magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A politikai karrier elsősorban katonai parancsteljesítés

1997-1999 között még eljátszottam a gondolattal, milyen jó is lenne politikusnak lenni. Tulajdonképpen a kezdeti ellenvetésem csak az volt, hogy nem jó a beszédkészségem, de arra gondoltam, ez megoldható sok gyakorlással.

Végül azonban 1999-ben örökre letettem a gondolatról. Egész más okból.

Rádöbbentem, csak a vezető politikus szabad ember, mindenki más, még a majdnem vezetői pozíciójú ember is kevésbé szabad, mint egy kisember. Mindenhol a világon így van, de különösen Magyarországon így van.

Megjegyzés: Bulgáriában viszont sose akartam politikus lenni. Ennek két oka van: egyrészt nem nőttem fel az országban, így egyes dolgokat nem ismerek, olyanokat, melyeket mindenki ismer, másrészt nincs tökéletes anyanyelvi kiejtésem. Persze mindkettőt ki lehetne magyarázni egy olyan szöveggel, hogy "határontúli bolgár, aki akkora hazafi, hogy hazatért ősei hazájába", de necces így is, állandó támadási felület lenne ez minden ellenérdekelt párt részéről, szóval jobb nem belemenni ilyesmibe.

Szóval végig gondoltam 1999-ben, lám mi is a két fő tábor. Akkor ez az MSZP és a Fidesz volt teljes mértékben, a kicsik pedig a MIÉP és a SZDSZ voltak, mindenki más meg gyakorlatilag nem létezett.

Szóval elgondoltam, milyen is volt egy MSZP-s vagy fideszes kispolitikus élete csak az elmúlt 10 évben, mármint 1999-hez viszonyítva. Lám ez nagyjából:

  • szoci: kezdett azzal, hogy milyen jó a kommunizmus, csak reformálni kell, majd szocdemek vagyunk, előbb semlegességet akarunk, majd NATO-t, végül mi vagyunk a szabad verseny és a piacgazdaság legharcosabb támogatói, de facto full liberálisok,
  • fideszes: kezdett azzal, hogy ellenzünk minden "elavultságot", "térdre csuhások", imádjuk Sorost, ellenzünk bármilyen korrekciót a tökéletes liberális elvekkel szemben, majd a végén meg konzervatív-liberális nemzeti erő vagyunk.

S nem, nem magával a változással van gond, hiszen a gondolkodó ember változik. A Fidesz és az MSZP vezérkarának változása nyilván őszinte volt, hiszen aki ellenezte a vezérkarból, az kiesett (pl. az MSZP-ből Pozsgay, a Fideszből meg Fodor).

De mi van a kispolitikussal? Mert két opció lehetséges:

  • ő is, csodaszerűen, pont ugyanazon a szellemi változáson esett át a 10 év során, mint pártja meghatározó vezetői - azt kell mondanom, hogy ennek olyan 0 körüli valószínűséget adok,
  • egyszerűen kénytelen követni mindig az új vonalat, hiszen különben kiesik, vége a karriernek, márpedig nagyon nehéz egy megkezdett politikai karrierből átmenni a civil életbe.

Magyarul: aki a politikai karriert választja, s közben pártja jelentősen megváltozik, az elveszti a gondolkodás jogát. Pont mint egy Kádár-kori MSZMP- vagy KISZ-funkcionárius.

Én meg gyűlöltem a MSZMP- vagy KISZ-funkcionáriusokat, így minek akarnám saját magamat önként ilyen helyzetbe vezényelni. Apám pozitív példája is előttem lebegett, aki mindig kategórikusan elutasított minden pártkarriert, pedig volt egy időszak, amikor felfigyeltek rá, s külkereskedelmi miniszterhelyettes lehetett volna 1986-tól, de ő mindig mindent megtett minden ilyen lehetőség ellen.

Szóval én folytattam ezt a logikát. Alapító tagnak számítottam mind a Fideszben, mind az SZDSZ-ben egyébként, de azonnal kiléptem mind a kettőből, amikor gondolkodásom más lett, mint a pártvonal - itt pedig elsősorban én változtam, nem a párt. Az SZDSZ-ből valamikor 1993-ban léptem ki, a Fideszből 1 évvel később.

Aztán 1997-1999 között jóban voltam a MIÉP-pel és a KDNP-vel. A MIÉP helyi vezetője tőlem 3 háznyira lakott, sokat segített is nekem, legjobban az döbbentett meg, amikor egyszer nem indult a kocsim, s ő megcsinálta pár perc alatt, majd nem fogadott el pénzt, pedig eredeti szakmája autószerelő volt - jelenleg egyébként ő Páty polgármestere -, ő hívott több gyűlésre is annak idején, egyszer még magával Csurkával is megismerkedtem neki köszönhetően. A KDNP meg hívott, lépjek be tagnak, ez még az eredeti nem-fideszes KDNP volt, náluk is voltam pár gyűlésen, de sose léptem be.

Aztán eljött az 1999-es szerbiai háború, amikor mind a MIÉP, mind a KDNP olyan álláspontot fogadott el, ami számomra elfogadhatatlan volt. Belegondoltan, de jó, hogy nem köteleztem el magam mellettük, most szabadon ellentmondhatok!

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1418222393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.10.19. 14:13:16

Tökéletesen leírtad mi a bajom a Fidesszel IS.

"fideszes: kezdett azzal, hogy ellenzünk minden "elavultságot", "térdre csuhások", imádjuk Sorost, ellenzünk bármilyen korrekciót a tökéletes liberális elvekkel szemben, majd a végén meg konzervatív-liberális nemzeti erő vagyunk."

Ekkorát változni lehet, de nem mindenki fog és pláne nem egyszerre.
Azért sokat elmond hogy Orbán Kövér Bayer meg a koli szoba összes haverja a Fodort kivéve egyszerre változott.
Minimum gyanús.

A természetes életszerűbb azt lett volna hogy közülük válnak ki, nem egyszerre és nem mind és hoznak létre új pártot majd a maradék szépen elrohad.
Nem az hogy egyszerre és viszik a pártot is.

"S nem, nem magával a változással van gond, hiszen a gondolkodó ember változik. A Fidesz és az MSZP vezérkarának változása nyilván őszinte volt, hiszen aki ellenezte a vezérkarból, az kiesett (pl. az MSZP-ből Pozsgay, a Fideszből meg Fodor)."

Pont fordítva, azok voltak őszinték akik kiestek, a többi csak köpönyegforgató hazug opportunista elmebetegek akik a hatalomért bármit jelszóval eladják magukat akárminek.

"De mi van a kispolitikussal? Mert két opció lehetséges:
ő is, csodaszerűen, pont ugyanazon a szellemi változáson esett át a 10 év során, mint pártja meghatározó vezetői - azt kell mondanom, hogy ennek olyan 0 körüli valószínűséget adok,"

Na, érted te ezt...
Csak ez fent ugyanúgy van!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 15:18:28

@Gery87:

A vezetőség változása nem probléma.

Eleve az a változás abszolút nem ritka a magyar közeletben.

Ez az én nemzedékem, te meg fiatalabb vagy, én viszont alig 4 évvel fiatalabb Orbánnál, azaz ezt személyesen ismerem.

Szóval tényleg nagyon sokan vagyunk ebben a nemzedékben, akik ezt bejártuk: a nyugatimődattól a nyugatellenességig.

Persze nálunk itt eleve semmi gyanús nincs, hisz se akkor, se most nem függ ettől a megélhetésünk.

Orbán, Kövér esetében kizárt, hogy ez ne őszinte változás lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 15:20:36

@Gery87:

"Bayer"

Ő pont később változott.

Volt, hogy kritizálra a Fideszt a 90-es évek közepén. Én emlékszem erre nagyon tisztán. Volt, hogy még elégedetlen volt, hogy a Fidesz "túl jobbra" ment.

Na a mai Bayert nézd!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 15:23:57

@Gery87:

"a hatalomért bármit jelszóval eladják magukat"

Dehát milyen hatalom?

Tudhatta egy fideszes 1995-ben, hogy az új vonal lesz nyerő? Nem tudhatta, sőt éppen az ellenkező típusú szelek fújtak.

Tudhatta egy szoci, hogy a pozsgaista vonalnak vége lesz? Te nem emlékezhetsz, de Pozsgay volt az MSZP sztárja még 1990-ben is!

A hatalommániához azt kellene feltételezni, hogy mindenki tökéletesen látta a jövőt.

Gery87 2023.10.19. 16:10:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez az én nemzedékem, te meg fiatalabb vagy,"

Ez teljesen mindegy, én is eljutottam egyik oldaltól a másikig.....

"Orbán, Kövér esetében kizárt, hogy ez ne őszinte változás lenne."

....De náluk pont nem hiszem el ezt. Mivel egyszerre változtak mindig?
Ennyien? hiszi a piszi.
Annak a pár kilépőnek inkább hiszek.
Fodorról jobban el tudom hinni hogy nem változott, akkor is ha ebből szintén politikai karriert csinált.
Még Vonáról is inkább elhiszem hogy idővel "benőtt a feje lágya"...
Gyurcsánynak meg semmit nem hiszek el:)
Nem volt ős se reform komcsi se szocdem majd libsi...
Azt se hogy most hirtelen rájöttek hogy szocdemek...persze.

Szóval el tudom hinni az őszinte változást, de nem mindenkinél.

Gery87 2023.10.19. 16:12:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elhiszem, szerencsére nem követem ennek a féregnek szorosan a pályáját.

Pesti "csökkentértelműmedvebocs" László is megmondta "bármi történik ő fideszes volt és marad". Szektás piás.
Pont az a kispolitikus akiről beszélsz.

Gery87 2023.10.19. 16:22:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azt lehetett tudni hogy két dolog biztosan nem lesz: liberalizmusra nagy társadalmi igény főleg a neolib privatizáció rettenetes hatása miatt ami évek alatt látszott és a volt rendszer lejáratódása, bukása miatt a valódi szociális baloldalra!
Amit egyébként a privatizációban és olcsó kiszolgáltatott munakerőben érdekelt nyugat nem is hagyott volna!
Ezt látniuk kellett mert benne voltak a politikában.

"Tudhatta egy fideszes 1995-ben, hogy az új vonal lesz nyerő? Nem tudhatta, sőt éppen az ellenkező típusú szelek fújtak."

Micsoda?
Hogy az embereknek liberális kormánypárt és liberális gazdaságpolitika kell?
Ugyan..

alöksz róz 2023.10.19. 17:14:31

@Gery87: varga mihály pl egyáltalán nem változott

alöksz róz 2023.10.19. 17:16:53

@Gery87: kövér se változott szerintem, hanem korábban alakoskodott

Tapi2021 2023.10.19. 17:25:38

@Gery87: "Ekkorát változni lehet, de nem mindenki fog és pláne nem egyszerre.
Azért sokat elmond hogy Orbán Kövér Bayer meg a koli szoba összes haverja a Fodort kivéve egyszerre változott.
Minimum gyanús."

Ezért ésszerű egy választónak mindig azt nézni, hogy adott párt éppen akkor mit képvisel, mit valósít(hat) meg.
Mert nekem pl. az a lényeg, hogy a Fidesz-KDNP képviseli-e az ÉN ÉRTÉKEIMET, és ÉRDEKEIMET, vagy sem. És nem az, hogy mondjuk Bayer megtérése igazi-e vagy sem.

Amíg a kutya az én házamat (meg)védi, nem érdekel, hogy egyébként egy ugatós, harapós dög, és nem is szép.

Tapi2021 2023.10.19. 17:31:33

@alöksz róz: "varga mihály pl egyáltalán nem változott"

Én sem. Mindig arra szavazok, aki a leginkább képviseli az én értékeimet és érdekeimet! :-)
Mert nem ez a választás értelme?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 17:33:23

@Gery87:

Gturcsány szerintem nem változott. Ő KISZ-vezérként is már liberális volt. Csak akkor ezt nem mondhatta ki még.

alöksz róz 2023.10.19. 17:33:25

@Tapi2021: nem ez az értelme. ez a kisebbik rossz elve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.19. 17:35:36

@Gery87:

Kizárt dolog, hogy ezt ki lehetett volna előre számolni.

Amit tudni lehetett: az emberek osztrák életszínvonalat akarnak.

S azt meg nem lehetett tudni, hogy ezt a nyugat nem foigja soha megengedni,

Tapi2021 2023.10.19. 17:38:25

@alöksz róz: Szerintem de. A politikai választás egyetlen valódi értelme, hogy az adott választó biztosítsa magának az adott pillanatban elérhető, lehető legjobb politikai és közéleti ÉRDEKVÉDELMET.

A többi csak szófosás, hamis moralizálás.

Jobb, ha az, akire szavazol, a "lelke mélyén" is egy veled, de ha "csak" megjátssza, miközben valósan neked segít, az már éppen elég jó.

Angyalok nincsenek. Vagy nem indulnak politikai választásokon.

Tapi2021 2023.10.19. 17:44:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ráadásul OV-nak sokszor lett volna lehetősége tovább - vissza - változni, amitől neki személyesen sokkal JOBB lett volna az élete és a karrierje.

Egy elvtelen pragmatikus bizonyosan meglépte volna ezeket. Csak egy elvhű vállalja a szarvihart, a simogatás helyett!

Igaz, a szavazói nagy része is elmaradhatott volna. Szóval a változás is kockázatos.

2023.10.19. 17:55:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
gyurcsány sose volt liberális. ő is elvtelen,. gyurcsány úgy látta, hogy szociális demagógiával lehet megnyerni az időseket, a liberális dogmákkal a fiatalokat. a középkorúak meg majd jönnek maguktól, elegendő uralkodni a médiában. úgy egyébként nem szociálisan érzékeny és nem szabadelvű. hanem elvtelen.

és ugyanilyen orbán is., csak ő rájött, hogy ezek mellett még a nemzeti populizmust is fel kell vonultatn és a zsidókeresztény tradíciót. nem a magyar kereszténységet, mert ahhoz kevés köze van. a magyar reformációhoz különösen nincsen. orbán egy hitgyülis hitszónok, ami az ortodoxiához közel áll.

orbán és gyurcsány is lehetnének ortodox papok.

2023.10.19. 17:57:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ha egy pap elvtelen az nem probléma akkor ha mellette emberséges. és szerintem se orbán, se gyurcsány nem különösebben kegyesek, de nem is feltétlen kegyetelenek. nem sátániak. hanem elvtelenek.

ha egy pap elvtelen, akkor ez nem gond, mert nem evilági bölcseletre alapozva szinte bármit mondhat. egyszerűen emberségesnek kell lennie. az elvtelen politikusok azonban kártékonyak.

2023.10.19. 17:59:22

tehát ezek berosolások a rendszerváltó pártokra vonatkoztatve értelmetlenek. eltelelen szinte az összes.

alöksz róz 2023.10.19. 18:02:42

@Tapi2021: "politikai választás egyetlen valódi értelme, hogy az adott választó biztosítsa magának az adott pillanatban elérhető, lehető legjobb politikai és közéleti ÉRDEKVÉDELMET" - nem, ez a reklámja a köztársasági választásnak, nem az értelme...
az értelme az, hogy a lehető legkisebb beleszólási joga legyen az állampolgároknak.
sőt még az ún "fékek és ellensúlyok" funkciója is részben ennek a korlátozásnak a fenntartása.

"A többi csak szófosás, hamis moralizálás." - mi a szófosás két darab, négy-öt szóból álló tőmondatban? :D
moralizálás meg abszolút nincs sehol, nincs semmi minősítve, értékelve.

alöksz róz 2023.10.19. 18:07:20

@cvsvrs: "orbán egy hitgyülis hitszónok" - :-)

ez naon jó hasonlat, a hitgyüli is elszedi a hívők pénzét és nyalja a zsidók seggét

2023.10.19. 18:10:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
nem arról van szó, hogy ezt a nyugat nem engedi meg. a jólét akkor nyugatos, ha egy állam nettó tőkeexportőr. ausztria nettó befektetői pozícióban van. az átlag osztrák pénze az infláción felüli hozamot gernerál.

az niip (net investment position) ausztriában gdp arányosan 13.4%, magyarországon 47.8% csak mínuszban. hollandiában 102.3%, portugáliában 104.9% csak mínuszban. bezzegszlovákiában 63% mínuszban.

2023.10.19. 18:11:32

@alöksz róz:
gyurcsány is papol. két ortodox pap.

alöksz róz 2023.10.19. 18:17:32

@cvsvrs: nem. gyurcsány a bohóc.

2023.10.19. 18:23:08

az az állam szuverén valójában, amelyik nettó befektetői pozícióban van. és orbán arról papol, hogy magyarország úgy válik szuverénné, hogy tőkét importál. és ugye nettó módon exportálni kellene. nem a külföldnek, hanem a belföldi vállalatoknak. és magyarország még élelmiszerből is behozatra szorul. lényegében a munkaerőt adják el a külföldnek.

az is elfogyott és most már a különleges gazdasagi övezetekkel idegen kolóniákat hoznak létre. debrecen szokás szerint a teszt város.

alöksz róz 2023.10.19. 18:31:30

@cvsvrs: "az is elfogyott és most már a különleges gazdasagi övezetekkel idegen kolóniákat hoznak létre" - még különleges gazdasági övezet se kell hozzá.
szabolcs megye közepén, ahol az országban az egyik legalacsonyabb a foglalkoztatottság, munkásszállókat építenek a keleti vendégmunkásoknak.

magyar dolgozókat meg szélnek eresztik

Gery87 2023.10.19. 18:48:37

@alöksz róz:

Kövér meg Orbán mindig is egy büdös nagy tapló volt, Orbánról ezt mondták is hogy már fiatalon gimiben ilyen volt.
A liberalizmus meg a "polgári" koncepció szerep volt, színészkedés.
Most van ott ahol lennie kell jellem szerint is.

Gery87 2023.10.19. 18:52:07

@Tapi2021:

Hát pedig fontos kell legyen hogy hiteles e mert ha nem akkor előbb utóbb át fog baszni!

"Amíg a kutya az én házamat (meg)védi, nem érdekel, hogy egyébként egy ugatós, harapós dög, és nem is szép."

:D
El vagy tévedve, barátom.
Itt te vagy a láncra vert kutya, akit egyik percben megütnek majd a másikban ugyanaz hússal kínál és erre azt mondod hogy "élvezd ki a jó perc örömeit"..

Hát...

Gery87 2023.10.19. 18:53:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja persze, véletlenül sincs inkább köze ennek ahhoz hogy mind ugyanazt akarták és közösen döntöttek hogy akkor merre lesz az amarra:)

Gery87 2023.10.19. 18:59:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S azt meg nem lehetett tudni, hogy ezt a nyugat nem foigja soha megengedni,"

Aki az elitben volt az tudta.
Aki tárgyalt a nyugati multikkal az láthatta is mi a cél.
Aki technokrata MSZMP elit - akiket te is gyakran emlegetsz - meg már előtte 10 évvel jól tudta, hisz ismerték a kapitalizmust.

Kizárt dolog hogy bárki elhitte, pláne 2-3 évvel később hogy itt most mi megkapjuk a görög meg finn meg koreai, japán életszínvonalat.
Hogy konkurencia legyünk?
Mire? Mi ellen?
A hidegháborúnak vége!

Egy új magyar kapitalista, tőkés, politikus vagy egy mezei közgazdász szerinted elhitte, nem ismerte a nyugati tőkés gazdaság működését?

A politikus a megváltozott hatalmi viszonyokat?

Tapi2021 2023.10.20. 08:29:00

@cvsvrs: "ha egy pap elvtelen, akkor ez nem gond, "

De az gond. Mert ki kell tartania amellett, aminek a papja. Ha változtat, már nem annak a dolognak/hitnek/vallásnak a papja. Akkor ott kell hagynia. Ahogy sokan teszik is.

Ha egy politikus változtat az elvein azt is megteheti. Legfeljebb az addigi szavazói már nem szavaznak rá.

Tapi2021 2023.10.20. 08:33:07

@alöksz róz: "az értelme az, hogy a lehető legkisebb beleszólási joga legyen az állampolgároknak."

Bizonyos létszám fölött nem működik egy közösség, társadalom, ha mindig, mindenki mindenbe beleszólhat, minden nap, és nincs aki döntsön.
Ezért ruházzuk ezt a jogot rá néhány száz emberre.

A döntésünket aztán néhány évente felülvizsgálhatjuk.
Ez nem véletlenül alakult ki így. Így működőképes.

Tapi2021 2023.10.20. 08:41:05

@Gery87: "Ja persze, véletlenül sincs inkább köze ennek ahhoz hogy mind ugyanazt akarták és közösen döntöttek hogy akkor merre lesz az amarra:)"

Lehet, hogy a politikusok, pártok így döntenek a hogyan továbbról. Lásd ... az összeset. Amelyek hol ide, hol oda tartoznak.

De mi ebben a furcsa, mi következik ebből ránk választókra nézve?
Ha látod, ki, hová helyezkedik át, dönthetsz, hogy oda követed-e? A Fideszt a jobboldalra, a Jobbikot a baloldalra... stb.

A lényeg az, hogy abban a négy évben, amire a mandátumot kapták, ne transzformálódjanak nagyon, mert azzal csapnák be a választóikat. A Fidesz-KDNP ilyet még nem csinált. Aki eddig rájuk szavazott, tudta mire szavaz.

Nem így sok ellenzéki, "biankó" pártnál.

Gery87 2023.10.20. 10:58:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tapi2021:

"amitől neki személyesen sokkal JOBB lett volna az élete és a karrierje."

Ugyan már, ha maradt volna némi gerince, ma nem lenne sokadjára kétharmaddal minielnök és ekkora hatalma, ennyi pénze szétszórva strómanoknak!

Gery87 2023.10.20. 11:01:27

@Tapi2021:

Dehogynem.
Ne légy naiv.

Gery87 2023.10.20. 11:09:50

@Tapi2021:

Ha hazug jellemtelenséget, elvtelen gerinctelenséget látok, arra nem szavazok.
Mindegy hogy 4 évente történik vagy folyamatosan.

Nálam sok párt megkapta eddig az esélyt, amint bebizonyították hogy ők is csak férgeskedni tudnak, már eljátszották a bizalmat, teljesen mindegy hogy "papíron" még továbbra is azt mondták amit.

A való életben is elég nagy baj hogy az ilyen férgek nincsenek kiközösítve, "de hát nekem nem ártott" alapon, aztán mikor eljön az is, akkor meg megy a sírás...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.20. 11:11:15

@Gery87:

Nem, az ő célja nem a gazdagság. Ő a történelemkönyvnek dolgozik.

Gery87 2023.10.20. 11:21:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát akkor elég szarul csinálja.
Valahogy csak bele esnek a forintok a zsebébe.

"az elvesztegetett évtizedek"ként fog bekerülni az 'Orbán korszak' a könyvekbe és a köztudatba, ahol leépült a jogállam, a demokrácia és mérhetetlen volt a korrupció, leépítették a munkavállalói jogokat, a lakhatási, EÜ és oktatási válság elmélyült stb.
Az ország pedig régiósan és nemzetközileg elszigetelődött és elmérgesedett a viszony a szövetségesekkel.

Itt az lesz (van) mint az örményeknél.
Egy reménytelen, elöregedett, korrupt, kilátástalan ország.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.20. 12:40:27

@Gery87:

Elvesztegetett mire? Ha nem is sikeres a vége esetleg, akkor is lélegzetet kapott az ország a nyugati tombolás vérkorszakából.

Tapi2021 2023.10.20. 12:55:42

@Gery87: "Ugyan már, ha maradt volna némi gerince, ma nem lenne sokadjára kétharmaddal minielnök"

Azért az, mert jól csinálja amit csinál. Jól végzi a munkáját, amit rábíztunk. Ezért szavazunk rá sokan/elegen!

Miért nem tudod ezt az egyszerű tényt egyszerűen elfogadni?

Tapi2021 2023.10.20. 12:59:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Küldetéstudata van."

Az másnak is van. Csak ezért nem szavaznánk rá, ha a küdetéstudattal nem szolgálna minket is. Tehát fontos a küldetéstudat mibenléte, iránya, célja is. És az elvégzett valós, és számunkra is hasznos munka, amit mellé tesz.

Tapi2021 2023.10.20. 13:02:22

@Gery87: "Ha hazug jellemtelenséget, elvtelen gerinctelenséget látok, arra nem szavazok.
Mindegy hogy 4 évente történik vagy folyamatosan."

De, ha ott is látsz, ahol nincs, vagy odaképzeled szalmabábnak, hogy aztán üthesd, az sem a jó út.

És nem jellemtelenségről beszéltünk eddig, hanem értékrend és irányváltozásról.
Amit bárki tehet. És lehet róla dönteni, hogy te követed-e tovább?

Tapi2021 2023.10.20. 13:04:38

@Gery87: "aztán mikor eljön az is, akkor meg megy a sírás..."

Így van. Ezért kell kipróbált, már bizonyított, stabil erőkre szavazni, mint pl. a Fidesz-KDNP pártszövetség! :-)
Ahonnan stabilan azt kapod immár több ciklus óta, amit vársz.

És nincs sírás.

alöksz róz 2023.10.20. 13:09:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Nem, az ő célja nem a gazdagság. Ő a történelemkönyvnek dolgozik." - be akar kerülni mint aki a legtöbbet lopott a történelemben :-)

Tapi2021 2023.10.20. 13:19:40

@Gery87: "Valahogy csak bele esnek a forintok a zsebébe."

Járulékos haszon. :-)

Az a baj, hogy az irigység elhomályosít előttetek minden mást.

A pénz csak pénz. Évek, évtizedek múlva SEMMI jelentősége nem lesz, hogy most kinek, milye van!
Érdekel még valakit pl. Kóka helikoptere vagy akár Gyurcsányé érdekelne, ha felhagyott volna a politizálással, vagy az előző érákban "lopóké"?
Senkit.

Hogy milyen országban élünk majd, az viszont tényleg ma dől el és ez sokkal fontosabb, mint a pénz.

Tapi2021 2023.10.20. 13:37:22

@Gery87: ""az elvesztegetett évtizedek"ként fog bekerülni az 'Orbán korszak' a könyvekbe és a köztudatba, ahol leépült a jogállam, a demokrácia és mérhetetlen volt a korrupció, leépítették a munkavállalói jogokat, a lakhatási, EÜ és oktatási válság elmélyült stb.
Az ország pedig régiósan és nemzetközileg elszigetelődött és elmérgesedett a viszony a szövetségesekkel."

Ez csak attól függ, hogy ki írja azt a történelmet? Ti vagy mi?

Ettől függ, hogy igazságokból vagy csúsztatásokból, hazugságokból fog állni a történelem. A történelem mindig egy NARRÁCIÓ!

Ez egy újabb tétje minden választásunknak!

A történelmet mindig a győztesek írják. Soha ne hagyd, ha teheted, hogy az ellenségeid írják meg a te történetedet!!!
Alapigazság.

alöksz róz 2023.10.20. 13:47:37

@Tapi2021: "A pénz csak pénz. Évek, évtizedek múlva SEMMI jelentősége nem lesz, hogy most kinek, milye van!" - akkor miért nem adtad még oda az összes vagyonodat a szegényeknek és dolgozol ingyen a közösségért
cserébe tied lesz a mennyeknek országa

Tapi2021 2023.10.20. 13:58:11

@alöksz róz: OV minden forintot megérdemel! :-)

Hogy nézne ki, ha egy embernek, aki évtizedekig vezette az országot - és nyilván jól, ha többször újraválasztották -, minden hónapban a postást kéne várnia a nyugdíjjal?

alöksz róz 2023.10.20. 14:11:10

@Tapi2021: a te pénzedet lehet megérdemli :-)))
szégyen lenne ha ennyi lopás után békésen élhetné nyugdíjas éveit, de hát az összes országrontó meg gyilkos komcsival is így volt, így már nincs semmi erkölcsi alap a felelősségre vonására

Gery87 2023.10.20. 14:30:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

jaj ugyan már.

Eddig egyszer nem tudtad bebizonyítani hogy a NER bármiben is jobb lenne és nagyobb eredményeket tudott felmutatni 13 év alatt, mint a régió országaiban szerinted "tomboló libsi sorosisták" kormányai.

Nem élnek szarabbul, nincs nagyobb infláció, sőt alacsonyabb, "van gáz", "nem küldenek katonákat Ukrajnába", nicns LMBTQ gyerekmolesztálás meg pedókommandók, nem drágább a kaja a lakhatás stb.

Gery87 2023.10.20. 14:32:56

@Tapi2021:

Elfogadom hogy sokan szavaznak rá azért van hatalmon, de nem tartom jónak amit csinál sok mindenben.

"Jól végzi a munkáját, amit rábíztunk. "

:D
Rábíztátok ja, mintha nem ő találná ki hogy mi legyen.
Te meg max egyetérthetsz vele.

Gery87 2023.10.20. 14:34:11

@Tapi2021:

nem képzelődés, ott látom ahol van.

"nem jellemtelenségről beszéltünk eddig"

De én meg arról beszélek mert az van neki és minden csak ebből következik.

Gery87 2023.10.20. 14:34:44

@Tapi2021:

:D
Hát ilyet nem akarok kapni!

Gery87 2023.10.20. 14:39:31

@Tapi2021:

"Járulékos haszon. :-)"

ja hogy neked ez ennyi...
Ez sok mindent megmagyaráz.

"Az a baj, hogy az irigység elhomályosít előttetek minden mást."

Ez a legsuttyóbb érvelési hiba ám amit flexelő celebek meg szefós agyalágyultak szoktak mondani ha valami gyalázatos veretés rendeznek le arra, hogy van pénzük.

"A pénz csak pénz. "

KÖZpénz!
Nem mindegy.

"Évek, évtizedek múlva SEMMI jelentősége nem lesz, hogy most kinek, milye van!
Érdekel még valakit pl. Kóka helikoptere vagy akár Gyurcsányé érdekelne, ha felhagyott volna a politizálással, vagy az előző érákban "lopóké"?
Senkit."

Ezért tartunk itt és vannak ilyen férgek felettünk!

"Hogy milyen országban élünk majd, az viszont tényleg ma dől el és ez sokkal fontosabb, mint a pénz."

Én meg nem vagyok hajlandó hinni benne hogy a "szebb jövőért" elnézhető a korrupció, egyáltalán tolvajok bármit jót is tehetnek értünk.
Ez fasság.

Orbán nem a Robin Hood, nem a gazdagoktól lop, hanem tőled, tőlem meg meg mindenkitől és nem osztja szét.

Gery87 2023.10.20. 14:40:16

@Tapi2021:

Mások az ellenségeink!

Gery87 2023.10.20. 14:43:00

@Tapi2021:

"OV minden forintot megérdemel! :-)"

Asztamindenitneki...

Csomagolok baszki, ha ezt 3 millió ember így gondolja akkor itt nemhogy felelős polgárok de józan felnőtt értelmes emberek nincsenek többségben!

"minden hónapban a postást kéne várnia a nyugdíjjal?"

Senki nem azt a hivatalosan járó mittomén 1,5 milliót kéri számon rajta, meg majd az abból kiszámított nyugdíját!

Gery87 2023.10.20. 14:45:30

@alöksz róz:

Nem lesz itt semmi felelősségre vonás sajnos!

Az átlagéletkor 45 év, aztán majd lesz az 55 is!
Már a nyugdíjat várja most a fél ország, a másik fele meg nyomorog, nem akarnak ezek semmi változást, pláne nem felelősséget vállalni meg szabadságot.

www.youtube.com/watch?v=cvXWbFsY5mw

alöksz róz 2023.10.20. 15:12:02

@Gery87: "nem akarnak ezek semmi változást, pláne nem felelősséget vállalni meg szabadságot" - szerintem nem ez az attitűd jellemző. változást, szabadságot biztos hogy akar a nagy többség. csak minek ő harcoljon meg a másikéért is.

alöksz róz 2023.10.20. 15:14:19

@alöksz róz: régi és nemzetközileg elismert trükk ez, a különböző csoportok szembe állítása. csak itt nem kell hozzá trükk, mert alapból ilyen a magyar, széthúzó.

Gery87 2023.10.20. 15:16:35

@alöksz róz:

"csak minek ő harcoljon meg a másikéért is."

Akkor ezek csak vágyak.
Nem akarják igazán.

Gery87 2023.10.20. 15:18:43

@alöksz róz:

Orbán is pont ezt csinálja, de megmagyarázzák itt is sokan hogy ez nem az, ez a "nemzeti politika".
Én nem igen tudok államférfiról aki a megosztásban lett volna érdekelt!

Tapi2021 2023.10.20. 15:28:20

@Gery87: "Ezért tartunk itt és vannak ilyen férgek felettünk!
"

Indulj a választásokon, csináld jobban!!!

Mer' egyébként hogy lesznek a vezetőink angyalok?

Tapi2021 2023.10.20. 15:32:39

@Gery87: "Én meg nem vagyok hajlandó hinni benne hogy a "szebb jövőért" elnézhető a korrupció, egyáltalán tolvajok bármit jót is tehetnek értünk.
Ez fasság."

Semmi ilyet nem írtam.
Csúsztatsz.

Ahogy a közpénz lopással is. Hiszen akkor az állam MINDEN SZERZŐDÉSES beruházása, fejlesztése, megbízása, bárkinek, bármire, közpénzlopás!

Vagy kizárólag csak akkor, ha a másik oldal van kormányon?!

Gery87 2023.10.20. 15:34:34

@Tapi2021:

Mondjuk nekünk kéne megváltozni!

Szarra nem lehet várat építeni, szervilis jobbágymentalitású "más is lopott!" "jóvanazúgy"
"mer a gyurcsány jobb vót?" "Soros" féle mentális köztébolyra csak gerinctelen szar aalkok fognak karriert építeni!

Indulhatok én de nem leszek sikeres:)

Gery87 2023.10.20. 15:35:47

@Tapi2021:

"Ahogy a közpénz lopással is. Hiszen akkor az állam MINDEN SZERZŐDÉSES beruházása, fejlesztése, megbízása, bárkinek, bármire, közpénzlopás!"

Nem, nem mindegyik!
Állami közbeszerzésen belül nem lehet korrupció? Dehogynem.
A közbeszerzés alapból korrupció? Nem.

Tapi2021 2023.10.20. 15:36:00

@Gery87: "Már a nyugdíjat várja most a fél ország, a másik fele meg nyomorog, nem akarnak ezek semmi változást, pláne nem felelősséget vállalni meg szabadságot."

Azta ku... Most tényleg? Vagy élvezed a trollkodásra adott reakciókat?

Tapi2021 2023.10.20. 15:38:15

@Gery87: "Én nem igen tudok államférfiról aki a megosztásban lett volna érdekelt!"

Én sem. A saját hatalmát senki nem osztja meg.

Gery87 2023.10.20. 15:41:28

@Tapi2021:

Nyilván túlzok picit, de nem sokat.

Ez van, ez egy öregedő, nagy arányban szenvedélybeteg, változást nem akaró, tenni semmiért nem akaró, szervilis, frusztrált, traumatizált, hergelhető ország.
Választ magának egy "urat" aztán "ennyi vót" részéről letudva.

Tapi2021 2023.10.20. 15:41:51

@Gery87: "Indulhatok én de nem leszek sikeres:)"

Pedig te vagy az utolsó remény, hogy tiszta, korrupciómentes, önérdek nélküli politizálás legyen, meg ilyen vezetőnk! Aki ráadásul mindenki értékrendjét és érdekét tudja egyszerre képviselni.

Gondold meg!

Gery87 2023.10.20. 15:42:00

@Tapi2021:

A társadalom megosztásáról van szó!

Gery87 2023.10.20. 15:43:57

@Tapi2021:

Háát...Még én is jobb lennék mint ez a pöcs.
Majd meggondolom:)

Tapi2021 2023.10.20. 15:45:55

@Gery87: Egyszer egy államférfi azt mondta: legyen mindenkinek ingyen a sör, a virsli és az örök élet. És mindenki egyetértett.
(Vagy még ezzel sem mindenki?)

Tapi2021 2023.10.20. 15:46:41

@Gery87: "Majd meggondolom:)"

KÖSZI!

alöksz róz 2023.10.20. 15:57:50

@Gery87: elég lesz mán.
egy dolog a jogos kritika, és más dolog az oktalan és éktelen magyargyűlölet.

Gery87 2023.10.20. 16:20:35

@alöksz róz:

ha gyűlölném nem akarnám hogy jobb legyen neki:)

Gery87 2023.10.20. 16:22:53

@Tapi2021:

Szívesen, ennyit megtehetek értetek:)

Gelimtrtrddddd 2023.10.20. 22:11:06

elsősorban katonai parancsteljesítés
----------
Elsőraku. A katona egy libernyák jevevényhang, ma már ősmagyar van, az uer stumától, ör, öreszor, Warrior, Wirrer-wirren.
A parancs egy libernyák hang, libernyák jevevényhang, ősmagyar a ra és re stumától rengyó, a rend-től, germán hang, vagyis magyar a regyni, reden, nazális formája.

Teljesít hang bullshit hang.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.10.23. 12:39:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tapi2021: "- Ön mindig tulajdonos akart lenni? - Nem, én vezető akartam lenni, aztakartam, hogy a világ kicsikét olyan legyen, mint amilyen én vagyok. Azt gondoltam, hogy belőlem nagyon jó politikus lesz, azt gondoltam, hogy egyszer miniszterelnök leszek. Szegény ország - van ennek nélkülem is elég baja! Ma már kinevetném magam, de akkor ezt komolyan hittem. "

A gyors hal eszi meg a lassút Gyurcsány Ferenc nem lett miniszterelnök, inkább pénzt csinált és milliárdokról dönt Népszabadság, 1996. szeptember 21.

adt.arcanum.com/hu/view/Nepszabadsag_1996_09/?pg=482&layout=s
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása