magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Új szelek fújnak Lengyelországban

Keresztényellenes szelek.

Íme az új lengyel család, munka, szociállis miniszter, a progresszív Agnieszka Dziemianowicz-Bąk.

A csaj érdektelen, abortuszpárti és homoklobbista aktivistából küzdötte fel magát a miniszteri székbe a szélsőségesen euroatlantista polgári kormányban.

A ruhája érdekes:

Újabb bizonyíték: az euroatlantizmus mindenképpen az ateizmussal rokon eszme.

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6218286303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.12.28. 23:14:04

@ZorróAszter: kétlem hogy sokkal rosszabbul jártunk volna német győzelemmel mint a szovjettel

Egy háborús győzelem és Hitler halála után az is konszolidálódott volna. Így is vesztettünk egy rakat területet amikor visszaállítottákna trianoni határokat -3 falu. Így is kitelepítették a magyarokat csak nem a németek hanem a csehszlovákok, és minden kisantant országban ugyanúgy felpörgött a magyartalanítás és asszimiláció

ZorróAszter 2023.12.29. 01:27:27

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Bibó István így mentegeti a magyar "úri" osztályt, holott Horthynak, a politikusoknak és a nekik dolgozó elemzőket kellene valahogy mentséget találnia, nem a minisztériumi hivatalnokokat vagy könyvelőket:

Bibó István: Válogatott tanulmányok
mek.oszk.hu/02000/02043/html/363.html
"{2-652.} Csakis ezzel magyarázható, hogy ez a társadalom, amikor és amennyire tudomást szerzett mindezekről a tömegkínzásokról és tömeggyilkosságokról, ha már nem érezte saját felelősségét, amit sokféle okkal meg lehet magyarázni, nem érezte meg legalább a saját veszélyeztetettségét. Azt, hogy egy német világban a magyarokkal nem sok híján ugyanolyan dolgok történhetnek, mint amilyenek a zsidókkal történtek; ezt ez a társadalom az utolsó percig, mint nyilvánvaló ostobaságot, ingerülten vagy kézlegyintéssel utasította vissza, és az egészben nem látott mást, mint a vesztüket érző zsidók gyermekes erőfeszítését abban az irányban, hogy a maguk veszélyét közös veszélynek tüntessék fel. Pedig tudjuk, hogy bármennyire egyedülálló volt az a hisztérikus gyűlölet és félelem, amivel a hitlerizmus a zsidókat kezelte, azért pl. a lengyelekkel, különösen pedig a lengyel értelmiségi rétegekkel úgyszólván teljesen úgy bánt, mint a zsidókkal. S aki egy kicsit képes volt érzékelni a német fajelmélet és német faji felsőségtudat világképét s ennek következményeit, annak nem volt nehéz rájönnie, hogy ami a lengyeleknek jár, az ugyanúgy kijárhat a magyaroknak is, s tisztán csak sorrend kérdése, hogy mikor. Hogy ezt a veszélyt minden figyelmeztetés ellenére újból meg újból sikeresen bagatellizálni lehetett a magyar vezető és értelmiségi rétegek előtt, annak történeti magyarázata van: ezek a rétegek az 1867. évi kiegyezés óta megszokták azt a beállítást, hogy a magyarságnak csupán az osztrákokkal vannak nagyobbrészt közjogi vitái, a németek ellenben egészben inkább szövetségeseink; ezenkívül a magyarság a maga történeti területén ugyanazt a vezető szerepet és felelősségtudatot hivatott kiépíteni, mint amire a nagynémet világkép szerint a németek világszerte hivatottak, s ezt megerősítette a két világháború német–magyar szövetsége. Így alakult ki a magyar vezető rétegek tekintélyes részében az a beidegződés, hogy ha a németeknek a kelet-európai népek fölött való uralmi igényéről és szupremáciájáról hall, akkor elsősorban ne az jusson eszébe, hogy ez felettünk való uralmat is jelent, hanem az, hogy nekünk is ugyanilyen vezetési és uralmi igényünk van a történeti Magyarország más nyelvű {2-653.} nemzetiségeivel szemben. Ez a mélyen beidegződött öngyilkos beállítás tudta azután a magyar társadalmat az utolsó pillanatig „megóvni” attól, hogy a zsidók pusztulásában a maga pusztulásának a lehetőségét meglássa."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 03:53:28

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Zorró rögeszméje ez. De semmi alapja.

Esetleg elcsatoltak volna német lakosságú részeket, de semmi több. Németo. nem rendelkezett volna elegendő erővel, hogy ne kelljenek neki szövetségesek.

Gery87 2023.12.29. 09:55:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Semmi gyalázkodó nincs ebben a cuccban.
Inkább már vicces, persze főleg gyerekes, de pont ezért komolyan ember leszarja és nem bassza fel magát ilyen hülyeségeken, ennél rosszabb "polgárpukkasztásra" is vannak példák.

Egyébként úgy gondolom a csaj pólóját, az abortusz törvénnyel érdemes párhuzamba hozni.

Gery87 2023.12.29. 09:58:26

@jónévez:

Azt hogy mit illik meg mit lehet, két külön dolog.
Vallásszabadság mellett szólásszabadság is van.
Aki ezt vallásosként nem fogadja el (főleg az iszlám) annak nincs helye a felvilágosult Európában, tehát vallásszabadság sem jár neki.
Az csak azoknak jár akik elfogadják hogy itt bizony van gúny, kritika és ellenszenv.
Cserébe véd a törvény és abban hiszel amiben akarsz, nem leszel megkövezve meg felakasztva.

Gery87 2023.12.29. 10:00:02

@ZorróAszter:

Főleg hogy ez két kisebbségi csoport harca.
A többség se nem vallásos se nem full progresszív!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 10:01:55

@Gery87:

Azaz aki egyetért a hatalommal, az szabadon kimondhatja egyetértését, s mindenki másnak meg kuss van?

Gery87 2023.12.29. 10:01:57

@vasútihíd:

:D
Ezt a "normalitás" dolgot honnan szalajtottátok?
Azt hittem csak Birca találta ki.

Gery87 2023.12.29. 10:03:29

@alöksz róz:

Én megkönnyeztem:)

Ilyenkor mindig eszembe jut hogy ők tulajdonképpen 70 éves bácsik, akik felszabadultak a faszbukra....

Gery87 2023.12.29. 10:04:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D

Gondolom biliacélból, mert a kisembernek csak arra futja...

Gery87 2023.12.29. 10:06:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az Európai nacionalizmusok is erősen szembe álltak egymással, a végeredmény viszont ugyanaz lett: a kisember meghalt a fronton meg a táborokban tízmillió számra.

A közös pont a pénzelit.

Gery87 2023.12.29. 10:12:33

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

"kétlem hogy sokkal rosszabbul jártunk volna német győzelemmel mint a szovjettel"

Hát rajtad kívül ezt mindenki máshogy gondolja:)
Abba meg már ne is gondolj bele hány millió ember halt volna még meg a német népirtások miatt a háború után, míg talán "konszolidáció" jött volna...

"így is kitelepítették a magyarokat csak nem a németek hanem a csehszlovákok, és minden kisantant országban ugyanúgy felpörgött a magyartalanítás és asszimiláció"

Meg mi a zsidó mellé még a svábokat is kibasztuk, jóval többet mint ahány magyart ide mások és itt is felpörgött az asszimiláció és iskolabezárások.

Gery87 2023.12.29. 10:16:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nem demokratáknak és nem szabadságpártiaknak igen.
Aki fasizmust vagy kalifátust akar annak igen.

Te is mondtad: minden rendszernek van alapja, ennek ez. Nincs sehol korlátlanság.

Európa eddig elhitte hogy van, talán lassan rájön hogy nincs.

A keret nagyon tág, aki ebbe se fér bele, azzal komoly bajok vannak, tehát így járt, lehet menni a homokba tevegelni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 10:25:10

@Gery87:

A szovjet rendszer is ilyen volt: megadott minden jogot a rendszer híveinek, másnak meg kuss volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 10:26:07

@Gery87:

Ezért kell leváltani a pénzelit rendszerét, a liberális demokráciát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 10:53:58

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: amit szőrehibbant emleget, az állítólag valamilyen valóban megtörtént megbeszélés alapján zajlott (Hossbach jegyzetek, 1937. november) ezt az ötvenes-hatvanas évek áltörténelemkönyvei előszeretettel idézgetik. A valóságban feltehetően számtalan koncepció létezett, ami minket biztosan érintett volna a Prinz Eugen Gau, de ebből a hosszú német szövegből is kitűnik, hogy politikai célú kommunkáción illetve agyalgáson túl még csak részleteiben sem nagyon lett a projekt kidolgozva.

de.wikipedia.org/wiki/Reichsfestung_Belgrad

Kb. ugyanez a kategória lehet amit jó régebben említettem, hogy Sabin Manuila nevű román statisztikus vagy politikus 1941-ben a ruszinokat Ukrániába a székelyeket meg a ruszinok helyére telepítette volna ki erőszakkal, igaz épp mindkét terület a terv időpontjában már visszatért hozzánk.

Gery87 2023.12.29. 12:37:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És felváltani az "illberális pénzelit autokrata" rendszerére? Mire lenne az jó?
Semmire.

Gery87 2023.12.29. 12:39:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szovjet rendszer nem volt se szabad se demokratikus.
Gyenge próbálkozás volt.

Gery87 2023.12.29. 12:40:19

@Deak Tamas:

"szőrehibbant"

Ez meg megint mi?
Tudsz te rendesen magyarul, te bánáti román faszkalap?

Gery87 2023.12.29. 12:47:13

@Deak Tamas:

"1941-ben a ruszinokat Ukrániába a székelyeket meg a ruszinok helyére telepítette volna ki erőszakkal, "

Nem mintha később a nyugat meg a szovjetek ne tettek volna hasonlót németek millióival.

("Ukraina" az meg mi?)

De hogy idegbajt kapj:
Ha a román terve megvalósult volna, mi lenne ma?
-Kárpátalja magyarként nagyobb eséllyel lenne az ország része. Székelyföld mint enklávé/exklávé soha a büdös életbe nem lesz az, se autonóm. Mert annyi tökük nincs mint egy tiroli parasztleánynak...
-Ruszinok meg ma is alig vannak már, olyan mindegy hol nincsenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 13:32:54

@Gery87:

Hogyan nem volt az?

Hisz teljes szabadságot élveztek a rendszer hívei!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 15:24:05

@Gery87: nem a székelyek kitelepítése lett volna jó, hanem ha anyádék nem telepednek be ide a gurálból meg Svábföldről, persze az is kellett volna, amiről folyamatos volt a visítás, magyarosítani. Majd így csináljuk a következő körben.
Mennyire kell hülyének lenni hogy azt higgye valaki, hogy a győzőket érdekelte volna milyen lakosságú a Székelyruszinföld? Elkergették volna őket ugyanúgy ahogy kiirtották a lengyel lakosságot a Kresyben, agyhalott ostoba.

Gery87 2023.12.29. 17:01:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te is tudod hogy ez nem igaz.

Demokrácia nem azért kell mert "Kánaánt" hoz, hanem mert van választásod és azután is van ha rosszul döntesz vagy ha meggondolod magad!

Fasizmusban, államszocialista diktatúrában, iszlám államban stb...bármilyen autoriter rendszerben nincs választásod, vagy max 1.

Aztán csókolom....onnantól kezdve senkit nem érdekel mit akarsz.

ZorróAszter 2023.12.29. 17:02:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Zorró rögeszméje ez. De semmi alapja."

Ha nem vette volna észre, nem az én rögeszmém. És nem az én idézeteim.

Bibó Istvánt és Ifj. Horthy Istvánt idéztem.

"Esetleg elcsatoltak volna német lakosságú részeket, de semmi több. Németo. nem rendelkezett volna elegendő erővel, hogy ne kelljenek neki szövetségesek."

Nem csatoltak volna el. A német nemzetiséget visszatelepítették volna a Birodalomba családonként szétszórva kulturális rehabilitációra. Csak hitegették őket hogy maradhatnak rabszolgahajcsárnak.

Magyarországra is vegyes német-germán népességet telepítettek volna keverve. Kb. 30 % német mellé vegyes dán, holland, norvég stb. családokat.

A magyarok kb. 10 %-a maradt volna mezőgazdasági rabszolgának.

Miért ekkora titok? Mert ez akkora hazaárulás volt a Horthy rezsim részéről, hogy jobboldal többé a hatalom közelébe se kerülhetne Magyarországon, nem még a neohorthysta pojácák.

ZorróAszter 2023.12.29. 17:10:08

@Gery87:

"Főleg hogy ez két kisebbségi csoport harca.
A többség se nem vallásos se nem full progresszív!"

Nem értem ezt mire mondja.

Gery87 2023.12.29. 17:10:08

@Deak Tamas:

Mondja ezt bánáti román szerb fattyú aki itt magyarkodik.
Pedig már nálad se sikerült a magyaroschítás túl jól, azért lettél ekkora korcs.

"Majd így csináljuk a következő körben."

Nem lesz következő kör Tomika!
A faszom sovén Horthysta bokacsapkodtató úri világodnak vége van.
A kibaszott Hunnia Egybesült Földekből se kért soha senki, te kis nyilas köcsög.
Ezek meg, akiknek a faszát szopod, elvtelen gazemberek, ereszen csúszkáló tolvaj bunkó buzik.
Ahogy te is.

"Mennyire kell hülyének lenni hogy azt higgye valaki, hogy a győzőket érdekelte volna milyen lakosságú a Székelyruszinföld?"

Mennyire kell hülyének lenni ahhoz hogy komolyan vedd te agyhalott fasz?:D

Olyan könnyű téged meg az avitt kis szar álomvilágodat felcseszni hogy széjjel röhögöm magam rajtad.
Vén hülye.

Ha valaki olyan stílusban kommunikál veled mint te veled már nem is tetszik annyira mi?:)
Akkor ezen el kéne gondolkodni.
Hülyegyerek.

Gery87 2023.12.29. 17:11:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor a NER mi akar leni vagy akkor Putyin meg a kínai állampárti rezsim mi?

Gery87 2023.12.29. 17:13:42

@ZorróAszter:

Az egyik politikai tábor a full regresszívekre, a másik a keresztényekre épít de mindkettő kisebbség a társadalomban, csak kurva hangosak.

alöksz róz 2023.12.29. 19:04:58

@Gery87: pedig jól mondtad elsőre :-)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.29. 20:04:25

@Gery87:

Dehát te mondtad, aki nem fogad el ilyen és ilyen értékeket, annak kuss.

Gery87 2023.12.29. 20:44:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Eszed tokja, kitől lesz szuverén a kínaiaktól?:)
A németektől...
Nem látom.

Gery87 2023.12.29. 20:47:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Demokratikusan nem juthat hatalomra.
Van egy határ. Vallásszabadságban is.

Itt hihetsz bármiben, addig amíg ebből nem következik az hogy leszúrod a másikban hívőt/nem hívőt az utcán...
Pofázni is lehet bármit, amíg nem erről dumálsz...
stb

Mit nem értesz?

jónévez 2023.12.29. 22:26:15

@Gery87:
Nincs azért ogazad. A demokrácia pont azt jelenti, hogy nincs határa a demokráciának. És eleg karos az, ha előre kijelentjük, hogy Jóska nem demokratikus. Plane az, ha ezt csak auért jelentjük ki, mert a röbbség őt választotta ki, pedig Pista milyan szép es jó.
Ez a fasisztázás pont így alakul.
(Külön érdekesség, hogy igazi vérnaci bár nem nagyon van, de fasiszták pont az összefogásos balhában szerepeltek, akik demokratikus fordulatról papoltak)

jónévez 2023.12.29. 22:49:41

@Gery87:
"Itt hihetsz bármiben, addig amíg ebből nem következik az hogy leszúrod a másikban hívőt/nem hívőt az utcán..."

Teljesen igazad van, pont itt Magyarorszagon ezért van demokrácia.
Nyugodtan mondhatja az ellenzék, hogy ő börtönbe küldi a mostani kormányt -semmi bántódas nem éri.
Kinn az utcán fenyegetőzhetnek a megbízottjaik, amíg valódi bűncselekményt nem követnek el, semmi bajuk nem történik.
Nyugodtan elmondhatjuk nemcsak a véleményünk, hanem a kérlelhetetlen álláspontunk is (te például nap mint nap megteheted, akár a saját neveddel is tehetnéd).

ZorróAszter 2023.12.29. 23:23:58

@jónévez:

""

A Jobbik létrehozását és kezdeti pátyolgatását a németek először a FIDESZ-re bízták. Orbán Vonával az egyik belvárosi polgári körben volt tag.

Ekkoriban jelentek meg az árpádsávos zászlók a FIDESZ gyűléseken, a Békemeneteken.

Aztán a németek egyszercsak ráparancsoltak az állítólagos baloldalra, hogy vegyék át teljesen a projektet. Attól kezdve kezdte népszerűsíteni őket az ATV. Konkrétan Kálmán Olga és Péterffy Judit.

A magyar választók meg olyan hülyék, hogy semmit észre nem vesznek maguktól csak ha a média beleveri a fejüket.

Ez az egész meg úgy maradt magyarázat nélkül mint fánkban a lyuk.

Gery87 2023.12.30. 00:53:00

@jónévez:

"A demokrácia pont azt jelenti, hogy nincs határa a demokráciának."

Nem nem azt jelenti!
A demokrácia jogállam és szabadság nélkül, a többség diktatúrája semmi több.

"eleg karos az, ha előre kijelentjük, hogy Jóska nem demokratikus. "

Nyilván nem lehet ezt hasra ütésre!
De ha valaki úgy néz ki mint egy fasiszta úgy jár mint egy fasiszta...

Annak meg nincs joga demokráciát játszani.
Mert amint felengeded a pályára, felborítja a többieket és a bábját egyből a célmezőbe rakja....
Nem játszunk ilyet.

"de fasiszták pont az összefogásos balhában szerepeltek, akik demokratikus fordulatról papoltak"

Nem tudok róla hogy a MHM benne lett volna, ők inkább a Fidesz felé húznának ha bárkivel össze kéne fogniuk.

Gery87 2023.12.30. 00:54:55

@jónévez:

Tudod jól hogy én a radikális iszlámistákra gondoltam:)

Az meg hogy nem visz el a fekete autó mert hülyeségeket beszélsz, hát az nem elég a demokráciához:)

De kérdezd meg Bircát mi van már Kubában.
pedig az nem demokrácia.

Gery87 2023.12.30. 00:56:33

@ZorróAszter:

Engem az érdekelt mérsékelten hogy tudott a Fidesz médiabirodalmat építeni, venni magának, mikor "rájöttek" hogy média nélkül nem tudnak nyerni.

jónévez 2023.12.30. 01:34:30

@ZorróAszter:
Nem teljesen értelek, de biztosyn elmagyarázod nekem.
-Az a Vona Gyöngyösön volt Fidesz tag, úgy 2001-től. De a polgari körben pedig Bp-en (mert gondolom, arra a belvárosra gondoltál.
-a polgari körös (2003-ban azt is abbahagyta) Vona hogyan árpadsavosoztt Békemeneten? Az sokkal később lett. Úgy 2012 környékére emlékszem.
Az árpádsavossal amúgy jól szoktak hatasvadaszni, de az még a parlamentünkben is ott van. Igazából csak (valóban) hatasvadászat meg a nyilasokkal is összemosni, hiszen az nem az volt.
(Nevetni fogsz, az eredetileg vörös volt. Aztán a véget megcsíkozták -es még akkor se ugyanannyval, ugyanúgy)

De amúgy lehet, amit mondtál, ha jól elmondod meggyőzhetsz, hogy Vonát Orbán pátyolgatta (még Gyöngyösre is lejött érte). Hiszen én is hallottam olyat, hogy egyenesen Orbán Viktor kérésére lett polgári körös. Ezt ő ugyan nem mondogatja, -oka lenne rá, hogy elhallgassa?
Tudni nem tudhatom, túl mélyen nem érdekelt maga a Vona.

Mindez nem változtat azon, hogy a Jobbikban elég törekvést láttam némi fasizmusra.

jónévez 2023.12.30. 01:42:35

@Gery87:
Hümm.
Az, hogy kijelentjük naponta: nincs jogállam, nincs szabadság, az még nem lesz igaz attól. Arra valós indokod is illene adni.
Vagy csak példakat, egymassal szembeállítva.

Az sohasem a jogállam es a szabadság magasfoka, ha az ellenzeki újságírók es a választasokon alulmaradottak kezébe adják a kormányzást. Sőt, az lenne a jog megcsúfolasa, a szabad választás kétségbevonása.

ZorróAszter 2023.12.30. 07:57:27

@Gery87:

"Engem az érdekelt mérsékelten hogy tudott a Fidesz médiabirodalmat építeni, venni magának, mikor "rájöttek" hogy média nélkül nem tudnak nyerni."

A Mediaworks csak látszólag FIDESZ. Most. Valójában német.

Érdemes lesz megnézni, hogy ha Orbán megkapja a selyemzsinórt Berlinből, hogy kezdik el róluk is letépkedni a gatyát.

Bár lehet hogy majd a látszat kedvéért látszattulajdonosváltások lesznek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 09:45:44

@Gery87:

Minden rendszernek ott van a határa, ahol a rendszer már komolyan veszélyeztetve van. Ameddig nincs, szabadságot ad minden rendszer.

ZorróAszter 2023.12.30. 10:01:09

@jónévez:

"De a polgari körben pedig Bp-en (mert gondolom, arra a belvárosra gondoltál."

Igen. Orbán hívta abba a polgári körbe, és 2003-ban lépett ki. Árpádsávos zászlók kb. 2015-ig voltak a FIDESZ naggyűléseken, békemeneteken.

Az ATV 2016-ban kapott parancsot Vonáék népszerűsítésének átvételére.

"Az árpádsavossal amúgy jól szoktak hatasvadaszni, de az még a parlamentünkben is ott van. Igazából csak (valóban) hatasvadászat meg a nyilasokkal is összemosni, hiszen az nem az volt."

Torgyán Jóska mondta Bosnyák Imre, Bosnyák Zoltán unokaöccse temetésének előkészületeikor, hogy nyilaskeresztes zászló ne legyen csak sima árpádsávos. És hogy karlengetés se legyen. "Vigyázzunk egymásra, gyerekek!"

"(Nevetni fogsz, az eredetileg vörös volt. Aztán a véget megcsíkozták -es még akkor se ugyanannyval, ugyanúgy)"

Nem nevetek. Ez a tucatnyi párt 1930-tól, amik a Magyar Nemzeti Szocialista Párt név különböző variációit viselték, és Hitler követőinek mondták magukat, eredetileg a horogkeresztet használták. 1934-ben tiltották be a horogkeresztet mint idegen állam jelvényét, és ekkortól kezdték használni a nyilaskeresztet, kaszáskeresztet és hasonlókat helyette.

Gery87 2023.12.30. 13:20:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És ez a demokráciában a legtágabb és legszabadabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 14:34:45

@Gery87:

Mert ilyen a rendszer.

De ugyanúgy nem ad szabadságot a rendszerkritikusoknak.

Gery1987 2023.12.30. 16:31:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért adjon szabadságot pl a fasisztának arra hogy leváltsa, majd az felszámolja a demokráciát és ne lehessen többé békésen változtatni?

A demokrácia pont azért jobb minden más társadalomvezetési elvnél, mert:
1. választhatsz
2. ha elbaszol valamit vagy meggondolod magad, másképp gondolod, akkor korrigálhatsz.

Mint tudjuk nácikra csak max egyszer lehet szavazni, aztán ennyi volt:)
úgyhogy vagy legyél élethosszig agyatlan elkötelezett náci, vagy még lődd le a férget amikor a budin ül...
Mert több választásod szó szerint nem lesz.

ZorróAszter 2023.12.30. 19:49:24

@Gery1987:

Csakhogy ugyanazok ültetik a nácikat a népük nyakába, akik korában és a nácik után a demokratát játszották.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:20:44

@Gery1987:

Miért adjon szabadságot pl. a liberálisnak arra hogy leváltsa, majd az felszámolja a fasizmust és ne lehessen többé békésen változtatni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:21:21

@Gery1987:

" ha elbaszol valamit vagy meggondolod magad, másképp gondolod, akkor korrigálhatsz"

Ez minden rendszer engedi arendszer keretein belül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.30. 20:22:26

@Gery1987:

"Mint tudjuk nácikra csak max egyszer lehet szavazni, aztán ennyi volt:)
úgyhogy vagy legyél élethosszig agyatlan elkötelezett náci, vagy még lődd le a férget amikor a budin ül...
Mert több választásod szó szerint nem lesz."

S miért lenne speciális joga erre a liberális demokráciának? S aki nem akar iyen rendszert?

Gery87 2023.12.30. 21:51:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez most egy értelmetlen költői kérdés volt.
Nem, nem ad, mert a fasiszta nem demokrata, nem hisz benne és nem is rendez választásokat.

Gery87 2023.12.30. 21:54:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Semelyik rendszer nem engedi a demokrácián kívül!

Pl egy kommunista, fasiszta párton belül lehet frakciózgatni meg szárnyakat létrehozni de ahhoz karrier kell, személyes befolyás, korrupció, puccs...
Aminek semmi köze a joghoz, átláthatósághoz, nyilvánossághoz.
Az átlagembernek ehhez semmi köze.

Szóval ne beszéljünk már hülyeségeket.

Gery87 2023.12.30. 21:58:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S miért lenne speciális joga erre a liberális demokráciának? S aki nem akar ilyen rendszert?"

Ha már valahol van demokrácia, akkor fent érdemes tartani és időben kizárni azokat akik fel akarják számolni.
Hogy miért? már elmondtam.
mert csak ez biztosítja a békés választás lehetőségét.

Ahol nincs demokrácia és a többségnek tetszik hát legyen, mindenkinek jogában áll a nehezebb utat járni....
És akkor finoman fogalmaztam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 08:37:25

@Gery87:

Eleve ott keződik, hogy a liberális demokrácia nem demokrácia, hanem oligarchia.

De még egy igazi demokrácia is miért lenne kötelező?

ZorróAszter 2023.12.31. 09:03:43

@Gery87:

A demokráciákkal az a baj, hogy ha tényleg lenne, akkor egy közeli nagyhatalom pénzzel, korrupcióval, propagandával átalakítaná a politikai palettát neki tetszővé, és onnantól csak látszatdemokrácia van.

Tehát igazi demokrácia csak ott lehetne, ahol nincs semmi, ami egy nagyhatalmat is érdekelne és ezért senki se avatkozik be.

És akkor azt a kérdést még ne is boncolgattuk, hogy ahol a helyi nagytőke manipulálja a választást a saját érdekeinek megfelelően, az mennyire demokrácia.

Ha meg fellép a beavatkozások ellen, akkor meg kikiáltják diktatúrának.

Igaz demokrata legfeljebb Allende volt, aki hagyta hogy Pinochet és a CIA megpuccsolja.

Ha megparancsolja a hadsereg főparancsnokaként, hogy az alkotmányhoz hű tisztek rangra tekintet nélkül tartoztassák le a puccsistákat, rögtön előlépett volna diktátorrá.

Gery87 2023.12.31. 13:14:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hagyjuk már a picsába a libárisokat....
Magáról az elvről van szó.

Egyébként is tudod hogy nem vagyok a pártokrácia és a tőke híve akkor ami a faszt lovagolunk ezen megint?

"De még egy igazi demokrácia is miért lenne kötelező?"

Nem kötelező, csak bármi más rosszabb.

"A demokrácia nem jobb más kormányzati rendszereknél."

De, jobb és el is mondtam miért és ha végig viszed fejben akkor látni fogod hogy logikai alapon is jobb.

"S miért kellene választás? Ez valami isteni parancsolat?"

Azért mert népszuverenitás van, a nép dönt, ennek eszköze meg a szavazás, választás.
Azért hogy tudjuk adott dologról mit gondolnak az emberek és hogy a lehetőségek közül mit akarnak!
Ellenkező esetben ugye az van hogy kevesek, az elit csinálnak valamit aztán leszarják hogy most ez kinek jó és kinek nem.

---

Az elmúlt 30 év az így nálad ment a kukába? Memória törlés is történt nem csak ideológia váltás?
Úgy értem min. 30 évig ilyen-olyan oldalról de demokrata is voltál, nyilván tudtad ez mi és miért vagy az....
Most ez így törlődött? Kék halál volt?

Vagy miért kérdezel hülyeségeket immár elég régóta?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 13:15:28

@Gery87:

Nincs népszuverenitás, ha a nép nem válthatja le a liberális demokráciát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 13:16:24

@Gery87:

Én alapvetően most is demokráciapárti vagyok. Teljesen praktikus okokból, miközben nem hiszek a rendszerben.

Gery87 2023.12.31. 13:19:32

@ZorróAszter:

"A demokráciákkal az a baj, hogy ha tényleg lenne, akkor egy közeli nagyhatalom pénzzel, korrupcióval, propagandával átalakítaná a politikai palettát neki tetszővé, és onnantól csak látszatdemokrácia van."

Persze, így van, de ezt bármire lehet mondani ellenérvként!
Eddig is voltak feudális, törzsi államok amik a környező nagyobb hatalomtól annak uralkodójától függtek, vazallus bábállamként.

Ettől függetlenül igaz hogy szuverén és valóban népi demokrácia csak a nagytőke felszámolásával lenne teljes!
De ennek hiánya az elveket ma sem érinti.

Gery87 2023.12.31. 13:21:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A demokráciát nem válthatja le, mert utána már semmiről nem fog dönteni!

"Én alapvetően most is demokráciapárti vagyok. Teljesen praktikus okokból, miközben nem hiszek a rendszerben."

Tehát nem vagy az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 13:23:10

@Gery87:

Dehát most se dönthet, hiszen a lényeges dolgok nem függnek a szavazattól. Arról dönthet, hogy X vagy Y legyen-e a háttérhatalom helytartója.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 13:23:52

@Gery87:

Demokrácia lehet egyes ügyekben, de nem egy ország vagy nagy közösség irányításában.

Gery87 2023.12.31. 13:39:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezért szar a pártokrácia és ezt elmondtam már 1000-szer.

"Demokrácia lehet egyes ügyekben, de nem egy ország vagy nagy közösség irányításában."

Szóval legyen, de mégse legyen? Mi értelme ennek?

Ez egy tévhit, hogy az elit jobban tudja.
Miközben a közműveket, közszolgáltatásokat bürokraták meg szakemberek irányítják.

(Te is tudod nagyon jól mivel te magad mesélted hogy 45-49 után az országot nem a tanulatlan komcsi párttagok irányították egymaguk, a földekről berángatott cselédekkel meg melósokkal, hanem ott volt mögöttük a hivatalnoki réteg.)

Senki nem mondta hogy Józsibácsiknak kell dönteni a villamoshálózat fejlesztéséről...

De minden más ügyben amiben ma, ami politika lesz, közügy, ahhoz józsibácsi is ért ha kellően tájékoztatva van.
A seggekből előrángatott öltönyös senkik semmivel nem okosabbak!

Budapestnek tényleg egy Karácsony kel különben összeomlik? Egy fenét.

Jó lenne a politika/politikus képről való mítoszokat levedleni végre!

A mai súrlódások és ügyek 90% nem létezne ha az emberek dönthettek volna róla hogy legye e téma vagy sem, vagy mit csináljunk vele!

A politika célja nem a megoldás hanem hogy 4 évről 4 évre válaszd meg és ezrét a lehető legkevesebb érdemi valós dologgal kelljen foglalkoznia!

Gery87 2023.12.31. 13:40:34

*A politikus célja...

Gery1987 2023.12.31. 15:44:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Még a liberális tőkés pártokrácia is jobb mint a nyílt diktatúra.
Semmilyen logika alapján nem jobb az amit te akarsz.

Hiába tudja a paraszt nyíltan hogy ki az úr, hogyha semmibe nem szólhat bele úgyse.
Akkor mitől lenne jobb mint a "háttér pénzelit uralom"?

A saját logikád alapján is értelmetlen.

Vagy nálad a "fék és ellensúly" a kapára kaszára?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.31. 18:04:40

@Gery1987:

Most se szólhatunk bele több dologba, mint annak idején a jobbágy.

Gery87 2024.01.01. 22:01:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pedig nem ez van!

(látod én is tudok így "érvelni"...)

Tapi2021 2024.01.01. 23:13:56

Ezt pofázom mióta, hogy most egy pogány feltámadás folyik éppen. A kereszténység sikeres kiszorítása, és a helyére visszaállított pogányság kiépítése.

Kiábrándító, hogy ahogyan pár éve elesett az egykor katolikus Írország, úgy esik el most az egykor szintén katolikus-keresztény fellegvár Lengyelország is. És ők már a sor vége felé voltak. Előttük ment a levesbe szinte az egész nyugati keresztény civilizáció.

Nálunk is már csak addig áll a dominó, amíg ez a kormányzat van!

Tapi2021 2024.01.01. 23:20:20

@Gery87: "A politika célja nem a megoldás hanem hogy 4 évről 4 évre válaszd meg és ezrét a lehető legkevesebb érdemi valós dologgal kelljen foglalkoznia!"

Te ugyanolyan szélsőségesen, fekete-fehéren gondolkodsz a politikáról, mint Birca.
A sok rossz mellett nem látva, nem értékelve vagy elismerve a sok jót is, amit egyes politikai szereplők igenis csinálnak, küzdenek érte és elérnek.

gigabursch 2024.01.02. 10:07:10

A hölgynek csak az apukája volt körülmetélve...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.02. 13:19:25

@Tapi2021: persze hogy szélsőséges, hiszen szocialista, tehát bűnöző. Ezek visítanak a legjobban ha őket lövik be a budin, a bátorságuk csak antifa módra nagy, hatan verni egyet.

Gery87 2024.01.02. 15:48:56

@Tapi2021:

"Nálunk is már csak addig áll a dominó, amíg ez a kormányzat van!"

Ebből is látszik hogy mély társadalmi támogatottsága már nincs ezeknek a vallásoknak.
A hívők fogynak, a többség pedig már mindenhol ateista.
Csak valahol ezt őszintén bevallják (Csehország) máshol meg ("családi hagyomány") nem.

A kereszténység a politikában már a "jóemberkedésről" szól, nem arról hogy milliók hite áll mögötte.

Gery87 2024.01.02. 15:53:47

@Deak Tamas:

Mondja ezt egy bánáti korcs.
Aki attól függően szerb vagy román hogy a bánsági határ melyik oldalán van, a neten meg magyarkodik:)

Gery87 2024.01.02. 15:54:22

@gigabursch:

Neked az újjaidat kéne, hogy ne írj már baromságokat végre:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.02. 16:39:29

@Gery87: itt van néhány bánáti korcs mutatóba: Jávor Pál, Rajnay Gábor, Herczeg Ferenc, Kiss Ernő, Klapka József, Reitter Ferenc, Kós Károly, Balogh Edgár, Tábori Nóra, Takács Marika.
Az nem elképzelhető hogy a degenerált sváb apád a szifiliszes kurva szláv anyáddal személyedben ellett egy korcsot inkább?

gigabursch 2024.01.02. 16:46:33

@Tapi2021:
Annyiban vitáznék, hogy maga a pogány szó nem ezt jelenti.
Az csak annyit tesz - a római lituria szerinti keteszténység szemszögéből -, hogy népi valláshitű.
Ami most zajlik az inkább az irányított, mindennemű vallás megtagadása, amit a ketesztény kultúrkörben lassan bő két évszázada igen nagy eréllyel gyakorolnak.

gigabursch 2024.01.02. 16:49:44

@Deak Tamas:
Rád is áll a kérdés!
Mit erőlködsz ezzel a selejtes sejthalmazzal?
Tudott idáig bármihez érdemit hozzátenni?

Egyszerűbb szűrőre tenni, de ha nincs, akkor csak továbblépni!
Szerinted lehet mondanivalója annak, akiindenkihez hozzáugat, kioktat és közben mindenkit csak gyaláz?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.02. 17:00:34

@gigabursch: persze, szűrve van már régóta, de ez annyira szép volt, hogy gondoltam feldobom a napomat :)
Néha frissíteni is kell a szűrőt, olyankor végigpörgetem az egészet. Boldeonét is szűröm már de őt amúgy külön szeretem, vele kapcsolatban Szilágyi Dezső klasszikus anekdotája jön be Darányi Ignáccal kapcsolatban, akihez mindig így szólt : "Állíts már valamit Náci*, hadd cáfoljam meg" :)

(*=kretén olvasók kedvéért: ez az Ignác becéző formája.)

Billy Hill 2024.01.02. 22:41:10

Nagyon vicces a póló, biztosan megvan neki az is, amin meg menórák potyognak, és azokat kell elhárítani. Gondolom, azt hordja szombati napokon, ezt meg vasárnap...

gigabursch 2024.01.03. 08:31:34

@Billy Hill:
Pont erről írtam fentebb:
@gigabursch:
Tipikus primitív haszbarás viselkedés.

Gery87 2024.01.03. 10:43:29

@Deak Tamas:

Nem, ez inkább nálatok volt jellemző szerintem, ahogy elnézlek.
A felsoroltaknak meg semmi köze hozzád, hiába próbálsz mögéjük bújni, én rólad beszéltem vlach paraszt.

Gery87 2024.01.03. 10:47:08

@gigabursch:

Gondolom ez megint ilyen zsidó dolog lehet....

Gery87 2024.01.03. 10:52:34

@gigabursch: @Deak Tamas:

Az egyikőtök egy sablonos büdös náci, a másik meg egy soviniszta románozó Horthysta büdös bunkó!
Amikor meg ezzel szembesítve vagytok, a saját bunkóságotokat meg "érvelési logikátokat " kapjátok vissza, akkor jön a hiszti meg a tiltogatás:)
Ennyit tudtok, mint a gyerekek.
Vagy hát ennyit se, mert tomika mindig elárulja magát...

Nincs értelme hozzátok értelmesen szólni, mert hülyék vagytok mint a segg.

ZorróAszter 2024.01.04. 11:26:50

@Gery87:

Tök vicces maga. Egy beteges hazudozó pont arról mondana igazat hogy kit szűr és kit nem?

Pár hónappal ezelőtt is mondtam magának, hogy olvassa minden betűnket, csak épp hallgat mint szar a fűben, mert ciki reagálnia ránk öt perccel azután hogy azt írta, nem lát minket mert már rég kitiltott.

És persze az se zavarja, ahogy a többi patkányt se, hogy ezen a hazugságán is többször rajtakaptuk.

:o)

Gery87 2024.01.04. 15:33:31

@ZorróAszter:

Persze hogy olvas, hisz múltkor már rám írt:)
Ezen élvezkednek hogy felcseszik magukat az "antantistákon":)

Fanatikus vén hülyék ezek.
Ez az ország tele van ilyen buta szektás idiótákkal.

De meg vannak róla győződve hogy mindenki ("Brüsszel", az egész nyugat, a komplett másik oldal) hülye, csak ők helikopterek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása