magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Hogyan kell szabályosan köpönyeget forgatni?

Ballib halálhörgés van.

Egyik volt vezető emberük átment immár hivatalosan is az ellenoldalra. Erre a ballib szakszavak: gerinctelenség, köpönyegforgatás, szélkakasság.

Természetesen mindez csak akkor, ha valaki tőlük megy át az ellenoldalra.

Mert amikor fordítva zajlik, azaz valaki az ellenoldalról megy őhozzájuk, akkor annak neve érettség, fejlődés, szemkinyítás.

Ahogy a múlt esetében is. Csak akkor bűn az MSZMP-tagság, ha a volt tag aztán jobboldali lett. Mert ha a ballibekhez ment, akkor semmi gond. Tulajdonképpen erre lett kitalálva a "balliberális" szó a 90-es évek elején, valahogy elhitetni, hogy baloldal=liberalizmus.

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1518090706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.04.07. 11:39:07

Az egész elitünk köpönyegforgató senkiháziakból áll. Valahogy nem lep meg hogy Szili is "átment".

"Természetesen mindez csak akkor, ha valaki tőlük megy át az ellenoldalra."

Csintalan, Pörzse, meg Vona stb "baloldaliasodása" ugyanúgy átlátszó és ellenszenves volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.07. 11:42:58

@Gery87:

Engem meg ez sose zavart. Az embernek joga van változnia. Minden irányban.

Utálom ezt a "35 éve Soros adott neki pénzt, most miért beszél ellene" marhaságot.

ZorróAszter 2023.04.07. 11:54:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Természetesen mindez csak akkor, ha valaki tőlük megy át az ellenoldalra."

Ön eddig mindig mentegette a szélkakasokat.Feltűnően Pozsgait és Sarlóst. Nem véletlenül: Ön is volt már minden és mindennek az ellenkezője is.

Nekem speciel az állítólagos baloldali szélkakasok se tetszenek. Például Gyurcsány vagy Mesterházy se.

Magyarországon már régóta csak zsarolható hazaárulók kerülhetnek a politika közelébe is aki vita nélkül szolgálja a gyarmattartóink érdekét.

Aki nem ilyen, arról azt se tudhatjuk meg a médiákból, hogy létezik és szeretne politikával foglalkozni. Annak feltételei vannak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.07. 11:58:32

@ZorróAszter:

Ezek szerint minden gondolkozó ember szélkakas, hiszen alig akad ember, akinek élete során ne változna a véleménye.

Akkor állapodjuk meg! A "szélkakas" dicséret, hiszen gondolkozó embert jelent!

2023.04.07. 12:34:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerintem a nem gondolkozók is változnak, csak maguknak sem vallják be.

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2023.04.07. 13:48:43

Nézzék.
ENGEM nem lepp megh. Máár korrrmányzásom idején iss látható jelei vollltakkh, ___ hogggyő _ kifelé húz a közösségünkbőől. Próbáltunkh pécsi polgármestert csinálni belőlleh __ hogy ne legyen közvetlen annnyirra benne a dolgokkh sűrűjébeh. __ Nem sikerülthh. __ Mitth tetth!? ___ Na mitth tetth?!! ____ A műkezében ellrejtetth hangfelvevővel kiszivárogtattahh az öszödi beszédemetth. ____ Igen ___ ezzt ttetttee!

_Neville 2023.04.07. 15:13:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mondjuk ez nem annyira meglepő fordulat, mintha valami feketeöves ment volna át, Szili mindig is (magyar értelemben) jobbra lógott ki a ballib mainstreamből a keresztény tagozatoskodással

_Neville 2023.04.07. 15:16:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem nem azt nevezik szélkakasnak, akinek változik a véleménye, hanem akinek igazából nincs is, és mindig oda fordul, ahol épp előnyt lát.

vasútihíd 2023.04.07. 17:58:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az dicsérnivaló ha valaki a jó oldalára áll át és elitélendő ha a rossz oldalra megy. viszont mindkét esetben fenáll a lehetősége hogy egy belülről bomlasztó az ellenségnek dolgozó ügynök áll a háttérben szóval nem minden az aminek látszik ezt te is tudod.

ZorróAszter 2023.04.07. 20:30:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csakhogy az igencsak gyanús, ha valakinek mindig az a politikai nézete, aminen éppen szezonja van vagy szemlátomást azt hiszi, hogy hamarosan szezonja lesz.

Amikor a kommunizmusnak, akkor kommunista, amikor a liberalizmusnak, akkor liberális, amikor a FIDESZnek, akkor fideszpárti.

Gery87 2023.04.07. 21:14:22

@Wildhunt:

Jakab meg pláne és még irritálóan ripacsa is:)

Gery87 2023.04.07. 21:15:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te meg sose érted hogy a hitelesség ettől még fontos dolog a változásban!

Gery87 2023.04.07. 21:17:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Változni jó, csak nem mindegy hogyan!

Ezek szerint a véleményed az hogy maga a szélkakas mint negatív jelző sem létezik csak rosszindulatú kitaláció, hisz mindig minden változás csak puszta "gondolkodás" eredménye és semmi több nem lehet?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.08. 08:31:52

@Gery87:

Nyilván létezik szélkakas - az aki valamilyen érdekből vált véleményt, kényszer nélkül.

De a ballib értelmezés szerint mindenki szélkakas, akinek legutolsó véleménye nem a ballib álláspont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.08. 08:33:58

@Gery87:

Nyilván fontos. De az említett konkrét esetekben nincs hitelességi probléma.

Mert Orbán pl. mitől lenne hiteltelen? Vagy Pozsgai, Szili? Vagy Bencsik?

Orbánra azt szokták felhozni, hogy tizenévesen KISZ-titkár volt. Szerinted ez komoly érv?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.08. 08:40:38

@ZorróAszter:

Eleve ott keződik, hogy a kommunizmus alatt kénsyzer volt ez, nem lehetett senkiről se tudni, hogy mi a valódi véleménye.

Én pl. annyira megszoktam, hogy valójában mindenki antikommunista a valóségban, hogy aztán meglepődtem azokon, akik tényleg kommunisták voltak - de róluk is csak a rendszer bukása után derült ki.

Másrészt, van egy bizonyos alkalmazkodás, a kisember nem mond ellent a mindenkori fősodornak.

Az persze igaz, hogy hiteltelen a mindenkori erősek melletti aktív kiállás.

ZorróAszter 2023.04.08. 08:44:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán Viktor KISZ-titkári tisztségét hagyhatjuk. De a FIDESZ is eredetileg Demokratikus Szocialista Ifjúsági Szövetség lett volna, csak Stumpf István meghozta apósától a belügyminisztertől az engedélyt, amit csak Orbánnak súgott meg hogy immár mindent lehet. Erre pattant fel mai Kedves Vezetőnk azzal, hogy legyünk inkább FIDESZ.

Az már húzósabb, hogy hogyan lettek liberálisból illiberálisok.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.08. 08:50:07

@ZorróAszter:

S ezzel mi a gond? Ellenzéki szervezetnek indult eleve a KISZ ellenében.

Az igazi háttér meg nem Stumpf és apósa voltak, hanem Soros és az amerikai nagykövet, ők sokkal komolyabb tényező voltak.

ZorróAszter 2023.04.08. 20:43:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs semmi gond csak mondom.

Soros és az amerikai nagykövet beavatkozásáról ekkori időkből még nem tudok. Legalábbis a FIDESZ kapcsán.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.08. 20:44:21

@ZorróAszter:

Jajj, dehogynem. Az SZDSZ és a Fidesz miattuk lehetett teljes nyugalomban.

Gery87 2023.04.08. 21:33:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"az aki valamilyen érdekből vált véleményt, kényszer nélkül."

Én úgy gondolom a politikában ez a jellemző és mind Jakab mind Orbán mind Pörzse, stb is ebbe tartozik bele!

Gery87 2023.04.08. 21:34:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A körülmények teszik hiteltelenné!
Amint adott ideológia képviselőjeként nem tudtak már fent maradni, váltottak!

Billy Hill 2023.04.08. 23:55:40

@Gery87: "Amint adott ideológia képviselőjeként nem tudtak már fent maradni, váltottak!"

Az a helyzet, hogy ők váltottak, és ezzel eddig sikeresek. A többség meg vagy eltartott kisujjal moralizál meg okoskodik, vagy sz@rik bele mindenbe, ezért aztán olyan a politikánk, amilyen.

Ilyen kacifántos politikai életutaknak nem kellene létezniük, de mégis vannak, mert a többség erőtlen, és a kisebbség sikeresen nyomul. Ja és aki a létező ellenoldalon jelenleg működik, az ugyanolyan flexibilis erkölcsű, szóval szopóka...

Gery87 2023.04.09. 01:01:06

@Billy Hill:

Nincs egyoldalú szopóka, a helyzet az hogy Orbán ugyanolyan gumigerincű senkiházi mint a többi.

ZorróAszter 2023.04.09. 07:24:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Jajj, dehogynem. Az SZDSZ és a Fidesz miattuk lehetett teljes nyugalomban."

Ezt nem értem, de nem kell mindent értenem.

Tapi2021 2023.04.09. 11:22:48

@ZorróAszter: "Az már húzósabb, hogy hogyan lettek liberálisból illiberálisok."

Jellemfejlődés által! :-)

"Ha egy ember 30 éves kor alatt nem liberális, akkor nincs szíve, ha viszont 30 fölött nem konzervatív, akkor nincs esze. "

(Sir Winston Churchill)

Tapi2021 2023.04.09. 11:27:02

@Gery87: "Én úgy gondolom a politikában ez a jellemző és mind Jakab mind Orbán mind Pörzse, stb is ebbe tartozik bele!"

És Orbánnak mi érdeke fűződne ahhoz, hogy fél Európa gyűlöli? Holott, ha behódolna, élhetne, mint hal a vízben, "lophatna" amennyit csak akarna, simogatnák érte.

Az elvhűség akkor válik igazolttá, amikor jönnek a nehéz idők! És most jöttek. Orbán meg nem vált! Kitart annál, amit húszon éve felvállalt!!!
EZ HITELES!

Tapi2021 2023.04.09. 11:36:08

@Gery87: "Nincs egyoldalú szopóka, a helyzet az hogy Orbán ugyanolyan gumigerincű senkiházi mint a többi."

Nem igaz. Semmit nem kellett volna tennie, csak 2015-ben lefeküdni Merkelnek, most Brüsszelnek, a pogányságnak, az USA érdekeinek... és NULLA gondja lenne.

Sem perek, sem "jogállamisági" eljárások nem lennének, dőlne a lé, kérdés nélkül.

Ehhez "csak" jól kellett volna hozzáállni a(z illegális) bevándorláshoz, az LMBTQ "jogokhoz", és szó nélkül megszavazni minden szankciót, amitől Magyarország azonnal fejre állt volna, nekünk sincs sok, de szállítani némi fegyvert Ukrajnába, hadd húzzák el a háborút, és úgy általában mindenre bólogatni, mint jó "fehérnigger".

De nem ezt csinálja! Hanem beleáll a szarviharba, azért, mert KONKRÉT ELVEK mentén kormányoznak!
Ha nem lenne elvhű, hülye lenne annak kitenni magát, amit kap, és nyugalomban kormányozhatna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.09. 12:29:47

@ZorróAszter:

A kommunizmus bukása nem szervezetlen, spontán esemény volt, hanem USA-SZU megállapodás.

Nyilván megvoltak a nyugatnak a kész emberei mindenhol. Mo-on ezek az SZDSZ, a Fidesz, s az MSZP technokratái voltak.

ZorróAszter 2023.04.09. 20:55:55

@Deak Tamas:

Köszönöm. Azt hiszem, valamikor régebben láttam már.

Gery87 2023.04.09. 21:00:05

@Tapi2021:

Mert Orbán csak úgy tud immár 13 éve kétharmaddal "azt csinálni amit akar" hogy "kuruckodik", ahhoz ez kell, őt nem a "Brüsszeli bürokraták" juttatják hatalomra hanem a magyar nép fele, a prolik (itt társ. mentális kategória) akiknek bejön ez a büdös bunkó kancigány vajda stílus.

Ezért éri meg neki, erre jött rá tizen éve.

Gery87 2023.04.09. 21:02:59

@Tapi2021:

"Nem igaz. Semmit nem kellett volna tennie, csak 2015-ben lefeküdni Merkelnek, most Brüsszelnek, a pogányságnak, az USA érdekeinek... és NULLA gondja lenne."

De lehet hogy kormányon se lenne 13 éve és nem kétharmaddal!
Ezt is nézd.

"Sem perek, sem "jogállamisági" eljárások nem lennének, dőlne a lé, kérdés nélkül."

Csak lehet nem neki! Mivel nem nyerne állandóan!
Lásd "az ellenzék 10+ éve nyal a nyugatnak" a Fidesz szerint és csak nem tudnak hatalomra jutni!
Akkor?
Mi garantálná hogy "a nyugatimád csicska Orbán" is hatalmon lenne mai napig egyhuzamban?
Semmi.

Na ezt nem kockáztatja meg.

"Ehhez "csak" jól kellett volna hozzáállni a(z illegális) bevándorláshoz, az LMBTQ "jogokhoz", és szó nélkül megszavazni minden szankciót, amitől Magyarország azonnal fejre állt volna, nekünk sincs sok, de szállítani némi fegyvert Ukrajnába, hadd húzzák el a háborút, és úgy általában mindenre bólogatni, mint jó "fehérnigger"."

lásd fent.

"De nem ezt csinálja! Hanem beleáll a szarviharba, azért, mert KONKRÉT ELVEK mentén kormányoznak!
Ha nem lenne elvhű, hülye lenne annak kitenni magát, amit kap, és nyugalomban kormányozhatna."

lásd fent...

Gery87 2023.04.09. 21:03:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ilyenkor persze nem tudod:)
Másban meg marha biztos vagy:)

ZorróAszter 2023.04.09. 21:11:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A hetvenes évek végétől, nyolcvanas évek elejétől már semmi kockázata nem volt Magyarországon annak, ha valaki nyugati kémszolgálatnak dolgozott. Főleg ha általános politikai megbízást teljesített, és nem kellett kommunikálnia rendszeresen az adott hírszerző szolgálattal.

Ilyen lehetett például Gyemszkij Gábor és mások.

Kb. ötven év múlva ha esetleg megnyílnak a levéltárak, akkor majd csodálkozhatnak az unokáink. Bár a múlttal való szembenézés az kelet-európai privilégium. Addig maradnak a sejtések.

Mondjuk az nem bíztató, hogy például egy csomó emberről, akiről a Horthy-korszakban lehetett sejteni, hogy mondjuk angol kém, arról se tudjuk majdnem 100 év távolából sem.

Pedig voltak nagyon ügyetlenek is közöttük. Például Lajos Iván.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.10. 07:52:57

@Gery87:

Nem látok bele senkibe, csak saját magamba.

Mindjuk Orbán szerintem gondolkodó típus, míg Gyurcsány nem az.

Gyurcsány szerintem sose változtatott nézetein, mindig nyugatos liberális volt, a KISZ KB-ben is már, csak akkor még nem mondhatta ki nyíltan miben hisz,

Orbánról viszont elhiszem, hogy többször megváltoztatta véleményét.

Gery87 2023.04.10. 09:49:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán nem volt soha meggyőződésesen semmi, mindig az volt ami épp jónak tűnt és politikailag kifizetődőnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.10. 10:12:14

@Gery87:

Ha így lennne, ma is liberális lenne. Annál nincs kifizetődebb.

ZorróAszter 2023.04.10. 11:03:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem rájuk gondoltam, hanem akiket a rendszerváltás utáni politikusnak szántak. BND, MI6 és CIA ügynökökre. Ezekkel nem tartottak napi kapcsolatot.

Ha úgy vesszük, akkor végülis KGBéla is lebukott. De ő állítólag az oroszoknak kémkedett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.10. 11:06:45

@ZorróAszter:

Nyilván megvoltak a megfelelő emberek. Mindig így van ez.

Orbán nagy kedvence vot a nyugatnak. Pont ezért gyűlölik őt most, mert elárulta volt gazdáit.

tűz fal 2023.04.10. 12:03:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Orbán rossz befektetés volt a szegény, tisztességtelenségben megőszült náci kollaboráns múltú gazdasági bűnözőnek.

ZorróAszter 2023.04.10. 16:38:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ellenségeskedést színlelni az ókor óta ismert politikai fogás.

Sévres-i jegyzőkönyv: az angolok és franciák színleg közbelépnek az Izraeli támadása miatt, az USA folyamatosan támadta Dél-Afrikát az apardheit miatt, stb. stb.

Ha a németek támadják Orbánt a kerítés miatt, akkor Orbán nyilván nem az ő kollaboráns kormányukat vezeti, és a kerítés nyilván nem német érdekből épült a magyar adófizetők pénzén.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.11. 15:03:23

@Gery87:

Dehogy.

Ma már Orbán NATO-főtitkár lehetne, s minden előadásáért milliókat kapna. Tapsvihar közepette.

Gery87 2023.04.12. 20:38:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, persze...
Az mégsem egy teljes állam, egy saját kis szemétdomb főfejesének lenni!

Gery87 2023.04.13. 15:12:22

Eleve mitől lett volna "NATO főtitkár?"
Hagyjuk már ezt a hülyeséget.

A tehetség sem univerzális: valaki ahhoz ért hogy szétlopjon egy országot és őszintén játssza a büdös mucsai bunkót, más meg hogy ezzel karriert épít nemzetközi szinten.
Mi a fasz feltételezi hogy főtitkár lenne?
Inkább azt mondanám ha marad a régi rendszer akkor az állampárt főtitkára lehetne...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.13. 15:27:27

@Gery87:

Ideális lett volna.

Új ember, mindig a nyugat híve, profi politikus egész életében, Soros közeli embere.

A nyugatnak kell ilyen ember. Jelkép.

Orbán alkalmas lett volna teljes mértékben, ha nem váltott volna oldalt. Így most ő lett a Főáruló.

Gery87 2023.04.13. 16:40:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó ez mind fantázia semmi több.
ha valóban ilyen ember lenne legbelül akkor marad ezen az úton, de mint kiderült Orbán egy büdös bunkó, akinek csak az a jó amit ő csinál és azt kell csinálni amit ő mond.
Akaratos, tekintélyelvű mucsai bunkó cigány.
Ennyit tud.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.13. 17:01:23

@Gery87:

Orbán kiváló politikus. S sokat segített az országnak. Plusz az ellenoldalról jöttként hatásosan tudott küzdeni ellene.

Szerepe pozitív,

vasútihíd 2023.04.13. 20:16:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerinted ha lefogyna és fittebb lenne az segítené a politikájában vagy pont ellenkezőleg?

Gery87 2023.04.13. 22:01:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán igen kártékony, a semmibe gravitálja a magyar népet és államot, eljátssza a bizalmat nemzetközi szinten is és nem fog nyerni a kultúrharcban, mert amit kínál az 70 éve megbukott. a tekintélyalapú erővel mindent legyakó büdös bunkó népvezér már lejárt és nem fenntartható.
A nyugat bármennyire is romlott és vannak hibái de képes ezeket felismerni és ellenszérumot gyártani mert ehhez a feltételek legalább megvannak.
A NER a balkáni vagy uráli ázsiai szarfészek felé a XX.század felé halad ahol minden ami kritika és ellenvélemény, ellenérv "hazaráulás" és nem vitázunk, nem beszélünk csak bélyegzünk és pofánbaszunk!

Vannak problémák a világban de ezeket nem ez a mucsai csuti geci cigány fogja megoldani, csak részese benne és a történelem szemétdombján végzi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.14. 05:44:25

@Gery87:

Te a nyugati elnyomók oldalán állsz, így nyilván a te szemszögödből káros Orbán.

tűz fal 2023.04.14. 09:34:21

Orbán egy mucsai csuti cigány azoknak, akik hangosan felsírnak, amikor azt a szót hallják vagy látják leírva hogy zsidó. Az ilyen emberek előadást is szoktak tartani arról, hogy a származásnak semmi köze a témához és elmondanak egy Mi Hazánkot.

tűz fal 2023.04.14. 09:36:14

"A nyugat bármennyire is romlott és vannak hibái de képes ezeket felismerni és ellenszérumot gyártani mert ehhez a feltételek legalább megvannak."

Már megszületett a zseniális felismerés és a megoldás is. A gendertudomány mindent meg fog oldani. A libernyák tudósok naponta fedeznek fel új gendereket, megelőzve a részecskefizikát.

Gery87 2023.04.14. 15:22:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem állok senki oldalán.
Csak látom tapasztalom melyik a károsabb!

És hát "nagypofájú tolvaj büdösbunkóknak" nem hiszünk el semmit!

Nincs példa a történelemben se arra hogy ilyen bagázs akár közvetlenül akár közvetve bármi jót tudott volna elindítani!

Gery87 2023.04.14. 15:23:31

@tűz fal:

Nem én pl pont a genderfasság ellen gondolom hogy lesz válasz!

Gery87 2023.04.14. 15:24:41

@tűz fal:

Orbán természetesen származásilag nem cigány (bár eléggé le merném fogadni hogy azért van benne vonó valamelyik őse között, de ez mindegy) , de úgy viselkedik!

tűz fal 2023.04.14. 15:39:24

@Gery87:
A genderfasságot azok tolják, akik hatalmon vannak, tehát akiktől a választ várod.

"Csak látom tapasztalom melyik a károsabb!"
Az hogy te mit "tapasztalsz" a beállítódásod->személyiséged->világnézeted függvénye, tehát mutatja hogy kinek az oldalán állsz. A tapasztalatod akkor bizonyít valamit, ha a valóságból kiindulva le is tudod vezetni. De az elől általában ki szoktál térni például úgy, hogy az hogy Soros mit csinál meg Musk mit nem csinál, az téged nem érdekel. Ez csak példa, nem azt állítom hogy mindenre ezt írod.

ZorróAszter 2023.04.15. 08:09:36

@Gery87:

"mucsai bunkó cigány"

És ezek mik?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 08:13:49

@ZorróAszter:

Mint a ballib illemkódex.

Mindenkit szabad sértgeteni anemzetisége, származása alapján. Sőt, ha orosz vagy kipcsák, akkor egyenesen kötelező.

Egyetlen kivétel van: a zsidók. Ott a szót se szabad kimondani. Mert szent szó.

S egy specifikus eset: a cigány. Ha Zorbánt szidjuk, szabad sértésként használni, minden más esetben csak ájult tisztelettel egyött szabad kimondani.

Gery87 2023.04.15. 11:29:03

@tűz fal:

"Az hogy te mit "tapasztalsz" a beállítódásod->személyiséged->világnézeted függvénye,"

Ha így van akkor minek rovód fel hogy Sorossal Musk-al nem foglalkozom annyit?
Nincs a látóterembe. A tőzsde szintű pénzügyi dolgok nem érdekelnek ahogy az NGO-khoz sem értek.
Ahogy a migrációval se foglalkozom manapság annyit...stb.
A közösségi médiát pont leszarom így a faszbuk, twitter ügyek sem érintenek meg.
De ez nem jelenti hogy "azon az oldalon állok" ez hülyeség.
NE akard nekem megmondani mit tematizáljak magamnak, az az én dolgom.

Gery87 2023.04.15. 11:29:27

@ZorróAszter:

Ez egy szerep amit eljátszik vagy talán mélyen ilyen is.

Gery87 2023.04.15. 11:38:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S egy specifikus eset: a cigány. Ha Zorbánt szidjuk, szabad sértésként használni, minden más esetben csak ájult tisztelettel egyött szabad kimondani"

Ilyen ember nem létezik:)
Max a faszbuk kommentekben amikor jóemberkedés van.

tűz fal 2023.04.15. 11:43:18

@Gery87:
"NE akard nekem megmondani mit tematizáljak magamnak, az az én dolgom."
Nem akarom megmondani hogy mit tematizálj magadnak, azt mondom hogy mi itt kívül mit látunk a belső bolygódból, ami szerinted a te "tapasztalatod".

"Nincs a látóterembe."
Persze hogy nincs. De véleményed az van, és azt "tapasztalat"-nak hiszed, miközben ami ellenkezik a prekoncepcióddal, arról tudomást se vagy hajlandó venni.

A te "tapasztalatod" kb. olyan mint a L'art pour l'art paródia:
- Itt van velem a láthatatlan ember!
- Hol?
- Az ölemben ül.
- Be tudná ezt valahogy bizonyítani?
- Nyomja a térdem!

tűz fal 2023.04.15. 11:46:19

@Gery87:
Ja persze, Birca az soroljon neked példákat, miközben te egyenesen kikéred magadnak, hogy ami téged nem érdekel, az nem érdekel, és a "tapasztalatod" alég ahhoz hogy valami úgy legyen.

tűz fal 2023.04.15. 12:17:15

@Gery87:
Persze nyilván az se lesz elég ha példákat mond. Fontos hogy olyan példákat mondjon, ami "nem esik kívül a látókörödön".

Gery87 2023.04.15. 12:17:17

@tűz fal:

Nem akarom elkezdeni a fasságot mint múltkor.

tűz fal 2023.04.15. 12:18:32

@Gery87:
"Nem akarom elkezdeni a fasságot mint múltkor."

Akkor ne kezdd el. Főleg mivel senkit sem érdekel.

Gery87 2023.04.15. 12:19:01

@tűz fal:

Ő állította hogy ezzel a bunkó korrupt tekintélyelvű rezsimmel lehet prosperáló világ felé haladni.
Hát akkor tessék.

tűz fal 2023.04.15. 12:20:16

@Gery87:
Majd mindenki arra fog ügyelni, hogy ne mondjon semmi olyat, ami "kívül esik a látókörödön", miközben idefröcsögöd a "tapasztalataidat".

tűz fal 2023.04.15. 12:22:52

@Gery87:
"Hát akkor tessék."

Azt, hogy a jelzők is ott voltak az eredeti állításában kétlem, de nem az a lényeg. Ha neked elég idefröcsögni a "tapasztalataidat", akkor milyen címen várod el Bircától hogy ő viszont alátámassza amit írt?

Gery87 2023.04.15. 12:22:54

@tűz fal:

Amiről nem tudok, arról nem tudok nyilatkozni baszod.
Bemondásra, hogy szerinted így meg úgy van ez meg az, meg nem fogom elhinni.
Ez a te bajod valójában.
Van egy állításod, én nem hiszem el, vagy mert másképp tudom, látom vagy mert semmi infóm nincs róla de a tapasztalataim mások.
Most ha ezzel bajod van akkor az a te bajod.

Gery87 2023.04.15. 12:24:04

@tűz fal:

A lehetősége megvan hogy hozzon példát, de ha nem hoz akkor nem hoz, nem lesznek miatta álmatlan éjszakáim:)
Szemben veled aki ma is azon rugózik miért nem foglalkozom a "vén hülye spekuláns zsidóval" többet:)

Gery87 2023.04.15. 12:25:19

@tűz fal:

Nem kell vele foglalkozni, nyugodtan vess fel olyan témát amit akarsz, aztán vitatkozzatok, érveljetek.
Max nem fogok hozzászólni mert nem érdekel vagy nem tudok mit.

Gery87 2023.04.15. 12:26:41

@tűz fal:

Egyébként nem kell olvasni a kommentjeimet, nem kötelező.
Én se olvasom el mindenkiét, bár ez jellemzően nem adott embernek szól, hanem a témának.

tűz fal 2023.04.15. 12:27:35

@Gery87:
"Amiről nem tudok, arról nem tudok nyilatkozni baszod."

Tudsz róla, hiszen ha máshol nem, itt írtuk és itt láttad. Az hogy ilyenkor ordítasz, nem azt jelenti hogy nem tudsz róla.

"Bemondásra, hogy szerinted így meg úgy van ez meg az, meg nem fogom elhinni."
Amikor cikket mutatok, akkor azért ordítasz, hogy miből gondolom hogy téged az érdekel.

"Van egy állításod, én nem hiszem el, vagy mert másképp tudom, látom vagy mert semmi infóm nincs róla de a tapasztalataim mások."
Infod az van róla, csak amikor megmutatják akkor ordítasz. Nincs infod róla hogy Elon Musk csökkentette a Twitteren a cenzúrát? Dehogy nincs, csak elmondtad hogy téged az nem érdekel.

tűz fal 2023.04.15. 12:29:00

@Gery87:
"Egyébként nem kell olvasni a kommentjeimet, nem kötelező.
Én se olvasom el mindenkiét, bár ez jellemzően nem adott embernek szól, hanem a témának."

Akkor ne engem kérlelj, hanem te ne olvasd az én kommentjeimet, és meg van oldva.

Gery87 2023.04.15. 12:39:02

@tűz fal:

"Tudsz róla, hiszen ha máshol nem, itt írtuk és itt láttad. Az hogy ilyenkor ordítasz, nem azt jelenti hogy nem tudsz róla."

És amit te mondasz meg a fidesz propaganda azt miért kéne elhinnem? Te is hiszed el sokszor amit én mondok és amit a "FOS" állít:)

Gery87 2023.04.15. 12:40:23

@tűz fal:

"Nincs infod róla hogy Elon Musk csökkentette a Twitteren a cenzúrát? Dehogy nincs, csak elmondtad hogy téged az nem érdekel."

Nem mondtam hogy nem csökkentette csak azt hogy leleszarom:)
Egyébként úgy tudom változott ott is a helyzet azóta.

Gery87 2023.04.15. 12:41:36

@tűz fal:

Rendben akkor vissza a korábbi módihoz és ne beszélgessünk.

tűz fal 2023.04.15. 12:47:24

@Gery87:
A "korábbi mód" az a részedről volt eljátszva amíg bírtad, én akkor is megmondtam, hogy én írok. De az téged nem fog zavarni, hiszen nem olvasod...

tűz fal 2023.04.15. 12:48:47

@Gery87:
"És amit te mondasz meg a fidesz propaganda azt miért kéne elhinnem? Te is hiszed el sokszor amit én mondok és amit a "FOS" állít:)"

Nem kell automatikusan elhinned, de nem erről van szó, hanem arról, hogy ha a forrást megmutatják, akkor is csak ordítasz, és azt mondod hogy téged nem érdekel.

tűz fal 2023.04.15. 12:49:41

@Gery87:
"Nem mondtam hogy nem csökkentette csak azt hogy leleszarom:)"

Igen, és pontosan ez mutatja hogy amit "tapasztalatnak" nevezel, az tényeket ignoráló előítélet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 13:17:33

@Gery87:

Orbánéknak van kb. 5 nagy érdeme, melyek mindegyike előrébb vitte az országot:
- a manyupok beszántása,
- a sajtószabadság növelése,
- a határontúli magyarok segítése,
- a bankszektor részbeni átvétele magyar kézbe,
- a nyugat előtti hajlongás megszüntetése.

tűz fal 2023.04.15. 13:30:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mutassál példákat is. De csak olyat ami nem esik kívül a látókörén.

vasútihíd 2023.04.15. 16:28:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: érdekelne hogy az eu országai közül miért csak nekünk magyaroknak sikerült ezeket megvalósítani vagy máshol is van ilyen?

ZorróAszter 2023.04.15. 19:13:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"- a nyugat előtti hajlongás megszüntetése. "
Muhahaha! Hallotta a szövegét az amerikai szankciókra válaszul?

"- a manyupok beszántása,"
Ellopása és átcsorgatása másoknak

"- a sajtószabadság növelése,"
A fideszes sajtó egyszemélyes főszerkesztője (Médiaworks vagy mifenénél)
Központilag irányított ellenzéki sajtó, őfelsége ellenzéke.

"- a határontúli magyarok segítése,"
Kettős állampolgároktól megvonták a helyi állampolgárságot. Mi lett velük? Azóta visszakapták például a szlovákot? Sűrűkuss.

"- a bankszektor részbeni átvétele magyar kézbe,"
Például a bajor roncs megevétele többszörös túlárazással? Hogy is volt az például?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:31:54

@ZorróAszter:

"Ellopása és átcsorgatása másoknak"

ELlenkezőleg. Visszavétele a manyup-cápáktól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:32:24

@ZorróAszter:

"Hallotta a szövegét az amerikai szankciókra válaszul?"

Tény, hogy Orbán nem üzent hadat Amerikának.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:32:48

@ZorróAszter:

"A fideszes sajtó egyszemélyes főszerkesztője (Médiaworks vagy mifenénél)
Központilag irányított ellenzéki sajtó, őfelsége ellenzéke."

Sokszínűség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:33:33

@ZorróAszter:

"Kettős állampolgároktól megvonták a helyi állampolgárságot."

Kb. 50 embertől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:34:09

@ZorróAszter:

"Például a bajor roncs megevétele többszörös túlárazással? Hogy is volt az például?"

Mindegy. A lényeg az eredmény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.15. 20:47:38

@vasútihíd:

Egész Kelet-Európa húzódózik. Csak a baltiak valóban nyugathűek.

Gery87 2023.04.15. 21:44:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Van olyan ember aki cigányozza Orbánt de amúgy máshol, másban meg védi őket?

Gery87 2023.04.15. 21:50:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"- a manyupok beszántása,"

Szerintem ez pont nem volt jó ötlet, fenyegetés volt, majd elcsaklizták a pénzt, a végén meg kiderült az járt jól aki nem dőlt be a fenyegetésnek!
Ott már látszott hogy ezek intézményes tolvajok.

"- a sajtószabadság növelése,"

???hol?
Annyit tettek hogy megvettek mindent amit tudtak és nyomatják a prpagandát.
Az egyetlen felület ahol nőt a sokszínűség az az internet, de az meg pont nem miattuk!
Aki ma nem tájékozódik a netről azt szinte teljesen a Fidesz propaganda sajtóra van utalva.

"- a határontúli magyarok segítése,"

Ki kéne fejteni hogy miben! Mert eben is rengeteg féle szempont van meg segítésnyújtási forma.

"- a bankszektor részbeni átvétele magyar kézbe,"

remek.

"- a nyugat előtti hajlongás megszüntetése."

Sokszor mondtam már: Tallintól Athénig sehol máshol nincs NER mégsem lepte el őket a buzilobbi....valahogy ez a "kultúrharc" meg a nagypofájú kuruckodó mucsai Döbrögiskedés nem igen működik, nem túl hatásos....kivéve abban hogy ennek köszönhetően az ország egyik fele utálja a másikat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.16. 06:53:36

@Gery87:

Manyup: visszamnet a pénz a helyére, a költségvetésbe.

Miért kellene, hogy magáncégekhez menjen az emberek adója?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.16. 06:55:10

@Gery87:

"Sokszor mondtam már: Tallintól Athénig sehol máshol nincs NER mégsem lepte el őket a buzilobbi....valahogy ez a "kultúrharc" meg a nagypofájú kuruckodó mucsai Döbrögiskedés nem igen működik, nem túl hatásos....kivéve abban hogy ennek köszönhetően az ország egyik fele utálja a másikat."

Nem csak kultúrharc ez. Lásd manyup, ami nem kultúrkérdés.

tűz fal 2023.04.16. 09:17:47

A manyup úgy született, hogy ami a költségvetés helyett magánpénztárakba ment, arra nem volt semmi ami azt pótolja, tehát megborult a mérleg. Teljesen megalapozatlan, kontár döntés volt a létrehozása.

tűz fal 2023.04.16. 10:00:08

@Gery87:
"Tallintól Athénig sehol máshol nincs NER mégsem lepte el őket a buzilobbi"

De ha mégis, akkor az
- kívül esik a látókörödön
- nem egyezik a tapasztalatoddal
- nem érdekel

www.dw.com/en/german-world-cup-commentator-wears-rainbow-in-broadcast/a-63836494
www.theguardian.com/football/2022/nov/23/germany-cover-mouths-wear-rainbows-on-kit-in-world-cup-protest-fifa-qatar-onelove

Gery87 2023.04.16. 12:07:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Afelett a pénz felett az adott személy rendelkezett és örökölhető lett volna, ez volt a baja a kormánynak.
Csökken a kiszolgáltatottság az állam felé.
Magán alapú rendszer máshol is van, és nem omlott össze semmi.

Ha annyira szar volt akkor az a pár ezer beavatott aki nem lépett ki miért járt kurva jól?

Gery87 2023.04.16. 12:07:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert közpénzből egyoldalú "tájékoztatás" van.

Gery87 2023.04.16. 12:08:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Húúha, marha nagy érv:)
ÉS ezzel se tudok egyet érteni.

tűz fal 2023.04.16. 12:21:27

@Gery87:
"Ha annyira szar volt akkor az a pár ezer beavatott aki nem lépett ki miért járt kurva jól?"

Az államnak volt rossz a hiányt finanszírozni.

Csak emlékeztetlek hogy el ne felejtsd, hogy ahhoz hogy ne olvass és ne írj nem kell köztünk különmegállapodás, egyedül is tudod azt csinálni amíg meg tudod állni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.16. 13:16:05

@Gery87:

Ez kamu. Az egész arról szolt, hogy pár ballibekhez közeli nyugati harácsoló milliárdokat kapjon, abból aztán alkalmazzon párszáz ballib szakértőt, miközben a rendszer hatékonytalan.

Most már levették a cikkeket persze, mert ma már ez fideszes propagandának számít, de 2010 előtt még az ÉS is cikkezett arról, hogy a manyup egy átverés.

vasútihíd 2023.04.16. 18:00:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tény hogy orbán kiváló taktikázó például a kisembereknek nem tetsző dolgokat mint a behódolást az amerikai politikának fű alatt csinálja

vasútihíd 2023.04.16. 18:02:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: kelet európa nem húzódozik annyira sikeresen a nyugattol mint mi magyarok a kérdés az volt hogy miért vagyunk mi ebben hozzájuk képest sokkal sikeresebbek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.17. 08:09:19

@Gery87:

Persze, mert maradt 1 %. S eleve papíron mindent ki lehet mutatni.

Az azonban belátható könyen, nem fenntartható a rendszer.

tűz fal 2023.04.20. 08:38:06

Az, hogy mennyire gazdálkodtak jól a magánnyugdíjpénztárak az emberek pénzével, kiderült akkor, amikor az addig elért hozammal együtt vissza kellett adni a pénzt. A legtöbb ember azt láthatta, hogy bankban lekötve is jobban kamatozott volna a pénze.

A másik oldalon pedig az állam oldaláról keletkezett egy óriási hiány, amiről a követelőzésen kívül semmihez sem értő libernyák retkek egyszerűen nem vesznek tudomást. Kívül esik a látókörükön.

Gery87 2023.04.20. 20:55:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

MI konteó van ebben?
A nyugdíj alapja hogy aki ma dolgoznak majd egyszer el lesznek tartva azok által akik majd akkor dolgoznak!
Ha viszont több az eltartott mint a dolgozó akkor baj van.
Rohadt egyszerű.

Gery87 2023.04.20. 20:56:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Édes faszom. ha az állam nyakra főre nyomtatja a pénzt akkor az elinflál a faszba!
Mert nincs mögötte semmi fedezet.
Ne gyerekeskedj már ez viccnek is rossz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.21. 06:37:16

@Gery87:

Pedig minden állam ezt csinálja, melynek van önálló pénzpolitikája.

Miért lenne szerinted jobb, ha egy profitéhes magáncég fizetné a nyugdíjakat?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.21. 06:39:58

@Gery87:

Mert ez eleve nincs így.

Ma is sokkal több a nyugdíj kifizetés, mint a befizetés. Ha tényleg csak a nyugdíjadóból menne a kifizetés, ma az átéag nyugdíj 30-35 ezer Ft lenne.

Azaz ma is főleg más forrásból, az állami költségvetésből általánpsan megy a nyugdíj.

S ez mindenhol így van, ahol a lakosság öregedik és csökken.

Európában csak Albániában és Törökországban fedezi a nyugdíj befizteés a kifizetést.

Gery87 2023.04.22. 12:01:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert a mögött a te munkád van, amit idővel kiveszel.
Érdekes módon máshol működik generációk óta.

Gery87 2023.04.22. 12:03:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor leírom még egyszer, mert megint álértetlenkedsz.
Közpénz mindegyik, tehát így van: aki ma dolgozik az fizeti a ma nyugdíjasát!

Gery87 2023.04.22. 12:06:31

Kevesebb ember, kevesebb aktív munkavállaló, kevesebb fogyasztó, kevesebb profit, kevesebb adó bevétel vs arányaiban több nyugdíjas, akik sokáig, egyre tovább élnek.

Az elöregedés tehát igenis probléma.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.22. 12:31:48

@Gery87:

De nem úgy, hogy a nyugdíjbefizetésekből fizetik a nyugdíjakat. Így pedig már nem probléma.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.22. 12:32:47

@Gery87:

Minek adná oda egy állam egy magáncégnak a nyugdíjakat? Ennek mi az értelme?

Gery87 2023.04.22. 21:03:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennyi erővel magánbank se legyen, miért adná oda bárki a fizetését, megtakarítását egy banknak kezelésre?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 09:00:36

@Gery87:

Nem az. A társadalom döntésének kérdése el akarja-e tartani a nem dolgozó időseket.

Morálisan nem védhető a "nem" válasz. Ennyi az egész.

Ha pedig van válasz, a többi már csak technikai kérdés.

Próbálj ne liberális fejjel átgondolni ezt!

Gery87 2023.04.24. 15:01:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az elöregedés nem probléma?
De az.
A munkaerőhiány nem probléma?
De az.
Az őslakosság nem csinál gyereket, ezért jön az idegen kultúra migrációja mint munkaerő nagy számban és esélyes hogy integrálhatatlan nem probléma?
de az

Ez pont hogy nem liberális gondolkodás, mivel egy liberális azt mondja az egyén szabad és azt csinál amit akar, nem szül ha nem akar és éljen 120 évig mindenki, ha meg ennek vannak generációs és anyagi vonzatai akkor is!

Én nem ezt mondom.
Más kérdés mit lehet érdemben tenni, szerintem nem sokat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 15:05:14

@Gery87:

Van sok probléma.

De az semmit se old meg, hogy a nyugdíjkifizetéseket odaajándékozzunk magáncégeknek.

Gery87 2023.04.24. 15:18:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És az marhára megoldotta hogy azt amit a TB-n felül gyűjtöttél oda, azt az állam lenyúlta, kvázi ellopta!!!
Ha rossz gazda a magánszektor, oké, lehet ilyen állítás de akkor adták volna oda a pénzt amit addig beleraktál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 15:19:49

@Gery87:

Ez az állam pénze volt eleve, az adókból adták oda a manyup-cápáknak. Vissza lett véve, nagyon helyesen!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.25. 15:13:32

@Gery87:

A költségvetésből ami az adókból jön össze.

Minek adnánk oda az adóbevételek egy részét profitalapú manyup-szélhámosoknak?

Gery87 2023.04.25. 21:56:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én arról beszélek hogy ami pénz összejött a magánnyugdíj szektorban majd megszüntették mert "rossz" azt legalább kapja meg az aki gyűjtötte, de az hogy az állam lerabolja az nincs rendben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.26. 05:07:28

@Gery87:

Senki se gyűjtötte, ez nem megtakarítás volt, ahogy a ballib propaganda hazudja.

Gery87 2023.04.29. 21:31:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Talicskába adták volna?:)
Persze, itt semmi se biztos, így is lett, ellopták, itt 30 évente lerabolják a népet.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása