magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pechesek a ballibek

A nyelv rossz viccet űz a ballibekkel.

Eddig minden EP-politikus, aki Magyarország ellen kampányolt, valami sajátos véletlen folytán kellemetlen nevet viselt.

2013-ben jött Rui Táváris. Kellemetlen volt a ballibeknek, hogy éppen egy ilyen történelmileg terhelt név jelent meg mellettük.

2018-ban jött Judith Szargentíni. Ezt magyarázni se kell.

Úgy tűnik, a modell maradt, mert most meg Petri Juha Szarvanma jelent meg.

El se merem képzelni ki lesz a következő.

A sors időnként viccet űz a sátánistákkal...

Címkék: közélet
60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3418303257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.16. 12:46:25

Tavares kocsmárost jelent (tabernás) kb. Nagy vagy Tóth ritkaságú név arrafelé. Ez a Tavares a legjobbak egyike :

www.youtube.com/watch?v=DZAzhEOkpN8

www.youtube.com/watch?v=zaJLcSVivAA

Én ismerek Cristiano Ronaldót, Fernando Santost ís, utóbbiból többet. Az elvtárs egyébként inkább compadre, de nem olvasok kommancs sajtót.

Magyarországon is poén ez, Ürge-Vorschatz Diana neve magáért beszél de Varga-Damm Andrea se tudja hogy a második neve hollandul kiejtve ostobát jelent. Dehát azok is, hányok amikor a Kovács-Pereira Juditok meg Tóth-Taylor Dórák teszik magukat a fészbukon a hülye kettős nevükkel, lenézve az itteni magyar prosztókat és deklarálva, hogy ők már a Boldili által előbb olyan szépen megénekelt Nyugaton töltik boldog és jó napjaikat. Maradjanak is ott, felejtsenek is el magyarul, mint tegnap a lisszaboni reptéren a manchestei gépre törtető hunglishul kajabáló prolitömeg.
Ámbár most van egy ismerősöm, nevezzük Félegyházi-Vanderwelden Évának, aki az első két gyerekét még Jeroen meg mittomén milyen névre keresztelte, de most feltámadt benne a nagy magyarság így lett egy Félegyházi-Vanderwelden Bendegúza.

Gery87 2024.01.16. 13:07:01

Viccet nem a sátán űz, hanem te.
Az utolsó név már annyira eltorzított, hogy azt se tudom kiről beszélsz.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.01.16. 20:03:37

Ezen most fetrengtem a röhögéstől. Ezután mi jöhet még tényleg?
:-))))))))

Gery87 2024.01.16. 21:06:28

@Szurtos Medve:

Biztos nem.
Birca az előbbit is módosította és nincs ilyen nevű EP képviselő még hasonló sem, én legalábbis nem találtam.

alöksz róz 2024.01.16. 23:23:20

@Gery87: nem jó helyen kerested, az origón kellett volna :-)
nem ep-képviselő, hanem valami elnökféle lehet, aki csúnyát mondott orbánról és/vagy az oroszokról. szerintem finnugor, de nincs kizárva hogy egyéb balti.
pontosabbat nem tudok, az origóra meg elvből nem kattintok.
akármilyen pucérnőkkel kecsegtetnek.

alöksz róz 2024.01.16. 23:24:08

de lehet csak miniszterféle

Gery87 2024.01.16. 23:32:16

@alöksz róz:

Hát én hasonló névvel se találtam senkit.

alöksz róz 2024.01.16. 23:50:19

@Gery87: mégiscsak ep-képviselő, rosszul emlékeztem.
petri sarvanmaa

ZorróAszter 2024.01.17. 08:09:50

Kedves MaxVal! Ezt a cikkét letükrözték a nácik is. Magy maga tette fel hozzájuk?

A nevekkel való szórakozást egyébként értelmiségi körökben szánalmasnak szokták nevezni.

Nem tudom valóban így van-e, mert én nem vagyok értelmiségi.

Viszont a tavaris szó az valójában a katonák által is használt bajtárs szónak felel meg. Ma is használják az orosz hadseregben.

A magyar munkásmozgalom által használt elvtárs kifejezés Arany Jánostól származik és egyedi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 08:19:05

@ZorróAszter:

"A nevekkel való szórakozást egyébként értelmiségi körökben szánalmasnak szokták nevezni."

Én nem vagyok híve ennek az elméletnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 08:19:49

@ZorróAszter:

"iszont a tavaris szó az valójában a katonák által is használt bajtárs szónak felel meg. Ma is használják az orosz hadseregben."

Mert nem jelent semmi politikait. De magyarul jelent.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 08:20:15

@ZorróAszter:

" Ezt a cikkét letükrözték a nácik is. Magy maga tette fel hozzájuk?"

Hová?

gigabursch 2024.01.17. 08:32:54

Bidé bácsi már csak szart ér?

gigabursch 2024.01.17. 08:34:09

@alöksz róz:
Hát ha finnugor, akkor mondhattál volna belgát is...
:-)

Gelmerrrrr 2024.01.17. 08:35:55

@ZorróAszter: t letükrözték a nácik is.
------------

Nem vélném! A náci én vagyem!

erol 2024.01.17. 09:33:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Egyetértek, a nevekkel való szórakozás tényleg jó móka, pl. Semmilyen Zsolt, Szargyártó Péter, Orkbán stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 09:35:07

@erol:

Így igaz.

Marhaság, hogy ne lehetne nevekkel viccelni. Már az ókorban is éltek ezzel az eszközzel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 09:57:57

@Sztálin orgnistája: a camarade bajtárs értelmű, szószerint szobatárs. Az elvtársak ritkán voltak bajtársak, hiszen Kádár is megmondta Rajknak 1949. június 1-én éjszaka: "Mi a lófaszt képzelsz te Rajk, hát hülye a párt, hogy te ülsz itt megvádolva, miért nem én vagy a (szintén jelenévő) Farkas?"

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 10:05:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: annyira, hogy ugyebár Pasquino szobrából van a paszkvillus, tele ilyenekkel.

Roma de travertino, | rifatta de cartone, | saluta l'imbianchino, | suo prossimo padrone.

Fonte: le-citazioni.it/frasi/206028-trilussa-riferito-alla-visita-di-hitler-in-italia-nel-1938/

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 10:10:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de Bulgáriában ez azért nem jó szerintem, talán meséltem a bolgár-magyar vegyesházaspárt, ahol a magyar férfi 1990 utan reflexből tavaris milicistának szólitotta a rendőrt, aki majdnem megette ezért, de elmagyarázta, hogy ő már goszpodint policjant.

ZorróAszter 2024.01.17. 10:44:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

""A nevekkel való szórakozást egyébként értelmiségi körökben szánalmasnak szokták nevezni."

Én nem vagyok híve ennek az elméletnek."

Azt látom! :o)

ZorróAszter 2024.01.17. 10:48:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mert nem jelent semmi politikait. De magyarul jelent."

Dehogynem. Mindenki tudja Oroszországban is, hogy kik használták még.

"De magyarul jelent."

Magyarul is van bajtárs szó, de azt csak a katonák használták kb. 45-50 között, és kilencventől kilencvenvalameddig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 11:22:20

@ZorróAszter:

Oroszországban használták 1917 előtt is, 1991 után is. Oroszul az élettársam is tovaris, meg a jó haverom is, sőt mág kolléga is lehet az.

Mo-on meg csak a kommunisták, talán egy időben a szocdemek is. De politikai kontextuson kívül soha senki.

ZorróAszter 2024.01.17. 11:28:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Igen, szokták néha szemlézni az írásaimat."

Rossz ómen, ha a nácik lobogtatják az írásait.

ZorróAszter 2024.01.17. 11:29:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Oroszországban használták 1917 előtt is, 1991 után is. Oroszul az élettársam is tovaris, meg a jó haverom is, sőt mág kolléga is lehet az.

Mo-on meg csak a kommunisták, talán egy időben a szocdemek is. De politikai kontextuson kívül soha senki."

Jó, csak hol mondtam én mást?

Gery87 2024.01.17. 12:16:23

@alöksz róz:

Látom már, Sarvamaa Petri Juha.

Birca szereit szarossá alakítani a neveket:)

Gery87 2024.01.17. 12:23:19

@erol:

Tömjén Zsóti, Farhát Ádám, Rezsi Szilárd, Orbánc Viktor, Káder János, Szanyi kapitány, Kurcsány Nyerenc, Lézer Jani, Tűró Torta, Libajnai, Pénztáros Lőrinc, Derogán Antal...

Gery87 2024.01.17. 12:30:54

@ZorróAszter:

A Deák féle agyhalottak a nevekből már valami jelentést, személyiséget, identitást is ki akarnak hozni és ezt komolyan is gondolják.

Pl a sértődött MIÉP-esek majd a Fidesz hülyéi között terjedt el pl hogy a Vona az valójában "Zázrivecz ..lám nem is magyar.." Toroczkai meg eredetileg Tóth, tehát "nem is magyar hanem szlovák.." meg hogy "a felesége román"...megint csak nem lehet jó magyar...stb.
Ó, mondom istenem azért ilyen mélyre nem kéne lemenni, a magyarok fele idegen hangzású német-szláv családnevű.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 12:33:46

@ZorróAszter: ez a nemzeti.net egész értelmes oldal, mindenkit szemléz, így nem kell kattintgatni, köszike !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.17. 12:35:41

@Deak Tamas:

Én úgy találtam rájuk 2 éve, hogy véletlenül észrevettem, utalnak egy ckkemre.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 12:35:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem ismersz olyan oldalt mint ez a nemzeti.net csak ballibbantban? Nem kellene kattitgatni a sok hülyeségét, így nem növeled a bevételüket sem.

Billy Hill 2024.01.17. 17:30:18

Akkor ez olyan, mint a Maszarik elnök úr, nem?

(Állítólag volt 20-as, 30-as években magyar gyártású hashajtó is a képével a dobozán...? Történelemtanárunk mesélte/konfabulálta.)

Billy Hill 2024.01.17. 17:32:08

@Deak Tamas: "hányok amikor a Kovács-Pereira Juditok meg Tóth-Taylor Dórák teszik magukat a fészbukon a hülye kettős nevükkel"

Jó régen az Irodai patkányok blog is felfigyelt erre a jelenségre. :-)

officespace.blog.hu/2011/07/26/uborka_2019

"Ezt múlt héten küldtük ki a staff_all listára a belső kommunikációs asszisztens gépéről (aki ugyan magán hordozza a multinál, nőként érvényesülés elég sok jegyét, például két vezetékneve van, kötőjellel elválasztva, az egyik egzotikus, a másik átlagos, vágjátok, ez a tipikus Horváth-Krigstorme Orsolya, viszont ennek ellenére egész jó fej)"

ZorróAszter 2024.01.17. 18:13:32

@Deak Tamas:

"ez a nemzeti.net egész értelmes oldal, mindenkit szemléz, így nem kell kattintgatni, köszike !"

Szívesen.

Tényleg maguknak való. A címlapon láttam, hogy leginkább a kuruc.infót népszerűsíti.

"nem ismersz olyan oldalt mint ez a nemzeti.net csak ballibbantban? Nem kellene kattitgatni a sok hülyeségét, így nem növeled a bevételüket sem."

Ha rábukkanok, szólok.

ZorróAszter 2024.01.17. 18:15:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Miért kellene, hogy zavarjon eleve?"

Ha magát nem zavarja engem sem.

ZorróAszter 2024.01.17. 18:18:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Marhaság, hogy ne lehetne nevekkel viccelni. Már az ókorban is éltek ezzel az eszközzel."

Mint mondtam, engem nem érdekel. Nem vagyok értelmiségi.

Csak idéztem őket. Oldaltól függetlenül.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 21:05:20

@Billy Hill: elkezdtem gondolkodni hogy tudok-e ilyenből jó fejet.
Magyarból hirtelen biztosan nem, Lisszabonban nemrég összehaverkodtam egy brazil lánnyal akinek egy jóhumorú, már portugálul is jól tudó skandináv a férje. Mondja a férj egy alkalommal: igazságtalan az élet. Mi ott élünk északon, szar az időnk, a kajánk, a kedvünk mégis mi vagyunk gazdagok, nem itt, ahol jó az idő, a kaja meg az emberek kedve.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.17. 21:16:25

@Billy Hill: nem leltem nyomát, de egy fanyar humorú cikk van vele kapcsolatban:

library.hungaricana.hu/en/view/SzatmarEsVidekeHetfoiUjsag_1919/?pg=1&layout=s

Egyszer az volt, hogy kóborcigányok azzal próbáltak kiszabadulni, hogy abban bíztak, a csendőrség nem találja meg a lopott ló hamisított járlaton szereplő Szarod nevű községet három nap alatt és kénytelenek lesznek őket elengedni. (Érdekes módon a három napos őrizetbe vétel nagyon régi gyakorlat, de törvénybe iktatva csak 1990-ben lett.)

Gery87 2024.01.18. 15:05:05

@Deak Tamas:

Minél délebbre mész annál szegényebb a társadalom és annál hülyébbek is.
Te is bizonyítod ezt, már Temesvárnál akadnak olyan szintű elmebetegek mint te...:)

A jóléti nyugatos jogállamok mind a mérsékelt övben vannak. Ez nem véletlen.

A "rohadtmelegvan" övekben meg egy-két kivétel akad, speciális helyzetben lévő állam (olajállamok, meg Szingapúr.)

A világ legfejlettebb, leggazdagabb ÉS demokratikus államai (Norvégia, Svájc...) mind elég szar, elég hideg, esős idővel vannak megáldva.

alöksz róz 2024.01.18. 15:17:51

@Gery87: "Minél délebbre mész annál szegényebb a társadalom és annál hülyébbek is." - pont ezt olvastam a tokiói metróban.
pont arra jártam tegnapelőtt véletlenül, mikor egy félfinn-félamhara csaj felírta a falra mindkét nyelven + japánul is. okos csaj volt.
le is szopott örömében, amikor kiderült, hogy magyar vagyok.

alöksz róz 2024.01.18. 15:18:55

nagyon tisztelik a magyarokat mindenütt

alöksz róz 2024.01.18. 15:20:11

@alöksz róz: de leginkább jappánban.

meg természetesen törökországban.

alöksz róz 2024.01.18. 15:29:11

tele is volt az egész jappán magyar turistával. örömmel látták a szegény helyiek a gazdag magyarokat.
más európai persze egy se volt, pénzük se lenne rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.18. 15:31:00

@alöksz róz:

De mindez csak terelés. A német nagytőke akarja ezt elhitetni veled a Mediaworksön keresztül!

alöksz róz 2024.01.18. 15:51:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hogy azt higgyék a rabszolgák, milyen jó nekik. logikus.

ZorróAszter 2024.01.18. 16:49:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"De mindez csak terelés. A német nagytőke akarja ezt elhitetni veled a Mediaworksön keresztül!"

Nekem pont elég, ha elegendően sok ember elgondolkodik azon, hogy igaz-e hogy a Mediaworks és az állítólagos ellenzéki RTL csoport uralja a teljes magyar médiapiacot és tartja hatalomban Orbán kollaboráns kormányát.

Mint ahogy megelégedtem a szerény szerepemmel Schmidt Mariska és a fidesznyikek lebőgetésével az 56-os fiú fotójával kapcsolatosan.

Mert bizonyára emlékszik még, hogy pont ennek a fotónak a kapcsán hozta ide Kopácsi Judit Eörsy Lászlót vitatkozni velem pont ennek a fotónak és a hozzá kapcsolódó bejegyzésem kapcsán.

Előtte Eörsi László nem ismerte a fotót és a sztorit se.

Mediaworks kapcsán is bőven meg leszek elégedve ennyivel.

:o)

Gery87 2024.01.18. 21:45:39

@alöksz róz:

Japániaiakat akartál mondani ugye?:)
Igaz magyar ember úgy mondja, meg Bolgárország és persze hóhólia...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása