magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Makacs mítosz

Modern makacs ballib mítosz: itt a mindig felületes Konok adja elő.

A mítosz szerint: ha nem lett volna rendszerváltozás, akkor ma Orbán lenne az MSZMP KB első titkára.

Teljesen történelmietlen feltételezés. A Kádár-rendszer elitkiválasztó mechanizmusa ugyanis leginkább 2-féle volt: a párton belüli szervezetben az előremenetel, lásd városi, majd megyei vezetőség, majd onnan a legfelsőbb vezetés, s még a KISZ apparátusa.

Tulajdonképpen ez volt az egész szovjet blokkban a normál előremenetel útja. A nagy példa., a Szovjetunió esete is ez volt. Az összes posztsztálini szovjet vezér karrierje így ment:

  • Hruscsov - 1935 megyei párttitkár, 1936 KB-tag, 1938 köztársasági párttitkár, 1939 PB-tag, 1953: első titkár,
  • Brezsnyev: 1946 megyei párttitkár, 1950 köztársasági párttitkár, 1952 KB-tag, 1957 PB-tag, 1964: főtitkár,
  • Andropov: 1940 köztársasági Komszomol-titkár, 1957 KB-osztályvezető, 1961 KB-tag, 1962 KB-titkár, 1967 PB-tag, 1982 főtitkár,
  • Csernyenko: 1945 megyei párttitkár, 1956 KB-osztályvezető, 1960 KB-tag, 1976 KB-titkár, 1978: PB-tag, 1984 főtitkár,
  • Gorbacsov: 1970 megyei párttitkár, 1971 KB-tag, 1978 KB-titkár, 1980: PB-tag, 1985 főtitkár,

S Magyarországon ugyanez volt: Kádár utódja, Grósz Károly pl. megyei pártvezetőből emelkedett ki az országos vezetés tagjává.

Ami biztos: aki se nem futott be KISZ-karriert, se pártkarriert, az nem volt esélyes. Olyan meg végképp nem, aki a KISZ ellenében alakított szervezetet.

Egyébként amikor Gyurcsány lett a kormányfő 2004-ben, volt egy hasonló, csak "jobbos" vicc: "Ha nem lett volna rendszerváltozás, most ki lenne az ország vezetője?" - "Gyurcsány Ferenc", ami bár közelebb áll a valósághoz, mégse valószínű, a kommunista rendszer szokásai miatt szinte kizárható, hogy egy pártfunkcionárius 43 évesen fel tudott volna érni a csúcsra.

164 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10018281653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yorg 2023.12.18. 06:39:44

És ez a tag történész... Egyébként félig még Jelcin is beleillik a fenti sorba.

Yorg 2023.12.18. 08:22:00

Másik kedvencem: a mai ellenzék ugyanazt a szerepet tölti be, mint a Kádár-rendszerben a Hazafias Népfront.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 08:52:44

@Yorg:

Igen, ez az egyik rögeszméje: hogy lehetett szavazni vagy az MSZMP-re vagy a HNF-ra. Pedig nem igaz.

2023.12.18. 09:47:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az mszmp úgy épült fel, hogy a baloldala volt a szot, a jobboldala a hazafias népfront. annak is volt egy országos tanácsa, mint a szakszervezeteknek. és a baloldal ifjúsági szervezete volt a kisz. és jobboldalé az mhsz. és volt a központi bizottság, amelyik a különféle kiemelt társadalmi szervezetek képviselőit tömörítette. és volt a politikai bizottság, amelyik valójában a legfőbb döntéshozó testület volt. és az adta a hivatalos ideológiát.

2023.12.18. 09:59:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
85 után több jelöltre lehetett szavazni. és azok szakszervezeti és népfrontos vonalon érkezhettek. és a szakszervezetet támogatta a kisz, ide tartozott a hírszerzés, a kémelhárítás. egy nyugatos külügyi vonal volt. ez volt az mszmp baloldala. ebből lett az mszp és ehhez kötődött az szdsz.

hanem a hazatias népfonthoz tarozott a belső elhárítás. az mhsz. és a katonai elhárítás. ha valaki egyetemre jelentkezett, akkor behívták katonának és az egyetemisták egy részét beszervezték. a papokkal együtt. és ez tartott a népfronthoz. az volt az mszmp jobboldala. pozsgay és szűrös. ebből lett az mdf és ehhez kapcsolódott a kdnp és az fkgp.

a fidesz ebben nem vett részt, vagy ingadozott. ezt nem tudjuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 10:25:04

@cvsvrs:

"85 után több jelöltre lehetett szavazni"

S mindegyik a HNF jelöltje volt.

Az csak terv volt, hogy lehessen nem-HNF jelölt is. Ez az 1989 eleji reformterve volt Grószéknak, de már elsodorta a tervet a kerekasztal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 10:33:21

@cvsvrs:

Az MSZMP-nek nem voltak oldalai, egységes leninista párt volt, tilos volt a frakciózás.

Ténylegesen persze voltak részek, de nem nyíltan soha. Volt:
- hagyományos marxista vonal, a "munkásellenzék", mely nem akart reformokat, azokat a kapitalizmus visszállításának tekintette,
- volt technokrata vonal, mely a kapitalizmus lassú visszaállítását akarta,
- volt reformkomcsi vonal, mely amolyan kínai típusú változást akart,
- s volt stabilitás vonal, mely azt mondta, minden úgy jó, ahogy van.

A hagyományos marxista vonal megsemmisült Grósz hatalomra ketülésével, ellene mindenki egyesült.

A stabilitás vonal okafogyottá lett Kádár leváltásával és Gorbacsov megjelenésével.

A reformkomcsik nem tudtak soha erőre emelkedni, hiába volt fő emberük Grósz. Ugyanis ide tartozott Pozsgay, akj utálta Grószt, s eleve nem volt közös látásuk: Grósz nem volt nacionalista, míg Pozsgay igen.

Grósz kiszorítása után maradt Pozsgay.

Majd a technkraták Pozsgayt is kiszorították. Az MSZP egyértelműen a technokraták dominákták az első pillanattól.

_Neville 2023.12.18. 10:41:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A nemzetieket is a reformkomcsik közé sorolod? Érdekes, mert a többségük előbb-utóbb a jobboldalon kötött ki, már ha politikában maradt.

2023.12.18. 10:51:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
85 után már aligha se volt marxista-leninista párt. már csak azért se, mert a szovjetunió se volt az. debrecenben a régi agitpropos sikula elvtársat érdemei elismerére mellett nyugdíjazták. és ács elvtárs azt mondta, hogy egy új üzletközpontot kell építeni a dolgozó néptömegeknek, hogy ne járjanak ki bécsbe. és azt mondták, hogy annak neve legyen "udvarház".

például egy ma is létező cukrászda írja a honlapján ezt a nyitás történetéről.
"1980-ban pedig megjelent egy felhívás a helyi újságban, miszerint megkezdik a debreceni Kálvin Tér kiépítését. Az udvarházba többek között cukrászdát is terveztek, így feleségemmel elhatároztuk, hogy megvesszük az egyik üzletet és megnyitjuk saját cukrászatunkat."

ács eltvárs azt mondta, hogy az udvarház felső szintje legyenszálloda. azért, abból befolyó nyugatnémet márkát (amit a hortobágyra érkező német turisták hoztak) már megtarthatták, és annak bevételéből megnyílt a junior áruház, ami levis és wrangler cuccokat árult megfizethető áron. leszerződtek a quelle üzletlánccal. és a saját márkás privileg termékeiket lehetett vásárolni. a quelle magyarország hivatalos létrejötte előtt. nem kellett beszolgáltatni a márkát a fővárosnak. hanem ott maradhatott a cégeknél.

apám a medicor-ban dolgozott. és 100%-ban az nszk piacára dolgoztak. és a gmk megtarthatta a márkát. nem lehetett kiosztani a dolgozóknak. abból samsung termékeket rendeltek. a 80-as évek végén.

és mivel a termelés vidéken volt, és a termelő válallatok megtarthatták a nyeresésgüket, felvásárolhatták a veszteséges üzleteket ezért ez padlóra küldte budaestet. a külkeres pénze az exportra termelő iparvállalatnál maradt. és a debreceni medicor közvetlen felhívta a tütlingeni partnerét. és volt márkájuk. ebből lett egy tragédia. mert a medicor kirándulni ment ausztriába. és az autóbusz belezuhant egy szakadékba. 15 ember meghalt.
scontent.fbud7-3.fna.fbcdn.net/v/t1.18169-9/12963380_1300836739933769_459919467725418397_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=c2f564&_nc_ohc=b725GYqnJyMAX-0n2yf&_nc_ht=scontent.fbud7-3.fna&oh=00_AfArXoqDOig8A3bxA-s4uBgxAPS7FHDCxUpdvba9e0rnCg&oe=65A7918C
1983-ban hogy a francba mehetett egy szocialista vállalat kirándulni ausztriába?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 11:08:41

@_Neville:

Persze, hiszen ők nem akartak nyugati rendszert.

A jobboldalra akkor kerültek, amikor a jobboldal erősen megváltozott.

Gondold át Pozsgay és a Fidesz viszonyát! Esküdt ellenségek voltak 1990-ben, majd haverok a végén, 15 évvel később. Ki változott? Nem Pozsgay, hanem a Fidesz.

2023.12.18. 11:13:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
például ez egy 1988-as felvétel. friderikusz "spontán" felhívja grósz károlyt telefonon.
www.youtube.com/watch?v=M7HmGLP2WMw
a debreceni művelődési központban tartanak előadásokat. a felvétel nem a magyar televízióé, hanem a helyi városi tévé. és friderikusz magán produceri irodája talk show-kat szervez nyíregyházán és debrecenben. és aztán ezt eladják a pécsi városi tévének is. illetve az abból szerveződő produceri irodáknak. mert azok maguk gazdálkodnak.

a debreceni városi tévé vezetője a rabbi öccse lesz. egyébként a szórakoztató műsorokat gyárt fridi mellett a klubrádiós zentay péter elemzi a világpolitikát. és fridi "énekelt" a műsor végén. "ez volt a talk show. a friderikusz show. amelyben minden van, jókedv és szenzázció. némi szemtelenség, de főleg sok jó gondolat, amire a közönség most telt házzal szavaz". ez volt egy kis dallammal. teljesen abszurd volt. a közönség azonban szerette, mert bepillantást nyerhettek a politikai kulisszatitkai közé. úgy, hogy ebben volt egy rakás bulvár. a produceri iroda kibérelte a művelődési központ színháztermék, eladta a jegyet, aztán a műsor felvételét leadta a városi tévé, az volt az ingyenes promóció, ezt tovább adták városi tévéknek, akik reklámokat adtak. és mindez a 80-as évek végén, úgy, hogy kábelhálózaton fogható a sky channel, a super channel és a music television.

és a rendszerváltás az, hogy jön csurka és azt mondja, hogy "ezek a zsidók". valóban zsidók, meg buzik, egy részük. de egyébként ezek az emberek kihasználták a lehetőségeket. el kezdték a kereskedelmi televíziózást. ez van annyira legitim, mint a jobber média. pálfy g, stefka, kondor katalinék is spiclik voltak. kondor katalin is népszerű volt. még azt is elfogadom, hogy többségük különösebben nem ártott senkinek se.

de azt, hogy az mszmp csak a baloldalhoz kötődött abszurd. 1990. januárjától aczél endre helyett pálfy g a híradó és a hét főszerkesztője. mert hogy a "ballib" az mtv plusz kísérleti kereskedelmi adását szerveze. és úgy jött létre a nap tévé.

2023.12.18. 11:22:29

az dönti el az első "szabad" választást, hogy a médiában mszmp "jobbszárnya" uralja az egyest, és a "balszárnya" a kettest. ezért nyer az mdf. mert három hőnapig övék a fél nyolcas híradó. és az első hír, hogy mit mondott az mdf. és ezzel nagyon egyetért a többi párt is. különösen a kdnp és az fkgp. így szerkeszti meg az mszmp-s pálfy gé. pozsgay imre államminisztersége idején. és a naptévében van az mszmp balszárnya. az szdsz és akkor még oldalukon a fidesz.

Yorg 2023.12.18. 11:53:22

@cvsvrs: A te imádott 1988-as "reformszocializmusod" egy átmeneti, nem egyensúlyi állapot volt. Lehetett volna jobb a rendszerváltás, ez tény, de '88-at semmiképp se lehetett volna konzerválni.

ZorróAszter 2023.12.18. 12:00:03

Én azt, hogy ha nincs rendszerváltás, akkor kb. akkorban olvashattuk volna a Népszabadságban, hogy "A politikai bizottság tagjai sorába kooptálta Orbán Viktor elvtársat, a Baranya Megyei MSZMP Pártszervezet első titkárát", legalább tíz éve mondtam.

Akkor szerintem más még nem mondta.

Gery87 2023.12.18. 12:00:58

Azt mondod hogy "történelmietlen" majd a későbbi történések alapján vezeted le hogy miért nem lehetséges.
Az Orbánról meg Gyurcsányról szóló ilyen spekulációk alapja hogy ha itt nem változik a helyzet a 80-as években, akkor ők ketten valószínűleg...
"ugyanúgy politikai pályára mennek, mert mindegyik törtető, hatalmat és befolyást akaró gerinctelen féreg fasz volt már akkor is....különösebb elvek nélkül.
tehát nekik mindegy mi a rendszer, opportunisták".
Ez az egész dolog lényege.

"a kommunista rendszer szokásai miatt szinte kizárható, hogy egy pártfunkcionárius 43 évesen fel tudott volna érni a csúcsra."

Jó, akkor 2014-ben! Így jobb? istenem....
Nem arról szólt a vicc hogy hány éves, és az ő korában lehet e...

Gery87 2023.12.18. 12:03:26

@Yorg: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek a cinikus ellenzéken élcelődő mondásnak az az alapja, hogy azt hozza párhuzamba, mennyire "nincs értelme külön néven futtatni valamit a kormánypárttól, az végtére is az ő érdekeit szolgálja."

Gery87 2023.12.18. 12:05:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az csak terv volt, hogy lehessen nem-HNF jelölt is. Ez az 1989 eleji reformterve volt Grószéknak, de már elsodorta a tervet a kerekasztal."

Vagyis olyan értelmetlen műellenzéket akart, mint most "a NER-ben tart fenn az Orbán":D
Összeérnek itt a dolgok:)

2023.12.18. 12:17:04

@Yorg:
a vegyes gazdasági rendszert az amerikaiak nem fogadták el.

de ez elvben egy működőképes modell. a mai napig. győrben az audi hungária egy német-magyar vegyesvállalat. és az audi egy inglostadt központú nyrt. és van győri széhelyű rába zrt. dolgozói részvényekkel. a győri hungarocamion járműveit kibérelhetik a sofőrök. és úgy szállítmányoznak külföldre. a járműpark közösségi tulajdonban van. azt a dolgozók lényegében közhasznú módon lízingelik. és ha többet szállítanak, akkor magasabb bérhez jutnak. teljesítménybérezés van. és verseny. mert az 1. számú telephely versenyez a 2. számúval. a sofőr eldönti, hogy hogy mégis melyik szervizelje a kamiont. illetve minden egyes privát nyereséget termel úgy, hogy ennek alapja közösségi tulajdon.

értem, hogy lehet úgy is, hogy a kamion sofőrök készítsenek egy üzleti tervet. és menjenek be az unicredit bankba, hogy ők vennének kamiont. az a kapitalizmus. a reform ezt is megengedte volna. csak azt mondták, hogy a kiindulási alap maradjon szocialista. maradjon meg egy közhasznú hungarocamion.

és a rendszerváltó pártok beleértve a fideszt a mai napig azt mondják, hogy ezt nem lehet. mert ez ki van próbálva, hogy ez nem működik. negyven éven át. négy éven át volt részlegesen kipróbálva. azért kellett gyorsan rendszert váltani, mert hogy működött. a rendszer a reformok következtében nem omlott össze. hanem szánt szándékkal kellett lerombolni. ami a rendszerváltás.

Yorg 2023.12.18. 12:17:52

@Gery87: Nem, Puzsér tényleg azt hiszi, hogy a Kádár-rendszerben lehetett választani az MSZMP és A HFN között. Teljesen megkattant a srác. Élő adásban mandalákat rajzolgat. Elképesztő. Kár, mert régebben én is csíptem.

Yorg 2023.12.18. 12:20:02

@Gery87: Az ellenzéket kurvára nem Orbán tartja fenn. Inkább az amerikai követség környékén nézelődj, ha a főszponzort keresed.

Yorg 2023.12.18. 12:23:02

@cvsvrs: "a vegyes gazdasági rendszert az amerikaiak nem fogadták el."

Meg a választók se: Thürmer 180 964 szavazatot kapott, ami 3,68%-nak felel meg.

Yorg 2023.12.18. 12:27:05

@cvsvrs: Álomvilágban élsz. Az egyáltalán nem érdekel, hogy rajtad kívül SENKI se gondolja így?

2023.12.18. 12:27:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
tamás gáspár miklós de facto a hazafias népfront jelöltje volt?

a hazafias népfront szervezte a választást. az olyan volt, ami most az ovb. és mellette az mszmp egyik politikai irányát vitte. amiből lett a rendszerváltás után a "jobboldal". pozsgay, szűrös és társaik. az mdf úgy jön létre, hogy a szovjet csapatkivonást ők tudják meg a legkorábban. nem hivatalosan lehetett tudni errefelé legalább is. mert az 87 nyarán kezdődik az atomtöltetek horodására alkalmas repülőgép ezred debrecenben a mikepércsi út mellett állomásozik. és a tisztek feleségei járnak a barátság ábécébe húst venni, a tisztek a kereskestelepi fürdő kocsmájába inni. és az a reform, hogy a kabai téesz a hun utca sarkán, a laktanya akkori főbejáratánál nyit egy húsboltot egy talponállóval

hivatalosan azt mondják, hogy a repülőezred hadgyakoratai túlságosan hangosak voltak. a lakossági panaszokat megtárgyalta a pártbizottság. és ezért kezdik el a kivonulást.

Nevem senki. 2023.12.18. 12:27:52

Akárhányszor meglátom ezt a faszit, egy aluljáróban tudnám elképzelni ahogy a saját hugyában fetrengve csövezik.

2023.12.18. 12:29:29

@Yorg:
ez nem álomvilág. így épült, így műkdödött mondjuk a hungaroring. az eredetileg egy brit-magyar vegyesvállalat.

Yorg 2023.12.18. 12:37:58

@cvsvrs: A Hungaroring Zrt. 100 %-os állami tulajdon jelenleg. Ezek szerint Orbán "reformszocialistább" még a "reformszocialistáknál" is. Akkor mi is a bajod vele? A pálya meg egy kalap szar. Miki egér pályának csúfolják az ilyet a pilóták, mert alig van benne nagy görbületű rész, pont mint Miki egér fejében. Egy jobb gokart-pálya szintjét nem üti meg. Ennyit tudott az imádott "reformszocializmusod".

Gery87 2023.12.18. 12:39:25

@Yorg:

Puzsér sose volt jó történelemből, hiába diplomás történész, ezt régebben is látni lehetett, talán nem véletlen hogy nem ebből él:)
Viszont amiből él az a közéleti felkent megmondóemberkedés, ami meg eltűri az ilyesmit....

Gery87 2023.12.18. 12:41:36

@Yorg:

Orbánnak is érdeke egy ilyen gyenge és balfasz ellenzék.
Amíg ezek vannak alternatívának a NER helyett, addig Orbán hatalma nincs veszélyben.
A feladat annyi a részéről hogy ne erősödjön meg helyettük valami jobb.
Ebben Puzsérnak igaza van.

Yorg 2023.12.18. 12:47:00

@cvsvrs: Nem, ő az SZDSZ jelöltje volt, akkor már a csúnya többpártrendszer be lett vezetve, az imádott " reformszocializmusodnak már vége volt, mint a botnak.

Yorg 2023.12.18. 12:52:35

@Gery87: "Orbánnak is érdeke egy ilyen gyenge és balfasz ellenzék."

De nem ő tartja fenn, hanem az amerikai nagykövetség. Nagyon nem ugyanaz. És Orbánnak is érdeke egy normális ellenzék, ami nem terjeszt hazugságokat rólunk a nagyvilágban, de az meg az USA-nak nem érdeke.

Yorg 2023.12.18. 13:05:13

@Gery87: És ilyenkor miért nincs senki a környezetében, aki szólna, hogy Robi, hülyeségeket beszélsz? Ez FAM-ot is minősíti. Most a legújabb vesszőparipája, hogy a konzervatív, meg a reakciós, az két külön dolog. Az előbbi jó, az utóbbi rossz. Lassan fizikai fájdalmat okoz nekem a hallgatása.

2023.12.18. 13:05:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
grósz, német miklós, pozsgay imre és nyers rezső az mszmp utolsó vezetői. németh miklós köreiből lesz az szdsz. németh mikike minnesota állam st. paul városában tanul akkoriban. az mdf pozsgay imre bábáskodásával jön létre. és az mszp első elnöke nyers rezső.

és egyik se a késő kádár korban bevezett reformszocalizmust akarják továbbvinni. hogy maradjon meg a szövetkezeti rendszer és mellette háztáji birtokok, vagy legyen gmk rendszer. kivétel talán grósz, mert ő még vegyesvállalatokat akar. de ő azt gondolja, hogy keményvonalasnak kell maradni. kb. olyasmit akar, amit kína megvalósított.

a többi elsöpri. mert azt mondják, hogy teljes körű privatizációra van szükség. vegytiszta kapitalizmusra. csak az a kérdés, hogy a "sokkterápiát" ki hajtsa végre. és ebbe belebukik antall. és utána horn gyula (jóléti rendszerváltást igérve, sokkterápiát alkalmazva bokros lajossal). úgy jut hatalomba az első orbán kormány. csak azt legyőzi medgyessy péter (jóléti rendszerváltást igérve, aztán azt megpuccsolja gyurcsány bajnaival és "sokkterápiát" alkalmazva.)

és a neolib "sokkterápia" helyébe kerül az illiberális gazdasági modell. és te azt mondod, hogy ez nem fog elbukni. szerintem meg de. nyilvánvaló, hogy ez az mszmp jobboldala. akik a régi szovjet propagandát mondják az új világrendről.

partiya lenina/putina - sila narodnaya / nas k torzhestvu kommunizma vedyot!

csak a kommunizmus vezető ereje a hazafias népfront, a nemzet bolsevista erők, ők a "jobbkonzik", és ez szemben áll anemzetközi mensevik mozgalommal. ami a "ballib". az mszmp utódpártjai, a bm főcsoportfőnökségeinek utódvédharca.

és magyarroszágon egyik modell se lesz tartható. az orbánizmus is nevetséges. a fideszben is tudják, hogy menekíteni kell a pénzt. azt mondják, hogy azért tartják orbánt, hogy elvigye a balhét. a fidesz körei mészáros lőrinceznek. hogy lölő bukjon. és ők kacsingatnak gyurcsány felé. és azt mondják, hogy nem is annyira rossz.

orbánra ez a formálódó "nagykoalíció" veszélyes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 13:11:07

@cvsvrs:

"a hazafias népfront szervezte a választást. az olyan volt, ami most az ovb"

Nem volt olyan.

Az OVB nem jelöl senkit, az egy állami szerv a választások lebonyolítására.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 13:15:57

@Gery87:

Nem, valdói ellenzéket akart.

Próbált nyitni a rendszeren.

Azaz ne csak a HNF jelölhessen, hanem bárki más is. S ne legyenek többé kamu jelölőgyűlések.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 13:17:12

@Gery87:

Ezen az alapon mindenki aki nem akar forradalmat, az a "rendszer része". De mi ezzel a baj?

GyMasa 2023.12.18. 13:17:29

@Gery87:
ELég neki Gyurcsányt reflektorfényben tartani.
Aki az ő idejében nézegette a fizetési papírját, az pontosan tudja, miről beszélek.
(Aki meg a "minimálbér+a többi zsebbe" kondíciót választotta, és mondjuk beteg lett, vagy közben nyugdíjba ment, az is tudja)

GyMasa 2023.12.18. 13:18:56

@Yorg:
Hát, igen... Róbert nagyon rossz irányba tolódott.
Régebben szórakoztató is volt, de mára a totális orbánfóbia maradt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 13:18:56

@Gery87:

Orbán politikai pályára ment, a rendszer ELLENÉBEN. Érzed ennek lényegét?

Hogyan képzeled? Nincs rendszerváltozás, Zorbán feloszlatja a Fideszt, ismét belép a KISZ-be, majd karriert épít ott?

2023.12.18. 13:19:37

@Yorg:
azt a pályát bernie ecclestone emberei tervezték ilyenre. az egy brit-magyar vegyesvállalatként indult.

Yorg 2023.12.18. 13:26:10

@Gery87: Nem történész, hanem történelem-magyar szakos tanár diplomája van. Hogy mi lenne jobb, az, ami most van, vagy ha tanítana, az egy nehéz kérdés.

Yorg 2023.12.18. 13:27:49

@cvsvrs: "azt a pályát bernie ecclestone emberei tervezték ilyenre."

Nem: "Hungaroring

Adatok
Hely Magyarország, Mogyoród
Épült 1986
Tervező Papp István, Gulácsi Ferenc"

hu.wikipedia.org/wiki/Hungaroring

2023.12.18. 13:36:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a rendszerváltók a kádár rendszer ellenében működtek. csakhogy az mszmp kapcsolt részeként. stumpf istván ül a vasárnapi ebédnél a belügyminiszter apósánál és eszik a húslevest. és "meg akarják buktatni a rendszert". és létrehozzák a bibó szakkollégiumot. de ők az mszmp-hez kötődnek. a belügyminiszter beházasott családtagja. mintha most pintér sándor lányának férje létrehozná egy intézetet és meg akarná dönteni az öreg orbán hatalmát. ha lenne ilyen, akkor az a ner egyenes folytatása lenne.

2023.12.18. 13:39:04

@Yorg:
a pálya fele részben bernie ecclestone tulajdona. szerinted nem szóltak bele, hogyan is épüljön. a korabeli sajtóban áradoztak róla, hogy milyen technikás pálya.

Yorg 2023.12.18. 13:39:44

@cvsvrs: "és egyik se a késő kádár korban bevezett reformszocalizmust akarják továbbvinni"

Thürmer meg Berecz azt akarta. A nép nem akarta azt. A választási eredményüket betettem az előbb.

2023.12.18. 13:44:27

@Yorg:
az állami aszfaltútépítő volt a kivitelező. szerinted bernie ecclestone nem olyan pályát akart, amilyet akart? ő volt a forma 1 tulajdonosa. elsődlegesen ő döntötte el, hogy ki, hol és mikor és milyen versenyt rendezzel a forma 1 égisze alatt.. és azt mondta, hogy a magyar állami aszfaltútépítő csináljon olyat, amilyet akar. ami részben az ő saját pályája.

2023.12.18. 13:50:13

@Yorg:
thürmer is azt mondta, hogy a szocializmus reformálhatatlan, ezért vissza kell térni a régi típusú szovjet kommunista rendszerhez. a direkt pártirányítás alatt működő vállalatokhoz.

Yorg 2023.12.18. 14:05:41

@cvsvrs: "a pálya fele részben bernie ecclestone tulajdona. szerinted nem szóltak bele, hogyan is épüljön."

Soha nem volt egy pályában se tulajdoni része Bernienek, a Hungaroringben sem. Ő a FOCA nevű szervezet vezetője volt, ami értékesítette a televíziós közvetítési jogokat. Mivel az hozta az igazán nagy pénzt, nem a jegyeladások, ezért volt ő a Forma-1 atyaúristene. Ő leszarta, hogy milyen a pálya, tudta, hogy önmagában az a reklámszöveg, hogy "az első Forma-1-es futam a vasfüggöny mögött" elég, hogy odaszögezze a nézőket a képernyők elé, tőle egy lavórban is megrendezhették volna.

Ha egyszer szeretnél tanulni is valamit, a sok hülyeség fosása helyett, akkor ajánlom ezt az interjút:

"Jártak valamilyen tanulmányúton?

Hát ez az! Egyetlen Forma-1-es pályát sem láttunk előtte. Az Uvatervben nagyon szerettük az F1-et. Kint is volt a falon egy tábla, hogy melyik futamot ki nyerte, kik voltak a dobogósok, de még ezt sem mindig sikerült kitöltenünk, mert a magyar sajtó annyira elhallgatta az egészet, hogy néha csak az első helyezettet tudtuk, a másodikat-harmadikat nem. Amikor kiderült, hogy lesz nálunk Forma-1, az nekünk hatalmas dolog volt. Gokartpályát terveztünk előtte is, utána is. Abban volt rutinunk, bár végül egyik sem épült meg.

...

Ezek szerint sokat kellett improvizálni...

Mindent! Segítség volt, hogy Ecclestone egyszer kihívott minket Londonba. Mondtuk neki, hogy szeretnénk látni egy pályát, de ő azt felelte, egyet sem nézhetünk meg. Vendégül lát minket, bármit tehetünk, azt ő fizeti, de pályákra nem mehetünk el, mert akkor arra fogunk hivatkozni, hogy ez vagy az Silverstone-ban is így néz ki... Azt mondta, hogy mindent a saját kútfejünkből kell csinálnunk. Kivétel nélkül minden tetszett neki, csak két-három javaslatot tett. Ennek nagyjából az egyik felét teljesítettük, a másik fele nagyon nem volt ésszerű."

gphirek.origo.hu/f1/20150803-f1-a-hungaroring-vonalvezeteset-ecclestone-rajzolta-le-egy-szalvetara-hat-nem-interju-papp.html

"a korabeli sajtóban áradoztak róla, hogy milyen technikás pálya."

Mert a sajtót arról ismerjük, különösen a korabelit, hogy mindig az igazat, csak az igazat, a színtiszta igazat írják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 14:08:35

@cvsvrs:

Orbánnak sokkal erősebb támogatója volt, mint Stumpf apósa. Az amerikai nagykövet és Soros.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 14:10:02

@ZorróAszter:

Azaz Zorbán feloszlatta volna a Fideszt, majd visszalépett volna a KISZ-be?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 14:11:31

@cvsvrs:

A döntő az volt, hpgy az emberek nem akartak kommunizmust, de radikális váltást se. Ezért nyert az MDF.

Yorg 2023.12.18. 14:11:53

@cvsvrs: "a fideszben is tudják, hogy menekíteni kell a pénzt. azt mondják, hogy azért tartják orbánt, hogy elvigye a balhét. a fidesz körei mészáros lőrinceznek. hogy lölő bukjon. és ők kacsingatnak gyurcsány felé. és azt mondják, hogy nem is annyira rossz."

Mondtam már, hogy ne vedd komolyan a Kókával üzletelő szerencselovag haverjaid badarságait.

Yorg 2023.12.18. 14:21:38

@GyMasa: Orbán Botkát akarta ellenfélnek, de őt a saját oldala villámgyorsan kinyírta.

Yorg 2023.12.18. 14:28:00

@GyMasa: A főpolgármester-választási kudarc törte meg. Azt azóta se tudta feldolgozni.

2023.12.18. 14:33:15

@Yorg:
a lacira gonolsz? ezt nem a laciék mondják. l-lel kezdődik a neve.

2023.12.18. 14:35:21

@Yorg:
a fideszen belül puccsolják meg orbánt. (nyilván nem vagyok benne. mert akkor nem írnám le.) egy kör a fideszen belül vált érdekeltté, hogy orbánnal vigyék el a balhét. akik lölőznek. az is a fidesz. és nem kóka barátai.

Yorg 2023.12.18. 14:40:24

@cvsvrs: Nem volt semmilyen brit-magyar vegyesvállalat:

"A pálya építésére és a Magyar Nagydíj lebonyolítására gazdasági társaság (GT) alakult a Magyar Autóklub, az Aszfaltútépítő Vállalat, a Cooptourist, az IBUSZ és a Volán-TEFU részvételével, a társulás állami hitelt is kapott."

www.origo.hu/sport/loero/20200907-f1-magyar-nagydij-szerzodes-alairasanak-35-evforduloja.html

2023.12.18. 14:40:28

és több l betűs is van. aki nem hord szemellenzőt látja, hogy a fideszen belül sokan felismerték, hogy orbán külpolitikai irányvonala nem lesz tartható. és megindult a hatalmi harc. (és egyik olodalán se állok).

2023.12.18. 14:42:01

@Yorg:
dehogy nem volt. a rendezés nyereségéből ecclestone is részesült. és amíg a forma 1 nyereség volt addig ecclestone is tulajdonos volt. és amikor veszteséges, akkor eladta az államnak. szerinted mit meg vett az állam?

Yorg 2023.12.18. 14:44:28

@cvsvrs: Nem kéne minden kocsmai pletykát komolyan venni. Pesty László lölözött egy darabig, aztán hirtelen elhallgatott. Nem lesz itt semmilyen puccs. Ilyen választási eredményekkel, amiket zsinórban hoz Orbán, nem is lehet.

2023.12.18. 14:56:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
1990. januárjától már nem aczél endre, hanem pálffy g istván szerkeszti a híradót és a hét című heti elemző műsort. és az lényegében mdf propaganda. az mdf a "nyugodt erő". mindezt pozsgay imre jóvoltából. aki abban gondolkodik, hogy egy mdf-mszp koalíciót őt választja köztársasági elnöknek. (és akkor még az szdsz-fidesz áll a másik oldalon. övéké a kettes).

pozsgay lényegében szűrös helyére akart beülni. ez a rendszerváltás része. ha ez nem az mszmp jobbszárnya, akkor mégis micsoda? pozsgay tanítot debrecenben. elmondta a rendszerváltást az ő nézőpontjából. meg akarták puccsolni kádárt, illetve meg is puccsolták, azzal hogy 56 népfelkelés volt. pozsgay a lenin intézetben volt fiatal. mégse ő ölette meg nagy imrét. hanem egy megtévedt fiatal volt, aki a helyes útra tért.

és azt mondja, hogy a szocializmus reformálhatatlan. pozsgay is azt mondja, hpgy át kell térni egy vegytiszta kapitalista rendszerre. nem egy párt kell több jelölttel, hanem nyugati típusú többpártrendszer, stb.

2023.12.18. 14:57:45

@Yorg:
nem azt állítom, hogy orbánt biztosan meg fogják puccsolni. hanem azt, hogy meg akarják. és a fideszen belül. és nem kóka jános.

Yorg 2023.12.18. 15:02:46

@cvsvrs: Ecclestone a televíziós közvetítések jogdíjaiból részesült. Az állam a Hungaroring Zrt kisebbségi tulajdonrészét vette meg nem tudom kitől, de nem Bernietől. És a "reformszocializmusban" 100 % állami tulajdonban volt a pálya, nem volt semmilyen brit-magyar vegyesvállalat.

Yorg 2023.12.18. 15:03:40

@cvsvrs: Mi lenne ennek a puccsnak a konkrét mechanizmusa?

2023.12.18. 15:04:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az emberek jóléti rendszerváltást akarat. azt, hogy a szocialista "vívmányokat" megtartva jobban éljenek.

nem akartak szovjet típusú kommunizmust, de nem akartak amerikanizált kapitalizmust se, illetve ennek csak a jóléti elemeit. amihez egy államnak nettő tőkeexportőrnek kell lennie (ez jellemző a nyugat-európára), vagy uralni kell a globális pénzpiacot és részben világkereskedelmet (ez az usa politikája).

2023.12.18. 15:06:46

@Yorg:
a pálya kisebbségi tulajdona és jogdíj egésze kié volt? nem az államé, hanem kié? azt bernie átengedte a mikulásnak?

Yorg 2023.12.18. 15:13:52

@cvsvrs: "thürmer is azt mondta, hogy a szocializmus reformálhatatlan, ezért vissza kell térni a régi típusú szovjet kommunista rendszerhez."

Ez csak a te fantáziálásod, nem mondott ilyet. Ő a grószi vonalat, az imádott "reformszocializmusodat" akarta tovább vinni. A választási eredményt betettem róla, hogy hányan akarták ezt 1990-ben.

Yorg 2023.12.18. 15:16:17

@cvsvrs: Hungaroring Zrt.-é a jegybevétel, de az aprópénz a tévéközvetítési jogdíjakhoz képest. Bernie aprópénzzel nem foglalkozik.

2023.12.18. 15:18:30

@Yorg:
a vegyesvállalat lenne most is a megoldás. hogy a hungaroring részben legyen a forma 1-es csapatoké. vegyék meg a boxokat. az alap szocializmus. a társadalmi tulajdon. a felépítmény kapitalista. ez a vegyes gazdasági modell.

és társadalmi tulajdon mellett vannak dolgozói részvények. a hungaroring dolgozói választják meg, hogy ki legyen a brigádvezető és végső soron a vezérigazgató. és az állam részéről ezt a közlekedési minisztérium felügyeli.

és így a hungaroring dolgozói közvetlen érdekeltek abban, hogy a forma1-es versenyhétvégén kívül az év többi részében is nyereséget termeljenek. vagy legalább a veszteséget minimalizálják.

ez a szocializmus a reformokkal. kommunitárius alapok. társadalmi tulajdon. korlátozza a nyugati oligopóliumokat és nincsenek keleties oligarchák. és ez egy elvi modell. és szerintem nyilván ez az, ami járható.

a hungaroring nyrt-t nem akar a nép. mert akkor a nyugat kiviszi a hasznot. és ez a neoliberális megoldás nem tetszik a népnek. és egyébként sincs haszon. ugyanakkor a zrt. formában nincs veszteségminimalizálás. mert a nemzeti tulajdonlás mellett nincs közvetlen érdekeltség, nincs dolgozói tulajdon. legfeljebb eseti ügyeskedés. és az egész egy személy akarától függ. hazafias kommunista modell. magyarországon tartósan ez a kis kína se működik.

ZorróAszter 2023.12.18. 15:29:28

@Yorg:

"A pálya meg egy kalap szar. Miki egér pályának csúfolják az ilyet a pilóták, mert alig van benne nagy görbületű rész, pont mint Miki egér fejében. "

Tudomásom szerint nem a magyar fél döntött a pályáról, sőt azt hiszem, utólag még beiktattak egy lassító kanyart. A Szövetség vagy mi kifejezetten lassú pályát akart.

ZorróAszter 2023.12.18. 15:32:25

@Yorg:

"Ilyen választási eredményekkel, amiket zsinórban hoz Orbán, nem is lehet."

Majd tessék megnézni azt a választási eredményt, miután Orbán megkapja a selyemzsinórt a gazdáitól. Pláne ha vele is elmondatnak egy Öszödi Beszédet.

GyMasa 2023.12.18. 15:34:00

@Yorg:
Jaja, arra én is emlékszem. Ismerem személyesen, találkoztam vele, 30 éve, amikor képviselő lett. AMikor bejelentette, hoyg indul, egyszerűen nem értettem, hoyg egy ilyen tapasztalt öreg róka politikus hogyan nem volt tisztában, hogy mi vár rá.
Egyszerűen Bajnai esete előtte egyértelműen megmutatta, hogy mire számíthat.

GyMasa 2023.12.18. 15:36:20

@Yorg:
Dehát, ott esélye sem volt, az az elejétől teljesen nyilvánvaló volt...
Ott maximum arra lett volna lehetősége, hoyg felteszi magát a térképre, és mondjuk mostanra lehetne esélyes jelölt.
Pl. A teljesen tehetségtelen, hazudozó, pszichopata karigeri heylett lehetne egy üdítő jelölt. Nem hiszem, hogy győzne, de szerintem egy tisztességes eredményt azt elérhetett volna.

GyMasa 2023.12.18. 15:38:25

@Yorg:
Bizony, a fidesz gyakorlatilag a csúcson van, negyedik 2/3-os kormány, erős nemzetközi jelenlét, és egy töketlen ellenzék, akiknek még matematikai esélye sincs rá, hoyg legyőzzék őket. Miért kellene ezen változtatni?

GyMasa 2023.12.18. 15:40:53

@ZorróAszter:
Miért kapná meg a selyem zsinórt?
Szerintem tökéletesen teljesíti az általad vizionált Német iparmágnás célokat.
Az ellenzék jobban vonzódik az USA-hoz és a franciákhoz, így értelme sem lenne ennek a dolognak, hiszen az csak rontana a németek pozícióin.

Yorg 2023.12.18. 15:41:51

@cvsvrs: De nem érted, hogy nem volt semmiféle vegyesvállalat a "reformszocializmusban"? 100 % állami tulajdonban volt a pálya.

"magyarországon tartósan ez a kis kína se működik."

Minimum 16 év az nekem elég tartós. És semmi nem utal arra, hogy nem lesz ez még több. És persze ez nem kis kína.

2023.12.18. 15:46:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ők a iii/i-et támogatták elsősorban. a hírszerzést. ahová döntően a nyugati külügy emberei kerültek. illetve a nyugati tudósítók, újságírók. és ebből jött létre a fővárosi szdsz. ezek a liberálisok nem bocskai, ráckózi, kossuth nyomdokain járó függetlenségi nacionalisták, nemzeti liberálisok.

a fidesz se ez az irányzat. hanem az mszmp-hez kapcsolódó forradalmi nemzeti bolsevizmus. tkp. a leninizmus. illetve a nemzeti oligarchia.ami meg ugye mussolini programja. illetve ezek elegye.

nemzeti bolsevizmus, illiberális demokrácia, ami harcol nemzetközi nemzetközi mozgalommal. és ez két vérkomcsi irányzat. bogár laci bácsi az egyik ideológusa, tgm volt a másik.

Yorg 2023.12.18. 15:50:33

@ZorróAszter: "Tudomásom szerint nem a magyar fél döntött a pályáról, sőt azt hiszem, utólag még beiktattak egy lassító kanyart. A Szövetség vagy mi kifejezetten lassú pályát akart."

Rosszul tudod, a magyar fél tervezte teljes egészében, Bernie csak néhány javaslatot tett, aminek a felét nem is teljesítették. Fentebb beraktam az interjút a pálya tervezőjével.

Yorg 2023.12.18. 15:54:34

@GyMasa: "Dehát, ott esélye sem volt, az az elejétől teljesen nyilvánvaló volt..."

Sajnos neki nem volt nyilvánvaló, komolyan megrázta az eredmény.

2023.12.18. 15:55:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
és persze lehet mondani, hogy bocskai, rákóczi, kossuth féle nemzeti liberális irányzat már meghaladott, stb. csak úgy nem nagyon lehet valaki tradicionalista. nemzeti bolsevik lehet, konzervatív azonban nem nagyon magyarországon legalább is.

ez a nemzeti bolsevizmus, a marxizmus-leninizmusból a leninizmus. a többség nacionalizálást akar. és ebből következnek a mammutfizetések, ami ellen 56 ellen fellépnek. a leninista állami vezetők brutális pénzeket nyúlnak le, ahogyan orbánék is. mert ez a nemzeti oligarchia. ehhez használják kodályt. orbán győzikét és kis grófót. ezek kulturáliatlan komcsik, bolsik.

és az ellentábor a nemzetközi mensevik mozgalom. a kultúrmarxisták. és ez a két irányzat a kommunista párton belüli szélsőbal és szélsőjobboldal. és a szélbal hatalomra kerül amerikában. a demokrata párt. a széljobb ázsiában. a nemzeti bolsevik oroszország. putyini párt vezet, láng mely a népeket a kommunizmus győztes útján viszi. csak ehhez mammutfizetések kellenek. és aki ezt ellenzi az a párt és a nép ellensége.

egy az egyben a komcsi ideológia ez is.

Yorg 2023.12.18. 15:57:09

@Yorg: Több, mint 4 éve volt, és megint felemlegette nemrég egy műsorban, hogy akkor mindenki ellene volt.

Yorg 2023.12.18. 15:59:00

@GyMasa: A "reformszocialista" mennyország létrehozása.

Yorg 2023.12.18. 16:03:08

@GyMasa: Meg egyébként is nevetséges papírtigris a német nagytőke, a saját kinyírását se volt képes megakadályozni az EU önszankciói által.

2023.12.18. 16:31:35

@Yorg:
ennyi erővel az az mdp, vagy az mszmp is működött. hiszen évtizedekig fenntartotta magát. csak végül mégis csak megdöntötte a nép.

Yorg 2023.12.18. 16:38:57

@cvsvrs: "Kis" különbség, hogy azt a szovjet hadsereg juttatta és tartotta hatalomban, ezt meg a nép szavazza meg újra és újra.

2023.12.18. 17:28:10

@Yorg:
orbánnal kapcsolatban most éppen az a legerősebb vád, hogy a szovjet hadsereg juttatta és tartja hatalomban.

Yorg 2023.12.18. 17:38:37

@cvsvrs: Erre nem lehet mit mondani. Te teljesen kész vagy. Arra azért válaszolhatnál, hogy technikailag hogy képzeled a puccsot?

2023.12.18. 17:40:19

aztán felőlem mondhatod, hogy nem akarják megpuccsolni,. vagy kóka jános akarja. kóka jános?

2023.12.18. 17:42:11

@Yorg:
nekem eszembe nincs orbánt megpuccsolni. azt, hogy szerintem meg akarják puccsolni nem azt jelenti, hogy én akarom. ez nem wishful thinking a részemről.

2023.12.18. 17:45:13

engem az érdekel, hogy ha az orbánizmus megbukik, akkor mi a francot lehet csinálni. eszem ágában nincs megbuktatni. az érdekel, hogy mi a neoliberalizmus és az illliberalizmus alternatívája. és mindez teoretikusan.

2023.12.18. 17:46:50

@Yorg:
ezt nem megint nem én állítom. ep képviselők mondják. hogy orbánt putyin zsarolja. ez a közbeszéd része. a fideszben mondjátok, hogy meg akarják puccsolni. amire azt mondom nem fideszesként, hogy hja. amire az a válasz, hogy meg akarom puccsolni. én? meg hogy kóka jános akarja. kóka jános?

Boldeone2 2023.12.18. 17:48:43

@GyMasa: Bizony, a fidesz gyakorlatilag a csúcson van, negyedik 2/3-os kormány, erős nemzetközi jelenlét, és egy töketlen ellenzék, akiknek még matematikai esélye sincs rá, hoyg legyőzzék őket. Miért kellene ezen változtatni?"

- A fasod van a "csúcson" legfeljebb, a Fidesz népszerűsége csökken:

telex.hu/belfold/2023/10/04/median-kozvelemeny-kutatas-partpreferencia-kormanyvaltas

Európa szegényháza vagyunk, az infláció itt a legmagasabb, az ipari termelés pocsék, a demográfia adatok romlanak, akkor miről beszélünk???

A tavalyi 2/3 a több százmilliárdból működtetett kormánypropagandának köszönhető legfőképp: "MZP háborúba viszi az országot", eltörlik a rezsicsökkentést " stb ...

A hazug, aljas népbutító propaganda miatt Orbán túlnyerte magát

Az "erős nemzetközi jelenlét", az a pária státuszt, a nemzetközi megvetést jekenti, Orban diktátorokkal cimborál, a hívei- mint magad - egy volt KGB- ügynök, diktátor, tömeggyilkos faxát szopkodják!

Aljas putyinisták!!!

Yorg 2023.12.18. 17:49:05

@cvsvrs: Ezt te írtad:

"és magyarroszágon egyik modell se lesz tartható. az orbánizmus is nevetséges. a fideszben is tudják, hogy menekíteni kell a pénzt. azt mondják, hogy azért tartják orbánt, hogy elvigye a balhét. a fidesz körei mészáros lőrinceznek. hogy lölő bukjon. és ők kacsingatnak gyurcsány felé. és azt mondják, hogy nem is annyira rossz.

orbánra ez a formálódó "nagykoalíció" veszélyes."

Ha szerinted veszélyes, akkor nyilván van róla konkrét elképzelésed, hogy ez a "nagykoalíció" konkrétan mit tervez. Ezt fejtsd ki, légy szíves.

Boldeone2 2023.12.18. 17:51:12

@GyMasa: Ez a valóság, a többi meg amit te itt pofáztok össze- vissza, nem számít!

hvg.hu/gazdasag/20231214_Eurostat_Magyarorszag_EU_masodik_legszegenyebb_Ausztria

Orbán és elnyomó rezsimje KUDARCOT vallott!

Yorg 2023.12.18. 17:52:44

@cvsvrs: Rendszeresen jósolsz (persze ügyesen, évszámot nem írva), hogy a "kis kína nem lesz tartós", meg hasonlók.

Yorg 2023.12.18. 17:54:42

@cvsvrs: "a fideszben mondjátok, hogy meg akarják puccsolni."

Na jó, ma már túl sokat ittál, majd holnap folytatjuk.

2023.12.18. 17:56:41

@Yorg:
ez a nagykoalíció a fidesz másod, harmadvonala. a momentum, a kétfarkú kutyapárt, a párbeszéd, a mi hazánk, második reformkor és társaik. akik orbán és gyurcsány nélküli nagykoalíciót akarnak. már mzp is azt akart.

és nyillván ez az, ami veszélyes orbánra és nem gyurcsány. ennek a fidesz egy része is a része.

Boldeone2 2023.12.18. 17:57:40

@GyMasa:
Pl. A teljesen tehetségtelen, hazudozó, pszichopata karigeri heylett lehetne egy üdítő jelölt"

Üdítő jelölt" az valami újabb, gerintelen pártállami figura lenne! A főnököd több mint 200 milliárd forintot elvett Budapesttől! KariGerivel még így is győzni fog, ezért alakította át a főnököd a választási rendszert!

"főváros megtakarításait úgy vette el, hogy a szolidaritási adó 136 milliárd forint többletkiadást jelent 2019 óta, az iparűzési adó átalakításával 81 milliárddal csökkent a főváros kasszájába befizetett összeg, valamint a „kukaholding” esetében 10 milliárd forintot tartott vissza a kormány."

Yorg 2023.12.18. 17:58:27

@Yorg: Ezt is te írtad: "a fideszen belül puccsolják meg orbánt."

Nem azt, hogy tervezik, hanem mint szükségszerűen bekövetkező eseményt.

Yorg 2023.12.18. 18:00:12

@cvsvrs: De miért veszélyes, mit tud csinálni ez a "nagykoalíció" konkrétan? Könyörögve kérlek, áruld már el.

Boldeone2 2023.12.18. 18:03:07

index.hu/gazdasag/2023/12/18/szuletes-halal-demografia-ksh/

MINDEN harcát elbukja Orbán, csak a százmilliárdos, agymosó propaganda- gépezet tartja hatalomban, a tanulatlan, manipulálható " birkahadsereg " segítségével

Erre fog Budapest újra nemet mondani!

2023.12.18. 18:06:44

@Yorg:
ez az esetlegesen hatalomba kerülő nagykoalíció sem tudna kormányozni. de az, hogy egy ilyen formáció követi orbánt az nem elképzelhetetlen. történelmi léptékkel gondolkodva.

valami követi majd az orbán kormányt. mert vele nem ér véget a történelem. utána lesz valami kormány. az milyen lesz? valószínűleg egy ilyen nagykoalíció. és a kormányváltásnak része lesz valamiféle puccs. mert nincs politikai váltógazdálkodás. annak lehetőségét orbán felszámolta.

alöksz róz 2023.12.18. 18:11:27

@Boldeone2: ezt most annak az embernek írod, aki szerint jobban meg lehet élni magyarországon, mint németországban :D

Yorg 2023.12.18. 18:12:31

"annak lehetőségét orbán felszámolta."

Ez se a te véleményed, ezt is csak az EP-képviselők mondják? Ezt tisztázd légy szíves.
Egyébként számolta a faszt. Az, hogy ez nem történik meg, az kizárólag azért van, mert az ellenzék általános elutasítottsága nagyobb, mint Orbáné. De a lehetőség megvan.

2023.12.18. 18:12:34

@Yorg:
egy ilyen nagykoalíció semmit se tudna csinálni. egy ilyet hatalomba lehet juttatni. zelenszkij tud valamit csinálni? nem. és hatalomba juttatták? igen.

magyarországon hatalomba lehet juttatni egy ilyen nagykoalíciót? miért ne lehetne. nyilván nem debrecenből. hanem budapestről. ha orbánék egy helyen üléseznek, aminek a kordonját elbontják, akkor közel lehet kerülni az épülethez. birca nem vehet egy olyan telefont, amivel hallja, hogy mit mondanak az épületben. de van olyan eszköz a kémfilmekbe.

és hogy most van egy ilyen politikai cél az számomra nyilvánvaló. de nem én fogom lehallgatni a karmalitát debrecenből. és nyilván nem írnám meg kommentbe. de hogy ez a nyugat célja az nyilvánvaló. és nem gyurcsányt akarják hatalomba juttatni.

és ez a nagykoalíció se tudna semmi érdemlegeset tenni.

Yorg 2023.12.18. 18:13:46

@alöksz róz: Ne hazudj, Toroczkai faszának ékessége! Nem mondott ilyet.

Yorg 2023.12.18. 18:20:31

@cvsvrs: "és hatalomba juttatták? igen."

Zelenszkijt megválasztották. Ha ezt a nagykoalíciót is meg fogják, akkor az nem puccs.

És akkor, mi van, ha lehallgatják? Nyilván most is lehallgatják. És mi lett? Semmi. Szóval elképzelésed sincs, hogy hogy fogja a nagykoalíció megpuccsolni Orbánt. De azért nagyon veszélyesek. Aha.

2023.12.18. 18:23:18

@Yorg:
a politikai váltógazdálkodáshoz az kell, hogy a pártokon belül és a pártok között is legyen ellenzék.

a rezsim nem azért autoriter, mert a fidesznek nincs belső ellenzéke. mert leginkább még annak van szerintem. bár az is csak nagyon ritkán jelenik meg. egyik pártnak sincs. a dk is aurotiter. mert a gyurcsány házaspának nincs belső ellenzéke. az lmp-ben sincs ungár péternek belső ellenzéke. a kétfarkú kutyapártban sincs belső ellenzék. hanem van egy vicceskedő figura. a momentumban egy polgármester bírálni merészelte donáth annát és fegyelmi eljárást indítottak ellene, lemondani kényszerült.

ez nyilván egy autoriter rendszer. nem azért, mert az orbán vezette fidesz ilyen, hanem a szinte az összes parlamenti párt.

alöksz róz 2023.12.18. 18:25:01

@Yorg: vissza lehet olvasni, papa, semmi értelme hazudoznod...

vagy má ennyire szenilis vagy?

alöksz róz 2023.12.18. 18:27:32

@Yorg: egyébként a kurva anyád a torockai faszának ékessége, te agyhalott fidesznyugger

Yorg 2023.12.18. 18:34:35

@cvsvrs: Ilyen alapon Németország is autoriter. Miután vesztett Merkellel szemben, Merzet kiszorították a CDU-ból. Csak akkor lépett vissza, miután a nyanya lelépett.

Yorg 2023.12.18. 18:35:40

@alöksz róz: Toroczkai faszának ékessége! Ezt a hangnemet te kezdted, már nem emlékszel? Vissza lehet olvasni.

alöksz róz 2023.12.18. 18:38:27

@Yorg: pont leszarom, hogy ki kezdte

alöksz róz 2023.12.18. 18:39:09

síkhülye agymosott nyugger vagy, ez tény

ZorróAszter 2023.12.18. 18:49:19

@GyMasa:

Mert nem jó, ha ordít, hogy a magyar demorácia bábszínház hülyegyerekeknek, és Magyarország egy német fehérniggergyarmat.

Azonkívül szemlátomást nő a munkanélküliség, a hajléktalanok száma, a nyomor, az illiberális "demokrácia" és a fideszKSH viszont csak elleplezi és lefolytja a problémákat.

ZorróAszter 2023.12.18. 19:21:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz Zorbán feloszlatta volna a Fideszt, majd visszalépett volna a KISZ-be?"

Honnan tudnám, hogy ezek az emberek hogyan magyarázzák ki a ballépéseket? De nyilván nem a KISZ-be hanem az MSZMP-be.

Személyesen csak azt láttam életemben, hogy hogyan sündörögnek mindig a főnökség körül, és hogy törleszkednek, hogy nyalják a seggüket.

De ezt is csak vállalati rendezvényeken amikor épp odanéztem.

A kommunisták között a Landler és Kun frakció harcáról olvastam, meg a háború utáni időkről.

Meg amiket azóta a médiákban láttam. Például Orbán megajándékozását Puskás Öcsi festménnyel és hasonló jeleneteket.

ZorróAszter 2023.12.18. 19:26:21

@Yorg:

"Rosszul tudod, a magyar fél tervezte teljes egészében, Bernie csak néhány javaslatot tett, aminek a felét nem is teljesítették. Fentebb beraktam az interjút a pálya tervezőjével."

Csak éppen az az interjú semmiben sem igazolja azt amit mondott. Például hogy szar, hogy kifogásolták hogy lassú és kanyargós, stb.

Azt akarja mondani, hogy senkinek semmi köze sem volt a nyomvonalhoz, azt az UVATERV tervezte önállóan és senki másnak nem volt rá befolyása?

Yorg 2023.12.18. 19:45:53

@ZorróAszter: "Azt akarja mondani, hogy senkinek semmi köze sem volt a nyomvonalhoz, azt az UVATERV tervezte önállóan és senki másnak nem volt rá befolyása?"

Nem én mondom, hanem a tervező mondja. Ezek szerint nem olvasta el az interjút.

Yorg 2023.12.18. 20:40:24

@cvsvrs: Az ilyen vállalatok szinte mindenhol a világon veszteségesen működnek, hiszen a versennyel kapcsolatos összes kiadás az övék, a bevételekből meg csak a jegybevétel az övék, a közvetítési jogdíjak nem. Az államnak azért éri meg ebbe pénzt rakni, mert a szállodáknál, éttermeknél, a kereskedelemben jelentkező többletforgalom áfája a költségvetésben landol.

ZorróAszter 2023.12.18. 23:16:28

@Yorg:

"Nem én mondom, hanem a tervező mondja. Ezek szerint nem olvasta el az interjút."

Nem mondja, hogy senki másnak se volt beleszólása.

Mi pedig eddig úgy tudtuk, hogy a Szövetség vagy mi kifejezetten egy ilyen lassú kanyargós pályát akart ami addig nem volt.

Ha pedig a pálya szar mint mondja, akkor miért tartanak rajta versenyeket évtizedek óta?

Magán kívül ki mondja még hogy szar?

Nem valami narancssárga farok ez is?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 05:56:11

@ZorróAszter:

A gond az, hogy Zorbán vezető volt akkor is, nem egyszerű tag.

A rendszernek semmi oka nem volt ilyen embereket jutalmazni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 10:08:12

Az is érdekes, hogy a főtitkárok előtte ukrajnai párttitkárok voltak. Nyilván nem véletlenül, hiszen egy olyan méretű terület vezetése megmutatatja, hogy mire lesz képes az illető nagyon nagyban.
Elnézést az ontopic hozzászólásért :) :)

Gery87 2023.12.19. 12:11:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A rendszerváltozás nem '89-ben kezdődött, már korábban elkezdett szétesni a rendszer és felkészülni a váltásra.
Én arról beszéltem, HA ez az erjedés nincs, akkor Orbán és Gyurcsány ugyanúgy politizált volna, csak az mszmp-ben.
Mondjuk 10 évvel korábban születnek.

Gery87 2023.12.19. 12:11:59

@Yorg:

Ja igazad van..
tanár volt is 1 évig.

Gery87 2023.12.19. 12:15:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha lehet utazni szabadon, külföldre menni dolgozni, vásárolni, nincs valutakeret stb és mindent lehet kapni meg fogyasztania médiában nálunk is mint külföldön akkor még az a megreformált egypártrendszer is maradhatott volna a magyar emberek többsége felől...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 12:44:51

@Gery87:

Akkor miért van az, hogy Gyurcsány a hagyományos utat járta, azaz KISZ-karrier, míg Orbán meg nem? Ezek szerint Orbán buta volt, hogy lemondott a biztos útról.

Gery87 2023.12.19. 13:00:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, Orbán volt az aki jó lóra tett:)
Gyurcsány úgy gondolta "nagy reformok lesznek" de nem lesz gyökeres változás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 13:38:04

@Gery87:

Azaz Orbáb kockáztatott.

S ha nem jött volna be, nem tudott volna karriert csinálni.

Tehát nem igaz, hogy most vezető politikus lenne, ha nem lett volna rendszerváltozás.

Billy Hill 2023.12.19. 15:05:23

@Deak Tamas: "Elnézést az ontopic hozzászólásért" - ez nagyon komoly. :-))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 15:42:17

@Billy Hill: ugye? Még azt is hozzá akartam írni, hogy ez hasonlít a mostani Lázár János-helyzetre, aki nyilvánvalóan utódlás- és képességtesztelésből kapta ezt a minisztériumot (el is bukta a tesztet) de az már túl kemény lett volna :)

GyMasa 2023.12.19. 17:03:52

@Yorg:
Hát, azért egy felnőtt embernek azért illene legalább ekkora realitásérzékkel rendelkeznie...

GyMasa 2023.12.19. 17:05:03

@Yorg:
Egyáltalán, mi a faszom az???
Nem volt elég a szocializmusből az z 50 év, amit eltöltöttünk benne?
Vagy ezek nem éltek abban az időben?

GyMasa 2023.12.19. 17:12:01

@Yorg:
Persze, hogy nem hiszen a Németek még az EU-n belül is kisebbségben vannak!
Erre jött még a kiváló, jelzőlámpa kolíció, meg a töketlen Olaf.
Merkel idejében megvolt a heti eligazítás Merkel és az iparmágnások között.
Merkel mindig konzultált velük, mielőtt bármit tett volna.
Ezért működött orbán rendszere olyan jól. Mert, amikor az EU kitalálta anno a 7. cikkelyes agymenést, az akkori héten az iparmágnások képviselője a szalvétára odaírta, hogy mibe fog ez nekik ( a mágnásoknak) meg Németországnak kerülni, meg persze, a "hogyan is kellene elkerülni, hogy ekkora veszteség érjen minket (elsősorban a mágnásokat, másodsorban Németországot. Az EU senkit nem érdekel akkor sem.
És, azt hiszem, elég meggyőző számokat írtak mindig arra a szalvétára, hiszen mindig sikerült Merkelnek hatásosan elszabotálni az összes ilyen jellegű megmozdulást.
Merkelnek ezen felül igazán jó kapcsolata volt Putyinnak is (ugye kiválóan beszél oroszul is). EMiatt nem volt háború.
Aztán, amint megbukott, jött a töketlen Olaf, és őt nem érdekelték ezek a meetingek, vagy csak simán egy gyáva fasz, aki sodródik az árral...

GyMasa 2023.12.19. 17:13:15

@cvsvrs:
Nem, orbánt gyurcsén ferenc juttatta hatalomba.
(...és tartja is ott, amíg része lesz a politikai palettának.)

GyMasa 2023.12.19. 17:20:24

@alöksz róz:
Igen, tudod, amióta, 10 éve kiköltöztem, itt a bérem 19%-kal nőtt a 10 év alatt.
Otthon ma 2,5-3x annyit keresnék, mint 10 éve (és én nagyon jól meg vagyok itt is, meg anno otthon is fizetve).
Szóval, jah. Az én esetemben jobban járnék, ha hazaköltöznék.
És nem én vagyok az egyedüli A barátaim is hazakültüztek Norvégiából, és most összegszerűen többet keresnek, mint Norvégiában anno. (tehát nem mindenfajta "paritáson" számolva, hanem a havi jövedelmük magasabb, mint odakint volt.
TUdom, ez nagyon szarul hangzik, most, hogy végre eldöntötted, hogy kiköltözöl...
Azt javaslom, nyugadtan próbáld csak meg, csak ne legyenek illúzióid azzal kapcsolatban, hogy majd kint sokkal jobban fogsz keresni...
A karrierednek jót fog tenni, de többre ne nagyon számíts.

GyMasa 2023.12.19. 17:23:18

@cvsvrs:
A "politikai váltógazdálkodás" csak arra jó, hogy a "demokrácia farkasbőrébe bújva" ne lehessen semmit véghezvinni az adott országban. 4 év nem elég semmiféle stratégia projekt végigvitelére.

GyMasa 2023.12.19. 17:26:32

@Yorg:
Meg ne feledjük mér azt el, hogy a 15%-os , zöld bareback kisasszony meg is mondta, hogy pont leszarja, mit akarnak a választói (mind a 15%, nem beszélve a másik 85%-ról, aki nem is ré szavazott), de ő akkor is azt fogja csinálni, amit akar.
MOst, kiderült hogy a zöldek elvertek valami 60 milliárd EUR-nyi hiényt teremtve százmillió EUR-os tételekben egy csomó pénzt, olyan "fontos" projektekre, minde 300 millió EUR-t adni Dél-amerikában bicikliút építésre...

GyMasa 2023.12.19. 17:28:24

@ZorróAszter:
"Mert nem jó, ha ordít, hogy a magyar demorácia bábszínház hülyegyerekeknek, és Magyarország egy német fehérniggergyarmat."
Jaja, mer az mennyire sokkal jobb, hogy az egész EU-ról ordít, hoyg egy USA niggergyarmat, ugye?

"Azonkívül szemlátomást nő a munkanélküliség, a hajléktalanok száma, a nyomor, az illiberális "demokrácia" és a fideszKSH viszont csak elleplezi és lefolytja a problémákat. "
Jaja, azért kell Fülöp-szigeteki munkésokat importálni, mert akkora a munkanélküliség, hoyg csak na!

GyMasa 2023.12.19. 17:31:24

@Gery87:
Hát, igen, de az nem lett volna jó a többi pártnak.
Mert, ha marad az MSZMP, akkor azzal ugye coki van a többieknek, ha meg az MDF lett volna az az "egy párt", akkor is.
Ráadásul, én nem hiszem, hoyg az mszmp maradhatott volna hatalmon.
Szóval, az ötleted fizikailag kivitelezhetetlen lett volna.

GyMasa 2023.12.19. 17:32:15

@Gery87:
Igazából igaza lett. Gyökeres változás tényleg nem lett...

ZorróAszter 2023.12.19. 18:43:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Például Marosán is szocdem pártvezér volt mikor vörös fasisztázták/szociálfasisztázták egymást. És több más szocdem vezető szintén.

Az hosszabb és durvább volt mint a FIDESZ MSZMP ellentét.

ZorróAszter 2023.12.19. 18:48:40

@GyMasa:

"Jaja, mer az mennyire sokkal jobb, hogy az egész EU-ról ordít, hoyg egy USA niggergyarmat, ugye?"

Engem Magyarország érdekel.

"Jaja, azért kell Fülöp-szigeteki munkésokat importálni, mert akkora a munkanélküliség, hoyg csak na!"

Még jobban leverik velük a magyar béreket. Azt állítani meg hogy nem találnak magyart, ingyen van. Sőt annyi fizetésért lehet hogy tényleg nem lehet.

Még!

GyMasa 2023.12.19. 18:58:26

@ZorróAszter:
"Engem Magyarország érdekel."
Jaja, aztán, amikor mondjuk győz az ellenzék ( ez nem realitás mostanában, de játsszunk el a gondolattal), na, akkor majd már nem tudsz mit csinálni ellene.
Mert ne legyenk illúzióid, egy esetleges Gyurcsány kormány totálisan, és 120%-ban befeküdne BÁRMINEK, amit az USA, akarom mondani az EU akar.

"Még jobban leverik velük a magyar béreket. Azt állítani meg hogy nem találnak magyart, ingyen van. Sőt annyi fizetésért lehet hogy tényleg nem lehet."
Jaja, azért mai cikk, hogy a LIdl már 544000HUF alapbért ajánl, és még csak érettségi sem kell hozzá.
Szóval, az én valóságom nem azt mutatja, hogy ez széleskörben igaz lenne.
Ráadásul, általában úgy szokott lenni, hogy a munkaadünak bizonyítania kell, hogy nem talált magyar munkaerőt az adott pozícióra, mielőtt kiadják a külföldinek a munkavállalói vízumot.
Szóval, nem igazán látom, hogy hogyan is történhetne ez meg a valóságban.

Gery87 2023.12.19. 20:52:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha nem lett volna "kilátásban" rendszerváltozás, vagy sokkal korábban születik, akkor nem kockáztatott volna! Ennyi az egész.

Gery87 2023.12.19. 20:55:37

@GyMasa:

Nem arról van szó hogy lehetséges lett e volna ez 89 után!
Csak annyit mondtam a többség nem volt meggyőződéses demokrata és piacpárti!
A többség változást a lehetőségekben akart (utazás, több, sok nyugati áru) és hogy álljon meg az életszínvonal romlása.

Gery87 2023.12.19. 20:56:29

@GyMasa:

Dehogynem, szarrá privatizáltak és elloptak mindent hugyér-szarér...

ZorróAszter 2023.12.19. 21:09:05

@GyMasa:

"Mert ne legyenk illúzióid, egy esetleges Gyurcsány kormány totálisan, és 120%-ban befeküdne BÁRMINEK, amit az USA, akarom mondani az EU akar."

Nincsenek illúzióim. Magyarország egy német fehérniggergyarmat, és nincs semmiféle ellenzék. Gyurcsány és a többiek ugyanazok, mint Orbán. Orbán is a hazája ellen hajtja végre a németek utasításait. Gyurcsány is azt teszi majd.

Maximum valamivel többet juttatna a pórnépnek a neve miatt mondjuk egy állítólagos szocialista párt.

"Szóval, nem igazán látom, hogy hogyan is történhetne ez meg a valóságban."

Például úgy, hogy olyan kevés bért ajánl, amiért nem kap magyar munkavállalót. Aztán mikor bejönnek az ázsiaiak, olyan törvény ár nincs, hogy nem lehet nekik bért emelni.

GyMasa 2023.12.19. 21:28:53

@ZorróAszter:
Már megírtam, hogy nem ugyanazok. Az ellenzék francia és USA csatlós.
Szeirnted Medgyessy miért kapott francia becsületrendet?
Eniatt a német iparmágnásoknak NEM érdeke elküldeni a selyemzsinórt, mert akkor nemcsak Németországban lesznek kipicsázva a pozícióikból, hanem Magyarországon is.

ZorróAszter 2023.12.19. 22:42:08

@GyMasa:

Az egyszerűség kedvéért szoktuk azt mondani, hogy Magyarország német gyarmat, de valójában a külföldi tulajdon csökkenő sorrendben német, holland, francia, osztrák.

Politikailag a németek tartanak kézben mindent. A Mediawoks és az RTL csoport német.

Az amerikaiak 1995 és 2000 között fokozatosan kiszálltak.

"Szeirnted Medgyessy miért kapott francia becsületrendet?"

Nem tudom.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.20. 10:02:45

@GyMasa: ezt az orosztudást már én is hallottam, de a youtuben csak a szokott németturistás tagoló ordítozást hallottam Merkeltől. Putyin köztudomásúlag elég jól beszél németül.

www.youtube.com/watch?v=3gMp29IQEpc

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:19:20

@Gery87:

Mivel nem látott előre, így értelmetlen az állításod.

Ha meg a XII. században született volna Zorbán, akkor biztosan beiartkozott volna keresztesnek, nem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:19:52

@Gery87:

A keresztes hadjáratokhoz csatlakozhattak jobbágyok is. A földesurak nem ngyon szerették ezt, de a római pápa direktívája ellen nem mert az átlag földesúr fellépni.

Gery87 2023.12.20. 13:39:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja, ha meg még 300 évvel korábban születik akkor mehetett volna kalandozni Grácba:)

GyMasa 2023.12.22. 10:56:59

@ZorróAszter:
"z egyszerűség kedvéért szoktuk azt mondani, hogy Magyarország német gyarmat, de valójában a külföldi tulajdon csökkenő sorrendben német, holland, francia, osztrák."
Tehát, NEM USA.
Innentől dől az elméleted.

"Politikailag a németek tartanak kézben mindent. A Mediawoks és az RTL csoport német."
Akarod mondani, hogy USA tulajdon, ugye?
Mert, az világos, hogy a "szabad, liberális német sajtót" a háború után az USA alakította ki és birtokolja a mai napig.

"Az amerikaiak 1995 és 2000 között fokozatosan kiszálltak."
HOnnan?

"Szeirnted Medgyessy miért kapott francia becsületrendet?"

Nem tudom.
Mondjuk azért, hogy eszközárban kiárúsította a magyar alapközműveket a franciacégeknek (Autópályák (megvan az M5, a világ legdrágább autópályája volt a franciák alatt), telefon (kérdezz meg egy szegedit, vagy monortel területen lakót), áram (Szintén Szeged), víz- és szennyvíz szolgáltatók (Szintén szeged))
Na, azt jutalmazták a becsületrenddel a franciák.
(Medgyessy gazdag bankár volt már a múlt rendszerben is, őt pénzzel nem tudták volna megvenni.)

GyMasa 2023.12.22. 10:58:06

@Deak Tamas:
Hát, igen.
A lényeg akkor is az, hogy MErkel kiváló viszonyben volt Putyinnal.
(Illetve, mondjuk úgy, hogy sokkal jobb diplomata volt, mint egy a hülye picsa bareback)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.22. 10:59:56

@GyMasa: az a nő minősíthetetlen. Tiszta szerencse hogy Németország nem atomhatalom.

ZorróAszter 2023.12.24. 12:06:10

@GyMasa:

"Tehát, NEM USA.
Innentől dől az elméleted."

Nem elég kimondani a vágyálmait, hanem legalább valamicske soványka kis érvecskével alá is kellene az támasztania.

"Akarod mondani, hogy USA tulajdon, ugye?
Mert, az világos, hogy a "szabad, liberális német sajtót" a háború után az USA alakította ki és birtokolja a mai napig."

Ha van infója arról, hogy a Mediawoks és az RTL csoport német tulajdonosai mögött valójában amerikai tulajdonosok vannak, akkor muti az infot. Engem is érdekelne. Én ugyanis azt látom, hogy német érdekeket szolgálnak beleértve Orbán kollaboráns kormányának hatalombantartását. Legalábbis egyelőre.

"Mondjuk azért, hogy eszközárban kiárúsította a magyar alapközműveket a franciacégeknek (Autópályák (megvan az M5, a világ legdrágább autópályája volt a franciák alatt), telefon (kérdezz meg egy szegedit, vagy monortel területen lakót), áram (Szintén Szeged), víz- és szennyvíz szolgáltatók (Szintén szeged))
Na, azt jutalmazták a becsületrenddel a franciák."

Ezek közül csak a távközlési ágazatot ismerem. Annak töredéke került francia kézbe. A nagyrésze, a Magyar Telekom, T-Mobil és egyebek a Deutsche Telekom tulajdonában van.

Amit a közművekről mond, az is csak töredéke a teljes magyar közműhálózatnak.

"(Medgyessy gazdag bankár volt már a múlt rendszerben is, őt pénzzel nem tudták volna megvenni.)"

Sose láttam a 100-as listán. Ellentétben Mészáros Lőrinccel és Simicskával.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása