magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kétféle műsor

Nagy követője vagyok a különböző ballib beszélgetős műsoroknak. Tulajdonképpen magyar műsorok közül leginkább ilyeneket nézek. Fideszes kategóriából csak a Háttérképet követem, azt is csak Bogár miatt, és a Spirit FM pár ilyen adását, de utóbbiak azért inkább harmadikutasok, nem egyértelműen fideszesek.

Megfigyeltem, alapvetően 2 típusa van ezeknek a műsoroknak.

Az egyik a hergelős típus. Ez azt jelenti: összejönnek a stúdióban hétpróbás ballib megmondóemberek, s egymást licitálva orbánoznak. Mondjuk ilyen a Klikk TV és a TV13 szinte minden műsora. Érdekes jelenség: az úgynevezett kiábrándult fideszesek mind itt végzik, lásd, ma már a Szabadsajtó Klub is ide igazolt.

A másik típus a polgárpukkasztós. Itt is ballib megmondóemberek jelennek meg, de nem kizárólagosan, s ők is igyekeznek időnként eretnekeskedni, azaz kibeszélnek a ballib kánonból. Alapvetően ilyen a Partizán és a 24.hu.

A hergelős típus célközönsége a ballib keménymag. Itt tudják mi a Párt vonala, amit aztán szajkózni kell. A polgárpukkasztós célközönsége a ballib értelmiség. Ők nem vevők a szájbarágásra, szeretnének valami árnyaltságot, bár persze az alapértékekhez ők is ragaszkodnak.

Az ATV egy sajátos média. Ők az egyetlen, mely játszik mind a két tábornak. Vannak hergelős műsoraik, pl. a Civil a pályán és az Aktuál, de vannak polgárpukkasztós adásaik is, mint az Öt vagy a Lakner-Czeglédi só.

144 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5818272735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.12.04. 11:05:22

"Fideszes kategóriából csak a Háttérképet követem, azt is csak Bogár miatt"

Most ettől egy kicsit lezsibbadtam:)
Ez sok mindent megmagyaráz, ne nézz ilyen hülyéket.
Bayer meg Bogár, Jézusom.

Bogár a tipikus jobber összeesküvéselméletes, burkoltan zsidózó, szabadkőmüves háttérhatalmazós agyfaszt képviselő kártevő.
Az az áltudományos gyökér típus aki a panel aljában tartott gyűlésen a nemzeti érzelmekre hatra hülyíti a vénségükre megbolondult buta kisnyugdíjasokat.

Bayer meg "egy mocskos szájú büdös proli".
A zabszem Orbán Viktor seggéből. Mondjuk ennek tükrében nem csoda hogy idegbeteg és káromkodik:)

Meg az a Boros Imre, Nógrádi....

Az a baj - már akinek - hogy hiba épített ki az elmúlt 13 évben a jobboldal elképesztő médiahátteret, a tehetség meg az emberi minőség nem jár automatikusan együtt a pénzzel meg nagy lefedettséggel.

Még mindig a ballib média messze színvonalasabb.
Akkor is ha ott is van propaganda, de ezt is mindig kevésbé hányingerkeltően, profibban csinálták. Sikeresebben eladják a "szakmaiságot" meg a "független" státuszt.

A Fidesznek meg itt vannak.....ezek:

Farhát Ádámka, a volt Pesti Srácok bagázs, Megafon, Politikai Hobbista, Bayer ,Bogár Bolond Laci bácsi, meg Pesti Csökkentértelműmedvebocsvagyok László, Huth Szefós Geri....

Nem vagyok kényes, de az a fajta szekunder szégyen "cringe" alpáriság és bunkó butaság amit ezek előadnak, fájdalmas. Még úgy is hogy sokszor igazuk van!

Ha a baloldal a "független objektív szakmai sajtó" szerepet akarja eladni magáról, akkor
a jobboldali fideszes sajtó meg a "mi vagyunk a mocskos szájú vidéki bunkók a kocsmából akik kéretlenül is elmondják szabadosan az igazságot" vonalat viszik.

, és a Spirit FM pár ilyen adását, de utóbbiak azért inkább harmadikutasok, nem egyértelműen fideszesek."

ZorróAszter 2023.12.04. 12:11:11

@Gery87:

Mondjuk én emlékszek egy Hajdú János nevű faszira, aki a nyolcvanas években idehívott nyugati vezető újságírókat, és kb. egy-másfél órán keresztül vitatkozott velük élő adásban.

Emlékszem Times külpolitikai vezető újságíróra, Frankfurter Algemeine Zeitung főszerkesztőjére, Neue Zürcher Zeitung főszerkesztőre és hasonlókra. Általában meghívott még egy ruszkit vagy néha más kelet-európai vezető újságírót hogy két nyugati két keleti legyen.

A színvonalról beszélni sem érdemes, mert az a színvonal, ami ma itt van, és akik ezt a színvonalat képviselik, az egyszerűen nem összeérhető azzal. 30 éve nincs ilyen de még hasonló se.

És ahogy látom, senkinek nem is hiányzik, teljesen elfelejtődött ez a minőség minden szempontból.

Ha visszanéznénk egy ilyet, csak néznénk döbbenten.

Tapi2021 2023.12.04. 12:23:48

@Gery87: "Az a baj - már akinek - hogy hiba épített ki az elmúlt 13 évben a jobboldal elképesztő médiahátteret, a tehetség meg az emberi minőség nem jár automatikusan együtt a pénzzel meg nagy lefedettséggel."

Sajnálatosan - ha nem is generálisan - igaz.

Ezért is mondom nektek - főleg Boldinak - mindig, hogy nem a darabszám, meg a ráköltött pénz számít!

Hogy a ballib média jobb, az véleményes, főleg ma már, ahol lehet, hogy vannak tehetségek, de ugyanolyan propagandisták ők is, mint a másik oldalon. Tisztelet a kivételnek, ha van.
A tehetséges hazug még rosszabb, mint a tehetségtelen!!!

Tapi2021 2023.12.04. 12:29:26

@ZorróAszter: "Ha visszanéznénk egy ilyet, csak néznénk döbbenten."

Kétségtelenül meg van az az előnye a diktatúrákban működő médiának, hogy nem kell részt vennie semmilyen politikai, közéleti versengésben. Nem rajta múlik, hogy négyévente újra kormányozhat-e pl. az MSZMP!

És a sok-sok éves stabilitás is, amikor - ha beálltál a kívánt vonalba! - hagynak dolgozni, akár nyugdíjig.

F1őr 2023.12.04. 12:29:55

@Gery87: " agyfaszt képviselő kártevő."
"vénségükre megbolondult buta kisnyugdíjasokat."
" gyökér típus"

Akkor te most "egy mocskos szájú büdös proli" vagy, aki "idegbeteg és káromkodik:)"

Tapi2021 2023.12.04. 12:36:07

@F1őr: A lényeg, hogy ők sosem gyűlölködnek! Ez sem az!

Ám, ha kb. ugyanilyen jelzőkkel illet mondjuk Bayer valakit erős felindulásból a ballib oldalon! Na az súlyos gyűlölködés!
Ami egyben azt is jelzi, hogy itt diktatúra van és dúl a fasizmus! ...

Ilyen ez a show business!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.04. 14:50:49

@Gery87:

Pedig Bogár az egyetlen ismert fideszes megmondóember, aki:
- szélesebb körben látja a dolgokat,
- nem hirdeti, hogy volt valaha jó konzervatívizmus, amit a komcsik aztán elrontottak,
- nyíltan kimondja, hogy a demokrácia téveszme,
- nem hirdeti, hogy a baloldal/jobbal eltérés alapvető,
- nem érzi feladatának, hogy helyeselje Orbán minden mozdulatát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.04. 14:53:00

@ZorróAszter:

Hajdú nagy nyomorék volt, gerinctelen barom.

Mentségére mondható, hogy legalább nem állt be ballibnek a 90-es években. Ez azt mutatja: a gerinctelen is megváltozhat.

A ballibek utálták őt, mert nem állt be a szalonba tagnak.

ZorróAszter 2023.12.04. 15:02:59

@Tapi2021:

Szándékosan értett félre. Én Hajdú Jánosról beszéltem és a színvonalról.

A mai médiák 30 év óta csőcselékként szólnak a néphez, és lassan magukhoz aljasítják nemcsak a népet, hanem már az egész államot is.

ZorróAszter 2023.12.04. 15:04:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Fura ezt pont magától hallani, aki már minden volt és mindennek az ellenkezője is.

ZorróAszter 2023.12.04. 15:06:21

@Deak Tamas:

Az olyan faszorrú patkányokhoz képest mint maga viszont fehérruhás glóriás szentnek tűnik.

:o)

ZorróAszter 2023.12.04. 15:11:22

De a lényeg, ki merne ma ezek közé hozni mondjuk egy komoly nyugati lap főszerkesztőjét ide hívni?

Láttam lebőgni Szijjártót amikor valaki adott neki egy térképet hogy mutasson egy nogo zónát Londonban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.04. 15:42:09

@ZorróAszter:

Csakhát én sose kaptam pénzt ezért. Hajdú meg nagyon is, arendszer magasrangú embere volt.

Épp ezért pozitívum, hogy legalább 90-ben nem ment együtt a csordával.

ZorróAszter 2023.12.04. 15:49:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Csakhát én sose kaptam pénzt ezért. Hajdú meg nagyon is, arendszer magasrangú embere volt."

Nem ez volt a mondandóm lényege, hanem az összehasonlíthatatlan színvonal. Ki merne ma ilyen külföldi újságírókat idehívni és vitázni velük? És egyáltalán szóba állnának ezek itt ma bárkivel is?

Nem tudom, megtalálom-e, mert akkori híradóban volt, amikor Londonban tárgyalt.

"Még én is tudnék ilyet mutatni."

Kíváncsi lennék rá.

2023.12.04. 16:04:36

@ZorróAszter:
itt van a cbs interjúja kádárral 1988 májusából. közvetlen pártkongresszus előtt. amikor leváltották.
www.youtube.com/watch?v=Ic5K2s4uTVg
lényegében mindenki át akarja menteni a hatalmát. kádár is persze.

ZorróAszter 2023.12.04. 18:11:39

@cvsvrs:

"lényegében mindenki át akarja menteni a hatalmát. kádár is persze."

És hogy meaculpázott volna a sok sunyi patkány ha nem sikerül a rendszerváltás

:o)

Én senkit se akasztanék fel. Csak azokat a politikusokat, akik azt mondják, nem is akarnak hatalmat csak kényszerből :o)

De ezt is csak viccből mondom.

ZorróAszter 2023.12.04. 18:12:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A gond az, hogy játszani lehet a nogo zona jelentésével."

Én se a "Kivéve célforgalom!" -ra gondoltam, hanem ahogy Orbán meg Szíjjártó beszélt róla.

Gery87 2023.12.04. 19:31:52

@Tapi2021:

"A tehetséges hazug még rosszabb, mint a tehetségtelen!!!"

Mondjuk ez mindkét oldalról elmondható, nem azzal van baj hogy ne lenne eredményes vagy hatékony a propagandája pl a jobboldalnak, hanem az hogy vérciki, gáz, bunkó, suttyó a stílus és vállalhatatlanok az emberei!

Gery87 2023.12.04. 19:36:47

@F1őr: @Tapi2021:

Nagy különbség viszont hogy én nem vagyok közszereplő, és műsorom sincs, amit mondok jóval kevesebb emberhez jut el.....:)
És egyébként is, szoktam így beszélni, ne most rójátok fel!:) De kerülöm a személyeskedést.
Egy kivételével, de ő tudja hogy megérdemli:)

Ja és mi itt mind anonim nicknevek vagyunk!

Nem úgy mint pl Bayer vagy Farhát Ádámka célpontjai, akik hús vér emberek, olykor gimnazisták...terjesztenek luk hazugságokat, karaktergyilkolnak.
Nem hiszem hogy összevethetőek lennének azzal ami itt folyik.

Gery87 2023.12.04. 19:38:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- "szélesebb körben látja a dolgokat,"

Igen, a világ összes összeesküvéselméletét felhasználta már:)

"- nyíltan kimondja, hogy a demokrácia téveszme,"

Mondom én hogy bolond:)

Tapi2021 2023.12.05. 09:05:21

@ZorróAszter: Nem értettem félre. Hajdú és tsa-i egy olyan közegben lett profi, amilyen közeg ma nem áll rendelkezésre!

Elég megnézni, mivé lettek olyan - régen még nekem is mérvadó - lapok, mint pl. a HVG, 168 Óra...???

Azokká lettek, amit Ön is ír: a csőcseléket kiszolgáló agitprop kanálisok.
Igaz, még őriznek némi profizmust, de a tehetségüket már ők is a poliikai, ideológoai és kultúrharc oltárán áldozzák be, nap, mint nap!
Ócska propagandisták ők is ma már.

Mert ők is beálltak abba a küzdelembe (SOKSZOR AZ ELLENZÉKI POLITIKUSOK HELYETT POLITIZÁLVA, befolyásolva a népet!!!), ami arról szól, kik vezethetik újabb 4 évig az országot.
A profizmust, a szakmaiságot is ennek rendelik alá ők is. Nem ismerek kivételt.

Tapi2021 2023.12.05. 09:12:07

@ZorróAszter: "Nem ez volt a mondandóm lényege, hanem az összehasonlíthatatlan színvonal. Ki merne ma ilyen külföldi újságírókat idehívni és vitázni velük? És egyáltalán szóba állnának ezek itt ma bárkivel is?"

Szíjjártó szinte minden héten okosítja ezeket a nagy pofájú nyugati "újságírókat" a saját műsoraikban!
Akik ugyanolyan profi, de ócska propagandisták, mint az itthoniak.

A körítés profi, a tartalom meg az aktuális agitprop!!!

Ne essünk már hasra ezektől a jól fizetett, jól fésült, nagyon PC agitproposoktól!

Tapi2021 2023.12.05. 09:23:35

@ZorróAszter: A no go zónák azok a gettók, ahol ma már többégükben a honfoglalók élnek, és az ő szabályaik a mérvadók.
Ez nem jelenti azt, hogy átlépsz egy fizikailag létező vonalat az úton és azonnal lelőnek, megvernek. Hanem azt, hogy csúszik ki az ellenőrzés ezeken a helyeken az állam, a rendőrség kezéből.

Aki tagadja, hogy ez valós jelenség ma sok városban, az a valóságot tagadja vagy simán hazudik, mert el kell fednie a valóságot.

Miközben meg:

"Franciaország második nyelve lett az arab
Egy nemrégiben közzétett tanulmány szerint Franciaország történetében először fordult elő, hogy az országban a második leggyakrabban beszélt nyelv az arab, amelynek a becslések szerint három-négymillió beszélője van. Az ebből adódó népességarány a főként észak-afrikai származásúak javára alakul ki, és ez komoly következményekkel járhat – írja a The European Conservative.

Franciaországnak az a sajátossága, hogy 1992 óta a francia nyelv államnyelvként szerepel az alkotmányában. A francia mellett mintegy 72 regionális nyelv és úgynevezett "nem területalapú" nyelv létezik. Ezek közé tartozik a tájnyelvi arab, amely a Le Figaro szerint megelőzi a francia tengerentúli területeken beszélt kreol nyelveket, a berber, az elzászi, az okcitán és a breton nyelveket.

Ma már többen beszélik az arab nyelvjárásokat, mint az összes többi regionális nyelvet együttvéve."...

"A Drôme megyei Crépolban a fiatal Thomas meggyilkolásának közelmúltbeli ügyében a gyilkosok személyéről napvilágot látott első információk észak-afrikai származásukról tanúskodnak: "Franciák, de egyiküknek sincs franciának hangzó neve" - olvasható a Le Figaróban megjelent miniszteri vallomásban, amely hozzátette: "Majd meglátják, mit tesz ez az országgal. Ez az ügy joggal traumatizálja honfitársainkat". A Toulouse közelében menekülés közben elfogott gyilkosok egy része Észak-Afrika felé tartott. A kilenc letartóztatott közül heten nagykorúak, ezzel lehetővé téve a sajtónak a keresztnevük nyilvánosságra hozatalát. Eddig azonban egyiküket sem publikálták, minden bizonnyal azért, mert félnek attól, hogy az úgynevezett őshonos francia lakosság körében elégedetlenséget szítanak a bevándorlással kapcsolatban."...

danubeinstitute.blog.hu/2023/12/05/franciaorszag_masodik_nyelve_lett_az_arab?dashboard_position=344697295

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.05. 09:45:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de a mai ballib azonos az akkori kommunistával. Erőszakos, korlátolt, felsőbbrendűségi komplexusos, duningkrugeres.
Hajdú akkori bukásának az oka az volt, hogy túl erősen ugatta azt ami a lelkében van, és akkoriban azért még féltek az utódpártiak - részben az 1989-es román események, részben a javában dúló szerb háború miatt - attól a bizonyos puskalövéstől, amin ma már a mandili extra ballib közönsége kiveri és vágyva óhajtja.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.05. 09:49:38

@Tapi2021: én anno Lisszabonban betévedtem a no-go drognegyedbe (azóta felszámolták, tavaly direkt megnéztem) és nem is jutottam messzire mert elém állt két Michael Jordan, és a legkifogastalanabb udvariassággal közölte, hogy sem a bőrszínem, sem a turista voltom (ez még az ottlétem legelején volt, kellett vagy 3 hét hogy a januári napsütésben lebarnuljak és inkább lássanak helyinek) miatt nem javasolnák hogy továbbmenjek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.05. 09:51:58

@Tapi2021: a HVG meg a 168 óra meg többi a maga korában is ganaj volt. Nem lehetett észrevenni hiszen a szólásszabadság új élmény volt a sok évtizedes reteny után.

Tapi2021 2023.12.05. 10:15:45

@Deak Tamas: Úgy emlékszem, sokkal kevesebbet, és sokkal kevésbé agresszíven politizáltak, és tolták a kultúrharcot, mint most.

Ami nyilván abból adódott, hogy 90%-os túlsúlyban és erős pozíciókban voltak velünk szemben, így még nem kellett. Megengedhették maguknak, a "szakmaiságot".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.05. 11:05:46

@Deak Tamas:

Hajdú végül azzal írta ki magát a Szalonból, hogy akkor is folytatta Kína dicsőítését, amikor ez már fideszes magatartásnak számított.

Előtte is ingott a léc, mert olyanokat volt képes mondani, hogy hibás volt a magyar rendszerváltozás, a kínai utat kellett volna választani, amit Grószék mondtak. Meg aggódott, hogy a nyugat megveszi az országot, ez akkor csurkizmusnak számított.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.05. 12:36:27

@Tapi2021: de, csak akkoriban annyi új és erős információ és hír szabadult ránk, hogy egész egyszerűen nem tudtuk szűrni. Emlékezz vissza, Grósz Károly vagy hatvanhatszor mondta, hogy Nagy Imrét nem fogjuk rehabilitálni, aztán mégis mi lett, gyakorlatilag napok alatt. Durván tolták ők a kultúrharcot egyre szebb erővel, csak 1992 őszén, amikor a Csurka dolgozat után megjelent a "szélsőjobboldali" "veszély", meggyilkolták azt a pár szerencsétlen cigányt, az még elég volt a csürhe lecsitulásához hogy az egyik gyanúsított - feltehetően - öngyilkos lett a fogságban.Ma már ez nem lenne elég, tolnák a szelfit az ablakrácson lógó hullával.
Ezt a könyvet érdemes olvasni : www.antikvarium.hu/konyv/387363
(40 milliós kvízkérdés például: mikor alakult meg az első LMBTQXUASYQT propagátor egyesület nálunk?: 1986 ősze ! )

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.05. 12:44:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: dehát éppen ez a lényeges. Vegyük az első jobb- és baloldali összeütközést, amikor még a fogalom bimbódzott. 1789 október 3-án a versailles-i palotában a testőrök meg az aristók sírva vigadó bulit rendeznek, eléneklik a lenti sátánista metálszámot és megtapossák a kokárdát. Erre október 5-én "Párizs tízezer Juditja" (már az elnevezés is sokatmondó!) kicsi elégedetlenkedést rendez a királyi udvarban, ami ugyan lecsillapszik még amikor a trónörökös megjelenik, de Lamballe hercegnő azért lándzsahegyre kerül. (Szegény Lajos itt vesztette el a csatát és az életét, végleg, de még nem tudta.)
Ez a lényeges, ez ír körül mindent.

www.youtube.com/watch?v=XN0raCejoK4

ZorróAszter 2023.12.05. 17:01:26

@Tapi2021:

"Azokká lettek, amit Ön is ír: a csőcseléket kiszolgáló agitprop kanálisok."

Amit ír, az szóról szóra ráillik a fidesznyik lapokra. Persze ha leveszi a fideszes szemellenzőjét.

ZorróAszter 2023.12.05. 17:03:54

@Tapi2021:

"Szíjjártó szinte minden héten okosítja ezeket a nagy pofájú nyugati "újságírókat" a saját műsoraikban!"

Én speciel szintén nem ezt látom.

Az angol újságíró kérdésére csak hebegett-habogott.

Fényévekre van Martonyitól is. Kínos összehasonlítás.

Gőzöm sincs, hogy kerülhetett ilyen pozícióba ilyen ember.

ZorróAszter 2023.12.05. 17:11:51

@Deak Tamas:
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Látom, kínos az összehasonlítás Hajdú és ma újságíróknak csúfolt csűrhével. A Mediaworks központi főszerkesztőjét, Néző László vagy Bayeréket ne is vegyük ide. Ki állna szóba velük?

"de a mai ballib azonos az akkori kommunistával. Erőszakos, korlátolt, felsőbbrendűségi komplexusos, duningkrugeres."

Az a személyleírás akár Orbán Viktorra is ráillene.

:o)

MEDVE1978 2023.12.05. 17:12:40

Érdekes, de erről egy napokban olvasott elemzés jutott eszembe a véleménybuborékokról.

Az elemzés arról szólt, hogy a véleménybuborékos elmélet hol nem helyes. Az elmélet az, hogy egyes emberek véleménybuborékba kerülnek, mert a környezetük hasonlót gondol, a barátaik, családjuk hasonlót gondolnak, azokat a médiákat fogyasztják, amelyek a paradigmáikat alátámasztják stb. Ezzel homogenizálódik a gondolkodásmódjuk. Ilyen elmélet volt a 2022-es választások után például a FIDESZ médiagépezete által teljes mértékben véleménybuborékba rakott vidék gondolata. Az elemzés ezzel szemben rámutat arra, hogy ha ez így lenne, akkor az érintettek nem lennének érzelmileg aktívak, hiszen nem lenne érintkezésük ellenvéleményekkel, nehezebb lenne mozgósítani őket. Mindenki emlékszik a szocialista ünnepekre, amelyek ilyen "kötelező" alkalmak voltak. A lelkesedés a szocialista hazáért itt nem nagyon volt erős, mindenki a sör és virslit, meg a szabadnapot várta. A kérdés így viszont akkor az, hogy miért alakult ki az oldalas szembenállás, ami sok társadalomban a világon erős és kritikus mértéket ér el. A legtöbb fejlett országban a tapasztalás az, hogy a szembenállás és a társadalmakat kettészelő árkok mértéke is egyaránt megnőtt az utóbbi 10-20 évben. A megoldás az, hogy az internet és a social média szerepe nagyon erősen megnövekedett.

A véleménybuborékod, amit sok esetben a hasonló szociális helyzetű, hasonló lokalizációjú családod, munkatársaid, barátaid adnak inkább a valóságban létezik sokaknál, mint a virtuális térben. A kutatók ugyanis azt vették észre, hogy bár az emberek döntő többsége saját politikai preferenciájú médiát fogyaszt, ez a fogyasztás messze nem kizárólagos, tehát belenéz az ellenkező politikai nézetű médiákba is. Amin aztán döntően felhúzza magát, mert nem érzi az ellenkező beállítottságú médiában közölt dolgok jogosságát, ezek hazudnak felkiáltással. A social média méginkább ront ezen a helyzeten. Korábban, ha a kocsmában leültél a haveroddal vitatkozni politikáról, akkor legfeljebb összevesztetek, de ez fel lett oldva. Tudtad a haverodról, hogy ő jobb / baloldali és ez csak a számodra nem fő attribútuma. De jobb esetben beszéltetek a családról, a szórakozásról, a nőkről, a zenéről stb. Tehát az általad észlelt személyiségének csak egy kis része volt a számodra hibás politikai meggyőződése. Így nem tápláltál iránta túláradó negatív érzelmeket sem. Ezzel szemben ma sokan az interneten találkoznak az "ellenvéleményekkel", amikor olyan médiát néznek, ami nem az általuk helyesnek tartott narratívát nyomja. Utána ezt aztán ki is fejtik a blogokon, facebookon, twitteren stb. Itt az érintett legfeljebb egy profilkép, aki azt ordítja a vitapartnere arcába, hogy Gyurcsányt / Orbánt / Sorost / Karácsonyt igazából fel kellene akasztani, de legalábbis megverni vagy bebörtönözni.

A késztető erő, a "trigger" ezekben az esetekben azonban mindig az, hogy az érintett közvetetten, egy politikai véleményre lecsupaszított dologként találkozik a másik emberrel, így a negatív érzelmeinek szabad folyást enged.

Birca azért vicces ebből a szempontból, mert a blogját olvasva kitűnik, hogy ő célzottan keresi ezeket a médiákat, mintha célzottan akarna dühös lenni és utána a sok hülye arcába vágni, hogy a liberalizmus az ugye milyen rossz.

Nálam ez a viselkedés korlátozott. Egy indexet, ami kormánypárt light és bulvár keveréke vagy egy mandinert, neokohn-t elolvasok, de egy origótól, egy TV2 hírblokktól, egy Akasztófa Zsoltis sajtóklubtól már hülyét kapok, rettenetesen idegesít. Ezeknél nem is érzek rá késztetést, hogy tovább basszam fel az agyam és vitatkozzak az önjelölt kereszteslovagokkal.

ZorróAszter 2023.12.05. 17:14:43

@Deak Tamas:

"dehát éppen ez a lényeges. Vegyük az első jobb- és baloldali összeütközést, amikor még a fogalom bimbódzott."

Még nem bimbózott, maga seggfej. Jobbra az arisztokraták ültek, balra a papok. Velük szemben a harmadik rend.

Olvashatna mást is Raffayékon kívül.

:o)

ZorróAszter 2023.12.05. 17:23:47

@MEDVE1978:

Ez az elemzése teljesen kifelejti azt, hogy a média és a politika egy központilag irányított bábszínház hülyegyerekeknek. Mindenki játssza a neki kiosztott szerepeket mint a marionettfigurák.

A propaganda az utóbbi legalább 50 évben már természettudományos alapokon manipulálja a teljes közvéleményt. Százalék pontosan az elvárt választási eredményeket produkálja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.05. 21:19:19

@ZorróAszter:

Hajdú nem volt szabad ember, Bayer meg az.

Hajdú nem mondhatott más, mint amit. Ha megtette volna, soha nem lehetett volna újságíró.

Ráadásul Hajdú keményen hazudott. Én utáltam őt.

Billy Hill 2023.12.05. 23:17:30

Az ATV idén lépett meg egy szerintem hülye lépést, hogy este a "vitaműsorokat" hátrébb tolta, az "egyetértős műsorokat" pedig előrehozta.

Ami mondjuk engem elrettent, mert nem szeretnék 45-60 perc Kuncze vagy Petschnig vagy Gréczy szövegelést meghallgatni ahhoz, hogy utána a Csatt-ban vagy Csatt 2-ben vagy Öt-ben legyen valami eszmecsere szerűség legalább. Vagy volt az a "Lampé Ágnes kérdez három jóembert" műsor, az amiben a katonai szakértő is eszméletét vesztette. Az szintén érdekes(ebb) műsor volt, de nem szeretném végigszenvedni magam odáig, előtte egy jó nagy adag Bodacz Balázzsal. Akkor inkább YT...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 06:52:40

@Billy Hill:

Mindenképpen YT, mert kinek van ideje az élő adásban percekig reklámokat bámulni.

ZorróAszter 2023.12.06. 18:30:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Hajdú nem volt szabad ember, Bayer meg az.
Hajdú nem mondhatott más, mint amit. Ha megtette volna, soha nem lehetett volna újságíró.
Ráadásul Hajdú keményen hazudott. Én utáltam őt."

Mérhetetlenül vicces, hogy pont ezt a hazudozó patkány Bayert hozza elő. Én úgy kerültem a nolblogra, hogy valami iszonyatosan nagyot hazudott egy Népszabadság cikkel kapcsolatban, és az néztem meg.

Maguk azért utálták Hajdút, mert vele és még pár magyar újságíróval akkor szóbaálltak olyan vezető nyugati újságírók, ami kínos volt akkor is, ma meg pláne.

Ma csakis a fideszpapagájok mantrázására van lehetőség és igény. És feltűnő, hogy manapság miért ne látunk sehol évtizedek óta ilyen fazonokat, mint például a Frankfurter Algemeine Zeitung vezető újságírója pláne főszerkesztője.

Az meg külön vicces, hogy tekint maga azokra, akik nem váltogatják naponta a világnézetüket a napi érdekeik szerint.

2023.12.06. 19:19:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a hétben ott volt jobbról kondor katalin. és a kulcs momentum egyébként az, hogy 1990. jan. 1-től a híradó és a hét főszerkesztői pozícióban aczél endrét pálfy g istván váltja. ezért nyert az mdf. mert hogy legtöbbet ő szerepelnek a fél nyolcas híradóban. ők a "nyugodt erő". az szdsz és a fidesz pedig a nap tévén nyomulnak. csakhogy az kettesen van. reggel és este sokkal kisebb nézettséggel.

2023.12.06. 19:42:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
bayerék egyik hazugsága, hogy az mszmp a jelenlegi felosztásban egy baloldali párt volt. az mdf iii/iii-as volt. kondor katalin is. és ott a hétben. a rendszerváltást megelőzően sikeresen elfoglalták a főszerkesztői pozíciókat, így nyert az mdf. maga a rendszerváltás nem volt demokratikus. ha az szdsz nyer, akkor se lett volna.

ezek a pártok többségében ismeretlen emberekkel (az még az mszp-re is érvényes volt), ismeretlen programokkal indultak. az mszmp különféle csoportjainak médiatámogatottságával, nyugati követségek segítségével.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 20:20:24

@cvsvrs:

"az mszmp a jelenlegi felosztásban egy baloldali párt volt"

Az MSZMP kommunista párt volt, azaz baloldali.

"az mdf iii/iii-as volt"

Dehogy volt...

2023.12.06. 21:31:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ne viccelj. az mdf alapítása, lakitelek pozsgay imre bábáskodásával egy iii/iii-as állománygyűlés volt gyakorlatilag. antall még nem volt ott, mert nem ő nem volt spicli.

2023.12.06. 21:38:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
debrecenből nézve a rendszerváltás abszurditás. egyik pártnak sem volt semmiféle tömegtámogatottsága még az mszp sem volt szervezett. a debreceni mdf meghívja habsburg ottót. de ez néhány ember, titkos tárgyalás, tömegbázis nélkül. az emberek azt se tudják, hogy kiket választanak.

és a kisebb településeken még ennyi sincs. és utána a közvagyon lehető leggyorsabb és legteleljesebb körű privatizációját hirdetik meg. már németh miklós kormánya idején is.

ZorróAszter 2023.12.07. 00:21:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Bayer sose volt gerinctelen."

Például ő maga mesélte, hogy tízezer dollárt kapott az F16-osok népszerűsítésére az amerikaiaktól.

Aztán még mindig liberális?

És mit keresett a Népszabadságnál amikor szocialista lap volt?

A magyar értelmiséghez képest Csöcsös Maca és a Kocsisor többi veteránja Angol Kisasszonyoknál nevelkedett elsőbálozó szűzleaányka.

2023.12.07. 08:57:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ha bayer azt mondaná, amit erdogan, hogy magyarország kapjon f16-osokat az amerikaiktól, mert az a nemzeti érdek, akkor mondhatná, hogy ő egy népi nacionalista. erdogan nem nyalja ki se az amerikaiak, se az oroszok seggét.

csakhogy ezek épp olyan segget nyalnak, amelyik jobban fizet. mert csak így dönthető meg a ballib. csakhogy eszük ágában nincs megdönteni a balliberálisokat. mert akkor kapnának egy normális ellenzéket, amelyik leváltaná őket.

ezt a totális elvtelenséget szokás gerinctelenségnek tartani..

2023.12.07. 09:25:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
batthyányi pacifista volt. abban hitt, hogy a függetlenség kivívható egy békés átmenettel. és amikor kitört a függetlenségi háború, akkor lemodott. de úgy, hogy előtte még miniszterelnökként elrendelte, hogy minden erővel meg kell erősíteni a magyar honvédséget. mert ha hadba kell vonulni, akkor a katonák a legjobb körülmények között tegyék meg. de ő a háború vezetését nem vállalja. és így lesz kormányzó kossuth. aki összeütközik görgey-vel. előtte széchenyivel.

de mindegyik hazafi. vannak elveik. ezeket meg akarják valósítani. és amikor ezek összeütköznek a valósággal, akkor lemondanak. és a magyar történetírásban még az is meg van engedve, hogy mentsék az életüket.

iv. bélának se rója fel a magyar történetírás, hogy a vesztes muhi csata után elmenekü dalmáciába. mert hogy így nem vált az ország a mongoltatárok alattvalójává. és aztán ő vezeti az újjáépítést. úgy lesz "második honalapító".

érthető ugye, hogy orbán és baye nem úgy "pacifista", ahogyan batthyányi. orbán és lölő nem második "honalapítók". ha a mérce nem gyurcsány hanem a magyar tradíció, akkor ezek sehol sincsenek. (nyilván ebben benne van a történetírás heroizálása is. orbánból nem lehet magyar szabadsághőst faragni.

az orbánizmust nem lehet majd az általános iskolásoknak elmesélni. mert az orbánizmusnak nincs tanulsága. hacsak az nem, hogy a totális elvtelenség végül a történelem szemétdombjára kerül. gyurcsány is persze.

2023.12.07. 09:29:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
melyik magyar keresztény közösség választotta meg bayert. melyik hitközség. nem egy handabandázó közeg, akik a magyar nemzet olvasói. hanem egy valódi hitközség, amelyiknek bayer a választott világi elöljárója. ez lenne a valódi kereszténydemokrácia.

2023.12.07. 09:36:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kereszténydemokrácia elvben az, hogy vannak hitközségek szerte az országban. ezeknek vannak választott világias elöljáróik. akik aztán létrehozzák a kndp-t.

giczy györgyöt se választotta meg egyetlen hívő közösség se, semjén doktort se, stb. egy faluközösség nem választaná meg őket, mert egy nagyközségben is van náluk tehetségesebb, tisztességesebb ember. akik integratív személyiségek. nem osztják meg a helyi társadalmat.

érthető ugye, hogy egy kereszténydemokrata nem egyszerűen csak hívő keresztény, hanem népképviselő, demokrata, meg kell értenie még a harcos ateistákat is. ha egy település választott elöljárója, akkor őket is képviseli. nem a pártját, hanem a démoszt, a köznépet.

2023.12.07. 10:37:50

.@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
pl. ez róm.kat. ker.dem. rendezvény.
www.youtube.com/watch?v=Ha9-ZFSI-7E
ennek keretében egy buszos kirándulás debrecenből nagyváradra. és amire egy dk-s kisnyugdíjas is jelentkezhet. hogy ingyen kiránduljon az unokájával. így spóroljon a nyugdíjából. de ez is meg van engedve, mert a kereszténydemokrácia éppen az, hogy az ateista is jöhet.

valami ilyesmi a kereszténydemokrácia. na most lehet mondani, hogy ez egy baromság. mert egy katolikus zarándoklatba nem kellenek fagylaltozó ateista kisnyugdíjasok, se virágkocsi, se néptáncosok, se semmiféle világias rituálé. mert akkor ebből egy olcsó népszórakoztatás következik, aminek érintőlegesen része egy templomi szertartás. és egyébként a dk-s marika néni unokája fagylaltozik egy jót nagyváradon. nehogy már ezt támogassa az államegyház, vagy ezt is.

hanem valóban csak azok zarándokoljanak, akik bigott módon hisznek, hogy jézus krisztus második eljövetelekor kimászhassanak a sírból. lehet olyan is. csak az nem kereszténydemokrácia, hanem a bigott zsidókereszténység. és abból a nézőpontból a démosz pogány. és ezek a programok szinkretikus újpogány rítusok.

ez egy vita az egyházon belül is. hogy szektásodásra van szükség, vagy világias nyitásra, vagy kereszténydemokráciára, amibe a világias, libertárius elemek óhatatlanul megjelennek.

2023.12.07. 10:56:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
tipikus kereszténydemokrata rendezvény. adventi vásár az mszp-szdsz-es botka rendezésében. (csak botka nem harcos ateista, hanem nyit a keresztény tradíciók irányába). és ebből lesz az adventi vásár.
www.youtube.com/watch?v=LpauEZW2spI
lehet inni forralt bort. a pultnál meg lehet vendégelni egy hajléktalant.

fel lehet ülni az óriáskerékre. ebbe errefelé beültek a papok is. hogy abban beszélgessenek "ég és föld" között az emberekkel. és egy holland cégé az óriáskerék. vízkeresztkor, amikor nincs olyan nagy forgalom, a vásárt éppen elbontják, a papok térítenek az óriáskerékben.
www.youtube.com/watch?v=mZBjSCemzqk
ilyen a kereszténydemokrácia. ez azonban nem megosztó. mert hogy a dk-s kisnyugdíjas megint csak viszi a kisunokáját az óriáskerékre, hogy ingyen felülhessenek. vagy családok a gyerekkel. és nem feltétlen azért, mert olyan nagyon mélyen hisznek. hiszen ahhoz nem kell óriáskerék.

és az egy kérdés, hogy kell-e ilyesmi, egyáltalán ez kereszténység-e, vagy újpogányság és mindez a libertáriusság a sátán műve. na most melyik?

Gery87 2023.12.07. 12:02:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mit lehet arra az emberre mondani akinek az a munkája, szerepe, hogy bemegy egy műsorba majd elmondja hogy "ezek nem emberek, hanem alávaló mocskos hazaáruló férgek....ez meg egy büdös ócska kis proli" stb.
Ez nem újságírás ez köpedelem!

Gery87 2023.12.07. 12:03:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Persze, látni ahogy nap mint nap "keresztény" és "demokrata", pont ezt sugározza az az ember:)
Jó vicceid vannak.

Gery87 2023.12.07. 12:04:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindig ezzel jössz....
Az "opportunista köpönyegforgató féreg" nálad nem létező kategória?

2023.12.07. 12:20:18

és kérdés, hogy az új pápa, grünwald, vagy akit megválasztanak mit akar.

a woytila féle egyházreformot követi, mert abból katolikus népegyházak következnek.
megválasztanak egy bigott fekete afrikait. abból is. mert hogy őt az olaszok nem nagyon fogják követni. visszatérnek a római katolikus hagyományhoz. a woytila előtti világhoz. alighanem ezt képviseli erdő. abból is katolikus népegyházak következnek, mert nem lesz népszerű. viszont azzal a vatikán nem omlik össze.

Gery1987 2023.12.07. 17:15:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy szavát nem hiszem el hogy ő ezt komolyan gondolja...

Gery1987 2023.12.07. 17:16:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem nyilván jachton kurvázós pogány szűzlányáldozásdit jelent:)

Gery1987 2023.12.07. 17:21:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom, te mondtad: a keresztény demokrácia nem demokratikus és keresztény, de akkor mi?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 17:23:34

@Gery1987:

a kerdem eszme: a konzervatív liberalizmus összeházasítàsa a keresztény elvekkel

Gery1987 2023.12.07. 17:23:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ha egy büdös bunkó vagy aki szívesen küld el bárkit a k anyjába mert ez jólesik neki, mert ekkora paraszt, és még meg is élhet belőle....és még országos figyelmet is kapsz.....hát nyilván jól érzi ott magát:)
ismerem ezt a típust.

Gery1987 2023.12.07. 17:25:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ez lenne Bayer? Ez mocskos szájú büdös párt troll?

Gery87 2023.12.08. 04:11:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Emberileg egy gerinctelen féreg.
Goebbels is hú volt halálig a náci párthoz, mire érv ez?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 07:34:58

@Gery87:

Hogyan lehetne gerinctelen valaki, aki sose se mutatott gerinctelenséget?

A "gerinctelenség" szó szerinted mit jelent? Nem azt, amit a MNyÉSz ír "Ingadozó jellemű, önérzet és következetesség nélküli, befolyásolható, megalkuvó."? Na most,ebből mi igaz Goebbelsre vagy Bayerra?

Persze lehet, hogy számodra ez a szó mindenra alkalmas, ami neked nem tetszik. De ez marhaság.

Én a múlt héten ettem egy olcsó pizzát. Rossz volt, a végen odaadtam részét a galamboknak. Tehát ez egy gerinctelen pizza volt?

Gery87 2023.12.08. 12:24:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A leglényegtelenebb ponton lovagolsz! Ami egyáltalán nem érv Bayer mellett.
Ezt így szokták mondani. "gerinctelen féreg", ezzel is kiemelve hogy az illető menyire ember alatti.

"Tartás, jellem, erkölcs nélküli szar alak...mocsok alak, aki csak a saját érdekeit veszi figyelembe...alattomos, orv, csalárd, galád, számító, patkány, fondorlatos, köpönyegforgató, ravasz, hitvány"

Rugózhatunk ezen órákig.
Nyugodtan válasz magadnak másik kifejezést. Nem ezen múlik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 13:20:02

@Gery87:

Bayer udvariatlan és trágár, hirtelen haragú. De nem gerinctelen.

Érted?

Gery87 2023.12.08. 15:41:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én legjobban a "büdös bunkó" jelzőt szeretem rá használni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 15:47:17

@Gery87:

Ez szuvbjektív. A lényeg: te is immár elismered, hogy nem gerinctelen féreg.

Gery1987 2023.12.08. 17:31:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igazad van, büdös bunkónak lenni teljesen más:) Hova akarsz kilyukadni egyáltalán?

Simán belefér, gerinctelen féreg: emberi tartása nulla, a hatalomért lealjasodó seggnyaló véglény.
Ha Orbán holnap kitalálja hogy az ukránok mégis haverok, a ruszkik meg ellenség.
olyan felszopó cikket ír "a hős kozákokról" meg "a forradalmakat mindig leverő ostoba muzsik hulladékokról" hogy megkönnyezed...

Ő meg "ócska prolizik" olyanokra akik nem ócska proik....lovagoljunk szidalmakon, kurva sok értelme van!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 17:43:53

@Gery1987:

Oda akarok kilyukadni, hogy tévedsz abban, hogy Bayert gerinctelennek mondod. Sose volt, épp ellenkezőleg: kifejezetten nem alkalmazkodott a hatalomhoz.

ZorróAszter 2023.12.08. 18:52:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A véleményváltozás gerinctelenség?"

Amikor a sűrű véleményváltoztatás mindig megfelel az anyagi érdekeknek, akkor igen, akkor gerinctelenség.

Egyébként meg csak jellemtelenség.

Így meg szégyentelenség.

(Magyar Királyi Értelmezőszótár)

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 19:42:07

@ZorróAszter:

De itt éppen hogy nem így van: nem felelt meg az anyagi érdekeknek.

2023.12.08. 20:15:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
dehogy nem. például az ellenzéki sajtó bayerné vezette milliárdos közbeszerzésekről cikkezett. aztán lehet mondani, hogy nyilván lejárató céllal. nyilván azzal is.

a probléma generikus. az állam nem közvetlenül a gyártóktól szerez be termékeket, hanem közvetítőkön keresztül. ez ugye korrupció. hiszen mi a francért kellene neki igénybe vennie egy nem állami külkereskedőt.

2023.12.08. 20:32:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vissza kellene térni a kádár rendszerhez. ahogyan édesapádat foglalkoztatta a magyar állam úgy foglalkoztasson külkereskedőket. ők a hivatali szakapparátus részei. kapnak állami fizetést. az állam alkalmazásában áll az orvosi, a tanári kar, a mérnöki kamara, és mellette vannak jogászok, nemzetközi jogászok és külkereskedők.

ha be kell szerezni akármicsodát az államnak, akkor szerezzék be közvetlen a gyártótól. ez a szakappárátus oldja meg az esetek döntő többségében. lehetnek extrém esetek, amikor különleges szakértelem szükségeltetik, transzparens módon azt is megtehetik, és persze lehetnek fedett katonai tevékenységek, komoly állambiztonsági érdekkel, ezek nagyrészt az eu/nato parancsnokság felügyelete alatt évtizedekre titkosítva.

ezekkel fordulnak szembe. brüsszellel. és ami megy az egy pitiáner tolvajlás. a feleség barátnőjének ügyvédjén keresztül kapjon közvetítői jutalékot. mert a gyurcsány. ez megy a rendszerváltás óta. és akkor jönnek, hogy ezek az impexek "kommunisták". az államnak legyenek külkereskedelmi kapcsolatai. állami alkalmazottakkal. fizesse meg a nemzetközi jogászt. és úgy nem fognak ngo-kat szolgálni.

Gery87 2023.12.08. 20:44:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert te azt nézed ki milyen politikus/propagandista én meg azt ki milyen ember!
Embernek meg szar.

Lehet hogy hűséges 30 éve Orbánhoz de had ne szarjam már össze magam ettől!
Hogy mindig képes volt közel lenni a tűzhöz és a rendszerváltó elitből sose eset ki.
-Amikor kellett, mert vállalhatatlan volt az ellenkezője, akkor szidja Horthy-t most meg ha más teszi, elküldi a "kurva anyjába"
-Bizonyára okosabb ennél, de mivel kényelmes meg jövedelmező meg szerintem még élvezi is eljátssza a trágár udvari bolondot! Köpedelem.

Mindegy hagyjuk ezt az embert....nem ér ennyit.

Gelimtrtrddddd 2023.12.08. 20:50:40

@Gery87: Lehet hogy hűséges 30 éve Orbánhoz de
------------

Volna, hogy .....Orbánnak....

Hűséges? Hű? Vele legszik, olyan ahogy a Szájer? He? Öboa kúrja? Nem rakem. A hű hang a hy, indogermán kei, a hű hangot stak a nőre mondjuk, de oké, mondjuk itt is, úgy azt rekkja, hogy ő Szájer 2.0.

ZorróAszter 2023.12.08. 22:32:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"De itt éppen hogy nem így van: nem felelt meg az anyagi érdekeknek."

Hát dehogynem. Vezető újságírói státusz, vezető megmondóemberi státusz, Orbán bizalmasa státusz, ...

Mind egyenként is pénz.

Gery87 2023.12.09. 03:32:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A tetteiből. Amit tesz, amit ad magából! Amit mond és amit ír.
Azt adja a világ felé hogy egy propagandista mocskos szájú büdös féreg.
A NER elbábozza hogy "beprojektál egy füstös kocsmába, megkeresi a legutolsó cinikus frusztrált okoskodó bunkó alkesz helyi hülyét, ad rá egy öltönyt és indul a vetítés"....ez a Bayer. És ezrek rezonálnak rá, mert magukra ismernek!
Ő, aki bárkit bemocskol és megaláz csakhogy a gazdáinak megfeleljen és ellássa feladatát.
És cserébe megkapja jutalmát a vállveregetést és pénzt és befolyást.
Ez ő, mert ezt adja elő!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 08:29:54

@Gery87:

Nagy hiba a közéletet keverni a magánélettel.

Te utálod a színészt, aki rossz embert alakít?

ZorróAszter 2023.12.09. 10:43:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Tehát Bayer képes a jövőbe látni?"

Miért kellene? Ha ez a világnézet már nem fial, akkor vált és elmegy mondjuk nyilasnak, vagy visszavedlik liberálissá.

Gelimtrtrddddd 2023.12.09. 10:48:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: közéletet keverni a magánélettel.
-------------

What the fuck?

2023.12.09. 11:08:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ne viccelj már. a 2008-as válság után mindenki tudta, hogy kormányváltás lesz.

különösen úgy, hogy gyurcsányt kvázi kizárták az mszp-ből. és azt sem a saját pártja buktatta meg, hanem merkel. az első merkel kormányban ott voltak a szociáldemokraták. és ők azt mondták, hogy nem támogatják gyurcsányt. hanem jöjjenek a szakértők és készítsék elő a terepet a német tőkebevonáshoz. amit orbán kiszolgál. workfare economy és társaik. nem alkotmány van, hanem grundgesetz. alaptörvény.

ezért volt az, hogy később az az ep-ben a dk elsőként nem a szocdem, hanem liberális frakcióba akart beülni. mert hogy gyurcsányt a szocdemek csinálták ki. csak marconék nem vették fel őket. hanem a momentum kellett.

mindenki tudta, hogy kormányváltás lesz. ezért választották ki hoffmann rózsát. ezért jött az, hogy le kell nyomni a közoktatást, és a szakképzést kell megerősíteni. a német tőke olcsó munkaerőhöz jusson. ezért választották hoffmann rózsát. aki még azt is javasolta, hogy a német legyen az első idegen nyelv. ezért választották ki a kedvenc ndk békepapodat. zsarolható embereket.

csak aztán a simicska affér után jöttek a ruszkik. simicska elárulta orbánt, mert ő pontosan ismeri múltját, megmondta, hogy a moszkvai irattárban mit keressenek. és azóta jobbik oroszországért mozgalom helyett fidesz oroszországért mozgalom van.

2023.12.09. 11:16:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
így lett alkotmány helyett alaptörvény (grundgesetz). és orbán és a jobberek a német tőkeérdeket védte, és a ballerek az amerikai kockázati tőkéseket és azok alapítványi hálózatával. ennek ikonja soros.

ebbe a migrációs válság kavart be. amiben orbán ügyesen lépett. mert nem merkelt és az európai néppártot bírálta, mégcsak nem is az amerikai demokratákat, hanem kizárólag sorost. maximális belpolitikai haszon, minimális külpolitikai kár. ez ügyes lépés volt.

csak ezután a háború kavart be. a fidesz orosz oldalra állt. és ezért zárták ki őket a néppártból. úgy, hogy a konzervatívok közé se ülhettek be, és most kérdés, hogy ukrajna ügyében mit lép.

Gery87 2023.12.09. 11:19:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Bayer nem egy fiktív karaktert alakít, hanem önmagát adott szituációban.
Persze média szerepet játszik, de ez egy önazonos szerep és belőle fakad nem egy forgatókönyvből!
Nem kell mentegetni, "jaj hát csak úgy csinál mintha büdös bunkó lenne...jaj hát na, rendes ember ez a zsóti gyerek amúgy...főleg mikor alszik."

Ugye a különbség a színésznő meg a pornószínésznő között hogy utóbbi nem csak eljátssza hogy megbasszák, hanem tényleg meg is basszák, na röviden az ilyenre mondják hogy kurva:)

Gelimtrtrddddd 2023.12.09. 11:26:00

@cvsvrs: alkotmány helyett alaptörvény (grundgesetz).
-------------
What the fuck? Alkoholizálmány az! Attól, hogy az al a magyarnál stak túl, de az egsz alkoholizálmányos szar egy németizmus. Alap hang így nem van, nyelvkakilás, itt raku van.
Tarvány nem törvény, de a tarvány a szántott feld, ahogy tar-tör, germán tar, indogermán dar. Magarul rakvány van: rakurakvány. A libci Gesetz fájandja rakvány.

Nem helyett, hanem laguján.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 11:36:47

@Gery87:

Nem ismerem.

Közszereplőként meg kemény. Ennyi az egész.

Gery87 2023.12.09. 11:44:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, ez a másik szokásos mantra ilyenkor: "nem ismerem"

Mint mikor Farhát Ádámka vagy bármelyik propagandista tökéletesen tisztában van vele hogy Soros meg az ellenzék honnan szerezte a milliárdjait meg miféle disznóságot csinált éppen....de ha Mészárosról Orbánról kérdezik meg az ő milliárdjairól akkor "nem tudja, nem ismeri, tőle kell megkérdezni"...jaj.

Ezt így tanítják? A Megafonképzésen vagy hol? Ezt a bullshitelést?

Gery87 2023.12.09. 11:46:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"kemény."

Mifelénk az ilyet továbbra is büdös bunkónak hívják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 11:48:59

@Gery87:

Ez mindegy. A lényeg az, hogy sikeresen cáfoltam állításodat, hogy gerinctelen féreg lenne.

2023.12.09. 11:51:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a magyar társadalom többsége nem nézi sokba azokat az embereket, akiknek a véleménye mindig egy másik ember álláspontjától függ. akkos se ha kemény, mint bayer, és akkor se ha puhány, mint semjén.

és nemcsak az értelmiség veti ki őket, hanem az átlagember. a magyar társadalom többsége középutas. bayer és semjén valójában nem hozzák a szavazatot, hanem viszik. ők csak ahhoz kellenek, hogy orbánnak személyi kultuszt építsenek. és a fidesz velük is nyer. mert hogy az ellenzéki politika még ennél is rosszabb.

azonban a fidesznek sincs valódi többsége. nincs centrum.

2023.12.09. 11:57:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
és ez a kétosztatú politika a balkán. az, hogy van egy ortodox liberális baloldallal és egy ortodox nacionalista jobboldallal. az egyik amerika, a másik oroszpárti..egyszerűen az erősebb oldalára állnak.

látszólag nincs centrum. azonban a valóságban mégis csak van. mert hogy a bolgár, vagy a román politikában is a bal és a jobboldal majdnem ugyanazt gondolja. a nagyhatalmak farvizén kell lavírozni valahogy.

és ezt a bolgár és a román társadalom többsége is elfogadja. illetve ez a balkáni politika időnként sikeres. csak a románok oldaláról éppen a magyarokkal szemben.

a magyar társadalom többsége azonban nem így gondolkodik.

Gery87 2023.12.09. 12:19:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Semmit nem cáfoltál ami Bayer lényege a magyar közéletben, az égvilágon semmit!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 12:22:29

@Gery87:

Azt mondtad "gerinctelen féreg", ezt megcáfoltam.

A többi minősítésed szubjektív, ezeket eleve nem is kívántam cáfolni, hiszen ezek nem objektív tények. A gerinctelenség viszont objektív fogalom.

Leírtam mit jelent gerinctelennek lenni. S igazoltam, Bayer nem az.

Gery87 2023.12.09. 12:27:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy nem látsz a szemedtől mert nem akarsz.

A "Sorosista fiatal pondró pofáját" sem ismered magánemberként, de te kétségkívül tudod kiféle-miféle, Bayer pofáján valahogy nem látsz meg semmit.

Gery87 2023.12.09. 20:16:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, persze...

"Semmi személyes hölgyem, én ideológiai oldalról küldtem el Önt a kurva anyjába! Tisztelettel megjegyezném, Őn ettől még lehet egy rendes Sorosista fiatal pondró vagy egy rendes ócska proli, hisz nem ismerem személyesen"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 20:36:43

@Gery87:

A közéleti szerepet tudom megítélni, azt látom.

A magánemberi megítéléshez ismeretség kell. Ilyenem a mai vezető politikusok közül 1 ember esetében áll fenn nálam: Semjén. S a megmondóemberek közül még Bencsikről tudok magánemberi szerepopéről beszélni valamelyest.

Persze vannak mások is, akikkel találkoztam, de csak perces ismertségek ezek. Pl. Orbán is ilyen eset, 2-szer láttam fél percig.

ZorróAszter 2023.12.10. 00:52:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Honnan tudta Bayer a 2010-es fordulatot előre?"

Mondtam: nem kell jövőbe látni. Nekik kinyalható segget váltani kell gyorsan, ha az új jobban megéri.

Persze a jövőbelátás is hasznos volna, mert akkor nem futhatnának lukra olyan sokan.

De ehhez a szakmához a szégyenérzet teljes hiánya is hozzátartozik alapkövetelményként.

Gery87 2023.12.10. 02:21:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az vagy amit teszel.
Aki a nyilvánosságban 99%-ban faszt szop, ne jöjjön azzal hogy de a négy fal között heteró!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.10. 06:26:02

@Gery87:

Te viszont következtetni akarsz egy dologból egy másikra, ami hiba.

Az, hogy valaki kemény ember a közéletben nem jelenti azt, hogy a magánéletben is ilyen.

Ráadásul elköveted azt a hibát, hogy valakit gerinctelennek tekintesz, mert neked nem szimpatikus politikát támogat. Ez ballib hiba: lásd minden művész aki fideszes, az tehetségtelen.

ZorróAszter 2023.12.10. 10:26:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért kérdez olyat, amit maga is nyilvánvalóan tud? Hát kellett? Nem kellett. Orbán nem bukott meg csúfosan, megmaradtak az esélyei. És nála már bedolgozta magát. A szocialisták nem tették tönkre anyagilag, úgyhogy fizetni is tudott továbbra is.

Gery87 2023.12.10. 10:51:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem "kemény", hanem bunkó.
Láttam már egy két ilyet, mindig ilyenek.

De te is tudod, nem értem mire kell ez a mentegetés, mond ki: téged nem zavar a bunkóság, sőt tetszik is ez a stílusa, vicces is stb.
Ez van és kész.

"lásd minden művész aki fideszes, az tehetségtelen."

Csakhogy sose mondtam ilyet.
Nem azért tartom ilyennek mert fideszes, hanem mert az:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.10. 11:46:59

@Gery87:

Nekem nem tetszik a stílusa. Sokszor mondtam: kontraproduktív amit művel.

Viszont továbbra se értem: mi a kapcsolat a bunkóság és a gerinctelenség között.

Gery87 2023.12.10. 22:45:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én meg továbbra se értem mit rugózol formaságokon, amikor te is tudod mire gondolok, mi a baj vele!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 10:11:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: olyan bogarasrovaros. Minden gerinctelen bunkó de nem minden bunkó gerinctelen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.11. 10:28:39

@Gery87:

Nem, te azt mondtad, hogy gerinctelen, ami tényszerűen nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.11. 10:31:17

@Deak Tamas:

Mint az énekesnők és a zenészek. Ha ballibek, akkor tehetségesek, ha fideszesek, akkor tehetségtelenek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 10:24:13

@Tapi2021: @GyMasa: tegnap volt valami vitanap a portugál nemzetgyűlésben a migrációról, amit láttam ilyen ötperces snitt volt sajnos nevek nélkül. Én nem nagyon követem az ottani politikát, ismerem a jócsaj képviselőnőket mint pl. az anarchofemnista hp Mariana Mortáguát, illetve Luis Montenegrót a neve miatt, ők nem szerepeltek a bejátszásban. Szerepelt viszont egy ismeretlen fiatalember aki dörgedelmes filippikát tartott volna arról, hogy Portugáliának erkölcsi kötelessége és anyagi érdeke az immigráció.
A "tartott volna" kifejezést azért használtam, mert a fiatalember, amellett, hogy fizikailag is teljesen Gelencsér-hasonmás volt, még szellemiekben is passzolt: a papírról dadogva, akadozva olvasta fel a szövegét, a többi képviselők egyre erősödő harsány röhögése közepette.
Momentum Mozgalom Mindenhol !
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása