magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A vénember harca gazdájáért

Van egy népszerű tévhit fideszes-keresztény körökben: hogy a jelenlegi római pápa valójában derék ember, csak a liberálisok kiforgatják szavait.

Természetesen semmi sincs távolabb az igazságnál, mint ez a konteó. A Szent Péter római trónját ideiglenes megszállás alatt tartó patagóniai illetőségű szivárványember következetesen harcol a kereszténység ellen megválasztása óta.

Tulajdonképpen ő a vatikáni Gorbacsov, aki belülről bontja le a rendszert. Álvatikáni Ferkó példaképe Mihail Gorbacsov tehát, aki sikeresen lebontotta azt a szervezetet, melynek élére került: a szovjet kommunista rendszert. Nyilván Gorbacsov szerepe pozitív mindazok számára, akik ellenezték a szovjet kommunista rendszert - itt a helyzet azonos: keresztényellenes körökben Szivárványos Ferkó megítélése szintén rendkívül pozitív, ő gyakorlatilag szupersztár celeb náluk. Ahogy egykor Gorbi-mánia volt nyugaton, úgy van ma pápamánia ateista körökben. S ahogy egykoron a kommunisták ellenezték "Gorbit", úgy ellenzik ma a "pápát" a keresztények.

a bizarr pillanat a 80-as évek második felében: amikor a Neoton is részt kapott a Gorbi-mániából

Neoton Éva sajnos már túl öreg ehhez, idén lett 70 éves, különben biztosan csinálna egy "Ferkó de jó ember vagy" slágert is.

Ferkó kemény kampánnyal működik. Teljesen normális szociális üzenetekbe rejti valódi céljait. Pont ahogy egykor Gorbacsov is a kommunista rendszer valós problémáira hivatkozott.

Szerencsére Ferkó de facto ellenpápának sokkal több ellensége van, mint egykoron Gorbinak. S mivel a vén patagóniai perverz egyre jobban érzi élete végét, kénytelen sietni, hogy sikeresen és időben teljesítse gazdái ukázatit, folyamatosan lehull róla a sátáni mosolymaszk, mögüle kilátszik a krisztustagadók kiöltött nyelve.

Most éppen egy amerikai püspököt rúgott ki Ferkó, aki ellenezte az, hogy befogadóbb legyen a katolikus egyház az "LMBTQ közösség" számára, továbbá szimpóziumok tartását olyan kérdésekről, melyek felül állnak a vitán. A püspök rámutatott: a krisztusi igazságokat elfogadni kell, nem vitázgatni róluk, az egyház feladata pedig nem a bűn felé befogadónak lenni, hanem küzdeni ellene. Ezek a szavak a püspök leváltását érték.

Idei budapesti látogatásán ismét kimutatta sátáni foga fehérjét Ferkó "barát". Amikor a miatta kiűrített budapesti fúutcán kevélyen végigrobogott egy direkt erre a célra kiválasztott kiskategóriás kocsiban. Persze bűn ha az ember szupergazdag és kérkedik vele, de van egy még nagyobb bűn: szupergazdagnak lenni, közben úgy tenni, mitha koldus lennénk. Szerintem még az is ki volt adva utasításba aznap, a díszautót ne mossák le.

Ma már nyilvánosak Oroszországban a Leninnel kapcsolatos dokumentumok. Néha az ember vicces apróságokat talál ebben. Amikor Lenin 1917. április 3-án megérkezik Szentpétervárra Svájcból a németek által biztosított lezárt vonaton, leszállás előtt a fülkében - ahol mellesleg 2 nővel utazik, a feleségével és a szeretőjével! - gyorsan cipőt cserél: a még Svájcban vett új cipőjét elcsomagolja a bőröndjébe, majd onnan elővesz egy kopott pár cipőt, amit felvesz. A két nő nézi őt furcsán, mire ő megjegyzi "a nemzetközi munkásosztály vezetője nem szállhat le a pályaudvaron vadonatúj cipőben".

Nekem rögtön ez ugrott be Ferkó Fiat-nagyzolása kapcsán. Szerintem legközelebb az is benne lesz a forgatókönyvben, hogy a út közepén lerobban a kocsi, Ferkó kiszáll, olajszintet ellenőriz, hozzáönt fagyállót, ráüt a motorháztetőre, majd visszaül, s indul a kocsi.

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5618257329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2023.11.16. 10:53:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Az USA nem egy ideális hely, de közbotrány lenne, ha egy elnök nem lenne hajlandó beköltözni a Fehér Házba, vagy nem akarná használni a titkosszolgálat elnöki autóit. "
Nem úgy volt, hogy Trump nagyon sok időt töltött a New Yorki házában is?

GyMasa 2023.11.16. 11:01:34

@Gery87:
Bocs, de NEM az őszödi beszéd miatt van azóta is 2/3!
Az amiatt van, amit UTÁNA csinált fleto (amikor ki is mondta, hogy a legfontosabb, hogy bármi áron kormányon maradjanak 2010-ig, és az azt követő, végtelenül szánalmas miniszterelnöki Casting-bohózat.
Ha akkor, államférfihoz (és úriemberhez) méltó módon feláll és új választások jöttek volna, akkor :
- Nem lett volna fideszes 2/3 (lett volna egy vékonyka fideszes győzelem, sőt, akár még új mszp-s kormány is jöhetett volna)
- Valószínűleg akkor orbán simán belebukik a 2008-as válságba és ma is a 4 évekénti tiki-taki lenne a politikai tájkép
- Nem szakad szét az mszp (Mondjuk, nem kifejezetten kár értük, ezt aláírom)
- Mostanra a nép simán elfelejtette volna a beszédet is, és az akörüli teljességgel inkompetens kormányzást is. És, valszeg a tiki-takiban már legalább egy újabb gyurcsány kormány is lehetett volna.

Dehát, az a plusz 2 év annyira fontos volt neki(k), hogy miatta feladta a jövőbeli lehetőségeit.

GyMasa 2023.11.16. 11:02:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, de szerintem mégcsak nem is 50%-ban, de erről nem láttam semmiféle statisztikát...
Csak az rémlik, hogy ő is sokat költött a New Yorki Trump tower átalakítására.

Gery87 2023.11.16. 11:06:53

@GyMasa:

"szintén az a válasz, hogy ez nem Isten országa, Így itt nem is tökéletes a világ."

Én meg mindig oda lyukadok ki, hogy ezekre a főmuftikra meg a hatalmat szolgáló egyházakra semmi szüksége a híveknek.
Ezek csak élősködnek a hiten.

Gery87 2023.11.16. 11:09:46

@GyMasa:

A rendszer nem volt komcsi:)
Nem azért omlott össze mert annyira élhetetlen volt.
A hidegháború anyagi vonzatába rokkant bele, meg a monolit, bürokratikus struktúrába amibe a diktatúrák gyakran.

Gery87 2023.11.16. 11:11:03

@GyMasa:

Igen, erre gondoltam.
A következményekre.

GyMasa 2023.11.16. 11:24:34

@Gery87:
Nagyjából igazad van. Én is olyan keresztény vagyok, akinek közvetlen kapcssolata van Istennel és csak igen ritkán "veszem igénybe" más emberek segítségét.
De ez csak én vagyok. Minden embernek mások az igényei.
Van, aki a katolikus egyházon belül fog üdvözülni, van, aki máshol.

GyMasa 2023.11.16. 11:27:29

@Gery87:
"A rendszer nem volt komcsi:)"
Jaja, mert azt igen hamar leszűrték, hogy a klasszikus hardcore kommunizmust ( ahol még egy fogkeféd sem lehet) azt teljesen esélytelen megvalósítani.

"Nem azért omlott össze mert annyira élhetetlen volt."
Nem CSAK azért.
HIdd el, hogy nem volt az egy leányálom...

"A hidegháború anyagi vonzatába rokkant bele, meg a monolit, bürokratikus struktúrába amibe a diktatúrák gyakran. "
Anyagilag lehet, de az meg felhozta a rendszer további hátránayit is a napfényre.
Illetve, ahhoz képest a nyugati életszinvonal akkor vonzónak tűnt az oroszok számára (meg, ugye az egész keleti blokk számára is. Minket is az vonzott akkoriban...)

Gery87 2023.11.16. 11:33:50

@GyMasa:

"Jaja, mert azt igen hamar leszűrték, hogy a klasszikus hardcore kommunizmust ( ahol még egy fogkeféd sem lehet) azt teljesen esélytelen megvalósítani."

Én se gondolom hogy meglehet, vagy hogy a hatalmi játszmákban megmaradt pártelit tagjai egyáltalán akarták volna. ÉS ezt látták is sokan.

(A tanácskommunisták is bolsevikkritikusok voltak, az anarchisták szerint "a fasizmus elleni harc a bolsevizmus elleni harccal kezdődik" stb)

Egyébként a fogkefe rész nem igaz, különbség van magántulajdon és személyes tulajdon között. Fogkeféd lehet saját:)
Ahogy saját házad, telked, kocsid, stb is.

Gery87 2023.11.16. 11:38:20

@GyMasa:

"HIdd el, hogy nem volt az egy leányálom..."

Nem mondtam.

"Illetve, ahhoz képest a nyugati életszinvonal akkor vonzónak tűnt az oroszok számára (meg, ugye az egész keleti blokk számára is. Minket is az vonzott akkoriban...)"

Az oroszok és pl a magyarok többsége nyilván jól, jobban akart élni, de ez meg pont nem jelentette hogy demokráciát és kapitalizmust is akartak volna!
Nekik csak a jobblét kellett volna.

GyMasa 2023.11.16. 11:44:55

@Gery87:
"Én se gondolom hogy meglehet, vagy hogy a hatalmi játszmákban megmaradt pártelit tagjai egyáltalán akarták volna. ÉS ezt látták is sokan."
Igen, csak ezzel akkor pont akommunizmus lényegét hipózták ki a rendszerből...

"(A tanácskommunisták is bolsevikkritikusok voltak, az anarchisták szerint "a fasizmus elleni harc a bolsevizmus elleni harccal kezdődik" stb)"
Mer' ők aztán igencsak mérvadóak a 133 napos hatalmukkal... :-D

"Egyébként a fogkefe rész nem igaz, különbség van magántulajdon és személyes tulajdon között. Fogkeféd lehet saját:)
Ahogy saját házad, telked, kocsid, stb is. "
Miért nem igaz?
Ez megint csak ilyen woke maszatolás...
Hol húzod meg a határt?
A klasszikus kommunizmusban semmiféle tulajdonlás nem fért bele.
AMint ezt elkezded puhítani, onnantól már csak idő kérdése, hoyg mikor lesz megint kapitalizmus...
Hol húzod meg azt a határt?
Az autónál?
Miért?
Milyen drágánál?
HOgy spórolsz össze egy autóra valót?
Lehet saját házad is?
A-ha! És, akkor MIDNENKINEK jár egy ugyanolyan ház?
Mert, amint engeded, hogy legyen autójuk, egyből jön a kérdés, hogy akkkor midnenkinek az X5 járna, hiszen egyenlősdi van.
De, akkor ki fogja legyártani a világ 8 milliárd X5-ösét???
Mi van azokkal akinek túl puccos/túl proletár az X5?
SZóval, egyből felmerülnek ilyen égető jellegű kérdések...

MEDVE1978 2023.11.16. 11:46:14

Ha most a vallásos "köntöst" leveszem az egyházról, akkor egy szervezet marad. A szervezet célja a vallás terjesztése és ebben egy vállalathoz hasonlóan vannak költségei, bevételei és "vevői", akik lényegében a hívők.

A vevői kör nagyon jelentősen átalakult. A kereszténység esetében 1500 évig a hívők szinte csak Európában voltak, minimálisan Afrikában és Kis-Ázsiában. Utána jött egy nagy kiterjesztés Amerikára, majd a XIX. századtól kezdve egyre inkább Afrikára.
www.pewresearch.org/religion/2013/02/13/the-global-catholic-population/

Míg 100 éve a katolikusok 65%-a Európában élt, most ez már csak 25% körül van, sokkal Dél-Amerika mögött. Ráadásul ugye a hívők száma dinamikusan változik: Afrikában és Ázsiában nő, Dél-Amerikában valószínűleg stagnál, Európában és Észak-Amerikában pedig csökken.

Értelmes úgy nézni a dolgokat, hogy a pápa a hívők számának a stabilizálását tartja szem előtt. A feltűnő menekültbarátság és ennek hangsúlyozása pont ennek a része, a pápa természetesen tudatában van, hogy az afrikai hívők száma jelentősen növekszik.
Ugyanakkor Afrika és Latin-Amerika jóval szegényebb, tehát az egyház nem engedheti meg magának, hogy Európát és Észak-Amerikát elengedje. Ennek a része a "nyitás", tehát az, hogy a szexuális trendeket követi az egyház. Dogmatikailag a homoszexualitással nincsen nagyobb probléma, hiszen az értelmezés mindig is abba az irányba ment, hogy Isten minden gyermekét szereti és az igazi bűn az elkövetett homoszexualitás.

GyMasa 2023.11.16. 11:49:47

@Gery87:
"Az oroszok és pl a magyarok többsége nyilván jól, jobban akart élni, de ez meg pont nem jelentette hogy demokráciát és kapitalizmust is akartak volna!
Nekik csak a jobblét kellett volna. "
Csakhogy a szocialista keretek között egyszerűen ez megvalósíthatatlan volt(és lesz is mindörökké)
Ugyanis, ha elfogadod a szocializmus keretrendszerét (az eredményegyenlőséget), akkor egyszerűen abba nem fog beleférni.
Arról nem is beszélve, hogy a demokrácia az csak egy politikai fogalom, nem gazdasági. Nézd meg a világ leggazdagabb országai rendre (feudális) moarchiák (Norvégia, Svédország, és az olajállamok. Ez alól csak Svájc és Izrael a kivétel, de mindkettő a külső pénzek miatt virágzik...)

Gery87 2023.11.16. 11:50:44

@GyMasa:

"Mer' ők aztán igencsak mérvadóak a 133 napos hatalmukkal... :-D"

Azok nem ezek voltak egészen:)

"Miért nem igaz?
Ez megint csak ilyen woke maszatolás...
Hol húzod meg a határt?
A klasszikus kommunizmusban semmiféle tulajdonlás nem fért bele."

De igen, ennek van bőven forrása, nézz utána!
De ha woke(?)ozol akkor ne beszélgessünk ilyen sznten felesleges, mert totál hülyeség rám nézve meg amúgy is mi köze ennek ehhez?

Gery87 2023.11.16. 11:51:34

@GyMasa:

"Hol húzod meg azt a határt?"

A határ kb az hogy személyes célra kell, vagy termelő eszköz!

GyMasa 2023.11.16. 12:01:53

@Gery87:
"De igen, ennek van bőven forrása, nézz utána!"
Az nem jelenti azt, hoyg ezek igazak, vagy értelmesek lennének...
Szerintem a "személyes tulajdon" sem fér bele a klasszikus kommunista eszmerendszer kereteibe...
Amint bármit engedélyezel, onnantól az nem kommunizmus, és az alapvető emberi jellemvonások miatt az egész rendszer vissza fog állni a kapitalista keretrendszerre, de közben lesz egy durva elszegényedés, durvább esetben pedig még 100 millió halott is.
Én nem ábrándozok ezügyben, hanem elég csak megnézni a történelmet!
SOHA nem sikerült egyik kísérlet sem. És azért nem, mert a rendszer elvi hibás.
Hangyákkal és méhekkel működik, emberekkel nem.

GyMasa 2023.11.16. 12:03:29

@Gery87:
"A határ kb az hogy személyes célra kell, vagy termelő eszköz! "
Jaja, ezt értem, és az értékben hol húzod meg a határt?
Meg mit csinálsz az olyanokkal, akik nem dohányoznak, de mondjuk nem X5-öst akarnak, hanem Maybach-ot?
Mit csinálsz azokkal, akik dohányoznak is és Maybach-ot is akarnak?

GyMasa 2023.11.16. 12:05:29

@GyMasa:
Ja, és mit csinálsz azokkal, akik személyes célra akarnak maguknal termelőeszközt?
(merugye, ezeknek a kommer hippiknek mindig egy ilyen víziójuk, hogy a gazdasági rabságból megszabadult egyedek majd "önmegvalósítani fognak művészkedéssel" )

Gery1987 2023.11.16. 13:10:37

@GyMasa:

Nincs határ, ami személyes célú, használatú az akár egy villa is lehet:)

Gery1987 2023.11.16. 13:11:20

@GyMasa:

"Az nem jelenti azt, hoyg ezek igazak, vagy értelmesek lennének..."

A közgazdaság tan tudtommal nem vitatkozik ezekkel.

Gery1987 2023.11.16. 13:13:03

@GyMasa:

"Ja, és mit csinálsz azokkal, akik személyes célra akarnak maguknal termelőeszközt?"

Nem lehet, közösségi tulajdon van, aki dolgozik az tulajdonol.
Ahogy jobbágyod se lehet, meg rabszolgád se ma már, úgy céged se magántulajdonban kizárólagos döntési és öröklési joggal, és ahogy ma az állam nem az elit nemesség tulajdona hanem mindenkié....

Gery1987 2023.11.16. 13:15:36

@GyMasa:

"megszabadult egyedek majd "önmegvalósítani fognak művészkedéssel" )"

Én nem tudom hogy hippik mit vizionálnak, de a szocializmus a kollektív tulajdonról szól, munkás-önigazgatással, piaccal, nem arról hogy betépett hippik egy kommunában barkácsolnak:)

Tapi2021 2023.11.16. 13:19:05

Ha valakinek "Ferkó-Gorbi mániája" van, akkor neked meg Antiferkó mániád.

Két véglet.

Mondom úgy, hogy katolikusként én sem értek egyet sok reformpróbálkozásával. Sőt!
De nem jó átesni a ló túloldalára sem, mert az már inkább érzelmi alapon álló gyűlölködés.

Tapi2021 2023.11.16. 13:23:57

@fofilozofus: "A lenines történet jó, még nem hallottam. :-) De persze rájuk vall."

Nem csak rájuk. Mindenkire, aki manipulálni akarja a célcsoportját!

Az amerikai elnököknek egy kampányban még a nyakkendőjük színéről is fókuszcsoportokban döntenek, és kb. szavanként rakják nekik össze amit mondhatnak! Mert minden szót előtte átfuttatnak a "közvéleményen".

Tapi2021 2023.11.16. 13:29:26

@Gery87: "A kereszténység válságban van nyugaton, mert nem összeegyeztethető a nyugati ember értékrendjével és életmódjával és világnézetével."

Ez két évezreden át a kereszténység értékrendje volt! Ami ma A NYUGAT, az azért az és azért olyan, mert keresztény civilizáció és kultúra volt eddig!

Most ezt dobjuk el és válunk újra pogánnyá! (Vagy muszlimmá!)
A pogányság sem új!!!
Más a ruhája, de a lényege nem.

"Nincs új a nap alatt."

Tapi2021 2023.11.16. 13:35:09

@Gery87: Elméletileg jelen van a Szentlélek, azonban nem szünteti meg a szabad akaratot, tehát dönthetnek rosszul is a pápaválasztók.
Ha megtörténik, azzal is tanít nekünk valamit Isten!

A lényeg az a hit, hogy nem emberre épül az egyház, hanem Jézusra. Ezért a hibák előfordulhatnak ugyan az ember által, de a történetet Isten írja tovább. "És a pokol kapui sem vesznek rajta erőt..."!

A "végét" meg tudjuk, magából a Bibliából. Földi szempontból nem a happy end felé megyünk. Hanem a végső nagy üldöztetés felé.

Tapi2021 2023.11.16. 13:39:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: " Gorbi mindent nagyon intenzíven meggyorsított."

Hála Istennek!

Vagyis jót tett!
A rossz rendszert le kell rombolni. Kérdés, hogy a keresztény egyházak, benne a római katolikus és maga a kereszténység rossz rendszer-e?
Tehát jó vagy rossz, ha szétverik?

Tapi2021 2023.11.16. 13:42:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ma az a baj, hogy ezek az erők belül rombolnak. Ha ki lennének zárva a "progressz1v" és "reformer" erők, azok azonnal talajt vesztenének."

Vagy újra örömet okoznánk a sátánnak az újabb egyházszakadásokkal!

Tapi2021 2023.11.16. 13:50:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Persze, hogy marhaság. De ez a katolikus tanítás."

Már mint az marhaság, hogy a pápai tévedhetetlenséget - ha igen erős korlátok között is - dogmává tették.

Mert az nem marhaság, hogy lennie kell egy végső szintnek, amely/aki kimondhatja a végső szót egy-egy, avagy minden egyházi, teológiai kérdésben.

Különben a parttalan viták szétvernék az egyházat.
Ahogy ez a protestáns lázadással meg is történt.

Megtörténne pápai tekintély nélkül a maradék egyházzal is.

Kell a vita, de kell egy bíró is, akinek van tekintélye és felhatalmazása végül lezárni, dönteni.

Ezért fontos rész Jézus tanításában a "péterség", mint végső döntéshozó szint/poszt létrehozása!!!
Erre építi az egyházát, mint szegletkőre!!!

Tapi2021 2023.11.16. 14:00:23

@Gery87: "Ezek csak élősködnek a hiten."

Keresztény egyház nélkül keresztény hit sem lenne!

Nem szétválasztható a hitet gondozó, hirdető és továbbadó közösség és a saját hite!

Tapi2021 2023.11.16. 14:05:11

@Gery87: "A rendszer nem volt komcsi:)"

Ez igaz. Szocialista volt. Szocialista diktatúra! Ahol építették a szocializmust, amelynek CÉLJA volt a kommunizmus elérése.

"Nem azért omlott össze mert annyira élhetetlen volt."

Csak amennyire egy diktatúra az. Vagyis de.

Hála Istennek ezért nem tartanak végtelen ideig a diktatúrák. Azért diktatúra, mert az emberek többsége nem támogatja, EZÉRT kell erőszakot alkalmazni, erőszakkal, vagyis diktatúrával fenntartani.
Amit meg a többség sokáig nem akar, az előbb-utóbb megbukik.

Tapi2021 2023.11.16. 14:09:21

@Gery87: "(A tanácskommunisták is bolsevikkritikusok voltak, az anarchisták szerint "a fasizmus elleni harc a bolsevizmus elleni harccal kezdődik" stb)"

Ezek mindig frakcióztak és nyírták egymást! HÁZON belül!!!

De az összes egyazon sárkány különböző fejei!!!

Tapi2021 2023.11.16. 14:11:36

@Gery87: "Nekik csak a jobblét kellett volna."

Amit csak a kapitalista/magán gazdaság tud igazán megteremteni.

Ezért nem jött össze a "borg kollektívának"!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 14:13:50

@Tapi2021:

Igen, ez a katolikus védelem.

Pedig nem kell. Az ortodoxiában simán működik minden nélküle is. A szabály egyszerű: ami nem apostoli tanítás, az kuka, s pont. S aki változtatni akar, az eretnek.

S lám, alig voltak viták.

A mai viták is nem-dogmatikai kérdésekről van, melyekben viszont semmi gond, ha van vita.

A mai 3 ortodox ágban az eltérés akkora, hogy teológiában nem jártas ember meg se érti min van a probléma és miért nem egyesülnek ezek az ágak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 14:15:01

@Tapi2021:

Most a kérdés nem az, hogy jó vagy rossz. A kérdés: a minta a szétverésre.

Nyilvén minden ateista ütemesen tapsol Ferinek.

Tapi2021 2023.11.16. 14:16:42

@GyMasa: "Nekik csak a jobblét kellett volna."

Egyébként, ha úgy nézzük, nagyon sokan jobblétre szenderültek a szocialista diktatúra éveiben magától a rendszertől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 14:18:08

@Tapi2021:

Így van.

Ezekben az alapdolgokban nincs eltérés a katolikus és az ortodox teológia között.

A szabad akarat sose veszik el, ezért is ellentmondás a római pápa tévedhetetlenségéről való tan, hiszen azt jelenti: van eset, amikor a római pápa szabad akaratát a tévedésre elveszi Isten.

Ez az egész tévedhetetlenségi dogmát a katolikusok is csak a XIX. században vezették be, fegyverként, de nem végig gondolva, hogy ellenkezik az alapokkal.

Tapi2021 2023.11.16. 14:28:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az ortodoxia kiválásáig már minden lényegi teológiai kérdésben megszületett a döntés.

Ez a szakadás sem Istentől jött egyébként. Minden szakadás és ellenségeskedés rombolta, rombolja az Egyházat. És örül a sátán.

Tapi2021 2023.11.16. 14:40:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ez az egész tévedhetetlenségi dogmát a katolikusok is csak a XIX. században vezették be, fegyverként, de nem végig gondolva, hogy ellenkezik az alapokkal."

Én sem értek vele egyet.
Felesleges is meg veszélyes is:

- Felesleges, mert ami igaz, az mindig kiderül és nyilvánvaló lesz.
- Veszélyes, mert ha ezáltal mégis tévedés csúszik be, az nem kijavítható.

A tévedhetetlenségi dogma kihirdetése mögött az akkoriban napirendre kerülő Mária-dogmák voltak. Amelyeket az egyház, a hívek, papok döntő többsége NEM TÁMOGATOTT!!!

(Éppen azért, mivel, ha igazak, akkor minek dogmásítani, vitathatatlanná tenni őket? Ha igazak, az a viták során is KIDERÜL! Ha meg kétségesek, de néhányan hinni akarnak bennük, akkor legyen, ennyi rugalmasság a "népi vallásossággal" szemben mindig volt!)

Így azonban egyszerűen ránk kényszerítették őket!

Szóval, ha nem jönnek elő a Mária-dogmák, meg a "máriás" pápák, akik rá akarták kényszeríteni ezeket az egész egyházra, akkor a tévedhetetlenségi dogma sincs!

Gery1987 2023.11.16. 14:46:15

@Tapi2021:

Valóban a kereszténység miatt olyan amilyen és vált azzá ami, de a nyugat ma már más.
Lezajlott a felvilágosodás és ennek vívmányai a gyakorlati alapok nem a biblia.

Gery1987 2023.11.16. 14:47:41

@Tapi2021:

államszocialista volt.
A szocializmusnak több fajtáj van, ahogy egy köztársaság is lehet fasiszta diktatúra, meg demokratikus is, de már untig elmagyaráztam.

Gery1987 2023.11.16. 14:48:14

@Tapi2021:

Nem mindenki gondolja ugyanazt, miért baj ez?

Gery1987 2023.11.16. 14:48:42

@Tapi2021:

hát ebben nem értünk egyet, de mindegy.

Tapi2021 2023.11.16. 14:54:55

@Gery1987: A modernség, a haladás, a tudás, a társadalmi és technikai fejlődés..., és a Biblia/kereszténység simán összefér!

Nem ez az ok.

Hanem a különböző HITEK harca, ahol ma a "nem keresztény", nem istenhívő hit(ek) , vagyis a materializmus, ateizmus, naturalizmus, stb. (vagyis a pogányság) tör előre és áll éppen jobban/nyerésre.

Igen, ebben van szerepe az ateista felvilágosodásnak, az Istent a tudományból, iskolákból sikeresen kiiktató evolúciós hitnek, az elvilágiasodásnak, a keresztények restségének, a térítés, evangelizáció elhagyásának, a hit át nem adásának a következő generációknak..., stb. Sok dolognak.

Egy dolog nem igaz: a keresztény hit és a tudás, fejlődés összeférhetetlensége.

Tapi2021 2023.11.16. 14:58:20

@Gery1987: "A szocializmusnak több fajtáj van,"

És mind csőd volt. A SZU-tól, Európán át Afrikáig, és az ázsiai és amerikai szocialista próbálkozásokig.

Kína is azóta hasít, amióta a gazdaságot lényegében kapitalizálta.

A különbség a két Korea között látható a legtisztábban! Hogy mire jut egy szoci diktatúra és mire egy szabad ország.

Gery1987 2023.11.16. 15:10:16

@Tapi2021:

lehet összefér, de a többség akkor sem vallásos már és ebből nincs visszaút.

Gery1987 2023.11.16. 15:15:17

@Tapi2021:

"És mind csőd volt. A SZU-tól, Európán át Afrikáig, és az ázsiai és amerikai szocialista próbálkozásokig."

Mikor azt mondtam sok fajtája van nem arra értettem hogy sok helyen volt:)

És nem, nem mind lett kipróbálva.

"Kína is azóta hasít, amióta a gazdaságot lényegében kapitalizálta."

Senki nem mondta hogy a kapitalizmus nem működik egyáltalán vagy nem képes erre csak azt hogy fenntarthatatlan és igazságtalan.

"A különbség a két Korea között látható a legtisztábban! Hogy mire jut egy szoci diktatúra és mire egy szabad ország."

É-Korea nem a "szocialista" diktatúra miatt lett törvényszerűen olyan amilyen, ennyi erővel miért nem olyan csóró minden tőkés ország mint Jemen?

Gelimtrtrddddd 2023.11.16. 15:25:22

@Gery1987: felvilágosodás és ennek vívmányai a gyakorlati alapok nem a biblia.
-------------

Nem világ magyarul, hanem bolja, alap hang nem van, az a túl, az al, Grund stuma vagy raku. Vívmány? Annak nem mondanám, dolga nem van a víh, víhen, weigern hangokkal.

??????? He???? Stak hogy van egy kis problém, ernyeszta problém, hogy magyar posztmodern van, ahogy már írtem, az Aufklärungnak és a kreténységnek is annyi, annyivá vál, nálam totál, jen az ősmagyar.

_Neville 2023.11.16. 15:29:54

@Gery87: "Egyébként hogy jön ide a Pápa?
Tudtommal szépen beköltözött a Vatikánba."

Pedig jogos a párhuzam, ugyanis Ferenc se volt hajlandó beköltözni a meglévő pápai palotában (ahol az irodája is található) lévő lakosztályra, mert hogy az neki túl hivalkodó, , hanem a Szent Márta-házban (ahol a Rómába tanácskozásra érkező püspökök/bíborosok szoktak megszállni) alakítottak ki neki egy másikat. Ez tényleg tűnhet hasonló populista álszerénységnek, mint Megyónál.

Gelimtrtrddddd 2023.11.16. 15:30:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A szabad akarat sose veszik el, ezért is ellentmondás a római pápa tévedhetetlenségéről
----------------------

1. Antovész, nem vesz, az az hogy van, folyamatosan van, se partikelvel, az indogermán au-ue. Ezért hang libcsi, dúrgerni, nem ellen, hanem antanda. A téved hangot nem rakem. Van ugye a té stuma, té partikel, téved az olvad így, és van a düh-doh stuma, ettől volna dühebed. Ez a tév inkább dühebed volna, vagy düheb, korcs hang, ahogy a tobz, toll, taub hangok is, de a dühebed nem megy verifikációra, és úgymond Wahrheitra.

2. Szabad akarat? Ezt se rakem. Mond németül, hogy freier Wille! Ezt a bullshitet is stak idegen, alanda nyelven rakem, magyarul halandzsa. A szabad hangról már írtem, az akar hangot úgy rakem ahogy a görög ekon-t.

Magyarul ezt a bullshit összerakást, hogy szabad akarat dúrgerni kellene.

_Neville 2023.11.16. 15:32:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van, pl egészen világbotrány, hogy mondjuk Perintfalvi osztrák katolikus teológián oktathat, meg "katolikus teológusnak" nevezheti magát. Basszus, ezt mondjuk egy Ratzinger a hittani kongregáció fejeként tuti nem hagyta volna. És az 25 éve volt, nem a középkorban...

Gelimtrtrddddd 2023.11.16. 15:32:40

@Tapi2021: jobblét kellett volna."

Amit csak a kapitalista/magán gazdaság tud igazán megteremteni.
--------------------

Olyan hang, hogy lét nem van, nem rakem, ilyen bullshit burzsuj hangot, hogy jobblét totál dúrgerni kell. Magán? Ezt se rakem. Privát? De az libcsizmus. Gazdaság? Bullshit hang dúrgerni, nem tid, hanem duad.

Gelimtrtrddddd 2023.11.16. 15:37:02

@Tapi2021: "borg kollektívának"!
----------------
??????? Így aztán neked libernyák kollektíva kell. Dehát az volna libernyál hang a közösség(köz hangot dúrgerni) vagy a társadalom. Nem bírem ezt a sklavenaufstandot, innen látva nekem te is marxista vagy, váltás nem van, stak burzsuj marxista maradsz, attól, hogy a sklavenaufstandiak, a libertik utilitarizmusra építenek egy társadalmat, akének az nem kell, annak anta vannak, és másokra is ráverika liberáliákat. Ez a liberti, libernyák Sklavenaufstand.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 15:40:23

@_Neville:

Pont erről van szó.

Gyakorlatilag a fél nyugat-európai egyházat ki kellene rúgni.

Nálunk az ilyesmi képtelenség lenne. Pedig nálunk nincs központi vezetés, egyházfő, stb., minden részegyház önálló adminisztratíve.

Lásd, hatalmas nyomás a Finn Egyházra, érthető miért: egyrészt a fő vallás, a luteránus, másrészt a világi hatalom. S mégse merik megtenni a finn püspökök, hogy bármin változtassanak, pedig van erre belső igény is egyes hívek részéről. Tudják, ez azonnali kiközösítéshez vezetne.

_Neville 2023.11.16. 15:49:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, én a német püspökök többségét már 20 éve is kivágtam volna eretnekségért. Nekem úgy tűnt, Benedek (Ratzinger) is látta ezt, de nem volt ereje, bátorsága hozzá. A helyzet azóta meg csak romlott. Bár talán nem meglepő, hogy ott van a legnagyobb gáz, 500 éves hagyomány ugye...

_Neville 2023.11.16. 15:52:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És ami az érdekes: a katolicizmusnak egy ága van, ami dinamikusan növekszik nyugaton: a tradicionálistáké. Pedig Ferenc hatalomra jutása óta tűzzel-vassal üldözik, a régi római rítusi miséket is igyekeznek ellehetetleníteni.

Gelimtrtrddddd 2023.11.16. 15:52:14

@_Neville: k Perintfalvi osztrák katolikus teológián oktathat,
-------------------

Oktat hangot dúrgerni. Baju? Nekem nem, ha annyi volna ott a kreténységnek, úgy a magyarnak jó volna, attól, hogy a magyarra verték rája, a magyar pogány, éljen Koppány!

Ha ott annyi a kreténységnek, annyi a libcsizmusnak, a fingrizmusnak, úgy a magyar szabadokká válnak, a megszállástól, az ájróper megszállástól. Talán nekünk kellene odaküldenünk Agentokat, hogy szedjék szét a kreténységet, ezzel együtt a libcsizmust, a fingrizmust is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 15:55:26

@_Neville:

Végülis igen.

Menjenek csak, csináljanak új egyházat. Semmi gond.

Én egyébként optimista vagyok, ezt jósolom.

S ezt sokan látták, már korán. Talán Pius vagy XXIII. János mondta, már nem emlékszem, hogy "remélem, nem élek túl sokáig, mert akkor még szent pápaként halok meg, nem egy protestáns szekta főgurujaként".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.16. 15:58:10

@_Neville:

Persze, vannak ilyen erők, ez jó dolog.

De a nem-tradicionalisták között is van kemény antiferencista ellenállás.

Alapvetően a katolicizmusnak van egy erős hagyománya, erős szervezete, erős kidolgozott munkamódszere, s ezek talán meg tudják menteni az egésznek legalább egy részét.

gigabursch 2023.11.16. 16:01:21

Ha én ilyen fontos pozícióban lévő, nem fontos ember lennék, két szolgálati kocsim lenne

Az egyik egy Lancia Delta Stradale
A másik meg egy Maserati Shamal.

Aztán a két kocsihoz lenne három sofőr...

gigabursch 2023.11.16. 16:03:42

@_Neville:
Nem Hornra gondolsz?
Neki volt valami panellakása.

_Neville 2023.11.16. 16:06:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Menjenek csak, csináljanak új egyházat. Semmi gond." Na ez az! Ha ennyire nem tetszik a rendszer, miért nem húznak el? Nem kötelező katolikusnak lenni! Vagy az évezredes beágyazottság meg az épített vagyon kellene, de a tanítás már nem tetszik?

vasútihíd 2023.11.16. 18:13:30

@Gery87: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: megoldás lenne egy alternativ egyház ami kiválna a jelenlegi katolikusból mint husz vagy luther és vinné magával az úgymond felvilágosult papokat és hívőket az eredeti pedig megtisztulva vissszatérne az igazi katolikus gyökereihez. persze a belső ellenségnek ez nem célja.

vasútihíd 2023.11.16. 18:35:33

@vasútihíd: na mások is leírták ugyanezt a progresszívek kiválásáról de igazából a lényeg amit birca is mond hogy a háttérhatalomnak nem ez a célja és most még számukra jól taktikáznak ez ügyben tehát megy a belülről bomlasztás

Tapi2021 2023.11.17. 08:35:19

@Gery1987: "de a többség akkor sem vallásos már és ebből nincs visszaút."

De a többség is vallásos, csak nem keresztény, más dolgokban hisz, más a világnézete.
Mindig világnézetek ütköznek.

Tapi2021 2023.11.17. 08:38:37

@Gery1987: "Mikor azt mondtam sok fajtája van nem arra értettem hogy sok helyen volt:)

És nem, nem mind lett kipróbálva."

Nem csak sok helyen volt, hanem szinte mind más-más verzió volt. Nekem ennyi sikertelen próbálkozás bőven meggyőző!

""Kína is azóta hasít, amióta a gazdaságot lényegében kapitalizálta."

Senki nem mondta hogy a kapitalizmus nem működik egyáltalán vagy nem képes erre csak azt hogy fenntarthatatlan és igazságtalan."

Sem nem fenntarthatatlan, sem nem igazságtalan. Miért lenne igazságtalan, ha a jobb, okosabb, ügyesebb többre viszi?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 09:52:02

@Gery87: a tanácskommunisták bolsevikkritikusak, te barom? Szamuely 1919 májusában megy Moszkvába eligazításért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 10:03:09

Én Kocsis Fülöpön gondolkodom, hogy vajon véletlen volt-e az elszólása ("szeretjük földi helytartóját János Pál pápát") tartom annyira vagánynak, hogy megtegye. Én az Uram Irgalmazz időzítésében is látok célzatosságot :)

youtu.be/vTCOInTNtHw?t=391

A Gorbi dal inkább a reménykedő lélek megnyilvánulása volt. Nagyon vágytuk már a sok vasbetonarcú barom zorroaszter féle kommunisták helyett legalább valami emberarcú állat vezesse a parkot.

Tapi2021 2023.11.17. 10:23:52

@Gery1987: "É-Korea nem a "szocialista" diktatúra miatt lett törvényszerűen olyan amilyen, ennyi erővel miért nem olyan csóró minden tőkés ország mint Jemen?"

Ez megint terelés. Annál jobb "labor" példa nincs amikor UGYANANNAK a népnek a két fele lett szétválasztva, azonos pozícióból indultak, két különböző rendszerben, és pár évtized múlva egyik eljutott X-be, a másik Y-ba. Ez tökéletesen összehasonlítható!

Ahogy egyébként az NSZK és az NDK is az volt.

Aki ebből nem veszi le a lényeget...

Gery87 2023.11.17. 11:15:27

@Deak Tamas:

Azok te barom, Szamuely nem volt tanácskommunista.
Én értem hogy a buzi fejed a "Tanácsköztársaság" szóból vezeti ezt le, de az a "Szovjet-Oroszország" elnevezésből a "szovjet" fordítása maygarra, innen származik és talán meglepő de a Szovjetunió sem volt tanácskommunista és jééé bolsevikok vezették!
Szóval ne keverjük a dolgokat!
És még te oktatsz ki másokat, pedig ez elég köztudott dolog.

Innen látszik mekkora barom vagy, csak a gyűlölet hajt, de legalább értenéd amit utálsz!

Gery87 2023.11.17. 11:17:03

@Tapi2021:

A két Korea nem jó példa semmire, egy speciális helyzetben van mindkettő.
Se a kapitalizmus se a szocializmus lemodellezésére nem jók, meg jelentős külső hatások befolyásolták pl amerikai szovjet katonai és gazdasági érdekek, embargó, teljes elszigeteltség stb.

Gery87 2023.11.17. 11:20:50

@Tapi2021:

A többség nem vallásos.
Ne keverjük a vallást, a politikai-ideológiai meggyőződést meg a személyes életmódot.

Gery87 2023.11.17. 11:24:06

@Tapi2021:

"Nem csak sok helyen volt, hanem szinte mind más-más verzió volt. Nekem ennyi sikertelen próbálkozás bőven meggyőző!"

Ez nem igaz. És ez tény.

"Sem nem fenntarthatatlan, sem nem igazságtalan. Miért lenne igazságtalan, ha a jobb, okosabb, ügyesebb többre viszi?"

Merthogy ez nem így van:)
Ez csak duma.

(Már egy 8-dikos könyvben is olvashatsz pl a monopolkapitalizmusról, a trösztökről kartellekről, már ott leírják hogy mi a tőke célja és hova vezet ha pl nem szabályozzák...
És nem, nem kádár kori könyv.)

Tapi2021 2023.11.17. 11:29:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A finn egyházról és érdekérvényesítő szerepéről annyit, hogy egy finn képviselőnőt két éven keresztül vegzált a hatóság BÍRÓSÁGON, amiért megosztott egy idézetet Pál apostoltól!

Kalap szar már az is.

Tapi2021 2023.11.17. 11:35:53

@Gery87: "de a Szovjetunió sem volt tanácskommunista és jééé bolsevikok vezették!
Szóval ne keverjük a dolgokat!"

Értelmetlen vita ez. Mind egy kutya kölykei, akik frakcióztak, kiváltak, és halomra ölték egymást is.
Szar mind, csak állaguk időnként más.

Minek vitázni ezen?

Jó kommunista, szocialista rendszer nem volt, nincs.

Tapi2021 2023.11.17. 11:36:36

@Gery87: "jelentős külső hatások befolyásolták"

Kit nem?

Tapi2021 2023.11.17. 11:38:42

@Gery87: Mindenkinek van hite, tehát hitvallása. Ehhez nem kell konkrét közösséghez tartozni. Az csak egy más fokozat. Mert a hasonló hitűek összeállnak.

Mindig hitek, hitvallások, világnézetek ütköznek.

Tapi2021 2023.11.17. 11:42:29

@Gery87: "Ez nem igaz. És ez tény."

Ja, úgy nehéz vitázni, ha an block tagadod a valóságot!
Volt, hogy kb. az országok fele valamilyen balos, szocialista rendszerben élt, vagy azzal próbálkozott. Ma is van jó pár.

És mind szar.

Akkor mi a nem igaz?

Tapi2021 2023.11.17. 11:46:37

@Gery87: "s hova vezet ha pl nem szabályozzák..."

Kb. ezerszer leírtam, már, hogy a kapitalizmusban is SZABÁLYOZNI KELL.
Mint bármely más rendszerben.

Senki sem a "vad" kapitalizmusról beszél, ami a kialakulásakor - még szabályozás nélkül - folyt.
A szabályozott magángazdaság fölénye meg egyértelmű. Csak te nem akarod elismerni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 12:25:04

@Tapi2021: én abszolút rokonszevvel figyelem ahogy csinálod - megírtad miért, abszolút tiszteletet érdemel - csak azt ne felejtsd el, hogy baloldalivá akkor lesz az ember, ha két féltétel teljesül: ostoba és gonosz.
Itt most gyakorlatilag egy olyan figurának magyarázol aki az abszolút prototípus: ő az a Deák Buci-féle karakter, aki reggel részegen bemegy dolgozni hétre, hétharminckor elmegy és egy félóra ebédszünet meg mindenkinek jár. Ez a buta, tehetségtelen fajta, gyűlölni fog mindenkit azon a szinten felfelé, aki megmossa a kezét klozetból kijövet.
Ez egyébként a keresztény tanítás egyik nagy dilemmája, a kő-kenyér (nemlétező) bibliai példája: (a valóságban ugye ez a házasságtörő asszony) ébreszd rá a másikat az erőszak céltalanságára. De ha a másik egy taglóznivaló barom szintjén áll, akkor mit csinálsz? (Tudom, megmondta Péternek: " οὐχ ὑμεῖς με ἐξελέξασθε, ἀλλ’ ἐγὼ ἐξελεξάμην ὑμᾶς, καὶ ἔθηκα ὑμᾶς ἵνα ὑμεῖς ὑπάγητε καὶ καρπὸν φέρητε, καὶ ὁ καρπὸς ὑμῶν μένῃ, ἵνα ὅ,τι ἂν αἰτήσητε τὸν πατέρα ἐν τῷ ὀνόματί μου, δῷ ὑμῖν" (János 15:16, csak a felvilágosult, nyelveket beszélő városi értelmiség miatt írom így, ők nem tudnak magyarul. Ez már tegnap Marco Rossinak is feltűnt, többször említette)

Gery87 2023.11.17. 13:33:27

@Tapi2021:

"Kb. ezerszer leírtam, már, hogy a kapitalizmusban is SZABÁLYOZNI KELL.
Mint bármely más rendszerben."

Én meg ezerszer elmondtam hogy a tőke lobbi ereje miatt, a politika és a gazdaság összefonódása, a magántulajdon "szentsége" miatt ez nem tartós állapot:)
A tőke ezt állandóan ki akarja kezdeni...

Gery87 2023.11.17. 13:36:43

@Tapi2021:

A tőke nem vadkapitalizmust, akar hanem "államkapitalizmust" ahol az állam és közpénz szépen kiszolgálja a tőke érdekeket és ez az USA-ban látszik a legjobban, ahol meg pont a "kisembert" hagyják el a legkönnyebben az útszélén...milyen érdekes.

"A szabályozott magángazdaság fölénye meg egyértelmű. Csak te nem akarod elismerni."

Ja, azért is van klímaválság, meg éljük fel az erőforrásokat mert kva hatékony, semmi nem elég.

Gery87 2023.11.17. 13:41:00

@Tapi2021:

Nem kell vitázni rajta ha nem akarsz.
De engedd meg hogy én meg ne így lássam:)

Ez olyan mintha azt mondanád:
-láttam két embert aki agyonvert egy harmadikat, azt mondták neki "úgy döntöttünk laposra verünk...demokratikus többségi döntés volt"!
Aztán megverik.

- Vagy példának hoznád a liberális demokráciát ahol a tőke lobbija hekkeli meg a kisembert stb.

Majd erre azt mondanád "Lám lám a demokrácia minden formája szar, Szar mind, csak állaguk időnként más."

Gery87 2023.11.17. 13:43:36

@Deak Tamas:

Te inkább fog d be a pofádat, mert kiderült még alap dolgokat se tudsz tomika!
legalább úgy fikáznád a baloldalt hogy érted is!
Büdös bunkó.

Gery87 2023.11.17. 13:45:06

@Tapi2021:

Igen, de ne mossuk össze a vallást meg a meggyőződést, nem ugyanaz egy ateista világképe meg egy istenhit.

Gery87 2023.11.17. 13:46:24

@Tapi2021:

Mindenhol államszocializmus volt.
És ezek alfajtái.

Ez tény.

Tehát az hogy volt miden, és tartósan, nem igaz.

Gery87 2023.11.17. 13:51:39

@Deak Tamas:

Hogy iszol azt inkább rólad tudom elképzelni!
Főleg hogy mondja ezt egy olyan alak aki mindenkit "lerománoz" aki nem vele ért egyet:) Buzivirág. De bizonyára más a buta:)

Te lehetsz az a megkeseredett vidéki agglegény könyvtáros, aki még értelmiséginek is szar volt mert szédült a betonon, de ez arra elég volt mucsán, hogy összeröhögjenek a háta mögött hogy "a tudálékos pöcs", így aztán a horthysta álomvilágod nemeseinek seggébe menekültél!

GyMasa 2023.11.17. 19:43:28

@Gery1987:
De, akkor hol a határ a kommunizmus meg a kapitalizmus között?

GyMasa 2023.11.17. 19:46:20

@Tapi2021:
Pontosan, és MZP tavaly pont ezért volt egy jó nagy Farok, mert ő kapott magának a CIA legjobb spin doctorjai közül párat, és igazából csak annyi dolga lett volna, hogy felolvassa a kivetítőről a számára patikamérlegen kimért beszédeket, majd a végén megköszöni, és levonul a színpadról.
De nem, ő okosabbnak képzelte magát ennél.

Gery87 2023.11.18. 09:45:44

@GyMasa:

Hát mondtam, a lényeg a tulajdonban van.
Mi a domináns tulajdoni forma!
A kapitalizmus alapja a magántulajdon, (ebből fakad a vagyonkoncentráció, profitorientáltság, az osztályellentét a tulajdonos és nem tulajdonos dolgozó között)
az ebből levezetett kizárólagos hatalom és irányítás a termelőerők felett, és az öröklés.

GyMasa 2023.11.21. 11:44:18

@Gery87:
ez mind okés, de szerinted, mit kellene csinálni ez ellen?

Tapi2021 2023.11.22. 16:29:26

@Gery87: "az osztályellentét a tulajdonos és nem tulajdonos dolgozó között"

Nincs osztályellentét, mert osztályok sincsenek!

Ez Marx kitalációja! Amivel MESTERSÉGESEN állította szembe a munkaadókat a munkavállalókkal!!! Elvetve az örök elégedetlenség és a konfliktus magjait.

Nem ellentét, hanem egymásrautaltság és KÖZÖS érdek van!

MINDENKI érdeke, hogy legyenek vállalkozók, ezáltal vállalkozások, amelyek munkát adnak és szükséges termékeket állítanak elő.
A lehető leghatékonyabban.

A marxizmus/baloldal ebbe a KÖZÖS projektbe TROLLKODIK bele. Szembe állítva a közös érdekű feleket.
Ezért kell irtani a marxizmust!

Gelimtrtrddddd 2023.11.22. 16:51:40

Nem ellentét, hanem egymásrautaltság és KÖZÖS érdek van!
MINDENKI érdeke, hogy legyenek vállalkozók, ezáltal vállalkozások, amelyek munkát adnak és
------------
1. Nem ellen, hanem antanda, vagy alanda.
2. A tulajdon az a tolvajlás a tele stumától, a tulajdonos egy tolvaj.
3. Közö? A köz hangot dúrgerni, innento volna, de a köz posztulálja a privátot, így libcsizmus.
4. Érdek egy sklavenaufstandi hang, libcsi, stak er és ár stuma van.
5. Dolgoz? Bullshit hang z-vel, a dolog a dulgs, dligi, Schuld.
A munka etimológiája bizonylosza, de dúrgerni.

magyarnyelvindogerman-german.blog.hu/2023/10/01/lektion50-a_szamokrol_a_szolga_hangrol_a_penz_hangrol_a_dolog_hangrol_a_munka_hangrol

6. Vállakozás? Bullshit hang! Nagyon is, a váll hang az véganszoló volna, vohnszoló, vonszoló, ns kopásjával két l.

7.Bér? A bér a bír, beran stumaige flektált formája, ahogy a bír más flektált formája a bar, ahogy barma, barom. Germagyar regály: ahé marja, bírja, vagyis bírja a bérjét. A bér így bírva vahn, ahogy az orosz öreszor bírja a bérjét, a kádat, ez a kád, egy bírda is, a bér egy bírda, ennek a raktányja a bírnak a bírong, ong-val a bír, beran ige. Vagyis: bért bírong, ana bírda, így bírdát bírong. Ettől rakód barma, flektálva a bír.

8. Magyarul nem ad, hanem rejni, rejku van és rakó.

9. ?????? Nem rakem! Azt hittem a marxizmust épp ettől nem bírjuk, hogy ilyenekről makog, ilyen libernyák ökomókiáról, ilyen libcsizmusokról ez a Marx, hogy munka, dolgoz és egyéb bulslhit, ettől nem bírjuk ezt a Marxot. Nekem ez így van! Nekem te libcsikém kevered a szezont a fazonnal!

10. Hát hogyan is mondjem,hát úgy hogy Unternehmen magyar felden egy liberália, nem dubb, vagyis toleráljuk az Unternehment, attól, hogy az egy libcsizmus, és aki ilyet bír az egy liberti, nem magyar. De az Unternehmenre nem van szükség, énnálam az ab ovo problém, a posztuláció, hogy hogyan kellene ezeket antovészejteni, szüntetni.

A magyar nem akar olyan jevevényhangot, ahogy dolog, se munka, ez nem az ősmagyar produkálás, az ősi struktúra ennek anta(gegen) van, a nyelv ősi struktúrája, és az ősmagyar életmód, ethosz.

Gelimtrtrddddd 2023.11.22. 17:00:31

@Tapi2021: tulajdonos és nem tulajdonos dolgozó között
-----------------
Ahogy írtem a tulajdonos egy Sklave az ősmagyarnál, nem dubb, ahogy az is, ahé Unternehment bír. A tulajdonos hang a tele stumától ered, a tolvaj egy formája, igenstak a 16. századtól, ahol a tolvajok tulajokvá váltak, tolvajolták az Allmendét.

A dolog az Schuld, nem igen magyar mentalitás, a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, ott is van, ahogy germán dulgs, de inkább szlávnak makognám, vagyis az új-ónemmagyar struktúrájánál, ősmagyar itt nem volna, habár germán is, így dúrgerni van a dolog hang.

A tulaj, a tolvaj eredetlieg egy liberti, liberáliája van, ettől Schuldja, így dolgozó volna, a tulaj, a tolvaj volna a dolgozó(bullshit z hangval), attól, hogy nem magyar, hanem libernyák, így Schuldja van a magyarnak, ha nem herélik ki.

A magyarnak haduverfassungja van, ergo az Unternehmen, ahogy a tolvajlás, a tulajolás nem egyéb ahogy liberália, de hogy liberáliát bír, úgy nem magyar.

Jah, nem között, hanem innento.

Gelimtrtrddddd 2023.11.22. 17:04:53

@Tapi2021: szükséges termékeket állítanak elő.
-------------

Olyan hang, hogy termék nem van, bullshit halandzs,a most mondjuk, hogy cikk.

Nem, nem szükséges, hanem erővel a magyarra dúrongott, ahogy mobil és egyebek is, vagy akkumulátor(:D).

Gelimtrtrddddd 2023.11.22. 17:10:17

@Tapi2021: egyenek vállalkozók, ezáltal vállalkozások, a
-----------------

Vállakozás hangot nem rakem. Van liberália, ahogy az Unternehmen, és van a garázda.
Nem, nem akarunk kapcsizmust, de valós Unternehment igen, ahogy mondjuk az SS, a garázdákat, ahogy a Wagnert, Prigozsint. De ezt nem munkának akarjuk, hanem életmódnak, a Wagnert nem kapitalistán, hanem ősmagyaron, antikapitalistán.

Ha a libernyák Unternehmen van, úgy vanjon az illiberális is, a Wagner, az SS. De ahogy írtem, ezt nem kapcsi módon, hogy ez munka, hanem lonó-t és bért, bért ahogy azt régen rakva, ahogy írtem.

Mi magyarok a kapcsizmustól szakantott Black Watert, vagyis Wagnert akarunk, a kapcsizmustól emancipált Unternehment, ahol nem vannak munkák.

Le a kapcsikkal, éljen Prigozsin!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása