magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Klubrádiós alternatív valóságban élni

Nyugaton, sőt immár Szlovákiában és Romániában is, az átlagember polgár, nincsenek milliárdosok, nincs korrupció, nem jelent a családoknak gondot se új háztartási gép beszerzése, se a tengeri nyaralás.

Ez a klubrádiós alternatív univerzum.

Hardkór Mihály megmondóember szólt éppen át onnan. Misivel a gond az, hogy nem hazudik, ő tényleg el is hiszi ezt. Ami érthető: ő a magyar felső 1 % tagja, s mint ilyen, természetesen fanatikus ballib - ez Zorbán "diktatúrájának" egyik sajátossága: minél ellenzékibb valaki, annál gazdagabb. S persze - ez mindig a nagy vagyon átka - annál távolabb is van a tények szürke, fasiszta világától.

144 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4018308465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2024.01.25. 08:14:43

Arról nem is beszélve, hogy a marha azt sem tudja, hogy mi a különbség a szilikon, meg a szilícium között...

"A szilikon azon műanyagcsoport elnevezése, ahol a polimer szerkezet alapját sziloxán lánc alkotja, vagyis a vegyületek "gerincét" egymáshoz kapcsolódó szilícium- és oxigénatomok alkotják. A sziloxán egységek rövidebb láncoktól (olajok) a többszörösen kapcsolódó térhálós szerkezetet is felvehetik."

"A szilícium a 14-es rendszámú kémiai elem, vegyjele Si. Szürke színű, fémesen csillogó, nagyon kemény anyag."

Az egész bagázs egy felszínes, ténylegesen nem tudásra épülő nem eléggé ex - komcsi társaság.

silicon = szilícium
silicone = szilikon

ZorróAszter 2024.01.25. 09:39:46

Hol látszik Magyarországon az, hogy Orbán alatt, 10 év alatt több mint 40 milliárd euro jött be segélyként az Európai Uniótól?

Ez a nyolcszorosa az Ausztriának adott Marshall-segélynek, és majdnem annyi mint 1990-ben a teljes állami vagyon értéke.

Hol beszél erről az állítólagos ellenzéki sajtó vagy állítólagos ellenzéki politikusok?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 09:48:15

@ZorróAszter:

E pénz 80 %-a eleve visszament nyugatra.

A többi hatása meg látszik. Sok dolog javult, épült. Az életszínvonal emelkedett.

Gelmerrrrr 2024.01.25. 10:46:17

ádiós alternatív valóságban élni
----------

Mondja ezt egy alterlandi libcsi.

2024.01.25. 11:16:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
orbán egy ellenkultúrát hirdetett és elsődlegesen ezért lett megválasztva. nem azért, hogy építkezzen (mert az építkezésekkel szétlopják az orsszágot), hanem hogy kulturálisan romboljon. és ezt megtette? nem.

ugyanúgy ott van a soros alapítvány, a klub rádió, hardy mihály. nem tudta őket kiszorítani. mert nem mondta azt, hogy a főváros közvetlen az országgyűlés hivatala alá tartozik. mint amerikában washington dc. korlátozott jogkörű a polgármester. egyébként amerika többi részén nem, de a fővárosban mégis csak. tehát nem kellenek ezek a habsbuurgista önokormányzatok, terézváros, lipótváros, erzsébetváros, józsefváros, ferencváros. mert ez az országgyűlés hivatala alá tartozó kormányzati körzet. mint washington dc. ezt nem lépte meg.

orbán nem azért egy balfasz, mert kiszorította a klubrádiót, hanem mert nem szorította ki. nem számolta fel az rtl klubot (egyszerűen nem hosszabbítja meg a földfelszíni adást, ha nem fogható mindenhol szabadon, akkor nem tartják fent). hanem létrehoztaz az ellen-rtl-t. a kulturálatlanságot növelve tóth gabival és a többi műmájer celebbel. az atv-t pénzelte azért, hogy az létrehozza a jobber hitrádiót.

orbán egyszerűen csak polarizálta a közéletet. nem teremtett rendet a fővárosban.

és ezzel szemben vidéken valóban diktatúra van. valóban nem mernek emberek véleményt mondani, mert féltik az egzisztenciájukat.

2024.01.25. 11:35:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
pl. a megyében a nyilvánosságban a kisvárosi hajdúnánás polgármestere azt mondja, hogy senki se bírálja a kormányt, mert akkor balmazújváros sorsára jutnak, ahol független polgármester és nem kapnak egy fityinget se. mert időnként van aki nem ért egyet mindennel orbánnal, vagy egyszerűen csak nem a kormánypropagandát mondja.

a független az jobbikos hátterű polgármester, aki nem néppártosodott vonával, tehát jobber, csak nem fideszes orbánnyalonc. és annak kell lenni, mert ha nem, akkor sorosbérenc vagy, egy fillért nem kap a település, és ehhez nyíltan kapcsolódik egy spicli hálózat.

olyan településeken is, ahol a soros alapítványnak nincs embere. a nép ellenségének tartanak mindenkit, aki nem a kormány éppen kiadott propgandáját tolja. erre mondom, hogy ennél lassan a késő kádár kor is szabadabb volt, mégegyszer az ország nagy részén, vidéken.

mert egyébként budapesten a benczúr utcában ugyanúgy nyomatják a népellenes dumát, mint korábban. sötét diktatúra van, mert drága bolgár urat el akarják hallgattatni. miközben vidéken már tényleg nem lehet a kormány egyes intézkedése ellenében szót emelni anélkül, hogy az illető ne veszélyeztné az egzisztenciáját, egyáltalán nem lehet eltérő a tematika.

vidéken egy orvos nem beszélhet arról, hogy probléma van az egészségügyben. csak a "megoldásról" szabad beszélni. és ott vannak mindenhol orbán emberei, egy spicli hálózat, mert a sziájé akarja megbuktatni az orbánt ezért nem engedhetjük meg, hogy balmazújvároson az orvosi rendelőben, vagy a debreceni klinikát szót emeljen a vezető orvos, hogy ez vagy az a probléma. mert akkor kirúgják.

és eközben meg drága bolgár úr ugyanúgy retteg, hogy jaj, jaj, jönnek a nácik.miközben annyit kellene mondani, hogy a főváros belső kerületei használatának felára van, drága bolgár úr és társaik, márt nem tudná megszervezni ugyanezt esztergomból, székelsfehévárról, veszprémből. mert ott már keresztény többség van.

adminisztratíve könnyen kiszoríthatná ezt a vircsaftot. azt nem teszi. és egyébként meg a pribékjei népellenessé válnak. és így valóban egy olyan rendszer épül ki, hogy orbán bukása örömünnep lesz.

ahogyan az agráron tanuló fiatalok mondták, a fideszre szavazunk, orbán sírjára fogunk higyozni. mert orbán nem cél, hanem eszköz. egyszerűen így tudnak most karriert építeni, de tudják, hogy ez a rendszer ettől függetlenül aljas és alantas.

Gelmerrrrr 2024.01.25. 11:45:30

@cvsvrs: orbán egy ellenkultúrát hirdetett és elsődlegesen ezért lett megválasztva.....kulturálisan romboljon. és ezt megtette? nem.
-------------
1. Ellen? Alna, de anta az magyarul, anta.
2. Nem kell antakúthúra, hanem kúthúrantandizmus kell.

3. Ezért hangot dúrgerni, nem lett, hanem vált választva.

4. Na Öboa nem rómbolt(ró), hanem kúthúrlibcsi, egy libcsi, mi magyarok vagyunk, nem kell kúthúra, attól, hogy a kúthúra materializmus, vagyis nem a nyelv, ahogy nem is a Rasse, arta.

A kúthúra materializmus,ahogy nem a Rasse, így a kúthúrát rómbelni kell.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.01.25. 11:52:23

@ZorróAszter:

Marschall-segély, Ausztria: 726,1 M$

hu.wikipedia.org/wiki/Marshall-terv

US $ inflációkalkulátor:
www.usinflationcalculator.com/

Mai értéken az 11,3 Mrd $, ami 10,3 Mrd euró mai árfolyamon.

Tehát már a számod sem stimmel, jó dupláját írtad.

De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy kurvára látszik egyébként. Csak a ti alternatív valóságotokban nem.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=00000003.min&txtreferer=A0300080.TV
mnbkozeparfolyam.hu/arfolyam-2023.html

Bruttó átlagkereset, 2009: 199 800 Ft, (átlagárfolyam: 280 Ft): 713 EUR

2023: 555 900 Ft, (átlagárfolyam: 381 Ft): 1459 EUR

Azaz duplája lett. Miközben 15%-ra csökkent az SZJA. Mindegy is. Nem "érezni" kell az "igazságot", hanem adatokkal alátámasztani. Mert különben annyit ér, mint a gyíkemberekről szóló leírások. Bármit be lehet dobni, lehet hinni Allahban, a gyíkemberekben, a homeopátában stb. A lényeg, hogy TÉNYEKKEL alátámaszd. Különben egy KALAP SZART ÉR, csak vélemény.

Gery87 2024.01.25. 12:25:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Máshol is volt ilyesmi, tehát Orbán és a NER nélkül is ment volna, sőt.

ZorróAszter 2024.01.25. 12:30:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"E pénz 80 %-a eleve visszament nyugatra."

Kinek a kollaborálásával?

"A többi hatása meg látszik. Sok dolog javult, épült. Az életszínvonal emelkedett."

Így? Ez a pénz vagy 20%-a látszik?

Nem ez látszik a nyomoradatokból, a havi 22800 forintos munkanélküli segélyből, a hajléktalanokról, a meghamisított KSH adatokból.

ZorróAszter 2024.01.25. 12:49:20

@fofilozofus:

Fejből mondtam a számokat. Tehát nem néztem utána, hogy pontosan mennyi a mai napig Orbánéknak juttatott Európai Uniós segély összege. Pár évvel ezelőttig több mint 40 milliárd euró volt.

"US $ inflációkalkulátor:"

Többféle időbeni értékösszehasonlító módszer van. Nem véletlenül többféle. Kiváncsi lennék a többi egyenértékszámításra is.

Gondolom ezek közül azért kizárólag az infláción alapuló összehasonlítást vette, mert abból jön ki a legkisebb érték.

De ugye ebből a minimálszámításból is az jön ki, hogy az osztrák Marshall-segély több mint négyszeresét kapta eddig Orbán az EU-tól.

------------------------------

A KSH 2015 óta nem közöl létminimumszámításokat, így nem lehet tudni, valójában hány ember él létminimum alatt.

Egyes számokat meg egyenesen meghammisítanak, például azzal, hogy a váratlan kiadás összegét nem a szegénységi küszöb értékéhez hasonlítják, hanem önkényesen kisebbhez.

ZorróAszter 2024.01.25. 12:53:41

@ZorróAszter:

Például mert az osztrák Marshal-segély egy jórésze árú volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 13:18:37

@Gery87:

Nem hiszem.

Mo. volt a régió liberális, polgári, kapitalista éltanulója, a legerősebb nyugatos hatalommal. Ezt csak radikális módon lehetett szétverni. Másképp nem tudta volna nép felpofozni a polgárságot. S még ma is túl erős a nyugati tőke az országban!

ZorróAszter 2024.01.25. 13:32:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem annyi."

Megemelték? Mennyire?

"Mo. volt a régió liberális, polgári, kapitalista éltanulója, a legerősebb nyugatos hatalommal. Ezt csak radikális módon lehetett szétverni. Másképp nem tudta volna nép felpofozni a polgárságot. S még ma is túl erős a nyugati tőke az országban!"

Nem az látszik, hogy az elmúlt több mint tíz évben a tendencia csökkenő lenne.

Növekszik és egyre inkább kvalifikálatlan munkaerőt igénylő beruházások történnek.

Gery87 2024.01.25. 15:13:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem annyi, max olyan 150 ezer...(hogy ebből hogy fizetsz albit senkit nem érdekel) 3 hónap múlva meg nulla!
Ja és utána rá 1 hónapra fizetheted a TB-t is.

Gery87 2024.01.25. 15:19:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A törvény rendelkezései alapján az álláskeresési járadék legfeljebb 90 napig folyósítható, mértéke pedig a korábbi átlagkereset 60%-a, amely nem haladhatja meg a kötelező legkisebb munkabér 100%-át.....A 2023. december 1. napján hatályba lépett...Korm. rendelet szerint a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) havi bruttó összege: 266.800 Ft, "

Gery87 2024.01.25. 15:23:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom most megint hova terelsz!
A tőke erős lesz továbbra is mert Orbánnak ez az érdeke.

"Mo. volt a régió liberális, polgári, kapitalista éltanulója, a legerősebb nyugatos hatalommal. Ezt csak radikális módon lehetett szétverni."

Nem vertek szét semmit! Erősebb a tőke hatalma mint valaha.

"Másképp nem tudta volna nép felpofozni a polgárságot. S még ma is túl erős a nyugati tőke az országban!"

Nem is volt elve polgárság és ha rajtuk múlik, nem is lesz.

Nem javult a helyzet, az ország kiszolgáltatottabb, korruptabb mint 10+ éve.
A magyar melósról nem is szólva.

"nem veheted el a magyarok munkáját"! de elveheted, ha fizetsz érte...."migránsokat" is nyugodtan hozhatsz.

Mit gondolsz miért rúgták ki a takarítókat, sofőröket a kórházakból és vettek fel külsős cégtől bérmunkaerőt?
Mert a nerednyik havernak a cége ebben érdekelt, persze ez drágább az államnak, de kit érdekel....

www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/korhazakban-terjeszkedik-tovabb-a-ner-kozeli-takaritoceg-tomegesen-vehetik-at-a-dolgozokat/

A dolgozó meg örülhet ha ott kell dolgoznia csak, ahol eddig.

Elmennek ezek a büdös mocskos hajcsár Döbrögi gecik a jó kurva anyjukba!

Megmondtam neked rég, a tőkének nincs nemzetisége.
Itt semmiféle "nemzeti" nem épül, ezek maguknak lopnak és kb ennyi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 15:31:14

@Gery87:

"Erősebb a tőke hatalma mint valaha."

Az állam az erősebb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 15:32:17

@Gery87:

"Nem is volt elve polgárság és ha rajtuk múlik, nem is lesz."

Bárcsak sikerülne. Ki akarna akarnok, pöffeszkedő polgárságot?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 15:32:58

@Gery87:

"a tőkének nincs nemzetisége"

Dehogy nincs. Nagypn is van.

Gery87 2024.01.25. 15:35:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kettő nem zárja ki egymást.
Amikor az állam olyan törvényeket hoz ami a tőke érdekeit nézi a dolgozó helyett, az nem erősíti a tőkét? Dehogynem.

Gery87 2024.01.25. 15:37:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha azt nézzük hogy a gyakorlatban mi mentén működik a tőke, akkor nincs.
Amikor választania kell a tőkének a nemzeti érdek és a tőke érdek között mindig a profit győz.

Gery87 2024.01.25. 15:37:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom a 22.800 ft-ot honnan vette, minden esetre a helyzet ettől még nem rózsás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.25. 15:40:39

@Gery87:

Ez a Fidesz előnye: a kisembereket is nézi. A "baloldal" csak a tőkéét nézi kormányon.

Gery87 2024.01.25. 15:50:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A gyakorlat az hogy ez nem így van...csak akkor lehet "nyomin a szarvát" ha valamiért engedni. Lásd a szovjet, kommunista fenyegetés miatti hidegháborús éra jóléti államai.

A német, francia, brit tőke pl erős volt mindig, mégis milliókat küldött a halálba úgy hogy közben persze döngette a mellét hogy mekkora hazafi....

Persze jól profitáltak a háborúból, nem ők mentek a frontra és utána a jóvátételt sem ők fizették, hanem mindenki.

Ebből a szempontból a feudalizmus igazságosabb volt: a király és a nemes ment az érdekeiért háborúzni!!! A jobbágy zsoldot kapott vagy részt a zsákmányból, esetleg nemességet és földet.

Ma kitalálják hogy nekik mi a jó, téged besoroznak, elküldenek megdögleni a haza nevében.

Elmennek ezek a fészkes fenébe.

Gery87 2024.01.25. 15:52:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"a kisembereket is nézi."

Pont hogy nem nézi - ere mondtam is példát, de szard le - és pláne nem hosszú távon.
A baloldalt meg sose mondtam hogy jobb volt, de azt mondtam hogy a fos meg a szar között nincs érdemi különbsége, tehát nem hat meg hogy a másik csak állagában más...

Gery87 2024.01.25. 15:53:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem látszik egyáltalán.
A gyárakból, kórházakból, iskolákból biztos nem...

Gery87 2024.01.25. 15:54:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akarnok, pöffeszkedőket nem akarsz, akkor mitől lenne jobb a nerednyik?
Saját logikád nem áll meg.

alöksz róz 2024.01.25. 17:49:01

@Gery87: "3 hónap múlva meg nulla!" - nem nulla, hanem 22800 :-)

alöksz róz 2024.01.25. 17:52:22

@Gery87: és a munkaügyi központ adja.
ebben igaza van a nyominak, el kell ismerni.
én se tudtam.

ZorróAszter 2024.01.25. 20:49:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem az előző bér 60 %-a?"

De. De legfeljebb három hónapig ha előzőleg volt 3 év munkaviszony. Utána havi 22800 forint ha csak meg nem emelték azóta.

De az átlag munkanélkül töltött idő kilenc hónap.

Már előre látom, hogy jönnek kötözködni, hogy csak 3x360 nap meg a többi, de juszt se írom elé hogy kb.

ZorróAszter 2024.01.25. 20:51:57

@Gery87:

"Nem annyi, max olyan 150 ezer..."

Ja tényleg! Van felső korlát.

"3 hónap múlva meg nulla!"

Nem nulla. Havi 22800 forint.

"Ja és utána rá 1 hónapra fizetheted a TB-t is."

Nem. A TB-t fizeti az állam.

ZorróAszter 2024.01.25. 20:56:46

@Gery87:

"Nem tudom a 22.800 ft-ot honnan vette, minden esetre a helyzet ettől még nem rózsás."

www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/jarasok/aktiv-koruak-ellatasa2

Az újat nem találom. Eldugták.

ZorróAszter 2024.01.25. 21:00:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez a Fidesz előnye: a kisembereket is nézi. A "baloldal" csak a tőkéét nézi kormányon."

Szerintem se elégséges állami feladatvállalás nézni őket.

ZorróAszter 2024.01.25. 21:03:02

@alöksz róz:

"nyomi"

Kezdjek el én is Csernobilozni?

:o)

alöksz róz 2024.01.26. 00:12:30

@ZorróAszter: "Hol látszik Magyarországon az, hogy Orbán alatt, 10 év alatt több mint 40 milliárd euro jött be segélyként az Európai Uniótól?" - látszik az.
pl. minden fideszes rokonnak és havernak saját kastélya van.

alöksz róz 2024.01.26. 00:20:05

@cvsvrs: "és ezzel szemben vidéken valóban diktatúra van. valóban nem mernek emberek véleményt mondani, mert féltik az egzisztenciájukat." - hát azért a szavazófülke magányában is csak odaszavaznak.

Gery87 2024.01.26. 00:58:14

@alöksz róz:

Akkor átbasztak, mert én anno nem kaptam semmit:)

Gery87 2024.01.26. 01:01:28

@ZorróAszter:

2 év munkaviszony és ha nem vagy "szociálisan rászorult", akkor semmit nem kapsz.
Sőt még neked kell fizetni a TB-t kb 30 nap után, de legalább autómatice küldik a csekket.

Hogy mennyi a munka nélkül töltött idő átlagban nem tudom, ez régiótól függ, meg hogy milyen állást akarsz...nyilván ha nagyon kell BÁRMI akkor nem 9 hónap, bár biztos Borssodban meg 50 felett ez így is nehéz.

Tapi2021 2024.01.26. 01:02:44

Ezek ilyenek. Hardy is egykor egy komoly embernek tűnt, számított, ma meg egy nulla, agyatlan troll.
A jachtok... tényleg?
Ha nem venne senki jachtot, eljönne a Kánaán?
Nyilván.

Az ő miniszterüknek helikoptere volt. Akkor mit írt erről Hardy???

Undorítóak.

Gery87 2024.01.26. 01:03:31

@ZorróAszter:

Nincs 22.800 Ft-t...csak ha rászorulsz. Kérvényezni kell és vagy megadják vagy nem.
Ha nem vagy 10 gyerekes gettólakó akinek minden rokona halott, akkor nem.
A TB-t 3 hónap múlva némi türelmi idővel neked kell fizetni, nézz utána!

Gery87 2024.01.26. 01:06:48

@ZorróAszter:

"Az aktív korúak ellátása a hátrányos munkaerő-piaci helyzetű aktív korú személyek és családjuk részére nyújtott támogatás. Két típusa van:
1. egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás,
2. foglalkoztatást helyettesítő támogatás"

"Ki jogosult az aktív korúak ellátására?

Az az aktív korú személy, aki

munkaképességét legalább 67%-ban elvesztette,
aki legalább 50%-os mértékű egészségkárosodást szenvedett,
vagy akinek az egészségi állapota a rehabilitációs hatóság komplex minősítése alapján nem haladja meg az 50%-os mértéket, vagy..............."

vagy, agy, vagy...stb

Tehát akkor jár ha valami bajod van.

Normális munkaképes ember semmit nem kap 3 hónap után!!

Tapi2021 2024.01.26. 01:12:14

@Gery87: Igen. A közösség jelenleg ennyi lébecolást tud/akar finanszírozni.
Az emberek magukért felelősek elsősorban.

Tapi2021 2024.01.26. 01:14:03

@Gery87: "Normális munkaképes ember semmit nem kap 3 hónap után!!"

Normális, munkaképes. Miért kapna?

Gery87 2024.01.26. 01:15:53

@ZorróAszter:

"Milyen összegű a foglalkoztatást helyettesítő támogatás?
A foglalkoztatást helyettesítő támogatás havi összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80%-a, 22.800,- Ft."

"Ki jogosult a foglalkoztatást helyettesítő támogatásra?

Az a személy, akinek az aktív korúak ellátására való jogosultságát megállapították – amennyiben az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás - megállapításához szükséges feltételekkel nem rendelkezik."

Nem is részletezik, magyarán kb senki aki ép és egészséges.
Elvileg van, gyakorlatilag meg nem igen.

Én arról tudok hogy tartós betegek (pl rákosok, kezelés alatt) kaphatják meg kb.

Gery87 2024.01.26. 01:23:01

@Tapi2021:

"A közösség jelenleg ennyi lébecolást tud/akar finanszírozni."

Tényeket írtam le, nem minősítettem.
Eddig...

Szerintem se lehet cél hogy valaki huzamosabb ideig közpénzen lógjon.

A probléma nem is az hogy nem adunk segélyt elég hosszú ideig!

A probléma az hogy:
1. az a max kb nettó 150.000 bizony 3 hónapra is kevés, az átlagfizetések, háztartások megtakarítása nem képes fedezni ennyi időt sem. Ha igen, akkor a megtakarításait éli fel az ember, ami csak növeli a kiszolgáltatottságot.
Albi + kaja kb ennyi és akkor még nem csináltál semmit...

2. a rendszer nem titkolt lényege hogy:
a, ne mondj fel a legszarabb helyen se, mert amennyit kapsz a nem elég hidegvízre se.
b, minél hamarabb állj munkába mindegy hogy hol, mert amit adunk az nem elég a megélhetésre!

Munkavállaló ellenes az egész!

"Az emberek magukért felelősek elsősorban."

Az emberek közösségben élnek. Nem szeparált egyének, ne légy ennyire libsi:)

Gery87 2024.01.26. 01:24:06

@Tapi2021:

Lásd előbbit.

A megoldás nem a segélyezés, hanem élhető normális munkahelyek, munkakörvények, normális fizetéssel.

Tapi2021 2024.01.26. 01:24:57

@Gery87: "Nem annyi, max olyan 150 ezer...(hogy ebből hogy fizetsz albit senkit nem érdekel) 3 hónap múlva meg nulla!"

És az USA-ban? Ott kit érdekel, ha nincs állásod, pénzed?

Tapi2021 2024.01.26. 01:27:08

@Gery87: "A megoldás nem a segélyezés, hanem élhető normális munkahelyek, munkakörvények, normális fizetéssel."

Mondani, leírni könnyű.

Tapi2021 2024.01.26. 01:31:42

@Gery87: "A tőke erős lesz továbbra is mert Orbánnak ez az érdeke."

Ha itt tőkén a magánvállalkozásokat értjük, akkor közérdek, hogy nekik is jó legyen, mert akkor jó mindenkinek. Hiszen ők a munkaadók, ők teremtik meg a szétosztható pénzt. A bérekre valót is.

Ha nem így lenne, az édes proletárok csak egymást farkát húzogathatnák éhen.

Tapi2021 2024.01.26. 01:36:10

@Gery87: "A dolgozó meg örülhet ha ott kell dolgoznia csak, ahol eddig.

Elmennek ezek a büdös mocskos hajcsár Döbrögi gecik a jó kurva anyjukba!"

A proletariátus ennyit tud.

Sírni, rinyálni. Pedig vállalkozhatnátok is, akkor a magatok urai lennétek! Ti teremthetnétek elő a saját fizutokat..., a szabad piacon!!! Stb. A sok geci munkaadó meg az állam helyett.

Gery87 2024.01.26. 01:43:49

@Tapi2021:

leszarom mi van az USA-ban!
Már megint ez a jobbos érv hogy "máshol is szar!"
Nem érdekel:)

Attól még ez itt nem lesz jobb hogy máshol se az!
Mire érv? Semmire.

Gery87 2024.01.26. 01:44:53

@Tapi2021:

13 évetek volt rá, ennek ellenére pont hogy a munkavállalókat szopatja a rendszer.

Gery87 2024.01.26. 01:46:56

@Tapi2021:

A tőkeerős munkahely teremtő vállalkozások többsége külföldi multi.
Attól lesz jobb hogy kiszipojozzák a magyar munkaerőt?
Libsi duma.
Nem működik. Sose működött.
Más az érdekük.

Tapi2021 2024.01.26. 01:48:05

@Gery87: Hogy szopat?
Nem ad fizut, ha nem dolgozol évekig?

A munkavállalóknak a legnagyobb szopás az, ha NINCS MUNKAHELY!!!!

Márpedig az nincs, ha a munkaadóknak már nem éri meg munkát adni!!!

Gery87 2024.01.26. 01:51:44

@Tapi2021:

Persze, az összes EÜ takarító a nettó 180.000-ből menjen, vállalkozni!

Nehogy reagálj arra amit példának hoztam!

inkább terelj a szokásos módon, a "többség is legyen vállalkozó"....lehetetlen!
A többség sose lesz vállalkozó.
ha a piramis csúcsán 100 embernek van hely ne érvelj már azzal a 10.000 másiknak hogy "menjetek ti is fel"....képtelenség.
Hülyeség.

De elvárod.

Tapi2021 2024.01.26. 01:52:09

@Gery87: Újra írom: ha nincs munkahely, mert a "kizsákmányolók" nem csinálnak, akkor merenghettek ti a szép balos elméleteiteken.

Azt is sokadszor írom: csinálj jobbat! Alapíts céget! Adj jó melót, jó fizuval...!!!

Mert egyébként csak rinyálsz meddő módon, hogy minden szar. Azt meg minek?

Gery87 2024.01.26. 01:55:06

@Tapi2021:

"Hogy szopat?
Nem ad fizut, ha nem dolgozol évekig?"

Nem, hanem úgy hogy az állammal összefogva olyan körülményeket teremt hogy esélyed se legyen az érdekeid védeni és ki legyél szolgáltatva!

"A munkavállalóknak a legnagyobb szopás az, ha NINCS MUNKAHELY!!!!"

Szar duma, munkahely és munkahely között is van különbség!
Te azt mondod hogy törődj bele a fosba is, örülj büdös faszom jobbágy hogy van melód és kussoljál te szar hogy ÉN a tőkés geci egyáltalán beengedlek melózni.

"Márpedig az nincs, ha a munkaadóknak már nem éri meg munkát adni!!!"

Szopd le a faszukat is szerintem.

Tapi2021 2024.01.26. 01:55:07

@Gery87: "inkább terelj a szokásos módon, a "többség is legyen vállalkozó"....lehetetlen!
A többség sose lesz vállalkozó."

Így van. Akkor örüljenek, hogy mások vállalkoznak, KOCKÁZATOT VÁLLALNAK, és tudnak nekik munkát adni!
Ennyiről van szó. És ne köpködjék azokat non stop, akik nekik munkát adnak.

Gery87 2024.01.26. 01:58:47

@Tapi2021:

"Újra írom: ha nincs munkahely, mert a "kizsákmányolók" nem csinálnak, akkor merenghettek ti a szép balos elméleteiteken."

Még egyszer leírom: ha a melós nem dolgozik, akkor megbaszhatják a cégüket!

"Azt is sokadszor írom: csinálj jobbat! Alapíts céget! Adj jó melót, jó fizuval...!!!"

Annyit mondasz: "menj fel a csúcsra, légy a piramis csúcsán te is"....
Persze ott kevés embernek van hely, de mégis sokaknak dumálod ezt a baromságot.
A többség "nem fér el ott" mit nem értesz már ezen?

"Mert egyébként csak rinyálsz meddő módon, hogy minden szar. Azt meg minek?"

Nem rinya: ez a kapitalizmus, keveseknek jó a többieknek a kurva anyját.

Tapi2021 2024.01.26. 01:59:22

@Gery87: "Te azt mondod hogy törődj bele a fosba is, örülj büdös faszom jobbágy"

Már megint építed a szalmabábot (hamar), hogy azzal (magaddal) vitázz és úgy nyerj. :-(
Nehogy be kelljen látni, hogy igazam van. Szakadna a jó masszív buborékod, beindulna a kognitív disszonancia nálad, és az nem jó érzés.

Gery87 2024.01.26. 02:01:16

@Tapi2021:

A népszuverenitás és humanizmus nem arról szól hogy fogadjuk el hogy a többségnek mindig szar lesz és a farkas törvények miatt a kevesek szopatják a többséget.

Mond azt: a feudalizmus jó volt, a többség beszopta, ez van és jól van így.

Én meg azt mondom, a haladás nem állhat meg, ne elégedjünk meg azzal ami épp van!
Rabszolgaság sincs, se jobbágyság.....te meg konzerválni akarsz.

Tapi2021 2024.01.26. 02:02:18

@Gery87: "Nem rinya: ez a kapitalizmus, keveseknek jó a többieknek a kurva anyját."

Mivel tudod nyilván, hogy ez nem így van, minek hazudsz??? Magadnak? Magadat győzködöd?

Nézz már szét a világban, melyik részeken van jobb élet?!

Ahol a komcsi fajtád van hatalmon vagy ahol dübörög a kapitalizmus?

Gery87 2024.01.26. 02:02:37

@Tapi2021:

Nincs szalmabáb, mondandód lényege ez: kevesek tudnak vállalkozni, mert a rendszer lényege hogy a dolgozók többen vannak mint a tőkések, tehát aki nem képes tőkéssé válni az beszopta és így járt.

Gery87 2024.01.26. 02:03:38

@Tapi2021:

Mindenhol kapitalizmus van és a legtöbb helyen "szar élet van és kizsákmányolás".

Gery87 2024.01.26. 02:03:55

@Tapi2021:

Komcsizzál, ennyit tudsz...megint.

Tapi2021 2024.01.26. 02:10:28

@Gery87: "a rendszer lényege hogy a dolgozók többen vannak mint a tőkések, tehát aki nem képes tőkéssé válni az beszopta és így járt."

Azt sem érted, hogy ahhoz, hogy jó életet élj, NEM KELL a piramis csúcsán lökdösődnöd!
Lehet jó élet lentebb is. Sőt...

Benned egyszerűen az irigy, sikeretlen kisember, a kis proletár acsarkodik, irigykedik.
Nem ismerlek, de szerintem egyébként mindened meg van ahhoz, hogy nyugiban, jól élj. Csak nem bírod értékelni, mert irritál, hogy másnak milye van, több jutott.

ZorróAszter 2024.01.26. 06:44:42

@alöksz róz:

"pl. minden fideszes rokonnak és havernak saját kastélya van."

Szerintem csak a hülyéknek: őrülten viszi a pénzt.

ZorróAszter 2024.01.26. 06:53:56

@Gery87:

"2 év munkaviszony és ha nem vagy "szociálisan rászorult", akkor semmit nem kapsz.
Sőt még neked kell fizetni a TB-t kb 30 nap után, de legalább autómatice küldik a csekket."

Szerintem a havi 22800 forintot minden munkanélküli megkapja ha regisztrált munkanélküli. És akkor a TB-t is állja az állam.

"Hogy mennyi a munka nélkül töltött idő átlagban nem tudom, ez régiótól függ, meg hogy milyen állást akarsz...nyilván ha nagyon kell BÁRMI akkor nem 9 hónap, bár biztos Borssodban meg 50 felett ez így is nehéz."

Az átlag regisztrált munkanélküliként munkanélküli idő kb. kilenc hónap a KSH szerint.

Azokkal aki nem regisztrált munkanélküli, azokkal nem foglalkozik senki. Azok települi segélyt kapnak és feketén alkalmi munkából élnek. És 10 négyzetméteres putriban laknak jól eldugva a falu mögött a Google Street View számára is láthatatlanul.

ZorróAszter 2024.01.26. 06:57:21

@Gery87:

Az hogy a FIDESZ csiribirizik a szavakkal, mindent kicserél más kitalált kifejezésre többek között azért is rossz, mert képzelje el hogy igazodik ki ezek között a szövegek között egy egyszerű munkás vagy földműves.

ZorróAszter 2024.01.26. 07:02:04

@Gery87:

"Munkavállaló ellenes az egész!"

Ebben az a mocsok patkányság, hogy olyanokkal is ezt csinálják, akik évtizedekig fizették az adót és nem kamu minibálbér után.

Serény Vélemény 2024.01.26. 07:05:24

@ZorróAszter: Ja, és 10 ezer HUF-ot kérnek el egy 1200 négyzetméteres kert felásásáért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.26. 09:09:57

@Tapi2021: túl sokáig volt moszkvai tudósító, azért nem látszott hogy niemand. Kulcsár Istvánt anno New Yorkban egy bizonyos Bolgár György követte, és Kulcsár után még élesebb fényben látszódott, hogy mekkora niemand.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.01.26. 09:12:39

@Tapi2021: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a Benelux államokban simán elélhetsz segélyen életed fogytáid, Tíz évvel ezelőtt az volt a rendszer, hogy valami háromévenként csökkentették öt euróval az akkor ezerötszázvalahány eurós díjazást. Nem véletlen özönlik oda a zsizsik.

alöksz róz 2024.01.26. 11:30:34

@Serény Vélemény: csak? azt nagyon megéri kifizetni egy akkora kertért.

alöksz róz 2024.01.26. 11:37:13

@ZorróAszter: "Szerintem a havi 22800 forintot minden munkanélküli megkapja ha regisztrált munkanélküli" - megkapja minden regisztrált munkanélküli, aki igényli. együtt kell hozzá működni a munkanélküli központtal.

gondolom a gyakorlatban annyi ez az együttműködés hogy meg kell jelenni a központban a megadott időben, és ha kiközvetítik esetleg valahova (bárhova), ott is meg kell jelenni legalább pecsételtetni egyet hogy oda se kellett.

alöksz róz 2024.01.26. 11:41:47

@Gery87: "Nem is részletezik, magyarán kb senki aki ép és egészséges." - nagyon rossz a szövegértésed.

alöksz róz 2024.01.26. 11:43:08

@ZorróAszter: "Szerintem csak a hülyéknek: őrülten viszi a pénzt." - az nem szempont. telik rá.

alöksz róz 2024.01.26. 11:48:15

@Gery87: "Nem is részletezik, magyarán kb senki aki ép és egészséges.
Elvileg van, gyakorlatilag meg nem igen.

Én arról tudok hogy tartós betegek (pl rákosok, kezelés alatt) kaphatják meg kb." - nem, azok más ellátást kapnak.

a 22800 ft-ot kapja minden regisztrált munkanélküli, aki igényli, és nem tartós beteg vagy nem beteg gyerekét gondozza.

alöksz róz 2024.01.26. 11:49:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: magyarán dögöljön meg mindenki, aki nem tud elhelyezkedni.
nem voltál te szdsz-es valaha?

alöksz róz 2024.01.26. 11:52:34

@Tapi2021: te is az szdsz-es szövegeit nyomod. gondolom akkor nem tetszett. most a fidesztől már tetszik.

Gery87 2024.01.26. 12:35:58

@Tapi2021:

"Azt sem érted, hogy ahhoz, hogy jó életet élj, NEM KELL a piramis csúcsán lökdösődnöd!
Lehet jó élet lentebb is. Sőt..."

Akkor meg miért jössz állandóan azzal hogy "nem jó a meló? vállalkozz proli!".
Ha valami nem jól működik vagy keveset lehet vele keresni neked ennyi a válaszod: "vállalkozz".
Amikor meg el van magyarázva hogy nem lehet mindenki az, akkor meg mégsem kell, mert lejjebb is:)

Igen én tudom hogy nem férünk el fent és a pénz önmagában nem boldogít, ezért kell a "középen" lévőnek jó körülményeket teremteni és pl nem azt mondani a takarítónak hogy vállalkozzál baszki hanem mondjuk normálisan megfizetni....jó hogy rájöttél.

"Benned egyszerűen az irigy, sikeretlen kisember, a kis proletár acsarkodik, irigykedik.
Nem ismerlek, de szerintem egyébként mindened meg van ahhoz, hogy nyugiban, jól élj. Csak nem bírod értékelni, mert irritál, hogy másnak milye van, több jutott."

Mindig ezzel jössz mert nem tudsz mást:)
Sokszor elmondtam a vagyon nem bűn, a probléma vele a vagyon álltali hatalom és befolyás negatívumai az egyenlőtlenség semmi más-

De csinálj úgy mintha nem beszéltünk volna már erről és nem mondtam volna el...

Komcsizzál még egyett aztán haladjunk.

Gery87 2024.01.26. 12:44:46

@ZorróAszter:

"Szerintem a havi 22800 forintot minden munkanélküli megkapja ha regisztrált munkanélküli. És akkor a TB-t is állja az állam."

Nekem anno elmondták, ha akarok ilyesmit akkor kérvényezni kell de ne számítsak semmire ha nem vagyok kb nyomorék meg telepi putris cigány, kisnyugdíjas özvegy stb:)

"Az átlag regisztrált munkanélküliként munkanélküli idő kb. kilenc hónap a KSH szerint."

Az nagyon sok!
Borsodban vagy az Ormánságban 8 osztállyal 50 évesen nehezebb munkát találni (mert eleve nem sok van) mint mondjuk 30 éves diplomásként.

Azt is figyelembe kéne venni a segély idejének és mértékének megállapításakor hogy ki hol lakik, van e hitele, családja, albérlete, mennyit keresett az elmúlt években (mire rendezkedett be kiadások terén), mi a végzettsége, kora, van e megtakarítása stb.

Én is megkérdeztem az ügyintéző hölgyet:
"-ha most albiban laknék akkor ebből azt kifizetem, meg a rezsit, meg a közös költség és akkor mondjuk enni miből egyek?
- oldja meg sajnos...család, megtakarítás..."

"Azokkal aki nem regisztrált munkanélküli, azokkal nem foglalkozik senki. Azok települi segélyt kapnak és feketén alkalmi munkából élnek. És 10 négyzetméteres putriban laknak jól eldugva a falu mögött a Google Street View számára is láthatatlanul."

Valószínűleg.

Gery87 2024.01.26. 12:46:47

@ZorróAszter:

Nem számít nekik, a lényeg hogy a Döbrögi ki legyen tömve.
De ez sokakat nem zavar, lásd tapi barátunk se reagált érdemben arra hogy ebben a konkrét esetben mégis mi és hogy....
Leszarják.
A lényeg hogy "Fidesz van és nem mocskos ballibek!!!!!" és kész. Törzsi mentalitás.

Gery87 2024.01.26. 12:48:51

@alöksz róz:

Ez a 3 hónapra vonatkozik amit most leírtál.

Gery87 2024.01.26. 12:52:10

@alöksz róz:

Vagy a hallásom:) mert nekem meg konkrétan azt mondták igényelhetem de úgyse adják meg.

"A FOGLALKOZTATÁST HELYETTESÍTŐ TÁMOGATÁS az aktív korú, hátrányos munkaerő piaci helyzetben lévő személy ellátása.
HAVI ÖSSZEGE 22 800 forint. (A szociális vetítési alap összegének 80 százalékával egyenlő).
Megállapítása a lakhely szerint illetékes járási, fővárosi kerületi hivatal hatáskörébe tartozik.

JOGOSULT A TÁMOGATÁSRA az aktív korú személy, ha
1) álláskeresési ellátásának időtartama lejárt, vagy
2) álláskeresési ellátásának folyósítását keresőtevékenység folytatása miatt szüntették meg, majd a keresőtevékenység megszűnt anélkül, hogy álláskeresési ellátásra jogosultságot szerzett volna, vagy
3) az aktív korúak ellátása iránti kérelem benyújtását megelőző két évben az állami foglalkoztatási szervvel vagy a rehabilitációs hatósággal legalább egy év időtartamig együttműködött, vagy
4) rendszeres ellátása (felsorolás a „Megjegyzés” részben) megszűnt, és közvetlenül a kérelem benyújtását megelőzően az állami foglalkoztatási szervvel vagy a rehabilitációs hatósággal legalább három hónapig együttműködött,
feltéve mindegyik esetben, hogy havi jövedelme - ha családban él, akkor a családnak az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelme - nem haladja meg a 25 650 forintot (a szociális vetítési alap 90%-át), vagyona nincs és keresőtevékenységet nem folytat."

Gery87 2024.01.26. 12:54:59

@alöksz róz:

"feltéve mindegyik esetben, hogy havi jövedelme - ha családban él, akkor a családnak az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelme - nem haladja meg a 25 650 forintot (a szociális vetítési alap 90%-át), vagyona nincs és keresőtevékenységet nem folytat.""

Gery87 2024.01.26. 12:57:46

@alöksz róz:

Ha a Fidesz gazdaságilag vérlibsi, akkor nekik az lesz a jó!
Mindig az a jó amit Orbán csinál, pont:)
Nem vetted még észre?

Serény Vélemény 2024.01.26. 12:58:33

@alöksz róz: Nu, ha a kert az speciel az Erzsi nénié, és tőle kérnek ennyit? Erzsi nénit én még láttam 87 évesen kapálni. Járókerettel. De azt totál értem, hogy a kertet már nem tudta (járókerettel) felásni...

alöksz róz 2024.01.26. 13:28:54

@Serény Vélemény: az akkor is igencsak kedvező ár azért a munkáért. nagyon olcsó bérmunka és nem jótékonysági cselekedet.
ha sokallod, szívességből feláshatod te magad erzsi néninek ingyen.

az kb 350 négyszögöl (ha jól tudom). legalább egy napi kemény munka, reggeltől estig. minimál órabérnél kevesebbért.

alöksz róz 2024.01.26. 13:36:44

@Gery87: na, ebből már következik.
az előzőből nem.

alöksz róz 2024.01.26. 13:38:00

@Gery87: ez nem mindenkire igaz. de a tapira nyilvánvalóan :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.26. 14:01:39

@Gery87:

Ha így lenne, akkor minden fideszes lelkesen helyeselné Novák szövegét. Hiszen ő fideszes, s Orbán nevezte ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.26. 14:05:26

@alöksz róz:

Meg kell találni az arany középutat.

Nyilván helyes ha van segély.

De igazságtalan ha ebből jobban meg lehet élni, mint munkából.

SZDSZ-es voltam 1993-ig,

Gelmerrrrr 2024.01.26. 14:33:34

@Gery87: Ha a Fidesz gazdaságilag vérlibsi,
---------

Gazdaság hangot dúrgerni, stsk garázda van, és amúgy örjedés.

A fidesz egy totál libcsi, olyan libcsi ahogy te.

ZorróAszter 2024.01.26. 18:43:16

@Serény Vélemény:

"Ja, és 10 ezer HUF-ot kérnek el egy 1200 négyzetméteres kert felásásáért."

Havi 20 munkanappal számolva az már 200 ezer forint tisztán.

alöksz róz 2024.01.26. 18:45:45

@ZorróAszter: a pofátlanság csúcsa ennyit keresni.

alöksz róz 2024.01.26. 18:47:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De igazságtalan ha ebből jobban meg lehet élni, mint munkából." - ettől irdatlan messze van a 22800 forint.

de nemcsak a jobbantól, hanem a megélhetéstől is.

ZorróAszter 2024.01.26. 18:49:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A 22 ezer segély."

22800

"S igazságos lenne magas segély hosszú ideig?"

Magyarországon az emberek 70%-a nem tudna kifizetni egy váratlan 150 ezer forintos kiadást. Vagyis máról holnapra él.

Az átlag munkanélküliként eltöltött idő 9 hónap.

Olyanoknak is ezt adják, akik évtizedeken keresztül adóztak és nem kamu minimálbérre bejelentve. A munkanélküli segélyre is. És nem erre.

És még csak nem is a létminimum alatti maximáltra.

Nem véletlenül nevezik Orbibabának és a negyven rablónak őket.

ZorróAszter 2024.01.26. 18:54:06

@alöksz róz:

"gondolom a gyakorlatban annyi ez az együttműködés hogy meg kell jelenni a központban a megadott időben, és ha kiközvetítik esetleg valahova (bárhova), ott is meg kell jelenni legalább pecsételtetni egyet hogy oda se kellett."

Nincs tudomásom róla, hogy megvonták volna valakitől. Csak ha nem vállalja el a kijelölt munkát. Azt nem tudom hogy egy felsőfokú végzettségűnek el kell-e fogadnia egy árufeltöltő állást.

ZorróAszter 2024.01.26. 18:56:44

@alöksz róz:

"a pofátlanság csúcsa ennyit keresni."

Szerintem vidéken ahol ez jellemző, ott ennyiből meg lehet. Mint mondtam, ezek valószínűleg ezeknek az aprócska putriknak a lakói.

Akkor van baj, ha megbetegszik vagy megöregszik és már nem tud alkalmi munkát se vállalni.

ZorróAszter 2024.01.26. 19:01:08

@Gery87:

"Nekem anno elmondták, ha akarok ilyesmit akkor kérvényezni kell de ne számítsak semmire ha nem vagyok kb nyomorék meg telepi putris cigány, kisnyugdíjas özvegy stb:)"

Szerintem ez az volt, hogy mindenkit lebeszélnek róla hogy ne legyen annyi regisztrált munkanélküli.

Így lesznek az emberek ismeretlen számú sehol nem nyilvántartottak.

Akár több százezer ilyen is lehet.

Nem kell velük elszámolni.

ZorróAszter 2024.01.26. 19:23:13

@Gery87:

"Azt is figyelembe kéne venni a segély idejének és mértékének megállapításakor hogy ki hol lakik, van e hitele, családja, albérlete, mennyit keresett az elmúlt években (mire rendezkedett be kiadások terén), mi a végzettsége, kora, van e megtakarítása stb."

Igen. De minden másban is.

Vannak önkormányzatok, ahol minden nyugdíjasnak adnak három fogásos ebédet, más önkormányzatnak meg a háromgyerekes fiatal özvegyasszonynak is 10 ezer forint települési segélyt adnak negyed évenként mert nincs semmi forrásuk.

ZorróAszter 2024.01.26. 19:27:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha így lenne, akkor minden fideszes lelkesen helyeselné Novák szövegét. Hiszen ő fideszes, s Orbán nevezte ki."

Nem, mert nyilvánvalóan kibeszél a papagájkórusból.

Gery87 2024.01.26. 21:31:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, mivel a hierarchiában az számít ami Orbán mond, és csak az, semmi más.
Ezt te is tudod.
Ahogy Trombitás Frodó látensbuzika véleménye se számított...

Sőt, ha Bayer holnap szembe megy Orbánnal akkor őt is lebüdöskomcsilibsizik majd a hívek, ennyi az egész.

ja és "ha Sztálin elvtárs tudta volna, nem engedte volna"...
Ahogy a Csökkentértelműmedvebocs laci is próbálta magyarázni hogy "jaj hát szegény Viktor nem is tud róla mi folyik itt Lölő meg korrupció vonalon..." mert hát a vezér nem tévedhet ugye......azóta kussol.

Gery87 2024.01.26. 21:33:30

@ZorróAszter:

Én értem hogy mi a valóság, csak elvben mondtam el szerintem hogy kéne ezt működtetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.27. 10:01:19

@Gery87:

Csakhát Orbán ritkán szólal meg, s akkor se élesen. Miért nem követik akkor őt a hívek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.27. 10:11:18

@ZorróAszter:

"Magyarországon az emberek 70%-a nem tudna kifizetni egy váratlan 150 ezer forintos kiadást. Vagyis máról holnapra él."

Ahogy a világ 90+ %-a. Csak a leggazdagabb magállamokban nem él így a kisember.

Gery87 2024.01.27. 10:36:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A hívek követik amit Orbán tesz, nem kell személyesen megszólalnia, hiszen a Fidesz maga Orbán, főleg hogy mindig monitorozza mi lehet a legnépszerűbb, nagyot sose tévedhet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.27. 10:55:31

@Gery87:

Hát nem, hiszen Orbán rendszerint óvatosan fogalmaz, míg a hvek nem ezt követik.

Gery87 2024.01.27. 21:00:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy hogy fogalmaz, ugyanazt mondják a fanatikusai mint ő, a propagandistái meg pláne...arra mennek amerre a vezért pont.

Most az hogy Bayer meg a Jeszenszky még vulgárisan is adja elő, hát a tartalmán nem változtat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.27. 21:11:01

@Gery87:

A tartalom egész más.

S a tábor látványosan nem alkalmazkodik, számtalan példa van erre, Ukrajnától a homokosokig.

ZorróAszter 2024.01.28. 10:47:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz nincs papagájkórus."

:o)

"Ahogy a világ 90+ %-a. Csak a leggazdagabb magállamokban nem él így a kisember."

Úgyhogy nem is kell semmit tenni hogy ne így legyen. Nem kell törődni a létminimum alatt élő dolgozók tömegeivel sőt még nőhet is az arányuk.

Lehet 22800 forint a havi munkanélküli segély.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.28. 10:49:50

@ZorróAszter:

De, jó lenne, ha nem így lenne.

De úgy tenni, mintha ez a magyar kormánytól függne abszurdum.

Gery87 2024.01.28. 11:58:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbántól az köztévén át a pártsajtón keresztül a legutolsó Megafosos senkiháziig nincs eltérés a vonaltól!

A fideszes tábor, a jobboldali média soha nem megy szembe semmivel, nem fogalmaznak meg kritikát...
Ezt még a legalsó pondrók sem teszik meg.
Jeszy, Farhát szinten sem.
Soha.
(Az hogy "még inkább így meg úgy kellene ahogy most.." nem kritika, ez csak ilyen bolsevik diktatúrát idéző ki tudja még mélyebbre nyomni az orrát a főni seggébe típusú nyalnckodás....mondtam valamit de nem mondtam semmit féle gerinctelenkedés)

"S a tábor látványosan nem alkalmazkodik, számtalan példa van erre, Ukrajnától a homokosokig."

:D
Vicces.

Annyira alkalmazkodnak Orbán aktuális fasságához baszki hogy pl 56 esetében - ami a jobboldal számára IS ugye kiemelten fontos nemzeti szabadságharcos esemény - a "Ruszkik haza"-ból lett az hogy "tulajdonképp ukránok verték le, meg perszeaz ukrán front tört be 44-ben...."
:)
Csak mert a főni mélyen benne van Putyin segg.ében meg a türk tanácsban.

ZorróAszter 2024.01.29. 09:27:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"De, jó lenne, ha nem így lenne.

De úgy tenni, mintha ez a magyar kormánytól függne abszurdum."

Ami Orbán lassan 15 évére jut ebből, az épp elég ahhoz, hogy utáljuk érte. Fokozottan azért, mert ezalatt dőltek be az Európai Uniótól az eurotízmilliárdok .

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.29. 10:21:31

@ZorróAszter:

Orbán nem tud változtatni a geopolitikai helyzeten. Egyébként próbálkozik óvatosan, lásd Oroszo és Kína felé baráti politika.

ZorróAszter 2024.01.29. 20:59:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szegények, létminimum alatt élők, munkanélküliek esetén nem próbálkozni kell.

Főleg nem épp az ellenkezőjével, a megtaposásukkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.30. 08:18:02

@ZorróAszter:

S ebben is többet tett a Fidesz a "baloldalhoz" képest, mely olyanokat mondogatott, hogy vállalkozni és tanulni kell, ne halat adjunk, hanem tanítsunk meg horgászni, meg megoldja a szabad piac láthatatlan keze.

ZorróAszter 2024.01.30. 15:37:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mégsem ők szállították le például a munkanélküli segélyt havi 22800 forintra. És nem ők csináltak Niggertartási Törvényt a Munka Törvénykönyvéből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.01.30. 15:53:12

@ZorróAszter:

Ez a 22800 mítosz.

S igen, lecsökkentettték a folyósítás idejét, ez tény. Szerintem is hiba volt, a 3 hónap túl kevés.

A MTvK. meg nem változott lényegileg. Kivették belőle azokat a jogokat, melyekkel addig se lehetett élni a gyakorlatban.

Bayaz 2024.02.01. 22:43:01

@fofilozofus: "De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy kurvára látszik egyébként. Csak a ti alternatív valóságotokban nem."

Igen, miközben a balliberálisok nyivákoltak hogy Orbán mennyire tönkreteszi a gazdaságot, szépen csendben Magyarország - a teljes közép-kelet-európai régióval együtt - 'elkerülte a 'közepes jövedelem csapdáját' és a fejlett országok közé került:
www.portfolio.hu/gazdasag/20231212/magyarorszag-szep-csendben-a-vilag-legfejlettebb-orszagai-koze-kerult-656987

Persze amig a németekhez meg az osztrákokhoz mérjük magunkat addig le leszünk maradva (habár most a németek nagyon beragadtak), de globális szinten nézve az elmúlt 15 év egy sikertörténet volt a közép-kelet-európai régió számára.
Igazából Gyurcsányék 2004 és 2008 közti elkúrása volt különleges régiós viszonylatban. :D

ZorróAszter 2024.02.03. 13:17:41

@Bayaz:

Hol látszik Magyarországon az kb. 50 milliárd euró, amit Orbán kapott az Európai Uniótól segélyként az elmúlt 15 évben?

Vagy a béreken?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.03. 15:46:00

@cvsvrs:

A cél a nyugati függés csökkentése. Ehhez jó eszköz Kína.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása