magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Hibásan szavaztak az emberek

A "hibásan szavazott a nép" érvet először 1990-ben olvastam, a kubai sajtóban.

1990 februárjában ugyanis Nicaraguában az 1979-ben fegyveres erővel hatalomra került és azóta folyamatosan hatalmon lévő szandinistáknak az az őrült ötletük támadt, hogy tényleg demokratikus választásokat rendeznek az országban, amin bárki részt vehet, azaz a szandinisták ellen addig amerikai segítséggel fegyveresen harcoló erők is.

S komolyan megcsinálták! Az eredmény: a szandinisták elvesztették a választásokat, az Egyesült Ellenzék - melyen minden irányzat jelen volt, még a szandinistákkal elégedetlen kommunisták is - pedig simán nyert, a jelöltjük az első fordulóban nyerte az elnökválasztást 55 %-kal, szemben a szandinista vezérrel, Daniel Ortegával, aki alig 40 %-ot kapott.

S a szandinisták átadták a hatalmat, amire tényleg senki se számított, legjobban az USA volt meglepődve ezen a váratlan fordulaton.

A kubai médiák viszont tomboltak. Ortega elvtársat azért nem akarták lehülyézni, de a narratíva az volt, hogy a nicaraguai nép tévedett, nem szavazott helyesen, s ma már sok nicaraguai nagyon sajnálja, hogy az ellenzékre szavazott.

Mondjuk odáig még a kubai kommunista médiák se jutottak el, hogy a nicaraguaiak fogatlan mucsai bunkók, akiket átvert az álhír-propaganda.

Egyébként Daniel Ortega ma Nicaragua ismét elnöke, 2007-ben ugyanis megnyerte az elnökválasztást és azóta is minden választást, de ez már más kérdés.

A lényeg itt: a liberális képzelet messze képes túlszárnyalni a kommunista fantáziát.

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1618225725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2023.10.17. 09:31:51

Jó régen a 80-as években Svájcban csináltak egy kutatást hogy mi az összefüggés a népszavazás eredménye és a kampányra költött pénzek között, és az jött ki, hogy csaknem 100% a kolleráció, azaz szinte mindig azt szavazzák meg, aminek a propagandájára több pénzt költöttek.

Vagyis ha az Egyesült Államok akarja, akkor azt szavaztathat meg elnöknek, akit csak akar.

Ami ezt korlátozza, az csupán az, hogy nem tudnak minden országra odafigyelni, és hogy a világsajtó birtoklása ellenére is a figyelem középpontjába kerülhet mindez.

Nicaragua esetén az lehet Ortega hatalmon, mert már nem érdekes.

Konkrét kérdésben: az emberiséget legalább 5000 év óta sátánista pszichopaták vezetik, és 5000 év óta a legfontosabb kérdés, hogy a nép ne akarja magát kormányozni, hanem az ellenségeitől várja az üdvösséget. Erről szó a történelem amióta világ a világ.

Tapi2021 2023.10.17. 10:11:38

Kubának egy szabad választás hogyne csípte volna a szemét.
Rossz példa.

Az emberek még esetleg nem az uralkodó hatalomra szavaznak, ha már szabad másra is. Igen, ez a "rosszul szavazás".
És tényleg, a mai ballibek is így gondolkodnak, ha nem kedvező az eredmény rájuk nézve.

Tapi2021 2023.10.17. 10:15:17

@ZorróAszter: "hogy a nép ne akarja magát kormányozni, "

Azon túl, hogy szabadon, titkos választáson megválasztjuk azokat, akik vezethetnek, még hogyan lehetne vezetni, kormányozni magunkat? Jobban.

Boldeone2 2023.10.17. 10:25:17

Van ilyen jelenség, de ez mindig egy szubjektív, oldalfüggő megítélése a valóságnak. A jövő mondja meg majd, hogy kinek volt az adott pillanatban igaza
Az elnyomó, diktatórikus rendszerek stabil képződmények, képesek többféle, hatékony eszközzel korlátozni a hatalomváltást.
A valós demokrácia jellemzője, hogy könnyű hatalomhoz jutni és azt el is bukni...

Az Orbán-rezsim nem ilyen, hiszen 9 évre betonozzák be a sajat közjogi méltatlanságaikat, aránytalan választasi rendszert alakítottak ki, a közmédiát pedig teljesen a propaganda szolgálatába állították

A társadalom szegényebb -tudatlanabb felét ezek a rendszerek profi módon tudják manipulálni, szofisztikált eszközökkel..

Rosszul szavazásra" kicsi az esély

Boldeone2 2023.10.17. 10:34:25

Egy jó pèlda Lengyelorszag, ahol - végre - sikerült elűzni a szélsőjobboldali, antidemokratikus kormányt, pedig azok is minden nemtelen eszközt felhasználtak a hatalom megtartása érdekében, mint Orbánék; csakhogy ott valódi ARÁNYOS választasi rendszer van, így mar a kis tarsadalmi véleményváltozásokat is mutatja a választási eredmény
Nálunk kikényszerített kétpártrendszert akar Orbán, a lex volner bevégezte a pluralizmust

A lengyeleknek sikerült jól szavazni. A fiatalabb, képzetebb, liberális, városi- fővárosi lakosság ( german Lengyelorszag ) legyőzte az idősebb, képzetlenebb, ultrkonzerv, valláskárosult, vidéki lakosságot ( orosz Lengyelország )

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 10:37:23

@Boldeone2:

Tehát az USA-ban, Angliában, Franciapországban hibás választási rendszer van?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 10:47:26

@ZorróAszter:

Ortega esetében van egy fontos szempont. A vallás.

Az első szandinista vezetés ugyan nem volt ateista, de szekuláris volt. A mostani viszont kőleményen katolikus.

Bevezették a kötelező hittant. Az abortusz szabályozása keményebb, mint Lengyelországban. Alkotmányos tilalom az egynemű házasságra. Szandinista megmondóemberek többet idéznek a Bibliából, mint Marxtól. Stb.

Szóval radikálisan változott Ortega és körének viszonya a valláshoz.

Az amerikai vallásos jobboldal emiatt ma már nem "komcsiként", hanem "keresztényként" keretezi Ortegát. Igen, balos keresztény, kicsit amerikaellenes, de keresztény mégis, szóval nem az ellenségünk. Az amerikai vallásos jobb pedig hatalmas erőt képvisel.

Boldeone2 2023.10.17. 10:56:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Eleve nem hasonló országok- ott több száz éves múltja van a demokráciának, az USA- ban, UK- ban kétkamarás a parlament, más a választási rendszer
Az USA- ban limitált az elnöki hatalom, 2 ciklusban
Az UK ban a pártok szavazással delegálják a jelölteket, lényegében semmilyen személyi hatalom nincs

Egy olyan fital demokráciában mint Magyarország, borzasztó káros az aránytalan választási rendszer

Az arányos rendszer az etalon, mint Németország, vagy akar Bulgária

Boldeone2 2023.10.17. 11:04:07

A lényeg: a demokratikus választási rendszer, a jó választási rendszer olyan, hogy könnyű legyen hatalmat váltani

Ahol egy rezsim bebetonozza magát hosszú időre, ott két dolog van:

- jogi eszközökkel, állami erőszakkal teszik és/vagy

- mélyállam kiépítésével, a média leuralásával

Ahol nincs autonóm társadalom, mint Oroszország, ott mindez nagyon könnyű, ahol csak részben autonóm, mint Magyarország, ott is ..

A kisember ezekben az országokban mindig rosszul szavaz, csak extrém összeomlás esetén fordul a zsarnokok ellen...

A "rosszul szavazó " az mindig a könnyen manipulálható kisember

Boldeone2 2023.10.17. 11:13:46

De, nem atomfizika ez! Bárki láthatja a saját szemével: Putyin 22 éve uralkodik lényegében, Orban meg 14 , de az is inkább 20-25 év, önkormányzati szinten azóta építi a mélyállamot

A 21. századi modern, elnyomó rendszerek a kevésbé fejlett országokban jól elműködnek a kisember szisztematikus manipulálásával
A jelszó ugyanaz: nyugat-, felvilágosodás-, és liberalimus- ellenes szisztematkus állami propaganda, ultrakonzervativizmus, nacionalizmus

Ez lényegében a szélsőjobboldali fasizmus és a szélsőbal bolsevizmus sikeres ideológiai összegyúrása

A manipulált kisember, egy manipulált, egyenlőtlen választási rendszerben nyilván rosszul szavaz...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 11:24:29

@Boldeone2:

Nyugaton nulla az autonóm társadalom. Oroszországban sokkal nagyobb mértékben létezik.

Tapi2021 2023.10.17. 11:46:08

@Boldeone2: Persze, mindenhol jobb, bármilyen példát hozunk, amíg nektek tetsző az eredmény.
Ugyan már.

Lengyelországban a legerősebb párt továbbra is a PIS. De sok lúd...

És nem a jobbak, felvilágosultabbak alakítanak kormány, nem a JOBBAK győztek, hanem a BIRODALOM, amelynek nagy a vonzereje.

Ahogy már írtam, amikor a Római Birodalom dominált és előnyösebb volt római polgárnak lenni, akkor az emberek jó része az akart lenni. Most az EU az épülő birodalom. Sokan, így a lengyelek most éppen többsége, meg inkább akarja élvezni a "római polgárságot", alárendeltként is a központi akaratnak, mint a lengyel szuverenitást, amiből pillanatnyilag semmi haszna.

Ez erről szól.

Tapi2021 2023.10.17. 11:51:49

@Boldeone2: Stabil kormányzás vagy állandó kormányválság. Melyik jobb?

Egyszerűen nyerni kell a választáson. Nem rinyálni. Azok rinyálnak, az aránytalanságról, akik nem képesek elég szavazót meggyőzni, hogy ők jobbak és rájuk kell szavazni!

Magyarán azt szeretnétek, hogy ROSSZABB, gyengébb, nem elég szavazót meggyőző ajánlatokkal is lehessen kormányozni. (Ideig-óráig.)
Csak azért, mert NEKTEK nincsenek elég jó ajánlataitok az emberek számára. Kormányozni viszont így is szeretnétek.
Ez a rinya, amit csinálsz, erről szól.

Gery87 2023.10.17. 11:53:54

@Tapi2021:

Ez arról szól hogy egy nyugatos, nyelveket beszélő, városi értelmiségi fiatalnak több köze van már egy nyugati mondjuk Brüsszeli berlini értelmiségi fiatalhoz, mint a tőle 5-30 Km-re lakó vidéki falusi nyugdíjas szakmunkáshoz!
Hiába lengyelek vagy nem lengyelek.

Más az életmódjuk a látásmódjuk, mások az érdekeik!
Más osztályba tartoznak!

Persze, ezt most nem igen lehet tematizálni, mert "komcsi" dolog úgyhogy kitalálták erre a jobboldaliak a "hazaáruló libsik" magyarázatot, a másik oldalon meg a "mucsai fogatlan paraszt" képét.
Mindkettő részigazság, mert csak így működik de attól még a teljes képet nem kapod meg vele.

Tapi2021 2023.10.17. 12:03:19

@Boldeone2: "A "rosszul szavazó " az mindig a könnyen manipulálható kisember"

Ne hamuzz! Ez duma, te is tudod. Nektek a rosszul szavazó - BÁRMLYEN RENDSZERBEN - az, aki nem rátok szavaz.

Hagyjuk a rizsát a mélyállamról, diktatúráról.
Győzzétek meg az embereket.

Lám, a lengyeleket is sikerült. Pénz, profizmus, külső segítség... kérdése. Csak el kell hitetni, hogy alárendeltként jobb élni, mint szuverénként. Meg az emberek értékrendjét kell megváltoztatni, hogy ezt akarják. Felszámolni a nemzetállamot, amihez előbb a nemzettudatot kell felszámolni, a hagyományos, keresztény értékrendet, vágyottá tenni a nyitott társadalmat, a központi/brüsszeli (washingtoni, berlini) irányítást. Cserébe nagyobb darab szalonnáért, a visszatartott pénzekért - lám, csak működött a sok éve gyakorolt kormánybuktató stratégia! -, a buksi simogatásért.

Ha ez így jó a népnek, lám, nyertek is, mint Lengyelországban.
Pedig ott is diktatúra van/volt szerintetek, meg konzi-keresztény-nemzeti mélyállam. Nem?

Tapi2021 2023.10.17. 12:10:18

@Boldeone2: "Ez lényegében a szélsőjobboldali fasizmus és a szélsőbal bolsevizmus sikeres ideológiai összegyúrása"

Francokat. Egyszerűen jobban vezetik tényszerűen, számszerűen igazolhatóan az országot.
A lúzer vesztesek fasisztáznak, diktatúráznak, mert ennyitek van.

Azért nem akarnak titeket az emberek - a többség -, mert fasizmus van, diktatúra, meg mélyállam...
Közben csak simán lúzerek vagytok, és ezért nem nyertek. Nincs jó ajánlatotok az embereknek.

De ezt elismerni, a magatok hibáját, emberi nagyságra vallana. Könnyebb diktatúrázni.
(Meg külföldi erőket bevonni.)

Tapi2021 2023.10.17. 12:18:35

@Gery87: "Ez arról szól hogy egy nyugatos, nyelveket beszélő, városi értelmiségi fiatalnak több köze van már egy nyugati mondjuk Brüsszeli berlini értelmiségi fiatalhoz, mint a tőle 5-30 Km-re lakó vidéki falusi nyugdíjas szakmunkáshoz!
Hiába lengyelek vagy nem lengyelek."

Igen, ez is benne van.
De ez az amit írtam: egyre gyengül a nemzettudat, a hagyomány, a "régi" értékek. És egyre többen adják ezeket fel, egyre többen lesznek nyitottak az új értékekre, új életmódra.

Vagyis lényegében pl. Soros és társai nem csak elégetik a milliárdjaikat, van valós - népátnevelő, tudatmódosító - eredményük is.
Kínálnak egy új világot. Ami aztán vagy jól sikerül vagy nem.

Boldeone2 2023.10.17. 12:26:00

@Tapi2021: Egyszerűen nyerni kell a választáson. Nem rinyálni. Azok rinyálnak, az aránytalanságról, akik nem képesek elég szavazót meggyőzni, hogy ők jobbak és rájuk kell szavazni"

- Marhaság! Ott ahol nagyon nincsenenek egyenlő feltételek, mint Oroszorszország, vagy Magyarország SOHA nem nyert az ellenzék, pont erről szól a diktatúra!

Ez olyan mint egy sportverseny, ahol előre kijelölt a győztes. Aki mögött 100x - os erőforrások vannak, ő írja versenyszabályokat, jelöli ki a bírót

Magyarország hibrid választási autokrácia, de a világon nem született még olyan tanulmány amely full demokráciának írja le
Téveszmések vagytok!

Boldeone2 2023.10.17. 12:30:24

@Tapi2021: Csak azért, mert NEKTEK nincsenek elég jó ajánlataitok az emberek számára"

- Ez totális hazugság! KIZÁRÓLAG az ellenzéknek volt jó programja !

Nagyon egyszerű: legyen gyökresen új választási rendszer és alkotmány! Soha többet ne legyen az orbánihoz hasonló partállam és elnyomó rezsim!

2014- ben egy arányos rendszerben Orbán vesztett volna, és nincs a NER hanem forog normál módon a politikai hatalom!

Boldeone2 2023.10.17. 12:38:13

@Tapi2021: Francokat. Egyszerűen jobban vezetik tényszerűen, számszerűen igazolhatóan az országot."

- Tényszerűen hazudozol! Az EU második legszegényebb országa vagyunk, Bulgária után, azaz: szarul vezetnek

Azért nem akarnak titeket az emberek - a többség -, mert fasizmus van, diktatúra, meg mélyállam...
Közben csak simán lúzerek vagytok, és ezért nem nyertek. Nincs jó ajánlatotok az embereknek."

Egyszer - ahogy Lengyelországban is megtörtént- felébrednek a buta és manipulált kisemberek is és elhajtják valahogy - lehet az utcán- az elnyomó rezsimet

Pont fordítva igaz: a társadalom tanultabb, polgáribb része nyugatos, liberális; a buta, tanulatlan vidék ( ott felétek...)
meg elhiszi a populista butaságaitokat !

Budapest soha nem lesz orbánista! Vágod?

Tapi2021 2023.10.17. 12:44:32

@Boldeone2: "Tényszerűen hazudozol! Az EU második legszegényebb országa vagyunk, Bulgária után, azaz: szarul vezetnek"

Csak azt a statisztikát hiszem el, amit...

Másrészről a HAZAI balos-libsi és a jobb-konzi (Orbán) kormányok alatti számokat vesd össze!
Különben te csalsz.

Tapi2021 2023.10.17. 12:51:27

@Boldeone2: "Budapest soha nem lesz orbánista! Vágod?"

Hosszú a történelem!

Ám lehet, hogy egyhamar nem lesz patrióta a főváros. Lehet, hogy készen áll arra, hogy egy Brüsszeli főváros alatt, az Európai Egyesült Államok egyik közepes városkája legyen, egy új tartományban, az egykori Magyarország területén, hűlt helyén.

Nem mondom, hogy nem lehet így is a jövőben. Hiszen brutális erők dolgoznak ezen, velünk szemben. Ti is.
Egy birodalom gravitációja mindig erős.

ZorróAszter 2023.10.17. 13:07:53

@Tapi2021:

"Azon túl, hogy szabadon, titkos választáson megválasztjuk azokat, akik vezethetnek, még hogyan lehetne vezetni, kormányozni magunkat? Jobban."

Úgy, hogy nem manipulálják a választásokon az eredményt a médiák olyanok, akiknek pénze van rá, de semilyen felhatalmazással sem bírnak. Pláne ha külföldiek, sőt maguk a gyarmatosítók.

ZorróAszter 2023.10.17. 13:11:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az amerikai közvélemény is bevesz mindent amit beadnak neki. Tehát Ortegáról is elhitethetnlnek bármit és az ellenkezőjét is.

Bárkiből csinálnak Amerika ellenségét, aztán öt per múlva a legnagyobb barátját.

Lásd pl. Pol Pot. És még sorolhatnánk.

Boldeone2 2023.10.17. 13:11:52

@Tapi2021: Orbánnak volt 14 éve, semmit sem javult a relatív pozíciónk, a többi keleti tagországhoz képest, sőt...

Ez egy demokrácia index sorrend:

en.m.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index

Látható, hogy közel állunk a hibrid rezsimhez, az EU parlament szerint egy hibrid választási autokrácia

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 13:14:16

@ZorróAszter:

Az amerikai vallásos jobboldal számára érték lett Ortega, a belpooitikai harcban, ennyi az egész.

Boldeone2 2023.10.17. 13:18:30

@Tapi2021: hvg.hu/eurologus/20230330_Az_EP_ismet_a_valasztasi_autokracia_hibrid_rendszerenek_nevezte_Magyarorszagot

Ezek a tények, de tényleg szellemi fogyatékosnak kell lenni, hogy ne lásd: ez nem csak egy kormány, hanem egy rezsimépítő hatalom

Ezért írnak mindent az alkotmányba - sehol a világon nincs ilyen- ezért dolgoznak minden eszközzel egy jöbőbeli kormány ellehetetlenítésén

Lényegében mindent ellopnak, fidesz kézre játszanak ami létezik az országban

9 évre bebetonozták a haverokat, konszenzus nélkül...

Tapi2021 2023.10.17. 13:19:09

@ZorróAszter: "Úgy, hogy nem manipulálják a választásokon az eredményt a médiák olyanok, akiknek pénze van rá, de semilyen felhatalmazással sem bírnak. Pláne ha külföldiek, sőt maguk a gyarmatosítók."

Ez irreális elvárás. Sosem volt, sosem lesz. Mindig lesz kampány, mindig fognak befolyásolni is, akik csak tehetik.
Nincs ország, ahol nem teszik. Az USA-ban csak erről szól minden választás!!!

Ezért adott az Isten ESZET az embernek, hogy tudjon szelektálni az infók között, és GONDOLKODNI, azon MI A JÓ neki!

Nem lehet mentség a szellemi restségre, hogy "de ezt írta a Zújság"!
A kedvencem. Mást meg nem néztem.

Tapi2021 2023.10.17. 13:21:39

@ZorróAszter: "Az amerikai közvélemény is bevesz mindent amit beadnak neki. Tehát Ortegáról is elhitethetnlnek bármit és az ellenkezőjét is.

Bárkiből csinálnak Amerika ellenségét, aztán öt per múlva a legnagyobb barátját."

Ez így van.
Akik hagyják, hogy birkaként vezessék őket, ide-oda.
De ők meg ne reklamáljanak aztán, hogy nem olyan lovat akartak.

Tapi2021 2023.10.17. 13:24:00

@Boldeone2: Látom próbálkozol. Mint írtam: egyrészt az országok összehasonlítása csalós, sőt, szinte nem lehetséges, annyira mások a szabályok. Pl. az adózás, támogatások, kedvezmények..., stb.

Másrészt, mint írtam: A MAGYAR kormányokat vesd össze, mert ERRŐL BESZÉLEK!

Gery87 2023.10.17. 13:24:41

@Tapi2021:

"De ez az amit írtam: egyre gyengül a nemzettudat, a hagyomány, a "régi" értékek. És egyre többen adják ezeket fel, egyre többen lesznek nyitottak az új értékekre, új életmódra."

Nálunk ez a gyengülés már Kádár alatt végbement!
A folyton emlegetett "kisember" vallástalan, nincsenek hagyományai és a nemzettudata is gyenge.

A jobboldal nem ezek miatt ("isten, haza, család") erős, ezek csak díszek, "fügefalevél" semmi több, jól hangzik és kész.
A jobboldali magyar ember nem jár templomba, nem hívő, nem ismeri jobban a hagyományokat mint a nem jobboldali, nem abortusz ellenes és nem vállal több gyereket sem.

Azért jobboldali mert épp most nem Kádár hanem Orbán képviseli a "nem változást" a hugymeleg akolt ahol megvédik a szörnyű dekadens nyugat változásaitól, amit se nem ért, se nem akar.

Nem akar változást és erre, ehhez kap egy olcsó, egyszerű világképet!

Tapi2021 2023.10.17. 13:26:36

@Boldeone2: "Ez egy demokrácia index sorrend:"

Komoly? Pontosan erre mondta Churchill, hogy csak azt hiszi el, amit maga hamisított!

Hiteles, ha az ELLENSÉGED mondja meg, szerinte milyen vagy.

Tapi2021 2023.10.17. 13:29:40

@Boldeone2: Te simán egy elvakult troll vagy. De durván.

Tapi2021 2023.10.17. 13:34:43

@Gery87: Neked is - mint mindenkinek, aki lenézi az embereket - azt tudom írni, hogy azért szavazunk erre a politikai tömbre, mert EZ A JOBB nekünk és az ORSZÁGNAK. És ez igazolható számokkal is. (Amik elől Boldi is elugrik, és zagyvál helyette.)

Vagy mondd meg, melyik eddigi MAGYAR ballib kormányzás volt jobb az országnak, mint az OV kormányok alatt?!

Tapi2021 2023.10.17. 13:40:03

@Gery87: "A jobboldal nem ezek miatt ("isten, haza, család") erős, ezek csak díszek, "fügefalevél" semmi több, jól hangzik és kész.
A jobboldali magyar ember nem jár templomba, nem hívő, nem ismeri jobban a hagyományokat mint a nem jobboldali, nem abortusz ellenes és nem vállal több gyereket sem."

Ebben is lehet valami. De ezzel együtt is igaz, amit az előbb írtam: még így is a jobb-konzi-kerdem. Fidesz-KDNP kormányzás volt a jobb a többségnek. Ezért szavaznak ide, akkor is, ha ideológiailag nem elkötelezettek.

De vannak gyerekeik, kapnak támogatásokat, adókedvezményeket, stb. Vagyis jobban élnek.
Ha erre még rájön, hogy nagyobb biztonságban érzik magukat, jobban szeretik a stabilitást, a bevándorló mentességet, a hagyományos erkölcsöt..., stb., az még plusz érv a kormánypártok mellett.

Gery87 2023.10.17. 13:41:00

@Tapi2021:

Én értem.
Csak elmondtam szerintem miért van ez!

Gery87 2023.10.17. 13:43:29

@Tapi2021:

"Vagy mondd meg, melyik eddigi MAGYAR ballib kormányzás volt jobb az országnak, mint az OV kormányok alatt?!"

Miért kéne bárminek jobbnak lenni hogy a mostani szar legyen?
Úgy nem lehet valami szar hogy más is az?

Neked is mondom: az hogy valaminél van fosabb, vagy potenciálisan fosabb, nem ment fel azt aki szar és pláne nem lesz tőle jobb!

Gery87 2023.10.17. 13:48:33

@Tapi2021:

"De vannak gyerekeik, kapnak támogatásokat, adókedvezményeket, stb. Vagyis jobban élnek."

Már aki..
A nagy osztogatásra meg azért ráfáztunk rendesen.

"Ha erre még rájön, hogy nagyobb biztonságban érzik magukat, jobban szeretik a stabilitást, a bevándorló mentességet, a hagyományos erkölcsöt..., stb., az még plusz érv a kormánypártok mellett."

Ezt Bircának is mondtam már, hogy ennek ellenére semmivel nem kevésbé másabb a "sorosista buzi libsi" vezette régió többi állama! Ahol ugyanez van.
Picit még jobb is az élet.
Akkor mire fel a 13 év kétharmad és a NER?
Arra volt jó hogy szarrá lopják magukat és leépítsék a jogállamot.
Ahol meg nincs NER, ott se rosszabb.

Tapi2021 2023.10.17. 14:23:35

@Gery87: "Neked is mondom: az hogy valaminél van fosabb, vagy potenciálisan fosabb, nem ment fel azt aki szar és pláne nem lesz tőle jobb!"

Ez is kitérő válasz! :-(

Tapi2021 2023.10.17. 14:30:31

@Gery87: "A nagy osztogatásra meg azért ráfáztunk rendesen."

Amennyiben?

Ha a költségvetésbe betervezett - és miért ne tervezték volna, hiszen JÁR NEKÜNK - EU-s pénzeket nem tartják vissza Magyarország ellenségei, - akár jobbról, akár balról -, mert felismerték, hogy a gazdasági KÁROKOZÁS segíthet nekik kormányt buktatni, akkor mi gondunk lenne?

Ömlik a külföldi befektetés az országba. Az USA érdekében hozott szankciókat átvészeljük..., stb. Semmi zavar nem lenne, ha az ELLENSÉGEK nem élnének vissza a hatalmukkal.

Amiért remélem, az itthoniak és a külföldiek is, egyszer megfizetnek!

ZorróAszter 2023.10.17. 14:36:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az amerikai vallásos jobboldal számára érték lett Ortega, a belpooitikai harcban, ennyi az egész."

Mert azzá tették. Ha arra lett volna szükség, akkor maradt volna kábítószercsempész kannibál, aki veri az anyját és a kutyáját.

ZorróAszter 2023.10.17. 14:41:30

@Tapi2021:

"Ezért adott az Isten ESZET az embernek, hogy tudjon szelektálni az infók között, és GONDOLKODNI, azon MI A JÓ neki!"

Tény kérdés, hogy a többségnek, akik meghatároznak egy választást, nincs ennyi esze.

Ha esetleg a többségnek lenne, vagy nagyobb lenne, akkor a manipuláció is kifinomultabb lenne. Pont annyira, ami a választási eredményeket még éppen garantálják.

A helyes magatartás, hogy a médiáknak azt se szabad elhinni, amit kérdeznek.

Legkevésbé az állítólagosan nekünk szóló médiáknak nem, mert őket célzottan a mi félrevezetésünkre hoztak létre.

Tapi2021 2023.10.17. 14:45:23

@Gery87: "Ahol meg nincs NER, ott se rosszabb."

Ez szubjektív. Kinek mi a rossz?

Annak a lengyelnek például most, aki a lengyel szuverenitás, hagyományok, (akár kulturális-civilizációs) kereszténység, stb. ellenében arra szavazott, hogy legyen az országának egy brüsszelita, utasításokat híven teljesítő kormánya, annak pl. most még jobb is lett az ő kis élete.
Végre.

Tapi2021 2023.10.17. 14:50:57

@ZorróAszter: "Mert azzá tették. Ha arra lett volna szükség, akkor maradt volna kábítószercsempész kannibál, aki veri az anyját és a kutyáját."

Hát persze. Úgy csavarják ki és el az igazságot hazugsággá, ahogyan akarják - főleg, ha az állami és magán média is egy követ fúj. Éppen ahogyan Szaddámmal tették, meg a magyar és az (ex)lengyel kormánnyal, személyesen Orbánnal is.

Ehhez nekik is nagy segítség, ha vannak helyben is olyan elvetemült, elvakult hazudozó fanatikusok, mint nálunk pl. Boldi és hasonszőrű társai. Akik szolgáltatják a hazugsághoz a "hiteles" muníciót. :-(

Tapi2021 2023.10.17. 14:55:26

@ZorróAszter: "Tény kérdés, hogy a többségnek, akik meghatároznak egy választást, nincs ennyi esze."

Hát, ezzel kapcsolatban én sem vagyok mindig optimista.

"Ha esetleg a többségnek lenne, vagy nagyobb lenne, akkor a manipuláció is kifinomultabb lenne. Pont annyira, ami a választási eredményeket még éppen garantálják."

Garantálni nehéz, de befolyásolni mindenképp tudják.

"A helyes magatartás, hogy a médiáknak azt se szabad elhinni, amit kérdeznek.

Legkevésbé az állítólagosan nekünk szóló médiáknak nem, mert őket célzottan a mi félrevezetésünkre hoztak létre."

Ezért olvasok, nézek 90%-ban ellenzéki felületeket! Ez segít.

Gery87 2023.10.17. 15:43:42

@Tapi2021:

Nincs kitérés, mondtam én bárkikor hogy "me gyurcsány jobb vót?" nem mondtam.
De ettől még a NER se lesz jobb.

Gery87 2023.10.17. 15:51:58

@Tapi2021:

"Annak a lengyelnek például most, aki a lengyel szuverenitás, hagyományok, (akár kulturális-civilizációs) kereszténység, stb. ellenében arra szavazott,"

Ezt ti látjátok így hogy ez ellen szavazott.

Az EU-ról meg sokadjára mondom el hogy az egy "ateista libsi demokrata tőkés gittegylet"
A NATO meg egy amcsi katonai tömb, ők dirigálnak, pont.

Akinek ez nem tetszik, az lépjen ki!

Teljesen felesleges ezen nyammogni, mert nem fog változni.
vagy így marad vagy szétesik.

Tapi2021 2023.10.17. 16:11:27

@Gery87: "De ettől még a NER se lesz jobb."

Ez nem érzés kérdése, számoké, valós eredményeké!

Tapi2021 2023.10.17. 16:16:55

@Gery87: "Ezt ti látjátok így hogy ez ellen szavazott."

Hát, tudod, lehet azzal takarózni, hogy én csak pl. a Momentumra szavaztam, csak valahogy mégis Dobrev Klárának lett kormánya ez által!!!!

Vagy, hogy én keresztény vagyok de XYZ ok miatt inkább a keresztények ellenségeire szavaztam, mert...

Most ez van Lengyelországban.

Jó lengyel vagyok én, csak éppen kiveszik a kezünkből a saját országunk, sorsunk irányítását.
Ez abban az esetben persze nem gond, ha valakinek eleve ez a jó.

Tapi2021 2023.10.17. 16:19:15

@Gery87: De majd meglátjuk mit hoz a jövő. A mai döntések jövőbeli gyümölcseit.

Boldeone2 2023.10.17. 16:37:44

@Tapi2021: "Hát, tudod, lehet azzal takarózni, hogy én csak pl. a Momentumra szavaztam, csak valahogy mégis Dobrev Klárának lett kormánya ez által!!!!"

- Ezt is ti, a Fidesz baxta el, ember, azzal, hogy ellehetetlenítette a válsztási rendszert- kénytelenek a pártok összállni, az aránytalan és manipulált választási rendszerben!

Boldeone2 2023.10.17. 16:43:46

@Tapi2021: Vagy mondd meg, melyik eddigi MAGYAR ballib kormányzás volt jobb az országnak, mint az OV kormányok alatt?!"

Hagyjuk mar a baromságokat! Az átlagos gazdasági növekedés semmivel sem magasabb, mint a ballib kormányok idején, pedig akkor volt egy valódi, ciklikus világválság is
Orbannak 12 évig özönlöttek az EU - pénzek, nulla volt szinte az euro kamat, és EU - konjunktúra volt!

Egy nagy SZAR amit 14 év alatt elértek, forint - olcsítással, nagy inflációval, manipiulált makroszámokkal!

Boldeone2 2023.10.17. 16:48:21

@Tapi2021: Te simán egy elvakult troll vagy. De durván."

- te meg hülye vagy, de durván!

Pár hónapja bevallottad, hogy a rezsim által fizetett újságíró vagy. A választás után már nem kellettél, végül egy másik újságnál helyezkedtél el...

Akkor, ki is a fizetett troll???:)

Boldeone2 2023.10.17. 16:53:46

@Tapi2021: Látod- ahogy szinte mindig - most is nekem lesz igazam, nem lesz béke :

index.hu/kulfold/2023/10/17/szijjarto-peter-orban-viktor-vlagyimir-putyin-peking-energia-kina-oroszorszag-foldgaz-koolaj/

Bulgária kiszúr az oroszokkal jobb kapcsolatot ápoló országokkal

Gery1987 2023.10.17. 17:25:58

@Tapi2021:

"Ez nem érzés kérdése, számoké, valós eredményeké!"

Nem látom őket.
Azt látom hogy szórták a pénzt haveroknak.
Uniós és közpénzt.
baromságokra.

Itt meg egy szaros utcát nem tudnak leaszfaltozni.
Ha meg nincs uniós pénz megáll az élet.

ZorróAszter 2023.10.18. 08:30:39

@Tapi2021:

"Ezért olvasok, nézek 90%-ban ellenzéki felületeket! Ez segít."

Ez segíthetne, ha ellenzéki sajtó létezne, csak be lenne szűkítve.

De valójában nincs. Nekik is megmondják, hogy hogyan szabad bírálni, és hogyan és mit nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.18. 08:41:30

@ZorróAszter:

Csak kemény diktatúrákban igaz, hogy mindent egy kéz irányít. Pl. Kubában nem lehetsége megírni semmit, mert tényleg minden média így kézben van. Vagy nálunk Kádár alatt.

De ez nyugaton sincs így. Az persze tény, hogy van egy elvárás, s ezt a médiák zöme elfogadja. Spanyolországot ismerem a legjobban. Tény: a spanyolmédiák 90 % ugyanazt mondja, apróbb eltérésekkel. De még ott is van 10 % "szélsőséges" média, mely mást mond: van szélsőbal és szélsőjobb.

Tapi2021 2023.10.18. 15:43:06

@Boldeone2:
Ja, mindig más a hibás.

És nem az, hogy pl. ha kis rétegeknek kínáltok valamit - pl. az LMBTQ életmódot szeretőknek, akkor KEVÉS LESZ a szavazótok is!!!

Olyat kell ajánlani, amit SOKAN akarnak!!!

A Fidesz-KDNP ezt csinálj. Ti meg csak rinyáltok.

És ne, rétegpárt ne legyen kormányon! Ott legyen(ek), ahová a kapott szavazatok alapján tartozhat(nak). A helyükön, amekkora igény mutatkozott rájuk.
Ehhez persze KÜLÖN meg kéne őket méretni a választásokon!!!
Hogy kiderüljön a valós igény és támogatás irántuk.

Most pár fős pártocskák sírnak, hogy azért nem kormányozhatnak, mert a gonosz Fidesz....

Tapi2021 2023.10.18. 15:44:23

@Boldeone2: "Orbannak 12 évig özönlöttek az EU - pénzek, nulla volt szinte az euro kamat, és EU - konjunktúra volt!"

Szárnyaltunk is, mint a rakéta. Nézz VALÓS számokat!!!

Tapi2021 2023.10.18. 15:45:53

@Gery1987: Mozdítsd el a fejedet jobbra is, balra is, úgy többet látsz!

Tapi2021 2023.10.18. 15:55:02

@Boldeone2: Nem, nincsen összefogási kényszer. Sehol másol nem fognak így - a választás ELŐTT! - össze ideológiailag teljesen különböző kis pártok, csak azért, hogy kormányozhassanak.
Csak nálunk vegyül a szar a májjal a hatalomért.

Választás UTÁN szoktak koalázni, ha tudnak. Lásd a lengyeleket vagy bármely másik normális országot!

A kis párt a SAJÁT ÉRTÉKEIHEZ ragaszkodik, azzal méreti meg magát! Aztán, ha tud, beáll egy koalícióba vagy tudomásul veszi, hogy kevés választónak van rá igénye, és lobbizik értük, ahogy kell/tud.

Ilyen, hogy együtt indul a választáson széljobbtól, szélbalig mindenki, és egyik sem méretteti meg magát valójában, hanem együtt tolnak az emberek elé egy biankó csekket, hogy mi lenne (vagy nem), ha győznének, csak itt van.

Gery87 2023.10.18. 19:36:36

@Tapi2021:

Szerintem többet láttam mint gondolod:)

Billy Hill 2023.10.19. 16:22:54

(Hibás szavazás kapcsán eszembe jut egy német szóvicc, ami valamikor az első Merkel-kormány idején járt körbe:

Egy német lakásban csörög a telefon:
- Hallo, Hans Schmidt.
- Ach, Entschuldigung...! Falsch gewählt!
- Kein Problem! Wir haben alle falsch gewählt...

ZorróAszter 2023.10.19. 17:17:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"De ez nyugaton sincs így. Az persze tény, hogy van egy elvárás, s ezt a médiák zöme elfogadja. Spanyolországot ismerem a legjobban. Tény: a spanyolmédiák 90 % ugyanazt mondja, apróbb eltérésekkel. De még ott is van 10 % "szélsőséges" média, mely mást mond: van szélsőbal és szélsőjobb."

Bizonyos jelekből világosan látszik, hogy van központi irányítás. Akkor a legfeltűnőbb, amikor valami irgalmatlan baromságot írnak elő, amit még a legócskább bulvárlapnak se szabadna közölni, mégis közli mindenki.

Ilyen a húgyszak a MIR űrállomáson, a ricin-kamu, az iraki katonák által kiborított inkubátorok, és lehetne sorolni.

Vagyis a lapok írogathatják a saját baromságaikat irányzattól függően, de amit muszáj központilag leközölni az kötelező, amit meg tilos szóba hozni, arról meg kuss van.

Akit senki nem olvas, az tényleg szabadon írhat bármit. Mint ahogy a Queen koncerten a fortisszimó alatt mindenki szabadon ordíthatja, hogy Dögöljön meg Kádár.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása