magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kik nyertek?

Kik nyerték a lengyel választásokat?

A lenti kép mindent elmagyaráz: az ünneplő támogatók zászlóinak fele nem lengyel, hanem európai és homoklobbista.

Pofon az egész egy alapvető magyar jobboldali tévhitnek: hogy a nyugat mindenképpen a baloldal oldalán áll. Pedig nem, mint itt is látható.

A de facto győztes KO - a Polgári Koalíció lengyel rövidítése - minden mai nemzetközi besorolás szerint jobboldali, alapvetően kereszténydemokrata párt. A KO teljesen azonos profilú, mint az átlag nyugat-európai jobbközép pártok, sőt egyes modern kulcskérdésekben egyenesen "jobbra" áll tőle: pl. a KO csak az egyneműek élettársi kapcsolatát támogatja, a házassági jogukat nem.

Valójában a lengyel parlamentbe bekerült 5 párt közül 4 egyértelműen jobboldali, egyedül az NL (= Új Baloldal) nem sorolható, de az is inkább progresszív-liberális, talán csak az egyik frakciójuk, a Lewica Razem - a magyar olvasó onnan ismerheti őket, hogy a választások előtt a Partizán egész intrejút készített egyik képviselőjükkel, lásd itt - esetében beszélhetünk ténylegesen is baloldali értékekről.

A dolog annyiban jó, hogy segít tisztázni a fogalmi zavart a "jó jobboldal" és "rossz baloldal" kérdésében.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3518236397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2023.10.17. 12:39:24

Igaz, a jobb-bal felosztás már hazai viszonylatban is csak képletes, azért használjuk, mert nincs jobb a megkülönböztetésre. Nemzetközileg meg pláne.

A valós elhatárolások nem itt vannak, hanem konkrét eszmék, konkrét ügyek mentén. Globalista-szuverenista, keresztény-pogány, bevándorlás párti-ellenző, stb.

Ezért van az is, hogy elvileg azonos értékrendet valló pártok, - mondjuk két keresztény - is ellenségek és inkább az ideológiailag távolállókkal fognak össze, a másik ellen, mert a konkrét ügyekben nagyon mást akarnak, vallanak. Ez történik.

Ezért van az, hogy nyugati jobboldali-kerdem.-konzik inkább akarnak nálunk is egy ex-kommunista bagázsból álló, Apró-Dobrev-Gyurcsány klán vezette jobb-konzi-kerdem. ellenes kormányt, mint azt, amellyel valójában szinte azonos ideológiai táborban vannak. Orbánékat.

Mert az eltérő nézeteken túl ott van a mindent valójában mozgató ÉRDEK. És annak különbsége.

És az érdek mellett sokaknál az ideológia nem számít semmit. Ezt látjuk.
Ha az azonos, szinte testvér párt mást akar, a valódi ellenség meg támogat, akkor az utóbbival fognak össze.
A politika nem a barátságról szól, hanem a pőre érdekekről.

_Neville 2023.10.17. 13:21:23

Mert ezek a nyugati "jobboldali konzervatív" pártok már rég nem azok, csak bitorolják az elnevezést. Adenauer felkelne és meglátná, mi lett a CDU-ból, inkább feloszlatná az egészet.

Boldeone2 2023.10.17. 13:27:22

A jobboldal legyen nyugatias, euroatlanti, liberális - akkor semmi probléma nincs! Lehet örülni a lengyel választasi eredményeknek! Obán egyedül marad a vétópolitikával, le fogják nyomni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 13:28:22

@_Neville:

Én ezt másképp látom.

A konzervatív eszme sose ért semmit. Ez mindig csak reakció volt, azaz sose voltak gyökerei.

Ami csak reakció, az meg komolytalan.

Szóval nem elromlott a jobboldal, hanem sose volt jó. Legfeljebb ez nem volt korábban ennyire látható.

Ha ma élne Adanauer, szivárványzászlót lengetne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.17. 13:30:18

@Boldeone2:

S minek olyan "jobboldal", mely ugyanazt mondja, mint a "baloldal"?

Ez olyan akkor, mint a keletnémet többpártrendszer volt: 5 párt mondta ugyanazt.

Gery87 2023.10.17. 13:31:48

@_Neville:

A baloldalinak mondott pártokra ugyanígy igaz ez, semmi "szocialista" nincs a többségükben.

De ez nem meglepő.
Elvtelen gazemberek ezek!
És nem is akarják hogy elvek mentén történjen a politika a lényeg hogy "mindent bárhogy" lehessen tematizálni és ők tematizáljanak!

Tapi2021 2023.10.17. 14:59:59

@_Neville: "Mert ezek a nyugati "jobboldali konzervatív" pártok már rég nem azok, csak bitorolják az elnevezést. Adenauer felkelne és meglátná, mi lett a CDU-ból, inkább feloszlatná az egészet."

Ide illik Jézus egyik mondása: "Gyümölcséről ismerszik meg a fa." (Nem a feliratáról!)

2024 2023.10.17. 15:00:32

Kik nyertek? A globalisták.
Kik vesztettek? A szuverenisták.

Kár volt még ki is hangsúlyozni a Polgári Platform jobboldaliságát, hiszen nem az. Jobbliberális lenne, de csak elvben. Gazdaságpolitikai kérdésekben talán és megint csak elvileg. De társadalmi elképzeléseit tekintve egyértelműen a globalista maintreammel fúj egy követ, így pedig még véletlenül sem tekinthető jobboldalinak. Sőt: mivel a balt manapság a globalista áramlattal lehet azonosítani, így nyugodtan kijelenthető: a KO baloldali alakulat. Önfeladásával és betagolódásával azzá vált. Az Európai Néppárt összes tagpártja meghasonlott alakulat, amelyek a haladók törekvései előtt meghajolva, félelemből, tartva a megszégyenítéstől, a retorzióktól, saját maguk lúgozták ki magukból a valódi jobboldali, konzervatív értékeket.

Vesztettek a szuverenisták - habár bőven tettek azért, hogy veszítenek. Lásd a 40 év alatti nőkbe való belerúgást a telje abortusztilalommal. Ha nem akar gyereket a nő, de "megtörtént a dolog", legyen meg a döntéshez való joga. Hogy életképtelen csecsemőket legyen kötelező világra hoznia az anyának, hogy legalább megkeresztelve temethessék el. A Fidesz ennél okkal okosabban politizál, de hát ezért is tölti immáron negyedik ciklusát sorozatban.

Győztek a globalisták, a wokehaladárok lengyel megfelelői és a naiv hülyék, lásd Harmadik Út. Nem lesz abból harmadik, mert csak kettő van. A harmadik út keresőiként a koalíciókötéssel a Brüsszelnek mindenben megfelelő globalista utat választják. Balfaszok.

Ugyanakkor még ha fel is áll a Tuskó-kormány, piszok nehéz dolga lesz. Elsősorban nem is az erős ellenzéke miatt. A mézeshetek gyorsan elmúlnak, hamar beköszön a fájdalmas valóság. Az egy dolog, hogy jönni fognak a fejlesztési pénzek, lehet neki örülni. De a nép érdekében kell kormányozniuk, ami egy ideje jó sok ügyben a Brüsszellel való ellenszegüléssel egyenlő. Ha csont nélkül kiszolgálják Amerika és a tagállamokat a legkisebb szuverenitásuktól is megfosztani akaró birodalomépítő Brüsszel érdekeit, gyorsan elveszítik a támogatottságukat. Kínszenvedés lesz a kormányzásuk, mint a szocialistáké itthon 2006 után, vagy a 2020-ban Ficót váltó bukott szivárványkoalícióé. De említhetném a balfasz német jelzőlámpa koalíciót is. Hol van a kormánypártok támogatottsága két év után? A PiS csak hátradől és vár.

Jó esély van rá, hogy el fogják baszni. A Brüsszel és Varsó közti egyik első erőpróba az ukrán mezőgazdasági termékekre bevezetett tilalom lesz. Amennyiben Tuskó hajlandó felmondani, a lengyel gazdák morcik lesznek, annak borítékolható következményeivel. És szépen jönni fog a többi uniós ultimátum, ami nehéz helyzetbe fogja hozni a hiperunionista kabinetet.

Tapi2021 2023.10.17. 15:08:11

@Boldeone2: Nincs vétó politika!

Egyet nem értési JOG van!

Mégpedig azért, hogy egyik országot se lehessen LEURALNI, DIKTÁLNI NEKI, ha NEM ÉRT EGYET valamivel!!! (Pl. az USA hatalmának és geopolitikai ÉRDEKEINEK kiszolgálásával a saját népeink érdekeivel SZEMBEN...)

Csak ezt a nyugati demokraták, jogállam fetisiszták nem szeretik. Már mint, ha élnek is vele azok, akik tényleg nem értenek egyet valamivel.

Miért őrjöngenek ilyenkor a demokraták, jogállamiság-hívők? Ha valaki él a JOGÁVAL???
Ez sokat - mindent - elmond a demokrácia és jog felfogásukról!

Ahogy az is, hogy rögtön ezen jog MEGKERÜLÉSÉT, KIJÁTSZÁSÁT, eltörlését akarják és csinálják is, amint adott ország nem állt be a sorba és nem úgy szavaz ahogy parancsolják.

Tapi2021 2023.10.17. 15:10:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ez olyan akkor, mint a keletnémet többpártrendszer volt: 5 párt mondta ugyanazt."

És ma ez a nyugati "demokrácia" és jogfelfogás!!!

Bayer mondta egyszer, hogy észre sem vettük, de a SZU mára nyugatra költözött.

Tapi2021 2023.10.17. 15:13:00

@2023: "Kik nyertek? A globalisták.
Kik vesztettek? A szuverenisták."

Röviden.

Tapi2021 2023.10.17. 15:23:41

@2023: Egészen pontos.

Annyit tennék hozzá, hogy közutálat mellett is ki lehet húzni egy ciklust. És az ember úgy működik - kognitív disszonancia -, hogy nem szívesen látja be, ha elbaltázta. Ezért a jelentős szavazótábor csak lassan amortizálódhat. Hiszen az ő döntésük volt.

Majd ott lesznek bűnbaknak minden kudarcért a PIS, a jobbosok, nácik.

Alig hittem, de pl. éppen tegnap láttam egy cikket, amelyben arra hivatkoztak, hogy azért rossz a buszközlekedés az egyik ellenzéki kormányzású településen, mert 2019-előtt az akkori fideszes vezetés...
És a tábornak ez elég is.

Tapi2021 2023.10.17. 15:28:31

@2023: A PIS helyében tennék egy ajánlatot a harmadiknak: 51-49 arányban átengedjük nektek a minisztériumok, pozíciók csaknem felét. A min. elnököt mi adjuk, cserébe a 14%-otokért.
Ilyen ajánlatot a KO nem fog adni.
Aztán ki tudja...

Boldeone2 2023.10.17. 16:14:07

@Tapi2021: Mégpedig azért, hogy egyik országot se lehessen LEURALNI, DIKTÁLNI NEKI, ha NEM ÉRT EGYET valamivel!!! (Pl. az USA hatalmának és geopolitikai ÉRDEKEINEK kiszolgálásával a saját népeink érdekeivel SZEMBEN...)"

- Na, persze... Ez a Putyin által az európai szélsőjobboldalnak tollbamondott, orosz propagana! Az USa csak Európával erős, illetve fordítva is igaz
Össze kell tartani a demokratikus országoknak

Oroszország nincs kizárva, csak alakuljon demokratikus országgá, adják ki Putyint a nemzetközi bíróságnak. Jöhet Navalnij

Egy gyilkossal nincs alku! Orbán azt teszi....

2024 2023.10.17. 16:20:19

@Tapi2021: Harmadik utasok határozottan kijelentették, hogy nem kívánnak a PiS-el kormányozni, semmi szín alatt. Szerintem ebben még az is benne van, amit te írtál javaslatként.

Olvastam, hogy a Harmadik út sokaknak menekülőutat jelentett az urnáknál. Azoknak, akik nem akartak se erre, se arra a tömbre szavazni. Csakhogy a kis butusok számára valahogy nem volt világos, hogy pártjuk még a választások előtt jóval letette a garast a KO mellett, vagy legalábbis a PiS ellen. Tisztára, mint nálunk az "újbaloldal" egykori és mai pártjai (Együtt, LMP, Momentum) akik összegyúrcsányozódtak.

A Harmadik utas: a Halál.

Boldeone2 2023.10.17. 16:30:00

@Tapi2021: Az EU a plurális, liberális demokráciák szövetsége, Orbán pedig folyamatosan szemben megy az európai konszenzussal, gyengíti a konszenzusos politikát
Miért nem tud valódi, önreflexióra és konszenzusra képes államférfi lenni?
Az amerikai barátja majdnem teljesen szétverte az EU -UsA szövetséget, de szerencsére elbukott...

A fő kérdés az, hogy milyen világot akarunk? A liberális, plurális Európárt, ehhez tartozik az atlanti együttműködési megállapodás, és az európai gazdasági unió

Ezzel szemben áll a kínai és orosz vazallus státusz, ami nem kecsegtet sok előnnyel

Független ország nincs. Választások vannak: jó és nem igazán jó között

Kína még SEHOL a fölkerekségen nem teremtett jólétet, ezzel szemben az EU sikersztori. Lsd : Lengyelország

Ez az egy " elit osztály van" itt kell elit tanulónak lenni, nem pedig az osztály legrosszabb gyerekének lenni ( Orbán)

élveteg 2023.10.17. 20:20:42

"Jöhet Navalnij" aha..... Az orosz föld kincsei meg meg mehetnek kifele szarérhugyér Csak az orosz nem hülye ám inkább elnézi hogy az orosz elit lenyulja a lové egyrészét a másikat meg szétosszák ,mintha az egész menne kifele az orosz meg a puszta seggén ülve bámulhatná a moszkvai buziparádét és üdvüzült mosollyal megállapítána demokrácia van

gigabursch 2023.10.17. 20:44:57

@2023:
A harmadik út ebben az esetben a hazai Centrum Párt, annyi eltéréssel, hogy bejutottak a Szejmbe.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.18. 13:47:21

Kár hogy nem előbb írt Max erről, mert a jóslatom bejött volna a lengyel választást illetőleg.
Nem követem a lengyel belpolitika mediatizált formáját, semelyikét sem (nincs értelme. Ha kívülről néznéd a magyar mediatizált közéletet, rettegve összebújó, menekülni vágyó ártatlanokat látnál, az utcán döngő csizmák hallatára, meg hasonló valós dolgokat) viszont az ősforrással, a "lengyel választóval" sokat érintkezem.
Lengyelország most érkezett meg 2002-be, még ez a választási eredmény is pontos tükörképe annak, mennyire analóg minden az akkori helyzettel.
- Ahogy nálunk ma, most nőtt fel Lengyelországban is az első olyan nemzedék, amelynek "evidens" hogy nem nyomorog, nem kell hóvégén kínlódni, hanem jön az ájfon oszt veszem sokszázezerért. Nálunk totál analóg az autógyári munkás felmenős Nagy Blanka, vagy Lilike akinek az anyja szegény országban éhen halna azzal a kócsolással vagy mi a franccal. Közös, hogy mind azt hiszi, hogy van pénze, és van esze is. Lengyelországban még külön tehernek ott van a londynerek tömege: mivel onnan is a sokkal gyengébb képességűek vándorolnak ki, ott is ugyanaz a duma, hogy mért nincs ugyanúgy százmillió fontos bér Varsóban mint Londonban. (Mér, mer az alma nem körte.)
- A mandiner kommentelői nagyon meglepődtek a lengyel feminista picsával készült interjún, el kell szomorítsam őket, mert ez a nőtípus arrafelé nagyon is jellemző. Nálunk a femnista a bszatlan, lógóhajú kövér bölcsészpcsa, ott pont fordított a helyzet, a rengeteg szép nő túl hamar kimaxolja az életet, lelkileg eszméletlen hamar ki tudnak égni, és akkor még mellé a vodkaalapú alkoholozmus. Teljesen extrém módon le lehet épülni, nekem van egy tökéletes gyönyörű Sophia Loren hasonmás ismerősöm aki totál agyabeteg, Orbán miatt szavaz Tuskra. Nem vicc. Természetesen a fordított oldalon is igaz mindez, én már indultam nemszomjas lengyelekkel visszafoglalni Lwówot, de csak a hetes buszmegállóig értek.
A legsúlyosabb hibát a PiS ott követte el hogy nem engedte átcsörtetni a belarusz határra érkező sáskahadat Ha megfigyelitek, csak azokban az országokban működik helyesen a migránsvészcsengő, ahol kulturális elevenség az oszmán birodalom és ami azzal jár. A lengyelek oszmánképe egy bugyuta birodalom, amit mi győztünk le sokszor dicsőséggel, és a belarusz határ történései is ezt a narratívát erősítik.
Ami a leghasznosabb forgatókönyv lenne: egy Tusk-kormány, amely "hazahozná" az EU-s pénzeket és utána amúgy nem történne semmi, a lengyel gazdasági "csoda" ugyanaz, ami nálunk, unortodox gazdaságpolitika alapozta azt a jólétet amit az ottani pankotaililik már természetesnek vesznek. Külpolitikailag nagy szerencse lenne, ha Lengyelország elszenvedne az utolsó nagy seggnyalt USA-tól azt az ütést, amit 39-től a franciákkal és angolokkal elszenvedett. Emlékszünk, se Macron, se a borzashajú fasz, se Shunak nem erőlteti nagyon a varsói vizitieket, gondolom megkapták mindig informálisan a megfelelő mondatokat.
Ha meg majd tönkrebasszák a saját országukat, majd fogadjuk be a menekülteket, ámbár ez nehezebb közös határ híján. A befogadás nem is annyira miattuk, hanem a mi saját arcunk miatt fontos.
Nem sok remény van mondjuk. Átadom Horthy Miklósnak a szót :"során bőven került alkalmam arra, hogy bizalmas körben elbeszélgessek az ország vezető személyiségeivel, így az elnö- kön kiül Rydz-Smigly tábornaggyal, a hadsereg főparancsno- kával, Beck ezredes külügyminiszterrel és Sossenkovski tá- bornokkal. Tudták, hogy nemcsak hagyományos rokonszenv- vel viseltetem Lengyelország iránt, hanem közös érdekeink szolgálatára is törekszem. Ennélfogva nyíltan beszélhettem velük, sőt a tengerre vezető folyosójuk kényes kérdését is szó- bahozhattam. Felhívtam figyelmüket arra, hogy ha a folyosó megteremtése és Danzig elszakítása a Német Birodalomtól 1919 óta állandó súrlódásra is ad alkalmat, a folytonosan erő- södő, szomszédos kommunista Szovjetoroszországra tekintet- tel Lengyelországnak mégis csak arra kellene törekednie, hogy Németországgal tartós megértésre jusson. Megjegyzéseim ba- ráti jellegét felismerték ugyan és azokat ennek megfelelően fogadták, azonban azt válaszolták, hogy a Visztula Lengyelor- szág életere, tehát annak torkolatáról és a tengerrel való kap- csolatukról semmiképpen sem mondhatnak le. „A Duna Magyarországnak is az életere, bár torkolata nincs birtokunkban” –, mondottam. Utaltam a több századon át tartó egyesülésre, amely Lengyelország és Litvánia között fennállott és hogy ennek felújítása kínálja a probléma szeren- csés megoldását. Ez az érvem azonban nem hatott és az sem, amikor rámutattam Németország folytonosan növekedő hatal- mas katonai erejére. Ennek magyarázatául szolgált, amit nem is titkoltak előttem, hogy Németországgal való háború esetén győzelemre számítottak. Látogatásunk hagyományos és őszinte barátságunk jegyében ért véget és a változatos esemé- nyekben bővelkedő hét után szép emlékekkel tértem haza Bu- dapestre. De magammal hoztam azt a nyugtalanító érzést is, hogy kilátásaink rosszak a jövőre.

Gery87 2023.10.18. 19:35:40

@Deak Tamas:

"...én már indultam nemszomjas lengyelekkel visszafoglalni Lwówot, de csak a hetes buszmegállóig értek."

Mondjuk ez az egyetlen amit el is tudok hinni feltétel nélkül ebből az egészből:)

"amely Lengyelország és Litvánia között fennállott és hogy ennek felújítása kínálja a probléma szeren- csés megoldását."

A lángelméjű Horthy csak azt felejtette el, hogy a litvánok kérnek e ebből.
Mondjuk ez nem csoda, a "nemzethy keresztény úri jobboldalt" nem igen szokta érdekelni mások akarata, véleménye.

MEDVE1978 2023.10.19. 15:30:14

@Gery87: Mondjuk érdekes, hogy a litvánok nem kérnének egy egykori litván-lengyel államból. Az eléggé uralta a térséget, valószínűleg pozitív történelmi emlék.

MEDVE1978 2023.10.19. 15:45:36

Hát igen, ez most egy rossz eredmény, főként nekünk, Magyarországnak. A PIS mondjuk nem véletlenül veszített, ugyanazt próbálták csinálni, mint Viktor, csak kulcsfontosságú baklövésekkel. Az abortusztilalmas cucc például megpróbálta visszaforgatni az idő kerekét, azt elfelejtve, hogy bizony ma már a nők is szavaznak, sokan.

Tusk nagyon rossz hír. Az az ember már egyszer elárulta Magyarországot és a V4 együttműködést 2015 tájékán. Amikor az EU a többségi döntést hozta a kötelező elosztási kvótáról, akkor csak Románia, Szlovákia, Csehország és Magyarország szavazott ellene, a Tusk kormány bizony megszavazta. Ne legyen senkinek illúziója, Tusk olyan lesz, mint anno Werner Faymann osztrák kancellár. Róla írták anno hogy bemegy egy megbeszélésre vélemény nélkül, aztán kijön Merkel véleményével. Tusk pontosan ilyen lesz: minél hamarabb euroövezetbe akarja majd vonni Lengyelországot, el fogja fogadni a migránskvótát és el akarja majd töröltetni a nemzeti vétót.

Amitől ez még sötétebb az a hazai kilátás, mert 2026-ig itt Orbán marad a miniszterelnök. Nagyon valószínű, hogy mostantól felgyorsítják a hetes cikkely szerinti eljárást, hogy végre elvehessék a magyar szavazati jogot. A legnagyobb baj, hogy a kompromisszum Macron többsebességes uniója lehet, ahol a belső kör az eurozóna, a második kör az egyéb tagországok, a harmadik a társult országok stb. Itt egészen a harmadik körig zuhanhatunk azzal, hogy benne maradunk a közös piacban, de a dolgok nagy részébe nem lesz beleszólásunk.

Még a szlovákokban, olaszokban, kisebb országokban lehet reménykedni, hogy hasonló helyzetben megvétózzák a jogfosztást, attól való félelmükben, hogy egy nap ez velük is megtörténhet. (Illetve meg is fog, ha ez itt működik, az EU ezt fogja használni a tagországok "fegyelmezésére").

Gery87 2023.10.20. 21:30:50

@MEDVE1978:

Nem feltétlenül, mivel a közös korszak végén már erős volt az ellengyelesedés a nemesi elit körében.
(a nagy Litvániában nem is volt hivatalos nyelv a litván)

Amikor újjáalakult '18-ban a litván állam egyből területi vita kezdődött a lengyelekkel Vilnius és környéke miatt (ami egyébként lengyel, jiddis, belorusz stb keverék terület volt de főleg lengyel) illetve a litván földreform azzal kezdte hogy az ellengyelesedett litván nemesektől elvette a földet.

Gery87 2023.10.20. 21:34:14

@MEDVE1978:

"1920. nov. 29. – A vilniusi sáv megszállása miatt kitört litván-lengyel háború vége. Népszövetségi közvetítéssel demarkációs vonalat húznak, de a két ország mindenféle kapcsolatot megszakít egymással. A fővárosuktól megfosztott litvánok ideiglenesen Kaunasba teszik át a kormány és az államfő székhelyét."

"1922. febr. 25. – Az 1920. máj. 15-e óta ülésező alkotmányozó nemzetgyűlés elfogadja a földtörvényt, amelynek célja a feudális nagybirtokrendszer szétzúzása (a 3 ezer földbirtokos lengyel vagy ellengyelesedett litván) és egy módos birtokos paraszti osztály kialakítása. A 80 ha-nál nagyobb földbirtokokból az állam földalapot halmoz fel, amelyből 1937-ig 10 ezer háborús önkéntes, 38 ezer zsellér, 26 ezer törpebirtokos kap földet. Ám az új tulajdonosok 45%-a 1937-ig gazdaságát eladni kényszerül."

Gery87 2023.10.20. 21:42:44

@MEDVE1978:

Az a helyzet hogy az EU-t és elődjét a gazdag tőkeerős magállamok hozták létre, a bővítés pedig nem szólt másról mint a keleti piacszerzésről és az olcsó munkaerőről illetve a relatíve képzett itteni munkaerő nyugatra szipkázásáról!

Ez persze nem így lett előadva nekünk hanem szebben.

Régen is mondtam az EU egy német, francia(?) vezetésű modern "Frank Birodalom".
(Amiben most már Britannia sem mostoha kolonc.)
A keleti végek, Ibéria, a Balkán, dél-itália az periféria ma is ahogy 1400 éve.

Na most ha ez így van, mit vártunk?

Hogy tényleg örökké tűrik hogy a "félgyarmatok" például mi, a "Pannon Őrgrófság" Hunniának képzeljük magunkat és vétózunk meg érdek érvényesítünk?

Nem azért vettek fel, hanem hogy azt tegyük amit mondanak és a fent leírt okokból.

Ha Orbán meg a többiek azt képzelik bármi nagy szuverenitásuk lehet, akkor meg lesznek szopatva és helyre lesznek téve.
Csak a "második Pozsonyi csatát" valószínűleg nem nyerjük meg.

"A legnagyobb baj, hogy a kompromisszum Macron többsebességes uniója lehet, ahol a belső kör az eurozóna, a második kör az egyéb tagországok, a harmadik a társult országok stb. Itt egészen a harmadik körig zuhanhatunk azzal, hogy benne maradunk a közös piacban, de a dolgok nagy részébe nem lesz beleszólásunk."

Ez lehetséges igen.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása