magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Miért nem támogatja a világ az ukrán ügyet?

Ez most nem saját gondolat, idegen cikket fogok ismertetni. Azt hiszen érdemes, mert nem hiszem, hogy sokan olvasnák a Counter Punch honlapot.

A liberális médiák sulykolása ellenére ugyanis a világ négyötöde nem áll ki az ukrán ügy mellett, nem öltözik sárga-kékbe, nem szlavaukrajiniázik, s nem bojkottálja Oroszországot.

A világ lakossága 8 millárd fő, ebből 6,3 milliárd él a fejlett világon kívül. A felmérés szerint ezek 66 %-a oroszpárti, 70 %-a pedig kínaipárti. Az orosz- és/vagy kínaipártiság a legkisebb Délkelet-Ázsiában, de még ott is 62 %-os többséget alkot.

Az okok? Öt okot sorol fel a cikk.

1. - A szimpátia hiánya a volt gyarmatosító hatalmak iránt. A gyarmatosító nyugat azt hiszi, problémái világméretűek, pedig a gyarmatosítottak szerint ez nem így van. Ráadásul miért kellene azokkal szimpatizálni, akik egyébként csak saját problémáikkal törödnek?

2. - A gyarmati múlt hatása. Kína és Oroszország jellemzően a gyarmatosítottak oldalán álltak a gyarmatosítás alatt, amikor ezek az országok harcoltak gyarmattartóikkal. Miért támogatnák most a gyarmatosítottak a gyarmattartókat, s eleve miért állnának ki azok ellen, akik nem gyarmatosították őket?

3. - Az ukrajnai viszály európai belügy, miért érdekelne bárkit is máshol? Eleve ez nem a világ problémája, a fejlődő világnak vannak súlyos, valós problémái.

4. - Gazdasági érdek. Ma már a nyugat nem dominálja a világgazdaságot. Jelenleg az USA már csak a világgazdaság 15 %-át ellenőrzi, míg Kína már 19 %-ot. A nyugat centrumát képező G7 jelenleg 1 milliárd fő alatti lakosságot és 41 billió dollár GDP gazdasági erőt jelent, míg a BRICS államok 4 milliárd fő lakosságot és 42 billió dollár GDP-t.

5. - A nemzetközi jog többé nem lehet a nyugati érdekek álcája. A fejlődő világnak elege van abból, hogy csak akkor kerül szóba a jog, ha az éppen a nyugat érdekeit szolgálja, míg ellenkező esetben a nyugat bármit szabadon megtehet.

U. i.: Időközben szemlézte a Mandiner is, de én még az előtt pár órával írtam ezt.

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5918062150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tűz fal 2023.03.04. 14:06:21

Pontosan az ellenkezője igaz.
1. A világ többi része hálával tartozik azoknak, akik a saját költségükön utaztak hozzájuk hogy megtanítsák őket bányászni, nádat vágni, keveset enni.
2. Kína és Oroszország sosem álltak a gyarmatosítottak oldalán, hiszen gyarmatosítás sosem létezett. A "gyarmatosítás" szót be kell tiltani.
3. Az ukrajnai viszály nem európai belügy, hanem a világegyetem legfontosabb ügye. Ennek ékes bizonyítéka hogy idegenek léggömböket küldenek az USA-ba, de ők nem félnek, hanem lelövik.
4. Mindenki gazdasági érdeke, hogy angolszászok uralkodjanak, mert a világ többi része még nem érett meg arra hogy döntsön a saját ügyeiben.
5. A nemzetközi jog a nyugat vívmánya, tehát csak ők tudják hogyan kell értelmezni.

littke 2023.03.04. 14:56:13

Teljesen egyetértek veled Birca. Nem szoktam mások kommentjére reagálni de most igen. Az elöttem kommentelő egy sajnálatos eset. Ekkora marhaságokat már régen nem olvastam.

tűz fal 2023.03.04. 15:25:50

@littke:
Már pedig az a helyzet, hogy Biden megmondta hogy lehet hogy ő fehér, de nem hülye!

youtu.be/uhLgkZEgLS0

Biden élt, Biden él, Biden élni fog.

Boldeone2 2023.03.04. 16:36:21

Ma már a nyugat nem dominálja a világgazdaságot. Jelenleg az USA már csak a világgazdaság 15 %-át ellenőrzi, míg Kína már 19 %-ot. A nyugat centrumát képező G7 jelenleg 1 milliárd fő alatti lakosságot és 41 billió dollár GDP gazdasági erőt jelent, míg a BRICS államok 4 milliárd fő lakosságot és 42 billió dollár GDP-t."

- Dehogynem dominálja, Birca! Ne a GDP- adatokat nézd, az mindig csakóka, félrevezető, hiszen a GDP fele gyakorlatilag a fogyasztásból jön, azaz a népes, de relatíve szegény országokban nagyobb lesz az össz. GDP

Érdemes megnézni az export nagyságát, mint tényezőt, ebben első Kína, de a nyugati országokat -ha összes exportot számítunk, -elsöprő a nyugati fölény. Kínán kívül nem is tud más ország labdába rúgni, ha Japánt és Koreát is nyugatias államnak számítjuk ( szerintem igen, mert liberális demokraciák)

Egy másik, még lényegesebb faktor: a cégek tőkepiaci kapitalizációja: itt elsöprő az USA , így nyugati fölény. Az USA egymaga birtokolja a világ összkapitalizációjának 50% - át! A nyugat együtt kb 70-80%- ot...
Ez azért elsöprő fölény!

Ebből adódóan a világ legértékesebb- innovatív - vállalatai is nyugatiak

Miért közömbösek a szegényebb országok lakosai? Mindjárt leírom...

Boldeone2 2023.03.04. 16:53:05

A közömbösség faktorai:

- A legtöbb afrikai országban vagy Dél- Ázsiában a lakosság képzettségi szintje rendkívül alacsony, igazából SEMMIT nem tudnak Kelet- Európáról, így inkább érzelmi alapon foglalnak állást, vagy sehogy

- Az emberek a mindennapi megélhetésért küzdenek, így nem érdekli őket az európai háború

- Sok emberben van egyfajta irigység az európai életmód, az ottanihoz képest jóval szabadabb világ iránt, így inkább rosszat kívánnak az európai embernek

- A ruszki kommunisták 50-60 éve befészkelték magukat sok országba, így Afrikában létezik egyfajta hamis illúzió az orosz rezsimről. Indiában talán a legerősebb ez az illúzió, de az értelmiség ott is sok esetben már Ukrajna- parti , ahogy a pakik között is sokan Ukrajnának szurkolnak
India helyzete most különösen érdekes: ha beállnak az orosz- kínai szövetségbe, akkor lényegében kínai vazallussá válhatnak, a nyugat barátjaként erősebbek lehetnek

A lényeg az, hogy a kormányok elsöprő többsége még mindig Ukrajna- párti, vagy semleges szerepet vesz fel
Kína sem akar világkonfliktust, ezért egyelőre fegyvereket nem szállít az agresszornak

tűz fal 2023.03.04. 17:00:12

Amerikában vannak a legmagasabb fák! Azokat nem tudják lemásolni a kínaiak. A felhőkarcolókat igen, de a magas fákat nem!

Ezzel bebizonyítottuk, hogy még mindig az USA a világ legnagyobb gazdasága.

i.imgflip.com/52h9zc.jpg

Boldeone2 2023.03.04. 17:02:21

A jó hír az, hogy Lavrovot már Indiában is kinevetik! Sehol nem hiszik el már az orosz narratívát a világon ! Csak a vak nem látja: Oroszország egy beteg diktatúra, lényegében úgy működik, mint 70 éve, még az agymosó média sem változott semmit...

youtu.be/NGizGLceM-I

tűz fal 2023.03.04. 17:31:00

@Boldeone2:
Nem látszik a felvételen hogy kik nevetnek. Az hogy a helyszín India, nem jelent semmit, ott külföldi újságírók vannak.

Ezzel szemben az a helyzet, hogy csak a vak nem látja hogy a bálványod Joe Bácsi egy szellemi fogyatékos állat, és ez sokat elmond a Birodalom állapotáról is.

Amikor az oroszok itt voltak, akkor még azokat mélytorkoztátok. A fajtádnak mindegy, csak ne magyar legyen.

jónévez 2023.03.04. 17:43:19

@tűz fal:
És ott is akkor lett még a hülye előtt is nyilvánvaló, hogy a birodalom napjai meg vannak számlálva, amikor már csak vén hülyék "remekeltek"
"Joe bacsi" kb ezt jelenti amerikának. En nem vagyok okvetlen amerikaellenes (hiába csípi a szemem sok dolog), tehát valóban kívánok nekik valami jobb elnököt (meghát az ahhoz tartozó hóbelevancot)

tűz fal 2023.03.04. 17:49:28

@jónévez:
Valamit jelez amikor ilyen vezető ül a székben. Valamikor még Borisz Jelcinen röhögtünk, aztán Jean-Claude Junckeren, most meg Bidenen.

jónévez 2023.03.04. 17:55:28

A cikkhez:
Ez nyilvánvaló, bár szeretik az ellenkezőjét hazudni (imént boldeone is megtette), sőt, az "Orbánpropagandista media" hazugságaként bélyegzik.

De ettől még nem leszek nyugodtabb (bár bízom a józanságban -mi mást tehetnék?), a kecsegék (az ukrán kisember után) már a mi bőrünkre játszanak. Nem hiszik el (a múlt században sem hitték el), hogy ők sem biztosan ússzák meg.
De végülis igazuk van -a véresszájú uszítók mindig megússzák. Mindig mások haltak értük, és mind azt hitte, a hazáért. Lópikulát.

jónévez 2023.03.04. 17:57:37

@tűz fal:
Eleve már az "intenzív osztály"-on. Jelcin már csak az utolsó csepp -mégtán picit életképesebb is. Csak nem birodalomvezető.

Boldeone2 2023.03.04. 19:23:35

@tűz fal: Én nem " mélytorkoztam" soha senkit, - veletek ellentétben. Az államszoci rendszerben leginkább gyerek voltam, akkor is utáltam a ruszki elnyomókat, akik most is ugyanazok, mint akik akkor voltak, semmit nem változtak
Az én véleményem többé-kevésbé hasonló mint a liberális világelit véleménye, a valós többség, a felvilágosult, tanult, civilizált, európai emberek véleménye a háborúról
A fasiszta, meg kommunista vélemény nem számít!

Boldeone2 2023.03.04. 19:32:05

Putyint szépen lefegyverzi a nyugat, a magas gázárnak vége ....Normalizálódik a helyzet, az orosz import bevételek visszaesnek, miközben a háború galaktikus pénzekbe kerül Oroszotszágnak

www.napi.hu/tozsdek-piacok/gazar-szankciok-haboru-rezsicsokkentes-lng.768257.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Megjegyezve: Orbán hamis szankciós narratívája is bukik....

tűz fal 2023.03.04. 20:01:59

@Boldeone2:
Dehogy utáltad te az orosz elnyomókat, anyád oroszul is megtanított, mert akkor még abban utaztatok. A fajtád ugyanúgy szopkodta az oroszokat, mint most a nyugatot. Te nem vagy "elit", te egy trollnak is hülye szánalom droid vagy a szektád alján.
A "liberális világelit" nem többség, sem itthon, sem világviszonylatban. A szektádat demokratikus választásokon elküldték a választók a picsába, lehet kussolni vagy elhúzni az óhazátokba.

"Putyint szépen lefegyverzi a nyugat, a magas gázárnak vége"
Már egy évvel ezelőtt is ilyeneket írtál, és mindig pofára estél. Az oroszok emberek, akik kiállnak magukért, te meg szabadságra igénytelen, idomított állat vagy.

Hiába trollkodsz itt és máshol, senki sem vevő a primkó szövegedre.

2023.03.04. 20:51:43

@Boldeone2: Érveid könnyen cáfolhatók. Lássuk is.

----------------------------------------------------
A közömbösség faktorai:

- A legtöbb afrikai országban vagy Dél- Ázsiában a lakosság képzettségi szintje rendkívül alacsony, igazából SEMMIT nem tudnak Kelet- Európáról, így inkább érzelmi alapon foglalnak állást, vagy sehogy
----------------------------------------------------
Mindenhol érzelmi alapon foglal állást a társadalom. A képzettség sem feltétlenül segít ebben. Meg hát már nem is annyira alacsony az, amit te annak hiszel.

- Az emberek a mindennapi megélhetésért küzdenek, így nem érdekli őket az európai háború
----------------------------------------------------
Elavult gondolat. A megélhetésért már nagyon kevés helyen küzdenek. Az éhezés gyakorlatilag megszűnt, inkább az ételek és a víz minősége és az élhízás probléma.

- Sok emberben van egyfajta irigység az európai életmód, az ottanihoz képest jóval szabadabb világ iránt, így inkább rosszat kívánnak az európai embernek
----------------------------------------------------
Ez természetes, de tudják a különbség okát: a máig tartó kizsákmányolás. A nyugat egyébként már nem is feltétlenül szabadabb, mint pl. India.

- A ruszki kommunisták 50-60 éve befészkelték magukat sok országba, így Afrikában létezik egyfajta hamis illúzió az orosz rezsimről. Indiában talán a legerősebb ez az illúzió, de az értelmiség ott is sok esetben már Ukrajna- parti , ahogy a pakik között is sokan Ukrajnának szurkolnak
India helyzete most különösen érdekes: ha beállnak az orosz- kínai szövetségbe, akkor lényegében kínai vazallussá válhatnak, a nyugat barátjaként erősebbek lehetnek
----------------------------------------------------
A helyiek tudják az orosz és a nyugati befolyásszerzés közti különbséget: az orosz nem hoz magával ideológiát. A közvélemény Kínában, Indiában és Pakisztánban sem az ukránokkal van. Elég csak megnézni a vonatkozó nagyobb csatornák kommentszekcióját.
Az indiaiak ettől még nem lesznek vazallusok, más szempontok is vannak. Ha Kína felé közelednek, az pedig mindenképp rossz a Nyugatnak.

A lényeg az, hogy a kormányok elsöprő többsége még mindig Ukrajna- párti, vagy semleges szerepet vesz fel
Kína sem akar világkonfliktust, ezért egyelőre fegyvereket nem szállít az agresszornak
----------------------------------------------------
A liberális világban nincs semlegesség: aki nincs velünk, ellenünk van. Kína pedig tervez szállítani, ha már nem szállít most sem. Észak-Korea pedig már biztosan szállít, ami kínai jóváhagyás nélkül lehetetlen volna.

erol 2023.03.04. 21:03:50

Vicces ez a térkép, hogy még az Antarktiszt is a nyugat ellenes területekhez sorolja, szerintem még a Csendes-óceánt és az Indiai-óceánt is nyugat ellenesnek lehetne venni, na jó az Atlanit nem. Ez is mókás: Oroszország és Kína gyarmat ellenes összeborulása, miközben az Oroszoknak Kínai gyarmata volt. Meg tegyük a szívünkre a kezünket, mennyire reveláns Dél Amerika és Afrika, miközben ők örülnek ha sikerül átevezniük az usá-ba ill. eu-ba egy gumicsónakon, meg megküzdeni a bűnbandákkal és elkerülni az éhhalált a nyugati segélyekből. Persze hogy nem érdekli őket a téma, többségük nem is tud róla, ill. örül, hogy ha van mit ennie. A magyar kisembereket pl. mennyire érdekelte a hutuk és tuszik harca? És lehetne folytatni, vicc ez az egész felvetés.

2023.03.04. 22:13:27

"- A legtöbb afrikai országban vagy Dél- Ázsiában a lakosság képzettségi szintje rendkívül alacsony, "igazából SEMMIT nem tudnak Kelet- Európáról, így inkább érzelmi alapon foglalnak állást, vagy sehogy."
- - -
Ilyet kijelenteni rasszizmus, a feher felsobbrenduseg hirdetese, az afrikaiak es a del - azsiaiak lenezese.
- - -
"- Az emberek a mindennapi megélhetésért küzdenek, így nem érdekli őket az európai háború"
- - -
Ezt el lehet mondani szinte minden nem europai orszagrol, meg az USA-rol is. Az emberek az egesz vilagon a mindennapi megelhetesert kuzdenek.

2023.03.04. 22:28:23

"Az én véleményem többé-kevésbé hasonló mint a liberális világelit véleménye, a valós többség, a felvilágosult, tanult, civilizált, európai emberek véleménye a háborúról.
A fasiszta, meg kommunista vélemény nem számít!"
- - -
Ezek szerint csak az europai emberek a felvilagosultak, a tanultak, a civilizaltak?
Az itt hozzaszolok nagy tobbsegenek mas a velemenye a haborurol, akkor mi fasisztak vagy kommunistak vagyunk? Aki peldaul nem hive a kapitalizmusnak az kommunista? A homofobok meg fasisztak?

2023.03.04. 22:35:48

@erol: Igen, kissé fura a térkép, bár Oroszo-t meg kékkel jelöli. A lényeg azért benne van.
Az orosz-kínai ellentétnek nincs köze a gyarmatokhoz, sokkal inkább a sztálinizmushoz és aztán a kínai-USA viszonyhoz. És főleg a hatalmas kulturális különbséghez. De mind2 hatalom a Nyugattal ellentétben reálpolitikai alapokon működik, ami lehetővé teszi az együttműködést.
A két említett kontinensen vannak BRICS-országok is, illetve hatalmas a szaporulat. És hát ahogy már itt is beszéltük: az, hogy valaki el akar költözni jobb helyre, nem jelenti a jobb hely értékeinek megbecsülését. Ez csupán gazdasági migráció. Amit ezeken a helyeken gondolnak, hatni fog Amerika és Európa jövőbeli értékrendjére.

2023.03.04. 23:17:17

@erol:
"miközben az Oroszoknak Kínai gyarmata volt."
- - -
Volt. Mar regota Oroszorszaghoz tartozik azoknak a teruleteknek egy resze, Kina lemondott roluk Oroszorszag javara. Szerzodesekben. Ugyan ugy, mint ahogy Mexiko is lemondott egykori teruleteirol az USA javara. Errol is szerzodesek vannak. Pl. a Guadalupe Hidalgó-i béke.
Az emberiseg torteneleme errol szol, teruleteket veszteni, teruleteket szerezni.
Honfoglalo őseink hogy szereztek meg Pannoniat Szvatopluktol? :) Igaz, ők szoban egyeztek meg, de akkor meg a szonak fogantja volt. Azota is itt vagyunk tobb, mint 1100 eve. Tartos egy szerzodes! :)

Gery87 2023.03.05. 04:13:28

@erol:

Az oroszoknak annyira volt gyarmata Kínában mint nekünk: egy kikötő és szevasz, azt is elvesztették, ahogy a japánok ellenében az egész kínai befolyást.

Maga az orosz állam terjeszkedett, nem gyarmatokat szervezett.

A SZU idejében meg tagállami szintre jutott a nem orosz rész is és hát azért volt fejlődés, kisebbségi köztársaságok ma is vannak az orosz föderációban.
Ilyen szintűnek tekinthető folyamat a nyugati gyarmatoknál csak a fehérek lakta brit domíniumoknál volt.
Az USA-ban meg azért nincsenek indián köztársaságok mert indiánok sem nagyon maradtak:)

Azért van tehát abban valami hogy a ruszkik jobban el tudják magukat adni mint "a harmadik világ nagy barátja".
míg a gyarmati háborúk a 60-as 70-es évekig eltartottak.
A jenkik meg a mai napig mindent elkövetnek azért hogy latin-amerika a hátsó udvaruk legyen.
Nekik lehet.

Ha "Ukrajnának joga van nem orosz pufferzónának lenni", akkor mondjuk Mexikónak is nem amerikainak, de van rá egy erős sejtésem hogy ők se hagynák mondjuk Mexikót Kínai vagy orosz katonai szervezetbe belépni, hogy ott azok katonái állomásozzanak!
Ahogy Kubában sem hagyták.

Belaruszt siratja a nyugat hogy nem sikerült az ellenzéki tömegeknek átvenni a hatalmat Lukasenkától, érdekes pl Chiléért nem sírtak hogy szétbaszta a választott demokratikus kormányt a CIA!

Gery87 2023.03.05. 04:16:23

@Sztálin orgnistája:

A térkép úgy szar ahogy van, bár ezen nem lepődöm meg mivel a legtöbb újságíró egy google keresést nem képes lefolytatni egy normális térképért illusztráció gyanánt, sok mellékelt úgy néz ki mintha egy óvodás rajzolta volna saccperkábé.
Mintha direkt szart akartak volna beilleszteni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.05. 05:40:54

@erol:

"az Oroszoknak Kínai gyarmata volt"

Igen, pár háztömb pár évig.

"mennyire reveláns Dél Amerika és Afrika, miközben ők örülnek ha sikerül átevezniük az usá-ba ill. eu-ba egy gumicsónakon"

De ez mire érv?

Boldeone2 2023.03.05. 11:35:18

@tűz fal:
Putyint szépen lefegyverzi a nyugat, a magas gázárnak vége"
Már egy évvel ezelőtt is ilyeneket írtál, és mindig pofára estél."

Te estél pofára, te náci kretén, nekem ÚJRA igazán lett! Egyébként anyád volt idomított állat, amikor megállt a náci apádnak!

www.napi.hu/tozsdek-piacok/gazar-szankciok-haboru-rezsicsokkentes-lng.768257.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

ZorróAszter 2023.03.05. 11:42:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Igen, pár háztömb pár évig."

Annyi a Monarchiának is volt.

Viszont az adatok megtévesztőek: a kínai export 3/4-e multi, és csak az 1/4-e kínai cégé.

Persze az is hatalmas összeg.

Tehát Kína saját magát gyarmatosította. És csak remélhető, hogy nem úgy mint Magyarország. Vagyis ellenőrzi a multikat és a nyereséget a saját iparba és hightechbe fekteti.

De azt se lehet teljesen kizárni hogy teljesen gyarmat és az egész csak álca.

Boldeone2 2023.03.05. 11:47:54

@zavaleta: Mindenhol érzelmi alapon foglal állást a társadalom. A képzettség sem feltétlenül segít ebben. Meg hát már nem is annyira alacsony az, amit te annak hiszel."

- Semmit nem tud egy átlag afrikai - ma sem - az európai történelemről. Annyi valóban igaz, hogy az érzelmek befolyásolnak mindenkit, csak nem mindegy mennyire. Az afrikaiak nem érzik át az európai problémákat

Elavult gondolat. A megélhetésért már nagyon kevés helyen küzdenek. Az éhezés gyakorlatilag megszűnt, inkább az ételek és a víz minősége és az élhízás probléma."

- A szegénység mindig realtív. Ha az 50- és évekhez viszonyítjuk igen, de ma is 680 millió ember él napi 2 dollarból kevesebből
Meg egye a migráció sem egy csökkenő jelenség

Ez természetes, de tudják a különbség okát: a máig tartó kizsákmányolás. A nyugat egyébként már nem is feltétlenül szabadabb, mint pl. India."

- Nincs "máig tartó kizsákmányolás" ! A gyarmati rendszer 50 éve megszűnt, Afrikában Kína legnagyobb jatékos...Indiában pedig a kasztrendszer vidéken működik!

Boldeone2 2023.03.05. 11:55:19

@zavaleta: Elég csak megnézni a vonatkozó nagyobb csatornák kommentszekcióját."

- Az csalóka lehet, ott is csak a különböző etnikai ellentétek kerülnek napvilágra : az indiai csarornára beír a pakosztáni ,hogy slava Ukraini"

Az indiaiak ettől még nem lesznek vazallusok, más szempontok is vannak. Ha Kína felé közelednek, az pedig mindenképp rossz a Nyugatnak."

- Nem fognak szerintem közeledni, komoly hatarvitáik vannak. Ha rossz a nyugatnak, az neked is rossz, ember!

A liberális világban nincs semlegesség: aki nincs velünk, ellenünk van. Kína pedig tervez szállítani, ha már nem szállít most sem

- Itt nem lehet semlegesség: Oroszország az agresszor, amit kimondott az ENSZ is, elsöprő többséggel!
Kína nem akar a teljes nyugattal nyílt konfrontaciót, meg szankciókat a nyakába

tűz fal 2023.03.05. 11:58:42

@Boldeone2:
Idomított állat vagy, egy agyatlan, hülye zombi.

Egy évvel ezelőtt is minden átmeneti állapotba azt akartad belemagyarázni, hogy Oroszországnak vége, de Oroszország csak erősödött.

Trollnak is hülye vagy a hiteltelen oroszellenes szövegeddel. Az utolsó szovjet katona azért tudott nehezen kivonulni mert kalapáccsal kellett leverni a szüleid fejét a farkáról.

tűz fal 2023.03.05. 12:08:13

@Boldeone2:
"Itt nem lehet semlegesség"

Akkor takarodj Ukrajnába a nácikért harcolni, te büdös patkány. Járatod a pofádat, aztán majd megint a magyarok lesznek a hibásak, hogy nem védnek meg amikor a bálványaid szappant főznek belőled. Ahogy a német bálványaitok a második világháborúban.

Boldeone2 2023.03.05. 12:12:10

@tűz fal: Egy évvel ezelőtt is minden átmeneti állapotba azt akartad belemagyarázni, hogy Oroszországnak vége, de Oroszország csak erősödött."

- Hazudsz! Nem erősödött, a GDP- csökkent, 2023- van már csökkennek az export bevételek, több ezer nyugati cég hagyta el Oroszországot és mindez csak egy trend kezdete

Apád jobban tette volna ha kiveri, te vén, idióta, náci patkány!

tűz fal 2023.03.05. 12:19:38

@Boldeone2:
Az ilyen cikkeket a hozzád hasonló túlmozgásos libsi hülyegyerekeknek írják, hogy ne veszítsétek el a reményt.

Senki sem vevő az uszításodra. Az tetszene mi, hogy te pofázol, mások meg harcolnak a te "elit" fajtádért mi? Pofád lapos, takarodsz Ukrajnába, te magyargyűlölő féreg.

2023.03.05. 12:20:26

- Semmit nem tud egy átlag afrikai - ma sem - az európai történelemről. Annyi valóban igaz, hogy az érzelmek befolyásolnak mindenkit, csak nem mindegy mennyire. Az afrikaiak nem érzik át az európai problémákat
----------------------------------------------------
Ezt honnan veszed? Egyrészt sok ember rokona már Ny-Eu-ban él, másrészt a kontinens rég nem olyan elmaradott – ahogy később írod is.

de ma is 680 millió ember él napi 2 dollarból kevesebből
----------------------------------------------------
Ezt vásárlóerő-paritáson kell nézni. De hangsúlyozom, a médiákhoz való hozzáférés nem emeli a tájékozottság mértékét Mindent közvetetten kapsz meg, nagyon sok a fake news, torzítás.

- Nincs "máig tartó kizsákmányolás" !
----------------------------------------------------
Ezt Afrikára értettem elsősorban, noha Dél-Amerikára is igaz, ahogy valamelyik kommentelő már írta fentebb. Ameddig a Nyugat dominálta nemzetközi jog van, és a tőke nagy része nyuagti, az igazságtalan előny is Nyugaton van.

2023.03.05. 12:24:03

@Boldeone2:
- Nem fognak szerintem közeledni, komoly hatarvitáik vannak. Ha rossz a nyugatnak, az neked is rossz, ember!
----------------------------------------------------
Igen, vannak ilyen vitáik, de épp az ideológiai terjeszkedés hiánya következtében tudnak pragmatikusan közeledni egymáshoz. Másrészt ezek a határviták elég kisméretűek az országok nagyságához, népességéhez, gazdasági erejéhez képest.
Egyébként ahhoz, hogy mi rossz, az időintervallumot is meg kell adni. Rossz, de meddig? Közép-Európának a nyugati dominancia ellensúlyozása jó. A domináns nyugati tőkét meg kell versenyeztetni. Ez nem egy liberális, kapitalista gondolat?

- Itt nem lehet semlegesség: Oroszország az agresszor, amit kimondott az ENSZ is, elsöprő többséggel!
----------------------------------------------------
Körkörös érvelés.

Boldeone2 2023.03.05. 12:38:40

@zavaleta: Ezt honnan veszed? Egyrészt sok ember rokona már Ny-Eu-ban él, másrészt a kontinens rég nem olyan elmaradott – ahogy később írod is."

- Persze, hogy nem olyan elmaradott , de fordítsuk meg dologot: melyik közép-európai ember tudja hogy mi zajlik Afrikában, P. hogy Madagaszkáron óriasi éhezés volt 2 éve....Nagyjaból senki...Ugyanez van Afrikában is, a többség nem tudja mi folyik Ukrajnában , de nem is érdekli

Ezt vásárlóerő-paritáson kell nézni. De hangsúlyozom, a médiákhoz való hozzáférés nem emeli a tájékozottság mértékét Mindent közvetetten kapsz meg, nagyon sok a fake news, torzítás."

- A tanulás , az iskolázottság mértéke viszont abban segít, hogy a bejövő infókat tudják értelmezni

Ezt Afrikára értettem elsősorban, noha Dél-Amerikára is igaz, ahogy valamelyik kommentelő már írta fentebb. Ameddig a Nyugat dominálta nemzetközi jog van, és a tőke nagy része nyuagti, az igazságtalan előny is Nyugaton van."

- Azt, hogy mi igazságos, mi nem, mindenki a saját anyagi helyzete, vilagnézete szerint gondolja. Nemcsak a nemzetközi jog, hanem MINDEN modern dolog a nyugaton született! Az is, hogy most kommunikálni tudunk egymással
Valamihez célszerű tartani magát az államoknak, - legyen az a nemzetközi jog- különben "visszamegyünk" a történelemben!

Boldeone2 2023.03.05. 12:45:18

@zavaleta: Egyébként ahhoz, hogy mi rossz, az időintervallumot is meg kell adni. Rossz, de meddig? Közép-Európának a nyugati dominancia ellensúlyozása jó. A domináns nyugati tőkét meg kell versenyeztetni. Ez nem egy liberális, kapitalista gondolat"

- Azt kell figyelembe venni, hogy te - meg Magyarország is - egy része a nyugati rendszernek. Ha nagy szisztéma válsággal küzd, az rossz neked is, meg nekem is
Ha megnézed lényegében az export 80% át nyugati cégek adják, a költségvetés az EU - szubvenciók miatt tud stabil lenni
Ha Európa veszít, akkor mindenki veszít Európában
Oroszország még sehol nem tudott jólétet teremteni, szerintem Kína sem fog ( még ott is kérdéses mi lesz 20 év múlva, kommunista rezsim?)

2023.03.05. 13:39:05

@Boldeone2: de fordítsuk meg dologot
-------------------------------
Az imént még amellett érveltél, hogy a Nyugat sokkal tájékozottabb.

hogy a bejövő infókat tudják értelmezni
-------------------------------
Ehhez inkább keret kell. Ami nem műveltség, iskolázottság függvénye, hanem az adott térségben elterjedt ideológiáé.

- Azt, hogy mi igazságos, mi nem, mindenki a saját anyagi helyzete, vilagnézete szerint gondolja. Nemcsak a nemzetközi jog, hanem MINDEN modern dolog a nyugaton született!
-------------------------------
Akkor tehát az oroszoknak is igaza lehet. Egyetértünk. Mivel a nemzetközi jog a nyugati gondolkodáson alapul, természetesen igazságtalan a világ többi részével. Még szerencse, hogy nincs világbíróság. Az pedig, hogy a legtöbb technológia Nyugaton született nem a nyugati bármilyen gondolkodás felsőbbrendűségének eredménye, hanem a rablásból megszerzett eredeti tőkéé.

Azt kell figyelembe venni, hogy te - meg Magyarország is - egy része a nyugati rendszernek.
-------------------------------
Ezt a Nyugat természetszerűleg a saját előnyére fordította, és a Nyugathoz történő intézményes csatlakozásunk nem a Nyugat jófejségének eredménye. Ez egy nekik jól jövedelmező viszony, nekünk és az egész régiónknak inkább már kényszer. Az ún. szubvenciók a befizetéseinkből és a tőkekivánsból vannak. A keleti régió már jóideje nettó befizető, ld. Piketty.

Oroszország még sehol nem tudott jólétet teremteni, szerintem Kína sem fog
-------------------------------
A kínai jólét hatalmas mértékben növekedett Mao óta. Oroszországban ezt a szar rendszer és utána pedig a nyugati kizsákmányolási kísérletek (ld. nyugati kötődésű oligarchák) akadályozták, de Puytin alatt jelentős mértékben nőtt az életszínvonal.

2023.03.05. 13:40:29

@zavaleta: a rablásból megszerzett eredeti tőkéé.
Kiegészítés: félreértés ne essék, engem nem a rablás zavar a nyugati gyarmatosításban, hanem az, hogy Magyarország kimaradt belőle.

2023.03.05. 14:14:27

@Boldeone2:
"szerintem Kína sem fog ( még ott is kérdéses mi lesz 20 év múlva, kommunista rezsim?)"
- - -
A demokracia csak a varosallamok idejeben volt ugy ahogy megfelelo kormanyzati rendszer. Minel nagyobb egy orszag lakossaga, annal kevesbe ervenyesulnek a demokracia szabalyai. Az az a demokracia forditottan aranyos a lakossag szamanak novekedesevel. :)
Azt az orszagot, ahol a nepesseg meghaladja az 1 milliardot, csak diktatorikus (fasiszta vagy kommunista) modszerekkel lehet iranyitani, maskulonben kaosz es nyomor lesz urra.

2023.03.05. 14:36:29

@Boldeone2:
"Nemcsak a nemzetközi jog, hanem MINDEN modern dolog a nyugaton született! Az is, hogy most kommunikálni tudunk egymással."
- - -
Az atomfegyver is a modern nyugat szulemenye. Ha kipusztul az emberiseg, megszunik a civilizacio a Foldon, az is a nyugatnak lesz koszonheto. Napjainkban kulonosen kozel allunk hozza.
Peldaul az elmaradott Kinaban mar joval az europaiak elott ismertek a lőport, de pont azert nem alkalmaztak a haborukban, mert szamoltak a kovetkezmenyekkel. A hatalmas kinai Kincses Flotta Cseng Ho admiralis vezetesevel joval Kolumbusz elott behajozta a Csendes es Indiai oceant, de meg csak veletlenul sem jutott volna eszukbe, hogy meghoditsak, megszalljak a meglatogatott orszagokat. Mert tudtak, hogy abbol semmi jo nem szarmazik.
Bezzeg a Nyugat ahol megjelent, mindenhol halal, rabszolgasag, haboru jart a nyomaban.

gigabursch 2023.03.06. 12:17:03

@tűz fal:
Majdnem jó:
3. ... , de csak a holokauszt után!

Tapi2021 2023.03.06. 12:35:09

@tűz fal: "Amikor az oroszok itt voltak, akkor még azokat mélytorkoztátok. A fajtádnak mindegy, csak ne magyar legyen."

Erről a hétvége jut eszembe. DK rendezvény volt Miskolcon, a fotókon látszik, hogy Klárika olyan nagy királykék kabátban mászkált a városban, hogy szinte kiégeti a szemet.

Nekem is rögtön az ugrott be, hogy nem oly régen ez a kabát még igen csak vörös volt náluk!!!

MINDIG AZ AKTUÁLIS BIRODALOM SZÍNE! Ez a progresszió.

Tapi2021 2023.03.06. 12:40:08

@jónévez: "De végülis igazuk van -a véresszájú uszítók mindig megússzák. Mindig mások haltak értük, és mind azt hitte, a hazáért. Lópikulát."

Pontosan. Egy REMÉLT, vagy megvalósuló vagy nem, jobb tárgyalási pozícióért most simán kivárják és elnézik, hogy még meghalljon feleslegesen több tíz- vagy százezer ember!

De már erre felhívni a figyelmüket is árulás, meg oroszpropaganda. :-(

Tapi2021 2023.03.06. 12:46:27

@Boldeone2: "Putyint szépen lefegyverzi a nyugat, a magas gázárnak vége ....Normalizálódik a helyzet, az orosz import bevételek visszaesnek, miközben a háború galaktikus pénzekbe kerül Oroszotszágnak"

És hát eleve ez ennek a kiprovokált konfliktusnak az EREDETI (USA) CÉLJA!

Csak így érthető, hogy Nyugat-Európa élesen szembement a SAJÁT érdekeivel. És lekapcsolta magát a KÖZELI és OLCSÓBB nyersanyagokról, energiáról, tudományos és gazdasági együttműködésről Oroszországgal.
És belegyalogol ÖNKÉNT egy új hidegháborúba (reméljük, hogy csak hidegbe!), aminek semmi értelme és haszna, SŐT, valós OKA SINCS, nem volt!
És EURÓPA érdekével SZEMBEN ÁLL.

Tapi2021 2023.03.06. 13:09:46

@Boldeone2: "Kína nem akar a teljes nyugattal nyílt konfrontaciót, meg szankciókat a nyakába"

Ez így van.
De ki tudja, meddig csóválhatja a farok a kutyát?

Néhány száz millió gazdag ember, a többi 8 milliárdot?

Kína most még tanul, fejlődik, felszívja a technológiát, tudást.
Aztán majd ott ál egy milliárdos nép, egy néhány száz millióssal szemben.
Akkor kérdés lesz, vajon az, hogy náluk a pénz, meg egyelőre a nagyobb sereg, mennyire védi ez meg őket? És meddig?

Ha már a háború elején csak annyi történik, hogy az oroszok AZONNAL elzárják az összes gáz- és olajcsapot, ma már egy egészen más világban élnénk.

De Putyin NEM használta fegyverként ezeket! Ellentétben azzal, amit ti állítotok.
Folyamatosan szállított a rátörő ellenségnek! Máig.

Pedig ez a tél, még ha enyhe is volt, egészen másképp zajlott volna gáz és benzin nélkül. Ahogy a nyugatiak arca és politikája is egészen másképp alakult volna. Puskalövés nélkül.

Az oroszok éppen, hogy nem használtak fel egy kézenfekvő eszközt. És nem hagyták az európai embereket káoszba fulladni.
Machiavelli biztosan mást tanácsolt volna nekik!

Tapi2021 2023.03.06. 13:15:01

@Boldeone2: "Megint csak nekem lett igazam:

http://www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/osszeomlott-orosz-export-elszallt-kiadas.767109.html"

És ezért csak ukránoknak és oroszoknak kell tízezrével meghallniuk. Megéri az USA-nak!

Mert sem nekünk, sem Európának ebből SEMMI HASZNA!!!! Csak KÁRUNK van!
Akkor mi minek is örüljünk???

Tapi2021 2023.03.06. 13:31:27

@Boldeone2: "Valamihez célszerű tartani magát az államoknak, - legyen az a nemzetközi jog- különben "visszamegyünk" a történelemben!"

Nem a nemzetközi joggal van baj, hanem azzal, hogy kettős mércével alkalmazzák!!!

Egyik amerikai elnököt sem vitték háborús bűnökért bíróságra, de Putyint naponta ezzel fenyegetik. De mi is a különbség?

Drezda és a többi város CIVIL lakosságának KIVÉGZÉSE, élve elégetése, megfőzése is háborús bűn, vagyis NEM ÉVÜL EL. Ahogy pl. az iraki nászmenet szétlövése is.
De ezeket elintézték egy bocsival, vagy még annyival sem. Járulékos veszteségek. Megtörténik. Ez van. Na és? ...
Mert ezeket a nyugat csinálta!

EZÉRT vicc az egész. És a világ nagy része ezért szarja le, mert csak egyik eszköze ez is a nyugati hatalom megtartásának!
(És most már az EU is ezt játssza!)

Az a probléma, hogy a nemzetközi jog a nyugaté és főleg az USA-é! És úgy alkalmazza ahogyan akarja! MÁSOK ELLEN. Önmagát mindig felmentve.
Mondjuk azzal, hogy de mi öten összeállva csináltuk, és nekünk IGAZUNK VOLT..., sőt, mi és a szövetségeseink meg is szavaztuk (hogy igazunk van)..., stb.

Tapi2021 2023.03.06. 13:46:09

@Boldeone2: "Ha Európa veszít, akkor mindenki veszít Európában"

Pontosan! És most veszítünk! Mert feláldozták Európa érdekét az USA geopolitikai hatalmának oltárán!

Ha Európa jót akart volna, akkor megőrizte volna a jó viszonyt Oroszországgal és a Kelettel.
Akkor eleve nem úgy politizálnak, hogy semmibe veszik az oroszokat. (Mert ezt diktálta az USA.)
Akkor eleve minden erejüket arra fordították volna, hogy leültessék a feleket TÁRGYALNI. És nem szállítanak fegyvert konfliktus övezetbe - lásd az akkor érvényben lévő német álláspontot, amit simán feladtak! - , amivel logikusan ESZKALÁLTÁK és ELNYÚJTOTTÁK A HÁBORÚT! És egyre TÖBB halottat csinálnak. Béke helyett.

Ha Európa jót akarna, akkor nem keresné és CSINÁLNÁ az egyre újabb és újabb konfliktusokat a tagországok némelyikével sem, ahol kormányt szeretnének buktatni.... Stb.
Így csak gyengíteni lehet Európát!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.06. 14:13:45

@zavaleta: engem nem zavar, én még átéltem milyen gyarmatnak lenni ....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.06. 14:18:25

@Boldeone2: hiszed te.
A következő eset megértéséhez tudni kell, hogy a példában szereplő ügyfelünknél az volt a szabály, hogyha sehogysem tudja azonosítani magát a hívó, akkor a főnökéhez kell fordulnia, aki ad kódot.
Láttam egy alkalommal, hogy a kollegina nagyon izzad az indiai hívóval, aki Chennaiból vagy mittomhonnan telefonált. Mondom neki, átveszem segítek. Az indián nem tudott belépni a gépébe, ostoba volt ahogy Max is írta anno, semmilyen azonosítást nem tudott végrehajtani, így mondom neki, kérd meg a főnöködet, hogy adjon kódot.
Húsz percig, literálisan sírt, bőgött, zokogott a telefonba, hogy értsem meg: ő a főnökéhez nem mehet oda ilyet kérni.
Ilyenek vannak egy pártízmilliós városban.

MEDVE1978 2023.03.06. 17:29:43

A valóság pedig az érdekekben rejlik. Kínának, Indiának és Pakisztának egyaránt érdeke, hogy az orosz cash and carryben vásároljon be. Mi is történt? Az orosz piacról korábban diszkont áron az EU-ba szállított árukat az EU most már nem veszi meg. Az oroszoknak nyilván kell bevétel, ezért új piacokat keresnek. A dél-kelet ázsiai piacok boldogan jelentkeznek. Pakisztánnak és Indiának katonai értelemben ugye semmi okuk tartani Oroszországtól (nem határosak), Kína pedig önmaga nagyobb hadsereggel rendelkezik, mint az oroszok. Plusz mindegyiknek van atomfegyvere. Egyszer láttam egy stratégiai modellt egy kínai-orosz összecsapásról, ez lényegében semerre nem vinne, a másik tényleges elpusztítása / megszállása az irtózatos nagy területek és Kína esetében a jelentős lakosság miatt gyakorlatilag lehetetlen. A dél-kelet ázsiaiak tehát boldogok azzal, hogy az oroszok náluk adják el az árut. Miért lenne az érdekük Ukrajna támogatása, hogy mondjuk az oroszok összeomoljanak? Nem az.

Ahogy Afrikában sem érdek az oroszok utálása, inkább a disztingvált távolságtartás az. Elsősorban az orosz fegyverek miatt, hiszen ha a nyugat valami hujde erkölcsi okból nem szállít, az oroszok nem ilyen finnyásak, ők nyomják, ha az afrikai diktátornak van pénze. Emellett a két fő gabonaszállító Ukrajna és Oroszország volt, nem érdekük egyik összeomlása sem, hiszen szükség lenne továbbra is az import gabonára.

Dél-Amerika egyszerűen túl messze van. Egy brazilt miért érdekelje, hogy mi történik Ukrajnában? Rohadtul nem fogja, legfeljebb bosszankodik az egész miatt vagy éppenhogy örül, mert a világpiacon az áruját jobban tudja eladni.

Emiatt én nem ukrán vagy oroszellenességet látok ebben a dologban, hanem önérdekkövetést.

vergyula 2023.03.06. 18:32:04

@MEDVE1978: Jól beszélsz, de vigyázz! Egyszer én is említettem itt, hogy egy konfliktus megítélése szempontjából számít a tőle való távolság. Aztán mindenféle csúnya reakciókat kaptam.

gigabursch 2023.03.07. 10:45:06

@vergyula:
Röviden:
Az üléspont meghatározza az álláspontot.

gigabursch 2023.03.07. 17:40:34

@Deak Tamas:
Erről a kacér gácsérről mit lehet tudni?
Ki fia-borja?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.03.09. 12:22:33

@gigabursch: ostoba karrierdiplomata ha hihetünk a mandinak.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.03.09. 17:49:35

"A gyarmatosító nyugat azt hiszi, problémái világméretűek, "

ENnek a legjobb példája az I. világháború, amit nagyjából csak Európában vívtak. Tudom, volt Törökországnak afrikai, arábiai érdekeltsége meg még marginális példák, de a nagy lényeg itt történt. Világháború - jó vicc.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása