magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A globális elit demokratikus

Soha a világtörténelemben nem volt ennyire nyitott a globális elit, mint manapság.

Ezért is teljes tévedés az az elképzelés, hogy születési, nemzeti, etnikai, vallási alap lenne benne, ill. bármi titkosság, rejtály. Nem, egyik sincs. A globális elitbe való belépés valójában mindenki számára nyitott. Egyetlen feltétel van: annak bizonyítása, hogy az egyén képes elegendő mennyiségű pénzt összeharácsolni. Amint valaki ezt teljesíti, bent is van.

Még hinni se kell semmiben. Ugyanis az alapkoncepció az, hogy aki szupergazdag, az úgyis - önérdekből - a liberális eszme híve lesz, hiszen ez ad a legnagyobb lehetőséget a gazdagodásra.

Nyilván akad olyan, aki képes szupergazdag lenni, mégse liberális, dehát ezzel senki se foglalkozik: a dolog természetéből adódóan ez egy törpe kisebbség az eliten belül.

Azaz ez messze nem olyan, mint pl. a szabadkőművesség, ahol a jelentős társadalmi pozíció mellett szükséges volt az egyéni képességek megléte és az őszinte hit is egyes meghatározott alapértékekben.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5318274197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2023.12.08. 09:11:25

Hatalmas tévedés azt hinni, hogy a gazdasági elit bármilyen. A liberalizmus, konzervatívizmus, nacionalizmus, nácizmus a nagytőke ideológiája, de csak a külvilág felé. Ezekkel játsszák a bábszínházat. Annak mutatják magukat és azoknak és ott, ami éppen célravezető.

Gazdáink, a német gyarmattartóink is. Hol nácik, hol liberálisok, hol konzervatívok, most megint liberálisok.

Holnap migráncskérdést felhasználva lehet hogy megint nácik lesznek, és restaurálják az auschwitzi gázkamrákat. Ki tudja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 09:34:11

@ZorróAszter:

"A liberalizmus, konzervatívizmus, nacionalizmus, nácizmus a nagytőke ideológiája"

S a szocializmus is. Sőt, ma az a fő nagytőkés eszme.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 09:43:41

Én megvárnám Boldeonét mint az elit tagját, hogy kifejtsen.

GyMasa 2023.12.08. 11:23:15

Ott van pl. Elon Musk.
Hát, ő azért annyira nem liberális...

Boldeone2 2023.12.08. 12:09:21

A hollywoodi celebritások elsöprő többsége a demokratákat támogatja, ( Redford, De Niro, Hoffman, Goldberg, Streisand, Cloony, Hamill és társai) A republikánusokat kevesebben ( Norris, Eastwood, Willis)
Schwari papíron repbulikánus, valójában inkább demokrata elvelet vall...
A showbusiness szektor adománygyűjtéseinek 88%- a szintén a republikánusoknak megy...

Egyértelmű, hogy ez elit többsége " balliberális " gondolkodású, ahogy a tarsadalomban is megfigyelhető az, hogy nagyobb iskolai végzettséggel nagyobb esély lesz rá, hogy a polgár demokrata szavazó legyen...

A republikánusoknak hosszú távon annyi...Csak a szar, manipulatív választási rendszer miatt tudnak már győzni, de országos szinten többet kapnak mindig a 90- es évek óta a demokraták

A nyugati társadalom primátusát csak a rebublikanusok veszélyeztetik, akik blokkolják Ukrajna és Izrael támogátását

Boldeone2 2023.12.08. 12:11:03

showbusiness szektor adománygyűjtéseinek 88%- a szintén a republikánusoknak megy...

Pont fordítva: a demokratáknak...

Boldeone2 2023.12.08. 12:17:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Soha a világtörténelemben nem volt ennyire nyitott a globális elit, mint manapság."

- Ez nagyon jó hír, hiszen felülről jönnek a változások a leggyorsabban: egyre liberálisabb lesz a világ! Az elit tud mindenhol a legkönnyebben " felvilágosodni"

A kisember világa az áporodott provincializmus, a "nagyember" globálemberré válás...

Gery87 2023.12.08. 12:32:08

@ZorróAszter:

Minden rendszer jó a nagytőkének ami a kárukra nem rendezi át a tulajdonviszonyokat, de az ő magántulajdonukat védi és amiben lehet növekedni és vagyont felhalmozni.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szó amit keresel: progresszív.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 13:17:12

@Boldeone2:

Halivúd liberális és zsidó. Aki ott nem alkalmazlpdik, annak nem terem semmi.

De ennek mi a következménye? Semmi az égvilágon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.08. 13:20:49

@Boldeone2:

Én nem akarok olyan elitet, melynek kiválasztódása a pénzéhségen alapszik.

MEDVE1978 2023.12.08. 14:18:38

Az elit messze nem demokratikus. Az, hogy most több esély van-e bejutni a világelitbe, mint mondjuk 100 éve is nagyban kérdéses nekem. A fejlett országok ennek a tekintetében már régen túl vannak a zeniten. Az USA-ban a XX. század elején, közepén könnyebben lehettél self made man, mint most. Ha megnézed a 10 gazdag embert, akkor azt fogod látni, hogy:

Elon Musk > felső középosztálybeli dél-afrikai családból származik.
Jeff Bezos. > csecsemő volt, amikor az anyja elhagyta az apját és hozzáment egy mérnökhöz, nagyanyjának birtoka volt Texasban.
Bernard Arnault. > apja gyártulajdonos, anyja zongorista
Bill Gates.> Anyja banki igazgatótanácstag, apja sztárügyvéd
Larry Ellison.> anyja a nagybátyjának és nagynénjének adta felnevelésre, akik jómódú középosztálybeli zsidók voltak
Steve Ballmer. > apja svájci származású, menedzser volt a Fordnál, anyja emigrált gazdag orosz zsidó
Warren Buffett. > Apja kongresszusi képviselő
Larry Page. > apja és anyja is informatikus, előbbi doktori címet szerzett kutató programozási és mesterséges intelligencia területen.

Mi látszik ebből? Az, hogy a top 10 tagjai egytől egyig olyan emberek, akik legalább középosztálybeli, de inkább felső középosztálybeli jövedelemmel, vagyoni helyzettel rendelkeztek a tanulmányaik során. Itt nem találsz olyan self made men-eket, akik először cipőpucolással keresték a pénzt, utána McDonalds, utána a vállalat gyakornok-menedzser-vezető-felsővezető stb.

Egyszerűen azért, mert ezek a meritokratikus sztorik nem nagyon léteznek. A családi háttér, az anyagi háttér, az iskolai kapcsolatrendszer stb. mindent meghatároz, ezért nagyon ritka, hogy ilyen eredetileg szegény emberek az elitbe kerüljenek.

ZorróAszter 2023.12.08. 14:24:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S a szocializmus is. Sőt, ma az a fő nagytőkés eszme."

A maguk által elliberalizált szocialista pártok legfeljebb.

Nem lehet nem észrevenni, milyen szépen működik a NER abban a kérdésben, hogy a baloldal a liberálisoknál kezdődik, és ott is fejeződik be. A munkásosztály egyedüli autentikus képviselői pedig a nácipártok. Feltéve hogy létezik egyáltalán munkásosztály.

ZorróAszter 2023.12.08. 14:26:50

@Gery87:

Igen, de kell a jó bábszínház hülyegyerekeknek.

Nem jó ha mindig állítólagos liberális elnökök viselkednek úgy, mint a nácik (Kennedy, Obama) és csaholó antikommunistáknak parancsolják meg, hogy menjen el Kínába békét kötni Maoval.

ZorróAszter 2023.12.08. 14:35:14

@MEDVE1978:

"mint mondjuk 100 éve is nagyban kérdéses nekem."

Inkább bő 50 éve. Kennedyéket már ne engedték be.

"Elon Musk, ...."

Elon Musk, Bill Gates és a többiek nem az elit a rongyos pár tízmilliárd dolláros kis vagyonkájukkal. Legfeljebb benősülhetne az elit klánokba. Azok összvagyona klánonként több százmilliárd dollár.

100-400 ilyen klán van attól függően hol húzzuk meg a határt.

Állítólag Vanderbilték szétaprózták és széthordták a vagyont, de Rockefellerék, DuPonték, Rotschildék és a többiek tartják magukat.

Ezek csinálnak olyan válságokat, amivel lerugdossák a feltörekvő riválisokat az uborkafáról.

Gery87 2023.12.08. 15:21:47

@MEDVE1978:

Röviden: ugyanaz van most is mint a feudalizmusban, a vérség számít, a családi háttér.

Amíg ezt a feudális, vérségi alapú, a vagyonra meg ebből fakadó kapcsolatokra, öröklésre alapuló elitkeltetősdit nem zúzzuk szét addig nem csináltunk érdemben semmit.
A világ pedig belerokkan ezeknek a harácsolásába és telhetetlenségébe...

Megmondta a lepedős faszkalap is a buckalakóknál: "az olajkitermelésen alapuló gazdaság nem okoz felmelegedést."
Hát köszönjük szépen, ennyit ér ezeknek a világ, nekik legyen jó, legyenek a pénzüknél a többi meg nem számít, dögöljetek meg!

ZorróAszter 2023.12.08. 15:48:59

@Gery87:

Mi tényleg nem tudjuk a tényeket. A felmelegedésre vonatkozókat se.

Például engem kicsit érdekelt az atomfizika meg atomenergia, tehát nem voltam teljesen tudatlan a témában. Mégis Fukushima kapcsán tudtam csak meg, hogy egy atomerőművet egyszerűen nem lehet leállítani. Én azt hittem, hogy benyomják a kontrollrudakat, és leáll az energiatermelés. Erre Fukushima kapcsán tudtam meg, hogy egy atomerőmű teljesen leállítva is termel az üzemi teljesítmény 5-10%-át, konkrétan a fukushimai 7%-ot. Vagyis egy leállított atomerőmű is megfuthat, ha nincs hűtése.

És mindennel így vagyunk. Alapvető információktól vagyunk elzárva.

Gery1987 2023.12.08. 17:20:09

@ZorróAszter:

Azért mondta mert eszük ágában sincs letérni az olajkitermelésről, abból élnek.
Mindegy hogy mi tény és mi nem.

---

le lehet állítani egy atomerőművet, majd leszerelni, Paksra is vannak vonatkozó tervek egészen 2080-ig....

ZorróAszter 2023.12.08. 18:31:14

@Gery1987:

"Azért mondta "

Bocs, de nem ugrik be, hogy ki?

"le lehet állítani egy atomerőművet, majd leszerelni, Paksra is vannak vonatkozó tervek egészen 2080-ig...."

Hát ez az, hogy nem lehet leállítani. Szétszedni meg körülményes és lassú, pont amikor nincs idő, mint Fukushimában.

Gery87 2023.12.08. 20:35:13

@ZorróAszter:

Mohamed bin Zayed Al Nahyan.
A 28. ENSZ Éghajlatváltozási konferencián, amit idén az Egyesült Arab Emírségekben rendeztek meg

Gery87 2023.12.08. 20:36:21

@ZorróAszter:

Szétszedni egy vízi erőművet "sincs idő", ha gyorsan kell, max átrobbantot és elönt mindent....

ZorróAszter 2023.12.08. 21:28:40

@Gery87:

A mondókám lényege az volt, hogy mi teljesen el vagyunk zárva az információktól. Még az érdeklődők is. A hatalomgyakorlás eszköze, hogy ők ülnek rajta és nem engedik ki a seggük alól.

Tehát az is teljesen lehetséges, hogy a globális felmelegedésről is kiderül, hogy egy gumicsont, amit bedobva egyesek rengeteget keresnek.

Minden politikai hovatartozás kérdése lett, minden relativizálódott.

GyMasa 2023.12.08. 21:35:11

@ZorróAszter:
"Hát ez az, hogy nem lehet leállítani. Szétszedni meg körülményes és lassú, pont amikor nincs idő, mint Fukushimában. "
Dehogynem, le lehet állítani.
Paksot kb 15 perc alatt le lehet szabőályozni, csak a reaktort a maradékhő miatt továbbra is hűteni kell.
Fukushimában sem az volt a baj, hogy nem lehetett leállítani.
Az az erőmű eleve 3 hünappal később amúgy is leállt volna végleg.
Ott sem a földrengés vagy a cunami volt a baj egyetlen oka.
Eleve mind a kettő olyan volt, amivel nem számoltak az erőmű tervezésekor.
A földrengést probléma nélköl megúszta az erőmű.
A Cunamival már az volt a baj, hogy a hullám magasabb volt, mint, amire a dízelgenerátorok szívótornyait méretezték, és emiatt azokat elöntötte a víz.
És, még ez sem lett volna probléma, mert az USA hadserege azonnal vitt volna tartalékgenerátorokat meg üzemanyagot, viszont a japán kultúrában ez egy "arcvesztés lett volna", ami miatt a büszke japánok csak pingvineztek, amíg leolvadt a reaktor.
Tehát MEGINT a fő probléma az emberi hülyeség volt.

GyMasa 2023.12.08. 21:44:33

@ZorróAszter:
"Tehát az is teljesen lehetséges, hogy a globális felmelegedésről is kiderül, hogy egy gumicsont, amit bedobva egyesek rengeteget keresnek."
EZ teljesen nyilvánvaló...
EZekkel a témákkal tartják a népet rettegésben, ami könnyebbé teszi a kisemmizésüket.
Régebben erre a valódi háborúkat használták fel.
Aztán a 2. VH túl nagy pusztítást okozott, szóval kellett találni valami mást, ez volt a hidegháború.
Aztán a 70-es évekre ugye a globális lehüléssel riogattak.
Aztán a 90-es években az UFOkkal, ami nem tartott sokáig, mert azon csak egy igen vékony réteg ijedtz be annyira, hogy ki lehessen semmizni. (Megvannak az ilyen témájú katasztrófafilmek?)
Így jött el a GLobális felmelegedés időszaka, ami azóta is tart.
Pedig, már eddig is rengeteg "ijesztgetésről kiderült, hogy kamu volt (pl. a "2000-re 50méterrel fog megemelkedni a tengerek szintje, és elönti az ÖSSZES parti várost." Ugye, 50cm-rel SEM emelkedett meg a tengervíz szintje.
De, ott van a hírhedt "hokiütő grafikon" is, ami ugye alá akarta támasztani, hogy megszalad a hőmérséklet.
Kár, hogy soha, senki nem volt képes a rendelkezésre álló adatok alapján ezt a grafikont mégcsak megközelítően sem rekonstruálni, az eredeti szerző pedig nem volt hajlandó kiadni az adatokat, amiből dolgozott. Be is lett perelve, ott sem adta ki az adatokat, így jogerősen is kamuvá vált az egyik alapfeltevése az egésznek.
De lehet beszélni az időjárásállomások számának a radikális csökkenéséről is az utóbbi 40 éveben, és ennek a "mért" átlaghőmérséklet értékekre gyakorolt hatásáról...

ZorróAszter 2023.12.08. 22:26:35

@GyMasa:

"Fukushimában sem az volt a baj, hogy nem lehetett leállítani."

De. Az volt a probléma, hogy egy atomreaktort nem lehet leállítani úgy, ahogy a világ képzeli, mint ahogy mondjuk egy motort le lehet állítani. Komoly hűtés kell az összes kontrolrúd benyomása után is.

A külső segítséggel is bajok vannak. Akinek semmi helyismerete sincs, az hogy segít? Persze mondani rokonszenves, hogy ha kéritek, minden segítséget megadunk, de pont egy atomreaktor hűtővízellátása az pont nem ez az eset. Pulsz minden felelősség továbbra is rajtuk marad.

De mint mondtam, a mondókámmal csak az információhiányra akartam példát mondani, hogy még a viszonylagos érdeklődőt is elzárták ilyen alapvető információ elől. Én is azt hittem Fukushimáig, hogy egy atomerőmű minden gond nélkül teljesen leállítható mint egy motor és aztán nincs vele gond.

ZorróAszter 2023.12.08. 22:29:09

@GyMasa:

Speciel a globális felmelegedés veszélyéről nem hiszem hogy kamu, csak nem tartom kizártnak még ezt a lehetőséget sem.

Ami engem zavar, az a fúziós reaktor nyilvánvaló szabotálása.

Gery87 2023.12.09. 03:51:36

@ZorróAszter:

Hogy van éghajlatváltozás az tény.
Hogy mennyire emberi tevékenység okozza, kérdéses.

Ez olyan mint isten léte vagy nem léte, az élet értelme....talán sose tudjuk meg, talán fel se foghatjuk.
Érdemes rajta rágódni? Nem.
Alkalmazkodni tudunk és kell is, ennyi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.09. 10:42:26

@MEDVE1978: mégis lehetett egy nyírtassi fogalmatlanból Butapest hofhauptbürgermejsztere meg a falutársa üsszefocizgatott az Anzsi Macskakajában annyi pénzt amennyi az országnak nincs.

Exclamatio pruebat reglam.

ZorróAszter 2023.12.09. 10:58:51

@Gery87:

Mára annyira propaganda lett mindenből, hogy a tények se biztosak. Gátlástalanul a szemünkbe hazudnak rezzenéstelen arccal. Gátlástalanul vesznek meg tudósokat, akik a készpénzért azt mondják, amit elvárnak tőlük.

Tehát én azt is el tudom képzelni, hogy az ellenkezője igaz, vagy az ellenkezője sem igaz.

Ha engem kérdez, akkor szerintem ez speciel tényleg igaz. De nem mernék megesküdni rá.

Gery87 2023.12.09. 11:08:02

@ZorróAszter:

Én annak hiszek hogy magam is látom nyáron 40 fok van nem egyszer, ellenben télen 2011 óta nem volt értékelhető mennyiségű hó:)
Az hogy nemrég esett akár 20+ centi, szinte csoda.

Hogy most ez a napfolttevékenység 10 éves ciklusa miatt IS van, vagy a tehenek finganak sokat, vagy az emberi CO okozza, vagy mind egyszerre...
Én se tudom.

ZorróAszter 2023.12.09. 12:26:39

@Gery87:

Engem gyerekkorom óta érdekel a csillagászat, de például sosem láttam olyan vizsgálatot, hogy az ilyen nap típusú csillagoknál hogyan változik a kibocsájtott energia. Milyen határok között változik, pedig ott a sok milliárd csillag, amin méréseket lehetne végezni. És a statisztika elképesztő mutatványokra képes. Persze ha nem kötődik valahogy a politikához. Vagy akkor még elképesztőbbekre?

Na mindegy.

Szóval erről se mondanak adatokat.

De lehet, hogy nem akarják ijesztgetni a laikusokat.

De például ott van az 1560-as évek lehűlése. Brueghel akkor festette a Vadászok a hóbant. Azt például tudják, hogy az mi volt? Vulkánkitörés?

Gery1987 2023.12.09. 15:18:02

@ZorróAszter:

"De például ott van az 1560-as évek lehűlése. Brueghel akkor festette a Vadászok a hóbant. Azt például tudják, hogy az mi volt? Vulkánkitörés?"

Kis jégkorszak volt.

hu.wikipedia.org/wiki/Kis_j%C3%A9gkorszak

hu.wikipedia.org/wiki/Kis_j%C3%A9gkorszak#/media/F%C3%A1jl:The_Frozen_Thames_1677.jpg

"Két évszázadon át, 1550 és 1740 között az éghajlat különösen hidegre fordult.[2] A 16. század egész második felében a tél jellemzően novembertől márciusig tartott, sok hóval és jéggel. A nyarak hűvösek voltak, ősszel gyakori volt a pusztító vihardagály Hollandiában. 1586 decemberétől egészen 1587 szeptemberéig tartott a kis jégkorszak első mélypontja. Még a 17. század első negyede is hideg volt. Tanúskodnak erről olyan korabeli holland és flamand festők művei is, mint Hendrick Avercamp és ifj. Pieter Brueghel. Erre az időszakra tehető a jégvitorlázás feltalálása is. A 17. század második negyedétől az időjárás melegebbé vált, például az 1636-os és 1637-es tél rendkívül enyhe volt.

Észak-Európa klímájára a Nap aktivitásának három minimuma is hatással volt ebben az időszakban: a 70 évig tartó Maunder-minimum 1645–1715 között, a Spörer-minimum körülbelül 1415–1510 között, valamint a Dalton-minimum 1795–1820 között."

Előtte meg melegebb volt.

"A középkori meleg időszak, melyet középkori éghajlatváltozásnak, középkori éghajlati eltérésnek vagy középkori éghajlati rendellenességnek is neveznek, az Észak-atlanti térségben nagyjából i. sz. 950-1250 között[1] egy viszonylag enyhe éghajlatú időszak volt. A térség átlaghőmérsékletét Hubert Lamb (wd) brit klimatológus 1-2 fokkal a 20. század közepének középértéke fölé becsülte, a térség északi részén akár 4 fokkal is melegebb lehetett.[2] Ugyanebben az időszakban más földrajzi területeken is melegebb volt, mint például Kínában;[3] egyéb térségekben viszont hidegebb,[4][5] többek között a trópusi csendes-óceáni részen; a felmelegedés nem világméretű volt.[6]

Az akkori átlaghőmérsékletek meghaladták a római kori meleg időszakot, és hasonlítanak a 20. század elején kezdődött jelenlegi felmelegedéshez. A középkori meleg időszak létrejöttének lehetséges okai közé a megnövekedett naptevékenységet, a csökkent vulkáni tevékenységet és az óceáni keringés megváltozását[7] sorolják. A mezőgazdasági termelésnek kedveztek az enyhe telek és a meleg nyarak, a meghosszabbodott tenyészidőszak jobb minőségű és nagyobb terméseket hozott, ezért a népesség jelentősen növekedett, átalakult a településszerkezet."

Boldeone2 2023.12.09. 17:12:56

@ZorróAszter: A nap aktivtásán kívül egyéb dolgok, pályaelemek, tengelyszögállás, is fontosak:

- precesszió,
- excentricitás
-obliquitás

Sőt, talán azok még fontosabbak a " nagy jégkorszokok " estetében

GyMasa 2023.12.09. 21:55:39

@ZorróAszter:
"De. Az volt a probléma, hogy egy atomreaktort nem lehet leállítani úgy, ahogy a világ képzeli, mint ahogy mondjuk egy motort le lehet állítani. Komoly hűtés kell az összes kontrolrúd benyomása után is."
Leírtam, hoyg megy ez: A reakciót le tudod állítani teljesen, de a maradékhőt azt még utána sokáig el kell vezetni a reaktorból.
Fukushimában a dízelgenerátorok (illetve a cumani miatt ugye a maradék villamosenergia-rendszer) hiányában ez a hűtés nem állt rendelkezésre, és emiatt olvadt le a reaktormag.
Ha a japánok, akkor azonnal elfogadják az USA/világ segítségét, ez nem történik meg.

"A külső segítséggel is bajok vannak. Akinek semmi helyismerete sincs, az hogy segít?"
Nem kellett volna semekkora "helyismeret"! Oda kellettvolna vinni az űj generátorokat és rákötni a rendszerre.
A Fukushimai alkalmazottak majdnem mind ott voltak.

"Persze mondani rokonszenves, hogy ha kéritek, minden segítséget megadunk, de pont egy atomreaktor hűtővízellátása az pont nem ez az eset. Pulsz minden felelősség továbbra is rajtuk marad."
Pedug de! A katonák pl. meg is halnának egy ilyen esetben, ha azzal megmentik a többiek életét.
Szóval, hidd el, abban az esetben meg lett volna oldva a dolog.

"De mint mondtam, a mondókámmal csak az információhiányra akartam példát mondani, hogy még a viszonylagos érdeklődőt is elzárták ilyen alapvető információ elől. Én is azt hittem Fukushimáig, hogy egy atomerőmű minden gond nélkül teljesen leállítható mint egy motor és aztán nincs vele gond. "
Miért hitted azt?
EZ közismert tény volt mindig is, hogy a leállítás az két lépcsőben zajlik.

GyMasa 2023.12.09. 22:00:56

@ZorróAszter:
"Speciel a globális felmelegedés veszélyéről nem hiszem hogy kamu, csak nem tartom kizártnak még ezt a lehetőséget sem."
Akkor kb ugyanazt gondoljuk.
Amiben viszont egészen bizonyos vagyok, az pont az, hogy a mai zöldmozgalmak 99.99%-a tudatosan, vagy totál ostobaságból, de kínosan ügyel arra, hogy nehogy megoldja a problémát, hanem csak és kizárólag olyan "javaslataik" vannak, amik:
- ELveszik a pénzünket (karbon adó, benzin adó, zacskó adó, stb)
- Csökkentik a szabadságodat (ne tarts autót, vagy, ha elég hülye vagy, akkor fizess érte)
- Csökkentik a kényelmedet (ne vegyél E-Klasse-t, hanem Swiftet, vagy nyomorogj a mocskos, koszos, maguk alá piszkító hajléktalanokkal teli buszon, annak ellenére, hoyg TE fizetsz érte, ők meg nem, stb.).

"Ami engem zavar, az a fúziós reaktor nyilvánvaló szabotálása. "
SZerintem meg szó nincs szabotálásról.
A fúziós energia az 50-es évek óta folyamatosan "Még úgy 30 évre" van a kereskedelmi megvalósulástól.

GyMasa 2023.12.09. 22:05:26

@ZorróAszter:
"Gátlástalanul vesznek meg tudósokat..."
Nem megveszik őket...
Egyrészt van elég hasznos hülye, aki ezt önként vállalja, másrészt ott van a "tudományos" társaságuk, az IPCC, ahová szépen felírták a világ összes olyan tudósának a nevét, akik csak érintőlegesen is foglalkoztak bármivel, ami kapcsolatos a klímával, a beleegyezésük nélkül, és csak külön kérésre veszik le őket a listzáról, és akkor sem azonnal...
(Eleve, milyen kijelentés már az, hogy a "tudósok 97%-a egyetért a klímaváltozással? Ha igazuk lenne, akkor 100% értene egyet vele, szóval pont a saját "érvelésük" buktatja őket le. Mert ez az érvelés csak a proletárokra hat, akinek a 97% az egy nagyon magas szám, szóval, akkor biztos iagzuk van...)

ZorróAszter 2023.12.10. 00:02:46

@Gery1987:

@Boldeone2:

Köszi szépen.

Ami érdekes lehet még, hogy a klasszikus korban az ókori Görögország még erdős füves terület volt. És sokáig a birkatenyésztésnek tulajdonították az ottani klímaváltozást.

A lényeg ha jól veszem ki az, hogy voltaképpen nem tudják az okokat. A periódusok meg nem látszanak szabályosaknak.

@Boldeone2:

Igen, de engem érdekelne az is, hogy a Nap milyen határok között változtatja az energiatermelését. Érzésre néhány százalék már katasztrofális lenne.

Ha jól emlékszem, a vörös törpék változtatják a kibocsájtásukat a legnagyobb értéken, brutálisan.

A precesszió periódusai azt hiszem nagyobb periódusidejű. Valahol láttam csillagtérképre rajzolt északi pólusvándorlás rajzot.

A pályaexcentricitás meg szerintem még stabilabb.

ZorróAszter 2023.12.10. 00:12:42

@GyMasa:

"Leírtam, hoyg megy ez: A reakciót le tudod állítani teljesen, de a maradékhőt azt még utána sokáig el kell vezetni a reaktorból."

Itt nem a maradékhő lassú kisugárzásáról van szó szerintem, hanem hogy a kontrollrudak nem tudják teljesen elszigetelni a fűtőelemeket, és fennmarad kb. 1/10-nyi neutronfluxus, ami fenntartja a reakciót 5-10 % értékben az üzemihez képest.

"Miért hitted azt?
EZ közismert tény volt mindig is, hogy a leállítás az két lépcsőben zajlik."

Szerintem nem volt közismert, hogy egy leállított reaktor is termel 5-10% hőt. Utólag próbáltam megkeresni, hogy ezt hol mesélik el laikusoknak, de nem találtam egyet se. Egy hozzáértőt kérdeztem róla, de neki is utána kellett kérdeznie szakembertől (BME reaktoros fizikustól).

ZorróAszter 2023.12.10. 00:19:01

@GyMasa:

"A fúziós energia az 50-es évek óta folyamatosan "Még úgy 30 évre" van a kereskedelmi megvalósulástól."

Igen, ezt szokták mondani. Nekem a szabotázs azóta nyilvánvaló, mióta kértek 10 milliárd eurót az első ipari reaktorra, ami még anyagilag veszteséges lett volna, de már ipari prototípus, de csak 6 milliárdot kaptak egy újabb kísérletire.

Ez a 10 milliárd egy olimpia költségeinek a töredéke lett volna.

ZorróAszter 2023.12.10. 00:20:45

@GyMasa:

"Nem megveszik őket..."

Én itt most nem csak a klimatologusokra gondoltam, hanem gyógyszervegyészekre, orvosokra és az összes többi tudományágra is.

alöksz róz 2023.12.10. 22:39:49

@GyMasa: van újabb is azóta, a vírus.

alöksz róz 2023.12.10. 22:44:52

@ZorróAszter: jól beszélsz.
most pl aktuális téma, a legújabb trendnek (az állattenyésztés bűnös szerepe a globális felmelegedésben) megfelelően a húsfogyasztás egészségtelen mivoltáról készülnek sorban a "kutatások".

GyMasa 2023.12.11. 00:15:22

@alöksz róz:
Ő, az már nem a "legújabb", lett egy ukrajna, meg most egy Palesztína is.
(Bár, ugye ezek mind csak erősen limitált hatásúak (Ukrajnával csak Európát lehet ijesztgetni az orosz invázióval, Palesztínával meg csak a közel keletet...))

Tapi2021 2023.12.11. 11:44:30

@Boldeone2: "showbusiness szektor adománygyűjtéseinek 88%- a szintén a republikánusoknak megy...

Pont fordítva: a demokratáknak..."

Ami nem csoda, tekintettel arra, hogy kik a show business, Hollywood, a média... urai! Nem 88, hanem 99%-ban.

A ballib projekt mindig is az övék volt. (Már Marxtól kezdve.) Még úgy is, hogy egyébként - a biztonság és a hatalom kedvéért - ők szeretik minden oldalon a kulcspozíciókat elfoglalni.
Akár családon belül is az egyik "gyerek" ide, a másik oda áll. Így sosem buknak nagyot.

Tapi2021 2023.12.11. 11:48:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Halivúd liberális és zsidó. Aki ott nem alkalmazlpdik, annak nem terem semmi.

De ennek mi a következménye? Semmi az égvilágon."

Dehogy nem. Ez olyan hatalom, amivel szinte az egész világon mossák az agyakat.
Mi is az ő termékeiken nőttünk fel. Ahogy a fél vagy egész világ.

Tapi2021 2023.12.11. 11:52:06

@ZorróAszter: "Feltéve hogy létezik egyáltalán munkásosztály."

Nem létezik.

Tapi2021 2023.12.11. 11:56:56

@Gery87: "Amíg ezt a feudális, vérségi alapú, a vagyonra meg ebből fakadó kapcsolatokra, öröklésre alapuló elitkeltetősdit nem zúzzuk szét addig nem csináltunk érdemben semmit."

Már megint a benned élő dühös, frusztrált kommunista szól.

"A világ pedig belerokkan ezeknek a harácsolásába és telhetetlenségébe..."

A valóság az, hogy ilyen fejlődést, amiben most élünk, soha semmi más rendszer nem hozott, mint ez.

Tapi2021 2023.12.11. 12:06:45

@GyMasa: "Aztán a 2. VH túl nagy pusztítást okozott, szóval kellett találni valami mást, ez volt a hidegháború.
Aztán a 70-es évekre ugye a globális lehüléssel riogattak."

Hát persze. Szerinted a ukrán konfliktus, az oroszok éveken át tartó - ok nélküli - provokálása, vagy Kínáé... miről szól?!

Ugyanerről!!! Ellenség kell, félelem, higy pörögjön a business!!!! Új hideg és meleg háborúk. És meg is csinálják.

Ez történik most. Az egyébként totálisan értelmetlen és oktalan ukrán háborúnak ez ad értelmet! Csak ez.

Tapi2021 2023.12.11. 12:16:26

@Gery1987: "Észak-Európa klímájára a Nap aktivitásának három minimuma is hatással volt ebben az időszakban: a 70 évig tartó Maunder-minimum 1645–1715 között, a Spörer-minimum körülbelül 1415–1510 között, valamint a Dalton-minimum 1795–1820 között."

Előtte meg melegebb volt."

Hát ez az. Olykor durva klímaváltozások voltak, és köze nem volt az emberhez. Most vajon tényleg van? vagy csak el kell adni jó sok DRÁGA cuccot? Meg át kell állni a klímavédelemre, giga pénzeket eltapsolva. Pl. elektromos autókra... Lényegében egy elmélet miatt, ami vagy úgy van, vagy nem...

GyMasa 2023.12.11. 13:45:55

@Tapi2021:
Pont az a probléma, hogy semmi nem történik.
Nyáron mondom az öcsémnek, hoyg tudja-e, hogy pl. az óceánok műanyagszennyezésében az EU-USA-Japán-Dél Korea négyes, kevesebb, mint 1%-kal veszi ki a részét mégis fizetjük amindenféle adókat a probléma miatt?
Erre visszakérdezett, hogy "dehát, akko a probléma valós, ugye?"
Mire én megkérdeztem, hogy hány olyan akcióról hallott, hogy a tőlünk erre beszedett milliárdokból mondjuk egy Magyar/USA/Japán akció indult volna felszámolni a foltot?
NULLA...
És, ez az én bajom, hiszen MINDEN MÁS ilyen sötétzöld adóval is pontosan ez a helyzet.
Karbonadó?
Oh, persze, abból akarják a demokraták "kompenzálni a klímaváltozás legnagyobb veszteseit" (a.k.a. megvenni az inygen pénzzel a szavazataikat.) Pedig, pl, ha 5 éve, amikor elkezdtem mondani, hogy nem az akkumulátoros energiatárolássba kellene feleslegesen önteni a pénzt, hanem elkezdeni kiépíteni az EU-ban az eFuel kapacitást, senki még csak nem is értette, hogy miről beszélek.
De, ha akkor elkezdik, és csak évente 5% kapacitást építettek volna ki, ma kb 25-30%-on állnánk. Ez lenne az az olaj/gáz/VALÓDI zöld hidrogén, amit aaz EU-n belül tudnánk előállítani, és nem kellene sem az oroszoktól sem 10x annyiért az USA-tól beszerezni...

Gery87 2023.12.11. 13:47:19

@Tapi2021:

"Most vajon tényleg van? "

Hát csak logikusan belegondolva az hogy mindenféle gázokat eregetünk a légkörbe, meg hogy átformáljuk a környezetet úgy mint még soha senki akkor igen valamit biztos számít!
Tény hogy a növényzet pl hatással van a klímára.
Ebben meg elég nagy a hatásunk évezredek óta.

Gery87 2023.12.11. 13:48:32

@Tapi2021:

Már megint komcsizol:)
Tehát még mindig nem nem fogtál fel semmit, had ne reagáljak akkor érdemben:)

ZorróAszter 2023.12.12. 01:56:54

@Tapi2021:

"Nem létezik."

Muhahaha!!!

Így legyen ötösöm a lottón.

:o)

Tapi2021 2023.12.12. 10:11:35

@Gery87: Amíg tolod a tipikus komcsi dumát, én is komcsizok! :-)

Tapi2021 2023.12.12. 10:23:24

@ZorróAszter: Pedig így van. Ahány munkavállaló, annyi féle, és annyi féle különböző helyzet, pozíció... Ráadásul, egyszer fizikai, máskor adminisztratív stb. munkákat végez ugyanaz az ember. Ma már simán előfordul, hogy néhány évig szakmunkát csinálsz egy építkezésen vagy egy gyártósornál, aztán elmész mondjuk call centerbe, aztán egy irodába vagy biztosítási ügynöknek, ha közben tanul, lesz értelmiségi munkája... Stb.
Akkor milyen osztályba sorolnád?

Ezek semmilyen módon nem alkotnak egy egynemű osztályt.

Az osztályokat eleve Marx találta ki, hogy szembe lehessen állítani csoportokat.

Gery87 2023.12.12. 10:49:05

@Tapi2021:

Amíg nem érted mi a kommunizmus, ellenben mi az amit én mondok, addig nem tudlak komolyan venni ebben a témában:D

Gery87 2023.12.12. 10:50:56

@Tapi2021:

"Akkor milyen osztályba sorolnád?"

Munkásosztály, mivel alkalmazott és bérért dolgozik!

Látod, mondom én hogy nem érted a témát..

Tapi2021 2023.12.12. 11:16:24

@Gery87: Most jöjjek a kacsával, meg a hápogással...?

Sok kérdésünkre sem tudtad eddig elhatárolni a magad álláspontját a komcsi, balos, szoci... állásponttól.
Innen nézve pont ugyanazt fújod.

Sem ezt nem teszed tisztába, sem MŰKÖDŐ alternatívát nem mondtál még. Szintén sok felszólításunkra, kérésünkre.

Csak a szar a rendszer, zúzzuk szét, vegyük el mások vagyonát..., stb. megy.

Tapi2021 2023.12.12. 11:26:53

@Gery87: Ha így lenne, akkor az emberek 98%-a munkásosztály, mert bérért dolgozik. A vállalat igazgatója is, a tanár is, a színész is, sőt, a parlamenti képviselő és a miniszterek is...

Tehát akkor mindenki munkás és egy osztályba sorolható. A miniszter, az egyetemi tanár meg a szalagmunkás. (NEM.)

A marxi osztályokba sorolás egy tévedés, és teljesen önkényes, kitalált, mesterséges osztályokba sorolás.
Már akkor is így volt, amikor kitalálta az íróasztal mellett, ma meg már pláne.

Rendkívül sokszínű, helyzetükben és lényegükben is nagyon különböző embereket, munkavállalókat akar a "munkásosztályba" gyúrni (erőltetve), aki szerint ez egy egynemű csoport.

Gery87 2023.12.12. 21:12:14

@Tapi2021:

"Most jöjjek a kacsával, meg a hápogással...?"

Ne, mert azzal megint csak azt bizonyítod hogy éretlen vagy és leszarod amit mondok:)

"Sok kérdésünkre sem tudtad eddig elhatárolni a magad álláspontját a komcsi, balos, szoci... állásponttól."

?
A komcsi állásponttól teljesen világosan megtettem mindig.
A balos, meg szoci állásponttól meg miért kéne?:)

"Innen nézve pont ugyanazt fújod."

Hát onnan nézve ahol az embernek előregyártott paneljai vannak és a lényeg hogy komcsizni lehessen biztos:)

"Sem ezt nem teszed tisztába, sem MŰKÖDŐ alternatívát nem mondtál még. Szintén sok felszólításunkra, kérésünkre."

Folyamatosan mondom és folyamatosan nem érted és nem olvasod vagy leszarod vagy én nem tudom mi bajod van!

"Csak a szar a rendszer, zúzzuk szét, vegyük el mások vagyonát..., stb. megy."

Ezt már kifejtettem, részletesen, de mint mondtam, ez téged nem érdekel.
Mert nem akarod érteni!
Mert akkor nem tudnál komcsizni, mert az neked kell, imádod.....olyan jól esik....:)

"büdös mocsok rohadt komcsik"

Mondogassad csak, attól még nem lesz igazad.

Gery87 2023.12.12. 21:17:36

@Tapi2021:

Nos, többféleképpen megfoghatjuk mi a munkásosztály.
És igen az emberek 90% szellemi és fizikai munkát végez bérért!
Se vagyona nincs amiből megéljen, se termelőeszközei, gyára, vállalata melynek jövedelméből élhetne.
Tehát dolgozni kell, másnak, bérért.

Abban is igazad van hogy nem csak az osztály határozza meg az ember az egyén identitását!
Ez csak egy tényező, de talán a legfontosabb.
Ettől még a fogalom helyes és nem tévedés.
De kérdezz meg egy (nem marxista) közgazdászt is!

GyMasa 2023.12.12. 21:52:50

@Gery87:
Te, figyelj már!
Nem lehetséges az, hogy nem az van, hogy mindenki nem képes felfogni/megérteni, amit leírsz, hanem az, hogy értelmetlenségeket írkálsz?
Tudod, mint a vicc az autópályán szembe menőről...

Gery87 2023.12.12. 22:06:07

@GyMasa:

Nem, mivel nem én találtam ki és elég sokan értik és mások még vallják is!:)
Az hogy te nem érted/leszarod vagy nem értesz vele egyett, az oké.
De akkor mond azt.

Gery87 2023.12.12. 22:06:41

@GyMasa:

De te "felnőtt vagy" úgyhogy bizonyára igazad van.

GyMasa 2023.12.12. 23:01:55

@Gery87:
Látod, ezt sem érted...
Nem azt mondtam, hogy attól vagyok felnőtt, hogy igazam van, hanem attól, hogy tudom kezelni a dolgokat.
Nem attól lesz igazam, hogy felnőtt vagyok.

Gery87 2023.12.13. 02:11:31

@GyMasa:

Nem, nem tudod "kezelni a dolgokat" mert már a buzizásnál tartasz meg annál hogy kinek milyen a vélt házas élete amiatt amit mond és neked speciel nem tetszik:)

ZorróAszter 2023.12.13. 17:08:08

@Tapi2021:

"Pedig így van. Ahány munkavállaló, annyi féle, és annyi féle különböző helyzet, pozíció... Ráadásul, egyszer fizikai, máskor adminisztratív stb. munkákat végez ugyanaz az ember. " ...

Ezt a szöveget adja be a többi fidesznyik újságírónak, akik százával írták a cikkeket Trump megválasztása kapcsán az amerikai munkásosztályról.

"Az osztályokat eleve Marx találta ki, hogy szembe lehessen állítani csoportokat."

Ekkora tudatlanság ritka még a fidesznyikek között is. Már a francia arisztokrácia is osztályként nevezte meg magát, és a vele szembenálló polgárságot is jóval Marx előtt.

Magyarországon is.

Gery87 2023.12.13. 18:07:07

@ZorróAszter:

Érdekes ez a nagy "osztályellenesség".
Még a fasiszták is beszéltek osztályokról, csak az osztályharc szükségét tagadták, mondván a nemzet nagyobb identitásképző erő annak kell alávetni magát a munkásnak meg mindenkinek.

GyMasa 2023.12.13. 18:32:14

@Gery87:
Ezt nem neked írtam.
Szóval, akinek nem inge...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása