magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Felirat

Válogatott marhaságok hangoztak el a palágykomoróci templomra festett magyarellenes felirat kapcsán.

A dilletáns főszakértő Rácz megállapítja: "Azok a betűk, amelyek a latin és a cirill ábécében egyaránt megvannak, teljesen jó írásképpel kerültek fel a falra is. Viszont azok a betűk, amelyek csak a cirill ábécében vannak meg ("д", "я", "ж") sokkal csúnyábban vannak írva… és nem igazán értem, hogy miért. Nehezen hihető, hogy egy magyarellenes, ukrán nacionalista épp a saját nyelvén ne tudna rendesen graffitizni, sőt, csak bizonyos betűket tudna helyesen leírni, másokat meg nem… olyan, mintha ezt a szöveget egy, nem cirill betűs nyelvi hátterű ember fújta volna fel a falra. A latin betűk jók, de a cirillek nagyon nem."

Egy őt idéző másik makákó igyekszik még rátenni egy lapáttal: ""Я" (ja) betű: túl szabályos és egy kissé szögletes, mintha valaki másolta volna, nem pedig természetes mozdulattal írta. "і" (i) betű: a pont túl hangsúlyos, amit a cirillt rutinszerűen használó írók általában nem így írnak graffiti esetén. "В" (v) betű: kissé idegen formájú, nem teljesen olyan, mint amit gyakorlott kézírás mutatna. A betűk eltérő mérete, arányai és távolságai is arra utalnak, hogy az író nem gyakorlott a cirill írásban.".

Íme a felirat kinagyítva:

Nos, olyan országban lakom, ahol cirill a hivatalos ábécé, s sokszor láttam graffitit cirill betűkkel.

A lényeg: az összes betű teljesen rendben van. Az az érv, hogy a Я betű túl szabályos pedig éppenhogy nem igaz, itt éppenhogy nem az, gyakorlatilag egy kör van rajzolva két lábbal, ami minden csak nem szabályos. A normál írásmód: kör egyenes vonallal, belőle ferde vonal balra.

Eleve nevetséges kézírásra hivatkozni. De elárulom a megoldást: aki festékszóróval visz fel egy feliratot egy függőleges felületre, az nem kézzel ír. Gyakorlott graffitisnek kell lenni, hogy az ember képes legyen szépen írni egy falra. Tessék megpróbálni!

Szóval az egyetlen következtetés a feliratból: olyan ember csinálta, aki nem szokott gyakran falakra írni. Minden más baromság.

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1218913458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.07.24. 12:52:55

Nekem is nyakatekertnek tűnik a hipotezise.

Ettől még persze Orbán sokat tett azért hogy az ukránok megutaljanak minket megjobban.

Tapi2021 2025.07.24. 13:07:40

Ezzel árulják el a rohadék szar emberek, hogy rohadék szar emberek! Mikor olvastam és megosztottam itt Rácz cikkét, közel voltam a gutaütéshez.

Gery meg azzal jön, hogy lehazaárulózunk, szaremberezünk minden ellenzékit, ami nem igaz! Csak az ilyen Rácz-féle ténylegesen szar és hazaáruló állatokat mondjuk annak, amik.

És ez mindig így van, konkrétumok alapján mondjuk, amit mondunk.

Tapi2021 2025.07.24. 13:12:16

Orbán annyit tett, hogy mindvégig kiállt amellett, hogy üljenek le végre tárgyalni és NE HALLJANAK MEG az UKRÁNOK tömegével! Ne rombolják le az országukat.

(Az EU-nak egyetlen egy dolga lett volna: rászorítani a feleket a tárgyalásra és a békére! És nem beszállni a háborúba. Az EU eredetileg - AMIKOR MÉG KERESZTÉNYEK dominálták! - BÉKE-projekt volt!)

Akik ezért OV-ra haragszanak ugyanolyan agymosott, hazudozással behülyített emberek, mint itthon az ellenzékiek zöme! :-(

kiskisutca 2025.07.24. 13:13:23

""і" (i) betű: a pont túl hangsúlyos"

Gondolom az ukránban az "i"-nek fontos, identitást alakító szerepe van, hisz vizuálisan az írásuk ezzel különbözik legjobban az orosztól.

Ezért fontos talán a pont is rajta.

Amúgy nem jellemző általában a graffitiken pont az "i"-n, vagy a "j"-n.

Gery1987 2025.07.24. 13:17:20

@Tapi2021:

Dehogynem igaz.

Nézd meg Bayer legújabb frocsogeset majkarol...
Inkább csendben maradnának de minden szarrá ugranak és mindenki fasz rajtuk kívül.
Semmi kritikát nem bírnak, semmiféle világnézeti, lelkiismereti szabadságot nem viselnek el.

Gery1987 2025.07.24. 13:20:00

@Tapi2021:

Rácz meg nem házat árulta el hanem egy erős kormányellenes vitatható elmélettel állt elő. Ha nincs semmi alapja akkor kb a brusszelitazassal, sorosozassal, ugynokozessel van egy szintén.

GyMasa 2025.07.24. 13:20:26

Pedig, a megoldás egyszerű:
Ki lett adva az ukáz, hogy ezt most minden eszközzel Orbánék nyakába kell varrni (csak látszólag, de ennek a csürhének pont elég az is.)

Nevem senki. 2025.07.24. 13:24:43

Néztem az ukrán tüntetést. Szinte csak nők.

kiskisutca 2025.07.24. 13:27:02

A török ábécében van pont nélküli "l"

Nincs pontot a tetején, fura torokhang, amit az ö és az ü betű együttes kiejtésével érünk el.
A románban is van ilyesmi hang.

Az ukránban nincs ilyen megkülönböztetés, tehát a pont akár el is maradhatna.
Vagy nem?

Tapi2021 2025.07.24. 14:03:14

Közben a Facen megtaláltam a mai magyar ellenzék credoját, avagy Hiszekegyét. Olvasva jobban megérthető, mi Magyar Péter sikerének titka: a FELTÉTLEN HIT!

És persze az, hogy a "Messiásnak" költenek/hazudnak olyan motivációt, ami sosem volt. (Lásd: "FELISMERTE", hogy a mostani rendszer milyen korrupt és EZÉRT lépett az ellenzékiség rögös, de ERKÖLCSILEG EGYEDÜL HELYES útjára... Stb-stb. No persze.)

Íme a bejegyzés, amit szakmányban osztanak meg a hívek:

"Morális ambíció - amikor a lelkiismeret felébred
Olvasom a Morális ambíció című könyvet. Van benne három gondolat azoknak, akik elhiszik, hogy ez az ország jobbá tehető:
1.
„Soha ne kételkedj abban, hogy a helyesen gondolkodó és elszánt polgárok egy kis csoportja meg tudja változtatni a világot. Ez ugyanis még soha nem történt másképp.” — ezt Margaret Meadtől idézték.
Ez az egyik legfontosabb gondolat, amit a társadalomról valaha mondtak. Minden nagy változás néhány ember erkölcsi lázadásával kezdődött. Akik azt mondták: Ez így nem maradhat. És hozzátették: Teszünk azért, hogy másképp legyen.
2.
Egyetlen embernek vagy egy parányi csoportnak hihetetlenül nagy befolyása lehet. A valóság sokkal szélsőségesebb, mint hiszed. A legnagyobb hatású emberek nem kétszer, ötször, vagy tízszer, hanem százszor, ezerszer vagy milliószor nagyobb hatást gyakorolnak, mint a többiek.
Ez azt jelenti, hogy pár ember, pár gondolat, pár sorsdöntő pillanat dönt arról, merre mozdul a világ — a többiek csak a nyomukban haladnak.
3.
Ha valaki rendkívüli befolyásra tesz szert, ha képes változtatni a világon, akkor nem az a kérdés, honnan jött, hogyan van összerakva, milyen a személyisége. Sokkal fontosabb, hogy mivé vált. Ki lett belőle. A nagy hatású emberek nem azért tesznek jót, mert jó emberek – attól válnak jóvá, hogy jót tesznek.
Ezért nem is tudhatjuk előre, kik lesznek a következő fordulat elindítói.

Most talán Magyar Péter az, aki váratlanul a történet közepébe került. Belülről látta, hogy a Fidesz miként gyalázza meg a jogot, a tisztességet, a közpénzt, a közéletet. Nem történt semmi különös, de egy adott ponton elkezdett beszélni és váratlanul százezreket mozdított meg.

A pszichológia szerint az ember akkor lép magasabb erkölcsi szintre, amikor a régi világa válságba jut. Egy erkölcsi dilemma, egy történelmi pillanat túlnöveszti önmagán. A pillanat teszi naggyá az embert – nem a múltja.
Ez nem politika, nem számítás, hanem erkölcsi kérdés. Arról szól, hogy ki tudunk-e emelkedni abból a kultúrából, világképből, amelyben addig léteztünk. Képesek vagyunk-e túllépni azon, amiben eddig éltünk?
A legtöbb ember egész életében csoportcentrikus szinten él. Gondolkodásában döntően csak a saját „törzs” számít: az én családom, az én bandám, az én pártom, az én országom. Orbán ezen a szinten politizál.
A fejlődés következő lépcsője a világcentrikus szemlélet: amikor valaki már nemcsak a sajátjaiért, hanem minden emberért, az 500 milliós Európáért, a bolygóért, a közös jövőért is felelősséget érez. Számára már az egyetemes értékek a fontosak: a jog, a méltányosság, az emberi méltóság. Ez ma a nyugati civilizáció élvonalbeli működési szintje. Az EU, a NATO, a civil szervezetek, a magas kultúra, az élvonalbeli tudomány már a világcentrikus szemlélet alapján szerveződik.
A társadalom akkor lép szintet, amikor a lakosság legalább 10%-a eléri ezt az új, világcentrikus tudatot. Ez a 10% húzza előre a többieket. Így tört ki a francia forradalom. Így született meg az amerikai alkotmány. Így lett vége a rabszolgaságnak és a faji szegregációnak. És így született meg 1989-ben az új Magyarország.
Most újra válaszút előtt állunk. Vagy visszazuhanunk, vagy lépünk egyet előre. Most ezt hívjuk rendszerváltásnak. Azt hiszem, ez egy kis csoporton múlik, mint mindig. És ha szerencsénk van, ez a csoport ma Magyar Péter körül szerveződik.

Az előrelépés, a rendszerváltás feladata ma Magyar Péterre vár. Úgy tűnik, képes erre – és ezt nem a múltja alapján gondolom, hanem annak alapján, ahogyan felrázta ezt a félig halott országot. Amit ma tesz, az meglepően új és korszerű:
 Nem megosztani akarja az országot, hanem mozgósítani és egységesíteni.
 Nem a régi politikai nyelvet használja – nem taktikázik, nem ideologizál –, hanem emberi hangon szól, érthetően és közvetlenül, még azokhoz is, akik már régen lemondtak a közügyekről.
 Nem a múltból keres igazolást, hanem abból építkezik, amit a TISZA-szigetek közösen teremthetnek meg.
 Olyan közösségi hálózatban gondolkodik, ahol nem csupán követik, hanem sokan vele együtt hoznak létre új kezdeményezéseket, új gondolatokat, egy új politikai kultúrát.
Még nem tudjuk, hová vezet ez az út – de legalább újra van út. Van mihez csatlakozni. Van mit gondolni, kérdezni, javítani. És most már rajtunk múlik, hogy hátralépünk – vagy élünk a lehetőséggel."

Tapi2021 2025.07.24. 14:05:28

A bejegyzés kicsit hosszabb volt, de úgy nem fér egy posztba. De felsorolnak olyan nagyságokat, mint pl. Horn Gyula, aki lebontotta a kommunizmust, meg a szamizdatosok, akik szintén. ...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.24. 14:11:27

@kiskisutca:

Nem, más ügy ez.

A klasszikus szlávban lehetett - ez a fő elmélet - háromféle "i":
- ultrarövid lágy: ь
- normál lágy: i
- normál kemény: и

Az ultrarövid minden szláv nyelvből kihalt - az oroszban viszont kötelező volt írni egészen 1918-ig -, s az eltérés a lágy és kemény között csak a nyugati szlávban maradt meg.

A délszlávban csak egyfajta i maradt, s annak írása csak и lett.

A keleti szlávban meg lett egy lágy i és egy kemény i, de utóbbi olyan ü-szerű.

Az eredeti i-ket az orosz írta eglszen 1918-ig, de ejtése már и lett.

Az ukránok meg fordítva: náluk az i maradt, s az и meg az orosz Ы helyett.

De mindenképpen pont van rajta, sőt néha két pont, akkor "ji", de ez is csak az ukránban maradt meg.

Persze ennél bonyolultabb, de most nem írok dolgozatot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:13:19

@kiskisutca: így van, a sunt leánykorában sint volt, épp az említett hang "nem latinos jellemzői" miatt töröltetett el nemrég. Az ukrán i-ben meg természetesen van i, ez nem annyira vita tárgya.
A betűtípusok engem leginkább a régi román cirillre emlékeztetnek, de Max írja a lényeget pontosan.

anno.onb.ac.at/cgi-content/anno?aid=tra&datum=18480301&seite=1&zoom=33

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.24. 14:16:27

@kiskisutca:

A baleruszban is van i, sőt ott nincs и. Meg persze a ruszinban.

Az eltérés inkább az є - mert ez csak az ukránban és a ruszinban van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:17:47

@Tapi2021: nem értek egyet azzal, hogy ezek rohadék szar emberek volnának, bár persze nem kizárt.
Ezek szimpla idegenek, a magyarság ellenségei.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.24. 14:19:45

@kiskisutca:

Pontosítás: a lengyelben is olyan "ü" szerű a "kemény i". Azaz mint az ukránban, csak ők persze y betűvel írják, mert latint használnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:30:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: háááát, az szerintem azért inkább szimpla i már. Nem is emlékszem hogy a Krystiny,Bydgoszcz meg eleve más idegen szón kívül láttam-é szláv eredetű szóban valaha. Ü szerű hangra szinte nem is emlékszem, az áthúzott l betűről nem szokás tudni hogy az angol duplavé : Lódz=Wúdzs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.24. 14:38:00

@Deak Tamas:

Igen, tudom, hogy ez vitás.

Az ukrán nyelvészet is ezt teszi, alapvetően most ez politikai ügy: hogy náluk ez hátrább ejtett i és nem ü-szerű.

Sőt ma már azt mondják, hogy aki ü-szerűen ejti, az orosz hatásra teszi ezt.

A csehben és szlovákban meg egyértelmű, hogy i=y, csak az előtte lévő mássalhangzó változik meg egyes esetekben, mármint ha d, n, t, a szlovákban l is.

Wildhunt 2025.07.24. 14:48:51

@Nevem senki.: ha lett volna ott férfi, már a fronton lenne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:52:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van, ezért van ez a sok kijiv meg harkiv meg mittoménmi, ámbár szerintem ez eredetileg valami tompa e lehetett. O->I hangváltás egyes itáliai dialektusokon kívül nekem nem rémlik indoeurópai nyelvekben.

Gery87 2025.07.24. 15:03:21

@Deak Tamas:

Igen faszputtony, Orbán ezeken nem segített, nem javított csak rontott!

Nem kell hozzá sok ész de neked annyi sincs.

Gery87 2025.07.24. 15:04:18

@Deak Tamas:

Tudjuk, szokásos náci, sovén duma: "ezek nem is a nemzet részei mert nem azt gondolják amit mi"
Kétbit vén hülye.

2025. 2025.07.24. 15:34:37

A ráczandrás egy barom. Feltehetően Oroszországgal és személy szerint Putyinnal sem volt semmi baja, amíg Gyurcsány volt a miniszterelnök.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 15:46:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: plusz orosz ügynök. Bizonyíték az, hogy már a nyolcvanas években tanult oroszul.

Tapi2021 2025.07.24. 16:00:54

@Deak Tamas: Számomra minden nyíltan HAZUDOZÓ (és így hangulatkeltő, ellenségeskedést szító) szar ember és egy rohadék.
A hazugságott ezerszer nagyobb bűnnek tartom, mint akár a (tényleges) lopást.

Mélyen felháborít.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 16:13:57

@Tapi2021: persze, ez általában igaz, de mondjuk egy szlovák vagy egy szerb vagy cseh gyerek nem tehet arról hogy hazudik, hiszen ott például a magyarokról eleve hazugságokat tanítanak az iskolában. Onnantól persze már más helyzet, ha felhomályosítják, és folytatja.
Én vagy harmincöt éves koromig nem tudtam, hogy a feketék döntő többségének számára a néger szó dehonesztáló. Felhomályosítottak afrikai eredetű barátaim, kollegáim és azóta kerülöm.

Tapi2021 2025.07.24. 16:21:27

@Deak Tamas: Ezek a "magyarok" el sem olvasnak egy ilyen cikket.

Tapi2021 2025.07.24. 16:22:47

@Deak Tamas: Nyilván a Rácz-félékről beszélek.

Gery87 2025.07.24. 16:49:54

@Deak Tamas:

Jó te gyökér akkor persze menjünk vissza bazmeg 2010 elöltre mert akkor GYurcsááánnny, gyurcsáááány....faszkalap vén buzeráns.

Arról beszéltem te sötét, hogy az elmúlt években - amikor már bőven ő volt - ezeket a már meglévő incidenseket hát nem éppen kezeli azzal ha maffiózoknak, betegség terjesztőknek, meg "migráncsoknak" propagálja az ukránokat és ott tsez keresztbe nekik ahol tud!

Mit lát az átlag ukrán? Hogy a magyar minelnök ellenséges Ukrajnával szemben!

Erre pár retardál ukrán "kisnyilas Macák geci" - mint amilyen te vagy - hát méginkább utálni fogja az ottani magyarokat!

hagyok időd, rakd össze....te sötét.

Gery87 2025.07.24. 16:50:45

@Deak Tamas:

ja és ezek után húzzál gyónni te gyökér, hogy beszélsz "keresztény" létedre mi?
Ejnye.

te hülye álszent balfasz.

Gery87 2025.07.24. 16:51:22

@Tapi2021:

"Számomra minden nyíltan HAZUDOZÓ (és így hangulatkeltő, ellenségeskedést szító) szar ember és egy rohadék."

kivéve ha fideszes.

Gery87 2025.07.24. 16:53:29

@Tapi2021:

Mi van papó te is kezded:D
A "nemmagyarozást"...

Speciel 2008-ban még Jobbik szimpatizáns voltam, szóval olvasgattam ilyeneket...akkor te lehet még mszp-s voltál ahogy a Fidesz szavazók elég mérhető része is:)
úgyhogy ennyi.

vasútihíd 2025.07.24. 18:41:19

egyszerű. mindenki azt lát bele egy ilyen feliratba amilyen az illető politikai beállítottsága. aztán a magyarázatát ahhoz igazítja. akkor is ha azt egy hozzáértő könnyedén tudja cáfolni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 18:44:42

@Tapi2021: mások se. Sajnos az önfelszámolás hungarikum.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 20:06:57

az i-re nem is lehet kisebb pontot fújni festékszóróval, ekkorát visz.
a betűk és szóközök változó mérete teljesen természetes ekkora méretben.

viszont a ja betű egyértelműen gyanús, tényleg mintha valaki először írt volna olyat.
(kör közepéből két lábat rajzolni, ilyet még én se csináltam volna, pedig igen keveset tanultam oroszul.)
és ezt birca a nagy ellenkezésében akaratlanul meg is erősíti :-)))
"Az az érv, hogy a Я betű túl szabályos pedig éppenhogy nem igaz, itt éppenhogy nem az, gyakorlatilag egy kör van rajzolva két lábbal, ami minden csak nem szabályos. A normál írásmód: kör egyenes vonallal, belőle ferde vonal balra."

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 20:10:43

a zsét nem tudom hogy írja egy született cirill :-)))
itt a költő először rajzolt egy x-et, majd nehezen találta el a metszéspontot.

van valami abban, amt a rácz andrás mond, de ez semmit nem bizonyít, akárkit megbízhattak az oroszok szarkavarás céljából.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 20:17:22

@Gery1987: "Nekem is nyakatekertnek tűnik a hipotezise." - mert nem láttál még Я betűt

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 20:17:37

Most néztem meg a térképen hol is van pontosan Palágykomoróc.
Hát, hogy rohadna meg holtában és elevenen is az összes féreg.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 20:20:12

@Alöksz Róz Unbanned: "itt a költő először rajzolt egy x-et, majd nehezen találta el a metszéspontot." - túl rövidek az x szárai.

GyMasa 2025.07.24. 20:53:59

@Nevem senki.:
Igen, mert csak ők maradtak, meg a nyomorékok.

Madarász Henrik 2025.07.24. 23:26:34

Rácz egy nyugatra bekötött atlantista figura, azokat a hülyeségeket és hazugságokat adja elő amit nyugati elvbarátai állítanak elő áltudományos kutatóintézetekben és firkálnak össze az újságírónak nevezett propagandisták tekintélyesnek nevezett nyugati szennylapokban.

Boldeone2 2025.07.25. 07:57:08

@Deak Tamas: Köszönjetek mindent Orbán Viktornak, akinek politikája nem a megbékélést segíti, hanem a gyűlölködést fokozza! Eltűnik a magyar kisebbség, az Putler háborúja miatt lesz! Olyan nagy etnikai ellentét nincs, mint amit Orbánék hazudnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 08:02:29

@Boldeone2:

A kárpátaljaiak az I. vh. után megtanultak csehül. Majd a II. vh. után oroszul.

Az már túl sok, hogy most ukránra akarják őket kényszeríteni, mikor a helyi ruszin őslakosság se tud ukránul.

Gery1987 2025.07.25. 08:27:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Miért lenne sok?
Akik csehul, magyarul tanultak azok már nem is elnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 08:31:42

@Gery1987:

A helyiek is inkább oroszul tudnak, nem ukránul.

Több kárpátaljai magyart ismerek. Oroszul mindenki tud, ukránul senki.

Hiába hivatalos nyelv az ukrán, ha senki se használja ténylegesen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 08:38:32

@Boldeone2: olvasd el a Gerynek addresszált kommentet, te barom. 2008-ban meg előtte hol volt Orbán, te hülye idióta?
A barom Hock felmenődnek köszönhetjük az egészet, hogy rohadnátok meg mindannyian.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 08:39:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Palágykomorócon meg még azt sem, mert magyar a falu, száz méterre van a már szlovák oldalon levő Dobóruszkától. Ruszinok sincsenek már a faluban valószínű, hiszen az idióta is beköltöző volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 08:48:12

@Deak Tamas:

Egyáltalán vannak még ruszinok? Mármint Ukrajnában. Én úgy tapasztalom, hogy a szovjet rendszert ukránt csinált belőlük.

Boldeone2 2025.07.25. 09:08:35

@Deak Tamas: Számos család már kettős identitású, mert az ukránok és a magyarok egymással házasodtak. Ezért sincs nagy ellentét helyi szinten

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 09:17:30

@Boldeone2:

Ott nem, ott az ukrán arány nagyon kicsi volt.

A ruszinok meg inkább az oroszt kezdték beszélni, nem az ukránt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 09:39:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, ez pontosan így történt, sajnos sokan még danolva is álltak át. De még talán vannak.

www.youtube.com/watch?v=4JivjZYLclE

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 09:40:24

@Boldeone2: szurzsik az apád fasza Kárpátalján !

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 09:48:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sajnos igen. Közben eszembe jutott egy jó példa: Fedinec Csilla. Ő szépen eljutott a több-kevesebb objektivitástól a teljes ukrainizmusig.

Bili 2025.07.25. 09:49:13

@Gery87: Néhány észrevétel:

Összeesküvéselméletesek vagytok. Érdekes ezt látni a ballibektől (igen, te is az vagy, Tisza is az), azt hittem ez eddig a suttyóság definíciója minden tény nélkül, csúnya kézírásra hivatkozva Orbánt vádolni. Ez az összeesküvéselméletek legalja. Ide jutott a ballib agytröszt.

Áldozathibáztatás: Orbán a hibás mert verik a magyarokat. Miközben már Orbán előtt is verték.

Logikátlanság: Nem tudhatjuk mi lenne ha nem Orbán lenne. Sőt, Orbán a szerb és a szlovák nacionalistákkal jó viszonyba került, ami bizonyíték arra, hogy ki tud egyezni és jó viszonyba tud kerülni más országok nacionalistáival.

Rácz András sziszte@Boldeone2: matikusan és következetesen negatívan elfogult Orbánnal szemben és szimpatizál az ukránokkal. Pl. Bucsa esetében semmilyen kritikus gondolatot nem fogalmazott meg az ukrán állásponttal szemben hanem teljes mellszélességgel felmondta az ukrán propagandát. Ahogyan ezt most is teszi...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 09:54:18

@Deak Tamas:

Nem értem Sztálint.

Szeretett új népeket csinálni. Ki érti, a ruszinok esetében miért az ukránokhoz beolvasztást választotta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 09:57:09

@Deak Tamas:

Ez a Jelen érdekes média.

Rettegnek valamitől, mert csak akkor tudom olvasni őket, ha mo-i címet állítok be a vpn-emen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 09:59:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mivel Benes 99%-os biztonsággal szovjet ügynök volt, és ez a történet nemhogy részleteiben, de alapjaiban sincs rendesen kikutatva, én az események logikájából feltételezem: Kárpátalja átadásának ez feltétele volt.
Az a vagy három főből álló 1945. júniusi "szojm", amely "kérte" a Szovjetunióba való felvételt, már alapból ukrainista állásponton fogalmazott.
A csehek és a szlovákok ugyanúgy megvetik a ruszinokat mint a magyarokat, sőt, én a Cso szi ti magyáron túl nem tudok hirtelen más közhasználatú szaroskodást. A ruszinokra többet olvastam: ennyi esze még egy ruszinnak is van, ezt még egy ruszin is meg tudja csinálni stb.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 10:05:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én egyébként még Bonkáló Sándor teljes valós történetére lennék kíváncsi. Ő Fedinechez hasonlóan kriptoukrainista volt (eleve az A rutének címadása sokatmondó) 18-20 között nyíltan az lett, meg is kapta érte ami járt, 1939-ig eléggé árnyékban volt, és állítólag Kárpátalja visszacsatolása után rájött, hogy mégis a magyarok voltak a legjobbak. 1945 után meg pont ezért kellett csendben fordítania Dosztojevszkijt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.25. 10:15:18

@Deak Tamas:

Én nem találkozhattam soha ruszin dédapámmal, mert születésem előtt 29 évvel meghalt. Szóval csak rokonok alapján tudok róla dolgokat.

Amit tudok biztosan, hogy erős nemzettudata volt: a "se cseh, se magyar, se ukrán" tézisen volt. A nyelvet beszélte, sőt 2 gyerekével csak ruszinul beszélt, hogy megtanulják. S tény: nagymamám nagyjából értette az oroszt, gyerekkori ruszin tudása alapján.

Az öccse kivándorolt Amerikába. Pár éve megtaláltam egy harmadunokatestvéremet Virginia államban. Persze ő már amerikai teljesen. Annyi maradt belőle a ruszinságból, hogy máig görögkatolikus, tud egyházi szláv szavakat a templom miatt, s ismer pár ruszin ételt, meg pl. a nagymamáját "baba" néven emlegette. Persze ő ruszinabb nálam, mert ő 1/4, én meg csak 1/8: a dédapám öccse ugyanis ruszin nőt vett feleségül az USA-ban.

GyMasa 2025.07.25. 10:33:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát. a kommerek nagyon szerették megváltoztatni a múltat. A rúsz vola z orosz nép eredete így őket fel kellett számolni, hogy ne is létezzenek.

GyMasa 2025.07.25. 10:35:36

@Deak Tamas:
Nyomorult propagandista ez a "Fedinec Csilla"...
Meg, ahogy látom, samponra meg fodrászra sem telik neki...

Tapi2021 2025.07.25. 10:47:22

@Deak Tamas: Ezek a Rácz-féle hazug állatok és az itteni társai az ukránokat mentegetik, akiké a magyar kisebbség ELLENES AKCIÓK sora, és a magyar nemzeti kormányt basztatják, akiké a REAKCIÓ ezekre az UKRÁN agressziókra!

És csodálkoznak az őket érő minősítéseken. :-(

Gery87 2025.07.25. 10:53:37

@Bili:

"Érdekes ezt látni a ballibektől (igen, te is az vagy, Tisza is az),"

Ezek szerint te meg kétbit vagy. Aki nem fidesz az "ballib"...
jóvan papi.

"Orbán a hibás mert verik a magyarokat. Miközben már Orbán előtt is verték."

Értelmezz!
Én annyit mondtam, igen előtte is voltak támadások, ÉS Orbán a politikájával ezen nem segített.

Gery87 2025.07.25. 10:58:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pedig egyszerű.

Kárpátalja stratégiailag fontos terület, Ukrajnán keresztül érhető el.
Jobb ha nem "különcködik"...

Különben is a ruszin identitás inkább a nyugatosságot erősítette volna.

"Mi nem voltunk sose a Kijevi Rusz része, nem vagyunk ukránok, görög-katolikusok vagyunk.."

A közép-ázsiai régióban meg pont ellenkezőleg, a megosztás a lényeg.
Ne legyen egy nagy péntörök türk nép ami el akar szakadni, legyen sok kicsi amik külön-külön lehet befolyásolni.

A moldován identitás megteremtésének oka is annyi hogy a terület ne akarjon román lenni.

Gery87 2025.07.25. 10:59:22

@Deak Tamas:

"mivel Benes 99%-os biztonsággal szovjet ügynök volt,"

Persze hogy az volt, aki nem Fidesz az ügynök és mivel akkor nem volt még Fidesz ezért mindenki ügynök volt..

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 13:45:33

@Gery87: hu.wikipedia.org/wiki/Edvard_Bene%C5%A1

"Pavel Anatoljevics Szudoplatov NKVD és KGB tábornok visszaemlékezéseiben (Special tasks. The memoirs of an unwanted witness – A Soviet spymaster) ír arról, hogy Csehszlovákia elnöke 1938-tól kezdve a szovjet titkosszolgálat ügynöke volt, akit Pjotr Zubov titkosszolgálati rezidens szervezett be. "

szóval kussolj már te faszarcú ostoba barom, menj vissza guráliába és toszd tovább a kecskéidet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 13:49:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: volt egy nagyon jó youtube csatorna, Walter Maksimovich amerikás rusziné, aki gyűjtögette a régió különböző hanglemezeit. Szomorú volt hallgatni hogyan sorvadt az ötvenes évek után a helyi zene is (zuhanórepülésben csökkenő számú) az amerikás meg pláne. Van egy magyarellenes 1939-es angol film amely a szojm 1939. március 15-i ülését rögzíti, a dolog egyetlen értéke a még eredeti ruszin beszéd. A Kárpátaljai Közlöny ruszin része is nekem nagyon gyanúsan ukrános helyesírású és stílusú.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 13:56:11

@GyMasa: a szomorú az, hogy ő tényleg elismert, jó, a keretek közt objektív kutatója volt a témának - például Frojimovics Kingához képest mindenképp - még a Galán Angéla-féle Szomszédaink... sorozatban is. Aztán eljutott ide. Legyünk jóindulatúak: hátha van valakije ott és azért teszi mindezt amit tesz. De a vér sosem válik vízzé.

Gery87 2025.07.25. 14:17:51

@Deak Tamas:

'94-es visszaemlékezése egy fiatalkorában szovjet ügynöknek (nyilván sose hazudnak, pláne az oroszok) aki mondott valamit Benesről ami addig fel sem merült.
Egyébként Kárpátalja szempontjából mindegy, mert nem ezen múlott volna.

ja amúgy meg apád faszát.

Húzzál gyónni te álszent vén barom.

Bili 2025.07.25. 14:37:04

@Gery87: Mond már el nekem, mitől ballib a ballib? Mert a Tisza is ballib te meg Tisza szavazó vagy. Vagy a Tisza mitől nem ballib?

Pont azt írtam, hogy Orbán pont hogy bizonyított és a szlovák meg a szerb nacionalistákkal kiegyezett, jó viszonyt ápol és a mygaroknak is sokkal jobb most, mint Orbán előtt. Tehát az Orbán a politikájával segített. Az a kérdés, hogy ukrajnában ez miért nem működött? És nem tudhatjuk mi lett volna ha nem Orbán van. Lehet még sokkal rosszabb lenne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 14:38:48

@Gery87: azért is volt a mondatom feltételes módban, tót barom. Tanulj magyarul és húzzál anyádra kúrni !

Tapi2021 2025.07.25. 14:55:19

@Bili: Ezek a mi problémánkat sem értik, hiszen számukra a határon túl nincsenek is magyarok, csak ukránok, románok...

Meg egyébként is, Ukrajnában élj úgy, mint egy ukrán. tudd a nyelvet, tanuld az ukrán történelmet, ukrán irodalmat...
Meg úgy általában így jártatok, hunyászkodjatok meg. Meg az anyaországi kormányok is.

És az EU is pont ezt gondolja!!!!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.25. 17:20:27

@Deak Tamas: jártam arra, szerintem cigány falu.
de lehet már keverem.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.25. 17:22:13

a kárpátaljai ún. magyarok elég nagy része (lehet többsége) cigány.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 18:11:39

@Alöksz Róz Unbanned: a kárpátaljai ún. magyarok túlnyomó többsége magyarnak vallja magát az ukrán népszámláláskor, ahogy talán meglepő módon a szlovákul beszélők jó része is.
Maximális tisztelet jár nekik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 18:19:52

@Tapi2021: és a második kérdéshez - igaznak véve az utódállami propagandát - felmerül : akkor ugyanez miért is volt probléma a soknemzetiségű Egészmagyarországon?
Ha még emlékszünk a módosi szolgabíró esetére.

Bili 2025.07.25. 19:20:51

@Deak Tamas: Köszi a blogbejegyzéseket!

Szerintem nem csak emiatt nem működött. Az a véleményem, hogy mind az ukrán, mind a román nacionalizmus valójában belliberális érdekeket szolgál. Nem igazi nacionalizmus, csak a nacionalizmus máza de valójában ballibek irányítása alatt. Ezért nem lehet kiegyezni velük és ezért vannak fasírtban Orbánékkel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 19:51:56

@Bili: inkább ők idomulnak a "ballibekhez", illetve, akikre célzol, ezekhez a csoportokhoz. Érdemes az összes ukrán címkés bejegyzést elolvasni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása