magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Szakértőség

A buta közszereplő jó, mert akaratlanul is elárul dolgokat. A fanatikus ballib diákaktivista Pankotai Lili ezt teszi:

Elmondja szépen a ballib elképzelést a demokráciáról. Ennek lényege röviden a következő: mindenben döntsön a nép, hiszen demokrácia van, de ez csak addig igaz, míg a nép "helyesen" dönt, azaz úgy, ahogy a liberálisok szerint kellene. Ha a nép másképp döntene, azaz "helytelenül", akkor stornó demokrácia, hiszen ez olyan kérdés, amihez szaktudás kell, azaz a nép nem képes dönteni, hiszen nincs meg a szükséges felkészültsége. Hiszen amikor műteni kell valakit, akkor se népszavazást tartunk, hanem megkérdezzük a legjobb sebészeket, nem?

Dehát honnan tudjuk melyik az a kérdés, melyhez szaktudás kell? Egyszerű: minden olyan kérdés, melyben a nép döntése helytelen. A klasszikus körkörös érvelési hiba.

Először Sólyom és bandája követte ezt el még 1990-ben a halálbüntetéssel kapcsolatban, egy tipikus érvelési hibával: „A halálbüntetés elfogadhatatlan, hiszen az államnak nincs joga embereket gyilkolnia.”.

A következtetés: valójában semmi szükség demokráciára, hiszen mindent úgy kell eldönteni, ahogy a szakértők. Dehát ha a végső szó mindig a "szakértőké", akkor minek cirkuszolni választásokkal?

Egyébként semmi gond ellenezni a demokráciát, én is ellenzem, de tessék akkor koherensen ellenezni. A ballib pozíció belsőleg ellentmondásos, kb. a vegetáriánus húsevés kategóriája.

Az ókor legnagyobb elméi pl. szinte mind ellenezték a demokráciát, ahogy a kereszténység is ellenezte, de teljesen nyíltan, érvekkel.

200 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7718273649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2023.12.06. 08:01:55

esetleg leírhatnád napersze koherensen hogy te miért ellenzed a demokráciát. bocsi ha már írtad valahol szóval jöhet link is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 09:35:14

@vasútihíd:

Röviden:
- az átlagember nem képes dönteni egy csomó kérdésben,
- a gazdag megveszi a szegény szavazatát.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 09:49:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
- az átlagember nem képes dönteni egy csomó kérdésben,
- a gazdag megveszi a szegény szavazatát.
--------------------------

1. Nem rekna antorakni eg stimó rekkelésnek innen. A képes hang egy bullshit, ha úgymond können erna, ha racionális, így úgymond wissen rekna. Nem dönt, hanem dánt, fát soktunk, így antorak.

2. Kérdés? Átlagember? Átalag hang nem van, de most mondjuk hogy kisember. De kérdé? Hát én leszarem a democsokráciát, nálem nem van kérdés, nem kérem.

3. A gazdag és szegény hangokat dúrgerni, a szavazt is libcsizmus.

4.Hát így valahogy te is itt Pantokiknál vagy, attól, hogy felteszed, sőt dúrongod, hogy a magyarnak a democsokráciát nem kell leszarnija.

Kérdés? Hát kérdés nem, én nem kérem, stak a libernyák elit kérja, így ez is egy Zirkelschluss, attól hogy azok a Fragek stak a democsokrata systemnél vannak, így a democsokrata system generálja a Fragekat.

Ez olyan, ahogy a nem vanó érv, attól, hogy stak er és ár stuma van, ér nem, de a érv már posztulálja, hogy stak az argumentáció, ana a systemnél van, ahogy mondjuk a fingrizmusnál, vagy a kúrománynál, vagy a libernyál habubsdnál(law).

Boldeone2 2023.12.06. 10:53:08

Ez nem népi demokrácia, hanem "polgári". Ezért a kormányok a polgárok szavazataiért küzdenek: " polgári kormány" , mondta a Fidesz, ami jól hangzó szlogen volt. A nép általában nem tud jól dönteni, ez a modern tömegdemokráciák tanulsága, különben véreskezű elnyomók nem kerülhetnének hatalomra

A demokrácia általában ott funkcionál jól, ahol autonóm, szabad és liberális polgárok vannak, hiszen azok tudnak jó döntéseket hozni a sorsukról, megfelelő belátással. Ahol anakronisztikus a társadalom, ott könnyű uralkodni és el is fogadják az emberek, mint Magyarország vagy Oroszország...
Ezekben az országokban általános a közbutaság, a rezsim kimosta az emberek agyát...

A jó ellenpélda Románia és Bulgária: sokkal kevesebbet várna tőlük az ember ( több száz év török uralom után Bulgáriában)

Ezek az országok képesek voltak arányos választási rendszert kialakítani, Magyarország nem...

Arányos rendszerben lehetetlen leuralni egy társadalmat! Ez most a legelső politikai kérdés Magyarországon. Paradox, hogy ezt csak a szélsőjobb értette meg, valamennyire...

Boldeone2 2023.12.06. 11:03:29

Először a modern demokrácia lényegét kellene megérteni, de az sem megy..

Egyik lényege a civil aktivtás, tehát az egyének társadalmi szerepeket visznek, ez a közös faültetéstől, az adakozáson át minden lehet

A másik a politikai szerep lenne, tehát: tüntetés, véleménynyilvánítás, szerepvállalás, szavazás lenne

A "puliszka nem robban"- ma már ilyen a magyar társadalom

Ha ezek a feltételek nem adottak, akkor a hatalom könnyen vezérli a tömegeket, elég csak a média leuralása és egy elképesztő választási rendszer, mint Magyarországon..

Tapi2021 2023.12.06. 11:10:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "- az átlagember nem képes dönteni egy csomó kérdésben,
- a gazdag megveszi a szegény szavazatát."

Ezért nem is kell nekik, nekünk egy csomó kérdésben dönteni!!!

Négy-öt évente kell azt eldönteni, kik döntsenek minden más kérdésben a két választás között.
Ez azért nem akkora küszöb, hogy a döntő többség ne tudná átlépni!
Szóval ez biztosan nem érv a demokrácia ellen.

A gazdag meg mindig megveszi a szegény szavazatát, de talán ez a normális, tekintettel arra, hogy a gazdag azért gazdag, mert aktívan csinál is valamit. Céget alapít, vállalkozik, döntéseket hoz, formálja a közéletet... Ezért jobban át is látja az egészet.
A többiek befolyásolása ezen elit felelőssége.

A vadhajtásokat kell levágni. Mint Sorosék esetében, amikor már túl lépnek a határokon az egyéni érdekek és ambíciók érvényesítésében.

Tapi2021 2023.12.06. 11:12:46

@Boldeone2: Rád is érvényes a fenti cikk minden megállapítása!

Tapi2021 2023.12.06. 11:17:22

@Boldeone2: "Paradox, hogy ezt csak a szélsőjobb értette meg, valamennyire..."

Ezt mindig azok "értik meg", akik nem képesek nyerni, mert nem vevő rájuk elég szavazó.

A sok kis szir-szar párt érdeke az, hogy lehetőleg ne legyen küszöb sem, és pár százalékkal négy-öt évig lehessen melegedni jó pénzért a parlamentben vagy az önkorikban.

Tapi2021 2023.12.06. 11:22:41

@Boldeone2: Ezekre minden feltétel maximálisan adott!

Fát is ültethetsz, tüntethetsz is, szavazhatsz is... Ne írj megint ostobaságokat.
Ti keltitek az ország rossz hírét a folyamatos hazudozásotokkal, mivel kifelé is ezeket nyomjátok. Súlyos károkat okozva az országnak, az embereknek.

És csodálkoztok, hogy ezért milyen minősítéseket kaptok.

Boldeone2 2023.12.06. 11:29:07

@Tapi2021: Ezt mindig azok "értik meg", akik nem képesek nyerni, mert nem vevő rájuk elég szavazó."

- Azon még nem gondolkodtál, hogy Putyint vagy Lukasakát miért nem lehet leváltani???

Kb ugyanazért mint Orbánt: politikai verseny max papíron van. A verseny szabályit ők írják maguknak, az anyagi felételekek egyenlőtnek - mögöttük álla, a versenybírók is ( közjogi méltóságok)

Ez nem valós - azonos feltélekkel folytatott verseny- - hanem bábszínház!

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 11:33:35

@Tapi2021: gazdag azért gazdag,
------------

1. Gazdag hangot dúrgerni. A gazdag attól gazdag(azért hangot dúrgerni), hogy libcsi.

Boldeone2 2023.12.06. 11:33:38

@Tapi2021: Fát is ültethetsz, tüntethetsz is, szavazhatsz is... "

- Csak hatalmat nem lehet váltani! Mindenki látja, hogy örök a hatalom, hol nem...

Orbánt le lehet váltani? Nem. Boris Johnsont le lehet váltani, vagy Rishi Sunakot le lehet? Játszi könnyen, mert demokrácia van, nem pedig tekintélyelvű ország és elnyomó politikai hatalom

Az Orbán - rezsim egy történelmi szégyen!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 11:35:30

@Boldeone2:

Az USA, Kanada, Anglia, Francio. máig képtelen volt arányos választási rendszert kialakítani. Szégyen!

Boldeone2 2023.12.06. 11:43:31

Ha valami úgy totyog, mint egy kacsa, úgy hápog, mint egy kacsa és úgy néz ki, mint egy kacsa. Akkor az minden bizonnyal egy kacsa"

Ezért is mondhatjuk az Orbán- rezsimről, hogy ez nem demokrácia, hiszen minden úgy működik, mint a nem demokratikus országokban, Orbán leválthatatnná tette a politikai rendszert

Ma már bábszínházat sem játszanak, lsd :" szuverenitásvédelmi hivatal" vezetőjét Orbán javasolja, neki kell elszámolni, nem a parlamentnek.
Tehát, ez egyértelmű elméleti hiba: kilóg már a lóláb!

A szuverenitásvédelmi törvény és egyéb ügyek miatt, egyértelmű, hogy 7- es cikkelyt élesíteni kell. Hiába adnak milliárdokat Orbánnak, azt a pénzt is a hatalma megerősítésére költi, soha nem fogja konszolidálni a rendszert ..

2023.12.06. 11:45:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vegyünk egyszerű kérdéseket. az átlagember nem tudja eldönteni, hogy ki vezessen egy kórházi főosztályt. ezt rendesen az orvosok döntik el. és a kórházigazgatót is ők választják. ennek azonban kell, hogy legyen politikai kontrollja. a betegjogi képviselőt kiválaszthatják a biztosítottak. és abból létrejöhet egy tb. önkormányzat.

amikor errefelé a városi kórházat alapították, akkor az 1529-es alapítólevél szerint három személyt választottak. a városi államtanács, a szenátus nevezte ki az ispotálymestert. ez egy patricius volt. ennek működését egy választott egyházfi, egy presbiter felügyelte. akinek literátusnak kellett lennie. lehetett patricius és tanult plebejus is. és a presbiternek volt egy helyettese. az pedig plebejus volt. a szegényház valamely lakója.

a rendszerváltás után nagy sándor, ak i a szot elnöke volt javasolta, hogy legyen tb. önkormányzat. a rendszerváltók elvetették. mondván, hogy ha mondjuk a nyugalmazott orvosok közül ilyeneket választhatnának, akkor azok rámutathatnának a rendszer esetleges visszásságára. és ez egyik pártnak se érdeke.

és ebből lesz az, hogy c vitamin is elég a pandémiában, vagy sem, a gyógyszerlobbi mérgezi az embereket, stb. vitatott kérdések, amivel kapcsolatban az emberek, maguk az orvosok se látnak tisztán. hiszen ők maguk is elmaszatolják az adatokat. mert ha nem, akkor a saját intézményüket járatnák le.

Boldeone2 2023.12.06. 11:46:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem a történelmileg kialakult, nem feltétlenül jó példákat kell követni! Egyébként is westminsteri típusú demokráciákról van szó, részben!

Vegyük át a német rendszert, valóban

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 11:51:20

döntene, azaz "helytelenül",...., hanem megkérdezzük a legjobb sebészeket, nem?
-----------------

1. Nem dönt, hanem dent vagy dánt, de inkább raktalosza antorak.

2. Hát a nép ott rak antolosza, hogy vannak itt ezek az értelmetlenségiek, ahogy egyetem, MTA, fingristák, és stak hallgat rájuk, mondjuk a pógármekegő(mester) egy értelmetlenségi, a libernyák mekegő egy értelmetlenségi, ahogy Öboa is. Ma már nép nem van, hanem stak libernyákok,ezek a libernyákok sklavenauftandiak, sklavenauftandi hangokra vágynak, ahogy a haszon, éshabár mondjuk az összes ember rakja, hogy ez az értelmetlenégizmus eg bullshit, de stak verik a mellüket rája, attól, hogy a status quot, haszont.

3. Rossz a sebész példa, a medictől ez az egylosza olyan, annak van rakásja, nem bullshit, nem olyan, ahogy az értelmetlenségi halandzsák, ahogy mondjuk a fingrizmus

De egy a fene, a sebész is egy értelmetlenségi, ergo egy fingrista, itt dolga nem van, a magar nyelv nem fingár, hanem indogermán é germán nelv, de a sebész is az idegen ideológia részje, a kúrománynak, így ennen tova, azzal is.

4. De a nép az valaha a farkasfalka volt, egy ethosz, így ne erről beszéljünk, hanem a logoszról, a rációról, erre volna a szokot példa:
- Ona barna(Kind) a gecizésen át van.
-A buzi nem geciz punaina
-Szájer buzi.

Rekkelés: Szájer Fanni van? Rakta rakandá é antorakás az volna, hogy nem van, ergo Scott őrmester és a Luger...

Ilyenről volna egy rakás példám. Stakhogy a liberákok nem bírnak rációval, az úgymond nép, de az nem a nép, raktaloszán antoraknak, libernyál menekülőrakukat, -utakat szarnak ide, és egyéb halandzsát, nem vágyják hallani a rendet, a rációt, Scott őrmestert, de a logosz egy, ahogy Hérakleitosz is mondtaja.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 11:55:32

@cvsvrs: nem tudja eldönteni, hogy ki vezessen egy kórházi főosztályt. e
--------------

Nem rekna antorakni magyarul, hogy ki rekkjen...

Ezeknek itt lagujuk nem van, értelmetlenségiek, a kúromány részjei, nagyobb részt pocséklás az egész.

Az orvosok stak Sklavek, nem magyarok, így azok nem rekknek.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 11:58:01

@Boldeone2: Vegyük át a német rendszert,
-----------

Német rendrakun. Azon egy kicsit finomítani kell, a hitleri rendraku nem stak úgy megy, habár a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, de magyarra kell átírni a nácizmust, a germagyaron át. Na!

Gery87 2023.12.06. 12:07:08

Pont láttam tegnap ezt a műsort, amiben a két csaj volt.
Blanka értelmesebb, Lilike viszont totál csőd.
Nem elég tájékozott és tapasztalt még ahhoz hogy partnere legyen bárkinek egy ilyen vitaműsorban.
Ez a tudálékoskodó belpesti affektálás meg kifejezetten irritáló volt.

Gery87 2023.12.06. 12:10:16

A legjobb viszont mindig a Balázska, szegényt biztos verik otthon hogy flegma bunkó fideszesnek kéne lennie, pedig legszívesebben valami libsibb dolgot csinálna, de hát kinek mit intézett a kormánya:)

2023.12.06. 12:12:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
vagy mondjuk az iskola. létrejön a reformált tanítórend a patriciusok választják ki a skólamestert. a diákok többsége plebejus. ők ss abban egy utolsó éves hallgató vezeti a diákköztársaságot. úgy, hogy van egy helyettese. a kontraskriba. és van egy a tanárok által kiválasztott diák is, aki segéstanítói státuszba kerül. az a kollaborátor.

melyik párt ehhez hasonlót. két szélsőség vonul fel. a ballerek oldaláról a totális anarchia. pankotai lili és társaik. a másik egy a rendőrállami megoldás. pintért és a klik tankerületi vezetőit a fideszes pedagógusok többsége is megveti. mert az egy iskolai spicli hálózat. szovjet típusú.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 12:12:58

@Gery87: Nem elég tájékozott és tapasztalt még ahhoz hogy partnere legyen bárkinek egy ilyen vita
-----------------------
??????? Stak raknem ezeket a hangokat! Tájékoz? Totál bullshit hang, a táj hangot a tá stumától rakem, stumával, ennyit erről, de koz-val? Fingem nem van. Passz, nem rakem, hogyan is makogsz.

Tapasztal? Hát a magyar ember a tap stumától tap, tapatja a baltát, hogy fejet lékjen, vagy a vesét, hogy leüsse:tap a vesére és tapatja. Lillinek max a szájja(ghé stumától, nem mond, stak tátong, ahogy a kéj) a cimpán, a faszon tapat, tapasztal.

Na ezt a hangot se rakem.

Nem ahhoz, hanem arra vagy annak, a hoz jevevényhang. A vita a víh-ta, róbta, víhott az ember, így a tenkő, a Ding így vált vítává.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 12:16:08

@cvsvrs: vagy mondjuk az iskola. lé
----------

Hülye példa! Ezeket is le kell dózerolni. Az egész ab ovo egy libcsizmu, Mari Teri libcsizmusja, vagyis fingrizmus, libernyák diktatúra, kazincbaszikaiizmus.

Gery87 2023.12.06. 12:28:53

"Dehát honnan tudjuk melyik az a kérdés, melyhez szaktudás kell? Egyszerű: minden olyan kérdés, melyben a nép döntése helytelen. A klasszikus körkörös érvelési hiba.'"

Te meg elköveted azt a hibát hogy úgy gondolod
"ha már demokrácia, akkor legyen mindig populizmus, nincs szakértelem semmiben".
"Ha meg szakértelem kell, akkor minek demokrácia?"
Pedig a valóság az hogy mindkettő és nincs ellentmondás.

Ha villanyt kell szerelni akkor szakembert hívsz, ha nyaralni mentek akkor meg lehet szavaztatni a kölykökkel hogy hova menjetek kajálni...

Ahova szakértelem kell arról is lehet szavazni hogy na de milyen és melyik!

Ne szavazol arról sem hogy valaki bűnös e vagy ártatlan, ez a bíróság feladata.
De hogy milyen törvényeken alapuljon az ítélethozatal és mi a bűn már lehet demokratikus döntések eredménye.

"Az ókor legnagyobb elméi pl. szinte mind ellenezték a demokráciát, ahogy a kereszténység is ellenezte, de teljesen nyíltan, érvekkel."

persze hogy ellenezték mert 2-3000 évvel korábban éltek mint mi:)
Sok minden nem volt még akkor ami ma már van.
Pl emberi jogok, jogállam, jogi egyenlőség, általános és titkos választójog. stb.

Nyilván ókori állapotok között amikor a legnagyobb koponyák is pl rabszolgát tartottak meg nem volt mindenki polgár aki lakos volt, nagy volt a tekintélytisztelet az istenek és a hatalom birtokosai felé......nem tűnt olyan rendkívül jobb választásnak a demokrácia.

Én ebből nem vonnék le messzemenően semmit.

Gery87 2023.12.06. 12:36:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem meg tévedsz és a diagnózisod alapvetően hibás:
Röviden:
- az átlagember képes dönteni egy csomó kérdésben, de sokszor meg sem kérdezik közvetlenül, nem tájékoztatják kellően, vagy rossz ("kell ingyen sőr?") kérdéseket tesznek fel neki.
- ahova valódi szakértelem kell, ott soha sehol nem kérdezik meg az átlagembert. Minden más területen viszont az elit sem okosabb!
- "a gazdag megveszi a szegény szavazatát". Ez így van de ez meg nem a demokrácia hibája hanem a kapitalizmusé!

MEDVE1978 2023.12.06. 12:50:12

Pankotai Lili egy gyerek. Gyerekként naívan tekintünk a világra. A tinédzserkoromban én is idealista voltam. A jelenlegi mainstream ráadásul ezt a mítoszt közvetíti az átlagos fejlett országokban élő fiatal felé (a nép döntsön mindenben, kivéve a humanizmus nevében tabunak nyilvánított dolgokban, mint emberi, kisebbségi, etnikai jogok, szexualitás stb., mert ebben csak a szakértők dönthetnek). Egy fiatal részéről még érthető, hogy a szeressük egymást gyerekek és minden lehetséges a szép rózsaszín világban elveket vallja.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 12:50:30

@Gery87: szakértelem kell, akkor minek demokrácia?"
Pedig a valóság az hogy mindkettő és nincs ellentmondás.
----------

He? A szaku magyarul a kés, ért hang nem van, stak és ár stuma, magyarul verstehen rakni.

Mondjunk ide értelmetlenégizmust, de az stak fingrista,bolsi trükk.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 12:53:44

@MEDVE1978: Gyerekként naívan tekintünk a világra.
---------------------

Barnahént naívan boljok az erdára. Magyarul barna, nem gyerek, a bír-től, nem tek, hanem bol, boljok, nem világ, kretén-libcinek.

Hát igen, én is úgy voltem, naívan, Scott őrmestertől, a logosztól, de sok a libcsi.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 13:04:55

@Gery87: törvényeken alapuljon az ítélethozatal és mi a bűn már lehet demokratikus döntések eredménye.
-------------
??????????

A tarvány a szántott feld, a törvény magyarlosza. Alap hang nem van, az al a túl, ide raku vagy stuma, de raku. Ítélethoz? Ne hoz, ez egy örmény jevevényhang, magyarul bírong. Az ítél hangot nem rakem, inkább racionálisan beszélni, regyni. Nem dönt, hanem antorak, íg nem eredmény, hanem ranakeredva vagy rekkentmány.

A bűn és a lehet hangokat dúrgerni, a bűnt már nem rakjuk.

Magarul: rakványokra rakódjon ena regyó....antorakás ranakeredvája vagy rekkentmányja.

De a democsokráciának a logoszval, rakandásval dolga nem van, habár a logosz egy, stak Sklavenaufstand van. A rakvány a logosztól ered, itt váltás nem van, a democsokráciának dolga nem van vele.

Rakvány: nő ana partikel, anya, a nyelvtől ered, mundiumnak innen van.

Egy nőnek makogott abortuszt tesz.

Rakvány: a bér az anya részje, ahogy a mell vagy a stikló, ha metszja magaját metszja.
Rakvány: ha teszja így raktilag nem nő, nem a rakvány A, ontológiailag nem nő, nem ana.

A burzsuj habubsd az eredői raktát, a nyelvet, az ethoszt, nem módosítja.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 13:20:29

@Gery87: Ne szavazol arról sem hogy valaki bűnös e vagy ártatlan, ez a bíróság feladata.
--------------------
Szavaz jevevénhang, dúrgerni, a bűn hangot nem rakem, az ártalosza vagy ártavésza hangot se. Az árt az er indogermán stuma ár flekált formájától ered, to kausatívval, germán artjan. Stak annyit rakem, hogy árt, erre a reakció ed kauasatív-presenzvel árad.

Az bírnyákság nem rakem, nem ad, hanem rejni.

De nem egal a system, hogy most ősmagyar, a rendtől, a logosztól, Scott őrmestertől, és a nyelvtől ered, vagy a burzsuj habubd, az irracionális halandzsa.

A magyarnak rakta van, így raktár,nem bírnyák. A raktár vagy ena raktár stak rekkent, ahol a logosz, rakandás nem egyrakású, és innen tovább is rak racionálisan, ha van eg olyan tarténés, ahol tovább kell rakni.

Mondjuk:nő ana partikel, anya, a nyelvtől ered, mundiumnak innen van.

Tarténés, Fall, casus: egy olyant durrantanak erővel és meredejtenek, aki már nem nő, attől, hogy szajhult, Wehrgeldje nem van, ontológiailag nem nő, így raktilag se.

Ena raktár rakványja: az ontológiai és raktailag nem nőt, terminus technikussal szahajha, lotyó, réba erővel durrantani és meredejteni regelta.

De ezt a nyelvtől, az indogermántól, ahogy a magyar nyelv is, kirakni van, vagyis racionális, így az összes magyarjé, attól, hogy a logosz, Scott őrmester egy.

Ha logosz és Scott őrmester egy, ahogy a ráció és a nyelv, úgy a rakvány egy soll, és így vagy úgy de regelta antorakni ez is és az is, vagyis nem kell raktár, Scott őrmester, a logosz egyedül is teszja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 13:23:45

@Gery87:

Аz ógörög demokráciában nem volt kapitalizmus, mégis kemény szavazatvásárlás ment.

A demokrácia végére már komoly réteg alakult ki, melyből ebből élt.

Ugyanis pl. Athénben nagyjából a lakosság ötöde volt állampolgár. A maradék 80 %: gyerek, nő, rabszolga, letepedett idegen.

S ez a 20 % állampolgár meg kb. úgy oszlott meg, mint manapság:
- kevés gazdag,
- vékony középosztály,
- szegény többség.

A középosztály nem ért rá idejét vesztegetni szavazásokkal, így mindent a gazdagok és az általuk megvettek döntöttek el.

Gelimtrtrddddd 2023.12.06. 13:28:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Аz ógörög demokráciában nem volt kapitalizmus,
--------------

???????? Ahogy látem igenstak az volt.

ZorróAszter 2023.12.06. 14:12:32

Elvileg szakértőket választunk be a parlamentbe, akik ha nem értenek valamihez, akkor meghallgatnak más szakértőket.

A gyakorlatban azonban korrupt sunyi patkányok közül választhatunk csak.

Nem mind azok. Vannak szimplán hülyék is közöttük.

Tapi2021 2023.12.06. 14:14:15

@Boldeone2: " Csak hatalmat nem lehet váltani! Mindenki látja, hogy örök a hatalom, hol nem...

Orbánt le lehet váltani? Nem. "

Szörnyű troll vagy. Kizárt, hogy ezeket a marhaságokat el is hiszed.

2002-ben? Le lehetett váltani? Le.
14 év kormányzás az örökkévalóság? Példátlan Európában? Akár nyugaton? Nem.

Szar az ellenzék azért nem tudja leváltani? Igen. ... Stb.

Jobbat ajánlanak, mint OV? Nem ... Stb. Stb.

Sírtok, hazudoztok emiatt? Igen...

Tapi2021 2023.12.06. 14:22:17

@MEDVE1978: "Pankotai Lili egy gyerek. Gyerekként naívan tekintünk a világra. A tinédzserkoromban én is idealista voltam."

A kor nem mentség a butaságra! Akkor ne álljon ki vezérnek a nép elé!
Ha ő ezt nem érti, a felnőtteknek kéne neki szólniuk.

Ő nem idealista, szimplán benyalta szó szerint a ballib marhaságokat, amiket aztán gondolkodás nélkül és igen alpárian szajkóz tovább.

ZorróAszter 2023.12.06. 14:24:19

@Tapi2021:

"Ti keltitek az ország rossz hírét a folyamatos hazudozásotokkal, mivel kifelé is ezeket nyomjátok. Súlyos károkat okozva az országnak, az embereknek."

Mi még emlékszünk olyanokra, hogy például a Nyugat ne adjon hitelt a Németh-kormánynak, mert az új kormány nem fogja visszafizetni.

Vagy hogy az EU ne fizesse ki az autópályaépítés EU részét a Gyurcsány-kormánynak, mert meghamisították az önrészt.

Vagy hogy szankcionálják a szemeket kilövető Gyurcsányt. És a többi hasonló eset.

Tapi2021 2023.12.06. 14:24:54

@ZorróAszter: Miért nem indulsz a választásokon, hogy lehessen egy tisztességes emberre szavazni?
Ha nem, akkor te magad is hozzájárulsz a szerinted rossz rendszer fenntartásához!

Boldeone2 2023.12.06. 14:29:15

@Tapi2021: Szőrnyű - agymosott - troll te vagy !

2002- ben még nem volt Fidesz - rezsim, jobb volt a választási rendszer, demokrácia volt ( többé- kevésbé)

Azóta viszont átalakult minden: a Fidesz hatalmi rezsimet épített!

Tapi2021 2023.12.06. 14:31:01

@ZorróAszter: "Mi még emlékszünk olyanokra, hogy például a Nyugat ne adjon hitelt a Németh-kormánynak, mert az új kormány nem fogja visszafizetni.

Vagy hogy az EU ne fizesse ki az autópályaépítés EU részét a Gyurcsány-kormánynak, mert meghamisították az önrészt.

Vagy hogy szankcionálják a szemeket kilövető Gyurcsányt. És a többi hasonló eset."

És ezek közül melyik hasonlít a mostani esethez? EGYIK SEM!

Most a SZERZŐDÉS SZERINT JÁRÓ pénzt nem adják ide, ami a MIÉNK!
NEM ADOMÁNY és NEM HITEL!!!

Miközben mi teljesítjük a BEFIZETÉSEINKET!

Az EU felé a kimutatásokat VALÓBAN MEGHAMISÍTÓKAT, a népet veretőket, miért kéne támogatni, és miért nem kell(ellett volna!) megbüntetni?

Boldeone2 2023.12.06. 14:32:25

@Tapi2021: Egyébként miről beszélsz ember! Te vagy troll, én csak a többségi HIVATALOS igazságot mondom:

hvg.hu/itthon/20220915_jogallamisag_szavazas_Europai_Parlament_Magyarorszag_hibrid_valasztasi_autokracia

Ekk9r agymosott embert, mint te! Megszületett a verdict, felfogod????? Jobboldali képviselők is megszavazták!

Boldeone2 2023.12.06. 14:33:58

@Tapi2021: Így működik az elnyomó rezsim!

index.hu/belfold/2023/12/06/orszaggyulesi-valasztas-allami-szamvevoszek-kampanfinanszirozas-ellenzek-osszefogas-buntetes/

ORBÁNÉKAT mikor vizsgálták, vagy büntették meg???? Ja, hogy soha....

Tapi2021 2023.12.06. 14:34:45

@Boldeone2: Attól, mert sokszor elmondod, leírod ugyanazokat az elképesztő HAZUGSÁGOKAT, még nem lesznek igazak!

Legfeljebb magadat győzködöd és vered át velük. Meg persze a külföldi tájékozatlanokat, akiknek egy messziről jött ember azt mesél/hazudik, amit csak akar/nem szégyell.

Boldeone2 2023.12.06. 14:36:32

@Tapi2021: hvg.hu/gazdasag/20230531_megafon_beszamolo

- Csak megfonék 2,7 milliárd közpénzt akviráltak, és akkod holnap a több szaz milliárd propagnda pénze Orbánéknak?

Nekik ugye mindent szabad, az ellenzéknek meg semmit! A kisputyini rendszer ilyen!

Boldeone2 2023.12.06. 14:38:56

@Tapi2021: Meg persze a külföldi tájékozatlanokat, akiknek egy messziről jött ember azt mesél/hazudik, amit csak akar/nem szégyell."

- Tájékozatlan a faxod! Volt itt vagy 3 bizottság, feltárták Orbánék disznóságait, a Parlament megszavazta, ZDF is bemutatta mi folyik itt

Tolvaj, korrupt, egypárti rezsim!

ZorróAszter 2023.12.06. 17:07:28

@Tapi2021:

"Miért nem indulsz a választásokon, hogy lehessen egy tisztességes emberre szavazni?
Ha nem, akkor te magad is hozzájárulsz a szerinted rossz rendszer fenntartásához!"

Itt aki nem könnyen zsarolható hazaáruló, aki gátlástalanul kiszolgálja a gyarmattartóink érdekeit a néppel szemben, az a politika közelébe se kerülhet.

Arról gondoskodik a gyarmattartóink kezében lévő teljes média és teljes politikai paletta.

ZorróAszter 2023.12.06. 17:13:58

@Tapi2021:

"Az EU felé a kimutatásokat VALÓBAN MEGHAMISÍTÓKAT, a népet veretőket, miért kéne támogatni, és miért nem kell(ellett volna!) megbüntetni?"

Én a médiának, újságíróknak, politikusoknak azt se hiszem el, amit kérdeznek.

Én az utcán randalírozó csőcseléket nem azonosítom a néppel. Bárki megnézheti, mit műveltek akkoriban.

Érdemes megnézni, ki mosdatja őket intenzíven. Ki szüntettette meg az eljárást ellenük.

Gyurcsány és Gergényi és a többi ugyanúgy parancsot teljesített mint most Orbánék.

Hazaáruló és a nép ellensége mind.

Wildhunt 2023.12.06. 17:34:01

@Boldeone2: szeretnéd ugye ha a ballenzék pont úgy lophatna mint régen? Olyan többet nem lesz...

Boldeone2 2023.12.06. 17:38:09

@Wildhunt: A balellenzék közel nem lopott annyit, mint Orbánék, akik a lopásban világbajnokok!

Alig hallani olyat a világban, hogy egy kormányfő összes családtagja milliárdos közforrásokat akvirál...

ZorróAszter 2023.12.06. 18:08:15

@Wildhunt:

"szeretnéd ugye ha a ballenzék pont úgy lophatna mint régen? Olyan többet nem lesz..."

Nem modók, elég lenne annyi is mint amennyit Orbán legkisebb csicskása a környezetéből.

"Olyan többet nem lesz..."

Legyen erős: lesz!

Lehet hogy Orbán már holnap megkapja a selyemzsinórt a gazdáitól, és ki tudja, milyen véget szánnak neki.

:o)

Gery87 2023.12.06. 18:14:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nagyjából leírtad alaposan miért volt szar a rendszer, csak épp nem tudom mi következik ebből 3000 évvel később?:)

Ez a "máshol is szar" ez ilyen ajándékkuponként jár a jobboldalisághoz vagy mi van....?:)

Gery87 2023.12.06. 19:32:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerinted az ami akkor volt mint demokrácia az tökugyanaz mint ami ma, vagy valaha is lehet?
Ilyen alapon, amit te akarsz az is "vótmá" kategória és ráadásul nem is volt jó a felső 10% kivételével senkinek.

Gery87 2023.12.06. 19:33:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jaj, elfelejtettem hogy te fideszes létedre nem vagy jobboldali:)
Viszont az ittlévők közül páran érvelnek azzal hogy "máshol is szar, tehát nincs itt nálunk se semmi látnivaló.."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.06. 20:23:17

@Gery87:

Akkor ezen az alapon éljünk a víz alatt. Nem baj, hogy most még így megfulladunk, mert egy nap esetleg nem fulladunk meg, addigra kopolttúnk lesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.07. 10:19:52

@Tapi2021: az utolsó bekezdésben említett dolog a legsúlyosabb probléma. Egészen pontosan az vezetett az első Trianonhoz, és mivel nem tesz ellene semmit sem a kormányzat, sem a nép maga, ez vezet majd a következőhöz is.

Tapi2021 2023.12.07. 11:04:51

@ZorróAszter: Ha mindenki ilyen könnyen feladja a politikusi pályát, persze, hogy csak azok maradnak, akik.
De akkor meg nem kell dumálni, hogy szar. Valakiknek kell politizálni.

Tapi2021 2023.12.07. 11:06:11

@Wildhunt: "Olyan többet nem lesz..."

Sajnos ez túlzott optimizmus.

Tapi2021 2023.12.07. 11:09:44

@Gery87: "Ez a "máshol is szar" ez ilyen ajándékkuponként jár a jobboldalisághoz vagy mi van....?:)"

A realitásérzék és a súlyozási képesség fontos tulajdonságok. Nélkülük Meseország vagy más utópia a minta, ami nem jó.

Gery87 2023.12.07. 11:42:59

@Tapi2021:

A minta és példa mutatás meg a "ez is szar, de legalább nem csak nekünk" között van különbség azért:)

Gery87 2023.12.07. 11:53:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:)
Nem hinném hogy ez egy jó párhuzam. Sőt. Már most nem fulladunk meg....
A lényeg annyi, akkor egy teljesen más társadalmi berendezkedésre húzták rá pl a demokráciát vagy akár egy zsarnoki rendszert, nyilván nem tök ugyanaz lesz mint egy mai.

A népszuverenitásnak továbbra sincs alternatívája.
Vagy ez, vagy diktatúra, zsarnokság, egy szűk elit csoport uralma.
Lehet választani.

Alternatívát nem mondtál, persze tudom..."isten"...de ezt most hagyjuk inkább.

Sokfajta rendszerben lehet élni, nem az a kérdés melyik működik, hanem melyik az ami a legtöbb embernek jó.

GyMasa 2023.12.07. 12:49:06

@Gery87:
"persze hogy ellenezték mert 2-3000 évvel korábban éltek mint mi:)
Sok minden nem volt még akkor ami ma már van.
Pl emberi jogok, jogállam, jogi egyenlőség, általános és titkos választójog. stb."
Sajnos, szerintem már mi is meg fogjuk árni, hogy megint ne legyenek mindezek.
A woke-fasiszták félelemetes tempóban számolják fel az emebriség, elmúlt 2000 évében vérrel-verejtékkel kiharcolt értékeit...

GyMasa 2023.12.07. 13:20:37

@Tapi2021:
Gery valahogy nem érti meg, hogy olyat kér számon orbánékon, amiről csak azt hiszi, hogy máshol alap dolog.
És, hiába írom le neki sokadszorra, hogy nem igaz, mindeig csak ezzel a "máshol is szar" dumával próbálja lezárni a vitát.

Tapi2021 2023.12.07. 14:26:40

@GyMasa: A balosok mindig is utópisztikusak voltak, nem realisták.
És nem akarják elhinni, hogy az utópia nem elérhető. Bármennyien halnak is bele a próbálkozásokba!!!

ZorróAszter 2023.12.07. 15:17:21

@Tapi2021:

"De akkor meg nem kell dumálni, hogy szar."

Miért ne kéne? Akkor végképp ezé a retkes patkánycsordáé lenne a világ.

Legalább érezzék, hogy a nép okád tőlük.

ZorróAszter 2023.12.07. 15:20:19

@Tapi2021:

"Bármennyien halnak is bele a próbálkozásokba!!!"

A jobbosok és politikai elődeik próbálkozásaiba sokkal többen haltak bele. Magyarországon is. Elég a két világháborút nézni.

Tapi2021 2023.12.07. 15:53:36

@ZorróAszter: Miért ne kéne? Akkor végképp ezé a retkes patkánycsordáé lenne a világ.

Legalább érezzék, hogy a nép okád tőlük."

Egyrészt nem mindenki okád, mindenkitől, másrészt ha nem állsz oda alternatívának, mégis csak szófosás ez a fotelból, ami nem fair azokkal szemben, akik vállalnak is ebben valami munkát.

Tapi2021 2023.12.07. 15:59:30

@ZorróAszter: "A jobbosok és politikai elődeik próbálkozásaiba sokkal többen haltak bele. Magyarországon is. Elég a két világháborút nézni."

Hát, hogy az első mennyire számít a mai értelemben jobbosok által vívott háborúnak az kérdéses.

Viszont a másodikban két SZOCIALISTA DIKTATÚRA gyilkolta halomra a népeket. Legalábbis Európában. Igaz, ebbe aztán nagy elánnal beszálltak mások is.
Az USA-t, Angliát... talán lehet jobbra helyezni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 16:21:51

@Gery87:

Ha egy rendszer képtelen biztosítani az ígért eredményt, akkor az rendszerhiba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 16:23:12

@Gery87:

Ez így értelmetlen.

Jelenleg Mo-on 2 opció van: ballib kormány, nemzeti kormány.

100 %-ban az a véleményem, hogy az utóbbi a jó megoldás.

Ez hány %-os fideszességnek számít?

Gery1987 2023.12.07. 17:13:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Melyik rendszer tudta pontosan azt kínálni ami elvben ideálisnak tartott? Nem sok.
De azért egyre jobb lett az élet, egyre több embernek.
Demokráciában jobb élni, akkor is ha az csóró államban van és nem ad jólétet!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 17:27:27

@Gery1987:

ezt nem igazolják a tények

az emberek a demokratikus Indiából menekülnek a nem demokratikus dubaiba, nem fordítva

GyMasa 2023.12.07. 19:01:06

@Tapi2021:
Meg ne feledjük az ázsiai próbálkozásokat, hiszen igazán tömegesen ott hullottak az emberek a mindenféle kommunista "kísérletek" során...
SZóval, a komplett második világháború is csak kismiska volt ahhoz képest, amit Pol Pot és társai műveltek...

GyMasa 2023.12.07. 19:01:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nos, szerintem a ballib kormány az csak egy elméleti lehetőség.

GyMasa 2023.12.07. 19:03:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, és a legjobb még az EU-ban is a mindenféle monarchiákban a helyzet (Norvégia, Svédország), nem pedig az "ősdemokrata" Franciaországban, meg Németországban...

Gery1987 2023.12.07. 19:26:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aztán hazamennek.
Ki akar kvázi rabszolgaként élni ott családdal? Senki.

Gery1987 2023.12.07. 19:28:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyébként meg miért mindig Dubai?
A diktatúrák közül kiemelni azt ami az olajból gazdag, kényelmes nem gondolod?

Gery1987 2023.12.07. 19:29:23

@GyMasa:

Azok is demokráciák:)
De ne zavarjon.
Az uralkodók hatalma kb nulla.

GyMasa 2023.12.07. 19:41:13

@Gery1987:
Attól még monarchiák, mert van királyuk.

Gery87 2023.12.07. 20:58:59

@GyMasa:

ÉS?
Demokráciák vagy sem? Azok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 21:35:17

@Gery1987:

Lehetne Szaúd-Arábia is, ahová tömegesen menni dolgozni olyan demokráciákból, mint ndozézia, Fülüp-szigeket.

Magyarul: a migráció esetében NEM szempont a politika. Csak az életszínvonal az.

Dubajban egy kvázirabszolga 5-ször annyit keres, mint egy szabad ember Indiában. Ezért mennek pda indiaiak, s nem fordítva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.07. 21:46:44

@Gery1987:

Hazamennek, mert nulla esély van maradni.

Nagyon kemény ott ez a rendszer a térségben. Nem lehet a munkavízumot normál vízummá alakítani, nem lehet a munkavízumot sokszor hosszabbítani, stb.

Állampolgárság szerzése nulla esélyű. Évente 10 embernek adják meg, gyakorlatilag a sejkek személyes haveri társaságában kell ehhez tartozni.

A női munkások részére van csak kiskapu: házasság helyi állampolgárral, ha a nő muszlim. Ilyenkor 12 év (tizenkettő) után a nő megkapja az állampolgárságot, ha szült ez idő alatt legalább 1 gyereket.

Baromi ritka, a helyiek mélyen lenézi az idegen munkásnőket.

Fordítva nem is lehet. Ha állampolgár nő külfödihez megy férjhez, akkor elveszti az állampolgárságát.

Wildhunt 2023.12.07. 22:43:45

@Gery1987: mert kiutasítják őket mikor lejárt a munkaszerződésük. Nem mert otthon jobb.

Gery87 2023.12.08. 04:06:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ez mire bizonyíték? Semmire.
A diktatúrák 5%-ról beszélsz. Amik speciális helyzetben vannak. A többi meg egy seggluk.

A demokratikus Moldovában még mindig jobb élni mint pl Nigerben, Szomáliában!
Ennyi.

Szaudi? A közeli Jemenben meg nincs olaj, egy ótvar nagy szarfészek.
De ha demokrácia lenne, egy pöppet jobb hely lenne, ez tény.

É-Korea vs Emirátusok = diktatúra.
Norvégia vs Albánia. = demokrácia.

stb.

Lehet sorolni.
Vonj mérleget.

összességben hol jobb élni?

Na ugye, miről beszélünk?

-Ha választhatnál két ótvar nagy szar hely között te is Albániát választanád.
-Ha lehetne választani két szupergazdag hely között pl Katar meg Norvégia között, te is Norvégiát választanád.

Gery87 2023.12.08. 04:07:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Hazamennek, mert nulla esély van maradni."

talán mert egy ótvar nagy büdös iszlám középkor az egész.

Gery87 2023.12.08. 04:08:25

@Wildhunt:

Költözz oda akkor!
De te se oda akarnál menni hanem inkább Dániába, vajon miért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 07:36:24

@Gery87:

A lényeg az, hogy nem igaz az állítás, hogy az emberek motivációja a politikai rendszer. A migráció 99 %-ának az oka a magasabb életszínvonal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 07:40:32

@Gery87:

Nem azért.

Hanem mert a vendégmunkás ott örökre vendégmunkás. Az esetek 99,9 %-ában.

Persze mindig van kivétel. Én is ismerek orosz nőt, aki letelepedett Dubajban teljesen legálisan. Utaskísérő volt az Emiratesnél, összejött egy állampolgár főnökkel a cégnél, felvette az iszlámot, megházasodtak, s most már állandó lakos. Állampolgársága még nincs, mert még nem volt meg a 12. házassági évforduló, csak akkor lehet kérelmezni.

ZorróAszter 2023.12.08. 08:31:26

@Tapi2021:

"Egyrészt nem mindenki okád, mindenkitől,"

Igaz. Túloztam.

" másrészt ha nem állsz oda alternatívának, mégis csak szófosás ez a fotelból, ami nem fair azokkal szemben, akik vállalnak is ebben valami munkát."

Itt aki nem a gyarmattartóinkat kiszolgálni kész, könnyen zsarolható hazaáruló, az a politika közelébe se kerülhet. Ha belépnék szocialista pártba, legfeljebb a kispesti önkormányzati képviselőségig vihetném. De nagy valószínűséggel fél év alatt kizárnának.

ZorróAszter 2023.12.08. 08:35:10

@Tapi2021:

"Hát, hogy az első mennyire számít a mai értelemben jobbosok által vívott háborúnak az kérdéses."

Nézze meg, kiket ünnepel a FIDESZ.

"Viszont a másodikban két SZOCIALISTA DIKTATÚRA gyilkolta halomra a népeket. Legalábbis Európában. Igaz, ebbe aztán nagy elánnal beszálltak mások is.
Az USA-t, Angliát... talán lehet jobbra helyezni."

Az áldozatok fele szovjet állampolgár volt. A fele volt civil.

A német áldozatok nagy része katona volt.

A magyar áldozatok is a zsidókat kivéve.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 09:34:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Wildhunt: volt itt pár napja kérdés, hogy a "kisembernek" mért kell az igénytelen gagyi, az indiai vendégmunkás ennek az élő példája. Kollega vitt ki valami üzletet Indiába, és meghívta magához az ottani valami főmenedzser, aki előtte Dubaiban melózott. Egy kb. magyar cigányputri felépítésű és színvonalú roncsháza volt (pl. se klozet, se fürdő) úgy, hogy a pasas úszott a pénzben. Láttam képeket, még belül sem volt mondjuk olyan csiricsáré módon kiszőnyegezve ami a magyar cigányputriban alap. Az egyetlen luxuscikk valami merdzsó vagy volvó volt, de az színúj.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 09:39:08

@GyMasa: a monarchia és a királyság különálló fogalmak. Monarchia az USA, Franciaország, Oroszország amelyeket széles hatókörrel rendelkező egy személy vezet. Királyság de nem monarchia az UK, Hollandia, Belgium stb. mert a királynak semmi szerepe nincs, csak pl. vécécsészedobáló versenyeken erodája a saját és a királyság tekintélyét.

www.huffpost.com/entry/dutch-crown-prince-willem-alexander-toilet-throw_n_1560592

Gery87 2023.12.08. 11:53:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És akkor most mi van? Ez érv a diktatúra mellett? Nem.

Gery87 2023.12.08. 11:57:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az indiai meg filippínó is lehet inkább Dániába menne ha választhatna, ha egyforma könnyű lenne bejutni mindkét helyre.

Gery87 2023.12.08. 12:01:09

@Deak Tamas:

Már megint minek szólaltál meg te istenátka bazmeg, ökörségeket beszélsz.
"Monarchia az USA", az persze...idióta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 13:23:10

@Gery87:

Oda megy, ahová mehet.

De nem szempont a politikai rendszer.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 13:24:30

@Gery87:

Én alapvetően nem látok éles vonalat diktatúra és demokrácia között.

A mai demokráciákban a hatalom jellemzően elmozdíthatatlanabb, mint a diktatúrákban.

ZorróAszter 2023.12.08. 14:45:07

@Deak Tamas:

"a monarchia és a királyság különálló fogalmak. Monarchia az USA, Franciaország, Oroszország amelyeket széles hatókörrel rendelkező egy személy vezet."

Szerintem maga az egyetlen a világon, aki ilyet mond.

Az Elmegyógyászok Kongresszusán biztos még nagyobb sikere lenne vele.

:o)

ZorróAszter 2023.12.08. 14:49:58

@Deak Tamas:

"Egy kb. magyar cigányputri felépítésű és színvonalú roncsháza volt (pl. se klozet, se fürdő) úgy, hogy a pasas úszott a pénzben."

De szerintem ez se jellemző. Akiket én láttam dokumentumfilmeken, azokra ez nem volt jellemző.

Bár kétségtelen, lehet hogy kamu volt mind amit én láttam. Vagy esetleg magasabb kaszthoz tartozó de alacsonyabb rangúaknak látszó családok.

Konkrétan a foglalkozásokra már nem emlékszem.

ZorróAszter 2023.12.08. 14:53:08

Például azt hiszem, Gluzicky sorozatában a franciául tudó idegenvezető elvitte a lakásába fürödni és lemosni a Holi nyomai.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 14:53:42

@ZorróAszter:

Ez az ógörög meghatározás. A legitím módon hatalomra került egyeduralkodó az monarkhosz, mindegy hogy király-e vagy nem.

Gery87 2023.12.08. 15:28:14

@ZorróAszter:

Fogyatékos szegény, bele van buzulva ebbe a legitimista, soviniszta, irredenta, avítt nemesszopkodó korba...

Gery87 2023.12.08. 15:35:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Soha senki sehol nem mondja az elnököket monarcháknak, ez egy kurva nagy fasság ami kis fejéből kipattant.

Gelimtrtrddddd 2023.12.08. 17:11:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hatalomra került egyeduralkodó az monarkhosz, mindegy hogy király-e vagy nem.
-----------------

Ezt nem rakem. A király hangot már nem rakem itt a 21. századnak innen, a primitívnél,attól, hogy a magyarnak rakó van, ez az ősmagyar, indogermán, ahogy nem hatalom, ez egy bullhit libcsi hang, hanem regerda, vagy duadva, duada. De itt: ena rakó regerdára rakód, nem kerül.

Az uralkodó egy bullshit hang, az úr hang rakem, vir, wera.

Gery1987 2023.12.08. 17:22:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor mondták pl az amerikai elnököt monarchának?
OKé vissza mehetünk a feudális köztársaságok korába is, de most a modern korban élünk és itt ilyen nincs.

Megint hülyeségeken vitatkozunk.

GyMasa 2023.12.08. 17:22:31

@ZorróAszter:
Nos, itt Németországban kb. az összes, ilyen családi birodalom úgy működik, hogy családi alapítványok vannak, amik kezelik a pénzügyeket.
És, a legtöbb ilyen alapítvány alapszabálya az, hogy nem szabad kérkedniük a vagyonukkal.
Pl, egy normál családi házban élnek, E-osztályos Mercedesük van, és eljárnak dolgozni.

ZorróAszter 2023.12.08. 18:34:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez az ógörög meghatározás. A legitím módon hatalomra került egyeduralkodó az monarkhosz, mindegy hogy király-e vagy nem."

Jó, akkor legyen szíves mutasson még egy embert a neten, aki az amerikai elnököt monarchának nevezi.

Műveletlen vagyok.

:o)

ZorróAszter 2023.12.08. 18:35:34

@Gery87:

"nemesszopkodó korba"

Akkor azt hiszem, engem is leszophat

:o)

ZorróAszter 2023.12.08. 18:39:45

@GyMasa:

Tudom, de régen még voltak ilyen "királyos" csoportképek mint Amerikában Kruppal, Heckellel, Borsiggal és a többi nagykutyával.

Azért királyos, mert amerikában Rockefelleres, Vanderbildes,. Hearstös, ... csoportképnél úgy írták, hogy Olajkirály, Vasútkirály, Újságkirály, ....

GyMasa 2023.12.08. 21:27:38

@ZorróAszter:
Igen, voltak, aztán rájöttek ezek a gazdag emberek (pl, szerintem a vörös brigádok tevékenysége sokat lökött rajuk ebbe az irányba), hogy a vagyonnal való nyílt kérkedés kontraproduktív...

ZorróAszter 2023.12.08. 21:57:48

@GyMasa:

Szerintem ez már a világháború végétől így volt. Nem a Vörös Brigádok, hanem a kommunista veszély miatt. Ez is egy összetevő.

Gery87 2023.12.09. 03:43:11

@GyMasa:

Nem véletlenül.
Nehezen lehet igazolni hogy miért jogos örökléssel beleszületni a felső tízezerbe vérségi alapon a nagy büdös semmire, ellentmondva az annyira hangoztatott 'meritokráciának'.
Kb azt kéne megmagyarázni, ha meghaladtuk a feudalizmust, miért van még mindig az hogy "ha az apám gróf volt én is az leszek, egy cselédet ha kedvem tartja naponta megverek" .
De jön még majd a nyaktiló...

Wildhunt 2023.12.09. 09:01:41

@Gery87: pont annyira nem akarok Dániában, mint Szingapúrban élni. A te logikád szerint ebből az következik, hogy Magyarország a legigazibb demokrácia.

Gelimtrtrddddd 2023.12.09. 10:56:13

Nem véletlenül.
Nehezen lehet igazolni hogy miért jogos örökléssel beleszületni a felső tízezerbe vérségi alapon a nagy büdös semmire, ellentmondva
-----------
Nem vélloszán.
Nehezen volna rekkenteni, hogyan hogy raktás léhmatással innenbírtaválni....vérségi rakuon a nagy stánkus nennára, antoregyve....

Nem örök, nem öröng, örjöng, örejt, örjed...az uer stumától, hanem léhma.

Gery87 2023.12.09. 11:09:59

@Wildhunt:

Nem, ebből az következik hogy nem akarsz se ott se amott élni és semmi több:)

Tapi2021 2023.12.09. 19:25:46

"Nagyon kemény ott ez a rendszer a térségben. Nem lehet a munkavízumot normál vízummá alakítani, nem lehet a munkavízumot sokszor hosszabbítani, stb.

Állampolgárság szerzése nulla esélyű. "

Ők így biztosítják, hogy sem a kultúrájukat, sem a vallásukat, sem az életszínvonalukat nem érheti semmiféle támadás!
Pl. beszivárgással - mint Európában! - nem lehet megváltoztatni SEMMIT az országukban!

Tapi2021 2023.12.09. 19:29:55

@Gery87: "Szaudi? A közeli Jemenben meg nincs olaj, egy ótvar nagy szarfészek.
De ha demokrácia lenne, egy pöppet jobb hely lenne, ez tény."

Miért tény? Demokráciától lesz több pénzük?

Nem lesz!

Kapitalista/magán vállalkozások által lesz, ha azok el tudnak indulni, és meg tudnak maradni.
Különben a "demokrata" is csak éhezik!

Lásd, Kína is azóta pörög, amióta megengedték a vegyes gazdaságot. (Értsd: politikailag szocik, gazdaságilag kapitalisták.)

Tapi2021 2023.12.09. 19:51:11

@Gery87: "Nehezen lehet igazolni hogy miért jogos örökléssel beleszületni a felső tízezerbe vérségi alapon a nagy büdös semmire, ellentmondva az annyira hangoztatott 'meritokráciának'."

Ez az egyik legősibb emberi dolog, nem szorul igazolásra! Hogy miért az enyém az apám vagyona?!!!

Ez csak a komcsiknak probléma. Akiknek az apjuk csak a farkát hagyja rájuk, maguk meg ugyanolyan lúzerek, mint a felmenőik, nem tudják gyarapítani a családi vagyont.

Érdekes, hogy nekem minden nagyszülőm falusi paraszt, TSZ munkás, esetleg MÁV dolgozó volt. A szüleim is munkások. De sosem éeztünk, mindig gyarapodtunk, ha nem is gyorsan. A faluban elsők között volt a családnak saját autója. Aztán lakás a városban. Aztán új kocsi... A mi generációnk meg ehhez képest is nagyot ugrott...

Úgy, hogy nem születtünk bele nagy vagyonba. Viszont spórolunk, gazdálkodunk, megnézzük, mire költünk, igyekszünk tanulni, jobb állásokat, jobb fizukkal elérni...
És mindent hagyunk majd a gyerekeinkre.

Igaz, ez nem vállalat birodalom, meg milliárdos betétek lesznek, de azt is megszerezte egy NÁLUNK TEHETSÉGESEBB, sikeresebb, vállalkozószelleműbb ember. Mire fel vennéd el tőle vagy az örököseitől?

Gery87 2023.12.09. 19:57:03

@Tapi2021:

"Miért tény? Demokráciától lesz több pénzük?"

Nem pénzről beszélünk pont ez az, hanem mondjuk jogállamiságról!

Azért az belátható hogy bár csóró állam mindegyik de Albániában meg Moldovában még mindig jobb élni mint mondjuk egy banánköztársaságban.

Tapi2021 2023.12.09. 19:57:10

@Gery87: "De jön még majd a nyaktiló..."

Hát ez az! Jön a lúzer jakobinus-kommunista a nyaktilóval, mert irigységében ennyire képes.

Pedig fel is találhatna valamit, aztán eladhatná milliárdokért. Mint akinek tehetsége van. De inkább nyaktilózna. :-(

Tapi2021 2023.12.09. 20:01:47

@Gery87: "Nem pénzről beszélünk pont ez az, hanem mondjuk jogállamiságról!"

Birca már leírta, hogy egy honfoglaló sem a jogállam tündöklése miatt jön ide Európába sem (ami, mint látjuk nem több egy rossz viccnél) - a szegény jogállamokban meg sem állnak!!!!! - hanem a JÓLÉTÉRT! És persze, hogy elfoglalják ezt a térséget is. Mondjuk az iszlámnak. Mert ez szent kötelességük.

Gery87 2023.12.09. 20:04:22

@Tapi2021:

"Ez az egyik legősibb emberi dolog, nem szorul igazolásra! Hogy miért az enyém az apám vagyona?!!!"

Akkor mi a fasznak haladtuk meg a feudalizmust? Miért volt probléma hogy azok irányítják az államot akik tulajdonolják földjeit? Miért volt probléma hogy a király fogyatékos szélütött fia örökli a trónt?

"Viszont spórolunk, gazdálkodunk, megnézzük, mire költünk, igyekszünk tanulni, jobb állásokat, jobb fizukkal elérni...
És mindent hagyunk majd a gyerekeinkre."

Mi is:)

Szép, de hogy jön ez ide?:)

Megint nem teszel különbséget magántulajdon és személyes tulajdon meg használati tulajdon között között.

"A „magántulajdont” (vagy röviden csak „tulajdont”) bizonyos, mások irányítására és kizsákmányolására szolgáló tárgyak vagy privilégiumok államilag biztosított kisajátításaként értelmezik. Ugyanakkor a „személyes javak” olyan dolgok, amelyek nem mások kizsákmányolására szolgálnak (pl. egy autó, egy hűtőszekrény, egy fogkefe stb.)......

"...azt a tulajdont támogatják, amely „nem használható mások kizsákmányolására – azokat a személyes javakat, amelyeket gyerekkorunktól felhalmozunk és életünk részévé válnak.”

"Ellenezzük viszont a birtoklás azon formáját, amely „az emberek kizsákmányolására használható – földek és épületek, termelési és elosztási eszközök, nyersanyagok és gyártási cikkek, pénz és tőke. A bevett gyakorlat szerint az anarchisták a tulajdonnak azokat a formáit ellenzik, amiket kevesen birtokolnak, és sokan használnak. Ennek eredményeképp az előbbiek irányítják az utóbbiakat, és arra használják őket, hogy számukra többletet termeljenek (akár közvetlenül, mint az alkalmazottak esetében, akár közvetetten, mint a bérlők esetében)."

tett.merce.hu/2022/01/21/mi-a-kulonbseg-a-magantulajdon-es-a-szemelyes-tulajdon-kozott/

Gery87 2023.12.09. 20:07:00

@Tapi2021:

Hát a jakobinusok között elég kevés "komcsi" volt meg "lúzer":)

És igen, az emberiségellenes 1000 milliárdos senkiháziakat el kéne tüntetni végre a picsába.

Gery87 2023.12.09. 20:10:26

@Tapi2021:

Lehet nem azért jönnek, de élniük mégis itt a legjobb.
Akkor is ha ezt nem értékelik és nem hálásak érte.
Ő bajuk, meg hát sajnos a miénk.

Ezért mondom hogy aki nem tartja be a játékszabályokat vagy visszaél azokkal, az takarodjon a picsába.
Úgy kibasznám mint macskát szarni.
Ha Habib már ide született akkor is.

Gelimtrtrddddd 2023.12.09. 20:19:27

Ha Habib már ide született akkor is.
------------

Nem szület, magyarul bírtaválta.

Hogyan is van ez az ősmagyarral? Velünk? Ajaj!

Gelimtrtrddddd 2023.12.09. 20:23:08

@Gery87: különbséget magántulajdon és személyes tulajdon meg használati tulajdon
----------
Szelendát tenni...

DE ezt a nyelvet nem rakem.
Magán és a tulajdon nem jen össze, a tulaj a tolvaj, a tele stumától.
Személy hang nem van.
A haszon egy örmény hang, sklavenaufstandi.

Stak egy művi halandzsa kategorizálás az egész.

Tapi2021 2023.12.09. 20:25:23

@Gery87: "Akkor mi a fasznak haladtuk meg a feudalizmust? Miért volt probléma hogy azok irányítják az államot akik tulajdonolják földjeit?"

Nekem ezzel semmi problémám nem volt.

És ma is ez van, ha nem látnád. Akié a föld, annak a földjén dolgozik, akinek nincs. Akié a cég, annak dolgoznak azok, akiknek nincs cégük! Stb.

Föld vagy cég/tőke, az mindegy.

És ez AZ ÉLET RENDJE!

Változás abban van - és ez fontos -, hogy mihez van joga veled szemben annak, akié a föld, a gyár, a cég...?

És neked milyen jogaid vannak vele - és az állammal - szemben/kapcsolatban?

Ebben nagyot változtunk. Akkor is, ha az alapok megmaradtak.

Tapi2021 2023.12.09. 20:29:17

@Gery87: ""A „magántulajdont” (vagy röviden csak „tulajdont”) bizonyos, mások irányítására és kizsákmányolására szolgáló tárgyak vagy privilégiumok"

Mondj már egy tárgyat, ami mások kizsákmányolására szolgál? !

Tapi2021 2023.12.09. 20:30:34

@Gery87: A mérce egy marxista (leninista) komcsi keltető.

Tapi2021 2023.12.09. 20:32:38

@Gery87: "És igen, az emberiségellenes 1000 milliárdos senkiháziakat el kéne tüntetni végre a picsába."

A veszett kutya és a kommunista ismérve, hogy belemar a kézbe amely eteti.

Tapi2021 2023.12.09. 20:35:36

@Gery87: "Ezért mondom hogy aki nem tartja be a játékszabályokat vagy visszaél azokkal, az takarodjon a picsába."

Húsz-harminc év és ezek a régi európaiak lesznek! Akik, ha nem tartják be az új európaiak szabályait... :-(

GyMasa 2023.12.09. 21:27:21

@Gery87:
"Nem véletlenül.
Nehezen lehet igazolni hogy miért jogos örökléssel beleszületni a felső tízezerbe vérségi alapon a nagy büdös semmire, ellentmondva az annyira hangoztatott 'meritokráciának'.
Kb azt kéne megmagyarázni, ha meghaladtuk a feudalizmust, miért van még mindig az hogy "ha az apám gróf volt én is az leszek, egy cselédet ha kedvem tartja naponta megverek" .
De jön még majd a nyaktiló... "
Akárhányszor próbáljátok meg, minden egyes alkalommal ugyanoda lyukad ki az a "nyaktiló". Mert, tudod, az a baj ezekkel a bolsevik kommer rendszerekkel, hoyg mindegyik egy közös ellenségre építi a hatalmának az alapját.
Ez, most szerinted a "gazdagok"... Anno Burzsoák voltak, meg nemesek.
Amivel csak annyi a baj, hogy a "nyaktiló", ugye magasra teszi a mércét az ellenségekkel való elbánásban...
És, aztán jön az, hogy egyszer csak "elfogynak" az ellenségek...
És, akkor jön, hogy új ellenség után kell nézni, mikorra már minden "gazdag" halott.
És, akkor jössz majd egyszer TE, ennek a sornak a végén...
AMikor a forradalom felfalja a gyermekeit.
De, akkor már késő lesz.

GyMasa 2023.12.09. 21:32:12

@Tapi2021:
Ezt nem értik ezek a kriptokommunisták, hogy az embernek alaptermészete az életösztön a szaporodás, és az utódokról való gondoskodás.
És, emiatt nem fog soha működni, amit hajtogatnak itt nekünk...
És, nem, még akkor sem fog működni, ha legközelebb "jól" fogják csinálni!
(Lásd Venezuelát: huszonegynéhány év alatt sikeresen utólérték Kubát is,meg Észak Koreát is pl. éhezésben... Pedig azok 70 éve építették a szocializmust... Én, pl 99% biztos vagyok benne, hogy - bár még nem tudunk róla - de Venezuelában már állnak a táborok, ahová viszik el az embereket)

GyMasa 2023.12.09. 21:35:46

@Gery87:
"Hát a jakobinusok között elég kevés "komcsi" volt meg "lúzer":)"
Hát, az lehet, de ott volt az a fránya nép, aki hamar megszokta a vért... Aztán, akkor oda kellett dobni valaki(ke)t, hogy ne ők kerüljenek fel legközelebb a lámpavasra.
Te téényleg ennyire nem látod át, hogy minden egyes kibaszott próbálkozás a kommunizmussal ugyanoda vezetett???

"És igen, az emberiségellenes 1000 milliárdos senkiháziakat el kéne tüntetni végre a picsába. "
Jaja, akkor jönne csak el az igazi szegénység a világra.
Azért ez a fránya kapitalizmus csak 90%-kal csökkentette a szegénységet az egész világon az elmúlt 200 évben!

GyMasa 2023.12.09. 21:37:56

@Tapi2021:
Annyi történt, hogy a születési előjogot kivették a képletből, hogy az eredetileg nem nemes, de meggazdagodó emberek is az elit tagjai lehessenek.
(tudod, a feudalizmus végén a nem-nemesi származású gazdagok megvették maguknak a nemesi címet egy elszegényedett nemestől.

Gery87 2023.12.10. 02:02:02

@Tapi2021:

"Nekem ezzel semmi problémám nem volt."

Elég nagy szégyen hogy nincs ezzel bajod!

"És ma is ez van, ha nem látnád. "

látom, azért mondtam.

"Akié a föld, annak a földjén dolgozik, akinek nincs. Akié a cég, annak dolgoznak azok, akiknek nincs cégük! Stb."

Igen, ez a baj.

Gery87 2023.12.10. 02:09:18

@Tapi2021:

"És ez AZ ÉLET RENDJE!"

Ez elit rendje, mert nekik ez jó, a többiek meg basszák meg.
"Szerencsére" ez már fenntarthatatlan.

"Változás abban van - és ez fontos -, hogy mihez van joga veled szemben annak, akié a föld, a gyár, a cég...?"

Az látszik hogy gyökeres változások nélkül nincs érdemi haladás ebben.

"És neked milyen jogaid vannak vele - és az állammal - szemben/kapcsolatban?"

Enyém a ráfordított idő és munka, maga a létezés!
az állampolgárnak sem kell tulajdonolnia semmit, se államot alapítani vagy részt venni benne hogy befolyásolhassa az államot és működését!
Ez ma alap.

Ezen elv alapján a munkásnak sem kell alapítónak, se tulajdonosnak, se örökösnek lennie ahhoz hogy beleszólhasson a vállalkozásba nem?

Ott van, dolgozik, idejét áldozza, hasznot is hajt, mint polgár az államnak.
Nem elég?

Gery87 2023.12.10. 02:11:39

@Tapi2021:

Bármilyen termelő egység, ami magántulajdon alapú és mások munkájából fakad.
A 18 éves hülyegyerek aki apu cégéből kapja az osztalékot vagy beül az igazgató tanácsba vérségi alapon pl kizsákmányol másokat.
Semmit nem tesz hozzá semmihez.
Munka nélkül százszor jobban él mint az aki 40 éve ott van és termeli a profitot!

Gery87 2023.12.10. 02:12:21

@Tapi2021:

Látod ezért nincs értelme vitatkoznunk, te leragadtál ennél a komcsizásnál.

Gery87 2023.12.10. 02:13:02

@Tapi2021:

A szervilis, gyáva, tudatlan büdös jobbágy ismérve meg hogy védi a gazdáit:)

Gery87 2023.12.10. 02:13:52

@Tapi2021:

Örüljünk ennek?
Nem tudok.

Nem tudok örülni a felvilágosodás eredményeinek és a demokrácia hanyatlásának!

Gery87 2023.12.10. 02:16:11

@GyMasa:

"Mert, tudod, az a baj ezekkel a bolsevik kommer rendszerekkel, hoyg mindegyik egy közös ellenségre építi a hatalmának az alapját."

Minden rendszer egy másik ellenében jön létre.

"Ez, most szerinted a "gazdagok"... Anno Burzsoák voltak, meg nemesek."

Így van.

"És, aztán jön az, hogy egyszer csak "elfogynak" az ellenségek..."

igen, ez ingoványos terep.

"És, akkor jön, hogy új ellenség után kell nézni, mikorra már minden "gazdag" halott.
És, akkor jössz majd egyszer TE, ennek a sornak a végén..."
AMikor a forradalom felfalja a gyermekeit.
De, akkor már késő lesz."

lehet késő lesz, de akkor is késő lesz ha nem történik semmi és ezek a tőkés harácsoló mértéktelen gecik felégetnek mindent!

Gery87 2023.12.10. 02:17:04

@GyMasa:

Mikor beszéltem én a kommunizmusról?
Soha.

Gery87 2023.12.10. 02:17:54

@GyMasa:

Ahogy a feudalizmus pedig megszüntette az alap rabszolgaságot, de ettől még nem lett a történelem vége!

Gery87 2023.12.10. 02:18:24

@GyMasa:

vagyis nem történt semmi érdemi változás e téren!

ZorróAszter 2023.12.10. 14:33:18

@Tapi2021:
@GyMasa:

A múlttal való szembenézés a kelet-európai kommunista rendszerek privilégiuma.

Nyugaton nem szokás szembenézni azzal a tízszer nagyobb hullaheggyel, amit ők termeltek eddig.

Azt, hogy Kongóban azzal ösztönözték munkára a gumiültetvények dolgozóit, hogy lazítás esetén levágták a kisgyerekeik kezét, lábát onnan tudjuk, hogy nem a britek csinálták, hanem a belgák.

Azt hogy 1890-től 1905-ig Indiában több hullámban 30 millió ember halt éhen, mert ipari haszonnövény termesztésre kényszerítették őket, az csak véletlenül lett ismert.

Ki kérdezi meg, hogy hány brit halt meg az Ausztráliába deportálás után?

És azt hogy a britek és az amerikaiak célzott likvidálásokkal tartották kordában a népüket, és lehet hogy még m is, azt ma sem illik pedzegetni. Könnyen rákerülhet az is a felforgató elemek listájára.

GyMasa 2023.12.10. 21:29:02

@Gery87:
"Igen, ez a baj."
Az lehet, csakhogy te még eddig semmi olat nem javasoltál helyette, ami nem egy ordas kommunista rablást eredményezne.
Ez a különbség, hogy mi is látjuk, hogy nem tökéletes, de mi azt is látjuk, hoyg:
- Eddig csak szarabb ötletek merültek fel
- És egyszer sem működtek. (pot ugyanúgy értmindig véget a dolog...)

GyMasa 2023.12.10. 21:32:31

@Gery87:
"Semmit nem tesz hozzá semmihez."
Na, látod, pont ez a lényeg. Apuci megosztja a gyerekével a cég bevételeit!
Ha a gyerek alkalmatlan, akkor elherdálni fogja a pénzt, nem gyarapítani.
Ha "nem tesz semmit hozzá" a céghez, akkor a "kizsákmányoláshoz" sem tesz semmit hozzá, csak egy ballaszt lesz a cég nyakán. Ha a cég ezt megengedheti, akkor neked semmi közöd nincs hozzá, hogy mi történik.
Ha meg nem engedheti meg a cég, akkor tönkre fog menni, és megszűnik az öröklés problémája is.
(azaz, nem fog örökölni, és a vagyon szét fog oszlani a társadalom többi tagja között)

GyMasa 2023.12.10. 21:39:15

@Gery87:
"Minden rendszer egy másik ellenében jön létre."

Te most tényleg nem értetted meg, amit leírtam?
Nem másik rendszerről írtam, hanem személyes ellenségről!

"Így van."
AZ jó, hogy legalább ez megvan...

"igen, ez ingoványos terep."
Hogyhogy "ingoványos"??? Te nem tanultál történelmet?
Olvass Szolzsenyicint...
Amint elfogytak a Szovjetunióban a burzsoák, meg a nemeseb, jöttek a kulákok, aztán meg végül már csak a kcvóták maradtak, hoyg pl. havi 10 000 embert kell a gulágra küldeni.
És, akkor jöttek akisemberek, akik kb, rosszkor voltak rossz helyen.

"lehet késő lesz, de akkor is késő lesz ha nem történik semmi és ezek a tőkés harácsoló mértéktelen gecik felégetnek mindent! "
Nem feltétlenül!
A kapitalizmus sem egy nap alatt alakult ki.
Nekem az az elképzelésem, hogy bármi is fogja leváltani azt, az hosszú-hosszú évekbe fog telni.
Minden más, amit ilyen pár éves, esetleg évtizedes időtartam alatt akarsz a rendszerre rákényszerítein, az be fog fuccsolni.
Én, nem látok semmi személyes hasznot pl abban, ha be akarod tiltani az öröklést, és még azt sem mondod meg, hogy mit tennél a vagyonokkal...
De, mindig nyitott vagyok a cáfolatra, ha az érdemi módon történik.

GyMasa 2023.12.10. 21:40:02

@Gery87:
Nos, az öröklás megtilása, az a magántulajdon semmibevétele, ami erősen kommunista tempó.

GyMasa 2023.12.10. 21:41:02

@Gery87:
De, történt.
Könnyebb lett vagyonosnak lenni, mert megszűnt a nyomás a nemesség fel(meg)vételére...

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 21:42:33

@GyMasa: egy ordas kommunista rablást eredményezne.
------------

1. Róbás az, a ró stumától,. dicső hang, te azt akarod mondani, hogy tulajolást, vagyis tolvajlást. A kettő nem egy.

Odoacker rób. a tulaj tolvajol.

2. Eredményez hang egy hosszú, nehéz, bullshit hang, így erejt, vagy örök.

GyMasa 2023.12.10. 21:44:50

@ZorróAszter:
"Nyugaton nem szokás szembenézni azzal a tízszer nagyobb hullaheggyel, amit ők termeltek eddig."
EZ, nem igaz. Nem mindegyik nyugati ország volt pl. gyarmatosító.
A kommerek pedig a saját népüket írtották, válogatás nélkül..

"Azt, hogy Kongóban azzal ösztönözték munkára a gumiültetvények dolgozóit, hogy lazítás esetén levágták a kisgyerekeik kezét, lábát onnan tudjuk, hogy nem a britek csinálták, hanem a belgák."
Ezek mind nagyon szomorú dolgok, de nem nagyon látom, miért is a kapitalizmus baja ez?
A kommunisták, egyes ázsiai országokban meg kiírtottak pl. minden diplomás meg szemüveges embert... Úgy százmilliós nagyságrendben...

"Azt hogy 1890-től 1905-ig Indiában több hullámban 30 millió ember halt éhen, mert ipari haszonnövény termesztésre kényszerítették őket, az csak véletlenül lett ismert."

Ki kérdezi meg, hogy hány brit halt meg az Ausztráliába deportálás után?

És azt hogy a britek és az amerikaiak célzott likvidálásokkal tartották kordában a népüket, és lehet hogy még m is, azt ma sem illik pedzegetni. Könnyen rákerülhet az is a felforgató elemek listájára. "
Ezek máég mind csak EGY kommunista diktatúra áldozatainak a számával egyenlő...

GyMasa 2023.12.10. 21:47:07

@cvsvrs:
"csak ugye kihagysz egy elemet. azt, hogy szabadon lehet hitelpénzt generálni. nem kellenek hozzá megtakarítások. innentől kezdve bárki bármennyi versenyelőnyt kaphat haveri alapon. ezt használják ki nyugaton az oligopóliumok és keleten az oligarchák. és ezek kombója az orbán rezsim. "
És, ennek az a megoldása, hoyg isnmét kiírtunk 100 millió embert, hogy bebizonyosodjon, hogy nincs eddig jobb a kapitalizmusnál?
Nem lehetne olyat, hogy azonosítjuk a kapitalizmus problémáit, és azokat megpróbáljuk kivenni a rendszerből?

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 22:06:48

@GyMasa: az öröklás megtilása, az a magántulajdon semmibevétele,
---------------------
1. He örök he? Ezt nem rakem,. hát az az indogermán uer, ör stumától öröng, örjöng, örjed, örejt, örbel, örer, örerel, öresz, öreszt, öresztel, örönk, örök)verb).... Nem, az Erbe magyarul léhma, a lé-léha-léhány stumától.

2. A magánnak és a tulajdonnak dolga nem van egymással, a tulaj a tolvaj. Max úgy volna, ha mondjuk a róbtától ez is az is tolja, találja a saját részjét.

3. Ma is tolvajolják az a léhmát a fideszlibcsik, mondjuk kell szaranykalász kurzus a feld bírásjára....

Hát így most erre így a mainál nem rakem regyni rája, stak úgy hogy mondjuk az ősmagyarnál azt az első fára felakasztották, akinél szarnyt vagy pízt találták, így ilyen léhma nem volt, stak a veszta, a ház, marhák, lovak,. de ezek is róbták voltak, ahogy a namájuk is rekkje, marha, germán marha, marokni, ló, lova a lo stumától. Ezek léhmák, ahogy a fegyverek is, ahogy balta, haru, harda, íj...

Az ideális a haduverfassungnál az volna, hogyha folyton az újabb generáció magajának róbja a sajátját, ergo folyamatos örjedés van, és öreszu(Krieg. ősmagyarul). de a staladot fenn kell rekkni, így a stalád az ifjabb fi barna(Junge). ahogy mondjuk a székelyeknél a léhmát az ifjabb léhatja, emelja(a germán stalda az ifjabb is, hogy az állad,a stalád az ifjabbé), de a saját léhmáját bírja ez is az is.

A léhma fontos részje az örjedésnek, attól, hogy a stalád felett van a Sippe, a klán, a Sippenek van együttes evésje, vagyis együttesen eszik a léhmát.

A léhmával baju nem volna, stak a pízzel, a szarannyal, ahogy a munkával és egyéb bullshittel. Ide kell ernünk egyhol, vissza az ősmagyarunak, de egy stak öreszuval erni van, máshogy nem.

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 22:11:09

@GyMasa: személyes hasznot pl abban, .....tennél a vagyonokkal...
---------------

?????????? Személy hangot dúrgerni, a haszon egy sklavenaufstandi hang, dúrgerni, ez egy örmény hang. Olyan hang, hogy vagyon nem van, a van ontológiai hangnak ezzel dolga nem van, bullshit hang, stak a barma rakta ide.

Hát úgy ahogy így kell az egészet, az új-ónemmagyar makogást dúrgerni.

De az énes hogyan is volna? Hát mennénk Ukrajnának öreszni, róbni, víhni, szakantani, róbni, innen nakta(meg) volna folytonos Purge és fájaogda, nem volna libcsizmus.

De a léhma maradna, stak nem úgy ahogy ma.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.10. 22:13:13

@GyMasa: Szerintem ott olyan nem lesz. Ha Chavito még élne, akkor elképzelhető lenne, Maduro nála ügyesebb csávónak tűnik. Nem követem nyilván a venezuelai politikát, de azt nem szabad elfelejteni, hogy ez az egész a nép szoros támogatásával alakult ki, ugyanúgy mint az anarchokapitalista Elviszpreszli akivel vagy Argentina furcsa halála indul meg (ez a valószínűbb, az anarchokapitalizmus indukálja a kommunizmust) vagy Argentína furcsa feltámadása. Mirabeau ugyan azt mondta, hogy a miniszter jakobinusok nem lesznek jakobinus miniszterek, dehát miniszterség nélkül lettek jakobinusok ...

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 22:16:22

@GyMasa: k 100 millió embert, hogy bebizonyosodjon, hogy nincs eddig jobb a kapitalizmusnál?
------------------

100 milliót? Na ne már, a kommcsik faszábbak a náciknál? Reklám a kommcsiknak? He?
De mondjuk a kapcsik is, ahogy az Indiánakok. De az ősmagyarok is az autochtonokat.

De banyek, az idiánok itt nálunk a burzsujok voltak, és a magyar a bolonda dühor, a germanoid. Kapcsizmus és kommcsizmus így magyarul egy volna, az ősmagyar írottaja az autochton kapcsik, a burzsujt.

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 22:27:18

@GyMasa: hogy szabadon lehet hitelpénzt ... versenyelőnyt
----------------

Regeltán, nem libcsin, szabadon. Hitel nem van, nyelvkakilás, nem rakem, libcsizmus. Nem lehet hanem volna, versenyje a libcsinek van, a magyarnak fájogda.

De a magyar stak ne menjen a libernyák ökomókiára. A magyarnak a libernyák ökomókiára stak pízt kell bíronganija, úgy ahogy az ősmagyar tettaja: a magyar róbott, ha szaranyt, pízt, úgy a rakónak kellet rejni, a rakó a Judenak, így volt az ősmagyar a libernyák ökomókián, de stak fináncosan. Hpgyan is kellene mondjuk ezt tenni? Hát az egyik a Wagner, az SS, és a zsoldok, itt és ott, a zsoldok mennek a Judenak, az megy libernyák ökomókiára. Fegyver-, humanoid-. drogbusines, de stak eskort, további a Judeja, az megy a libernyák ökomókiára.

Ukrajnától lopott autó, ló, ennek prájszja nem van, de a feles, fölös a zsidón át megy a libenyák ökomókiára.

Ha mondjuk a magyar nem melózik ott , úgy az akkugyár se volna rossz píztmosni,droglóvét, ahogy így mondjuk pízt pumpálunk a libernyák ökomókiára.

Billy Hill 2023.12.10. 23:11:39

Akkor azért fejlődik Lili, már tud beszélgetős műsorban is működni. Egy éve azt is tabletről kellett felolvasnia, hogy "És most induljunk meg a Karmelitához!!!" Illetve egyik első performanszán a saját "versét" sem tudta elszavalni, ahhoz is szükség volt mobilos súgógépre. Vajon Blanka szókincse is bővülésnek indult azóta? Vagy legalább ChatGPT generálta szövegeket el tud mondani?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 10:09:00

@Billy Hill: a legnagyobb szégyen azért mégiscsak az volt amikor Fullajtár Andrea olvasta mobilról a Nemzeti dalt.

GyMasa 2023.12.11. 13:35:12

@Deak Tamas:
Értem, akkor, ott megölik/bebörtönzik az ellezékieket?
Mert, szabadon hagyni nem fogják, az biztos...

Gery87 2023.12.11. 13:50:56

@GyMasa:

De igen, mondtam egyébként és semmi kommunizmus nincs benne.

Gery87 2023.12.11. 13:53:30

@GyMasa:

"Na, látod, pont ez a lényeg. Apuci megosztja a gyerekével a cég bevételeit!
Ha a gyerek alkalmatlan, akkor elherdálni fogja a pénzt, nem gyarapítani."

Csakhogy ezzel szemben a valóság az hogy a cégeket már nem az örökös vezetik jó régóta hanem megbízott szakemberek akik értenek hozzá.
A vagyonkezelőkről nem is szólva.

Ha ma tőkés vagy semmihez ne kell értened és akkor sem veszik el a vagyon!

A BMW részvényeinek egy részét birtokló német család pl egyáltalán nem szól bele a cégbe, csak kiveszik belőle a lóvét.
Feudalizmus a köbön.

Gery87 2023.12.11. 13:54:58

@GyMasa:

Nem megtiltani kell, hanem korlátozni bizonyos formáit.
A személyes dolgaid, ingóságaid ingatlanod öröklésével semmi gond nincs.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 16:13:09

@GyMasa: pedig de, sőt igazi diktatúrához hasonlóan, mint az orbanofaszistoid, még előválasztást is tartanak.

24.hu/kulfold/2023/10/31/a-birosag-megsemmisitette-a-venezuelai-ellenzeki-elovalasztas-eredmenyet/

Chavito erőszakkultuszos barom volt, elvileg ő ugyan természetes betegséggel távozott az örök marxizmisba, de nem biztos, hogy nem segítettek rá, épp az ilyenfajta kiteljesedést megakadályozandó. Nagyon Chavez személyéhez volt kötve az az egész cocilizmus.

Elvileg látom a héten a régi venezuelai főbérlőmet, meginterjúvolom.

GyMasa 2023.12.11. 18:57:04

@Gery87:
Már, hogyne lenne!
Amint elveszed (merugye, az öröklés megtilása az egyenlő az elvétellel) valakinek a magántualjdonát, az vagy szimpla rablés, vagy pedig a kommunizmus lázálma.
Mert, onnantól, hogy nem hagyod az öröklést, már csak egy lépés a padlássöprés.

GyMasa 2023.12.11. 19:02:15

@Gery87:
"Csakhogy ezzel szemben a valóság az hogy a cégeket már nem az örökös vezetik jó régóta hanem megbízott szakemberek akik értenek hozzá.
A vagyonkezelőkről nem is szólva."
És, pont ez a lényeg! Így kell csinálni, ha a maximumot akarod kihozni egy vállalkozásból.
Ha z egy magáéncég, mondjuk az Amazon, akkor neked kurvára semmi közöd nicns hozzá, hoyg Jeff Bezos amolyan Dagobert bácsis arany-érme-medencét csinál a profitjával, vagy a családja minden egyes tagja bent ül, valami túlfizetett kamu pozícióban.
Ha ebbe akarsz beleszólni, akkor egy irígy kommunista vagy.
Nincs ezen mit szépíteni...
UIgye emlékszel a viccre a nővel, meg a "lefeküdne velem 1 millió forintért?" kérdésre?

"Ha ma tőkés vagy semmihez ne kell értened és akkor sem veszik el a vagyon!"
Dehogynem, elvész. A vagyongyarapodás mrtéke csökken, illetve akár negatívvá is válhat az örökösök inkompetenciájának a függvényében.
Sőt, ez a negatív tendencia össz társadalmi szinten akár jó is lehet, hiszen az elherdált vagyon az növeli a GDP-t...

"A BMW részvényeinek egy részét birtokló német család pl egyáltalán nem szól bele a cégbe, csak kiveszik belőle a lóvét.
Feudalizmus a köbön. "
Nem, azt BEFEKTETÉSNEK hívják.
Elég nagy a különbség...

GyMasa 2023.12.11. 19:04:50

@Gery87:
"Nem megtiltani kell, hanem korlátozni bizonyos formáit.
A személyes dolgaid, ingóságaid ingatlanod öröklésével semmi gond nincs. "
Aha, tehát megtiltani.
Mert, akkor, ha tényleg egy fogkefére korlátzod az örökölhető vagyont, akkor tulajdonképpen elvetted az egészet.
Sőt, rossz hírem van:
Mire megszáradna a pecsét egy ilyen kommunista lidércnyomás törvények, addigra az összes vagyonos embernek készen állna a jogilag táémadhatatlan fromulája, hogy megkerülje ezt az egészet.
Csak annyit fogsz elérni vele, hogy a középosztályt semmized ki vele, akiknek nincs mondjuk havi 1 milliója egy rendes ügyvédre.

GyMasa 2023.12.11. 19:08:10

@Deak Tamas:
Mi a tököm ez?
EGy előválasztás teljesen egy civil aktus. Semmi köze nincs senkinek hivatalosa sem a megvalósításhoz, sem az eredményhez!
Maximum a szereplők indíthatnak polgári pert egymás ellen...
(mondjuk, ha ez része a Venezuelaiválastási rendszernek, akkor lehet az ottani választási hivatal aktuális, bevallom, nem ismerem az ottani választási rendszert...)

Gery87 2023.12.11. 19:15:02

@GyMasa:

"Amint elveszed (merugye, az öröklés megtilása az egyenlő az elvétellel) "

Aki közvetlenül megéli annak igen.
Ahogy a nemesi címek és előjogok betiltása is sérelem volt annak aki még az előző rendszerben élvezete azokat életében.

Aki később született annak már nem fáj.

Te sem sírnál nemes ivadékként olyan miatt amire már nem volt lehetőséged.

"valakinek a magántualjdonát, az vagy szimpla rablés, vagy pedig a kommunizmus lázálma."

jaj ne legyél már ennyire neoliberális:)

""Mert, onnantól, hogy nem hagyod az öröklést, már csak egy lépés a padlássöprés."

Jó jó persze, persze.....mindig ez az érv:)
Hagyjuk.

Ilyen alapon örökléssel abszolút monarchia lenne mindenhol!
De hozzá mertek nyúlni, sőt - minő borzalom, kapaszkodj a bugyidba - még köztársaságra is váltottak.

Ne szarjátok már össze magatokat ennyire a változástól.

Ennyi erővel '48 se lett volna és mai napig feudalizmusban élünk, mert "előbb utóbb Jakobinus terrorba fullad".

Ilyen alapon soha ne legyen semmi! Mert baj lehet belőle!

Gery87 2023.12.11. 19:28:09

@GyMasa:

"És, pont ez a lényeg! Így kell csinálni, "

Tehát teljesen jogos hogy munka és bármi hozzáadott érték nélkül csak "ömlik a pénz" hisz a tulajdon és az öröklés önmagában már vagyont okozhat, semmi más.
Hm.
Ezek szerint akkor a feudalizmus is helyes volt, mert most pont ezt akarod beadni!

"Dehogynem, elvész. A vagyongyarapodás mrtéke csökken, illetve akár negatívvá is válhat az örökösök inkompetenciájának a függvényében."

Erre nem igen van példa. Mivel rajtuk kívül mások is érdekeltek a vagyon gyarapodásában - akik alkalmazottak vagy osztalékot, jutalmat kapnak - és persze meg is lehet tiltani, akadályozni hogy elherdálják a vagyont vagy beleszóljanak pl a céges dolgokba.
Az eredmény: évszázadokon át tartó jólét a semmire, vérségi alapon.
Több tucat ilyen pl német tőkés család van ma is...

"Nem, azt BEFEKTETÉSNEK hívják.
Elég nagy a különbség..."

itt konkrétan munka és érdem nélküli jövedelemnek.
Erre mondják hogy "csak megszületnie volt nehéz".
Ami máig tartó feudális elem.
Nagy különbség nincs!

Gery87 2023.12.11. 19:33:51

@GyMasa:

"Aha, tehát megtiltani.
Mert, akkor, ha tényleg egy fogkefére korlátzod az örökölhető vagyont, akkor tulajdonképpen elvetted az egészet."

Ki mondta hogy a fogkefénél meg kell állni?:)
Te olvasd is figyelmesen amit mondok vagy csak agyérgörcsöt kapni meg komcsizni jársz ide?

"Sőt, rossz hírem van:
Mire megszáradna a pecsét egy ilyen kommunista lidércnyomás törvények, addigra az összes vagyonos embernek készen állna a jogilag táémadhatatlan fromulája, hogy megkerülje ezt az egészet."

Ha világos az elv akkor nem lehet.
A szovjet időkben sem volt olyan hogy "sógornak meghagyjuk a gyárát meg a kastélyt".

"Csak annyit fogsz elérni vele, hogy a középosztályt semmized ki vele, akiknek nincs mondjuk havi 1 milliója egy rendes ügyvédre."

A középosztály pont a legkevésbé érzékelne ebből hátrányt és előnyt!
Nincs mit elvenni tőlük hisz nem az a cél hogy elvidd a házát.
De a jövedelme se nőne sokszorosára.
Aki nagyot nyerne az a legalsó társadalmi réteg, aki "nagyot" bukna (középre!) az a felső elit.

ZorróAszter 2023.12.12. 02:01:43

@GyMasa:

"A kommerek pedig a saját népüket írtották, válogatás nélkül.."

A franciák mindigis nagy becsben tartották az ötvenhatosokat és megemlékeztek a kivégzettekről.

Azonban az, 1960-ban a francia rendőrség egy éjszaka meggyilkolt 200-300 embert, az évtizedekig titok maradhatott a sajtószabadság és a demokrácia egyik fellegvárában.

A történelmet és a világpropagandát ők tematizálják. Az ő kezükben van a világpropaganda és történészek hada, akik azt írják meg történelemnek, amit a nagyok akarnak. Olyan számokkal, amiket csak ők akarnak.

Így titok az is, hogy a COINTELPRO keretében célzott likvidálások is folytak amerikai állampolgárok ellen. És senki se kérdezheti, hogy hány amerikait öltek meg így.

Hát ez hogy lehet?

Amikor mi itt senyvedtünk a szovjet előkertjében a 70-es 80-as években, akkor az amerikaiak hátsó udvarában, például Argentínában több mint 30 ezer embert öltek meg az Amerikában erre kiképzett halálbrigádok.

Ami a propaganda módszere, hogy amit kell az ki kell domborítani, amit meg kell azt be kell homorítani.

A dollármilliárdokból futja ezekre.

Magyarországon is. Ma százszor több hivatásos hazudozó van mint akár Rákosi fénykorában volt. És százszor szégyentelenebbek is.

Gery87 2023.12.12. 10:56:24

@ZorróAszter:

Van egy gyanúm hogy most egy darabig nem jön:)

GyMasa 2023.12.12. 21:47:31

@Gery87:
Ahogy gondolod.
Nekem nincs időm megint leírni minden egyes pontról a véleményemet.
Tekintsd úgy, hogy alaposan legyőztél a brilláns érveléseddel és vesztesen elkullogtam.

GyMasa 2023.12.12. 21:50:22

@ZorróAszter:
Azért azt, hogy egy-egy hatalom csendben megöl párszáz-párezer embert, egy vonalba állítani azzal, hogy a szovjetunióban havi többtízezres kvóták voltak az emberek gulágra küldésére, az kicsit nem ugyanaz a súlycsoport.
Egyik sem jó dolog, de azért nem kellene ennyire összemosni a két dolgot.
A pár ezret a milliókkal.

GyMasa 2023.12.12. 21:51:09

@Gery87:
Ezt most rám mondtad?
Mert,ha igen, akkor csak szólok, hogy nekem van úgynevezett "életem", és nem itt élek...

Gery87 2023.12.12. 22:08:59

@GyMasa:

Persze hogy rád mondtam.
idejössz buzizni meg személyeskedni "érvelés gyanánt" aztán mikor reagálok erre akkor "no comment"......"pont akkor van életed".

GyMasa 2023.12.12. 23:00:00

@Gery87:
Mindig van életem.
Elnézésedet kérem, hogy egy fél nappig nem reagáltam a kis hópihe lekledet ért inzultus miatt!
Látom, ez a "buzizás" nagyon betalált nálad...
Akarsz róla beszélni?

Gery87 2023.12.13. 02:13:23

@GyMasa:

Semmi baj most az egyszer elnézem:)

Nálad meg a pubizás talált be, bár magam se tudom mit jelenet eredendően, de biztos fontos lehet és rátapintott valamire, ha buzizás lett a vége.)

GyMasa 2023.12.13. 18:31:39

@Gery87:
OKés, akkor spongyát rá!

ZorróAszter 2023.12.15. 07:46:25

@GyMasa:

"Azért azt, hogy egy-egy hatalom csendben megöl párszáz-párezer embert,"

Nem lehet tudni, hogy mennyit. Évtizedekig a COINTELPRO létét se ismerték el. A célzott likvidálások áldozatainak a számáról meg beszélni se szabad.

"azzal, hogy a szovjetunióban havi többtízezres kvóták voltak az emberek gulágra küldésére, az kicsit nem ugyanaz a súlycsoport."

A francia rendőrség 1960-as akciója harminc évig volt titok, és csak akkor is csak azért kezdték pedzegetni, mikor a zsidók előhozták, hogy Papon rendőrfőnök a megszállás alatt náci kollaboránsként zsidókat, köztük gyerekeket deportáltatott Auschwitzba.

Az amerikai gulágról meg szintén szó se eshet. Hogy például fegyencek építették a másodrendű utakat, hányan voltak és hányan haltak meg az évtizedek alatt.

Aki ezeket pedzegeti, könnyen rákerülhet a felforgató személyek listájára ma is.

Serény Vélemény 2023.12.15. 08:04:33

@ZorróAszter: "Ami a propaganda módszere, hogy amit kell az ki kell domborítani, amit meg kell azt be kell homorítani.

A dollármilliárdokból futja ezekre.

Magyarországon is. Ma százszor több hivatásos hazudozó van mint akár Rákosi fénykorában volt. És százszor szégyentelenebbek is."

Ezzel tökéletesen egyetértek!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 12:37:04

@GyMasa: nem biztos, hiszen lehet politikai következménye. Sajna nem találkoztam a főbérlőmmel, így nem lettem okosabb "alulnézetből". De a brazil csajokkal jobban ment az idő :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 12:44:21

@ZorróAszter: persze. Nyilván amikor Jean Seberg színésznő öngyilkos lett harminc évet kellett várni arra, hogy kiderüljön a Fekete Párducokkal való kapcsolata. Oh wait, vagy mégsem?

library.hungaricana.hu/en/view/UjIfjusag_1979_2/?pg=172&layout=s

Mint ahogy a Cointelpróról sem lehetett írni. Oh wait

library.hungaricana.hu/en/view/UjSzo_1978_Vasarnap_2/?pg=197&layout=s
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása