magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A ballib kultúrmérce

Még a kommunista művészetértelmezés is kevésbé volt pártos ennél. Olyat ugyanis még a legvadabb szovjet ideológiai tankönyv se állított, hogy aki nem kommunista, az tehetségtelen.

Lássuk csak! Mindig létezett magas és alacsony kultúra. Tévhit, hogy a modernitás termelte ki az alacsony kultúrát. Egyszerűen csak azért nem ismerjük a premodern alacsony kultúrát, mert az nem maradt fenn.

Ugyanis a megmaradás technikafüggő. Az informatikai forradalom óta minden megmarad, szó szerint minden. Az ipari forradalom óta meg sok dolog, de nem minden. Az ipari forradalom előtt viszont csak az maradt meg, amit direkt meg akartak őrizni. Miért? Mert iszonyú drága volt a megmaradás.

Íme erről egy adat. Az ókori Rómában, a klasszikus korban, 15 sestertiusba került egy rabszolga havi élelmezése, szóval ez volt a létminimum. Egy szabad ember alkalmazása a mezőgazdaságban már 18 sestertiusba került (nem is volt ez jellemző, szinte a teljes római mezőgazdaság rabszolgamunkán alapult), a szakmunkások és a hivatásos nem-tiszti rangú kezdő katonák pedig 25 sestertius körül kerestek (ez felment aztán akár 60-70 körüli összegre több év szolgálat után).

Szóval a sestertius nagy érték volt, így a hétköznapi életben a fő váltópénzét, az ast használták. 1 sestertius = 4 as. (Nagyobb egység is volt, de az az átlagemberek életében nem jelentkezett: 1 aureus = 100 sestertius.)

Ehhez képest egy mai könyvhez mérhető méretű papírtekercs lemásolása 1 sestertius volt, azaz mint egy mezőgazdasági munkás másfél napi bére. Már érthető miért válogatták meg az emberek nagyon mit másolnak át. A gazdag ember, aki könyvtárat akart magának, eleve nem másolást rendelt, hanem írni-olvasni tudó rabszolgát vásárolt, ennek az ára 1000 sestertiusnál kezdődött, s behozta az árát pár év alatt.

Ezért is van az, hogy még a magas kultúrából is elveszett sok minden, de az alacsonyból meg csak véletlenül maradt fenn valami.

Most a ballib pártosság a végletekig ment. Tóth Gabi rossz bulvár, mert fideszes, s persze tehetségtelen is. Míg a vele teljesen azonos minőségű Pa-Dö-Dő viszont az egekig volt magasztalva. Kis Grófo is csodás tehetség lenne, ha Zorbán ellen énekelne, akkor ő lenne a tiltakozás cigány hangja.

97 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8518214091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.09.27. 09:07:28

mindkét szekértábor kulturálatlan.

Wildhunt 2023.09.27. 09:39:15

@cvsvrs: csak te vagy helikopter.

Boldeone2 2023.09.27. 10:01:12

Az ókori világ tudása koncentrált helyeken őrződött, mint az alexandriai nagykönyvtár, amely a Ptolemaiosok korában létesült
Ott kb. 500 ezer papirusz tekercsen tarolták az antik világ tudását, az megsemmisült jelentős részben

A tudás, a történelmi korokban mindig kultúrákhoz, kötődött, azon belül kivételezett rétegekhez, mint pl a papság, tehát nem volt általános

A következő nagy információs ugrás Gutemberg találmányával jött le, a könyvnyomtatással, a Gutemberg - galaxis kora mostanában hanyatlott le, amikor már szinte minden tudás hozzáférhető gyorsan, bárhol, bárkinek online

A legfőbb gond mindig a tudást, a kultúrát manipulálni akaró uralkodóosztály tevékenységével volt.

Orbánék és társaik a világban ezt teszik: a jó, az emberiesség, a szabadság és az önálló gondolkodás ellen harcolnak a világban

A tudásmanipuláció= út a hatalomhoz

2023.09.27. 10:55:23

@Wildhunt:
mondj már kulturált szereplőket orbán vagy akár gyurcsány oldalán. ööö. vagy akármelyik pártban. ööö.

Tapi2021 2023.09.27. 10:59:53

@Boldeone2: "Orbánék és társaik a világban ezt teszik: a jó, az emberiesség, a szabadság és az önálló gondolkodás ellen harcolnak a világban"

Ne legyél már ekkora barom, de tényleg. Szomorú, hogy egy értelmes ember ennyire elvakult, gyűlölködő hülye legyen.

A cikk egyébként éppen a fordítottját mondja, hogy ami nem tetszik a ballibeknek, az minden szar. És te is ezt képviseled.

Mi nem mondjuk, hogy a ballibek, (akik többnyire zsidók, hiszen tízből kilenc ellenünk felszólaló valamiért az), nem tehetségesek, csak azt, hogy nem kéne csak nekik dominálni mindent, mindenhol. Férjen hozzá más is.

2023.09.27. 11:15:05

debrecenben nemrég adtak át a nagyszínházat. nem nagyon találtak komoly művészeket, akik kiálltak volna a polgármester mellé. aki egyébként konszolidáció párti. a kulturális alpolgármesternél nyájasabb embert nem nagyon láttam.

ez most a vezető hír a fidesz helyi portálján.
www.dehir.hu/debrecen/most-mar-a-debrecenieknek-is-mesel-a-toth-nagymama-szekrenye-a-sok-terkep-kazetta-es-a-macskas-konyvek-sora/2023/09/27/
térey könyvsarkot adott át a kulturális alpolgármest és demeter kultúrkoriefeus budapestről. két helytörténész kovács-sós anita és varga-uzonyi anita őrzik a hagyatékát. ez lenne a konszolidáció. a régi rozzant könyvtárra kiraknak egy molniót. fiatal lányok promótálják és környékbeli nyugdíjasok nézegetik. olcsó szavazatvásárlás. és amikor a rozzant épületet felújítják, akkor a közbeszerzést túlárazzák. helyi társadalmat becsatornázzák ezek a kulturális egyeseültek. ez lenne a fidesz polgári vonala. csak nem ez nyert.

a nagyszínházi átadón lázás mondta a beszédet. megígért egy rakás pénzt feltéve, hogy ővele, aki a miniszterelnök megbízottja együttműködnek. mindezt a rá jellemző kaján vigyorgással. oké, még ez is belefér akkor ha a kultúrát konszolidálják. csakhogy ezt nem támogatják a művészek. legfeljebb nímandok tapsikolnak, hogy szipiszupi, nyilván van aki elvállalja az igazgatói posztot, de egyébként másodvonalbeli színészek se nagyon állnak ki a fidesz mellett. nyilván gyurcsány mellett se. és a többi pártba se állnak be.

2023.09.27. 11:37:32

ez a térey-s hír példa az olcsó szavazatszerzésre.. van egy hagyaték, teljesen átlagos, az épület, inkább rozzant. a könyvtár ahová gyerekkorába járt. csinálnak egy molinót. és minimális pénzből csinálnak egy helyet, ahol író olvasó találkozókat lehet rendezni kis közönségnek. ugyanakkor ezt is ki lehet plakátolni, a városi tévében be lehet mutatni. meg lehet hívni viszonylag ismert embereket. akik elmennek a lepukkant vidéki külvárosi könyvklubba. mert így tudják promótálni a műveiket. ami online megrendelhető a libri központi raktárából. vagy akár egy helyi lerakatból. dedikálnak. stb.

mennyibe kerül ez? szinte semmibe. filléres önkormányzati munka. ez polgári konzervatív konszolidációs vonal. ami mezővárosi környezetben is működik. kis közösségekre alapozva. és ezek kapjanak aprópénzt. és aztán ebbe a közegbe be lehet illeszteni legalább másodvonalbeli alkalmilag első vonalbeli művészeket. országos hálózattal széles közönséggel.

csak nem ez az irányzat nyert.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.27. 11:56:27

@Boldeone2:

Ma a tudásra a lib eralizmus jelenti a legnagyobb veszélyt, lásd művek átírása, szobrok ledöntése, gondolkodás betiltása.

Gery87 2023.09.27. 12:09:48

"Most a ballib pártosság a végletekig ment. Tóth Gabi rossz bulvár, mert fideszes, s persze tehetségtelen is. Míg a vele teljesen azonos minőségű Pa-Dö-Dő viszont az egekig volt magasztalva. Kis Grófo is csodás tehetség lenne, ha Zorbán ellen énekelne, akkor ő lenne a tiltakozás cigány hangja."

Tóth Gabi mindig is egy rossz ripacs volt, értékelhető számok nélkül.
Csak annyi hogy régen nem a "Kárpátok Madonnája" szerepben volt hanem egy rossz Pesti Ringyóéban.

A Pa-Dö-Dő 30 éve is szar volt.

A mulatós cigó zene meg időtlenül, kortól függetlenül szar de a többségnek sajna tetszik:)

Szóval amit mondasz megint csak nem igaz.
A többség pártállástól függetlenül szereti/utálja a celeb és pop világ felkent papjait.

Gabikával se az a baj hogy nem tud énekelni meg ripacsa, ezt tudtuk, hanem ahogy hozzádörgölődzött a hatalomhoz, ahogy rossz pesti ringyóból hírtelen matyó menyecske lett.

Gery87 2023.09.27. 12:11:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Majd erre jön egy poszfasizmus, amit te annyira szeretnél, mert "rombolja" és akkor meg az fogja ugyanezt csinálni!

2023.09.27. 12:49:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kulturális kérdés az, hogy orbán csinál-e egy a kádárihoz hasonló konszolidációt, vagy sem. vagy akinek a jobber mintázat tetszik inkább, annak a korai horthy korszakhoz hasonlót. a bethleni irányt veszik fel, vagy sem. és a válasz az, hogy nem. hanem orbán el kezdte követni a korszellemet, utánozzai gyurcsányt. neki is celebek, influenszerek kellenek. tiktok videók, stb.

Boldeone2 2023.09.27. 13:18:44

@Tapi2021: A liberálisok nem törekszenek kulturális hegemóniára, folyamatos vita és véleménypluralizmus van a liberálisok között is
A különböző monolit és zárt társadalmak akarják kimosni, egyöntetűsíteni a társadalmat

A liberális oldalon van vita, pl hogyan álljunk a migrációhoz. Van aki azt mondja, hogy az jó, emberi jog a lakhely szabad megválasztása, extrém esetben " no borders "
Van aki meg azt, hogy a migráció veszélyezteti a liberalizmust, a nyugati kultúrát vagyis gátolni kellene

Ezzel szemben a monolit rendszerben nincs vita. Az állam kulturális glecihschaltungot folytat, szisztematikus propaganda- agymosást

A nyugati társadalmi rendszerben nincs ilyen. Nyilván a felvilágosodás eszméit nem lehet és érdemes megkérdőjelezni, ha nem akarunk a "sötét középkorba " visszajutni....

Orbán egy anakronisztikus rezsimet épít, elnyomó, igazságtalan, feudális

Ehhez kell neki az emberi agyak uralása! Embertelen, érzéketlen rendszer, amely az emberek közötti hierarchiát üdvözli

Tapi2021 2023.09.27. 13:26:44

@Gery87: Mindig vannak "kurzus művészek". A rendszerváltás előtt szinte csak azok voltak. Most legalább van többféle.

Tapi2021 2023.09.27. 13:32:10

@cvsvrs: "a kulturális kérdés az, hogy orbán csinál-e egy a kádárihoz hasonló konszolidációt, vagy sem."

Úgy érted, diktatúrát?

Nem.

Boldeone2 2023.09.27. 13:33:56

@cvsvrs: Nem lesz soha konszolidáció, Orbán csak az állandó harcra képes, mint a többi tekintélyelvű vezető

A külső- és belső ellenség mindig kell, az orbáni fasisztoid államoknak, mert arra kérnek mindig erősebb felhatalmazást, hogy " megvédjék" az embereket

Orbán , ha nem Közép- Európában lennénk, hanem keletebbre, öletne is, ahogy Putyin. Szerintem ez az ő mentalitába belefér

Önreflexióra képtelen Orbán, de öniróniát sem láttam még tőle....

Lényegében pont olyan, mint a proli társadalom, amely hatalomban tartja: totál önző, totál szubjektív, teljesen beszűkült gondolkodásilag

Tapi2021 2023.09.27. 13:34:45

@cvsvrs: "hanem orbán el kezdte követni a korszellemet, utánozzai gyurcsányt. neki is celebek, influenszerek kellenek. tiktok videók, stb."

Mivel most kormányoz, nem száz évvel ezelőtt.

2023.09.27. 13:36:33

@Boldeone2:
ne viccelj már. a neoliberalizmus kultúrális hegemóniát tűzi ki célul. ebben különböznek a demokraták a republikánusoktól. az amerikai neokonzervatívok csak a globális kapitalizmus gazdasági győzelmét hirdetik. amerikában ezek az irányzatok versengenek. európában egyik se működik. az orbán meghirdette illiberális demokrácia se. ami tkp. az ázsianizmus.

az európai kultúrára a késő kádár kori, illetve a korai horthy korszak hasonlít leginkább. (függetlenül az 56-os megtorlástól, a vörös és fehér terrortól.)

Tapi2021 2023.09.27. 13:39:30

@Boldeone2: "A liberálisok nem törekszenek kulturális hegemóniára, folyamatos vita és véleménypluralizmus van a liberálisok között is
A különböző monolit és zárt társadalmak akarják kimosni, egyöntetűsíteni a társadalmat"

Tudom, hogy poénból írtad, meg trollkodsz, de így is erősek ezek a kijelentések, amelyeket a mai valóság könnyen cáfol.

A (bal)liberálisok nem vitáznak, hanem egymásra licitálnak! És ez különbségnek, eltérésnek látszik.

Tapi2021 2023.09.27. 13:50:15

@Boldeone2: "Nem lesz soha konszolidáció, Orbán csak az állandó harcra képes, mint a többi tekintélyelvű vezető"

Jó harcosunk, de nem ezért. Hanem azért, mert pluralista rendszerben, demokráciában, ahol a különbözőség és a politikai, ideológiai verseny az alapvető és normális, nem lehetséges. Mivel soha nem fog mindenki egyetérteni.

Ez sem Orbánon, sem máson nem múlik.

Az USA-ban van konszolidáció ezeken a területeken? Vagy nyugaton? Erőegyensúlyok vannak, de még inkább DOMINANCIÁK!!! Médiában, kultúrában, stb.
Ezért megy a kiszorítósdi és az állandó átrendezés, ha változás van a hatalomban.

Ilyen ez a rendszer.

Gery87 2023.09.27. 13:55:04

@Tapi2021:

Nem tudok valahogy örülni ennek.
Szóval nem a prostitúcióval van gond, hanem hogy eddig csak főleg balosokat szoptak le, értem. Most már a jobboldalnak is vannak művész és színész és popkultúrális kurvái! jeee.

Gery87 2023.09.27. 13:55:49

@Tapi2021:

Mármint befejezi e a kultúrharcot a "hazaáruló libsik vs mi vagyunk a magyarok" fronton!

2023.09.27. 13:56:06

@Tapi2021:
kérés, hogy ez a győzike, kisgrófó, tóthgabi projekt mennyiben lesz sikeres. szerintem a megafon a fidesznek mínusz 10%. lölő mínusz 20%.

Tapi2021 2023.09.27. 14:00:48

@Boldeone2: "A külső- és belső ellenség mindig kell, az orbáni fasisztoid államoknak, mert arra kérnek mindig erősebb felhatalmazást, hogy " megvédjék" az embereket"

Persze, persze. Orbánnak ebben partnerei titokban a pénzünket visszatartó EU is, meg az ILLEGÁLIS migrációt érdekes módon megállítani "nem tudók", az Európában háborút kiprovokálók, és azóta is fenntartók és eszkalálók, akik kibaltáztak minden európai polgárral, a drágább energiahordozókkal, az ő/mi pénzükből megfinanszírozott igazi fasiszta Ukrajnával, az új hidegháborúval, amiből SEMMI hasznunk nem lesz csak kárunk... stb.

Ezek mind nyilván nem létező veszélyek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.27. 14:03:33

@Gery87:

Bezzeg a Padödő meg jó lett, hiszen a ballibekhez dörgölőzött!

Tapi2021 2023.09.27. 14:06:26

@cvsvrs: "az orbán meghirdette illiberális demokrácia se. ami tkp. az ázsianizmus.
"

Semmi köze hozzá. Orbán illiberalizmusa csupán az ELUTASÍTÁSA mindannak, amit a ballibek, ex-komcsik, hitehagyott pogány zsidók, értékeiket veszített, konzum nyugatiak és társaik ma liberalizmus címen csinálnak.

Tapi2021 2023.09.27. 14:13:35

@Gery87: "Szóval nem a prostitúcióval van gond, hanem hogy eddig csak főleg balosokat szoptak le, értem. "

Nem tudod a föld forgását megállítani. Beszélni lehet róla, de minek?

"Most már a jobboldalnak is vannak művész és színész és popkultúrális kurvái! jeee."

Nagy előrelépés! Azt jelenti, már nem csak a bal(lib) oldalé minden.

Tapi2021 2023.09.27. 14:16:31

@Gery87: "Mármint befejezi e a kultúrharcot a "hazaáruló libsik vs mi vagyunk a magyarok" fronton!"

Hogy lehetne ezt befejezni egy demokráciában?
Mindenkinek joga van létezni és a saját hülyeségeihez is.

Tapi2021 2023.09.27. 14:22:57

@cvsvrs: A megafon nem lenne rossz koncepció. Hatékonyabb lenne, ha én működtethetném! :-)

Pl. nem tudnák, hogy van, ahogy az ellenfeleknek is van, csak nem álltak ki vele a színpadra.
Ezt is tanulni kell. Hogy úgy nehéz manipulálni, hogy kiállsz és bejelented, hogy "figyelem, most manipulálni akarlak téged"!

Az ellenfelek ebben még fényévekkel járnak előttünk.
Mondjuk nem is húsz-harminc éve kezdték ezt az ipart.

2023.09.27. 14:26:30

@Tapi2021:
orbán ha tényleg szuverenista lenne, akkor azt mondaná, hogy magyarország nem fizet a közös kasszába, ugyanakkor nem is kér pénzügyi támogatást. az unió gazdasági szerződéseit jelenlegi formában felmondja (a jövőben ezekre javaslatokat tesz), a kulturális együttműködést ugyanakkor fenntartja és a védelmi rendszert is. és mellette szuverén fiskális és monetáris politikát folytat. kb. mint az egyesült királyság, norvégia, svájc.

csak ezekben az országokban azért van egy jelentős egyetemi értelmiség, amelyik nem kormányellenes. magyarországon nemzeti nagytőkések vannak és nímandok, akik szétverték a közoktatás eddig se túl acélos rendszerét, a szakképzésen javítottak valamennyit, de az szinte kizárólag a multik kiszolgálását célozza. ez az "összeszerelő üzem" projekt. ami a szabad munkaerőt kihasználva növelte a reálbéreket, azonban mára kifulladt. orbán nem a kádári, grószi mintát követte. 0% üzletrészt kért az üzemekben, így folyamatos tőkebevonásra van szüksége. hiába képeznének ki több szakmunkást, a fiatalok nem jelentkeznek tömegével a kínai akksigyárba,

ez nem egy valódi szuverenista gazdaságpolitika.

2023.09.27. 14:34:54

@Tapi2021:
a rendszerváltás után mondjuk a sára sándor féle duna tévé volt mondjuk az, ami értelmezhető. és ugye nem az szdsz nylít magyarellenessége, de nem is csurka féle ellenkultúra, a jelenlegi közmédia vagy akár a megafon konzervatív nézőpontból értelemzhetetlen.

Boldeone2 2023.09.27. 14:38:34

@Tapi2021: Persze, persze. Orbánnak ebben partnerei titokban a pénzünket visszatartó EU is, meg az ILLEGÁLIS migrációt érdekes módon megállítani "nem tudók", az Európában háborút kiprovokálók, és azóta is fenntartók és eszkalálók, akik kibaltáztak minden európai polgárral, a drágább energiahordozókkal, "

- Ezeket a téveszméket már vagy 100x cáfoltam. Az illegális migrációt KIZÁRÓLAG Afrikában lehet valamennyire kordában tartani, de megállítani nem. Ha már itt vannak senki sem tudja, sem a demagóg Orbán, sem Meloni, de Trump sem tudta

A drágább energriahordozókat pedig KIZÁRÓLAG Putyinnak, Putyin háborújnának köszönheted, ők manipulálták a gázárat még a haború kitörése előtt
Amióta az EU lejött az orosz gázról, majdnem mindenhol olcsóbb lett gáz, csak nálunk nem

Tapi2021 2023.09.27. 14:40:54

@cvsvrs: "orbán ha tényleg szuverenista lenne, akkor azt mondaná, hogy magyarország nem fizet a közös kasszába, ugyanakkor nem is kér pénzügyi támogatást."

Mivel OV nem akar kilépni az EU-ból, és hisz abban, hogy van visszaút az őrületből a normalitásba, ezért amíg lehet betartja a szabályokat és a vállalásokat!!!

Nem fizetni SZABÁLY- és kötelezettségszegés lenne. Ezért mi befizetünk.
A pénzügyi támogatások meg JÁRNAK nekünk, a visszatartásukkal az EU SZEGI MEG A SZABÁLYOKAT!
Vagyis így tiszta, hol, ki szegi meg a szabályokat!

Mert úgy gondolják, ők az erősebbek, megtehetik. Mondvacsinált, HAMIS indokokkal.
És igazuk is van, ha egy (bármennyi) szuverén országot szarrá lehet bombázni hamisított casus bellivel, úgy, hogy ezért SENKIT nem vontak felelősségre, pedig kiderült, akkor ezt a gazemberséget miért ne lehetne megcsinálni velünk?!

Csináltak UGYANŐK ennél nagyobb gazemberséget is százhárom évvel ezelőtt!
És megtehették. Meg is tették.

Tapi2021 2023.09.27. 14:44:43

@Boldeone2: "Ezeket a téveszméket már vagy 100x cáfoltam."

A valóságot cáfoltad?

Szólok: NEM!

Boldeone2 2023.09.27. 14:48:58

@Tapi2021: Jó harcosunk, de nem ezért. Hanem azért, mert pluralista rendszerben, demokráciában, ahol a különbözőség és a politikai, ideológiai verseny az alapvető és normális, nem lehetséges. Mivel soha nem fog mindenki egyetérteni."

- A pluralista politikai rendszer felsőbbrendű az orbáni hegemónhoz képest. Mert eleve szélesebb rétegeket képvisel, mint az egypárti kormány
Nálunk van nagyon jelentős tömeg, akikre Orbán ellenségként tekint, azok meg fordítva

A megoldás: Orbánt el kell hajtani az abszolút hatalomból, fel kell számolni az egypartrendszert - volt már ilyen -

és, ami legfontosabb: alkotmányosan biztosítani, hogy soha a büdös életben nem jöjjön létre az orbánihoz hasonló, abszurd, abszolút hatalom

Egyszer valahogy Orbánt elzavarja az ország, az törvényszerű, és akkor a Fideszt -rezsim irmagját is el kell törölni!

A LEGFONTOSABB: új alkotmány és új , arányos választási rendszer

Többet senki se uralja le az országot! Elég volt a nárcisztikus pszichopata messiásokból, a hatalom bűvöletében élő őrültekből!

Boldeone2 2023.09.27. 14:51:06

@Tapi2021: Dehogynem cáfoltam! A tények mellettem szólnak, ti vagytok hazugságban, álomvilágban

Lényegében az európai többség azt gondolja mint én, ti vagytok kapszulában!

Tapi2021 2023.09.27. 14:52:13

@Boldeone2: Ha Putyin, ahogy ti deriláljátok - a gázt, olajat valóban fegyverként akarta volna használni Európa ellen, akkor AZONNAL ELZÁRTA VOLNA a csapokat!
A háborúnak egy hét alatt vége lett volna!
Nem lévén még kiépülve az alternatív beszerzési (jóval drágább) lehetőségek.

Ez történt?
Nem.
Még mindig szállít az ellenségeknek, akik fegyvereket, milliárdokat adnak Ukrajnának ellenük. Vagyis lényegében proxy háborút folytatnak Oroszországgal.

Tapi2021 2023.09.27. 14:54:29

@Boldeone2: "Lényegében az európai többség azt gondolja mint én,"

Igen, ezért vagyunk mint magyarok is, és mint európai polgárok is nyakig a szarban!

Tapi2021 2023.09.27. 14:59:04

@Boldeone2: "A megoldás: Orbánt el kell hajtani az abszolút hatalomból, fel kell számolni az egypartrendszert"

Megint a delíriumod.

Több tucat párt van, az ellenzék eleve hét-nyolc párt.
A kormány is két párt szövetsége! ...

Értelmes embernek gondollak, de nagyon igyekszel ezt cáfolni. :-(

Az emberek meg arra ikszelnek SZABADON akire akarnak! Hogy nem nyertek..., a hiba talán nem az emberekben, pláne a győztesekben van. Erre nem akartok gondolni sem. Ez a baj.

Boldeone2 2023.09.27. 15:03:48

@Tapi2021: Ha Putyin, ahogy ti deriláljátok - a gázt, olajat valóban fegyverként akarta volna használni Európa ellen, akkor AZONNAL ELZÁRTA VOLNA a csapokat!"

- Pontosan ezt tette, 2021-ben. Olvass csak utána. De, mivel kb az orosz gázexport 70% az EU-ba ment végleg nem tudta/akarta megcsinálni, mert óriási kiesés lett volna. Csak a magasabb ár volt a cél
Ráadásul az EU pár hónap alatt lejött az orosz gázról, az országok többsége
Ez extrém magas ár KIZÁRÓLAG Putyin érdeke!

Boldeone2 2023.09.27. 15:07:13

@Tapi2021: Még mindig szállít az ellenségeknek, akik fegyvereket, milliárdokat adnak Ukrajnának ellenük. Vagyis lényegében proxy háborút folytatnak Oroszországgal."

- Az EU legfőbb ellensége az orosz diktatórikus hadiállam, Ukrajna EU- aspiráns , nyilván támogtani kell, mint az agressziót elszenvedő felet

Igen, ezért vagyunk mint magyarok is, és mint európai polgárok is nyakig a szarban!"

- Köszönd Putyin háborújának! Addig BÉKE volt....No meg a hazai különösen rossz politikának...

Boldeone2 2023.09.27. 15:09:49

@Boldeone2: megoldás: Orbánt el kell hajtani az abszolút hatalomból, fel kell számolni az egypartrendszert"
Megint a delíriumod."

- Ez egy kvázi egypárti rezsim. A Fidesz , mint állampárt mögött az állam százmilliardjai, az alkotmányos rendszer, a közjogi méltóságok...

A United Russia pártot sem lehet legyőzni, vajon miért ????

2023.09.27. 15:15:12

@Tapi2021:
a gazdasági a szuverenitás az lnne, hogy 1. nem fizetünk be. 2. nem kérünk pénzt az uniótól. ugyanakkor tagok maradunk. ezt felajánlotta orbán? nem. orbán valójában szuverenista? nem.

Boldeone2 2023.09.27. 15:17:51

@Tapi2021: A verdict megszületett, ez az európai többség, többek között jobboldali képviselők:

hvg.hu/itthon/20220915_jogallamisag_szavazas_Europai_Parlament_Magyarorszag_hibrid_valasztasi_autokracia

Akkor miről beszélünk??????

Egy demokratikus állam esetében fel sem merül ilyen kérdés!!!

Az AFD sem azt mondja, hogy Németország nem demokratikus, hanem azt, hogy a politika szar ...

Nálunk a rendszer maga a probléma, a torz választási rendszerrel, a bebetonozott hatalommal, a példátlan propaganda- agymosó gépezettel!

SEHOL a világon nincs olyan mint a KESMA, vagy olyan fideszes pártkézbe adják az egyetemeket!

Rosszabbak vagytok mint kommunisták!

2023.09.27. 15:22:51

@Tapi2021:
azt, hogy ki szegi meg az eu-s szabályokat nem orbán dönti el, hanem az európai bizottság. ők a szerződés őrei. és minden tagállamnak van egy delegáltja brüsszelben. és ha ennek döntése nem tetszik a tagállamok kormányának, akkor az európai bíróság dönt luxemburgan. ezt az intézményrendszert a fidesz is elfogadta .

nyilván ha ennek döntései nem tetszenek, akkor lehet mondani, hogy oké, nem kérjük a pénzt az európai központi bantktól, nem kérjük a direktívákat az európai tanácstól, ebből következően a magyar kormány az európai bíróságra se megy, szuverén tagállamként az unió tagállama kíván maradni.

így azonban valódi szuverén nemzetgazdaság kelenel, valszeg másnap bedöntenék a forintot és az bedőlne. ezek után új pénz, és pénzrendszer kell, ami a valódi szuverenitást célozza.

Tapi2021 2023.09.27. 15:48:25

@cvsvrs: Nincsenek ilyen opcióink! És szándékaink sem.

OV örök optimista, hiszi, hogy a most regnáló ballib, pogány, kozmopolita, globalista... garnitúra leváltható hosszabb távon, és vissza lehet térni a normális Európához.
Én nem vagyok ennyire optimista.

Sajnos benne vagyunk egy kalap szarban, kis szigetként úszva a tetején. Nem túl jó esélyekkel a többséggel szemben.

Ez kb. olyan helyzet, mint 1939-45 között és utána még 40 évig. Akarhatott itt az aktuális kormány és a nép akármit, ha jöttek a szarzuhatagok, előbb nyugatról, aztán keletről.
Most sincs másképp. Túl kicsik vagyunk.
Lavírozunk amíg lehet.
Aztán a sors vagy jó lapokat dob vagy rosszakat.

Tapi2021 2023.09.27. 15:52:22

@Boldeone2: "Akkor miről beszélünk??????"

Arról, hogy ez hazugság! És azt is tudjuk miért ÉRDEKÜK ezt ránk (meg éppen a lengyelekre!) ragasztani.

Világosak a motivációk a "magyar" ellenzéknél és a velük összefogott EU-nál is! Legyenek azok itt-ott akárkik.

2023.09.27. 16:15:54

@Tapi2021:
mert hogy orbán valójában szuverenista, hanem az eu-s pénzeket az egy egyban lenyúlná. lényegében az összes párt arra szakosodott. gyurcsány is ilyenformán "européer".

2023.09.27. 16:18:25

@Tapi2021:
magyarország helyzete egyáltalán nem 1939-45 közötti időszakhoz hasonló. hanem kapott egy történelmi esélyt kapott a felzárkózásra. és sajnálatos módon ez a kísérlet befuccsolt. orbán bevégzi a rendszerváltást. ha nem ő, mert leváltják, akkor valaki más fejezi be ezt a kudarcos történetet. ha nem orbán, akkor legvalószínűbben valami nagykoalíció.

Boldeone2 2023.09.27. 16:38:24

@Tapi2021: Ha Orbánnak nem tetszik az EU, akkor léptesse ki Magyarországot a semmibe! A bejutni akaró, olcsó bérű államok sorban állnak, a tagságért

Ha viszont bent akarja tartani az országot, akkor igazodni kell a szabályokhoz. Most Franciország és Németország összefog: véget fognak vetni az orbáni destrukciónak, a vétópolitikának
Elég lehet a többségi döntés a jövőben

Boldeone2 2023.09.27. 16:44:31

@Tapi2021: Ha elfogadod a valóságot, akkor látnod kell: omlik összefelé az ország ..

13% az alapkamat, tehát közel "világbajnoki", mégis omlik összefelé az árfolyam ...

Valami nagyon bűzlik, mert mindenki szabadul a forinttól...

Gery1987 2023.09.27. 18:05:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem mindig marha cikik voltak.
Egyébként meg voltak ők jobboldaliak és mentek a baloldalra vagy mostanában jobbra a hatalomhoz? Nem hiszem. legalább ennyit megtettek, ha már a szar zenével nem álltak le:)

Gery1987 2023.09.27. 18:07:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó, majd amikor téged visznek el mert se elég jó magyar vagy se elég jó bolgár nem elszel (pl.) akkor meg majd rinyálsz!

Az a baj a fasisztákkal meg a tekintélyelvű rezsimeket támogató emberekkel hogy
meg vannak győződve róla hogy:
1. nekik semmi bajuk nem lehet.
2 majd kapnak morzsákat a hatalomtól.

Gery1987 2023.09.27. 18:08:11

@Tapi2021:

Hát a moslék nyugodtan lehet a tiétek, én a minőséget kérem:)

Gery1987 2023.09.27. 18:16:24

@Tapi2021:

Ennek semmi köze a demokráciához.

Gery1987 2023.09.27. 18:17:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs ilyen dilemma ez marhaság.
Ez olyan mint a békeharc Rákosi alatt.
Vagy az hogy nyugat mindenhol kommunista ügynököket látott...

Gerjesztik mert addig se azzal foglalkozol amivel kéne.

Azt hittem okosabb vagy ennél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 08:24:55

@cvsvrs:

Nem létezik. Nem mehetsz egyszerre mindkét irányban a kereszteződésben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 08:28:02

@Gery1987:

A liberális birodalom agonizál, ilyenkor alegveszélyesebb. Sok nyugati országban ma már kemény diktatúra van.

Ez ellen fel kel lépnünk.

Gery87 2023.09.28. 10:49:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nyugati civilizáció, a fogyasztói társadalom egésze agonizál, mert fogy a pénz, a világ javai feletti birtoklás aránya csökken, ennek jele a jóléti állam fokozatos leépítése, a tőke mohósága, a korábbi munka-tőke közti konszenzus felrúgása.
Demokráciában ez ellen könnyebb fellépni, amit te akarsz az meg csak gyorsítja ezt és az ellenállást nehezíti.

Orbán egyvalamiben nem változott 30 éve, neolib gazdaságilag Margaret Thatcher hű tanítványa, követője és mindig ott fog kedvezni a tőkének ahol tud.
Szarik a magyar munkavállalókra!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 10:51:20

@Gery87:

Orbán hosszú évek óta nem "neolib". S korábban is kevésbé volt az, mint a "baloldal".

Miféle "neolib" az, aki az állam szerepét növeli a magántőkével szemben?

gigabursch 2023.09.28. 13:48:30

@Tapi2021:
Végtelenül becsülöm a türelmedet...

Gery87 2023.09.28. 14:38:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán neolib, látszik ez ahogy viszonyul a környezetszennyezéshez, a zöld törekvésekhez, a munkavállalói jogokhoz, a multikhoz...
Egy mocskos tőke érdekeket szolgain kiszolgáló alak.

"Miféle "neolib" az, aki az állam szerepét növeli a magántőkével szemben?"

Nem növeli, a haverok zsebét tömi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 14:45:12

@Gery87:

A "neolib" fő jellemzője a piacosítás, az állami szabályok csökkentése, a magántőke növekvő szabadsága.

Orbán pont az ellenkezőjét csinálja 2010 óta.

Tapi2021 2023.09.28. 15:35:56

@cvsvrs: "magyarország helyzete egyáltalán nem 1939-45 közötti időszakhoz hasonló. hanem kapott egy történelmi esélyt kapott a felzárkózásra. és sajnálatos módon ez a kísérlet befuccsolt. "

Nem fuccsolt be, csak megjelent az EU-n belül is a KÉNYSZERÍTÉS! Az EGYENJOGÚ tagok SZANKCIONÁLÁSA, ha eltérnek bizonyos erők sodrától. Egymás MÁS politikájának nem tolerálása, az URALOMRA való törekvés.

EZ OKOZZA A PROBLÉMÁKAT!

A helyzet ebben nagyon is hasonló 1939-45-höz és a szocialista/szovjet uralomhoz: ekkora külső erőkkel szemben gyengék vagyunk. Ha nagyon akarnak, elsodornak.
Sem a háborúba, sem a szocialista diktatúrába, a SZU táborba nem önként és dalolva mentünk! Hanem, mert Vittek a külső erők.

Tapi2021 2023.09.28. 15:42:00

@Boldeone2: "Most Franciország és Németország összefog: véget fognak vetni az orbáni destrukciónak, a vétópolitikának
Elég lehet a többségi döntés a jövőben"

Ez a (többségi) DIKTATÚRA KEZDETE!

Az egyetlen jog, amely védte a kisebbeket, a szuverenitást, az egyet nem értéshez való jog!!!
Ha ez megszűnik, az egyes, kisebbségbe szorult országok szuverenitása is megszűnik.

Ez esetben AZONNAL KI KELL LÉPNI., különben akarat nélküli bábok, cselédek leszünk!!!
Akik soha többé nem járhatnak a maguk útján, a maguk ideológiája és politikája szerint.
Mindig, mindenben csak a többségén!!!

Tapi2021 2023.09.28. 15:52:29

@Gery87: "és mindig ott fog kedvezni a tőkének ahol tud.
Szarik a magyar munkavállalókra!"

Kommunistaként sosem fogod megérteni, hogy egy normális országban, ahol nem az államé minden, ott a magánszektor teremti a munkahelyeket is, a pénzt is, az innovációt, a jólétet és a haladást is, nem az állam.

Ezért kell a magánszektort olyan helyzetbe hozni, hogy munkát és megélhetést tudjon adni a nem leszart magyar munkavállalóknak!!!

Nem lehet ugye mindenki állami alkalmazott közpénzen. Közpénzen, amit a magánszektor állít elő adókból!

Hátha egyszer megérted. Bár kétlem.

Tapi2021 2023.09.28. 15:56:32

@gigabursch: Köszi!
Azért néha elfogy, csak igyekszem nem leírni.
Elképesztő gondolatok vannak emberek fejében. És még durvább, veszélyesebb érzelmek.

Tapi2021 2023.09.28. 16:01:04

@gigabursch: Tudod, ha netán csak egy olvasót sikerül meggyőzni arról, hogy ne akarjon elpusztítani engem, minket és az országot, már megéri!

Persze lehet, ez csak hiú vágyálom.

Tapi2021 2023.09.28. 16:08:29

@Gery87: "Orbán neolib, látszik ez ahogy viszonyul a környezetszennyezéshez"

Európának tökéletesen megfelelő és legalább annyira betartatott törvényeink és szabályozásunk van, mint bármely EU-s tagállamnak!

", a zöld törekvésekhez,"

Beleálltak az elektromos, ZÖLD átállásba, és mi erre az ellenzéki reakció??? Ne akkut gyártsunk, ne elektromos autókat, menjen el akár az összes autógyár...

" a munkavállalói jogokhoz"

Egyszerűbbé és vonzóbbá tették a munkavállalók alkalmazását...

", a multikhoz..."

Amelyek világszínvonalat hoztak/hoznak, munkahelyeket teremtenek, és a legtöbben inkább dolgoznak náluk, mint magyar vállalkozóknál...
Valamiért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.28. 17:19:11

@Boldeone2: persze hogy lejött, Indián keresztül veszi az orosz olajat, csak a kapszuládból ez nem látszik. Meg a szankciók is működnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.28. 17:25:33

@Tapi2021: nem fogod tudni. A Boldilivel való (ál)vita egyetlen értelme hogy forrásokkal megcáfolod a hülyeségeit, másoknak megmutatandó a valóságot azzal szemben amit leír. Mivel önálló gondolata nincs, újságíró kliséket ismételget néha egy hozzászóláson belül is inkoherensen, ez nem túl bonyi feladat.
Van persze szint ami alá nem kell menni (zoróka, geryke, chrisred, cívisváros, sync, erol meg a többi) mert attól, hogy a szarszagú férget felveszed a Rolls-Royce-odba, az út végén bzitosan nem angol úriember fog kiszállni, viszont a luxusautód büdös. lesz.

Gery1987 2023.09.28. 18:50:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem csinálja az ellenkezőjét.
Kiszolgáltatja a munkavállalókat, megnyirbálja a sztrájkjogot.
A munkavédelem, munkavédelmi ellenőrzés egy vicc, az kap iparűzési jogot és arra amire akar, a környezetszennyezés nem számít, a lakók egészsége nem számít...
A haveroknak adnak állami koncessziókat....
Az embereket terelik a magán EÜ-be..a magánoktatásba...
a német és kínai multikna rengeteg kedvezmény, laaz szabályok
Stb.

neolib.

Gery1987 2023.09.28. 18:53:50

@Tapi2021:

Sose fogod megérteni hogy nem vagyok kommunista mert akkor nem lehetne könnyen gondolkodás nélkül lesöpörni bármit amit mondok a tőke munka tengelyen, komcsizni egyszerűbb hisz olyan mint a náci kártya...előhúzod és kész, "vitázni sem kell".

Senki nem beszélt arról hogy legyen minden állami meg közalkalmazott.

Az orbáni neolib megoldás mellett még van pár másfajta piaci működési mód!

Gery1987 2023.09.28. 18:59:31

@Tapi2021:

"Európának tökéletesen megfelelő és legalább annyira betartatott törvényeink és szabályozásunk van, mint bármely EU-s tagállamnak!"

Ah, persze....mese.
Azér épül gyár az emberek picsájába hogy élni nem lehet mellettük normálisan.
És elérték 13 év alatt hogy már senki nem hisz nekik hogy a szabályok be lesznek tartva!

", a zöld törekvésekhez,"

"Beleálltak az elektromos, ZÖLD átállásba, és mi erre az ellenzéki reakció??? Ne akkut gyártsunk, ne elektromos autókat, menjen el akár az összes autógyár..."

Annyira beleálltunk hogy a kurva napelem pályázatokat sem tudták botrány meg baszakodás nélkül levezényelni...
Nehogymár megérje a polgárnak hogy saját áramforrása legyen!

" a munkavállalói jogokhoz"

"Egyszerűbbé és vonzóbbá tették a munkavállalók alkalmazását..."

Anyjuk picsáját!
Kiszogáltatják az embert és ennek örülni kéne, nem mellesleg hozzák be a filippínó, mongol, vietnami stb munakerőt hugyér szarér ami majd letöri a maygar béerket!
De persze ilyenkor nem baj a "migráncs"

", a multikhoz..."

"Amelyek világszínvonalat hoztak/hoznak, munkahelyeket teremtenek, és a legtöbben inkább dolgoznak náluk, mint magyar vállalkozóknál...
Valamiért."

NA ez látod igaz, a magyar vállalkozót senki nem szereti mert egy geci.
Akkor miért is kéne felpumpálni őket?:)

De ettől függetlenül igaz hogy a multik annyi kedvezményt kapnak hogy évekig kvázi nem termelnek adót a magyar államnak...ők meg örülnek hogy kvázi adómentesen viszik ki a pénzt.

Gery1987 2023.09.28. 19:03:23

@Deak Tamas:

Sajnos neked nagyon magas az a szint ahová nem érsz fel kis soviniszta antantfóbiás ódivatú irredenta nyilas barátom!

Puffogjál csak a vonaton Temesvár felé hogy mennyi geci román van körülötted, eljárt feletted az idő hülye gyerek.
merülj bele a 30-as évekbeli mesevilágodba.

gigabursch 2023.09.28. 19:05:34

@Tapi2021:
Szerinted a kényszeres, kioktató-szófosókon tudsz segíteni?
Persze igen, az ember bízik és hisz, de nálam lényegesen redukáltabb lett ezekkel a kommunikáció...
Elmondom a tényt, a következtetést és kész.
Aztán, hogy valaki ebből csak arra képes, hogy azt higgye, hogy jégre vihet...
Már leírtam neki, hogy "igaza van", de még azt se fogta fel...
Persze, akinek ennyi ideje van szájkaratézni, az nem dolgozik, csak ezért fizetik...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.29. 04:52:58

@Gery1987:

Nem lehet nyíltan szembemenni a nyugattal most, te is tudod. Mi lenne, ha Orbán kidobna minden multit? Katasztrófa. Ezt akarod?

Gery87 2023.09.29. 12:53:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért kell a hülye szélsőségeknél kikötnöd állandóan?
Ki mondta hogy zárjuk be őket?
Én annyit mondtam a tőke munka tengelyen lenne más álláspont is a rendszeren belül, de ő eltolta nagyon a multik, a tőke oldalára.

Tapi2021 2023.09.29. 13:58:58

@Gery1987: @cvsvrs:

Pogátsa:

"Ha valóban zöldátmenetet szeretnénk, szükség van a kínai akkumulátorgyárakra

A baloldali közgazdász elmondta a véleményét a kínai akkumulátorgyárakkal kapcsolatos vitáról is. Pogátsa szerint ha az Európai Unió komolyan gondolja a klímaváltozás elleni küzdelmet, akkor nem szabad hátráltatnia a zöldátmenetet azzal, hogy kívül tartja a kínai versenytársakat.

Egész egyszerűen náluk van a kobalt, a lítium, hatalmas belső piaccal rendelkeznek, az elektromosautó- és akkumulátorgyártásban pedig nagyon ügyesek, ambiciózusak

– jelentette ki Pogátsa Zoltán.

A közgazdász úgy látja, ezek a gyárak alapvetően nem Magyarország miatt jönnek ide, hanem hogy kiszolgálják a hazánkban is működő német autóipari nagyvállalatokat, de ez közben az itteni gazdaságnak is jót tesz. Szerinte ráadásul alternatívája sincs a kínaiaknak a területen, mert Európa lemaradt a technológiai versenyben, és megfelelő ásványkincsekkel sem rendelkezünk. "

index.hu/belfold/2023/09/28/konkretan-pogatsa-zoltan-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly-nagy-marton-gazdasag-vita-inflacio-akkumulatorgyar/

Tudom már ő is fideszes bérenc, aki direkt szennyezni akarja az országot, meg "akkugyarmattá" tenni.

De mit tegyünk, ha ma nem a jurta fogy, meg a kézműves sajt, hanem az elektromos autó? Nézzük a pályán kívülről, hogy MÁSOKNAK lesz ebből is hasznuk?
A magyar ellenzék ezt akarja.

Tapi2021 2023.09.29. 14:02:47

@Gery1987: "Sose fogod megérteni hogy nem vagyok kommunista "

Lehet, nem tűnt még fel neked, de én nagyon is (sokat) vitázom veled! És van ott általában néhány érvelés is.

Csak, hát, aki úgy hápog, mint egy kacsa... Az ne csodálkozzon, ha kacsának látják!

Tapi2021 2023.09.29. 14:04:52

@Gery1987: "És elérték 13 év alatt hogy már senki nem hisz nekik hogy a szabályok be lesznek tartva!"

Ezt az ellenzék 13 évnyi folyamatos hazudozása és aknamunkája érte el! Sajnos külföldön is. Függetlenül a valóságtól!

Tapi2021 2023.09.29. 14:09:56

@Gery1987: "Annyira beleálltunk hogy a kurva napelem pályázatokat sem tudták botrány meg baszakodás nélkül levezényelni...
Nehogymár megérje a polgárnak hogy saját áramforrása legyen!"

Az én energetikai pályázatomnak ez része volt! És az ELLENZÉK hazudozása, aknamunkája MIATT két éve meg nem kapott források okán nem lett belőle semmi és dobták ki a pályázatot, kb. másfél év parkoltatás után.

Szóval én és a családom konkrétan elbuktuk a napelemet, de nem a kormány, hanem az ELLENZÉK és az EU miatt! Meg még tízezrek.

Remélem, ezért a felelősök egyszer meglakolnak majd!

Gery1987 2023.09.29. 19:11:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Leszarom, milyen a magyar baloldal, ez nem menti fel Orbánt kár állandóan ezzel jönni.

Gery1987 2023.09.29. 19:12:57

@Tapi2021:

Nekem hiába mondod én előbb se azt mondtam ne legyen soha sehol akku gyár.
Annyit mondtam:
- senki nem hiszi már el hogy minden szabály be van tartva, a lakosok sem.
- azzal van baj hogy hova épül és mennyire befolyásolja a környéken élők életminőségét.

Gery1987 2023.09.29. 19:14:19

@Tapi2021:

Az már a te bajod hogy nem tudsz különbséget tenni pl kommunista és szocialista között.
Ezért én meg mindig szóvá fogom tenni.

Gery1987 2023.09.29. 19:16:23

@Tapi2021:

leszarom, mit csinált a baloldal 13 éve, ennek semmi köze ahhoz amit most az Orbán csinál.
Nem menti fel őt az hogy "de a másik is.."
hagyjuk már a dedót.

Gery1987 2023.09.29. 19:18:57

@Tapi2021:

Mondtam már az EU egy liberális gittegylet, aki kuruckodik, rábaszik.
Rájöttek mekkora egy korrupt kibeszélő simlis geci ez a NER és most azú j hidegháború kezdetén ez már nem fér bele....

Ti jöttök mindig az érdek alapú reálpolitikával.

Az EU is ezt teszi.

HA nem tetszik ki kell lépni!

És akkor nem fog "Brüsszel meg az ellenzék keresztbe tenni!"

Gery87 2023.09.29. 21:40:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán már több ideje minielnök és van kormányon mint a Gyurcsány meg az egész baloldal összesen!
17 év vs 12 év!
13 év kétharmad vs 4 év kétharmad.

Logikád alapján akkor minden ami fos, főleg Orbán hibája.

Gery87 2023.09.29. 22:19:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ó, ilyenkor persze nem számítanak a számok mi?:)

Mi a jobb?
Váltani. Bárkire.

Ezt az újgazdag büdösbunkó proli, alkalmatlan, féreg, tolvaj, salátatörvényes, kapkodós fost ami a NER ma, bárki meg tudja már ugrani!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása