen?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:16:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "először Adam Smith által megfogalmazott gazdasági liberalizmus támogatja a szabadpiacot és a szabadkereskedelmet, klasszikusai hittek abban, hogy egy láthatatlan kéz spontán rendet alkot az eredendően széttartó egyéni szándékok és tettek szövevényéből, s a sok egyéni érdek végeredményben a közjó növekedéséhez vezet, feltéve, hogy a minimális információ és igazságszolgáltatás rendelkezésre áll mindenki számára, azaz senki sem lophat, vagy alkalmazhat kényszert másokkal szemben. A gazdasági liberalizmus a magántulajdonon és az egyének által kötött szerződéseken alapul"

Na, ez se arról szól. Tudatlan vagy.

tűz fal 2023.01.19. 13:18:31

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Neked Gulag való."
Szerencsére nem vagy abban a helyzetben, te metélt faszú büdös zsidó.

"miért nem olvasol el más cikkeket is az NKI honlapján? Törést okozna orosz lelkedben?"
Mi a metélt anyádért példálózol olyannal amivel beégsz?

"Tehát, a magyar hatóság átvesz egy amerikai hírt, mert nem igaz."
Érted amit írsz hülyegyerek? Nincs "mert". Átvette. Ezzel is beégtél metélt szar, úgyhogy maradt a vinnyogás.

"Mondjuk Trumpot nem hoztam fel, de hamár: Trump egy bűnöző."
Ez az amit nem sikerült bizonyítani. Az, hogy felkérődzöd amit a gondozód a szádba fosott, az nem bizonyíték.

"miért nem olvasol el más cikkeket is az NKI honlapján? Törést okozna orosz lelkedben?"
Mert egy dologgal példálóztál és azzal is beégtél, nekem meg véges az időm, nem úgy mint a hozzád hasonló főállású metélt troll szarnak.

"Október 15-én nagyerejű megosztott szolgáltatásmegtagadási (DDoS) támadás érte több bolgár állami szerv ─ minisztériumok, az alkotmánybíróság, az elnökség, az adóhivatal ─ webes szolgáltatásait."
nki.gov.hu/it-biztonsag/hirek/kibertamadas-ert-bolgar-kormanyzati-rendszereket/
Ez is egy másik átvett hír.

"È, ę, ê, ě, stb. Lehet, a te cirill betűs billentyűzeted nem tartalmazza, de a világ nem fejeződik be az Uralnál, van attól nyugatabbra is élet."
A Boldeone2 néven trollkodó droid példánynak is rajta van mind, és sose téved fordított irányba. Mert gondosan ügyel a látszatra. De a szkizofrén emberek időnként hibáznak.

"Vannak gondok a pszichédben. Lehet, a te anyádnak van fasza, de hidd el, ez nem általános. A zsidókat meg ne keverd bele, a vallásukat követed."
Öröm nézni ahogy szenvedsz metélt faszú büdös zsidó. Hiába sírsz te családban szaporodó génhulladék, az tetves szektádban bővültek ki a szerepek 70+ lehetőséggel.

"A bemutatott és elemzett amerikai hírszerzési jelentések világosan rámutatnak, hogy Oroszországnak komoly érdeke és lehetősége is volt különböző internetes támadásokkal, valamint közösségi médiumokban álhírekkel világszerte befolyást gyakorolni emberek tömegére"
A bemutatott és elemzett amerikai hírszerzési jelentések világosan rámutatnak, hogy az USA-nak komoly érdeke Oroszország befeketítése. Ezért van az is, hogy téged meg a metélt faszú gendertársaidat "Élőállat szállítás" feliratú konténerben az USA-ba szállítottak és kiképeztek hazaáruló troll patkánynak. Sajnos olyan hülye vagy, hogy a te esetedben az idomítás költsége kidobott pénz lett.

"Az internet politikát (is) befolyásoló hatása a 2016-os amerikai ... by KLK Csaba · Cited by 18 — Trump több Twitter-üzenetben megkérdőjelezi az amerikai hír- szerző szervek"
Azóta Elon Musk egy rakás iratot hozott nyilvánosságra amiből kiderült, hogyan manipulálta a Twitter a tényeket FBI megkeresésre meg önszorgalomból fizetett cenzorokkal és trollokkal meg hamisított lájkokkal meg még egy csomóféleképp.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:18:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "zsidó vezetés sértőnek, veszélyesnek, eretneknek tekintette Jézust,
- Róma ezért kivégezte Jézust"

Miért nem a zsidók végezték ki?
Mert akkora volt a támogatottsága? Nem hinném. A nép inkább a latort engedtette szabadon. Követői bátran elbujdostak...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:18:46

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nem fogalmazott meg alternatív politikai elképzelést.

Ezért is lett népszerűtlen a zsidó radikálisok korében, akik azt hitték, szabadságharcot hirdet Róma ellen.

tűz fal 2023.01.19. 13:19:02

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Barbár módon megcsonkított selejt állat vagy. Szabadságra és gondolkodásra se képességed se igényed nincs. Annyi ésszel ami látszik még elmehetnél ürgét önteni vagy nyulat hajtani, akkor kevésbé fájdalmasan élnéd meg a sikertelenségeket (meg a takarmányozóid is). Kérd meg a metélt anyádat hogy etessen meg, mert éhen fogsz halni ha neked kell megtalálni a kanállal a szád.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:20:10

@tűz fal: "ehát, a magyar hatóság átvesz egy amerikai hírt, mert nem igaz."
Érted amit írsz hülyegyerek? Nincs "mert". Átvette"

Azaz, a magyar hatóság átvesz minden hírt, kontrollálatlanul. Idióta vagy.

tűz fal 2023.01.19. 13:21:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Elbeszéltek egymás mellett, mert te keresztény vagy, ez a szizofrén troll pedig metélt vallású.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:21:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Tehát Adam Smith ki akarta zárni a magántulajdonon és a szerződéseken alapuló gazdaságból?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:22:06

@tűz fal: figyelj, fityma. Értem én, hogy zavar, hogy levágtak és eldobtak, ezért nincs egy értelmes gondolatod, de nem kéne ilyen sötétnek lenned. Menj ki a napra.

tűz fal 2023.01.19. 13:22:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Azaz a magyar hatóság étvesz híreket a szövetségesektől. Ha nem érted, kérdezd meg a metélt anyádat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.19. 13:23:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "zsidó vezetés sértőnek, veszélyesnek, eretneknek tekintette Jézust,
- Róma ezért kivégezte Jézust"

Miért nem a zsidók végezték ki?
Mert akkora volt a támogatottsága? Nem hinném. A nép inkább a latort engedtette szabadon. Követői bátran elbujdostak...

"
Tehát Adam Smith ki akarta zárni a magántulajdonon és a szerződéseken alapuló gazdaságból"

Ezt mégegyszer .

tűz fal 2023.01.19. 13:24:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Értem én hopgy miután leharapták a fitymádat és nem téged dobtak klotyóba helyette teher neked az élet, te belterjes génhulladék.

tűz fal 2023.01.19. 13:24:57

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"étvesz"
Húbammeg, talátál egy elírást?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.19. 13:26:50

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Átmeneti állapot volt.

A terület már nem volt független zsidó állam, de még normál római provincia se. Formálisan voltak zsidó uralkodók, de római védnökség alatt. Mondjuk mint a német kormány és az USA viszonya manapság.

Szóval a zsidók nem tehettek meg bármit. Pl. a halálbüntetés is római privilégium volt.

Csak Jézus halála után 40 évvel lett teljes római uralom a területen.

tűz fal 2023.01.19. 13:28:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az ő vallása az, amit Barbara Lerner Spectre mondott: nagy átalakulás lesz, aminek a középpontjában a zsidók lesznek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 01:07:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "
Szóval a zsidók nem tehettek meg bármit. Pl. a halálbüntetés is római privilégium volt"

Nem. Kövezés, például. Jézus is hivatkozik rá.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 01:10:47

@tűz fal: nem érted, mert egy fitymának nincs értelme. Ezt bizonyítod is. Neked gazdatest kell, hogy gondolkozzon helyetted. Így csusszansz be más ánuszába. Putyin, Orbán? Mindegy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 01:18:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ".
Az ülés rövid, formális jellegű. Kajafás hivatalos formulával nyitotta meg a szavazást: „Szíveskedjenek az urak meghozni ítéletüket". A törvényszolgák minden egyes tanácstagot név szerint felszólítottak a legfiatalabbon kezdve, a válasz mindig ugyanaz: „halálra".

Közben Judás felszólamlási kísérletet tett, azonban már késő. Egyébként is ki törődik már vele. A Nagytanácsnak már egyszer kimondott halálos ítélete egy hamis próféta fölött t támadhatatlan és visszavonhatatlan. Judás megértette, hogy már nem akadályozhatja meg Jézus halálát, ezért véget vetett életének.
Pilátus ítéletének a megszerzését sürgeti Kajafás. A praetorium elé vonultak nagypéntek reggelén testületileg. A helytartó az ünnepre való tekintettel Jeruzsálemben tartózkodott. Jézust politikai természetű vádakkal illetik előtte. Pilátus már a tribunus militum-nak arról szóló jelentését hallotta, hogy Jézus megtiltott mindenféle fegyveres beavatkozást. Nem talált bűnt benne (Jn 18:38). Heródeshez küldi (Lk 23:10).
A ius gladii elvesztése csak Júdea tartományára vonatkozott"

Látod, idióta, az Újtestamentum hazudtol meg téged.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 01:39:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Heródes kivégeztethette volna. Ahogy keresztelô Jánost is. Lefejeztethette volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.01.21. 08:26:36

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ezek szerint mégse tehette meg. János esetében nem volt bírósági eljárés.

tűz fal 2023.01.21. 09:22:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem érted hogy a metélt faszú anyád azért nem mondta el neked hogy hülye vagy mint a segg, mert még is csak ő szarta ki a debil fejed, és egy szülő nem mond ilyet a gyerekének még akkor se, ha ugyanaz a bátyja és az apja ahogy a fajtátoknál szokás.

Ti, családon belüli szaporodástól elhülyült állatok azak reszkettek a hatalomért, mert nem értetek semmihez, és tudjátok hogy hatalom nélkül ki fogtok halni mint a dinoszauruszok.

Igyekezz a tévé elé mert kezdődik a kedvenc műsorod, a metélkedő vetélkedő.

tűz fal 2023.01.21. 09:28:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Sírjál még te metélt faszú genderszar, olyan jó nézni. Különösen amikor néhány napig kussolsz és regenerálódsz, aztán összeszeded magad és beírsz valamit, amire a buzibarátaid azt mondják neked hogy félelmetes szöveg, te meg elhiszed.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:12:54

@tűz fal: tudod, a nőknek nincs faszuk, és nem metélik őket.
Ezek szerint még nem voltál nővel.

tűz fal 2023.01.21. 10:14:41

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem nőkről beszélünk annak az eredeti értelmében, hanem a nem bináris 70+ kiterjesztésekről, mint a metélt faszú anyád, aki a büdös zsidó fejedet kiszarta. Mert a fajtádnál ez így működik. Sírjál még köcsög, annyira jó nézni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:18:51

@tűz fal: "családon belüli szaporodástól elhülyült állatok azak reszkettek a hatalomért, mert nem értetek semmihez, és tudjátok hogy hatalom nélkül ki fogtok halni mint a dinoszauruszok"

Lefordítom, mit mondtál:
Mi vagyunk hatalomban. A dinoszauruszok azért haltak ki, mert elvesztették a hatalmukat.
Ugyan nem értünk semmihez, mégos mi uralkodunk felettetek. Akkor ennyit érsz...

Mellesleg honnan veszed, hogy a zsidózás sértő rám nézve? Ez leginkább téged minősít, ha valakivel már nem tudsz érdemben vitázni, mert okosabb, mint te, akkor egyből azt tételezed fel, hogy zsidó.
Valami zsidó osztálytársad rendszerezen felmoshatta veled a padlót, hogy eleve a zsidók alá sorolod be magad.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:21:21

@tűz fal: honnan tudod, hogy működik a szülés a zsidóknál? Túl tájékozott vagy, úgy tűnik, zsidó vagy, csak kitagadtak, mert annyira buta vagy, hogy szégyelltek. Azt mondták, inkább legyél muszlim.

tűz fal 2023.01.21. 10:24:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem egyből tételeztem, fel, hanem beleolvastama szövegeidbe és láttam hogy egy magyargyűlölő büdös zsidó vagy.
A válaszaidból pedig látszott, hogy úgy "sértegetsz" vissza hogy közben te szenvedsz, ami megerősítette.
Nem értesz semmihez, hüye vagy mint a segg. Egy szánalom nyomi zsidó hülyegyerek vagy, akinek egyetlen esélye a kihalás ellen, hogy a metélt fajtád legyen hatalomban.

tűz fal 2023.01.21. 10:26:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Túl tájékozott vagy, úgy tűnik, zsidó vagy, csak kitagadtak"

Például ez is jól mutatja hogy úgy zsidózol, hogy közben a "kitagadtak"-kal körbevéded magad :)

Te szerencsétlen metélt faszú belterjes hulladék. Vigyél virágot dédanyád szappantartójára.

tűz fal 2023.01.21. 10:27:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem válaszoltál büdös zsidó hogy felismerted-e dédanyád koporsóját

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:28:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jánost lefejezték. Nem kellett bírósági eljárás, Istenkáromlás volt az ok.
Nem végezhették volna ki állításod szerint.
Igen, pont azt mondtam az első perctől, hogy Jézust politikai okból, róma elleni lázadás miatt végezték ki.
Tehát: Jánost kivégezteti Heródes, vallási okból, Jézust Pilátus, politikai okból.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:29:44

@tűz fal: te, én nem zsidóztam, én muszlimoztam. Hogy szöktél át a határon? Oroszország felől jöttél?

tűz fal 2023.01.21. 10:30:48

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Érted amit írsz, büdös zsidó, vagy agyadra ment a fitymátlanság?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:31:40

@tűz fal: nos, sem magyargyűlölő, sem zsidó nem vagyok. Te viszont nem lehetsz magyar. Az szégyen lenne az országra.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:32:59

@tűz fal: mi van, muszlim, nem tudod értelmezni, amit leírtam? Magyaril van, nem héberül.
Arabul nem tudok, bocs.

tűz fal 2023.01.21. 10:33:18

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem kell sírni, teljesen megértem hogy szégyelled hogy büdös zsidó vagy. Olyan barbár szokás mint hogy a rabbid leharapta a fitymádat, a fajtádon kívül csak afrikai törzseknél létezik esetleg.

tűz fal 2023.01.21. 10:34:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Túl tájékozott vagy, úgy tűnik, zsidó vagy"

Tudod értelmezni amit írtál büdös zsidó? :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:34:59

@tűz fal: na, mi van, a muszlimoknál nincs gender?

tűz fal 2023.01.21. 10:36:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"na, mi van, a muszlimoknál nincs gender?"

Nem tudom büdös zsidó. Szerinted?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:38:11

@tűz fal: igen: mivel pontos információkkal rendeljezel a zsidó szülési módokról, a zsidó vallási szabályokról, olyanokról informálsz, amiket én nem ismertem eleddig, joggal tételezem fel, hogy azért vagy ilyen jól tájékozott, mert köztük éltél. Azaz, zsidó vagy. Lehet, hogy nem így van, de akkor muszlim vagy, mert így utálod őket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:39:45

@tűz fal: a körülmetélés a muszlimoknál is létezik. Sőt, keresztényeknél is.

tűz fal 2023.01.21. 10:40:43

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Annyira jó nézni ahogy szenvedsz mert nem tudod kezelni hogy egyszerre tagadd a zsidóságodat, meg védjed a primitív, metélkedő fajtádat, te büdös zsidó.

Felváltva írogatod hogy zsidó vagyok, meg hogy te nem is írtál ilyet :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:40:57

@tűz fal: Afrikában nem jellemző a férfiak körülmetélése, ott a lányokat csonkítják meg, de az meg nem körülmetélés.

tűz fal 2023.01.21. 10:41:31

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"a körülmetélés a muszlimoknál is létezik. Sőt, keresztényeknél is."

Nem mondod! Alig látszik hogy szenvedsz, te metélt faszú állat :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:41:36

@tűz fal: már nagyon tekeregsz, gender vagy?

tűz fal 2023.01.21. 10:42:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Afrikában nem jellemző a férfiak körülmetélése, ott a lányokat csonkítják meg, de az meg nem körülmetélés."

Ugyanaz a primitív törzsi szint.

tűz fal 2023.01.21. 10:43:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"már nagyon tekeregsz, gender vagy?"

Nagyon nyekeregsz büdös zsidó, szenvedsz?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:43:23

@tűz fal: de, mondom. Örülök, hogy tudtam valami újat mondani, ezzel is hozzájárulva csekélybismereteid megduplázásához.
Muszlim genderként nem lehetsz még okos is.

tűz fal 2023.01.21. 10:43:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Megtaláltad már a képen dédanyád koporsóját?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:44:50

@tűz fal: mi van, nem válaszolsz? Gender vagy? Ja, nem mered bevallani. Szégyelled, nehogy kimondják rád a fatvét.

tűz fal 2023.01.21. 10:44:53

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Már meg megint muszlim vagyok? Érted amit írsz, büdös zsdó?

tűz fal 2023.01.21. 10:45:39

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"mi van, nem válaszolsz? Gender vagy?"

Még mindig sírsz büdös zsidó? Megvan már a képen dédanyád koporsója?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:51:47

@tűz fal: én értem, te vagy annyira buta, hogy képtelen vagy felfogni.
Zsidónak születtél, de annyira szégyellték, hogy buta vagy, hogy kidobtak muszlimnak a falon túlra. Azóta gyűlölöd a zsidókat. Aztán Oroszországba vittek, gyaníthatóan a muszlimok is szégyellték, hogy képtelen vagy felfogni a Korán egyetlen mondatát is.
Az oroszok sem tudtak veled mit kezdeni, ezért Magyarországra küldtek, hogy a GRU pénzén okádj valamit a hozzászólásokban.
Miért Magyarország? Mert ez baráti ország, azért máshol kevés lennél, mint zsidó faszán a fityma.
Ez a fedőneved a GRU-nál: Vitya fityma.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 10:53:09

@tűz fal: szóval gender vagy. De nem mered felvállalni.

tűz fal 2023.01.21. 10:59:59

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"én értem, te vagy annyira buta, hogy képtelen vagy felfogni."

Eddig tartott míg a buzibárban összedobtátok azt a szánalmas magyarázkodást amivel ki szeretnél menekülni abból hogy olyan hülye vagy hogy azt se érted amit írsz? :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:00:41

@tűz fal: " az iszlámban a körülmetélés az Istennek (arabul: Allah) való engedelmesség és odaadás egyik megnyilvánulása, illetve a próféták követésének egyik jele. Az iszlám hagyomány tehát visszautal a zsidó örökségre, Ábrahám (arabul: Ibrahim) szövetségére, s a körülmetélkedés minden muszlim hívőnek kötelessége"

Látod, erre utaltam.
Mivel te a körülmetélést egyértelműen a zsidókhoz kötöd, egyértelmû, hogy gyerekként valami zsidó osztálytársad rendszeresen megszopatott a klotyón.

tűz fal 2023.01.21. 11:01:23

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"szóval gender vagy"

A gender az egy gyűjtőfogalom, te szerencsétlen belterjes génhulladék :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:01:53

@tűz fal: még mindig nem érted?
Buta, muszlim bevándorló vagy, Oroszországból.

tűz fal 2023.01.21. 11:02:36

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"gyerekként valami zsidó osztálytársad rendszeresen megszopatott a klotyón"

Álmaidban így néz ki a zsidó szuperhős, te metélt génhulladék :)

tűz fal 2023.01.21. 11:03:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Buta, muszlim bevándorló vagy, Oroszországból."

Megint új verzió. Annyira jó nézni ahogy szenvedsz te metélt génhulladék :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:03:46

@tűz fal: na, itt a másik bizonyíték arra, butaságod a tyúkéval vetekszik.
Attól, hogy gyűjtőfogalom, még lehet igaz rád. Az idióta is gyűjtőfogalom, mégis igaz rád.

tűz fal 2023.01.21. 11:04:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Megtaláltad már a képen dédanyád koporsóját, büdös zsidó?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:05:01

@tűz fal: nem új verzió, összefoglalása, kivonata az eddig elhangzottaknak, pár szóban, hogy még te is megértsd. Túlbecsültelek.

tűz fal 2023.01.21. 11:05:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Attól, hogy gyűjtőfogalom"

Az itt azt jelenti, hogy vagy az egyik vagy a másik, te metélt génhulladék :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:05:44

@tűz fal: gender vagy. Egy fityma, amit kidobtak.

tűz fal 2023.01.21. 11:06:23

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ordíts büdös zsidó! Annyira jó nézni a vergődésedet :)

Megtaláltad már a képen dédanyád koporsóját?

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:07:21

@tűz fal: "Attól, hogy gyűjtőfogalom"

Az itt azt jelenti, hogy vagy az egyik vagy a másik, te metélt génhulladék"

Nem, a gyűjtőfogalom nem jelenti azt, hogy vagy az egyik, vagy a másik. Akkor már nem gyűjtô.
A negro világít a szádban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:07:58

@tűz fal: gender vagy? Vagyvaz egyik, vagy a másik?

tűz fal 2023.01.21. 11:08:23

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Na ebből látszik hogy azt se érted amit írsz. Hülye vagy mint segg, büdös zsidó :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:09:13

@tűz fal: na, én befejeztem, egy fitymával azért méges beszélgetek, még ráadásul gender is...

tűz fal 2023.01.21. 11:09:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Vagyvaz egyik, vagy a másik?"

Vagyvaz metélt faszú anyád megbasz ha még sokág játszol a számítógépével

tűz fal 2023.01.21. 11:09:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"na, én befejeztem"

Dehogy fejezted be büdös zsidó, nem fogod tudni megállni hogy visszagyere szopni :)

tűz fal 2023.01.21. 11:10:57

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Amíg kisírod magad, itt a házi feladat: találd meg a képen dédanyád koporsóját.
refillshop.hu/custom/inkdesign/image/cache/w400h400wt1/muanyagok/szappantarto.jpg

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:11:54

@tűz fal: "
Na ebből látszik hogy azt se érted amit írsz. Hülye vagy mint segg, büdös zsidó"

Nem, ebből az látszik, te nem érted. A gyűjtőfogalom azért gyűjtő, mert összegyűjt fogalmakat.
Ezt sem vagy képes felfogni?
A vagy az egyik, vagy a másik az nem összegyűjtés, az szétválasztás.

Tehát: gender vagy? Igen, vagy nem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.21. 11:13:17

@tűz fal: nem találom dédanyám koporsóját a képen, ez a te családi fotód.

tűz fal 2023.01.21. 11:13:27

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"na, én befejeztem"

"Dehogy fejezted be büdös zsidó, nem fogod tudni megállni hogy visszagyere szopni"

Így legyen ötösöm a lottón, te szerencsétlen metélt faszú selejt állat :)

tűz fal 2023.01.21. 11:14:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"nem találom dédanyám koporsóját a képen, ez a te családi fotód."

Ez a vonal már volt büdös zsidó, meg ennek szánalmas magyarázkodása

tűz fal 2023.01.21. 11:15:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"gender"

Ennyire futotta, Teljesen bezombultál metélt faszú zsidó szar :)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása