magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Orbán csatát vesztett

Van ilyen: aki háborúzik, az mindig csatát veszt időnként.

Eddig se értettem: minek húzni egy olyan ügyet, melyről nyilvánvaló volt, hogy nem lehet beleállni ténylegesen.

Természetesen nagy probléma az agresszív katonai tömb, a NATO létezése, s ebben az ország tagsága. Egy ideális világban nem létezhetne a NATO, melynek egyetlen célja a liberális világrend ellen lázadók gyilkolása. Dehát nem ideális világban élünk, kénytelenek vagyunk figyelembe venni a realitásokat. Gorbacsov elvtárs pedig 1989-ben aláírta Magyarország NATO-csatlakozását, nincs hatalmunk ezt felmondani.

Olyan ez, mint Kádár alatt belépni a Pártba, a KISZ-be, a szakszervezetbe. Egy ideális világban egyikbe se lépett volna be senki. Dehát nem volt ideális világ, s az aktív lakosság 20 %-a belépett a Pártba, 99 % meg a szakszervezetbe, a diákság 80-95 %-a meg KISZ-tag lett (időben csökkenő arányban).

Íme az én saját esetem. Én 1981-ben lettem KISZ-korú, akkor jellemzően a középiskola első osztályától kezdődött a KISZ-szervezés és a második év végéig elvárt volt a belépés. Ez alól a kevés egyházi gimnázium jelentett kivételt, ott nem működött KISZ-szervezet. S a 80-as években már Budapesten a helyzet egész laza lett: sok bátrabb diák azzal lázadt, hogy nem lépett be, bár ennek egészen 1985-ig komoly kockázata volt - 1985-ig ugyanis minden felsőoktatási intézménybe való felvételihez kellett KISZ-ajánlás, ami bár lassan teljes formalitássá vált, mégis problémás lehetett volna.

Szóval én sose léptem be a KISZ-be! De ezt nem hangoztatom soha hőstettként. Ugyanis úgy nem léptem be, hogy elsumákoltam.

Nem mentem el a tagjelölt-gyűlésre 1981-ben, miközben sose mondtam, hogy nem akarok tag lenni. Majd kihasználtam azt, hogy az ügyemben illetékes KISZ-alapszervezet vezetősége nem kedvelt engem: a 80-as években ugyanis a KISZ nem szólt másról mint közös bulizásról, így a KISZ-titkár még örült is, hogy én nem vagyok jelen. Szóval a KISZ-"titkárom" is sumákolt: nem jelentette sehová, hogy egy jelölt nem lett tag.

Környezetemben, az adott KISZ-alapszervezet kontingenséből, mind a nagyjából 20 KISZ-korú belépett közben, csak ketten maradtunk ki, én és egy csaj, aki vallási okokra hivatkozott, azt hiszem adventista volt, azt mondta, ő híve a szocializmusnak, de nem ért egyet a materialista világnézettel, s ezt már a későkádári hatalom simán elfogadta: lám, nem politikai okból nem lép be, szóval bocsánatos bűn. Tulajdonképpen egyedül én maradtam ki úgy hogy se nem léptem be, se nem adtam értelmes indoklást miért nem lépek be.

Természetesen azért nem léptem be, mert nem akartam a rendszer része lenne még így formálisan se. Nem voltam kommunista, nem szerettem a rendszert, sőt antikommunista voltam. Azt meg nem akartam, hogy belépjek formálisan, ahogy ez szokás volt akkoriban. De ezt kimondani súlyos következményekkel járt volna, így kussoltam. Csak megbízható haveroknak mondtam el az igazságot.

1982-ben megkeresett egy KISZ-illetékes, hogy ha nem megyek el az újabb tagjelölti gyűlésre, annak az a végzetes következménye lehet, hogy sose leszek tag. Erre elmagyaráztam, hogy nekem pontosan ez a célom. Ezt akkor elmondhattam őszintén, mert csak négyszemközt voltunk, így ha továbbadta volna az infót az illető, neki lett volna baja belőle. Ez már a rendszer sajátossága volt: hazudni kellett és alakoskodni, s aki ezt megsértette, az lett a hibás. Ha ugyanezt több ember előtt mondtam volna el, akkor már én lettem volna a hibás

1984-ben majdnem csődöt mondott taktikám. Valami túlbuzgó illetékes észrevette hogy van itt egy fiatal, aki se nem tag, se nem tagadta meg a belépést. Apámat hívatta a pártszervezetének a titkára, hogy fennforgás van, mert a fia KISZ-tagsága "rendezetlen". Csakhát az illető apám haverja volt, szóval érzékeltette, ő nem fog lépni, csak szól, nehogy "baj" legyen.

Ez a "baj" a későkádári hatalom egyik kulcsszava volt. Lényege: a hivatlos ideológia persze hogy baromság, de nehogy ezt kimond nyíltan, mert akkor mennydörgás lesz!

Apám másnap szólt, elmondta mi volt, majd azt, talán be kell mégis lépnem, legalább egy gyűlésre majd elmegyek, a többire nem, másfél óra az egész, ki lehet bírni, ez így "szokás", felesleges elvi kérdést fabrikálni egy ilyen baromságból. Aztán 1 évet kell csak kibekkelni, egyetemista leszek, s akkor már nem fog senki zaklatni emiatt. Megállapodtunk, majd szól, ha lépni kell.

Aztán az egész 1984-1985-ös tanév lassan letelt, meglett az érettségi, s sikerült közben folyamatosan húzni az időt, míg már „késő” lett. A KISZ a középiskola után már nem figyelt a fiatalokra, plusz én 1986 végén kiköltöztem Bulgáriába, amivel végképp kikerültem a látókörből a magyar KISZ számára (a bolgár KISZ - Komszomol - számára meg "külföldi diák" voltam, így ők se foglalkoztak velem).

Szóval amit Orbán csinál az olyan, minta én kiálltam volna 1981-ben melldöngetve "nem, nem lépek be a KISZ-be!". Hát azonnal rám szálltak volna, s végül szégyenszemre be kellett volna lépnem harsány trombitaszóval.

Na, ez van most Orbánnal, felesleges bajt okozott, miközben tudta, úgyis meg kell szavaznia a svéd NATO-tagságot. Az okos lépés az lett volna: megszavazni decemberben. Persze ki lehet magyarázni mindent, de a legjobb, ha eleve nem is kell magyarázni.

371 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6518310909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0dzsud0 2024.02.02. 00:35:09

@alöksz róz: "hiába ismételgeted..."

Bár ne lenne igazam. Tisztább pillanataikban a ballibek is tudják ezt, hiszen rendre megjelennek azok a kommentelők is, akik már saját bevallásuk szerint is az összeomlást várják, ami elképzelésük alapján nyilván az uniós pénzek hiányával jön el, így pedig az ország kivéreztetésre kerül és végre a kormány is fejreáll, ha majd a munkanélküli és éhező tömegek leváltják, ők pedig ezt már popcornnal várják. Ez azonban az ország normálisabb felének csak azt fogja üzenni, hogy külső erő próbálja a választott kormányt elűzni (az ilyet ritkán szeretik bárhol a világon), másrészt pontosan tudják, hogy ebben ti, akik ennek szurkoltok is részesei vagytok; így a várt kormányváltás helyett a Fidesz megerősödése jön és jött el (párhuzamosan azzal, hogy a ballibeket egyre többen gyűlölik). Nekünk ez természetesen nem gond, ti viszont elvileg nem ezt akartátok. De ez legyen a ti problémátok! :)

És tényleg, milyen komoly iróniája van a dolognak. Az az ellenzéki vágy, hogy a kormánynak ártson a pénzek visszatartása...nekik pont nem sokat árt, a fizetésük mindenképp jön (meg az egyebek is, 14 év alatt azért elég profin ki lett építve a folyamat), és még a politikai hatalmuk is szilárdul. Akiknek VALÓJÁBAN fáj, azok a választók, akiknél ténylegesen le tudnának csapódni a JÁRÓ uniós pénzek, amiket az Unió egyszerűen jogszerűtlenül nem ad oda. Brüsszel és az ellenzéki politikusok feladata az volna, hogy ezeket az embereket meggyőzzék, hogy nem Brüsszel miatt, politikai okokból nem jön a pénz, hanem a szemét Zorbán, meg a szemét Fidesz miatt. A helyzet úgy áll, hogy ezzel még az ellenzéki választók egy részét sem sikerült bepalizni, nemhogy a fideszeseket, akik az összes választó fele. Rendkívül nehéz is a dolguk, egyszerűen a csecsemőkön és az értelmi fogyatékosokon kívül senki nem hiszi el, hogy itt valóban a korrupcióval van a gond és csak egészen véletlenül adódott úgy, hogy a két renitens kormány a lengyel, meg a magyar lett, mert mit ad Isten, pont ezeknél a nem ballibeknél (a lengyel a közelmúltig) harapódzott el a lopás, de nagyon durván....srácok, mindenki tudja, hogy ha itt valóban a lopással lenne a gond, akkor mi nem a vallási fanatikus lengyelekkel ülnénk a vádlottak padján, hanem mondjuk a románokkal, meg az olaszokkal. :)) A világon senkit nem fogtok tudni meggyőzni (saját belterjes, párszázezres turbóellenzéki köreiteken kívül), hogy itt nem a migráció elutasítása és az anti-LGBTQ hozzáállásunk a valódi probléma, ja meg az, hogy merészeltünk olyan kormányt választani, amelyik nem a francia, meg a holland, hanem a magyar érdekekért küzd. :) Azért élmény nézni az ellenzéki nyűglődést, jó a műsor.

0dzsud0 2024.02.02. 00:37:23

@alöksz róz: "nem fog"

Te nyugodtan reménykedhetsz ebben, de azért ez a brüsszeli ámokfutás nem tud örökké tartani. Azaz a pénzeknek jönniük kell, különben részünkről már tényleg nem marad semmi értelme az uniós tagságnak (azt viszont vélhetően pl. a németek sem szeretnék, ha csak úgy kilépnénk).

0dzsud0 2024.02.02. 00:38:28

@alöksz róz: "nem pörögnek a beruházások."

Hát nézd, én azt már tényleg nem érzem feladatomnak, hogy még a saját magad által belinkelt cikkedből is felvilágosítást tartsak. :)

0dzsud0 2024.02.02. 00:40:04

@alöksz róz: "fiktív gdp"

Ez aranyos. Te találtad ki? :)))

alöksz róz 2024.02.02. 00:44:16

@0dzsud0: "Az az ellenzéki vágy, hogy a kormánynak ártson a pénzek visszatartása...nekik pont nem sokat árt, a fizetésük mindenképp jön (meg az egyebek is, 14 év alatt azért elég profin ki lett építve a folyamat)" - na erről a részéról most meggyőztél. igaz.

és legközelebb má így is fogom mondani, mert így még jobb is :-)
nem árt a kormánynak. az övék mindenképp megvan. a haverjaiké is.
de akkor tulajdonképpen ki veszi el az emberektől a pénzt, az eu vagy a fidesz? ki árt az országnak, az eu vagy a fidesz?

széép

0dzsud0 2024.02.02. 00:45:29

@alöksz róz: "vond ki belőle a lopást"

Ez jól indul, hogy vonod ki belőle a lopást? Hülye kérdés, gondolom, hogy te saccra, fejben (ballib matek). :)))

"vesd össze az államadóssággal"

Egész jól állunk uniós szinten, köszönjük szépen!

"a visszaeső fogyasztással és ipari termeléssel"

Ezek valódi problémák egy gondterhelt időszakban. Azért szerencsére minden előrejelzés azt mutatja, hogy idén javulni fog a helyzet (ami mellesleg nem csak nálunk gázos manapság).

"tényleg el van kúrva"

Nope, az egy másik kormány volt. Tudom, abból nagyon jól jönne ki az ellenzék, ha most megismétlődne a Fidesszel, de egyelőre távolról sem úgy néz ki a dolog, ez jelen állás szerint marad a reménykedés kategóriája részetekről.

0dzsud0 2024.02.02. 00:49:43

@alöksz róz: "de akkor tulajdonképpen ki veszi el az emberektől a pénzt, az eu vagy a fidesz? ki árt az országnak, az eu vagy a fidesz?"

Ha végigolvastad, ezt is kifejtettem. Az egyik narratíva szerint a Fidesz, a másik narratíva szerint az EU. Egyelőre bőven többen vannak, akik arról vannak meggyőződve, hogy az EU. Szerintem objektíve igazuk is van, nagyon nehéz ezt úgy látni, hogy nem egy nettó politikai alapú szívózás, jogalap nélküli kényszerítés, zsarolás megy Brüsszel részéről, de nem ez számít, hanem politikai értelemben csak az, hogy azok vannak lényegesen többen, akik így látják; és nem pedig azok, akik a Fideszt okolják.

alöksz róz 2024.02.02. 00:50:33

@0dzsud0: dehogy én, a ballibtől tanultam.
a sok öngól mellett írtak néha értelmeset is, amivel nem lehetett mit kezdeni.

"Hát nézd, én azt már tényleg nem érzem feladatomnak, hogy még a saját magad által belinkelt cikkedből is felvilágosítást tartsak" - amíg még az értelmezése is nehezedre esik, addig ilyeneken ne gondolkozz.

alöksz róz 2024.02.02. 00:51:51

@0dzsud0: kár hogy itt nem két narratíva van, hanem egy, amire ügyesen rámutattál :-)

0dzsud0 2024.02.02. 00:55:02

@0dzsud0: Kiegészítés: azt az egyszeri választó is tudja, hogy a politikusok lopnak. Azok is, akikre ő szavazott. Azt is tudja továbbá, hogy a Fidesznek is érdeke, hogy jöjjenek a pénzek, mert az számukra is további anyagi előnyöket jelent. Azaz már csak emiatt is kevésbé fogja a Fideszben megtalálni a bűnöst, hiszen ehhez az kéne, hogy a kormány szánt szándékkal gátolni akarja, hogy megkapja az uniós pénzeket. Nyilvánvalóan nem ez történik. Kinek nem érdeke viszont, hogy ide jöjjön a zsé? Brüsszelnek és a hazai ellenzéki politikusoknak. Csoda, hogy őket kezdi el gyűlölni egyre több választó (mármint ezt nem szimpla érzésből írom, voltak is erről konkrét felmérések).

alöksz róz 2024.02.02. 00:56:07

@0dzsud0: nagyon saccolni nem kell, ott vannak a grafikonok, a minimumértéket le tudod olvasni.
má az kurva sok...

0dzsud0 2024.02.02. 00:57:57

@alöksz róz: "a ballibtől tanultam."

Figyelj, sajnálom, hogy ezt így kell megtudnod, de hülyeséget sikerült eltanulnod. Nincs fiktív GDP.

alöksz róz 2024.02.02. 00:58:12

@0dzsud0: megerőszakolod a logikát...

0dzsud0 2024.02.02. 00:59:18

@alöksz róz: Na ezt most őszintén nem értem. Szerintem nagyon is két narratíva van. Vagy most arra célzol, hogy a Fidesz üzenete mellett az ellenzék már szóhoz sem jut? Remélem, nem ezt akarjuk elkezdeni... :)

alöksz róz 2024.02.02. 00:59:58

@alöksz róz: de hát egy szektás fejében nincs is helye logikának

0dzsud0 2024.02.02. 01:01:18

@alöksz róz: Jaja, én is pislogtam, hogy pl. az évek során mennyi plusz folyt be áfabevételekből a boldog szoci időkhöz képest, tényleg ká sok. :))

0dzsud0 2024.02.02. 01:02:36

@alöksz róz: Írd le a gondolataidat te is nyugodtan, de az ilyen óvodás, érvmentes dumával hagyjál már! :)

0dzsud0 2024.02.02. 01:02:58

@alöksz róz: Mesélj! Mi nem tetszett abból, amit írtam? :)

alöksz róz 2024.02.02. 01:03:22

@0dzsud0: "Na ezt most őszintén nem értem." - az az egy szerepelt itt, hogy a fidesz ígyis-úgyis lenyúlja a pénzt.

0dzsud0 2024.02.02. 01:05:37

@alöksz róz: Csak ez nem annak a narratívája, hogy ki miatt nem jönnek uniós pénzek. Az lehet, hogy a Fidesz sehogy sem jön ki rosszul, de ha jön a zseton továbbra is, azzal azért mégiscsak érezhetően jobban jár ő is, gondolod, hogy erről le akarnak mondani?

alöksz róz 2024.02.02. 01:06:24

@0dzsud0: "az ilyen óvodás, érvmentes dumával hagyjál már!" - gondoltam igazodom hozzád

0dzsud0 2024.02.02. 01:10:02

@alöksz róz: "gondoltam igazodom hozzád"

Majdnem sikerült. Ha érvelést látsz, érveléssel igazodhatsz hozzá, nem frappánsnak szánt, semmitmondó comebackeckkel kifacsart logikáról. De persze értem, vélhetően elértünk oda, amikor kénytelen vagy belátni, hogy amit írtam fentebb, az szimpla tény. Hiszen mindketten látjuk, hogy melyik párt nyeri a választásokat, következésképp az ellenzék nyilván nem képes hatékonyan átadni a saját narratíváját arról, hogy az uniós pénzek a Fidesz miatt nem jönnek. Akkor ha ezzel nincs vita, úgy csá! :)

alöksz róz 2024.02.02. 01:12:14

@0dzsud0: "Ha érvelést látsz, érveléssel igazodhatsz hozzá" - igen, de ha frappánsnak szánt görcsös kis gúnyolódásféleségeket, akkor meg nyilván ahhoz.

0dzsud0 2024.02.02. 01:13:31

@alöksz róz: Olyankor ahhoz, de épp eltévesztetted. Érvelésre jött a görcsös gúnyod, ezt még gyakorolnod kell.

alöksz róz 2024.02.02. 01:15:00

@0dzsud0: na de tessék.
ez nem kövdtkezik semmiféle logikai összefüggés felismeréséből. a propagandakampányból következik meg a kognitív disszonanciából. nincs benne semmi logika, csak érzelem.

alöksz róz 2024.02.02. 01:16:00

@alöksz róz: irracionális, a valósághoz nem köthető

0dzsud0 2024.02.02. 01:19:11

@alöksz róz: Máshogy látjuk, szerintem nagyon is van benne logika. Fentebb le is vezettem. Ez már megint kezd úgy kinézni, hogy aki nem az ellenzéki egy nagy igazságot követi, az nyilvánvalóan megvezetett fideszbirka, ott győzött a propaganda, meg az érzelmek. Szerintem ez nagy tévedés, ugyanakkor számomra némileg furcsa, hogy újra, meg újra ellövi ezt az ellenzék és semmit nem tanul belőle. Az ilyen könnyű megfejtések csak a sorra bukott választások utáni bizonyítványmagyarázásra jók, választási győzelemre nem (ám ez szerencsére nem az én problémám).

alöksz róz 2024.02.02. 01:19:29

@alöksz róz: na ma is tanultam valamit:
hát hiszen kétharmad!

ez jobb mint a nácikártya

alöksz róz 2024.02.02. 01:21:43

új nyerőlap van a pakliban

0dzsud0 2024.02.02. 01:22:30

@alöksz róz: Ezt te írtad, nem én:

"jaja, nincs itt lopás, mert kétharmad"

Most pedig megörültél magadnak, hogy milyen frappánsat alkottál. :DD Hát használd egészséggel!

alöksz róz 2024.02.02. 01:22:57

@alöksz róz: sajnos az uniónál egyelőre még nem működik, hiába csapja ki állandóan a nagy zsugás

0dzsud0 2024.02.02. 01:27:12

@alöksz róz: Ha jobban belegondolsz, működik az. Nem mindig és minden helyzetben és nem intéz el nekünk mindent egy csapásra, nade mégiscsak azért tud Orbán olyan erőteljesen fellépni a józan ész oldalán (és mások meg nem, mégha egyet is értenek vele), mert neki van a legszilárdabb hatalma, neki kell a legkevésbé aggódnia, hogy egyetlen rossz lépés is elhozza az azonnali vesztét. Szóval tulajdonképpen segíti őt az a kétharmad, nem is kicsit. Légy büszke rá, hogy összehoztuk, érted is teszi a dolgát! :)))

alöksz róz 2024.02.02. 01:35:11

@0dzsud0: mint érv.
lásd nácikártya.

0dzsud0 2024.02.02. 01:38:28

@alöksz róz: Nem, nem mint érv. Bár kétségtelen, hogy szórakoztató a balokat szívatni vele. De szerinted Orbán is erre használja? Ráadásul Brüsszelben? :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.02. 08:59:07

@0dzsud0: végigolvastam a most reggelig született hozzászólásokat, a szűrőn lévők kivételével, hát jobb mint Esterházy. Viszont ez a cikket már hozta régebben is érvként, és ugyanúgy összefüggésmentesen mint most.

alöksz róz 2024.02.02. 12:39:43

@0dzsud0: próbálja, csak nem jön be.

alöksz róz 2024.02.02. 12:41:16

@Deak Tamas: na megjöttél felszopni kicsit a kollégát?
megerősíteni, mert gyengének érezted kicsit a teljesítményét?
tipikus.

ZorróAszter 2024.02.02. 14:11:00

@Deak Tamas:

"a szűrőn lévők kivételével,"

Hányadszor hazudja már ezt a szűrés dolgot, és hányadszor bukik meg vele?

"jobb mint Esterházy"

Regisztráljon maga is néhány zoknibábot mint Zavaleta, és helyeseljenek egymásnak.

Azon mi is jókat szoktunk szórakozni.

:o)

alöksz róz 2024.02.02. 14:22:51

@ZorróAszter: "Regisztráljon maga is néhány zoknibábot mint Zavaleta, és helyeseljenek egymásnak." - honnan tudod, hogy nem az övé volt a zavaleta nick?

ZorróAszter 2024.02.02. 17:50:57

@alöksz róz:

Nem vagyok nagy zoknibábvadász, de azt szerintem észrevettem volna.

Gery87 2024.02.02. 22:13:08

@0dzsud0:

De ez akkor is marhaság ha meg te annak tartod:)
Ennyi.

legyen már valami kibaszott súlya nnak amit mondasz.
Ilyen légbőlkapott bullshit szarokat bárki tud mondani.

Gery87 2024.02.02. 22:15:28

@0dzsud0:

"Nem tudom,de valami oka azért csak van, hogy kizárólag a látens homokos DK-s majmoktól olvasom egész nap, hogy a Zorbán LESZOPTA Putyint, meg hogy Kövér nyírja le a bajszát, mert szúrja Orbán seggét, meg ilyenek. "

Az hogy ilyeneket olvasol egész nap és pláne DK-s papiktól meg mamiktól az azért van mert mazochista vagy és szar az ízlésed:D

Ha meg jobban körülnéznél akkor látnád hogy egészen sokféle ember utálja a fideszt meg ezt az egész korrupt hazug tolvaj bandát mint a szart!

Lépj ki a bubidból.

Gery87 2024.02.02. 22:17:28

@0dzsud0:

Viszont az ellenzék - ha nem tűnt volna fel - arra lenne hogy azért képviselje azokat is akik nem a kormányt támogatták!

Én értem hogy nálatok most érdekből falkaszellem van meg vezérkultusz de nálunk meg nincs...

Gery87 2024.02.02. 22:19:16

@0dzsud0:

"Ehhez nyilván nem kell magyarázni, hogy van közünk. Meg tudod mutatni, hogy mi ennek az analógiája a svédek és a magyarok vonatkozásában?"

Pusztán annyi hogy lehet véleményük a magyar kormányról és ha a magyar kormánynak ez nem tetszik akkor ez azért nem ér egy NATO vétót.
persze ha tudjuk mi a valódi ok, akkor még szánalmasabb az egész ügy.

Gery87 2024.02.02. 22:20:41

@0dzsud0:

"Milyen "vagy"? "

simán kilépünk és kuruckodunk egyedül miközben mindenki szarik ránk....
vagy ha nem lépünk ki, de nem tetszik a libsiskedés még mindig elmehettek turkesztánba.

Gery87 2024.02.02. 22:23:50

@0dzsud0:

"Szerinted bármilyen szarságot kitalálhat a nyugat és ránk kényszerítheti (egy szuverén, egyenrangú tagra), különben lehet menni birkaszart égetni? Lehet, hogy nálad ez működik, de másokat nem hibáztathatsz, amiért nem tetszik nekik és nem akarnak ők is csicskák lenni, mint te."

Nem bármilyet, de amit Orbán csinál az kurvára nem működik.
Olyan mint betiltani az abortuszt.

Ezért mondtam hogy a "legeredményesebb" az lenne ha kilépnénk, akkor aztán tényleg mindenki leszarná hogy mit csinálunk és senki nem szólna bele, nem lennének brüsszelita eljárások meg elvárások meg igények, szabályok...
Egy nagyon büszke kiskakas lehetne egy nagyon kicsi és szegény szemétdombon!

Gery87 2024.02.02. 22:25:22

@0dzsud0:

"Tisztán emlékszem, hogy a migrációs válság kapcsán ő maga mondta, hogy talán nem a tízmilliós ország miniszterelnökének kellene vinnie ezt az ügyet (ellenszélben, mindenki ellen), hanem mondjuk jó lenne, ha pl. az olaszok mögé lehetne felsorakozni. "

Aztán ezt kurvára elfelejtette:)
Ahogy azt is hogy "a szabadság nyugatról jön az elnyomás meg keletről":D

Azóta zsóti meg farhát megmondta meg a többi csicska hogy "Brüsszel = Moszkva"

Gery87 2024.02.02. 22:26:12

@0dzsud0:

Ez azért van, mert gyenge a felfogóképességed.

0dzsud0 2024.02.03. 09:53:29

@Gery87: Nyilván akire mondom, az nem fog egyetérteni, semmi meglepő dolog nem történt. :) Ha viszont Orbán segge nálad annyira központi téma, mint fentebb reklámoztad, akkor sajnos van egy rossz hírem, meg egy még rosszabb (utóbbi már politikai értelemben, ezt írtam fentebb).

0dzsud0 2024.02.03. 09:59:52

@Gery87: "az azért van mert mazochista vagy és szar az ízlésed:D"

Szórakoztató valamilyen szinten.

"Ha meg jobban körülnéznél akkor látnád hogy egészen sokféle ember utálja a fideszt meg ezt az egész korrupt hazug tolvaj bandát mint a szart!

Lépj ki a bubidból."

Ez több szinten is harmatgyenge volt. Mert egyrészt olyannyira sok ember utálja a Fideszt, hogy többen szavaznak rájuk, mint minden más politikai erőre együttesen, kétharmados hatalmat garantálva nekik 12 év után is. Másrészt épp azt írom, hogy én rendre azokat olvasom, akik utálják a Fideszt, ezeknek egy elég hangos része persze DK-s majmokból áll (de ha meg a látókörömben vannak ők is, akkor jön a másik elsöprő ballib érv, hogy mazochista vagyok, sakk-matt :DD). Harmadrészt mindezért még nyilván én is élek buborékban, aki egyrészt nem lepődik meg a választások eredményén (szemben az igazságot mindig látó ballib degeneráltakkal), másrészt még el is jut hozzám minden aktuális ellenzéki mantra a kormányról. Gratulálok kolléga, ez teljes agyhalál. Ugyanakkor egyáltalán nem meglepő, hogy már csak erre a szánalmas erőlködésre futja. :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.03. 10:02:31

@alöksz róz: gyenge ez nagyon amit csinálsz így a pad alatt. Csak vigyázz mert ha elmélyülsz benne, tarkón csap a tanárnő, hogy a pad adja a másikat.
Ámbár ha jól látom, ezt az utsó okosságot a menzán írtad, nem órán.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.03. 10:05:31

@0dzsud0: egy darabig valóban szórakoztató, de aztán unalmas, sőt direkt elkeserítő.

0dzsud0 2024.02.03. 10:07:50

@Gery87: "Viszont az ellenzék - ha nem tűnt volna fel - arra lenne hogy azért képviselje azokat is akik nem a kormányt támogatták!"

Szerintem ez meg is valósul, Szabó Tímea, Kunhalmi és a többiek remekül reprezentálják is az egységsugarú ellenzéki választót...de tulajdonképpen mit akartál ezzel mondani? Hogy akkor nekik és nektek már nem is árt, ha az országot a nyugat politikai okokból támadja? Ti összeszorítjátok a fogatokat és megpróbáltok úgy tenni, mintha ez csak a kormánynak fájna (fentebb a másik kollégával épp azt fejtegettük, hogy gyakorlatilag épp csak a kormánynak nem árt), de ettől még a valóságot nem fogjátok tudni meghajlítani.

"Én értem hogy nálatok most érdekből falkaszellem van meg vezérkultusz de nálunk meg nincs..."

Egyrészt nem értekből, valóban úgy alakult, hogy Orbán egy, a tömegek szimpátiáját elnyerni képes vezető, nem nagyon kell a szavazóinak megfeszülniük, hogy osszák az álláspontját (már csak azért sem, mert a Fidesznél nem úgy működik, mint a ballibeknél, hogy egy felülről diktált "helyes" álláspontot próbálnak rákényszeríteni mindenkire, hanem megnézik, hogy mit kíván a nép és azt képviselik). Másrészt pedig azt el is hiszem, hogy nálatok ugyanez ma elképzelhetetlen, mégis milyen szánalmas alakok vannak már a köreitekben...mutass rá valakire, akit tényleg fel tudnátok fogni vezérnek. Mutass, és bírd ki röhögés nélkül. Mi veletek nevetünk, de közben azt is kiröhögjük, hogy ezt megpróbáltad erényként beállítani.

0dzsud0 2024.02.03. 10:09:23

@Gery87: "és ha a magyar kormánynak ez nem tetszik akkor ez azért nem ér egy NATO vétót."

Sokadjára: a vétó nem egy indokláshoz kötött dolog. Pláne nem kell hozzá az ellenzéki majmok áldása is, el vagy picit tévedve. :)

0dzsud0 2024.02.03. 10:10:56

@Gery87: "simán kilépünk és kuruckodunk egyedül miközben mindenki szarik ránk...."

A német érdekeltségek miatt te ma már ebben se legyél biztos. Meg abban se, hogy 10 év múlva is lesz még miből kilépni.

"vagy ha nem lépünk ki, de nem tetszik a libsiskedés még mindig elmehettek turkesztánba."

Vaagy akár ti is elmenekülhettek ebből a diktatúrából a szivárványszínű nyugatra (bárcsak).

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.03. 10:11:30

@0dzsud0: néhányuknál ezt azért el kell nézni. Tizenévesen teljesen normális, hogy a pinán meg a seggen jár az eszük. Nem is lenne jó, ha ebben a korban máshogy alakulna, persze az LGXYkereteken kívül.

0dzsud0 2024.02.03. 10:14:23

@Gery87: "de amit Orbán csinál az kurvára nem működik"

Mármint szerinted. Az ország fele ezt máshogy gondolja.

"Egy nagyon büszke kiskakas lehetne egy nagyon kicsi és szegény szemétdombon!"

Vagy ha már úgy alakult, hogy egy közösség tagja lettünk, megpróbálhatja visszaterelni azt afelé, amiért az eleve létrejött (nem, az nem a woke volt, csak nyilván törlődött a memóriátok); VAGY legalább annyit megpróbálhat elérni, hogy ha már a többiek öngyilkosok akarnak lenni, minket azért lehetőleg ne rántsanak magukkal a szakadékba. Szerintem el is várható tőle, hogy ezért dolgozzon, gyenge érv ez, hogy "lépjen ki, ha nem tetszik valami". Így nem értelmes emberek oldják fel a konfliktust, hanem az óvodások, lépj egy picit tovább erről a szintről és egy új világ tárul majd eléd. :)

0dzsud0 2024.02.03. 10:17:15

@Gery87: "Aztán ezt kurvára elfelejtette:)"

Miért? Időközben jött bárki is, aki felvállalta a normalitás álláspontját és azóta hatékonyabban képviseli, mint Orbán? Nem ő "felejtett el" bármit is, hanem nem teljesült, amit javasolt.

"Ahogy azt is hogy "a szabadság nyugatról jön az elnyomás meg keletről":D"

Aztán melyik keleti ideológiai szövetséghez vagyunk mi hozzáláncolva, ami pariban van az EU-val? Rendre az az érvetek, hogy ha nem értünk egyet a keleti felfogással, akkor gazdasági partnerek sem lehetünk, de ez egy nagyon nagy baromság.

0dzsud0 2024.02.03. 10:18:36

@Gery87: Tehát tényleg úgy történt, ahogy fentebb írtam. Ez szomorú, ugyanakkor fontos lépés volt, hogy el tudtad ismerni.

alöksz róz 2024.02.03. 11:56:09

@Deak Tamas: ne irigykedj azokra, akiknek még feláll :D

ZorróAszter 2024.02.03. 13:14:25

@Deak Tamas:

"egy darabig valóban szórakoztató, de aztán unalmas, sőt direkt elkeserítő."

Biztos elkeserítő lehet, hogy nem hazudozhat teljesen szabadon meghitt fidesznyik-nyilas baráti körben, hanem néha beleverik az orrát a hazugságaiba.

Már ha épp nem magát hazudtolja meg sokadszorra például a kommentjeink kiszűrése témájában.

0dzsud0 2024.02.03. 14:54:08

@ZorróAszter: "nem hazudozhat teljesen szabadon meghitt fidesznyik-nyilas baráti körben"

Érdekes gondolat, de én épp a ballibeken vélem felfedezni azt, hogy nem hajlandóak kimozdulni a buborékból. Van is négyévente sírás, amiért az ország nagyobbik része nem egészen úgy gondolta, ahogy ők a blog.hun, a Telex/444 Facebook-kommentelői között, a Disquson (HVG), vagy a gyakorikérdések Politika szekciójában és egyéb liberrált szanatóriumokban jól kigondolták egymás között. Pedig egész nap szidták Orbánt, Vágó István egykori csoportjaiban 200-an osztják meg egymásnak ugyanazokat a primitív tartalmakat, hát így tényleg könnyű azt hinni, hogy már mindenki ellenzéki. Aztán jön valóság nagybácsi és kegyetlenül rájuk rúgja az ajtót, van ez így. De hogy még ugyanezektől kell azt hallgatni, hogy azon a fideszesek élnek buborékban, akiknek nem a kormányváltás a várakozásuk, hát ahhoz már pofa kell. :) Jó, tudom, a balfaszoknál az aztán van. Más se nagyon. :D

ZorróAszter 2024.02.03. 18:41:47

@0dzsud0:

"Érdekes gondolat, de én épp a ballibeken vélem felfedezni azt, hogy nem hajlandóak kimozdulni a buborékból."

Nagyon rákaptak erre a legújabb papagájvezényszóra hogy BUBORÉK.

Ki mondta? Orbán? Nem követtem az eseményeket. Csak érdekelne.

Gery87 2024.02.03. 23:44:45

@0dzsud0:

Nem az én orrom van benne mélyen, hanem a tiétek:)

Gery87 2024.02.03. 23:47:19

@0dzsud0:

"Ez több szinten is harmatgyenge volt. Mert egyrészt olyannyira sok ember utálja a Fideszt, hogy többen szavaznak rájuk, mint minden más politikai erőre együttesen, kétharmados hatalmat garantálva nekik"

Csakhogy sokan meg NEM szavaznak SENKIRE, ezt is elfelejted.
A nem szavazás nem jelent egyetértést, csak perspektíva nélkülsigéet.

A kétharmad az mandátum, a szavazók aránya!
ÉS ebbe még benne sincsenek azok akik nem szavaztak!

Gery87 2024.02.03. 23:53:45

@0dzsud0:

"Hogy akkor nekik és nektek már nem is árt, ha az országot a nyugat politikai okokból támadja? "

Nem az országot pláne nem a magyarságot támadják hanem a fideszt.
És igen akár jó is lehet a kritika.

Ha meg nem tetszik amit ezen túl tesznek jogi keretek között egy szövetségen belül, akkor ki is lehet lépni, mondtam már.

Ez ilyen, ha nem tetszik hogy a buli házigazdája vagy a többi bulizó pofán önt vízzel meg elküld melegebb éghajlatra mert egy bunkó vagy akkor vagy ne légy bunkó vagy nem kell elmenni ebbe a buliba.

ha nem tetszik hogy a "sorosista brüsszelita buzeráns libsi" meleg klubban faszik csókolóznak, akkor vissza is lehet adni a klubkártyát..

Gery87 2024.02.03. 23:55:52

@0dzsud0:

ŐK maguk mondták miért vétóznak kiscsillag:)

Gery87 2024.02.03. 23:58:38

@0dzsud0:

"A német érdekeltségek miatt te ma már ebben se legyél biztos. Meg abban se, hogy 10 év múlva is lesz még miből kilépni."

Akkor hát csak várni kell.

"Vaagy akár ti is elmenekülhettek ebből a diktatúrából a szivárványszínű nyugatra (bárcsak)."

Sokan el is mennek. De az hosszú távon nektek fog fájni.

Gery87 2024.02.04. 00:02:41

@0dzsud0:

"Mármint szerinted. Az ország fele ezt máshogy gondolja."

Szarul gondolja, mert a tények mást mutatnak.

"Vagy ha már úgy alakult, hogy egy közösség tagja lettünk, megpróbálhatja visszaterelni azt afelé, amiért az eleve létrejött"

Nem arra jött létre amit Orbán akar.

"gyenge érv ez, hogy "lépjen ki, ha nem tetszik valami". Így nem értelmes emberek oldják fel a konfliktust, hanem az óvodások, lépj egy picit tovább erről a szintről és egy új világ tárul majd eléd. :)"

Láthatóan nem fog menni ez, kár ebben reménykedni.
Ha meg mindenhol NER lesz akkor nem lesz EU....
Tehát a cél nem elérhető:)

Gery87 2024.02.04. 00:05:57

@0dzsud0:

"Aztán melyik keleti ideológiai szövetséghez vagyunk mi hozzáláncolva, ami pariban van az EU-val? Rendre az az érvetek, hogy ha nem értünk egyet a keleti felfogással, akkor gazdasági partnerek sem lehetünk, de ez egy nagyon nagy baromság."

Mellébeszélsz!
Nem erről volt szó.
Arról volt szó hogy Orbán még azt mondta a nyugat a jövőnk, mára kiderült az EU a szolgaság. A kelet meg haver.

Gery87 2024.02.04. 00:06:43

@0dzsud0:

Nem az van hogy gyenge a felfogóképességed.
Ezért kell ezt is sokszor elmondani.

Gery87 2024.02.04. 00:10:22

@ZorróAszter:

Ki más mondta volna mint Orbán?:)
Láttál te már önálló gondolatot ezektől?

A főni megmondta akkor jól mondta, nem megmondta? Mindig ezt mondta! Sőt! na látod!

:)

Ha holnap a "Putyinnak a kurva anyját" akkor itt olyan tagadás lesz hogy beszarsz.
"Mi soha nem szoptuk Putyint..."
"Óceánia mindig is...", bezzeg.

Gery87 2024.02.04. 00:14:01

Ma volt a Tanú című film a TV2-n(!!!).
A NER szócsövén, ez külön vicces....
Valakinek ott van öniróniája vagy....szabotőr!

"-...és aki a mi szép fényes jövőnkben nem bízik, az áruló Tudja ki mondta ezt?
-Sejtem..."

Gery87 2024.02.04. 03:57:17

@Gery87:

*nem a szavazók aránya.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.04. 10:39:58

@Gery87:

Kőkemény ballibnek kell lenni ahhoz, hoy az ember Orbán-kritikát olvasson ki a Tanúból.

Ahogy Zorrónak is mondtam, az újramelegített antikommunista humor nem működik demokráciában.

Gery87 2024.02.04. 11:35:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kőkemény ballibnek kell lenni ahhoz, hoy az ember Orbán-kritikát olvasson ki a Tanúból."

A francokat, nem kell megint a hülyeség.
A film, ahogy az ötödik pecsét is a kortalan és számos formában létező hatalmi önkénynek, az autokráciáknak a kritikája.
A díszlet persze a Rákosi korszak vagy utóbbi esetben a nyilas rémuralom, de tudjuk, tudod hogy általánosságban a diktatúra és önkény lényegét, működését mutatja be és a benne élő kisember sorsát, kiszolgáltatottságát, választási lehetőségeit.

Ha neked egy két momentumról nem jut eszedbe a Brüsszelezés, Sorosozás, a plakátkampány címszavai, a Megafon propagandista agyhalottak dumái....akkor komoly bajok vannak, ott még humorérzék sincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.04. 16:21:27

@cvsvrs:

De ez nem régi minta újracsinálása, hanem új alkotás. S azt parodizálja ami van nagyjából.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.04. 16:28:22

@Gery87:

A Tanúhoz diktatúra kell, máshogy nem megy ugyanaz.

Ezért nem működik a ballib igyejezet a régi humor őújracsináséra.

Lásd, hiába van hasonló jelszó, nem mindegy, hogy azzal tele van az orsxzág, s kötelező hinni, vagy hogy szabadon kritizálható.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.04. 16:29:42

@Gery87:

Az Ötödik pecsét pedig rendelkezik egy teljesen politikamentes réteggel is, lásd: tesszük a rosszat a jó érdekében.

Gelimtrtrddddd 2024.02.04. 16:34:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A Tanúhoz diktatúra kell,
------------

1. A tanú hangot így dúrgerni, stak tanu, a te stumától, ta-val flektálva ana partikelve, u substantívval.

2. Nem hoz-hez, hanem ra-re, nak-nek, ez itt nem Örményia.

3. Dehát ma diktatúra van, democsokrácia, liberalizmus.

Gelimtrtrddddd 2024.02.04. 16:35:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: rosszat a jó érdekében.
-----------

Raktaloszát raktának? He?

Érdek egy sklavenaufstandi hang, stak er és ár stuma van.

Gery87 2024.02.04. 20:49:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem azt mondtam hogy tökéletes ugyanaz most minden mint amely korról az a film szól vagy ami korban készült...
Csak azt hogy van jó pár vicces, groteszk eleme ami ma visszatért.

Gery87 2024.02.04. 20:52:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Lásd, hiába van hasonló jelszó, nem mindegy, hogy azzal tele van az orsxzág, s kötelező hinni, vagy hogy szabadon kritizálható."

Hát szerintem meg ezen az apróságon azért ne menjünk el ilyen könnyen:)
Egy rendszer csak akkor abszurd, autoriter és visz rossz irányba ha lecsuknak benne a kritika miatt?
Egyébként meg nem?

Hát akkor mit hadakoztok Brüsszel ellen?
ott se csuknak le tehát minden fasza nem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:35:52

@Gery87:

A humorról volt szó.

Nem lehet ugyanúgy humort csinálni, ha szabad a kritika, mint amikor nem.

Hofi ebbe bukott bele 89 után: nem működtek a módszerei.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:36:45

@Gery87:

Konkrétan semmi se tért vissza abból. Egészen más helyzet.

ZorróAszter 2024.02.05. 15:43:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ahogy Zorrónak is mondtam, az újramelegített antikommunista humor nem működik demokráciában."

És hová tűntek a karikaturisták? Az Orbán-karikatúrák?

Húsz éve még voltak.

Azt, hogy már nincs min viccelődni, Rákosi is mondhatta volna 1950-ben.

Ámde Táska. 2024.02.05. 15:53:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a nyugati ember az Ötödik pecsétet sem érti. Voltak tanulságos beszélgetéseim a témában.

Ámde Táska. 2024.02.05. 15:58:09

@alöksz róz: nincs azzal semmi gond, csak nekem nem a seggekre indul a dolog, mint egyeseknek.

alöksz róz 2024.02.05. 19:44:47

@Ámde Táska.: hanem az útikönyvekre meg a hortijenőre, tudjuk.

pedig egy csinos fiatal csaj segge nagyon szép és izgató.

Gery87 2024.02.05. 22:20:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a humorról volt szó mélyebben, csak te akarod erre terelni a dolgot!

Gery87 2024.02.05. 22:23:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az alap ideológia ugyanaz:

"ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség...a nemzetközi helyzet egyre fokozódik...jó tudni és nem árt észben tartani, mert aki mi bennünk nem bízik...az áruló"

Kurvára ugyanaz.

Pöffeszkedő büdösbunkó álszent féreg gecik uraskodnak.
Akik nem tűrik a kritikát, magukat nem kritizálják és mindenkit ellenségnek néznek!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.06. 08:15:27

@Gery87:

Ez mindenhol így van, ezér így nem vicces. Lásd tüntetnek Németorszégban az szélsőjobb ELLEN.

A Tanúban is csak azért vicces, mert akkor ez kötelező volt. Ha valamit szabadon lehet nem elfogadni, az már nem akkora viccforrás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.06. 08:16:38

@Gery87:

Miről volt szó?

A Tanú egy diktatúráról szól kötelező marxista eszmékkel. Ma se diktatúra, se kötelező eszme.

Akkor mit akarsz mondani?

Gelimtrtrddddd 2024.02.06. 08:20:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A Tanú egy diktatúráról szól kötelező marxista eszmékkel.
------------

1. Tanú hangot így dúrgerni, stak ősmagyarul.
2. Szól jevevényhang, zátemi,, dúrgerni.
3. Kötelező? Nyelvkakilási halandzsa, nem köt, hanem kunt, így most mondjuk obligat.
4. Eszme hang nem van.

5. Ma diktatúra van, libernyák, fideszlibcsi diktatúra, obligat a libcsizmus. Egy igen durva marxista diktatúra van ma.

Gery87 2024.02.06. 15:13:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem jön ide sehogy Németország.
Ott eleve nincs NER.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása