magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Tabudöntés

Pogi ismét ledönt egy ballib mítoszt:

Az egyik legtévesebb ballib mítosz: a független nemzeti bank tana.

független jegybank azt jelenti, a pénzkibocsátási politika nem függ az adott ország népétől, annak vezetésétől. Viszont nagyon is függ a nemzetközi bankvilágtól.

Liberálisul az számít független jegybanknak, mely csakis a nemzetközi fináncoligarchiától függ, de attól nagyon. Gyakorlatilag a mai bankrendszer azt jelenti: minden bank alá van rendelve az USA jegybankjának, az pedig a bank mögött álló magánérdekeknek. Még Oroszország se volt képes ettől megszabadulni, az Orosz Nemzeti Bank máig függő viszonyban áll a FED-del, s ezen a mostani háború se változtatott.

Ebből a függőségből eddig egyetlen bank tudott kiszabadulni: a kínai nemzeti bank, hivatalos nevén Kínai Népi Bank. A kínai titok kulcsa: olyan mértékben van eladósodva Amerika Kína felé, olyan sok amerikai dollár van kínai kézben, hogy a FED immár képtelen kontrollálni a kínai bankrendszert.

A hatalmi mechanizmus lényege: pár globálkulák dönti el az árfolyamokat és a nemzetközi pénzügyi politika alapelveit. Itt ne tessék most Sorosra gondolni, mert ezekhez a globálkulákokhoz képest Soros is csak egy apró halacska. S aki nem tartja be az utasításokat, azt tönkreteszik a nemzetközi bankrendszer által irányított hitelminősítő cégek – ehhez elég 72 óra.

Pogátsa itt udvariasan, de határozottan bemutatja: nem igaz a nagy liberális mítosz.

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9218224305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.10.18. 14:45:48

kossuth lajos is liberális volt. és 48 tkp. azért folyt, hogy a pénzjegynyomda ne bécsben, hanem pest legyen lehetőség szerint magyar tulajdonban,

a polgári konzervatívok (errefelé poroszlay frigyes azt mondta, hogy persze-persze kapjon mindenki polgárjogot. debrecen nemes városának jobbágytelkein lakó cselédek vegyék meg a polgárjogot a legolcsóbb telekáron. a plebejusok adják össze az ország felemelkedéséhez szükséges pénz egy részét, ehhez jelentős mértékben hozzájárulnak a patriciusok, azok a gazdagabb patrióta, lokálpatrióta réteg, vidéken arisztokraták. és nem kell semmiféle ribillió.)

csak ugye kossuth értette, hogy a pénznek valójában nincs aranyfedezete. hanem mindenki csak azt hazudja, hogy van. valójában az összes feudális uralkodóház és a köztársaságok is a semmiből állítják elő a pénzt. ha egy országnak nincs másoktól független jegybankja, akkor gazdasági értelemben nem lehet önálló.

hiszen bármennyi valós értéket előállíthat. az egyik megtermeli, a másik egyszerűen kigenerálja a pénzt. megveszi. és elfogyasztja. és egyébként a hitel a fogyasztással is megtérülhet.

kossuth ezt elég pontosan értette. a valóban független jegybankért harcoltak. amikor 49 januárjában az országgyűlés debrecenbe költözött, akkor egy szekéren hozták a szent koronát és mellette az állami pénzjegynyomdát. és nyomtatták a pénzt. a semmiből. abból fiannszírozták a tavaszi hadjáratot.

görgey már azt mondta, hogy hagyják a szabadságharcot picsába. tárgyaljanak. abba is belementek volna, hogy a habsburgok csapatai a tiszáig vonuljanak. és debrecenből tárgyaljanak a kiegyezésről. ezt nem fogadták el bécsből.

azok lemondtak az aranyról a cár javára. úgy, hogy majd teremtenek pénzt a semmiből. aranyfedezet nélkül. majd előállítják a habsburg örökös tartományok. és ebbe menetek bele deákék.

2023.10.18. 14:56:09

a valódi nemzeti liberalizmus független jegybank koncepciója az rendjén van. és nyilván ebben az értelemben kell használni.

2023.10.18. 15:00:22

és budapest csinálja azt, amit bécs és a habsburgok. nem kell valós értéket teremteni. azt állítsa elő a vidék. és budapest azt mondja, hogy mivel ott a "szellemóriások" élnek ezért elegendő a pénzt kigenerálni és a budapesten kívül megtermelt értéket egyszerűen fogyasztani.

úgy, hogy befelé megy a temérdek áru, a kamionok hordják tonnaszámra és kifelé a húgy, a szar, a szemét és a kultúrszemét jön. és mit termel budapest? "dzsídípít" !

budapest él brutális módon vissza a pénzhatalommal. a fidesz, vagy a nem fidesz az majdnem midegy.

2023.10.18. 15:12:13

a klasszikus liberalizmushoz kellene visszatérni. van budapest. annak van évi kb. 10-20-30-50 vagy 100 ezer milliárd forint fogyasztási igénye. ez nyersanyag, energiahordozók, félkész termék, készáru. valós érték. effektíve be kell hordani. ez az import. mit ad cserébe. a valóságban. nem éri azt mondani, hogy pénzt. most nyomtatta a jegybank. hanem mi az a valós áru, amit ezért cserébe a főváros előállít.

és a zöld politika az lenne, hogy a főváros (és általában a városok) extrenáliákért, a környzeti károkért cserébe még pótlólagosan fizessenek a vidéknek. ez lenne a valódi zöld politika.

ezt 0 budapesti mondja. nyilván. ha ez lenne a rendszer, akkor a főváros egy hét alatt összeomlana. és az van, hogy ehhez nem lehet visszatérni. mert ez meg van haladva.

vasútihíd 2023.10.18. 17:00:36

oroszország hatalmas ország rengeteg erőforrással ezért teljesen önálló azaz mindennemű függőség látszata manapság csupán putyin tervének része

Tapi2021 2023.10.18. 19:04:35

Nem hiszem el! A nyugati nagy elmék kezdenek GONDOLKODNI, olyasmiken, amiket ORBÁN 8 éve mond!!!

Lassú a felfogásuk. Nekik ehhez merényletek és káosz kell, hogy felfogják, a 2+4=!-el!

"Terrorizmus - Ursula von der Leyen: az európaiaknak kell meghatározniuk, ki és milyen körülmények között jöhet az EU-ba - FRISSÍTETT (új: belga kormány)

Brüsszel, 2023. október 18., szerda (MTI) - Az európaiaknak kell meghatározniuk, ki és milyen körülmények között léphet be az Európai Unióba - jelentette ki Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szerdán Brüsszelben, a belga fővárosban hétfőn elkövetett terrortámadás helyszínén megtartott megemlékezésen.

Kijelentette, hogy a brüsszeli merényletet a gyűlölet motiválta.
"Európában nincs helye gyűlöletnek, sőt, zéró tolerancia van vele szemben" - fogalmazott, majd kijelentette: a gyűlölet és a gyűlöletbeszéd terrorcselekményekhez vezet, veszélyeztetve az emberek biztonságát, függetlenül hitüktől, nemzetiségüktől vagy véleményüktől.
Jobban oda kell figyelni azokra, akik biztonsági fenyegetést jelentenek - hangoztatta. Gondoskodni kell arról, hogy ha valakit kiutasítanak az Európai Unió területéről, akkor valóban távozzon. Ennek érdekében az Európai Bizottság azt javasolja, hogy ha valaki nemzetbiztonsági fenyegetésnek minősül, akkor a tagállamoknak legyen joguk távozásra kényszeríteni. Ez szerepel egyebek között az unió új, elfogadásra váró migrációs és menekültügyi paktumában - mondta. Szavai szerint ez egy újabb ok arra, hogy az Európai Unió Tanácsának következő, január elsején kezdődő belga elnöksége alatt a tagállamok elfogadják az új migrációs és menekültügyi csomagot.
Ulf Kristersson svéd miniszterelnök a megemlékezésen kijelentette: az a tény, hogy egy elutasított tunéziai menedékkérő követett el terrortámadást, arra utal, hogy az Európai Uniónak meg kell erősítenie határbiztonságát, különben nem lehet majd fenntartani a Schengen-övezeten belüli szabad mozgást.
Szerdán a belga fővárosban megemlékezést tartottak mások mellett Alexander De Croo belga kormányfő, Ulf Kristersson és Ursula von der Leyen részvételével azon a helyen, ahol egy tunéziai férfi, Abdesalem Al Guilani hétfő este agyonlőtt két svéd futballszurkolót. A tunéziai 2011-ben Lampedusa szigetén lépett be az EU területére illegális migránsként, és 2016-ban az olasz terrorellenes nyomozóigazgatóság radikalizálódott személyként jelölte meg. A belga rendőrség emberkereskedőként, illegálisan az országban tartózkodó és a nemzetbiztonságra veszélyes egyénként tartotta nyilván.
Alexander De Croo a megemlékezést követően újságíróknak nyilatkozva közölte: közös európai fellépésre van szükség annak érdekében, hogy megakadályozzák a brüsszelihez hasonló esetek megismétlődését.
"Hazánkban is intézkedéseket hozunk, és megvizsgáljuk, miként tudnánk felgyorsítani a vonatkozó kezdeményezéseket" - fogalmazott.
A belga miniszterelnök szerint le kell vonni a tanulságokat a támadásból, és a vonatkozó adatbázisok információinak megosztására kell törekedni, hogy jobban nyomon lehessen követni az illegálisan Európában tartózkodó embereket.
Vincent Van Quickenborne belga igazságügyi miniszter sajnálatát fejezte ki az országok közötti információcsere hiánya miatt. Megemlítette, hogy a brüsszeli merénylő Svédországban börtönbüntetést kapott, illetve hogy Norvégiában, Svédországban és Olaszországban korábban több menedékjog iránti kérelmét elutasították. Ezekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: "ha rendelkeztünk volna ezekkel az információkkal, más képünk lett volna a terroristáról".
Nicole de Moor belga menekültügyi és migrációs államtitkár azt mondta, Belgiumnak "nehézségei vannak az illegális tartózkodással". Szavai szerint Belgiumnak hatékony visszaküldési politikára lenne szüksége. "Ez abszolút prioritás, a migrációs politika legbonyolultabb része" - tette hozzá az államtitkár."

Tapi2021 2023.10.18. 19:11:13

"A Federal Reserve System az Amerikai Egyesült Államok központi banki rendszere. Eltérően az államilag kontrollált jegybankok többségétől, a Federal Reserve vegyes állami-privát rendszerben működik."

Tapi2021 2023.10.18. 19:24:36

Ne legyenek kétségeink, hogy a mai pénzrendszer, gazdaság, bankok, tőzsde... jól kitalált dolgok, amiket valakik kitaláltak MAGUKNAK, hogy aztán minden egyes ember szerte a világon, ezeken keresztül NEKIK DOLGOZZON!

Főleg, ha valaha vett fel hitelt is!!!

Így lehet a pénzt egyszerűen átcsoportosítani, begyűjteni SAJÁT zsebbe. Abba a néhányba, akik a csúcson vannak.
Mit gondoltok, egy-egy "tőzsde-krachkor hová tűnik el a pénz?
Nem tűnik el! Az ha már van, van valahol, valakiknél. Átcsoportosítva. Egy tőzsde-krach, banki összeomlás... nem más, mint a pénzek gyorsabb átcsoportosítása!!!!

Ha még nem láttátok, feltétlenül nézzétek meg a Big Short című filmet!

port.hu/adatlap/film/tv/a-nagy-dobas-the-big-short/movie-168979

port.hu/adatlap/film/tv/a-nagy-dobas-the-big-short/movie-168979agy ezt

www.youtube.com/watch?v=JcbMW5Y5HxY

Boldeone2 2023.10.18. 19:32:22

Nincsenek " globálkulákok" , csak piac van. A piac pedig egy adott pillanatban a világ tudását tükrözi a dolgok értékéről
Az USD jó fajta pénz, megbíznak benne az emberek, ezert erős, még kamatot sem kérnek. A forintot 13 %- os alapkamttal kell " megtámasztani" különben összeroppanna

Az állam ne avatkozzon a piac törvényeibe, mert a legtöbb esetben csak bajt csinál, mint Magyarországon
A piac kialakítja a reális érték és kamatviszonyokat

Boldeone2 2023.10.18. 19:36:34

@Tapi2021: Mit gondoltok, egy-egy "tőzsde-krachkor hová tűnik el a pénz?
Nem tűnik el! Az ha már van, van valahol, valakiknél"

- Ez téveszme. Ha egy valódi, nagy tőzsdei krach van, akkor hosszabb távon mindenki veszít, a brókercégek és befektetési bankok is
A bull piac jó mindenkinek, a mikor egyre több pénz van a piacon

Boldeone2 2023.10.18. 19:38:32

@Tapi2021: ....tehát , a pénz valóban eltűnik....

élveteg 2023.10.18. 19:41:30

@Tapi2021: perszehogy nem tűnik el Van létezik X milliárd dollár vagy bármilyen pénz aztán egyszercsak nincs Volt nincs Hát ki hiszi ezt el hogy egy létező valami semmivé válik

élveteg 2023.10.18. 19:47:56

Egyébként érdekes dolog a mai pénzrendszer Kevés kivételel a világ össze országa adós Úgy hogy folyamatosan megszakítás nélkül fizeti az adósságát Hogy is van ez ?Ha ezt borsodban egy cigány csinálja, működteti az súlyos uzsora büncselekmény Ha valakik az egész világon működtetik akkor az piac Ügyes

Boldeone2 2023.10.18. 20:01:07

@élveteg: Egy tizedmásodperc alatt eltűnhet jelentős része...

A pénz túlnyomó része be van valamibe fektetve, vagy fizikai formában van, vagy számlán, értékpapír számlán. Ha a részvény ára csökken, akkor csökken az aktuális vagyonod értéke
Ha tőkeáttételben vagy, mondjuk 10x- es, akkor ha 10 % csökken a piac, már ledaráltad magad...

A fizikai pénz csak töredéke a számlákon lévő elektronkius formában tárolt számlapénznek. Ha egyszerre kérnék az emberek, a bank ki sem tudná fizetni...

A zsebben lévő pénzt, pedig az infláció elrendezni....

Boldeone2 2023.10.18. 20:16:41

Ha beüt a pénzügyi krach, akkor a bankok is inszolvenssé válnak

Ilyenkor 50000 vagy 100000 euróig - elvileg - az OBA megtéríti a kárt. A többi részt pedig majd amikor felosztják a vagyont...

Ha sok bank menne egyszerre csődbe, az állam ki sem nagyon tudná fizetni a bankok tartozását...

Ezért üldözik törvényi erővel a rémhírterjesztőket, mert egy államot is csődbe lehet vinni...

Tehat a pénz valóban el tud tűnni...

élveteg 2023.10.18. 20:43:47

@Boldeone2: az lehet De amikor annak idején hollandiában a tulipán láz volt és a végén egy hagyma ára egy ház árát érte és amikor kifújt az egész akinél a tulipánhagyma maradt annak a hagymába fektetett pénze elúszott de mégsem vált semmivé

Wildhunt 2023.10.18. 22:28:16

@Tapi2021: az egész a zorbány hibája. Személyesen hozta be és radikalizálta abdeslamot is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 08:38:51

@élveteg:

Mármint adósság külföld felé?

Van pár ország, melynek nincs külföldi adóssága, azaz nettó hitelező, pl. a leggazdagabb muszlim olajállamok, Kuvait, Brunei, hasonlók, meg nagyon fejletlen országok, melyeknek se akar pénzt adni, pl. Afganisztán, plusz ha nagyon sok természeti kincs van a zországban, Kína, Oroszország, meg egyes helyek, ahová dől a pénz a bankrendszer miatt, lásd Liechtenstein.

Európa masszívan el van adósodva. Leginkább Nyugat-Európa persze. Kelet-Európa ebben mindig jobban áll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 08:49:42

@Boldeone2:

A piac a piac erős szereplőit jelenti. Ha rájuk bízzuk a döntést, annak neve oligarchia.

alöksz róz 2023.10.19. 09:25:38

@Boldeone2: "Az állam ne avatkozzon a piac törvényeibe, mert a legtöbb esetben csak bajt csinál" - pedig kénytelen, mert a piac hosszabb távon még önmagát se képes fenntartani.
a piacnak ez az egy törvénye van: ha szabadon hagyják, mindig válság, összeomlás, pusztítás következik.

alöksz róz 2023.10.19. 09:29:43

@Boldeone2: nem tűnt el a pénz, a leggazdagabbak a legutóbbi válság idején is tovább gazdagodtak. csak a többieknek tűnt úgy, hogy eltűnt a pénz...

2023.10.19. 09:43:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vannak a nemzetközi oligopóliumok (ez a nyugati modell, a fiatal orbán) és a nemzeti oligarchák (ez a keleties, az idős orbán). és egyiket se akarja a nép. ez a két opció van felkínálva.

MEDVE1978 2023.10.19. 09:49:27

Ez nem ballib, hanem neolib "szabály". A független jegybank egyértelmű feladata, hogy megfelelő feltételeket biztosítson a gazdaságnak a növekedéshez. Ehhez hozzátartozik a hitel mértékének szabályozása, a pénz árfolyamának védelme, az infláció visszaszorítása.

Nyilvánvalóan elképzelhető olyan kormányzati politika, ami szembe megy a globál gazdasági alapelvekkel, például beáldoz egy bizonyos mértékű inflációt / a pénz árfolyamromlását a növekedés érdekében. Ilyenkor, ha a jegybank nem független, akkor tud asszisztálni ehhez, mint pl: a csúszóleértékelésnél a Bokros-Surányi páros. Ha viszont a jegybank független, akkor tud mást gondolni és abból egy konfúz, nem egy irányba mutató monetáris politika lehet.

Ez ma hipotetikus kérdés, hiszen Gyurka és Viktor haverok. Nem nagyon történik más, csak Gyurka csillogtatja az elméleti tudását és kritizálja az unortodoxiát. De lényegében semmi olyat nem tesz, ami nagyon a kormány ellen menne.

2023.10.19. 09:54:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
egy államnak, a lakosságnak, államban bejegyzett vállalatoknak és a kormányzatnak együttesen van külső adóssága és külső vagyona.

és ha a külső adósság kamatai alacsonyabbak, mint a külső vagyon összes hozama, akkor a befektetéseik megtérülnek. és ők a globális pénzügyi rendszer nyertesei. és ahol ez ellenetétes irányba történik azok a vesztesek.

és magyarország a fidesszel is szopóágon van. idejön a kínai állami nagybank. és az majd külső vagyontárgyakat vásárol kínai befektetők számára. cserébe magyarországot még el is adósítja. és erre a fideszben szijjártó petya azt mondja, hogy szipiszupi, fantasztikus. ő annyira hülye, hogy nem is érti, hogy ez nem jó. hanem azt mondja: fantasztikus. ennél értelmesebb orbán, aki tudja, hogy ez kibaszottul nem jó, csak azt kell hazudni, hogy de. fantasztikus.

ez a neolib-illib kombó létrehoz egy dúsgazdag réteget, közösségi értelemben azonban kisemmizi az országot. a fidesz gőzerővel adja el a közvagyont, haveroknak, kínának debrecenben is. városrészek eladósítását és eladását tervezik. az szdsz gazdaságpolitikája egy az egyben. csak kínai relációban.

mert a nemzeti oligarcha réteg hiába van kitömve temérdek pénzzel ahhoz hülye, hogy tőkét exportáljon.

2023.10.19. 10:07:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
szükség van külföldi befektetőkre, azt azonban minimalizálni kell, nem lehet teljesen kinullázni, a lehető legalacsonyabb szinten kell tartani, addig amíg nincs tőkekivitel. a magyar népesség döntő többségének nem is célja, hogy neki külső vagyontárgyai legyenek. legyen üzlete, üzeme vagy birtoka, abban részesedése úgy, hogy idegenek foglalkoztat.

ez esetben ugyebár árut kell teremelni és az árut kell elcsereberélni. klasszikus liberális elvek szerint. magyarországon szinte csak budapest akar gyarmatosítást. hanem döntően csak árubehozatal, csak ahhoz tőkekivitel kellene. budapest azonban a tőkeimportot bonyolítja. a betelepülő nyugati multik szálláscsinállója a baller, és az oligarchák kiszolgálója a jobber közeg.

2023.10.19. 10:12:58

budapesten a közgondolkodás az, hogy hordják be a temérdek árut. természetesen ehhez pénzt kell teremteni. a kereskedelmi szolgáltató vállalatoknak hitelt kell generálni. és ezt budapest a kereskedők behordta árut szépen elfogyasztja. a szolgáltatásokból ez megtérül.

a valóságban az árumérlegnek is egyensúlyba kell lenni. különben infláció lesz és különféle pénzügyi válságok. és a fidesz is ezeket generálja. brüsszel, brüsszel, brüsszel. az a hibás.

Tapi2021 2023.10.19. 10:23:39

Újabb példa arra, hogy egy okos ember is lehet végtelenül ostoba. Ami Fukónál nem mentség, szakmáját tekintve, hogy nem képes csak kizárólag egyetlen szempontból látni (akarni) a világot. Sajnálatos beszűkültség egy "világhírű" filozófusnál.

"Francis Fukuyama japán származású amerikai filozófus és politológus a Szabad Európa ukrán nyelvű kiadásának adott interjúban kijelentette, hogy szerinte az olyan országoknak, mint Magyarország, nem szabadna már az EU-ban lennie, mert országunkban már nincs demokrácia.

Francis Fukuyama a Szabad Európa ukrán nyelvű kiadásának adott interjút, amelyben többek között kijelentette:

Nem értem, hogy az olyan országok, mint Magyarország, hogy lehetnek még EU-tagok. Hiszen ott már nincs demokrácia. Jelenleg Ukrajna sokkal demokratikusabb ország, mint Magyarország."

Járt itt egyáltalán valaha????

Tapi2021 2023.10.19. 10:28:30

@Boldeone2: "A piac kialakítja a reális érték és kamatviszonyokat"

Ez a "piac" éppen a "globálkulákok" kis játékszere!

Szerinted nekik mennyire szempont a magukén kívül bárki más érdeke???

Semennyire! Ezért nem szabályozhatnak csak ők.

Tapi2021 2023.10.19. 10:30:23

@Boldeone2: Ha effektíve van X pénz valahol, az az X pénz - mivel már létező, könyvelve van, mindig lesz valahol, valakinél.

Tapi2021 2023.10.19. 10:31:36

@Boldeone2: "A bull piac jó mindenkinek, a mikor egyre több pénz van a piacon"

Honnan? Úgy, hogy valakik berakják a pénzüket. Aztán ők vagy mások kiveszik.

2023.10.19. 10:32:51

@Tapi2021:
ne vicccelj már. lehet fukuyamának, vagy akárkinek ilyen véleménye? miért ne lehetne.

magyarország ma már valóban nem demokratikus, a demokrácia minimuma se érvényesül, mert többségnek nincs a fideszben bizalma. 2/3 mondja azt, hogy a nyugattal való szembefordulás, putyin oldalára állás és kínai tőkeimport rossz irány.

a fideszes választók jelentős része is azt mondja, hogy ez rossz irány. csak a fideszben diktatúra van, aki egy fél mondattal is bírálni merészelni a pártvezetést az repül.

Tapi2021 2023.10.19. 10:36:27

@Boldeone2: "Ha a részvény ára csökken, akkor csökken az aktuális vagyonod értéke"

Vettél egy részvényt mondjuk 30 dollárért. Lemegy az ára 20-ra, eladod. Buktál rajta 10-et. De azt a tízet odaadtad annak, akitől vetted. Tehát nem tűnt el.

Tapi2021 2023.10.19. 10:39:52

@Boldeone2: "Ha sok bank menne egyszerre csődbe, az állam ki sem nagyon tudná fizetni a bankok tartozását..."

Mert a legtöbb pénzre - ami hitel - nincs fedezet.

De számszakilag, könyvelésileg létezik.

Ha eltűnhet, akkor csak úgy, hogy leírják, kvázi elengedik az adósságot. Törlik a pénzt a könyvelésből. De nem ez a gyakorlat.

2023.10.19. 10:41:46

@Tapi2021:
van egy részvénytársaság. abban van 100 részvény. mindegyik ér 1 forint. valaki megvesz 1 részvényt a 100-ból 2 forintért, akkor mennyit és részvényportfolió? 200 forintot.

tehát 1 forintból csinált a tőkepiac 100 forint nyereséget. mert egy ember "elhitte", hogy az a részvény 2x annyit ér. és ha a többi ezt elfogadja, akkor ez el van fogadva. és amikor kiderül, hogy mégse ér annyit a válalat, akkor eltűnik a pénz. és ha csak 1 részvényt elad valaki 50 fillérért, akkor 50 forintot ér a porfolió.

így működik a rendszer. a temérdek érték teremtődik és tűnik el a tőkepiacon.

Gery87 2023.10.19. 10:46:40

@Tapi2021:

Megyünk az Európa nevű úton, a V4-es Zaporozseccel...(abból mára 1-2 henger megy)
Ha mindenki szembe jön és villog meg dudál, érdemes elgondolkodni rajta hogy talán rossz az irány.

Persze mondtam már: le lehet hajtani, ne zavarjuk a többieket.

(De az is lehet hogy a Behajtani Tilos táblát, Vitya osztrák zászlónak nézte.
"Arra van Európa fiúk, már látom az osztrák határt..")

Tapi2021 2023.10.19. 10:49:10

@cvsvrs: "ne vicccelj már. lehet fukuyamának, vagy akárkinek ilyen véleménye? miért ne lehetne."

Hogyne lehetne. Ha kizárólag az USA világpolitikai, kereskedelmi, és katonai érdeke felől nézi a világot. Mint egy átlag paraszt, aki nem képes több szempontot is mérlegelni.

Csak ugye ő egy "világhírű" filozófus. Elvárható lenne, hogy több szempontot is figyelembe vesz. Meg az sem ártana, ha meggyőződne arról, mi a VALÓS helyzet itt vagy Ukrajnában! Mielőtt ilyen sarkos - és téves - ítéleteket tesz.

De ő csak felmondja az USA "demokrata" álláspontot, szolgaian.

Vagyis hülye.

Mondjuk a világhírt is egy durva tévedése hozta meg számára!!!! A történelem végéről.

2023.10.19. 10:53:08

@Tapi2021:
mivel fukuyama japán származású amerikai állampolgár. pont úgy viselkedik ahogyan a fidesz elvárja. egy amerikai képviselje az amerikai birodalmi érdekeket és szarja le a többit. a fidesz szerint ez a normális. csinálják ezt az oroszok és a kínaiak is és milyen szuper jól jár magyarország. a külügyminiszter nem egy diplomata, hanem egy idióta.

alöksz róz 2023.10.19. 11:00:12

@Tapi2021: "De azt a tízet odaadtad annak, akitől vetted." - nem a tízet adtad oda, hanem a harmincat.

2023.10.19. 11:03:41

@Tapi2021:
hagyományosan azért van diplomácia, hogy a kétoldaldaú tárgyalásokat folytasson. attól diplomácia. a duó görögül ugyebár kettő. a diplomácia tárgyal az amerikaiakkal. ha a biden adminisztráció van, akkor azzal. ha bírálnak, akkor bíráljanak. a diplomáciának összesen három dolga van. tárgyalni, tárgyalni, tárgyalni.

régesrég meg kellett volna hívni fukuyama professzort. minden kivánságát teljesíteni. és mellette vitázni, érvélni, kérdezni úgy, hogy a véleményét változtassa meg az országról. a dplomáciának ez a feladata. a diplomaták ezért vannak kitömve pénzzel, hogy ezt megtegyék.

2023.10.19. 11:12:03

@Gery87:
nem két út van. az egyik a nyugati, a másik a keleti. hanem sokféle. és ez a kettő, amit a ballerek és a jobberek felvánozolnak nem jó. egyik se.

2023.10.19. 11:15:39

@Gery87:
bezzeg szlovákia nagyon európai kormánya annyira jó volt. azért váltották le őket, mert annyira bejött, hogy az európai központi banktól kapják az ukázt? nyilván nem. azért hoztán vissza ficót. és az se jön be. ficó mint magyarbarát elég nevetséges.

viszont a felvidéki magyarok elég sokan beszavaztak ficóra, mert ő orbán nagy barátja ezt zengedezte a köztévé és így kiestek a pozsonyi parlamentből. a fidesz a felvidéki magyar pártokat is sikeresen kivégezte. kikerültek a parlamentből úgy, hogy ficó kormányoz. fantasztikus. szuperjó. dehogy is. ami nem azt jeleneti, hogy akkor gyurcsány.

egyik se.

alöksz róz 2023.10.19. 11:18:42

@cvsvrs: így van. a hamis dilemma klasszikus esete.

kár hogy az emberek azt se tudják mi az. akkor honnan ismerjék fel.

Tapi2021 2023.10.19. 11:58:11

@cvsvrs: "magyarország ma már valóban nem demokratikus, a demokrácia minimuma se érvényesül,"

Ostobaság. Az a baj, hogy a külföldiek fejét is ezzel tömitek tele, azok meg elhiszik - főleg, ha ez szolgálja az érdeküket - a legnagyobb baromságokat is. Lásd Fukót.

Tapi2021 2023.10.19. 12:00:41

@cvsvrs: "akkor eltűnik a pénz. "

Nem tűnik el, mert valaki kifizette a két forintot! Az a pénz van valahol.

Tapi2021 2023.10.19. 12:03:57

@Gery87: Ha a többség meghülyült, játsszuk mi is a hülyét? Mert akkor elégedettek velünk a hülyék?

Szerintem nem ez a jó megoldás.

Von der Leyen tegnap jutott el agyban odáig az illegális honfoglalókkal szemben, ahol Orbán 2015-ben volt!
Szóval, van, hogy csak ki kell várni, hogy a hülye észre vegye, hogy hülye.
Mi ezzel a reménnyel tekintünk az EU-ra is. Hátha.

Tapi2021 2023.10.19. 12:10:56

@cvsvrs: De fűteni, közlekedni, világítani... akarsz te is télen, nem?

Újra mondom: az oroszok (kínaiak) SEMMIT nem tettek Európa, az EU vagy a NATO ellen!
Sőt! Még a velük ok nélkül ellenségeskedőknek is szállítják a LÉTFONTOSSÁGÚ energiahordozókat.

Akkor hol a hiba? Ki, mit, baltázott el? Ki a hülye? Kinek az ÉRDEKÉBEN izmozunk az oroszokkal (kínaiakkal) és nyaldossuk/-sák az erre semmivel rá nem szolgáló ukránok seggét?...

Tudod az igaz választ erre te is.

alöksz róz 2023.10.19. 12:11:41

@cvsvrs: "és mellette vitázni, érvélni, kérdezni úgy, hogy a véleményét változtassa meg az országról." - egy ideológiai fanatikust mivel tudsz meggyőzni

Tapi2021 2023.10.19. 12:15:57

@alöksz róz: Tíz a különbözet, ami "eltűnik", de valójában nem, mert te ugyan elbukod, de másnál ott van. A húszat visszakapod mástól, amikor eladod.

Tapi2021 2023.10.19. 12:20:07

@cvsvrs: " ficó mint magyarbarát elég nevetséges."

Nem azért jobb nekünk ő, mert magyarbarát, hanem mert nemzeti-szuverenista "barát", tehát - reméljük - nem fog szolgaként lefeküdni sem a brüsszelitáknak, sem Washingtonnak. Hanem védi a SZLOVÁK nép érdekeit a birodalmakkal szemben is.

És, ha így lesz, akkor EBBEN szövetségesünk.

Gery87 2023.10.19. 12:35:09

@cvsvrs:

Az unióban egy irány van, a NATO-ban is.
Ha nem tetszik ki kell lépni.

A többpólúsúvá váló világban meg pláne dönteni kell hova állsz, nem jó de ez van!

Gery87 2023.10.19. 12:44:08

@Tapi2021:

"Ha a többség meghülyült, játsszuk mi is a hülyét? Mert akkor elégedettek velünk a hülyék?"

Valahogy nekünk mindig "a mások hülyék" a többség persze, aztán mégis mi baszunk rá de nagyon! De nem tűnt még fel?

"Szerintem nem ez a jó megoldás.
Von der Leyen tegnap jutott el agyban odáig az illegális honfoglalókkal szemben, ahol Orbán 2015-ben volt!"

Pontosan tudták ők hogy mi van, csak akkor még nem volt érdek ezt kimondani és tenni ellene. Más helyzetben is vannak.
Orbán meg könnyen mondhatott akármit, mert jól tudta hogy nem maradnak itt, nem vagyunk célország.
De egyébként igaza volt. Mondjuk a progresszíveken kívül mindenki tudta akkor is hogy a korlátlan és ellenőrizetlen bevándorlás nem működik.

"Szóval, van, hogy csak ki kell várni, hogy a hülye észre vegye, hogy hülye.
Mi ezzel a reménnyel tekintünk az EU-ra is. Hátha."

A megmondókapitányokat utólag nem szokták kitüntetni csak mondom!:)

Wildhunt 2023.10.19. 13:13:43

@Tapi2021: igaza lenne, ha a pénz ugyanolyan korlátos hozzáférésű áru/erőforrás lenne, mint az volt a 20.sz. Elejéig. Vagyis ha visszatérnénk pld. az aranystandardhoz. Csakhogy ezt nemcsak boldili, de még a kategóriákkal értelmesebb téveszméslaci sem érti.

alöksz róz 2023.10.19. 13:23:36

@Gery87: "Az unióban egy irány van, a NATO-ban is.
Ha nem tetszik ki kell lépni." - ez is egy hamis dilemma.
lehet azon dolgozni, hogy változzon az az irány. lehet azon dolgozni, hogy ne csak egy irány legyen elfogadott.

többek közt pont ilyen hamis dilemmákkal vannak az emberek elhülyítve, rákényszerítve a nekik rossz döntésekre.

alöksz róz 2023.10.19. 13:26:50

@Tapi2021: akkor is harmicat adtál neki érte :D

alöksz róz 2023.10.19. 13:38:25

@Tapi2021: neked van 30 pénzed, neki van részvénye. odaadtad neki a 30-at, neki van most 30 pénze, neked van 1 részvényed. nincs semmilyen különbözet, az ő 30 pénzét már nem érinti, hogy te később mit csinálsz a részvényeddel, az fixen megmarad. ha a részvényed annyit ér, hogy a seggedet kitörölheted vele, az ő 30 pénze akkor is 30 pénz lesz.

Gery87 2023.10.19. 13:59:55

@alöksz róz:

-Nem Európa diktál az USA-nak hanem fordítva és ez puszta hatalmi gazdasági okokból nem fog megváltozni, ha igen, akkor nem lesz NATO Európában, ami nem valószínű egyhamar.
- Az EU a liberális demokrácián és a jogállamiságon nyugszik, a "nemzetek Európája" valójában humbug, a nacionalizmusok önmagukban nem tudnak együttműködni, erre alapotni európát nem lehet, a még radikálisabb bevándorlás és iszlám ellenes antiliberális stb "posztfasiszta" irány esetén meg nem lesz EU.

2023.10.19. 14:08:48

@Wildhunt:
az mnb 94.5 tonna aranytartalékkal rendelkezik. az ugyebár 94.5 millió gramm. 1 főre cca. 10 gramm arany jut. ez gram arany az kb. 20-25 ezer forint. 200-250 ezer forintnyi pénze lehet egy átlagos magyarnak aranystandard szerint. semmi se akadályozza meg, hogy a többi pénzt a jegybank bevonja. aranyfedezettel fizethet mindenki.

a pénznek valós árufedezetének kell lennie. és azt budapest nem állítja elő. és budapest nem tőkeexportőr. a tőkejövedelmeket nem befelé forgatja, hanem azok kifelé áramolnak. hiába van néhány oligarcha temérdek képzzel kitömve ők csak a saját országukat tudják kizsákmányolni. és egy esetlegese kormányváltással ez az oligarchikus gazdaság úgy csuklik össze, mint egy zollstock.

nincsenek se virtualizált részvénypakettek, se elegendő árualap, ami a jólétet fenntartaná. mindenki 10 gram aranyat kaphat átlagosan. az jólét fenntartásához lófasz esti fényben.

2023.10.19. 14:22:13

@Gery87:
ez nem ilyen egyszerű, hogy az usa diktál. egyrészt amerika sincs a topon. másrészt azért nem diktálnak olyan sok mindent. eszük ágában sincsen. nekik most egyre kevésbé fontos európa.

a republikánusok azt mondják, hogy átmenetileg szarják le a világot. amerikán belül hajtsanak végre egy keresletélénkítő politikát. alacsony adókkal, szabad piaci alapon építsenek megarégiókat. és ehhez képest sokadrangú, hogy mi van európában. ukrajna is csak azért számít, hogy gyengítsék az oroszokat, afganisztán majdnek teljesen érdektelen. csináljanak a tálibok, amit akarnak.

és könnyen lehet, hogy ez lesz az új amerikai külpolitkai irány. eszük ágában sincs új világrendet építeni, amiben a nyugat szembefordul a kelettel. mert a tuti győzelemhez nem elég erősek. és egyébként kína se, oroszország végképp nem. kínának is versenytársa lehet india. hong kong után tajvant vennék be.

az, hogy itt mindenki új világrendet akar egy mese. törökország új világrendet akar? vagy izrael. a zsidóknak az a hóbortja, hogy legyen egy új világrend, de most éppen a hamasz katonai szárnnyával vannak elfoglalva.

Gery87 2023.10.19. 14:34:19

@cvsvrs:

"másrészt azért nem diktálnak olyan sok mindent. eszük ágában sincsen. nekik most egyre kevésbé fontos európa."

Hát azért a NATO keleti bővítés az ő érdekük volt, hogy Európa ne kapjon olcsó orosz gázt szintén...hogy Ukrajna legyen privatizálva és vívjon proxi háborút a ruszkival az is...

"és könnyen lehet, hogy ez lesz az új amerikai külpolitkai irány. eszük ágában sincs új világrendet építeni, amiben a nyugat szembefordul a kelettel. "

Nem lesz ilyen, nem fogják feladni pozíciójukat.
Már valamelyik republikánus is elmondta hogyha nyernek, tovább fogják támogatni az ukránokat és és felveszik a kesztyűt Kínával.

Nem a "többpólusú béke" irányába haladunk.

2023.10.19. 14:48:46

@Gery87:
és a nato keleti bővítése befuccsolt.

2023.10.19. 14:57:24

@Gery87:
a világ mindig is többpólusú volt. az egy hülyeség, hogy amerika diktál mindent. és két választás van, vagy beállni a sorba, vagy ellenük fordulni. ez a gyurcsányi és orbáni beállítás. van két szakértői csoport, amelyik ezt hajtogatja, de ez hülyeség.

Tapi2021 2023.10.19. 16:38:42

@Gery87: "A megmondókapitányokat utólag nem szokták kitüntetni csak mondom!:)"

Persze. Sőt, elismerni sem, hogy tévedtek. Ahhoz kell némi emberi nagyság.

Gery87 2023.10.19. 16:39:06

@cvsvrs:

Nyilván vannak regionális hatalmak, de mai napig az USA messze erősebb mint a többiek és a világ bármely pontján képes megjelenni és beavatkozni.
Ővék egész latin-amerika, Európa nagy része, a NATO-ban 3 atomhatalom van benne és két óceánt is teljesen uralnak.

A gazdasági erő egy dolog, de hiába erős ebben japán vagy Németország a fasorba sincsenek politikai és katonai befolyás terén Amerikával.

Kína szintén, de a Csendes-Óceánra nem tud kijutni.

vividmaps.com/wp-content/uploads/2018/03/alliances.jpg

www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fmap-of-united-states-military-allies-v0-kvd24ke6huja1.png%3Fwidth%3D1920%26format%3Dpng%26auto%3Dwebp%26s%3D0997d484a139d87a6daaef256f53cc895cacfa42

Boldeone2 2023.10.19. 16:40:40

@Tapi2021: Vettél egy részvényt mondjuk 30 dollárért. Lemegy az ára 20-ra, eladod. Buktál rajta 10-et. De azt a tízet odaadtad annak, akitől vetted. Tehát nem tűnt el."

Nem érted a piac működését. Minden vagyontárgynak van egy aktuális ára, egy adott pillanatban. Tehát ha veszel egy lakást ma 30 millióért, akkor annak az értéke lemehet akar 20 millióra is par éven belül, de veszteség csak akkor realizálódik ha pénzre akarod váltani

Amikor nagy pénzügyi lufit fújnak, akkor mindenhol sok plusz összeg van a számlákon, szinte mindenki nyer, mert mindenki pénz és részvényvagyona értéke nő
Amikor hosszú medve piac van, akkor mindenki veszít, a befektetési bankok, a brókercégek, a nagybefektetők, az állam és a kisember is

A különbség annyi, hogy a nagybefektető viszont még mindig több pénnzel rendelkezik, ha okos, akkor mondjuk 1/10 áron visszavesz olcsóbban mindent, mint ahogy eladta

De, garancia semmire sincs! Millió dolláros vagyonokat könnyű elcúrni, milliárdost mar kevésbé. Akkor vannak bennfentes infók, azzal lehet igazan nyerni

A kisember többsége - info hiányában - szinte mindig veszít

Gery87 2023.10.19. 16:41:35

@Tapi2021:

Orbán (meg a többi majom Brüsszelben) sose fogja elismerni ha téved, ahogy eddig sem tette.

Ő "mindig is Eurázsiával állt hadban" vagy fordítva...
Nincs itt semmi látnivaló "Boldog Karácsonyt".

Tapi2021 2023.10.19. 16:43:26

@alöksz róz: "többek közt pont ilyen hamis dilemmákkal vannak az emberek elhülyítve, rákényszerítve a nekik rossz döntésekre."

Pontosan! Minden fekete-fehér, jó-rossz, erkölcsös-erkölcstelen... Semmi átmenet, semmi objektivitás, semmi több szempont figyelembe vétele.

Oroszország abszolút rossz, USA/Nyugat abszolút jó. Értem?!
Ha másképp gondolod, vagy kussoljál, vagy te is az abszolút rossz vagy. Nincs más.

És még egy Fukuyama is így gondolkodik!!! Akkor az egyszerű, együgyűektől mit is várhatunk? :-(

Tapi2021 2023.10.19. 16:45:39

@Wildhunt: A könyvelésnek egyeznie kell. Pénz csak úgy nem tűnhet el. Ahhoz valamilyen aktus kell.

A tőzsdén bukók pénze is átmegy máshoz.

Tapi2021 2023.10.19. 16:47:07

@alöksz róz: Harmincért vetem, húszért eladtam, tehát tízem "nincs". :-) De az a tíz is meg van, csak másnál, annál, akinek eredetileg adtam harmincat. Nem?

Boldeone2 2023.10.19. 16:50:24

@Tapi2021: Csak akkor, ha abban a pillantban eladta amikor 30- at ért, ha most, amikor mar csak 20 az értéke, nem keresett semmi. " Nem realizált " profit, vagyis elméleti...

Tapi2021 2023.10.19. 16:53:25

@Gery87: "erre alapotni európát nem lehet, a még radikálisabb bevándorlás és iszlám ellenes antiliberális stb "posztfasiszta" irány esetén meg nem lesz EU."

Jogállamiság az, amikor kifizetik neked amire jogosult vagy és nem tartják vissza nyilvánvaló hazugságokkal, akkor is, amikor már a kétezredik módosított kérdésükre is megadtad a választ! Amelyek célja korábban sem az volt, hogy bármit megértsenek, hanem az IDŐHÚZÁS, hogy hátha közben megbuksz!!!

Ilyen jogállamiság felfogásra sem lehet Európát építeni!! Sőt! Éppen ezzel lehet SZÉTVERNI!

"a még radikálisabb bevándorlás és iszlám ellenes antiliberális stb "posztfasiszta" irány esetén meg nem lesz EU"

Már mint, ha ezeket nem szorítjuk vissza. A bevándorlást, az iszlamizálódást, a balos liberalizmust, a jogsértéseket, az uralomra törést, hatalommal visszaélést...

Tapi2021 2023.10.19. 17:00:07

@Gery87: Az amerikai republikánusok többsége is uralkodni akar a világ felett!
Ezért szórják eol az adófizetők pénzét külföldön, és nem rájuk költik belföldön. Ki nem szarja le az amerikai embereket, tanárokat, más szarul élőket, amikor a világuralom a tét???

Ezen az amerikai adófizetők tudnának változtatni, ha megkérdeznék, miért egy idegen nép távoli háborújára szórtok el száz milliárdokat, amiből nekünk valójában semmi hasznunk, miért nem ránk költitek???
Amikor itt is rohad le minden!

Ahhoz kell pl. az amerikai média, hogy ez a kérdés eszükbe se jusson!

alöksz róz 2023.10.19. 17:04:14

@Gery87: igen, ezek is jó példák a hamis dilemmára

alöksz róz 2023.10.19. 17:06:52

@Tapi2021: nem, neki az a harminca van, amit odaadtál neki.
a te különbözetedhez semmi köze, mossa kezeit :-)

Tapi2021 2023.10.19. 17:09:17

@Boldeone2: Amit a vevő később elbukott - a tízet - ott van a korábbi eladónál.
Ha közben nem le, hanem fel megy az árfolyam, és eladja egy harmadiknak, - mondjuk 40-ért -, a realizált plusz tízet a harmadik teszi be.

Tehát a pénz mindig van valakinél. Akár buksz, akár nyersz.

Így cserélnek gazdát egész vagyonok is.

alöksz róz 2023.10.19. 17:19:58

@Tapi2021: egyáltalán nem értem, szerinted miért van nála a te tíz bukód...

Tapi2021 2023.10.19. 17:50:32

@alöksz róz: Mert kifizetted neki. Odaadtál harmincat, visszakaptál húszat, a hiányzó tíz annál van, akitől te vetted a részvényt harmincért.

A tízesed tehát nem eltűnt, hanem te adtad oda. Az meg van az első eladónál.
Vagyis a pénzed máshoz vándorolt.

Amit a tőzsdén elveszít valaki, azt más megnyeri.

alöksz róz 2023.10.19. 18:13:07

@Tapi2021: és mikor adtad oda neki a tíz bukódat?

alöksz róz 2023.10.19. 18:14:58

@Tapi2021: nincs sehol "hiányzó" tíz pénz...
a befektetésed tud kevesebbet érni akkor is, ha senki nem veszi el tőled a tíz pénzedet.

Tapi2021 2023.10.20. 08:24:58

@alöksz róz: "nincs sehol "hiányzó" tíz pénz..."

Ha veszel 30-ért és eladsz 20-ért, ott van tíz hiányzó pénz!

De az nem eltűnt, hanem annál van, akitől te vettél 30-ért.
Szóval azzal, hogy lemegy az árfolyam és te kevesebbért tudod továbbadni, még nem tűnt el a pénz.

Gery87 2023.10.20. 11:42:43

@Tapi2021:

"Jogállamiság az, amikor kifizetik neked amire jogosult vagy és nem tartják vissza nyilvánvaló hazugságokkal, akkor is, amikor már a kétezredik módosított kérdésükre is megadtad a választ! Amelyek célja korábban sem az volt, hogy bármit megértsenek, hanem az IDŐHÚZÁS, hogy hátha közben megbuksz!!!"

Jogállamban nem tartunk vissza teljesen indokolatlanul egy országot (svédek) a NATO csatlakozástól!? Az az ügy nem időhúzás?
Ez csak a háttérben zajló szarkavarásnak a díszlete.

Orbán keresztbe tesz az EU-nak meg az USA-nak....cserébe mi nem kapunk pénzt.
Cserébe ő nem engedi be a svédeket.

Gery87 2023.10.20. 11:44:52

@Tapi2021:

"Ezen az amerikai adófizetők tudnának változtatni, ha megkérdeznék, miért egy idegen nép távoli háborújára szórtok el száz milliárdokat, amiből nekünk valójában semmi hasznunk, miért nem ránk költitek???"

Azért mert
1. a háború jó üzlet.
2. addig se azzal foglalkoznak miért veszíted el a saját házad ha nincs munkád pár hónapig, meg miért nincs állami TB.
3. mert akkor a zsidó államnak vége.

Tapi2021 2023.10.20. 11:58:22

@Gery87: "Jogállamban nem tartunk vissza teljesen indokolatlanul egy országot (svédek) a NATO csatlakozástól!? Az az ügy nem időhúzás?"

De. Nyilvánvalóan RE-akció!

Tapi2021 2023.10.20. 12:03:19

@Gery87: "Orbán keresztbe tesz az EU-nak meg az USA-nak....cserébe mi nem kapunk pénzt.
Cserébe ő nem engedi be a svédeket."

Nagyjából.

Annyit módosítanék, hogy az EU-nak semmiben nem tesz keresztbe! Az EU NÉPEINEK érdeke a béke lenne, a normális együttműködés Oroszországgal (Kínával és másokkal), a fejlődés, a nemzetközi versenyképesség megőrzése, az EURO milliárdok EU-n belüli elköltése..., és az ILLEGÁLIS honfoglalók kint tartása!!!

Igen, az USA geopolitikai, kereskedelmi és pénzügyi hatalmáért valóban nem szeretné feláldozni sem a magyarok, sem az EU NÉPEINEK érdekeit, jövőjét. (De sajnos ez utóbbi már fel van áldozva.)

Tapi2021 2023.10.20. 12:44:22

@Gery87: "3. mert akkor a zsidó államnak vége."

Már mint az USA-nak? :-)
Nem Izrael támogatására gondoltam nyilván, amely évtizedek óta külön tétel az USA költségvetésében. Hanem az Ukrajnában elvert milliárdokra.

Hogy miért gondolhatják a szintén nem túl rózsás anyagi helyzetben élő tízmilliók náluk, hogy jó ötlet ilyen konfliktusokban elverni az ő pénzüket?! Miközben a gyerekeik lepukkant állami iskolákba kénytelenek járni.

Mindig a nép teszi lehetővé egyébként a sok baromságot, sőt a diktatúrát is, hiszen megszavazzák az ezeket cselekvő, kiépítő vezetőket, pártokat. Aztán azt mondják az összeomlások után, hogy "nem én voltam".

Legjobb példa erre a 98%-os támogatottságú Hitler, Mussolini...
Imádták őket, ők választották meg őket, aztán ők lincselték meg M-et, és ők szégyellik H-t... Nagyrészt ugyanazok. Ilyen a nép.

alöksz róz 2023.10.20. 13:04:34

@Tapi2021: "Ha veszel 30-ért és eladsz 20-ért, ott van tíz hiányzó pénz!" - az csak neked hiányzik

Tapi2021 2023.10.20. 14:06:34

@alöksz róz: Így van. De a rendszerben ott van. Ez a lényeg. Így vándorolnak pénzek, vagyonok egyik zsebből a másikba.

Aki jó tőzsdézik pl., az mindig a mások pénzét nyeri el. Annyi pénz van a szerencsejáték/monopoly kalapban, amennyit a szereplők beletesznek. Ez forog.

alöksz róz 2023.10.20. 14:14:17

@Tapi2021: nyilván a pénz csak akkor tűnik el, amikor hitelt fizetsz vissza.

Gery87 2023.10.20. 15:02:58

@Tapi2021:

Orbán kuruckodása volt legelőbb.
Meg a Putyinnak kedvező vétók.

Volt a dagadt Kínában: mi jött le a sajtóból?

1."Putyin egyetlen uniós szövetségese".

2. úgy feszengett mellette mint a helytartó tisztje mellett.

Gery87 2023.10.20. 15:06:23

@Tapi2021:

Hagyjuk már ezt a béke dumát!
Akkor lesz vége ha valaki győz vagy kifárad!

Hány háborúnak lett vége attól hogy valaki azt mondta "legyen béke mert a háború rossz"???
Rossz? Tényleg vitya bazeg? Nem mondod.
Erre eddig senki nem jött rá és békét se akrt senki...

Agyon fikázzátok Károlyit hogy elárulta az országot meg lefeküdt az antantnak "csakhogy béke legyen".

Orbán meg pont ezt várja az ukránoktól: hagyjátok a picsába "Erdélyt", csak legyen béke!
Ez a fontos.

Gery87 2023.10.20. 15:11:02

@Tapi2021:

"Igen, az USA geopolitikai, kereskedelmi és pénzügyi hatalmáért valóban nem szeretné feláldozni sem a magyarok, sem az EU NÉPEINEK érdekeit, jövőjét."

Ezt kurvára nem Viktor fogja megoldani, ez '45 óta még a nálánál sokkal gerincesebb, valóban államférfiaknak se sikerült!

lehet itt eljátszani megint a "keresztény európát védő bástyát" de a nyugat nélkül az se sikerült, akkor se a cár segített.

Az iszlám megint nyugatra megy, nem keletre, Putyint pont kurvára nem fogja érdekelni hogy ezzel nekünk mi van!
Nem vele kéne bratyizni!

Gery87 2023.10.20. 15:13:05

@Tapi2021:

"Hogy miért gondolhatják a szintén nem túl rózsás anyagi helyzetben élő tízmilliók náluk, hogy jó ötlet ilyen konfliktusokban elverni az ő pénzüket?! Miközben a gyerekeik lepukkant állami iskolákba kénytelenek járni."

És ezt te a NER-rel kapcsolatban miért nem teszed fel?
Miért veri a fidesz a pénzüket baromságokra meg nyúlja le a közpénzt a haverjaival "miközben a gyerekeink lepukkant állami iskolákba kénytelenek járni."???

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.23. 12:46:19

Csak ezt a kulákolást hagyná már el Max, szegény rokonságom jut eszembe akik a mellékelt szerkezet birtoklása miatt lettek kulákok és tönkretéve fél életre.

youtu.be/WxniaEWSKcs?t=40

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.23. 12:51:26

@Deak Tamas:

Alapvetően ennek oka pragmatikus.

Ez az a szó, melybe nem lehet belekötni. Minden másra azt szokták mondani, "kódolt zsidózás", míg a "kulák" esetében ehhez még a legelborultabb ballib agy is kevés.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása