magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Eltemették Nah... Brezsnyev elvtársat

A progresszív emberiség vezetője, a pótolhatatlan Brezsnyev elvtárs meghalt.

Mindenki köteles zokogni, de legalábbis zokogást szimulálni.

A mostani ügyeletes liberális Brezsnyev eredetije, a komcsi Brezsnyev 42 éve halt meg.

Akkoriban szovjet iskolai 8. osztályos diák voltam (ez magyarra fordítva akkor 2. osztályos gimnazistát jelentett), így közelről tudtam megfigyelni az halálesettel kapcsolatos eseményeket.

Délelőtt hirtelen abbamaradt a tanítás. Sürgősen minden diákot összetrombitáltak az iskola udvarára. Az iskola fő pártembere (ez a mindenkori egyik igazgatóhelyettes volt) gyászos ábrázatából először azt hittem, kitört a III. világháború, de aztán észrevettem, hogy az iskola bejáratánál lévő hatalmas Brezsnyev-kép eltűnt a helyéről, s az iskolaudvari pódiumra került, fekete szalaggal átvetve.

Az első rövid beszédet az igazgató mondta, aki pár mondatban annyit mondott, hogy nagy szomorúság érte az országot és az egész progresszív emberiséget, majd átadta a szót a már említett igazgatóhelyettesnek. Ő hosszú beszédet tartott. Vázolta többek között, hogy még a szokásosnál is jobban össze kell most tartanunk, tömörülnünk kell a Párt vezetése körül, mert az ellenség igyekszik kihasználni az ilyen pillanatokat az ország gyengítése céljából. Aztán elmondta, hogy Brezsnyev elvtárs nem csak kiváló államférfi volt, hanem tudós marxista-leninista is, aki sokban gazdagította a marxista filozófiát, valamint nagyszerű író és háborús hős is volt egyszemélyben.

Először még azt hittem, mindezt komolyan is gondolja, de aztán 1984-ben és 1985-ben, Andropov és Csernyenko halálakor szinte ugyanezt mondta el, így rájöttem: egyszerűen ez volt a vezető halálakor alkalmazandó szabványos szöveg.

A gyűlésen a legkiválóbb tanulók és Komszomol-aktivisták igyekeztek gyászos arcot magukra erőltetni, de a nagy többség alig leplezte örömét a tanítás megszakadása miatt. Az öröm kifejezetten hangossá vált, amikor az igazgató bejelentette: a következő nap gyásznap lesz, nem kell iskolába jönni. De, tette hozzá, a legjobb tanulókat és Komszomol-aktivistákat az a hatalmas megtiszteltetés érte, hogy ma és holnap őrséget állhatnak Brezsnyev elvtárs képmása előtt 2-2 órás váltásban, az iskola épületében. A rosszabb tanulók és a kevésbé aktív komoszomolisták nehezen fogták vissza kárörömüket e hír hallatán.

Aztán még két hétig sokszor esett szó Brezsnyev elvtárs munkásságáról. Majd teljesen el lett felejtve. Az iskola bejáratához kikerült Andropov képe, a nagy Brezsnyev-kép meg be lett dugva az igazgatói irodába porosodni.

Most is kiváncsi vagyok, hogy a CIA és a Soros Alapítvány kit fognak kinevezni Nah... Brezsnyev elvtárs utódjának.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1418343793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2024.03.05. 08:26:03

and
ropov et meg patkolása szám
omra emlék
ezetes
ének
zenei órá
n volt be jelentve ami
kor azegyik köcsö
grö högni kezd ett miu
tán minden ki is
egy etlen igaz
gatói beírá som volt vala
ha

cvsvrs 2024.03.05. 09:55:49

én vittem breznyevnek virágot. a szomszéd néni (akivel amúgy különösebb probléma nem volt, egyszerűen csak hitt a rendszerben) szólt, hogy meghalt brezsnyev. és a családból ki visz virágot? apám mondta, hogy senki. anyám nem akart konfrontálódni és azt mondta, hogy úgy értve, hogy a felnőttek. de ha a gyerekeket elviszi, akkor azt nagyon megköszönnéi. hogy ők is érezzék át a tragédiát.

és mentünk a virágüzletbe, vettünk virágot, mondtam a virágosnak, hogy brezsnyevnek lesz, és a helyi főkonzultátus nyitott egy emlékhelyet. és sorba álltunk. és egy kicsit megrendültem azért, mert mégis csak meghalt valaki. aztán odahaza anyám el kezdte magyarázni, hogy ezt csak a szomszéd néni miatt kellett, mondtam, hogy tudom persze, nem vagyok hülye. amire anyám leszidott, hogy aki hisz a rendszerben az nem hülye, csak mi nem hiszünk benne.

Tapi2021 2024.03.05. 10:34:30

@cvsvrs: "anyám leszidott, hogy aki hisz a rendszerben az nem hülye, csak mi nem hiszünk benne."

Azok a rendszeretők.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.05. 10:44:56

Itt a faluban csak egy nagyon nagy gyászkeretes arckép volt, minden ment tovább változatlanul, így lemaradtunk Sugár András állítólagos zokogásáról a temetés alatt.

Tapi2021 2024.03.05. 11:01:33

@Deak Tamas: Meg egész nap gyászzenét nyomtak a rádióban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.05. 11:55:55

@Tapi2021: az nekem is rémlik, csak már keverem mikor melyik tartozik Csernyenkóhoz vagy Andropovhoz. Arra emlékszem, hogy utóbbinál a falusi plakátragasztó már röhögött.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.05. 12:10:43

@Deak Tamas:

Korabeli orosz vicc:

Érkezik egy résztvevő Csernyenko temetésére.
- A meghívóját legyen szíves! - mondja neki a korlátnál álló KGB-s őr.
- Ó, nekem állandó bérletem van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.05. 12:18:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem érdektelen amúgy, kik voltak ott. A teljes nyugati világ, Thatcher stb.

ez a nevem senki 2024.03.05. 12:23:02

Szovjet-jappáni gazdasági tárgyalások. A szünetben a jappán mosolyogva megkérdezi a szovjetet:

- Na, mit gondolsz, mi van a kezemben?
- Ahogy a ti műszaki fejlettségeteket ismerem, biztos számítógép.
- Na jó, de mennyi?

ez a nevem senki 2024.03.05. 12:29:39

Sztálin meghal és jelentkezik a mennyország kapujánál. Szent Péter beszól a birodalmába:

- Órákat, ékszereket eldugni, agyalok föl a padlásra! Jön Sztálin!

ez a nevem senki 2024.03.05. 12:37:54

Meghal Brezsnyev, és felkerül a másvilágra. Látja, hogy Lenin követ mos. Megkérdi, hogy miért csinálja.

Lenin azt feleli:

- Ezt is kell valakinek.

Brezsnyev továbbmegy és látja, hogy a folyosó másik végét Roosevelt mossa.

- Úristen! - kiált elszörnyedve. - Ti mindig ezt csináljátok?

- Nem - feleli Sztálin -, csak akkor, amikor Hitler az ügyeletes.

ez a nevem senki 2024.03.05. 12:46:27

Lenin haldoklik, és még egyszer utoljára megbeszél mindent utódjával, Sztálinnal.
− Egy dolog miatt aggódom csupán – mondja Lenin. – Mégpedig, hogy fognak-e téged követni
az emberek? Mit gondolsz erről Sztálin elvtárs?
− Fognak, szerintem fognak.
− Remélem, de mi lesz, ha mégsem? – aggódik Lenin.
− Az sem probléma – mondja Sztálin elvtárs, mert akkor téged fognak követni Lenin elvtárs!

gigabursch 2024.03.05. 12:48:43

Szeretném a progresszívok és egyéb ártalmas lények figyelmét arra a tényre felhívni, hogy ezt a kópét eltemették.
Jörg Haidert 36 órán belül elhamvasztották.

Aki nem érti a különbséget, annak segítek:
Nincs mit titkolnia az oroszoknak, ellenben az osztrák háttérhatalmisták minden, a kihantolás esetén fellelhető bizonyítékot megsemmisítettek.

Ennyi.

ez a nevem senki 2024.03.05. 13:31:21

Távirat érkezik Jappánból a Kremlbe:

„Tudósaink előrejelzése szerint hétvégén a Richter-skála szerint 8,5 erősségű földrengés várható.”

A következő héten távirat megy Moszkvából Tokióba:

„A Richtert és a Skálát letartóztattuk, Izraelnek dolgoztak. A figyelmeztetést köszönjük, választ csak most tudunk küldeni, mert itt közben szörnyű nagy földrengés volt.

Gery87 2024.03.05. 14:18:51

Elég rossz párhuzam, nem is értem....
Cinikus, gúnyos és cseppet sem keresztényi!
A CIA-zás meg nettó fasság.

Digitális_Fater 2024.03.05. 15:58:33

@Gery87: Így van, érdemes pontosítani: az MI6 embere volt.

Gery87 2024.03.05. 20:13:51

@Digitális_Fater:

Én úgy gondolom akárki is volt, azért az életét adta - és tudatosan - azért amiben hitt és ez egy szokványos "pénzárt haknizó sorosistától/ner propagandistától" egy pohárdanitól, farháttól jeszi öröktinilázadó faszkalaptól nem várnánk ugye. ez mindenképp tiszteletreméltó, akkor is ha nem feltétlen hiszek abban amiben ő akkor se ha orosz nacionalista volt meg akkor se liberális.

Legalábbis eddig az volt a konzi eresztény nezethy narratíva hogy "ezek pénzért árulják a hazát"...
Hát most akkor mi van?

Tapi2021 2024.03.06. 10:08:11

@Deak Tamas: "nem érdektelen amúgy, kik voltak ott. A teljes nyugati világ, Thatcher stb."

Mert akkor még az oroszok JÓK VOLTAK! Hiszen nagymértékben ők áldozták fel magukat, hogy védjék Anglia seggét a németektől. Akkor a legdurvább DIKTATÚRA és diktátor is, aki elképesztő terrorral uralkodott népén is JÓ SZÖVETSÉGES VOLT!
Hiszen a JÓ OLDALON állt!!!

Érted.
Nem az a lényeg - MA SEM! -, hogy ki mekkora szarzsák vagy tényleges diktátor (lásd arab országok), csak az számít kinek az oldalán áll!!!!
Ha a JÓ oldalon, akkor semmi gond vele.

Tapi2021 2024.03.06. 10:11:29

@Deak Tamas: És ez a HÁLA még a hidegháború évtizedeiben is élt. Pont Angliában - talán a mai napig - van egy törvény, hogy oroszok/szovjetek nem vonhatók felelősségre a világháborúban elkövetett háborús bűnökért. Ha jól emlékszem.

cvsvrs 2024.03.06. 11:46:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
navalnij nem volt népirtó. ő tkp. azt mondta, hogy folytatni kell a putyinista reformokat. tiszta közéletet. ami az amerikaiaknak tetszett. mert hogy az usa akármennyi dollárt elő tud állítani úgy, hogy a dollár árfolyama nem szakad be, így fel tudják vásárolni ukrajnát vagy akár oroszországot. úgy, hogy közben eladósítják persze. így tudják felszámolni a közvagyont.

na most ez azért nem egy olyan nagyon bonyolult trükk, hogy ezt ne lehetne elmagyarázni az orosz választóknak, vagy ne lehetne tanítani neoliberalizmus alapműködését az iskolában.

egy probléma van, hogy a putyini (és az orbáni) rezsimek is ezzel a rendszerrel élnek vissza. csak kisebb üzemméretekben.

cvsvrs 2024.03.06. 12:18:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ha a putyini vagy az orbáni rezsim, vagy akármelyik kormány tisztességes lenne, akkor a főműsoridőben elmagyarázná a kapitalizmus működését. azt, hogy egy neoliberális változatában egy pénzhatalmi rendszer, ami elsődlegesen az eleve gazdagoknak kedvez, másodlegosan azoknak, akik a törvényeket alkotják és alkalmazzák.

és ezek nem a nyugat, a zsidók, a szabadkőművesek, bár köthetők ezekhez is, mert hogy ez a nyugati gyarmatosító kultúra, a zsidó pénzügyi kultúra, amire amihez kapcsolódott a szabadkőművesség is. ez nem a sátánizmus maga, hanem nagyon egyszerű dolog. privilegizált helyzetbe kerülve bárki bármekkora versenyelőnyhöz juthat feltéve, hogy uralja a hatalmi szempontból kulcs ágazatokat. hadsereget, tömegtájékoztatást, kommunikációs csatornákat.

elmagyarázza a működést. és utána ezzel nem él vissza. orbánék is azt hazudják, hogy ők be akarják dönteni a nyugatot. dehogy akarják. ők erre hivatkozva lopnának még többet. semmiféle szabadharc, szuverenista politika nincsen.

Tapi2021 2024.03.06. 12:27:56

@cvsvrs: "hanem nagyon egyszerű dolog. privilegizált helyzetbe kerülve bárki bármekkora versenyelőnyhöz juthat feltéve, hogy uralja a hatalmi szempontból kulcs ágazatokat. hadsereget, tömegtájékoztatást, kommunikációs csatornákat."

Igen, erről írtam már sokszor, hogy a gazdaságot a közösségnek szabályoznia kell! És akkor jól működik.

"elmagyarázza a működést. és utána ezzel nem él vissza. orbánék is azt hazudják, hogy ők be akarják dönteni a nyugatot."

Soha nem mondtak ilyet! Miért hazudsz?

cvsvrs 2024.03.06. 13:47:16

@Tapi2021:
a hatalom birtokosai nem magyarázták el a közönségnek, hogy itten most mi az eximbankban annyi pénzt síbolhatnánk maguknak, amennyit csak akarunk, csak ebből infláció lenne, mi pedig hülyére kereshetnénk magunkat ezzel. csakhogy most nem ezt tesszük.

cvsvrs 2024.03.06. 13:53:02

a fidesz narratívája az, hogy vannak a demokraták, a gonosz amerikaiak és ő embereik, soros györgy és társaik felvásárolnák magyarországot. és ez ellen csak úgy védekezhetünk, hogy magyarországot a kormányzóhoz köthető klánok vásárolja fel. a kutyaharapást szőrivel a "gyógymód".

ugyanazzal a pénzügyi rendszerrel, amivel visszaélnek az amertikai, meg egyébként nem amerikai milliárdosok ugyanúgy visszaélnek. és azt mondják a fideszben, hogy a maxi dubaj az nagyon jó lesz, mert hoznak pénzt (de ugye éppen a pénz az ami rendelkezésre áll) és épülnek irodaházak, amiből egyébként a közönség nem profitál, viszont ez megrendeléshez juttatja a haverokat úgy, hogy annak tömeges haszna nincs. szűk kör nyerészekedik. és ebbe bevonják az arab emireket.

ez a "szuverenista" gazdaságpolitika. és ugye nem.

cvsvrs 2024.03.06. 14:14:58

az eximbank azt mondja, hogy a külgazdasági minisztérium közvetlen a gyártótól laptop-okat vásárol a szabad piaci ár feléért. és egyébként ez a beruházás az adókból fog megterülni. előzetesen kiosztják a diákoknak. ezt megfinanszírozza az eximbank.

és ezen ki keres pénzt? megbíznak egy céget, hogy közvetítsen már a magyar állam és a gyártó közöt? nem. hanem a hatalom birtokosai azt mondják, hogy ezen kereshetnénk ennyit és ennyit, kaphatnánk ennyi és ennyi jutalékot, de nem érdekel bennünket, hogy ezen most kaszálhatna a szomszéd anyósa ügyvédjénak a haverja. hanem ezt tisztességes, becsületes módon intézik a külkeresekek. akik persze ezzel szintén tisztes pénzt keresnek, de nem akarunk ezen milliárdokat kaszálni.

eddig lehet, hogy így volt. eztán meg nem így lesz. csináljuk tisztességesen. ez is egy opció.

Gery87 2024.03.06. 14:24:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Eleve nem tudom hogy lehetsz hívő ember, keresztény, ha számodra az elvek, a valamiben való hit, az önfeláldozás, nem számít semmit.

GyMasa 2024.03.06. 14:43:40

@gigabursch:
Jajj, mit összeesküvés-elméletezel már megint!
Haidernek egyszerűen eljött az ideje!

cvsvrs 2024.03.06. 14:45:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
navalnij nem öngyilkos lett, hanem a nyugati narratíva szerint meggyilkolták, az orosz narratíva szerint szerencsétlen módon "megmérgeződött" és utána a börtönben természetes módon meghalt.

ZorróAszter 2024.03.07. 00:50:41

@GyMasa:
@gigabursch:

Haidert úgy hamvasztották, hogy a családja tiltakozott a hamvasztás ellen?

gigabursch 2024.03.07. 07:26:51

@ZorróAszter:
Igen.
Határozottan tiltakoztak!
Több szemtanú is állította, hogy nem volt magánál és a halottkémi vizsgálat több, mint laza volt.
A család _követelte_ az új vizsgálatot, de addigra már csak hamu maradt.

ZorróAszter 2024.03.07. 14:14:32

@gigabursch:

Elolvastam, de egy szót se találtam arról, hogy a család akarta ellenére történt a hamvasztás.

Gery87 2024.03.07. 14:23:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem is egy Szálasiról beszélünk, de Putyinnal szemben az.
Amit ott van rendszer az nem normális.
És ez nem jelenti azt hogy a totál ellentéte jobb lenne.

ZorróAszter 2024.03.07. 19:50:26

@Gery87:

Valójában minket annyira elönt a propaganda, hogy fogalmunk sincs róla, mi folyik Oroszországban valójában.

Viszont egyszer láttam egy filmet ahol Putyin közvetlenül tárgyalt orosz oligarchákkal, és szerződéseket íratott velük alá. Például gyárbezárások visszavonásáról és hasonlókról.

Az hiteles volt és eléggé ijesztő.

Nem azt mondom, hogy nem a nép érdekeit tartotta szemelőtt, de azért ijesztő volt az egész. Főleg így nagynyílvánosság előtt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 09:50:12

@Tapi2021: így van hiszen pl. Boldili is ezt süketeli folyton.
Azt nem tudom van-e ilyen törvény (nem lenne meglepetés), azt fixen tudom, hogy a nürnbergi perben volt nem is egyszer, hogy amikor az ügyvédek (amerikaiak, angolok) azzal akarták védeni a védenceket, hogy mit művelt a szovjet Katynban, akkor Rudenko főügyész krudélis ordításba kezdett.

Gery87 2024.03.08. 14:00:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

@ZorróAszter:

Azt láttam én is.

"Tessék Szása? Nincs tollad? itt van....írd alá!"
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása