magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Jószomszédság

A ballib szomszédságpolitika röviden:

  • nem szabad kiállni magunkért, mert a múlt elmúlt, s csak a hülyék néznek hátrafelé,
  • ha viszont a szomszédban "populista" a kormányzat, akkor kötelesek vagyunk hadüzenetet hirdetni.

Most, hogy Magyarország viszonya a 7 szomszédja közül 6-tal legalábbis jó, de egyesekkel egyenesen kiváló, nagy a ballib halálhörgés.

Vicces, hogy akik eddig szentségtörésnek tekintették eleve bármilyen nemzeti kisebbségi kérdés határozottabb képviseletét is, most kb. azt követelik, Zorbán indítsa meg a magyar csapatokat Szlovákiába a 10 évvel ezelőtti Malina Hedvig ügy miatt.

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2118305643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 08:51:32

Még ha csak tíz éves lenne a Malina Hedvig-ügy, de már lassan húsz.
A baloldali szomszédságpolitikát a még valamikor üzemképes Havas Henrik mutatja be jól amikor idéz egy magyar diplomatát valamikor 1980-ból, aki mondta Szőcs Gézáéknak: hogyha ti nem lennétek, a szomszéd elvtársakkal egész jó lenne a viszony.
Amúgy arra leszek kíváncsi, hogy mikor jön el a nagy ballib fordulat, hiszen ma Európában csak egyetlen ország nem épít nemzetet: a mienk. Ha Bezzegrománia, Mégbezzegbaszkiszlovákia, pláne Bezzeghorvácia sikeresebb mint mi - ugye alöksz óta tudjuk hogy igen - az megintcsak annak a bizonyítéka, hogy nemzetet kell építeni, hiszen le vagyunk hagyódva.
Dehát a magyar külpolitika az államalapítás óta tragikusan, következetesen rossz - az egy Mátyás király kivételével -, megyünk szépen a román-szlovák közös határ felé.

Wildhunt 2024.01.19. 09:40:47

@Deak Tamas: nagyjából minden az orosz-ukrán háború végén múlik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 10:00:59

@Wildhunt: mármint milyen értelemben, nyilván ha atomháború lesz, akkor mindegy.
De sem a magyar külpolitika nem lesz jobb utána, illetve, mivel nincs semmilyen cselekvés, a magyar kultúra sem lesz vonzóbb a környéken.
Vagy mire gondolsz?

Wildhunt 2024.01.19. 10:20:11

@Deak Tamas: hogy utána nemzetállamok bezárkózása, vagy amerikáról leszakadó európai közösség lesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 10:40:54

@Wildhunt: hát azt nem tudom, amit biztosan tudok, hogy bármi lesz, már most elbasztuk, ahogy szoktuk. A szószátyár cívisvárosnak teljesen igaza van ebben, Novák Katalinnak nem a brassói jégcsarnok biztoságában kell nemzetiszín sminkelni, hanem mondjuk a mezőkaszonyi termálfürdőben, vagy Beregszászon, a Fedák-villa előtt hetente. Egy művészünk sem ment magyar nyelvű koncertet adni Kárpátaljára, az ukrán belső menekülteknek első dolguk volt az ukrán himnuszéneklés a templom előtt.

www.youtube.com/@TV21Ungvar

Nemhogy olyan gesztust nem tesz a magyar külpolitika, amiből az látszana hogy védenénk őket baj esetén, az se látszik, hogy fontosak lennének. (Nyllván ott a másik véglet is, a plusz tíz lejért bármilyen asszimilációra képes kisebbségi) Ezt a külhoni magyarok értik is, és reagálnak: kétmillióról egymillióra csökkennek.
Nincs nemzetnevelés, nincs közösségépítés, semmi sincs. Hogy lehet az, hogy a jugoszláviai 1920-ad 580 ezres magyarság ma 100 ezer, az akkori 400 ezres albánság meg ma kétmillió?
A magyar szuicid határig individualista és indolens. Nem véletlen, hogy a sikeres korszakainkban valamilyen karizmatikus(nak látszó vagy gondolt) csúcsvezető van jelen, de ez egyszerűen nem lehet mindig. Boldili minden hülye állításával ellentétben a természet nem az individuumnak hanem a tömegnek ad erőt. Még a szuper individualista holland is úgy segíti a másik hollandot, ahogy csak tudja.

Boldeone2 2024.01.19. 11:54:31

Vicces, hogy akik eddig szentségtörésnek tekintették eleve bármilyen nemzeti kisebbségi kérdés határozottabb képviseletét is"

- A " liberalizmus" nem tekinti azt szentségtörésnek, sőt, annyira nem, hogy maga a nacionalizmus is kezdetekben a liberalizmusból indult ki. A 19. században volt értelme a nacionalizmusnak, hiszen a nemzetek akkor születtek. Velük szemben pedig a soknemzetiségű birodalmak álltak
Ez volt a " romantikus nacionaluzmus " kora, amely sok helyen átalakult mérgező, etnicista nacionalizmusba. Az előbbi, romantikus azt mondta, hogy virágozzon minél több, önálló nemzet , a birodalmak helyett; az utóbbi meg azt, hogy alakítsunk ki etnikai hegemóniát ( sokszor faji alapon ) Mindezt kultúrhegemóniával megpróbálták megerősíteni. Trianon ezen törekvések következménye ( is)

A legjobb példa Liszt Ferenc. Német, magyar és szlovák felmenőkkel rendelkezett, az apja volt magyar. Kezdetben nem is tudott magyarul, de a magyar identitást választotta, mert akkoriban az volt a "cool" a romantikus nacionalizmus

Ő úgy volt romantikusan nacionalista, hogy közben globalista is volt, egy valódi globálisan ünnepelt sztár, és így tudott a legtöbbet adni Magyarországnak....

A kedvencem ez kvintesszencia, tőle: Hungarian Rhapsody

Ebben minden benne van, ami Magyarország, a magyar táj... zseniális

2024.01.19. 12:26:54

@Deak Tamas:
kárpátalján létre kellett volna hozni a ruszinokkal az egyesített görög katolikus egyházat. mellette kisebbségi jogvédő irodát. ahhoz kapcsolni kéttannyelvű magyar-ruszin oktatást és közművelődést. megjelenik az ungvári új magyar szó. a magyar rádió, a magyar televízió és magyar távirati iroda az ungári irodájából tudósít. haditudósítók.

és természetesen olyan módon, hogy az ukránok oldalán állunk basszus. nekünk nem azzal van a problémánk, hogy ukrajna független állam akar lenni. a városvédő kijeviek oldalán állunk. csak épp kárpátalja szövetségi államrendben részben legyen magyar. ahogyan évezredeken át. ez a célunk.

és egyébként ha kell, akkor különleges mentőalakulat megy segíteni menteni a romok alól. ungváron nyílik magyar-ukrán (ruszin) főiskola, munkácson magyar-ukrán (ruszin) szakközépiskola. nyitni kellett volna magyar otp fiókot. és azzal nem a ruszki pénzmosást támogatni. ha egyszer nato szövetségi rendszerben állunk és nem szovjetoroszban.

és az egy másik kérdés, hogy ezek mellett eurázsiai békepartnerségre is törekszünk. ami pedig moszkvának kedves. ugyanakkor kiállunk ukrajna függetlensége mellett is. mindezt úgy, hogy magyar nemzeti érdeket is igyekszünk érvényesíteni.

aztán ott ül az mti haditudósítója ungváron és együttérez a kijevi ukrán tanárral, aki attól retteg, hogy nehogy a fejére zuhanjon egy sátán rakéta. aztán, hogy ez most az amerikaiak vagy a ruszkik bűne az másodlagos. mégis csak ukrajnát támadták meg, az ukrán népet, akkor is ha a vezetőik hülyék, vagy hazaárulók. ártatlan ukránokat ölnek, oroszok is az ukránok is oroszokat. és ennek a két testvérnépnek a háborúját nem támogatjuk, a megtámadottak oldalán állunk úgy, hogy nemzeti érdeket is igyekszünk érvényesíteni.

ennek majdnem az ellenkezője történik. és majdnem mindegy, hogy fidesz, vagy nem fidesz.

2024.01.19. 12:27:37

ukrajnában elérték a magyarellenességet. azért kell majd orbánt lecigányozni, hogy az ukránok ne a magyarokkal azosítsák.

2024.01.19. 12:37:50

hjó, persze a cigányozás se járható, mert ez a cigányokat sértené. ez nem magyar diplomácia. nem magyar érzelműek ülnek se a kormánypártban, se az ellenzékben. hanem oroszbarátok, amerikabarátok, vagy ezek által zsaroltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.19. 12:40:13

@Boldeone2:

Soros megmondta 40 éve teljesen őszintén: amikor Erdélyről kezd szó esne, a vége a zsidók Dunába lövése. Ezért nem ad ilyen célokra pénzt.

S ez lett azóta is a ballib alapelv.

_Neville 2024.01.19. 12:51:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amúgy azért azt el kell ismerni, hogy nem teljesen egységes a ballib vonal ebben, egyesek kifejezetten megpróbálnak nyitni erre (lásd a Telex erdélyi mutációját). A Gyurcsányék viszik már talán egyedül nyíltan ezt a "23 millió román" jellegű dolgokat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 13:07:16

@_Neville: szerintem továbbra is teljesen egységesek, az Új Szót mostmár szinte biztosan magyarul tudó szlovákok írják, a szövegezés ("a csecsemő amely") és a fogalmazás idétlen, magyartalan. Aztán meg a blogjukban, ahová szebb időkben Marosz Dia írt valaha, most ilyen böffenetek vannak:

blog.ujszo.com/blog/viszonyunk-a-szlovaksaghoz

"Személy szerint nem nagyon értem, miért kell semmisnek tekinteni egy reálisan létező nemzetet, miért kell jogot formálni olyan területekre, ahol a magyarság vagy nem is élt, vagy csak szórványban, hála az odaköltözött nemeseknek, akik szolgálataikért az aktuális királytól területeket kaptak falvakkal, és a falvak népeivel egyetemben.Az ilyen hozzáállás semmiben sem különbözik a hírhedt szlovák nacionalista vezér Ján Slota véleményétől, aki szerint Szlovákiában nem is élnek magyarok, csak elmagyarosított szlovákok."

Gery87 2024.01.19. 13:16:28

Puzsér meg ez a műsor mióta ballib?
Már megint csúsztatsz és elhallgatsz fontos részelteket, persze értem én hogy miért...

"nem szabad kiállni magunkért, mert a múlt elmúlt, s csak a hülyék néznek hátrafelé,"

Pont itt hangzik el hogy nézzük már ennek a Ficónak a munkásságát visszafelé, ezzel az emberrel haverkodik a magyar "nemzethy" oldal? Csak mert most "Soros" meg "Brüsszel"?
Az elveket, a "magyarság politikát" kérik számon és hát arra jutnak ők is hogy nincs.
Orbán Viktor van meg NER és ennek érdekei.

"Vicces, hogy akik eddig szentségtörésnek tekintették eleve bármilyen nemzeti kisebbségi kérdés határozottabb képviseletét is, most kb. azt követelik, Zorbán indítsa meg a magyar csapatokat Szlovákiába a 10 évvel ezelőtti Malina Hedvig ügy miatt."

Mikor mondott ilyet a 3 jóember bármikor is az elmúlt 20 évben?

Ha ez egy DK-s podcast lett volna Vágó Istvánnal, azt mondom igen, igazad van.

Nem ott kéne belerúgnod a ballibekbe ahol nincsenek.

Gery87 2024.01.19. 13:18:49

@Deak Tamas:

" megyünk szépen a román-szlovák közös határ felé."

Miért, Kárpátalja a szlovákoké lesz?;)

Te fogyatékos barom.

Gery87 2024.01.19. 13:22:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Látva hogy a magyar nacionalizmus egyre hergelődve sovinizmus majd irredentizmus lesz mindig, a magyar jobboldal egyik alapeleme a zsidó ellenesség, nem csoda ha így gondolta.

Gery87 2024.01.19. 13:24:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hát, meg kiabál, idegesítő....de azért van igazsága abban hogy annak ellenére hogy Orbán mekkora nemzeti meg magyar befelé, a magyarellenes Ficóval most épp nagyon jóban van.
Ha Gyurcsány vagy MZP vagy Vona lenne vele ilyen jóban, a Fidesz elhordaná mindenféle hazaárulónak és magyarellenesnek.

Gery87 2024.01.19. 13:26:57

@Deak Tamas:

Inkább arról dumálj buzi, hogy a Főnid miért haverkodik egy "utódállamista" "antanista" "magyarellenes tót" gecivel?
Ez most nem gond? Te szervilis barom jobbágy! Máskor olyan könnyen dobálózol ezekkel a jelzőkkel!

Kétszínű, elvtelen férgek vagytok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.19. 13:27:18

@Gery87:

Cakhát tévedés.

A modern antiszemitizmust, a rendszerváltozás utánit pl. a ballibek csinálták meg. Azzal, hogy mindenre azt mondták, az kódolt antiszemitizmus.

Nem tetszik a bank? Le vagy leplezve, ezzel a valóságban azt akarod mondani, a bankok a zsidóké, s te meg utálod őket!

Nem akarsz privatizációt? Valójában azt hiszed a zsidók majd felvásárolnak mindent!

Nem tetszik a kapitalizmus? BIztos mert szerinted a tőkések zsidók!

Gery87 2024.01.19. 13:34:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A modern antiszemitizmust, a rendszerváltozás utánit pl. a ballibek csinálták meg. Azzal, hogy mindenre azt mondták, az kódolt antiszemitizmus."

Nem csinálták, csak ostoba módon gerjesztették! Ettől még ez egy jobboldali fasság.
Én is láttam, utáltam is a mszp-szdsz-t mint a szart emiatt is.

Mindenhol nyilasokat meg nácikat láttak.

Gery87 2024.01.19. 13:34:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor az elmúlt évei meg a kormányzása bizonyára alternatív valóságban zajlottak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.19. 13:44:58

@Gery87:

Azaz ők tették ezt politikai témává. S máig minden alkalommal megpróbálják újra és újra.

Gery87 2024.01.19. 13:52:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem véletlenül. Csak ott is és meg arra is rá akarják húzni ahol és akiknél nem lehet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.19. 14:04:04

@Gery87:

Én arra is emlékszem, amikor Bod Péter Ákos is antiszemita volt.

Mert egyszemályileg döntött mi legyen az új érméken, s ő magyar madarakat választott.

Aztán jöttek a liberális médiák (akkoriban a médiák 95 %-a), hogy:
- múltba révedés, romantikus nacionalizmus, horthyzmus,
- nem érti a szakmát, szembemegy a bank szakmával,
- nem hallgat a független (értsd: ballib) szakemberekre,
nyilván gyűlöli a zsidókat de nincs hozzá gerice, hogy ezt nyíltan kimondja.

A szemét Hofi is üvöltött a kórusban.

Gery87 2024.01.19. 14:19:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Látod, már akkor is elmebetegek voltak hatalom, valami nem változik:)

SoltBrain 2024.01.19. 15:11:42

Azért nagy franc az a Robert Fico... ha a taktika azt kívánja, szidja a magyarokat, hogy a szlovák szélsőjobbtól elvegyen szavazókat...

Amikor szóba került a V4 együttmüködés, akkor hirtelen elfelejtette mindenki a korábbi balhét...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 15:21:57

@SoltBrain: Fico nem szidta a magyarokat sohasem (az Slota meg Kotleba and co) ő csak jópofa törvényeket hozott ellenük, lásd nyelvtörvény meg a kettős állampolgárság. Fico a saját nemzete érdekében politizál akár a magyarok ellenében is. Jegyzem meg, mindkettővel, ha nem is óriási, de vicces öngólokat lődözött, mert a nyelvtörvény kapcsán azóta előszeretettel hoznak nyilvánosságra olyan dokumentumokat amelyek egynémely vezető hejessírási képeségeit példázzák, az állampolgárságos törvénnyel meg sokkal több cseh állampolgárság veszett mint magyar.

_Neville 2024.01.19. 16:45:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A tökétlen MDF-esekkel szemben ilyenkor Trollbánék dafke rábasznának pár ballibek által gyűlölt alakot, ha nem jó a madár, nesztek, most lehet hörögni ;)

_Neville 2024.01.19. 16:49:52

@Deak Tamas: De amúgy az ilyen típusú emberekkel még mindig könnyebb zöldágra vergődni, mint azokkal, akiknél zavaros, milyen érdeket is szolgálnak. Fico nem önzetlen barátunk, de azonos érdekeink lehetnek, így meg lehet állapodni vele egy kölcsönös win-winben.
A kettős állampolgárság ügye azért is amúgy tök felesleges pótcselekvés szlovák részről, mert simán kijátszható, a magyar állam ugyanis nem köti mások orrára, hogy ki lett állampolgár, tehát ha az illető nem akarja, a szlovák hatóságok sosem tudják meg. Ugyanez a szitu Ukrajnában is.

_Neville 2024.01.19. 16:51:39

@_Neville: Amúgy ESTA ügyben ezért izmoztak is az amcsik, ők ugyanis elvárnák, hogy ezt az orrukra kössük, de a magyar állam velük sem tesz kivételt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.19. 17:07:42

@_Neville: tökéletesen igazad van. Múltbeli példa is van, történészként érdekes lehet az 1944. július végi-augusztus eleji tapogatózás a szlovákoknál, hogy ugorjunk ki együtt. Hézagosan van meg a történet de állítólag Tisonak tetszett volna a dolog, csak jött az SNF, talán nem is véletlenül.
Pedig addig cseppet sem volt felhőtlen az együttműködés. Állítólag Antonescu felé is lett volna hasonló, csak ők nyilván Erdélyt követelték vissza alapból.

2024.01.19. 17:36:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
orbán nem magyarellenes, hanem nem magyar nemzet érdeket érvényítésére alkalmatlan. ugye az ep-ben naponta mondják azt, hogy orosz ügynök. és ha ez nincs így, akkor is problémás. és ugye cáfolni kellene, mert a politikai vádak elég magas rangúak és elég konkrétak.

ZorróAszter 2024.01.19. 17:41:51

Miről van sűrűkuss?

Hogy életbe léptek a zsebszerződések, és a magyar földek kitudja hány százaléka külföldi tulajdonba került immár hivatalosan is.

A "magyar" kormány meg a törvényi előírásokat se kéri rajtuk számon.

És senki nem beszélhet erről. Az ellenzéknek is be van fogva a szája mint rendesen.

2024.01.19. 17:45:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
és a fidócal kapcsolatos vád is ugyanez. ezért függesztették fel smer tagságát is. ezért kerültek a non-instricts csoportba. ez annyiban jó, hogy fico érdekérvényeítő képessége is alacsony. csak ezt nem tudja kihasználni magyarország, mert orbán érdekérvényesítő képessége még ennél is alacsonyabb.

Gery87 2024.01.19. 22:32:30

@Deak Tamas:

Érdekes ilyenkor ha a Főni aktuális haverjáról van szó, nem "antantistázol" meg "tótózol" meg "utódállamistázol".
Hát hogy van ez öreg?
Szerintem 10 éve még simán a kurva anyjába küldted volna csak említés miatt is a Ficót!

Elvtelen egy faszkalap vagy te, még soviniszta, irredenta idiótának is szar vagy!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása