magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A nagyúri cenzúra

Annak idején, még a kommunizmus éveiben, talán 1986 tavasza lehetett, Havannában beszélgettünk 2 amerikai balossal. Kommunisták ugyan nem voltak, de nagyon közel álltak hozzá: akkori szóval progresszív liberálisok voltak, de ma ez már mást jelent, akkor ez még nem jelentett woke-ideológiát, hanem csak egyfajta kvázimarxista rendszerkritikát.

Szóval a helyzet az volt, hogy ők védték - legalábbis mentegették - a kubai rendszert, mi meg kelet-európaiak védtük az USA-t és rendszerét.

Mondtak persze sok marhaságot is, láthatóan nem ismerték rendesen a kommunista országok belső életét, de volt egy pont, ahol bizony elgondolkoztam már akkor: ez a cenzúra és a szólásszabadság kérdése volt.

Amikor felvetettem, hogy Kubában minden média egy kézben van, az államhatalom kezében, s képtelenség olyasmi közzététele, amit a hatalom nem enged, erre az az első hallásra sajátos válasz jött, hogy igen, egyetért, hogy ez egy nagyon rossz állapot, ő se támogatja ezt, de még mindig ez a kisebb rossz az amerikai állapotokhoz képest.

Teljesen abszurdan hangzott el, hiszen Amerikában semmilyen cenzúra nincs, bárki alapíthat médiát, a tartalmat senki se kontrollálja, az egyetlen szankció az utólagos bírósági eljárás lehet, de ehhez tételesen meg kell sérteni jogszabályt, márpedig ezek a jogszabályok ismertek, azaz ha az ember óvatos és kikerül minden lehetséges jogszabálysértést, akkor semmi baja nem eshet: publikál bármit és semmi sem történik, a hatalom nem tesz ellene semmit. Erre ő elmagyarázta: ha direkt tiltás van, az egy tiszta helyzet, minden világos, s küzdeni lehet ellene, pl. a kubai ellenzéki kicsempészi az anyagát az USA-ba, majd az ott megjelenik, a végén nagyobb hírverést okozva, míg Amerikában egyszerűen észre se veszi senki az ellenvéleményt.

Miért rosszabb Amerika? Mert a nagy médiák uralják a piacot, szinte mindenki csak őket nézi/olvassa, az ott dolgozók beosztottak, akik szigorú utasításokat követnek, "rendbontók" be se kerülhetnek oda, így a rendszerkritikus persze kinyomtathat bármit, de az úgyse fog eljutni senkihez, egyszerűen el fog tűnni a nagy kavargásban.

Eleve több ezer ilyen kispéldányszámú orgánum van, nagy részük baromság. Az amerikai beszélgetőpartner szerint egyeseket eleve a hatalom hoz létre direkt dezinformációs céllal. Hiszen a leghatékonyabb módszer bármi ellen, ha azt utánozzuk, csak épp nyilvánvaló marhaságokkal körítve, így az adott üzenethez oda fog ragadni a komolytalanság bélyege. Ez ma Magyarországon is látható: aki háttérhatalomról beszél, arra rögtön ott a válasz, hogy vagy zsidózik, vagy "alufólia sapkás".

Ráadásul aki ilyet tesz, az felkerül a "láthatatlan listára", onnantól egzisztenciálisan megsemmisül, kénytelen lesz a legócskább, rosszul fizető munkát végezni, ami el fogja venni egész idejét - tulajdonképpen csak ha valami véletlen folytán eleve vagyonos ember, olyan szinten vagyonos, hogy abból képes passzív módon megélni, akkor élhet úgy, hogy nem törődik mindezzel. Azaz az amerikai teljes szólás- és sajtószabadság rendszere végülis hatékonyabban éri el ugyanazt, amit a kommunista kubai durva cenzúra, ráadásul mindezt a totális szabadság zászlaját lengetve.

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9818254745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.11.13. 11:25:57

Az internet jobbára megoldotta ezt a problémát, bárki írhat bármit nagy elérhető népszerű felületekre.
Persze itt is fennáll hogy kevesekhez jut el, vagy egyszerűen keveseket érdekel, de ezzel nem lehet mit tenni.
Régebben is a leghangosabb legnagyobb szájú pletykafészek narratívája terjedt a piacról a faluba, hiába beszélt ugyanarról 500 másik ember esetleg teljesen mást.

"az ott dolgozók beosztottak, akik szigorú utasításokat követnek, "rendbontók" be se kerülhetnek oda"

Ez valahol érthető, ha csinálok egy baloldali lapot nem fogok felvenni olyat aki progresszív vagy konzi.
Persze csinálhatok olyan lapot is ahol nincs irány, sokfajta felfogású alkalmazott mond adott témában sokfélét, csak kérdés hogy az ő személyes hitelességük elég lesz e arra hogy az olvasó azt mondja mindenki véleménye érdekel tőlük.

"a leghatékonyabb módszer bármi ellen, ha azt utánozzuk, csak épp nyilvánvaló marhaságokkal körítve, így az adott üzenethez oda fog ragadni a komolytalanság bélyege."

Bizonyára van ilyen de nem hinném hogy ez lenne a jellemzőbb, az emberek maguktól is tudnak eget verő baromságokat mondani.

"gy az adott üzenethez oda fog ragadni a komolytalanság bélyege. Ez ma Magyarországon is látható: aki háttérhatalomról beszél, arra rögtön ott a válasz, hogy vagy zsidózik, vagy "alufólia sapkás".

A MHM pl mond egész érdekes dolgokat, előhoznak olyan témákat, ügyeket amik fontosak és még értelmesen is képesek bevezetni a köztudatba....már-már értelmes emberek benyomását keltve.

Aztán elcseszik az egészet olyasmikkel mint "a kádári kisnyugdíjas hazafi aki megtalálta ElDorádót a Börzsönyben, bánya világhatalom lehetnénk!" meg hogy "Jönnek a tót honfoglalók, Rajka szlovák településsé vált....újabb Trianon közeleg?"

Szóval komolytalanná vállnak.

Tapi2021 2023.11.13. 12:02:42

És ezt látjuk ma is a teljes nyugaton!!!

Tapi2021 2023.11.13. 12:07:32

@Gery87: Aprócska probléma, hogy ha valóban le akarod írni az igazadat, a saját véleményedet, őszintén, akkor azt csak így teheted, ahogy itt csináljuk!

Nick névvel, meg az internet ilyen kis - valószínűleg minimális külső elérést produkáló - bugyrában, mint ez a blog. Ahol lényegében vagy tízen írogatunk egymásnak magvas gondolatokat, amivel a "külső" szférában semmilyen hatást nem érünk el.
Mert nem érjük el a "közvéleményt"!

(Sanszos, hogy ezért is hagyják.)

Gelimtrtrddddd 2023.11.13. 12:17:24

@Gery87: Az internet jobbára megoldotta ezt a problémá
-------------

Nem, stak rosszabb. Engem már az egész internetről dúrgertek,, ahogy gyakori kérdések, folyton, 444(folyton), facebook(folyton), a mandin is, néha a blogon is, ahogy a tinta blog, index fórom(folyton( és mondanám tovább is.

2023.11.13. 12:30:50

ez a két rossz. a totális egység, és a totális verseny.

2023.11.13. 12:42:08

megint nagyon egyszerű dolog. mi volt a kádár rendszer médiapolitikájának alapja? az, hogy lényegében egy csatornán kell kommunikálni a köznéppel. (valójában két csatorna volt. de a kettesnek kiegészítő szerepe volt.)

mi volt a reform? az, hogy ez a csatorna, és ebben a politikai műsorok se központi agitprop üzemmódban működjenek, hanem óvatos lépésekkel ugyan, de nyitni kell a társadalom irányába. és nem egyszerűen egy szelep kell, kiereszteni a gőzt szilveszterkor a hofi kabaréban, vagy kikacsintani egy interjúban, hogy ezt most itt a szovjet elvtársak kedvéért mondja.

hanem körzeti stúdiók kellenek,. vidékről akár a párttal szemben is kritikus, ámde a szocializmus humánus alapelveit meg nem kérdőjelező elvtársak, akik a helyi társadalomban népszerűek és azok kapjnak országos ismertséget.

így nyert például király zoltán aki időnként szerepelt a tévében a szegedi körzeti stúdió műsorvezetője volt. aki nem úgy szólalt meg mint egy agritpropos.

és ezt kellett volna tovább vinni, hogy legyen több körzeti stúdió .minden megyében. és ezekből összeállítanak egy valóban országos főadót. amiben ott van budapest és a vidék)

ezt kellett volna csinálni. egyszerűen tovább vinni a reformokat.

vasútihíd 2023.11.13. 14:55:19

a kisember bölcs. az interneten megtalálja az igazságot és meg is írhatja. még neked is van időd erre a megélhetésed mellett.

GyMasa 2023.11.13. 19:18:39

Nekem már fiatal felnőttként is az volt a teóriám, hogy gyakorlatilag 2 út van rá, hogy elnyomásban tarts egy népet:
- Puszta erőszak és megfélemlítés, ahogy a kommerek csinálták, titksorendőrségestől.
- Az emberek ostobán (tudatlanságban) tartása, amikor a nép azt hiszi, hogy szabad, holott egy ló*aszt az... Ez az USA módi.

Gery87 2023.11.13. 22:47:42

@Tapi2021:

Ez így van, de hozzátenném hogy nekem speciel nincs is igényem másra, nem írogatok régóta ellenzéki felületekre - bár a komentelés lehetősége az utóbbi 10 évben szűkült gondolom jogi okok miatt mindenhol - mert minek, hogy legyen 1000 másik ember aki egyetért velem aztán egymásnak örülünk hogy "jaj de jó, egyetértünk de jó.." minek?
Unalmas. Nem ad semmit.

Mondjuk az itt megjelenő vélemények zöme is "fösodratú mainstream kormány/ellenzéki vélemény", szinte egyedül én nem tartozom egyikbe se, de nem gond azért vagyok itt, mert itt legalább lehet, bár hatása nulla közeli.

Gery87 2023.11.13. 22:49:22

"Ráadásul aki ilyet tesz, az felkerül a "láthatatlan listára", onnantól egzisztenciálisan megsemmisül, kénytelen lesz a legócskább, rosszul fizető munkát végezni, ami el fogja venni egész idejét"

Ez max az újságírókra igaz Birca.
A "kisember" azt mond amit akar úgyse érdekel senkit.

Gery87 2023.11.13. 22:50:46

www.youtube.com/watch?v=ego4aQLZKlQ

Ajánlom ezt a videót a magyar médiahelyzetről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.13. 23:16:47

@Gery87:

A 444.hu szerint csak Sorosék kampoányolhatnak, mindenki másnak tilos.

Nevetséges anyag.

alöksz róz 2023.11.13. 23:18:20

@Gery87: "szinte egyedül én nem tartozom egyikbe se" - szerintem meg én nem tartozom egyikbe se, te pedig "fősodratú mainstream" (:D) ellenzéki véleményt képviselsz.

pont ezért van az, hogy az ellenzéki felületeken van másik 1000 ember aki egyetért veled és aztán egymásnak örültök... logika :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 12:38:29

@Tapi2021: pedig Perintfalvi olvassa a bircahangot a vadiúj hatvanezres csizmájában :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 12:42:58

@Deak Tamas:

Szerintem tetszett neki, hogy megdicsértem a külsejét.

A legtöbb ellenfele abba a hibába esik, hogy mindent tagad. Mint a ballibek: "nem ballib, tehát tehetségtelen". Itt meg "a nő ballib, tehát csúnya".

Ami egy hatalmas baromság. Sose szabad ilyet tenni.

Én meg kimondtam "a nő ballib és szép, a kettőnek egymáshoz semmi köze".

45 feletti nők értékelni szokták az ilyen szövegeket. Ő meg már 50, ha jól emlékszem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 12:50:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze ez nyilvánvaló, de Ritánkról végigsöpör a narcisztikus öntúlfényezés, ennek ugye nemrég ki is derült az oka (a hülye orvos nem vette észre az ikerszülést)
Amúgy szerintem Dobrev Klára se lenne csúnya, csak az utolsó szülés nem hiányzott neki, illetve ez a Pekárová-Bihariová frizkó, ami valamiért kötelező azon a politikai oldalon, nyilván ez amúgy egyfajta valós maszkulinosítás. Nyilván persze hogy mondjuk akár Szentkirályi Alexandra, Novák Katalin, Varga Judit meg a többi mellett sem rúghat labdába.
Én az új Fico-kormány női minisztereivel barátkoznék :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 12:54:10

@Deak Tamas:

Ez persze nagyon szubjektív, de nekem a Klára baromira nem tetszik. Mármint most csak nőként értve.

Mai magyar politikusok közül talán a Kunhalmi a legszebb mint nő szerintem. Csak neki meg valaki bebeszélte, hogy kötelező nyugdíjas iskolaigazgatónőnek öltözni.

alöksz róz 2023.11.14. 12:58:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: meg egy-két árnyalattal vilagosabb haj is sokat dobna még kunfalvin.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 13:04:36

@alöksz róz:

Én szeretem a fekete és a vörös hajat, s nem szeretem a szőkét, szóval számomra a mostani haja színben oké.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 13:05:17

@alöksz róz: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, ő nagyon szép, vele sajnos a baj a szokott kijönni, hogy egyrészt megszólal, másrészt a képességei rajta vannak az arcán. Neki ez a természetes hajszíne (99%, hiszen a szeme barna) a vakolás csak rontana rajta.
Ebben amúgy a szláv nők a mesterek, mármint a természetes szépség elkxrásában valami felesleges beavatkozással.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 13:16:12

@Deak Tamas:

BG-ban is nagyon sok nő van, aki elcsúfítja magát.

Egyrészt szilikonmell, aztán szájfeltöltés. Plusz szókítés.

Az eredmény aztán: mintha norvég transz lenne a nő.

Aztán fokozva mindez a rossz ruhával.

A jó, hogy 35 éves korban el szokott múlni ez.

Gery87 2023.11.14. 13:47:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem is arról szólt "ki kampányolhat", nem mondta senki hogy a Fidesz nem tehet ilyet....hanem hogy milyen céllal és milyen eszközöket vetnek be!

Sose mondtam hogy ők a "Objektív újságírók" mert nem azok, akármit is mondanak.
Na de a NER módszerek bemutatásában ez nem számt, lehet igazuk.

Attól még hogy Bözsi néni is szarul főz, még lehet igaza hogy Annuska elbassza a nokedlit nem?

Gery87 2023.11.14. 13:55:02

@alöksz róz:

"te pedig "fősodratú mainstream" (:D) ellenzéki véleményt képviselsz."

Valóban? Nem tudtam hogy a demokratikus szocialista szélsőbal, osztály alapú kapitalizmus kritika, ma már ennyire trendi!:)

""fősodratú mainstream" (:D)"

Igen, feleslegesen duplán leírtam ugyanazt kétszer, ez egy hiba:)
Hülye szokás....

"pont ezért van az, hogy az ellenzéki felületeken van másik 1000 ember aki egyetért veled és aztán egymásnak örültök... logika :-)"

Nem járok ilyen helyekre:)
Lehet nevetni, de attól még nincs igazad.

alöksz róz 2023.11.14. 13:57:22

@Deak Tamas: nagyon feketére festett haja van.
és nem túl természetes a hatása, elnézve az arcbőrét amikor nincs szolizva...

barna szemhez barna haj, nem láttál még olyat? szerintem a többség olyan mifelénk :-)

Gery87 2023.11.14. 13:59:31

@Deak Tamas:

Martina Šimkovičová asszonnyal én is:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:00:19

@alöksz róz: dehogynem, akár magamon. De a legjobb a görög-szláv keverék: világító kék szemhez szénfekete haj, és olyan mint Kunhalmié.
Megnézem van-e valami régi kép róla valahol, de szerintem a csaj eredeti.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:01:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így igaz, a kedvencem pedig a hosszú szőke csík Kunhalmi-féle hajban, ami pár órán belül répavörös lesz.
Galena is folyton szobrászkodik magán, pedig szerintem ő is természetesen lenne a legjobb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 14:05:14

@Deak Tamas:

Van egy bolgár politológus, akinek most 60+ évesen jutott eszébe furcsán kinézni. Ruhában is, de a legújabb: 10-színű haj. Nem vicc.

Mindjárt keresek képet. trud.bg/public/images/articles/2022-06/maxresdefault_3065451279654645804_original.jpg

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 14:08:49

@Gery87:

Ezek a politika szabályai.

Nem várhatod el, hogy valaki ne alkalmazza őket.

Ez olyan, mint arra számítani, a fodrász nem használ majd ollót.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:26:57

@alöksz róz: www.youtube.com/watch?v=M_bANcmrA4I

Ez eredeti szerintem.
Vicces lenne amúgy ha hirtelen megjelenne egy nick és kiáltana feldúltan : "NEM FESTEM !!!" :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:27:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: dehát ez még úgy ahogy oké is, a palesztinzászló hajakhoz képest.

alöksz róz 2023.11.14. 14:30:57

@Deak Tamas: a barna szemből nem következik, hogy 99% hogy eredeti szénfejete haja van...
az hogy festi, az biztos.

Gery87 2023.11.14. 14:33:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen.
Nekem a balti-szláv vonal jön be, a szőke barna, kék zöld szem, fehér bőr...A latinos barna-fekete csajok "hétköznapiak", a fél világ ilyen. (na Tomi lebuktam bazmeg:)

i.ytimg.com/vi/yOEjhdUyDOY/sddefault.jpg

i.ytimg.com/vi/FcG8Ze16BP4/sddefault.jpg

i.pinimg.com/1200x/d3/ca/c1/d3cac1f19b22144b7b09854e24b3c0b2.jpg

-----

www.youtube.com/watch?v=BFWll8yYyWI

www.youtube.com/watch?v=VfrQ4-p5AmQ

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 14:35:53

@Gery87:

Én meg az "óegyiptomi" vonal híve vagyok: fekete haj, sőtét szem, nagyon fehér bőr.

Az arab világban ilyenek az énekesnők.

Plusz Indiában is ez a legkeresettebb típus.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:37:25

@alöksz róz: menjünk el valami szoci választási gyűlésre és nézzük meg közelről. Fixen indítják EP választáson, minden képessége erre predesztinálja.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:40:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tót-sváb korcsvackor milyen legyen? Szőkepárti.
Az arab kollegáim nem bírnak magukkal ha szőke van a közelben.

alöksz róz 2023.11.14. 14:43:57

@Deak Tamas: "menjünk el valami szoci választási gyűlésre és nézzük meg közelről." - én má voltam :-)

Gery87 2023.11.14. 14:48:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ízlés dolga, kinek mi.

Persze bármilyen nő lehet szép.
A mulatt csajok tudnak szépek lenni, meg a latin-amerikai mindenféle keverékek.

Meg a Turanid típus is.

www.youtube.com/watch?v=7sGFrKxFgso&t=30s

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 14:49:19

@Deak Tamas:

A bolgár férfiak a kommunizmus alatt 90+ %-ban szőkepártiak voltak.

Aztán az utazási szabadság hatására ez már lecsökkent olyan 50 %-ra.

alöksz róz 2023.11.14. 14:52:12

@Deak Tamas: igen, volt.
meg ingyen sör is :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 14:52:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: gondolom ugyanazért mint az arabjaink, csak fekete mellett nyilván másra vágytak.
Itt a Duna medencében relatíve jó a helyzet, az elég elszomorító hogy 500 méterrel az útlevélellenőrzés után már sokkal szebb nőket lát az ember, nem a pohos, elhanyagolt, túlsúlyos magyar nőket ...annyira durva a kontraszt, hogy az eszem megáll.

vasútihíd 2023.11.14. 15:29:59

az a jó a szépségideálban hogy a természetes rend alapján az a nőknél a fontosabb tényező és a férfiaknál kevésbé számít mert van egy érzésem birca esetében meg bizonyosságom hogy az itten beszégélgető hímtömegek nem éppen dzsordzs klúni kategóriájúak :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 15:41:49

@Deak Tamas:

Azért a magyar nők nem állnak olyan rosszul.

Mondjuk átlagosan a magyar nők 10 %-a szép, 10 %-a csúnya, s a maradék átlagos.

Van nyugaton, ahol a szép arány 2-3 % alig.

vasútihíd 2023.11.14. 15:57:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerencsére ez nem igaz mert a fiatal nőknek is számít

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 15:59:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát csak ugyebár az 10% arány, az is eltúlzott. Ami a tragédia a magyar nőkben: perc alatt széttárják a lábukat valami gazdagnak meg nyugatinak.
Százados probléma ez, hiszen már a harmincas évek magyar szitkomjai is erről szólnak. Zimándi Pius meg a levegőért kapkod 1944-es naplójegyzeteiben, hogy "kacérkodnak" a magyar nők a német katonákkal, Janikovszky Éva meg saját maga írja saját naplójában hasonló álmait oroszokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.14. 16:02:26

@Deak Tamas:

Ugye tudod, hogy a XIX. század végén, XX. sz. elején mi volt a "prosti" szó szinonímája Oroszországban? Венгерка - egyszerűen olyan sok "szexmunkás" ment ki Mo-ról, elsősorban Szentpétervárra, hogy a nép ajkán megszületett ez az elnevezés.

vasútihíd 2023.11.14. 16:06:20

@Deak Tamas: ez nem tragédia hanem a természetes rend nem éppen meglepő része a nők a gazdag hatalommal rendelkező férfit jó partnernek találják mert biztonságot látnak benne. persze szxuálisan csak akkor lesznek tényleg izgatottak ha a férfiasságában is vonzó az ember. szerencsére ma már nem csak a nyugati kompenzálhat gazdagságával és hatalmasságával lásd mondjuk mészáros

GyMasa 2023.11.14. 16:06:26

@Gery87:
Hát, ilyenekből most tőlkínálat van Ukrajnában...
Siess, mielőtt ezeket is széttépi egy akna, vagy tüzérségi lövedék...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 16:07:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így igaz, Pásztor Árpád 1916-os könyve is róluk szól, elég szomorú történet. (azon persze mindjárt röhögni is fognak, hogy az első kiadás Dick Manó könyvkiadójánál jelent meg, nekem ilyen elsőkiadásos példányom van).
A Lila ákác 1934-es filmben Takács Manci is vengerkának menne bánatában, illetve az 1940-es Dankó Pistában Rózsi annak is megy, szép magasra is jut.

vasútihíd 2023.11.14. 16:07:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez igaz csak akkor lényeges szempont ha más mondjuk gazdagság vagy hatalom nincs

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 16:09:40

@vasútihíd: az első felét - úgy, ahogy - megértem, sokkal érdekesebb a második fele, amikor csak reméli a nő hogy majd a külföldi/gazdag, aki beleugrik az első aranykapuba, majd ott is akar maradni. Ez a női hülyeség csúcsa. Rengeteg ilyen tönkretett életet ismerek.

vasútihíd 2023.11.14. 16:14:29

@GyMasa: minden bizonnyal jobb az oroszoknál válogatni az ilyenekből a biztonságos háttérországban maradtakból mert ott kevésbe állnak hadrendbe azaz több a párnélkül maradt fiatal nő

vasútihíd 2023.11.14. 16:17:12

@Deak Tamas: ez igaz nincs garancia arra hogy a gazdag hatalmas férfi nem csak kihasználja az alkalmat. sőt. dehát ez is a természetes rend része. az ügyesebbek megpróbálnak teherbe esni.

GyMasa 2023.11.14. 16:21:38

@vasútihíd:
Hát, ha arányaiban nézed, akkor Ukrajnában sokkal jobban felborult most a nemek aránya.
Az ukrán hadseregben a katonák átlagéletkora 40 vagy 43 év (most hirtelen nem tudom pontosan.) Ami azt jelenti, hogy mostanra egy egész generációnyi 40 alatti férfi esett el.
(egyes becslések szerinte búven 500 000 felett van az ukrán oldalon a halottak száma.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 16:37:22

@vasútihíd: az világos, az szokott is nekik sikerülni jó hatásfokkal. Viszont a havi euro átutalás már sokuknál kevés hatásfokkal jön, vagy sehogy.
És olyankor amúgy a férfiak meg a Zorbán a hibás, mer alacsony a családi pótlék.

alöksz róz 2023.11.14. 16:37:54

@GyMasa: nem tudni mennyi ukrán fiatal férfi dolgozott külföldön már a háború kitörése előtt. kurva sok, az biztos.
és hányan menekültek el a háború elől.

vasútihíd 2023.11.14. 16:38:30

@GyMasa: de ukrajnából nagyobb eséllyel egy liberális wokeot kapsz nem egy hagyományos családot szeretőt arról nem is beszélve hogy a nyugati züllöttségből a békés orosz vidékre kötözni felüdülés igaz ha behozod ez itthon is megtehető kicsiben de akkor el kell a nő mellett köteleződni hosszútávra

vasútihíd 2023.11.14. 16:43:27

@Deak Tamas: az a férfi aki nem gondoskodik az utódjáról minimum anyagiakkal az mondjuk tényleg hibás

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 16:48:28

@GyMasa: ez totál, teljesen kizárt, gondolkodjunk már.
Az 1918. nyári piavei ütközetben, ami a magyar hadsereg legnagyobb áldozattal járó veresége, százezer ember halt meg, azok is csak azért, mert a sziklafalba becsapódó egy géppuskagolyó öt embert ölt meg. Az antant oldal kb. ennek harmadát vesztette.
500 napja megy a háború, ez azt jelentené, hogy naponta ezer ember pusztul el. Ennyi teljesen kizárt, ennyi akkor nem volt, amikor a magyar huszárok vágtattak az orosz géppuskák torkába Limanovánál.
A verduni csata 1916-ban egész évben tartott, úgy hogy Falkenhayn kimondott célja az volt amit Boldili is szokott sikítozni, hogy Ausbluten, ment is a Blutpumpe meg a Konchenmüle szépen, mindkét oldalon 700 ezer ember pusztult el. És nem szelfizés ment a fronton mint itt.

www.youtube.com/watch?v=M-l3BWg5q4Y

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.14. 17:24:54

@vasútihíd: de ilyen igény hogy a férfi gondoskodjon az utódjáról, az ilyen típusú nők részéről nem merül fel. A pénzt nekik kell küldeni, nem utódgondozásra.
Hiszen épp ez volt az eredeti cél az aranykapuba ugratással.

Gery87 2023.11.14. 22:25:12

@GyMasa:

Belaruszban nincs háború:)
Egyébként az igazán szépek megoldják: már vagy nyugaton vannak, vagy biztonságos helyen.

alöksz róz 2023.11.14. 22:33:50

@Gery87: rengeteg fiatal ukrán nő van budapesten is. nagyon csinosak, szépek.
csak sajnos a fele kacsaszájúra csináltatta magát :-)

Billy Hill 2023.11.14. 23:20:55

@alöksz róz: Hát még amikor a mellek is meg vannak csináltatva... Akkor tényleg kacsacsőrű EMLŐs a hölgyeményke... :-)

GyMasa 2023.11.15. 00:57:04

@alöksz róz:
30 éve Ukrajna egy 53 milliós ország volt.
Mostanra kb 20 milliós lehet.
Azaz, igen, igazad van, jó sokan vannak külföldön...

GyMasa 2023.11.15. 01:02:10

@Deak Tamas:
Miért? Az ukránok szerint már 300+ ezer orosz meghalt!
Mostanában még egy gyengébb napon is simán 500 és 1000 között van az ukrán halottak száma, legalábbis az orosz védelmi minisztérium jelentései alapján.
És, hiszek is nekik, amikor majdnem minden napra esik egy olyan drónfelvétel, amin végig lehet nézni, ahogy meghal 10-15 ukrán egy adagban...
És, az oroszok hónapok óta bombázzák az ukrán állásokat a FAB250-500-1500 és újabban már a 3000-es bombákkal.
(Aki nem tudja, annak: a szám a bomba nevében a robbanóanyag mennyiségére utal kg-ban.)

Gery87 2023.11.15. 01:28:21

@alöksz róz:

Az egy dolog hogy mint ideál nőtípus tetszenek, az meg a másik hogy akarok e tőlük bármit:)
Semmi bajom a magyar csajokkal, azért nem fogok ukránul tanulni meg érdekkapcsolatba belemenni hogy legyen egy szőke ciklon mellettem:)
A külső egy dolog....

Gery87 2023.11.15. 01:36:29

@GyMasa:

Hosszú távon a hasonló demográfiai válsággal küzdő oroszok fognak nyerni ha így megy tovább, mert 140 millióan vannak nem 40 millióan.
És 50-szer akkorák és erőforrás terén is jobban állnak.

Ukrajna nem mérte fel rendesen hogy mibe fog fájni ha triggerelni a medvét és értem hogy mi az akarat (Ukrajna legyen nyugatos) de a valóság meg az hogy ha tetszik ha nem, orosz pufferzóna és ebből kilépni nem lehet büntetlenül.

Amerika meg a félgyarmati ukrán kormány persze sejtette ezt, de nekik mindegy.
Az USA-nak megéri mert "hátha bejön" és ha nem hát nem az ő katonái lakossága pusztul...pont leszarják.

Az ukrán vezetés meg vereség esetén megy "Palermóba" a villáiba...és leszarja mi lesz.

Zelenszkij se Szibériába fog megrohadni az is biztos ha vesztenek se.
Élete végéig parádézhat majd a lopott pénzel nyugaton hogy "ő megpróbálta" kap egy nyugatos ellenkorményt CIA pénzekkel, aztán ágyban párnák közt....

Gorbacsov is végig haknizta a világot, kapott e bármi büntetést mert elcseszte és beütötte az utolsó szeget a SZU koporsójába?
Nem.

Ennyit erről.

Egy brancs ezek mind, elitista, mocskos férgek.

GyMasa 2023.11.15. 11:46:39

@Gery87:
"Ukrajna nem mérte fel rendesen hogy mibe fog fájni ha triggerelni a medvét és értem hogy mi az akarat (Ukrajna legyen nyugatos) de a valóság meg az hogy ha tetszik ha nem, orosz pufferzóna és ebből kilépni nem lehet büntetlenül."
Nos, 2014-ben a Majdani forradalommal Ukrajna elveszítette az összes szuverenitását.
Simán egy USA bábállam lett belőle.
Ők semmit nem mértek, fel, az USA volt,(és ugye a saját kis verőembere a NATO) akik csúnyán benézték ezt a dolgot.
Szerintem az volt a fő probléma, hogy azt hitték, elég lesz a sok szankció ellenők, és Putyin vagy magától becsicskul, vagy pedig a gazdaság annyira bedől, hogy a nép fellázad, és felhúzzák a lámpavasra.
Mondjuk, ebből a szempontból nagyon nem volt bölcs dolog egyidejűleg az USA részéről kijelenteni, hogy az oroszok nem is a fő ellenségük, hanem Kína az.
Nem tudom, mire számítottak az USA-ban ezután, de nekem egy cseppet sem meglepő, hogy ezután Kína automatikusan az oroszok oldalára állt... Aztán jött India is, és onnantól népesség szempontjából a fél világ egyból nem támogatja azUSA-t.
Igazán kínos az, szeirntem az, hogy a Szaúdiak is elkezdtek távolodni az USA-tól...

"Amerika meg a félgyarmati ukrán kormány persze sejtette ezt, de nekik mindegy."
Szeirntem az USA ott hibázott, hogy alapvetően félreértette a különleges katonai művelet lényegét.
A hagyományos, katonai doktrina az az, amit az USA is csinál, hogy porig bombázza a célpontot, és csak utána vonul be.
Az oroszok ezzel csemben egy második Csecsenföldet akartak lépni (remélem, Csecsenföld volt az, most nem vagyok benne biztos), azaz, 3 nap alatt bevonulni, minimálos áldozatok árán elkapni Zselét, leváltani, és a helyére egy oroszbarát bábkormányt ültetni.
Na, az oroszok ezt nézték csúnyán be.
Egyszerűen az a kb 230 000 katona, akivel nekimentek az Ukránoknak, az nem elég a teljes megszálláshoz.
Az orosz cél akkor még az ukránok tárgyalasztaéhoz ültetése volt, ami meg is történt március végén.
Putyin szerint meg is egyeztek, és az oroszok a jóindulatuk jeleként vonultak vissza Kijev alól.
Ezután utazott a "ruszofil" BoJo Kijevbe, és rúgatta fel az aláírt egyezményt Zselével.
És, ezután lett az kommumikálva, hogy az oroszok "ki lettek picsázva" Kijev alól.
Az USA ekkortól hitte azt, hogy az ukiknak van bármiféle esélye a győzelemre.
És, ez az, amit ők néztek be, de nagyon...

"Az USA-nak megéri mert "hátha bejön" és ha nem hát nem az ő katonái lakossága pusztul...pont leszarják."
Ez, sajnos az utolsó szóig igaz.

"Az ukrán vezetés meg vereség esetén megy "Palermóba" a villáiba...és leszarja mi lesz."
Hát, én nem hiszem, hogy pl. Zselének lesz erre lehetősége...
Ő egy elvaratlan szál, szóval én azt tartom inkább esélyesnek (ha megéri ennek a háborúnak a végét és nem úgy jár, mint anno Ceauescu-ék) Akkor még tesz majd egy utolsó szolgálatot a hazának, és menekülés közben az oroszok megorvgyilkolják majd (nem a CIA-s védelme fogja eltenni láb alól)
AZ USA szempontjából nem maradhat életben, mert tanú.

"Zelenszkij se Szibériába fog megrohadni az is biztos ha vesztenek se."
Szerintem nem éri meg a háború végét...

"Egy brancs ezek mind, elitista, mocskos férgek. "
Teljesen egyetértek!

Gery87 2023.11.15. 13:44:00

@GyMasa:

"Igazán kínos az, szerintem az, hogy a Szaúdiak is elkezdtek távolodni az USA-tól..."

Mint írtam, Amerika nagy baja immár 100 éve amióta nagyhatalom hogy nem érti a világ többi részét.
Ott vannak távol a picsába két óceán védelem között és kb max egy Kanadának kéne lenniük....de sajnos szuperhatalom lettek és semmi felelősségvállalásuk nincs abban amit tesznek máshol.
Odamennek valahova, felteszik a lábukat az asztalra, meg a pénzes zacskót, beszarnak aztán ha már nem éri meg akkor elmennek, ez egy kereskedő népnek jól áll, de egy hatalomnak nem!

A nyugatot egy európai hatalomnak kellene vezetnie.
Ami érzi a migráció tüzének forróságát, Oroszország valódi erejét és mibenlétét és minden cselekedetének súlyát.

GyMasa 2023.11.15. 14:25:56

@Gery87:
Na, az EU-ben most ilyen nincs...

alöksz róz 2023.11.15. 15:20:19

@Gery87: megtanulnak azok magyarul :-)

Gery87 2023.11.16. 09:54:08

@alöksz róz:

:)
Már ha itt maradnak, de EU-n belül nem valószínű.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 09:24:49

@GyMasa: én éppen azért raktam be a verdunos videót, hogy ne tévesszen meg minket a drónos videós hatásvadászat. Sojgu tíz évvel ezelőtt jelentette be, hogy 500 ezres profi hadsereget (tehát NEM sorozott állományt) akar fejleszteni. Tételezzük fel, hogy ez megvalósult, ez azt jelentené, hogy ez a teljes professzionális hadsereg megsemmisült, de ezt elhinni csak Joe Biden vagy Boldeone képességekkel lehetséges. Ha százezres szintű veszteség lenne, Zelenszkij már úgy nézne ki mint az ávósok 1956 október 31-én délután a Köztársaság téren, Oroszországban pedig legalább tömegtüntetések lennének, nem beszélve a rémhírfolyamokról.
A piavei csatavesztés idején olyan ökör rémhírek mentek, hogy a vereség hírére a kenyérmezei orosz hadifogolytábor lakói megindultak Budapestnek, meg hogy az olasz Zita királyné anyja árulta el a haditervet az olaszoknak (a valóságban a cseh nemzetiségű Stiny főhadnagy volt az áruló)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 09:32:58

@GyMasa: a folyamat amit leírsz a mostani vezetés, a Truss-EU-Biden társaság képességeire világít rá.
Most megint nagy veszély van, mert ez az ostoba Cameron külügyminiszter lett, mondjuk ez legalább valószínűleg tudja hol van Rosztov. Lebecsüljük rendszerint az angol külügyminiszter személyét, pedig a magyarság huszadik századi tragédiájának egyik fő oka, hogy két kulcsidőszakban is ugyanaz a képességtelen, ostoba, ráadásul velünk nem is annyira szimpatizáló ember (Eden) volt a külügyér.

GyMasa 2023.11.17. 19:53:36

@Deak Tamas:
Hát, nem tudom, de, amikor bedobja a drón a shellsokk-olt (bocs, de nem tudom, mi rá a magyar szó...), az árokból négykézláb kimászó ukrán alá a gránátot, ami felrobban, és elviszi a karját, azt nem hiszem, hogy kamu lenne...
És, én csak az olyan videokat tartom hitelesnek, ahol csak FPV-ben látjuk az akciót, hanem azokat, ahol van egy másik drón is, ami kívülről veszi az eseményeket.

GyMasa 2023.11.17. 19:57:30

@Deak Tamas:
Az a baj, hogy nem a "képességek" a fő probléma, hanem az, hogy ki adja nekik a parancsokat.
A mai EU vezetés nem az EU népének felel, hanem az USA-nak.
És, komolyan gondolkodom rajta, hogy éppen ideje lenne egy kisebb felkelésnek.
Olyannak, aminek az első napján mondjuk az EU top 10 vezetője 10, szompatikus Brüsszeli lámpavason lóg.
Az egy elég egyértelmű üzenet lenne MINDEN politikusnak, hogy elárulja-e a hazáját...
Az a baj, hogy most mi, a pórnép azt az üzenetet küldjük nekik, hog ybármit megtehetnek büntetlenül.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.20. 12:37:53

@GyMasa: a realitás akkor is a töredéke kell legyen. Egyszer elkottyantottak valami húszezrest, az inkább hihető.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása