magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Lakásreform Kubában

A kubai kommunista államiság sok dologban különbözött a szovjet modelltől. Még a lakáspolitikában is.

Az új hatalom kb. így kezdte a tulajviszonyok átalakítását:

  • 1959:
    • minden tulajdonosa által bérbe adott mezőgazdasági föld államosítása,
  • 1960:
    • a teljes bank, cukoripar, olajipar államosítása,
    • minden kubai kézben lévő nagyvállalat államosítása,
    • minden bérlakás államosítása, majd a tulajdon átadása a bérlőnek,
  • 1961:
    • minden külföldi vagy külföldre költözött kubai tulajdonának államosítása,
    • minden 390 hektárnál nagyobb, tulajdonosa által művelt földterület államosítása,
    • minden szórakoztatóipari, egészségügyi és oktatási intézmény államosítása,
  • 1962:
    • minden kubai kézben lévő közepes vállalat államosítása,
    • a kubai peso amerikai dollárhoz rögzítésének és szabad átváltásának megszüntetése,
    • a szabad pénzutalás megszüntetése külföldre,
  • 1963:
    • minden 65 hektárnál nagyobb, tulajdonosa által művelt földterület államosítása,
  • 1968:
    • minden 29 hektárnál nagyobb, tulajdonosa által művelt földterület államosítása,
    • minden kisvállalkozás államosítása,
    • a lakóingatlanok adásvételének betiltása.

Ami azonban látványosan kimaradt: a tulajdonosuk áltak lakott lakások államosítása. Azaz bármilyen nagy is volt egy lakóingatlan, azt nem vették el tulajdonosától, ha az ténylegesen benne lakott az ingatlanban.

A nagy ingatlanok tulajdonosai pofára estek jellemzően. A legtöbben elmenekültek az országból még 1959-ban, arra számítva, Castróék úgyse lesznek hatalmon pár hónapnál tovább, így maradtak az USA-ban, várakozva. A realistábbak inkább gyorsan eladták amit lehetett, s azt kivitték az országból, ez 1962-ig még valamennyire lehetséges volt. Aki ezt lekéste, az vagy ment az USA-ba tudomásul véve, hogy pechje volt, vagy maradt Kubában az ingatlan miatt.

1968-2011 között tilos volt az ingatlanok forgalmazása, azaz lakást csak cserélni lehetett, eladni vagy venni nem.

A 2011-es reformok szerint már lehetséges ismét az ingatlanok adásvétele, de 2 fontos feltétellel:

  • családonként nem lehet 2 ingatlannál többje senkinek,
  • ingatlant csak Kubában élő kubai állampolgár vagy ott állandó tartózkodási engedéllyel rendelkező külföldi vehet.

Ha nem lenne a fenti korlátozás, ma Kuba ingatlan-aránybánya lehetne. Jelenleg 30-40 ezer amerikai dollár körüli áron vehetők egész normális lakások, jó helyeken - ami kubai szemmel csillagászati összeg, ennyi pénzt egy átlag kubai 80 év alatt keres meg, de még magyar szemmel is rendkívül olcsó, amerikai szemmel meg egyenesen nevetségesen olcsó: egy floridai garázs árán Kubában házat lehet venni.

A napokban láttam: 60 m2-es, háromszobás lakás Havanna új központjában az alább bejelölt házban 40 ezer USD. Ismerős a hely, innen 8 sarokra laktam a 80-as években:

Egyébként a net tele van kubai ingatlanhirdetéssel. Ezek közös jellemzője: mind átverés. Ugyanis tulajdont ígérnek, de helyette zavaros zsebszerződést adnak, azaz a tulaj papíron kubai lesz, aki "megígéri" a vevőnek, hogy majd ha lehet átadja neki az ingatlant, viszont a garancia, hogy ezt be is tartja kb. nulla.

Címkék: közélet
127 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2818316505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jónévez 2024.02.04. 21:39:15

@Gery87:
Tehát:
Szerinted az tök jó, hogy Kubánan egy teljes életnyi átlagkeresetbe kerül egy lakás, azt sem bárki veheti meg.
Az nagyon nem jó, hogy itthon ez 10 éviből is megúszható -és nem kérdezik, honnan jöttél.
Mindig tudtam, nálunk nagy a baj.

jónévez 2024.02.04. 21:59:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ezt nem artana tudomasulvenni mindenkinek: mi ez az ottani jövedelemhez képest.
Nem olyan frankó az a Kuba egy Kubában élő "bennszülött"-nek.

alöksz róz 2024.02.04. 23:54:35

@jónévez: "itthon ez 10 éviből is megúszható" - ha 10 évig nem költesz semmi másra.
pl nem eszel.

alöksz róz 2024.02.04. 23:57:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Kuba esetében ez az arány: 1000." - na de akkor hol laknak a kubaiak?

vasútihíd 2024.02.05. 00:36:20

@Gery87: @alöksz róz: igen az ilyen ingatlanlimitálási irány jó lenne nálunk is de inkább a teljes vagyon maximum mértékét kéne korlátozni valamilyen értékálló formában. mondjuk hány kilónyi arany értékével egyező a megendgedett maximum birtokolt vagyon. és azon felül sem elkobozás lenne a bünti csak a maximum feletti rész száz százalékos megadóztatása évente. magyarul a vagyonadó egy formája.

alöksz róz 2024.02.05. 01:08:08

@vasútihíd: a kisembernek a lakóingatlan jelent problémát, elég azt korlátozni.

(és amit írsz, az gyakorlatilag pont az elkobzás, mert mondjuk összehozol egy sikeres céget aminek az értéke nagyon magas, aztán nincs annyi jövedelmed belőle hogy kifizesd a meghatározott érték feletti részt...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:23:40

@alöksz róz:

Az államosított lakások szét lettek osztva. Ez pedig öröklődik.

Új lakás kb. nulla épül. Államilag még a szovjet segélyezés időszakában se épült semmi, azóta meg semmi.

Magánúton lehetne, de nagyon keveseknek van meg erre a pénze.

Szóval a meglévőkben laknak az emberek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:27:29

@alöksz róz:

Persze, de Kubában ez 80 év, nem 10 év.

Egyébként a magyar átlag inkább 8 év, ami jó arány.

Kevés ország van, ahol kevesebb ennél.

Pl. Angliában az átlagbér olyan 3000 font nettó körül van, egy kis lakás Londonban meg 400 ezer font. Rosszabb arány, mint Budapest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:32:02

@jónévez:

Mindig jó gazdagabb országból jövedelmet kapva szegényebb országban élni.

Kanadai ismerősöm Kanadában szabályosan nyomorgott az 1200 dollár nyugdíjjal. Elköltözött a Fülöp-szigetekre, mindjárt gazdag lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.05. 03:34:07

@Gery87:

Nincs erre pénz.

Ilyenre csak egyes muszlim olajállamok képesek, hogy alanyi jogon lakást osztogatnak.

2024.02.05. 08:25:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az átlagos magyar településen az átlagos magyar fiatal párnak nincs annyi BIZTOS jövedelme, hogy lakást vegyen. ezért elvándorol.

2024.02.05. 08:29:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a tőkepiac közelségét kell megfizetni. azt, hogy a közeledben gazdagok élnek.

nem a legjobb takarító kereri a legtöbb pénzt, hanem aki a leggazdagabbnak takarít.

vasútihíd 2024.02.05. 08:43:40

@alöksz róz: a kisemberek lakóingatlan problémájának megoldása persze prioritás de a túlvagyonosok általi kizsákmányolás vezet az ilyen helyzetekhez szóval azt sem szabad válasz nélkül hagyni

vasútihíd 2024.02.05. 08:47:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: te is tudod hogy az nem megoldás hogy mindenki olyan országba költözik ahol többet ér a fizetése.

alöksz róz 2024.02.05. 10:12:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nagyon nem kéne azon az úton menni, hogy itt se legyen esélye lakáshoz jutni a kisembernek.
ezért kell korlátozni.

Wildhunt 2024.02.05. 10:32:24

@alöksz róz: a szocializmusban korlátozva volt. Nagyobb volt a lakáshiány, pedig egymás után indultak a panelprogramok.

Gelmerrrrr 2024.02.05. 11:58:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: csak egyes muszlim olajállamok képesek, hogy alanyi jogon lakást
---------------------------
1. Állam? Az a libernyákia, libcsi műhang, ország- és államtagadó vagyem, nekem rejku van.
2. Fähig magyarul ernya és rekna.
3. Alany? Az al a túl volna, de az új-ónemmagyar nyelvkakilást nem beszélem.
4. Jog? Az az iga,, Joch, rakta van a magyarnak.
5. Lakás? inkább veszta, veszmány, vanung.

6. Stakhogy magyarul is menne könnyen, ez az illiberalizmus.

alöksz róz 2024.02.05. 12:16:38

@Wildhunt: így tud teljesen hibás következtetést levonni, aki nem folyamatot néz, hanem két (neki tetszően) kijelölt pontot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.05. 13:47:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez a családonként két ingatlan mit takar pontosan? Ha van 8 gyerekem, akkor hogy férnek el? Egyáltalán, mi a család?

Gery87 2024.02.05. 14:23:18

@jónévez:

"Tehát:"

tehát értetlen vagy:)
Nem tudtam értelmezni.

"Szerinted az tök jó, hogy Kubánan egy teljes életnyi átlagkeresetbe kerül egy lakás, azt sem bárki veheti meg."

Nem, én azt mondtam hogy 40.000 Dollárnyi (15 millió) lakásár lenne jó NÁLUNK.

Mit nem értesz?

Gery87 2024.02.05. 14:24:37

@jónévez:

Kurvára senki nem mondta hogy ami nekünk ottani ér jó, az ott nekik is az!
Nem létező dolgokba kötsz bele.

Gery87 2024.02.05. 14:26:37

@vasútihíd:

"igen az ilyen ingatlanlimitálási irány jó lenne nálunk is de inkább a teljes vagyon maximum mértékét kéne korlátozni valamilyen értékálló formában."

Erről pofázok évek óta itt:)

Jó reggelt.
De le lettem baszva, meg komcsizva.
Úgyhogy vigyázz mit mondasz:)

Gery87 2024.02.05. 14:27:41

@alöksz róz:

Nyilván magántulajdon alapú kapitalista vállalkozási rendszerben nem igen lehet ezt megoldani.

Gery87 2024.02.05. 14:33:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Egyébként a magyar átlag inkább 8 év, ami jó arány."

Hol élsz te?:)

ja nem itt...

150 ezres havi törlesztővel vagy spórolással is 16-20 év.
És akkor is kell keresned annyit hogy addig tudj is lakni valahol, ami megint egy havi 150....
Tehát olyan havi 6-700 nettó hogy lakásod is legyen majd.

Ha ketten vagytok, akkor 8-10 év de ugye a házasságok fele válással végződik és nem 20 évesen kezdődik a házas élet mint 50 éve....hanem 30 felett.

Tehát ha ketten kerestek nettó 700-at akkor, ketten havi 350-ből fogtok élni 10 évig hogy legyen egy panel.
És addig nincs se gyerek, se válás:)

Gery87 2024.02.05. 14:36:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Van pénz.

Számold ki évente hányan lépnek be mondjuk a 25-ötödik életévükbe, hogy egy új felnőtt embernek saját otthona legyen.
Annyit kell építeni...
Nem kurva stadiont, meg lovardát Lézernek, meg 1000 milliárdokat mindenféle fasságra.

Gery87 2024.02.05. 14:38:45

@Wildhunt:

Ha panelprogram se lett volna.....
Azért nézd már meg hány millióan laknak ma is abban ami akkor épült!
Hogy nem volt felesleges az biztos!

vasútihíd 2024.02.05. 17:10:14

@Gery87: persze vannak itt ellenvélemények hiszen ez a legszabadabb kommentszekció az indexblogion. és egy ilyen kontextusban történő lebaszás meg lekommunistázás annak az elismerése hogy jó úton haladsz :-) még birca a maga feudális módján is elismeri hogy a nép azaz a kisember az úr szóval csak idő kérdése hogy a liberálkapitalista gazdagok hatalma korlátozva legyen kedve az extravagyonok beszüntetésével

GyMasa 2024.02.05. 18:29:52

@cvsvrs:
Nem tudom, szerintem a legtöbb ember inkább annyit akar keresni, hog ymegvehesse azt a lakást PIACI alapon is.
Ezeknek a szociális dolgoknak sosincs jó végük.
Pl. Nekem az a vélaményem Budapesttel kapcsolatban, hogy rendben van, lehet szociálisan támogatni az embereket, de akkor pl az NE a belő kerületekben legyen támogatva, hanem a külsőkben.
Tessék oda építeni lakótelepeket!
A várban meg az 5. kerületben pedif tessék kitenni az ott, havonta 30 000-ért lakókat és feljítás után 1 millióért kiadni a lakásokat.
És, akkor abból at 1 millióból lehet 9 másik bérlőnek kiadni szociális bérlakást 100 000 HUF-rt, a 200 000 helyett.
Sőt, flre lehet tennii azokból az 1 milliókból mondjuk a felét, amiből pedig lehetne finanszírozni új bérlakások építését.

Billy Hill 2024.02.05. 21:48:33

(Ha már panelházak... Vágjátok, hogy ezeknek mi lehet a tervezett élettartama? (Remélhetőleg akkor még nem volt tervezett avultatás... ;-) Valahol olvastam 100 évet, az reális lehet? Mert akkor ami mondjuk 1970-ben épült, az már túl van az életközepi válságán...)

Gery87 2024.02.05. 21:49:19

@GyMasa:

"Nem tudom, szerintem a legtöbb ember inkább annyit akar keresni, hog ymegvehesse azt a lakást PIACI alapon is."

Persze, de ennek a leggazdagabb magállamokon kívül nincs sehol esélye.
A világ többsége nem élhet úgy mint pl Svájc.
Ezen országok gazdagsága azon alapszik hogy máshol szarabb.

"Ezeknek a szociális dolgoknak sosincs jó végük."

Nem igaz!
Az hogy ma van Táppénz, nyugdíj, szakszervezet, 8 órás munkaidő, fizetett szabadság, munkavédelem, állami EÜ stb nem az égből pottyant le...a munkásmozgalom harcolta ki, csendőrszuronyok és életek árán.
Ezt nem szabad elfelejteni!

Gery87 2024.02.05. 21:49:59

@Billy Hill:

Sokkal tovább bírják mint azt remélték.

alöksz róz 2024.02.05. 23:05:48

@Billy Hill: "Vágjátok, hogy ezeknek mi lehet a tervezett élettartama?" - 30 év :-)
vagy 20 éve nagy téma volt ez...

de a szerkezetre (vagy mi a tökömre) én is 100 évet olvastam.

alöksz róz 2024.02.05. 23:14:20

@alöksz róz: "vagy 20 éve nagy téma volt ez..." - az unokatesómék panelba laktak, féltem is felmenni, miután olvastam a népszavába. akkor még nem tudtam, hogy nem kell mindent elhinni, amit szarás közbe az újságba olvas az ember :D

az se segített, hogy amikor ott aludtam náluk, éjszaka éreztem, hogy mozog a ház :-)

Wildhunt 2024.02.06. 07:40:40

@Billy Hill: a 100 év a szerkezet vállalt élettartama. Az után elvileg kötelező bontás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.06. 08:22:56

@Billy Hill:

Mítosz, hogy ezek 30-40 évre lettek.

Az első szovjet panelprogram az 50-es években volt, ezek a házak máig állnak. Sőt jobbnak számítanak, mint a későbbiek, ezek még kisebb panelek voltak, lassabban csinálták.

Oroszországban élő, orosz feleséges ausztrál srácnak van egy YT-catornája, az egyik videója pont erről a típusról szól, mutogatja kívül, belül, érdekes nézni: www.youtube.com/watch?v=fT-Vs_eRQDg

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 09:29:54

@Billy Hill: remélem még annál is kevesebb és kezdődik végre a tömeges bontás és a sokat emlegetett KertButapest építése. A panelházak milliónyi probléma forrásai a tájgyilkolástól kezdve a légmozgás gátlásán, szmogosodáson át az ott lakók lelki nyomoráig, természettől való abnormális távolságáig bezárólag.
A kapitálistáknál is volt paneltípusú építkezés, de ott nem láttam hétemeletesnél magasabb lakóházat, nem ilyen 10-15 emeleteseket mint itt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 10:02:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az egyemeletesnél magasabbnál ... :) (amúgy négyszintesre gondolt a költő)
Elég a belvárosi népségre gondolni, hiába voltak/vannak szép esztétikus klasszicistától szecessziósig bérházak, a lélekromboló hatás adott.
Elég a Wekerlén körülnézni mi a követendő alternatíva.

alöksz róz 2024.02.06. 10:10:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mítosz, hogy ezek 30-40 évre lettek." - nem mítosz, mert nem csak a szerkezetből áll a ház.

de a szerkezet állítólag a földrengést is jobban bírja a "hagyományos" épületeknél

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.02.06. 10:31:18

@Deak Tamas:

Ha túl magas, a környezet a "közösségé" lesz, azaz mindenki leszarja.

Egyrészt fizikailag, azaz káosz lesz, szemét, rombolás.

Másrészt szellemileg, azaz jönnek mindenféle antiszociális elemek.

A szófiai nagy panel lakótelepeken abszolút látszik ez: hacsak nincs "unatkozó nyugdíjas" effektus, azaz valami energikus idős ember, aki kertészkedik, a háztömb környezete gettóvá válik, akkor is, ha a lakók alsóközéposztálybeliek, ez látható pl. a parkoló autókból

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 10:36:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez a Kén utcai régi középosztálybeli házak állapotán látszik ma nagyon jól.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 10:56:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: meg egyébként a Nyugaton sőt a NYUGATON ahol biztonságban, gazdagon élnek az emberek, mert úgy táncolnak ahogy Brüsszel fütyül és így gyógyulnak, utaznak, tanulnak (hogy a legutolsó fészbúkos észlénységet parafrazeáljam) még a 70-es években is a mellékelt higilniai rendszer volt a legcsúcsabb, én nemhogy gyerek- de még tinikoromban is jártam olyan pesti, sőt budai házban ahol ez volt a szolgáltatás.

youtu.be/5P-tu_WQkGs?t=2296

GyMasa 2024.02.06. 11:16:00

@Gery87:
"Persze, de ennek a leggazdagabb magállamokon kívül nincs sehol esélye.
A világ többsége nem élhet úgy mint pl Svájc.
Ezen országok gazdagsága azon alapszik hogy máshol szarabb."
Nos, ez pont nem igaz, a szerinted csóró, banénköztársaság Magyarországon is magas a saját tulajdonú ingatlanok aránya.
Szóval, a saját véleményedet cáfolod.

"Nem igaz!
Az hogy ma van Táppénz, nyugdíj, szakszervezet, 8 órás munkaidő, fizetett szabadság, munkavédelem, állami EÜ stb nem az égből pottyant le...a munkásmozgalom harcolta ki, csendőrszuronyok és életek árán.
Ezt nem szabad elfelejteni! "
Jaja, akkor szűkítsük a kört az elmúlt 20 év ilyen jellegű, "új vívmányaira"!
Nos, azokkal már óriási problémák vannak.
Ráadásul az alaptéma az a szociális lakhatás volt, nem a nyugdíj.
Itt pl. nem nagyon van még csak igény sem arra, hogy bármit is kezdjenek a kialakult lakhatási válsággal.
Merugye, az, hogy egy Hódmezővásárhely méretű kisvárosban egy 1 szobás lakást havonta 1400 EUR-ba keról bérelni, az nagyon nem normális.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy egyedülálló, pályakezdőnek esélye sincs a 1800-2000 EUR nettó fizetéséből egy ekkora lakást kivenni, mert oda sem adják neki, hiszen "nem keres eleget".
Szerinted ez normális?

GyMasa 2024.02.06. 11:20:23

@Billy Hill:
Ezek a panelek gyakorlatilag elpusztíthatatlanok.
Ami gond szokott lenni velük az a belső technológia elöregedése (víz, csatorna, elektromos, de azok könnyen cserélhetők/felújíthatók) a gond még a nem túl ideális hőszigetelésük, ami szintén könnyen orvosolható, illetve a legnagyobb problémájuk lehet, ha valami elégtelen, vagy sérült szigetelés miatt a szerkezeti acél a panelek között korrodál.
Viszont az a másik szerencse, hogy ezek a panelek egyenként cserélhetőek.
(Az egy másik gond, hogy gyak senki nem gyártja már őket, mert az összes ÁÉV megszűnt, de ez is orvosolható, hiszen lehet célzott állami támogatásokkal ösztnözni a termelés újbóli beindítását...)

GyMasa 2024.02.06. 11:22:04

@Deak Tamas:
Sajnos, a ma épülő, "modern" lakóparkok épületei bizony a mai technológia legalját képviselik és semmivel nem lesznek sem szebbek sem tartósabbak, mint a panelek voltak anno.

GyMasa 2024.02.06. 11:23:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nincs ott semmi baj, a "baj"? hogy 5 emelet vagy a felett kötelező a lift. Az meg durván megdrágítja az épület fenntartását.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 12:06:15

@GyMasa: a munkásmozgalom semmi olyat nem harcolt ki ami ott a balfaszkalap listájában van. Mindegyik a bismarcki Német Birodalomból ered, és a Monarchiában relatíve hamar be is vezették az összes ott említett dolgot, természetesen az ésszerű határokon belül. (Pl. aki nem dolgozott semmit annak nem volt nyugdíja nyilván, az ment napszámba 80 évesen mint Zilahy ezüstszárnyú malmának gazdája. Balfaszkalap nyilván arra fog most lihegni hogy 5000 eurós végigmunkanélkülisegélyezett élősködés után lehessen 10.000 euro nyugdíjat szedni.)

www.youtube.com/watch?v=QfA5YY09MxM

Gery87 2024.02.06. 14:51:28

@GyMasa:

"Nos, ez pont nem igaz, a szerinted csóró, banénköztársaság Magyarországon is magas a saját tulajdonú ingatlanok aránya.
Szóval, a saját véleményedet cáfolod."

Nem cáfolja.
Mivel a saját tulajdonosok jelentős része ehhez még a múlt rendszerben jutott hozzá.
A mai korosztály nagy része számára már elérhetetlen lesz a saját lakás.

Ugyanis ha nem tűnt volna fel, az 50+ éve kádárkocka, meg panel ára is az egekben!

"Jaja, akkor szűkítsük a kört az elmúlt 20 év ilyen jellegű, "új vívmányaira"!
Nos, azokkal már óriási problémák vannak."

Nem mondtam hogy nincs.
De ami van/maradt az hosszú közdelem eredménye.

"Ráadásul az alaptéma az a szociális lakhatás volt, nem a nyugdíj."

szövegértés, barátom, szövegértés...

"Itt pl. nem nagyon van még csak igény sem arra, hogy bármit is kezdjenek a kialakult lakhatási válsággal."

Most mint mondjak. Az elitünk gazemberekből áll.

"Merugye, az, hogy egy Hódmezővásárhely méretű kisvárosban egy 1 szobás lakást havonta 1400 EUR-ba keról bérelni, az nagyon nem normális.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy egyedülálló, pályakezdőnek esélye sincs a 1800-2000 EUR nettó fizetéséből egy ekkora lakást kivenni, mert oda sem adják neki, hiszen "nem keres eleget"
Szerinted ez normális?"

Nem, de hát pont erről beszélek!!!

GyMasa 2024.02.06. 18:06:42

@Deak Tamas:
Jaja, de eleve nem ez volt a téma, csak Gery nem hajlandó/képes megérteni, amit leírok...

GyMasa 2024.02.06. 18:17:15

@Gery87:
"Nem cáfolja.
Mivel a saját tulajdonosok jelentős része ehhez még a múlt rendszerben jutott hozzá.
A mai korosztály nagy része számára már elérhetetlen lesz a saját lakás."
Nem, nem az...
Csak nem kell lusta lúzernek lenni.
Akinek bármiféle értelmes munkája van, Lásd legutóbb a Tesco-t, akik 3-500 NETTÓ kezdőfizetést adnak a lokációtól függően annak egyáltalán nem elérhetetle egy saját lakás.
Nyilván nem az érdi, újépítésű, 12 szobás családi házre kell elsőre célozni...

"Ugyanis ha nem tűnt volna fel, az 50+ éve kádárkocka, meg panel ára is az egekben!"
Csak neked tűnik úgy, mert, valószínűleg valam alacsony igészintű, proletáármunkát végzel...
Azért, a két sori munkás egy AUDI/Merceds gyárban simán hazavisz havonta egy milliót.
Azért, abból hadd lehessen már egy, akár 50 milliós kádárkockát kigazdálkodni.

"Nem mondtam hogy nincs.
De ami van/maradt az hosszú közdelem eredménye."
Bizony, előjöttél a nyugdíjjal, amit azóta Deák úr elmondta, hogy azt sem a munkásosztály harcolta ki...
Jaja, és a woke fasiszta fajtája óriási lendülettel bontja éppen le az emberiség, elmúlt 2000 évében, vérrel-verejtékkel kialakított társadalmát...

"szövegértés, barátom, szövegértés..."
Jaja, neked!

"Most mint mondjak. Az elitünk gazemberekből áll."
Mint a német elit is.
Itt is pontosan az van, amit lézerjani olyan jól megvilágított otthon:
- "Annyit érsz, amennyid van"
Itt pl. a fiam apa lett, és a helyi önkorményzattól megkapta, hogy vagy ő fizet a gyerek után az anyának, vagy "adnak neki kölcsön"...
Érted, olyan "szociális támogatás", amit aztán majd behajt rajtad az állam...
Itt, Németországban a "szabad nyugaton".

"Nem, de hát pont erről beszélek!!!"
Én is, hogy az utóbbi évek "szociális vivmányai" inkább csak ártanak a társadalomnak, mint használnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.06. 18:46:23

@GyMasa: az agy híján nem is fog neki menni.
Amúgy érdekességképp: munkásmozgalom sem volt soha, most sincs, és nem is lesz már. Amit munkásmozgalomnak hívnak nem más, mint doktríner, lelki-, kedély- és rendszerint elmebeteg értelmiségiek lázálma különböző problémák vélt megoldásának a probléma valós ismerete nélkül.
A munkás egyféleképpen mozgalomkodott (ma már nem, mert tudja jól, repülne két percen belül), nevezetesen amikor a munkának vége lett, kijött a gyárból, erősen bátran már a vodkától és ment a kocsmába ahol tompultak az agyak az éles késekkel, amikor ebből túl sok került elő, akkor történt pl. amit Winston Churchill belügyminiszter csinált a cornwalli részeg bányászokkal 1911-ben, szépen közéjük maximgéppuskáztatott.

Gery87 2024.02.06. 20:34:22

@GyMasa:

"Nem, nem az...
Csak nem kell lusta lúzernek lenni."

Na elmész te a picsába ezzel szar dumával!

Havi netto 700-al már a felső 7%-ban vagy.
Tehát a lakosság 93% lusta és lúzer?
Értem.

Hát jó hülye vagy.

"Lásd legutóbb a Tesco-t, akik 3-500 NETTÓ kezdőfizetést adnak a lokációtól függően annak egyáltalán nem elérhetetle egy saját lakás."

:D
A valóságot te is hírből ismered mi?

"Csak neked tűnik úgy, mert, valószínűleg valam alacsony igészintű, proletáármunkát végzel...
Azért, a két sori munkás egy AUDI/Merceds gyárban simán hazavisz havonta egy milliót.
Azért, abból hadd lehessen már egy, akár 50 milliós kádárkockát kigazdálkodni."

Meg a kis tündér álmaidban pocak....
De a vicc kedvéért...mégis hányan dolgoznak a 9 millióból abban a csudimudi merci gyárban?
Mesélj még kérlek.

"Bizony, előjöttél a nyugdíjjal, amit azóta Deák úr elmondta, hogy azt sem a munkásosztály harcolta ki..."

Tomika egy idióta:)
Ezt tudjuk, pont leszarom mit mond.
Egyébként meg mit rugozól ezen a nyugdfíjon, miért pont ezt radod ki? Mert ez tetszik?

"2Jaja, és a woke fasiszta fajtája óriási lendülettel bontja éppen le az emberiség, elmúlt 2000 évében, vérrel-verejtékkel kialakított társadalmát..."

És nekem ehhez mi a fasz közöm van?
Egyébkén nem úgy volt hogy a woke-ok azok "komcsik"...most meg "fasiszták", döntsétek már el:)

"Mint a német elit is."

Leszarom hogy máshol is szar, attól itt jobb nem lesz.

Gery87 2024.02.06. 20:37:39

@Deak Tamas:

"az agy híján nem is fog neki menni.
Amúgy érdekességképp: munkásmozgalom sem volt soha, most sincs, és nem is lesz már. Amit munkásmozgalomnak hívnak nem más, mint doktríner, lelki-, kedély- és rendszerint elmebeteg értelmiségiek lázálma különböző problémák vélt megoldásának a probléma valós ismerete nélkül."

Ezek alapján agyad neked nincs.
Hogy lehet ekkora baromságot leírni?

"amikor ebből túl sok került elő, akkor történt pl. amit Winston Churchill belügyminiszter csinált a cornwalli részeg bányászokkal 1911-ben, szépen közéjük maximgéppuskáztatott."

Most is ezt szeretnéd látni mit te faszkalap nyilas geci?
A vicc az egészben hogy te még nagyobb büdös bunkó proli vagy mint a részeges melós...

GyMasa 2024.02.06. 21:40:23

@Gery87:
"Na elmész te a picsába ezzel szar dumával!"
Miért, ez betalált?

"Havi netto 700-al már a felső 7%-ban vagy.
Tehát a lakosság 93% lusta és lúzer?
Értem."
Nem, az a lúzer, aki még egyí Tesco munkát sem vállal el 3-500 nettóért, hanem picsog, hogy nincs megfizetve. (és, mint írtam a Lidl meg az AUchan is ennyit fizet...)
Egy sori munkáéához még áérettségi sem kell és az is 500 felett fizet.
Ne gyere már nekem azzal, hogy nem lehet jól fizetett munkát találni!
Ha te ennél kevesebbet keresel, akkor ideje lszállni a magas lóról és elmenni egy Lidl-be dolgozni.

"Hát jó hülye vagy."
Szerintem inkább te vagy hülye.
Leírtam neked, hogy hol lehet jól keresni, és te meg azzal jössz, hogy a 93% lusta.

":D
A valóságot te is hírből ismered mi?"
Miért?
Szerinted mennyit kellene keresni, hogy egy 50 milliós CSALÁDI HÁZ SZERINTED elérhető árú legyen???
Szerintem te nagyon merőleges vagy a valóságra...

"Meg a kis tündér álmaidban pocak....
De a vicc kedvéért...mégis hányan dolgoznak a 9 millióból abban a csudimudi merci gyárban?
Mesélj még kérlek."
Nem mindenki.
De ez nem azt jelnti, hogy igazad lenne.

""Tomika egy idióta:)
Ezt tudjuk, pont leszarom mit mond.
Egyébként meg mit rugozól ezen a nyugdfíjon, miért pont ezt radod ki? Mert ez tetszik?"
Te rugózol rajta. Állítottál valamit, ami nem igaz, erre még az én k. anyámat?

"És nekem ehhez mi a fasz közöm van?
Egyébkén nem úgy volt hogy a woke-ok azok "komcsik"...most meg "fasiszták", döntsétek már el:)"
A komcsik is fasiszták voltak, mert meg akarták mindenkinek monmdani, hogy mit lehet, meg mit nem.
A fasiszta NEM EGYENLŐ a nácival.
Ráadásul ugye a náci párt neve az "nezeti szocialista" volt...

"Leszarom hogy máshol is szar, attól itt jobb nem lesz."
Ehhez minden jogod megvan, csak nem kellene tájékozatlanul okoskodnod olyan dolgokban, amiről fingod sincs és utána sem akarsz nézni .

ZorróAszter 2024.02.06. 22:14:55

@Deak Tamas:

"amit Winston Churchill belügyminiszter csinált a cornwalli részeg bányászokkal 1911-ben, szépen közéjük maximgéppuskáztatott."

Radu!

Remek dolog, hogy a nép láthatja az esküdt ellenségeit, magukat teljes valójukban miután kimásztak a pöcegödörből pár évtizede. Az meg pláne tiszta haszon, hogy nem titkolja a nézeteit, mint a többi magához hasonló sunyi haszonleső seggnyaló patkány.

Így van ez jól.

:o)

ZorróAszter 2024.02.06. 22:22:02

@Deak Tamas:

"a munkásmozgalom semmi olyat nem harcolt ki ami ott a balfaszkalap listájában van. Mindegyik a bismarcki Német Birodalomból ered, és a Monarchiában relatíve hamar be is vezették az összes ott említett dolgot, természetesen az ésszerű határokon belül. (Pl. aki nem dolgozott semmit annak nem volt nyugdíja nyilván,"

Ócska hazudozó.

A Horthy rendszerben csak a közalkalmazottaknak volt nyugdíja. A magyarok túlnyomó többségének nem volt se nyugdíja se egészségbiztosítása.

ZorróAszter 2024.02.06. 22:25:04

@Deak Tamas:

"remélem még annál is kevesebb és kezdődik végre a tömeges bontás és a sokat emlegetett KertButapest építése." ...

Kinézte már magának a maga Weisz nénijét, akinek az agyonverésével "megöröklik" a sok szép smukkot meg a szép lakást, mint dicső felmenői?

:o)

alöksz róz 2024.02.07. 15:00:50

@GyMasa: "Nem, az a lúzer, aki még egyí Tesco munkát sem vállal el 3-500 nettóért, hanem picsog, hogy nincs megfizetve. (és, mint írtam a Lidl meg az AUchan is ennyit fizet...)
Egy sori munkáéához még áérettségi sem kell és az is 500 felett fizet." - bruttó.

alöksz róz 2024.02.07. 15:02:45

és az is csak a legjobban fizető helyeken.

GyMasa 2024.02.07. 15:30:05

@alöksz róz:
Akkor B+ élegyél ambíciózus, és próbálj meg oda bejutni!
Ma már nem úgy van, hogy bárkinek is járna bármi!
Fel kell emelni a kis seggedet és kimozdulni a nyomorult komfortzónádból, hogy elérjél eredméyneket.
És, akkor majd te is meglátod, hogy mennyire másként látszik egy német, 3000 EUR-os fizetés otthonról, mint itt.
Azért, legyünk már sokkal realistábbak:
Nehogymár egy Tesco-t vagy egy Lidl-t olyan nehéz legyen találni, ahová elmehetsz dolgozni...
És, az fizetés az igaz,hogy bruttó, de jön rá még mindenféle pótlék (esti, hétvégi)
Ja, és emellé még az szja kulcs sem 42+4% hanem 15%.

alöksz róz 2024.02.07. 15:51:37

@GyMasa: hülye lennék elmenni a belvárosi lidlibe dolgozni :D
mi abban az ambíció

"És, az fizetés az igaz,hogy bruttó, de jön rá még mindenféle pótlék (esti, hétvégi)" - nem, azzal együtt.
nagyon el vagy tévedve.

alöksz róz 2024.02.07. 15:52:38

ez azt hiszi itt mindenki nettó félmillió alapbérért dolgozik

alöksz róz 2024.02.07. 15:55:20

@GyMasa: "Ja, és emellé még az szja kulcs sem 42+4% hanem 15%." - ez meg ebben a formában egyszerűen nem igaz.

Gery87 2024.02.07. 22:05:57

@GyMasa:

"Miért, ez betalált?"

Nem hanem demagóg fasság!
Ostobaság.

"Nem, az a lúzer, aki még egyí Tesco munkát sem vállal el 3-500 nettóért, hanem picsog, hogy nincs megfizetve."

Bocs, a teszkó nem tud milliókat felszívni basszameg!

"(és, mint írtam a Lidl meg az AUchan is ennyit fizet...)"

Mindenki legyen eladó?

"Egy sori munkáéához még áérettségi sem kell és az is 500 felett fizet."

Fasság. Te nem a valóságban élsz...
de hogy nem itt az biztos.

"Ne gyere már nekem azzal, hogy nem lehet jól fizetett munkát találni!"

Lehet de a munkák többsége nem ilyen!

"Ha te ennél kevesebbet keresel, akkor ideje lszállni a magas lóról és elmenni egy Lidl-be dolgozni."

Mindenki menjen a Lidlbe?:)
Nem értem ezt a kattanásod.

"Szerintem inkább te vagy hülye."

Szerintem meg te és ezt most jól megbeszéltük!:)

"Leírtam neked, hogy hol lehet jól keresni, és te meg azzal jössz, hogy a 93% lusta."

Én meg leírtam neked hogy nem lehet a 93% lidl pénztáros. képzeld a világ nem az elitből + lidl alakmazottakból áll.) mi faszt nem értesz ezen.?

"Miért?"

Azért amiket ide írsz.

"Szerinted mennyit kellene keresni, hogy egy 50 milliós CSALÁDI HÁZ SZERINTED elérhető árú legyen???"

Hogy belátható időn belül, mondjuk 10 éven belül lakásod, házad legyen?
kb 1 milliót. Úgy hogy közben élni és albérletet fizetni is tudj.

"Szerintem te nagyon merőleges vagy a valóságra..."

Szerintem meg én jobban értem mint te!

"Nem mindenki.
De ez nem azt jelnti, hogy igazad lenne."

De ez kurvára azt jelenti!

"Te rugózol rajta. Állítottál valamit, ami nem igaz, erre még az én k. anyámat?"

Te rugózol csak rajta, én pusztán egy felsorolásban említettem bassza meg!

"A komcsik is fasiszták voltak, "

Egy nagy büdös kurva lófaszt!
Ezt rajtad kívül senki nem állítja.
Semmi l alapja nincs ennek, mert baromság, kérek egy kurva forrást erről!!!!

Nem fogsz találni!

"mert meg akarták mindenkinek monmdani, hogy mit lehet, meg mit nem.
A fasiszta NEM EGYENLŐ a nácival."

A nácizmus a fasizmus halmazán belül lévő ieológia kiscsillag, nézzél már utánna!
5 perc baszki! nem több.

"Ráadásul ugye a náci párt neve az "nezeti szocialista" volt..."

el lett mondva miért!!!
De szard le....

"Ehhez minden jogod megvan, csak nem kellene tájékozatlanul okoskodnod olyan dolgokban, amiről fingod sincs és utána sem akarsz nézni ."

Utána nézni te nem akarsz dolgoknak, csak a hülyeségeidet puffogtatod, ezért egy kibaszott egy buta ember vagy!
Még lidl pénztárosnak is szar lennél, pedig ugye szerinted mindenkinek ott kéne dolgoznia:)

Gery87 2024.02.07. 22:07:29

@ZorróAszter:

Egy Horthysta idiótának ezt hiába mondod!

Gery87 2024.02.07. 22:11:59

@GyMasa:

Te azt mondod: "fel lehet menni a hegy csúcsára" mi meg azt mondjuk hogy "ott nem fér el mindenki" a többség tehát nem és mivel mi a többség oldaláról nézzük a világot ,nem a kurva hegy csúcsáró,l ezért nem fogadjuk el érvnek hogy a többségnek szar lesz! ezt nem fogod fel!
Mert ostoba vagy!

Gery87 2024.02.07. 22:12:53

@alöksz róz:

mert külföldről nézi a kibaszott m1-et:)

alöksz róz 2024.02.08. 02:35:34

@GyMasa: "És, akkor majd te is meglátod, hogy mennyire másként látszik egy német, 3000 EUR-os fizetés otthonról, mint itt." - olyan szarul keresel?
átlagbér alatt.
msc diploma, 15+ év tapasztalat, 10 év nyelvi környezet adta kiváló nyelvtudással? tiszta szégyen.
há mé vagy ilyen lusta.
annál már egy jó szakmunkás is többet kap, közepes némettudással.
nem siránkozni kell hogy németbe milyen szar, hanem ki kell mozdulni a komfortzónából.

alöksz róz 2024.02.08. 02:49:19

@Gery87: már ott tartott, hogy jobban lehet itthon keresni, mint norvégiában :-)

ZorróAszter 2024.02.08. 16:23:27

@Gery87:

"Egy Horthysta idiótának ezt hiába mondod!"

Nem is neki mondom, hanem a többieknek.

Hisz ő szűrőre tett minket. Muhahaha!!! :o)

GyMasa 2024.02.10. 16:45:06

@Gery87:
Ez túl hosszú és túl értelmetlen lett, szerintem dobj be egy felest, ielőtt valami bajod lessz itt.

GyMasa 2024.02.10. 16:47:56

@Gery87:
Nem, én azt mondom, hogy mindenki előtt ott van a lehetőség, hogy feljebb lépjen.
Igaz, ez nem mindig feltétlenül jár azzal, hogy jobb vagy könnyebb lesz az adott lépés.
Ha valaki nem kíván fentebb lépni, nekem azzal sincs bajom, csak akkor nem kell panaszkodni, hogy szar az élet.
És, végül, ha azt hiszed, hogy egy Lidl eladói állás az a "csúcs", akkor veled valami nagyon nincs rendben.

GyMasa 2024.02.10. 16:50:35

@alöksz róz:
Látom, nem megy a szövegértelmezés.
A 3000EUR az nem az én fizetésem, hanem az átlagfizetés errefelé.
Nekem jóval afelett van az fizetésem.
De azt továbbra is várom, hogy megoszd velem, te mi alapján tartod magad kompetensnek abban a témában, hogy milyen itt az élet?

GyMasa 2024.02.10. 16:52:21

@alöksz róz:
Igen, persze, nem a te proletár szinteden, hanem olyan helyeken, mint a Google.
Tudod, sokat dob a nettón, ha 3 gyerekes anya vagy meg, ha nem 40+% az szja kulcs, hanem 15%.

GyMasa 2024.02.10. 16:55:18

@alöksz róz:
Miért is nem igaz?
Én még a progresszív kulccsal adóztam a szocik alatt.
Most meg 15%, nem?
De kíváncsi vagyok mondjuk egy tényszerű cáfolatra, nem arra, hogy csak úgy beböfögöd, hogy "dehátnem is".

GyMasa 2024.02.10. 16:56:09

@Gery87:
kb 20 éves korom óta nem nézek TV-t.
M1-et sem.

alöksz róz 2024.02.10. 17:41:33

@GyMasa: "Én még a progresszív kulccsal adóztam a szocik alatt." - 42+4 százalékkal? :D

alöksz róz 2024.02.10. 17:42:44

@GyMasa: "A 3000EUR az nem az én fizetésem, hanem az átlagfizetés errefelé." jaja, az átlag münchenben dolgozik 3000 euróért és 1500-ért bérel 3 szobás házat.
hagyjuk má a hülyeséget...

GyMasa 2024.02.10. 17:42:53

@alöksz róz:
Igen, a felső kulccsal meg a 4%-os "szolidaritási kulccsal.
Nyilván, te arról nem tudtál, mert akkor a minimálbér+zsebbe réteget ez nem érintette.

GyMasa 2024.02.10. 17:43:52

@alöksz róz:
Te mi a faxomat zagyválsz itt össze?
Amúgy a szomszédos kisvárosban egy 1 szobás lakás 1400 EUR.
És, ez olyan 25 km-re van Münchentől.

alöksz róz 2024.02.10. 17:46:03

@GyMasa: akkor még nem dolgoztam, de azt attól még tudhatom, hogy a felső kulcsok mindenütt csak a sávhatár fölötti részre vonatkoznak.

alöksz róz 2024.02.10. 17:49:44

@GyMasa: és oda már nem akarsz költözni, mert drágállod a benzint.
ez végül is teljesen érthető.

GyMasa 2024.02.10. 18:32:42

@alöksz róz:
Az tökmindegy, mire vonatkozik, azzal ugye nem vitatkozol, hogy a 4x%-os szja az több adót jelent, mint a 15%-os?

GyMasa 2024.02.10. 18:33:11

@alöksz róz:
Te most miről beszélsz???

GyMasa 2024.02.10. 18:35:29

@Deak Tamas:
Jaja, a céges adó az nagyon alacsony Magyarországon (is), és pont emiatt ekézik az USA-ból meg az EU-ból orbánt.
Ez pl. egy jó kis összefoglaló a magyar adórendszer változásáról.
index.hu/velemeny/2024/02/04/izer-norbert-penzugyminiszterium-adozas-kormany-gazdasagpolitika/
Úgy tűnik egészen világszínvonalú lett a rendszer szépen, csendben...

alöksz róz 2024.02.10. 18:54:01

@GyMasa: fejtsd már ki, hogy mit mivel hasonlítasz össze, mert összevissza zagyválsz

GyMasa 2024.02.10. 18:57:29

@alöksz róz:
Kifejtettem már az elején, csak te akkor nem értetted meg, és azóta MINDENRE IS ugyanazt a 3000 EUR-t hozod fel "érvként".

alöksz róz 2024.02.10. 19:10:42

@GyMasa: nem, összevissza beszéltél. lidli, 3000 euró, 42+4%. sehogy nem jön össze.

de akkor menjünk vissza megint az elejére.

"És, akkor majd te is meglátod, hogy mennyire másként látszik egy német, 3000 EUR-os fizetés otthonról, mint itt.
Azért, legyünk már sokkal realistábbak:
Nehogymár egy Tesco-t vagy egy Lidl-t olyan nehéz legyen találni, ahová elmehetsz dolgozni...
És, az fizetés az igaz,hogy bruttó, de jön rá még mindenféle pótlék (esti, hétvégi)
Ja, és emellé még az szja kulcs sem 42+4% hanem 15%."

a 3000 eurós fizetésedre nem negyvenvalahány százalék a jövedelemadó.

GyMasa 2024.02.10. 20:32:23

@alöksz róz:
Basszus, a 40+% az a 2010 előtti szoci adórendszerre vonatkozott, ami az akkor MAGYAR adókulcs volt.

A 3000 EUR meg azokra vonatkozott, akiket te ki akarsz ide küldeni, mondvén itt kolbászból van a kerítés.
Ezt próbáltam cáfolni, de nem sikerült megérteni, amit leírtam, ez világos.

Itt 2000-ből kb 1500 marad meg egy egyedülálló fiatalnak.
Otthon szja-t sem kell fizetni talán 27 éves korig.
Szóval a 300 bruttóból egy 27 év alatti 245kHUF-t visz haza.

Csak összehasonlításképpen, ugyanez 20110-ben 300 bruttora 114 510 netto volt.
Tehát, ma csak az adórendszer miatt több, int 2x annyit keres egy fiatal ha ugyanaz a bruttója.
Nem tudom, de szerintem ez azért fejlődés...

Ámde Táska. 2024.02.10. 20:42:20

@GyMasa: értő olvasónak ez elég egyértelmű volt idáig is.

alöksz róz 2024.02.10. 21:30:46

@GyMasa: se a számok nem stimmelnek, se az elv.

GyMasa 2024.02.11. 19:10:31

@alöksz róz:
Érdekes, hogy mások megértették.
Neked már 2x leírtam, többször nem fogom.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása