magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Végrehajtás

A ballib megmondóemberek megint nem értik: a végrehajtó kamarával kapcsolatos leleplezések miért nem csökkentik a Fidesz népszerűségét.

A hagyományos ballib magyarázat persze megvan: a 3 millió fogatlan mucsai bunkó fideszes kizárólag a közmédiákat nézi, hallgatja.

Csakhát azt azért minden felmerés igazolja, ez nem igaz. Szóval mi is az ok?

Az ok az, hogy a másik kizsigerelése, meglopása éppenhogy a liberális eszme logikája. Hiszen a polgári társadalom alapgondolata az, hogy a származás alapú hierarchiát le kell váltani a pénz alapú hierarchiával, hiszen így minden teljesen igazságos: aki tehetségesebb, az az élre kerül, aki pedig szerényebb képességű, az lent lesz a társadalomban. Hiszen az élelmes, fantáziadús, versenyzőkedvű vállalkozó meggazdagodik, míg az alkalmatlan vállalkozó meg szegény marad, ahogy azok is, akik még meg se próbálják a vállalkozóságot. A tehetség pedig nem származásfüggő, azaz ez a társadalom ugyan egyenlőtlen, de igazságosabb a feudális rendnél, ahol a báró idióta fia csak azért van az élen, mert ő a báró fia, pedig teljesen alkalmatlan mindenre. Ezt mondja a liberalizmus.

A vállalkozói élelmesség fő eleme pedig az átverés. Miről is szól egy sikeres vállalkozás végsősoron: olcsón veszek, drágán eladok. S mindegy, hogy ez gyártás, szolgáltatás, vagy bármi más. Normál esetben a haszon alacsony, hiszen nem lehet az embereket rávenni, valamire nagyon ráfizessenek. Lehet persze a nagy forgalommal nagy hasznot elérni, de ez ritka eset, s a legtöbb esetben már jelentős tőke kell ehhez. Szóval jellemzően az átverés a legjobb recept: valahogy rá kell venni az embereket, fizessék túl ezt vagy azt. Meg nem kifizetni az emberek munkáját. Ez teljesen legális.

Marketing és kizsákmányolás a két fő szempont. Mindez pedig nem illiberalizmus, hanem kristálytiszta liberalizmus.

Persze, a nyugati fejlett kapitalizmus ma már csak külföldön harácsol eszeveszetten, belföldön kénytelen szerény lenni. Ennek tisztán politikai okai vannak.

A félperiférián ez nincs, itt lehet szabadon harácsolni belföldön is. S erre jó példa a hitelezés és annak folyománya, a végrehajtás. A rossz adóst Magyarországon - és egész Kelet-Európában - háromszorosan büntetik:

  • elveszik a zálogát, azt nyomott áron számítják be,
  • indokolatlan, csillagászati összegű kezelési, ügyintézési díjakat számolnak fel,
  • s a végén még mindig tartozik!

Aki pedig az egészben részt vesz - a bankok, a közvetítők, a végrehajtók -, az aránytalanul gazdagodik.

Annak idején apám mondta: soha ne vegyél fel jelzálogkölcsönt. Pedig apám banki felsővezető volt - nem az első vonalból, de a másodikból - már 1987-től. S mesélt a hitelezésről is, annak negatív kimeneteléről:

  • a bank saját magának adja el az elkobzott zálogot, manipulált árverésen, sokszor negyedáron számítva,
  • aztán eladja piaci áron a zálogot,
  • az adós meg még mindig tartozik,
  • míg nyugaton a bank érdeke, hogy az adós rendszeresen fizessen, hosszú ideig, addig keleten a bank érdeke, hogy az adós ne fizessen, s le lehessen foglalni a zálogát.

S aki a rendszerben aktív szerepet játszik, magas pozícióban, az milliárdos lesz. Lásd Schadl György.

Schadl tehát liberális sikerember. Mi is vele szemben a ballib panasz, azt leszámítva, hogy történetesen nem az ő emberük? Tulajdonképpen semmi. Megtestesíti a polgári ideált.

S ki Magyarországon a polgári értékrend képviselője? A ballibek természetesen. Ezt még ők is bevallják, hiszen a Fideszt felváltva kommunistának vagy feudálisnak nevezik.

Ennyi az egész.

263 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4018040180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2023.02.16. 15:23:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát igen. Mások meg azért beszélnek sokszor "burkoltan" - és messze nem csak a zsidókat érintő témákban, hanem a ma forró gender, LMBTQ és stb. -, mert olyan helyzetben vannak, hogy megtorolhatják rajtuk. És meg is torolják.

Elég egy rossz szó és oda az állásod, sőt, bélyeget is kapsz, hogy máshol se vegyenek fel!!!

Gery1987 2023.02.16. 15:24:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Amiről mint írtam, bizonyos körök esetében bebizonyosodott hogy igazak a vádak.
lehet farkast kiáltani, de ha az ember nem őriz farkast a kutyaólban akkor ezzel nem sokat törődik! és világosan kirakja Bodrit az udvarra!
"Érdekes módon..hogyhogy nem elvtársak" mennyien magukra vették.
hát, még ilyet.
Én még olyat nem láttam hogy mivel farkasoznak, Béla holnap lecserélni Bodrit egy farkasra "csakazértis"...
Én még olyat nem láttam hogy a nem antiszemita hungarista megsértődik az alaptalan zsidózásra és antiszemita hungarista lett:)

ÉS hogy még bonyolultabb legyen, IGEN van az állandó hiszti meg pattogás, félelemkeltés lehet kontra produktív, de aki normális abból nem lesz emiatt se náci zsidógyűlölő!
Ami történni fog hogy amikor kellene se reagál már a veszélyre és passzív, intoleráns marad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:26:20

@Gery1987:

Mo-on senki se tett többet az antiszemitizmus növeléséért, mint az SZDSZ.

Ha valakit folyamatosan vádolnak valamivel, ami nem igaz, egy idő után azt fogja mondani "leszarom".

Amint megjelent a tényleges antiszemitizmus,már senki se szólt, hiszen már eleve az volt a mondás, hogy minden sarkon antiszemiták vannak tömegesen. Ha tényleg mindenki antiszemita, akkor nem mindegy az egész?

Mert ha Antall antiszemita, akkor mi van? Semmi.

Tulajdonképpen a migránsválság végzett a problmával, ami után Izrael Orbán-barát lett. S ez elvette a folyamatosan zsidózással vádolók hitelességét.

Ma már a TÉNYLEGES zsidózásra se lett azt mondani, hogy zsidózás, mert senki se veszi komolyan.

Ma ugyanez megy nyugaton a rasszimus és pedofília témában egyébként.

Tapi2021 2023.02.16. 15:28:15

@Gery1987: "Ez még nem manipuláció."

Á, dehogy.

"De igen, volt hogy szándékosan rájátszottak meg túloztak ahogy most is, sőt ma mégjobban.

Csurkának jutott mikrofon elmondta amit akart meg TGM is...a többi 9 millió meg az utcán és az ebédnél mesélte el mit gondol."

Valóban. Csurka az utcasarkon elmondhatta egy mikrofonba, a sajtó 99%-ában meg TGM és a ballib oldal.

Antall nem mehetett csak úgy be a tv-be, nyilatkozni, országos ügyben, ha nem hívták!

Gery1987 2023.02.16. 15:28:23

@Tapi2021:

És most szarjam magam össze mer' Churchill ezt mondta?

Olyat is mondott az öreg hogy a hosszú élet titka a szivar és hogy "NO sport"!
:)
persze sokáig is élt, de azért példát nem vennék róla.

---

Egyébként oké, csak azért ha hogyhogy nem egyszerre történik meg a változás a pártelitben, az azért gyanús.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:29:11

@Gery1987:

"a nem antiszemita hungarista megsértődik az alaptalan zsidózásra és antiszemita hungarista lett"

Nem lesz, de azt fogja mondani "leszarom, hogy antoszemitának mondanak" és azt "ha ez antiszemitizmus, akkor az vagyok".

Gery1987 2023.02.16. 15:33:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez olyan lehengerlő érv hogy berosáltam!

"Mo-on senki se tett többet az antiszemitizmus növeléséért, mint az SZDSZ."

Szerintem leginkább magukat járatták le és hiteltelenítették el!
Hogy miattuk lenne e több antiszemita? nem hinném.

"Ha valakit folyamatosan vádolnak valamivel, ami nem igaz, egy idő után azt fogja mondani "leszarom"."

ami nem egyenlő azzal hogy "igen, csakazértis az leszek amit mondasz!"

"Amint megjelent a tényleges antiszemitizmus,már senki se szólt, hiszen már eleve az volt a mondás, hogy minden sarkon antiszemiták vannak tömegesen. Ha tényleg mindenki antiszemita, akkor nem mindegy az egész?"

nem használt az biztos.

"Mert ha Antall antiszemita, akkor mi van? Semmi."

Semmi?

"Tulajdonképpen a migránsválság végzett a problmával, ami után Izrael Orbán-barát lett. S ez elvette a folyamatosan zsidózással vádolók hitelességét."

Orbán esetében, de nem a radikálisok esetében és ő nekik eleve orbán "kevés volt", tehát nem a Fidesztől függőt mit gondolnak róluk.

"Ma már a TÉNYLEGES zsidózásra se lett azt mondani, hogy zsidózás, mert senki se veszi komolyan."

lehetséges.

"Ma ugyanez megy nyugaton a rasszimus és pedofília témában egyébként."

Na igen.

Tapi2021 2023.02.16. 15:35:19

@Gery1987: "ha nézel régi Kádár korabeli filmhíradókat, riportokat, filmeket, dokukat, oktatófilmeket...
Akkor elég sokmindeni átszűrődik és ebből látható hogy bár a rendszer elhallgatta meg nem beszélt róla, de akkor is megvoltak a nácik, punkok, antiszemiták, cigányellenesek, libsik, újbalosok, hippik...minden ami 90-ben már nyíltan, szabadon süketelhetett amit akart."

Nekem nem kell híradó, én akkor már éltem! :-)

Pontosan azt csinálták, mint az SZDSZ később: mikroszkópot tettek a porszemre, ami ettől sziklának látszott!

Az SZDSZ is megtalálta a nácikat vidéki kocsmákban, meg valami eszement nőt is mutogattak egy ideig.
Ócska manipuláció volt, mert kellett egy rettegő, a koffert bepakolva az előszobában tartó zsidóság, akikkel elhitették, hogy csak ők állnak köztük és a magyar nácik, újfasiszták, horthysták (nem voltak!) között, különben már gázkamrákban lennének.

HAZUGSÁGOK!!!

ZorróAszter 2023.02.16. 15:37:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aki nem akarja besöpörni a szélsőjobb szimpátiáját is, az nyilván ügyel arra, hogy egyértelmű legyen hogy nem ez a szándéka.

Én még sosem kaptam üdvözlőtáviratot szélsőjobbosoktól, hogy ZorróAszter Testvér! Szívünkből beszéltél!

Inkább azt tapasztalom általában, hogy már az első fél kommentemnél rámismernek és rögtön nekem is ugranak.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:38:16

@Gery1987:

Mondok egy személyes példát.

Engem annak idején kitiltott a kommentszekcióból a Népszabadság. Zsidózás miatt. Tudod mit csináltam, írtam Goodfriend amerikai ügyvívő ellen.

Akkor tudtam meg, hogy Goodfiend zsidó.

Na, kb. ilyen ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:39:50

@Gery1987:

"Orbán esetében, de nem a radikálisok esetében és ő nekik eleve orbán "kevés volt", tehát nem a Fidesztől függőt mit gondolnak róluk."

A kérdés nem ez. Senki nem mondja, hogy nincsenek antiszemiták.

A lényeg: aki pl. háttérhatalomról beszél, az nem feltétlenül zsidózik.

Tapi2021 2023.02.16. 15:39:53

@Gery1987: "Mo-on van igény rá, és hagyományosan a jobboldalhoz kötődik ez, ennyi az egész."

És ennek ugye OBJEKTÍV OKA van!

Éspedig az, hogy nem a jobb-konzi-ker. oldalon sorakoztak fel a zsidó világjobbítók, hanem a balon. Sőt, ők vezették azt!

És nem, nincs igény rá. A magyar a nyugalmat szereti. Nem ezt az idegbajt, ami van.

Gery1987 2023.02.16. 15:41:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vagyis aki eleve az, az az marad, aki meg nem, abból nem lesz az a vádakra.

Az említett urak tehát
a, zsidóznak, de leszarják mit gondolnak erről egyesek.
b, nem zsidóznak de leszarják mit gondolnak erről egyesek.

A közönségüket nézve, előbbi.

Jézus követők nélkül csak egy papoló zsidó a sivatagban, hívekkel már keresztény vallás alapító.

Ha zsidózóknak papolsz és ők mondandódat zsidózásnak veszik, akkor bizony ne csodálkozz.

Tapi2021 2023.02.16. 15:42:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az antiszemitizmust semmi se generálta jobban, mint a zsidózással való vádolgatás."

Igen. Meg az ALAPTALAN taktikai nácizás!!! (Amit máig csinálnak!!!)

Ez mindenképpen haragot szül.

Gery1987 2023.02.16. 15:43:02

@Tapi2021:

Az szdsz egy idegesítően kártékony egy gittegylet volt, igen, de azért nem teremtettek ők semmit.
A politika így vagy úgy nélkülük is megtalálta volna a kocsmában zsidózó hülyéket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:43:14

@ZorróAszter:

Nekem meg nem célom, hogy tetszést arassak bármely táborban. Persze, nekem könnyű, szürke proletár vagyok egy multinál, s nem függök anyagilag egyik kifizetóhelytől sem.

Meg nem akarok politikus lenni, szóval nem kell vigyáznom a szavaimra. Simán lehetek őszinte.

Ha antiszemita lennék, simán bevallanám. Nekem ebből semmi bajom nem lenne.

De ismétlem: nekem könnyű.

Tapi2021 2023.02.16. 15:44:04

@Gery1987: "Ezért kell suttyomban beszélni róla.
És ezért vitázunk most erről, hogy vajon xy suttyomban mondja e vagy nem mondja"

Nem, azért, hogy ne hurcolják meg a véleményéért!

ZorróAszter 2023.02.16. 15:44:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Tulajdonképpen a migránsválság végzett a problmával, ami után Izrael Orbán-barát lett. S ez elvette a folyamatosan zsidózással vádolók hitelességét."

Én még emlékszem, amikor Orbán még egy polgári körben volt Vonával. Meg emlékszem olyan fidesz-nagygyűlésre, ahol az árpádsávos zászlók domináltak és ami már Orbánnak se tetszett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:44:49

@Gery1987:

Persze. De az, hogy aki nem ért egyet az SZDSZ-szel, az kódoltan antiszemita, ez nem jelent volna meg az említett aljas demagógia nélkül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 15:47:33

@Gery1987:

Pedig igenis veszélyes dolog ez a farkastkiáltás.

Most ha tényleg üldözné valaki a zsidókat, mi lenne? Eleve a nagy többség komolyan se venné, hiszen megszokta: mindenre rámondták már ezt.

Gery1987 2023.02.16. 15:50:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:)

Én meg akkor tudtam hogy Radnóti zsidó volt amikor magyar költőnek mertem nevezni bizonyos körökben:)

Gery1987 2023.02.16. 15:53:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem feltétlenül, ahogy a tőke kritika sem feltétlen kommunista és az elitellenesség sem zsidózás.
De ha gyanúsan sok a "náci" a hallgatóságod között, akkor azért az gyanús:)

Szóval számomra a bizonyíték ezeknél az hogy ki a közönségük!
Az mindent elárul, nincs kecmec.

Tapi2021 2023.02.16. 15:58:04

@Gery1987: "Én még olyat nem láttam hogy "

Sok mindent nem láttál te még! :-)

Nyilván olyat sem, hogy egy nem nácihoz odamennek zsidók (a pártjaik, politikusaik, megmondóik, folozófusaik és teoretikusaik...), és lenácizzák (ezt tették a magyarság 95%-ával!).
Erre a nem náci magyar csak mordul, mert hülyeség. Hagyja egy ideig annyiban.

Aztán újra lenácizzák (fasisztázzák, horthystázzák), meg újra és újra..., míg nem kijön a sodrából és elküldi az őt alaptalanul nácizókat, mucsaizókat, fogatlan bunkózókat a picsába, esetleg hozzátéve, hogy csesszétek meg hülye zsidók.

És máris ő a NÁCI!!!

Az őt nácizó zsidóknak tehát mindvégig igazuk volt! Mindig is náci volt, csak tagadta, de ők kihozták belőle a nácit. (Ahogy az oroszokból a háborús agresszort is, ez hasonló módszer! Ezt hívják úgy is, hogy provokálás addig, amíg a provokáltból elő nem tör az állat, a dühös ember és el nem követi amivel vádolták. És amit a provokálás nélkül SOHA NEM TETT VOLNA. Sőt, a házastársak közötti erőszak oka is döntően hasonló. Addig baszogatnak, amíg el nem szakad a cérna, aztán te vagy az agresszív állat!!! Ez mind egy SÉMA!)

Ez pontosan így megy. Így terem egyre több dühös "náci"!

Gery1987 2023.02.16. 16:00:15

@Tapi2021:

"Éspedig az, hogy nem a jobb-konzi-ker. oldalon sorakoztak fel a zsidó világjobbítók, hanem a balon. Sőt, ők vezették azt!"

Mivel a jobboldal gyakran etnicista, származás, nyelv, vérség, közös vallás, közös múlt stb alapján nézi a világot, az aki kisebbségként létezik, egy ilyen vagy ilyenek vezette társadalomban, ebből kilóg ezért támogatja azokat akiknek ez nem fontos vagy ügy.

Ezért volt annyi zsidó kommunista.
Nekik a "szép új világ" azt ígérte. Nem fogják nézni a származást, vallást, nyelvet, vérséget, egyenlőek lesznek mindenkivel.

Ennyi a megfejtés.

"És nem, nincs igény rá. A magyar a nyugalmat szereti. Nem ezt az idegbajt, ami van."

Ki ne szeretné általában a nyugalmat?
A magyar kockázat nélküli kis mutyit és fű alatt okosba megoldott dolgokat, a más kárára történő fúrást, szarkeverést meg pletykát is "szereti".

Gery1987 2023.02.16. 16:02:02

@Tapi2021:

Na akkor egyről beszélünk, vannak olyan antiszemiták akik csak suttyomban azok:)

Tapi2021 2023.02.16. 16:03:37

@Gery1987: "És most szarjam magam össze mer' Churchill ezt mondta?"

Ahogy gondolod, ez egy szabad ország!

De elég az is, ha elgondolkodsz rajta.

Tapi2021 2023.02.16. 16:06:49

@Gery1987: "Egyébként oké, csak azért ha hogyhogy nem egyszerre történik meg a változás a pártelitben, az azért gyanús."

Nem gyanús, mert akik nem értettek ezekkel egyet KILÉPTEK!

Egy közösségben, meg azok maradnak, akik egyetértenek! Ez már csak így van.

Schiffer is kilépett a saját maga által gründolt pártból, miután a többség vállalhatatlan irányba vitte.

Gery1987 2023.02.16. 16:07:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem emlékszem rá hogy ennyire röhejes szintre mentek volna.

Inkább az volt hogy bármi ami nemzeti jellegű az már veszélyes náculás melegágya lehet meg horthysta...
Az árpád sáv meg a turul ilyen volt.

Egyszerűen annyit kellett volna kommunikálni hogy bizonyos kontextusban, helyen, időben volt "náci" (hungarista) jelkép használatban IS....ennyi.

De hisztizni akartak.

Mert mint már sokszor mondtam: ilyen a pártokrácia.
Annyit és azt tematizál ami éppen elég, nem dolga és célja hogy megoldjon kifejtsen társadalmi ügyeket, problémákat főleg ha az egy olyan párt és pártideológia ami 10-20%-nál úgyse kap többet.

Gery1987 2023.02.16. 16:07:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mennyivel jobb lenne tehát ha mindenki őszinte lenne.

Tapi2021 2023.02.16. 16:11:54

@Gery1987: "Ha zsidózóknak papolsz és ők mondandódat zsidózásnak veszik, akkor bizony ne csodálkozz."

A zsidók meg mucsai magyaroznak!

Az jobb? Vagy egyik kutya, másik eb?

És talán nekik sem kéne! Mert amilyen a mosdó....

Tapi2021 2023.02.16. 16:13:52

@Gery1987: "Az szdsz egy idegesítően kártékony egy gittegylet volt, igen, de azért nem teremtettek ők semmit.
A politika így vagy úgy nélkülük is megtalálta volna a kocsmában zsidózó hülyéket."

Ez nem így volt. Ebben komoly meló van.

Gery1987 2023.02.16. 16:19:07

@Tapi2021:

"Sok mindent nem láttál te még! :-)"

Mondjuk ezeket pont láttam, azért is utáltam az szdsz-t mint "mindenki kurvája szóban párt, csak soha nem a többségé".

Ez a hergelés és a reakció ez létező jelenség!

Csakhogy bizony sokszor bebizonyosodott hogy az árpád sávos lobogó valóban nyilas zászló akarna lenni...
stb.
jellemző volt pl ez a párbeszéd:
"-a kurva zsidók már megint támadják az Árpádsávos lobogót hogy nyilas jelkép....meg nyilasoznak.
- a zászló nem az, de te nyilas vagy.
- az, de akkor se nyilas zászló.
- de annak használod.
- annak, de akkor se az..büdös zsidók, hazudnak!"

:)

A nácizással vádoltakból nem lettek nácik, max sértettek, passzívak, a valódi nácik meg hát valódi náciknak bizonyultak!

Tapi2021 2023.02.16. 16:19:50

@Gery1987: "A magyar kockázat nélküli kis mutyit és fű alatt okosba megoldott dolgokat, a más kárára történő fúrást, szarkeverést meg pletykát is "szereti"."

Ez sem igaz.

De akkor abban konszenzus van, hogy a zsidók ÖNKÉNT álltak többségükben balra és rontottak rá onnan - már 1919-ben is - a "jobboldalra". És ez sem szolgálta a kölcsönös szeretetet.

Gery1987 2023.02.16. 16:20:30

@Tapi2021:

Van benne igazság, csak épp nem az a jelenség amiről beszélünk.
Én pártról és kollektív párthűségről beszélek, nem az egyéni változásról.

Gery1987 2023.02.16. 16:21:14

@Tapi2021:

Vannak akik kilépnek de nem a többség, a Fidesz elit sem cserélődött le ezidáig 3-szor!

Gery1987 2023.02.16. 16:23:19

@Tapi2021:

Ki mondta hogy jobb?
Most ez mire érv?

Egyébként nem a "zsidók" mucsai magyaroznak, hanem úgy általában a libsik meg a magyar baloldal meg a polgáribb értelmiségiek.

Gery1987 2023.02.16. 16:23:51

@Tapi2021:

Akkor "tetszett volna nem pártokráciát csinálni".

Gery1987 2023.02.16. 16:28:25

@Tapi2021:

"De akkor abban konszenzus van, hogy a zsidók ÖNKÉNT álltak többségükben balra és rontottak rá onnan - már 1919-ben is - a "jobboldalra". És ez sem szolgálta a kölcsönös szeretetet."

Egyes zsidók, mint emberek, egyének, igen számosan léptek be a kommunista mozgalomba ahol arányuk nagyobb lehetett mint a lakosságarányuk.
De minő meglepő a munkásmozgalomban is nagyobb volt a munkások aránya mint a társadalmi arányuk.
Szóval ez nem egy "zsidó kollektív" ügy volt meg konteo.
társadalmi okai voltak.

Most ha valakinek annyi esze van hogy ezt az aránytalanságot látva összemossa a komcsikat a teljes zsidósággal, akkor hát ez van, hülye szegény.

Gery1987 2023.02.16. 16:31:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De ettől nem lesz jobb, helyébe megkaptuk a "Soros, Brüsszel, migráncs" háromszöget hogy gurigassuk....
Most mindenhol Soros, Brüsszel, migráncs meg "dollárbaloldal" van és "álcivilek" és persze "Gyurcsány"! Most ez a farkas...
Pont ugyanazt az idegesítően fos fasságot nyomatják mint az szdsz...egy tőről fakadnak szóval nem csoda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 16:37:31

@Gery1987:

Ezekkel mi a gond?

Tény, hogy ez valós elválasztóvonal a magyar társadalomban: kuruc contra labanc.

Ilyen tényleg van, míg antiszemita contra filoszemita nincs.

Gery1987 2023.02.16. 16:52:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A gond pont annyi mint az szdsz nácizásával, meg horthyfasisztázásával.
van benne igazság de jórészt csak fasság.

Aztán majd ha tényleg "jön a Soros" akkor már késő lesz mert senki nem hiszi már el:)

"Tény, hogy ez valós elválasztóvonal a magyar társadalomban: kuruc contra labanc."
Ilyen tényleg van, míg antiszemita contra filoszemita nincs."

Nem is mondta senki hogy a filoszemiták állnának szembe az antiszemitákkal!
Az antiszemitizmus önmagában létező jelenség, meg vannak a passzívak akik egyszerűen nem azok se nem utálják se nem szeretik őket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 16:58:05

@Gery1987:

Az SZDSZ szerint minden a zsidók körül forog.

S pl. aki nem ért egyet Sorossal, az azért teszi, mert Soros zsidó.

Lásd Antallból úgy lett antiszemita, hogy nem volt hajlandó tárgyalni Sorossal a privatizációs javslatáról. Szóval nem azért nem találkozott vele, mert elutasította Soros javaskatát, hanem csak azért, mert Soros zsidó. Ha Soros magyar lenne, találkooztt volna vele nyilván.

Na, ebből mára kimásztunk. S nem vilégos miért akarsz ide visszamászni...

Gery1987 2023.02.16. 17:19:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Megint el akarsz kanyarodni egy neked tetsző irányba és felesleges szélmalomharcolni.

Mikor mondtam én olyat vagy utaltam rá hogy vissza kéne oda térni, csak ma leírtam párszor hogy én anno utáltam amit az szdsz csinált.

Akkor most vagy nem olvasol figyelmesen vagy nem érted, vagy direkt jön a szélmalomharc a semmiről féle terelés.

Gery1987 2023.02.16. 17:26:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Bizonyos értelemben egyébként máig nem másztunk ki ebből, csak az szdsz meg a ballib tematizálás uralmát felváltotta a NER-é meg a maradék ellenzéké, ma nem valós meg képzelt nácikról, árpádsávokról meg turulokról van szó hanem Sorosról, Brüsszelről, meg dollárbaloldalról....

"Lásd Antallból úgy lett antiszemita, hogy nem volt hajlandó tárgyalni Sorossal a privatizációs javslatáról. "

Aki nem áll le tárgyalni Brüsszellel az Putyinista.
Aki tárgyalna Brüsszellel az hazaáruló.
Aki tárgyalna Moszkával az Putyinista.
Aki Ukrajna oldalán áll az a háború oldalán áll.
Minden civil aki nem azt mondja amit mi álcivil és Soros meg Brüsszel.
A külföldi pénz, soros pénz, ha mi adunk pénzt külföldi széljobbnak, az rendben van.

stb stb.

Gery1987 2023.02.16. 17:27:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ÉS ebből hogy jutottál el oda hogy szdsz-es tematikát akarok meg jöjjenek vissza?

Gery1987 2023.02.16. 17:32:51

A Fidesz mindenhol hazaárulókat lát, meg álcivileket "akik mögött Soros vagy a pártok állnak", már rosszabbak mint a mindenhol nácikat látó SZDSZ.

Debreceni akkugyárnál is akkor kérdeznek meg róla, amikor már épül....vicces. tehát a döntés már rég megvolt.
Ha kérdezel és nem tetszik nekik amit kérdezel vagy neked nem teszik az egész...akkor meg "álcivil" vagy.

Ez ugyanaz az szdsz-es elitista tempó: a többség lenézése, lemegyünk mucsára helyretenni a parasztokat...aki nem ért velünk egyett az "hazaáruló" "Soros ügynök".."libsi".

Tapi2021 2023.02.16. 18:54:12

@Gery1987: "Pont ugyanazt az idegesítően fos fasságot nyomatják mint az szdsz...egy tőről fakadnak szóval nem csoda."

A megkülönböztetés képessége valószínűleg egy adottság.

Pl. zsidókra VALÓBAN veszélyes náci egy sem volt 1990-ben, és utána sem - pedig tényleg mindent megtettek, hogy legyenek -, de a pénzünk VALÓBAN nem jön Brüsszelből - amivel konkrétan súlyos károkat okoznak az országnak! - és valóban megy a baszakodás, minden konkrét alap nélkül. És miért? Mert kormányt akarnak buktatni.

Ahogy Sorosnak is ténylegesen meg van a világmegváltó programja és meg vannak hozzá az NGO-i is. Tehát ez is VALÓSÁG.

Így "brüsszelezni", meg "sorosozni" azért talán még sem ugyanolyan.

Tapi2021 2023.02.16. 18:57:23

@Gery1987: "Az antiszemitizmus önmagában létező jelenség,"

De mint tudjuk, semmi sincs ok nélkül.

És minden verekedéshez legalább ketten kellenek.

Tapi2021 2023.02.16. 19:11:05

@Gery1987: " az szdsz meg a ballib tematizálás uralmát felváltotta a NER-é meg a maradék ellenzéké, ma nem valós meg képzelt nácikról, árpádsávokról meg turulokról van szó hanem Sorosról, Brüsszelről, meg dollárbaloldalról...."

Újra leírom: az SZDSZ náciveszéllyel, barna esővel, gázkamrákkal riogatása HAZUGSÁG volt!
(Amit megtoldottak a 95% magyar súlyos lenézésével, mucsaizásával, agytalanozásával és jobbágyozásával is.)

A kormány brüsszelezésének, sorosozásának, dollárbaloldalazásának meg van alapja. Ezek VALÓS dolgok. Vagyis igazak.

Baszakodik Brüsszel vagy nem?
Próbálja megbuktatni a demokratikusan megválasztott kormányt vagy nem?
Súlyos károkat okoz a nekünk jogosan járó pénzek, alaptalan vádakra való hivatkozással történő visszatartásával az egész országnak, vagy nem? Stb.

Kapott az ellenzék kb. négy milliárd forintnyi - nem egészen tisztázott forrású - amerikai pénzt vagy nem? (Ennyiről tudunk eddig.) Stb.

Te nagyvonalúan tolod egy kalap alá a nyilvánvaló hazugsággal operálókat és ezzel, máig ható, súlyos társadalmi károkat okozókat, és a nyilvánvalóan igazsággal - oké, kihozva belőle amit csak lehet - érvelőket.

Vajon miért nem látod a nem kis különbségeket???

Gery1987 2023.02.16. 19:19:19

@Tapi2021:

"A megkülönböztetés képessége valószínűleg egy adottság."

Valóban, sokan a Soros más zsidó tőkés valóban kártékony tőzsdei manipulatív üzelmeit és politikai lobbiját nem képesek megkülönböztetni a származásuktól.

Többek között emiatt is halt meg több millió szegényparaszti jiddis zsidó meg zsidó származású de már magyar polgár a háború alatt.
Vagy hogy más példát is mondjak, telepítettek ki több millió németet hazájukból, szülőföldjükből a nácik bűneire hivatkozva!

Ez a "kollektív bűnösség" elve mindkét esetben!

Mindig veszélyes egy kártékony vagy ellenérdekelt tevékenységet ráhúzni anblock egy egész népre.

"Pl. zsidókra VALÓBAN veszélyes náci egy sem volt 1990-ben, és utána sem - pedig tényleg mindent megtettek, hogy legyenek"

valóban nem.

" -, de a pénzünk VALÓBAN nem jön Brüsszelből - amivel konkrétan súlyos károkat okoznak az országnak! "

És ez kinek a hibája, a kuruckodó a jogállamiságot és a gyakorlati demokráciát felszámoló
NER-é vagy csúnya rossz magyargyűlölő hobbiból minket basztató Brüsszelé?

"- és valóban megy a baszakodás, minden konkrét alap nélkül. És miért? Mert kormányt akarnak buktatni."

Orbánt nem akarják megbuktatni valójában, tökéletesen kiszolgálja a német tőkét.
Némi problémát okoz ugyan és emiatt büntetik, de messze nincs alternatíva, ezért jobb hijján elviselik amíg a pénzek áramolnak kifelé.

"Ahogy Sorosnak is ténylegesen meg van a világmegváltó programja és meg vannak hozzá az NGO-i is. Tehát ez is VALÓSÁG."

Igen, és ez azért van zsidó?
Vagy csak simán Soros, Soros aki ilyen.

"Így "brüsszelezni", meg "sorosozni" azért talán még sem ugyanolyan."

A NER úgy brüsszelezik meg sorosozik hogy az igazságmag létezik, de közben 13 éve tejhatalma van az országban.
Az szdsz meg úgy nácizott hogy bár voltak nácik, de nem jelentettek veszélyt.
hm...

Gery1987 2023.02.16. 19:20:21

@Tapi2021:

De az még nem igazolja azt.
A magyarellenesség is létező dolog, meg a nácizmus is létező dolog.

stb.

Tapi2021 2023.02.16. 19:21:00

@Gery1987: "Ha kérdezel és nem tetszik nekik amit kérdezel vagy neked nem teszik az egész...akkor meg "álcivil" vagy."

Ez sem igaz. Nem nézed az M1 Híradót! :-)

Ahol álcivileznek, ott mindig meg is mutatják az adott civil NGO gyökereit és kapcsolódási pontjait! (Mondjuk a finanszírozóhoz.)

A Debrecenben főordibálóét is megmutatták.
Többek között.

Megint csak hadilábon állsz az igazsággal. Ezt nem elképzelni kell, hogy mi hogy van, hanem megnézni, ha megmutatják neked.

Itt jön ki a buborékok egyik hátránya. Mert azért nem nézel "kormánypárti" sajtót, mert úgy is hazudnak - látatlanban tudod -, viszont a független és elfogulatlan ellenzéki sajtó meg sosem fogja neked levezetni, hogy ki, kivel van és mi a kapcsolat köztük.

Tapi2021 2023.02.16. 19:32:49

@Gery1987: "Mindig veszélyes egy kártékony vagy ellenérdekelt tevékenységet ráhúzni anblock egy egész népre."

Ez igaz, de mi nem is ezt tesszük itt. Konkrét tettekhez konkrét neveink vannak.
Igaz, az egyszerűség kedvéért szoktam én is úgy írni, konkrét esetek kapcsán, hogy a zsidók, vagy ebben az ügyben feltűnően sok a zsidó. De ez általában ténykérdés. És a kontextusból mindig nyilvánvaló, hogy nem a falusi fűszerboltos zsidókról van szó.

A tömegek meg más tészta. A tömeg egy válsághelyzetben nem szálazza szét egyiket a másiktól. Jön a fűnyíró.

EZT KELLENE MEGELŐZNI azzal, hogy pl. nem provokáljuk, mucsaizzuk, jobbágyozzuk éveken, évtizedeken át azt a többséget, azt a népet, akik között élünk, akik befogadtak miket.
Mert egy adott válsághelyzetben, majd nem lesz okuk a pártunkra állni. Sőt, örülni fognak, ha elvisznek minket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.16. 19:43:01

@Gery1987:

A NER tematizálása nem domináns, ahogy annak idején volt az SZDSZ-é, szóval nem gond.

Tapi2021 2023.02.16. 19:43:13

@Gery1987: "És ez kinek a hibája, a kuruckodó a jogállamiságot és a gyakorlati demokráciát felszámoló
NER-é vagy csúnya rossz magyargyűlölő hobbiból minket basztató Brüsszelé?"

Itt a baj. Neked a szuverén politika kuruckodás, a saját elképzelés és a saját érdek elsősége zendülés a gyarmattartók ellen. Inkább hajolnál meg. És még te vinnéd Brüsszelbe, Berlinbe, Washingtonba a vazelint is.

Ez a baj.

Ez a kormány nem ilyen.

A jogállam meg a demokrácia köszi jól van. MI VÁLASZTOTTUK MEG A KORMÁNYT és támogatjuk a politikáját! Ez a demokrácia.
A ti sírásotok meg hazudozásaitok, mert nem tudjátok ezt elfogadni, meg nem az.

Sőt, konkrét károkat okoztok ezekkel a hazugságokkal - amikre a nekik nem tetsző kormányokat buktatni akaró, nagyon demokratikus jogállamok meg nyilván nagyon vevők - az egész országnak!

Gery1987 2023.02.16. 19:49:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért ne lenne domináns? ez megy mindenhol.
Pont mint az SZDSZ idején akkor minden a Gárdáról, a Jobbikról, "a masírozó nácikról", a "rettegő cigányokról" szólt...
Most meg minden tele van Soros fejével, meg az idióta dedós smiles plakátokkal.

Debrecenben ez vissza is ütött.
1, erősen idegen ellenes a légkör..nem akarnak külföldi vendégmunkásokat (migráncsozás) és kínai tulajdonos gyárat sem.
2, már nem hisznek nekik, akkor se ha amúgy a cégnek, meg a kormánynak igaza lenne a beruházással kapcsolatban, mert előbb ütnek aztán kérdeznek.
Elment a bizalom, főleg hogy minden kritikára az a válasz hogy "ezek csak álcivilek" meg pártkatonák akiket a Gyurcsány vezérel oda...
Na erre mondják hogy akkor "kurva anyátok az álcivil".

Gery1987 2023.02.16. 19:57:48

@Tapi2021:

"Itt a baj. Neked a szuverén politika kuruckodás, a saját elképzelés és a saját érdek elsősége zendülés a gyarmattartók ellen. Inkább hajolnál meg. És még te vinnéd Brüsszelbe, Berlinbe, Washingtonba a vazelint is."

Szuverén politika akkor lenne ha látna is az ember abból valamit amit Orbán "megfog" az ország és a nép érdekében az uniótól, de nincs ilyen.

Kiszolgáltat minket a német tőkének, lapátolja a pénzt a zsebükbe, adókedvezmény, felülről eldöntött beruházások....kiherélt szakszervezetek, sztrákjog, szabadság feletti rendelkezés...
Majd előadja a Rákoczit..
Nem erre azt mondom hogy lófaszt papa.

majd ha azt látom hogy bővülnek a munkavállalói jogok, a plurális demokrácia, meg a helyi, lokális autonómia...decentralizáció..
Akkor igen az "nemzetpolitizálás"...ez így csak döbrögiskedés.

"Ez a kormány nem ilyen.
A jogállam meg a demokrácia köszi jól van."

Persze...most néztem rá, azt mondja nincs jól. Lóg a bele.

"MI VÁLASZTOTTUK MEG A KORMÁNYT és támogatjuk a politikáját! Ez a demokrácia.
A ti sírásotok meg hazudozásaitok, mert nem tudjátok ezt elfogadni, meg nem az."

Nem az én problémám az aránytalanság, hogy ebben a rendszerben a szavazatok felével kétharmadot lehet kapni, az ellenzék pedig semmit nem tudna csinálni és ellensúlyként viselkedni akkor se ha nem töketlen balfaszokból állna.

"Sőt, konkrét károkat okoztok ezekkel a hazugságokkal "

ezek nem hazugságok.

"- amikre a nekik nem tetsző kormányokat buktatni akaró, nagyon demokratikus jogállamok meg nyilván nagyon vevők - az egész országnak!"

Nem akarják buktatni Orbánt amíg nincs életképes alternatíva, már elkönyvelték hogy MO-on a NER van.
Itt mindent Orbánnal kell intézni.

Ahogy Lukasenkát sem buktatták meg, nemrég megpróbálták mikor úgy látták van elég tömeg az ellenzék mögött, de nem sikerült.
30 évig elvoltak vele, ezután is így lesz.

Gery1987 2023.02.16. 20:04:00

@Tapi2021:

"Ez igaz, de mi nem is ezt tesszük itt. Konkrét tettekhez konkrét neveink vannak."

De most rólatok(?) beszélek.
Általában kezdtünk el beszélni az antiszemitizmusról meg az szdsz nácizásáról...

"Igaz, az egyszerűség kedvéért szoktam én is úgy írni, konkrét esetek kapcsán, hogy a zsidók, vagy ebben az ügyben feltűnően sok a zsidó. De ez általában ténykérdés. És a kontextusból mindig nyilvánvaló, hogy nem a falusi fűszerboltos zsidókról van szó."

Én ezt értem.

"A tömegek meg más tészta. A tömeg egy válsághelyzetben nem szálazza szét egyiket a másiktól. Jön a fűnyíró."

Mondjuk nem árt ha nem segítik ebben a tömeget.

"EZT KELLENE MEGELŐZNI azzal, hogy pl. nem provokáljuk, mucsaizzuk, jobbágyozzuk éveken, évtizedeken át azt a többséget, azt a népet, akik között élünk, akik befogadtak miket."

1, szerintem ezt nem konkrétan a zsidók csinálták csak.
2, Orbán ugyanúgy 12 éve libsizi, hazaárulózza, ügynöközi, sorosozza, buzizza, buzilobbistázza a nép felét!

"Mert egy adott válsághelyzetben, majd nem lesz okuk a pártunkra állni. Sőt, örülni fognak, ha elvisznek minket."

Ez is történt ugye anno!
És most kéne elérni oda hogy az utcán pofán vernek valakit csak mert "buzinak meg libsinek néz ki"

Gery1987 2023.02.16. 20:04:40

@Gery1987:

*(De most nem rólatok beszélek..)

ZorróAszter 2023.02.16. 20:51:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S akkor se volt Orbán antiszemita."

Nem mondtam, hogy Orbán antiszemita. Nyilvánvalóan ráparancsoltak, hogy hozza létre a nácipártot feltehetően azért, hogy ne a FIDESZ jobbszéle legyen a szélsőjobb.

Bogárra sem mondanám.

De mindkettőküknek tudnia kellett, hogy kiknek udvarolnak.

ZorróAszter 2023.02.16. 21:00:04

@Tapi2021:

Az a probléma, hogy a nácik léteznek.

Az a további probléma, hogy a nácik toborozni is próbálnak. Így aztán látszik, hogy mit mondanak egymás között, és mit mondanak akkor amikor visszafogják magukat.

Például meghalt az egyik kisgazda vezér. Azt hiszem Bosnyáknak hívták, és azt hiszem rokona volt Bosnyák Zoltánnak. Erre kikerült Torgyán magnóra vett szövege, hogy a párt hivatalos temetésén árpádsávos zászló lehet, de nyilaskereszt és karlengetés ne legyen.

Szóval tudtuk, hogy ott van Potyka bácsi, meg a kispesti skinheadek, meg különféle gyanúk a kisgazda politikusok szimpátiáival kapcsolatosan, aztán néha kiderül, hogy nem volt alapja a gyanakvásnak.

Azért mondom ezt a példát, mert már Torgyán is meghalt és már kisgazda párt sincs, úgyhogy a dolog napipolitikai aktualitása nulla.

ZorróAszter 2023.02.16. 21:03:09

@Tapi2021:

Azt akartam írni, hogy aztán néha kiderül, hogy nem volt alaptalan a gyanakvás., csak elírtam

Gery1987 2023.02.17. 00:26:06

@ZorróAszter:

Orbán nem náci és ráparancsolni se kellet egyszerűen látta a Jobbik sikerét és úgy vélte ha kifogja a szelet a vitorlából akkor nyerhet + 5-10%-nyi szavazót, akik amúgy sem lennének radikálisok ha nem muszáj.
Becsatornázta az egészet egy jobban védhető herélt "elit ellenességbe", ami a nyugati helytartóknak még mindig elfogadhatóbb mint náculni, vagy antikapitalistának lenni, mert utóbbiak gazdaságilag, elvi szinten is kikezdik őket, ami veszélyesebb mint kuruckodó sallangokat nyomatni az elit tagjaként, miközben ugyanúgy kiszolgálják a nagytőkét.

A nyugat érdeke hogy se radikális antikapitalista kritika ne legyen, se náculás, ha meg középen kicsit ide is szúrnak meg oda is szúrnak az oké.

Ahogy a szar leányregény "Éhezők Viadalában" mondta a fő góré:
"csepegtetni kell egy kis reményt" azzal elcsatornázzák az energiákat úgy ahogy ők szeretnék és nem veszélyezteti magát a rendszert.
A változás kontrollált illúziója belefér magyarul.

Orbán pont ezt csinálja.

Becsatornázza a kritikus energiákat miközben fenntartja a globális tőke rendszert.
Birca meg a többiek meg jól beszopják ezt.

Azt hiszik ezek a milliárdos "lázadók" a vagyonukért, korrupcióért cserébe majd valóban rombolják a rendszert.

De ez csak olyan mint a tyúktolvaj rókára ráereszteni a nyestet.
A lényegen nem változtat és mikor megveregetnéd a vállát beléd harap és ugyanúgy ellopja tyúkot ő is..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.17. 05:35:07

@Gery1987:

Azért nem dominánks, mert az ellenvélemény nincs marginalizálva, szinte mindenhol megjelenik.

Míg a 90-es években mindenhol a ballib propagnada ment, az ellenvélemény meg csak apró sarkokban.

Azzal semmi gond, ha sokszínűség van.

A Fidesz nagy érdeme 2010 után a sajtó- és szólásszabadság drasztikus növelése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.17. 05:40:52

@ZorróAszter:

Természetes igény hozta létre a Jobbikot. Nem kellett ezért túlságosan megdolgozni.

A MIÉP nem működött, túl értelmiségi volt, meg aztán Csurka biztosan nem volt náciszimpatizáns.

Aztán a Jobbik lement, a normális felvetéseit megcsinálta a Fidesz, s nem maradt semmi értelmes. Majd jött a ballib fordulat a Jobbikban, s azóta nincs Jobbik.

Azóta van Mi Hazánk, de az is mentes a korai Jobbik kirívó marhaságaitól.

ZorróAszter 2023.02.17. 09:17:45

@Gery1987:
@ZorróAszter:

Én ezzel szemben azt láttam, hogy Orbánra ráparancsoltak, hogy hozza létre a nácipártot. A parancsnak megfelelően járt el és pátyolgatta őket.

Aztán megparancsolták az állítólagos baloldalnak, hogy vigyék tovább az image-építést.

Azzal kezdték, hogy elkezdték reklámozni először az ATV-ben a kuruc.infot azzal, hogy felháborodtak az egyik cikk miatt és a betiltását követelték. Aztán meg sorra hívták be a nácikat az ATV-be és úgy népszerűsítettél őket. Vonáról egy órás kutyás riporfilmet is csináltak.

Szóval az egész annyira átlátszó népbutítás volt, annyira ordított, annyira kilógott a szőrös lóalkatrész, hogy az ember csak hüledezett, hogy nem veri ez ki mindenki szemét.

A lényeg: Magyarországon a demokrácia bábszínház hülyegyerekeknek. És vagy orránál fogva vezetgethető hülye a választók 90%-a, vagy a mélyben gyűlik az indulat, és egyenesítik a kaszát és élezik a baltát.

ZorróAszter 2023.02.17. 11:44:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Előbbit magának akartam címezni Gery mellett, nem tudom, hogy címeztem végül saját magamnak.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.17. 11:49:12

@ZorróAszter:

Ezt tudjuk sokan,

A lényeg: ki kell állnunk Orbán mellett, ő a háttérhatalom vonakodó szolgája, Az alternatíva a magyar "baloldal", azaz a háttérhatalom lelkesen csaholó kutyái.

Orbán láthatóan érti mi van, s igyekszik nvelkni a ketrecet,

Gery1987 2023.02.17. 18:25:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A gyakorlat meg az hogy a "nem domináns" NER propaganda kétharmadot, a szavazatok felét hozza.
Az szdsz hülyesége meg kb 10%-ra volt elég.

Gery1987 2023.02.17. 18:34:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már múltkor is mondtam, hogy a környező, NER-el nem rendelkező országokhoz mérten, semmivel nem jobb a helyzetünk, semmiben...és "nem tágasabb a ketrec".
Szóval továbbra se látom mi előnyünk van ebből azon kívül hogy egyeseknek tetszik ahogy Orbán kuruckodik....de kb ennyi.

- a tőkét ugyanúgy kiszolgálja
-a forint ugyanúgy szar, ami csak neki jó.
- a buzilobbi meg transzgender szörnyek a környéken máshol sem terrorizálják a gyerekeket.
- migráncsok máshol sincsenek jobban.
- orbán ugyanúgy megszavaz minden fontos dolgot az EU-ban mert maga mondta hogy "össze kell tartani".
- az ársapka miatt üzemanyag hiány csak nálunk volt.
- itt az egyik legmagasabb az infláció, az EU átlag duplája...

Szóval vagy ugyanolyan a helyzet mint a környéken Köztes-Európában, vagy rosszabb.

Szóval, nem nem látom hogy bármi eredménye lenne "a háttérhatalom vonakodó szolgájának".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.17. 19:40:00

@Gery1987:

Dehogynem tágabb. Képzeld el ha most a fanatikus ballibant MZP lenne hatalmon!

Gery1987 2023.02.17. 22:06:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A Fidesz nagy érdeme 2010 után a sajtó- és szólásszabadság drasztikus növelése."

Inkább átbillentése főleg az írott sajtóban, és az állami médiában meg pláne...szóval hülyeség, nézd meg a mostani állami csatornákat meg megyei lapokat, meg nézd meg 10+ éve....
és ne feledd hogy 2010 után az internet szerepe nőt!

Ha most lenne baloldali kormányzás, a jobboldal a neten és a közösségi médiában ugyanúgy tudna érvényesülni.

Gery1987 2023.02.17. 22:08:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor mi lenne?
Te azt honnan tudod hogy pontosan mi lenne?

A kampány elején még egész normális, ésszerű, racionális nézőpontjai voltak.

Egyvalami azért valószínű, semmivel nem lenne rosszabb.
De jobb se.

ZorróAszter 2023.02.17. 22:48:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Orbán láthatóan érti mi van, s igyekszik nvelkni a ketrecet,"

Hát esztet meg mibűl láttya?

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.18. 08:34:14

@ZorróAszter:

Hogy növekedett a szólásszabadság és a nyugati ellenállás.

ZorróAszter 2023.02.18. 11:03:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyre gyakrabban hallani kifejezett feketelistáról.

És aki kicsit is odafigyel, azok számára ordítanak a médiában a minden oldal számára szigorúan tiltott témák.

A gyarmattartóink - németek, hollandok, franciák, osztrákok - meg legfeljebb csak ugatnak de nem harapnak, ami minimum roppant gyanús.

Gery1987 2023.02.18. 14:22:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szólásszabadság max a net miatt növekedett, máshol más miatt nem.
Az állami sajtóban pl csökkent.

Az "ellenállást" meg hagyjuk is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.18. 17:46:43

@Gery1987:

Ma szinte nincs tabutéma. Talán csak a holokausztot nem szabad tagadnil

A ballibek alatt több tucatnyi tabu volt.

Gery1987 2023.02.19. 02:16:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Viszont a ballibek alatt nem volt hangsúlyos a net.

A NER állami és fizetett propaganda médiában vannak ma is tabu dolgok.
A ballib FOS-ban is vannak tabu dolgok, de a net miatt nem érzed mert mindig találsz olyat aki nem a Mészáros & Mészáros csoportban van, vagy a "Soros hálózatban" (vagy nevezd aminek akarod...).

Nem beszélve arról hogy az internetes média döntően liberális kézben van, liberális szellemiségű, ezért sem érzed hogy el lennének nyomva, ellenben az állami lapoknál meg csatornákon ki lettek ebrudalva...

Már pedig pl a 65 év feletti korosztály döntően nem netezik.
Vagy ha igen, akkora buborékban van mint az állat.

ZorróAszter 2023.02.19. 18:39:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mit tanult Horthytól? Hogy hogyan kell álellenzéket csinálni?

"Ma szinte nincs tabutéma. "

Ma minden tabutéma, ami valóságosan kellemetlen helyzetbe hozhatná a kormányt. Példák:

Kaptak-e köztisztviselők a brókerházba betett közpénzmilliárdok után jutalékot?

Welsz Tamás igazságszérumos öngyilkossága.

Hogy a Robin Hood adókat a multik leszarják: az érdekli őket, hogy összességében minél kevesebbet hagyjanak Magyaroraszágon bérben és adóban.

Hogy az extraprofit marxista terminológia, de nem azt jelenti, mint amit a papagájkórus mond.

Hogy a rendszerváltás környékén már voltak amerikai pénzek a választásban. Az MDF és a FIDESZ kapott amerikai pénzt, amit az AFL-CIO hozott be, és feltehetően a CIA volt az eredeti feladó.

Amerre csak néz az ember, hemzsegnek a szigorúan tiltott témák.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.19. 18:41:57

@ZorróAszter:

"Mit tanult Horthytól?"

Hogyan nem kell kilépni egy szövetségi rendszerből.

Gery1987 2023.02.19. 23:39:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek a szövetségi rendszernek nincs alternatívája.
Szomorú de ez van. Még a semlegesség sem opció.

Ahogy 39 és 45 között is az volt a két választási lehetőség:
- Belépsz a tengelybe.
- Nem lépsz be a tengelybe, megszállnak a németek/szovjetek és reménykedsz hogy kapsz valami koncot/megmaradsz.

-A baltiak ellene voltak az agresszor szovjet megszállásnak, a németek is megszállták őket, megkapták a szovjet tag-köztársasági státuszt.
-a lengyelek nem akarták sem a szovjet a német megszállást de megkapták mindkettőt.
-a románok beléptek a tengelybe, de megtarthatták Erdélyt.
a bolgárok beléptek a tengelybe, amit kaptak elveszették, egy kivételével, de megkapták a szovjet megszállást ugyanúgy.
Csehszlovákia egyértelműen áldozat, de elvesztették Kárpátalját, de megtartották a magyar sávot és kitelepítették a németeket.

Kisállamként a nagyhatalmi politika dönt.
pattogni lehet de ha nem akarnak számolni veled akkor nem számolnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.20. 05:58:58

@Gery1987:

Sose szabad lelkesnek lenni, semmi értelme.

Nyilván nem szabad fejjel menni a falnak.

De a gyerekes ballib megoldás éppen az ellenkezője. komolyan hinni, hogy a kényszerhelyzet jó.

Orbán megoldása nem jobb? Nem megy a falnak, de érzékelteti, nem adja magát ingyen, s kifejezi ellenvéleményét.

Jelenleg ez a 2 opció van. Jól érzékelteti ezt Orbán nemje az ukrajnai fegyverszállításra és MZP llekes NATO-seggnyalása, hogy katonaságot is küldene da.

Gery1987 2023.02.20. 15:24:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De jobb, csak ahogy kommunikálja az nem szerencsés mert ingerli őket.
De valószínűleg a tapsikolás helyett minden más ingerelné.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.21. 12:33:08

@ZorróAszter:

Hol a ellentmondás?

Horthy kitartott a nyugat mellett, bízott a nyugatban. Csak a legvégén, későb döbbent rá mi a valós helyzet.

Orbán évek óta igyekszik függetlenedni a nyugattól.

Gery1987 2023.02.21. 16:50:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem fog sikerülni, nincs olyan erőtér ahová tudna MO-ág kisállamként gravitálni. Max egy "luk" lennénk egy gödör, kátyú, körben kerítéssel....nagy kaland.
És ez csak színjáték.

ZorróAszter 2023.02.21. 20:34:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Horthy esetében a nyugat Németországot jelentette.

Horthy nélkül a nácik nem tudták volna eltitkolni, hogy a náci fajelméletben nincs felmentés az untermensch státusz alól.

Orbán részéről is a német érdekek feltétel nélküli kiszolgálását látom.

ZorróAszter 2023.02.22. 08:59:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha nem üvöltenének ellene, akkor talán mindenki látná a nyilvánvalót.

Ősrégi politikai trükk. Nem kell hozzá politológia szakot végezni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása