magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Állatkert

Azt hiszem, az öregedés egyik jele az állathalmozás.

Októberben volt a házassági évfordulónk. Ez akalommal beszereztünk egy harmadik macskát. 7-hetes kékes, szürke fajtát.

Ami érdekes: a másik két macskával kevésbé képes kommunikálni, mint a kutyákkal. A macska xenofil.

Én egyébként nem is vagyok igazán macskás ember, jobban értem a kutyákat.

A vízi csigákon felbuzdulva viszont megvalósítottam állat-terrárium tervemet. Összehoztam egy csigalakot. Rendesen felszereltem: kókuszos talaj mohával, rejtekhely, enyhe fény. S csak egy darab csigát szereztem be, hogy ne szaporodjon. A csiga nem társas lény, szóval megvan egymagában.

A csigám gyerekkorú, van egy apró sérülés a házán, de ez megoldódik idővel.

Látható: sárgarépa és tök van neki bekészítve, s kálciumblokk (ez a teknős formájú tárgy). Be van téve egy melegítőkő is, de ez csak a biztonság kedvéért: a csiga nem gyík, azaz nem igényli az állandó meleget.

Egyelőre nem sikerült hatékonyan kommunikálni vele.

Pedig a csiga közelebb áll az emberhez, mint az ember az Istenhez. Viszont az ember képtelen kommunikációs csatornát adni a csigának. A csiga így mindent természeti adottságnak vesz, a jót és a rosszat is, nem gondolkozik el azon hogyan került egy teljesen biztonságos környezetbe, hogy nem kell félnie ellenségtől, s hogy csodás módon terem minden nap friss étel. Amikor pedig valami rossz történik, a csiga egyszerűen elbújik és vár: egyik nap éppen sétált, mire akaratlanul zajosan kinyitottam a terrárium fedelét, ezt az állat meghallotta, megijedt, s azonnal visszahúzódott házába, s így is maradt fél óráig.

Címkék: közélet
94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5018263659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.11.25. 09:49:27

Csak mivel orosz kék macskával kezdted a cikket:

www.economist.com/europe/2023/11/23/russia-is-starting-to-make-its-superiority-in-electronic-warfare-count

www.foreignaffairs.com/ukraine/redefining-success-ukraine

Az utóbbi időkben elkezdődött a közvélemény trenírozása arra hogy az ukrán háború tarthatatlan a nyugat számára. Le nem mertek volna olyat írni hogy az oroszok technikai téren valamiben jobbak. Se olyat hogy a nyugat nem tudja vagy akarja támogatni Ukrajnát. Se olyat hogy újra kell definiálni a sikerességet, ez olyan mellébeszélés mint egy céges leépítési körlevélben szokott lenni.

Gery87 2023.11.25. 10:18:02

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

"Az utóbbi időkben elkezdődött a közvélemény trenírozása arra hogy az ukrán háború tarthatatlan a nyugat számára. "

Most erre mit lehet mondani? Megmondtuk sokan, 2 éve:
- nem fog ez örökké tartani. Ukrajna pedig nem fog győzni. Rá kell csak nézni a kurva térképre.
- a nyugat (USA) előbb-utóbb fel fogja adni a támogatást, mert ez a tapasztalat: odamennek valahova, bekavarnak, szétbasznak mindent, aztán mikor megszedték magukat vagy már cinkes a helyzet, a közvélemény meg "megunja" akkor kalap-kabát....

Megmondom őszintén rohadt unalmas, dühítő, frusztráló már ez hogy sokadjára kell végignézni ezt a háborús propaganda színjátékot:
1. a nyugati média és politika gőzerővel beleáll egy konfliktusba valamely oldalon.
2. az összes debil Rózsika nénitől, Kis Pistától, a legutolsó politikus bűnözőig meg Retyezádfalvai polgármesterig kék-sárgára (aktuálisan szín) festi a faszbuk profilját, Coelho-i bölcsességeket oszt meg a témában, olyan országokról, népekről, konfliktusokról amiről tegnap még nem is hallott.
3. fizetett "Beszélő fejek" megfejtik a világot, oldaltól függően persze. ÉS mindig nekik van igazuk, az eredmény persze nem lehet más mint a totális győzelem.
4. A konfliktus nem úgy halad ahogy tervezték, mert a világ nem ilyen egyszerű, rájönnek nem nyerhetnek vagy nem úgy....
5. Elkezdenek kihátrálni a dologból, hirtelen megjelenik a "kúszókritika", olyan vélemények is napvilágra kerülhetnek ami korábban "ellenséges propaganda" volt, tabu.
6. mindenki leszarja már a dolgot, kezd nyűg lenni, ciki, rossz emlék, a végén még be kéne ismerni hogy hiba volt, eleve vesztes ügy, nem nyertünk....stb így a média elengedni és mintha semmi nem történt volna, elfelejtik.

A legrosszabb egyébként az egészben hogy az értelmiség semmivel nem volt józanabb ebben sem, mint a "Józsi a kukás".
Sőt, "Józsi" kevésbé volt idealista.

Wildhunt 2023.11.25. 10:19:49

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: ezt már linkeltem boldilinek is. Szerinte Orbán rendelte orosz propaganda, amit putlerpincsik terjesztenek. De ha nem, akkor a nyugati véleményszabadság diadala, hogy ilyen áruló cikkek is megjelenhetnek.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.11.25. 10:40:50

@Gery87:
Az egészben az a legrosszabb hogy el sikerült vetni a gyűlöletet az oroszok és ukránok között vagy 200 évre. Ez nem csak Putyin de a nyugat felelőssége is.

Boldeone2 2023.11.25. 10:44:25

@Gery87: Persze, azt is megmondták sokan, hogy 2 napja van hátra Ukrajnának, de azóta már lassan 2 éve tart...Lényegében amit a villámháborúban hirtelen megszereztek, azokból a területekből csak visszaadniuk kellett az oroszoknak. Bahmut volt az egyetlen 6 hónap alatt kiizzadt siker, azt is Progozsin érte el
A front lényegében befagyott. Ennek legfőbb oka, a Dnyeper délen. Nem véletlenül vonultak ki az oroszok Herszonból, van egy óriási logisztikai akadály: a néhol tengerszerű Dnyeper

Hogy mi a győzelem? Minden relatív...Így, ebben a formában Ukrajna győzött, mert megmarad függetlensége, a Donbass pedig felesleges ballaszt terület nekik
Előrébb menni az oroszok sem tudnak- akarnak nagyon, mint ahol most vannak. Délen abszolút deffenzívában vannak
Ott is volt már 3 mobilizáció, rengeteg a hadiáldozat, a többség már békét akar. Putyin is a békéről szónokol...

A nyugatnak szerintem fenn kell(ene) tartani Ukrajna támogatását, sőt, fokozni. Egy 20x erősebb gazdasági szövetségről van szó, lenne rá elég pénz, csak politikai akarat kérdése. A hidegháború adott egy nagy ütést a SZU- nak, szétesett, most az agresszor Oroszországot kell kifektetetni

Wildhunt 2023.11.25. 10:47:54

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: jó lesz az 20 évnek is, maximum. Lásd az ukránok eddigi történelmét, de újabb példának itt vannak a grúzok meg a csecsenek.

Boldeone2 2023.11.25. 10:52:23

@Wildhunt: Tudod értelmezni a cikket? Szerintem nem

Itt egy másik hír: mandiner.hu/kulfold/2023/11/nemetorszag-ugy-dontott-hamarosan-oriasi-mertekben-noveli-az-ukrajnanak-szant-katonai-tamogatast-oromkodik-is-a-bild

Az európai kormányoknak meg kell érteni, hogy Ukrajna támogatása létérdek. Oroszország egy nyílt, totalitárius, agresszív katonai állam- Putyinnal
Az oroszok létérdeke az agresszió, ezért sem szabad őket hagyni Ukrajnában

Ha a demokraták győznek, akkor garantált Európa és a nyugati szövetség léte. Minden eszközzel támogatni kell Ukrajnát, majd lassan az EU- ba integrálni

A 33 éve megkezdett rendszerváltás folytatódik Európában. Az ellenség mindig ugyanaz marad történelmileg: Cári Oroszország, SZU, Orosz Föderáció

A félázsiai "szörnyetegek" akik a leninizmustól valódi, ecte fasiszta diktatúrává váltak a dugini ideológia alapján

Boldeone2 2023.11.25. 10:56:34

@Wildhunt: jó lesz az 20 évnek is, maximum. Lásd az ukránok eddigi történelmét, de újabb példának itt vannak a grúzok meg a csecsenek."

- Semmit sem tudsz a grúz helyzetről, ott gyűlölik az oroszokat, de mindaz semmi lesz ahhoz képest, ami most Ukrajnában, az emberi lelkeibeh zajlik..
Több millió menekült van, apák tízezrei megölve, otthonok lerombolva ...

Az ukránok ezt nem felejtik el vagy 100 évig...A kocka el van vetve

Gery87 2023.11.25. 10:59:18

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Majd a jenkiket is megutálják ha rájönnek hogy cserben lesznek hagyva és eleve nem volt terv a nyugat részéről a totális győzelem, csak felhasználták őket!

Gery87 2023.11.25. 11:09:06

@Boldeone2:

"A front lényegében befagyott."

Ez az ukránoknak rosszabb mint a ruszkinka.

"Hogy mi a győzelem? Minden relatív...Így, ebben a formában Ukrajna győzött, mert megmarad függetlensége, a Donbass pedig felesleges ballaszt terület nekik"

Pont hogy ez orosz siker inkább.
El lehet adni győzelemnek: A kírm orosz kézen maradt, az orosz lakossággal bíró keleti részek orosz ellenőrzés alatt vannak.
Az Azovi-tenger orosz beltenger lett....
Az ukrán helyzet csak rosszabb lett 2014 óta, rengeteg a halott, 100 évre el vannak adósodva, a fél ország külföldön van, a Donbaszi ipari régió meg bányák elvesztek...
Az Ukrán trianont hogy adod el győzelemnek? Sehogy.

"A nyugatnak szerintem fenn kell(ene) tartani Ukrajna támogatását, sőt, fokozni. Egy 20x erősebb gazdasági szövetségről van szó, lenne rá elég pénz, csak politikai akarat kérdése."

Egyre kevésbé van rá politikai akarat.
A nyugatnak az is jó ha orosz erők vannak lekötve és befagy a konfliktus.

"A hidegháború adott egy nagy ütést a SZU- nak, szétesett, most az agresszor Oroszországot kell kifektetetni"

Már nem azért de a NATO pofátlankodott be a medve barlangjának bejáratához, odaszartak, majd mikor jön a medve és pofán basz, hogy "na azért ezt már ne", akkor meg jön a rinyálás...
Hát baszki.

igen tudjuk "ukrajna szuverén állam és joga van eldönteni hogy melyik szövetsgéhez csatlakozik...." bla bla bla...

Csakhogy ez sajnos nem ilyen egyszerű!
Ha tetszik ha nem!

Kubának is elvileg joga van/volt eldönteni hogy kivel haverkodik, milyen rendszert épít fel és kik telepítenek rakétákat a területére...stb.

Az USA mégis másképp gondolta:) Mert az ott meg az ő hátsó udvara!
Jééééé, hol van Kuba szuverenitása akkor?
Ennyit erről.

Boldeone2 2023.11.25. 11:26:52

@Gery87: Ez az ukránoknak rosszabb mint a ruszkinka."

- Ezt majd a jövő dönti el. Szerintem, jobban jár Ukrajna a kisebb területtel. Kevesebb pénz lesz a reorganizáció. A megszállt területeken már most óriási problémák vannak, mindent az oroszoknak kell majd helyreállítani

kírm orosz kézen maradt, az orosz lakossággal bíró keleti részek orosz ellenőrzés alatt vannak.
Az Azovi-tenger orosz beltenger lett....
Az ukrán helyzet csak rosszabb lett 2014 óta, rengeteg a halott, 100 évre el vannak adósodva, a fél ország külföldön van, a Donbaszi ipari régió meg bányák elvesztek..."

- A Krím lakosságilag eleve orosz volt, a Donbass eredetileg autonómiát kapott volna, az volt Zelenszkij programjában, a 40% már a háború előtt független volt
A Donassi palagáz túl mélyen van, alig kitermelhető, a fémipar ott leépült
Mariupol és Melitopol a két ukran veszteség
De, mégegyszer mondom: egy kissebb Ukrajna könnyebben újjáépíthető. Küzdjenek csak oroszok azzal, lesz egy pár száz milliárd dollár

A hiteleket többségében meg a nyugati államok adták, akik majd elengedik Ukrajna adósságát, sőt, fix pénzügyi mechanizmus jön Ukrajna segítésre

Boldeone2 2023.11.25. 11:36:41

@Gery87: Már nem azért de a NATO pofátlankodott be a medve barlangjának bejáratához, odaszartak, majd mikor jön a medve és pofán basz, hogy "na azért ezt már ne", akkor meg jön a rinyálás...
Hát baszki."

- Pont fordítva igaz! Először Oroszország jogelődei pofátlankodtak be Közép- Európába, majd a közép- európai államok ÖNKÉNT csatlakoztak a NATO- ba, Magyaroszágon népszavazás is volt róla

igen tudjuk "ukrajna szuverén állam és joga van eldönteni hogy melyik szövetsgéhez csatlakozik...." bla bla bla..."

- Ezen alapulnak az ENSZ alapdokumentumai: az államok szuverentiása. Aláírta anno az összes nagyhatalom

A geopolitilai érdekszférák nem kőbe vésett dolgok, folyamatosan változnak

Oroszország érdekszférát veszít, hatása fokozatosan gyengül mindenhol, már Közép-Ázsiában is

Nekünk egy szabad, demokratizálódó, EU aspiráns Ukrajna az érdekünk, ebben - a putyinista szélsőjobbot kivéve - közös az európai politilai akarat
Nincs más út! A történelem kerekét nem lehet visszaforgatni!

jónévez 2023.11.25. 11:48:43

Azért az érdekes, hogy barmi is a téma, mindig a háborús propaganda, és orbánozás lesz a vége.
A háborús megvolt most is most jön orbánozás?
Szegény macsek, meg a csiga.

Wildhunt 2023.11.25. 12:27:51

@Boldeone2: ja, gyűlölik. Ezért költöznek oda az oroszok százezrével.

Wildhunt 2023.11.25. 12:34:28

@Boldeone2: persze. Ők Biden módon szállnak le a bicikliről /mennek fel a lépcsőn.

Boldeone2 2023.11.25. 14:41:19

A blogposzhoz kapcsolódva leírom saját rövid történetem:

Cím: Macskák és emberek ( de lehetne egerek is...)

Nekem már nagyon régen nem volt állatom, csak gyermekkoromban, de egy napon " Cicu " csak úgy jött...Ő választott gazdának, nem én őt...
A covid- válság előtt vettem egy házat- gondoltam jó beketetés lesz belőle, ha felújítom, építek hozzá... Egy napon a szomszédból megjelent egy kismacska, láthatóan éhesen, viharverten, így a feleségem megetetette... Majd másnap új jött, és várt...
Megesett rajta a szívem és megetettem újra... Ettől kezdve nem volt visszaút: minden nap mentem a házhoz, megetetni, de soha nem simogattam meg, mert nem akartam hozzá érzelmileg kötődni ( ami persze megtörtént anélkül is..
Később jött a tél és a macska beköltözött a pincébe, ettől kezdve már a házhoz kapcsolta az életét örökre...
Majd eljött a tavasz, elkezdtek brutálisan felpörögni az árak. Megjelent egy vietnámi üzletember, aki brutális összeget ajánlott, vietnámi családokat akar behozni, mondta ...
Gondolkoztam egy darabig, majd mondtam nem! Egy macskát nem lehet kiforgatni otthonából, mert az a macska ott a szomszédban született, máshol nem érezné magát jól, lehet, hogy el is veszne...Ezt nem tehetem vele...
Nem adom el a házat...Azóta is eltelt pár év, a macska megvan, a ház is...Új tervek vannak: a házat rövid távra fogom kiadni, macskástól"- remélem működni fog...Itt, a migránsvárosban ahol élek, biztos...
A macskának köszönhetően nem adtam el a házat akkoriban, ami azóta jóval többet ér...Sőt, egyre többet....
30 000 új munkahely jön a polgi szerint ...
Ez nekem csak jó...hátra is építek valamit? Ki tudja ... A macska "oszlopos" családtag lett, valódi családtag ( gyerek nincs ...)

Ez a korszellem: jönnek az állatok!

jónévez 2023.11.25. 16:20:40

@Boldeone2:
Ez jó kis történet, és tetszik is...

jónévez 2023.11.25. 16:26:23

Hozzánk egy kuvasz költözött, a régi házunkhoz. Nem volt hajlandó elszaladni. Nem is magamtól barátkoztam meg vele, egy barátom mondta: egy szelet kenyér neki is juthat...
Aztan a mai hazunkhoz is elhoztuk, mikor költöztünk. Jó "kiskutyánk" volt még sokáig.
Pedig én macskás lennék inkább.

_Neville 2023.11.25. 18:43:25

@Gery87: " nyugat (USA) előbb-utóbb fel fogja adni a támogatást, mert ez a tapasztalat: odamennek valahova, bekavarnak, szétbasznak mindent, aztán mikor megszedték magukat vagy már cinkes a helyzet, a közvélemény meg "megunja" akkor kalap-kabát"
Vietnám, Afganisztán... Nem is értem, ez hogy nem jutott az ukránok eszébe.

_Neville 2023.11.25. 18:47:57

@Boldeone2: " hiteleket többségében meg a nyugati államok adták, akik majd elengedik Ukrajna adósságát"
Na erre azért nem vennék mérget.

GyMasa 2023.11.25. 19:23:55

@Gery87:
5,a: A CIA szépen beizzít egy másik konfliktust, ami seperc alatt elveszi a fúkuszt az addigi kis lieblingekről, és két nap múlva már csak a pislogás van, mint hal a szatyorban.

Nevem senki. 2023.11.25. 19:29:12

Gondolom a másik két macska fújtat az új jövevényre. Betolakodónak titulálják, mert ez az ő területük.

A csiga meg hímnős. Tehát ha jól érzi magát szaporodhat.
A csiga nem hallott meg semmit. A rezgéseket viszont kiválóan érzékelte, amit akár a hang is kiválthatott.

GyMasa 2023.11.25. 19:37:37

@Wildhunt:
Tegnap volt a riport az ukrán TV-ben, amiben David Arahamiya, az ukrán béketárgyalló-küldöttség vezetője elismer, hogy a 2022 március végi béketárgyalásokon az oroszoknak egyetlen lényegi kérése votl a béke feltételéül, hogy az Ukránok maradjanak semlegesek, mint a finnek.
És, mikor már meg is egyeztek, másnap Kijevbe utazott Boris "Ruszofil" Johnson és megmondta az ukiknak, hogy egy nagy lóf*szt bkekötés, majd mi fütyülünk, ki meg táncoltok.
Dehát, az oroszok már biztos képesek keresztülverni az aljas propagandájukat a hivatalos ukrán TV-n is...

GyMasa 2023.11.25. 19:38:52

@_Neville:
Úgy nem jutott eszükbe, hogy akinek meg mégis, az:
- Le lett fizetve és kussol
- Börtönben van
- Halott
- Külföldön él

GyMasa 2023.11.25. 19:42:34

@_Neville:
Hidd el az EU el fogja.
Eleve az EU eddig csak ajándékba adta azt a 70+milliárd EUR-nyi támogatást, és a legutolsó 50-et, amit ugye most orbán blokkol, is úgy akarták odaadni, hogy az EU felvesz hitelt és odaadja ajándékba az ukránoknak..
Ezzel szemben az USA valahogy ilyen lend-lease program keretében adott oda MINDENT, ezt a konstrukciót nem sokan ismerik, de pl. a második világháborúban pont ilyen hitellel "segítették" pl. a briteket.
Ez, nekik is annyira jól sikerült, hogy 2007-re sikerült visszafizetni.
Szóval, Ukrajna, ha létezni is fog ezután az eset után, kb 200 évre el lesz adósodva.

_Neville 2023.11.25. 20:10:41

@GyMasa: valamilyen formában biztos létezni fog, szerintem még a legvadabb orosz álmokban se gondolták reálisnak, hogy majd egész Ukrajnát annektálják.

GyMasa 2023.11.25. 20:20:18

@_Neville:
Nem kell annektálni.
Elég csak Galíciaát visszaadni a lenygeleknek, Kárpátalját nekünk, meg a Román részeket ROmániának.
Odessza, Harkov soha nem is voltak igazán ukrán területek, és ma is simán orosz a többség ott is.
A közpső részen a Dnyeper vonaláig lehetne simán minden terület orosz, hiszen ott még most is orosz a többség.
Egyedül a Dnyepertől nyugatra eső területeken lenne problémája az oroszoknak.
De, ott meg simán ki tudnak alakítani egy DMZ-t.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy lehetnek ott, orosz területen élő hontalanok az ukránok. Állampolgárság nélkül, megtűrt, másodrangú emberekként, pont, mint az oroszok ma a balti államokban. SZóval a precedens is megvan rá, ráadásul nem valami banánköztársaságban, hanem a "hochkultur" Balti államokban.

Nevem senki. 2023.11.25. 20:27:18

Nekem egyébként tetszik ez hogy hétvégén könnyedebb témák vannak. De látom egyesek így se bírnak magukkal, eljutnak a csigától egészen Ukrajnáig, vagy akár az USA-ig.

Boldeone2 2023.11.25. 20:55:36

Igazából nem akartam már Ukrajnára reflektálni de itt fentebb már megint keverik a szezonnal a fazont ....

Elég csak Galíciaát visszaadni a lenygeleknek, Kárpátalját nekünk, meg a Román részeket ROmániának.
Odessza, Harkov soha nem is voltak igazán ukrán területek, és ma is simán orosz a többség ott is.
A közpső részen a Dnyeper vonaláig lehetne simán minden terület orosz, hiszen ott még most is orosz a többség."

- Miért hülyeség ez? Harkovban legutoljára a cári időkben volt orosz többség, azóta mindig többségben voltak az ukránok, megint más kérdés, hogy milyen nyelven beszélnek, Zelenszkij is oroszul...
A Donbass egy multietnikumú terület volt mindig, rengeteg zsidó és görög él ott
A helyzet putyin háborúja óta csak az ukránoknak lett kedvezőbb, mert a legtöbben Putyint okolják. Putyin lerakétázott mindenkit, nem számított az identitás! Ennek a háborúnak köze nincs az etnikai ügyekhez! A Trójai háborút sem Helénáért vívták

Kárpátalját vissza "- megint egy faszság! Ott élt kb 1.25 millió ember, abból kb 150 ezer fő magyar. Annak kb 1/ 3 roma, egy jelentős része már kettős identitású - vegyesházasságok vannak, ráadásul a képzett fiatalok majd mind elmentek
Semmi realitása, irreális

Valójában Putyin háborúja bevégezte Kárpátalját: tíz- ha nem százezres számban költöztek be a háború elől menekülő Ukránok, a magyarok pedig tovább fogytak

jónévez 2023.11.25. 21:02:35

@Nevem senki.:
Pedig érdekes lenne időnként (sőt, általában) a felvetett dologról beszélni.
Például arról, hogy a csiga hímnős -megis két csiga kell a szaporodáshoz.
És hogy a csiga nem hall, azt is biztosan tanították -de erre én nem emlékeztem.

A frissen érkezett cicáról: hogy nálunk még a saját (hím)testvérét is elkergette Szürke, pedig Egerfogó sokkal nagyobb volt. Csak hónapokig másfelé járt, így visszatértekor már idegen fiúnak számított, akit bizony el kell kergetni. Nősténymacskák jöhettek, ők nem voltak elzavarva.

alöksz róz 2023.11.25. 21:08:12

@Boldeone2: "abból kb 150 ezer fő magyar. Annak kb 1/ 3 roma" - szerintem nincs már ott annyi magyar közel se, és a magyarul beszélőknek is nagyobb része cigány.

a faszomnak se kell az a lepukkant cigányputri kárpátalja.

Wildhunt 2023.11.25. 21:18:58

@alöksz róz: ország még nem lett szegényebb attól, hogy területet nyert.
1. A Tisza forrásvidéktől lefelé - megspóroljuk az éves szemétkatasztrófát.
2. A Kárpátok erdővagyona
3. Titánbánya, plusz (bár nem túl gazdag, de van) nehéz és ritkafémbánya (aranybánya, pld)
4. A Kárpátok vonala (migrációs és hadászati szempontból védhető).

Aki meg ott semmiképp sem akar magyar lenni, a frissen kapott uniós állampolgárságával már másnap lépne le nyugatra.
Persze be lehetne vezetni a minden uniós elvnek megfelelő nyelvtörvényt is, csak az ukránoknak.

Gery87 2023.11.25. 21:31:57

@Boldeone2:

"- Ezt majd a jövő dönti el. Szerintem, jobban jár Ukrajna a kisebb területtel."

Dehogy jár jobban. Minden ami fontos, ott volt.

"- A Krím lakosságilag eleve orosz volt, a Donbass eredetileg autonómiát kapott volna"

Hát akkor nincs is semmi baj:)

"A hiteleket többségében meg a nyugati államok adták, akik majd elengedik Ukrajna adósságát, sőt, fix pénzügyi mechanizmus jön Ukrajna segítésre"

:D:D:D:D
Persze elengedik:)
JA....nem is értem miért fizettek az angolok a szövetséges USA-nak vagy 70 évig I.Vh-s hiteleket:)
De az ukránoknak majd elengedik, persze....

"- Pont fordítva igaz! Először Oroszország jogelődei pofátlankodtak be Közép- Európába, majd a közép- európai államok ÖNKÉNT csatlakoztak a NATO- ba, Magyaroszágon népszavazás is volt róla"

Ne menjünk bele hogy ki volt itt előbb, mert szerintem meg mindenki takarodjon ki innen akinek nincs erre dolga! Az USA is.
Semmi keresnivalója itt.

Önként ja. Próbált volna az elit mást propagálni!

" Ezen alapulnak az ENSZ alapdokumentumai: az államok szuverentiása. Aláírta anno az összes nagyhatalom"

Az ENSZ egy gittegylet, mióta számít mit mondanak? Egyik nap ezt mondják másik nap azt. A valódi döntések a valódi hatalmak kezében vannak..

"A geopolitilai érdekszférák nem kőbe vésett dolgok, folyamatosan változnak"

Változnak csak nem a végtelenségig. Az oroszok elég nyíltan megmutatták meddig van a határ.

"Oroszország érdekszférát veszít, hatása fokozatosan gyengül mindenhol, már Közép-Ázsiában is"

Oda max Kína fog helyette bemenni, de ők meg az oroszokkal vannak.
Akkor mi is váltózik? Nem sok.

"Nekünk egy szabad, demokratizálódó, EU aspiráns Ukrajna az érdekünk, ebben - a putyinista szélsőjobbot kivéve - közös az európai politilai akarat
Nincs más út! A történelem kerekét nem lehet visszaforgatni!"

Az a baj hogy van más út.
Ukrajna előtt két út áll és egyik sem demokratikus!
Az egyik az orosz bábállamiság, a másik egy befagyott konfliktussal együtt élő "fasizálódó" soviniszta büdös bunkó maffiaállam, mint jenki csicska.
magyar és orosz ellenességgel meg ami ezzel jár.

Gery87 2023.11.25. 21:37:30

@_Neville:

Komplett agyonművelt mindentudó jóemberkedő értelmiségi köröknek nem jutott eszébe! Vagy mélyen kussolnak róla mert nem érdeke senkinek.

Nézek jó pár beszélgetős műsort, podcastet....és szinte sírnom kell komolyan hogy hogy lehetnek ennyire fogalmátlan, tájékozatlan, naiv hülyék egyesek. Elvileg okos "értelmiségiek".
Amit palesztin-izraeli fronton is előadnak egyesek, hát, ennyi erővel Cicciolinát meg Győzikét is meghívhatnák szörnyülködni meg jóemberkedni, ennyit ők is tudnak.

Gery87 2023.11.25. 21:38:07

@_Neville:

Boldi ezen megállapításán azért erősen elmosolyodtam:)

Gery87 2023.11.25. 21:39:51

@GyMasa:

Más most is ez van: Izrael elviszi a témát, ki beszél ma a korábbi lelkesedéssel a nyugati médiákban Ukrajnáról?
Senki.

Eltűntek a kék-sárga színek is a faszbuk agyhalottakról is...hm.

Boldeone2 2023.11.25. 21:45:58

@Gery87: Dehogy jár jobban. Minden ami fontos, ott volt."

- Ami régebben fontos volt! Már vagy 10 éve áthelyeződött a gazdasági központ, egyértelműen Kiev a lényeg, az IT ott volt kiépülve
A Donbass egy lefelé menő terület.

Szerintem jobban jártak, könnyebb lesz az újjáépítés

Persze elengedik:)
JA....nem is értem miért fizettek az angolok a szövetséges USA-nak vagy 70 évig I.Vh-s hiteleket:)"

- Valamit keversz! A Marshall- segély gazdasági csúcsra repítette Németországot, a nagy jóvátételt mi fizettük!
Soha senki nem fogja behajtani az ukrán hiteleket, az fix
Az EU sem hitelmechanizmust akar, hanem vissza nem térítendő támogatást!

Ne menjünk bele hogy ki volt itt előbb, mert szerintem meg mindenki takarodjon ki innen akinek nincs erre dolga! Az USA is.
Semmi keresnivalója itt."

- Azt nem te szabod meg, hogy ki hol legyen! Az orosz iga több száz évig volt, az csőd. Most a többség - helyesen - már nyugati orientációt akar, vagy nyugati igát, más nézőpontból

A magyarok is örülnek a nyugati igának, nem?

Gery87 2023.11.25. 21:47:10

@GyMasa:

Nos, ezeknek az annexióknak nem osk alapja van ma már!
1. a nyugat sose hagyná hogy NATO tagállamok (mi, a lengyelek, a románok) területet csatoljanak el tőlük.
A régióban ez elég nagy feszültséget okozna, a szlovákok, csehek, szerbek pl nem mennének bele soha.

A másik meg hogy Ukrajna mára elég homogén a nyugati részén.
A román és magyar meg bolgár kisebbség minimális, a lengyeleknek Galíciában nyoma sincs mára.
Kárpátalja ukrán/ruszin nekünk ahhoz sok közünk már nincs, az etnikai határrendezésbe nem menne bele senki. Még a románok se, nekik annyit megérne hogy nem kapnának semmit...
lengyel egy darab nincs sehol.

Keleten ami orosz az már orosz kézen van.
A többi területen meg elég vegyes a kép, kettős identitások, kétnyelvűség....nem lehet kijelenteni hogy aki oroszul beszél az orosz vagy hogy csak orosz vagy csak ukrán.

Gery87 2023.11.25. 21:48:43

@Nevem senki.:

Én azzal kezdtem hogy: cica:)
Én megpróbáltam....:)

Gery87 2023.11.25. 21:52:22

@Wildhunt:

Csak az 1. és 4. pont miatt megérné, lenne értelme, de ennek semmi realitása nincs ma sem!
Nem integrálható már vissza.
1,1 millió nem magyar (főleg a cigányok) az nagyon sok egy 9 milliós országnak.
Borsoddal se tudunk/akarunk kezdeni semmit!

Boldeone2 2023.11.25. 21:53:13

@Gery87: Változnak csak nem a végtelenségig. Az oroszok elég nyíltan megmutatták meddig van a határ."

- Dehogy mutatták meg, ez csak egy háború, ahol nem állnak nyerésre, igaz, az ukránok sem, de ők vannak otthon, nincs hová hátrálniuk.
A nyugat támogatni fogja Ukrajnát, ebben biztos vagyok

Oda max Kína fog helyette bemenni, de ők meg az oroszokkal vannak."

- Kína csak saját magával van. A nagy profitot a nyugati világban szerzi, kereskedelmileg kiszolgáltatott a nyugatnak, plusz amerikai államkötvény tömeg van a kezükben, az nem Kínának adu...

Az a baj hogy van más út.
Ukrajna előtt két út áll és egyik sem demokratikus!"

- Ezt mondod te! Az EU tagállamok többsége viszont prioritásként tekint az ukrán integrációra, sőt, az most elsődleges

Gery87 2023.11.25. 21:57:55

@Boldeone2:

"- Ami régebben fontos volt! Már vagy 10 éve áthelyeződött a gazdasági központ, egyértelműen Kiev a lényeg, az IT ott volt kiépülve
A Donbass egy lefelé menő terület."

Az IT-vel kitörölheted most már...

"Szerintem jobban jártak, könnyebb lesz az újjáépítés"

Csak ezt szeretnéd.

"- Valamit keversz! "

Nem keverek semmit.

"A Marshall- segély gazdasági csúcsra repítette Németországot, a nagy jóvátételt mi fizettük!"

A németek és britek is fizették sokáig, nézz már utnna!

"Soha senki nem fogja behajtani az ukrán hiteleket, az fix
Az EU sem hitelmechanizmust akar, hanem vissza nem térítendő támogatást!"

:D
Ahh persze, továbbra sincs semmi érved arra miért nem fogják, azt meg hogy jön egy Marshall szintű segély megint csak te képzeled!

"- Azt nem te szabod meg, hogy ki hol legyen! "

De te se!

"Az orosz iga több száz évig volt, az csőd."

Csőd a faszod, nem ismered a régió történelmét:)

"Most a többség - helyesen - már nyugati orientációt akar, vagy nyugati igát, más nézőpontból"

Hogy ki mit akar egy dolog, hogy mi lehetsgées az meg egy másik!
Nekünk is meg lett ígérve az osztrák életszínvonal, 89-ben, az is egy hazugság volt.

"A magyarok is örülnek a nyugati igának, nem?"

MI teljesen más helyzetben vagyunk!
Innen elmentek a ruszkik nemrég, nem bejöttek.

Wildhunt 2023.11.25. 21:59:03

@Gery87: nem mondtam hogy van realitása. De ha lenne, megérné. Még csak nem is az ottani magyarok miatt. Ők mostanra már jó ha a határ menti 20km-es sávban megmaradtak.

Wildhunt 2023.11.25. 22:01:16

@Gery87: Az IT-vel kitörölheted most már...

Boldili szerint a Netflix sorozat jobban növeli a GDP-t, mint a nehézipar.

Gery87 2023.11.25. 22:02:51

@Boldeone2:

Nagyon biztos vagy te mindenben, csak épp a történelmi tapasztalat nem ezt bizonyítja:)

Az 50-es évek óta egy olyan ország nincs a földön amit az USA "felemelt volna" vagy olyan háború amit végigcsinált volna és ne hagyták volna szarban a korábbi szövetségeseiket!

És az a fénykoruk volt!
Nem egy pelenkás woke vén fasszal meg egy vén szoknyapecér QAnon vezérrel az élen!

Gery87 2023.11.25. 22:04:10

@Wildhunt:

Ennyi erővel azt is mondhatná hogy az ukrán kurvák hazaküldött Eurói is növelik majd a GDP-t:)

Gery87 2023.11.25. 22:06:58

@Wildhunt:

Védelmi szempontból mindenképp megérné.
Sztálinnak se a ruszinok két szép szeméért kellett a terület, hanem mert így bent lett a K-medencében! A Kárpátokon nem kell erővel átverekedni, az első természetes akadályon nyugat felé.

Boldeone2 2023.11.25. 22:22:45

@Gery87: Úgy látom kezdenek elfogyni az érveid! Három állításomra szinte csak szavakban válaszolsz, ráadásul annak sincs sok értelme..

Az IT-vel kitörölheted most már..." - Miért is törölhetik ki az IT- vel?? Az éppen olyan iparág, amelyhez szinte semmilyen infrastukúra nem kell, Kiev pl IT fellegvár volt a háború előtt , utána is az lehet, az olcsó képzett munkaerő miatt

"Szerintem jobban jártak, könnyebb lesz az újjáépítés"

- Ez megint egyértelmű! Kisebb terület kevesebb pénzből reorganizálható. A Donbass csak probléma lenne Ujrajnának

Csak ezt szeretnéd." - tehát ez tényszerű, nem szeret kérdése!

"- Valamit keversz! "

Nem keverek semmit.

A lényeg az, hogy Nyugat - Európa jól járt mert sokkal több tőke érkezett be, plusz a Marshall - segély, mint a jóvátétel összege

A német gazdasági csodáról hallottál, gondolom...

Boldeone2 2023.11.25. 22:34:29

@Gery87: Ahh persze, továbbra sincs semmi érved arra miért nem fogják, azt meg hogy jön egy Marshall szintű segély megint csak te képzeled!"

- Tudatlan vagy! Az EU 18 milliárd eurós támogatására és hitelére az EU tagállamok vállaltak garanciát, nem Ukrajna!

Ez már maga egy Marshall- segély szintű támogatás lenne, ha nem kellene háborúra költeni

Csőd a faszod, nem ismered a régió történelmét:)"

- Latom, kezd belőled kijönni a primitív, kifogytál az érvekben...

Hogy ki mit akar egy dolog, hogy mi lehetsgées az meg egy másik!
Nekünk is meg lett ígérve az osztrák életszínvonal, 89-ben, az is egy hazugság volt."

- A különség viszont jól érzékelhető az államszocialimussal szemben. CSehország és Lengyelország lényegében 33 év alatt beérte Olaszországot életszínvonalban
Az olló zárul a nyugattal

MI teljesen más helyzetben vagyunk!
Innen elmentek a ruszkik nemrég, nem bejöttek."

- Egyelőre Ukrajna független, a ruszkik csak a ruszkik nagy számban lakta részt uralják, ez így is marad
Ukrajna az EU- hoz integrálódik

Boldeone2 2023.11.25. 22:37:02

@Wildhunt: sorozat jobban növeli a GDP-t, mint a nehézipar."

- Gondlom

Boldeone2 2023.11.25. 22:40:32

@Wildhunt: Gondolom az mond valamit hogy tercier és kvaterner szektor, a 21. század erre alapozódik. Sok ország nagy nehézipar nélkül is tud jó életszínvonalon működni

Nevem senki. 2023.11.25. 23:28:16

@jónévez: Nekem vízben élő csigáim voltak. Sosem láttam őket baszni, de rendkívül szaporák voltak.

Szürke is hím azaz kandúr? Mert akkor érthető hogy elkergette saját hím testvérért.

@Gery87: Látod egy fecske nem csinál nyarat. Nem az állatokhoz vannak szoktatva az idelátogatók.

Nevem senki. 2023.11.25. 23:29:29

@Gery87: Pedig jó lenne egy állatos blogot bekövetni, csak amiket találtam az mind halott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 09:20:38

@jónévez:

Amikor találkozik 2 csiga, eldöntik ki lesz a fiú és ki a lány. De önamgában 1 csiga nem tud szaporodni. Ezért is van csak 1 szárazföldi csigám.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 09:22:38

@Gery87:

Sztálin megtehette volna, hogy a területetből ruszin autonómiát csinál.

Nem tette, hanem inkább az ukránokra hallgatott. Még egy érv, hogy marhaság a szovjet ukránellenesség tézis.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 09:30:50

@Boldeone2:

Van egy gond ezzel. Teljesen fluid az identitás ott.

Történelmileg úgy alakult, hogy csak Oroszországon kívül alakult ki erős ukrán identitás, az osztrák-magyar területeken.

Amikor a hatalom éppen az ukránságot nyomja, akkor több az ukrán, amikor meg nem, akkor az orosz több.

Mint mondtam, olyan ez, mint Spanyolországban. Van aki spanyolnak mondja magát, van aki katalánnak, de van nem kevés, aki mind a kettőnek.

2023.11.26. 09:35:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a magyar érdek az, hogy legyen egy félszuverén kárpátalja. és abban ungvár-bereg megye egy ungvári és egy beregi tankerület. ungváron van magyar főiskola, és a határ mentén a beregi részen magyar középiskola. és az egy reális cél, hogy ehhez csatlakozzon negyedmillió ember.

és hogy a másik 1 millió ukrán, vagyruszin akar lenni az másodlagos. a ruszin lenne a jobb. mert egy önálló ruszinföld magyarországnak inkább érdeke. de ezt elsődlegesen nem magyaroszág dönti el, hanem az ott élők többsége. és nyilván egy önálló ruszinföld könnyebben csatlakozhatna európához, ezt az oroszok se elleneznék, kijev meg erről nyilván hallani se akar. budapest érdek az, hogy kijevvel is jó viszonyt ápoljon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 09:47:56

@Nevem senki.:

De amacskák egymást se szeretik.

Az egyik kutya - a fehér - eleve az állatok vezetője. Ő meg elfogad bárkit, aki nem lázad hatalma ellen. A másik kutya meg még örül is, játszik a szürke macskával. www.youtube.com/watch?v=yCd7ayscipY

GyMasa 2023.11.26. 09:53:13

@Wildhunt:
"Aki meg ott semmiképp sem akar magyar lenni, a frissen kapott uniós állampolgárságával már másnap lépne le nyugatra. "
Ha már biztosra megyünk, akkor aki nem tudja igazolni a magyar eredetét, annak szépen lakosságcsere keretében irány a maradék Ukrajna.
Ott úgyis óriási populációs vákuum keletkezett éppen.

GyMasa 2023.11.26. 09:56:31

@Gery87:
"Az ENSZ egy gittegylet, mióta számít mit mondanak? Egyik nap ezt mondják másik nap azt. A valódi döntések a valódi hatalmak kezében vannak.."
Meghát ott van az ENSZ MÁSIK alapfeltétele, a "Népek önrendelkezéshez való joga".
Érdekes, hoyg a Szerbekkel szemben az volt az USA érdeke, hogy koszovót kiszakítsa szerbiából, pedig az a terület simán szerb többségű a mai napig, Ukrajnában viszont az "Ukrajna területi integritása" volt a fontosabb, amivel sikerült is a világot a 3. VH küszöbére sodorni.
SZóval, jah, nincs itt semmi ltnivaló, csak CIA érdekek...

GyMasa 2023.11.26. 10:00:54

@Gery87:
"Oda max Kína fog helyette bemenni, de ők meg az oroszokkal vannak.
Akkor mi is váltózik? Nem sok."
Azért, várjuk ki, hogy mi lesz, amint Ukrajna véget ér.
Akkor ott lesz egy, 1,5-2milliósra felhízlalt, többségében veterán, a legmodernebb fegyverekkel felfegyverkezett igencsak ütőképes haderő.
Aminek éppen nem lesz dolga.
Akkor vissza lehet térni az összes hadszíntérre, ahonnan Ukrajna miatt az oroszok kivonták az erejüket.
Ilyenek, hogy Szíria, ahol szintén az USA kavart, és a jelen pillanatban is megszállva tartja az országnak azt a részét, ahol a gazdaság (ipar, olaj és termőföldek) vannak. És, ami nélkül Szíria csak vegetálni tud.
Aztán, ott van Örményország is.
És, akkor Afrikáról nem is szóltam egy szót sem még.

GyMasa 2023.11.26. 10:02:37

@Gery87:
Nekem nincs FB-m, szóval erről nem tudok semmit.

Gery87 2023.11.26. 11:51:18

@Boldeone2:

"Úgy látom kezdenek elfogyni az érveid! Három állításomra szinte csak szavakban válaszolsz, ráadásul annak sincs sok értelme.."

Meguntam hogy utópikus tévképzetekre válaszoljak hosszan, igen:)

"- Tudatlan vagy! Az EU 18 milliárd eurós támogatására és hitelére az EU tagállamok vállaltak garanciát, nem Ukrajna!"

Ahh...meglátjuk még azt.
Másrészt ez el lesz puffogtatva, nem panlet éíptenek majd belőle!
A háború még tart ha nem vetted észre, nem újjáépítésről van szó hanem arról hogy egyáltalán üzemeljen ez a bábállam és legyen mit lőni!

Hogy ki mit akar egy dolog, hogy mi lehetsgées az meg egy másik!
Nekünk is meg lett ígérve az osztrák életszínvonal, 89-ben, az is egy hazugság volt."

Gery87 2023.11.26. 11:52:49

@Boldeone2:

"A német gazdasági csodáról hallottál, gondolom..."

Annak volt ám egy 100+ éves iparosítási és polgárosodási alapja, gondolom hallottál róla.
Ukrajna, nem Németország!

Gery87 2023.11.26. 11:54:13

@Nevem senki.:

Nagyon sokfajta blog halt meg az utóbbi 5+ évben.
A vlog műfaja padlóra küldte őket/kifogytak a témából/megunta a bloggazda.

Gery87 2023.11.26. 11:56:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Sztálint abszolút nem érdekelték a ruszinok valószínűleg.
Fel sem merülhetett hogy kéne autonómia. Szovjet hatalmi, legitimációs szempontból minek?

Gery87 2023.11.26. 11:59:09

@GyMasa:

Én is csak közvetetten.

Wildhunt 2023.11.26. 12:21:29

@GyMasa: Akkor ott lesz egy, 1,5-2milliósra felhízlalt, többségében veterán, a legmodernebb fegyverekkel felfegyverkezett igencsak ütőképes haderő.

Nem lesz. Hacsak nem finanszírozzák meg az oroszok, de akkor Európának tényleg vége.

GyMasa 2023.11.26. 13:05:23

@Wildhunt:
Igen, a nagyja már ott VAN.

Nevem senki. 2023.11.26. 14:47:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha nem egy ívásuak nem is fogják. Azt meg úgy vettem észre, hogy a kutyák tovább megorzik játékosagukat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 19:07:35

@Gery87:

Megosztani a népeket jó taktika volt. Miért éppen az ukránoknak kedvezett?

2023.11.26. 19:51:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
hruscsov állítólag vissza akarta adni a beregi járást, csak kádárnak nem kellett. mert azt gondolta, hogy annak kapcsán a többségből feltör a nemzeti érzület, trianoni részleges revíziója újra a politikai napirendre kerül és ebből ez a hatalmát elsöpri.

ehhez képest antall is azt mondta, hogy magyarországnak nincs területi követelése ukrajnával szemben. azt abszolút nem lehetett érteni. aztán nógrádi mondta el, hogy azt gondolták, hogy ezek után kijev nagy barátja lesz budapestnek és ezzel megosztják a "kisantantot". ami egy kibaszott nagy baromság.

az a magyar nemzeti érdek, hogy kárpátalja egy félszuverén, vagy szuverén státuszt kapjon. tehát olyan legyen mint burgenland, vagy mint koszovó.

2023.11.26. 20:00:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
azért kezdvezett ukrajnának, mert a magyar vezetés nemzeti nihilista volt. kádár is, antall is.

Boldeone2 2023.11.26. 20:07:41

@Gery87: Másrészt ez el lesz puffogtatva, nem panlet éíptenek majd belőle!"

- Pont hogy nem erről van szó, hanem Ukrajna jővőbeli csatlkakozási folyamatáról, az újjáépítésről! Eddig 80 millird eurót kapott Ukrajna!

Nekünk is meg lett ígérve az osztrák életszínvonal, 89-ben, az is egy hazugság volt."

- Ezt csak a hülyék hitték el, de az ukránoknak éppen elég lesz a lengyel szintet elérni , erre meg pár 10 év elég!

Jobb mint a ruszki vazallus státusz!

Boldeone2 2023.11.26. 20:13:10

@Gery87: Meguntam hogy utópikus tévképzetekre válaszoljak hosszan, igen:)"

Azok neked vannak, én a tényeket írom, tehát már 7 milliárd körül van Ukrajna éves exportbevétele, a tech szektorból, ráadásul ez még csak növekedett a háborúban. Ez lehet az egyik kitörési pontjuk, jól írtam

www.wired.com/story/ukraine-startups-resilience-tech-sector/

Gery87 2023.11.26. 20:25:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem hiszem hogy kedvezett, szerintem azt nézte hogy Kárpátalja stratégiailag fontos határvidék, ezért nem lehet lazán fogni.
Lásd Kalinyingrádi terület sem lett se a Litván SZSZK sem pedig önálló tagköztársaság, vagy Belarusz exklávé.

Gery87 2023.11.26. 20:26:27

@cvsvrs:

"hruscsov állítólag vissza akarta adni a beregi járást, csak kádárnak nem kellett."

Pálinkagőzös kocsmai legenda, semmi több.

Gery87 2023.11.26. 20:28:50

@Boldeone2:

Az ukránok is hülyék meg bárki aki lehiszi hogy a nyugat önzetlenül fog segíteni!
Nekik pont az a jó ha a habibékkal befürdött demográfiai válság megoldást most majd tízmilliós ukrán munkaerővel pótolják!

Nem fognak ők semmit újjáépíteni, hülyék lennének!

Gery87 2023.11.26. 20:30:26

@Boldeone2:

Csakhogy a háborúnak nincs még vége!
És az is kérdéses hogy fog hozzáállni a nyugat a jövőben az országhoz.

Pöppet elvakult vagy.
Nem tudom mire.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.26. 21:04:53

@Gery87:

Máshol simán osztottak népeket, támogattak önállósdulást.

Kalinyingrad rossz párhuzam, ott nem voltak csak németek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.27. 10:12:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem hiszem hogy az öregedés jele lenne az állatkodás. Nagymamám életét kétszer mentették meg a macskái,kapott két kisebb agyvérzést, mondanom se kell, hogy télen. Ők melengették amíg odaértem a szokásos látogatásra.
Az már inkább gáz amikor van egy kvótapicsa, akiből államfő lesz, és hivatalos diplomáciai vizitra viszi a harapós kutyáját, ahogy történt nemrég.

Gery87 2023.11.27. 10:45:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha úgy veszed Moldovának se kéne léteznie, mégse lett Ukrajna, pedig eredetileg ellenséges román föld, meg aztán nem is túl nagy és népes, simán lehetne Ukrajna de mégse lett.
Meg annak is mi értelme volt hogy a Dnyeszter ottani bal parti szakasza se ukrán?
Semmi.

Szerintem teljesen random, meg helyi pártkáder lobbi alapján dőlt el mi hová került.

---

Kalinyingrád a német kitelepítésével/elmenekülésével etnikailag orosz lett és nem litván vagy belorusz.
Erre gondltam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.27. 11:31:23

@Gery87:

Moldova célja Románia csatlakoztatása volt. Ugyanaz mint északon Karélia esete.

Gery87 2023.11.27. 15:17:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A korábbi Moldáv ASZSZK célja, léte volt egy "kiinduló ideológiai, politikai bázis" Besszarábia megszerzésére, egész Románia megszerzése, bekebelezése mint az internacionalista "világforradalmi" ideákban lehetett cél egy darabig.

A mai Moldova viszont akkor jön létre amikor Románia már szovjet uralom alatt van.
Világállamról meg gyak. szó nincs már.
Látszólag tehát semmi különösebb oka nem volt annak hogy önálló tagköztársaság legyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.27. 15:53:48

@Gery87:

Mondom: mint Karélia. Finno. megszerzésének előkészítése volt a cél, csak ez aztán meghiúsult. Így meg is lett szüntetve Karélia mint SZSZK.

Moldávia esetében meg ASZSZK lett, majd ez lett felfejlesztve SZSZK-vá, amikor Sztálin megkapta a kívánt román területet.

Gery87 2023.11.27. 20:24:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Karélia 1940-es történet.
Akkor cél lett volna még Finnország teljes bekebelezése?
Nem hiszem.

Moldova sokkal korábban jött létre mint autonómia, 1924-ben.

"Másrészt Kotovski úgy vélte, hogy egy új köztársaság a kommunista eszméket elterjeszti a szomszédos Besszarábiában, azzal az eséllyel, hogy akár Romániát és az egész Balkánt is forradalmasítják. A szovjetek számára a köztársaság a romániai besszarábiaiak megnyerésének módja volt, és az első lépés a romániai forradalom felé. [2] Ezt a célt az Odessa Izvesztyia című újság 1924-ben megjelent cikke magyarázza, amelyben egy orosz politikus, Vadeev azt mondja, hogy "az összes elnyomott Besszarábiából származó moldáv úgy néz a jövő köztársaságára, mint egy világítótoronyra, amely a szabadság fényét terjeszti . és az emberi méltóság” [3] , valamint egy Moszkvában megjelent könyvben, amely azt állította, hogy „amint Moldva gazdasági és kulturális növekedése megindul, az arisztokrácia vezette Románia nem lesz képes megőrizni uralmát Besszarábiában”. [4] Míg akkoriban az etnikai alapú autonóm köztársaságok létrehozása általános szovjet politika volt, a moldvai SZSZK létrejöttével a Szovjetunió is remélte, hogy megerősíti Besszarábia iránti igényét. [5]"

Gery87 2023.11.27. 20:36:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Moldávia esetében meg ASZSZK lett, majd ez lett felfejlesztve SZSZK-vá, amikor Sztálin megkapta a kívánt román területet."

Pont erről beszélek, a cél Besszarábia megszerzése volt! Csak arra akartam terelni a dolgot hogy pl érdekes hogy a 4 milliós Moldova "felfejlődött" tagköztársasággá miközben ennek különösebb oka és célja már nem volt.
Sőt, én inkább veszélyt láttam volna ebben, a román szeparatizmus erősítését a jövőben.

Sőt, ha az orosz birodalmiság képével gondolkodom akkor a románokat kitelepítettem volna Besszarábiából mind egy szálig, ahogy a németeknél se volt ez gond nyugatabbra!

Az ugyanis történelmi tapasztalat lett addigra hogy a K-Európai orosz birodalmi világban a balti, lengyel, román megbízhatatlan nem szláv elem.

Lásd Kalinyingrád jó messze az orosz anyaországtól, teljesen előzmény nélkül, gyökértelenül is orosz!

Miért? Mert etnikailag orosz, nem "olyan nemzeté tett poroszok, akik már nem vallják magukat németnek".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.27. 20:51:00

@Gery87:

A sztálini eszme az volt, hogy így lesz majd népszerű a kommunista eszme Romániában.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása