A szélsőjobb sajnálatos sajátossága, hogy amikor nincs népszerűsége, marhaságokkal hergel.
A már szélsőjobbossá lett alkotmányos ellenállók eddig is sok marhaságot mondtak. Lásd pl., hogy ha a lakosság 1 %-a összegyűl egy tüntetésen, akkor a hatalom elveszti legitimítását, s ilyenkor az ENSZ ideiglenes kormány nevez ki. Meg, hogy Magyarország egy "magánállam", s cégként van bejegyezve a New York-i tőzsdén.
Azért mondom, hogy "szélsőjobbossá lett", mert eredetileg ez az "alkotmányos ellenállás" kifejezetten SZDSZ-közeli volt. Személyesen emlékszem a kezdetekre, ez 2011-ben volt, egy kifejezett SZDSZ-buzgó blogger, aki magát alkotmányjogásznak hallucinálta, kezdte el az egészet, mégpedig a NOL Blog hasábjain. Aztán persze az SZDSZ-es jogászok hamar leintették őt, így később maga az ötletgazda is átment szélsőjobbosba. Ma már az alkotmányos ellenállók leginkább a Szent Turul szárnyai alatt zsidózva orbánoznak.
A legsikeresebb alkotmányos ellenálló egy kamionsofőr egyébként, ő még egy 20-ezres tüntetést is meg tudott szervezni egyszer. Azóta a népszerűsége meredeken zuhant, így kénytelen új marhaságokat terjeszteni.
A legfrissebb: a társasházi törvény változása Zorbán és a zsidók trükkje, hogy elvegyék az emberektől lakásukat. Az elmélet - persze zsidózásmentes verzióban - elterjedt ballib rajongói körökben is. Még a HVG is kénytelen volt cikket szentelni a témának. A HVG törzskommentelői fanyalogtak is a cikken: biztos Zorbán megvette a lapot kilóra, ezért minősíti a HVG az egészet alaptalan rémhírnek.
Ami érdekes: az első bolgár sikeres szélsőjobb párt - a Támadás Párt - népszerűségének esése idején hasonló dolgot találtak ki. Persze zsidózás nélkül, a bolgár történelem más, mint a magyar, a zsidó tematika marginális, így antiszemitizmussal nem lehet semmit elérni. De a szöveg: aki részt vesz az államilag támogatott társasházi lakóház-szanálási programban, az a szerződés aláírásával átadja lakása tulajdonjogát az EU-nak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZorróAszter 2023.04.23. 08:09:28
Vagy könnyeben el lehet árverezni a lakásokat és utcára tenni a családokat, és még amit az agytröszt kitalálhat az emberek tömeges kifosztására.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 08:51:55
"özterheket, díjtartozásokat azon hajtják be akiktől a legkönnyebb"
S nem ez a logikus?
Nekem pl. 800 ezer Ft parkolási büntetés hátralékom volt 2007-ben.
Én azonban elköltöztem az országból, nem volt behajtható értékem. Engem kellett volna megkeresniük, bonyolult és drága módon? Nem, azon hajtják be, aki az országban van, munkabérrel, számlával. A sikeresen nemfizetők ügye meg leírásra kerül 5 év után.
Nem így logikus?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 08:53:31
"könnyeben el lehet árverezni a lakásokat és utcára tenni a családokat"
Ez azonban a banki hitelezésre vonatkozó iszonyatosan rossz szabályok eredménye.
A Fidesz egyik nagy hibája, hogy ezeken nem változtatott,ma is a ballib szabályok vannak hatályban e téren, melyek minden jogot a hitelezőnek adnak.
ZorróAszter 2023.04.23. 09:59:53
"Nekem pl. 800 ezer Ft parkolási büntetés hátralékom volt 2007-ben.
Én azonban elköltöztem az országból, nem volt behajtható értékem. "
Nem értem: ez most valami érthetetlen vicc, vagy igaz és ezzel büszkélkedik?
És mi lett volna, ha a törvény megengedi, hogy a szülein hajtsák be kamatostúl?
"A Fidesz egyik nagy hibája, hogy ezeken nem változtatott,ma is a ballib szabályok vannak hatályban e téren, melyek minden jogot a hitelezőnek adnak."
Nem így van. A FIDESZ kormány célzottan szabadkezet adott a behajtóknak a kisemberekkel szemben, még a gazdag kretének, puszipajtások ugyanúgy kihúzzák magukat. Főleg ha a szegényekkel vagy az állammal szemben tartoznak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 11:54:30
"ha a törvény megengedi, hogy a szülein hajtsák be kamatostúl?"
Nem engedi meg.
vergyula 2023.04.23. 12:07:40
Tehát ha a szomszéd nem fizet, akkor én fizethetem kb. az ő részét is?? Ilyen tényleg van?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 12:12:33
Dehogy van.
Azaz csak a közös fogyasztást illetően. A magánfogyasztás esetében nincs.
ZorróAszter 2023.04.23. 13:46:04
"Tehát ha a szomszéd nem fizet, akkor én fizethetem kb. az ő részét is?? Ilyen tényleg van?"
Nehéz megmondani, mert a szövetkezeteknél ez konkrétan akkor realizálódik, amikor a tartalékalap lenullázódik, és akkor már egyértelmű, hogy a többiek fizetnek a nemfizetők helyett, de addig is ez a helyzet, csak nem látszik.
Közüzemeknél olyan van eddig, hogy rávették a különálló házat arra, hogy legyen közös számlázás. Ha hátralékba kerülnek, akkor vagy fizetnek a lakók a nemfizetők helyett is, vagy kikapcsolják a szolgáltatást.
A jogos félelem egy ilyen állammal, kormánnyal szemben, hogy olyan gazdasági formát eröltetnek a különálló társasházakra, aminek az a következménye, hogy a szolgáltató vagy az állam azt inkasszózza a tulajdonosok közül akit akar, akitől a leggyorsabban behajthatónak véli a tartozást.
Attól függ milyen törvényt hoznak.
vergyula 2023.04.23. 16:07:00
vergyula 2023.04.23. 16:08:56
Boldeone2 2023.04.23. 16:20:07
Mostanában Birca elkerüli az érzékenyebb témákat
De, az Index főlapon sem nagyon engednek ma már politikát...Ez a trend
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 18:59:42
Igen, dehát érdek.
Aztán persze a társasház ráterhelheti anemfizető lakására.
erol 2023.04.23. 20:49:16
Én azonban elköltöztem az országból, nem volt behajtható értékem. Engem kellett volna megkeresniük, bonyolult és drága módon? Nem, azon hajtják be, aki az országban van, munkabérrel, számlával. A sikeresen nemfizetők ügye meg leírásra kerül 5 év után.
Nem így logikus?"
Ez valami irónia akar lenni?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 21:39:45
Nem.
erol 2023.04.23. 22:15:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.23. 23:06:42
Semlegesnek gondolom, nem pozitívnek.
erol 2023.04.23. 23:23:57
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 08:04:36
Nem hiszem, hogy egy indokolatlan adó nem megfizetése miatti büntetés nem megfizetése csalásnak lenne minősíthető.
ZorróAszter 2023.04.24. 08:09:27
"A közös fogyasztás az mondjuk a lépcsőház fűtése/világítása? Így is durva."
Nem csak az lehet, hanem egyéni víz, gáz, fűtés, villany is, ha a törvény olyan tulajdoni és felelősségi formát ad meg a társasházakra. A törvényből fog kiderülni.
A probléma, hogy egy törvénynek lehetnek elsőre nem látszó következménye.
Például ki tudta előre, hogy a falak szigetelésének az lesz a következménye, hogy a földszinti és a legfelső emelet lakói kétszer annyit fizetnek mint a hőszigetelés előtt, a többiek meg szinte semmit.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 08:30:58
Laktam olyan helyen Budapesten, ahol az egyéni vízfogyasztás közös költség volt.
vergyula 2023.04.24. 09:03:06
Ezt mondjuk pont lehetett volna tudni, hiszen még szigetelés nélkül is igaz, hogy egy középső lakást kevésbé kell fűteni, mint egy szélsőt. Szakembereknek erre gondolni kell.
vergyula 2023.04.24. 09:05:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 09:29:23
Csak hát ez teljesen abszurd.
erol 2023.04.24. 09:46:02
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 11:07:28
Semmi gond.
Ilyen a polgári rend, nem?
Az sehogy se működik, hogy amikor az ő érdekeikről van szó, akkor az az ő szent magánügyük, de amikor meg a mieinkről, akkor meg morális kötelesség, nem gondolod?
erol 2023.04.24. 12:34:50
"Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.24. 12:47:21
Én nem hiszem, hogy atisztesség fogalma alá beletartozik indokolatlan szabályok betartása.
élveteg 2023.04.24. 18:48:53
Billy Hill 2023.04.24. 23:30:42
Ők hormonkezelt nők, akik férfiként azonosítják be magukat, de hát ugye nőnek születtek, mert méhük stb. is abból a korszakukból van, csak most már úgy tartják magukról, hogy férfiak lettek. Ennek ellenére páran szülnek is, ami hát ugye egy alapvető férfi tevékenység tényleg...